(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Het formaat van het toestel vind ik erg fijn, hij is lekker compact, ideaal als je niet zo'n jetser van een ding wilt hebben. Hij past ook prima in je broekzak, hij zit zeker niet in de weg. Qua gevoel voelt die lekker, er zit een teflonachtige coating op zij- en achterkant en daardoor voelt die robuust en glipt hij niet uit je vingers. Ik ben niet weg van dat gladde pianolak op telefoons, iedere vinger zie je daardoor. Ook het toestenbord kan mijn goedkeuring wel wegdragen. Het uitschuiven voelt heel robuust en de toetsen zijn lekker groot. Ze toetsen zelf zijn glad, dat lijkt een nadeel maar dat is een voordeel. Na een korte tijd gebruik ga je met je vingers over de toetsen glijden en dat tikt lekker snel. Het toestel kan goed met twee handen tegelijk bediend worden maar ligt ook prima stabiel op tafel. De alternatieve karakters zitten ook logisch.
Wat betreft het besturingssysteem: Android 1.5. Prima, goede keuze. Betrouwbaar, makkelijk en snel. Er zijn in de Android Market ook heel veel apps te vinden, voor ieder wat wils. Aangezien er de komende maanden nog heel veel meer Android toestellen op de markt worden gebracht zal Android nog veel interessanter worden voor ontwikkelaars waardoor er nog veel meer apps te verwachten zijn. Op dit moment zijn de iPhone en Android de toestellen voor mobiel internet!
Wat betreft de fotokwaliteit ben ik ook niet telleurgesteld. Ik heb wat foto's buiten en binnen gemaakt. Buiten was het overigens wel zwaar bewolkt dus de foto's zijn hierdoor standaard wat donker. De foto's worden standaard al gegeotagged, dat houdt in dat de locatie waar je de foto hebt gemaakt in de EXIF data van de foto wordt opgeslagen. Als je deze foto dan upload naar een site die geotagging ondersteund (Flickr, Picasa, OVI) dan kun je op een kaartje zien waar het was. De gezichtsherkenning werkte prima, zelfs bij meerdere gezichten. Als je graag macro foto's maakt, dat kan ook al werkt de autofocus dan niet perfect. Met handmatig focussen krijg je wel uitstekend resultaat. De foto's zijn hier te vinden:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157623492291846/
Tenslotte nog de 3,5mm stereo aansluiting: hierop sluit je je eigen favoriete headset aan, geen gedoe met adaptertjes of dat je alleen de meegeleverde headset kunt gebruiken. Gelukkig begint dit steeds meer een standaard te worden maar nog steeds zijn er fabrikanten die hier van afwijken.
Mijn oordeel:
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 23-02-2010 22:59 ]
Verder een prima toestel. Alleen de touch-knoppen zitten me soms wat in de weg. Als ik dan in lanscape mode zit dan tik ik wel eens per ongeluk de home knop aan. Verder is ie een stuk sneller dan mijn vorige telefoon. Ik, als (ex-)Windows Mobile gebruiker, ben er erg tevreden mee.
Verder ben ik er ook nog niet in geslaagd youtube te installeren desondanks market enabler.
Verwijderd
Ben sinds enkele dagen ook trotse eigenaar van een GW620. Zelf ben ik pro voor alles wat Koreaans is van GSM-toestellen. Normaal koop ik altijd Samsung maar heb nu eens voor LG gekozen. Dit toestel is echt top. Nu draai ik zelf al 2 navigatietoepassingen op de GW620. Namelijk IGO8 en CoPilot. Deze werken allebei perfect. Er is 1 nadeel dat ik kan vinden aan de LG en dat is de bluetooth. Deze valt dik tegen. Zo kan ik geen verbinding krijgen met mijn PC en met mijn vorige D900i. In de market zijn er bluetooth transfers apps. maar deze blijken niet te werken. Iemand zelfde ervaringen?
Verwijderd
even een paar vraagjes:
- als ik een bericht maak en ik tik op aan, dan op menu>contacten (om een contact toe te voegen) dan krijg ik mijn lijst contacten, maar daarin kan ik niet zoeken, ik moet dan helemaal naar beneden scrollen (nogal lastig als je iemand met bijvoorbeeld de Z moet hebben) Is hier iets aan te doen?
- is het mogelijk om een wifi verbinding te importeren. Ik weet namelijk het wachtwoord van ons draadloos netwerk thuis niet, ik kan dit netwerk wel exporteren naar de microSD, maar ik weet niet hoe ik hem vervolgens in mn telefoon krijg.. Iemand een idee?
Dat wat je in het filmpje laat zien, lukt mij niet eens haha, ik krijg mn icoontjes niet eens versleept, hoe doe je dat?
aan de rechterkant zit een doorzichtige marker, hiermee kan je letter selecteren.Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:18:
ik ben ook sinds een dag in het bezit van de LG gw620.
even een paar vraagjes:
- als ik een bericht maak en ik tik op aan, dan op menu>contacten (om een contact toe te voegen) dan krijg ik mijn lijst contacten, maar daarin kan ik niet zoeken, ik moet dan helemaal naar beneden scrollen (nogal lastig als je iemand met bijvoorbeeld de Z moet hebben) Is hier iets aan te doen?
fast call uit de market is ook erg handig.
[ Voor 4% gewijzigd door Cableguy434 op 27-02-2010 15:22 ]
Verwijderd
maar iemand een idee over mijn tweede vraag?
hoe kun je uberhaubt de inhoud van je SD kaart zien op je telefoon?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
het netwerkprofiel is een .p10-file en die kan hij niet openen.. kan ook geen app daarvoor vinden, dus ik denk dat ik mn draadloze netwerk helemaal opnieuw in moet stellen met een wachtwoord wat ik wel kan onthouden
Verwijderd
Verwijderd
Hij is nu namelijk na 1 dag leeg..
Welke ervaringen hebben jullie met de batterij?
Zoals met elke smartphone (of het nu Windows Mobile, Android, Iphone of Symbian is) gaat de batterij kort mee. Maar door alle verbindingen uit te zetten, zoals Wifi, GPS en Bluetooth, zal de telefoon een tijdje langer meegaan.Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:37:
Heeft iemand misschien nog handige tips om de batterij te besparen?
Hij is nu namelijk na 1 dag leeg..
Welke ervaringen hebben jullie met de batterij?
Probeer ook eens 3G uit te zetten en alleen van GPRS (2G) gebruik te maken. Er is een widget genaamd "2G-3G On-Off" (te vinden in de Market), waarmee je makkelijk kunt schakelen tussen 2G en 3G.
Dan kun je alleen 3G aan zetten als je iets wilt downloaden. 2G alleen voor het binnenhalen van emails is goed om te doen.
Verder moet je proberen het contrast van het scherm wat lager te zetten. Ook dat scheelt batterij-tijd.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
werkt perfect. enkele leuke apps geinstalled en een nes emu emt mario bros 3

accu gaat goed mee en foto's mailen met men gmail account werkt ook 100%
dit apperaatje krijgt een dikke 10 van mij
Vervolgens heb ik de batterij er eens uitgehaald en terug ingestoken niets. Dan microSD eruit en nogmaals batterij uit en in en hij start weer op.
Het is een geweldig toestel maar die kuren mag hij achterwege laten.
Je zal toch iets meer informatie moeten verstrekken. Om welk toestel gaat het hier: een Nederlands of een Belgisch? Via welke verbinding tracht ze dit te doen: 3G, edge of Wi-Fi?nicoho schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:35:
mijn dochter heeft ook een GW620. maar ze krijgt geen enkel youtube filmpje afgespeeld. iemand een idee?
zowel in de browser als met de bijgevoegde Youtube applicatie volgt bijna altijd de melding:
kan video niet weergeven.
ik heb ook al aan flash gedacht maar blijkbaar is dat er helemaal nog niet voor android.
ook heb ik gezocht op Divx codecs maar daar wordt ik ook niet wijzer van.
voor windows mobile heb je verkenner maar wat heb je voor android?
ik heb ook de GW620, werkt prima en het toetsenbord is echt super.
Alleen mijn touchscreen doet raar.
Wanneer ik bijvoorbeeld het knopje van alle programma's aan tik dan gaat hij naar berichten terwijl ik toch echt het andere icoontje aan tik.
Dit betekent dus dat ik hem moet calibreren. Maar als ik in het calibreer programma in het midden van het scherm moet tikken staat er out of ranch please try again.
Hoe dit op te lossen?
Verwijderd
Worden html mails direct goed weergegeven? Lijkt de applicatie een beetje op die bij Windows Mobile 6?
Verwijderd
Eerlijk gezegd geen idee.... ben het probleem ook op andere fora nog niet tegengekomen. Heb je het probleem ook gemeld bij je provider?NL_Scratch schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:32:
Hoe dit op te lossen?
Dat zijn wel heel veel "open vragen"Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:12:
Kan iemand mij vertellen hoe de email applicatie eruit ziet?
Worden html mails direct goed weergegeven? Lijkt de applicatie een beetje op die bij Windows Mobile 6?
- De applicatie die ik gebruik voor de mail werkt prima
- Er zijn op Android meer mailapps te downloaden, is dus niet telefoonspecifiek (zie hiervoor andere topics op GoT)
- Weergave HTML: gaat prima
- Lijkt op WM6? Hangt af welke verschillen en overeenkomsten je bedoelt. Het werkt allemaal wat soepeler dan mijn vorige telefoon op WM. Maar het is en blijft een mobiele mailapp... hoe ingewikkeld wil je het hebben?
...
Dat heeft te maken met de Android versie waar die op draait: 1.5. Daar zitten nog maar weinig bluetooth profielen in. In de update naar 1.6 komen er weer een paar bij die vaak gebruikt worden en bij 2.1 zijn ze nagenoeg volledig. De fabrikant kan ze zelf ook toevoegen maar dat heeft LG dus niet gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:47:
[...]
Er is 1 nadeel dat ik kan vinden aan de LG en dat is de bluetooth. Deze valt dik tegen. Zo kan ik geen verbinding krijgen met mijn PC en met mijn vorige D900i. In de market zijn er bluetooth transfers apps. maar deze blijken niet te werken. Iemand zelfde ervaringen?
Afwachten op de updates dus.
Verwijderd
Hoe kan ik dit oplossen, als ik er op druk,pakt hij vaak het symbool er naast.
Soms zit het er gewoon een cm naast?
grt
Dit heb ik dus ook.Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:58:
Mijn touchscreen wijkt af!
Hoe kan ik dit oplossen, als ik er op druk,pakt hij vaak het symbool er naast.
Soms zit het er gewoon een cm naast?
grt
zou het kunnen komen omdat de screenprotector er nog op zit?
soms dan klik ik het meest rechter knopje aan (programma's) en dan pakt hij het meest linker knopjes (telefoon)
Verwijderd
Nope, Opera Mini werkt bij mij ook niet. Ben nog aan het kijken of iemand het wel werkend heeft. Vermoedelijk draait ie alleen op 1.6+Labman schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:53:
Werkt Opera 5 mini beta bij jullie op de GW620? Bij mij zie ik heel even een titelbalk en daarna gaat hij terug naar het home scherm. Ik zou het toch wel graag willen proberen
Afijn, doordat zij er al een paar dagen mee gerommeld heeft, staat haar gmail account nu gekoppeld aan een aantal applicaties. Het vervelende is nu, dat ik dat account nu niet kan veranderen naar m'n eigen account. Ik krijg overal pop-ups die vragen om haar wachtwoord, maar nergens kan ik een nieuw gmail adres invoeren.
Ik heb gekeken in de instellingen van de telefoon zelf, geprobeerd het via gmail te doen, via agenda, enz. maar nergens een optie om het account te veranderen.
Iemand hier al ervaring mee?
Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Had liever alle instellingen en Market downloads bewaard, maar misschien is het maar beter om helemaal schoon te beginnen.
Maar toch blijf ik benieuwd of het niet ergens op een andere manier mogelijk is om dat account te veranderen.
Toevoeging:
Nog een vervelende eigenschap: geen mogelijkheid om met een PC te syncen. Ik heb een oude Nokia 6300 waar al m'n telefoonnummers in staan. Die backup ik regelmatig en bovendien gebruik ik OVI Suite om te syncen met Outlook.
Dat kan de GW620 dus allemaal niet. Sterker nog, ik kan de geheugenkaart niet eens benaderen via Windows.
De enige manier om al m'n contacten te importeren was om gebruik te maken van Moxio.
Iemand enig idee of LG van plan is een OVI Suite-achtige tool uit te brengen? Of zijn er andere manieren om data en telefoongegevens via Windows te synchroniseren?
[ Voor 54% gewijzigd door Gabberhead op 16-03-2010 10:17 . Reden: Extra vraag ]
Kies onder instellingen -> micro sd en telefoongeheugen -> alleen massaopslag (aanvinken)
dan terug naar homescreen
haal de meldigsbar naar beneden
klik op de melding
klik op koppelen
verder nog meer mensen met touchscreen problemen?
als ik dan in het midden moet tikken krijg ik direct een melding: out of ranch please try again!
Verwijderd
Je kunt je contacten van je (oude) simkaard halen door in het contactmenu op de menuknop van het keyboard te klikken en dan contacten importeren te kiezen.
Verwijderd
Ook irritant dat als je een sms beantwoordt, jouw reactie wordt getoond in de 'inbox'...
T-mobile verzekerde mij dat de GW620 zou worden voorzien van een update naar 2.0/2.1 maar hierover kan ik nog niks vinden op internet.
Verwijderd
Ik hoop het wel. Zie ook: GW620 of Spica?NL_Scratch schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:30:
T-mobile verzekerde mij dat de GW620 zou worden voorzien van een update naar 2.0/2.1 maar hierover kan ik nog niks vinden op internet.
Loopt tegen wat problemen aan!
pioneer autoradio met bluetooth carkit werkt niet(schijnen aardig wat problemen te zijn met bluetooth)
internetverbinding(tmobile) delen met laptop krijgen ik ook niet aan de gang
Dit lukt wel zijn oude lg gc900,mijn oude nokia n85, mijn huidige htc hero(ook android)
is het iemand al gelukt om zijn mobiele internet verbinding(liefst dan ook nog tmobile) te sharen met zijn GW620
Zou toch wel mooi zijn als dit zou gebeurenNL_Scratch schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:30:
Zijn er nog mensen die een andere android versie op hun gw620 hebben?
En om even terug te komen op het touchscreen probleem het valt me op dat dit enkel gebeurt als de batterij onder de 25% is. (althans bij mij)
Na een reboot doet hij het weer normaal of als ik hem oplaad.
Vind het verder niet echt storend aangezien ik hem vaak zat oplaad en hij niet snel onder de 25% meer zal komen bij mij
Maar zelfs dan nog dit zou gewoon niet mogen gebeuren. Al heb ik zelf nergens last van eigenlijk en hij is toch al een paar keer onder de 25 % accuniveau gedoken.amaterasu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:55:
[...]
Zou toch wel mooi zijn als dit zou gebeuren![]()
En om even terug te komen op het touchscreen probleem het valt me op dat dit enkel gebeurt als de batterij onder de 25% is. (althans bij mij)
Na een reboot doet hij het weer normaal of als ik hem oplaad.
Vind het verder niet echt storend aangezien ik hem vaak zat oplaad en hij niet snel onder de 25% meer zal komen bij mij
Wachten op 1.6 lijkt me de boodschap, ik zie niet in hoe je anders je bluetoothsoftware kan verbeteren.Dutch Renegade schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:51:
Mijn collega heeft zo een foon
Loopt tegen wat problemen aan!
pioneer autoradio met bluetooth carkit werkt niet(schijnen aardig wat problemen te zijn met bluetooth)
internetverbinding(tmobile) delen met laptop krijgen ik ook niet aan de gang
Dit lukt wel zijn oude lg gc900,mijn oude nokia n85, mijn huidige htc hero(ook android)
is het iemand al gelukt om zijn mobiele internet verbinding(liefst dan ook nog tmobile) te sharen met zijn GW620
Er gaan inderdaad geruchten over een update naar 2.0 (wat ergens wel logisch is aangezien ik de indruk krijg dat deze telefoon toch vrij populair is). Dit zijn echter enkel maar geruchten, enkel een update naar 1.6 is verzekerd. Deze kunnen we naar verluid in mei verwachten. Waarom dat LG niet onmiddellijk aan de slag gegaan is met een 2.0 is me echter wel een raadsel.NL_Scratch schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:30:
Zijn er nog mensen die een andere android versie op hun gw620 hebben?
nu werkt die soms gewoon helemaal NIET meer.
En t-mobile belt ook maar niet terug!
wanneer je een nieuwe tel wilt krijg je ze direct aan de lijn maar als het gaat om aftersales is het weer is drama!
Verwijderd
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Edit; heb het wel gevonden, is betaalversie. Zeker geen gratis werkende versies
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 21:20 ]
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
idd in het begin was ik afentoe lekker bezig om wa te spelen op da ding en ineens ging ie terug naar het homescreen of bijv terug. bleek dat ik weer lekker tegen die dingen aanzatzezke schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:25:
Sorry ik vrees dat dit niet mogelijk is. Maar troost je, je raakt er wel aan gewend;)
Verwijderd
had nog wel een vraag over de synchronisatie van e-mail, want bij mij werkt dat niet optimaal. elke keer als ik naar het icoontje e-mail ga, heeft ie weer meer berichten uit mijn postvak in opgehaald (hij zit nu ergens in de 3000), hij is dus voortduren oude e-mails aan het ophalen en het duurt erg lang voordat ik m'n nieuwste te zien krijg (lukt al bijna niet meer). kun je ergens instellen dat ie alleen de nieuwste e-mails ophaalt?
bij instellingen heb ik 'm staan op weergave van 10 e-mails en dat ie om de 5 minuten ophaalt (want als je instelt op nooit ophalen haalt ie ook geen nieuwe meer op?)
hopenlijk nu zonder problemen.
Verwijderd
Ten eerste kun je al je internetinstellingen verwijderen / veranderen..
Ten tweede zijn er inmiddels al 4 Android Softwaretopics te vinden...
Zodoende zou je APNdroid en / of Toggle Data Widget wel tegen gekomen moeten zijn
Maarja ik ben de rotste niet vandaag en Sabines op Tweakers.net moeten we in ere houden! Prettig buitenlandverblijf!
Verwijderd
U opent de Android menu, gaat naar Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele netwerken -> Dataroaming uitvinken. Easy peasy en werkt correct, ik ging onlangs naar Nederland en mn internet werd volledig correct uit- en ingeschakeld.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:13:
Oh en iemand enig idee hoe internet uit te zetten (dus niet wifi), want hiermee wordt natuurlijk steeds verbinding gemaakt en moet morgen de grens over dus liever niet... kan het nergens vinden?
Ik, of eigenlijk mijn moeder, zit met een probleem met haar nieuwe LG'tje. Vandaag is het nummer overgezet maar internet is niet aan de praat te krijgen. Ze heeft al gebeld naar KPN, maar daar kreeg ze de melding dat ze moest kijken op de website hoe je internet moet instellen, en dat was dan ook alles wat mevrouw de helpdesk kon doen
APN: portalmmm.nl
Proxy: 10.10.100.20
Poort: 5080
Toegangspunt: Mobiel Internet
Username:
Password:
Server:
APN-type: gprs
Nu krijg ik wanneer in de browser opstart en naar google.nl geen website maar geen melding!
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee want mijn inspiratie raakt op
-- All science is either physics or stamp collecting
KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs
-- All science is either physics or stamp collecting
WTF en in Canada wel?LGBlogUK: @benrees21 looks like there are no plans to upgrade the GW620 in the UK currently. What problems are you having with Android 1.5?
Verwijderd
Heeft iemand hier toevallig een antwoord op?
had nog wel een vraag over de synchronisatie van e-mail, want bij mij werkt dat niet optimaal. elke keer als ik naar het icoontje e-mail ga, heeft ie weer meer berichten uit mijn postvak in opgehaald (hij zit nu ergens in de 3000), hij is dus voortduren oude e-mails aan het ophalen en het duurt erg lang voordat ik m'n nieuwste te zien krijg (lukt al bijna niet meer). kun je ergens instellen dat ie alleen de nieuwste e-mails ophaalt? bij instellingen heb ik 'm staan op weergave van 10 e-mails en dat ie om de 5 minuten ophaalt (want als je instelt op nooit ophalen haalt ie ook geen nieuwe meer op?)
Verwijderd
En wat betekent 't cachegeheugen bij applicaties? En kun je dat gewoon wissen of verwijder je er dan iets mee wat niet zou moeten?
Verwijderd
Samenvatting: Met veel standaard instellingen, continu datasync (mail), niet te veel bellen -> 2 dagen.
Verwijderd
Maar bijvoorbeeld als je internet op 'n dag weinig gebruikt kun je dus gewoon dat edge aan zetten? en waar kun je dat veranderen? sorry weinig verstand dr vanzezke schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:38:
EDGE is een uitbreiding van GPRS, sneller dan laatstgenoemde, maar beduidend trager dan 3G. Vandaag heb ik ook mijn 3G signaal ingeschakeld en ik merk dat de batterij beduidend sneller achteruit gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 17:42 ]
Verwijderd
Die had ik inderdaad gelezen tijdje terug. Dat vind ik inderdaad echt bizar lang (vergeleken bij die van mij danVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:46:
Iets terug in dit topic heb ik hier ook al eens verslag van gedaan. (Verwijderd in "LG In Touch GW620 / Eve")
Samenvatting: Met veel standaard instellingen, continu datasync (mail), niet te veel bellen -> 2 dagen.
Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele netwerken -> Alleen 2G gebruiken. Dit moet je aanvinken: voor zwaardere sites en youtube raad ik 3G aan, maar tweeten en mails checken verloopt ook zeker zeer vlot via EDGE.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:41:
[...]
Maar bijvoorbeeld als je internet op 'n dag weinig gebruikt kun je dus gewoon dat edge aan zetten? en waar kun je dat veranderen? sorry weinig verstand dr van
Verwijderd
Bedankt, ik zal het eens uitproberen!zezke schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:17:
[...]
Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele netwerken -> Alleen 2G gebruiken. Dit moet je aanvinken: voor zwaardere sites en youtube raad ik 3G aan, maar tweeten en mails checken verloopt ook zeker zeer vlot via EDGE.
Rare zinsconstructie, maar hoera een update!Geachte heer/mevrouw,
Er is een update ingepland voor 1 juni 2010.
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Het Benelux Service team
Update qua toestel, update qua Androidversie, update qua romversie, update qua kleurtjes, update qua...
Beste,
ik vroeg me af of er een update van de Android OS gepland staat voor de LG GW620.
Verwijderd
Maakt me op zich niet veel uit zolang het BT gedeelte maar werkt!
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een LG GW620 dus android progamma
en heb sinds kort een tringg abbonement met internet....me internet doet het prima net als het bellen en smsen helemaal geen problemen mee.
op de telefoon wil ik steeds gebruik maken van moxiermail , gmail, googletalk en voor mijn heel belangrijk Market want daar kan je spelletjes enzo downloaden...
als ik en vandeze progammas selecteer moet ik me aanmelden bij me google-account...als ik dat doe lukt het niet en krijg een foutmelding dit staat er:
KAN GEEN BETROUWEBARE GEGEVENSVERBINDING MET SERVER TOT STAND BRENGEN
dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw simkaart is niet geschikt voor gegevensservics.
me internetinstellingen heb ik via een link van Tringg gekregen......kan iemand me helpen en weet wat ik moet doen....
alvast bedankt!!
Alleen nu heb ik al een paar keer het volgende gehad: mijn telefoon bevriest. Hij reageert nergens meer op en de enigste manier om hem te laten reageren is batterij eruit en opnieuw opstarten. Dit is niet fijn, zeker als het gebeurt als je wekker afgaat en je telefoon in een soort vibrator veranderd. Het viel me wel op dat bij 2 keer de batterij minder dan 50% vol was, van de andere keer weet ik het niet zeker.
Ik straks de zaak bellen waar ik hem vandaan heb, maar ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn dit probleem vaker hebben mee gemaakt. Mijn vorig telefoon was een nokia en als die vastliep startte hij na een minuut ofzo weer op. Helaas doet deze dat niet.
heb tot nu toe 1x een vastloper gehad en afentoe dat me touchscreen niet/slecht reageert. voor de rest echt een top apperaatje
Ik zeg dat hij maar 10 mails moet weergeven maar hij pakt er zo meer dan 200.
Wanneer ik een mail krijg en bekijk hem op de pc krijg ik nog steeds een melding op de telefoon dat ik een nieuw email bericht heb terwijl ik hem allang heb bekeken op mijn laptop.
nog meer mensen die dit hebben?
Verwijderd
- soms gaat het scherm niet meer automatisch uit, terwijl de instelling 'time-out scherm' nog steeds op 15 sec staat... iemand hier ook last van?
- dat probleem met mailsynchronisatie heb ik ook, hij haalt gewoon heel je mailbox op... best vervelend als je meer dan 1000 mailtjes hebt
- volgens mij slaat hij die mailtjes bij mij ook automatisch op mijn telefoon, hij geeft namelijk NU AL aan dat mn telefoongeheugen vol is. Ik kan dus nergens een instelling vinden dat ik mijn mail op mijn SD kaart kan opslaan... ook bij smsberichten kan ik die instelling nergens vinden. Iemand een idee?? Nu wordt dus alles automatisch op mn telefoon opgeslagen.. mn SD kaart wordt dus gewoon niet gebruikt..
Verder zijn de Battery Widget (laat zien hoeveel batterij je nog hebt in %) en de Quick Switching widget (om internet-instellingen snel aan en uit te zetten) erg handig!
Verwijderd
Toevallig had ik dit zojuist ook.. erg irritant idd.. Volgens mij was mijn batterij daarna ook ineens een stuk lager, maar dat weet ik niet zeker..Savalizz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:58:
Sinds anderhalve week ook dit leuke mobieltje en ik ben er best tevreden over.
Alleen nu heb ik al een paar keer het volgende gehad: mijn telefoon bevriest. Hij reageert nergens meer op en de enigste manier om hem te laten reageren is batterij eruit en opnieuw opstarten. Dit is niet fijn, zeker als het gebeurt als je wekker afgaat en je telefoon in een soort vibrator veranderd. Het viel me wel op dat bij 2 keer de batterij minder dan 50% vol was, van de andere keer weet ik het niet zeker.
Ik straks de zaak bellen waar ik hem vandaan heb, maar ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn dit probleem vaker hebben mee gemaakt. Mijn vorig telefoon was een nokia en als die vastliep startte hij na een minuut ofzo weer op. Helaas doet deze dat niet.
Verwijderd
Dat klopt niet, maar waarom woordenboek gebruiken eigenlijk? Gewoon op je keyboard je blauwe "shift"knop gevolgd door het vergrootglasknopje naast de spatiebalk. Dan hoef je maar te tikken op Gebruikerswoordenboek en dan via de menuknop kan je woorden toevoegen.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:24:
Klopt het dat je aan het t9 woordenboek geen nieuwe woorden kan toevoegen? Of kan ik het gewoon niet vinden..
Ik zat eigenlijk net te zoeken hoe je letters met accenten (zoals é, ç...) invoert, weet iemand dat toevallig?
De eerste keer als je vlak na het opstarten alle applicaties afsluit met taskkiller meldt deze dat er 102mb vrij geheugen is. Als je dit herhaalt na een halve dag krijg je rond de 95mb vrij. Als je dit nog later herhaalt, nog minder enz. Is dit normaal gedrag voor Android of zit er een geheugenlek in een van de tools van LG?
Toevallig hier al iemand ervaring met Vodafone en MMS?
Verwijderd
In het Legend / Desire draadje schijnen mensen met Vodafone hetzelfde probleem te hebben.Gabberhead schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:36:
Net maar eens een e-mail gestuurd naar de klantenservice van Vodafone. Ik krijg MMS niet aan de praat. De GW620 staat nog niet in de lijst met bekende apparaten, en de standaard instellingen werken niet.
Toevallig hier al iemand ervaring met Vodafone en MMS?
lubbertkramer in "HTC Desire - Deel 2"
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 18:53 ]
Ze hebben me de instellingen gestuurd voor de HTC Magic (want:"Dat is ook Android"). Op zich een goeie gok die ik zelf ook al had gemaakt, maar dan krijg ik nog steeds een foutmelding bij het verzenden van een MMS.
Het enige dat ze me nu nog kunnen adviseren is om naar een Vodafone verkooppunt te gaan voor 'verdere support'

Maar goed, wellicht dat iemand anders in dit topic wel is geholpen met deze informatie.
Upd: woah! Toch nog een ontwikkeling.
Vodafone support kwam tot een ontdekking waarmee ik nu MMS kan verzenden en ontvangen. Ik gebruik nu deze instellingen, waarbij vooral de onderstreepte regel met APN type van belang is. Standaard wordt aangegeven dat daar de tekst 'mms' moet staan, maar blijkbaar moet dat leeg blijven:
* Ga naar 'Menu' -> 'Settings' -> 'Wireless controls' -> 'Mobile networks' -> 'Access Point Names'
* Druk op de Menu-toets en kies 'New APN'
o Name: Vodafone Mms
o APN: office.vodafone.nl
o Proxy: leeg laten
o Port: leeg laten
o Username: vodafone
o Password: vodafone
o Server: leeg laten
o MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
o MMS proxy: 192.168.251.150
o MMS port: 8799
o MCC: 204
o MNC: 04
o APN type: leeg laten
* Druk op de Menu-toets en kies 'Save'
* Keer terug naar het beginscherm
De mms-instellingen
* Druk op de Menu-toets en kies 'Messaging'
* Druk op de Menu-toets en kies 'Settings'
* Scroll naar 'MMS settings'
o Delivery reports: aanvinken
o Read reports: optioneel
o Auto-retrieve: aanvinken
o Roaming auto-retrieve: optioneel
* De 'Notification settings' kunnen naar eigen wens ingesteld worden
* Keer terug naar het hoofdmenu
Let er op dat dit de instellingen van de HTC Magic zijn en ze op de GW620 dus af en toe een iets andere naam hebben. Doe er je voordeel mee
[ Voor 56% gewijzigd door Gabberhead op 16-04-2010 14:09 . Reden: Nieuwe ontwikkelingen ]
Ik had dit probleem ook, maar heb het nu opgelost door de telefoon te updaten.nicoho schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:34:
zowel in de browser als met de bijgevoegde Youtube applicatie volgt bijna altijd de melding:
kan video niet weergeven.
Van KPN staat er standaard firmware versie V10b op, ik heb de Europese versie V10i op gezet. Hier missen wel wat applicaties (o.a. hyves) maar die kun je zo weer installeren.
Youtube werkt bij deze firmware goed (via 3g en wifi). Ook is er nu een programma "My e-mail", welke ik stukken beter vind dan de standaard email applicatie. De gmail applicatie doet geen push bij mij en de normale email applicatie kan volgens mij helemaal geen push en is langzaam. My e-mail doet wel push en je kan een schema instellen van tijden en dagen waarop geupdate moet worden. Ik weet niet zeker of My e-mail in de standaard KPN firmware zit maar kan me niet herinneren deze ooit te hebben gezien.
Ik heb de how-to van XDA vertaald en alle nodige bestanden om te updaten in een zip bestandje gezet (behalve de firmware zelf), bespaart diegene die wil updaten weer zoekwerk naar wazige rars op nog wazigere websites
De how to en bestanden staan hier, de firmware kun je hier downloaden.
Er is ondertussen ook een firmware met android 1.6 uitgekomen trouwens!
[ Voor 11% gewijzigd door Labman op 28-04-2010 09:37 . Reden: wat toevoegingen ]
...
Ondertussen is ook al de 1.6 ROM voor het toestel van Rogers (canadese operator) beschikbaar. Zie deze post. Ik heb hem wel nog niet geprobeerd.Labman schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:00:
[...]Er is ondertussen ook een firmware met android 1.6 uitgekomen trouwens!Helaas alleen nog koreaans, maar er zit dus wel echt een update voor de gw620 in!
En waarschijnlijk kan via deze rom ook 2.0/2.1 aan de praat gekregen worden, goed nieuws! De koreaanse firmware is met dezelfde tools te flashen..