[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 112 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 45.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
-The_Mask- schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:30:
[...]

De hotfix is bijna al weer een maand oud.
Ja, ik zag de datum ,27jan. van de drivers.
Waarom heb ik al die tijd dan de .exe hernoemd om AA te laten werken. |:(

edit:
Blijkbaar helemaal gemist, CJ had die op 28jan gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 17-02-2010 20:43 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Goede vraag....
CJ schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:27:
[...]
...
Want bij elke nieuwe videokaart die gelanceerd wordt, heeft AMD altijd speciale releasedrivers gehad... dat doen ze al sinds jaar en dag... Deze launchdrivers zijn vaak geen WHQL drivers, maar hotfixes/beta versies. En we weten allemaal al sinds jaar en dag dat er zo'n 6-8 weken zit tussen de beta en de WHQL certificering. Ik heb hier ook al vaak genoeg uitgelegd dat AMD nu al bezig is met drivers die 6 revisies verder (of soms zelfs meer als er meerdere revisies in een week uit komen) is dan wat we nu hebben.

Het is dus absoluut geen vreemde situatie dat een functie al wel in de launch driver zat, maar niet in de opvolgende WHQL release. Er zit zo'n groot gat tussen beta en public release dat het soms 1 of 2 (of 3) WHQL versies duurt voordat een feature die al in de launchdriver (lees: beta/hotfix) zit ook daadwerkelijk in de public driver zit.
Als je deze logica volgt dan zou ook de ME2 fix niet in deze WHQL zitten omdat de driver uberhaupt al 6-8 weken nodig heeft voor WHQL certificering.

Wie weet komt het als "profile uit" :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

Apoca

Array Technology Industry

En hoe weet ik nu als ik de ATI CrossFireX Application Profiles download voor welke game ik een profiel binnen haal... Of is dat puur de App en komen de profielen los ergens te staan :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Apoca schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:18:
En hoe weet ik nu als ik de ATI CrossFireX Application Profiles download voor welke game ik een profiel binnen haal... Of is dat puur de App en komen de profielen los ergens te staan :?
For 10.2, AMD is finally stepping up to the plate and separating the Crossfire profiles from the drivers. The profiles are now stored in a separate encrypted file (atiapfxx.blb) that can easily be updated whenever AMD needs to publish a new set of profiles. AMD will now be able to offer a small executable download that will install the latest profile set, and can update that out-of-band without interfering with driver releases and development.
Bron: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3743&p=3

Die profielen komen op je C: schijf te staan, in een aparte map. Echter kan je er zelf (nog niet) mee knoeien, en zelf nog niet zien welke CFX profielen de file bevat. Alleen zal het vast niet lang duren totdat iemand heeft uitgevist hoe je het wel kan zien. :P

Hier alle artikelen die op die 10.2 en 10.3 drivers ingaan:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3743
http://www.tweaktown.com/...uld_be_excited/index.html
http://www.hardocp.com/ar..._catalyst_102_103_preview

:)

Edit; dit vat het mooi samen:
What this 1-2 Punch preview shows us is that ATI listen to us. They've added the features we want and to be honest, they've done it quite quickly with Eyefinity not being out for all that long.

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 17-02-2010 21:36 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

Apoca

Array Technology Industry

Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:26:
[...]
Die profielen komen op je C: schijf te staan, in een aparte map. Echter kan je er zelf (nog niet) mee knoeien, en zelf nog niet zien welke CFX profielen de file bevat. Alleen zal het vast niet lang duren totdat iemand heeft uitgevist hoe je het wel kan zien. :P
Had de map al gevonden, en zag het atiapfxx.blb bestand ook staan. Maar om ff samen te vatten, de huidige Application Profiles bevatte alle CFX settings tot op heden. En het is wachten op een update, mits der iets te updaten valt in de ogen van ATi :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Apoca schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:42:
[...]

Had de map al gevonden, en zag het atiapfxx.blb bestand ook staan. Maar om ff samen te vatten, de huidige Application Profiles bevatte alle CFX settings tot op heden. En het is wachten op een update, mits der iets te updaten valt in de ogen van ATi :)
Yep, als er een nieuwe game is komt er direct een profiel. Daar durf ik vergif op in te nemen. Misschien maken ze zelfs wel profielen voor (oudere) games waarvan ze een melding via Catalyst Feedback krijgen dat CFX niet werkt. Dat zou helemaal fraai zijn. 8) _/-\o_
Multi-GPU

Moving the Multi-GPU component of the Catalyst driver outside of the 3D driver does more than allow anytime CrossfireX application profiles. The new Multi-GPU driver is modular and common across all APIs, such as DirectX or OpenGL.

This enables asymmetrical CrossfireX configurations, and more than that is critical for the forthcoming AMD CPUs with integrated APUs. Technically it would be possible to combine an ATI Radeon HD 5800 series with an ATI Radeon 9700! So what we see being unleashed here is a paradigm shift in how CrossfireX and Multi-GPU scaling is working. Combining this with the DirectX 11 multi-threaded submission execution model to multiple devices gives a picture of a broad, parallel pipe for execution.
http://www.rage3d.com/articles/ati_catalyst_10/index.php?p=1

Interessant, niet?

Dit zou Lucid Hydra ook wel eens in de wielen kunnen gaan rijden. Zij het dan dat je CFX alleen met ATi kaarten kan doen, en niet kan combineren met nV. Alsof iemand dat zou doen. Maar een HD5800 combineren met een HD6800 zou dan wel kunnen misschien. Dan hoef je je oude kaart ook niet zo snel weg te doen. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:33:
Dit zou Lucid Hydra ook wel eens in de wielen kunnen gaan rijden. Zij het dan dat je CFX alleen met ATi kaarten kan doen, en niet kan combineren met nV. Alsof iemand dat zou doen. Maar een HD5800 combineren met een HD6800 zou dan wel kunnen misschien. Dan hoef je je oude kaart ook niet zo snel weg te doen. :)
Kuch, ATi voor graphics + nVidia voor PhysX?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dan is het geen CF of SLi meer. :) Edit; en ik vind dat zelfs niet eens multi-GPU. Maar goed. Het ging mij erom dat je toch geen ATi met nV moet combineren voor graphics, omdat ze beide AA en AF anders doen. :)

Trouwens:

ik heb net wat zitten gamen, en wat valt mij op? Mijn onderste kaart klokt na het gamen eerst terug naar 157/300, en als hij is afgekoeld schakelt hij nu helemaal uit! Alleen de koeler blijft draaien. De clocks staan op 000/000. :D _/-\o_ Cool eh?!

[ Voor 97% gewijzigd door Format-C op 18-02-2010 00:13 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Format-C schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:10:
ik heb net wat zitten gamen, en wat valt mij op? Mijn onderste kaart klokt na het gamen eerst terug naar 157/300, en als hij is afgekoeld schakelt hij nu helemaal uit! Alleen de koeler blijft draaien. De clocks staan op 000/000. :D _/-\o_ Cool eh?!
Dat was toch al? :P Bij de release van de HD5870 was al bekend dat één van de twee kaarten in CF nagenoeg niks meer verbruikt in idle. Of bedoel je dat het verbruik nòg minder is geworden?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij was dat niet zo nee.

Nou ja, hoe het ook zij, hij schakelt nu uit. :)

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11
Format-C schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:29:
Volgens mij was dat niet zo nee.

Nou ja, hoe het ook zij, hij schakelt nu uit. :)
Je tweede kaart schakelt zich nu helemaal uit als ie idle is? Soort van stanby stand dus?

En die CFX profielen moet je nu altijd apart downloaden want ze zitten standaard nu niet meer in het Catalyst pakket of moet je het gewoon als een extra update zien?

Jammer trouwens dat ze niet vermelden welke games nu een CFX profiel krijgen met die update.

[ Voor 31% gewijzigd door Bull op 18-02-2010 00:45 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 21:09

defcon84

Multipass?

SAPPHIRE LAUNCHES TOXIC and Vapor-X HD 5850

Combining the highly successful HD 5000 series graphics architecture with its award winning Vapor-X cooling technology, SAPPHIRE Technology is now shipping two new graphics cards – the SAPPHIRE HD 5850 TOXIC Edition ...and the SAPPHIRE HD 5850 Vapor-X model.

The SAPPHIRE HD 5850 TOXIC Edition and the SAPPHIRE HD 5850 Vapor-X models are both SAPPHIRE original designs based on the latest 40nm graphics architecture from the ATI division of AMD. Both models feature 1440 stream processors and 72 texture units delivering the fastest performance in class as well as supporting ATI Stream technology. They support the advanced graphical features of DirectX 11, and deliver spectacular video clarity, speed and visual effects, including over multiple monitors whilst working at lower operating temperatures and significantly more quietly because of the SAPPHIRE award winning Vapor-X cooling technology.

Designed for the enthusiast user, the SAPPHIRE HD 5850 TOXIC Edition is factory overclocked to 765MHz core and 1125MHz (4500MHz effective) memory speeds. The SAPPHIRE HD 5850 Vapor-X model is also faster than the standard HD 5850, with shipping clocks of 735MHz core and 1050MHz (4200MHZ effective) for the memory.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QemeG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QeN6A.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ncaxs.jpg

review: http://www.rage3d.com/reviews/video/sapphire_hd5850_toxic/

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 15:35
Heeft iemand al cijfers van Eyefinity in combinatie met 5850's in crossfire?
Of ik kan niet zoeken of ze zijn er nog echt niet :P

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-06 07:06
Format-C schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:33:
[...]

...

[...]

http://www.rage3d.com/articles/ati_catalyst_10/index.php?p=1

Interessant, niet?

En ik voorzie dezelfde problemen als met de Lucid chip. Als je het tenminste echt CFX wilt noemen. Ik denk dat het gewoon zoiets wordt als Hybrid CFX/SLI. Hoe willen ze anders een Rad. 9700 en een HD5800 echt laten samenwerken??

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:12
Vandread schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:34:
Heeft iemand al cijfers van Eyefinity in combinatie met 5850's in crossfire?
Of ik kan niet zoeken of ze zijn er nog echt niet :P
Zijn er nog niet echt. Je kunt wel wat Eyefinity scores vinden met een 5970. Maar tot voorheen werkte CFX niet in combinatie met Eyefinity. Wellicht komt HardOCP wel met een review.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bullus
Format-C schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:10:
Dan is het geen CF of SLi meer. :) Edit; en ik vind dat zelfs niet eens multi-GPU. Maar goed. Het ging mij erom dat je toch geen ATi met nV moet combineren voor graphics, omdat ze beide AA en AF anders doen. :)

Trouwens:

Dat was al sinds de 9.12 hotfix, alleen toen zei je dat het een driver-bug was. O-)
Bullus in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

|2600k|Asus 290|

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat was niet helemaal duidelijk, omdat toen ALLES op 0% stond. Ook de fan speed volgens mij. :)

Volgens mij was dat toen echt een bug hoor. Waarom zouden ze nu anders ineens als nieuwe feature "Ultra low powerstate" aangeven? :)
Ultra Low Power State – This feature for lower-idling on Crossfire slave cards has been in the entire 5000 series. However it’s only being enabled across the board starting with this release.
CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Edit; maar je zou ook gelijk kunnen hebben. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 18-02-2010 12:18 ]

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
De nVidia PR site Fudzilla komt met de bewering dat de Trillian niet is opgewassen tegen de GTX480: AMD’s answer te Fermi is Trillian
We learned that some of AMD loyal press (not us) got samples of a card codenamed Trillian.

Ever since the HD 5870 paper launch in Oakland, when we had a bit of an argument with ATI's PR chap, we never received any sample for them since we don't do what they want us to do. Well, that is called free press and I guess that we're willing to pay the price for it. We have lived through communism and censorship, and sorry, no matter how red you are or how hard you try, we're just not
easy to impress or tame.

Anyway, Trillian is a tuned HD 5870 card with slightly higher performance. Last year AMD boosted HD 4870 specifications with the HD 4890 1GHz card, and this is exactly what we expect this time around.

We don’t know if AMD plans to use the HD 5890 brand, but we would not be surprised if they do but what we are quite sure is that Trillian won’t be enough.

The smart part of AMD knows that but they still have to play the game that Geforce GTX 480 is bad, evil and broken as they know that Nvidia should be able to challenge them, well once it finally launches Geforce GTX 480.
Wederom een fraai staaltje van het blijven ophemelen van de Fermi. Ik vraag me ten stelligste me af of AMD zich überhaupt wel bezig houdt met het afbreken van het product GF100/Fermi?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Kwestie van blaffende honden... en je weet wat die niet doen... Of kan ik beter het verhaal van de klok en klepel gaan vertellen wanneer het aankomt op Fudzilla?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
Indy91 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:32:
De nVidia PR site Fudzilla komt met de bewering dat de Trillian niet is opgewassen tegen de GTX480: AMD’s answer te Fermi is Trillian

[...]

Wederom een fraai staaltje van het blijven ophemelen van de Fermi. Ik vraag me ten stelligste me af of AMD zich überhaupt wel bezig houdt met het afbreken van het product GF100/Fermi?
Er is toch ook niemand die zal beweren dat Trillian het tegen de GTX480 moet opnemen? Daar is de HD5970 voor. Lekker weer van Fuad.

The Flying Dutchman

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

We hebben het net al over de achtergrond van Charlie gehad. Wat is eigenlijk de reden dat Fuad zo blind achter NV PR aan (nee, voor NV PR uit) loopt?

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:20

superwashandje

grofheid alom

CJ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:43:
Kwestie van blaffende honden... en je weet wat die niet doen...
offtopic:
dit spreekwoord klopt van geen kant. blaffende honden bijten wel degelijk :( :P

edit: ook wel grappig dat ie erbij heeft gezet dat ze geen AMD loyal press zijn. normaal zou ik verwachten dat ze er dan bij zetten dat ze neutraal zijn ofzo maar dat is ook niet gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door superwashandje op 18-02-2010 12:55 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Anoniem: 134818

superwashandje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:52:
[...]

offtopic:
dit spreekwoord klopt van geen kant. blaffende honden bijten wel degelijk :( :P
offtopic:
Hoe kan een hond blaffen en bijten op het zelfde moment ;)

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:20

superwashandje

grofheid alom

Anoniem: 134818 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:03:
[...]

offtopic:
offtopic:
er word nergens gesproken over hetzelfde moment, en hoe weet ik niet maar ik kan je de littekens op mijn been laten zien :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Anoniem: 292676

ATI zou beter het trillian team op de volgende generatie zetten

Anoniem: 292676 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:24:
ATI zou beter het trillian team op de volgende generatie zetten
Want? 8)7

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laten we voorop stellen dat niemand nog weet wat Trillian dan precies is. Wellicht is Trillian gewoon de EF Six edition, wellicht met hogere clocks. Dan is het een volledig andere specialiteit dan het ontwikkelen van een nieuwe GPU.

• Astennu
CJ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:43:
Kwestie van blaffende honden... en je weet wat die niet doen... Of kan ik beter het verhaal van de klok en klepel gaan vertellen wanneer het aankomt op Fudzilla?
Ik dacht eerst dat de HD5870 Six trillian was. Maar goed. We weten nog niets van de GTX480 eerst maar eens zien wat die qua performance neer kan zetten. Misschien valt dat wel heel erg tegen en is een GTX285 setup net zo snel.

En AMD gaat echt niet proberen de GTX480 met negatieve marketing van de kaart te vegen. Dat is niet echt de stijl van AMD/ATi.

Edit: @ ED_L je was me net voor :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 134818 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:03:
[...]

offtopic:
offtopic:
Als het schizofreen is ;)
Astennu schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:36:
[...]

Ik dacht eerst dat de HD5870 Six trillian was. Maar goed. We weten nog niets van de GTX480 eerst maar eens zien wat die qua performance neer kan zetten. Misschien valt dat wel heel erg tegen en is een GTX285 setup net zo snel.

En AMD gaat echt niet proberen de GTX480 met negatieve marketing van de kaart te vegen. Dat is niet echt de stijl van AMD/ATi.

Edit: @ ED_L je was me net voor :P
Waarom zouden ze niet een beetje met modder gooien? Iets in de trend van ''Get Ready for Fermi? Get over it!'' Ik denk dat het ze bepaald geen windeieren zal leggen in deze keiharde business.

ze kunnen de 480 met de 5970 op performance concurreren en met de 5870 op prijs. Het is niet nodig om een hd 5890 uit te brengen

Anoniem: 292676 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:16:
[...]

ze kunnen de 480 met de 5970 op performance concurreren en met de 5870 op prijs. Het is niet nodig om een hd 5890 uit te brengen
Want jij weet de prijs en prestatie van de GTX 480? Of überhaupt wat trillian is. Of hoeveel mensen er aan hebben gewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 18-02-2010 14:21 ]

Anoniem: 345842

Doe mij maar tog de 5870

• Astennu
Jejking schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:15:
[...]

offtopic:
Als het schizofreen is ;)

[...]

Waarom zouden ze niet een beetje met modder gooien? Iets in de trend van ''Get Ready for Fermi? Get over it!'' Ik denk dat het ze bepaald geen windeieren zal leggen in deze keiharde business.
Zie het verleden dat doen ze gewoon niet echt. Ik vind het positief dat ze het niet doen. Ik vind dat trieste acties. Helaas werkt het wel bij de meeste mensen......
Anoniem: 292676 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Tuurlijk omdat iemand een keer een prijs heeft geroepen wat de parkners moeten betalen denk jij dat de GTX480 voor 300 in de schappen ligt ? we hebben het hier over een kaart met een Chip van 500-550mm2 die daar door super lage yields heeft. Als ze em al voor 300 gaan verkopen maken ze veel verlies en zullen er nooit veel van komen. Daar naast weten we niets over de performance.

Als dit zou kloppen: http://www.semiaccurate.c...480-broken-and-unfixable/

is een HD5890 misschien maar 5% trager dan de o zo machtige GTX480 En misschien zelfs net zo snel als niet 1-2% sneller.

We weten gewoon nog niets niet over de GTX480 en ook niet over de 5890 als die al komt.

Een GTX480 met 512 shaders en op 750-1500 zou ik rond 5970 performance schatten. Echter denk ik niet dat ze die specs/clocks gaan halen waardoor de 5970 voorlopig de snelste kaart blijft.

[ Voor 52% gewijzigd door Astennu op 18-02-2010 14:41 ]

Anoniem: 263719

Radeon HD 5870 Eyefinity6 Edition Slated for March 11

AMD's Radeon HD 5870 Eyefinity6 Edition, a special variant of the Radeon HD 5870, is slated for release on the 11th of March, according to a recent report. The Eyefinity6 Edition makes use of the six TMDS signal lines of Radeon HD 5870 to drive six display-heads. On the connectivity front, there are six mini-DisplayPort connectors. Using the included dongles, the card can connect to six displays with full-HD resolution, which can then be merged using the ATI Eyefinity technology to form one or more Eyefinity display-heads. The GPU and memory use reference clock speeds of 850/1200 MHz (core/memory), while there is 2 GB of GDDR5 memory on board.
The other AMD product that AMD will be releasing a little sooner than that is the Radeon HD 5830, a performance-segment graphics card that aims at a sweet-spot price of somewhere between $150~$250, delivering performance in existing applications on par or better than the Radeon HD 4890, but with a lot more future-proofing, DirectX 11 compliance, Eyefinity support, and lower target energy draws. We expect the Radeon HD 5830 to have 1120 stream processors, and 1 GB of GDDR5 memory, and clock speeds of 800/1000 MHz (core/memory). The market release of Radeon HD 5830 and Radeon HD 5870 Eyefinity6 are strategically timed to coincide with those of NVIDIA's GeForce GTX 400 series graphics cards.
HD5830 zou volgende week 25 Feb gelanceerd worden...

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Astennu schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:36:
Tuurlijk omdat iemand een keer een prijs heeft geroepen wat de parkners moeten betalen denk jij dat de GTX480 voor 300 in de schappen ligt ? we hebben het hier over een kaart met een Chip van 500-550mm2 die daar door super lage yields heeft. Als ze em al voor 300 gaan verkopen maken ze veel verlies en zullen er nooit veel van komen. Daar naast weten we niets over de performance.
Hij bedoelt volgens mij juist dat de HD5870 hem op prijs beconcurreert en de HD5970 op performance, zodat een HD5890 niet echt nodig is om fermi tegen te gaan. Maar goed, mij lijkt een HD5890 voor 350-400 euro wel een mooi ding, gewoon om het gaatje op te vullen...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Astennu
bwerg schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:49:
[...]

Hij bedoelt volgens mij juist dat de HD5870 hem op prijs beconcurreert en de HD5970 op performance, zodat een HD5890 niet echt nodig is om fermi tegen te gaan. Maar goed, mij lijkt een HD5890 voor 350-400 euro wel een mooi ding, gewoon om het gaatje op te vullen...
Als hij het op die manier bedoelt denk ik dat je wel goed zit ja. AMD kan ook best nog wel wat omlaag met de prijs. Als het moet is 250 denk ik wel mogelijk voor een 5870 zodra de productie bij TSMC lekker loopt.

Gezien de HD4890, zie ik er ook wel brood in. Die verkocht gewoon goed.

Als het een replay gaat worden:
GTX480 op 1,2/1,3 x de prestatie van de HD5870. Prijs van de HD5870 naar beneden. 1Ghz SKU er in. Dan zit je nog maar op 1,1/1,2x de prestatie van de HD5890.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 18-02-2010 14:56 ]

bwerg schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:49:
[...]

idd wat ik bedoelde is dat ATI met de HD 5xxx al tegen de 4xx reeks gewonnen heeft. Zo voor ATI is het dan niet nodig om te antwoorden op de 480

Waarom niet? Weet jij de prestatie en prijs van de GTX 480 dan?

Anoniem: 134818 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:08:
Waarom niet? Weet jij de prestatie en prijs van de GTX 480 dan?
nee, alsof ik de enigste ben die zit te speculeren

Anoniem: 292676 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:12:
[...]

nee, alsof ik de enigste ben die zit te speculeren
Je vermeld niets aan welke speculatie je dan wel niet waarde hecht(Of uberhaubt hoe snel/duur hij gaat worden, wat verklaart waarom de HD5890 niet nodig is). Imho lijkt het alleen maar op wat roepen in de verte, waar wij eigenlijk niets aan hebben. Zelfs niet voor discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 18-02-2010 16:16 ]

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Stel het word een HD5890... Stel hea ;)

Als we kijken naar de HD4870 vs HD4890 was dat geen nodige kaart, maar uiteindelijk toch zeer geliefd geworden.
Het zal ook niet zo zijn dat ATI pas aan zoon kaart begint als Nvidia de 4xx uitbrengt, in dat geval is de kaart af als ATI de 6xxx al kan introduceren.
Dus het is (voor mij iig) vrij logiesch dat ATI nu aan een HD5890 werkt, gewoon omdat het de vorige keer een suc6 was, maar ook om bij de launch van de 4xx even de aandacht op te eisen :P

Stel het is geen HD5890:
-misschien een 32nm?
-misschien een tri-kaart 3x HD5850/5770 (zit tri/3 in Trillian :P)
-misschien een HD5870 + 5770
-misschien een HD5990, (zelfde clocks als de HD5870, maar dan zou een HD5890 ook in de lijn zitten....)

Kortom we weten nog niks, maar alles is leuk :P

Anoniem: 334134

misschien een HD5870 + 5770
hier zie ik het nu niet van?

en een tri kaart scaled niet.. en de hitte..

Anoniem: 263719

In de startpost staat al een tijdje : 'HD5950 (unconfirmed)'

Trillian kan ook een smokescreen zijn...

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 23:44
Anoniem: 334134 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:26:

En de micro-stuttering wat bij 3 kaarten een veel groter probleem schijnt te zijn. Laat ATI alsjeblieft niet de weg gaan gaan bewandelen van nog meer aan elkaar geplakte kaarten zolang er geen betere techniek gebruikt wordt dan AFR.
Ik hoop toch wel es een keer op iets met meerdere cores aan elkaar geplakt die vervolgens samenwerken om dezelfde frame te renderen en niet om en om. En dan met shared memory zodat je ook niet de helft van je geheugen weggooit wat grootte betreft dan. Zou dit mogelijk zijn of heb je het dan eigenlijk bijna weer over een complexe single GPU aangezien daar ook (shader)cores aan elkaar gekoppeld zijn?

anathema

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Hoeveel RV870 chips zou ATI nu eigenlijk gemiddeld per dag hebben geproduceerd sinds ze er mee zijn begonnen en hoeveel daar van zouden er op 1Ghz kunnen lopen zonder problemen.
Wellicht dat ATI sinds ze begonnen zijn met produceren van RV870 chips ze er al opzij hebben gelegd om straks als HD5890 op de markt te brengen voor het geval dat de GF100(Fermi) toch gevaarlijk is.
Want veel HD58xx kaarten laten zich goed overclocken.
Ook zijn er weinig kreupelen chips want de HD5830 is er nog steeds niet.
Zoals nVidia deed bij de R600 met 8800GTX-Ultra, toen was er ook het geluid dat de R600 wel eens een beest zou kunnen zijn.
Na de hand bleek het niet nodig te zijn geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door madmaxnl op 18-02-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 334134 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:26:

Schaalt niet lekker. Op dit moment moet de load na genoeg gelijk verdeelt worden. Je ziet bv ook dat 5850 + 5870 in CF niet lekker schaalt. Het is na genoeg even snel als 2x een 5850 in CF.

3x een 5850 op een PCB haal je op dit moment qua TDP niet. 300 watt is namelijk de max. Of je moet ze erg laag clocken maar dan heb je denk ik meer aan een 5970 qua performance omdat je ook met CF Scaling zit.

Ik gok op een HD5870 XT/HD5890 op 950 of 1000 MHz en dan met 1300-1400 MHz memory er op.Die zal het gat tussen de HD5870 en de HD5970 wat kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik will well 2 hd5770 kaarten kopen, want ik ben het wachten op een 5850 zat, maar hoe zit dat met de i5. Want die laat geen twee keer x16 pc-e lanen ofzo iets.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Majesco schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:09:
Ik will well 2 hd5770 kaarten kopen, want ik ben het wachten op een 5850 zat, maar hoe zit dat met de i5. Want die laat geen twee keer x16 pc-e lanen ofzo iets.
Geen probleem een 5870 verliest maar 4% van zijn performance als hij van 16x naar 8x gaat. Ik kan me voorstellen dat het meer impact heeft op een HD5970. Dus bij een 5770 is het totaal geen probleem 4x zou ook nog snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Foei allebei voor offtopic gedoe.

* Edmin zoekt de banhamer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Edmin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:23:
Foei allebei voor offtopic gedoe.

* Edmin zoekt de banhamer })
Please dont !!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
anathema schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:43:
[...]

En de micro-stuttering wat bij 3 kaarten een veel groter probleem schijnt te zijn. Laat ATI alsjeblieft niet de weg gaan gaan bewandelen van nog meer aan elkaar geplakte kaarten zolang er geen betere techniek gebruikt wordt dan AFR.
Ik hoop toch wel es een keer op iets met meerdere cores aan elkaar geplakt die vervolgens samenwerken om dezelfde frame te renderen en niet om en om. En dan met shared memory zodat je ook niet de helft van je geheugen weggooit wat grootte betreft dan. Zou dit mogelijk zijn of heb je het dan eigenlijk bijna weer over een complexe single GPU aangezien daar ook (shader)cores aan elkaar gekoppeld zijn?
Wat je daarvoor nodig hebt is een connectie tussen de verschillende gpu's met een zeer hoge bandbreedte. Zoiets als sideport, maar dat zit nit meer op de HD5xxx reeks hoewel het misschien wel eens terug zal komen nog. Overigens denk ik dat sideport nog niet snel genoeg was om ervoor te zorgen dat twee gpu's echt optimaal samen kunnen werken.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[fantasiemodus]

Ik las gisteren dit artikel:
http://www.xbitlabs.com/a...ga-gtx275-coop-physx.html

Wat vooral opvalt is hoe goed een HD5850 het ín PhysX doet met zo'n klein graka'tje ernaast als PPU.

Vervolgens lees je zoiets:
http://www.hardwarecanuck...-q2-2010-boards-pictures/

Let vooral op de term 'Hybrid Crossfire',
Nou weten we allemaal wel dat een IGP eigenlijk niets toe te voegen heeft aan een performance / high-end GPU voor extra FPS, maar wat als men op termijn in staat zou zijn om het ding in te zetten als PPU?

Op entry level systemen gebruik je de 890GX als GPU (al dan niet in HCF met een kleine discrete GPU). Op mainstream en hoger gamebakken zet je hem dan in als PPU.
[/fantasiemodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lijkt mij niet dat een soort onboard chip die gelijkwaardig presteert aan iets van een HD45xx of 9500, genoeg power levert om de PhysX te draaien? Just a gutt feeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Edmin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:29:
[fantasiemodus]

Ik las gisteren dit artikel:
http://www.xbitlabs.com/a...ga-gtx275-coop-physx.html

Wat vooral opvalt is hoe goed een HD5850 het ín PhysX doet met zo'n klein graka'tje ernaast als PPU.

Vervolgens lees je zoiets:
http://www.hardwarecanuck...-q2-2010-boards-pictures/

Let vooral op de term 'Hybrid Crossfire',
Nou weten we allemaal wel dat een IGP eigenlijk niets toe te voegen heeft aan een performance / high-end GPU voor extra FPS, maar wat als men op termijn in staat zou zijn om het ding in te zetten als PPU?

Op entry level systemen gebruik je de 890GX als GPU (al dan niet in HCF met een kleine discrete GPU). Op mainstream en hoger gamebakken zet je hem dan in als PPU.
[/fantasiemodus]
Ik heb het idee dat de 5850 + GT220 niet harder kan door dat de GT220 bottelnekt. De GTX275+ GT220 combo is qua min fps na genoeg hetzelfde. Maar werkt leuk ja :)

De Onboard Physix vind ik een beetje fail.

Edit:

Kleine correctie paar andere tests was de 5850 wel duidelijk sneller en kon de onboard physix kaart een hogere min fps neer zetten echter was de avg wel lager. Ik vind min fps persoonlijk wel belangrijker. En er waren ook tests waar de EVGA oplossing wel degelijk sneller was dan de GTX275 + GT220.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 19-02-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Misschien concureerd the SIX wel met VIA
VIA Technologies, Inc, announces its participation at Digital Signage Expo 2010, Feb. 24 - 25, Las Vegas.

VIA Technologies, Inc, a leading innovator of power efficient x86 processor platforms, today announced its participation at Digital Signage Expo 2010, Feb. 24 - 25, Las Vegas. Join VIA at the Las Vegas Convention Center, Hall C1-2, Booth 1240 and experience the latest technologies for next-generation signage systems, including a demonstration of the forthcoming S3 Graphics Chrome 5400E x2; a dual GPU add-in-board aimed at advanced, multi-display digital signage applications.

The S3 Graphics 5400E x2 is a highly integrated and flexible video card that features dual graphics and multimedia processors. Boasting extreme hardware acceleration of the latest HD video codecs, the S3 Graphics 5400E x2 uses S3 Graphics' PanoChrome technology to provide up to four independent HD video streams at resolutions of 1080p on up to eight displays, employing a variety of display modes and configurations.

"VIA is delighted to work with S3 Graphics to bring unique digital signage embedded products to market, highlighting our prowess in delivering the very best in power-efficient, Hi-Def digital display technologies," said Daniel Wu, Vice President, VIA Embedded Platform Division, VIA Technologies, Inc.

S3 Graphics Chrome 5400E x2 - Key Features:
Support for up to 8 simultaneous displays
Up to 4 independent video streams
HD screen resolutions of up to 1080p
H.264, VC-1 and WMV-HD hardware acceleration
Support for Span, Extended and Clone view configurations
Built-in Genlock support for synchronized source timing

Samples of the S3 Graphics Chrome 5400E x2 will initially be available to ODM customers in the US from Q2 2010.
http://www.pureoverclock.com/story.php?id=4353

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jejking schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:43:
Lijkt mij niet dat een soort onboard chip die gelijkwaardig presteert aan iets van een HD45xx of 9500, genoeg power levert om de PhysX te draaien? Just a gutt feeling.
Ze gebruikten een GT220. Dat is performance waar de huidige IGP's nog niet aan komen, maar wellicht in de nabije toekomst wel. De 890GX zal zo sterk nog niet zijn, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind het wel grappig dat Matrox en nu ook Via ineens met kaarten komen die meer display's aan kunnen. Als zo veel bedrijven hier iets aan gaan doen is er denk ik toch een grotere markt voor dan wij in de eerste instantie denken.

Maar het zal denk ik vooral belangrijk zijn hoe goed de software is die het geheel gaat aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
Dual en Quad-head videokaarten bestaan al veel langer van o.a Matrox dan dat "Eyefinity" e.d. op de markt zijn.

Dat er nu reclame wordt gemaakt in de consumentenmarkt omdat de 'grote' spelers hetzelfde doen op kaarten die een ander deel van de markt aanspelen betekent niet automatisch dat het systeem voor deze ontwikkeling nog niet verkrijgbaar was.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Allubz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:20:
Dual en Quad-head videokaarten bestaan al veel langer van o.a Matrox dan dat "Eyefinity" e.d. op de markt zijn.

Dat er nu reclame wordt gemaakt in de consumentenmarkt omdat de 'grote' spelers hetzelfde doen op kaarten die een ander deel van de markt aanspelen betekent niet automatisch dat het systeem voor deze ontwikkeling nog niet verkrijgbaar was.
Klopt Matrox had dual en Tripple. Maar nu Eyefinity er ineens met 3-6 komt. Kwam Matrox met 6 en nu S3 met 8. nVidia heeft ook al een demo gegeven van een opstelling met drie 3d display's.

Voorheen was het erg stil rondom multimonitor (meer dan dual). En vooral het spelen van games op meer dan 1 scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 19-02-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:29:
Voorheen was het erg stil rondom multimonitor (meer dan dual). En vooral het spelen van games op meer dan 1 scherm.
Op twee is een beetje lastig en drie is vooral goedkoop mogelijk nu door DP (AFAIK). En het kost natuurlijk een berg rekenkracht, die Matrox en S3 niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:29:
Klopt Matrox had dual en Tripple. Maar nu Eyefinity er ineens met 3-6 komt. Kwam Matrox met 6 en nu S3 met 8. nVidia heeft ook al een demo gegeven van een opstelling met drie 3d display's.
Nee hoor, Matrox had al oplossingen waarmee je maximaal 12 schermen kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 22:42
Daar had je meerdere kaarten voor nodig als ik me niet vergis... 4x trillian = 24 schermen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Alweer beta's _/-\o_

Catalyst 10.3pre (8.71) leaked (Win7/Vista)

Als er mensen zijn die nog zeuren dat er weinig beta's uitkomen.... :r

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/2280/8713.jpg

Alleen maar positieve reacties over de 10.3pre-beta's

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 19-02-2010 20:21 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 10:15
Bullus schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:11:
Alweer beta's _/-\o_

ATi luistert eindelijk eens goed naar "hun volk" ;)
Nee ze zijn goed bezig daar! :)

Als ik dan toch moet zeuren... gisteren nog maar mijn drivers geupdate :+
Thx voor de heads up trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Alweer beta's _/-\o_

[afbeelding]

haha ja dit begint er op te lijken. :)

Nu nog in alle games AA kunnen forceren via de drivers. 8)

ATI: Goed bezig !!! d:)b

EDIT: Niet onbelangrijk:
Guys, remember, if you installed the 10.2 RC (8.703) drivers, the you need to uninstall 8.703 first cos technically they have a date 5 days after these. If you install 8.71.3 on top of 8.703, the CCC wont get updated cos it's got a later date on it and you will be using the CCC that was designed for 8.703.

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 19-02-2010 20:45 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 10:15
Nog ff een aditie op de nieuw gelekte drivers. Ze schijnen ook bezel-management te hebben voor de eyefinity users onder ons :)

Als ATi deze lijn doortrekt de komende maanden dan gaat nVidia echt grandioos te laat komen met fermi pas in mei (zie frontpage).
(zover ze nog niet grandioos te laat zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
Super! Heb ze net binnen dus ga ze gelijk even uittesten met mijn 5850, post de resultaten hier wel weer.

Overigens offtopic: wie heeft er serieus geld voor 3 goede monitoren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kanarie... in een dag of 5 tijd is dit de derde set drivers die ik kan gaan installeren. Gaat goed daar op die driverafdeling. Ik zie voorlopig op het Guru3D-forum positieve resultaten, ''fastest drivers todate''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 16:00
Deze 10.3 beta drivers werken dus op Mobility GPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
SgtCaffran schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:56:
Overigens offtopic: wie heeft er serieus geld voor 3 goede monitoren? 8)7
offtopic:
Van het geld wat ik 3 jaar geleden betaalde voor een 22" monitor, kan je er nu 3 vergelijkbare/betere van halen. Dus dat lijkt mij niet zo'n probleem. 3 keer zoveel kans op dooie pixels is een ander verhaal. :/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
10.2
5850@960/1250
Afbeeldingslocatie: http://www.woytek.nl/images/Vantage_CPU190x21_GPU960x1250.PNG

10.3
5850@950/1250
Afbeeldingslocatie: http://www.woytek.nl/images/Vantage_CPU190x21_GPU950x1250.PNG

[ Voor 25% gewijzigd door SgtCaffran op 19-02-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

mdcobra schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:03:
Deze 10.3 beta drivers werken dus op Mobility GPU's?
Als het goed is, wel.
SgtCaffran schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:26:
oud: 5850@960/1250
10.2
[afbeelding]

nieuw: 5850@950/1250
10.3
[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd in hoeverre deze boost ook gaat gelden voor de HD5770. Erg netjes gedaan van het driverteam, dat in ieder geval.

Wel toen ik Cat 10.2 WHQL ging installen, even een BAD_POOL_CALLER te verwerken gekregen. Dat was niet fijn. Gelukkig was direct erna alles opgelost so I am back to being a happy man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Alweer beta's _/-\o_

[afbeelding]

Alhoewel ik de volledige 10.2 gedelete heb is mijn 10.3 controlcenter versie, onderste regel iets ouder dan op jou plaatje... :?

Maar ja boeien.

Ik ben iig erg blij met de huidige driverstrategie waarbij de enthusiast al in vroeger stadium de beta's voor de volgende maand kunnen gebruiken. Hopelijk blijven ze dat zo doen. Ook de CFX profiles enzo, dat is helemaal top. _/-\o_

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Help!!!! schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:31:
[...]

Alhoewel ik de volledige 10.2 gedelete heb is mijn 10.3 controlcenter versie, onderste regel iets ouder dan op jou plaatje... :?

Maar ja boeien.

Ik ben iig erg blij met de huidige driverstrategie waarbij de enthusiast al in vroeger stadium de beta's voor de volgende maand kunnen gebruiken. Hopelijk blijven ze dat zo doen. Ook de CFX profiles enzo, dat is helemaal top. _/-\o_
Plaatje heb ik gecopied van het guru3d forum. Heb ze trouwens ook nog niet geinstalled.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Bullus schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Plaatje heb ik gecopied van het guru3d forum. Heb ze trouwens ook nog niet geinstalled.
ah ok!

tx. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Jejking schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:28:
[...]

Als het goed is, wel.

[...]

Ik ben erg benieuwd in hoeverre deze boost ook gaat gelden voor de HD5770. Erg netjes gedaan van het driverteam, dat in ieder geval.

Wel toen ik Cat 10.2 WHQL ging installen, even een BAD_POOL_CALLER te verwerken gekregen. Dat was niet fijn. Gelukkig was direct erna alles opgelost so I am back to being a happy man.
Vreemd, die kreeg ik juist bij die 10.3 drivers die hier gepost werden. Ben weer terug gegaan naar de 10.2 WHQL. Eerst keer dat ik een BSOD kreeg tijdens of na het installeren van ati drivers :o :(

Ik zal de 10.3 beta eens installeren nadat ik de 10.2 eraf heb gegooid, misschien dat dat wel werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door peakaboo op 20-02-2010 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*Kuch* ervaringentopic *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Help!!!! schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:34:

Nu nog in alle games AA kunnen forceren via de drivers. 8)
Inderdaad. Dat is het laatste ding die we moeten hebben, en dan hoef ik geen nV meer, aangezien dat het enige is wat ATi (nog) niet heeft. :P Als ze dat wel hebben/ doen is het feest compleet voor mij. Al moet ik zeggen dat ik nu al aardig in mijn nopjes ben. :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 20-02-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 24-06 01:30

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zelf zie ik dat laatste kersje op de taart niet zo maar gebeuren in alle games die nu uitkomen of al net uitgekomen zijn maar ik hoop met je mee :9
Hoe groot achten jullie de kans dat dit uberhaupt zal gaan gebeuren in de nabije(toekomst?)

[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 20-02-2010 10:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zeer klein.... Maar goed. Wie weet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AA forceren in alle games is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Of dit kan is zeer afhankelijk van de game-engine en of de gamedeveloper mee werkt om alle buffers vrij te geven waar AA samples naar toe geschreven worden. En in het verleden hebben we kunnen zien dat helaas het TWIMTBP programma er te vaak voor gezorgd heeft dat AMD erg laat toegang kreeg of medewerking kreeg van developers.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat is het nut om AA te forceren in alle games?
Ingame kun je AA dan ook gewoon aanzetten. Wat is het verschil?

Behalve bij games waar je ingame AA niet kunt aanzetten (MassEffect2),daar verwacht ik ,dat je dat wel moet kunnen forceren in CCC.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bullus schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:09:
Wat is het nut om AA te forceren in alle games?
Ingame kun je AA dan ook gewoon aanzetten. Wat is het verschil?

Behalve bij games waar je ingame AA niet kunt aanzetten (MassEffect2),daar verwacht ik ,dat je dat wel moet kunnen forceren in CCC.
Er zijn best veel games (zowieso ALLE Unreal games, STALKER, GTA4, Wolfenstein, The Saboteur, Wolverine, Bionic Commando enz) waarin je in-game geen AA kan aanzetten hoor. Bij nV is het bij nagenoeg elke game mogelijk AA te forceren. Al dan niet met nHancer... Edit; met v-sync is het trouwens hetzelfde verhaal. Die optie kunnen ze net zo goed uit CCC halen, want forceren werkt toch niet. :/

De nieuwste Ati Tray Tools werk nu overigens ook goed met Windows 7 en met de Radeon HD5000 series, dus misschien wil het daarmee. Ik heb het nog niet geprobeerd. Het zou gewoon mooi zijn als de mogelijkeid aanwezig is om te forceren. Ik vind het persoonlijk fijn om volledig "in control" over mijn VGA kaarten te zijn. :)

Edit; maar je hoort mij verder niet klagen. Het gaat nu echt de goeie kant op met ATi en drivers. Super! :9

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 20-02-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 18:44
Ik wacht persoonlijk met smart op de volgende generatie Ati kaarten. Als ik het nu eens bekijk sinds de release van de 5xxx serie in Oktober sla ik deze over..

Er is nog weinig bekend over de volgende generatie hmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Format-C schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:14:
[...]

Er zijn best veel games (zowieso ALLE Unreal games, STALKER, GTA4, Wolfenstein, The Saboteur, Wolverine, Bionic Commando enz) waarin je in-game geen AA kan aanzetten hoor. Bij nV is het bij nagenoeg elke game mogelijk AA te forceren. Al dan niet met nHancer... Edit; met v-sync is het trouwens hetzelfde verhaal. Die optie kunnen ze net zo goed uit CCC halen, want forceren werkt toch niet. :/

De nieuwste Ati Tray Tools werk nu overigens ook goed met Windows 7 en met de Radeon HD5000 series, dus misschien wil het daarmee. Ik heb het nog niet geprobeerd. Het zou gewoon mooi zijn als de mogelijkeid aanwezig is om te forceren. Ik vind het persoonlijk fijn om volledig "in control" over mijn VGA kaarten te zijn. :)

Edit; maar je hoort mij verder niet klagen. Het gaat nu echt de goeie kant op met ATi en drivers. Super! :9
Precies. :Y

Echter met de komst van DX11 wordt het misschien minder belangrijk. Als ik het goed heb moet een game
om DX11 compliant te mogen zijn, AA ondersteunen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153298

Help!!!! schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:49:
Echter met de komst van DX11 wordt het misschien minder belangrijk. Als ik het goed heb moet een game
Ik vraag me alleen wel af of DX11 wel een succes gaat worden... Voordat Win7 en de HD5-serie uitwaren, geloofde ik er heilig in dat DX11 een revolutie zou worden. Nu is de windows wel goed (i.t.t. Vista en DX10), maar nu gaat het niet goed met de hardware. Nvidia heeft nog geen DX11 en dat gaat voorlopig niet komen (en het is nog maar de vraag of het uiteindelijk nog goede kaarten worden). ATI kan de vraag van haar HD5 kaarten niet bijhouden, waardoor de prijzen omhoog zijn en mensen weken moeten wachten op hun kaart. Daardoor wordt het voor gamedesigners een stuk minder interessant om DX11-games te maken.

Het zal er vanaf hangen wanneer Microsoft met DX12 komt. Als dat nog 2 generaties GPU's duurt, dan kan DX11 nog wel een succes worden. Anders niet meer, denk ik. Iemand een indicatie wanneer DX12 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Anoniem: 153298 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:07:
[...]
Ik vraag me alleen wel af of DX11 wel een succes gaat worden... Voordat Win7 en de HD5-serie uitwaren, geloofde ik er heilig in dat DX11 een revolutie zou worden. Nu is de windows wel goed (i.t.t. Vista en DX10), maar nu gaat het niet goed met de hardware. Nvidia heeft nog geen DX11 en dat gaat voorlopig niet komen (en het is nog maar de vraag of het uiteindelijk nog goede kaarten worden). ATI kan de vraag van haar HD5 kaarten niet bijhouden, waardoor de prijzen omhoog zijn en mensen weken moeten wachten op hun kaart. Daardoor wordt het voor gamedesigners een stuk minder interessant om DX11-games te maken.

Het zal er vanaf hangen wanneer Microsoft met DX12 komt. Als dat nog 2 generaties GPU's duurt, dan kan DX11 nog wel een succes worden. Anders niet meer, denk ik. Iemand een indicatie wanneer DX12 komt?
De marktpenetratie zal zonder nvidia inderdaad een stuk minder snel verkopen.

Aan de andere kant ATI zal alles wat ze maken kwijt kunnen en als nVidia echt vastloopt zal er meer capaciteit vrijkomen voor ATI. Neem toch aan dat nvidia geen wavers gaat kopen die ze niet kunnen gebruiken.

Ik zie DX11 als een evolutie en geen revolutie. Verder denk ik dat DX11 echt wel opgepikt gaat worden omdat het ws ook de standaard in de nieuwe generatie consoles worden en omdat het het leven van ontwikkelaars juist makkelijker maakt.
Ook kun je je qua beeldkwaliteit dmv de tesselator en verplichte AA toch enigzins onderscheiden wat een sellingpoint is.
Games zijn ook al een tijd in ont
Daarnaast lijkt mij dat ook gamedevelopers het leuk vinden om met iets nieuws te werken.

Alhoewel ik dus denk dat je wel een punt hebt, maak ik me toch niet al te veel zorgen over de DX11 adoptation.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:00
Ik denk dat de kans groot is dat dx11 in de volgende xbox gebruikt zal worden, in dat geval zal de adoptie massaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Help!!!! schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:49:
[...]

Precies. :Y

_/-\o_ En terecht. We leven in 2010. AA ondersteuning moet gewoon verplicht zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
oeLangOetan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:29:
Ik denk dat de kans groot is dat dx11 in de volgende xbox gebruikt zal worden, in dat geval zal de adoptie massaal zijn.
Ik hoop stiekem dat daar minimaal DX11.1 of DX12 in zit. Aangezien die consoles pas over een jaar of 2 komen. De 360 had ook al meer hardware features dan in DX9 mogelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

peakaboo schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 03:07:
[...]

Vreemd, die kreeg ik juist bij die 10.3 drivers die hier gepost werden. Ben weer terug gegaan naar de 10.2 WHQL. Eerst keer dat ik een BSOD kreeg tijdens of na het installeren van ati drivers :o :(

Ik zal de 10.3 beta eens installeren nadat ik de 10.2 eraf heb gegooid, misschien dat dat wel werkt.
offtopic:
Typo, de BSOD gebeurde op het moment dat ik Cat 10.2 eraf wilde halen, dus tijdens de deïnstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

Astennu schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:13:
[...]

Ik hoop stiekem dat daar minimaal DX11.1 of DX12 in zit. Aangezien die consoles pas over een jaar of 2 komen. De 360 had ook al meer hardware features dan in DX9 mogelijk waren.
Welja de X360 heeft zelfs hardware tesselation ingebouwd in zijn Xenos (aka, preR600) chip. Dat is natuurlijk nutteloos, maar aangezien R600 een DX10 chip is zullen er nog wel wat meer kleine dingen in zitten die niet gebruikt zijn in DX9c

Ik weet trouwens niet wie de grafische chip voor de nieuwe xbox gaat leveren, is daar al iets over bekend?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 21-02-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:08:
[...]

Welja de X360 heeft zelfs hardware tesselation ingebouwd in zijn Xenos (aka, preR600) chip. Dat is natuurlijk nutteloos, maar aangezien R600 een DX10 chip is zullen er nog wel wat meer kleine dingen in zitten die niet gebruikt zijn in DX9c

Ik weet trouwens niet wie de grafische chip voor de nieuwe xbox gaat leveren, is daar al iets over bekend?
het is niet officieel maar tenzij microsoft backwards compatibility met de originele en/of 360 xbox wilt opgeven zal het zeker AMD/ATI zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

En de graphics zullen ook wel mooi zijn dan, zoals we al weten met die console ports. Eerst op de console zodat het later simpel naar de pc komt.

Is wel mooi dat we AA altijd kunnen gebruiken met DX11.

Consoles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:33

XanderDrake

Build the future!

AMD/ATi is weer druk bezig op IGP gebied. Volgens verschillende "early" news sites kunnen we binnenkort een nieuwe IGP verwachten, om precies te zijn de HD 4290. Qua clocks ziet hij er goed uit. Hij zou een onderdeel moeten worden van de AMD 890GX chipset. Een tegenstander van nVidia's Ion2 of 310 serie?

Bron

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
XanderDrake schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:26:
AMD/ATi is weer druk bezig op IGP gebied. Volgens verschillende "early" news sites kunnen we binnenkort een nieuwe IGP verwachten, om precies te zijn de HD 4290. Qua clocks ziet hij er goed uit. Hij zou een onderdeel moeten worden van de AMD 890GX chipset. Een tegenstander van nVidia's Ion2 of 310 serie?

Bron
Ion2 is voor ATOM en zo ver ik weet heeft AMD geen plannen of mogen ze zelfs geen chipsets maken voor het ATOM platform.

HD4290 klinkt als hetzelfde als de 785G alleen dan hogere clocks.... Het wordt tijd voor iets nieuws een 80 shader IGP ipv 40 eventueel met DX11. Want nVidia's igp's voor het AMD platform zijn op dit moment sneller dan wat AMD heeft. Dit is niet nodig. Maar de vooruitgang is sinds de HD3200 erg klein. Het zijn elke keer maar hele kleine stapjes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Heeft volgens mij gewoon een simpele reden want in 2011 komt er een CPU met IGP er in dus waarom nog werken aan een chipset met een IGP er in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 15:42
Leuk stukje leesvoer over Cypress performance en de mogelijke bottlenecks op b3d:
klik!

Computer says no

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.