Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-08 20:04
De LG GW620 is sinds kort te bestellen via de bekende providers. In Canada is deze telefoon bekend als de LG Eve

Volgens de site van Hi is de richtprijs (los toestel) €316,- en zal geleverd worden vanaf 25 januari.

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetfacts.nl/wp-content/uploads/2009/09/lg-gw620.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomnieuws.com/wp-content/uploads/2009/11/lg-gw620-android-smart-phone.jpg

Nieuwsberichten op Tweakers Frontpage
http://tweakers.net/nieuws/62444/lg-brengt-zijn-eerste-android-toestel-uit.html
http://tweakers.net/nieuws/62635/lg-wacht-met-nederlandse-release-android-toestel.html

Opvallende features zijn
- Android natuurlijk (In Canada wordt hij geleverd met Android 1.5 cupcake, het ziet er naar uit in NL ook)
- Hardware Qwerty toetsenbord
- 5mp camera met LED-flits
- 1500 mAh batterij
- Relatief klein voor een smartphone (ook maar een 3" scherm)

"nadelen" t.o.v. directe concurentie
- Resistief scherm

Belangrijke Specs:

Afmetingen: 54.5 x 109 x 15.9 mm
Gewicht: 139 grams (battery included)

Kloksnelheid: 528 Mhz
Proc: Qualcomm MSM7200A
RAM: 256 MB
ROM: 512 MiB (accessible: 170 MiB)
Uitbreidbaar met micro SD(HC) tot 16 GB (of 32 GB, komt niet overal overeen)

Scherm: 3" resistief TFT (320 x 480)

Bronnen
SPECS (van 'officiele' site)
SPECS 2
Specs komen niet overal overeen.

Video's

[YouTube: http://www.youtube.com/v/A7JSzgH2cjg&hl=nl_NL&fs=1&border=1]

[YouTube: http://www.youtube.com/v/XzdZKViwbbE&hl=nl_NL&fs=1&border=1]

handige links:
How to Root guide

[ Voor 31% gewijzigd door Reist op 12-02-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
off-topic: Hoi allemaal, eerste posts op het GoT-forum!

Mijn abonnement verloopt eind februari, en ik ben al een tijd op zoek naar een waardige opvolger voor mijn oude vertrouwde SE k800i. Ik zit nu bij T-mobile, en heb hier wel goede ervaringen mee, dus wilde hier graag blijven.

Na te hebben getwijfelt tussen o.a. de iPhone en de SE Satio, gaat mijn voorkeur toch uit naar een toestel met Android, het open source karakter van dit OS spreekt mij erg aan.
Dus ik kwam al snel uit bij:
- HTC Hero (geen hardware toetsenbord, geen flits bij camera)
- Samsung Galaxy i7500 (niet verkrijgbaar via T-mobile)
- Samsung Spica i5700 (geen hardware toetsenbord, geen flits bij camera)
- Motorola Milestone (aan de prijzige kant, groot)

Nu zag ik op de website van T-mobile een paar dagen terug dit toestel opeens (voor mij uit het niets) tussenstaan, en hier bleek ook op internet nog niet heel veel van bekend. Er was zelfs op GoT geen topic over...

Nu mijn vragen:
Wat vinden jullie van het toestel?
Maakt de aanwezigheid van een hardware qwerty toetsebord goed voor het (mindere) resestieve scherm?
Heeft er iemand ervaringen met dit toestel?
Hoe betrouwbaar zijn over het algemeen toestellen van LG? heb zo het idee dat deze snel stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik zie deze echt niet staat in de T-Mobile webshopt, alleen in de HI webshop.

Ik heb namelijk net zelf mijn abo verlengt bij T-Mobile en ben voor een 1 jarig contract gegaan + Web and Walk. Dan krijg je de T-Mobile Pulse gratis. Deze telefoon heeft wel een capacitief scherm, alleen geen hardware keyboard. Maar de prijs/kwaliteit verhouding is meer dan uitstekend, heb ik via verschillende sites begrepen (ik moet hem dus nog binnen krijgen).

Misschien ook een optie voor je ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
Dit is m toch:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/shopping/product/productdetails.aspx?vid=ResidentialProductPostpaidDetails&ProductId=7528&Filter=LG%20Electronics

Vind het hardware-toetsenbord wel een groot voordeel.
Wanneer krijg je de Pulse binnen? bijna dezelfde specs als de HTC Hero(G2 touch) toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Reist op 21-01-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 08:32
Is er al een richtprijs bekend van deze telefoon zonder abonnement eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Reist schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:47:
Dit is m toch:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/shopping/product/productdetails.aspx?vid=ResidentialProductPostpaidDetails&ProductId=7528&Filter=LG%20Electronics

Vind het hardware-toetsenbord wel een groot voordeel.
Wanneer krijg je de Pulse binnen? bijna dezelfde specs als de HTC Hero(G2 touch) toch?
Ik zie hem nu inderdaad ook. Raar dat ik hem dan niet kon vinden....

Als ik dit toestel selecteer om aan te schaffen met precies hetzelfde abbo wat ik nu genomen heb, dan moet ik nog 100 euro bijbetalen. De Pulse is gratis voor me.

Groot voordeel van de Pulse vind ik toch het grotere scherm (3,5") en het feit dat het scherm capacitief is. Geen geklooi meer met pennetjes gelukkig. Ook schijnt de type-ervaring met het onscreen keyboard vergelijkbaar te zijn met dat van de Iphone.

Helaas heb ik de telefoon nog niet, maar ik krijg hem woensdag binnen. Ik moet het dus nu nog doen met ervaringen die ik lees in het Pulse topic.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
zezke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:51:
Is er al een richtprijs bekend van deze telefoon zonder abonnement eigenlijk?
Volgens mij niet.

Als ik het toestel probeer te bestellen bij T-Mobile, dan verschijnt al de melding dat de levertijd langer op zich kan laten wachten. Dus ik vermoed dat T-Mobile zelf nog niet eens dit toestel op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reist schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:03:
"nadelen" t.o.v. directe concurentie
- Resistief scherm
En lage resolutie van dit scherm, 480x320 pixels..
Alhoewel hij natuurlijk wel in het budgetsegment wordt geplaatst..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
CLB schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:08:
[...]

En lage resolutie van dit scherm, 480x320 pixels..
Alhoewel hij natuurlijk wel in het budgetsegment wordt geplaatst..
Zo een groot nadeel is dat toch niet aangezien de G1, Magic en Hero ook deze resolutie hebben? Het is geen afwijkende resolutie zoals de Tattoo waardoor je minder apps ziet in de marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik zei, voor het budget niet, maar de nieuwere modellen hebben een stuk hogere resolutie.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Net even de review bekeken, interessante smartphone, al zal veel afhangen van de prijs.

In de review wordt er wel gezegd dat de marketplace nog geen betaalde apps aanbiedt, hoe komt dit? Verder ben ik ook wel nieuwsgierig naar de CPU en RAM in dit beestje.

Heeft elke androidgsm trouwens video-editing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
zezke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:48:
In de review wordt er wel gezegd dat de marketplace nog geen betaalde apps aanbiedt, hoe komt dit?
Ik denk dat dit komt omdat Android een open besturingssysteem is (zoals Linux), waarvoor iedereen gratis applicaties kan maken. Tenslotte is de broncode algemeen beschikbaar onder het GNU licentie beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
speedme schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat dit komt omdat Android een open besturingssysteem is (zoals Linux), waarvoor iedereen gratis applicaties kan maken. Tenslotte is de broncode algemeen beschikbaar onder het GNU licentie beleid.
Iedereen kan gratis applicaties maken, maar je bent niet verplicht je broncode vrij te geven (tenzij je andere code met opensource licentie gebruikt in je werk). Dus je kan hiervoor net zo goed betaalde apps uitgeven als elk ander OS.

Net even wat zitten rondsnuffelen volgens de site van hi kost hij los € 316 en is hij leverbaar vanaf 25 januari.

[ Voor 9% gewijzigd door zezke op 21-01-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
zezke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:48:
...
In de review wordt er wel gezegd dat de marketplace nog geen betaalde apps aanbiedt, hoe komt dit? Verder ben ik ook wel nieuwsgierig naar de CPU en RAM in dit beestje.
...
Dit staat in de 2e specs-link. Als ik dit moet geloven heeft deze dezelfde processor als de Hero: Qualcomm MSM7200A met 528 Mhz. RAM: 256 MB

Door "oudere" hardware valt deze inderdaad in het budgetsegment.

Dit viel me net op aan de specs (2e link)

Cellular;Networks: GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS850, UMTS1900
Cellular;Data:Links: CSD, GPRS, UMTS, HSDPA, HSUPA

gaat maar tot 1900 Mhz... is dit nadelig?

PS: Heb TS aangepast met laatste gegevens.

[ Voor 19% gewijzigd door Reist op 21-01-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Het gaat over frequenties, je moet hier niet denken "meer is beter". Dit zijn gewoon standaarden, zo wordt in België en Nederland 900 en 1800 Mhz gebruikt. (Bron)

Trouwens die "bugdet"segmenten bij android zijn nu niet echt budget te noemen eigenlijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door zezke op 21-01-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Er schijnt overleg te zijn over een mogelijke upgrade naar hogere android versies.
Bron: http://www.iwantmyonepointsix.com/?p=127
Als ze een update gaan doorvoeren dan wordt dit denk ik mijn nieuwe telefoon.
Eindelijk weer een androidphone met hardware keyboard, zijn er veels te weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

zezke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:16:
Het gaat over frequenties, je moet hier niet denken "meer is beter". Dit zijn gewoon standaarden, zo wordt in België en Nederland 900 en 1800 Mhz gebruikt. (Bron)

Trouwens die "bugdet"segmenten bij android zijn nu niet echt budget te noemen eigenlijk :P
GSM zal prima werken, die is inderdaad op 900 en 1800MHz in NL en BE. Echter 3G (UMTS, HSPA) is op 2100MHz.
Maar ik ga er van uit dat LG voor de Europese markt de Eve met Europese 3G frequenties uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
FrankNStein schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:25:
[...]

GSM zal prima werken, die is inderdaad op 900 en 1800MHz in NL en BE. Echter 3G (UMTS, HSPA) is op 2100MHz.
Maar ik ga er van uit dat LG voor de Europese markt de Eve met Europese 3G frequenties uitbrengt.
Waarschijnlijk is die er al, de Eve is namelijk al verkrijgbaar bij T-Mobile in de UK en daar werken ze met dezelfde 2100 Mhz 3G standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
Hoe zit het trouwens met custom ROM's voor deze telefoon. Als ik het goed begrijp worden deze toestel specifiek geschreven toch?

Voor de Hero (bijvoorbeeld) zijn er al tig te vinden. Maar worden er voor een toestel als deze((nog?) niet zo'n "hype" als de Hero), dan wel custom ROM's geadapteerd? of is die kans klein?

Anders is het voor mij denk ik wel het ideale toestel.

op de site van t-mobile(NL) staat:
Netwerken: GSM 850/900/1800/1900

Ook hier zie ik 2100 niet tussen staan. Op de britse t-mobile staat inderdaad dat 3g wel ondersteund wordt.

Of wordt 3g ook over andere frequenties verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Het al dan niet uitkomen van custom rom's is inderdaad nogal afhankelijk van populariteit. Maar aangezien dit een budgettoestel is dat naar verluid een vrij degelijk hardwarekeyboard heeft, is er wel kans dat er zich een paar devs op storten. Maar zeker is dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gepakt van Twitter:
#Unboxing Video vom #LG #GW620 mit Google #Android ist auf dem Weg ;) ^Fr
http://twitter.com/LGBlog/status/8079230853

Ik ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
Maar ik vind t wel mooi dat ze het batterijklepje nu zwart hebben gemaakt, en op fotos op de nederlandse LG site lijkt het alsof het keyboard blauwig is. KLIK. In mij opinie wel een vooruitgang op het model wat in de review-videos te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Net even de specs bekijken op de officiele site, wat valt op:

-speelt geen DivX af
-fm radio
-wifi n
-geen games met bewegingssensor

Vooral dat laatste is bijzonder aangezien in bovenstaande review kan gezien worden dat er wel degelijk een accelerometer inzit om te detecter waren je het toestel horizontaal of verticaal houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn dit allemaal minpunten, of zijn die -'tjes gewoon puntjes van opsomming?
- DivX is redelijk logisch in de Androidwereld, er is maar 1 toestel die dit namelijk out of the box kan..
- X
- X
- Lijkt me dat een game die dat nodig heeft dus gewoon werkt, waarom zou dat niet lukken

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 23-01-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Was gewoon een opsommingslijstje:P Niet zo over nagedacht geef ik toe. Hij heeft dus wel degelijk een radio en wifi n en er wordt dus vermeld dat hij geen DivX aankan of games met bewegingssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOTiVe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
zezke schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:49:

-geen games met bewegingssensor

Vooral dat laatste is bijzonder aangezien in bovenstaande review kan gezien worden dat er wel degelijk een accelerometer inzit om te detecter waren je het toestel horizontaal of verticaal houdt.
In het filmpje vind ik dat nog niet eens zo heel duidelijk, het kan nog te maken hebben met het uitschuiven van het toetsenbord. Bij het draaien van het toestel zie ik het niet schakelen tussen de twee modi. Toch zit er volgens de specs wel eentje in.

Wat me vooral opvalt is dat het toestel niet bepaald snel reageert op de input, contactenlijst, sms, etc. openen duurt (mij) relatief lang. Dat doet me al snel verder kijken naar de duurdere modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Bij het openschuiven van het toetsenbord lijkt hij inderdaad automatisch in landschapsmodus te gaan, maar dit vind ik persoonlijk goed: zo kan ik lui liggend toch nog in landschapsmodus prutsen, in tegenstelling tot m'n iPod touch die dan steeds betweterig wil doen en terug naar portret gaan.
Ik meen me te herinneren dat je in de review bij het testen van de browser op een bepaald moment kan zien hoe hij het toestel draait (met gesloten toetsenbord) en het scherm meedraait.

Ik heb net deze video bekeken en het lijkt me toch enorm mee te vallen van reactie. Maar ik ben ook een tragere gsm gewend momenteel dus ik ben niet veel gewend.

Verder blijkt hij toch DivX aan te kunnen, wifi n ontbreekt echter weer... Enorm veel tegenstrijdige berichten over de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan in Android ook instellen dat de accelerometer niet werkt =) DivX ondersteuning zou best kunnen,
de Samsung Spica doet dat ook.. Anders heb je daarvoor third party software, dus het kan eigenlijk altijd =)
WiFi N lijkt me zeer onwaarschijnlijk, geen een enkele mobiel / PDA die ik ken heeft dat namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 24-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Let me shed some light:

Van dit toestel komt - als het goed is - deze week een uitgebreide review online. Ben nog een beetje aan het klooien met screenshots, dat wil niet echt lukken lijkt het... Iets met drivers voor de GW620.

Ten eerste: hij heeft divx-ondersteuning. Ik wist het al, maar heb het nog even getest en het werkt out-of-the-box.
Ten tweede: hij heeft een bewegingssensor, maar LG heeft dat 'uitgezet' in de interface: als je het toetsenbord uitschuift, gaat hij naar landscape-modus. Games met bewegingssensor werken gewoon :)

Afijn, nog veel meer kun je van de week dus lezen :)

ps. En voor wie het wil weten: rooten kan, maar het is nog een hele operatie en er zijn nog geen custom roms enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Screenshots:
- Je kan Home++ even installeren (homescreenreplacement) die kan screenshots nemen
- Anders inderdaad rooten en dan via verschillende applicaties screenshots nemen van de interface

Waarom testen jullie eigenlijk zo'n cheapass dinkytoy LG'tje? Regel dan is een week een Milestone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Bedankt voor de informatie!

@CLB Jij hebt toch een Milestone meende ik, dus heb je niet echt nood aan een review toch? Verder vind ik dat Tweakers er goed aan doet toestellen uit alle prijsklasses te reviewen, van "dinkytoys" tot highend toestellen. Niet iedereen legt zo maar even 500 euro uit voor een smartphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zezke schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:02:
@CLB Jij hebt toch een Milestone meende ik, dus heb je niet echt nood aan een review toch?
Reviews van Tweakers.net zijn altijd zeer uitgebreid, fijn om te lezen, dus nood is er niet, maar 't is wel leuk.
De huidige review: Milestone: Motorola's comeback dankzij Android, is getypt na 1 middagje gebruik aka *FAIL*
Verder vind ik dat Tweakers er goed aan doet toestellen uit alle prijsklasses te reviewen, van "dinkytoys" tot highend toestellen. Niet iedereen legt zo maar even 500 euro uit voor een smartphone...
Dat klopt, maar houd de eisen om een review te schrijven dan allemaal even hoog.
Uit Anroudwokke's reply begrijp ik dat hij nagenoeg een week deze LG heeft, die Motorola slechts 'n middag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
Ben erg benieuwd naar de review, de LG GW620 is de eerste Android met hardware toetsenbord sinds de G1 die officieel uitkomt in nederland. Dat is wat mij betreft wel een review waard.
Juist ook omdat hij zo goedkoop is, is het een een goedkoop prulletje of kan hij zich nog goed staande houden tussen de duurdere modellen?
Maar inderdaad, het is wel jammer dat de ene review minder diepgaand is dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Er is een nieuwe review verschenen: klik
+Great keyboard
+Nice social networking overlay
+Compact package
+Good camera
+Option to use S-Class
+Low price

-Resistive screen
-Chunky build
-Old version of Android
-Laggy UI at times
Moest LG nu bekend maken wat de prijs in de Benelux wordt, wanneer hij komt en dat er een update komt is er een grote kans dat hij in m'n broekzak terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
Review op duitse CNet. geven m een 5.6/10

Niet zo best dus. Maar hun argumenten zijn nogal vaag.

+ Attractief design
+ Stabiele behuizing
+ Uitstekend qwerty-toetsenbord

- Prestaties niet op niveau van concurrentie (ze kraken vooral de camera af, maar die zijn op alle android phones niet best)
- Beschikt niet over een echt opmerkelijke functionaliteit

M.I. niet echt een betrouwbare review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Daar wordt er ook vermeld dat hij € 380 kost en voor dat bedrag is hij ook niet op het niveau van de concurrentie. Waarom ze de camera afbreken is me onduidelijk, vele sites vermelden net dat dit een van de betere camera's op de androidmarkt is (al wil dit ook niet zoveel zeggen natuurlijk).

Tjah het is een androidsmartphone met full keyboard, wat meer van opmerkelijke functionaliteiten hadden ze verwacht? Het heeft zelfs DivX-ondersteuning en een fm-radio nu ik er over nadenk en dat hebben de htc-toestellen bijvoorbeeld al niet.

De LG GW620 Eve is nu ook terug te vinden bij kpn (klik), daar kost hij los € 280. Nog niet te vinden in Belgische winkels jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
@CLB

De preview (en let op de 'p' ;)) van de Milestone is idd gebaseerd op een middagje gebruik. Dat was om snel een voorproefje te geven van het toestel, in de tijd dat hij als qwerty-toestel (en geen Duitse qwertz) beschikbaar kwam via grijze import. Er bleek bijzonder veel interesse in het toestel te zijn op GoT en daarom wilde ik het toestel tóen al bespreken. Voor een volledige review wachten wij op het moment dat Motorola een reviewexemplaar beschikbaar stelt. Maar dat kan nog even duren :s

Er zijn een paar grote verschillen tussen een preview en een review: beide bespreken alle mogelijkheden van de foon en een impressie van hoe hij werkt, plus wat foto's van de buitenkant en de software. Bij een uitgebreide review, zoals de GW620, kan ik een betere indruk geven van dagelijks gebruik. Bovendien halen voor een review een toestel uit elkaar, doen snelheidstesten en eventueel benchmarks (de GW620 is de eerste gebenchmarkte Android, hij neemt het op tegen een Hero met custom rom ;)). Daardoor is de beoordeling véél diepgravender en kan ik bijvoorbeeld in de conclusie duidelijke plus- en minpunten aangeven.

Welke toestellen we uitgebreid reviewen, hangt af van interesse en beschikbaarheid: op basis van interesse op GoT, in nieuwsberichten in de PW - moet blijken dat genoeg tweakers het toestel interessant zullen vinden. Bovendien moet de fabrikant een reviewexemplaar (die hebben we meestal twee weken) beschikbaar kunnen stellen - en het liefst zó op tijd dat de review online kan als het toestel op de markt komt. Maken we altijd de juiste keuzes? Wellicht niet. Had ik de Milestone en X10 volledig willen reviewen? Absoluut. Maar dat kon nog niet, en dus staan er nu previews online :)

Sommige toestellen lijden geen twijfel: de HD2 en N900 dóen we gewoon. Andere zijn twijfelachtiger, en de GW620 was inderdaad meer zo'n twijfelgeval. De reden dat ik toch dit toestel 'volledig' heb gereviewd, is omdat er genoeg interesse was in het toestel en LG twee weken voor release een reviewexemplaar kon leveren. Ook is het LG's eerste Android. Daar komt bij dat het een toetsenbord heeft, iets dat bij nog niet veel Android-toestellen te vinden is, maar dat wel belangrijk is voor veel tweakers.

Derde factor was dat het nu gewoon niet druk is qua reviewtoestellen: in het najaar kwamen de HD2, N900, Tattoo, Samsung H1 enz allemaal op mijn bureau, ongeveer rond dezelfde tijd. Nu houdt de telecomsector de toestellen voor zich in de aanloop naar het MWC volgende maand. Behalve de GW620 liggen er geen reviewtoestellen op mijn bureau.

Afijn, ik heb gehoopt hiermee wat meer inzicht te verschaffen in waarom welke toestellen worden gereviewd en wat de verschillen zijn tussen een preview (Milestone, X10) en reviews (GW620, HD2). Hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoudwokke schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:04:
Afijn, ik heb gehoopt hiermee wat meer inzicht te verschaffen in waarom welke toestellen worden gereviewd en wat de verschillen zijn tussen een preview en reviews. Hoop dat het beetje duidelijk is!
Zeker zeker, duidelijk, dank =)
Maar een kleine note, uit de titel van het artikel kon ik dat toentertijd duidelijk niet opmaken..
Milestone: Motorola's comeback dankzij Android en / of Preview: SE Xperia X10: Android on steroids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Yeah I know: we wilden teveel in de titel kwijt, denk ik, en dan past hij niet meer op de frontpage ;)

Overigens stond het wel duidelijk in de inleiding:
Toch wilde Tweakers.net alvast een voorproefje van dit toestel geven. Tweaker WHiZZi heeft inmiddels een Milestone in huis en bleek bereid om zijn toestel korte tijd ter beschikking van de redactie te stellen. Tweakers.net bedankt WHiZZi daarom ook hartelijk voor zijn medewerking aan deze uitgebreide preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes ik weet 't, ik weet 't, maar wil graag jullie buitenproportionele expertionele mening horen over die Stone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
@arnoudwokke: Wanneer mogen we de review zo ongeveer verwachten?

Nu dus blijkbaar :) Nette review, enkel jammer dat er nog geen verkoopprijs vermeld wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door zezke op 28-01-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
Bij hi.nl staat een toestelprijs 316 euro aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten toch wel veel minpunten aan dit toetsel imho..
- Chipset is voor deze tijd gewoon outdated
- Resistief scherm van 3" met een 480x320 resolutie
- Geen virtueel toetsenbord
- Android 1.5 zonder upgrademogelijkheden
- S-class interface van LG zelf
- Afgesloten connectoren

Enige leuke en vernieuwende is dan het fysieke toetsenbord...
Maar met een prijs van rond de 320,- die ik voorbij zie komen, zou ik niet weten waarom
mensen niet voor een HTC Hero gaan die momenteel nog 350,- kosten (simlockvrij)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik ben het met je eens dat het model erg raar op de markt komt. Het is qua specificaties een instapmodel. Echter de prijs rechtvaardigt dat niet.
Alleen vind wel dat de S-class interface subjectief is. Het kan dus zowel een voordeel als een nadeel zijn. Het is vast wel uit te schakelen op een manier. Als het toestel populair word zal men er vanzelf wel voor gaan ontwikkelen.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
Fysiek toetsenbord heeft voor sommige mensen veel meerwaarde. En die van de LG Eve schijnt erg goed te zijn. Dan heb je opzich ook geen virtueel toetsenbord meer nodig lijkt me.

De S-class interface is volgens mij makkelijk uit te schakelen en het is inderdaad maar net wat je mooi/handig vindt.

Vraag me wel af waar arnoudwokke de zekerheid vandaan haalt dat er geen update zal komen, daar is volgens mij nog geen definitieve uitspraak over gedaan door LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig zei ik 'imho'... Fysiek tobo heeft inderdaad een meerwaarde,
maar de rest van de hardware is outdated. Kun je lekker typen op je trage device.. hmm tsja..
En alleen fysiek is altijd landscape.. En populair.. ben beniewd, dan had hij 200,- moeten kosten denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

speedme schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:58:
[...]

Groot voordeel van de Pulse vind ik toch het grotere scherm (3,5") en het feit dat het scherm capacitief is. Geen geklooi meer met pennetjes gelukkig. Ook schijnt de type-ervaring met het onscreen keyboard vergelijkbaar te zijn met dat van de Iphone.
Ik kan moeilijk ontkennen dat een capacitief scherm beter is, maar heb jij ooit het gevoel gehad dat je een pennetje nodig heb bij Android? Dat je een pennetje nodig heb bij Windows Mobile ja, maar bij Android.....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Zover ik heb begrepen wordt dit toestel binnen de retail kanalen onder KPN uitgeleverd (gesimlocked dus). Of dit blijvend is of niet heb ik niet kunnen afleiden, maar hij wordt in ieder geval geïntroduceerd door KPN.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjan90 op 29-01-2010 18:05 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Op Amazon.de is hij te vinden voor 270 euro momenteel, wat al een stuk beter is van prijs (maar kan nog altijd beter natuurlijk).
CLB schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:23:
Zitten toch wel veel minpunten aan dit toetsel imho..
- Chipset is voor deze tijd gewoon outdated
- Resistief scherm van 3" met een 480x320 resolutie
- Geen virtueel toetsenbord
- Android 1.5 zonder upgrademogelijkheden
- S-class interface van LG zelf
- Afgesloten connectoren

Enige leuke en vernieuwende is dan het fysieke toetsenbord...
Maar met een prijs van rond de 320,- die ik voorbij zie komen, zou ik niet weten waarom
mensen niet voor een HTC Hero gaan die momenteel nog 350,- kosten (simlockvrij)...
Akkoord de chipset is outdated, maar de htc hero die je noemt als beter alternatief heeft diezelfde chipset en dezelfde resolutie. De 1.5-updateloze-android is veel meer een dealbreaker, echt raar van LG dat ze deze nu nog uitbrengen.

De S-class interface is gewoon uit te schakelen als deze je niet aanstaat en persoonlijk zie ik het nut wel in van afgesloten connectoren als ik kijk naar de verzameling stof en vuiligheid in de connectoren van mn huidige telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door zezke op 30-01-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
Hoe groot schatten jullie de kans op een update naar 1.6 of misschien 2.x... ?

Deze wordt natuurlijk groter als de telefoon een succes wordt, maar ik heb hier een hard hoofd in. In Canada, waar deze al een tijdje uit is, is dit niet echt het geval. Jammer...

[beetje off topic]
De Milestone wordt komt inmiddels prijstechnisch ook wel in de buurt, kan m nu via gsmwijzer.nl(iemand hier toevallig ervaringen mee?) met een t-mobile abbonnement (relax 25 + web n walk vast 2 jarig klik) voor €31,- kopen. Lijkt me een aardige deal.
[/off topic]

[ Voor 9% gewijzigd door Reist op 30-01-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enkele GSM-wijzers reviews...
Voor de rest kunnen abbo's icm de Milestone besproken worden in: Motorola Milestone levertijden en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
Interessante ontwikkeling op het androidforum LG Eve topic. Iemand beweert van LG Canada het bericht te hebben gehad dat er binnenkort een upgrade naar 2.0 zal zijn.
Kopie van het bericht dat hij kreeg:
Hello
Thank you for contacting LG Customer service. We are here to help provide you with the answers or guidance you need. If you require further assistance please submit a new request or contact customer service at 1-888-542-2623.
Apparently I have just learned that the Android software will be upgradeable to 2.0 in the near future on the LG Eve.
Regards
LG Canada
Bron: http://androidforums.com/...eve-android-update-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de GW620 bezorgd gekregen. Om even mijn referentiekader te schetsen: mijn vorige telefoon was een HTC S710 met WM6.1
Telefoon kost me 30 euro (waarvan ik weer 20 euro terugkrijg via de factuur) bij een 2jarige verlenging bij T-mobile. Voor het internetgebruik heb ik een web-n-walk plus abbo.

Het zijn geen benchmarks maar ontzettend subjectieve gebruikerervaring op basis van bovengenoemd referentiekader ;)

Mijn indruk:
- De s710 en GW620 zijn nagenoeg even groot. De GW620 is wel een stukje dunner.
- Ten opzichte van de s710 een veel groter scherm (omdat het nummerblok niet meer fysiek aanwezig is)
- Het fysieke toetsenbord schuift naar de andere kant open dan de s710, dat is even wennen.
- In de telefoon is een 1GB microSD kaartje meegeleverd (geen idee of dit standaard zo is)
- Snoer van de USB lader is relatief kort (1m). Met een stopcontact op plintnivo moet ik even scheef op de bank zitten
- Opstarten duurt een minuutje of zo. Voor mijn gevoel niet langer dan de s710
- Eerste keer opladen duurt bij mij 2 uur.

En dan...... zo ongeveer het 1e scherm wat je krijgt is "selecteer uw taal" met een lijst talen. Aangezien Nederlands niet bovenin de lijst staat moet er gescrolt. En tsja.... de eerste keer scrollen is even wennen.... dus we slepen en we scrollen in 1 keer naar de onderkant van de lijst. Nog maar een keer maar dan wat minder snel. Dat werk... en shit... net nederlands voorbij. Dan nog maar een keer zachtjes.... huh? De phone herkent de scroll niet en maakt er een 'klik' van... zonder verdere vragen voor bevestiging wordt ik begroet in het DEENS! Heb je een phone waar je nog niet eerder mee gewerkt hebt en staat ie in het deens... het deens! Dan maar even in de handleiding kijken.... wel een uitleg dat je de taal kunt wijzigingen maar nergens hoe. Ook googlen levert niet de gewenste resultaten... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah..... mijn deens is niet best en ik geen idee heb waar ik naar moet zoeken dus dan maar in serie alle opties bij langs. Na ongeveer een 15m heb ik de optie gevonden. Als er 1 optie voor verbetering vatbaar is dan is het wel een "weet u zeker dat u xxxx als taal wilt instellen" venster.

- Direct maar even m'n wifi instellen. Mijn thuisnetwerk wordt prima herkent en verbinden duurt een seconde of 2.
- Het fysieke toetsenbord werk prettig. Knopjes zijn goed voelbaar en de nummerieke rij is erg prettig.
- Instellen van de mail is erg eenvoudig. Mailadres en wachtwoord erin en het werkt... (ja mijn ervaring met andere telefoons is iets anders)
- Mijn opgeslagen contacten (die wel op de sim staan) worden niet herkend door de gw620, dan maar opnieuw invoeren.
- Het scherm reageert vrij goed. Het gebruik van de vingers is dan ook geen probleem.
- Wat apps gedownload en het werkt prima.
- De GW620 draait op Android 1.5. Nu heb ik geen ervaring met de nieuwe versies maar ik heb niet direct het idee dat ik iets mis.

- Omdat er wat twijfel was over onscreen toetsenbord en GPS: indien gewenst kan een onscreen toetsenbord worden gebruikt en de telefoon beschikt wel degelijk over GPS.

Samenvatting
Postief
- Fysiek toetsenbord (met aparte nummerieke rij)
- Android
- 5MP camera met led flitser
- GPS
- Goede intergratie van Internet en Social apps.
- microSD kaartje meegeleverd
- Accu gaat 2 dagen mee met standaard instellingen en zeer regelmatig gebruik (zie volgende post)

Niet zo positief
- Kort laadsnoer
- Taal wijzigen zonder bevestigingsvraag
- Opgeslagen contacten kwijt zie volgende posts hoe ze te importeren zijn

Niet te beoordelen
- Android 1.5 ipv 1.6 of 2.0 => A1.5 is een ENORME verbetering ten opzichte van WM. Geen idee of ik iets mis ten opzichte van A1.6 of A2.0
- Snelheid => Snelheid is een goede verbetering ten opzichte van de HTC S710. Met GW620 vergelijkbare toestellen heb ik geen ervaring.
- Accuduur => Moet nog getest worden.

Conclusie:
Ik ben erg tevreden. Ik heb een Android toestel met GPS en een fysiek toetsenbord waarop internet prima werkt en zonder lag in de interface (wat bij de s710 wel vaak gebeurde). Het is geen high-end toestel maar het is een prima Android instap-model. Over 2 jaar zien we wel weer verder.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 13:05 . Reden: contacten zijn te importeren + update accuduur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
Fijne review!

Ik ben er nog steeds niet uit. Ik hoop echt dat er een update komt na 1.6 of zelfs 2.0.

@ eggo: er wederom bevestiging(onderaan) dat de LG Eve een update krijgt naar 1.6, van dezelfde bron. Deze komt dat uit voor de LG Eve van Rogers. Ik neem aan dat LG die update wel doorzet naar de rest van providers buiten Canada.
Hello Puleen,

On behalf of LG, I want to thank you for your inquiry and feedback on the LG Eve. We are happy to announce that LG will be releasing an upgrade to Android 1.6 OS for the LG Eve this Spring, for Rogers customers. The upgrade is expected to be available for download on both the Rogers and LG websites. Soon after, LG will begin shipping the LG Eve with 1.6 OS to our partner Rogers, who will then manage consumer distribution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:01
@retrox welk abbo heb je dan voor 2 jaar?

(enne na het selecteren van de taal niet de backtoest geprobeerd zeker ;) die werkte hier perfect toen ik de verkeerde taal selecteerde! Of kreeg je daarna geen vragen meer? En sloot de welcome-'app' zich daarna af en belande je op het homescreen?)

Ik krijg hem over exact een week (net een afspraak gemaakt met de bezorgers die dat voor t-mobile afhandelen)...

Ik heb namelijk mijn abonnement verlengt (zait er al 4 jaar weet niet of dat invloed heeft)
Relax 25 + SMS Verdubbelaar + Web&Walk
Wat inhoud dat ik elke maand onb. kan internetten en 190 min kan bellen OF 380 SMSjes kan versturen, en dat voor MAAR 31.40 Euro per maand 1 jaar lang zonder andere kosten, dus gratis telefoon en geen aansluitkosten!

Totale kosten voor me abonnement en telefoon: 376.80 euro wat volgens mij geen slechte deal is ;)

@Reist waarom wil je persee een update, kan je dat is uitleggen (oftewel wat dnek je dat dat toe gaat voegen buiten wat kleine dingetjes om die ook via apps kunnen of echt totaal overbodig zijn)?

Als laatste, ben erg benieuwd hoe dat ding het doet kwa performance, wat ik las aardig vergelijkbaar met me oude HTC Hero'tje?

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 02-02-2010 17:57 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:57:
@retrox welk abbo heb je dan voor 2 jaar?

(enne na het selecteren van de taal niet de backtoest geprobeerd zeker ;) die werkte hier perfect toen ik de verkeerde taal selecteerde! Of kreeg je daarna geen vragen meer? En sloot de welcome-'app' zich daarna af en belande je op het homescreen?)
Relax 20 + Web n Walk Plus (16,95+14,95) = 31,90
Bijbetalen: 30 euro maar weer 20 retour via factuur. + WnWplus 1e 6 maanden vvoor 7,95

De belminuten krijg ik er nooit door. De SMS komt nog in de buurt. Het meeste doe ik toch per mail.

de Web-n-Walk plus
Download: tot 1Mbps.
Upload: tot 384 Kbps.
Datalimiet: 2GB (daarna gaat de snelheid terug naar 384/64Kbps, de standaard web-n-walk snelheid)

Back-toets durf ik niet te zeggen. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd maar weet echt niet meer in welke volgorde. Wellicht leuk om te testen als je het toestel binnen hebt?

m.b.t de accuduur
maandagavond om 20.00 opgeladen (100%)
- wifi staat aan
- mail synchroniseert regelmatig
- geen energiebesparende instellingen (zoals donkerder beeld)
- 2 widgets op homescreen
- 10 mailtjes verstuurt
- circa uurtje gesurft
- circa uurtje tv gekeken (uitzending gemist)
- een minuut of 5 gebelt
- 15 minuten spelletje gespeelt
- 1 sms verzonden

het is nu woensdagochtend 9.30 en de batterij geeft 30% aan. Gaat dus 2 volle dagen mee met standaard instellingen en redelijk intensief gebruik. Ik vindt het meevallen maar dat is natuurlijk volledig subjectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07
ik heb mijn hero verkocht en deze telefoon er voor in de plaats gekocht en moet zeggen dat ik hier geen spijt van heb. Het touchscreen vind ik ook niet perce een nadeel. Vind het juist een voordeel datik met dit toestel wat accurater input kan leveren, om dat hij ook op bv een nagel reageert. De sense interface is wel een plus punt van de hero, maar in de market zijn wel alternatieven en leuke widgets te vinden die dit kunnen compenseren.

Het toetsenbord is een absoluut voordeel tov de hero en ook vind ik de vorm wat beter waardoor ik hem lekkerder in de hand vind liggen.

Ik heb dus absoluut geen spijt, en zie persoonlijk ook niet in waarom dit toestel geen hit zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:19:

Niet zo positief
- Kort laadsnoer
- Taal wijzigen zonder bevestigingsvraag
- Opgeslagen contacten kwijt
Als je in je contactenlijst zit, druk de middels knop in en daar kan je ergens je contacten kopiëren vanaf je SIM.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:37:
[...]
Als je in je contactenlijst zit, druk de middels knop in en daar kan je ergens je contacten kopiëren vanaf je SIM.
Held!
(dit werkt dus, beetje jammer dat de phone niet zelf met deze melding komt, of ik moet het gemist hebben door de mijn 'deens drama')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30
Jordan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:03:
ik heb mijn hero verkocht en deze telefoon er voor in de plaats gekocht en moet zeggen dat ik hier geen spijt van heb.
...
Ik heb dus absoluut geen spijt, en zie persoonlijk ook niet in waarom dit toestel geen hit zou kunnen worden.
Dit vind ik bijzonder om te lezen. Ik dacht dat de Hero toch wel een bijna-voorsprong had op de LG Gw620. De Hero heeft een 3,2" scherm en de LG een 3" scherm. Verder is de LG iets zwaarder en iets dikker. Wat ik nog lastig vind is dat de LG een 'restitief' scherm heeft, al ben ik niet anders gewend. (Ik ben nu nog in het bezit van de allereerste generatie HTC Touch Cruise met WM6.1). Verder heeft de LG geen multitouch, wat misschien later ook wel handig zou kunnen zijn. Maar ik mis ook dit niet.
Een groter nadeel vind ik nog wel dat er onduidelijkheid is op een mogelijke upgrade naar Android 1.6/2.0/2.1. Afwachten dus...

De LG heeft een paar voordelen, met als grootste het toetsenbord en eventueel een zwaardere accu.

Ook ik twijfel sterk om voor dit toestel te gaan. Ik houd dit topic in de gaten.

[ Voor 5% gewijzigd door sander85 op 04-02-2010 14:57 . Reden: Upgrade ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik heb gisteren dit toestel gekocht bij de T-Mobile winkel, de losse toestelprijs was daar rond de 285 euro (gelukkig had ik nog wat T-Mobile extra credits die ik in kon wisselen waardoor ik een stuk goedkoper uit was). Naast deze telefoon heb ik een Touch Diamond 2, ik heb deze puur gekocht als gadget om er eens mee te spelen (en omdat ik de traagheid van de TD2 icm WinMo zat was, 6.5 werkte aardig in het begin maar na verloop van tijd werd de boel steeds slomer, ook rare storingen en gesprekken die halverwegen werden onderbroken.

Ik heb het toestel los gekocht bij de T-Mobile winkel, ik heb zelf ook een T-Mobile sim. Wat mij opviel was dat er niks T-Mobile achtigs bij de telefoon zat, geen boekjes, ook geen theme op de foon zelf etc, ik vermoed dus dat hij niet sim-locked is. Verder werd er bij de telefoon een lader, een datakabel die ook als laadkabel dient (en die erg kort is) en een setje oordopjes geleverd. De datakabel is overigens geen micro-usb (wat ik wel had gehoopt).

Mijn eerste ervaringen: het werkt allemaal lekker soepel en snel hoewel dit natuurlijk subjectief is. Binnen 5 minuten had ik mijn gmail account met agenda en mail er in staan, dit werkt er echt perfect op. Ik gebruik ook google-talk wat erg goed gaat met het toetsenbord (het toetsenbord is wel echt een pre).
Ik was wel even aan het zoeken naar de muziekspeler, in al mijn ongeduld was ik er van overtuigd dat dit wel via de ingebouwde mediaplayer af te spelen zou zijn, maar er blijkt dus een apart iets voor muziek te zijn (ik keek er gewoon overheen). Het scherm is ook best goed, ik vind het in ieder geval niet hinderlijk dat de resolutie wat lager is dan bijvoorbeeld een TD2.

De appstore van android is een leuke feature, met als risico dat je van alles gaat downloaden om uit te proberen omdat er zoveel leuke apps in zitten die je als gadget wil hebben (zoals de barcode reader, die best aardig werkt).

Het is me helaas nog niet gelukt om de telefoon op de computer (met winVista) werkend te krijgen. Er zat geen driver CD bij, dus ik dacht "plug 'm gewoon in en ik zie wel". Windows detecteerd wel dat er iets is, maar blijft bij het automatisch zoeken van drivers tijden zoeken zonder resultaat, dit moet ik dus wat anders aanpakken.

De camera: eigenlijk alleen gebruikt voor de barcode reader en een probeer foto'tje...zoals naar mijn mening bij alle camera's op telefoons weinig bijzonders.

To Do:
- Contacten importeren op een of andere manier
- Kijken of ik op een of andere manier met de exchange server van mijn werk kan communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Contacten importeren...
Je kan ze exporteren uit Windows Mobile als .vcf bestandjes en die kun je importeren in Google Contacts

Exchangen...
Kan via verschillende third party applicaties, de bekendste is voor zover ik weet 'TouchDown'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
De LG heeft Moxier geïnstalleerd staan waarmee je normaal exchange zou moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een weekje in gebruik en het toestel bevalt me erg goed. Vooral het eenvoudig beheer van apps in Android is helemaal top.

Hoewel apps niet telefoonspecifiek zijn wil ik toch graag vermelden welke apps de moeite waard zijn om te downloaden:

Battery Widget
- Widget: Laat de batterijstatus zien in procenten.

Gmail unread
- Widget: Toont het aantal ongelezen berichten in je GMail. Verder net als standaard Gmail app.

Data counter widget
- Widget: Onmisbaar voor de internetter. Laat je dataverbruik (zowel wifi als 3G) zien per dag, week, maand.

Dolphin Browser
- App: Deze browser kan je cache opslaan op SD kaart. Scheelt wat ruimte op je phone.

Barcode scanner
- App: Hiermee kan je barcodes scanner met de camera van je phone.

Deze apps/widgets kan je met de betreffende namen vinden in de Market.

bovenstaande apps zijn (naar mijn subjectieve mening) standaard tools waarvan ik het eigenlijk een beetje vreemd vindt dat ze niet standaard geïnstalleerd zijn. Gelukkig is opzoeken en downloaden een erg kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Deze ochtend mijn exemplaar gaan afhalen. Het is een Belgische versie, dus met Azerty. In België te verkrijgen voor 1 € met een Telenet abbonement, maar daar heb ik toch maar voor gepast.

Mijn ervaringen zijn quasi dezelfde als die van -RetroX-, inclusief de setupproblemen ivm de taal. Bij mij was er per ongeluk Engels geselecteerd, dus dat valt dan wel al heel wat beter mee dan Deens. Het touchscreen is even wennen, maar nu werk ik er vlot mee. Het toetsenbord (voor mij een van de grote redenen om voor dit toestel te gaan) is zeer goed, wel moet ik voorlopig nog af en toe zoeken naar de symbolen. Traag vind ik het toestel zeker niet, merk wel op dat ik van een oude ipaq met WM kom (snelheid is relatief). Moest ik verder nog iets onbesproken en spectaculair ontdekken laat ik het wel horen.

Bedankt voor de applicatietips -RetroX-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Retrox kan je is checken of die sim-locked is? Ik krijg hem morgen maar wil hem direct weer verkopen (niet door slechte verhalen maar ik heb al een mooie telefoon), ik krijg hem met sim-lock een stuk minder makkelijk verkocht iig ;)

V&A aangeboden: LG GW620 Zwart
2945#*620# (als je deze code 'belt' zou je het zo moeten weten).=

[ Voor 27% gewijzigd door watercoolertje op 08-02-2010 15:37 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:31:
Deze ochtend mijn exemplaar gaan afhalen. [...]
Mijn ervaringen zijn quasi dezelfde als die van -RetroX-, inclusief de setupproblemen ivm de taal.
[...]
Bedankt voor de applicatietips -RetroX-!
Graag gedaan, mocht je zelf een top app vinden dan hoor ik het graag!
(was al een beetje bang dat ik zo onhandig was, voel me nu wat minder lomp, thanks!)
watercoolertje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:30:
Retrox kan je is checken of die sim-locked is?
[...]
2945#*620# (als je deze code 'belt' zou je het zo moeten weten).=
Tuurlijk:
code:
1
Uw telefoon is niet gepersonaliseerd

nou, en wat is de uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
You can check your simlock status in stock firmware via: 2945#*620#

it will say 'Phone is not personalized' if you are unlocked.
Ik zou zeggen unlocked aan de hand van me quotje :) Thanks voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:57:
[...]
Ik zou zeggen unlocked aan de hand van me quotje :) Thanks voor het checken!
No problemo, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:44
Ik ben van plan dit toestel aan te schaffen. Echter, ik heb (en wil) geen internet abo omdat ik thuis en op school WiFi heb. Is het mogelijk om via een normale manier (dus niet door een een app o.i.d. te installeren) uit te schakelen dat er verbinding gemaakt wordt met internet via 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon geen 3G / internetinstellingen in je toestel zetten =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via T-Mobile staan de instellingen er standaard in. Instellingen zullen vast te wijzigen zijn. In het menu kom ik geen optie tegen om 2G/3G snel uit te schakelen. Omdat ik graag mijn toestel werkend hou ga ik geen instellingen wissen. Wellicht dat iemand anders dit durft ;)

edit: mike29 geeft een goeie app tip (zie posts hieronder)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 14:24 . Reden: reactie tip mike29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik me niet vergis zag ik in een videoreview dat je in het home scherm de bovenste balk (waar de klok en dergelijke in staan) naar beneden kan schuiven voor een menu waar snelkoppelingen voor 3G en WiFi in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Dit toestel heeft blijkbaar standaard geen youtubeapplicatie, zou dit in de market te vinden zijn? Ik heb net even zitten zoeken en niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:48:
Dit toestel heeft blijkbaar standaard geen youtubeapplicatie, zou dit in de market te vinden zijn? Ik heb net even zitten zoeken en niet gevonden.
Wellicht omdat je de belgisch toestel hebt?

Mijn toestel (via T-Mobile) heeft standaard een Youtube applicatie (zelfs een Hyves app)

De app is ook goed te vinden in de market. Gewoon met zoekterm youtube.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 11:21 . Reden: zezke heeft azerty variant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glitch schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:36:
Als ik me niet vergis zag ik in een videoreview dat je in het home scherm de bovenste balk (waar de klok en dergelijke in staan) naar beneden kan schuiven voor een menu waar snelkoppelingen voor 3G en WiFi in staan.
Je geheugen is aardig maar het klopt niet helemaal. Je kan verbinden inderdaad instellen via de notificatiebalk (de bovenste balk die je naar beneden kunt trekken) maar deze bevat alleen Wifi en Bluetooth (en niet 2G/3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:48:
Via T-Mobile staan de instellingen er standaard in. Instellingen zullen vast te wijzigen zijn. In het menu kom ik geen optie tegen om 2G/3G snel uit te schakelen. Omdat ik graag mijn toestel werkend hou ga ik geen instellingen wissen. Wellicht dat iemand anders dit durft ;)
Met het installeren van aan app. genaamd Quick Setting kan je verschillende functies uit/aanschakelen, zonder iets te doen aan de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Net nog even de market doorzocht, echt geen youtube applicatie te vinden daar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30
Hier staat onderaan meer over youtube op Android: http://www.google.com/mobile/youtube/
Daar staat dat het bij Android 'normaal gesproken' al standaard zit ingebouwd.

Ik heb het zelf niet getest, ik heb nog geen Android telefoon.

Verwijderd

zezke schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:52:
Net nog even de market doorzocht, echt geen youtube applicatie te vinden daar hoor.
Ik komt 4 betaalde en 2 gratis apps voor youtube tegen. Hij hoort ook voorgeinstalleerd te staan, dit kan je checken via Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren.
Probeer anders de link van sander.

• zezke
Vreemd, ik zie zelfs geen betaalde applicaties...
Kan aan van alles liggen, de software-versie, je provider, de resolutie: kan geen betaalde apps zien in market

• zezke
Kan je in België eigenlijk al niet-gratis apps zien in de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Handig voor in de TS: Bel naar 3845#*620# en je krijgt een menu met allemaal calibratie/check tools, volgens mij kan je daar zefls nog geluiden enzo wat harder zetten en ROOT aan zetten (naja je moet wel meer doen dan alleen root daar aan zetten)! En nog veel meer handigheidjes!

Verder heb ik een nogal vaag probleem, aan de randen van het scherm wordt het scherm erg onprecies en de q/a/z op in betterkeyboard kan ik alleen indrukken als ik aan de linker kant van w/s/x druk (dus eignelijk op andere letters dan ik wil :))

Hier een filmpje (het icoontje staat eerst in het midden en als ik naar links ga gaat het icoontje sneller dan mijn pennetje (uiteraard ook met me vinger maar dit zie je beter), als ik dan naar rechts ga gaat het icoontje weer naar de andere kant van het pennetje :S
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uQ10h01LpO0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zezke schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:12:
Kan je in België eigenlijk al niet-gratis apps zien in de market?
Vraag dat dan in 1 van de (door mij) genoemde topics zou ik zeggen? Lees het door, vind MarketEnabler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar simpele vragen.

1.) Hoe zet je de wekker stop?
2.) En hoe zet je muziek stop als je mp3's luistert via de media speler?

Vind hierover niks in het boekje. Ik krijg de wekker alleen in de snooze stand steeds en kan hem alleen stoppend krijgen door steeds de tijdsinstelling dat ik hem af wilde laten gaan helemaal uit de instelling te halen maar dat is nogal omslachtig steeds iedere ochtend.

De muziek krijg ik alleen uit door met het gedownloade programma 'Advanced Task Kill' alle applicaties te stoppen. Anders kan ik de nummers alleen in de pauze stand krijgen. Ook hierover vind ik niks in bijgaande boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Er zou zowel een dismiss als een snooze knop moeten zitten, alsook dat er een stopknop voor de muziek hoort te zitten... Soms doet een hard-reset wonderen (ben je wel alles kwijt, maar daarvoor hebben we 'my backup')!

Zou je voor mij kunnen kijken of je hetzelfde probleem als mij evenaart (zie filmpje in een eerdere post), anders laat ik hem zo snel mogelijk terug sturen!

[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 12-02-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:45:
Er zou zowel een dismiss als een snooze knop moeten zitten, alsook dat er een stopknop voor de muziek hoort te zitten... Soms doet een hard-reset wonderen (ben je wel alles kwijt, maar daarvoor hebben we 'my backup')!

Zou je voor mij kunnen kijken of je hetzelfde probleem als mij evenaart (zie filmpje in een eerdere post), anders laat ik hem zo snel mogelijk terug sturen!
Wat bedoeld u precies met dismiss? Er staat een negeer knop naast die werkt niet echt om uit te zetten, bij media player alleen een pauzeknop.

Ik heb het toestel 1 dag ben nog niet zo volleerd in het scrollen, heb er ook geen pen voor. Ik ontdek dat het veel gemakkelijker gaat met de navigatietoetsen op het toetsenbord en wat u in het filmpje ermee doet in die dingen ben ik nog niet zo thuis, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
Link aan TS toegevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Ow je wilt echt stoppen, tja dat kan inderdaad niet standaard (best gek nu je het zegt, maar zoals je merkt mis ik het dus niet ;)), en dat zit er ook niet echt aan te komen (ik heb een milestone met android 2.0.1 met de music player van android 2.1 en die heeft het ook niet). Er zijn wel wat apps te vinden in de market, denk dat er wel meerdere zijn met een stopknop.

Van het alarm kan ik niet proberen, zoals gezegt ik heb een milestone en ken de LG GW620 alleen van me collega (die hem van mij heeft gekocht omdat ik hem bij me abo kreeg). Maar er zijn vast ook al andere die het voor maandag voor je kunnen checken, er hoort namelijk echt een dismis knop/swipe-button te zitten. Maar ook hier geld, zoek op 'alarm' in de market, download er een paar, kijk of het wat is en gooi de rest weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Normaal komt er een venstertje op als je wekker afgaat dat vraagt of je wil snoozen of dismissen. Het is echter lastig als je vanuit je bed naar je telefoon slaat om die herrie af te zetten om de dismiss knop te mikken, meestal heb je een ander deel van het scherm mee of een van de touchbuttons en dan gaat hij dus in snooze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Worden er ook oordopjes bij de telfoon geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Ik kwam de GW620 gister tegen en moet zeggen, het leek mij ook wel een interessant toestel als vervanger voor mijn MDA Vario.

Grootste pluspunt is uiteraard het fysieke toetsenbord, al heb ik her en der gelezen dat de kabel/verbinding tussen het toetsenbord en het scherm al vrij snel mankementen kan gaan vertonen (snel slijt). Samen met de verhalen die ik over LG telefoons heb gehoord, klinkt dat toch niet helemaal jofel.

Anyway, ik houd dit topic in de gaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zitten oordopjes bijgeleverd.
Maar ik merk dat er verschillen tussen zitten want ik las eerder dat iemand er een 1 GB geheugenkaartje bij had geleverd gekregen en ik heb er een 8 Gb geheugenkaartje bijgeleverd gekregen.
Ik heb nu wel een volgend probleem.... de mijne wil opeens niet in de 'slaapstand' gaan na gebruik.
Vrees dat ik hem nu moet gaan resetten ofzo?
Ben ik al mijn instellingen en gedownloade programmatjes enz. weer allemaal kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Backupje maken, dan pas resetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:58:
Backupje maken, dan pas resetten..
Uuuuh hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Zoek voor de grap op backup in de market? Of anders op google?

Edit kan iemand (lijkt me sterk dat ik de enigste met dee telefoon ben) is kijken of die dezelfde afwijking heeft als in dit filmpje (is volgens mij een hele kleine moeite om even te checken?):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uQ10h01LpO0]
hier nog een duidelijkere weergave (minder artifacs bij het opnemen ;)):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BlEGWQYINcs]
het gaat er om dat het icoon verder van het pennetje af gaat naarmate ik aan naar de (linker)buitenkant ga! Als ik de 'a' op het toestenbord intoets doet ie het ook niet echt (tobo verdwijt) als ik tussen de 'a' en 's' in druk pakt ie 'a'!

[ Voor 104% gewijzigd door watercoolertje op 15-02-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:58:
Edit kan iemand is kijken of die dezelfde afwijking heeft als in dit filmpje
[...]
het gaat er om dat het icoon verder van het pennetje af gaat naarmate ik aan naar de (linker)buitenkant ga! Als ik de 'a' op het toestenbord intoets doet ie het ook niet echt (tobo verdwijt) als ik tussen de 'a' en 's' in druk pakt ie 'a'!
Het "probleem" doet zich bij mij niet voor (althans niet merkbaar). De rand van het scherm reageert aan de rand wel slechter dan middenin.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste