Zo, dat was best een leuk WoW weekendje

. Afgelopen vrijdag zijn we met de guild naar Naxx gegaan voor Noth, vervolgens VoA en toen naar ICC10. Het was al redelijk laat op de avond, dus het idee was om alleen Lord Marrowgar te doen. Ik switchte van mijn Paladin naar mijn Warlock, zodat die ook wat Ashen Verdict rep op kan bouwen. De trash ging redelijk vlot. Op Lord Marrowgar hebben we 2 tries gedaan. De eerste was vrij snel afgelopen, bijna niemand had het gevecht eerder gezien (ik ook niet). De tweede try zijn we tot 19k HP gekomen

. Één of twee Incinerates waren voldoende geweest om hem te killen, maar helaas mocht het nét niet zo zijn. Aangezien meerdere mensen stopten was dat ook de laatste try.
Gisteren zijn we voor het eerst als guild ToC10 gaan doen. Dat was erg leuk vond ik. De eerste try op de Northrend Beasts moest iedereen er even inkomen. Daar hebben we 1 wipe gehad. De
Belt of the Frozen Reach die dropte was voor mij

. Lord Jaraxxus was een oneshot. Met de Faction Champions hadden we veel moeite, daar zijn we een behoorlijk aantal keer gewiped. Uiteindelijk ben ik voor dit gevecht naar mijn Warlock geswitched en een andere guildie naar zijn DK, zodat we nog wat meer CC mogelijkheden hadden. Doordat we nu goed de CC taken hadden verdeeld, hadden we nog twee tries nodig om ze neer te krijgen. Hierna ben ik weer naar m'n Paladin gegaan. De Twin Val'Kyr daarna was een 2-shot, evenals Anub'arak.
Vooral de Twins, maar ook op Anub waren healing intensieve gevechten, waardoor ik op de Twins helemaal en op Anub bijna OOM ging. Ondanks mijn 32.5k buffed mana pool is Holy Light spam op zulke gevechten een behoorlijke mana vreter. Uiteraard gebruik ik Divine Plea en Judgement of Wisdom, maar dan nog bleef het lastig. Zou ik op de Twins en op Anub veilig achter de bosses kunnen gaan staan om met Seal of Wisdom icm af en toe een melee nog wat meer mana regen te krijgen? Ook had ik geen flask mee. Een Flask of Pure Mojo helpt natuurlijk ook wel een klein beetje qua mana regen. Of is een Flask of the Frost Wyrm toch beter (lijkt mij niet, dan doe je denk ik alleen maar meer overhealing)?
Al met al vind ik het een goede prestatie van m'n guild (we zijn pas kort geleden voorzichtig aan begonnen met het doen van guild raids). Een aantal mensen (waaronder ik) hadden ToC10 nog niet van binnen gezien en sommigen hebben sowieso weinig raid ervaring. Ik moet zeggen dat ik op deze manier wel weer lol krijg in het raiden. Alles gaat er lekker casual aan toe. Geen DKP gezeik, gewoon mainspec/offspec rollen, iedereen gunt elkaar de loot. Ook hebben we geen verplichte x% attendance en er wordt momenteel sowieso maar 2x per week geraid, op vrijdag en zondag. Dat we hierdoor geen supersnelle progress maken maakt mij niet uit, het gaat om het plezier en da's volop aanwezig

.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...