Man praat me er niet vanJag schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:04:
Lekker nuttig 24 bit met de moderne produkties. Steeds minder dynamiek, en steeds meer bit diepte. Iets gaat er fout
En waarom je toch boven de 20KHz (met 96KHz+) uit zou wilen komen is mij ook niet geheel duidelijk. Omdat je dan meer "stapjes" hebt om je analoge signaal te beschrijven waarschijnlijk
Zo ik zit klaar met m'n nieuwe handeltje in de tuin ..
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maan 80%-eclipselicht
Er gaat niet boven de oude koeien ... (die je uit de sloot kunt vissen)
.. priceless
Er gaat niet boven de oude koeien ... (die je uit de sloot kunt vissen)
[ Voor 29% gewijzigd door gekkie op 20-03-2015 10:53 ]
Wait what...?Alles wordt vloeiender gepresenteerd, de
muziek is geen aaneen-schakeling meer van
elkaar opvolgende noten, maar wordt voorgesteld
als een natuurlijk geheel.

[ Voor 28% gewijzigd door Flans op 21-03-2015 09:07 ]
Standaard audio-speak waarmee altijd dingen-die-onmogelijk-kúnnen-werken worden omschreven. Lekker vaag
Nickname does not reflect reality
Nu nog wachten op de maan verduistering en dan een paar klappen en je hebt ze perfect in balance.gekkie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:50:
Zo ik zit klaar met m'n nieuwe handeltje in de tuin ..
Er gaat niet boven de oude koeien ... (die je uit de sloot kunt vissen).. priceless
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
De eclipse van gisteren was natuurlijk een perfecte gelegenheid (helaas van korte duur) om mijn mooiste muziek tot volle bloei te laten komen: doordat er daardoor 80% minder instraling was van solar flares werkte de electronika hoorbaar beter. De muziek kwam nog losser van de speakers en vooral de verticale spreiding in het geluid was fenomenaal.
Nu maar wachten op de totale verduistering van 7 oktober 2135 zodat ik die extra 20% nog kan meepakken.
Nu maar wachten op de totale verduistering van 7 oktober 2135 zodat ik die extra 20% nog kan meepakken.
Je kan toch gewoon een platina plated carbon-nanotubes haarp-antennesysteem in je tuin zetten om de intergalactische straling te neutraliseren._Dekker schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:39:
De eclipse van gisteren was natuurlijk een perfecte gelegenheid (helaas van korte duur) om mijn mooiste muziek tot volle bloei te laten komen: doordat er daardoor 80% minder instraling was van solar flares werkte de electronika hoorbaar beter. De muziek kwam nog losser van de speakers en vooral de verticale spreiding in het geluid was fenomenaal.
(niet vergeten om vaste mercury kabels te kopen om je antennes mee aan te sluiten met de juiste polariteit, anders versterk je het effect juist.)
How do you save a random generator ?
ik vond juist dat de horizontale arbeidsverdeling tussen de diverse instrumenten beter tot hun recht kwamen._Dekker schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:39:
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
soms denk ik wel een beetje dat jullie de boel gewoon zitten te belazeren met al die moeilijke woordjes...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Zou je denken?flippy.nl schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:16:
soms denk ik wel een beetje dat jullie de boel gewoon zitten te belazeren met al die moeilijke woordjes...
flippy.nl schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:16:
Meen je dat nou echt serieus die vraag flippy.nl? Na al die jaren dat dit topic bestaat met alle duidelijk niet mis te verstane sneren en gehoon jegens de bedenkers van al die fraaie sprookjes die de revue passeerden en jegens de handelaren die prijzen vragen die zelfs de stoutste fantasieën te boven gaan. Wat bedoel je met "al die moeilijke woorden? Wat is daar zo moeilijk aan? Ik krijg bijna de indruk dat je willens en willens en wetens een discussie probeert te beginnen die we allang hebben gevoerd.
Gezien de toon van de berichten van de afgelopen tijd kan ik me namelijk niet voorstellen dat je ook maar enigszins de gedachte hebt van "zou er dan toch een kern van waarheid in die verhalen zitten?"
Maar zitten we te wachten op zo'n herhaling?
Sarcasme gaat toch altijd moeilijk door de interbuizen...
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Nu weet ik wat ik altijd heb gemist in het geluidsbeeld bij m'n hifiset: een tachyonenveld!
Gelukkig is er nu de tachyonenveldgenerator
Gelukkig is er nu de tachyonenveldgenerator
Zoho, dat is wel heel ernstig, wist nieteens dat hij alarmbellen had overigens. Hoop wel dat ie opgehangen zijn aan speciaal touw en gesmeed zijn uit Mithril of iets in die richting.dat daardoor al snel allerlei rationele alarmbellen beginnen te rinkelen. Wat het bijna helemaal ongeloofwaardig maakt, is dat ik zelfs mijn eigen verhaal niet eens met begrijpbare theorieën kan staven.
De rest van dat artikel is ook om te huilen eigenlijk, ik vraag me echt nog steeds af hoe serieus die mensen zijn. Is dit niet stiekem een afdeling van De Speld?
Ook heel prettig dat ze even uitleggen wat dat ding dan werkelijk doetHallo, bent u daar nog, of bent u inmiddels al afgehaakt? Heel opmerkelijk is dat ik in verschillende officiële documentatiebronnen tegenkom, dat het werkingsprincipe van de Fostac Maxiimus modellen op dit moment nog niet helder uitgelegd kan worden. Dus is het nu allemaal lariekoek of toch niet? Ik heb het hier uiteraard uitgebreid met de Nederlandse distributeur Ron Kemp over gehad. Net als ik, beschikt Ron ook niet over een diepgaande natuurkundige achtergrond maar heeft hij inmiddels wel enkele natuurkundigen bereid gevonden om na hun eigen evaluatie, de achtergronden in meer begrijpelijke bewoordingen op papier te zetten. Helemaal terecht wat mij betreft want dat in ieder geval de P16 tot bijzondere dingen in staat is, staat ook voor mij al als een paal boven water!
Zoeken op "geopatische straling" geeft ook werkelijk de meest interessante websites, http://www.domisan.be/gezondheidszorg-tips.php is wel een interessante, als ik die website moet geloven, ben ik behoorlijk fucked
[ Voor 53% gewijzigd door RobinHood op 26-03-2015 23:53 ]
People as things, that’s where it starts.
Echte natuurkundigen zouden niet eens hun hulp hebben aangeboden om de werking nader toe te lichten en meteen hebben gezegd dat tachyonen hypothetische exotische deeltjes zijn. Als dat apparaat echt een tachyonenveld opwekt, hebben de "ontwerpers" dus het bestaan van tachyonen bewezen en kunnen ze flinke roem in de natuurkundige wereld opstrijken...
Wat dus niet gaat gebeuren omdat dat apparaat geen tachyonenveld opwekt.
Ik verbaas me steeds vaker over de crap die wordt verzonnen en de sukkels die erin trappen...
Wat dus niet gaat gebeuren omdat dat apparaat geen tachyonenveld opwekt.
Ik verbaas me steeds vaker over de crap die wordt verzonnen en de sukkels die erin trappen...
[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 27-03-2015 01:29 ]
Neem aan dat de meeste in dit topic ook nog steeds een PC hebben met een 386, want verschil is er toch niet met een nieuwe.
PC is een PC toch
PC is een PC toch
Als ze enkel het hadden kunnen aantonen zou dat kloppen. Gezien ze dus beweren ook actief velden te kunnen maken die sneller dan de lichtsnelheid gaan, is het nog een heel stuk beroemder, en sowieso Nobelprijs is dan wel weer duidelijk wie hem krijgt.Wildfire schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 01:26:
Als dat apparaat echt een tachyonenveld opwekt, hebben de "ontwerpers" dus het bestaan van tachyonen bewezen en kunnen ze flinke roem in de natuurkundige wereld opstrijken...
Maar goed, lekkere bullshit weer
@Ray, lekker argument, ga zo door
Wat houd ik toch van sarcasmeUnknown Alien schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20:
Neem aan dat de meeste in dit topic ook nog steeds een PC hebben met een 386, want verschil is er toch niet met een nieuwe.
PC is een PC toch

Want a cookie?!
Don't feed the troll!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Maar, welk ander apparaat maakt van die smerige 44% rechtsdraaiende kolenstroom 100% linksdraaiende stroom, verrijkt met energie uit het elektromagnetisch veld tussen ionosfeer en aardoppervlak?VasZaitsev schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:29:
[...]
Zoho, dat is wel heel ernstig, wist nieteens dat hij alarmbellen had overigens. Hoop wel dat ie opgehangen zijn aan speciaal touw en gesmeed zijn uit Mithril of iets in die richting.
De rest van dat artikel is ook om te huilen eigenlijk, ik vraag me echt nog steeds af hoe serieus die mensen zijn. Is dit niet stiekem een afdeling van De Speld?
[...]
Ook heel prettig dat ze even uitleggen wat dat ding dan werkelijk doetWant dingen als "geopatische stoorvelden", natuurlijk de overbekende "electrosmog" maar ook "maximaliseren van natuurlijke energieën" klinken nogal twijfelachtig.
Zoeken op "geopatische straling" geeft ook werkelijk de meest interessante websites, http://www.domisan.be/gezondheidszorg-tips.php is wel een interessante, als ik die website moet geloven, ben ik behoorlijk fucked

Ik wil natuurlijk wel het maximale rendement uit mijn koelkast, da's goed voor de waf
Nou!JamesClever schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:52:
[...]
Maar, welk ander apparaat maakt van die smerige 44% rechtsdraaiende kolenstroom 100% linksdraaiende stroom, verrijkt met energie uit het elektromagnetisch veld tussen ionosfeer en aardoppervlak?![]()
[afbeelding]
Ik wil natuurlijk wel het maximale rendement uit mijn koelkast, da's goed voor de waf
Chiraliteit
Van veel biologische moleculen bestaan twee (chirale) vormen, die elkaars spiegelbeeld zijn. Toch komt in veel vormen van leven alleen de ‘linksdraaiende' spiegelvariant voor. Waarom blijven de ‘rechtsdraaiende' moleculen ongebruikt? Onderzoekers van het HFML hebben ontdekt dat magneetvelden daarbij een rol kunnen hebben gespeeld. Dit inzicht is ook van belang voor medicijnfabrikanten, omdat die vaak alleen ‘linksdraaiende' moleculen willen produceren.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Tuurlijk, heb er ondertussen wel een blu-ray speler in geplaatstUnknown Alien schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20:
PC is een PC toch

No keyboard detected. Press F1 to continue.
Links en rechtsdraaiend ken ik wel, er is een medicijn, weet eventjes niet meer welke, welke rechtsdraaiend [of linksdraaiend] behoorlijk gevaarlijk is, maar de andere kant op draaiende versie is dus het echte medicijn. Zijn wel wat foutjes mee gemaakt vroeger.
Maar, je krijgt er dus 66% stroom bij? Da's wel heel groen, terugverdientijd van zo'n ding is dan ook lekker laag, "maar 1600 euro, dat verdien je volgens mij in een paar jaar terug, en al die mensen maar pielen met hun zonnepanelen, terugsalderen en wat al niet meer.
People as things, that’s where it starts.
Misschien moeten we zo'n ding in de 2e kamer plaatsen, dan zitten die ook niet meer zo gevaarlijk veel tussen links en rechts rond te draaienVasZaitsev schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Links en rechtsdraaiend ken ik wel, er is een medicijn, weet eventjes niet meer welke, welke rechtsdraaiend [of linksdraaiend] behoorlijk gevaarlijk is, maar de andere kant op draaiende versie is dus het echte medicijn. Zijn wel wat foutjes mee gemaakt vroeger.
Maar, je krijgt er dus 66% stroom bij? Da's wel heel groen, terugverdientijd van zo'n ding is dan ook lekker laag, "maar 1600 euro, dat verdien je volgens mij in een paar jaar terug, en al die mensen maar pielen met hun zonnepanelen, terugsalderen en wat al niet meer.
Anoniem: 282679
Thalidomide, ook wel bekend als Softenon.VasZaitsev schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:09:
[...]
De chiraliteit van moleculen heeft, natuurlijk, geen reet te maken hiermee. Je opmerking raakt dus kant noch wal.Het eerste geval van schade door thalidomide betrof een baby die op 25 december 1956 zonder oren werd geboren. Dit was tien maanden voor de introductie van het middel en kon gebeuren door een medewerker van Grünenthal die het aan zijn zwangere vrouw gaf. Het was de Duitse arts-geneticus Lenz, die op 18 november 1961 het verband legde tussen het gebruik van thalidomide en ernstige afwijkingen bij pasgeborenen. In december 1961 volgde de bevestiging van dit verband door de Australische gynaecoloog McBride. De stof thalidomide bleek teratogeen. Aangedane baby's hadden ontbrekende of onderontwikkelde ledematen (focomelie). Deze foetale afwijkingen waren onvermijdbaar als de moeder in het eerste trimester van de zwangerschap tussen dag 35 en 49 na de laatste menstruatie thalidomide gebruikte. Eind 1961 werd thalidomide in de meeste landen van de markt gehaald. Bijna 10 000 kinderen waren inmiddels beschadigd geboren. Opvallend is dat de Verenigde Staten gespaard bleven; dr. Kelsey van de FDA liet geen thalidomide op de Amerikaanse markt toe. Op 31 augustus 2012 bood de firma Grünenthal voor het eerst excuses aan.[2] Een week later maakte de firma bekend na 50 jaar opnieuw schadevergoeding te gaan betalen.[3]
Dat een geneesmiddel zulke schadelijke effecten teweeg bracht, schokte de medische en farmaceutische wereld. Het schandaal maakte de testeisen voor kandidaatgeneesmiddelen strenger en sindsdien wordt zwangere vrouwen aangeraden geneesmiddelen tot een minimum te beperken, hoewel de middelen waarvan bekend is dat ze de ongeboren vrucht schaden in de minderheid zijn. Alcohol en roken hebben eveneens een bewezen schadelijk effect. Ook staat in elke registratietekst de invloed van het geneesmiddel op het embryo beschreven.
Ja, oké. Gek dat nog niemand in de wereld eerder hierover nagedacht heeftMaar, je krijgt er dus 66% stroom bij? Da's wel heel groen, terugverdientijd van zo'n ding is dan ook lekker laag, "maar 1600 euro, dat verdien je volgens mij in een paar jaar terug, en al die mensen maar pielen met hun zonnepanelen, terugsalderen en wat al niet meer.

Je opmerking gaat een beetje mank, snelheidsverschil is meetbaar, en meten is weten.Unknown Alien schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20:
PC is een PC toch
Deze bullshit is niet meetbaar maar zou wel hoorbaar moeten zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Anoniem: 235591
Met turboknop voor wat extra mHzBlokker_1999 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Tuurlijk, heb er ondertussen wel een blu-ray speler in geplaatst![]()
[afbeelding]
Dat komt door de oliemaatschappijen, die bagatelliseren zulk informatie ten behoeve van eigen winstmaximalisatie natuurlijk.Anoniem: 282679 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:14:
[...]
Ja, oké. Gek dat nog niemand in de wereld eerder hierover nagedacht heeft
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Ik zag vanmiddag dit http://www.creaktiv-syste...ybrid-cd-optimizer-granit in een blad staan. Het werd getest.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
MEnsen, ik lees al een tijdje het eea. Maar iemand kwam met iets nieuws.
Een USB Dac die iets met 0, 1 EN -1 heeft??
Het zscheen compleet uniek en vernieuwend te zijn?
I Call Bullshit. Iemand inside informatie?
Ik heb weet wat "verheldering"
digitaal is normaal 1 en 0
quantum computers rekenen met 0-1-2-en nog wat meer maar weet ik die niet meer
daardoor gaat het veel sneller en veel tegelijk
*Name Redacted* heeft een dac (digitaal/analoog vertaler) gemaakt die niet
met 1-0 werkt maar met 1 - 0 - -1 werkt en daarom dus veel sneller en meer tegelijk
Dat is geniaal van de man omdat dat het een doorbraak is op audio gebied uniek is.
hij vertelde vanmiddag dat er 150 stuks dure minicule weerstandjes in zitten die met de hand nauw op elkaar gesoldeerd zijn , want een chip maken kan hij natuurlijk niet maken.
Ik heb het vanavond gehoord en geluid is bizzar mooi.
Ben ik nu gek?
digitaal is normaal 1 en 0
quantum computers rekenen met 0-1-2-en nog wat meer maar weet ik die niet meer
daardoor gaat het veel sneller en veel tegelijk
*Name Redacted* heeft een dac (digitaal/analoog vertaler) gemaakt die niet
met 1-0 werkt maar met 1 - 0 - -1 werkt en daarom dus veel sneller en meer tegelijk
Dat is geniaal van de man omdat dat het een doorbraak is op audio gebied uniek is.
hij vertelde vanmiddag dat er 150 stuks dure minicule weerstandjes in zitten die met de hand nauw op elkaar gesoldeerd zijn , want een chip maken kan hij natuurlijk niet maken.
Ik heb het vanavond gehoord en geluid is bizzar mooi.
Ben ik nu gek?
Drie level DACs worden wel vaker gebruikt, afhankelijk van het type kan het zijn dat je tov een twee level DAC dus een niveau extra hebt zonder dat er problemen komen met lineariteit.
Echter, gezien dat die problemen begrepen en opgelost kunnen worden is de gemiddelde audio DAC volgens mij 3 tot 5 bit. Dus 8 tot 32 niveaus. (Dat is na oversampling, omdat het uiteindelijk 16-24 bit is).
Echter, gezien dat die problemen begrepen en opgelost kunnen worden is de gemiddelde audio DAC volgens mij 3 tot 5 bit. Dus 8 tot 32 niveaus. (Dat is na oversampling, omdat het uiteindelijk 16-24 bit is).
Het voordeel van een drie-level DAC is dat je in plaats van de twee-level states ON-0, ON-1 bij een drie-level state ON-1, OFF-0, On--1 hebt. Dat heeft een nuttig effect op het (geschakeld!) stroomverbruik en als gevolg bijvoorbeeld thermische ruis. Bovenstaand idee maakt het mogelijk om voor allerhande toepassingen de meest geschikte (of minst slechte dus) topologie te kiezen. Een voorbeeld kan daarbij zijn dat de eisen voor een DAC deglitching mechanisme wat soepeler worden. Een probleem dat bij huidige DACs nog niet echt robuust is opgelost.dalverian schreef op maandag 30 maart 2015 @ 01:19:
MEnsen, ik lees al een tijdje het eea. Maar iemand kwam met iets nieuws.
Heb je even een link naar de bron van deze informatie? Zoals Sissors al terecht opmerkt is het geen onbekende topologie. Voor zover ik weet wordt het (met succes) in pipelined-ADCs gebruikt. Maar aangezien ik voor iedere gedetailleerde specsheet van een ADC/DAC een NDA moet tekenen mis ik ook weleens wat informatie helaas.
Een prachtig voorbeeld voor dit topic waarin het geloof tot single parameter optimalisatie en "all is created equal" vaak de kop op steekt. Wat dat betreft is dat niet ver verwijderd van een "gesmeed door elfen bij maanlicht" houding. En dat is eigenlijk best grappig, want het cirkeltje is weer rond.
Overigens reden dat volgens mij 3-level DACs niet echt populair zijn voor audio applicaties is dat dmv DWA/DEM de lineariteitsproblemen van multi-bit DACs voor audio applicaties prima kunnen worden opgelost, en die hebben dan als voordeel dat ze minder out-of-band noise hebben, dus minder filtering nodig hebben, en ze hebben veel minder last van jitter, en dus een minder schone klok nodig.
Ik vermoed dat het hier om gaat:Oyster schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:46:
[...]
Het voordeel van een drie-level DAC is dat je in plaats van de twee-level states ON-0, ON-1 bij een drie-level state ON-1, OFF-0, On--1 hebt. Dat heeft een nuttig effect op het (geschakeld!) stroomverbruik en als gevolg bijvoorbeeld thermische ruis. Bovenstaand idee maakt het mogelijk om voor allerhande toepassingen de meest geschikte (of minst slechte dus) topologie te kiezen. Een voorbeeld kan daarbij zijn dat de eisen voor een DAC deglitching mechanisme wat soepeler worden. Een probleem dat bij huidige DACs nog niet echt robuust is opgelost.
Heb je even een link naar de bron van deze informatie? Zoals Sissors al terecht opmerkt is het geen onbekende topologie. Voor zover ik weet wordt het (met succes) in pipelined-ADCs gebruikt. Maar aangezien ik voor iedere gedetailleerde specsheet van een ADC/DAC een NDA moet tekenen mis ik ook weleens wat informatie helaas.
Een prachtig voorbeeld voor dit topic waarin het geloof tot single parameter optimalisatie en "all is created equal" vaak de kop op steekt. Wat dat betreft is dat niet ver verwijderd van een "gesmeed door elfen bij maanlicht" houding. En dat is eigenlijk best grappig, want het cirkeltje is weer rond.
http://www.kadmeia.nl/pages/120038/Hans_Satink.html
De SD Speler van John Brown.
De informatie is maar heel summier die ik krijg. Maar het zou revolutionair zijn, en overtreffende trap van alles.
Nou, enkel al hun uitgangsweerstand is resulteerd in een thermische ruis van 560nVrms.Met een bereikte ruisdrempel van slechts nanovolts wordt de maximaal haalbare bitresolutie en optimale timing bereikt.
En als ik het goed lees is het uiteindelijk gewoon opgebouwd rond een standaard chipje met 16-bit nauwkeurigheid (gebaseerd erop dat ze oversampling converters niet begrijpen). Omhoog afgerond kan hij puur op bits idealiter 100dB SNR geven. Laten we zeggen 1Vrms output, dan ligt je ruisvloer dus 5 orders lager op 10uVrms. Dat worden een hele hoop nanovolts.
Iemand bekend met Schiit? Wat een verademing om te lezen
Leuk leesvoer met dito humor:
http://www.head-fi.org/t/...-most-improbable-start-up
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Mooi merk. Als ze nu ook eens componenten in het zwart gaan maken, bestel ik als eerste een hoofdtelefoonversterker!
Ze verkopen zelf ook wat kabels voor hun DACs en versterkers.Sirius schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:31:
Iemand bekend met Schiit? Wat een verademing om te lezen
Hun omschrijving van de USB kabel die ze verkopen:
USB PYST. This is the complete redefinition of USB cables. It actually, physically transports you* into an alternate universe where superbly-mastered, 24/192 music streams 24/7, free of charge to all listeners, for all genres. Supermodels in this alternate world are all deeply into high-end audio, and will beg to go out with you. Butterflies swirl in fantastic colors over clean-lined porcelain cityscapes, everyone is a millionaire, and flying cars run on air. It's a beautiful place to be!
*Or not. It may have been a hallucination. USB PYSTs are actually just nice, 1M long, USB 2.0-rated cables that have thicker than normal power conductors and silver-plated copper data lines. We think the electrons like silver better, or something. Or not.
Ja!!! Die zocht ik maar hun site deed het de laatste dagen niet bij mij. Geweldige humor en hun merknaam wordt perfect geïntegreerd in al die ongein.
Over de Wyrd (USB power isolator):RCA PYST. The RCA Pysts are about 6" long, excluding connectors. They're ideal for, say, stacking a Bifrost and Asgard 2. Please note the dimensions. That's 6 inches. Not feet. And not none of that fancy metric stuff, we're dumb Americans here.
Improves Sound, Color Printing, Data Stability
Just kidding. This is silly. That’s like saying charging your iPhone off Wyrd makes the battery last longer. But some listeners say Wyrd improves the sound of their system. We’re not going to make any such claims. Nor are we going to recommend it for printers, external USB drives, or iPhone chargers.
[ Voor 80% gewijzigd door Sirius op 01-04-2015 11:59 ]
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Ik heb een vraag, en het heeft met kabels te maken, dus lijkt me dit het juiste topic. Ik zal binnenkort in het bezit zijn van een Marantz SR7009. Momenteel ben ik in het bezit van een Denon 2113. Omdat de apparatuur in een tv-dressoir staat is het steeds gedoe met die speakerkabels aansluiten, want die moet je schroeven.
Omdat ik dus binnenkort toch de receiver ga wisselen, zie ik op tussen het gedoe met die kabels weer aansluiten, want het is eigenlijk net een klein beetje te kort om comfortabel te kunnen werken. De oplossing hiervoor zouden banaan-pluggen zijn.
Als ik bij de specificaties van de Marantz kijk dan zie ik zo snel geen specificaties voor banaan-pluggen. Uiteraard zie ik wel staan dat het schroefaansluitingen zijn, maar daarmee weet ik nog niets over de eventuele mogelijkheden m.b.t. banaan-plug-groottes.
Zoek ik dan op banaanpluggen, dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Bedragen van 1,95 tot erg duur vliegen me om de oren. Erg dure pluggen nemen lijkt me onzin, en ik hoef ook geen fancy uitziende pluggen omdat ik ze toch niet ga zien, het gaat me puur om het aansluitgemak. Maar ja, wat is dan wijsheid? Voldoet een plug van 1,95? Of hebben we ook hier te maken met kwaliteitsverschillen (die ergens over gaan, gezien de aard van het topic) waarbij het een beter idee is die goedkope pluggen te laten liggen?
Ik heb ze nog nooit gebruikt, zelfs nog nooit in in het wild gezien, dus ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten, of je wel zomaar alle pluggen kunt gebruiken, misschien is er verschil in grootte/dikte? etc.
Mocht er een beter topic zijn voor deze vraag, dan hoor ik dat graag. Een banaan-plug-specifiek topic kon ik niet vinden, en een nieuw topic openen over iets wat toch vooral met kabels te maken heeft waarbij de prijs niet de spuigaten uit moet lopen aangezien het me puur om het gemak gaat en niet om de looks er van dacht ik dat mijn vraag het beste in dit topic past.
Omdat ik dus binnenkort toch de receiver ga wisselen, zie ik op tussen het gedoe met die kabels weer aansluiten, want het is eigenlijk net een klein beetje te kort om comfortabel te kunnen werken. De oplossing hiervoor zouden banaan-pluggen zijn.
Als ik bij de specificaties van de Marantz kijk dan zie ik zo snel geen specificaties voor banaan-pluggen. Uiteraard zie ik wel staan dat het schroefaansluitingen zijn, maar daarmee weet ik nog niets over de eventuele mogelijkheden m.b.t. banaan-plug-groottes.
Zoek ik dan op banaanpluggen, dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Bedragen van 1,95 tot erg duur vliegen me om de oren. Erg dure pluggen nemen lijkt me onzin, en ik hoef ook geen fancy uitziende pluggen omdat ik ze toch niet ga zien, het gaat me puur om het aansluitgemak. Maar ja, wat is dan wijsheid? Voldoet een plug van 1,95? Of hebben we ook hier te maken met kwaliteitsverschillen (die ergens over gaan, gezien de aard van het topic) waarbij het een beter idee is die goedkope pluggen te laten liggen?
Ik heb ze nog nooit gebruikt, zelfs nog nooit in in het wild gezien, dus ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten, of je wel zomaar alle pluggen kunt gebruiken, misschien is er verschil in grootte/dikte? etc.
Mocht er een beter topic zijn voor deze vraag, dan hoor ik dat graag. Een banaan-plug-specifiek topic kon ik niet vinden, en een nieuw topic openen over iets wat toch vooral met kabels te maken heeft waarbij de prijs niet de spuigaten uit moet lopen aangezien het me puur om het gemak gaat en niet om de looks er van dacht ik dat mijn vraag het beste in dit topic past.
Och ja, je moet toch wat he.
Lang verhaal
. Zoek ff bij electronica online, daar vind je goedkope banaanpluggen die ok zijn.
Ik denk dat iedere vergulden plug (geen last van oxidatie in de loop van de tijd) die past toereikend is. Nu weet ik niet hoe het zit met de dikte van de plug zelf (deel wat in het gat moet) tegenwoordig. Want ik heb ooit gehoord dat ze niet meer mochten (of anders moesten) omdat ze ook precies in het stopcontact passen...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hahahaha! Geloof dat ik het hier al wel eens verteld heb: toen mijn vader zijn vorige set speakers op ging halen bij Hobo Hifi in Arnhem, vroegen ze hem of hij wist hoe hij ze aan moest sluiten. "Tuurlijk!", was zijn antwoord. Maar blijkbaar was het niet zo'n gekke vraag aangezien ze een klant hebben gehad die z'n speakers rechtstreeks in het stopcontact plugde.Universal Creations schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:15:
[..]Want ik heb ooit gehoord dat ze niet meer mochten (of anders moesten) omdat ze ook precies in het stopcontact passen...
Ah, kijk aan, dus verguld is wel belangrijk? Dan vallen die van 1,95 per 10 al af. Nice to know, dan kan ik die van het lijstje afstrepen. Iemand die me kan vertellen of er nog onderling verschil is tussen die 'gaatjes' in die aansluitingen op versterkers, zoals je ook een verschil hebt voor koptelefoonaansluitingen qua dikte?Universal Creations schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:15:
Ik denk dat iedere vergulden plug (geen last van oxidatie in de loop van de tijd) die past toereikend is. Nu weet ik niet hoe het zit met de dikte van de plug zelf (deel wat in het gat moet) tegenwoordig. Want ik heb ooit gehoord dat ze niet meer mochten (of anders moesten) omdat ze ook precies in het stopcontact passen...
Die pluggen die GWBoes aangaf, lijken mij prima en zijn verre van duur te noemen.
Prima pluggen voor steady gebruik. Mocht je echter veel gaan in- en uitpluggen, dan kies ik minder snel voor dit soort 'kroontjes', omdat daar de spanning na verloop van tijd wel verminderd. In die gevallen kies ik eerder voor deze variant. Maar dit is ook maar mijn persoonlijke ervaring.GWBoes schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:14:
Ik heb een tijd geleden deze van ebay getrokken, mooie stevige pluggen. Geen idee of het echte nakamichi zijn of namaak maar dat deert me niet zo veel
Wat is nu een beetje leuke HDMI kabel van zo 7 meter wat ook nog schappelijk te betalen is?
Er komt een panasonic PT AE 4000 beamert aan te hangen
Er komt een panasonic PT AE 4000 beamert aan te hangen
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Keuze genoeg: www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=HDMI+7+meterAudione0 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:51:
Wat is nu een beetje leuke HDMI kabel van zo 7 meter wat ook nog schappelijk te betalen is?
Voor HDMI-kabels hebben we HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Nickname does not reflect reality
Hallo,
Ik heb een marantz nr1605 en krijg naast mijn bx5 set nu voor achter ook de bx2 van monitor audio.
De bx2 achter zullen ongeveer een kabel lengte van 8-10m nodig heb per box.
Welke kwaliteit/dikte kabel zou ik nodig moeten zijn ?
Ik heb een marantz nr1605 en krijg naast mijn bx5 set nu voor achter ook de bx2 van monitor audio.
De bx2 achter zullen ongeveer een kabel lengte van 8-10m nodig heb per box.
Welke kwaliteit/dikte kabel zou ik nodig moeten zijn ?
Dat is onzin ,ik heb gewone Hirschmann achter in mijn receiver zitten welke perfect werken in audio en HF(<30Mhz) range !Ik gebruik zelfs al jaren 1 setje buiten on afgeschermd in een open transmissielijn naar mijn HF antennes en ze zijn nog steeds niet geoxideerd!Just_A_User schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:22:
[...]
Ah, kijk aan, dus verguld is wel belangrijk? Dan vallen die van 1,95 per 10 al af. Nice to know, dan kan ik die van het lijstje afstrepen.
Het zijn gewone degelijke niet fancy banana's welke volgens mij ook wel voor professionele doeleinde word gebruikt!
Soms weet ik het ook niet meer.........
Hm, dank je voor je input. Zoals je merkt heb ik hier 0 verstand van. Bij mij zullen ze dus ook niet buiten gebruikt gaan worden, maar gewoon in huis, waar ze 1x in de receiver geprikt gaan worden, en that's it. Het moet gewoon werken, het hoeft er niet fancy uit te zien, want de receiver staat in een TV-dressoir, dus ik kan ze niet eens zien, al zou ik het willentita_tovenaar schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:18:
[...]
Dat is onzin ,ik heb gewone Hirschmann achter in mijn receiver zitten welke perfect werken in audio en HF(<30Mhz) range !Ik gebruik zelfs al jaren 1 setje buiten on afgeschermd in een open transmissielijn naar mijn HF antennes en ze zijn nog steeds niet geoxideerd!
Het zijn gewone degelijke niet fancy banana's welke volgens mij ook wel voor professionele doeleinde word gebruikt!
De enige reden dat ik dit wil is dat het daar niet zo heel ruim bemeten is qua kabellengte, dus die kabels achter in de reciever krijgen met die schroefaansluitingen bleek bij die Denon al behoorlijk lastig, en die is niet zo zwaar als die 7009.
Gewoon er in prikken en klaar is dan dus wel zo prettig. Dat is de enige reden waarom ik van die banaanstekkers wil hebben.
Als Alpha audio het zegt, dan is het zo!
Lees het artikel:
https://www.alpha-audio.n...betaalbare-speakerkabels/
*achterover gaat zitten en wachten gaat op reacties*
Lees het artikel:
Valt best mee, die review:ThAZiP schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:03:
Als Alpha audio het zegt, dan is het zo!
Lees het artikel:
[..]maar de prijs: € 20 per meter? Dat is wat te pittig in onze optiek.
Er zitten toch weer een paar heerlijke, cliche quotes in? Gegarandeerd voeding voor dit topic...
enDe kabel luistert heerlijk soepel weg
enDe laagdruk is prima aanwezig, en nog veel belangrijker: het geheel vervormd niet als we de volumeknop eens opengooien. Niet dat dat iets met speakerkabel te maken heeft, maar mocht er scherpte zijn, dan wordt het natuurlijk wel vergroot op hoger volume.
Wat klinkt deze kabel goed zeg! Hij komt ontzettend snel over en pakt zonder moeite alle lagen van het audiosignaal mee.
inderdaad, zeer net verhaal met bescheiden kabels. Een aantal die ze noemen heb ik nog ergens liggen dus voor de liefhebber altijd te beluisteren
Ik vraag me altijd een paar dingen af als ik dit soort dingen lees. En dat is:ThAZiP schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:29:
[...]
Er zitten toch weer een paar heerlijke, cliche quotes in? Gegarandeerd voeding voor dit topic...
[...]
en
[...]
en
[...]
1. als je dus geweldige kabels gebruikt, nog beter dan de kabels die je al had, die al beter waren dan de kabels die je daarvoor had, en elke kabel laat het geluid steeds nog mooier zijn, dan moet je toch, aan het begin van de keten, toen je standaard kabels had, gewoon ontzettend klote geluid hebben gehad? Zo klote dat je dan toch zeker direct terug was gegaan naar de winkel want dat kan nooit de bedoeling zijn geweest dat het zo klinkt. De superlatieven die over tafel vliegen zijn niet niks.
2. Waarom is het zo dat als de kabels duurder worden, de dingen die mensen horen altijd alleen maar positief zijn? Ik heb nog nooit ergens gelezen dat een kabel die een paar 100 of zelfs 1000 euro moet kosten, het geluid gewoon kutter maakt dan het al was. Geluid wordt altijd maar ruimtelijker, sprankelender, meer open, instrumenten zijn beter te plaatsen, blablablabullshit, maar het gaat er nou nooit op achteruit.
3. Er komt blijkbaar geen einde aan hoeveel beter het kan klinken, want als je die paar 1000 euro nou zou steken in betere speakers, dan wordt je geluid beter, maar daar kun je dan ook weer die paar-1000-euro-kabels aan hangen, en dan wordt het nóg weer beter, etc. Waar is het eind?
4. Hoe weet je nou of dat ruimtelijkere, betere, sprankelendere etc geluid wel is hoe de maker het heeft bedoeld? Het doel schijnt te zijn dat het zoveel mogelijk wordt weergegeven zoals de maker bedoeld heeft, maar wie zegt dat alle verbeteringen die die kabels toevoegen wel leiden tot het resultaat dat de maker voor ogen had? Schijnbaar kun je kabels eigenschappen meegeven die hun invloed hebben op hoe het geluid klinkt, maar gaat dat juist niet in tegen het zo natuurgetrouw mogelijk, zoals bedoeld, willen weergeven?
[ Voor 3% gewijzigd door Just_A_User op 10-04-2015 13:20 ]
Ik heb vaak genoeg geoxideerde pluggen gehad. Hangt ook af van welke spanning erop staat. Met vergulde pluggen heb je daar sowieso geen last van en voor die paar euro hoef je het ook niet te laten.tita_tovenaar schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:18:
[...]
Dat is onzin ,ik heb gewone Hirschmann achter in mijn receiver zitten welke perfect werken in audio en HF(<30Mhz) range !Ik gebruik zelfs al jaren 1 setje buiten on afgeschermd in een open transmissielijn naar mijn HF antennes en ze zijn nog steeds niet geoxideerd!
Zeer, zeer mooi bekritiseerdJust_A_User schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:19:
[...]
Ik vraag me altijd een paar dingen af als ik dit soort dingen lees. En dat is:
1. als je dus geweldige kabels gebruikt, nog beter dan de kabels die je al had, die al beter waren dan de kabels die je daarvoor had, en elke kabel laat het geluid steeds nog mooier zijn, dan moet je toch, aan het begin van de keten, toen je standaard kabels had, gewoon ontzettend klote geluid hebben gehad? Zo klote dat je dan toch zeker direct terug was gegaan naar de winkel want dat kan nooit de bedoeling zijn geweest dat het zo klinkt. De superlatieven die over tafel vliegen zijn niet niks.
2. Waarom is het zo dat als de kabels duurder worden, de dingen die mensen horen altijd alleen maar positief zijn? Ik heb nog nooit ergens gelezen dat een kabel die een paar 100 of zelfs 1000 euro moet kosten, het geluid gewoon kutter maakt dan het al was. Geluid wordt altijd maar ruimtelijker, sprankelender, meer open, instrumenten zijn beter te plaatsen, blablablabullshit, maar het gaat er nou nooit op achteruit.
3. Er komt blijkbaar geen einde aan hoeveel beter het kan klinken, want als je die paar 1000 euro nou zou steken in betere speakers, dan wordt je geluid beter, maar daar kun je dan ook weer die paar-1000-euro-kabels aan hangen, en dan wordt het nóg weer beter, etc. Waar is het eind?
4. Hoe weet je nou of dat ruimtelijkere, betere, sprankelendere etc geluid wel is hoe de maker het heeft bedoeld? Het doel schijnt te zijn dat het zoveel mogelijk wordt weergegeven zoals de maker bedoeld heeft, maar wie zegt dat alle verbeteringen die die kabels toevoegen wel leiden tot het resultaat dat de maker voor ogen had? Schijnbaar kun je kabels eigenschappen meegeven die hun invloed hebben op hoe het geluid klinkt, maar gaat dat juist niet in tegen het zo natuurgetrouw mogelijk, zoals bedoeld, willen weergeven?
Al dat geld wat je aan dure kabels uitgeeft, en dan bedoel ik echt duur, kun je zulke mooie speakers en akoestiek aanpassingen van kopen en doen dat dit echt het verschil maakt.
Mijn collega van de week ook. Zijn 3d beamer gaf geen beeld meer via zijn 7 meter lange van den hul HDMI kabel. Zijn toko waar hij zijn audio en andere meuk haalt adviseerde hem om een audioquest hdmi kabel van 250 pleuro te proberen om te kijken of deze het wel deed. Gelijk gekocht natuurlijk

Waarschijnlijk was hij voor 20 euro klaar geweest. Ik had hem nog geadviseerd een paar goedkope kabels te proberen om eerst het probleem te achterhalen, maar nee hoor, hij vond dat die winkel er verstand van had

Binnenkort heb ik een luistersessie bij hem thuis en neem ik voor de gein een 7 meter goedkope HDMI kabel mee, met wel wat kwaliteit, die ik straks voor mijn beamer wil gaan gebruiken.. Ik wil zijn gezicht weleens zien
Oke dit gaat dan niet over speaker kabels, maar ik bedoel maar...
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Vanaf deze week mag ik mijn 2.0 set uitbreiden naar 4.0
Heb een
marantz nr1605
Set monitor audio bx5
en krijg een set bx2 erbij.
Nou ben ik opzoek naar goede speaker kabels, de hifi zaak waar ik de bx5 vandaan heb gehaald zegt dat Norstone 2.5qmm a € 2.50 per meter prima kan. Heb even opgezocht dat ik met de lengte per kabel (8a10m) wel 2.5qmm nodig ben.
Alleen vroeg mij af of iemand ervaring heeft met nortstone? Is deze kwaliteit goed genoeg voor de boxen die ik wil. Aangezien de hifi zaak ermee stopt weet ik niet zeker of hij me dit wil "aansmeren" om er vanaf te zijn.
Heb een
marantz nr1605
Set monitor audio bx5
Nou ben ik opzoek naar goede speaker kabels, de hifi zaak waar ik de bx5 vandaan heb gehaald zegt dat Norstone 2.5qmm a € 2.50 per meter prima kan. Heb even opgezocht dat ik met de lengte per kabel (8a10m) wel 2.5qmm nodig ben.
Alleen vroeg mij af of iemand ervaring heeft met nortstone? Is deze kwaliteit goed genoeg voor de boxen die ik wil. Aangezien de hifi zaak ermee stopt weet ik niet zeker of hij me dit wil "aansmeren" om er vanaf te zijn.
Anoniem: 14038
En verguld stelt vaak ook niet meer voor dan een paar micrometer goud dat bij een beetje mechanische belasting al weg wordt geschraapt en je alsnog met niet edelmetaal contactpunten zit.Universal Creations schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:21:
Ik heb vaak genoeg geoxideerde pluggen gehad. Hangt ook af van welke spanning erop staat. Met vergulde pluggen heb je daar sowieso geen last van en voor die paar euro hoef je het ook niet te laten.
Precies. XLR pluggen bijvoorbeeld, veel gebruikt om microfoons aan te sluiten, hebben vrijwel allemaal verzilverde contacten. Zulke pluggen worden ook buiten gebruikt, worden veel in- en uitgeplugd, kunnen zware mechanische belasting hebben, maar hebben toch eigenlijk nooit last van oxidering.Anoniem: 14038 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:48:
En verguld stelt vaak ook niet meer voor dan een paar micrometer goud dat bij een beetje mechanische belasting al weg wordt geschraapt en je alsnog met niet edelmetaal contactpunten zit.
Voor mij zouden die goed klinken, omdat ik niet geloof in dure kabels. 2.5 is meer dan voldoende.manii schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:06:
Vanaf deze week mag ik mijn 2.0 set uitbreiden naar 4.0
Heb een
marantz nr1605
Set monitor audio bx5
Maar als je er zelf niet in gelooft ga je altijd denken dat ze niet duur genoeg waren.
Gewoon kopen, en als ze niet goed genoeg zijn naar je gehoor, dan gooi je ze toch gewoon buiten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Nog niets van gemerkt. Daarnaast vraag ik me af hoe vaak men van plan is om speakerpluggen bij een huis muziekinstallatie los en vast te maken. Dat is doorgaans op 1 hand te tellen in 10jaar of zo.Anoniem: 14038 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:48:
[...]
En verguld stelt vaak ook niet meer voor dan een paar micrometer goud dat bij een beetje mechanische belasting al weg wordt geschraapt en je alsnog met niet edelmetaal contactpunten zit.
Ja dat kan, namelijk voor zeer korte afstanden nog dunner.Ossi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:57:
Volgens mij zou 1,5mm2 prima moeten voldoen, dus het zou nog goedkoper kunnen als je wilt
Alleen leidt dat tot de vraag wat je onder kort of lang verstaat. Wat dat betreft schijnt niet iedereen zich te realiseren dat je bij het berekenen van de impedantie de lengte van het speakerkabeltje moet verdubbelen. Volkomen logisch bij een twee-aderig snoertje als je er bij nadenkt maar het wordt soms wel eens vergeten.
Neem een kabeltje van 5 meter (dus draadlengte 10 meter) met een doorsnede van 1,5 mm2.
Dat heeft (uitgaande van koper) een ohmse weerstand van 0,117 Ω. Inderdaad weinig in verhouding met de gemiddelde impedantie van 4 of 8 ohm de doorsnee speakers. Nog geen enkel probleem dus. Maar wordt die kabellengte beduidend langer, zoals bijvoorbeeld in zalen, dan kom je toch wel als je verstand van zaken hebt op een bepaald moment op de overweging om toch wat dikker te kiezen. Enerzijds omdat bij grote lengtes het vermogensverlies een rol gaat spelen, Bij een bepaald beschikbaar uitgangsvermogen wil je meestal niet dat de helft daarvan of nog meer in de kabel verloren gaat. Anderzijds is het de dempingsfactor die een rol gaat spelen. Kortom, je hebt best wel gelijk, maar wel met deze bedenking.
Eerder is deze discussie ook al eens aan de orde geweest. Toen stelde iemand dat zelfs het snoertje van kerstboomverlichting volstond. Helemaal waar, maar wederom mits de afstand niet te groot is. Wat overigens in de doorsnee huiskamer nauwelijks een rol gaat spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 14-04-2015 11:57 ]
Ik ben bezig met de nieuwe setup in mijn nieuwe huis en zie door alle berichten over kabeltjes, lengtes, diktes en linksdraaiend zilver even door de bomen het bos niet meer.
Situatie: HiFi 2.0 setup rond de TV. Afstand tussen receiver en zuilen is maximaal 2 meter.De speakers hebben een impedantie van 6 ohm (Dali Zensor 7).
Verder heb ik een pijp door de kruipruimte lopen vanaf de receiver naar de keuken, waar ook een 2.0 setup komt te hangen (Scandyna Minipods, 4 ohm). De totale afstand van de receiver naar de speakers zal zo'n 10 meter zijn.
Vraag: Mijns insziens kan ik voor de Zensor zuilen gewoon dunne kabeltjes gebruiken, dus iets van 1,5mm2. Zou het kwaad kunnen om nog dunner te gaan?
Voor de setup in de keuken geeft "het internet" aan dat ik dikkere kabels moet gebruiken. Zou 2,5mm2 genoeg zijn, of moet ik echt naar 6mm2?
Ter info: ik neem sowieso noname kabels, dus geen Van der Hul blabla.
Situatie: HiFi 2.0 setup rond de TV. Afstand tussen receiver en zuilen is maximaal 2 meter.De speakers hebben een impedantie van 6 ohm (Dali Zensor 7).
Verder heb ik een pijp door de kruipruimte lopen vanaf de receiver naar de keuken, waar ook een 2.0 setup komt te hangen (Scandyna Minipods, 4 ohm). De totale afstand van de receiver naar de speakers zal zo'n 10 meter zijn.
Vraag: Mijns insziens kan ik voor de Zensor zuilen gewoon dunne kabeltjes gebruiken, dus iets van 1,5mm2. Zou het kwaad kunnen om nog dunner te gaan?
Voor de setup in de keuken geeft "het internet" aan dat ik dikkere kabels moet gebruiken. Zou 2,5mm2 genoeg zijn, of moet ik echt naar 6mm2?
Ter info: ik neem sowieso noname kabels, dus geen Van der Hul blabla.
PSN: Sluuz
Moeten mijn zonnepanelen vóór of ná dit apparaat? Spaar ik anders de leverancier de saldering uitJamesClever schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:52:
[...]
Maar, welk ander apparaat maakt van die smerige 44% rechtsdraaiende kolenstroom 100% linksdraaiende stroom, verrijkt met energie uit het elektromagnetisch veld tussen ionosfeer en aardoppervlak?![]()
[afbeelding]
Dat mensen dit zomaar mogen verkopen... Simpele natuurkunde leert toch dat een apparaat van 1000 watt, 1000 watt verbruikt? Dat kun je toch niet verminderen door een kassie ertussen?
Heh, bij mijn speakers raadden ze ten minsten 2,5 aan. 4 was beter.Ossi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:57:
Volgens mij zou 1,5mm2 prima moeten voldoen, dus het zou nog goedkoper kunnen als je wilt
En jij hebt ook een setje boekenplank-speakers?SannrHerr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:42:
[...]
Heh, bij mijn speakers raadden ze ten minsten 2,5 aan. 4 was beter.
Thuis gebruik ik voor mijn zuilen ook 2,5mm2, maar als daar 1mm2 aan had gedaan had ik waarschijnlijk geen verschil gehoord. Ik vind die 2,5mm2 snoeren eigenlijk alleen maar groot en onhandig.
Kan iemand in dit topic vertellen wat je zou kunnen merken als je te dun snoer gebruikt?
Verre van, haha.Ossi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:46:
[...]
En jij hebt ook een setje boekenplank-speakers?
Fikse vloerstaanders.
Betwijfel of je het hoort. Meer een kwestie van weerstand, lijkt mij.Ossi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:46:
[...]
Thuis gebruik ik voor mijn zuilen ook 2,5mm2, maar als daar 1mm2 aan had gedaan had ik waarschijnlijk geen verschil gehoord. Ik vind die 2,5mm2 snoeren eigenlijk alleen maar groot en onhandig.
Kan iemand in dit topic vertellen wat je zou kunnen merken als je te dun snoer gebruikt?
Dan snap ik jouw reactie op mij niet
[...]
En wat is het effect van die weerstand? Dat je je versterker op kan blazen? Geluid kan minder hard? Het kost meer energie om hetzelfde geluidsniveau te halen, dus minder ecologisch/groen?Betwijfel of je het hoort. Meer een kwestie van weerstand, lijkt mij.
Tja, misschien bij de bassen dat die als eerste wegvallen t.o.v. ander geluid waardoor het geheel brak gaat klinken.
Dat zou je eigenlijk moeten kunnen testen met een switch. Ik heb diverse maten kabels, gebruik voor mijn speakers 4mm², gewoon omdat het kan en het amper duurder was dan 2,5 mm², maar ik heb een rolletje 0,75mm² liggen (voor alarm gebruikt). Als je zoiets aan een schakelaar hangt kun je het 1 op 1 testen.
Dat zou je eigenlijk moeten kunnen testen met een switch. Ik heb diverse maten kabels, gebruik voor mijn speakers 4mm², gewoon omdat het kan en het amper duurder was dan 2,5 mm², maar ik heb een rolletje 0,75mm² liggen (voor alarm gebruikt). Als je zoiets aan een schakelaar hangt kun je het 1 op 1 testen.
Uh, nu ik het teruglees weet ik ook niet meer waarom...
SannrHerr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:42:
[...]
Heh, bij mijn speakers raadden ze ten minsten 2,5 aan. 4 was beter.
Daar heb ik nou vandaag dinsdag 14 april 2015 11:40 uur een hele uiteenzetting over geschreven.Ossi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:46:
[...]
En jij hebt ook een setje boekenplank-speakers?
Ik ga dat dus niet herhalen, enkel de strekking er van en die is dat dit van de lengte afhangt. Zonder die lengte van de kabel in acht te nemen is zo'n advies van 4 mm2 volstrekt zinloos en bij korte stukjes zelfs lariekoek. Wees er op bedacht dat verkopers, ook als er geen sprake is van kwade wil, niet altijd tot in de finesses verstand van de techniek en theoretische kennis ervan hebben. Heb je dat wel, dan volstaan bij je overwegingen een paar eenvoudige rekensommetjes.
Vandaar dat ik er gewoon 2,5 aan heb. Zal eens kijken wat er precies in het boekje staat.Techneut schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:44:
[...]
Daar heb ik nou vandaag dinsdag 14 april 2015 11:40 uur een hele uiteenzetting over geschreven.
Ik ga dat dus niet herhalen, enkel de strekking er van en die is dat dit van de lengte afhangt. Zonder die lengte van de kabel in acht te nemen is zo'n advies van 4 mm2 volstrekt zinloos en bij korte stukjes zelfs lariekoek. Wees er op bedacht dat verkopers, ook als er geen sprake is van kwade wil, niet altijd tot in de finesses verstand van de techniek en theoretische kennis ervan hebben. Heb je dat wel, dan volstaan bij je overwegingen een paar eenvoudige rekensommetjes.
Excuses, die had ik niet gezien.Techneut schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:44:
[...]
[...]
Daar heb ik nou vandaag dinsdag 14 april 2015 11:40 uur een hele uiteenzetting over geschreven.
Dat bevestigt mijn vermoeden dat kabeldikte niet zo heel veel uitmaakt dus. Toch zou het voor mij verkeerd voelen om van die extreem dunne spaghetti-snoertjes aan mijn speakers te hangen. Dan bedoel ik kleiner dan 0,75mm2.
Toch nog even de vraag aan techneut of hij voor het bovenstaande een antwoord heeft?Ossi schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:52:
En wat is het effect van die weerstand? Dat je je versterker op kan blazen? Geluid kan minder hard? Het kost meer energie om hetzelfde geluidsniveau te halen, dus minder ecologisch/groen?
Niet zo heel ingewikkeld.
Je speakers hebben een bepaalde weerstand, (correcter een bepaalde impedantie) doorgaans 4 of 8 ohm, je versterker heeft een uitgangsimpedantie die daarbij ongeveer past. Wat tussen die uitgang en speakers als extra kabelweerstand komt betekent alleen maar vermogenverlies. En dat betekent gewoon minder beschikbaar vermogen op je speakers. In huiskamers vaak nog niet zo'n probleem, maar dit is nog niet alles, het betekent ook dat vanaf bepaalde verhoudingen, dus vanaf een te grote kabelweerstand (vraag me niet naar getallen) de dempingsfactor parten gaat spelen. Een uitleg daarvan is eventueel te lezen op Wikipedia: Dempingsfactor (luidspreker). Mensen die niet zo heel kritisch luisteren merken dat overigens niet eens, maar dat even terzijde.
De veronderstelling dat je de versterker er mee kan opblazen is klinkklare onzin, dat gevaar loop je alleen als je speakers aansluit met een veel te lage speakerimpedantie en het volume heel hoog opendraait. Maar dat heeft hoegenaamd niets met de kabelweerstand te maken. Hooguit, mocht je verkeerde speakers hebben aangesloten, verminder je met een hoge kabelweerstand dat gevaar.
Je speakers hebben een bepaalde weerstand, (correcter een bepaalde impedantie) doorgaans 4 of 8 ohm, je versterker heeft een uitgangsimpedantie die daarbij ongeveer past. Wat tussen die uitgang en speakers als extra kabelweerstand komt betekent alleen maar vermogenverlies. En dat betekent gewoon minder beschikbaar vermogen op je speakers. In huiskamers vaak nog niet zo'n probleem, maar dit is nog niet alles, het betekent ook dat vanaf bepaalde verhoudingen, dus vanaf een te grote kabelweerstand (vraag me niet naar getallen) de dempingsfactor parten gaat spelen. Een uitleg daarvan is eventueel te lezen op Wikipedia: Dempingsfactor (luidspreker). Mensen die niet zo heel kritisch luisteren merken dat overigens niet eens, maar dat even terzijde.
De veronderstelling dat je de versterker er mee kan opblazen is klinkklare onzin, dat gevaar loop je alleen als je speakers aansluit met een veel te lage speakerimpedantie en het volume heel hoog opendraait. Maar dat heeft hoegenaamd niets met de kabelweerstand te maken. Hooguit, mocht je verkeerde speakers hebben aangesloten, verminder je met een hoge kabelweerstand dat gevaar.
Ja lekker belangrijk die 0.1 a 0.3 dB die je misschien inlevert. Hifi gaat toch niet om zo hard mogelijk? En al zou het daar wel om gaan, dan zijn daar betere manieren voor
. Ik gebruik zelf ook 2.5mm2 kabels hoor, maar echt alleen voor het degelijke gevoel. Ik gebruik ook degelijke connectoren ipv die HIFI prullaria
.
@Jag,
Natuurlijk heb je gelijk. Mijn uiteenzetting geeft je ook beslist geen ongelijk, ik gaf bovendien alleen maar antwoord op de vraag in het bericht daarvoor. Stukje theorie dus, bovendien gaf ik ook min of meer aan dat het heel vaak niet speelt. Alleen er zijn gewoon niet nader te noemen situaties waar dat wel degelijk het geval is en waar je dus door lange kabels met aanmerkelijk meer verlies te maken krijgt. Dat dit voor jou (en voor mij ook) helemaal niet belangrijk is wil nog niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Alleen al in zalen heb je met aanmerkelijk grotere afstanden, dus kabellengtes te maken (tenminste,als je alles daar nog ouderwets met kabels doet).
Edit:
Uiteraard heeft Cheezus, zie onderstaande reactie, helemaal gelijk. Maar om het overzichtelijk te houden volstond ik met weerstand en de toevoeging "correcter impedantie". Het begrip impedantie impliceert immers de frequentie-afhankelijkheid, ik achtte het niet nodig om dat nader uit te leggen. Niettemin Cheezus, bedankt voor de toelichting.
Natuurlijk heb je gelijk. Mijn uiteenzetting geeft je ook beslist geen ongelijk, ik gaf bovendien alleen maar antwoord op de vraag in het bericht daarvoor. Stukje theorie dus, bovendien gaf ik ook min of meer aan dat het heel vaak niet speelt. Alleen er zijn gewoon niet nader te noemen situaties waar dat wel degelijk het geval is en waar je dus door lange kabels met aanmerkelijk meer verlies te maken krijgt. Dat dit voor jou (en voor mij ook) helemaal niet belangrijk is wil nog niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Alleen al in zalen heb je met aanmerkelijk grotere afstanden, dus kabellengtes te maken (tenminste,als je alles daar nog ouderwets met kabels doet).
Edit:
Uiteraard heeft Cheezus, zie onderstaande reactie, helemaal gelijk. Maar om het overzichtelijk te houden volstond ik met weerstand en de toevoeging "correcter impedantie". Het begrip impedantie impliceert immers de frequentie-afhankelijkheid, ik achtte het niet nodig om dat nader uit te leggen. Niettemin Cheezus, bedankt voor de toelichting.
[ Voor 21% gewijzigd door Techneut op 15-04-2015 16:51 ]
Alleen is de impedantie (4 of 8 ohm) van een speaker niet gelijk over het hele frequentiebereik en de kabelweerstand (praktisch) wel. De kabelweerstand zorgt dus voor een beetje demping van frequentie X en een beetje meer demping van frequentie Y.
In de praktijk niet interessant maar een audiofiel kun vast overtuigen dat 500mm² noodzakelijk is
In de praktijk niet interessant maar een audiofiel kun vast overtuigen dat 500mm² noodzakelijk is
Dat bod
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
totdat je de "nieuw" prijs ziet
(zal wel ergens op de LHC gezeten hebben lijkt me)
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
totdat je de "nieuw" prijs ziet

(zal wel ergens op de LHC gezeten hebben lijkt me)
[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 22-06-2015 22:18 ]
Voor dat geld verwacht ik er minimaal 1kg platina of zo in is verwerkt.... niet dat dat helpt met de geleiding
http://www.transparentcab...catID=1&perfID=2&modCAT=1
Zelfs de kabel heeft van die puntige speaker pootjes. (er is geen smily die mijn gevoel over dit eenvoudig kan beschrijven.)
Zelfs de kabel heeft van die puntige speaker pootjes. (er is geen smily die mijn gevoel over dit eenvoudig kan beschrijven.)
Ik wil speakerdraad onder mn laminaat gaan leggen naar de 4 hoeken in mn woonkamer. Daar zal ik een Jamo 5.1 setje aan gaan verbinden. Ik zal van die groene platen gebruiken als ondervloer (7mm dik). Ik heb nu de volgende vragen:
- Welk speakerdraad kan ik het beste nemen; merk en dikte
- Zijn er een soort opbouwplaatjes die je op een laminaatvloer kan monteren? En waar kan ik die krijgen?
- Hoe laten jullie de kabels naar de versterker lopen? Is een buisje in de muur laten frezen (met ingang net onder de plint van het laminaat) dan her mooiste? Of zijn er nog meer opties?
- Ik heb vloerverwarming. Heeft dit nog invloed op de performance van speakerkabels? Kunnen ze de 'hitte' aan?
- Welk speakerdraad kan ik het beste nemen; merk en dikte
- Zijn er een soort opbouwplaatjes die je op een laminaatvloer kan monteren? En waar kan ik die krijgen?
- Hoe laten jullie de kabels naar de versterker lopen? Is een buisje in de muur laten frezen (met ingang net onder de plint van het laminaat) dan her mooiste? Of zijn er nog meer opties?
- Ik heb vloerverwarming. Heeft dit nog invloed op de performance van speakerkabels? Kunnen ze de 'hitte' aan?
[ Voor 8% gewijzigd door Ferra op 05-05-2015 08:50 ]
Die onderplaten zijn van zacht materiaal. Je kabels, mits niet te dik, zullen door het gewicht van het laminaat en gebruik van het laminaat in die groene platen gerukt worden. Dat kan helemaal geen kwaad. Ook vloerverwarming zal er geen invloed op hebben.
Ik heb een kabelchaos achter en onder mijn tv meubel, maar dat zie ik niet. Dus voor mij is het best zo. Ik ga geen sleuven frezen in muren en gootjes maken. Wat ik wel doe ik een klein kabelgootje gebruiken voor een kabel naar de andere kant van de kamer.
Voor een setje 5.1 kan je gewoon naar de bouwmarkt gaan en daar speakerdrad kopen van wat voor merk je leuk vind klinken. Draaddikte? Geen idee, maar 1.5mm moet al snel goed genoeg zijn als ik het hier zo lees. Ik gebruik dat zelf ook al jaren en jaren op mijn 5.1 setje van Sony. Speakervermogens liggen op 120w per speaker en 200w actieve sub.
Ik heb een kabelchaos achter en onder mijn tv meubel, maar dat zie ik niet. Dus voor mij is het best zo. Ik ga geen sleuven frezen in muren en gootjes maken. Wat ik wel doe ik een klein kabelgootje gebruiken voor een kabel naar de andere kant van de kamer.
Voor een setje 5.1 kan je gewoon naar de bouwmarkt gaan en daar speakerdrad kopen van wat voor merk je leuk vind klinken. Draaddikte? Geen idee, maar 1.5mm moet al snel goed genoeg zijn als ik het hier zo lees. Ik gebruik dat zelf ook al jaren en jaren op mijn 5.1 setje van Sony. Speakervermogens liggen op 120w per speaker en 200w actieve sub.
Ik wil de speakerkabel tussen de groene platen leggen... Op het beton... Heeft de vloerverwarming dan nog steeds geen invloed?Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:26:
Die onderplaten zijn van zacht materiaal. Je kabels, mits niet te dik, zullen door het gewicht van het laminaat en gebruik van het laminaat in die groene platen gerukt worden. Dat kan helemaal geen kwaad. Ook vloerverwarming zal er geen invloed op hebben.
Vloerverwarming wordt max 45 graden, een beetje kabel kan prima >70 graden aan. Praktisch gezien kan het dus prima. In het kader van dit topic loopt de weerstand van de kabel natuurlijk wel op bij een hogere temperatuur, het kan dus zijn dat het geluid wolliger, minder precies etc. klinkt als de verwarming aan staat
Om het maar weer even wetenschappelijk aan te pakken (correct me when I'm wrong):Ferra schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:24:
[...]
Ik wil de speakerkabel tussen de groene platen leggen... Op het beton... Heeft de vloerverwarming dan nog steeds geen invloed?
Volgens wikipedia:
Koper heeft een soortelijke elektrische weerstand van 1.68×10-8 Ohm*m bij 20'C.
Bij 1,5 mm2 heb je dus een weerstand van +- 0,0112 Ohm/m.
De (relatieve) temperatuurcoëfficiënt is 0,003862 K−1 (dat is dus dR/R = x dT)
Stel dat je vloerverwarming de kabel opwarmt van 20'C naar 40'C (en dat zou al veel zijn) is de dT dus 20'C (== K).
dR/R = 0,003862×20 = 0,07724
R@40'C = (1 + 0,07724) * 0,0112 = 0,012065088 Ohm/m
Maar liefst een verschil van wel 0,0008 Ohm/m
Ik zou me drukker maken over de 'fantastische' acoustische eigenschappen van (het) laminaat

Kijk, dit noem ik een top antwoord!Thedr schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:56:
[...]
Om het maar weer even wetenschappelijk aan te pakken (correct me when I'm wrong):
Volgens wikipedia:
Koper heeft een soortelijke elektrische weerstand van 1.68×10-8 Ohm*m bij 20'C.
Bij 1,5 mm2 heb je dus een weerstand van +- 0,0112 Ohm/m.
De (relatieve) temperatuurcoëfficiënt is 0,003862 K−1 (dat is dus dR/R = x dT)
Stel dat je vloerverwarming de kabel opwarmt van 20'C naar 40'C (en dat zou al veel zijn) is de dT dus 20'C (== K).
dR/R = 0,003862×20 = 0,07724
R@40'C = (1 + 0,07724) * 0,0112 = 0,012065088 Ohm/m
Maar liefst een verschil van wel 0,0008 Ohm/m![]()
![]()
Ik zou me drukker maken over de 'fantastische' acoustische eigenschappen van (het) laminaat![]()
Nu zoek ik alleen nog inbouwdoosjes voor op de vloer...
Ik raakte de draad al kwijt na 'Volgens wikipedia...'. Ik vind het helemaal mooi. Gewoon je kabeltjes platleggen en alles erover heen leggen. Zo ga ik dat de volgende keer dus ook doen. Vreemd genoeg is dat nooit bij mij opgekomen.
Is het niet frapant dat "high end" kabel fabrikanten nooit fatsoenlijk "bewijs" aanleveren voor hun claims?
http://archimago.blogspot...speaker-cables-wires.html
http://archimago.blogspot...o-cables-summary-non.html
De "echte" audiofielen onder ons zullen ongetwijfeld wel weer allerlei argumenten hebben waarom die conclusie niet klopt, want tja, ze horen het toch dus is er verschil
.
http://archimago.blogspot...speaker-cables-wires.html
http://archimago.blogspot...o-cables-summary-non.html
De "echte" audiofielen onder ons zullen ongetwijfeld wel weer allerlei argumenten hebben waarom die conclusie niet klopt, want tja, ze horen het toch dus is er verschil

Allemaal open deuren die beide stukjes, open deuren die al heel lang geleden ingetrapt zijn en waar niemand de behoefte heeft om dat nog een keer te doen. Allebei een ellen lang oersaai verhaal dat met de zelfde strekking met 10% van de inhoud ook prima verteld kan worden. De auteur geeft de indruk dat hij allerlei zaken moeizaam heeft getest en komt tot conclusies die iedereen allang weet, namelijk dat er net als op zoveel terreinen veel lariekoek wordt verteld.
Verder, wanneer is een product high-end? En hoe zien we dat "fatsoenlijke bewijs"? Hoe bewijs je bijvoorbeeld een claim in een advertentie? Ik heb wat een hekel aan de term high-end, want deze wordt vaak geassocieerd met peperdure artikelen, al niet met allerlei fantastische niet relevante eigenschappen.
Edit:
Zonder er een nieuw bericht aan te besteden, zie onderstaand commentaar.
Audiofielen zijn een klasse apart. Ze weten doorgaans donders goed al die nuchtere technische feiten, en zo niet, dan zijn deze allang uitvoerig door mensen met wel die technische kennis uitgelegd, alleen ze geloven deze tegen beter in gewoon niet. Net als mensen die heilig geloven in het bestaan van maanmannetjes, net zo kolderiek. Ze kunnen met geen mogelijkheid worden overtuigd, verspil er dus geen moeite aan..
Verder, wanneer is een product high-end? En hoe zien we dat "fatsoenlijke bewijs"? Hoe bewijs je bijvoorbeeld een claim in een advertentie? Ik heb wat een hekel aan de term high-end, want deze wordt vaak geassocieerd met peperdure artikelen, al niet met allerlei fantastische niet relevante eigenschappen.
Edit:
Zonder er een nieuw bericht aan te besteden, zie onderstaand commentaar.
Audiofielen zijn een klasse apart. Ze weten doorgaans donders goed al die nuchtere technische feiten, en zo niet, dan zijn deze allang uitvoerig door mensen met wel die technische kennis uitgelegd, alleen ze geloven deze tegen beter in gewoon niet. Net als mensen die heilig geloven in het bestaan van maanmannetjes, net zo kolderiek. Ze kunnen met geen mogelijkheid worden overtuigd, verspil er dus geen moeite aan..
[ Voor 24% gewijzigd door Techneut op 22-06-2015 12:40 ]
Maar zelden goed onderbouwd, zeker nooit door fabrikanten zelf.Techneut schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:24:
conclusies die iedereen allang weet
En zeker niet iedereen weet het, getuige dit topic alleen al. Jij en ik weten het mischien, maar ondertussen is er een horde audiofielen die nog steeds honderden danwel duizenden euros uitgeven aan deze onzin en is er een grote groep onwetenden die in winkels voor de gek worden gehouden en zich laten overhalen tot het uitgeven van absurde bedragen.
Ik waardeer het persoonlijk zeer dat er mensen zijn die in hun eigen tijd, zonder enige vorm van compensatie, de tijd en moeite nemen om dergelijke tests goed uit te voeren en te delen.
[ Voor 4% gewijzigd door InflatableMouse op 22-06-2015 11:41 ]
Zullen we dit topic dan maar gewoon sluiten? Immers alle fabels zijn inmiddels al bewezen en beschreven..
Wel herofruit, ik kan me die reactie op mijn bericht wel voorstellen. Maar Ik heb toch ook de indruk dat de meesten qua leerzaamheid, als ik het zo mag noemen, wel een beetje zijn uitgekeken. Zowat alles is inmiddels wel de revue gepasseerd. Hoewel af en toe er wel nieuwe gasten bijkomen waardoor er onvermijdelijk herhalingen optreden. Maar de laatste paar jaren ervaar ik dit topic toch meer als puur amusement waar bijna nooit meer interessante zaken aan de orde komen. En alleen daarom zullen vermoed ik velen er voor pleiten om door te gaan. Kan ik me wel in vinden, kun je nog eens lachen.
Edit:
Een paar markante voorbeelden van de afgelopen jaren van dat amusement zijn sigarenkistjes met kiezelsteentjes ("half edekstenen"), kabels met de juiste categorie muziek inspelen, maandverbandjes om de kabels, zeldzame metalen, zilveren aders of aders van extreem zuiver koper (want dat zou helderder klinken) etc. etc. Het was soms echt lachen, waarbij je je wel meer dan eens afvroeg of de auteur zich niet zelf kostelijk zat te vermaken en de boel alleen maar zat te trollen. Ik heb me er af en toe kostelijk om vermaakt.
Overigens (al eens vaker opgemerkt) alleen al de titel van dit topic gaat er al van uit de onderwerpen met enig gevoel voor humor te bekijken.
Edit:
Een paar markante voorbeelden van de afgelopen jaren van dat amusement zijn sigarenkistjes met kiezelsteentjes ("half edekstenen"), kabels met de juiste categorie muziek inspelen, maandverbandjes om de kabels, zeldzame metalen, zilveren aders of aders van extreem zuiver koper (want dat zou helderder klinken) etc. etc. Het was soms echt lachen, waarbij je je wel meer dan eens afvroeg of de auteur zich niet zelf kostelijk zat te vermaken en de boel alleen maar zat te trollen. Ik heb me er af en toe kostelijk om vermaakt.
Overigens (al eens vaker opgemerkt) alleen al de titel van dit topic gaat er al van uit de onderwerpen met enig gevoel voor humor te bekijken.
[ Voor 36% gewijzigd door Techneut op 22-06-2015 20:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]