Ik reageer op de wijze waarop men hier omgaat met andere meningen.
Ik geef in simpele bewoordingen aan wat voor onderwerpen er zoals meespelen in de bouw van een versterker ( in het verkeerde topic trouwens, probeer ik ook al aan te geven.maar tevergeefs

Ik verstop me niet achter collegaś die wat roepen of andere onzin die men meent in te brengen bij gebrek aan eigen kennis.
Het rare idee dat een amp design hetzelfde is als een goed werkende amp is hardnekkig hier. (bij sommigen) Gelukkig staan er ook bloedserieuze onderbouwingen waar men opvallend weinig op reageert.. maar ja.. negeren van ongewenste resultaten is de meters hier niet vreemd
Argumenten die ik aanhaal worden belachelijk gemaakt zonder daar een weerlegging voor te geven. Of erger nog met gaat goochelen met opmerkingen die niet onderbouwd zijn maar die men wel voor ¨waar¨ aanneemt.
Wederom vanuit de gedachte dat je alles alleen kunt meten en dat wat er op papier staat altijd klopt. Een dergelijke naieviteit is aandoenlijk. Dat men dan ook nog heel arrogant meent de boodschapper van het slechte nieuws aan te vallen lijk jij in ieder geval normaal te vinden.
Het eveneens naïeve idee dat een puur lineaire versterker over het gehele frequentiegebied lineair blijft speelt hier duidelijk mee. Mogelijk dat iemand zoiets kan tekenen maar uitvoeren zal een stuk lastiger worden. Bijv. Amplitude Distortion is een lastig gegeven en het voorkomen daarvan een van de breekpunten in de uitvoering. Juist omdat specs meestal een gemiddelde waarde van een component aangeven maar de spefifieke component wijkt vrijwel altijd wat af. ( vandaar die eerdere opmerking om behaalde zaken zelf te doen ( waar mogelijk) door handwerk. Dat kan overigens ook een zorgvuldige pre-selectie van de componenten zijn! Soms heeft een afwijking nauwelijks of geen effect, soms tellen die effecten juist op.
Elke keuze die je maakt is namelijk een trade off en dus een concessie. Dat is de kern van mijn boodschap hoe zeer men ook probeert de aandacht naar de persoon of naar andere onbelangrijke randzaken te brengen.
Hierboven is door verschillende mensen al van alles naar mijn hoofd geslingerd of ronduit verzonnen . Ik heb geen behoefte de fantasie van gebruikers te weerleggen. Ik ben al een elfenaanhanger genoemd, grappig maar eigenlijk best zielig om zo in hokjes te denken.
Een tweede inhoudelijk punt is het totale geloof in metingen die voortdurend uitgesproken wordt. De meting is heilig en elke luisteraar die anders ervaart heeft last van allerlei geestelijke beperkingen. Enige reflectie is de meetgurus vreemd.
Dat terwijl men meent wetenschappelijk bezig te zijn maar elke onderbouwing van een meting vergeet te vermelden. Herhalen van een meting door anderen is per dus definitie onmogelijk.
Sterker nog, als meetresultaten ongewenste getallen blijkt te produceren worden die moeiteloos opnieuw gemeten en aangepast. De foute meting is dan een vergissing. Die is dan ook alleen voorbehouden aan meetgurus natuurlijk

Triest!
Advies: lighten up! Dit is een discussie forum met een topic over elfenkabels.. per definitie vol met zin en onzin en vooral meningen.
Accepteer andere meningen en loop niet over van arrogantie als je zelf een andere mening hebt.
En discussieer hier over kabels. Voor versterkers zijn er andere betere plekken al zal daar die onzin nog sneller onderuit gehaald zal worden.
Copyright and left by SED...