Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
morvael schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:59:
Ik heb een vreemd probleem met m'n LG. Af en toe krijg ik, willekeurig, een zwart scherm. Als ik vervolgens op de back knop druk verdwijnt het zwarte scherm met als enige gevolg dat m'n contactpersonen uit de telefoon verdwenen zijn! Verder blijft alles dus staan (instellingen, programma's...) heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Is er een stabiele custom rom die ik kan flashen of zou er iets met de hardware aan de hand zijn? Soft reset heb ik al geprobeerd, dit lijkt geen effect te hebben. Alle tips zijn welkom!
Er zijn wel wat custom rom's voor. Ik draai zelf OpenEtna 2.2 maar die heeft nog wel wat bugs (bluetooth werkt nog niet en OpenGL nog niet bijv). Er is een stabiele 1.6 (uitgebracht door een provider) en nog een modified 1.5.

Je kunt eens op www.zacpod.com kijken voor iets meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morvael
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07 19:19
heracles schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:56:
[...]

Er zijn wel wat custom rom's voor. Ik draai zelf OpenEtna 2.2 maar die heeft nog wel wat bugs (bluetooth werkt nog niet en OpenGL nog niet bijv). Er is een stabiele 1.6 (uitgebracht door een provider) en nog een modified 1.5.

Je kunt eens op www.zacpod.com kijken voor iets meer info.
Bedankt voor de site. Na wat rondgekeken te hebben zit ik nog te twijfelen tussen de 1.6 ROM en 2.2. Ik zag tussen de reacties dat die 1.6 firmware sms in unicode wordt verzonden waardoor de oude mobieltjes nog wel eens wat problemen hebben met ontvangen. In die 2.2 versie zitten nog een paar dingen die niet werken, vooral geluid e.d. doen mij twijfelen. Ik vind het niet erg dat bluetooth e.d. (nog) niet goed werken, maar de basis dingen (telefoon, sms, wifi en 3g) moeten toch wel werken. Welke ROM zou jij me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien is het handig even op een rijtje te zetten wat wel en wat niet werkt :)
Ik wil ook kijken naar de 2.2 rom, lijkt me toch een stuk beter dan de 1.5 maar als de helft dan weer niet werkt schiet het ook niet op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
morvael schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:06:
[...]

Bedankt voor de site. Na wat rondgekeken te hebben zit ik nog te twijfelen tussen de 1.6 ROM en 2.2. Ik zag tussen de reacties dat die 1.6 firmware sms in unicode wordt verzonden waardoor de oude mobieltjes nog wel eens wat problemen hebben met ontvangen. In die 2.2 versie zitten nog een paar dingen die niet werken, vooral geluid e.d. doen mij twijfelen. Ik vind het niet erg dat bluetooth e.d. (nog) niet goed werken, maar de basis dingen (telefoon, sms, wifi en 3g) moeten toch wel werken. Welke ROM zou jij me aanraden?
Ikzelf heb OpenEtna 2.1 gebruikt en gebruik nu de 2.2 (laatste RC). Telefoon, SMS, Wifi (wep) en 3G werken sowieso.

Problemen wat ikzelf heb:
AGPS werkt nog niet geloof ik (gewone gps wel, dus geen probleem eigenlijk)
Kan nog geen Flash installeren (word aan gewerkt)
Bluetooth werkt nog niet geloof ik (gebruik ik ook nooit)
Video's speelt hij nog niet vloeiend af (OpenGL word aan gewerkt)

Geluid heb ik geen problemen mee, het enige wat ik jammer vind is dat het koptelefoongeluid volgens mij mono is nog. Verder doet alles het wel, media speelt gewoon af met geluid. Je kunt telefoongesprekken handsfree en gewoon voeren, beltoon werkt ook gewoon. Sms-toon geloof ik ook wel, maar weet ik niet zeker, heb ik uit staan iig. Trillen doet hij ook netjes. Welke problemen ben jij tegengekomen dan?

En mocht hij niet bevallen, je kunt altijd 1.5 terugflashen.
AktiveHate schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:09:
Misschien is het handig even op een rijtje te zetten wat wel en wat niet werkt :)
Ik wil ook kijken naar de 2.2 rom, lijkt me toch een stuk beter dan de 1.5 maar als de helft dan weer niet werkt schiet het ook niet op :|
Problemen staan onder "Issues" op de projectpagina van OpenEtna en onder de reacties bij de items op de site meestal. Veel daarvan zijn ook nog eens regio-gerelateerde problemen ofzo, want een deel van die problemen heb ik geen enkele last van hier in Nederland met de NL versie van de ROM. (Nederlandse taal zit erin gebakken)

[ Voor 19% gewijzigd door heracles op 18-10-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Deze ook net nog gevonden :)
http://libe.toile-libre.org/?p=670

Ga van het weekend beetje tijd maken en eens kijken hoever ik er mee kom :)
Hoop dat het lukt en goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morvael
Even voor de duidelijkheid: ik draai nog steeds de stock rom, maar ik zag die problemen staan bij die "issues" page waar jij ook naar verwijst. Ik ga 2.2 proberen te flashen, zodra dit gelukt is zal ik mijn bevinden hier wel even posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morvael
Vrij soepel verlopen dat geflash, zonder problemen de Koreaanse 1.6 geinstalleerd. Nog geen 2.2 aangezien mijn oude ROM geen fastboot had en het daardoor dus niet mogelijk was. Het loopt prima allemaal en geen problemen meer met vage zwarte schermpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morvael
Door een sms probleem toch maar overgestapt naar android 2.2. Flashen ging prima alleen loop vast met het installeren van Google Apps. De gapps zip file gedownload van XDA en naar m'n SD gepusht met adb. Volgens OpenEtna is de volgende stap 'reboot'. Maar er wordt niks geinstalleerd... Dit moet een reboot in recover mode zijn toch? Bij mij wordt dan gewoon de telefoon in normale modus opgestart. Of moet ik mijn SD card eerst nog geschikt maken? (nu gewoon FAT dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
morvael schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:12:
Door een sms probleem toch maar overgestapt naar android 2.2. Flashen ging prima alleen loop vast met het installeren van Google Apps. De gapps zip file gedownload van XDA en naar m'n SD gepusht met adb. Volgens OpenEtna is de volgende stap 'reboot'. Maar er wordt niks geinstalleerd... Dit moet een reboot in recover mode zijn toch? Bij mij wordt dan gewoon de telefoon in normale modus opgestart. Of moet ik mijn SD card eerst nog geschikt maken? (nu gewoon FAT dacht ik)
Uh, telefoon gewoon verbinden via usb als verwisselbare harde schijf, daarna gewoon de zip file kopiëren naar de root directory van de sd kaart en dan rebooten. Zo heb ik het iig gedaan, dus niet via adb. Controleer ook nog eens of je de goede versie van Gapps hebt.
you can do it from your phone via terminal emulator (didn't try but think this should work). This work for sure via adb shell using the android sdk.
Then :

su
cd /etc/init.d
./15checkgapps
6.1 rc3 is trouwens ook uit, staat nog niet op de hoofdpagina van OpenEtna maar al wel in de download sectie. Bluetooth werkt nu en OpenGL ook :D .

[ Voor 17% gewijzigd door heracles op 29-10-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Das netjes, eigenlijk geen reden meer om geen openetna te draaien, ben je ook van die standaard apps af :)
Als die stomme sdk nou eens mee zou werken :( :S
Lg heeft al wel een update voor de gt450, en ook een nieuw toestel met 2.2.
Schept aan de ene kant hoop voor orginele 2.x voor de gw620, aan de andere kant krijg ik steeds meer het idee dat de gw620 in het vergeten hoekje van lg telefoons komt :'(

[ Voor 44% gewijzigd door Kaalus op 31-10-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem, mijn vrouw heeft deze foon en ze heeft erg veel last van het touch scherm omdat het slecht dan wel niet reageert.

Is er een mogelijkheid om het scherm te kalibreren ??

mvg en alvast bedankt,

Robotjoek

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
robotjoek schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:20:
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem, mijn vrouw heeft deze foon en ze heeft erg veel last van het touch scherm omdat het slecht dan wel niet reageert.

Is er een mogelijkheid om het scherm te kalibreren ??

mvg en alvast bedankt,

Robotjoek
Zover ik weet is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Jazeker het is wel mogelijk, zit alleen een beetje verborgen en niet in het standaard menu.
Open je nummerkiezer, typ 3845#*620# , ga dan naar device test dan is er als het goed is een optie met touch test, als je hierin gaat kun je je schermcalibreren.
Ik weet niet precies meer hoe het precies was, kan het ook niet meer nakijken aangezien ik geen standaard lg rom meer draai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

AktiveHate schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:23:
Jazeker het is wel mogelijk, zit alleen een beetje verborgen en niet in het standaard menu.
Open je nummerkiezer, typ 3845#*620# , ga dan naar device test dan is er als het goed is een optie met touch test, als je hierin gaat kun je je schermcalibreren.
Ik weet niet precies meer hoe het precies was, kan het ook niet meer nakijken aangezien ik geen standaard lg rom meer draai ;)
He Thx voor je (naar ik dacht hulpvolle) reactie, ik kwam via de code idd bij het calibratiescherm, maar als ik wou calibreren bleef het scherm zeggen dat ik niet goed op het puntje drukte (out of range), terwijl ik er echt boven op stond.
Dus niks mee opgeschoten, maar toch bedankt voor de hulp.

Mvg Robotjoek

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Klopt, je moet ook heeeel precies op de het puntje drukken.
Ik moest zelfs met een stylus nog heel precies erop drukken, maar je merkt het verschil wel als het lukt.
En als je het topic even doorleest zul je zien dat er meer mensen zijn die last hebben dat hij blijft zeggen dat out of range is.
Kan dus aan je toestel liggen en dan is er niets aan te doen dan bij de winkel of fabrikant vragen of ze er een nieuw scherm in willen zetten :)

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:59
Gisteren mn Lg aan de pc gehangen en update programma van LG gestart.
Kreeg melding dat software update beschikbaar is en ik kon update starten.
In het update proces komt de daadwerkelijke update niet over (komt geen data binnen) dus kon niet zien wat de update was..
Heeft iemand enig idee welke update beschikbaar was/is voor de lg gw620?

• Kaalus
  • Niet online
Is voor zover ik weet alleen een versie update in firmware, van v10B/V10G naar v10N geloof ik, weet behalve fastboot in de eerdere versies het verschil niet echt voor zover dat er als.
In die versies is dus ook geen sprake van een nieuwe android versie.
Je zou ook even kunnen proberen om je usb debugging aan te zetten in je instellingen.

Verwijderd

Had dit toestel aangeschaft bij het afsluiten van mijn KPN abo. In zes maanden is het toestel drie keer kapot gegaan. Er verscheen constant een zwarte streep op het scherm die niet meer weg ging. Ik vond het toestel fijn om het toetstenbord, niet fijn om het slechte scherm en het veroudere OS en de ellenlange reparatie tijd. Heb nu een HTC Wildfire en ik zal nooit meer een LG Android telefoon aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Ik heb nu Android 2.1 draaiend op mijn GW620. Alles werkt behalve blutooth.
Had al een nieuwe HTC smart gehaald omdat de Gw620 me totaal niet beviel. Nu verveelde ik me en zag mijn gw620 liggen. Even googlen en kwam uit op Openetna. De install van android 2.1 is super simpel en binnen enkele minuten gedaan, Alles word stap voor stap uitgelegt. Ook hebben ze 2.2 al werkend maar deze is nog in een beta fase.

Dus voor iedereen die Android 2.x wil draaien op zijn gw620.

http://openetna.com/openetna/about/

EDIT: Nu toch eens 2.2 geprobeerd. Draait goed/snel. Wifi+telefoon functies werken allemaal. Aleen geen bluetooth.

[ Voor 10% gewijzigd door amaterasu op 01-12-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
amaterasu schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:02:
Ik heb nu Android 2.1 draaiend op mijn GW620. Alles werkt behalve blutooth.
Had al een nieuwe HTC smart gehaald omdat de Gw620 me totaal niet beviel. Nu verveelde ik me en zag mijn gw620 liggen. Even googlen en kwam uit op Openetna. De install van android 2.1 is super simpel en binnen enkele minuten gedaan, Alles word stap voor stap uitgelegt. Ook hebben ze 2.2 al werkend maar deze is nog in een beta fase.

Dus voor iedereen die Android 2.x wil draaien op zijn gw620.

http://openetna.com/openetna/about/

EDIT: Nu toch eens 2.2 geprobeerd. Draait goed/snel. Wifi+telefoon functies werken allemaal. Aleen geen bluetooth.
Uuh, in dit topic is de naam OpenEtna echt al wel tig keer genoemd, zelfs een paar posts boven je nog. Even zoeken op OpenEtna en je had het gevonden.

Bluetooth voor muziek luisteren werkt al wel trouwens, voor bellen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
OK wat algemene info. Na een update van mijn t-mobile gw620 naar v10d geen problemen maar met switch naar homescreen LG home kwam ik in een infinite error loop. Dat kon ik enkel oplossen door een factory reset (volume down, menu, camera tegelijk indrukken). Daardoor verlies je wel alle data. Maar goed.
Verder heb ik ook last van het touchscreen probleem. Druk je ergens dan wordt het een centimeter links ervan gedetecteerd. Dit kan ik oplossen door met de hele duim met flinke druk van onder naar boven over het scherm te drukken. Alsof het scherm een beetje vastgepakt zit en je het hierdoor het los maakt.
Just my 2 cents met de gw620. Hopelijk krijgen we snel een update naar v2.1 want het is best een leuk (budget) toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik probeer de Eve hier in huis te updaten met OpenEtna. Heb het toestel opgestart met fastboot (spatie ingedrukt direct na het opstarten) maar de telefoon blijft hangen op het LG logo. Ik wacht nu al 10 minuten, hoort dit?

De tekst direct na het opstarten is:
USB Fastboot 0.5
Machine ID: 3003 v0
BUild Date: Jan 5 2010, 09:37:33
Serial Number: UNKNOWN

OK ik krijg op mn Windows een melding dat Android 1.0 geinstalleerd moet worden. Ik heb android_winusb gedownload , en geinstalleerd, daarna kon ik"Start Flashing" uitvoeren. Nu start de telefoon op met het openetna scherm, daarna het cyanogenmod startscherm. Dit scherm blijft echter een half uur! Waar ligt dit aan?

Never mind gelukt, ikmoest de telefoon wipen en daarna werkte het.

[ Voor 57% gewijzigd door thefal op 05-12-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morvael schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:22:
Vrij soepel verlopen dat geflash, zonder problemen de Koreaanse 1.6 geinstalleerd. Nog geen 2.2 aangezien mijn oude ROM geen fastboot had en het daardoor dus niet mogelijk was. Het loopt prima allemaal en geen problemen meer met vage zwarte schermpjes!
Heb jij voor mij de originele ROM van de Gw620 nog? Die van mij moet terug naar de winkel omdat het touchscreen niet meer werkt maar mijn backup van de orignele ROM is corrupt geworden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Probeer anders de V10f van zacpod even, zolang het maar een orginele LG rom is maakt het niet uit voor garantie, zeg je gewoon dat je geupdate hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AktiveHate schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:24:
Probeer anders de V10f van zacpod even, zolang het maar een orginele LG rom is maakt het niet uit voor garantie, zeg je gewoon dat je geupdate hebt :)
Oh dat wist ik niet, ik heb die van Zacpod nu geinstalleerd, de LG updater herkent hem ook als 'laatse versie' het opstartscherm is helaas wel van Rogers en niet van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Je kan hem met de LG utils/tools handmatig terug flashen naar V10g, heb je meteen weer fastboot voor openetna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50
Ik heb net de GW620 van mijn vriendin geflashed via fastboot naar Openetna Froyo 2.2. Alles is goed verlopen en hij start ook netjes op.
Nu mis ik echter de Market tussen mijn applicaties, kan iemand mij uitleggen hoe ik deze er weer op kan zetten? Heb al wat gezocht maar kan niks relevants vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Je hebt met de 1e x opstarten een sdkaart met de gapps erop erin gedaan?
Zo niet moet je dat nog even doen, dan staan al je google apps er op. :)
Of heb je dat al wel en doet je market het alleen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcello83 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:52:
Ik heb net de GW620 van mijn vriendin geflashed via fastboot naar Openetna Froyo 2.2. Alles is goed verlopen en hij start ook netjes op.
Nu mis ik echter de Market tussen mijn applicaties, kan iemand mij uitleggen hoe ik deze er weer op kan zetten? Heb al wat gezocht maar kan niks relevants vinden...
Van de site van openetna kan je de Google Apps downloaden, de market behoort daar toe.
http://wiki.openetna.com/w/Gapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Volgens mij is dit 'nieuws' nog niet gepost hier:
http://www.allaboutphones...update-voor-de-GW620.html

"LG zal ook haar GW620-smartphone van een interessante update voorzien. Volgens Tulner is LG momenteel bezig met een 2.2-update voor het toestel die begin volgend jaar verwacht wordt voor de telefoon.

Helaas zonder tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Pagina terug in het topic staat dat bericht gepost ;)
Vind het zoiezo raar 2.1 maken als 2.2 er al is en nu zelfs al 2.3.
Ben blij met men custom OpenEtna, draait als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ben benieuwd of die update wel echt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Zeiden ze niet hetzelfde over Android 1.6? :X

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AktiveHate schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:49:
Je kan hem met de LG utils/tools handmatig terug flashen naar V10g, heb je meteen weer fastboot voor openetna :)
Ik kan die LG utils/tools nergens vinden op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik geloof er alvast niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
@ Coltragon:

1e hit op google ;)
http://www.megaupload.com/?d=LTQS4EF9

Mocht die niet werken stuur even een dm ik heb ze ook nog op m'n hdd staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkluivingh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-03 16:39
De applicatie is ook hier te verkrijgen

http://www.lg.com/nl/supp...duct-profile-mobile-redux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Kunnen jullie wel filmpjes kijken van youtube met de GW620? ik krijg steeds een melding Video kan niet worden afgespeeld.

Ik krijg altijd dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dat probleem had ik met 1.5 ook, geen idee waar dat aan ligt, misschien dat het helpt om een nieuwere youtube app uit de market te halen of alle youtube data te wissen?
Heb me hier nooit echt druk over gemaakt eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
MasterMido schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:32:
Kunnen jullie wel filmpjes kijken van youtube met de GW620? ik krijg steeds een melding Video kan niet worden afgespeeld.

Ik krijg altijd dit bericht.
Ik kan gewoon filmpjes kijken met 1.5. Heb de voorgeinstalleerde versie van youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:05
mn vrouw heeft een gw620 en ze klaagt echt vaak over het toestel.
ze wilt de samsung 551 halen puur en alleen omdat het een nieuwe android versie draait.
nu lees ik hier dat je hem zelf kan updaten via openetna.
ik heb echter 1 punt waarom ik twijfel dit uit te voeren en dat is bluetooth.
ik lees dat je geen bluetooth verbinding kan opzetten met bijv een carkit

klopt dit?
of geld dit alleen voor 2.2 beta versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
dimocash schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:08:
mn vrouw heeft een gw620 en ze klaagt echt vaak over het toestel.
ze wilt de samsung 551 halen puur en alleen omdat het een nieuwe android versie draait.
nu lees ik hier dat je hem zelf kan updaten via openetna.
ik heb echter 1 punt waarom ik twijfel dit uit te voeren en dat is bluetooth.
ik lees dat je geen bluetooth verbinding kan opzetten met bijv een carkit

klopt dit?
of geld dit alleen voor 2.2 beta versie?
Ik heb hier geen carkit om het te testen, ik weet wel dat bluetooth zeker al werkt voor het verzenden van foto's etc. (net uitgetest) Maar als die ondersteuning er nog niet is, zal hij er wel snel komen. Het team dat OpenEtna ontwikkelt werkt erg snel. Waarom flash je hem trouwens niet gewoon? Dan kun je het zelf uitproberen, je hebt toch niets te verliezen als je vrouw al een andere telefoon wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
gisteravond toch maar geinstalleerd en tot nu toe is ze zeer tevreden met dr 2.2
foto's maken gaat veel beter en de snelheid van het apparaat is sterk verbeterd.

je vraagt je dan echt af waarom LG dit niet allang uitgebracht heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Iemand ook last dat de sync met het gmail account niet zo lekker werkt?
Op internet vond ik ergens dat je bij manage applications 'gmail storage' clear data moet kiezen. Dat werkte inderdaad, maar na een paar dagen is het toch weer mis. En om nou elke keer de data te clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Cableguy434 schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:02:
Iemand ook last dat de sync met het gmail account niet zo lekker werkt?
Op internet vond ik ergens dat je bij manage applications 'gmail storage' clear data moet kiezen. Dat werkte inderdaad, maar na een paar dagen is het toch weer mis. En om nou elke keer de data te clearen.
Op basis van je problemen vermoed ik dat je de standaard ROM van LG zelf gebruikt. Dit is een gekend probleem en helaas is er (voor zover ik weet) geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
zezke schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:06:
[...]

Op basis van je problemen vermoed ik dat je de standaard ROM van LG zelf gebruikt. Dit is een gekend probleem en helaas is er (voor zover ik weet) geen oplossing.
Ik begrijp dat dat met openetna 2.2 dus niet optreedt. Correct? Ik ben zeker van plan hem te upgraden naar openetna, zeker als lg het laat afweten. Ik wil alleen nog eenmaal het toestel bij t-mobile voor garantie brengen ivm het touchscreen probleem, als het uitkomt. Maar laten we het even hebben over wat er niet goed werkt in openetna 2.2? Werkt alles naar behoren? Wat wel en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
het toestel begint sinds vanmiddag opeens spontaan te rebooten.
zonder aanleiding ervoor.
heeft iemand een idee?
mn vrouw heeft er wel apps vanuit de market op gezet.
zijn er bepaalde bekende apps die dit kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
dimocash schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:13:
het toestel begint sinds vanmiddag opeens spontaan te rebooten.
zonder aanleiding ervoor.
heeft iemand een idee?
mn vrouw heeft er wel apps vanuit de market op gezet.
zijn er bepaalde bekende apps die dit kunnen veroorzaken?
Ik ken zelf geen applicaties die die problemen veroorzaken, maar ze kunnen er zeker zijn hoor. Kun je ze nog verwijderen tussen de reboots door? Dan kun je misschien wat uitsluiten.

En draai je OpenEtna of de standaard fabriekssoftware? In het geval van OpenEtna, probeer WiFi eens uit te zetten(bekende bug in OpenEtna soms). Als dat niet werkt of in het geval je nog de fabriekssoftware draait, probeer als uiterste een factory-reset?
Hold down the VOLUME DOWN button, MENU button (the one on the keyboard), and CAMERA button for about 5-10 seconds, and a message will come up asking if you want to factory reset the phone.
Important : all data will be lost
Cableguy434 schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:33:
[...]

Ik begrijp dat dat met openetna 2.2 dus niet optreedt. Correct? Ik ben zeker van plan hem te upgraden naar openetna, zeker als lg het laat afweten. Ik wil alleen nog eenmaal het toestel bij t-mobile voor garantie brengen ivm het touchscreen probleem, als het uitkomt. Maar laten we het even hebben over wat er niet goed werkt in openetna 2.2? Werkt alles naar behoren? Wat wel en wat niet?
Ik draai OpenEtna 2.2 rc5 (nieuwste).
Afgelopen week kreeg ik ook de melding dat syncen met mijn Gmail account niet lukte. Toen ik probeerde in te loggen via mijn computer op Gmail kreeg ik ook de melding dat er verdachte activiteiten geconstateerd waren, en moest ik mijn Gmail-account verifiëren dmv een sms naar mijn telefoonnr. Nadat ik dit gedaan had en een nieuw wachtwoord had ingesteld werkte het syncen met mijn telefoon ook weer perfect.

Voor een lijst van wat het wel doet en wat het niet doet moet je maar eens op de OpenEtna site kijken (op de "Project Page" vooral onder "Issues" of "Wiki")

[ Voor 47% gewijzigd door heracles op 20-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik heb de nieuwste openetna erop gezet.
het zou best kunnen dat wifi de oorzaak is.
even testen vandaag.

bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
De gt540 is in elk geval nu beschikbaar
http://www.lg.com/nl/android/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Jaa, nu maar afwachten voor de GW620.
gezien dat deze al ouder is en LG hierbij ook nogal vaag deed over een 1.6 update verwacht ik er niet veel van.
Al zijn ze in korea al wel met 2.2 bezig, er zwerven al wat beta filmpjes rond op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Niet online
Heb ook nieuwste openetna nu, en werkt echt perfect. Alleen GPS pakt hij niet zo snel op als bij 1.5 (ndrive en google navigate). Gewoon ervoor zorgen dat je wekelijks backup en synct zodat als er iets gebeurd je altijd al je gegevens nog hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Bij mij is de GPS met Openetna bijna niks langzamer dan met 1.5 heb al eens een x naast elkaar gelegd om het verschil te zien.
En over het evt backuppen, ik heb nog geen enkel probleem gehad met een crash waardoor er data van men toestel is verdwenen, hoogstens een reboot maar zelfs dat niet meer, draai nu al 405 uur zonder reboot :D (waar ik anders nooit verder kwam dan 125 uur ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een email ontvangen van LG naar aanleiding van mijn vraag of er een update komt.
In de mail wordt bevestigd dat er een update komt naar Android 2.1 of 2.2, maar dat nog niet te zeggen is wanneer. Er zou al een update op de website te staan, maar die schijnt niet te werken, zodat er nu aan een nieuwe update gewerkt wordt.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ja... de update is uit. Alleen er is heel weinig over te vinden. Ik zou hem bij mij op mijn website kunnen aanbieden. Laat me maar weten of dat wat is.

Zelf zou ik graag willen weten hoe ik het erop moet zetten... iemand?

Mvg. Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waar heb je die info vandaan? Ik kan er namelijk niks over vinden, ook niet bij LG zelf :?
De firmware op je telefoon zetten kan via de LG-software, staat ook gewoon op de LG-website.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Mad Marty schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:40:
Waar heb je die info vandaan? Ik kan er namelijk niks over vinden, ook niet bij LG zelf :?
De firmware op je telefoon zetten kan via de LG-software, staat ook gewoon op de LG-website.
Ja daar ben ik ook zeer nieuwsgierig naar.... en belangrijkste....welke versie is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Voor zover ik weet is er enkel nog maar een Koreaanse update voor de KH5200 uit. Best nog even geduld hebben tot de Europese er is want de Koreaanse heeft toch redelijk wat nadelen: sommige menu's in het Koreaans, smsen maximum 139 tekens lang anders wordt het een mms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
zezke schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:31:
toch redelijk wat nadelen: sommige menu's in het Koreaans, smsen maximum 139 tekens lang anders wordt het een mms...
Volgens mij was er zelfs een maximum van 80 zo uit mijn hoofd...

Maar hebben andere er ook last van dat het toestel onnoemelijk traag is? Dat bijvoorbeeld het kantelen van het scherm al 5 seconden duurt als je het toetsenbord uitklapt?
Of dat schermtransities 3+ seconden duren bij het drukken van de menuknop (zoals hier http://www.youtube.com/watch?v=7JGcxAghyO4#t=2m58s maar dan veeeeel slomer)?

En dit is met OpenEtna dus, moet je je voorstellen hoe traag de telefoon daarvoor was? Maar nog steeds het toestel is veeeeeeeeel te traag, hoe kan dit komen? Enige wat ik me kan voorstellen is de taskkiller uitzetten, gaan we vanavond eens proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door thefal op 04-02-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Het blijft stil rond de update dus ik heb de officiele koreaanse 2.2 geinstalleerd.
http://www.chip.de/news/L...-verfuegbar_46959674.html
Op het daarin genoemde forum staan veel ervarigen en tips. (duits)
Geflashed met winflasher.
http://www.guimmer.cz.cc/open-etna-winflasher
Ik heb een wipe en flash gedaan.
Mijn eerste indrukken zijn positief. Alles werkt gewoon. Moest enkel de apn instellen voor internet, maar de handleiding daarvoor staat op de t-mobile site. Bluetooth niet getest omdat ik dat nooit gebruik.
Ik heb tot nu toe 1x een koreaanse melding voorbij zien komen toen ik mijn wifi uitzette.

Ik heb mijn toestel trouwens eerst moeten downgraden omdat ik geen fastboot had (v10d). Daarvoor heb ik een franse v10b_00 geflashed via dit topic:
http://forum.openetna.com/index.php?topic=370.0

Zul je zien dat lg morgen de update uitbrengt ;-)

Update 2 dagen later.
Nog steeds geen spijt van de update. Werkt eigenlijk zoals met 1.5 met het verschil dat je alle nieuwe versies en apps kan gebruiken. Het is me een raadsel dat LG deze versie niet uitbrengt. Als er al iets niet werkt (en dat heb ik nog niet ondervonden) weegt dat toch echt op tegen alle functionaliteit die je mist met 1.5. En dat wordt natuurlijk steeds meer. Als je nog een jaar met je toestel moet doen raad ik de update zeker aan. Ik ga op zoek naar een sneller toestel, want laten we eerlijk zijn dit toestel is best traag en 2.2 heeft daar voor mij geen verandering in gebracht.

[ Voor 25% gewijzigd door Cableguy434 op 23-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09-2024
Vandaag geupdate via de site van LG NL naar Android 2.2. Ik moet zeggen dat het prima draait en alle apps en instellingen weer automatisch geinstaleerd worden die er al op stonden.

Je moet wel geduld hebben met updaten en de installatie erna op je toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Greoo op 25-02-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Cableguy434 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:18:

Zul je zien dat lg morgen de update uitbrengt ;-)
Hoe ironisch, het was dus de 23e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Inderdaad, eindelijk de officiële Froyo-update. Netjes ook dat alle instellingen en apps opgeslagen en gerestored worden na updaten. In 20 minuutjes was de GW620 van m'n vriendin weer helemaal up-to-date. Heb wel het idee dat Froyo erg veel van het toestel vraagt, voor mijn gevoel gaat alles vrij langzaam.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Niet online
Heeft iemand OpenEtna al vergeleken met de officiele update van LG? Ik wil niet zomaar van openetna afstappen (videocamera gebruik ik toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:53
Hallo,

Ik had even een vraag.
Heb gister de handmatige 2.2 update van LG uitgevoerd, prima verlopen en ben eindelijk weer enigszins tevreden met mijn toestel. (Toestel kan nu whatss app draaien)

Maar nu wilde ik gewoon Internetten op mijn mobiel en kwam ik erachter dat de browser nu alleen nog maar gebruik maakt van Touch screen. Ik kan nog wel scrollen doormiddel van mijn pijltjestoesten, maar niets meer aanklikken door op Enter te drukken.

Aangezien mijn touch screen al ongeveer een jaar stuk is, en ik het toch niet gebruik heb ik nu toch echt wel een probleem.
Is er iemand die hetzelfde probleem ondervonden heeft en daar een oplossing voor gevonden heeft? Of is er iemand anders die er veel verstand van heeft en mij graag wilt helpen?

Mvg,
Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Je kan altijd gebruik maken van Opera Mobile. Ik vrees dat dit niet aan te passen is zonder een nieuwe update van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
Hmm ik doe vast iets verkeerd. Ik heb de update tool gedownload van de LG site en geïnstalleerd. Toen de driver geïnstalleerd en toen mijn mobiel aangesloten maar nu geeft hij steeds de melding dat mijn mobiel al up to dat is :S staat nog gewoon 1.5 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
Als nog gelukt. De update tool werkt niet bij iedereen verschilt per provider begreep ik. Ik heb nu ook de handmatige update gedaan die werkte goed! Alleen mijn contacten lijst wil nog niet goed. Denk dat ik hem even terug moet zetten op fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMido schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:24:
Als nog gelukt. De update tool werkt niet bij iedereen verschilt per provider begreep ik. Ik heb nu ook de handmatige update gedaan die werkte goed! Alleen mijn contacten lijst wil nog niet goed. Denk dat ik hem even terug moet zetten op fabrieksinstellingen.
Hoe heb je dit gedaan? Ik krijg ook de melding: 'Uw telefoon heeft al de laatste software versie. Er is geen update nodig.' :(

Opgelost: (gevonden op Androidworld.nl)

GW620 handmatig updaten naar 2.2
Ik was het wachten nu echt meer dan zat dus heb ik mijn toestel handmatig geüpdate
naar de reeds verschenen 2.2 firmware die voor Nederland is uitgekomen.

Hieronder heb ik beschreven hoe je je telefoon kan updaten, dit is meer voor de mensen
die nog steeds niet kunnen updaten en moeten wachten totdat het voor hun eigen provider
beschikbaar is zoals hi (deze heb ik zelf ook)

Ga naar deze link:
http://csmg.lgmobile.com:9002/swdata...00/V20D_00.kdz

en download de Nederlandse 2.2 firmware dit is een kdz bestand.

Als je de firmware hebt gedownload ga dan naar deze link:
KDZ_FW_UPD_EN.zip - 4shared.com - online file sharing and storage - download

hiermee kan je de firmware installeren, na de download pak alle bestanden uit.
Zorg dat je toestel verbonden is met je pc en klik op KDZ_FW_UPD.

Browse nu naar de v20D_00.kdz bestand dat je hebt gedownload en druk dan op
"launch software update"
dit gaat zo een 10 minuten duren er zal een bericht komen te staan dat de
update compleet is en je telefoon zal vanzelf herstarten.

De eerste keer booten vanaf 2.2 kan even duren maar het werkt gewoon
zonder problemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dat zou idd moeten werken, als je dat probeert vergeet dan niet om je telefoon uit de debug modus te halen.
Mocht je 1 van de vroegere versie's van de GW620 hebben met fastboot dan kun je ook de 2 bestanden van openetna afhalen, op die manier updaten is toch een stuk minder tricky, ben persoonlijk niet zon fan van updaten met .kdz en de LG tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
Ik heb nog een probleem ondervonden van het niet werken van mijn touch screen.

Ik kan sinds de 2.2 update niet meer een inkomende oproep opnemen d.m.v. toetsenbord of menuknop. Ook dit is nu alleen nog maar mogelijk met het touchscreen.
Iemand die weet welke instellingen ik moet veranderen?
Heb zelf al gezocht, maar kon het niet vinden.

Gr.
OnnoS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het ook gedaan. Alleen Bluetooth naar een andere telefoon werkt nog niet. Wel via een FTP achtig iets met mijn computer. Iemand die weet hoe dat moet? Van telefoon naar telefoon? Hij blijft vragen om te bevestigen dat een toegestuurde code moet worden bevestigd. Ik kan die code verder niet ingeven. Heel vaag.
*knip*

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 20-03-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Als je die code krijgt moet jij en diegene van wie de andere telefoon even simpel op koppelen drukken en klaar ben je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
AktiveHate schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:11:
Als je die code krijgt moet jij en diegene van wie de andere telefoon even simpel op koppelen drukken en klaar ben je! :)
Koppelen lukt wel... verbinden dus niet ... dan vraag hij een bevestiging of de code wel gelijk is.

*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 20-03-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:07
Hoi,

Sinds de update naar 2.2 via LG heb ik een aantal dingen gevonden die niet of niet goed werken.
Zo kan ik het volume niet meer harder of zachter zetten met de knoppen aan de zijkant en de hauptische feedback blijft aan staan terwijl dit niet staan aangevinkt. (te vinden onder geluidsinstellingen) Meer mensen die dit hebben? Persoonlijk vind ik het niet echt fijn en had het uit staan. Helaas lukt dat nu dus niet.

Daarnaast heb zag ik ook dat er een regeltje noors/deens staat .Lyde ved skaermlas, LG hiervan al op de hoogte gebracht, maar nog geen reactie terug.

Groeten Lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:57
Ik heb twee weken geleden mijn gw620 handmatig geüpdate naar 2.2 en hij werkt als een zonnetje. Je moet wel een beetje geduld hebben want het updaten zelf duurt lang (10 min) en het rebooten daarna ook (5 min). Gewoon de handleiding volgen die op androidworld staat:
http://www.androidworld.n...g-updaten-naar-2-2-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
nice dat de update er is:)

[ Voor 96% gewijzigd door NL_Scratch op 20-03-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
Bij mij werken alle functionaliteiten ook nog!! Ook harder en zachter zetten is geen probleem.

Alleen mijn mobiel is wel erg traag met whatsapp en het typen van sms berichtjes. Ik heb de hele zin al getypt en pas later verschijnt de regel. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Dus WhatApp en alle 2.2. applicaties werken er goed op?, Ik ben van plan om de LG GW620 2de hands te kopen om een beetje van Android te proeven.

Heeft het toestel ook echte minpunten (bijvoorbeeld korte batterijduur)

ben benieuwd.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
Yakolev schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:08:
Dus WhatApp en alle 2.2. applicaties werken er goed op?, Ik ben van plan om de LG GW620 2de hands te kopen om een beetje van Android te proeven.

Heeft het toestel ook echte minpunten (bijvoorbeeld korte batterijduur)

ben benieuwd.
Ik raad je absoluut af om dit toestel te kopen.
Sinds dat ik hem heb, vorig jaar april heeft hij 2/3 maanden lekker gewerkt. Toen begon touch screen ermee op te houden (moest naast icoontjes klikken ipv erop) en op gegeven steeds verder van de icoontjes af tot op een moment hele touch screen het niet meer deed.
Ik dacht, gebeurd mij weer, maar bleek dat meerdere mensen hier last van hadden. Ook de LG service van dit toestel laat de wensen na omdat, wanneer je je toetsel opstuurt je lekker 2/3 weken kan wachten tot dat je hem terugkrijgt. En de beloofde 2.2 update heeft veel te lang op zich laten wachten. Ook blijkt dat na het terugkrijgen van het toestel, het touchscreen erweer mee ophoudt (niet zelf ervaren, maar ervaring van andere GW620 gebruikers)

Ook is die 2.2 dan eindelijk uit, 2.2 werkt alleen maar op touchscreen. Eerst kon je toetsenbord nog gebruiken om telefoon op te nemen of om te internetten. Dat gaat nu ook niet meer.

Enige pluspunt, is whatsapp en dat is ook enige reden waarom ik 2.2 op mijn LG GW620 heb staan.

Oja en nog 1 groot minpunt. Batterij redt geen eens 1 dag als je aan het whatsappen bent.
Ik laad de batterij altijd 's ochtends op tot uur of 12 en savonds is batterij leeg.
Enige wat ik gebruik is whatsapp en mail en doe dat niet hele dag door.

@MasterMido:
Zelfde probleem hier, ik word er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Bedankt voor je info, zoiets zeggen ze je natuurlijk niet in de reviews. Dan maar elders kijken voor goedkope Android smartphones.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Niet online
Met OpenEtna heb ik echter zowaar een batterij van maximaal 2 dagen bij alleen bellen en smsen. Bij whatsappen en intensief gebruik (msn) 1 dag van sochtends vroeg tot savonds laat.

Nooit problemen met het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
OnnoS1991 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:40:
[...]

Ik raad je absoluut af om dit toestel te kopen.
Sinds dat ik hem heb, vorig jaar april heeft hij 2/3 maanden lekker gewerkt. Toen begon touch screen ermee op te houden (moest naast icoontjes klikken ipv erop) en op gegeven steeds verder van de icoontjes af tot op een moment hele touch screen het niet meer deed.
Ik dacht, gebeurd mij weer, maar bleek dat meerdere mensen hier last van hadden. Ook de LG service van dit toestel laat de wensen na omdat, wanneer je je toetsel opstuurt je lekker 2/3 weken kan wachten tot dat je hem terugkrijgt. En de beloofde 2.2 update heeft veel te lang op zich laten wachten. Ook blijkt dat na het terugkrijgen van het toestel, het touchscreen erweer mee ophoudt (niet zelf ervaren, maar ervaring van andere GW620 gebruikers)

Ook is die 2.2 dan eindelijk uit, 2.2 werkt alleen maar op touchscreen. Eerst kon je toetsenbord nog gebruiken om telefoon op te nemen of om te internetten. Dat gaat nu ook niet meer.

Enige pluspunt, is whatsapp en dat is ook enige reden waarom ik 2.2 op mijn LG GW620 heb staan.

Oja en nog 1 groot minpunt. Batterij redt geen eens 1 dag als je aan het whatsappen bent.
Ik laad de batterij altijd 's ochtends op tot uur of 12 en savonds is batterij leeg.
Enige wat ik gebruik is whatsapp en mail en doe dat niet hele dag door.

@MasterMido:
Zelfde probleem hier, ik word er gek van!
Probeer mijn truuk eens: veeg met je duim onder redelijke druk over het hele scherm van onder naar boven. Meestal functioneerd het touchscreen dan weer normaal, in mijn geval in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
MasterMido schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:13:
Bij mij werken alle functionaliteiten ook nog!! Ook harder en zachter zetten is geen probleem.

Alleen mijn mobiel is wel erg traag met whatsapp en het typen van sms berichtjes. Ik heb de hele zin al getypt en pas later verschijnt de regel. Hebben jullie dat ook?
Ja hij is duidelijk onderpowered met een oude processor, je moet af en toe wat geduld hebben met het verwerken, autocomplete enzo. Het toestel is duidelijk na een jaar al verouderd alhoewel alles wel (wat traag) functioneerd sinds de 2.2 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Mijn vrouw heeft deze telefoon en deze is laatst na reparatie ook ge-upgrade naar 2.2. Allemaal prachtig, alleen is de telefoon nu zo traag als dikke p**p. Bij het typen van een smsje duurt het gewoon vele seconden voor de tekst ook daadwerkelijk op het scherm verschijnt. Bijna onwerkbaar en de vraag is dan ook of hier nog iets aan te doen valt?

In het uiterste geval is terug gaan naar 1.5 ook een optie, maar kan dit überhaubt wel... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb nu zowel openeve als openetna geprobeerd. Maar beide resulteren er in dat ik 1 simkaart wel kan gebruiken en de andere simkaart niet. Op de issue tracker van openeve zag ik al een vermelding dat een simkaart van 128k problemen geeft. (Weet dus niet of ik zo'n simkaart heb)

Iemand ervaring mee? Het is een Vodafone/Lyca sim.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Met zowel mijn 2 jaar oude Vodafone sim als een gloedje nieuwe T-Mobile sim niks aan de hand op zoewl OpenEve als OpenEtna, miss nieuwe sim aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

AktiveHate schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:25:
Met zowel mijn 2 jaar oude Vodafone sim als een gloedje nieuwe T-Mobile sim niks aan de hand op zoewl OpenEve als OpenEtna, miss nieuwe sim aanvragen?
Zou het kunnen dat beide sims 64k zijn? Ik zou echt heel graag willen weten hoe je in een andere telefoon het verschil kunt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Als jij weet waar je aan kan zien hoe groot die sim is wil ik best even voor je kijken of ik het kan vinden ;)
Maar omdat die T-Mobile nieuwer is en ook een microsim van te maken is dacht ik dat die al wel 128kb zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

AktiveHate schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:29:
Als jij weet waar je aan kan zien hoe groot die sim is wil ik best even voor je kijken of ik het kan vinden ;)
Maar omdat die T-Mobile nieuwer is en ook een microsim van te maken is dacht ik dat die al wel 128kb zou kunnen zijn.
Als ik dat zelf zou kunnen zien had ik het ook uit kunnen sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Tsja, ik zou anders even proberen de rom opnieuw te flashen (mocht je dat nog niet gedaan hebben) en anders toch even een andere sim regelen of bij je provider 1 te testen (vaak hebben ze wel losse sims liggen in de winkels om te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

AktiveHate schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:11:
Tsja, ik zou anders even proberen de rom opnieuw te flashen (mocht je dat nog niet gedaan hebben) en anders toch even een andere sim regelen of bij je provider 1 te testen (vaak hebben ze wel losse sims liggen in de winkels om te testen)
Voel me eigenlijk heel dom dat ik het niet in de 1.5 firmware heb geprobeerd. En daar ook geen backup van heb gemaakt. Zowel etna als eve opnieuw geinstalleerd, ook laatste beta. Maar zoals ik hier al aangaf, is de output ook vrij leeg;

http://forum.openetna.com/index.php?topic=8163.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Je kan even proberen 1.5 terug te flashen via Fastboot en kijken wat er dan gebeurt.
Anders heb je miss toch een simlock erop zitten en lijkt me dan vrij logisch en dat ie er dan vanaf moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb even een vraagje: Welke firmwares zijn acceptabel qua snelheid? Ik heb 2.2 van de LG website gehaald, maar die is echt stronttraag :X Verder zit er nu (na een maand of 10) een zwarte streep door mijn scherm. Onderin over de breedte. Niet hinderlijk, maar goed. Zou dit onder de garantie vallen? De telefoon ziet er namelijk niet geweldig meer uit omdat hij van twee hoog gevallen is :X Dit heeft trouwens niets met elkaar te maken, de streep kwam pas maanden na de val.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Het scherm is bij lg bekend als deze voor een bepaalde datum gefabriceerd is, mocht die van jou daarvoor zijn geproduceerd wordt deze in principe gewoon vervangen,
Voor de Firmware zou ik toch OpenEtna 6.1 RC5 aanraden, dit is 2.2.1 en in mijn ogen de soepelst lopende software.
Ik draai zelf nu OpenEve op 2.3.4 maar die geeft om de haverklap reboots, volgens mij ook half verkeerde boot image en verder niet veel sneller dan de oude OpenEtna. (Reboot verder geen probleem voor mij omdat het nu men prutsfoon is en ik een Desire Z heb nu)
Als je nu nog 1.5 draait zou ik het eens proberen, ik vond het zelfn iet heel moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen, mijn scherm is ook kapot(zwarte lijnen over scherm, touchscreen is helemaal uit calibratie) nu heb ik daarom op eBay een nieuw LCD-Schermpje en touchscreen gekocht. Maar bij het inbouwen van deze nieuwe onderdelen liep ik tegen een probleem aan, ik krijg de schroefjes van de GW620 niet los! Ze zitten zo vast, dat ik of de schroevendraaier kapot draai of de schroeven zelf.

Zijn er hier meer mensen die zelf onderdelen hebben vervangen en tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanDX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-08 21:53
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:29:
Hee mensen, mijn scherm is ook kapot(zwarte lijnen over scherm, touchscreen is helemaal uit calibratie) nu heb ik daarom op eBay een nieuw LCD-Schermpje en touchscreen gekocht. Maar bij het inbouwen van deze nieuwe onderdelen liep ik tegen een probleem aan, ik krijg de schroefjes van de GW620 niet los! Ze zitten zo vast, dat ik of de schroevendraaier kapot draai of de schroeven zelf.

Zijn er hier meer mensen die zelf onderdelen hebben vervangen en tips hebben?
Ik heb zelf ook een lcd en frontje vervangen, had nooit last van de schoefjes, enkel is alleen mn flatcable van de volume buttoms gescheurt bij het los halen van het 'moederbord'. Deze zitten nml goed vast geplakt.

Maar jou probleem met de schoefjes.. Neem een betere schroevendraaier, en probeer eerst eens een kwartslag vaster te draaien en dan los. (klikt raar ja vaster draaien al die los moet, maar dat geeft je net meer speling;) )

Succes;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RanDX schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

Ik heb zelf ook een lcd en frontje vervangen, had nooit last van de schoefjes, enkel is alleen mn flatcable van de volume buttoms gescheurt bij het los halen van het 'moederbord'. Deze zitten nml goed vast geplakt.

Maar jou probleem met de schoefjes.. Neem een betere schroevendraaier, en probeer eerst eens een kwartslag vaster te draaien en dan los. (klikt raar ja vaster draaien al die los moet, maar dat geeft je net meer speling;) )

Succes;)
Wat voor schroevendraaier heb jij gebruikt? Ik heb een heel klein schroevendraaiertje, zwart met een handvat ter grootte van mijn duim ongeveer. Maar ik hoor veel over de PHILIPS schroevendraaier, heb jij die gebruikt?

De mijne ziet er ongeveer uit als de gene in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_29544_1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Heeft iemand nog een link voor KDZ_FW_UPD_EN.zip want op 4shared.com is ie ineens verdwenen.
Storing... is opgelost.

Ook ik zit met Android 1.5 opgescheept, en de originele LG Updater zegt vrolijk dat er géén update is?!?
Raar dat er geen 2.2 update beschikbaar is :|

Is het werkelijk, dat het slide toetsenbord niet meer werkt met android 2.2?
Want dan hou ik de 1.5 wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Mauridia op 14-07-2012 21:21 ]

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
De 2.2 is er wel, alleen welke update je daarvoor moet hebben weet ik niet.
Oveerigens kan je ook heel makkelijk 2.3 erop zetten dmv custom rom, de laatste versie draait zeer goed en stabiel!!

Dat het toetsenbord niet werkt is zoiezo niet waar :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste