[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 112 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 45.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die bedragen ook gehoord via onofficiele weg in december. Het zou gaan om de SEP... maar daarnaast hoorde ik speculatie dat dit over de partnerkost zou gaan. Die speculatie zegt dat het een grote chip (ongeveer even groot als GT200) wordt met een TDP die bijna gelijk staat aan de 5970 die tegen een erg lage prijs aangeboden zou gaan worden. Klinkt een beetje als de R600-story.

NI zou bij zowel GF als TSMC geproduceerd kunnen worden.

Het lijkt inderdaad logisch gezien hun verleden om een lower risk GPU te gebruiken om een nieuw productieproces uit te proberen. Maar als ze voor GF gaan ipv TSMC, dan hebben ze veel meer de touwtjes zelf in handen. Dan zou ik er niet vreemd van opkijken als er ineens een top-of-the-line GPU op 28nm gelanceerd wordt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
bwerg schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:38:
En de RV870 is toch goed genoeg om een heel stuk hoger te klokken, klaar is je HD5890. Of zullen ze dit niet doen?
Klopt maar dit wordt niet echt als een refresh gezien. Maar ze zouden misschien 950-1000 MHz lopende 5890's kunnen verkopen met een RV870 core. Maar ik vraag me af of ze dat gaan doen. Meestal kwamen ze wel met een andere core die iets wat getweaked was. Zoals: R350,R360, R580+ en recenter RV790.
-The_Mask- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:40:
[...]

Oké als die prijzen kloppen dan moeten er natuurlijk ook specs bij. :p

GTX480 met 448 Cuda Cores en GTX470 met 384 Cuda Cores en eerst nog geen met de volledige 512 Cuda Cores of alleen in een Tesla of Quadro vorm? ;)
Als die chip zo goot is als voorheen beweerd werd (groter dan een GT200 non b) Dan vraag ik me af hoe je ze voor die prijzen weg kan doen. Dan denk ik dat je bijna verlies maakt.Het pcb is namelijk ook complex met 384 bit. Ik zie die prijzen niet snel gebeuren.....
CJ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:50:
[...]

^^ Dit dus.

Er is een erg grote kans dat GTX480 en GTX470 het op moeten nemen tegen de Northern Islands. AMD heeft dan inmiddels al 9 maanden DX11 kaarten op de markt en zijn dan toe aan de tweede generatie DX11 kaarten.

Zoals je in het artikel van Anandtech hebt kunnen lezen over de Cypress GPU, zit AMD op een erg strak schema om alle "bulges" die zich per jaar op hun weg begeven (zoals holiday season, back-to-school, etc), netjes te kunnen overbruggen. Vanaf de RV670 hebben ze met hun high-end GPUs deze bulten netjes kunnen nemen door nagenoeg perfecte executie (even de beschikbaarheid daar gelaten aangezien dit vooral een TSMC probleem is). En ze zijn niet van plan om van dat strakke schema af te wijken.
Ik dacht dat de GTX4xx kaarten in maart uitkomen. En dan zou de HD58xx serie er 6 maanden zijn. Of zie ik nu iets over het hooft ? Of nVidia is nog later en wordt het Juni. En/of AMD is eerder. Maar dat lijkt me voor AMD wel erg snel in 9 maanden al weer met de volgende GPU komen. Ik dacht dat het elk jaar een "nieuwe" architectuur zou komen en elk half jaar een refresh. Al vind ik elke 9 maanden een nieuwe architectuur en dan verder niets interessanter :P

Dus als het waar is ga ik het zeker toejuichen :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Was het niet Huddy die kort geleden tegen bit-tech zei dat AMD gedurende het grootste deel van 2010 de snelste kaarten zou hebben? ;)

Ik probeer voor mezelf te beredeneren of NI al op een nieuw proces zal verschijnen, maar ik kom voor zowel 'ja' als 'nee' op plausibele verklaringen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:59:
Ik heb die bedragen ook gehoord via onofficiele weg in december. Het zou gaan om de SEP... maar daarnaast hoorde ik speculatie dat dit over de partnerkost zou gaan. Die speculatie zegt dat het een grote chip (ongeveer even groot als GT200) wordt met een TDP die bijna gelijk staat aan de 5970 die tegen een erg lage prijs aangeboden zou gaan worden. Klinkt een beetje als de R600-story.

NI zou bij zowel GF als TSMC geproduceerd kunnen worden.

Het lijkt inderdaad logisch gezien hun verleden om een lower risk GPU te gebruiken om een nieuw productieproces uit te proberen. Maar als ze voor GF gaan ipv TSMC, dan hebben ze veel meer de touwtjes zelf in handen. Dan zou ik er niet vreemd van opkijken als er ineens een top-of-the-line GPU op 28nm gelanceerd wordt.
Dat lijkt me al beter. Want zo'n grote GPU voor die prijzen kan ik me niet voorstellen. Ze wilde de GT200b al niet goedkoper gaan verkopen. Zie tekorten/onbeschikbaarheid van de GTX275 en GTX285.

Nu al 28nm is wel behoorlijk snel mja dat komt denk ik vooral doordat 40nm redelijk tegenviel. Als je de RV740 mee telt hebben al best een tijdje 40nm GPU's. In het verleden liepen de GPU bakkers voor op de CPU Bakkers en intel zit nu op 32nm. Dus als je het zo bekijkt zou 28nm wel in zicht zijn. Echter heb ik er weinig over gehoord.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:37:
In het verleden liepen de GPU bakkers voor op de CPU Bakkers en intel zit nu op 32nm.
Welk verleden was dat? Volgens mij heeft Intel altijd voorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Astennu schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:37:
[...]

Dus als je het zo bekijkt zou 28nm wel in zicht zijn. Echter heb ik er weinig over gehoord.
Ach kom, dit heb jij ook gelezen:
http://www.semiaccurate.c...dries-28nm-wafer-spotted/
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:28:
[...]

Veel mensen gaan nu aardig opkijken van de prijs, nVidia gaat ze voor een prikje de deur uitdoen. Ik heb vandaag 199 en 299 euro (GTX 470 en 480) gezien. Ofwel willen ze hiermee marktaandeel winnen, ofwel zijn de prestaties zo slecht dat ze er niet meer voor kunnen vragen.
Ik vind die €299 eigenlijk niet zo heel laag. Tenzij je bedoelt dat wij als consument die voor die prijs kunnen kopen.

Als ik er btw bij optel (in belgië 21%) dan kom ik al over de €360 dan nog winst en transportkosten ed. en je gaat al snel richting €400 en zelfs hoger.
Als het een omzetting is van dollar naar euro hetzelfde, €299 = $400+ En hoewel er een koers is gaat de dollar prijs hier ook als euro prijs gehanteerd worden.

Dus alles hangt natuurlijk af wat die €299 inhoud. Is dat de adviesprijs voor welke ze in de winkels komen te liggen. Of is dat de aankoopprijs van een kaart? En is dat een prijs omgezet van dollar? En rekenen ze dan met de dollar-euro koers?

Een 285 kan je volgens de pricewatch ook al voor €300 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laten we proberen om de dscussie over de prijs van Fermi vooral zo veel als mogelijk in het NV topic te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf van der Spek schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:45:
[...]

Welk verleden was dat? Volgens mij heeft Intel altijd voorgelopen.
Of was het inderdaad net andersom ik zal dit eens na kijken.
Jawel maar dat was een test waver met SD Ram dat was nog niet echt spannend. Nog lang niet klaar voor GPU's zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

in dat linkje zeggen ze dus juist van niet. juist geen SD ram maar gpu's cpu's of een geavanceerde test wafer..

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Astennu schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:10:
[...]

Of was het inderdaad net andersom ik zal dit eens na kijken.

[...]

Jawel maar dat was een test waver met SD Ram dat was nog niet echt spannend. Nog lang niet klaar voor GPU's zeg maar.
Psst ;)
28nm wafers that are not test structures

Global Foundries representatives would not talk about what chips were on that wafer, but they were definitely not the test SRAM structures that we saw in June. The new wafers were quite irregular in appearance, so they could be CPU or GPU chips, or they could be some very advanced test structures. Given the size ballparks at over 300mm^2, they are unlikely to be ARM cores, but they could be advanced SOCs based on ARM designs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dan was het een andere die ik gezien had. Ik heb net de tekst niet helemaal gelezen. Maar als dat zo is zijn ze al aardig ver. Alleen maar mooi voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hipro5 heeft wat scores online gezet met een bepaalde videokaart van een bepaalde fabrikant die binnenkort officieel gelanceerd wordt en waar hij ook aan heeft meegewerkt om het te fnetunen. (Rara welke kaart is dat?).

3DM 2006 - 34266 marks - hipro5 (Hellas Overclocking Team) - - (Ati Radeon HD 5870 @1404/1377MHz)
3DM 2003 - 114737 marks - hipro5 (Hellas Overclocking Team) - - (Ati Radeon HD 5870 @1404/1404MHz)
3DM Vantage - Performance - 26538 marks - hipro5 (Hellas Overclocking Team) - - (Ati Radeon HD 5870 @1420/1420MHz)

http://hwbot.org/?tab=new%20submissions

Afbeeldingslocatie: http://hwbot.org/signature.img?iid=330976&thumb=false&iehack=.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 15-02-2010 16:37 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Mhh lightning? :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

zie ik dat goed of is de processor ook opgekrikt? dit heeft namelijk nog wel aardig veel invloed op de 3dmark score geloof ik.
desalniettemin (leuk woord :) ) heel erg netjes met een core frequentie van 1420 mhz...damn

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Vanzelfsprekend is ook de CPU een handje geholpen ;) Zeer nette scores, kan niet wachten op Lightning :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Tot nu toe 2e met Vantage, scheeld maar 17punten met plek 1
http://hwbot.org/hardware/videocard/radeon_hd_5870

3dm06 1e
3dm03 1e
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 15-02-2010 17:49 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer scores zullen ongetwijfeld binnenkort op het net verschijnen. 8) Massman van Madshrimps heeft de R5870 Lightning inmiddels ook:

Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s261/Massman-/MSI%20R5870%20Lightning/100_2583.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s261/Massman-/MSI%20R5870%20Lightning/100_2596.jpg

Bron: http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=5578

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Damm die clocks op LN2 zijn erg nice :D Ben benieuwd wat hij op lucht kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Sow check die PWM modules :P
Hoeveel duurder gaat deze lightning worden naar schatting als de reference ?

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22
Bullus schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:49:
Tot nu toe 2e met Vantage, scheeld maar 17punten met plek 1
http://hwbot.org/hardware/videocard/radeon_hd_5870

3dm06 1e
3dm03 1e
_/-\o_
Haha, wacht maar tot R5870 Lighting gelanceerd wordt... er zal een grote gap geslagen worden tov de huidige records. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s261/Massman-/MSI%20R5870%20Lightning/100_2609.jpg
Hekking schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:23:
Sow check die PWM modules :P
Hoeveel duurder gaat deze lightning worden naar schatting als de reference ?
Prijs is niet zozeer van belang voor de (LN2) overclockers zolang het maar hard gaat. Als je kijkt naar de 275GTX Lightning dan zie je dat die nog steeds (6 maanden na launch) nog steeds op eenzame hoogte staat. Vandaar ook dat er een aardige prijsgap zal zijn met het reference design:

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/700/picture2al.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door The Source op 16-02-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Maar als je enige verkopen mensen zijn die er LN2 op zetten dan vraag ik me af of het waard is zo'n ontwerp te maken. Dan is het meer een prestige project om te laten zien wat ze kunnen bij MSI. commercieel lijkt me dit niet heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 14-09 17:45
Je hoeft er natuurlijk geen LN2 op te gooien. Er zit sowieso een meer dan aardige dual fan cooler op waarmee je ook een aardig stukje kan overclocken.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:37:
Hipro5 heeft wat scores online gezet met een bepaalde videokaart van een bepaalde fabrikant die binnenkort officieel gelanceerd wordt en waar hij ook aan heeft meegewerkt om het te fnetunen. (Rara welke kaart is dat?).

3DM 2006 - 34266 marks - hipro5 (Hellas Overclocking Team) - - (Ati Radeon HD 5870 @1404/1377MHz)
3DM 2003 - 114737 marks - hipro5 (Hellas Overclocking Team) - - (Ati Radeon HD 5870 @1404/1404MHz)
3DM Vantage - Performance - 26538 marks - hipro5 (Hellas Overclocking Team) - - (Ati Radeon HD 5870 @1420/1420MHz)

http://hwbot.org/?tab=new%20submissions

[afbeelding]
Zo te zien heeft hij wel ene cap mod gedaan om die speeds te halen. Maar dan vind ik ze nog steeds netjes. Het zal me niets verbazen als er straks nog hogere clocks gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

roedie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 02:02:
Maar als je enige verkopen mensen zijn die er LN2 op zetten dan vraag ik me af of het waard is zo'n ontwerp te maken. Dan is het meer een prestige project om te laten zien wat ze kunnen bij MSI. commercieel lijkt me dit niet heel aantrekkelijk.
Zie het als een investering in imago. Het imago van de snelste geeft ook af op je andere producten. Zie bijvoorbeeld ook het imago van NVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zogenoemde "halo-effect". :)

Misschien wel begrijpelijk dat projecten als Lightning, Hawk en Big Bang Gaming Series wel mijn favoriete productprojecten binnen MSI zijn. :+ Vroeger (toen ik alles vanaf de zijlijn bekeek) was ik al zwaar onder de indruk van dit soort eigen initiatieven van elke willekeurige fabrikant als GBT, Asus, EVGA, MSI etc. Nu ik er (bij wijze van spreken) met m'n neus bovenop zit, kan ik je zeggen dat er echt veel tijd, energie, moeite en toegewijdheid aan de community bij komt kijken. Dat zie je ook aan de Lightning die in samenwerking met de beste overklokkers is gemaakt.

Het lijken misschien prestige-producten die commercieel niet aantrekkelijk zijn, maar de Lightning serie heeft het vorig jaar toch niet verkeerd gedaan en ook de Hawk is goed ontvangen (terwijl de prijs redelijk scherp is gebleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
^
Zoals je aangeeft gaat er veel energie in deze Halo projecten zitten. Toegevoegde waarde is iig het Halo effect maar valt er ook nog concreet aan te geven welke elementen uit het ontwerp doorvloeien in de reguliere kaarten van MSI :?

Meestal is de eerste 4a6 maanden van een nieuwe kaart toch referencedesign en maakt het uit technisch oogpunt niet uit of je nu MSI, Sapphire of Asus koopt..

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Help!!!! schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:04:
^
Zoals je aangeeft gaat er veel energie in deze Halo projecten zitten. Toegevoegde waarde is iig het Halo effect maar valt er ook nog concreet aan te geven welke elementen uit het ontwerp doorvloeien in de reguliere kaarten van MSI :?

Meestal is de eerste 4a6 maanden van een nieuwe kaart toch referencedesign en maakt het uit technisch oogpunt niet uit of je nu MSI, Sapphire of Asus koopt..
Zodra Nvidia of ATI het reference design vrij geven kunnen wij dat direct produceren. Let op! Dit vrij geven is niet direct na de launch, want in het begin kiezen zij ervoor om enkel complete kaarten uit te leveren, pas als zij starten met het leveren van kits (GPU/Memory) dan kunnen wij starten. Het duurt ongeveer een maandje voordat wij een compleet eigen design hebben gemaakt. Soms kan dit sneller als wij voor Nvidia of ATI het reference design mee ontworpen hebben.

Een custom design als Lightning duurt ongeveer 3 tot 4 maanden. Dit omdat het niet alleen compleet anders is maar ook moet het geheel gefinetuned worden en elke bottleneck moet verwijdered worden zodat er niets de OC records in de weg staat. OC op AIR is aardig verhoogd dit omdat er een erg goede heatpipes, een groot heatsink en 2 fans gebruikt worden maar de uitdaging ligt om de LN2 OC zo hoog mogelijk te krijgen. Zodra de LN2 OC goed is dan heeft een OC op AIR ook geen bottlenecks.

Het ontwikellen van de R5870 Lightning heeft iets langer dan 4 maanden in beslag genomen >:) FYI Ik heb de eerste 0.A versie van de R5870 Lightning op het MOA 2009 EU event (17 July 2009) al aan Hipro5 gegeven. Dit omdat dit het eerst ATI Lightning design is en ook omdat er een zware GPU shortage is.

En ja veel van deze techonologien kunnen later ook op onze normale kaarten gebruikt worden. Denk hierbij aan de TwinFrozr II koeling, de 8mm SuperPipes. De GPU voltage meetpunten komen weer van onze mainboards (790FX-GD70 en P55 series) af. AIR OC limieten die vroeger bestonden worden verwijdered waardoor ze nog hoger overklokken op AIR. Afterburner software die veel LN2 OCérs gebruiken om over te klokken zit tegenwoordig bij elke VGA kaart geleverd, etc.

[ Voor 20% gewijzigd door The Source op 16-02-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speaking of Lightning... kijk eens hoeveel Hipro5 er heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.hwbox.gr/attachments/ati-amd/3864d1266313844-msi-lightning-5870-teras-msi_lightning_5870_4_boxes.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

wat een aso, 4 van de zo ongeveer meest gewilde kaarten op het moment voor zichzelf houden :P :+

ik vind het design van de doos trouwens niet echt mooi, alsof die JSF/F22/whatever iets met die kaart te maken heeft? (maar ik ben dan ook sowieso niet zon fan van al die fancy plaatjes op de kaarten zelf en de dozen enzo, geef mij maar een strakke zwarte doos met daarop alleen de naam van de kaart :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F22 = Lightning
F117 = (Night)Hawk

Afterburner en Kombustor zijn ook vliegtuig/straaljager gerelateerd.

[ Voor 33% gewijzigd door CJ op 16-02-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15
The Source schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:23:
[...]

wij wij wij wij.

FYI Ik heb de eerste 0.A versie van de R5870 Lightning op het MOA 2009 EU event (17 July 2009) al aan Hipro5 gegeven.
The Source werkt ook voor MSI?
:)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

CJ schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:07:
F22 = Lightning
F117 = (Night)Hawk

Afterburner en Kombustor zijn ook vliegtuig/straaljager gerelateerd.
ok, die link had ik nog niet helemaal gelegd. vooral omdat ik de f22 als raptor ken en niet als lightning.
vandaar ook de nighthawk link niet gelegd.

afterburner en kombustor natuurlijk wel en zijn ook al duidelijk genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:01:
Speaking of Lightning... kijk eens hoeveel Hipro5 er heeft:

[afbeelding]

:+
Doe mij er ook een :D Wanneer wordt er bekend wat deze schoonheden gaan kosten ?
Puppetmaster schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:15:
[...]

Er zijn er wel meer die bij MSI werken. Maar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

superwashandje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:53:
[...]

ok, die link had ik nog niet helemaal gelegd. vooral omdat ik de f22 als raptor ken en niet als lightning.

De P38 was de eerste Lightning, de JSF (F-35) is de Lightning II.

De F-22 is idd de Raptor.

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superwashandje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:53:
[...]

Kleine aanvulling hierop. De YF22 had in eerste instantie dus de naam YF22 Lightning, maar werd later hernoemd naar F22 Raptor. Later kwam de F35 uit en die kreeg de naam Lightning II.

Edit: Ed_L was me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
De P38 is veel mooier vliegtuig dan the JSF >_> Was mooiere boxart geweest.

Doe misschien een spitfire voor de volgende. propeller vliegtuigen = sexy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
The Source schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:18:
[...]

Haha, wacht maar tot R5870 Lighting gelanceerd wordt... er zal een grote gap geslagen worden tov de huidige records. ;)
Hipro5 heeft toch al de 5870 Lightning, mij post ging ook over Hipro5.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:17:
[...]

Hipro5 heeft toch al de 5870 Lightning, mij post ging ook over Hipro5.
Ik denk dat hij bedoelt dat er dan kaarten zullen zijn uit de lightning serie die nog harder gaan. Soms zit er een juweeltje tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Astennu schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat er dan kaarten zullen zijn uit de lightning serie die nog harder gaan. Soms zit er een juweeltje tussen :)
Ik wilde eigenlijk een kleine hint geven maar die was niet duidelijk genoeg. Dus dan maar zo.. Er staat al lang een record door Hipro5 dat veeel hoger staat, dit is maar een zoethoudertje totdat de kaart gelanceerd wordt. :+

[edit]

Zoals Hipro5 zelf ook aangeeft: http://www.xtremesystems....php?p=4245076#post4245076
I want to add that these were some "quick benches"....
I'll post back the "normal" benches on 25th of February...

EDIT: I forgot to add that it does 1100/1377 ON AIR with it's DEFAULT heatsink.....

YES - those are some "teasers".....More to come in the VERY NEAR future....

[ Voor 31% gewijzigd door The Source op 16-02-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

The Source schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:54:
[...]

Ik wilde eigenlijk een kleine hint geven maar die was niet duidelijk genoeg. Dus dan maar zo.. Er staat al lang een record door Hipro5 dat veeel hoger staat, dit is maar een zoethoudertje totdat de kaart gelanceerd wordt. :+

[edit]

Zoals Hipro5 zelf ook aangeeft: http://www.xtremesystems....php?p=4245076#post4245076

[...]
OMG! Waaneer komen er waterblokken voor die kaart? I wanna have one :+
1100/1377 op stock koeling O+ . Met een beetje geluk is 1150/1450 dus te doen op water. FF kijken wat de bank rekening zegt, maar ik ga deze kaart zeker overwegen, meer dan een 2e HD5870

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:54:
[...]

[edit]

[...]
Holy Crap 1100 met stock cooling :P Jummie !!! ben benieuwd met welke volts. Leuke vervanger voor mijn 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik vraag me wel af hoe wordt gekeken of de 1100mhz stabiel is. Wordt dit met Kombustor/Furmark getest of met een simpel potje CSS?

Ben dus erg benieuwd bij welke applicaties die 1100mhz zonder artifacts kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, TS is weer aangepast :P
IS:
Op de langere termijn (H1/H2 2010) staat gepland:

* Hecatoncheires, HD6000 Series (?)
* Northern Islands

WAS:
Op de langere termijn (H1/H2 2010) staat gepland:

* Hecatoncheires

Iets is dus veranderd, dus kunnen wij nu 2 nieuwe series verwachten, of is dit een smokescreen en komt er maar 1 van de 2?
Maar andere vraag, waarom staat Nortend Islands wel op de roadmap en Hecatoncheires niet? Wat is nu waar, en wat is de leugen :+ ?

[EDIT:]
FF wat gezocht, ben nu al toch bezig met speculeren, en kwam dit tegen. Xbitlabs artikel
Korte versie is dit:
*Er komt een refresh in 2010 van Evergreen. Dit is bevestigd
*De chips worden op 32nm of 28 nm gebakken. Dit is onduidelijk
*Er zijn 2 familie namen in omloop, NI en Hecat. Welke de refresh hier bij hoort is onduidelijk.
*Er is een kans aanwezig dat er in 2010 2 nieuwe architecturen het licht zien. Ook dit is nog onduidelijk

Goed, ik heb gisteren dat Anandtech verhaal gelezen, en ook het stukje over Sunspot...
Het zou dus kunnen zijn dat ATi 2 verschillende namen gebruikt voor dezelfde kaart/familie, om door de verschillende namen lekken beter kan traceren. Verder zou, als je het sunspot "ratings" model bekijkt, erg weinig over de kaart horen tot aan release, omdat alleen direct betrokken personen iets erover mogen weten. En ik moet zeggen, er is heel weinig te vinden over beide "familie" namen, waarbij Hecat dan ook eigenlijk alleen maar genoemd wordt in artikelen uit Oktober, NI is wat meer over te vinden, maar ook hier is het erg stil....
Verder is er dan het verhaal van 32nm en 28 nm, het zou kunnen zijn dat ze beide doen, maar dat bijvoorbeeld RV870 een die shrink krijgt naar 32nm om zo eind Q1 2010 tegen Fermi te kunnen vechten, met hogere clocks en missschien wat meer shaders, zonder verder iets toe te voegen, terwijl men een nieuwe architectuur rond 28nm opzet. Erg veel werk, maar het zou wel geniaal zijn om zo Nvidia voor te blijven.

OF AMD maakt gewoon 1 kaart op 32 nm, maar zit ondertussen zo'n groot smokescreen op te trekken dat niemand echt weet wat er gaat komen, en dat ze ondertussen, door de verschillende namen/geruchten, de boel nog onduidelijker maken voor iedereen. RV970 is eind 2007/begin 2008 gevormd, 3 jaar na RV670, dus zou er nu weer, in navolging van wat er met R300 gebeurde, weer een grote verandering qua architectuur kunnen zijn, waarbij ATi wat risico's durft te nemen omdat ze nu meer info hebben mbt 'sweet-spot'-strategie en de impact hiervan, informatie die nog ontbrak toen RV770 en RV870 gemaakt werden.

Vraag is nu, hoe goed zit ik met deze gok/speculatie(ernaast :+)?

[ Voor 89% gewijzigd door Darkasantion op 17-02-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Vandaag de Catalyst 10.2?

Legit Reviews heeft een 10.2 en 10.3 Driver Preview geplaatst
However February and March are going to be exciting times for ATI and their drivers. Today ATI is releasing Catalyst Control Center 10.2, which has some new features that are bound to blow you away.
The new Catalyst Control Center is ATI's biggest and most feature packed driver release in the last few years. With features like application profiles and CrossfireX support for EyeFinity there's bound to be something for everyone.

Catalyst Control Center 10.2 Features

* ATI CrossFireX Technology application profiles
* ATI CrossFireX and Eyefinity Support
* ATI PowerPlay technology support
* ATI CrossFireX technology re-architecture
* DisplayPort Audio for DisplayPort panels

As if the February release of the Catalyst Control Center wasn't enough. Come March ATI is going to release another Suite that is just as packed full of features.

Catalyst Control Center 10.3 Features

* 3D Stereoscopic support
* Display Bezel Compensation
* Per-Display Color Adjustment
* Multiple ATI Eyefinity Groups
* Improved Display Configuration Switching
* ATI Mobility Radeon Premium graphics Catalyst 10.3 Software Suite
Voor dirt2 zit in ieder geval een leuke performance increase in het verschiet :9 :

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1216/dirt_2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Indy91 op 17-02-2010 10:09 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Kijk, en DIT is waarop ik zat te wachten! 8)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

leuke spelfout: "ATI Radoen"... ziet er verder leuk uit, alleen gaat een 5870 in crossfire me nog wat te ver :) zijn er ook single card (5870) verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

In Dirt 2 zowieso wel.

En een forse boost ook zeg. Zeer nice. :)

Edit; ze komen toch vandaag:
quote: catalystmaker
RT @Ascendor: @CatalystMaker So when will Cat 10.2 be released? Remember it's a short month... ;-) ME on the (((15X2)+10)/4)+7) th

[ Voor 183% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 10:07 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[b][message=33484027,noline]Darkasantion schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:27Goed, ik
Verder is er dan het verhaal van 32nm en 28 nm, het zou kunnen zijn dat ze beide doen, maar dat bijvoorbeeld RV870 een die shrink krijgt naar 32nm om zo eind Q1 2010 tegen Fermi te kunnen vechten, met hogere clocks en missschien wat meer shaders, zonder verder iets toe te voegen, terwijl men een nieuwe architectuur rond 28nm opzet. Erg veel werk, maar het zou wel geniaal zijn om zo Nvidia voor te blijven.
Erg veel werk en niet helemaal logisch. RV740 is van onschatbare waarde geweest voor het opdoen van kennis over het 40nm proces, maar heeft ook de nodige resources gekost. Een dikke investering die noodzakelijk was om RV870 tot een succes te maken. Om nou het 32nm proces 'even' als smokescreen te gebruiken kost gewoonweg te veel. Ik zie eerder nog een HD5790 / HD5810 verschijnen op 28nm met een gelijksoortige functie als de HD4770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:25:
Kijk, en DIT is waarop ik zat te wachten! 8)
Ik ben blij dat er weer een verwachtinhg is uitgekomen *O*

Met Fermi op de hielen zijn dit soort updates precies wat de dokter voorschrijft. Met Eyefinity in zo'n uitgebreide vorm en stereoscopisch 3d wordt de wind behoorlijk uit de featurezeilen van NV gehaald. Nu nog een stevige aanval op PhysX en het feest is compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Hartstikke leuk die verbeterde features en toegenomen prestaties, maar ik zou graag een einde zien aan de knipperende textures en grijze strepen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien fixen deze drivers dat ook wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Edmin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:14:
[...]

Erg veel werk en niet helemaal logisch. RV740 is van onschatbare waarde geweest voor het opdoen van kennis over het 40nm proces, maar heeft ook de nodige resources gekost. Een dikke investering die noodzakelijk was om RV870 tot een succes te maken. Om nou het 32nm proces 'even' als smokescreen te gebruiken kost gewoonweg te veel. Ik zie eerder nog een HD5790 / HD5810 verschijnen op 28nm met een gelijksoortige functie als de HD4770.
Klopt, maar kon het anders niet helemaal thuis brengen, waarom zowel 32nm als 28 nm doen? Of doen ze gewoon 28 nm, maar laten ze geruchten van 32nm "los", om te zorgen dat wij lekker niet weten wat er komt :P?
Maar als, lijke een 32nm HD5870 me wel wat 8) , en helemaal op 28 nm(keep on dreaming ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32nm slaat TSMC over. En voor zo ver ik begreep GF ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kijk naar Anandtech's stuk. Ze leggen daar uit welke keuzes je hebt als je een chip als pipecleaner op je nieuwe proces wil gebruiken. Grofweg komt het neer op 'small die' of 'large die'. NV heeft met Fermi voor large die gekozen, AMD koos met RV740 voor small die.

Kortgezegd: als er weer een dergelijke cyclus ontstaat, dan zie ik eerder een Juniper op 28nm dan een Cypress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indy91 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:05:
Vandaag de Catalyst 10.2?

Legit Reviews heeft een 10.2 en 10.3 Driver Preview geplaatst

[...]

[...]

Voor dirt2 zit in ieder geval een leuke performance increase in het verschiet :9 :

[afbeelding]
Dat ziet er zeer goed uit, mag ik trouwes in dit topic mijn driver vragen stellen en problemen met cfx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, daarvoor is het 'ervaringen topic'.

Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3

[ Voor 47% gewijzigd door Edmin op 17-02-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:30:
32nm slaat TSMC over. En voor zo ver ik begreep GF ook.
Edmin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:
Kijk naar Anandtech's stuk. Ze leggen daar uit welke keuzes je hebt als je een chip als pipecleaner op je nieuwe proces wil gebruiken. Grofweg komt het neer op 'small die' of 'large die'. NV heeft met Fermi voor large die gekozen, AMD koos met RV740 voor small die.

Kortgezegd: als er weer een dergelijke cyclus ontstaat, dan zie ik eerder een Juniper op 28nm dan een Cypress.
GF is zeker van dat ze geen 32nm doen, TSMC 32 nm is volgens bronnen ook gecanceld, maar geen officieel statement. Het wordt dus iets op 28nm, en TSMC geeft aan dit in de 2e helft van 2010 te kunnen leveren, als ze niet weer vertragingen krijgen. GF heb ik geen data van kunnen vinden, maar die zullen misschien iets eerder kunnen produceren.

Maar, wat gaan ze dan op 28 nm maken? De gehele HD6xxx-serie :9 ? Ik denk wel dat er inderdaad een "pipecleaner" komt, maar dat wij die misschien niet gaan zien om zo de concurrentie zo min mogelijk inzage te geven in wat ATi wil gaan doen. Als ze dat niet doen, nemen ze wel erg veel risico met een nieuw procede. En dat zal ATi wel niet doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Edmin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:

Lees het stuk nog eens goed, het is net omgekeerd: de HD4770 was een 'big jump', nVidia's GT2(1|2)0 waren 'small jumps'.

Letterlijke quote:
NVIDIA however picked a smaller die. While the RV740 was a 137mm² GPU, NVIDIA’s first 40nm parts were the G210 and GT220 which measured 57mm² and 100mm².
De Fermi is geen pipecleaner meer, maar ondervindt wel de nadelen van nVidia's small jump: minder ervaring met het proces doordat een small jump minder problemen aan het licht brengt.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt gelijk, ik heb mijn termen verkeerd om gebruikt. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:24:
Misschien fixen deze drivers dat ook wel. ;)
Dat werd van te voren wel zo aangekondigd. Daarom vind ik het zo vreemd dat (bv.) het artikel op Tom's hier helemaal niet op ingaat. (Snap wel dat die driekwart letterlijk worden overgenomen van persberichten)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Interview met Terry Makedon

Elite Bastards: Following on from this, how quickly would you normally expect a profile to become available for a new game after it hits retail shelves?

Terry Makedon: I would expect it to happen the same day.

http://www.elitebastards....5:eb-interviews&Itemid=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Goed bezig met die catalyst als de 10.2 uitkomt! :)

10.1 duurde imho beetje lang...

Ook leuk:

Anandtech: What's New: AMD's Catalyst 10.2 & 10.3 Drivers

Elitebastards: ATI Catalyst 10.2 and 10.3 feature preview - CrossFireX profiles and more

HardOCP: AMD's ATI Catalyst 10.2 and 10.3 Preview

Enige eventueel jammere van 10.2 CFX profiles is dus dat je de profiles niet kunt editten. Echter, ik vraag me af of je niet gewoon zo'n profilefile die je download, handmatig kunt editten. :?

Wel mooi is weer minder verbruik bij bij CFX :)

[ Voor 97% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2010 13:14 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/5962/25529559.jpg

Beste toevoeging in de drivers sinds lange tijd, op het dual screen kunnen draaien in 3D CFX mode na dan :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:11:
[afbeelding]

Beste toevoeging in de drivers sinds lange tijd, op het dual screen kunnen draaien in 3D CFX mode na dan :)
oh ok het is dus in de vorm van een .exe. Dan is editting idd wel zo'n beetje uitgesloten...

Trouwens, als die profile updates ook gebruikt gaan worden voor non-CFX situaties zou het natuurlijk helemaal top zijn!

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2010 12:23 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Help!!!! schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:17:
[...]

oh ok het is dus in de vorm van een .exe. Dan is editting idd wel zo'n beetje uitgesloten...
However, it should be noted that the XML file is not actually placed on the hard drive anywhere like NVIDIA’s SLI profiles. Instead, it is a binary that goes in the system driver directory, and is called "atiapfxx.blb."

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:21:
[...]

However, it should be noted that the XML file is not actually placed on the hard drive anywhere like NVIDIA’s SLI profiles. Instead, it is a binary that goes in the system driver directory, and is called "atiapfxx.blb."
Precies, ik zag het nu ook staan. :)

Trouwens, als die profile updates ook gebruikt gaan worden voor non-CFX situaties zou het natuurlijk helemaal top zijn!

ATI is echt goed bezig de laatste tijd. Heel benieuwd in hoeverre Terry zijn woorden waarmaakt dat nieuwe profiles op de dag van release nog beschikbaar zouden moeten kunnen komen!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

AVP DX11

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/27xe369.jpg

Ben niet echt onder de indruk. We hebben nog steeds niet het niveau tesselation Unigine Heaven benchmark gezien. Zoals met die draak, de stenen op de grond en de dakpannen op de huisjes. Zullen ze dit expres niet gedaan hebben, omdat het anders te zwaar zou worden? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Splinter Cell op 17-02-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
is het niet zo dat de exe ---> XML files installeerd en de profielen dus xml files zijn (gemakkelijk te editeren)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:35:
AVP DX11

Ben niet echt onder de indruk. We hebben nog steeds niet het niveau tesselation Unigine Heaven benchmark gezien. Zoals met die draak, de stenen op de grond en de dakpannen op de huisjes. Zullen ze dit expres niet gedaan hebben, omdat het anders te zwaar zou worden? :?
bij Unigine hebben ze dan ook zwaar overdreven met de tesselation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Splinter Cell schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:35:
AVP DX11

[afbeelding]

Denk wel dat dat de reden is. Echter als op "alle objecten" een flink aantal triangles meer gebruikt worden, denk ik dat het totaalplaatje toch echt strakker is.

Zal AVP zsm ns bekijken, ben benieuwd.

Anandtech: What's New: AMD's Catalyst 10.2 & 10.3 Drivers
is zoals gebruikelijk (imho) weer eens 1 van de beste.

2 interressante quotes:

Opencl:
There’s also one thing we were hoping to see in the 10.2/10.3 drivers which has not come to pass, and that’s OpenCL support. AMD is continuing to only provide OpenCL runtime functionality through the installation of the Stream SDK, which means even though AMD’s 4000 and 5000 series hardware is capable of OpenCL, none of those cards can run those programs out of the box. AMD’s current reason is that they don’t want to expand the size of their drivers any further (they’re currently 123MB for the 10.3 betas) which is a valid concern looking at the size of their OpenCL runtime, but at the same time we can’t imagine this is good for OpenCL adoption in the long-run.

Who is going to develop applications using OpenCL if half your user base (not counting Intel IGP users) can’t run your application out of the box? Even worse, you currently need to sign up for an AMD Developer Central account before you can download the Stream SDK in order to get the runtime - and what user is going to do that? NVIDIA is way ahead of AMD here, having shipped OpenCL support in their drivers for several months now, and they’ve been able to do so while keeping their drivers at about the same size as AMD’s (let’s not forget the PhysX runtime either). Unless AMD expects everyone to go the DirectCompute route (in which case we can kiss cross-platform GPGPU usage goodbye) AMD’s GPGPU efforts are currently stuck in place.
Ik dacht altijd dat dat gewoon in de catalyst suite zat. Valt me toch tegen van ATI.

handmatig editten van profiles:
To that end, we did some digging and at least in the 10.3 driver set being sampled to us, AMD includes a utility called atiapfxx that can read and write the encrypted files that store profiles.
However in spite of its proclaimed ability to decrypt AMD’s profiles, we have been unable to successfully do so as the tool keeps crashing.
Furthermore AMD declined to provide us with any kind of sample of what an unencrypted profile (which would be in XML form) would look like, so we don’t even know quite what’s in a profile.
Finally, it looks like AMD is signing the profiles with a key (not included) judging from the command-line options in the utility. So in spite of having moved profiles out of the drivers, it doesn’t look like enthusiasts are any closer to getting to write profiles for AMD’s drivers.

[ Voor 77% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2010 13:51 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, over dat editten van profiles; eerlijk gezegd vind ik het niet eens echt nodig hoor. Als zij er maar voor zorgen dat als er een nieuwe game uitkomt, er een CFX profiel voor is, of héél snel komt. :)

Dan vind ik het al wel best. Hoef je iig niet 1 of 2 maanden meer te wachten. :)

Kom maar op met die 10.2's. :9~

Edit; dit is ook niet verkeerd hoor:
Ultra Low Power State – This feature for lower-idling on Crossfire slave cards has been in the entire 5000 series. However it’s only being enabled across the board starting with this release.
Wel jammer dat ze dit niet voor de HD4000 en HD3000 meer doen overigens.

[ Voor 58% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:50:Mja, over dat editten van profiles; eerlijk gezegd vind ik het niet eens echt nodig hoor. Als zij er maar voor zorgen dat als er een nieuwe game uitkomt, er een CFX profiel voor is, of héél snel komt. :)

Dan vind ik het al wel best. Hoef je iig niet 1 of 2 maanden meer te wachten. :)

Kom maar op met die 10.2's. :9~
Ja dan is het idd niet perse nodig.

Echter,
a) die snelheid moeten we nog maar zien en
b) er zijn ook best veel users die het leuk vinden om hier mee te spelen.
Edit; dit is ook niet verkeerd hoor:

Ultra Low Power State – This feature for lower-idling on Crossfire slave cards has been in the entire 5000 series. However it’s only being enabled across the board starting with this release.

Wel jammer dat ze dit niet voor de HD4000 en HD3000 meer doen overigens.
Idd mooi, elke watt is meegenomen.
Wel weer slecht dat iedereen dacht dat dit er al in zat in de WHQL's. Anandtech kwam erachter dat dit niet zo is....

[ Voor 32% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2010 13:59 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ow, ja, ik zou er ook wel mee willen spelen, en ik ken meer users hier die dat wel zouden willen. Of niet Edward? :P

Maar goed, dit is iig al een hele, héle goede vooruitgang!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:53:
[...]
Idd mooi, elke watt is meegenomen.
Wel weer slecht dat iedereen dacht dat dit er al in zat in de WHQL's. Anandtech kwam erachter dat dit niet zo is....
Dit is toch echt niet AMD's fout, maar de fout van de lezer als ze dit echt dachten...

AMD heeft namelijk al deze "nieuwe" features als eens in HOTFIXES uitgebracht die niet WHQL gecertificeerd waren. En iedereen weet nu wel dat hotfixes van AMD eigenlijk nooit WHQL gecertificeerd zijn.

Dus als er inderdaad mensen zijn die dachten dat dit al in de officiele Catalyst releases zaten, dan hebben ze imo liggen slapen en niet opgelet op de releasenotes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Het zal je niet verbazen dat ik het daar niet mee eens ben. :+

De feature is imo destijds zo gebracht dat men aannam dat het al werkte. Zelfs Anand had het niet door.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anandtech zegt anders:
For today’s 10.2 release, much of what AMD is enabling has already snuck out in earlier driver releases in some form or another. December’s 9.12 Hotfix enabled Crossfire Eyefinity, DisplayPort Audio, and Ultra Low Power State, so it’s best to think of the 10.2 driver as the shipping version of what we saw with the 9.12 hotfix.

10.3 on the other hand has not been released in a hotfix form, so everything here is brand-new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Waaom hebben zie die Ultra low powerstate nooit eerder gedaan? Bij de HD4890 en HD4870 CFX zou dat zeer welkom geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hardwarematige beperking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ah, OK. :) Nou ja, ik vind het wel errug nice iig. En ik kan echt niet wachten op de 10.2's. :D

Relaxt hoor! Dit begint erop te lijken!

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Kommen ze vanavond? :D Meestal toch uurtje of 8?

[ Voor 37% gewijzigd door movo. op 17-02-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Obv de info die Anand had zijn ze ervanuit gegaan dat ULPS vanaf dag 1 in de HD5xxx drivers zat.
Recentelijk hebben ze ontdekt het alleen in de 5970 releasedriver zat en niet in de daaropvolgende 5970WHQL driver ! In de 9.12 hotfix zat ULPS ook.
Met die informatie in het achterhoofd is jouw quote geschreven.

De volgende pagina is wat dat betreft verhelderend.. :)
10.2: Ultra Low Power State Confusion

When AMD was first briefing us on the 10.2 drivers, one of the first things they discussed was Ultra Low Power State (ULPS) support – this was probably a mistake. In our initial Radeon HD 5870 article covering the whole Evergreen architecture we discussed ULPS, albeit not under that name. ULPS was one of the many features AMD had briefed us about in September when they introduced the 5000 series, where ULPS allows AMD to power down the slave card(s) in a Crossfire configuration to a state even lower than idle. For the 5870/5970, this meant being able to reduce the slave(s) from 27W at idle to 20W under ULPS. This is only a 7W difference, but combined with other idle-efficient hardware it can become a notable difference. At the time it had been our understanding that this feature was enabled right out of the gate.

So imagine our confusion when at CES AMD is telling us that they are just enabling that feature for the entire 5000 series. Until that moment as far as we knew this feature was already enabled.
This started an almost immediate chain of confusion between ourselves and AMD. Terry Makedon – AMD’s Manager of Software Product Management – was giving the presentation and found himself at the end of an odd stare from us rather quickly. When we asked for clarification on this, he said that this feature was just finally going to be enabled in the mainstream Catalyst drivers, and that previously it had only been enabled for the 5970 in the launch drivers for that card. After expressing our displeasure on the issue, we quickly moved on due to time constraints.

This brings us to February, where we started work on this article after wrapping up the Radeon HTPC investigation last week. Seeking further clarification on the issue and to once again express our displeasure with how this was handled, we sent an email to our favorite PR contact over at AMD, Evan Groenke. Evan has only been AMD’s PR frontman for hardware editors since the start of the year, and he’s been the guy largely responsible for helping us nail down all the issues we were seeing with the new Radeon 5000 series cards in HTPC use.

After sending that email early Friday morning, we got a phone call from Evan later that day… from the ski slopes. What was supposed to be a long weekend for him turned out to be a bit of a working weekend as he did what he could to dig in to the issue and to find a better explanation for us. Thanks to him we have a solid explanation on what’s going on and why our earlier tests were not as compromised as we once thought they were.

The key issue for AMD is that they did not consider the software side of ULPS to be ready for public use when the 5000 series launched, so it was not enabled in the Catalyst drivers at the time. ULPS was then enabled for the 5970 launch, where AMD was confident it was going to work correctly under the very limited conditions encountered by a single-card dual-GPU setup. But this was only enabled for the launch driver for the 5970 – it was never enabled in the mainline Catalyst drivers.

The issue for us, and why we were initially so displeased, was that it had never been communicated to us that ULPS wasn’t enabled from the beginning. We thought that it was enabled, AMD thought we knew that it wasn’t. So when we did our testing of the 5700, 5800, and 5900 series, we based all of our data on the idea that this feature was enabled, when in retrospect it wasn’t. Worse, it was enabled on the drivers we used to test the 5970 but not the 5870/5850, so our results would have the 5970 consuming less power at idle than what a real user would get if they used the mainline Catalyst drivers. This makes the results invalid, and was the source of our concerns.

All of this was finally clarified when Evan was able to tell us two things: that the driver set we used to test the 5970 had been posted as a hotfix driver for the 5970 launch, and that it wasn’t the only driver with ULPS enabled. The former is of particular importance since coming from CES our interpretation had been that ULPS was not enabled on any public driver build, when in fact it just hadn’t been enabled on any mainline driver build – it had in fact been available in public hotfixes such as the 5970 launch driver. The latter is important because it was an undocumented feature of the 9.12 hotfix, which as we explained earlier is the precursor to much of what’s in the 10.2 driver being released today. So if you used the 9.12 hotfix, then you’ve already been enjoying ULPS on your 5000-series Crossfire setups.

With that in mind, here’s what the issue ultimately boils down to: Unless you were using the 5970 launch driver or the 9.12 hotfix, you have not been enjoying the benefit of ULPS. Specifically, unless you have used those drivers your idle power usage on the 5970 would have been around 7W higher than what we found in our initial 5970 review. It’s only now with today’s 10.2 driver that this is finally being enabled for customers using the mainline driver. If that’s you, then the 10.2 drivers should reduce your idle power usage some.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2010 14:56 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heeft Anandtech duidelijk liggen slapen. Zelfs ik wist dat het nog niet in de officiele Catalyst drivers zat en ik heb het ook al een paar keer duidelijk voorbij zien komen op andere sites. Als het goed is dan heeft Anand ook een presentatie waarin duidelijk staat dat ultra low power states "enabled" worden in "future drivers". Kwestie van niet goed lezen van hun kant... miscommunicatie. Ze zeggen dat het niet naar hun gecommuniceerd is. Ik durf dat in twijfel te trekken.

Ze baseren al hun data op aannames (zie je eigen vet gedrukte quote). Als er 1 ding is wat ik geleerd heb dan is het dat je nooit uit moet gaan van aannames en je feiten altijd dubbel moet checken.

[ Voor 17% gewijzigd door CJ op 17-02-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Misschien is het wel gecommuniceerd, maar iig blijkbaar niet duidelijk genoeg.

De impressie die ook ik kreeg en heb onthouden sinds de release vd HDxxx series, is dat het al gelijk in de (whql) drivers zat. Format-C hierboven had die indruk ook.

Het misverstand lijkt me iig wel wijder verspreid.

edit:
Aannames gebaseerd op AMD info op basis waarvan ze blijkbaar geen reden hadden/zagen om dat punt te dubbel checken.

Daarnaast blijft het voor mij toch ook vreemd dat het wel in de HD5970 release driver zat en dat het dan niet meer in de eerstvolgende WHQL's zit....

Gelukkig zijn er ergere dingen en zit het er nu wel in, ook voor de two-card CFX setups als ik het goed heb.

[ Voor 39% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2010 15:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:12:
Daarnaast blijft het voor mij toch ook vreemd dat het wel in de HD5970 release driver zat en dat het dan niet meer in de eerstvolgende WHQL's zit....
Dat vind ik dan weer een beetje vreemd dat je dat vreemd vindt. :+

Want bij elke nieuwe videokaart die gelanceerd wordt, heeft AMD altijd speciale releasedrivers gehad... dat doen ze al sinds jaar en dag... Deze launchdrivers zijn vaak geen WHQL drivers, maar hotfixes/beta versies. En we weten allemaal al sinds jaar en dag dat er zo'n 6-8 weken zit tussen de beta en de WHQL certificering. Ik heb hier ook al vaak genoeg uitgelegd dat AMD nu al bezig is met drivers die 6 revisies verder (of soms zelfs meer als er meerdere revisies in een week uit komen) is dan wat we nu hebben.

Het is dus absoluut geen vreemde situatie dat een functie al wel in de launch driver zat, maar niet in de opvolgende WHQL release. Er zit zo'n groot gat tussen beta en public release dat het soms 1 of 2 (of 3) WHQL versies duurt voordat een feature die al in de launchdriver (lees: beta/hotfix) zit ook daadwerkelijk in de public driver zit.

Maar als je dit niet weet, dan kan ik het me voorstellen dat het verwarrend kan overkomen. :) En dan heb ik blijkbaar niet goed m'n best gedaan toen ik dit in het verleden een aantal keren had uitgelegd. ;( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Bah, wel vervelend dat OpenCL niet standaard meegeleverd wordt. Laten we hopen dat hier snel verandering in komt. Dat DirectX zo'n overmacht heeft over OpenGL is al vervelend genoeg, nu krijgt OpenCL niet eens een kans om voet tussen de deur te krijgen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AFAIK is openCL juist een middel voor AMD om open physics te gaan ondersteunen. Wat dat betreft zal het ongetwijfeld nog wel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Als ik dit allemaal zo eens lees over die nieuwe drivers, krijg ik echt steeds meer zin in mijn HD5970. Jammer dat hij nog steeds zo slecht leverbaar is, maar goed, dat is voor het ander topic. Is er al een site die een review heeft met een HD5970 icm 10.2/3?? Ik neem aan dat al die CFX features ook werken op een HD5970. (Is toch ook CFX voor zover ik weet..)

Uit jullie enthousiaste antwoorden kan ik wel opmaken dat dit de driver is waar we allemaal op wachtte. Min of meer dan... Maar er is nog een ding dat ik niet snap: Wat doen die CFX profiles nu precies? Kan dat niet gewoon hardwarematig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

http://www2.ati.com/relnotes/Catalyst_102_release_notes.pdf

De 10.2 release notes staan al online, drivers zullen wel zo aan de beurt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:25:
http://www2.ati.com/relnotes/Catalyst_102_release_notes.pdf

De 10.2 release notes staan al online, drivers zullen wel zo aan de beurt zijn :)
Goede lijst zo te zien, veel fixes en wat performance boosts EN nieuwe features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMasterofDome schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:52:
Als ik dit allemaal zo eens lees over die nieuwe drivers, krijg ik echt steeds meer zin in mijn HD5970. Jammer dat hij nog steeds zo slecht leverbaar is, maar goed, dat is voor het ander topic. Is er al een site die een review heeft met een HD5970 icm 10.2/3?? Ik neem aan dat al die CFX features ook werken op een HD5970. (Is toch ook CFX voor zover ik weet..)

Uit jullie enthousiaste antwoorden kan ik wel opmaken dat dit de driver is waar we allemaal op wachtte. Min of meer dan... Maar er is nog een ding dat ik niet snap: Wat doen die CFX profiles nu precies? Kan dat niet gewoon hardwarematig ofzo?
Waarom ben je zo blij met deze driver release met een 5970 wat gaat er nu echt veranderen dan voor deze kaart.. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puppetmaster schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:15:
[...]

Ja en als je er ook wilt werken moet je bij hem zijn. :P

Drivers vanaf AMD hier. :)

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 17-02-2010 20:01 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ook een hotfix voor MassEffect 2
Hotfix to force Anti-Aliasing support for ATI Radeon™ HD series of graphic cards when in Crossfire Mode for Mass Effect 2

Ja,welke moet je nu nemen 10.2 WHQL of die hotfix 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 17-02-2010 20:06 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:54:
[...]

Waarom ben je zo blij met deze driver release met een 5970 wat gaat er nu echt veranderen dan voor deze kaart.. ???
Lees de release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Die hotfix is de oude driver toch? Gewoon die 10.2 pakken, plus die application profiles.

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik gedaan en vandaar me vraag .... wat is er nu zo speciaal aan deze driver specifiek voor de 5970 kan dat ik ergens over heen lees hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:13:
[...]

Ja dat heb ik gedaan en vandaar me vraag .... wat is er nu zo speciaal aan deze driver specifiek voor de 5970 kan dat ik ergens over heen lees hoor
Nou, ik heb niet alles heel precies gevolgd, maar overal lees ik 'Crossfire' 'Performace' 'HD5***' enz. Dus dan neem ik aan dat de boosts en CFX verbeteringen ook voor mijn HD5970 gelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat dacht ik ook maar als ik de release notes lees valt mij dat tegen.. Vandaar dat ik dacht zal wel ergens over heen lezen...
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.