Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Zertaxka schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:47:
[...]
Terwijl HoR als Protadin juist heel goed te doen is. Holy Wrath is your friend here. 8)
Als DK tank lijkt het me een ramp, al zat meegemaakt op mijn DK dat er een 45-50k HP DK tank staat en dat het gewoon 10x niks is. Als Unholy DK is het echt heerlijk om in HoR te DPSen. Lekker je Diseases verspreiden en je staat geheid bovenaan de meters zonder echt aggro te trekken. Mede omdat de mobs ook wat langer leven dan in andere HC's.
Ik heb HoR op zowel mijn prot pally als mijn DK getanked. Een DK heeft als voordeel dat D&D een groter oppervlak heeft dan consecration, je kunt magic damage met je shield tot bijna 0 reduceren en je kunt mobs die te ver weg staan naar je toe pullen. Dat maakt het net iets makkelijker. Maar met een goede groep mag het allemaal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:53:
Ik heb HoR op zowel mijn prot pally als mijn DK getanked. Een DK heeft als voordeel dat D&D een groter oppervlak heeft dan consecration, je kunt magic damage met je shield tot bijna 0 reduceren en je kunt mobs die te ver weg staan naar je toe pullen. Dat maakt het net iets makkelijker. Maar met een goede groep mag het allemaal geen probleem zijn.
Wij komen er nog te vaak dat na het stukje van Lichking en spawnen van de 2 bosses er gewoon niets meer gebeurd. In/uit instance helpt niet, zelfs die 15 minuten uitzitten en opnieuw in de queue voor HoR lijkt ook niet te werken. Eerst dacht ik dat het had te maken dat iemand in de party de questchain nog niet heeft afgemaakt (die heeft die versnelde optie nog niet), maar nu hadden we 5 man die alles al had gedaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:56:
[...]

Wij komen er nog te vaak dat na het stukje van Lichking en spawnen van de 2 bosses er gewoon niets meer gebeurd. In/uit instance helpt niet, zelfs die 15 minuten uitzitten en opnieuw in de queue voor HoR lijkt ook niet te werken. Eerst dacht ik dat het had te maken dat iemand in de party de questchain nog niet heeft afgemaakt (die heeft die versnelde optie nog niet), maar nu hadden we 5 man die alles al had gedaan.
Heb al vaker meegemaakt dat de spirits en bosses wel spawnen .... en daarna niks meer. Ze komen niet "los" zeg maar. Als tank niet zo erg, vind het nogal een klote instance om te tanken met mn warrior maar als je als dps eerst 20 minuten in de queue hebt staan wil het toch wel vervelend zijn.

Ben maar eens met mn Paladin aan het spelen. De eerste 45 levels via RAF ge-grant en ben nu lvl 46 ... ;) 5 heirloom items > Chest, Shoulders, Arcanite Reaper en 2x die melee trinket. Gaat haaaaard :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:56:
[...]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Hoe doen de meesten hier HoR eigenlijk? Ben benieuwd dus ik gooi er 2 polletjes tegenaan!

Poll: Hoe doen jullie 1e encounter HoR?
Gewoon in de grote Frostmourne kamer
In 1 van de nissen (LOS tanken)
Anders namelijk
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350562&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: En hoe ontsnap je aan de Lich King?
Zoals bedoeld: Voor hem uit
Teh easy way: Door achter hem te blijven.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350563&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
-BB- schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:00:
[...]
Health probleem heb ik al een tijdje met mijn tank. Beetje bij beetje kom ik wel omhoog, maar het gaat niet hard. Zit nu met priest buffs op 32k. Aggro is niet zo'n probleem, maar juist mijn healthpool is een probleem voor zowat iedereen als het op raids aankomt, daar kom ik dan niet in. Zelfs als ik de verkeerde realms tegenkom met randoms gaan ze klagen (sommige realms hebben duidelijk hogere standaarden en dat laten ze blijken ook).
Eerlijk gezegd is 32k buffed als tank voor raiden veel te weinig. Je zit op dit moment op het nivo van heriocs. Daar zul je dan ook je gear moeten halen. Je beste optie is om veel heriocs te doen en dan badge gear te kopen.
Ik weet ook niet hoe ik hieruit moet komen. Enige upgrades voor mij liggen in de laatste toegevoegde heriocs of raids, maar daar kom ik niet. Mijn eigen guild is te verdeeld met groepjes die hun eigen setje randoms doen voor de frosts met mains en alts, rondje HoS/FoS/PoS met mains en raids met een heuse raidgroep in een casual guild.
Ik kan mij goed voorstellen dat je in raids niet mag tanken. Ga heriocs doen. Met uitzondering van HoR moet alles goed te doen zijn.
Om aan te geven hoe triest het niveau is; afgelopen weekend hebben ze als afscheid voor 2 van de "inner circle", transfer van Alliance naar Horde, gingen ze OS+3 doen. Resultaat: 50 tries en het was gelukt. En hierbij heeft het gros minstens 232 gear. Ze doen alles op basis van tankspot filmpjes en als het niet precies gaat zoals daarin besproken dan lukt het al niet meer.
Ieder gilde heeft zijn eigen nivo. Als je iets niet goed vindt dan is dat een kans om jouw gilde te verbeteren.
Maar goed niet alles is slecht in deze guild. Er is nog steeds een flink deel dat prima is, doe ik ook best veel randoms mee. Probleem is dat ik niet genoeg tijd heb om massa's emblems te farmen voor gear. Verder dan 3/4 avonden per week met 2 randoms per keer kom ik niet. Voor de noodzakelijke slots die ik nodig heb, moet ik al 2x75 emblems hebben. En dan nog minstens 2x50 voor wat mindere slots. Frost ga ik al niet over beginnen, zonder raids loopt dat voor geen meter.
Blizzard heeft het al veel te makkelijk gemaakt om gear te verzamelen. Jij kunt met bijna geen effort dezelfde gear krijgen als de hardcore raiders. Het enige dat je er voor moet doen is heriocs.
Opties? Nieuwe guild? Bijna iedereen die ik ken van vroeger (klinkt oud) is al gestopt of getransfered. Raiding guilds heb ik geen tijd voor. Casual guilds ken ik haast niet, veel zijn gemerged in een nieuwe.
DPS spec op mijn tank en onze raiding groep proberen? Dat kan, kom ik op de bank omdat ik nieuw ben en we een overschot hebben aan DPS. Dat terwijl ze een tank tekort hebben, zo erg dat ze iemand uit die groep hebben geholpen om een alt in 2 weken tijd van 28k HP naar 42k HP unbuffed te brengen. Alleen ik behoor niet tot die groep en dan kan het blijkbaar niet (sailliant detail; de main van deze gebooste tank is nu horde en daar gaan ze eerst een tijd spelen, dus die tank zijn ze ook kwijt).
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je in een casual gilde zult worden opgenomen. Ook de casual gildes stellen eisen aan gear/inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ik kijk meestal naar de dps en healing en dan kan je inschatten of de normale manier te doen is voor de groep, of dat je gewoon lekker achter the Lichking aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:53

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:05:
Eerlijk gezegd is 32k buffed als tank voor raiden veel te weinig. Je zit op dit moment op het nivo van heriocs. Daar zul je dan ook je gear moeten halen. Je beste optie is om veel heriocs te doen en dan badge gear te kopen.
Dat ligt eraan welke raids je doet. Naxx10/25, OS10/25, Maly10/25, Ony10, VoA10(/25?) en Ulduar10(/25?) zijn prima te doen met 32k buffed. ToC en ICC zal wellicht wat lastiger tot onmogelijk worden, maar de meeste van de bovenstaande raids heb ik op mijn DK met rond de 30k buffed HP getanked (iets minder zelfs als ik het me goed herinner). VoA25 heb ik getanked vóórdat Koralon er was, dus hoe dat nu zal gaan weet ik niet, voor Ulduar25 is 32k wel wat aan de lage kant, maar met goede healers zou het misschien wel te doen kunnen zijn.

Daar ga je uiteraard weinig/geen upgrades t.o.v. ICC5/emblem gear halen, maar je kunt met 32k buffed HP prima raiden.

[ Voor 6% gewijzigd door Dricus op 01-02-2010 11:19 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]
Blizzard heeft het al veel te makkelijk gemaakt om gear te verzamelen. Jij kunt met bijna geen effort dezelfde gear krijgen als de hardcore raiders. Het enige dat je er voor moet doen is heriocs.
Da's iets waar hardcore raiders al jaren over janken ja. Feit blijft dat casuals een half jaar ofzo achterlopen qua gear omdat je met 2 emblems of frost per dag echt niet zomaar een endgame set compleet hebt. Met flink heroics farmen zit je op ilvl232 T9 gear waar die hardcore raider al in T10, T10.5 en non-set ilvl264 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet veel makkelijker als de eerder Naxx->Ulduar upgrade. Als DPS kan het mischien doodje simpel zijn, maar als tank/healer kan je het als 'verse' 80 nog wel een tijdje schudden. Bijna geen enkele party gaan nog spelen met een 24-25k tanker (ondanks dat dat al erg nette gear is voor een verse 80), iemand van 30k wordt nog undergeared genoemd en 35k is nog aan de lage kant.

Maarja, wat veel 'hardcore' niet willen snappen, het gat tussen gear wordt steeds groter, hoe verder ze dit laten doorlopen (stel dat ICC HM komt met 271 gear) hoe groter de onderlinge verschillen. En dat is iets wat de community helemaal niet ten goede komt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een apart weekend.

Vrijdagavond ben ik ICC10 in geweest, met een andere groep dan dat ik de woensdag ervoor op Festergut heb zitten wipen. Nu ging ik met m'n Mage mee, om dezelfde baas eens neer te meppen! Deze groep bestond uit nette spelers, maar toch kostte het een aantal wipes om een goed resultaat neer te zetten.
Ik begon met een Fire spec, en haalde niet de benodigde DPS (5k+) om de enragetimer te halen. De eerste try dat de tanking + healing goed ging, wipeten we op 2% o.i.d. Heel frustrerend. Dan maar m'n Arcane spec uit het stof gehaald, en de saaie (maar hogere) DPS wezen doen. Hier ging het dan uiteindelijk wel goed, en konden we de rare creatie toch tegen de grond krijgen.
Rotface hebben we ook nog even geprobeerd, maar het was al laat en na een tweetal wipes zijn we ermee opgehouden.

Zaterdag hebben m'n vriendin en ik in Kopenhagen de film Avatar 3D gezien! Even offtopic, maar wat een vette film! We hebben ons goed vermaakt; tijd geleden dat ik zo lang achteraf over een film heb door zitten dromen.
De rest van het weekend wat af en aan gespeeld... op m'n Warrior en Druid daily heroics, questen op m'n Paladin en hier en daar een instance met laatstgenoemde. Die instances gaan vlot, want ik ben tank :P Als Protection Paladin doe je ook nog eens leuke DPS! Sinds level 72 heb ik Divine Plea, die in combinatie met een talent constant actief blijft, als ik maar doorpull :) Als de healer het aan kan, gebeurt dat dan ook. Gemiddeld zo'n 900 tot 1100 DPS in instances als Nexus, Utgarde Keep en Azjol'Nerub. De meeste spelers, die DPS role hebben, komen hier niet eens aan! Zo had ik een run in Utgarde Keep gisterenavond, waar ik 40% van de damage deed als tank, en de 3 DPS-ers allemaal 20%. Sick.
Paladin is nu bijna level 74 en ik heb m'n vriendin weer bijna ingehaald :P

Op m'n Warrior nog tweemaal HoR heroic gedaan, voor de tanking helm die er kon droppen. Dat deed ie in de 2e run, en ik kon ook de T9 Gloves kopen hierna, waardoor ik 4 stukken T9 heb en een 232ilevel helm. 30 Seconden cooldown op Shield Block nu, door de setbonus; dus 1/3 van de tijd kan ik extra block hebben nu, i.p.v. 1/4 van de tijd :)
Deze tank heeft nu 38k hp unbuffed. Enige upgrades vallen nu in raids (vooral schild en trinkets) en/of zijn de koop met Frost Emblems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

[...]
32K is goed te doen in ulduar 10 en wellicht ook in toc10 als offtank. Healers moeten wellicht wat meer opletten maar 'onmogelijk' is het zeker niet. Maarja, de gearscore nazi's tegenwoordig he...
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben om heroics te farmen en vervolgens lv232 t9 te scoren. Mja, WoW is wat dat betreft een stuk gemakkelijker geworden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deadsy33 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:32:
32K is goed te doen in ulduar 10 en wellicht ook in toc10 als offtank. Healers moeten wellicht wat meer opletten maar 'onmogelijk' is het zeker niet. Maarja, de gearscore nazi's tegenwoordig he...
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben om heroics te farmen en vervolgens lv232 t9 te scoren. Mja, WoW is wat dat betreft een stuk gemakkelijker geworden.
Health is imho ook geen goeie graadmeter meer, door die debuff in ICC is T10 (frost zut) juist gefocused op stamina, het verschil tussen T9 en T10 (of elke frostgear) is bizar groot. Als ik genoeg frost emblems heb kan ik er ruim 200stamina op vooruit gaan, ik denk zelfs de 300 te kunnen aantikken (goed gebruik van de 51sta gems). Trinket alleen geeft al 128 stamina meer dan 'de beste' triumph emblem trinket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:54
MrVegeta schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:54:
[...]

Vroeger vond ik zelfs PVP leuk, met zijn allen van dat ene horde dorpje naar dat ene aliance dorpje en weer terug en weer heen en weer terug etc. Dat waren nog eens tijden.
Tarren Mill / Southshore

Je moet je schamen : D
Ik heb nu al maanden niet meer gelogt en mis het ook niet. Denk wel dat ik mijn char houd (durr) en bij cataclysm toch maar naar 85 level maar de need om te raiden is weg, mede door die belachelijke "raid instance". 5 bazen die weinig verschillen van raid mobs of heroic bosses :') en dat ik Malice toch ook niet heel erg leuk vond om mee te raiden...

Nah, misschien een casual guild zoeken als de tijd komt en wat ouwehoeren.
Ik zeg niets : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Toen we aan Naxx begonnen was onze MT ook een DK en die had een whopping 28k. Alleen is die plek blijkbaar te min voor mensen tegenwoordig. We (nieuwe officers en mijzelf) proberen al weken runs te organiseren naar zoiets als Naxx of Ulduar en we zijn al 0 keer geweest omdat we het simpelweg niet halen met signups. Niemand van de raidgroep schrijft zich dan ook in, m.u.v. 1 officer die meehelpt met organiseren. Ook geen alts van de raiders. Als de RL's het niet organiseren dan gaan ze gewoon niet, punt.
Ik kan mij goed voorstellen dat je in raids niet mag tanken. Ga heriocs doen. Met uitzondering van HoR moet alles goed te doen zijn.
Dat is het punt, bij heroics blijf ik met gemak overeind. CoS timed runs haal ik zonder inspanning met 3-5 minuten over op de klok. HoL gisteravond deden we 20 minuten over, de priest healer moest af en toe drinken want die had geen geweldige gear en regen. Maar in de problemen kwam ik niet, kwestie van opletten.
Dat lees ik wel vaker hier, maar dat lukt me dus niet. Duurt erg lang voordat ik enige upgrade bij elkaar gespaard heb juist doordat ik niet veel kan spelen.

Moet ik ook niet zeuren, dat snap ik ook wel. Loopt gewoon erg raar bij ons. We hebben te weinig in de breedte om goede groepen te kunnen maken voor casual raids (of zelfs al de weekly). Als er dan mensen hun chars willen upgraden zodat ze kunnen helpen om gaten te vullen dan gebeurt er niets. Maar is er eentje van de inner circle zover dat alt nummer zoveel 80 is, dan is die in twee/drie weken volledig gegeared omdat die wel wordt meegenomen naar plaatsen waar ik word uitgelachen.

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Hmpf, Dutchman heeft zeker nog niet genoeg koffie op voor een verslagje :P

Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds tijden weer eens met onze vaste 10m groep ICC10 ingedoken. Onze holy pally was op vakantie, waardoor we de Crimson Hall ingedoken waren met Dutchman als offspec holy en een vervangende DPS. Nadat we verleden week al de Blood Prince Council incl. achievement (niet dat dat nu zo speciaal is, die fight haal je ws niet zonder de achievement te halen :P) down hadden gekregen moest Blood Queen Lana'thel er vrijdag ook aan geloven. De vierde try was raak, en dus hadden we nog 12 wipes over voor Putricide. Een aantal wipes op Festerface... gingen voor de achievement voor de holy pally die deze eerder dus gemist had, maar op de een of andere manier was de concentratie weg na Lana'thel. Niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk... Anyway, 6 wipes later (:+) door naar Rotfiguur... en omdat we er toch waren meteen maar een oneshot op Putricide... Ja, dit lees je goed; 6 wipes op Festergut, en oneshot Putricide :P

Voor de liefhebbers is dit de WoL registratie, en dit Lana'thel (incl vent nerdgasm omdat youtube inmiddels standaard muted...).

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

-BB- schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:00:
Ik weet ook niet hoe ik hieruit moet komen. Enige upgrades voor mij liggen in de laatste toegevoegde heriocs of raids, maar daar kom ik niet.
Waarom kom je eigenlijk niet in de nieuwe heroics? Ik zou als ik jou was gewoon queuen voor FoS en PoS. Als ze beginnen te klagen over je HP, gewoon niet reageren, pullen en laten zien dat je skills genoeg hebt om die instances succesvol te tanken. Als DPS'ers beginnen te klagen dan laat je ze gewoon fijntjes weten dat ze vrij zijn om te vertrekken en weer 15 minuten in de queue te gaan staan. Zoals gezegd, doe random heroics, ToC5 en de ICC5 instances. Met de gear die je in die instances en met je emblems kunt krijgen zit je redelijk snel boven de 30k unbuffed en wordt er steeds minder over je HP geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Over die lich king encounter in HoR:

Ik kwam er gister pas voor het eerst achter dat het uberhaupt kan om achter de lich king aan te lopen. Je denkt er normaalgesproken niet aan om zoiets te proberen want alles wijst er naar dat je tussen de ijsblokken en de lich king in moet staan te vechten. Op zich was het wel erg makkelijk op die manier te doen vooral omdat onze dps wat aan de lage kant zat, we hadden immers 3 net 80érs bij waarvan 2 dps (de andere was de tank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
deTwisj schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:46:

Ik kwam er gister pas voor het eerst achter dat het uberhaupt kan om achter de lich king aan te lopen. Je denkt er normaalgesproken niet aan om zoiets te proberen want alles wijst er naar dat je tussen de ijsblokken en de lich king in moet staan te vechten. Op zich was het wel erg makkelijk op die manier te doen vooral omdat onze dps wat aan de lage kant zat, we hadden immers 3 net 80érs bij waarvan 2 dps (de andere was de tank).
Knap dat die dan uberhaubt queued worden voor HoR. Was het wel Heroic of gewoon Normal ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

redfoxert schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:48:
[...]

Knap dat die dan uberhaubt queued worden voor HoR. Was het wel Heroic of gewoon Normal ? :)
Als je niet gebruik maakt van de Dungeon Finder kun je volgens mij gewoon als undergeared 80 HoR hc in, dus bv een guild run is mogelijk. Of het te doen / handig is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09

vind het geen goed idee het zo te doen. Dikke kans dat ze dat gaan fixen. Bovendien is die encounter makklijk zat.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Laatst online: 31-05 17:44
Gisteren na lange tijd mijn priest weer eens van stal gehaald. Gear is nog niet echt geweldig, en daar is de dps dan ook naar. Gemiddeld tijdens levelen haal ik 1100, tijdens heroics zit ik rond de 1500 gemiddeld. Voor mijn gevoel moet dat beter kunnen. Maxdps.com geeft aan dat ik theoretisch de 2300 moet halen. Eerst maar eens wat questchains afmaken in Storm peaks en Icecrown. Naast het nodige goud levert dat toch ook nog leuke upgrades op. En daarna maar even doorbijten in de heroics. Met 2 stuks t9 moet het al een heel stuk beter gaan.

Gisteren ook voor het eerst geheald met mijn shaman. Wel even wennen, maar het is wel goed bevallen. Moet nog wel goed leren inschatten wanneer er flink inkomende damage is. Vooral bij melee gaat het soms best hard. En casters die niet letten op de spell reflect in FoS... dat is best lastig healen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-BB- schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:38:
Toen we aan Naxx begonnen was onze MT ook een DK en die had een whopping 28k. Alleen is die plek blijkbaar te min voor mensen tegenwoordig. We (nieuwe officers en mijzelf) proberen al weken runs te organiseren naar zoiets als Naxx of Ulduar en we zijn al 0 keer geweest omdat we het simpelweg niet halen met signups. Niemand van de raidgroep schrijft zich dan ook in, m.u.v. 1 officer die meehelpt met organiseren. Ook geen alts van de raiders. Als de RL's het niet organiseren dan gaan ze gewoon niet, punt.
Gister nog in /trade, naxx25 LFM voor laatste 2 bosses, minimale GS 5k en achievement :') Leuk dat je dan naxx wil doen, maar begin dan niet met zulke belachelijke eisen :P Leuk dat die hardcores dan zeuren dat alles makkelijk is, maar vraag je of ze mee willen naar naxx/ulduar/toc zijn ze 'natuurlijk veel te goed' om met zulke raids mee te gaan.

Ik zie nog wel guilds langskomen die ToC/Ulduar op het programma hebben staan, maar vaak als iemand genoeg gear heeft vetrekt hij om naar een ICC raidende guild te gaan. Puur door die weekly Flame (welke relatief niet gear afhankelijk is) hebben mijn tank en shaman voor de eerste keer een raid gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

Dricus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:44:
Waarom kom je eigenlijk niet in de nieuwe heroics? Ik zou als ik jou was gewoon queuen voor FoS en PoS. Als ze beginnen te klagen over je HP, gewoon niet reageren, pullen en laten zien dat je skills genoeg hebt om die instances succesvol te tanken. Als DPS'ers beginnen te klagen dan laat je ze gewoon fijntjes weten dat ze vrij zijn om te vertrekken en weer 15 minuten in de queue te gaan staan. Zoals gezegd, doe random heroics, ToC5 en de ICC5 instances. Met de gear die je in die instances en met je emblems kunt krijgen zit je redelijk snel boven de 30k unbuffed en wordt er steeds minder over je HP geklaagd.
Heel eerlijk? Het gezeik. We spelen het allemaal voor onze lol, maar als je in dat soort gebieden terecht komt dan lijkt het voor het gros ineens werk geworden te zijn. Als het niet binnen hun tijdsmarge afgehandeld kan worden dan is het slecht. Tank rollen om het zelf te doen zal alleen het merendeel nooit van zijn leven doen.

Gisteren nog een ToC5 Hc gedaan, kwamen we in met de random tool. FactionChamps zat de rogue bij en die was gezien de samenstelling de eerste die neer moest, maar dan nog moet je die een beetje kiten door zijn poison geneuzel. Prima, de eerste was ik al bezig met kiten omdat ik de andere champs erbij wilde hebben voor dat beetje aoe damage en crowd control van mijn kant. Maar de tweede keer dat ik moest gaan lopen had ik al zo'n smak aan health verloren die nog niet gehealed was, dat ik de poison niet uitkwam zonder dood te gaan. Pally healer geeft mijn gebrekkige gear de schuld, heeft totaal niet gekeken, baseert dat compleet op het HP tellertje (dat gaf hij later toe).

Maar goed, ik houd mijn mond dicht en denk: gewoon doorgaan, kan gebeuren. Preventief blijven kiten om de caster heen, af en toe pullen met grip en zo controle gehouden. Door naar de volgende, Paletress dropped een plate healing item. Of de pally het mocht hebben want hij was pas gisteren omgegaan naar Holy en zijn gear was nog niet zo goed. En dan mij de schuld geven dat je mij niet kan healen door mijn HP? Dat snap ik dan niet. Prima dat je een nieuwe healer bent, maar schuif dan je eigen tekortkoming niet op mij af. En dit voorbeeld is niet eentoning in mijn geval. Komt waarschijnlijk ook omdat ik een DK tank ben en het stigma direct tegen me heb (de nieuwe huntard).

Ik wil die onzin gewoon niet, ik speel voor mijn lol en rol tank omdat ik dat leuk vind en omdat er een tekort is (zeker in onze guild). Dat iemand een keer commentaar heeft dat is zo erg niet, misschien kan ik er wel iets mee, maar als er alleen maar gezeik over je heen komt dan houdt het op een gegeven moment vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41

Hydra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:53:
vind het geen goed idee het zo te doen. Dikke kans dat ze dat gaan fixen. Bovendien is die encounter makklijk zat.
Sterker nog, er achteraan lopen heeft oko zeker zijn risico's. De tijdsdruk is dan wel weg, maar de vijanden spawnen soms op onvoorspelbare plaatsen, waarbij een healer of dps snel een klap op zijn kop te pakken heeft. Zelf geef ik de voorkeur aan de normale methode.

Spelers die net 80 zijn, zouden ook niet in HoR moeten komen naar mijn idee. Zelfs de normal mode vereist ongeveer iLvl 200+ (epic) gear, en de heroic-versie iLvl 219+ om het lekker soepel te kunnen doen. Alles daaronder is óf erg goede spelers die weten wat ze doen, óf aanmodderen en wipen.

[ Voor 43% gewijzigd door geert1 op 01-02-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:51:
[...]

Als je niet gebruik maakt van de Dungeon Finder kun je volgens mij gewoon als undergeared 80 HoR hc in, dus bv een guild run is mogelijk. Of het te doen / handig is, is een ander verhaal.
Nee dan krijg je gewoon doodleuk een kruis door dat vakje heen met een mouse-over die zegt dat je gear niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou mijn warrior is flink in gear vooruit gegaan afgelopen weekend, volledig T9 gegeared, aangevuld met wat ilvl226 items, als trinkets mirror of truth/ding van grote king raptor in DTK, axe uit PoS hc, ilvl245 ringen, alleen nog een ruk cloak en mindere boots. Volgens Wow-heroes zit ik nu op een 2477 gearscore dus klaar voor Totc25 en ICC10.. ik geloof er geen ruk van maar dat is een ander verhaal.

Zit nu op ~3.2k dps overall maar ben teveel bezig met procs als arms, als ik een 2de Tyrnanical Beheader heb ga ik over op Fury wat leuker lijkt maar uiteraard ook weer wennen is.

Opzich bevalt warrior wel, maar vindt ik dat je wel enorm veel bezig bent om alleen al procs in de gaten te houden, kennen jullie een leuke addon die in de gaten kan houden of b.v. rend afloopt, Overpower/Execute procced? Hoorde iets over eventallert maar configureren blijkt lastig te zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
redfoxert schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:01:
[...]

Nee dan krijg je gewoon doodleuk een kruis door dat vakje heen met een mouse-over die zegt dat je gear niet goed genoeg is.
Als je niet gebruik...

Gewoon naar binnen lopen kan gewoon met crap gear hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 19:12
prutser001 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:05:
Opzich bevalt warrior wel, maar vindt ik dat je wel enorm veel bezig bent om alleen al procs in de gaten te houden, kennen jullie een leuke addon die in de gaten kan houden of b.v. rend afloopt, Overpower/Execute procced? Hoorde iets over eventallert maar configureren blijkt lastig te zijn.
Ik gebruik Scrolling Combat text met custom events, en IceHud voor mn rend, SCT geeft me een grote melding dat ik over power kan gebruiken of execute kan gebruiken, ook als rend afloopt geeft ie een melding alleen dat is niet altijd correct als je met meerdere arms warrior in raid zit is de kans groot dat de melding ook van een andere rend komt (daarom heb ik ice hud voor extra check).

Opzich werkt het wel lekker ben er helemaal aangewent, maar ik geloof dat Class Timer wel beter is maar heb nog niet de kans gehad om die te testen.

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 15:30

junglebeast

hier staat iets

Gebruik zelf Quartz voor spells of skills op de target.. dan zie je een klein balkje.
En Mik's SBT voor de scrolling dmg text en announcement van skills die proccen of aflopen.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Hydra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:53:
[...]

Het is juist leuk dat ie achter je aan "rent" je hebt alle tijd om die trash te clearen.. het is alleen wel een flinke kluif om op alles aggro te houden als tank.

Update: Mijn prot-warrior project gaat ook lekker. Gisteren lvl 75 aangeticked en verwacht dit weekend lvl 80 te worden. dan ben ik er precies 1 maandje mee bezig geweest.

Professions: BS lvl 450 en Mining 444. Dus gaat lekker!

Ik ga die ilvl 245 craftables fixen ( chest/bracers ) en dan voor 4/5 tier 9.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben BS en Engi nu veel nuttige BoE items? JC liep ik al snel tegen het probleem dat veel goeie items dus BoP zijn en niet nuttig voor mijn alts (buiten die random stat lvl78 rings, maar 6 verder en nog steeds die agi/crit versie niet - schijnt 4,6% kans te zijn). Alchemy maak ik veelal HP potjes voor mijn alts, de eteral HP/MP potjes zijn dan wel weer soulbond :(

DK is bezig met BS (140 pas) en rogue Engie (120), maar heeft zoveel mining-spul nodig dat ik nog wel tijdje bezig ben, maar mischien achteraf niet eens waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:32:
Hebben BS en Engi nu veel nuttige BoE items? JC liep ik al snel tegen het probleem dat veel goeie items dus BoP zijn en niet nuttig voor mijn alts (buiten die random stat lvl78 rings, maar 6 verder en nog steeds die agi/crit versie niet - schijnt 4,6% kans te zijn). Alchemy maak ik veelal HP potjes voor mijn alts, de eteral HP/MP potjes zijn dan wel weer soulbond :(

DK is bezig met BS (140 pas) en rogue Engie (120), maar heeft zoveel mining-spul nodig dat ik nog wel tijdje bezig ben, maar mischien achteraf niet eens waard is.
Engineering doe je voornamelijk voor jezelf (fun items, paar buffs, parachute, mounts, wormhole generator) en voor je raid (repair bot, brievenbus). Volgens mij is er nog steeds maar weinig verkoopbaar van wat je maakt (op een paar vanity pets na --> Squirrel box enzo). Vind het wel een fun profession, voor de eigen buffs is het gewoon een raid viable prof en het voegt wat lollige dingen toe die je anders niet kunt hebben. Maar doe het niet om er rijk van te worden...

Edit: heb zelf ook nog geen hoge engineering skill ofzo, maar heb er tijdens het levelen van mijn druid wel een boel lol mee. Die is lvl42 en zit op engineering skill 241. Beperkende factor in haar skill is dat ik vrij grote hoeveelheden ore nodig heb waar ik te low lvl voor ben om het zelf te minen, denk dat ik maar weer eens op m'n lvl80 shaman moet gaan minen om haar eng skill te boosten. Goggles, mechanical dragonling, gnomish battle chicken en rocket boots ftw!!!11one

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-02-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:32:

Engi items zijn vooral door Engineers zelf te gebruiken. BS heeft wel veel leuke BoE items. Op iLvl200 bijvoorbeeld een epic tank set, een epic plate dps set, enkele wapens, een schild enzovoort. Ook op hogere itemlevels zijn er leuke BoEs, maar de materialen en de blauwdrukken daarvoor zijn ook een stuk duurder of lastiger te verkrijgen. Vooral de iLvl 264 items.

Als Blacksmith kun je bovendien enkele extra sockets aan je gear toevoegen, wat het tot één van de beste raid professions maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 01-02-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
Voor ToC had ik een geweldige guild, goede raid focus.
Alleen Yogg was kleine issue, maar uiteindelijk ook neer gegaan.
Alleen hard-modes was altijd voor no-go
1x 2d en verder 1d intresse/focus voor meer dan 1 was er niet.
1x 3d die we giga outgearde (was dezeflde avond dat yogg kill hadden),
maar zelf met full ToC gear kregen we voor elkaar om daar nog te wipen.
Overal goede guild, Helaas is deze guild opgehouden met bestaan.
Mede vanwege te weinig content met ToC, en hard-modes gewoon door focus/intresse een stap te ver.
En feit dat stuk 10 core raiders gestopt zijn, spelen nu Aion (denk dat ik de grootste aanleiding was, om het te gaan proberen)

Ben nu sinds 2 weken voor icc patch weer actief aanspelen bij nieuwe guild.
Voor 10 man zie ik daar wel progress, voor 25 zal eerlijk zijn nee.
Niet todat icc compleet generft is.

Ik zit nu twijfel moment, heb tank spot in redelijk guild (nee yogg en beast-25hc is nog steeds te hard voor ons :(, of mensen just-dont-care)
Blijf met zeer redelijke kans dat dus lich pas zie totdat generfed, wij buffed zijn
of helemaal niet.
Of ga naar ik naar een meer focused guild, met feit dat de kans op spot zeer afneemt aangezien meeste tank spots gevult zijn.

Moet wel eerlijk zijn dat mijn eigen care ook behoorlijk afneemt met de easyness om nu badges/gear te krijgen. 1 of 2 weken en kan badges al gaan gebruiken voor een offkit :s
Mijn balance druid zit rond 4.5k dps, mijn enh-shaman kit is 5k dps in 10man en deels 213 gear.

Blijft lastige keuze om te maken. nieuwe guild of blijven.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:40:
Engineering doe je voornamelijk voor jezelf (fun items, paar buffs, parachute, mounts, wormhole generator) en voor je raid (repair bot, brievenbus). Volgens mij is er nog steeds maar weinig verkoopbaar van wat je maakt (op een paar vanity pets na --> Squirrel box enzo). Vind het wel een fun profession, voor de eigen buffs is het gewoon een raid viable prof en het voegt wat lollige dingen toe die je anders niet kunt hebben. Maar doe het niet om er rijk van te worden...
Het is ook puur voor mijn alts, wat gear tussendoor kunnen fabriceren zodat ik wat beter rond kom ipv alles van de AH te moeten halen (zoals ik ook echt die epic gemcutting eens zelf moet gaan halen, maar haat die dailies :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Laatst online: 11-09 10:01
Sorry, het was inderdaad HoR normal waar we in zijn gegaan. HoR hc is natuurlijk wat overdreven om in te gaan met een tank die nog maar net 80 is en in voornamelijk crafted gear rond loopt. Over het algemeen hadden we een groep dps van 8-9k en het was kantjeboord op sommige moment. We hebben wel een wipe hier en daar gehad maar dit kwam voornamelijk door een d/c van de resto shaman. Omdat het voor de meeste alts de eerste keer was dat we icc5 deden moesten we wel vanaf FoS beginnen. Binnenkort maar eens kijken of we de heroic versie kunnen doen :P Ik heb nog een Seethe nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 23:24
Hoi,

Na jaren van lezen (3+ ondertussen) vond ik het nog eens de moeite om een aantal ervaringen te posten.

Ondertussen behoor ik al even tot de werkende generatie, waardoor ik de meeste wijzigingen om wow wat meer casual te maken alleen maar kan toejuichen.
2-3 keer raiden in de week lukt nog altijd en meestal is/was dit op vrij hoog niveau (bv togc 10 insanity achiv)
En ook al worden de raid encounters inventiever, some ik krijg ik wel het gevoel van been there, done that.

Om deze reden heb ik besloten om met men pally maar eens degelijk te gaan pvp'en in holy spec.
Waar het bij battlegrounds vooral over aantallen en een klein beetje CC gaat is het bij arena eerder tactiek & coordinatie.
Nu ik er ongeveer 1 maand mee bezig ben en full furious + een aantal relentless items heb was het even tijd om een balans op te maken.
Qua uitdaging vind ik het gelijkwaardig met pve, er komt (even) veel coordinatie aan te pas. En raar genoeg boeit het mij momenteel meer dan PvE
Alleen valt het mij op dat er zeer weinig spelers zijn min of meer dedicated PvP spelen. :'(
Heeft dit te maken met het feit dat ik op een PvP server zit? Hoe dan ook, het valt behoorlijk tegen om degelijke partners te vinden voor 2vs2 en 3vs3.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het zoeken/vinden van degelijke arena partners? Qua combinatie zou ik graag voor Pally/Warr of Pally/DK gaan in 2vs2 en Pally/Warr/DK in 3vs3.
Momenteel heb ik wel een warr in men 2vs2 team, maar heeft nogal veel problemen om dmg uit te delen, of iets te killen met mortal strike waardoor we wat vast zitten qua rating.
Evt algemene opmerkingen/tips voor holy pallies in pvp zijn ook altijd welkom ;)

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Dricus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:14:
[...]
Dat ligt eraan welke raids je doet. Naxx10/25, OS10/25, Maly10/25, Ony10, VoA10(/25?) en Ulduar10(/25?) zijn prima te doen met 32k buffed. ToC en ICC zal wellicht wat lastiger tot onmogelijk worden, maar de meeste van de bovenstaande raids heb ik op mijn DK met rond de 30k buffed HP getanked (iets minder zelfs als ik het me goed herinner). VoA25 heb ik getanked vóórdat Koralon er was, dus hoe dat nu zal gaan weet ik niet, voor Ulduar25 is 32k wel wat aan de lage kant, maar met goede healers zou het misschien wel te doen kunnen zijn.

Daar ga je uiteraard weinig/geen upgrades t.o.v. ICC5/emblem gear halen, maar je kunt met 32k buffed HP prima raiden.
Naxx is prima mogelijk met zijn hp. Maar zoals je zelf al aangeeft zijn hier geen upgrades voor hem te krijgen behalve de badges.

OS10/25. Sorry maar als je deze met drakes gaat doen dan is zijn hp te weinig. Met de 25% hp debuff zit hij al op 24k. En dat met een baas die met een enkele attack al 10k damage kan doen.

Maly10/25. Een arcane breath op 10 man doet rond de 20k damage op 25 man doet deze al 30k damage. Dit komt boven op de normale damage die de baas al doet.

Voa10/25. De 10 man moet zeker te doen zijn. Voa is gewoon een makkelijke instance. Maar op koralon moet er healing gespammed worden aangezien de damage aanzienlijk is.

Ulduar10/25. Dit gaat gewoon niet werken. Er zijn verschillende bazen waar je zeker niet langs gaat komen. En dan heb ik het nog niet eens over Algalon.

Dat je aangeeft dat ToC en ICC nog mogelijk zijn geeft eigenlijk aan dat je geen ervaring met deze instances hebt. Een tank met 32k hp buffed overleeft daar niet lang genoeg. Ik zou graag weten welke instances jij precies met 30k hebt getankt. Als je gewoon de normale progressie vanaf Naxx hebt doorlopen, dan weet ik 100% zeker dat je in Ulduar meer hp had.

Waarom een 32k tank meenemen waardoor de healers extra goed moeten zijn als je een tank met 40k mee kunt nemen en gewoon redelijke healers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23
Blistimo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:41:
Hmpf, Dutchman heeft zeker nog niet genoeg koffie op voor een verslagje :P
't is meer dat de Senseo hier met steeds meer tegen begint te staan
Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds tijden weer eens met onze vaste 10m groep ICC10 ingedoken. Onze holy pally was op vakantie, waardoor we de Crimson Hall ingedoken waren met Dutchman als offspec holy en een vervangende DPS. Nadat we verleden week al de Blood Prince Council incl. achievement (niet dat dat nu zo speciaal is, die fight haal je ws niet zonder de achievement te halen :P) down hadden gekregen moest Blood Queen Lana'thel er vrijdag ook aan geloven. De vierde try was raak, en dus hadden we nog 12 wipes over voor Putricide. Een aantal wipes op Festerface... gingen voor de achievement voor de holy pally die deze eerder dus gemist had, maar op de een of andere manier was de concentratie weg na Lana'thel. Niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk... Anyway, 6 wipes later (:+) door naar Rotfiguur... en omdat we er toch waren meteen maar een oneshot op Putricide... Ja, dit lees je goed; 6 wipes op Festergut, en oneshot Putricide :P

Voor de liefhebbers is dit de WoL registratie, en dit Lana'thel (incl vent nerdgasm omdat youtube inmiddels standaard muted...).
Ik begrijp ook niet helemaal wat er bij Fester aan de hand was, moet toch een fight zijn waar we niet meer op moeten wipen, zelfs niet met een of twee offspecs of invallers in de groep.

Valt me aan het log van Blood Queen wel op dat er per persoon minder healing werd uitgeperst dan vorige week, niet heel veel minder, maar toch. Blijkbaar pakken we minder damage door sneller te reageren en een betere positionering, of offset de 100% uptime van JoL zoveel dat het invloed heeft. (krijg in mijn holy spec nooit 100% JoL up, zal aan mijn holy healervaring liggen) Maargoed, deze week een nieuwe wing, denk twee draakjes en nog geen Lich King?

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:41
Toen ik nog veel pvp speelde op mijn priest en rogue (season 3) gebruikte ik arenajunkies.com voor heel veel informatie over arena en pvp. Misschien moet je daar eens kijken!

@ de log van icc10 die vanochtend is gepost: Jullie oomkin doet het echt wel netjes man!
Heb hem geprobeerd te vergelijken met onze oomkin via wow-heroes, maar die ligt er even uit.

Vanmiddag nog maar even proberen, hij doet in 10mans dik 2 keer zoveel dps als de onze in 25mans.

Edit: armory doet het wel, ze hebben ongeveer gelijke gear. Onze druid heeft iets minder crit, maar een sloot meer haste. Ook zijn de talents iets anders... Toch goed om te zien dat er oomkins zijn die gewoon wel echt veel dps kunnen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door hulkie op 01-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:19:[...]
Da's iets waar hardcore raiders al jaren over janken ja. Feit blijft dat casuals een half jaar ofzo achterlopen qua gear omdat je met 2 emblems of frost per dag echt niet zomaar een endgame set compleet hebt. Met flink heroics farmen zit je op ilvl232 T9 gear waar die hardcore raider al in T10, T10.5 en non-set ilvl264 loopt.
Ik geloof dat je mij verwart met een hardcode raider.

Feit is dat je als casual niets anders dan heriocs hoeft te doen om T9 en T10 gear te krijgen. Je moet er inderdaad veel doen, maar je moet toe geven dat het gewoon makkelijk is. Dat is namelijk ingevoerd na al het zeuren van de casual mensen. Die vonden dat zijn zonder enige inspanning dezelfde gear moesten krijgen als de raiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ErwienO schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:20:
[...]

Ik gebruik Scrolling Combat text met custom events, en IceHud voor mn rend, SCT geeft me een grote melding dat ik over power kan gebruiken of execute kan gebruiken, ook als rend afloopt geeft ie een melding alleen dat is niet altijd correct als je met meerdere arms warrior in raid zit is de kans groot dat de melding ook van een andere rend komt (daarom heb ik ice hud voor extra check).

Opzich werkt het wel lekker ben er helemaal aangewent, maar ik geloof dat Class Timer wel beter is maar heb nog niet de kans gehad om die te testen.
Klinkt goed ik zal weleens naar Class Timers zoeken vanavond, want op het moment zie ik meer van mijn bars dan van het spel. Vooral Rend is belangrijk voor me omdat ik afentoe sta te wachten op 'Overpower' en dan toch maar eens kijk of Rend er nog is, nou weet ik dat deze af moet lopen en dan verversen, best wel irritant.

Vroeg me trouwens af wanneer het 'overslag punt' is van Arms naar Fury, uiteraard 2 goede 2Handers maar kwa gear? Hoe zit het kwa stances/macro's voor bepaalde dingen (charge b.v.) Mijn char is te vinden via deze link : http://eu.wowarmory.com/c...0Dragonflight&n=Takaikimi

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:21:
[...]
Niet veel makkelijker als de eerder Naxx->Ulduar upgrade. Als DPS kan het mischien doodje simpel zijn, maar als tank/healer kan je het als 'verse' 80 nog wel een tijdje schudden. Bijna geen enkele party gaan nog spelen met een 24-25k tanker (ondanks dat dat al erg nette gear is voor een verse 80), iemand van 30k wordt nog undergeared genoemd en 35k is nog aan de lage kant.
Sinds kort heb ik een DK tank. Ik ben begonnen met craftables. Toen zat ik al op de 30k hp. Daarna ben ik heriocs gaan doen. Met heriocs voldoende badges verzameld en gear uit de heriocs zelf verzameld. Inmiddels zit ik op de 36k hp. Een flink deel van mijn gear heb ik al geupgrade, maar een aantal items moet ik nog vervangen. En ik heb mijn eerste item met frost badges gekocht. Geen enkele raid nodig gehad. Wel heb ik hier tijd in moeten investeren. Het is dus wel mogelijk.

Ik heb trouwens geen dps chars op dit moment, alleen tanks en healers. Daardoor weet ik niet hoe makkelijk het is om dps te upgraden. Maar waarschijnlijk is dat een stuk makkelijker dan een tank.
Maarja, wat veel 'hardcore' niet willen snappen, het gat tussen gear wordt steeds groter, hoe verder ze dit laten doorlopen (stel dat ICC HM komt met 271 gear) hoe groter de onderlinge verschillen. En dat is iets wat de community helemaal niet ten goede komt.
Het gat met gear wordt juist iedere keer kleiner gemaakt. De badges van heriocs worden geupgrade en steeds meer gear is alleen via badges te krijgen. Daardoor wordt het makkelijker om aansluiting te vinden bij de raiders. "Vroeger" was het gat veel groter. Toen moest je namelijk raiden om je gear te upgraden. Maar kennelijk begrijpen de "casuals" dat niet.

Grappig hoe casual en hardcore als bijna scheldwoorden kunnen gebruikt niet? Ook grappig dat hardcore en casual steeds verder verschuiven. Blijkbaar ben je nu al hardcore als je twee tot drie maal in de week raid van 20:00 tot 23:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:04:
Naxx is prima mogelijk met zijn hp. Maar zoals je zelf al aangeeft zijn hier geen upgrades voor hem te krijgen behalve de badges.
Dat is precies de bedoeling. Met 1 Naxx run waar je bijvoorbeeld 4 wings cleared heb je al zoveel extra emblems in 1 avond bij elkaar, hoef je niet eens die laatste twee gedaan te hebben.

Van de overige raids zou ik alleen de makkelijkere bazen van VoA doen en het begin van Ulduar puur voor de ervaring en eventuele drops.
Waarom een 32k tank meenemen waardoor de healers extra goed moeten zijn als je een tank met 40k mee kunt nemen en gewoon redelijke healers.
Dus een healer mag wel minder zijn, maar een tank niet? Dat vind ik een beetje raar. Mijn druid zit aardig in z'n gear. Hc's doe ik daarmee alleen nog maar om andere te helpen en dan val ik haast in slaap. Ik ben dan blij dat we in PoS/FoS/HoS terecht komen, want dan mag ik tenminste een beetje doorhealen. Zelfs ToC5 is lachen tegenwoordig met mijn gear. En dat terwijl ik healen helemaal niet leuk vind, maar ja, DPS is er al in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

OS10/25. Sorry maar als je deze met drakes gaat doen dan is zijn hp te weinig. Met de 25% hp debuff zit hij al op 24k. En dat met een baas die met een enkele attack al 10k damage kan doen.
OS10 met 1 drake up heb ik op mijn tank ge-offtanked (ik tankte de drake en de adds) als ik me niet vergis (kan ik hier achter de whitelist niet checken). Evenals OS25 zonder drakes up. Sowieso heb ik het in mijn verhaal niet over hardmodes.
Maly10/25. Een arcane breath op 10 man doet rond de 20k damage op 25 man doet deze al 30k damage. Dit komt boven op de normale damage die de baas al doet.
25 man is wellicht iets teveel, 10 man is zeker te doen. Heb ik met minder dan 32k HP buffed gedaan.
Voa10/25. De 10 man moet zeker te doen zijn. Voa is gewoon een makkelijke instance. Maar op koralon moet er healing gespammed worden aangezien de damage aanzienlijk is.

Ulduar10/25. Dit gaat gewoon niet werken. Er zijn verschillende bazen waar je zeker niet langs gaat komen. En dan heb ik het nog niet eens over Algalon.
Hardmodes zal niet gaan werken ja, maar op normal mode moet je alles tot en met Auriaya, Hodir, Thorim en Freya wel kunnen tanken.
Dat je aangeeft dat ToC en ICC nog mogelijk zijn
"Lastiger tot onmogelijk" schreef ik. ICC zal onmogelijk zijn, ToC is misschien te doen als je hele goeie healers hebt. Mijn ervaring gisteren bij ToC was dat tankhealing daar best goed te doen is.
geeft eigenlijk aan dat je geen ervaring met deze instances hebt. Een tank met 32k hp buffed overleeft daar niet lang genoeg. Ik zou graag weten welke instances jij precies met 30k hebt getankt. Als je gewoon de normale progressie vanaf Naxx hebt doorlopen, dan weet ik 100% zeker dat je in Ulduar meer hp had.
Mijn DK tank is een alt. De progressie heb ik voornamelijk met mijn Warlock doorgemaakt. Met mijn DK ben ik wel een aantal keer ingevallen als tank in Naxx25 en Ulduar10 (een enkele keer een paar bosses in Ulduar25). De eerste 7 tot 11 bosses in Ulduar10 zijn volgens mij goed te doen.
Waarom een 32k tank raids ontzeggen die hij wel gewoon kan tanken? Aan de ene kant lopen de elitists te klagen over gebrek aan uitdaging, aan de andere kant willen de elitists easymode door alle content heenfietsen. Hypocriet vind ik het.

Wat ik met mijn verhaal vooral wilde aangeven was dat jouw opmerking dat 32k HP te weinig is om te raiden naar mijn mening de nodige nuance mist. Er zijn voldoende raids die je met die hoeveelheid HP kunt tanken of op z'n minst offtanken. Granted, in de één zul je verder komen dan in de andere, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
prutser001 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:12:
[...]
Vroeg me trouwens af wanneer het 'overslag punt' is van Arms naar Fury, uiteraard 2 goede 2Handers maar kwa gear? Hoe zit het kwa stances/macro's voor bepaalde dingen (charge b.v.) Mijn char is te vinden via deze link : http://eu.wowarmory.com/c...0Dragonflight&n=Takaikimi
Ik weet niet of er een omslag punt is zelf speel ik altijd Arms aangezien we al een andere Fury warrior hebben. Maar ik ben van mening dat Arms in een later stadium beter word dan fury omdat je meer passive ArP (Armor Pen) op je gear krijgt, en dus een lekker buff krijgt door je Battle Stance.

Als ik je gear zo zie zou ik nog FoS HC farmen voor de Trinket met ArP proc en je gems allemaal +20 str maken, elke +6 str socket bonus is minder waard dan dat je er +20 Str instopt.

Macros gebruik ik niet veel, stance switchen hoef je bijna niet te doen 1 x switchen naar berserk Reckelssnes en terug naar Battle.

Op trash mobs Sweeping strikes en Heroic Strike vervangen voor Cleave, en als Bladestorm van CD af is Blade Storm voor de rest gewoon je rotation up houden, Charge > Rend > Mortal Strike > Overpower / Execute, Alleen als je Mortal Strike van CD af is en je hebt Sudden Death Proc altijd eerst Mortal Strike omdat je soms met Execute te weinig rage over hebt om Mortal strike te gebruiken.

check deze armory maar even Erwieno - Arms warrior

[ Voor 19% gewijzigd door ErwienO op 01-02-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik tref dan ook altijd de slechte DK tanks. Toevallig vanmorgen nog op mij hunter. Heb nog ilvl 187 boots dus kan die uit HoR wel gebruiken. En wat krijg ik voor een tank? Idd een DK met een gemiddelde ilvl van 240. Goed in de gear dus dan zal het wel goed gaan. Nou het ging niet goed. Hij zou bij de deur tanken dus ik gaf al aan dat ik de ranged wel zou trappen. Geen DandD gezien, healer lag al bij de 1e wave en hij haalde doodleuk de mob uit mijn trap. Verder geen cooldown van hem gezien. Zelfs als dps op mijn DK gebruik ik die (zeker in HoR). Na 2 wipes op de eerste wave verlaat hij de groep. Hij meldde nog wel eventles dat het onze eigen fout was dat we aggro kregen omdat hij nu eenmaal een single target tank was.

Ik weet uit eigen ervaring ook wel dat HoR niet de meest makkelijke instance is om te tanken. Je bent ook wel een beetje afhankelijk van je dps/healer (trap/shackle is fijn en dps die niet vol op een offtarget nuken). Maar sommige tanks die je tegenkomt zijn echt waardeloos. Dik in de epics en 0,0 class kennis.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
[...]

In de tijd dat OS 3d nog de moeilijkste encounter was in wrath hadden wij deze als guild al clear, ik stond toen als tank in m'n ilvl 213 gear met 25k HP en zowel de 10 als 25 man ging neer met 3 drakes, maly hetzelfde.
[...]

Voa weet ik niet wat de huidige bazen doen, ik weet wel dat ulduar gear (226 en 232) zat is om heel VoA te clearen, Wat betreft ulduar, zelfde verhaal als daarboven met OS3d, tot aan general vezax is heel goed te doen met mindere gear dan hij heeft, en uiteraard met een beetje extra moeite is ulduar te clearen.

Dat je aangeeft dat ToC en ICC nog mogelijk zijn geeft eigenlijk aan dat je geen ervaring met deze instances hebt. Een tank met 32k hp buffed overleeft daar niet lang genoeg. Ik zou graag weten welke instances jij precies met 30k hebt getankt. Als je gewoon de normale progressie vanaf Naxx hebt doorlopen, dan weet ik 100% zeker dat je in Ulduar meer hp had.

ToC en ICC zijn misschien een beetje lastig, de 10 man ToC is nog wel te doen, maar 25 wordt toch wat lastiger. Wat betreft de HP, ik zit nu met ToTGC/ICC gear op m'n tank op 41k raid buffed (warrior) wat dat betreft maakt het ook heel veel uit wat voor class je bent, warriors en paladins hebben over het algemeen minder HP maar meer mitigation, waar druids en DK's hogere health hebben.
Als je in een guild zit is het wel zo netjes, pugs tja daar heb je te maken met mensen die totaal geen idee hebben.

verder voor de tank waar dit over gaat -> 4 set ToC ilvl 232 en bracers en chest crafted, de rest uit de nieuwe heroics... dan heb je alle gear ilvl 232 of hoger en dat is zat voor Totc (10/25) en icc (10)

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ErwienO schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Ik weet niet of er een omslag punt is zelf speel ik altijd Arms aangezien we al een andere Fury warrior hebben. Maar ik ben van mening dat Arms in een later stadium beter word dan fury omdat je meer passive ArP (Armor Pen) op je gear krijgt, en dus een lekker buff krijgt door je Battle Stance.
Je omslagpunt is juist andersom. Arms is prima tot aan/met Ulduar 25 gear. Daarna begint de gear veel beter te scalen voor Fury. Diezelfde Arp gear is namelijk ook gewoon beschikbaar voor Fury Warriors. In Ulduar 25/ToC 25 gaan Fury Warriors voor softcap, dus Arp + Arp proc trinket. En in ICC kunnen Fury Warriors de hardcap inmiddels ook bereiken. Ik zit zelf bijvoorbeeld op 85% passive Arp. Wacht op enkele items om uiteindelijk de hardcap te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
-BB- schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:23:
[...]
Dat is precies de bedoeling. Met 1 Naxx run waar je bijvoorbeeld 4 wings cleared heb je al zoveel extra emblems in 1 avond bij elkaar, hoef je niet eens die laatste twee gedaan te hebben.

Van de overige raids zou ik alleen de makkelijkere bazen van VoA doen en het begin van Ulduar puur voor de ervaring en eventuele drops.
Met een guild raid zou dat geen probleem zijn. Maar pugs hebben volgens mij over het algemeen niet het geduld om mensen ervaring op te laten doen. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik zelf geen raids pug.
Dus een healer mag wel minder zijn, maar een tank niet? Dat vind ik een beetje raar. Mijn druid zit aardig in z'n gear. Hc's doe ik daarmee alleen nog maar om andere te helpen en dan val ik haast in slaap. Ik ben dan blij dat we in PoS/FoS/HoS terecht komen, want dan mag ik tenminste een beetje doorhealen. Zelfs ToC5 is lachen tegenwoordig met mijn gear. En dat terwijl ik healen helemaal niet leuk vind, maar ja, DPS is er al in overvloed.
Nee, een tank met 40k is een tank die redelijk in zijn gear zit. Met een redelijke tank kun je redelijke healers gebruiken. Een goede healer kan een slechte tank compenseren en andersom om kan dat natuurlijk ook.

Ik heb het hier alleen over redelijk in de gear zitten en niet over skill. Skill heeft een grote invloed maar het kan niet altijd het gebrek aan goede gear compenseren. Meestal krijg je in pugs ook niet de kans om te laten zien of je wel of niet "goed" bent als je nog geen goede gear hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
[...]
Ik als fury spec versla sinds Totgc (heroic modus dus) onze arms warrior, nu in ICC met een redelijk aantal icc items versla ik em zelfs met 3k+ op gevechten. Fury schaalt veel beter met gear als arms, en ook fury kan ARP gebruiken. ik ben bijv een arp fury warrior tegenwoordig, met ruim 900 arp en arp trinket red ik de hardcap van 100% (zit er overheen als trinket procced, maar ik ben onderweg naar 100% alleen uit gear/gems)

Mijn char kan je zien in m'n sig.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Dricus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:28:
[...]Waarom een 32k tank raids ontzeggen die hij wel gewoon kan tanken? Aan de ene kant lopen de elitists te klagen over gebrek aan uitdaging, aan de andere kant willen de elitists easymode door alle content heenfietsen. Hypocriet vind ik het.
We hebben het hier over pugs.
Wat ik met mijn verhaal vooral wilde aangeven was dat jouw opmerking dat 32k HP te weinig is om te raiden naar mijn mening de nodige nuance mist. Er zijn voldoende raids die je met die hoeveelheid HP kunt tanken of op z'n minst offtanken. Granted, in de één zul je verder komen dan in de andere, maar het kan wel.
Zoals ik ook al heb aangegeven zal hij een aantal van de lagere instances wel kunnen tanken. Maar die worden over het algemeen niet veel meer gedaan. Tegenwoordig zie ik vooral toc en icc gepugged worden. Voa is waarschijnlijk een uitzondering aangezien dat een lage instap raid is die nog vaak wordt gepugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53
Zal hier ook maar eens posten over mijn geliefde spel ;-).

Speel nu ongeveer 3 jaar op de Bronzebeard eu server. Eerst met mn hunter alles in TBC gecleared (sunwell 3/6 voor de 3.0 nerf). Daarna in wotlk shaman gererolled, en nog altijd zit ik in de zelfde guild. Een maand terug ofzo voor het eerst TOTGC 25 man gecleared, was echt super om anub eindelijk te killen.
In ICC gaat het ook prima, gisteren blood queen net niet gekilled (25000 health had ze nog), maarja woensdag zal die vast neer gaan :)

Moet wel zeggen dat ik WOW steeds saaier ga vinden, het is gewoon niet meer hetzelfde als in TBC wat ik toch wel de beste periode vond qua raiden en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:58:
Met een guild raid zou dat geen probleem zijn. Maar pugs hebben volgens mij over het algemeen niet het geduld om mensen ervaring op te laten doen. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik zelf geen raids pug.
Precies het probleem wat ik al eerder aangaf, we krijgen het binnen de guild niet voor elkaar om dat soort runs geregeld te krijgen.
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:58:
Nee, een tank met 40k is een tank die redelijk in zijn gear zit. Met een redelijke tank kun je redelijke healers gebruiken. Een goede healer kan een slechte tank compenseren en andersom om kan dat natuurlijk ook.

Ik heb het hier alleen over redelijk in de gear zitten en niet over skill. Skill heeft een grote invloed maar het kan niet altijd het gebrek aan goede gear compenseren. Meestal krijg je in pugs ook niet de kans om te laten zien of je wel of niet "goed" bent als je nog geen goede gear hebt.
Mee eens
DrFlash schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:56:
verder voor de tank waar dit over gaat -> 4 set ToC ilvl 232 en bracers en chest crafted, de rest uit de nieuwe heroics... dan heb je alle gear ilvl 232 of hoger en dat is zat voor Totc (10/25) en icc (10)
Bedoel je daar de Thassarian set mee? Want daar zat ik net even naar te kijken en met wowhead een vergelijking gedaan op de twee meest broodnodige vervangingen en de twee goedkoopste om het aan te vullen naar de 4 setpiece bonus. Dan kom ik wel aardig beter uit ja, op zijn minst al een 120 stam verhoging.

Voor de mensen die er niet bij kunnen, de winsten tegen het enkele verlies:
Winst
14 Agi
30 Int
115 Sta
30 Spi
93 Str
304 Armor
18 Defense (3.66)
84 Dodge (2.13%)
123 Parry (2.5%)
20 Armor Pen (1.43%)
21 Crit (0.46%)
2 Sockets

Verlies
59 Hit (1.8%)

En dat laatste is zelfs nog te verhelpen met andere gems. Heb ook niet de duurste gems gebruikt. Zoveel geld heb ik helemaal niet. Maar hiervoor heb ik 160 Triumph Emblems nodig. Mijn teller (uit mijn hoofd) staat op dit moment op 24 Triumph en 22 Frost (die ik best wil downgraden om die 160 te halen). Teller is zo laag omdat ik eerst de "makkelijke" upgrades heb gehaald zoals ringen en een sigil. Wordt flink werken, maar goed dat vind ik niet erg. Moet alleen accepteren dat het met deze guild niet zoveel wordt.

Misschien toch maar kijken of er een andere is of dat anderen misschien een afsplitsing willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrFlash schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:59:
[...]

Ik als fury spec versla sinds Totgc (heroic modus dus) onze arms warrior, nu in ICC met een redelijk aantal icc items versla ik em zelfs met 3k+ op gevechten. Fury schaalt veel beter met gear als arms, en ook fury kan ARP gebruiken. ik ben bijv een arp fury warrior tegenwoordig, met ruim 900 arp en arp trinket red ik de hardcap van 100% (zit er overheen als trinket procced, maar ik ben onderweg naar 100% alleen uit gear/gems)

Mijn char kan je zien in m'n sig.
Dit heb ik ook ervaren, ArP is echt de moeite waard ook voor Fury, vooral als je er wat meer van gaat krijgen. Het probleem met Arms is dat je echt elke GCD moet benutten.Nou is dat niet zo'n probleem, maar je hebt dus een prioriteiten systeem waarin zo'n 7 abilities voorkomen (opsomming in willekeurige volgorde): MS, OP, Execute, Slam, HS, Bladestorm en oh ja, rend ophouden. Verder heeft Arms al snel problemen met threat, er is geen threatdump skill en geen talents die threat verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lange tijd alleen dit en andere topics te lezen heb ik nu toch eindelijk besloten om m'n eigen account te maken en mijn ervaringen te delen.

Zaterdag nog een raid gedaan naar ICC10, ik zou wel meer willen raiden maar wegens tijdgebrek zit er het niet echt in. Nu waren de eerste 3 bazen een lachertje maar dan kwam Saurfang, nu hadden we erg weinig ranged dps mee (2) en we moesten de beasts kiten en killen. Ik had deze baas nog nooit gedaan dus ik had wat problemen hiermee. Uiteindelijk na 4-5 tries was hij toch neer gegaan en konden we meteen verder naar de volgende baas: Festergut. Het ging de laatste try van de avond worden en het was meteen een one shot!

Nadien heb ik ook nog Abracadaver mogen looten waardoor ik nu bijna 19% hit heb :9 . ( speel een lock )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
-BB- schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:
[...]

En dat laatste is zelfs nog te verhelpen met andere gems. Heb ook niet de duurste gems gebruikt. Zoveel geld heb ik helemaal niet. Maar hiervoor heb ik 160 Triumph Emblems nodig. Mijn teller (uit mijn hoofd) staat op dit moment op 24 Triumph en 22 Frost (die ik best wil downgraden om die 160 te halen). Teller is zo laag omdat ik eerst de "makkelijke" upgrades heb gehaald zoals ringen en een sigil. Wordt flink werken, maar goed dat vind ik niet erg. Moet alleen accepteren dat het met deze guild niet zoveel wordt.

Misschien toch maar kijken of er een andere is of dat anderen misschien een afsplitsing willen maken.
Je frost emblems niet downgraden! Is echt zonde! Die thriumphs komen vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:47
-BB- schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:
Mijn teller (uit mijn hoofd) staat op dit moment op 24 Triumph en 22 Frost (die ik best wil downgraden om die 160 te halen). Teller is zo laag omdat ik eerst de "makkelijke" upgrades heb gehaald zoals ringen en een sigil.
Ruil niet je frost emblems om voor lagere, dat is echt zonde. Ook gem je in je nieuwe gear arp en een 21critical strike meta-gem. Doe dit niet, gebruik 32stam meta en defensieve gems.
Overigens zijn die shoulders nog prima, ik zou proberen om chest en dan helm te vervangen. Blijf gewoon heroics doen, je komt er als tank toch snel in.

En spec 3/3 Thick Hide voor dat gejammer van andere spelers.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

[...]

Klinkt goed ik zal weleens naar Class Timers zoeken vanavond, want op het moment zie ik meer van mijn bars dan van het spel. Vooral Rend is belangrijk voor me omdat ik afentoe sta te wachten op 'Overpower' en dan toch maar eens kijk of Rend er nog is, nou weet ik dat deze af moet lopen en dan verversen, best wel irritant.

Ik heb zelf voor mn arms warrior altje PowerAuras opgezet om een icoontje weer te geven als rend niet op een mob aanwezig is (en battleshout op mezelf, dat vergeet ik echt altijd :P) Kost even wat tijd om 't zo op te zetten dat de addon 't alleen weegeeft in combat en op enemy targets enzo, maar als je eenmaal doorhebt hoe je dat instelt heb je zo je overige buffs en debuffs er ook ingezet. Fijne addon!

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
Kaap schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:57:
[...]

Je omslagpunt is juist andersom. Arms is prima tot aan/met Ulduar 25 gear. Daarna begint de gear veel beter te scalen voor Fury. Diezelfde Arp gear is namelijk ook gewoon beschikbaar voor Fury Warriors. In Ulduar 25/ToC 25 gaan Fury Warriors voor softcap, dus Arp + Arp proc trinket. En in ICC kunnen Fury Warriors de hardcap inmiddels ook bereiken. Ik zit zelf bijvoorbeeld op 85% passive Arp. Wacht op enkele items om uiteindelijk de hardcap te bereiken.
Ok dat is dan wel duidelijk idd, alleen heeft het voor mij weinig nut om van Arms naar Fury te gaan omdat we al een fury warrior hebben. En het omslag punt waarschijnlijk verder ligt in ICC, omdat we alleen 10 man runnen.

Maar waarschijnlijk gemmen jullie alles ArP? Omdat ik nu met proc op 80% ArP kom en met set bonus en battle stance tegen de 100% maar de set bonus gaat binnenkort weg vallen met T10.

Misschien dat ik mn off spec is ga omgooien naar Fury ipv prot (tanken doe ik toch bijna niet meer) misschien dat mn dps beter word mocht onze normale fury warr er niet bij zijn.
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:11:
[...]

Dit heb ik ook ervaren, ArP is echt de moeite waard ook voor Fury, vooral als je er wat meer van gaat krijgen. Het probleem met Arms is dat je echt elke GCD moet benutten.Nou is dat niet zo'n probleem, maar je hebt dus een prioriteiten systeem waarin zo'n 7 abilities voorkomen (opsomming in willekeurige volgorde): MS, OP, Execute, Slam, HS, Bladestorm en oh ja, rend ophouden. Verder heeft Arms al snel problemen met threat, er is geen threatdump skill en geen talents die threat verminderen.
Threath problemen merk ik wel een beetje idd, vooral trash als ik even goed los ga (zelfs na 5 sec wachten en dan nog eens 10 sec voordat ik sweeping strikes + Blade Storm op gooi) trek ik vaak nog vrij rap aggro.
Blistimo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:24:
[...]

Ik heb zelf voor mn arms warrior altje PowerAuras opgezet om een icoontje weer te geven als rend niet op een mob aanwezig is (en battleshout op mezelf, dat vergeet ik echt altijd :P) Kost even wat tijd om 't zo op te zetten dat de addon 't alleen weegeeft in combat en op enemy targets enzo, maar als je eenmaal doorhebt hoe je dat instelt heb je zo je overige buffs en debuffs er ook ingezet. Fijne addon!
Ga ik ook eens bekijken, vind mn SCT niet helemaal idiaal (toch eens gaan testen met andere addons).

[ Voor 41% gewijzigd door ErwienO op 01-02-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

So...? Ik heb zat goede pugs meegemaakt. Ik heb ook zat pugs meegemaakt waar niet gezeken werd over de zogenaamde 'lage' HP van een tank. Dat gezeik over HP is (op mijn server althans) pas begonnen toen ToC een tijd gereleased was. Hoe dit soort dingen lopen is volgens mij erg server afhankelijk. Op mijn server valt het reuze mee met het gearscore/HP/achievement geneuzel. Er wordt vaak wel om gevraagd, maar het blijft over het algemeen binnen de grenzen van het redelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:10:
[...]
Dat is namelijk ingevoerd na al het zeuren van de casual mensen. Die vonden dat zijn zonder enige inspanning dezelfde gear moesten krijgen als de raiders.
I call bullshit. Blizz heeft helemaal niks ingevoerd na al het zeuren van casual spelers. Blizz heeft een paar jaar terug al aangegeven dat ze wilden dat een zo breed mogelijk publiek moest kunnen genieten van de content en niet alleen de dedicated 5% ofzo. Sinds die tijd zijn bijvoorbeeld endgame raids eerst alleen haalbaar voor guilds die hele hoge eisen stellen aan hun raiders en gear en daarna worden ze flink generfd (Illidan in BT was daar al een goed voorbeeld van) zodat met een maand of wat vertraging ook meer casual spelers ervan kunnen genieten en gear kunnen halen. Hardcore guilds zaten toen al in SWP en haalden zo hun epeen toch wel.

In Wrath zaten casuals te gearen in Naxx toen Uld opende. Toen casuals toe waren aan Uld kregen hardcore raiders ToC en ToGC. Nu zitten de meeste casuals ook wel in ToC / ToGC en is er ICC. Ongetwijfeld zitten er al een boel casual guilds in de tweede en derde wing van ICC maar voor een boel casual guilds is bv Saurfang 25 al een behoorlijke kluif en daarna wordt het erger. Ik weet dat wij voorlopig niet bij Arthas zullen staan; tegen de tijd dat dat wel slaagt staan de hardcore guilds al bij hem in heroic mode.

Ja je hoeft als casual alleen maar een paar maanden dagelijks de daily random heroic te doen om T10 te halen maar in tegenstelling tot wat jij lijkt te beweren is dat niet bedoeld om iedereen overal doorheen te laten facerollen maar om sowieso te zorgen dat sommige mensen ooit een kans krijgen wat van de latere ICC wings te zien. "Zonder enige inspanning" slaat nergens op; voor een hardcore raider gaat dat misschien op maar een casual moet wel degelijk een hele inspanning leveren om straks in ICC te overleven. En nee, dan heb je niet dezelfde gear als die hardcore raiders want die zijn dan al veel verder.

Ik kan als casual niet avond aan avond raiden maar ik blijf niet 13 euro per maand betalen om uiteindelijk alleen maar heroics te kunnen doen; dank je de koekoek. Ik vind het een prima systeem; ik moet me op mijn eigen manier flink uitsloven om straks met een paar maanden achterstand een prestatie te leveren die nu alleen is voorbehouden aan een laag percentage spelers die er de tijd en moeite in kunnen steken om het nu al te doen. De eer van de primeurs, de pre-nerf kills (en voordat die raid-wide buff er komt in ICC, voor de casuals) en de ace gear gaat nu naar de hardcore spelers... en straks ook, maar dan met andere content. Dan val ik alweer niet op in fullT10! Daar wil een hardcore speler dan dood niet meer in gevonden worden.

Mooi toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Signed. Je moet zelfs als casual veel werk doen om alles te bemachtigen en te zien.

Zie maar eens als niet raidende casual zonder achiev in Totc 10 te komen :) ook al outgear je de content. erin kom je niet.

Maakt mij niet uit though, ik vermaak me wel met alle aspecten en telkens nieuwe dingen uit proberen.

De hardcore raiders die het meeste zeuren zijn gewoon lekker hypocriet bezig.. "Ja ik raid, dus ik verdien meer dan jou in het spel!" i tell you!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ErwienO schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Als ik je gear zo zie zou ik nog FoS HC farmen voor de Trinket met ArP proc en je gems allemaal +20 str maken, elke +6 str socket bonus is minder waard dan dat je er +20 Str instopt.

check deze armory maar even Erwieno - Arms warrior
Wat me opvalt is dat er tussen Arms specs nogal een verschil is, talentje meer en minder hier en daar.
Ook gemmen Fury warriors bijna 100% voor ARP, waarom als Arms dan str en als Fury arp?

Ik probeer zoiezo FoS/PoS/HoR nog een aantal keer te doen, aangezien ik nooit echt geluk heb kwa drops verwacht ik daar op korte termijn ook niet echt veel van.

Om even in te gaan op het tank/healer verhaal.
Afgelopen zaterdag is een vriend van mijn 80 gedinged op zijn paladin, en is gelijk heroics gaan tanken met ~19k hp/500def ik ging mee als DPS. Eigenlijk ging het helemaaaal niet slecht, alleen als ik bladestorm+arp trinket deed wilde ik nog weleens overagroen, healers die 'goed' waren zeurde ook niet over zijn HP, toch waren er wel een paar die gelijk al begonnen van 'WTF?? 20k hp????' en gelijk weg gingen.
We hebben alles gedaan tussen nexus/UK tot UP/Occulus. Eigenlijk geen wipes die aan tank te verwijten waren, vanwege gearscore kwam hij niet in aanmerking voor FoS/PoS/HoR/ToC5.

Hij was eerst van plan om de ilvl245 helm/shoulders te halen, maar na enig inpraten heeft hij toch 2 T9 genomen (legs/hands) even later de ilvl245 shoulders, titansteel shieldwall gehaald voor 300g op AH, ringetje gemaakt voor hem (JC) en op zondag avond zat hij unbuffed op 30k hp en dan hoor je ineens niemand meer zeuren... maar wel zat hij nog half in blues en was nogsteeds niet defcapped (513 ofzo).
Kort om het zijn de spelers die het karakter maken, is de speler een zeikerd is dat ook te merken ingame,
klein voorbeeld afgelopen vrijdag,
ik deed random hc, OK pally tank met 39k hp, eerste pull (spell flinger) wipe.. ik verzoek de tank om de spellflinger als eerst te targetten met dat bounce shield... 2de pull.. weer wipe.. kreeg ik komentaar dat ik op de spellflinger stond in te hakken... en ik probeer hem te vertellen dat deze veel dmg doet (known fact to kill SF 1st) en begon helemaal te flippen.. nog maar 1 poging dan onderaan stairs.. hij vliegt naar binnen aggroed 2 groups.. dus 2 flingers weer wipe... begon hij weer op mij te schelden dat ik verkeerde target aanviel.. kortom kheb gezegt ''GL wiping hf" en ben weg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BornFlippy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:45:
[...]

Waarheid zoals een (snoei)koe!
Als casual speler kan ik me helemaal vinden in wat SnoeiKoei zegt.

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 11:14
DrFlash schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:56:
[...]

ToC en ICC zijn misschien een beetje lastig, de 10 man ToC is nog wel te doen, maar 25 wordt toch wat lastiger. Wat betreft de HP, ik zit nu met ToTGC/ICC gear op m'n tank op 41k raid buffed (warrior) wat dat betreft maakt het ook heel veel uit wat voor class je bent, warriors en paladins hebben over het algemeen minder HP maar meer mitigation, waar druids en DK's hogere health hebben.

Wat raar. Bij ons zijn de DK's in de minderheid tov de warriors en pallies. Ik heb 42.5 unbuffed op m'n DK, terwijl onze 2 prot warriors vrolijk 2-3k meer hebben (1 is dan wel Tauren maar dan nog). Moet wel zeggen, als je JC/BS bent scheelt dat wel even heel erg veel (ben ik niet).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

SpoTs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:53:
[...]
De hardcore raiders die het meeste zeuren zijn gewoon lekker hypocriet bezig.. "Ja ik raid, dus ik verdien meer dan jou in het spel!" i tell you!
Dat zijn juist niet de hardcore raiders die zo zeuren, maar de mensen die enkel voor de loot raiden. Als semi-hardcore raider (slechts 3 25man raids per week, maar da's eigenlijk genoeg voor de huidige content) kan het me werkelijk aan m'n achterwerk oxideren met wat voor gear mensen rondlopen. Gear is een middel, geen doel. Er moet wel iets aan progressie inzitten, zodat je karakter erop vooruit gaat en zich ontwikkelt, maar hoe meer mensen degelijke gear kunnen krijgen, hoe makkelijker het is voor ons om te recruiten.

Het huidige systeem is niet perfect (ik kan zo flinke rants opschrijven over de zwaktepunten van WotLK raids), maar het is beter dan classic of TBC. Als je niet met de endgame raids meedoet, kun je met een beetje inzet een goede set gear van een tier lager verzamelen en daarmee heb jeen toegangskaartje tot een degelijke endgame guild, mocht je daar interesse in hebben. Het is niet meer zo dat "who falls behind stays behind".

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Species5618 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:10:
[...]

Dat zijn juist niet de hardcore raiders die zo zeuren, maar de mensen die enkel voor de loot raiden. Als semi-hardcore raider (slechts 3 25man raids per week, maar da's eigenlijk genoeg voor de huidige content) kan het me werkelijk aan m'n achterwerk oxideren met wat voor gear mensen rondlopen. Gear is een middel, geen doel. Er moet wel iets aan progressie inzitten, zodat je karakter erop vooruit gaat en zich ontwikkelt, maar hoe meer mensen degelijke gear kunnen krijgen, hoe makkelijker het is voor ons om te recruiten.

Het huidige systeem is niet perfect (ik kan zo flinke rants opschrijven over de zwaktepunten van WotLK raids), maar het is beter dan classic of TBC. Als je niet met de endgame raids meedoet, kun je met een beetje inzet een goede set gear van een tier lager verzamelen en daarmee heb jeen toegangskaartje tot een degelijke endgame guild, mocht je daar interesse in hebben. Het is niet meer zo dat "who falls behind stays behind".
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Idd. Vooral in Vanilla was je kansloos als je niet in de groep mensen zat die begon in MC of niet hele goeie vriendjes was met iemand in een high-end guild. Je kon op zich nog wel wat mensen meenemen in een 40-man die de gear niet hadden, maar in AQ40 en hoger begon dat al lastig te worden. Wat toen heelveel gebeurde is dat mensen die wouden gaan raiden eerst met MC begonnen in een guild dat vast zat in MC, daarna overstapten naar een guild dat nog met BWL bezig was, en zo al guildhoppend uiteindelijk bij een 'high end' guild uitkwamen.

Huidige situatie is veel beter. Je kunt jezelf gemakkelijk in HCs gearen (heb voor m'n druid zowel m'n resto als tankset 'current' gemaakt) zodat je zonder gearproblemen kunt gaan raiden. Als je als tank maar 31k health hebt, heb je gewoon nog niet genoeg heroics gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:45:[...]
I call bullshit. Blizz heeft helemaal niks ingevoerd na al het zeuren van casual spelers. Blizz heeft een paar jaar terug al aangegeven dat ze wilden dat een zo breed mogelijk publiek moest kunnen genieten van de content en niet alleen de dedicated 5% ofzo.
Toen MC en BWL nog het hoogtepunt waren toen was het onmogelijk voor casuals om die gear te krijgen. Ja daar is een hoop over gezeurd. Daarna zijn de raid instances anders opgesteld. Zodat het makkelijker werd voor de casuals om ook de raid instances te doorlopen. Maar in TBC was het nog steeds te moeilijk voor mensen die net begonnen om in een keer mee te gaan raiden. Dus werd ook het verzamelen van gear aangepakt.

Je kunt ook als casual de normale volgorde van raids doorlopen en zo genieten van de content. Waarom is het absoluut nodig dat je dezelfde gear hebt als uit de hogere raid instances? Kun je zonder die gear niet genieten van de game?
Sinds die tijd zijn bijvoorbeeld endgame raids eerst alleen haalbaar voor guilds die hele hoge eisen stellen aan hun raiders en gear en daarna worden ze flink generfd (Illidan in BT was daar al een goed voorbeeld van) zodat met een maand of wat vertraging ook meer casual spelers ervan kunnen genieten en gear kunnen halen. Hardcore guilds zaten toen al in SWP en haalden zo hun epeen toch wel.
Voor zover ik weet zat er langer dan een maand tussen het open gaan van BT en SWP. Als gilde zijn wij nooit erg snel geweest maar we hebben wel enkele maanden in BT gezeten voor dat Illidan werd generfd en toch hadden ook wij Illidan voor de nerf plat.
In Wrath zaten casuals te gearen in Naxx toen Uld opende. Toen casuals toe waren aan Uld kregen hardcore raiders ToC en ToGC. Nu zitten de meeste casuals ook wel in ToC / ToGC en is er ICC. Ongetwijfeld zitten er al een boel casual guilds in de tweede en derde wing van ICC maar voor een boel casual guilds is bv Saurfang 25 al een behoorlijke kluif en daarna wordt het erger. Ik weet dat wij voorlopig niet bij Arthas zullen staan; tegen de tijd dat dat wel slaagt staan de hardcore guilds al bij hem in heroic mode.
Sorry hoor maar niet iedere casual loopt een of meer instances achter. Wij zijn gewoon van Naxx naar Ulduar naar Toc naar ICC gegaan op het moment dat ze open gingen. Wij hebben lang niet alle hardmodes in Ulduar of Toc gedaan maar onze gear is prima voor ICC.
Ja je hoeft als casual alleen maar een paar maanden dagelijks de daily random heroic te doen om T10 te halen maar in tegenstelling tot wat jij lijkt te beweren is dat niet bedoeld om iedereen overal doorheen te laten facerollen maar om sowieso te zorgen dat sommige mensen ooit een kans krijgen wat van de latere ICC wings te zien. "Zonder enige inspanning" slaat nergens op; voor een hardcore raider gaat dat misschien op maar een casual moet wel degelijk een hele inspanning leveren om straks in ICC te overleven. En nee, dan heb je niet dezelfde gear als die hardcore raiders want die zijn dan al veel verder.
Het feit dat een "hardcore" raider al verder is als de casual zijn T10 gear heeft maakt niets uit voor het feit dat het nu simpel is om T10 gear te krijgen. Vergeleken met wat de raiders moeten doen om hun gear te krijgen is het doen van heriocs erg simpel. Of doen ze tegenwoordig volledig gepot en gebuffed wipe runs naar heriocs?
Ik kan als casual niet avond aan avond raiden maar ik blijf niet 13 euro per maand betalen om uiteindelijk alleen maar heroics te kunnen doen; dank je de koekoek. Ik vind het een prima systeem; ik moet me op mijn eigen manier flink uitsloven om straks met een paar maanden achterstand een prestatie te leveren die nu alleen is voorbehouden aan een laag percentage spelers die er de tijd en moeite in kunnen steken om het nu al te doen. De eer van de primeurs, de pre-nerf kills (en voordat die raid-wide buff er komt in ICC, voor de casuals) en de ace gear gaat nu naar de hardcore spelers... en straks ook, maar dan met andere content. Dan val ik alweer niet op in fullT10! Daar wil een hardcore speler dan dood niet meer in gevonden worden.
Er zijn volgens mij voldoende casual gildes die geen avond na avond raiden en die toch ICC doen.

Ik vind het ook een prima systeem. Iemand die er tijd in wil steken kan de gear verzamelen die nodig is. Het is nu als niet raider mogelijk om een gear nivo te halen om in een raiding gilde mee te kunnen doen. Dat was vroeger niet mogelijk. In TBC kwam je een raiding gilde niet binnen als je geen gear had en je had geen gear tenzij je kon raiden. Dat was een onmogelijke situatie. Vergeleken met die tijd is het nu een stuk beter.

Waar ik moeite mee heb is dat mensen (ook hier) lopen te klagen dat het zo hard werken is om die gear te verzamelen. Dat klinkt voor mij als "ik wil die gear nu en ik wil er geen tijd in steken, ik wil nu raiden en het liefste er niets voor moeten doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
[...]

Inderdaad.

Ik zie mijzelf als drie dagen per week raider trouwens meer als semi-casual/casual. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:36:
[...]

Toen MC en BWL nog het hoogtepunt waren toen was het onmogelijk voor casuals om die gear te krijgen. Ja daar is een hoop over gezeurd. Daarna zijn de raid instances anders opgesteld. Zodat het makkelijker werd voor de casuals om ook de raid instances te doorlopen. Maar in TBC was het nog steeds te moeilijk voor mensen die net begonnen om in een keer mee te gaan raiden. Dus werd ook het verzamelen van gear aangepakt.

Je kunt ook als casual de normale volgorde van raids doorlopen en zo genieten van de content. Waarom is het absoluut nodig dat je dezelfde gear hebt als uit de hogere raid instances? Kun je zonder die gear niet genieten van de game?

[...]

Voor zover ik weet zat er langer dan een maand tussen het open gaan van BT en SWP. Als gilde zijn wij nooit erg snel geweest maar we hebben wel enkele maanden in BT gezeten voor dat Illidan werd generfd en toch hadden ook wij Illidan voor de nerf plat.

[...]

Sorry hoor maar niet iedere casual loopt een of meer instances achter. Wij zijn gewoon van Naxx naar Ulduar naar Toc naar ICC gegaan op het moment dat ze open gingen. Wij hebben lang niet alle hardmodes in Ulduar of Toc gedaan maar onze gear is prima voor ICC.

[...]

Het feit dat een "hardcore" raider al verder is als de casual zijn T10 gear heeft maakt niets uit voor het feit dat het nu simpel is om T10 gear te krijgen. Vergeleken met wat de raiders moeten doen om hun gear te krijgen is het doen van heriocs erg simpel. Of doen ze tegenwoordig volledig gepot en gebuffed wipe runs naar heriocs?

[...]

Er zijn volgens mij voldoende casual gildes die geen avond na avond raiden en die toch ICC doen.

Ik vind het ook een prima systeem. Iemand die er tijd in wil steken kan de gear verzamelen die nodig is. Het is nu als niet raider mogelijk om een gear nivo te halen om in een raiding gilde mee te kunnen doen. Dat was vroeger niet mogelijk. In TBC kwam je een raiding gilde niet binnen als je geen gear had en je had geen gear tenzij je kon raiden. Dat was een onmogelijke situatie. Vergeleken met die tijd is het nu een stuk beter.

Waar ik moeite mee heb is dat mensen (ook hier) lopen te klagen dat het zo hard werken is om die gear te verzamelen. Dat klinkt voor mij als "ik wil die gear nu en ik wil er geen tijd in steken, ik wil nu raiden en het liefste er niets voor moeten doen".
Met alle respect begint dit nu meer een whinepost te worden dan werkelijke feiten.

Wat is dat nou voor onzin; "ik wil die gear nu en ik wil er geen tijd in steken, ik wil nu raiden en het liefste er niets voor moeten doen"

En dan vervolgens; Waarom is het absoluut nodig dat je dezelfde gear hebt als uit de hogere raid instances? Kun je zonder die gear niet genieten van de game?

Oftewel, het is duidelijk dat jij mensen die minder tijd hebben om te reden geen vinger gunt.

Klaar.. next post en subject.. Warlock specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
porn* schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:04:
[...]

Wat raar. Bij ons zijn de DK's in de minderheid tov de warriors en pallies. Ik heb 42.5 unbuffed op m'n DK, terwijl onze 2 prot warriors vrolijk 2-3k meer hebben (1 is dan wel Tauren maar dan nog). Moet wel zeggen, als je JC/BS bent scheelt dat wel even heel erg veel (ben ik niet).
Ik zit in een raid guild, en wij komen op de volgende plaatjes terecht:

warriors, ik in offspec vol buffed 43k, andere warriors resp 44.5 en 45k paladin 51k, druid 102k (ja.. WTF..)

buiten mij als offspec is de rest mainspec en wij hebben geen DK dus daar kan ik weinig over zeggen, behalve dat mijn DK alt al vele malen meer HP heeft als een vergelijkbare warrior (vergelijkbaar gear) door z'n buff in frost stance.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
Zit zelf in een casual guild met mensen die af en toe wat meer willen ICC10(is toch niet hardcore?).. Door gear te behalen met veel werk ipv een keer een hardcore run kan ik nu ook gezellig mee met de runs of pug ik met een andere guilds mee.. Moet zeggen dat op mijn manier tussen casual en hardcore in ik veel meer plezier uit haal dan voorheen.. Vanilla was ik hardcore.. TBC casual.. Wrath er lekker tussenin en bevalt me prima..

En om te reageren op hardcore vs casual.. Een volledige triumph set heb je met 210 emblems dus met 10 avonden buffelen met wat boosts(30 emblems is haalbaar met veel geluk).. en dan heb je nog extra's nodig zoals belt weapons trinket neck gems enchants.. dan nog de failgroups eraf halen (dk tank die niet naar portals rent tot 3 keer toe na uitleg en whipe.. doh!) Vergeet niet dat je pas uit de failgroups bent zodra je redelijk je gear hebt zodat je beter ingedeeld wordt als group.. Hiermee is het genoeg werk om goed te gearen voor ToC en ICC.. Voor iedereen die durft te beweren dat het weinig werk is.. Probeer maar eens een alt te lvlen en niet je guild als boost te gebruiken of je main gold te laten sturen.. Zeg hier wel 10 avonden maar in werkelijkheid duurt het langer natuurlijk (maanden) als je niet al je tijd aan WoW besteed zoals u hoort het goed.. de casual.. als hij meer tijd had zou hij hardcore zijn toch? of ligt dat alleen aan de paarse pixels die jij en alleen jij mag hebben.. Sla nu weer door.. gelukkig zitten de meeste hardcore spelers anders in elkaar en gaat het meer om de encounter en de upgrades dan wat andere hebben of kunnen hebben.. ikke ikke ikke en niemand anders is alleen voorbehouden aan een selecte groep..

Over encounters gesproken.. we zitten met de guild op 4/9 met ICC maar Fester wil niet graag down.. nog tips voor deze resto shaman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik moet zeggen dat er ook wel een verschil in is tegenwoordig, ik zeg niet dat er in classic of tbc niet een paar slackers tussenzaten in elke raid, maar de animo voor mensen om te gaan was zoiezo hoger omdat er gewoon geen andere plekken (buiten pvp gear/pug raids) waren om leuke gear te verzamelen.

Ik ben begonnen met raiden in classic, heel tbc en ben er eerlijk gezegt nu een beetje klaar mee in mijn huidige guild, ben er zelfs zo klaar mee dat ik nu 8 lvl 80's heb... (puur om te vluchten).

Naxx was leuk in het begin van WotLK, waarschijnlijk omdat het ''nieuw'' was voor een hoop mensen (ik had Naxx40 - spiderwing al gedaan, nooit volledig) buiten dat kon je toen nog niet echt beter gear halen, ja ilvl200 uit heroics/naxx10, dus naxx25 213-226 gear was super, nu haal je 232/245/264 gear bij een vendor.. en in mijn geval T9set+bijbehorende zooi in minder dan 1 speeldag (op mijn warrior). Dat was in het begin van WotLK wel anders, weken gegrind in Naxx25, en dat was niet makkelijk met de gear die je toen kon krijgen, pas 2 weken later Patchwerk neer.

Het valt me gewoon op dat de schaling van instances veel groter is kwa gear dan b.v. in Classic/TBC, in Classic deden de grote raiding guilds nog gewoon MC, BWL, AQ20/40 (ZG was redelijk makkelijk) en het was nogsteeds een uitdaging, nu kun je slaapwandelend door naxx25 gaan met ~15 man (misschien wel minder) OS25+3D is ook een aanfluiting vergeleken met wat je moest doen toen naxx25/Maly gear enige was dat er te krijgen was, nu zijn mensen in ToTC25/ICC25 gear blij als ze OS25+3D doen... en nog falen een hoop spelers op Thadius/Heigan of Saph....

Als je in Classic/TBC keek kon je zien we er flink raide en wie niet, nu is er haast geen onderscheid en daarom denk ik dat die gearscore addons er zijn gekomen, waarom inspecten als een addon er een nummertje aanhangt, het zegt niets over de speler/ervaring, wel over zijn gear.
Aan de andere kant denkt iedere aap dat als hij op wow heroes kijkt en die zegt "you're ready for ICC10'' dat ze gelijk aan de gang kunnen. Ik snap best dat de minder 'hardcore' spelers ook een kans moeten krijgen, maar laat ze dan wel onderaan beginnen naxx25->Uld25->TotC25->ICC25 om zo op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Je kunt ook als casual de normale volgorde van raids doorlopen en zo genieten van de content.
Dat kan dus niet. Niemand raid Naxx meer, Ulduar vrijwel ook niet meer. Als heroics niet bestonden kon je als speler die nu 80 dingde gewoon nooit in een ICC guild komen. Dat is de reden dat ze nu de mogelijkheid geven 1 tier lager dan de 'top' tier aan gear uit heroics te halen om te zorgen dat mensen in ieder geval de gear kunnen krijgen om zich aan te kunnen melden bij een ICC guild. Ik zie niet wat het probleem daar mee is, bovendien geeft het casuals iets te doen naast bloemetjes plukken in Icecrown.
prutser001 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:48:
k snap best dat de minder 'hardcore' spelers ook een kans moeten krijgen, maar laat ze dan wel onderaan beginnen naxx25->Uld25->TotC25->ICC25 om zo op te bouwen.
Nogmaals: dat kan dus gewoon niet. Kon in vanilla ook niet; toen we met Naxx40 begonnen deden we alleen nog AQ en Naxx, de lagere niet meer omdat dat tijdsverspilling was. Weet niet wat voor'n guild jij zat maar de enige die ten tijde van AQ nog MC deden waren de guilds die net begonnen en gewoon niet verder waren.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 01-02-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

Maak voor de lol eens een nieuw character, level dat zonder guild naar 80 en probeer dan eens op de "normale volgorde van raids" te gearen. Je zult zien dat wanneer je afhankelijk bent van andere casuals je nergens komt (als je pugt merk je goed wat casual betekent; nu zou je nog worden gedragen door je guild dat vol in ilvl264 zit wed ik).
[...]
[...]
Volgens mij ben je gewoon lang zo casual niet als je pretendeert.
[...]
Ooooh is moeten potten en buffen een definitie van inspanning? Dan heb ik het inderdaad nooit begrepen. Ik zie avond aan avond vrije momenten gebruiken om dailies te doen voor pots, repairs, buff food, reagents, enchants, gems EN emblems voor gear ook als een flinke inspanning, en dat alles ter voorbereiding van 2 progress raids per week. En ja die progress raids gaan er in jouw ogen waarschijnlijk tamelijk onprofessioneel aan toe. Wij kunnen gerust een avond wipen op een boss die jij als face roll content en dus minderwaardig beschouwt. Kan me niks bommen. Mijn gear is waarschijnlijk nog steeds shit in jouw ogen, ik heb ook maar 2 stuks T10 op 1 character. Kan me ook niks schelen. Ik heb er een boel voldoening aan een nieuwe boss neer te halen en de gear waar ik zo hard voor spaar is daarvoor een middel; niet het doel. Dat jij vindt dat ik die gear niet verdien omdat ik er niet voor werk? Dat zal me absoluut aan mijn reet roesten maar bepaal lekker voor jezelf of je ervoor gewerkt hebt of niet; doe dat niet voor een ander svp.
[...]

Volgens mij spreek je jezelf erg tegen. Je klaagt wel degelijk over hoe makkelijk het is gear te krijgen dus blijkbaar ben je het helemaal niet eens met het huidige systeem. Je hoeft immers alleen maar heroics te doen om "hetzelfde te krijgen als hardcore raiders" (was sowieso al bullshit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Lief dagboekkie,

afgelopen vrijdag was het tijd voor avond #10 ofzo proberen een Uldu10 raid te doen voor de protodrake (we hadden weer afgesproken met ~8 man). Helaas had 1 tank gecancelled een paar dagen eerder, en een andere tank is al weken (misschien maanden) het probleem - we hadden al geen zin meer ook al was het alleen Yogg+1. Gelukkig kwam toch een van de tanks wonder boven wonder online (Engelsman op vrijdagavond die net betaald had gekregen - kennen jullie ze ook? ;) ) dus begonnen we alsnog net na 8en.

Om half 10 hadden we tot aan Vezax cleared met een paar hardmodes voor diegenene die er nog wat moesten (gelukkig geen firefighter meer \o/ ) en kon het beginnen. Eerst uitleg, de eerste try nog wat foutjes hier en daar die we bijstuurden en uiteindelijk wipe. 2e try ging bijna perfect en was die vieze hoop brains een mooi gesmolten poeltje, met maar 1 watcher, yay! We haalden ook meteen Champs of Ulduar en daar waren we vooral heel erg blij mee omdat onze vaste tank, die ons al 3x had laten zitten, een enorme achievement whore is en we hem hier mooi mee konden pesten.

Mooi op onze protootjes door naar ICC10 en daar even orde op zaken stellen. De eerste 6 gingen vrij gemakkelijk plat met alle dps tussen de 5-7k dps, maar voor Putri hadden we 2 tries nodig; een maat van me deed de abo en moest hem nog e.e.a. uitleggen (heel stoer jaja ik weet het wel en toen te veel slimes halverwege ph2, kamer lag meer dan half vol +) ). Daarna ging het wel goed.

Door naar de prinsjes, die lagen vrij snel. Nog wel 3 tries nodig gehad om iedereen bekend te maken met het jongleren etc. maar dat viel niet tegen. De queen hebben we drie keer geprobeerd toen moest een van de mensen weg, maar we hebben haar iig al tot 21% gekregen. Leuke instance ICC!

Gisteren nog even ICC25 gedaan, alles plat tot aan Putri en ook daar veel progress op gemaakt. Prinsjes waren al down maar ook daar moet de queen kill nog komen.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
bechown schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:45:
Over encounters gesproken.. we zitten met de guild op 4/9 met ICC maar Fester wil niet graag down.. nog tips voor deze resto shaman?
Sorry als ik die bosses door elkaar haal. Fester is toch die met het gas.
Mocht je de 2set bonus hebben van T10 dan is het een geval van riptide spammen als je de kans hebt en de chainheal in de groep spammen. Earthshield op de tank die klappen krijgt maar das logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
TheNiker schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:02:
[...]

Sorry als ik die bosses door elkaar haal. Fester is toch die met het gas.
Mocht je de 2set bonus hebben van T10 dan is het een geval van riptide spammen als je de kans hebt en de chainheal in de groep spammen. Earthshield op de tank die klappen krijgt maar das logisch :)
Het belangrijkste van die fight is dat de healing assignments goed zijn, en iedereen de flow kent; veel raid dmg/weinig op tank tot aan geen raid dmg/de tank wordt tot moest geslagen. Ten tweede: 2+ stacks op de boss = spam de tank - always!

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Bij Festergut sta je met alle melee en healers op een hoopje onder de boss. Als R. Shaman kun je dan lekker Chain Heals rond laten stuiteren, de AoE van het gas zorgt dat er best wat raidhealing nodig is en ook de tanks krijgen flink klappen. Dus een CH van de tank af laten bouncen is best nuttig.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:58:
[...]

Ooooh is moeten potten en buffen een definitie van inspanning? Dan heb ik het inderdaad nooit begrepen. Ik zie avond aan avond vrije momenten gebruiken om dailies te doen voor pots, repairs, buff food, reagents, enchants, gems EN emblems voor gear ook als een flinke inspanning, en dat alles ter voorbereiding van 2 progress raids per week. En ja die progress raids gaan er in jouw ogen waarschijnlijk tamelijk onprofessioneel aan toe. Wij kunnen gerust een avond wipen op een boss die jij als face roll content en dus minderwaardig beschouwt. Kan me niks bommen. Mijn gear is waarschijnlijk nog steeds shit in jouw ogen, ik heb ook maar 2 stuks T10 op 1 character. Kan me ook niks schelen. Ik heb er een boel voldoening aan een nieuwe boss neer te halen en de gear waar ik zo hard voor spaar is daarvoor een middel; niet het doel. Dat jij vindt dat ik die gear niet verdien omdat ik er niet voor werk? Dat zal me absoluut aan mijn reet roesten maar bepaal lekker voor jezelf of je ervoor gewerkt hebt of niet; doe dat niet voor een ander svp.
anders maak je je even druk om wat iemand vind... doe lekker waar je zelf plezier in heb, voor de rest lekker boeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
SpoTs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:43:
[...]Met alle respect begint dit nu meer een whinepost te worden dan werkelijke feiten.

Wat is dat nou voor onzin; "ik wil die gear nu en ik wil er geen tijd in steken, ik wil nu raiden en het liefste er niets voor moeten doen"

En dan vervolgens; Waarom is het absoluut nodig dat je dezelfde gear hebt als uit de hogere raid instances? Kun je zonder die gear niet genieten van de game?

Oftewel, het is duidelijk dat jij mensen die minder tijd hebben om te reden geen vinger gunt.

Sorrie maar nee, ik ben het helemaal eens met ryack wat dat betreft, je mag simpelweg niet verwachten dat je met 2 uurtjes per week spelen hetzelfde resultaat haalt als mensen die er 40+ uren per week insteken. dat is bij geen enkel spel, dus ook wow niet. Vergeleken bij een aantal andere spellen heeft blizzard het in wow zelfs simpel gemaakt om richting dat resultaat te komen.

Tuurlijk is het prima dat iemand die 2 avondjes per week 2 uurtjes online zit uiteindelijk net zo ver komt als iemand die 40 uur per week online zit, maar dan mag het ook wel 10x zo lang duren. dan is het eerlijk.. maar wat dat betreft hoef je op dit moment in de content maar 20 uur te spelen (minder als een dag in game) om een volledige totc/icc ready gearset te krijgen, je krijgt 5+ triumph emblems per random heroic

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
SpoTs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:43:
[...]
Met alle respect begint dit nu meer een whinepost te worden dan werkelijke feiten.

Ik zal wat meer bij de feiten proberen te blijven en minder persoonlijk. Hopelijk zullen de overige reacties dat ook zijn.

Het eerste is het gevoel dat ik krijg als ik alle reacties lees over hoe moeilijk het op dit moment is om een karater te gearen voor raiden. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Het feit is dat het nu veel makkelijker is dan in bijvoorbeeld vanilla of TBC.

De tweede regel was een reactie op het commentaar van iemand dat ook casuals willen genieten van de content. Als casuals willen genieten waarom doen ze dan niet alle content? Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat casuals de huidige endgame raiding content ook willen zien, maar dat zeggen ze niet zo. Vandaar mijn wat sarcastische opmerking over het genieten van content. Jammer genoeg kwam het blijkbaar niet sarcastisch genoeg over.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat het nu mogelijk is om met badges raiding gear te verzamelen. Sterker nog het is een prima methode on alts te gearen en het is nu veel makkelijker om nieuwe mensen te vinden voor het gilde. Waar ik mij enorm aan stoor, is dat gedaan wordt alsof het zo'n enorme inspanning is. Maar ja ik ben diegene die de andere geen vinger gunt en niet andersom natuurlijk. ;) [Waarschuwing: dat laatste was sarcastisch en comisch bedoeld.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:09:
Het eerste is het gevoel dat ik krijg als ik alle reacties lees over hoe moeilijk het op dit moment is om een karater te gearen voor raiden. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Het feit is dat het nu veel makkelijker is dan in bijvoorbeeld vanilla of TBC.
Vroeger was het inderdaad vele malen lastiger. Je moest echt van RaidInstance1 naar RaidInstance5 gearen en dan pas kon je met de rest mee. Tot nu toe kun je met Heroics altijd tot aan de laatste RaidInstance gearen en dus instappen in het geweld. Heerlijk wat mij betreft!
De tweede regel was een reactie op het commentaar van iemand dat ook casuals willen genieten van de content. Als casuals willen genieten waarom doen ze dan niet alle content? Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat casuals de huidige endgame raiding content ook willen zien, maar dat zeggen ze niet zo. Vandaar mijn wat sarcastische opmerking over het genieten van content. Jammer genoeg kwam het blijkbaar niet sarcastisch genoeg over.
En hier wringt de schoen. Casuals willen ook Prof. Putricide zien en ook Blood Queen killen en dat gaat gewoon niet. Daar heb je betere gear voor nodig dan Heroics en dat kost gewoon wat tijd en inspanning. Na een nerfwave/bat is het wel mogelijk, maarja, dan is er ook weer een nieuwe Wing/RaidInstance en willen ze daar meedraaien :)
Ik heb er geen enkel probleem mee dat het nu mogelijk is om met badges raiding gear te verzamelen. Sterker nog het is een prima methode on alts te gearen en het is nu veel makkelijker om nieuwe mensen te vinden voor het gilde. Waar ik mij enorm aan stoor, is dat gedaan wordt alsof het zo'n enorme inspanning is. Maar ja ik ben diegene die de andere geen vinger gunt en niet andersom natuurlijk. ;) [Waarschuwing: dat laatste was sarcastisch en comisch bedoeld.]
Gear farmen met Heroics kost echt geen moeite, alleen maar tijd en dat is wat mij betreft een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:09:
Sorrie maar nee, ik ben het helemaal eens met ryack wat dat betreft, je mag simpelweg niet verwachten dat je met 2 uurtjes per week spelen hetzelfde resultaat haalt als mensen die er 40+ uren per week insteken.
Je kunt met alleen heroics helemaal geen echt goeie gear krijgen, laat staan hardmode gear. Mensen die 40 uur per week spelen zitten straks volledig in ICC HM gear terwijl 'casuals' vooral in ilevel 232 rondlopen. Ik snap dit gemiep hierover dus echt niet, er zit altijd een groot gat tussen wat je uit heroics krijgt en wat je uit de op dat moment moeilijkste instance krijgt.
Waarom lees je compleet over de opmerking heen dat dat "genieten van alle content" gewoon niet mogelijk is? Er worden tegenwoordig meet AQ runs georganiseerd dan Naxx runs!
Ja jij vindt het toch niks dat 'casuals' gear kunnen krijgen waarmee ze in kunnen stappen in een ICC guild? Volgens mij hebben hier verder weinig mensen daar een issue mee.

[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 01-02-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
prutser001 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:48:

Naxx was leuk in het begin van WotLK, waarschijnlijk omdat het ''nieuw'' was voor een hoop mensen (ik had Naxx40 - spiderwing al gedaan, nooit volledig) buiten dat kon je toen nog niet echt beter gear halen, ja ilvl200 uit heroics/naxx10, dus naxx25 213-226 gear was super, nu haal je 232/245/264 gear bij een vendor.. en in mijn geval T9set+bijbehorende zooi in minder dan 1 speeldag (op mijn warrior). Dat was in het begin van WotLK wel anders, weken gegrind in Naxx25, en dat was niet makkelijk met de gear die je toen kon krijgen, pas 2 weken later Patchwerk neer.

Het valt me gewoon op dat de schaling van instances veel groter is kwa gear dan b.v. in Classic/TBC, in Classic deden de grote raiding guilds nog gewoon MC, BWL, AQ20/40 (ZG was redelijk makkelijk) en het was nogsteeds een uitdaging, nu kun je slaapwandelend door naxx25 gaan met ~15 man (misschien wel minder) OS25+3D is ook een aanfluiting vergeleken met wat je moest doen toen naxx25/Maly gear enige was dat er te krijgen was, nu zijn mensen in ToTC25/ICC25 gear blij als ze OS25+3D doen... en nog falen een hoop spelers op Thadius/Heigan of Saph....

Als je in Classic/TBC keek kon je zien we er flink raide en wie niet, nu is er haast geen onderscheid en daarom denk ik dat die gearscore addons er zijn gekomen, waarom inspecten als een addon er een nummertje aanhangt, het zegt niets over de speler/ervaring, wel over zijn gear.
Aan de andere kant denkt iedere aap dat als hij op wow heroes kijkt en die zegt "you're ready for ICC10'' dat ze gelijk aan de gang kunnen. Ik snap best dat de minder 'hardcore' spelers ook een kans moeten krijgen, maar laat ze dan wel onderaan beginnen naxx25->Uld25->TotC25->ICC25 om zo op te bouwen.
Tja, nu de andere kant van de munt eens bekijken:

Naxx25 is nooit echt moeilijk geweest. In vanilla had ik hem al volledig gecleared, en in TBC hebben we meerdere retro runs gedaan. Toen ik lvl 80 werd (fyi; de zondag nadat de expansion gereleased was), ben ik meteen de dag erna Naxx10 in gegaan, en in die pug hebben wij toen de hele instance gecleared. De reset erop hebben we met de guild Naxx25 volledig gecleared in twee raids. Dus zo heel erg moeilijk was dat niet. Hetzelfde met Ulduar, ook dat hebben we in twee week gecleared, waarbij we het eigenlijk al in de eerste week hadden moeten clearen, maar dat was een gebrek aan tactics op Yogg, niet gear die niet goed genoeg was.

En ja, een heleboel mensen kennen de eerste WoTLK instances niet bijzonder goed, ze zijn er een keer doorheen geboost, en thats it. Maar datzelfde had je in MC ook, alleen had je daar waarschijnlijk meer mensen die het geheel kenden, en je erdoorheen sleepten. Verder was classic, en in mindere mate TBC een redelijke ramp voor endgame guilds. Stel dat wij iemand wilden recruiten in vanilla, terwijl wij al ver in naxx40 waren, dan moesten wij iemand uit een 'onderliggende' guild poachen, wat meestal kwaad bloed zet. Want als je een volledig nieuw iemand ging recruiten die net een week of twee max level was, dan moest je:
a) hem door BRD en UBRS halen om hem toegang te geven tot Onyxia, MC en BWL
b) hem helpen rep te farmen in Strat en Scholo om toegang te krijgen tot Naxx
c) Hem minimaal door BWL en AQ40 boosten een aantal keer voor hij genoeg gear had om in Naxx te overleven.

Kortom, recruiten deed je van de guild op de server die net onder jou stond, waarbij gear belangrijker was dan skill, want dat scheelde je weer een paar weken. En een nieuwe speler, die had de keuze uit een guild joinen die MC en BWL deed, 'hogere' raiding kon gewoon niet. En zelfs om daar binnen te komen moest hij eerst gear verzamelen uit strat, scholo, dm en *brs, later eventueel gear uit ZG en AQ20, om maar niet te spreken van de nieuwe spellranks die hij moest halen uit AQ20.

Owh, en slaapwandelen kon je ook prima door MC, toen wij allang in Naxx zaten deden wij wel eens 10 man runs door MC, gewoon omdat het kon, en ook ZG en AQ20 hebben we beiden op de releasedag gecleared met twee groepen.

Als nieuwe spelers ook vandaag de dag nog dit stramien moesten volgen, dan zou dit gebeuren als je net level 80 bent:
1: Run normal instances voor blues ~1 week
2: Run heroics voor epic items (inc lockouts) 4 weken
3: Doe Naxx25 en gear op naar 213: 6 weken
4: Begin met Ulduar 25/10, en hoop dat de rest niet al te veel gear nodig heeft: 8 weken
5: Doe ToC25/10 runs, en met badges koop je tier gear: (315 badges, 245 gear) 10 weken
6: hoera, na ~30 weken, of 7-8 maanden ben je eindelijk klaar om ICC binnen te gaan! Helaas is cataclysm net uitgekomen, maar geen probleem, als je 85 bent mag je weer raiden, nu 'met de eerste generatie' mee.

Overigens vind ik het een behoorlijke prestatie om binnen een dag een volledige t9 set binnen te halen, dat is nog altijd 210 badges (voor de 232 set), dat haal ik nog niet eens in een week binnen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DrFlash schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Sorrie maar nee, ik ben het helemaal eens met ryack wat dat betreft, je mag simpelweg niet verwachten dat je met 2 uurtjes per week spelen hetzelfde resultaat haalt als mensen die er 40+ uren per week insteken. dat is bij geen enkel spel, dus ook wow niet. Vergeleken bij een aantal andere spellen heeft blizzard het in wow zelfs simpel gemaakt om richting dat resultaat te komen.

Tuurlijk is het prima dat iemand die 2 avondjes per week 2 uurtjes online zit uiteindelijk net zo ver komt als iemand die 40 uur per week online zit, maar dan mag het ook wel 10x zo lang duren. dan is het eerlijk.. maar wat dat betreft hoef je op dit moment in de content maar 20 uur te spelen (minder als een dag in game) om een volledige totc/icc ready gearset te krijgen, je krijgt 5+ triumph emblems per random heroic
Effe zonder geinen, vind je het dikgedrukte deel nou zelf geen ontzettend stomme en belachelijke uitspraak? Mensen die 40+ uren per week online zijn lopen alllang in vol ilvl251/264 gear rond, met 4 uur per week bereik je dat HOE precies? Ik kom zelf met emblems of triumph farmen niet verder dan ilvl232 (T9) en 245 (non-tier) gear en met wekenlang farmen op 1 of 2 delen T10 / ICClvl non-tier... 2 keer per week 2 uur levert me nooit meer dan 9 emblems of frost per week op (weekly + 2x heroic random)

Edit: en die weekly raid kom je met wat pech niet eens in zonder goede gear.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-02-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

bechown schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:45:
[..]

Onze taktiek, en die is heel healing intensief, omdat wij iedereen twee spores laten happen, waar mogelijk:

Tanks, melee DPS en 2 healers in melee range. 3 ranged DPS en 1 healer op afstand, 4 in totaal,om de vomit te happen, uiteraard een beetje uitgespreid, maar redelijk dicht bij elkaar bij de deur.
Voor de eerste inhale voornamelijk raid healing. Eerste inhale + spores rennen we allemaal naar t midden, pakken we twee spores, en rennen dan weer naar buiten (dus AoE aura+ dubbel spore DoT == veel raid heals. Zodra de spores weg zijn kunnen we 1 raid healer houden, en zitten er twee healers op de tanks. Inhale 2 weer collapse, raid healing is behalve de spore DoT minimaal, max tank healing dus (holy pally + disc priest + resto druid, maar met een resto shammy ipv holy pally is 't ons ook prima gelukt). Als iedereen netjes zn debuffs heeft gekregen is de bigass AoE thingy no problemo, en switcht het healing team weer naar raid healing, omdat die dan weer boel auw doet. Onze DPS redt het voor de tweede AoE met z'n vijven, drie healers dus. Zolang je als healer in de gaten houdt dat als de grond volop gaseous is, er nauwelijks tank healing nodig is en max raid healing moet je iedereen up kunnen houden. Oh, en laat mensen CDs poppen vlak na die big AoE, 16k op iedereen in de raid + 4k aura dmg iedere 3 seconden is best heavy :P

Alternatief kun je een ranged target aanwijzen waar één van de spores en alle ranged naartoe rennen zodat je geen dubbele DoT op je dak krijgt nadat de spores poppen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
bechown schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:45:Over encounters gesproken.. we zitten met de guild op 4/9 met ICC maar Fester wil niet graag down.. nog tips voor deze resto shaman?
Waar gaat het precies mis? Gaan de tanks dood? Gaat de dps dood? Is de dps misschien te laag?

Ik kan wel vertellen wat wij doen in 10 man. Ranged staat bij de deur allemaal met voldoende afstand van elkaar. Melee dps achter de baas. Tanks en healers voor de baas. Bij de spores gaat er een naar de tanks en een naar de ranged dps. Met iedere buff van de baas wordt de raid damage minder en de tank damage meer. De healers moeten daar op zijn voorbereid en ook switchen van raid naar tank healing. Bij twee of drie debuffs op de baas kun je cooldowns gaan gebruiken als het te moeilijk wordt om de tank in leven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Daarnaast vind ik het een beetje raar dat mensen de voldoening uit een spel willen halen met een "ik ben beter dan jij" gevoel en gaan zaniken als het spel hun daarin niet, of in hun ogen onvoldoende, faciliteert. Ik snap dat je er voldoening van hebt als je als eerste nieuwe content of hardmodes cleared, maar moet dat dan persé uitgedrukt worden in gear die anderen niet "mogen" halen omdat ze er (in jouw ogen) minder voor werken slash tijd aan besteden? Het gaat toch om de kick die je krijgt als je een boss na hard werken neerkrijgt? Dát is hetgene waar ik persoonlijk tijdens het raiden veel plezier aan beleef. En al helemaal als het bijv. een guild-first is. Over server-firsts kan ik als casual alleen maar dromen, maar ik kan me voorstellend dat je daar best euforisch van kunt worden.

Sommigen hier doen het voorkomen alsof casuals met véél minder inspanning dezelfde gear krijgen. Dat is volgens mij gewoon aperte onzin. Als casual spendeer je per week minder uren aan WoW dan als (semi) hardcore speler, maar in the long run schat ik in dat het aantal geïnvesteerde uren in de gear niet zoveel verschilt van dat van een hardcore raider. Je besteed je tijd alleen anders. Je besteed je tijd ook minder efficiënt dan een hardcore raider. Als de raid content eenmaal gecleared is, dan wordt het elke week makkelijker voor een goede guild om dit opnieuw te doen. Het verzamelen van emblems en drops wordt dan met de week makkelijker. Een casual die het moet hebben van PuGs/random LFG zal regelmatig bagger groepen treffen en langer over een instance doen dan nodig.

Dit is allemaal niet erg. Uiteindelijk heb je zelf de keuze hoe je het spel speelt en als je het spel een béétje kent weet je wat daarvan de consequenties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dricus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:26:
Daarnaast vind ik het een beetje raar dat mensen de voldoening uit een spel willen halen met een "ik ben beter dan jij" gevoel en gaan zaniken als het spel hun daarin niet, of in hun ogen onvoldoende, faciliteert. Ik snap dat je er voldoening van hebt als je als eerste nieuwe content of hardmodes cleared, maar moet dat dan persé uitgedrukt worden in gear die anderen niet "mogen" halen omdat ze er (in jouw ogen) minder voor werken slash tijd aan besteden?
Iemand anders zei al: hardcore raiders boeit het niet waar anderen in lopen; gear is een middel en geen doel. Het doel is de bossfights. Alleen typische lootwhores die lopen te emo-en in PuGs over wie welke drops krijgt maken een issue van wat anderen dragen. Ik vind in sommige opzichten WoW ook te makkelijk gemaakt maar mensen die niet raiden gaan volgens mij nooit dezelfde gear hebben als high-end raidguilds, zo makkelijk gaan ze het echt niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Hydra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:17:
[...]
Je kunt met alleen heroics helemaal geen echt goeie gear krijgen, laat staan hardmode gear. Mensen die 40 uur per week spelen zitten straks volledig in ICC HM gear terwijl 'casuals' vooral in ilevel 232 rondlopen. Ik snap dit gemiep hierover dus echt niet, er zit altijd een groot gat tussen wat je uit heroics krijgt en wat je uit de op dat moment moeilijkste instance krijgt.
Met heriocs is het mogelijk om T10 te verzamelen, jij noemt dat geen echt goede gear? Nee hardmode gear ga je niet krijgen met heriocs.
Ja jij vindt het toch niks dat 'casuals' gear kunnen krijgen waarmee ze in kunnen stappen in een ICC guild? Volgens mij hebben hier verder weinig mensen daar een issue mee.
Ik weet niet of je hier nu bewust mij verkeerd interpreteerd of dat dit een grap is. Ik heb al verschillende keren gesteld dat het geen probleem is dat mensen via badges goede gear kunnen krijgen. Maar ga aub niet roepen dat het zo moeilijk is, dat is het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Hydra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:29:
Iemand anders zei al: hardcore raiders boeit het niet waar anderen in lopen; gear is een middel en geen doel. Het doel is de bossfights. Alleen typische lootwhores die lopen te emo-en in PuGs over wie welke drops krijgt maken een issue van wat anderen dragen. Ik vind in sommige opzichten WoW ook te makkelijk gemaakt maar mensen die niet raiden gaan volgens mij nooit dezelfde gear hebben als high-end raidguilds, zo makkelijk gaan ze het echt niet maken.
En dat is toch geen probleem? Waarom moeten casuals dezelfde gear dragen als mensen die de instance, die bij die gear hoort, aan kunnen? Bedoel je kan een hoop i264 gear kopen met Emblems, maar je kan niet de Gear uit de instance halen. Voor ICC was het precies hetzelfde als met ToTC (je kon gear van het nivo Ulduar halen en maar moeizaam die van ToTC nivo).

En dan nog.. ook met Triumph gear kun je mee komen in ICC10. Dat je geen zin hebt om PuG's te runnen of uberhaupt mensen te leren kennen die op zondag bv. een PuG opzetten kan niemand iets aan doen. Met raiden krijg je betere rewards dan met Heroics, logisch lijkt me.

@SnoeiKoei
Wat? Je komt een Weekly niet in? Serieus, ik heb op Frostmane nog nooit mijn Epic/RaidInstanceAchievement moeten linken om de weekly te doen. Ik denk eerder dat je pech hebt met je RaidLeaders :) En ik denk dat meerdere dit kunnen bevestigen.

[ Voor 9% gewijzigd door RaseriaN op 01-02-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Looking for 23 members Naxx25, link GS and achievement or no invite (Grim Tol reserved)

Dat zijn de mensen die om gear spelen, ik ben het eens met de GoTers hierboven dat de echte ‘hardcore raiders’ het alleen maar mooi vinden dat gear relatief makkelijk te verkrijgen is.

De echt goede gear is toch altijd voor de elite. En hun altjes willen ook gear, dus laat die emblems maar komen! Daarnaast is recruiten/ gearen van oud gedienden gewoon een HEEL stuk makkelijker.

Voorlopig ben ik als semi- casual/raider (2 avonden per week) nog lang niet klaar met het verzamelen van frost emblems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Dricus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:26:
Sommigen hier doen het voorkomen alsof casuals met véél minder inspanning dezelfde gear krijgen. Dat is volgens mij gewoon aperte onzin. Als casual spendeer je per week minder uren aan WoW dan als (semi) hardcore speler, maar in the long run schat ik in dat het aantal geïnvesteerde uren in de gear niet zoveel verschilt van dat van een hardcore raider. Je besteed je tijd alleen anders. Je besteed je tijd ook minder efficiënt dan een hardcore raider. Als de raid content eenmaal gecleared is, dan wordt het elke week makkelijker voor een goede guild om dit opnieuw te doen. Het verzamelen van emblems en drops wordt dan met de week makkelijker. Een casual die het moet hebben van PuGs/random LFG zal regelmatig bagger groepen treffen en langer over een instance doen dan nodig.

Dit is allemaal niet erg. Uiteindelijk heb je zelf de keuze hoe je het spel speelt en als je het spel een béétje kent weet je wat daarvan de consequenties zijn.
Nou ik logte gisteren voor de verandering als casual in.. en er zat zo 1500g in m'n mailbox.

Vanavond weer als raider inloggen.. dan moet ik er dingen voor op de auctionhall zetten :(
RaseriaN schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:33:
[...]

@SnoeiKoei
Wat? Je komt een Weekly niet in? Serieus, ik heb op Frostmane nog nooit mijn Epic/RaidInstanceAchievement moeten linken om de weekly te doen. Ik denk eerder dat je pech hebt met je RaidLeaders :) En ik denk dat meerdere dit kunnen bevestigen.
Eum, ik zag laatst nog een Naxx 1 pug voor razuvious, LFM Naxx weekly, Link Achiev/epic and 4700 GS MINIMUM.

Maar goed, over het algemeen heb je bij ons iig de achievement nodig voor de betreffende baas. Wat in mijn geval alleen lastig word met eum.. Lord Marrowgar. de rest heb ik wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Dakreal op 01-02-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:31:
Met heriocs is het mogelijk om T10 te verzamelen, jij noemt dat geen echt goede gear? Nee hardmode gear ga je niet krijgen met heriocs.
2 badges per dag, w00t! Nou, poe poe! Tegen de tijd dat je daar je set mee bij elkaar hebt is iedereen 85.
Ik weet niet of je hier nu bewust mij verkeerd interpreteerd of dat dit een grap is. Ik heb al verschillende keren gesteld dat het geen probleem is dat mensen via badges goede gear kunnen krijgen. Maar ga aub niet roepen dat het zo moeilijk is, dat is het namelijk niet.
Niemand zegt dat triumph badges verzamelen moeilijk is, het kost alleen tijd. Maargoed, dat is bij bijna alles in dit spel zo.
RaseriaN schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:33:
[...]

En dat is toch geen probleem? Waarom moeten casuals dezelfde gear dragen als mensen die de instance, die bij die gear hoort, aan kunnen? Bedoel je kan een hoop i264 gear kopen met Emblems, maar je kan niet de Gear uit de instance halen. Voor ICC was het precies hetzelfde als met ToTC (je kon gear van het nivo Ulduar halen en maar moeizaam die van ToTC nivo).

En dan nog.. ook met Triumph gear kun je mee komen in ICC10. Dat je geen zin hebt om PuG's te runnen of uberhaupt mensen te leren kennen die op zondag bv. een PuG opzetten kan niemand iets aan doen. Met raiden krijg je betere rewards dan met Heroics, logisch lijkt me.
Ik ben het daar ook helemaal mee eens hoor, misschien maakte ik dat niet helemaal duidelijk :)
SpoTs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:38:
Eum, ik zag laatst nog een Naxx 1 pug voor razuvious, LFM Naxx weekly, Link Achiev/epic and 4700 GS MINIMUM.
Er is een verschil tussen dergelijke uitzonderingen en het echt niet een raidgroup in kunnen komen. Wij doen die weeklies met onze guild en puggen dan de helft ongeveer, en hebben voor Naxx echt nog nooit meer gevraagd dan dat iemand level 80 is. Noth is echt met gemak te solohealen voor mij bijvoorbeeld, dan heb ik echt niks te doen.

[ Voor 49% gewijzigd door Hydra op 01-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

hulkie schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:37:
Looking for 23 members Naxx25, link GS and achievement or no invite (Grim Tol reserved)

Dat zijn de mensen die om gear spelen, ik ben het eens met de GoTers hierboven dat de echte ‘hardcore raiders’ het alleen maar mooi vinden dat gear relatief makkelijk te verkrijgen is.

De echt goede gear is toch altijd voor de elite. En hun altjes willen ook gear, dus laat die emblems maar komen! Daarnaast is recruiten/ gearen van oud gedienden gewoon een HEEL stuk makkelijker.

Voorlopig ben ik als semi- casual/raider (2 avonden per week) nog lang niet klaar met het verzamelen van frost emblems.
Ga maar eens een pug-raid leaden, dan kan je je goed voorstellen dat je iets van een reward er voor wil, zeker als random #12964 met 200 DPS voor de 3e keer het item wint waarvoor je eigenlijk kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Hydra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:38:
2 badges per dag, w00t! Nou, poe poe! Tegen de tijd dat je daar je set mee bij elkaar hebt is iedereen 85.
Ik denk dat je met het uitkomen van ToTC en de Emblems of Triumph, precies dezelfde uitspraak hebt gedaan.
En vooral ook dat je het niet eerlijk vond etc, maar volgens mij is alles best goed gekomen of niet? :)
Niemand zegt dat triumph badges verzamelen moeilijk is, het kost alleen tijd. Maargoed, dat is bij bijna alles in dit spel zo.
Tjah de fights leren kost ook tijd, maar ook meer inspanning wbt. het leren van de tactics (potions/buffs zijn tegenwoordig veelal Guildwerk)
Ik ben het daar ook helemaal mee eens hoor, misschien maakte ik dat niet helemaal duidelijk :)
Yey :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RaseriaN schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:42:
[...]

Ik denk dat je met het uitkomen van ToTC en de Emblems of Triump, precies dezelfde uitspraak hebt gedaan.
En vooral ook dat je het niet eerlijk vond etc, maar volgens mij is alles best goed gekomen of niet? :)
Huh?

Ik ben VOOR dit systeem, niet tegen? Ik heb hier nooit een issue mee gehad.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.