Net als je dacht dat het niet gekker kon..

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
*zucht*
Voor maar 180,-? Ik denk dat dit een namaak is. Echte goede nanopasta begint bij 300,- en is veelal paars van kleurAudione0 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:33:
[...]
Ow daar heb ik wel een oplossing voor. De voeding ff lekker insmeren met dit goedje.
Nano pasta, uitgepoept door huilende trollen bij noorderlicht.
http://www.wilbert.nl/lic...h-8--nano-liquid-contact-
edit:
Linkje werkt niet lekker.
[afbeelding]
Verwijderd
Ja ik zag t, €65.00 voor een 1.25 ah zekeringFlyEragon schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:01:
De site neemt zichzelf ook niet al te serieus als je beschrijving leest:
Kan het nog gekker dan netzekeringen en USB kabels? Makkelijk! Want Furutech maakt nano liquid, een vloeistof met goudpoederdeeltjes van 8 nano die ruimte opvult tussen stekker en ontvanger. Effect is overtuigend, meer bas met detail, een losser klakbeeld en meer twinkeling...
Meer twinkeling? klakbeeld?
Haha, ik vraag me gelijk af wat voor marges er op dit soort producten zittenEddoH schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:05:
[...]
Voor maar 180,-? Ik denk dat dit een namaak is. Echte goede nanopasta begint bij 300,- en is veelal paars van kleur
Er moet echt wat gedaan worden door onze lieve overheid hur. t loopt echt de spuigaten uit.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:59:
Eigenlijk zou er op dit soort producten een verplichte sticker op moeten zitten dat waarschuwt voor oplichterij.
Op pakjes sigaretten zit ook een waarschuwing.
Bij financiële producten zitten ook voorwaarden.
Bij voedsel is ook verplicht om er bij te zetten wat er in zit.
etc.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Mja, homeopathische middelen liggen ook gewoon zomaar te koop in de winkel. Ik schaar deze audio-artikelen onder diezelfde noemer. Het kán niet werken. Bij sommige mensen doet dat het echter toch.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:59:
Eigenlijk zou er op dit soort producten een verplichte sticker op moeten zitten dat waarschuwt voor oplichterij.
Nickname does not reflect reality
het werkt bij niemand, iedereen die denkt dat het wel werkt houd ten eerste zichzelf voor de gek en probeert het ook anderen wijs te maken.Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:04:
[...]Bij sommige mensen doet dat het echter toch.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
Dat bedoelde ik ook, vandaar de vergelijking met die andere vorm van placebo's.flippy.nl schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:12:
het werkt bij niemand, iedereen die denkt dat het wel werkt houd ten eerste zichzelf voor de gek en probeert het ook anderen wijs te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 20-07-2015 20:56 ]
Nickname does not reflect reality
Een zekering van met een aangegeven waarde in ampère-uur? Wat moet ik me in vredesnaam daarbij voorstellen? Misschien dat hij bij 1,25 A na een uur pas aanspreekt?Audione0 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:16:
[...]
Ja ik zag t, €65.00 voor een 1.25 ah zekering
<knip>
Aangepast, moet 1.25 A zijnTechneut schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:20:
[...]
Een zekering van met een aangegeven waarde in ampère-uur? Wat moet ik me in vredesnaam daarbij voorstellen? Misschien dat hij bij 1,25 A na een uur pas aanspreekt?.
Waar las je deze onzin? Dit nog afgezien van die krankzinnige prijs en het lachwekkende doel (een USB-stick).
Verder de al vaker geslaakte verzuchting dat de overheid wat tegen de oplichterspraktijken zou moeten doen. Goed bedoeld, dat wel. Maar hoe stelt men zich zoiets voor. Iedere neringdoende mag straffeloos beweren dat hij of zij de beste producten verkoopt. Want bewijs het tegendeel maar eens, gaat je niet lukken. Bovendien beweert de concurrent precies hetzelfde. De gemiddelde klant glimlacht er dan ook om, iedereen weet dat zulke reclame met een korreltje zout moet worden genomen.
Geldt die kritische consumentenhouding dan niet voor alle producten. Sommige aanbiedingen zijn zo absurd dat redelijkerwijs niemand het serieus neemt. Wat zou een overheid daar tegen moeten ondernemen. Bewijs maar eens met concrete feiten even dat zo'n absurditeit onzin is. Dat zal je eveneens vaak niet gemakkelijk lukken, ook al is het nog zo idioot. Een advocaat van kwade zaken zal er keihard tegen inbrengen: "Hoezo idioot, hoezo leugens" en zal de rechter vragen de klacht niet ontvankelijk te verklaren. Ik denk dat een rechtbank zich daar niet aan gaat branden en bij voorbaat al niet aan zo'n proces begint. Evenmin zal denk ik geen enkel kamerlid met een dergelijk wetsvoorstel voor de dag komen. Kortom, hoe goed bedoeld ook, onhaalbaar volgens mij.
Afgezien daarvan, vrijwel altijd gaat het over dingen waarover naar ik schat bijna iedereen zich de schouders over ophaalt. Slechts een enkeling trapt er met open ogen in, ondanks alle waarschuwingen in zijn of haar omgeving. Dat is een categorie mensen waar zelfs een overheid niets ter bescherming kan doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 21-07-2015 15:37 . Reden: aangedikt verhaaltje toegevoegd :) ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 21-07-2015 19:30 . Reden: :) ]
Verwijderd
Ach, hoe zal ik het eens zeggen...het is maar net wat je wilt denkt te horenUHD schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:00:
Hoorbare verschillen zijn er wel degelijk het is maar net wat je horen wilt.
Als je goede oren hebt moet je dwars door de muziek heen kunnen luisteren en alles moet waar neembaar zijn ieder instrument ieder geluidje van de opname.en dat hoor je met luidsprekerkabels waar lucht en ruimte in zit.
Mijn ervaring is luisteren en nog eens luisteren.
Daarom past Canare luidsprekerkabel vieraderig het beste bij mijn set verkrijgbaar bij ?
[ Voor 1% gewijzigd door teacher op 21-07-2015 19:30 ]
Joh, zou het?UHD schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:00:
Och ja, je moet toch wat he.
Haha, op dit topic kan een slotjeJust_A_User schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:11:
[...]
Joh, zou het?
Perfecte samenvatting voor dit topic, dat dan weer wel
Yup, dat doe ik ook altijd, luisteren of ik wel genoeg zuurstof om me heen heb. Als het geluid verandert weet je dat de lucht vervuilt is en dat je snel een andere plek op moet zoeken. Mocht je nog iets zoeken om vervuiling mee te maken heb ik nog een houtkachel te koop staan, perfect om elk systeem mee te testen ! En absoluut niet duur, ik zou het iedereen aanraden !UHD schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:00:
Als je goede oren hebt moet je dwars door de muziek heen kunnen luisteren en alles moet waar neembaar zijn ieder instrument ieder geluidje van de opname.en dat hoor je met luidsprekerkabels waar lucht en ruimte in zit.
Daarom past Canare luidsprekerkabel vieraderig het beste bij mijn set verkrijgbaar bij ?
[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 21-07-2015 19:31 ]
[removed]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hoorbare verschillen zijn er alleen als je jezelf in de maling wil nemen. Helaas zijn er nogal veel mensen die dat willen, ook al hebben ze dat niet door.UHD schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:00:
Hoorbare verschillen zijn er wel degelijk
Echt gaaf die zin, heb 'm nu al een paar keer gelezen. Mijn grijns of lach van ongeloof wordt maar niet minderUHD schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:00:
en dat hoor je met luidsprekerkabels waar lucht en ruimte in zit.
NRG
Verwijderd
En je gaat er ook dubbel zo scherp van zien. Hips...Universal Creations schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:20:
Het drinken van een goede cognac schijnt ook heel goed te zijn voor de luisterervaring. Alles gaat er beter door klinken.
Verwijderd
Die kabel is niet het enige waar lege ruimte in zit...UHD schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:00:
Daarom past Canare luidsprekerkabel vieraderig het beste bij mijn set verkrijgbaar bij Hifisuply
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:20:
[...]
Die kabel is niet het enige waar lege ruimte in zit...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ja maar da's het domein van de vrouw.Thalaron schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:38:
[...]
Ik denk dat bij 99% van de gevallen (in de woonkamer in elk geval) een veel beter "verschil kwa geluid" behaald zal worden door een fatsoenlijk gordijntje hier en een leuk tapijtje daar.
Copyright and left by SED...
SED schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:22:
Geen kabeltje te zien. verkeerde topic dus
Je kunt beter hier terecht:
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49
Ik zie toch echt wel een kabeltje hoor.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Ziet er netjes een gezellig uit!Jag schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:49:
Beetje creatief zijn helpt ook. Dit is mijn luisterpositie. Akoestisch paneel met decotex doek erop gespannen. Ziet er uit als een schilderij, maar beperkt de nagalm en vroeg reflecties achter je hoofd zeer effectief en maakt het ook om in te leven een prettige ruimte. Voor de WAF moet je de beamer, te grote surround speakers en te oude bank even wegdenken
[afbeelding]
Ik heb ook wel gewoon een chille vriendin
[afbeelding]
Verwijderd
Het is algemeen bekend dat alcohol sociale remming weg kan nemen, mensen overmoedig kunnen worden en dat de het luisteren er slechter van wordt. In deze context zal de betere luisterervaring hoogst waarschijnlijk met de psychologische factoren te maken hebben ipv de werking van het menselijk gehoor.Universal Creations schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:20:
Het drinken van een goede cognac schijnt ook heel goed te zijn voor de luisterervaring. Alles gaat er beter door klinken.
Je hebt er duidelijk niets van begrepenVerwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:29:
Het is algemeen bekend dat alcohol sociale remming weg kan nemen, mensen overmoedig kunnen worden en dat de het luisteren er slechter van wordt. In deze context zal de betere luisterervaring hoogst waarschijnlijk met de psychologische factoren te maken hebben ipv de werking van het menselijk gehoor.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 18% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-07-2015 19:23 ]
NRG
Verwijderd
Sodeknetters. Jou vorige set vulde je onderhand een klein concertzaaltje mee. Uit die soort hoorn achtige speakers kwam denk ik flink wat herrie uit.Jag schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:53:
Dank je. En goede audio. Ben er echt zeer content mee, verbetering tov mijn vorige set, waar ik veel plezier van heb gehad. Het project is ook gewoon af, heel fijn. Kost toch inmens veel tijd zon zelfbouwproject, zeker met eerst maken van test kastjes en lang tweaken om concept werkend te krijgen. Directivity is mooi gecontroleerd geworden, zou nog iets smaller kunnen in het midlaag, maar de reflectie van de wand direct achter de luidsprekers wordt effectief weggenomen. Klinkt daardoor uitermate rustig.
[afbeelding]
Onder de 100Hz nemen 4 subs het over: multi sub opstelling a la Geddes/Toole om de invloed van staande golven te beperken.
En omdat dit eigenlijk over kabels gaat, ik heb zelf dus wel mooie kabels gemaakt. Met neutrik connectoren en met sleeve eromheen enzo. Maar niet omdat ik de illusie heb dat dat beter klinkt, maar gewoon omdat het mooier staat en de connectoren degelijk zijn.
[afbeelding]
Installatiedraad is niet echt flexibel en dat maakt het wat onhandig in gebruik, maar verder zou het gewoon prima werken. Kun je beter een snoer gebruiken van een apparaat.Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:01:
Vraag: installatiedraad is toch gewoon puur koper en dus prima te gebruiken als speakerkabel? Heeft iemand dat hier 'kaal' (geen afwerking) in gebruik?
[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2015 22:11 ]
Fullmoonparty op het strandMikayu schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:57:
Hasj en Psytrance met 9.1 psychoacoustic neural surround. Uiteraard bij maanlicht
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Als je al zoveel alcohol moet nuttigen dat het ook maar in de buurt van je trilhaartjes zal komen ben je waarschijnlijk al lang overleden aan een alcoholvergiftiging.Universal Creations schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:48:
De alcohol moleculen, mits in de juiste verhouding, zullen gaan resoneren en daarmee de trilhaartjes in onze oren op de juiste manier stimuleren. Hierdoor klinkt alles veel beter
Klap er dan meteen MDMA of truffels/paddo's inMikayu schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:57:
Hasj en Psytrance met 9.1 psychoacoustic neural surround. Uiteraard bij maanlicht
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Theoretisch wil je een kabel met meerdere aders vanwege het skin-effect bij hogere frequenties.Universal Creations schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:10:
[...]
Installatiedraad is niet echt flexibel en dat maakt het wat onhandig in gebruik, maar verder zou het gewoon prima werken. Kun je beter een snoer gebruiken van een apparaat.
Definieer 'last'Universal Creations schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:36:
Skin-effect heb je pas last van bij frequenties ver boven het hoorbare bereik van onze oren.
[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 25-07-2015 14:58 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Niet kopen die troep. Ik had één zo'n stuk tape per ongeluk een beetje scheef aangebracht, en nu zit er een bocht in m'n geluid
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Dingen als x Watt x Ohm speakers zeggen niets over de druk die ze kunnen leveren. Dat is wat je volgens mij mist, dus daar gaan we dan even op in. Die Philips zijn leuke speakers, maar met hun 5" woofers gaan ze nooit een subwoofer vervangen, dat is meer inherent aan de kleine woofer dan aan de genoemde 50 Watt. Natuurlijk speel je harder met meer vermogen, maar wat er niet in (kan) zitten komt er ook niet uit. Als die JBL ook klein zijn en kleine woofers hebben dan schiet je er heel zwart-wit niets mee op (of het moet toevallig een transmissielijn zijn, maar dat zie je vaker nket dan wel dus daar gaan we even niet van uit). Sowieso is speakers kiezen op meer vermogen zinloos en alles behalve logisch als je specifieke eisen hebt voor wat je wilt. Lees de FAQ maar eens door en diverse topics die hier voorbij zijn gekomen hoe het met vermogen zit.alaintje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:54:
Daarom ben ik ook aan het kijken om deze 4ohm 50 watt speakers te vervangen voor 8ohm 150 watt speakers (ramsa's/JBL's of iets dergelijks). Deze zijn qua 2de hands prijs gelijk aan een actieve subwoofer.
[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 26-07-2015 07:00 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Universal Creations schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:36:
Skin-effect heb je pas last van bij frequenties ver boven het hoorbare bereik van onze oren.
Echter, zulke dingen roepen de voodoo-verkopers ook. Harde cijfers zeggen veel meer dan zulke vage termen. Voor de volledigheid zal ik het dus eens even voorrekenen.Techneut schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:58:
Helemaal waar EddoH, want het is gewoon te berekenen met een formule met alle relevante parameters. Maar de uitkomst van het effect is werkelijk te klein om het sowieso op te noemen.
Ik ga ervanuit dat de impedantie bij 20kHz 4Ohm is, en bij 20Hz ook, over de tussenliggende waarden heb ik niets gezegd. Als de speaker niet zuiver ohms is (zoals eigenlijk altijd) veranderen de cijfertjes, maar dat doet niets aan het voorbeeld: het verschil is misschien iets groter of iets kleiner, de orde van grootte blijft hetzelfde.jeronimo schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:12:
Hierbij doe je dan wel de aanname dat de weerstand van de speaker zuiver ohms is.
[ Voor 5% gewijzigd door ktf op 26-07-2015 14:15 ]
Het was ook zeker niet bedoeld als negatief commentaar, maar eerder om aan te geven dat het effect in real life nog veel kleiner is.ktf schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:15:
[...]
Ik ga ervanuit dat de impedantie bij 20kHz 4Ohm is, en bij 20Hz ook, over de tussenliggende waarden heb ik niets gezegd. Als de speaker niet zuiver ohms is (zoals eigenlijk altijd) veranderen de cijfertjes, maar dat doet niets aan het voorbeeld: het verschil is misschien iets groter of iets kleiner, de orde van grootte blijft hetzelfde.
ktf geeft, onderbouwd, aan dat elektrisch gezien de invloed 0.1dB is en dus niet hoorbaar. Ik voeg er aan toe dat bij veel speakers de impedantie niet zuiver Ohms is en in de praktijk oploopt bij hogere frequenties. De 0.1dB invloed zal dus in de praktijk lager zijn.Oyster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:56:
Maar eigenlijk is die informatie niet voldoende en kan er alsnog geen eenduidig uitsluitsel worden gegeven over de effecten in real-life, aangezien de klemspanning op de speaker terminals enkel een indirecte invloed uitoefent op de geleverde geluidskwaliteit.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Verwijderd
Je hebt meteen de crux te pakken: zolang je niet op een gelijk volume vergelijkt kun je niet fatsoenlijk vergelijken. Zolang je niet blind vergelijkt krijg je gewoon placebo effect.Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:59:
Met de Quad krijg ik een meer stevige (en ook wat harder qua volume) output.
Wel apart trouwens hoe je die Quad (wat is dat precies voor apparaat?) hebt aangesloten. Zoals ik het begrijp heb je nu PC digitaal naar quad en vervolgens weer digitaal naar versterker? Wat is dan de toevoeging van de quad? Doet die een soort van DA-AD conversie? Anders kan je natuurlijk je PC even makkelijk direct digitaal aansluiten op je versterker, dat scheelt weer een apparaat.Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:59:
In de tussentijd wat wezen testen met m'n M-Audio 2496 (intern) + Roland Quad (externe interface).
Je setup is zo sterk als je zwakste schakel....muziek speel ik vanaf m'n pc, het gros bestaat uit 320kbps mp3tjes. Vervolgens de M-Audio middels rca naar de versterker, idem voor de Quad, echter verbonden met digitaal coax.
Met de Quad krijg ik een meer stevige (en ook wat harder qua volume) output. Had ik niet echt verwacht...de M-Audio wordt op het net al vrij goed bevonden. Ik wilde de Quad nl. verkopen, nu dus niet meer
Verwijderd
Is een externe geluidskaart, heb ik ook in gebruik i.c.m. Fruity Loops (daw). Vanaf de pc middels usb naar de Quad (heeft geen externe voeding), die vervolgens met digitaal coax (meter of 10) naar de versterker gaat.rodie83 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:16:
[...]
Wel apart trouwens hoe je die Quad (wat is dat precies voor apparaat?) hebt aangesloten. Zoals ik het begrijp heb je nu PC digitaal naar quad en vervolgens weer digitaal naar versterker? Wat is dan de toevoeging van de quad? Doet die een soort van DA-AD conversie? Anders kan je natuurlijk je PC even makkelijk direct digitaal aansluiten op je versterker, dat scheelt weer een apparaat.
Ik geloof best dat er geluid uit een speaker komt als je een spanning aanbiedt hoor. Dankzij allerlei aanpassingen van onder andere het materiaal en constructie van de spreekstoel geloof ik ook nog wel dat het gedrag ondertussen sterk is verbeterd. Maar dat verandert weinig aan de wetten die bepalen dat een conventionele speaker primair stroom-gestuurd is en als gevolg de klemspanning indirect effect heeft.Sissors schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:48:
Hoe bedoel je? De klemspanning bepaald direct wat er uit de speakers komt voor een gegeven speaker.
Ik heb het niet allemaal gelezen hoor. Zal allemaal vast kloppen.jeronimo schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:52:
[...]
ktf geeft, onderbouwd, aan dat elektrisch gezien de invloed 0.1dB is en dus niet hoorbaar. Ik voeg er aan toe dat bij veel speakers de impedantie niet zuiver Ohms is en in de praktijk oploopt bij hogere frequenties. De 0.1dB invloed zal dus in de praktijk lager zijn.
De conclusie van ktf is daarmee, denk ik, voldoende onderbouwd. Het skineffect heeft daardoor dus geen invloed op de geleverde geluidskwaliteit.
Wauw, je stelt te weten hoe een berekening is uitgevoerd (en wat er dus aan mankeert) zonder het verhaal door te lezen. Het toppunt van arrogantieOyster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:36:
Het punt is alleen dat jullie elektrisch gezien de grootheid van het effect van de kabel op het systeem bepalen, terwijl het effect van het systeem in werking op dat moment van invloed is op het effect van de kabel. En da kennie! Dat komt vermoedelijk door een verkeerd begrip van hoe een speaker werkt, zoals hierboven al gepost.
Snap je zelf wel wat je hier schrijftOyster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:36:
Het gedrag van een speaker is op dat moment afhankelijk van eigen eigenschappen op dat moment en de eigenschappen van het netwerk op dat moment. Dus de berekening zal verder wel oké zijn (geïsoleerde opstelling) en heel misschien kan je beter gokken naar het geproduceerde geluid. Maar de stap naar hoorbaarheid of zelfs geluidskwaliteit is een aardige brug te ver ben ik bang.
Ik geef enkel aan dat ik je berekening niet aandachtig geverifieerd heb. Dat is ook niet nodig voor het begrijpen van de gebruikte theorie en conclusie. Het is mij onduidelijk wat dit met arrogantie te maken heeft, dat was verder ook helemaal niet de bedoeling hoor.ktf schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:58:
[...]
Wauw, je stelt te weten hoe een berekening is uitgevoerd (en wat er dus aan mankeert) zonder het verhaal door te lezen. Het toppunt van arrogantie
1. Het effect waarop?Geef mij eens een reden waarom ik het effect van een component niet uit zou kunnen werken (of ten minste zou kunnen benaderen) zelfs al zijn de componenten onderling afhankelijk?
Met moeite inderdaad, de volgende dag moet ik het ook even goed lezen en in laten bezinken hoor. Een wisselfilter kunnen we gewoon prima dynamisch analyseren, want daarbij maken we gebruik van de juiste modellen. Bedoel je in je laatste zin Rocket Science? Het punt is dat beliebers vaak gebruik maken van magische variabelen, waarbij de non-beliebers gebruik maken van missende variabelen. Het hangt ook erg van de invalshoek af en welke je jezelf aanmeet natuurlijk, veel combinaties heb ik al gezien waarbij ’scientific beliebing’ de meest gebruikte is.Jag schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:31:
[...]
Snap je zelf wel wat je hier schrijft?
Is het effect van een spoel in een wisselfilter dan ook niet te voorspellen?
Ik vind het ook altijd wel bijzonder dat erover audio gepraat wordt alsof het totaal onbegrijpelijk is (de welbekende spreekwoordelijke Rocket surgery). Als je alles zo vaag maakt, dan wordt het wel lastig idd
.
Ik heb uitgerekend dat de elektrische signalen die hoge tonen representeren ongeveer 0.1dB gedempt worden t.o.v. lage tonen als gevolg van het skin effect. Ik neem aan dat zowel het systeem elektrisch signaal -> excursie als excursie -> akoestiek zich *linear* gedraagt. Dat is een aanname die redelijk is, omdat we het een bijzonder klein verschil hebben. Wil jij zeggen dat het systeem zich bij zo'n klein verschil al niet-linear gedraagt?Oyster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:58:
1. Het effect waarop?
Je berekent dBu/dBV in een kabel (maar drukt dit uit in dB) met behulp van transmissielijntheorie en doet daarmee direct evenredig uitspraak over dBspl (maar beschouwt dit als dB) en kwaliteit van het geproduceerde geluidssignaal terwijl je de belangrijkste en meest significante modellen van elek. signaal -> excursie en excursie -> akoestiek hierin niet betrekt.
Zonder naar te doen en afbreuk te willen plegen aan je zeer nuttige bijdrage, wat je feitelijk hebt berekend is demping in een kabel als gevolg van skinning en aan de hand van deze uitkomst doe je conclusies over het verschil in hoorbaarheid van het geluid geproduceerd door deze kabel. Geluid-producerende kabels of elfen bij maanlicht, beide vereisen nogal wat flexibiliteit van mijn wil tot geloven hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door ktf op 29-07-2015 17:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 29-07-2015 22:40 ]
Gelukkig maar inderdaad, anders zou de Aarde in tweeën splitsen bij een gemiddeld concert....Techneut schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:07:
Twee geluiden van 100 dBA (die precies met elkaar synchroon lopen) zijn samen beslist niet 200 dBA.
Ja en het meest eenvoudige is om dat te doen met een paar aannames zijnde een versterker met uitgangsweerstand nul en een luidspreker als zuiver ohmse belastng van 4Ohm.Oyster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:58:
[...]
Zonder naar te doen en afbreuk te willen plegen aan je zeer nuttige bijdrage, wat je feitelijk hebt berekend is demping in een kabel als gevolg van skinning en aan de hand van deze uitkomst doe je conclusies over het verschil in hoorbaarheid van het geluid geproduceerd overgedragen door deze kabel.
Als je de conclusie van ktf begrepen had was je het er mee eens geweest.Oyster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:58:
[...]Ik geef enkel aan dat ik je berekening niet aandachtig geverifieerd heb. Dat is ook niet nodig voor het begrijpen van de gebruikte theorie en conclusie. Het is mij onduidelijk wat dit met arrogantie te maken heeft, dat was verder ook helemaal niet de bedoeling hoor.
This is natuurlijk 'exactly how these things work' als hij een dubbelblinde test zou doen ;-)I wish they were just some audiophile nonsense that I could plug in, listen to, unplug, and simply shrug at their utter ineffectualness. But that's just not how these things work.
Denk dat hij minder kritiek zou krijgen als die reviews een beetje objectiever zouden zijn ;-)I was curious to hear them in my system despite my reluctance to get badgered, again, for writing about expensive Ethernet cables. The way I figure, someone's got to do it so that someone may as well be me.
Waarom zou je gissen als het om digitale overdracht gaat, en bovendien het zelfs analoog meetbaar geen verschil geeftSilver as you may know is a very good conductor, better than copper, and whether or not this makes any difference in the sound these cables impart on a hi-fi system is anyone's guess.
"You can picture the changes" -> dat kan ik heel goed ja.You can picture the changes when going from the standard Cat. 5 Ethernet cable to the Cinnamon, Vodka, and Diamond as adding more and more color to a faded image.
It's as if the sound blossoms more fully with the more expensive cables.
[ Voor 0% gewijzigd door florizla op 31-07-2015 13:46 . Reden: typo ]
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door m3gA op 31-07-2015 22:31 ]
Een echte audiofiel met bakken geld koopt natuurlijk alleen versterkers met 100% discrete componenten, want ICs zijn het werk van de duivelflorizla schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:52:
En dan op de printplaat loopt het via druppeltjes tin (soldeermateriaal) naar de chip packages.
Je bedoelt natuurlijk buizen, met name de 300B of de 2A3, natuurlijk NOS, want tegenwoordig maken ze die niet meer zoals vroeger.ktf schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:25:
[...]
Een echte audiofiel met bakken geld koopt natuurlijk alleen versterkers met 100% discrete componenten, want ICs zijn het werk van de duivel
Buizen zijn net zo goed discrete componenten hoorjeronimo schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:05:
Je bedoelt natuurlijk buizen
Één ding is wel waar: een buis distort wel een stuk lekkerder dan een transistorTechneut schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:07:
Natuurlijk zijn buizen ook discrete componenten.Ik vermoed dat jeronimo dat ook niet anders bedoelt. Ik heb zo'n idee dat hij de categorie mensen op het oog heeft die zweren bij de ouderwetse buizentechniek. Het schijnt overigens dat je zo langzamerhand oud bent als je daar ooit nog vertrouwd mee bent geweest.
Deze mensen schermen ook met de bewering dat het geluid uit apparatuur met buizen een veel warmer geluid is dan dat uit modernere opvolgers, te beginnen met afzonderlijke transistors (inmiddels ook al stokoud). Ik heb ondervonden dat elk theoretisch argument dat deze voorkeuren volledig van de tafel veegt zoals dat je elke gewenste karakteristiek die je wilt kan maken, zo "warm" als je maar wenst dus, helemaal niet wordt begrepen. Daar zijn ze willens en weten horend doof en ziende blind voor. Enfin, dat is niet wettelijk verboden, dus laat het maar zo. Ik heb wel altijd het idee gehad dat het warme-geluids-idee bij een groot deel van hen is ontstaan door de associatie met de loeihete temperatuur van buizen.
In een (hifi)wereld waarin alles op alles wordt gezet om te zorgen dat er nergens signaalverlies optreedt en de DAC's zo natuurgetrouw alles willen converteren is een component gebruiken die je hele signaal vern**kt (buis) anders behoorlijk suf.DominoNL schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:37:
En dát bewijst dan maar weer dat wat beter is niet altijd daadwerkelijk beter klinkt. Uiteindelijk is "zoals het zou moeten klinken" niet altijd "zoals je het zou willen horen" en dus kunnen buizenversterkers, die puur technisch altijd kwalitatief minder zijn dan iets nieuwerwetsers nog altijd "beter" klinken.
Dat vind ik ook altijd een leuke 2e discussie waar eigenlijk in de eerste plaats al aan voorbij wordt gegaan. Al zou je sommige verschillen in een blind-dubbel-test kunnen horen, waarom is de duurdere variant dan altijd gelijk bestempeld als "beter"?
Daarom gaat vervorming zonder buis (bij niet-modellerende amps) meestal over een diode, niet over een transistor. Alsnog bullshit wat mij betreft. Een goeie modelling amp is niet te onderscheiden van de buis die hij nabootst.EddoH schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:18:
Één ding is wel waar: een buis distort wel een stuk lekkerder dan een transistor
Maar een modelling bootst een buis na, dus het blijft zo dat een buis een lekkerdere vervorming oplevert dan 'moderne' componenten. Maar ach, het is een niche, en offtopicktf schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:02:
[...]
Daarom gaat vervorming zonder buis (bij niet-modellerende amps) meestal over een diode, niet over een transistor. Alsnog bullshit wat mij betreft. Een goeie modelling amp is niet te onderscheiden van de buis die hij nabootst.
Daar ben ik het gronding mee oneensThe passions, whether violent or not, should never be so expressed as to reach the point of causing disgust; and music, even in situations of the greatest horror, should never be painful to the ear but should flatter and charm it, and thereby always remain music.
[ Voor 61% gewijzigd door ktf op 03-08-2015 20:49 ]
Tsjah, ze zijn wel eerlijkktf schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:14:
Sla nu je slag bij Aldi! Vanaf a.s. woensdag zijn er interlinks te koop speciaal geschikt voor de metalliefhebberHet is blijkbaar belangrijker aan te geven van welk materiaal ze zijn gemaakt dan de lengte ervan...
![]()
[afbeelding]
Want a cookie?!
Maar bedoelen ze nou de lengte, of de diameter?ktf schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:14:
Sla nu je slag bij Aldi! Vanaf a.s. woensdag zijn er interlinks te koop speciaal geschikt voor de metalliefhebberHet is blijkbaar belangrijker aan te geven van welk materiaal ze zijn gemaakt dan de lengte ervan...
![]()
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq