zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:
  • 639.138 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 17:00
Anoniem: 14038 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

De metingen die hier uitgevoerd zijn komen redelijk overeen met wat algemeen bekend is dus is het nogal flauw om deze in twijfel te trekken omdat je het blijkbaar niet eens bent met de conclusie. Jouw meetscepsis lijkt mij dan meer een drogreden om een punt te maken.
Op welke metingen doel je precies?
De metingen waar ik over viel waren op zijn minst opvallend. Twee geheel verschillende metingen met dezelfde conclusie. 1 fout en 1 minder fout.
Daarnaast het verhaal over de lineaire versterker waar een vrij zinloze grafiek getoond werd. Opvalledn wederom zonder context: wat wilde hij daarmee bewijzen?

Het kan best zijn dat de meting klopt maar dan is er ook nog zoiets als een context waarin je deze brengt.
Je komt hier te vaak argumentatie tegen die hangt op een interpretatie van een meting En dat mijn beste is iets heel anders dan een feit!

Daarnaast is er zelden of nooit enige onderbouwing van de meting, hoe verricht, met welke apparatuur en met welke controleerbare en herhaalbare uitkomst.

Om elfenspul af te kraken is vaak slechts een matig gemotiveerde tekst voldoende.
En nogmaals: meten doe je gericht en daarmee beperkt je vaak het speelveld en de mogelijke conclusies. dat is echter geen wetenschap! Een open mind is een eerste stap op weg naar wetenschap. Die ontbreekt nogal eens.

Misschien moeten diverse meetaanhangers eerst dit eens lezen: Wikipedia: Falsifieerbaarheid

Let wel ( opnieuw, om allerlei hokjes figuren voor te zijn)
Ik heb niks met elfenspul en kom hier zeer komische leuke uitvindingen tegen waarvan de marketing waarschijnlijk de meeste energie kost ;)

Maar volledig uitsluiten dat iets effect heeft door aan te geven dat je niks meetbaars gevonden is niet echt sterk.
Jouw tekst:
Je kan immers niet bewijzen dat iets niet bestaat.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 19:30
Zou je voor de volledigheid dan je eigen meetmethode met familie en buren dan eens langs je voorgaande betoog willen uitwerken, ben wel benieuwd naar de onderbouwing waarom dit voor bijvb het aantal en de wijze van wikkeling van je toroid in je versterker voeding beter zou zijn dan een (electronische) meting van het uitgangssignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
[b][
gekkie ;)
Lees de voorgaande bijdragen eens heel goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SED schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:26:
[...]

gekkie ;)
Lees de voorgaande bijdragen eens heel goed door.
Been there done that .. en ik mis dus zoals aangegeven nog steeds wat ...
Daarnaast is er zelden of nooit enige onderbouwing van de meting, hoe verricht, met welke apparatuur en met welke controleerbare en herhaalbare uitkomst.
Dat dus onder andere voor de door jou gehanteerde meetmethode die jij omschrijft als "ervaren" en je als superieur beschouwd boven enige electrische meting van een signaal dichter bij de bron.

En aangezien er in dit unieke geval naar de meting omschreven met "ervaring" er ook nog een TNO meetrapport ligt .. is dat ook nog steeds buitengewoon interessant .. zeker omdat dat op een miraculeus toevallige wijze voor jou overeenstemmende en geaccepteerde uitkomsten.

Kortom je hebt alle overtuigende argumenten bij elkaar ..

(je hoeft ze alleen nog maar even te posten .. maar dat lijkt steeds wat vertraging op te lopen .. maar goed ik neem nog maar een glaasje "vitaal water" .. altijd leuk als ingenieurs (DHV) het meten maar achter wegen gaan laten en mensen naar de mond gaan praten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Nope 8)7 8)7 , anders kwam je niet terug op deze posting ;)

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SED schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:44:
[...]

Nope 8)7 8)7 , anders kwam je niet terug op deze posting ;)

;w
Zal wel door bedwelming komen .. ik rook een vleugje stierepoep :> ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Geen probleem hoor. Sarcasme is vaak lastig voor mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Je vakmanschap als vakman voor je proberen te houden lijkt me pas lastig .. meestal delen ze in hun enthousiasme vrij gauw wat ze doen en hoe ze het doen .. achja uitzonderingen die de regel bevestigen heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
gekkie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:50:
Je vakmanschap als vakman voor je proberen te houden lijkt me pas lastig .. meestal delen ze in hun enthousiasme vrij gauw wat ze doen en hoe ze het doen .. achja uitzonderingen die de regel bevestigen heh.
Het leek allemaal best serieus maar het was sarcasme dus...
Je krijgt dan m.i. teveel dubbele bodems en dat vertroebeld de zaken in hoge mate.
En dat kost veel energie die ik dan achteraf verspilling vind. En dat is slecht voor het milieu.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart2005 op 06-10-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

SED schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Maar volledig uitsluiten dat iets effect heeft door aan te geven dat je niks meetbaars gevonden is niet echt sterk.
Jouw tekst:

[...]
Genoeg tests die aangeven dat hoorbaar verschil heel onwaarschijnlijk is, en voor zover ik weet nog geen goede tests (die alléén geluid testen) die wel verschil aantonen. Het is niet volledig uitgesloten: als je meer weet kun je dat hier plaatsen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
mr.paaJ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Genoeg tests die aangeven dat hoorbaar verschil heel onwaarschijnlijk is, en voor zover ik weet nog geen goede tests (die alléén geluid testen) die wel verschil aantonen. Het is niet volledig uitgesloten: als je meer weet kun je dat hier plaatsen.
Volledig uitsluiten dat iets geen effect heeft omdat het niet meetbaar is lijkt niet sterk en is zelfs niet sterk!

Als het geluid niet meetbaar is, is het zeer zeker voor het menselijk oor niet hoorbaar. Ons gehoor is niet zo best in verhouding met andere levende organisme op deze planeet.

Dus als het niet meetbaar is, is het verschil niet hoorbaar. Denk je verschil te horen, dan is wellicht een deken test iets voor je ;)

Maar effect is er zeker: placebo is de term die daar het beste bij past. En soms is het toegeven dat je je flink heb laten belazeren of dat je gewoon teveel geld in bepaalde dingen hebt gestoken, waarvan je het effect niet kunt horen danwel meten. Ik heb dat met m'n Van den Hul kabels. Goede kabels, daar niet van, maar ik heb andere kabels op m'n andere set en ik heb ze wel eens gewisseld. Geen verschil, behalve in financiele zin. En zo zijn er nog wel enkele voorbeelden die me meer geld hebben gekost dan noodzakelijk was.

Ach ja, ik stimuleer af en toe de economie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
mr.paaJ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Genoeg tests die aangeven dat hoorbaar verschil heel onwaarschijnlijk is,
onwaarschijnlijk en niet kunnen uitsluiten hebben hier hetzelfde effect.
Het feit dat je een effect niet kunt meten wil niet zeggen dat het niet bestaat. 3 x niet.. tjonge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik sluit niet uit dat het bestaat, maar als je wil zeggen dat het zeker wél bestaat moet je misschien eens op zoek naar een een goede blinde test waar dat verschil naar voren komt. Die zijn er naar mijn weten niet en dat is toch frappant als de verschillen zo goed hoorbaar zouden zijn.

In placebo geloven we allemaal wel denk ik.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]