Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik wil zelf een budget Android aanschaffen en twijfel heel erg tussen de LG GW620 of de Samsung Spica.

LG
Voordeel: Toetsenbord
Nadelen: resistive touchscreen, geen software update

Samsung:
Voordeel: Komt een software update naar 2.1, capacitive touchscreen
Nadeel: geen toetsenbord

Wat zouden jullie doen? Mis ik nog een belangrijke budget kanshebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de X10 mini misschien ook nog een alternatief? Die is zowel met als zonder qwerty hw-keyboard verkrijgbaar.

Die kost 300 pond, dus vermoedelijk 300 euro in NL.

http://www.expansys.com/d.aspx?i=196086

Ook Vodafone en T-Mobile komt met een budget Android:

nieuws: Vodafone en T-Mobile komen met goedkoop Android 2.1-toestel

Die is 2.1 en tussen de 150 - 250 euro! Verder zijn er nog de HTC Magic en de T-Mobile Pulse.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn je specifieke vragen? Wat zijn specifieke twijfelpunten? We verwachten wel wat meer eigen initiatief van zo'n topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Mijn twijfelpunten zijn alsvolgt. Een toetsenbord lijkt mij een stuk relaxter dan een onscreentoetsenbord. (+GW620). Maar als je dan een touchscreen gebruikt wil je natuurlijk liever een beter en groter touchscreen. (+Spica). Nieuwe software, betekent nieuwe features en dat is natuurlijk ook erg positief. (+Spica). De spica is simlockvrij ook nog eens 100 euro goedkoper.

Maar wegen al deze plusjes voor de Spica op tegen een toetsenbord. Of overschat ik het toetsenbord zwaar?

En natuurlijk vergeet ik belangrijk voordelen / nadelen van een van de toestellen?

(Ik ben al geruime tijd de toestellen aan het vergelijken, reviews aan het lezen / kijken, maar ik kan niet kiezen.)

[ Voor 6% gewijzigd door waterstof op 10-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen 100 euro extra betalen voor enkel een toetsenbord(je). Maar een toetsenbord is toch wel heel echt fijn met die kleine displays en budget touchscreens. Op grotere schermen/betere kwaliteit schermen maakt het niet zo veel uit. Maar als je van plan bent veel te smsen en emailen, zou ik wél voor het keyboard gaan - juist omdat bij budget toestellen de schermpjes meestal kleiner zijn en van mindere gevoeligheid. In die gevallen is een HW echt veel fijner. Ik merk het zelf ook m'n G1. Doe toch bijna altijd het keyboard uitsliden voor tik werk. Dus het ligt er ook aan hoeveel je wilt gaan smsen en mailen.

Neem je wel mobiel Internet erbij btw?

Ik zou je btw niet blindstaren op de specs en ook ff de reviews van de Spica en LG vergelijken.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Als ik voor een android ga hoort daar ook mobiel internet bij, anders moet je niet aan een android beginnen. (Vind ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hey,

Ik had hiervoor een MDA Vario en ben dus ook een fysiek toetsenbord gewend. Heb je dat op je huidige telefoon ook? Ik heb sinds gister de T-Mobile Pulse in huis en moet inderdaad wel even wennen aan het virtuele toetsenbord. Meer kans op foutjes, ik typ lang zo snel nog niet als ik deed met mijn MDA Vario. Maar ik denk dat dit in de loop der tijd wel beter gaat (al zal het nooit even snel typen, denk ik).

Ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan: LG GW620, Spica of HTC Tattoo. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de Pulse, omdat:
- Deze goedkoop is (208 euro en simlock vrij)
- 3,5" scherm heeft (lekker groot dus)
- Een Android 2.0/2.1 update krijgt eind deze maand
- Capacitive touchscreen
- Meer geheugen heeft dan de Spica

Over de LG heb ik minder leuke reviews gelezen (snelle slijtage en het resistieve scherm), waardoor die uiteindelijk afviel. De Tattoo vond ik het scherm te klein (lastiger typen) en de Spica heeft minder geheugen en een iets kleiner scherm.

Over de T-Mobile Pulse ben ik goed te spreken, hij bevalt erg goed. Ik gebruik hem ook zonder data-abbo, heb dat simpelweg niet nodig. Ik heb APNDroid draaien om alle data-roaming uit te zetten, maar thuis heb ik hem op wifi waardoor ik daar kan internetten en Apps kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ter uwer info: de GW620 krijgt ook 1.6 en mogelijk ook 2.1, maar dat is nog niet officeel.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:41:
Ter uwer info: de GW620 krijgt ook 1.6 en mogelijk ook 2.1, maar dat is nog niet officeel.
Dat is prachtig! Heb je ook een bronnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als iemand het kan weten, dan is het Ginz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een HTC Tatoo gekocht en ben hier zeer tevreden over. 212 euro'tjes voor een fantastische telefoon.
Ik ben gegaan voor de HTC omdat ik alleen nog maar slechte ervaringen heb gehad met Samsung, en HTC toch een goede reputatie heeft.

Ik wou liever een gsm met een iets kleiner scherm, dus daarom koos ik ook voor dit toestel met een 2.8'' scherm.

Een andere leuke feature is natuurlijk de prachtige sense-interface die HTC biedt. Er zijn trouwens ook geruchten dat Android 2.0 naar de HTC Tattoo komt, maar dit is nog niet zeker.

Er is vandaag blijkbaar nog een mooie reviewgeschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil een eenvoudige telefoon om Android te proberen en ik twijfel nog tussen de Spica en Pulse.
SEA Ninja schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:05:
Ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan: LG GW620, Spica of HTC Tattoo. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de Pulse, omdat:
- Deze goedkoop is (208 euro en simlock vrij)
- 3,5" scherm heeft (lekker groot dus)
- Een Android 2.0/2.1 update krijgt eind deze maand
- Capacitive touchscreen
- Meer geheugen heeft dan de Spica
De Spica heeft nu een 2.1 update, bij de Pulse lees ik op fora dat dit mei kan worden.
De Pulse heeft idd meer geheugen en een 3,5" scherm...

Voor de rest zijn ze ongeveer gelijk. Argh, moeilijk dit :)
Pagina: 1