zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste
Acties:
  • 641.440 views

Onderwerpen

• Mordante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05-2021
Van den Hul maakt prachtproducten. De van den Hul phono versterkers, de Grail en Grail SB kunnen zich meten met de wereldtop. Ook de van den Hul elementen zijn zeer goed.

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-07 13:51

SannrHerr

Furor Teutonicus!

gekkie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:58:
[...]

Maar even een afbeelding gezocht .. http://www.vandenhul.com/products/accessories/health-ring .. als ze hem aangeprezen hadden als cockring had ik het wel weer begrepen :X ..
Staat dan weer niet bij dat hij halogen free is .. gemiste kans
De tering. Hiermee zou je toch alle opgebouwde krediet verspeeld moeten hebben!? Zelfs in audiofiele kringen!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-07 22:42

Sharky

Skamn Dippy!

ransbal schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:32:
* ransbal gooit weer wat olie op het vuur....
Even zoeken in dit topic.....nee, niet gevonden Vibb Eaters....

Leuke en vooral dure upgrade volgens mij om speakerkasten acoustisch meer dood te maken, maar net zo gemakkelijk te bereiken met een zak van 5 kg schelpenzand oid. De kabel en meterkasttweaks zijn er één in de categorie, kost wat, dus het doet ook wat imho...
Kunnen reviewers van dat soort onzin maar in één format schrijven ofzo?
maar na 2 nummers te hebben gedraaid in mijn normale setting en daarna op beide speakers een Vibb-Eater te hebben geplaatst van 4 kg per stuk schrok ik eigenlijk een beetje wat er gebeurde! Ik kreeg opeens veel meer ruimtelijkheid en luchtigheid en dieptewaarneming in het geluidsbeeld omdat het laag zoveel strakker en doortekenender was geworden! Dit was echt goed! Mijn vriendin hoorde het ook direct en toen ik de Eaters weer van de speakers verwijderde mistte ik ze direct en werd het hierboven beschreven effect opeens weer teniet gedaan
Altijd maar dezelfde omschrijving van hoe het klinkt en altijd de friggin' vrouw/vriendin die het verschil ook hoort. pfff

This too shall pass

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 14:25
Toch is hij stiekum best eerlijk ;)
These rings go a long way helping patients recovering from whiplash injuries. More specifically its psychological consequences in the form of mental block.

Copyright and left by SED...

• SED
[Mijn vriendin hoorde het ook direct en toen ik de Eaters weer van de speakers verwijderde mistte ik ze direct
""Ze"" sloeg natuurlijk ook op zijn vriendin ;)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Gezien die monsterkabel hierboven en de reacties hierop: Verbaas je over de eenvoud van ALLE kabels en de absurde prijzen welke ervoor gevraagd worden (Audioquest bijv)

De allerbeste lijnkabel welke ik ooit heb gehad, en nogsteeds heb, is een eigen fabrikaatje waarvan het recept per stereopaar als volgt.
  1. 4x Tulpconnectoren naar keuze. Knappe kosten wel wat maar is hoofdzakelijk "smoel". Massief en soldeerbaar heeft wel de voorkeur. Let erop dat ze goed klemmen. Ik heb Viablue gebruikt.
  2. 2x "X"m Coaxkabel met koperen kern en koperen omvlechting zoals bijvoorbeeld deze Aircel 7
  3. (Zilver)Soldeerspullen en isolatieband. Zilver of gewoon Tin maakt helemaal niets uit.
  4. Visuele opsmuk zoals bijvoorbeel snakeskin voor het authentieke "high end" gevoel.
Knutsel het geheel in elkaar en geniet.
Uiteindelijk heeft het mij 5 tientjes en wat moeite gekost en heb je de "beste" lijnkabel welke je hebben kan voor welk geld dan ook.

Heeft deze kabel dan ook een nadeel?
JA! Je moet hem zelf maken en hij is erg stug.

Ik heb voor de liefhebber nog wel een foto-howto op mijn laptop thuis staan.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07 17:24

TNW

SmauG schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:06:
De allerbeste lijnkabel welke ik ooit heb gehad, en nogsteeds heb, is een eigen fabrikaatje waarvan het recept per stereopaar als volgt.
  1. 4x Tulpconnectoren naar keuze. Knappe kosten wel wat maar is hoofdzakelijk "smoel". Massief en soldeerbaar heeft wel de voorkeur. Let erop dat ze goed klemmen. Ik heb Viablue gebruikt.
  2. 2x "X"m Coaxkabel met koperen kern en koperen omvlechting zoals bijvoorbeeld deze Aircel 7
  3. (Zilver)Soldeerspullen en isolatieband. Zilver of gewoon Tin maakt helemaal niets uit.
  4. Visuele opsmuk zoals bijvoorbeel snakeskin voor het authentieke "high end" gevoel.
Uiteindelijk heeft het mij 5 tientjes en wat moeite gekost en heb je de "beste" lijnkabel welke je hebben kan voor welk geld dan ook.

Heeft deze kabel dan ook een nadeel?
JA! Je moet hem zelf maken en hij is erg stug.
Coaxkabel misbruiken voor line en microfoonsignalen is een prima idee, deze zijn gespecificeerd op verlies op frequenties ver boven het audiobereik, dus met audio doen ze het perfect :)

Voor korte eindjes linekabel zou RG-58 ook wel voldoen, stuk flexibeler. Wel goede RG-58 pakken, ik zie nog wel eens prutkwaliteit met nogal mager kopervlechtwerk in de mantel.

Aircel7 heb ik ook liggen, maar dan naar een antenne toe (8>

Dat soort coax heeft inderdaag een vaste kern en koperfolie in de mantel maar ik denk niet dat dit een factor is voor audiogebruik. Je kan beter testen op inductie/capaciteit per meter en de weerstand in de kern en mantel. Hoe die precies zijn uitgevoerd is elektrisch gezien totaal niet boeiend op audiofrequenties.

Weblog | Straling!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SED schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:34:
[...]

""Ze"" sloeg natuurlijk ook op zijn vriendin ;)
Nee, hij spreekt maar over één vriendin en dan zou het niet "miste ze" zijn maar "miste haar". Tenzij het er meerdere waren. Allemaal gillend van afschuw weggerend? :)
Erg sneu, maar ik kan me er wat bij voorstellen.

• Mordante
Van den Hul, zou er best een willen hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://i282.photobucket.com/albums/kk266/valveaudio/ColibriXGP.jpg

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05
Sharky schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:29:
[...]
Kunnen reviewers van dat soort onzin maar in één format schrijven ofzo?
[...]
Altijd maar dezelfde omschrijving van hoe het klinkt en altijd de friggin' vrouw/vriendin die het verschil ook hoort. pfff
Ja .. en wat ik dan weer grappig vindt bij deze:
  • Er wordt gesteld dat hij al een high end installatie heeft met alle frutsels
  • Zowel die high end installatie .. als al die frustels worden overal omschreven als dat het enorm goed te horen is .. in ruimtelijkeheid .. en strakheid ... ..
  • Maar dit valt dus nu allemaal in het niet bij wat je er nog bij krijgt met deze zandzakken met ijzervijzel.
Dat betekend dus dat of ik zo ongeveer geen geluid zou moeten hebben (zo plat dat er niks meer van over blijft) ... of dat hun een ruimtelijkheid die de galm van een kerk, aarde danwel heelal zelfs voorbij gaan.

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-07 21:08
ransbal schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:32:
* ransbal gooit weer wat olie op het vuur....
Even zoeken in dit topic.....nee, niet gevonden Vibb Eaters....
Wauw, hier krijg ik echt een punthoofd van.
Elke stroomvoerende geleider produceert elektromagnetische straling (een principieel natuurkundig verschijnsel). Elektromagnetische straling heeft negatieve effecten op signaal overdracht [...]
De signaaloverdracht is elektromagnetische straling. Als die zakjes dus echt zouden werken, en alles filteren, hoor je dus niks meer. De kabel gewoon door midden knippen werkt dan beter :+

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11
ktf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:07:
[...]

De signaaloverdracht is elektromagnetische straling. Als die zakjes dus echt zouden werken, en alles filteren, hoor je dus niks meer. De kabel gewoon door midden knippen werkt dan beter :+
Gewoon de kabel weghalen en aangeven dat je een draadloze ultra heldere verbinding hebt uit de toekomst.
Wanneer ze vervolgens vragen waarom ze niets horen; Kraakheldere stilte in het normaal hoorbaar spectrum, maar met mijn psychotische implantaat zorgt ervoor dat ik alles boven en onder deze grenzen kan horen zodat mijn gehoorbeschadiging omzeilt wordt 8)7

Gezien ik niet geloof in HIFI kabels gesmeed door elfen sla ik liever mijn slag in een andere hoek. Ik heb een mogelijke upgrade gevonden mijn stroomkabels ga vervangen met Furutech PowerFlux powercord

Furutech PowerFlux powercord

Absolute Top High End powercord, gemaakt op basis van een nieuw ontwikkelde kabel met koolstof poeder deeltjes verwerkt in de interne kabelmantel ter afscherming voor elektromagnetische storingen.
Peacock Audio prijs € 1845,=

Klinkt goed! Nu alleen nog even onze auto verkopen zodat ik een stuk op 6-8 kabels kan aanschaffen :+
Mijn apparatuur is in totaal minder dan 2 van deze kabels... maar hey! Dat is een goede reden om ons huis te verkopen zodat ik ook de rest van mijn apparatuur kan gaan vervangen zodat deze kabels goed tot hun recht komen :)

Of misschien toch beter de Pink FaunPCX-ultra powercord

Pink FaunPCX-ultra powercord

De PCX-ultra is de extreme uitvoering van de PCX-1 en daarmee het topmodel van de Pink Faun reeks. Door alle belangrijke punten van de PCX-1 nog verder uit te werken heeft deze netkabel een nog betere filter werking. De kabel is opgebouwd met 25 afgeschermde symmetrische opgebouwde aders. De PCX-ultra kenmerkt zich door een natuurlijke weergave en geeft veel rust en dynamiek en is afgemonteerd met rhodium connectoren en een 3mm dikke uit een stuk gedraaide stalen huls.
Pink Faun adviesprijs: € 2995,=

Standaard 1.20 meter... dus dat is "slechts" 2495,83 euro per meter! _/-\o_
Vraag me af hoeveel mensen deze kabel thuis hebben liggen :X

[ Voor 59% gewijzigd door Thalaron op 18-12-2014 18:30 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Mordante
Ik hoop dat veel mensen die kabel hebben. Beter geld uitgeven in Nederland dan het verrassende in een warm land.

• Jag
  • Laatst online: 10:44
SmauG schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:06:
Gezien die monsterkabel hierboven en de reacties hierop: Verbaas je over de eenvoud van ALLE kabels en de absurde prijzen welke ervoor gevraagd worden (Audioquest bijv)

Waarom zou je zon stugge kabel willen gebruiken?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:14:
[...]

Ja .. en wat ik dan weer grappig vindt bij deze:
  • Er wordt gesteld dat hij al een high end installatie heeft met alle frutsels
  • Zowel die high end installatie .. als al die frustels worden overal omschreven als dat het enorm goed te horen is .. in ruimtelijkeheid .. en strakheid ... ..
  • Maar dit valt dus nu allemaal in het niet bij wat je er nog bij krijgt met deze zandzakken met ijzervijzel.
Dat betekend dus dat of ik zo ongeveer geen geluid zou moeten hebben (zo plat dat er niks meer van over blijft) ... of dat hun een ruimtelijkheid die de galm van een kerk, aarde danwel heelal zelfs voorbij gaan.
Ik vraag me altijd af hoe ze in hemelsnaam het konden aanhoren, voordat ze de CDs met stiften hadden behandelt, hun sata kabels hadden vervangen, netwerk kabels ah 1000 euro de meter, en natuurlijk ook netkabels. Gelukkig gaat het wel prima tot het stopcontact. En niet te vergeten de magische stenen. Stuk voor stuk hebben ze gigantische verschillen. Hoe slecht is het dan wel niet zonder?

• Mordante
De kabels in mijn set:
Twee maal pink faun 5 jarige jubileum interlink.
Nordost Heimdall 2 phono kabel.
Zu power cord
Audioquest rocket 88 speaker kabel
Shunyata taipan helix power cord
NBS dragon fly power cord
NBS monitor 3 power cord

De Nordost is misschien binnenkort te koop.

• gekkie
Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:30:
De kabels in mijn set:
Zu power cord
NBS monitor 3 power cord

Hmm sorry .. maar als ik http://upscaleaudio.com/nordost-heimdall-2-tonearm-cable/ lees dan is deze kabel te snel voor m'n 78 toerenplaatjes en de rest van m'n vintage installatie :X

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 18-12-2014 20:40 ]

• Jag
Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:30:
De kabels in mijn set:
Zu power cord
NBS monitor 3 power cord

Waarom meld je dit eigenlijk :o ?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Moet zeggen dat die vib eaters nog best wel geloof eigenlijk*.
Betere speakers zijn ook zwaarder over het algemeen, en dit lijkt me gewoon meer demping.
(* resultaat afhankelijk van hoe goed/zwaar je speakers waren om te beginnen )

Wel geloof ik dan weer niet dat het een hoorbaar verschil geeft of je ze vult met mithril poeder of gewoon zand :P

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 18-12-2014 21:06 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Mordante
Jag schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:56:
[...]

Waarom meld je dit eigenlijk :o ?
Geef direct toe dat mijn bijdrage misschien niet de meest inhoudelijke was. Echter er zijn ook constante sneers richting de mensen die deze kabels wel hebben.

Zie de laatste bijdrage van Siccors. Er zijn diverse van dit soort posts welke niet inhoudelijk edoch niemand die daar een opmerking over maakt.

• JvS
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is gewoon oprechte verbazing. Ik heb weleens diezelfde verbazing. De verschillen worden altijd zeer bombastisch neergezet, altijd de doek die voor de luidsprekers verdwijnt en als klap op de vuurpijl de vriendin die het ook hoort. Je vraagt je af hoe het dan was zonder al die verbeteringen.... Dat klopt toch gewoon niet. Er zijn wel 200 van die verbeteringen met groot effect op de markt. Ik heb er geen enkele in gebruik, dat moet toch totaal als een krant zo klote klinken?

Het tweede cliche is overigens dat als het puntje bij paaltje komt en er wordt eens goed getest, dan komen de 10.000 excuses waarom het niet hoorbaar is op die set/in die kamer/door die mensen.... Want die verschillen worden dus nooooit aangetoond, in welke goed gecontroleerde en goed opgezette test (zoals effectiviteit van medicijnen bijvoorbeeld aangetoond wordt) dan ook.

Er wordt weleens geirriteerd gereageerd op de jomanda en homeopathie vergelijkingen, maar in feite komt het wel op hetzelfde neer. Mensen die beweren dat het verbeteringen geeft (beter geluid of beter worden/voelen), hiervoor is geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor (door te vergelijken met controlegroepen), maar heel veel mensen hebben er wel voordeel van (ze voelen zich beter of ervaren beter geluid).

Hier zit je op een forum met mensen die gemiddeld graag zien dat iets waarvan gezegd wordt dat het verbeterd, ook echt (technisch, dus daadwerkelijk en onafhankelijk aantoonbaar!) iets bijdraagt en niet iets bijdraagt "omdat je het zo ervaart".

De meeste mensen zullen het wel respecteren dat jij dit zo ervaart, maar niet dat je dit als de waarheid neerzet. Ik ook niet. Zodra ik iemand betere kabels zie aanpraten ( en al helemaal als dat hdmi of netkabels zijn, dat vind ik simpelweg stuitend), dan zal ik daar zeker tegenin gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 18-12-2014 21:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 05:56
Tja, homeopathie, dat is gewoon water. De werkzame stof is dusdanig verdund dat, zelfs al had het effect, deze amper nog terug is te vinden. Iedereen die 5 minuten kan googlen, zou dat zelf uit kunnen vinden. Geloof je er dan nog steeds in, dan ja... geloof je ook in de tandenfee of in sinterklaas? Dan word je gewoon als minder slim beschouwd, en men heeft toch de neiging om minder slimme mensen enigszins belachelijk te maken. Ikzelf probeer dat zo min mogelijk te doen en bij de feiten te blijven, maar het is een menselijke eigenschap die moeilijk te onderdrukken is. We gaan immers ook naar het circus om te lachen om de domme dingen die een clown doet, dat is bijna reflexmatig.

En die kabels... ik vind het ook nog eens gigantische kapitaalvernietiging. Tuurlijk, iedereen mag doen met z'n geld wat ie wil. Maar je had er zoveel dingen mee kunnen doen die zoveel meer effect hadden gehad. Ik kan me ook gewoon moeilijk verplaatsen in het geestelijk effect van het aanschaffen van een kabel van 600 euro die in mijn ogen geen enkel fysiek effect kan hebben ten opzichte van een kabel die een factor 10 goedkoper was. Want ergens moet dat effect psychologisch zijn, maar het lijkt welhaast sterker dan cocaïne.

• Mordante
Grappig dat je medicijnen er bij haalt. De efficacy van een medicijn is zeer moeilijk aantoonbaar. Mensen met een een Phd in bio-statestiek durven zich lang niet altijd te branden aan uitspraken mbt een mogelijke werking. Dubbel blind, placebo effecten en valse positieve en valse negatieve uitslagen kunnen de gegevens behoorlijk vertroebelen.

• Mordante
Jag schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:21:
Die AH vd hul is een soort dr Vogel, ook zon topper :+. Die helpen de mensheid nou echt vooruit
Onzin om iemand die zoveel gedaan heeft voor de analoge audio, elementen en phono versterkers zo zwart te maken.

De studio boot van David Gilmore is geheel bedraad met zijn kabels en dat ik zeker niet de enige studio welke van de Hul kabels gebruikt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:37:
Grappig dat je medicijnen er bij haalt. De efficacy van een medicijn is zeer moeilijk aantoonbaar. Mensen met een een Phd in bio-statestiek durven zich lang niet altijd te branden aan uitspraken mbt een mogelijke werking. Dubbel blind, placebo effecten en valse positieve en valse negatieve uitslagen kunnen de gegevens behoorlijk vertroebelen.
? Het is niet simpel tellen nee en bij grote groepen behoorlijk complex. Maar een juiste studie opzet sluit juist placebo effecten uit (beide groepen weten niet of ze een placebo of medicijn krijgen). En vals positieve en vals negatieve individuen bestaat niet echt. Er zullen in beide groepen mensen beter worden en zieker worden (ongeacht of ze een placebo of medicijn krijgen). Het gaat erom dat je de groep bekijkt en bepaald of de groep die het medicijn heeft gebruikt significant beter herstelt.

De complexiteit zit hem meer in de nooit 100% gelijke samenstelling van de groep, zeker als er mensen uit je groep wegvallen, eventuele mixen met andere medicamenten ofzo als je het in wat minder gecontroleerde gebieden doet.

En als de uitslag heel erg 50/50 is (dus eigenlijk: we zien geen verschil), is het lastig er een uitspraak over te doen.

Dat dit soort testen moeilijk zijn, wil niet zeggen dat het geen goede manier is om de werking aan te toenen. Dit is gewoon de manier en dat geldt ook voor audio.

In niet aantoonbare verschillen geloven alsof het feitelijk zo is en niet open staan voor alle data die er beschikbaar is vanuit goed opgestelde testen is hetzelfde als zeggen "allemaal leuk en aardig hoor, dat wetenschappelijk toetsen, maar ik hoor verschil dus dat is er". (Dat is dus wat anders dan verschillen ervaren en ervan genieten)

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 18-12-2014 21:49 ]

• Solarsparc
Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:37:
Het is zeker moeilijk, vandaar dat er enorm veel aandacht wordt besteed aan onderzoekstechnieken en er voortdurend onderzoeken herhaald worden.
Uit deze uitspraak blijkt niet erg veel kennis van testmethodieken. Dubbelblind vergroot juist de betrouwbaarheid. Voor placebo-effecten is er een controlegroep en een goed onderzoek test tegenwoordig ook mensen die weet dat ze een placebo hebben gekregen, omdat mensen soms toch verschil merken, ook al weten ze dat ze een suikerpil geslikt hebben. Valse positieven en negatieven zouden elkaar op moeten heffen als de groep die getest wordt, groot genoeg is (d.w.z. representatief).
Maar ik hoop niet dat je daarmee bedoelt dat de testmethodieken van medicijnen dezelfde graad van betrouwbaarheid hebben als een subjectieve luistertest die jij op een zondagmiddag in je huiskamer uitvoert.

En vooralsnog zijn er bijzonder veel medicijnen waarvan de werking wel aangetoond is. En dan nog blijkt er na nader onderzoek vaker een medicijn niet effectief te zijn, dan dat een negatief getest medicijn uiteindelijk toch blijkt te werken.
Onzin om iemand die zoveel gedaan heeft voor de analoge audio, elementen en phono versterkers zo zwart te maken.
Alleen ze ook goede producten hebben gemaakt, betekent niet dat we de leugens maar als zoete koek moeten slikken. Misschien geloven ze zelf in die onzin, dan nog is het misleidend en komen ze er gewoon mee weg. De mensen bij Vogel (wat zeer terecht niet meer dokter Vogel genoemd mag worden) zullen wellicht ook in de werking van hun eigen producten geloven, maar wat mij betreft weegt het feit dat mensen denken dat ze genezen en daardoor geen juiste medische hulp zoeken, zwaarder dan het feit dat sommige mensen baat hebben bij het placebo-effect.
Bovendien vind ik niet dat V.D. Hul zwart wordt gemaakt, men lacht hier vooral om heel specifieke claims. Over de producten van V.D. Hul die echt werken en een redelijke prijs-kwaliteitsverhouding hebben hoor je niemand klagen.

[ Voor 22% gewijzigd door Solarsparc op 18-12-2014 22:02 ]

• gekkie
Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:42:
[...]

De studio boot van David Gilmore is geheel bedraad met zijn kabels en dat ik zeker niet de enige studio welke van de Hul kabels gebruikt.
Oh het zullen best prima kabels zijn ... net zoals bayer asperine ook prima asperines zijn .. net zoals het huismerk van het kruidvat en de etos.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gekkie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:14:
[...]

Oh het zullen best prima kabels zijn ... net zoals bayer asperine ook prima asperines zijn .. net zoals het huismerk van het kruidvat en de etos.
En met asperine bedoel je neem ik aan paracetamol? :P

• Mordante
JvS schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:45:
[...]

? Het is niet simpel tellen nee en bij grote groepen behoorlijk complex. Maar een juiste studie opzet sluit juist placebo effecten uit (beide groepen weten niet of ze een placebo of medicijn krijgen). En vals positieve en vals negatieve individuen bestaat niet echt. Er zullen in beide groepen mensen beter worden en zieker worden (ongeacht of ze een placebo of medicijn krijgen). Het gaat erom dat je de groep bekijkt en bepaald of de groep die het medicijn heeft gebruikt significant beter herstelt.

De complexiteit zit hem meer in de nooit 100% gelijke samenstelling van de groep, zeker als er mensen uit je groep wegvallen, eventuele mixen met andere medicamenten ofzo als je het in wat minder gecontroleerde gebieden doet.

En als de uitslag heel erg 50/50 is (dus eigenlijk: we zien geen verschil), is het lastig er een uitspraak over te doen.

Dat dit soort testen moeilijk zijn, wil niet zeggen dat het geen goede manier is om de werking aan te toenen. Dit is gewoon de manier en dat geldt ook voor audio.

In niet aantoonbare verschillen geloven alsof het feitelijk zo is en niet open staan voor alle data die er beschikbaar is vanuit goed opgestelde testen is hetzelfde als zeggen "allemaal leuk en aardig hoor, dat wetenschappelijk toetsen, maar ik hoor verschil dus dat is er". (Dat is dus wat anders dan verschillen ervaren en ervan genieten)
Solarsparc schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:53:
[...]

Het is zeker moeilijk, vandaar dat er enorm veel aandacht wordt besteed aan onderzoekstechnieken en er voortdurend onderzoeken herhaald worden.
Uit deze uitspraak blijkt niet erg veel kennis van testmethodieken. Dubbelblind vergroot juist de betrouwbaarheid. Voor placebo-effecten is er een controlegroep en een goed onderzoek test tegenwoordig ook mensen die weet dat ze een placebo hebben gekregen, omdat mensen soms toch verschil merken, ook al weten ze dat ze een suikerpil geslikt hebben. Valse positieven en negatieven zouden elkaar op moeten heffen als de groep die getest wordt, groot genoeg is (d.w.z. representatief).
Maar ik hoop niet dat je daarmee bedoelt dat de testmethodieken van medicijnen dezelfde graad van betrouwbaarheid hebben als een subjectieve luistertest die jij op een zondagmiddag in je huiskamer uitvoert.

En vooralsnog zijn er bijzonder veel medicijnen waarvan de werking wel aangetoond is. En dan nog blijkt er na nader onderzoek vaker een medicijn niet effectief te zijn, dan dat een negatief getest medicijn uiteindelijk toch blijkt te werken.

[...]

Alleen ze ook goede producten hebben gemaakt, betekent niet dat we de leugens maar als zoete koek moeten slikken. Misschien geloven ze zelf in die onzin, dan nog is het misleidend en komen ze er gewoon mee weg. De mensen bij Vogel (wat zeer terecht niet meer dokter Vogel genoemd mag worden) zullen wellicht ook in de werking van hun eigen producten geloven, maar wat mij betreft weegt het feit dat mensen denken dat ze genezen en daardoor geen juiste medische hulp zoeken, zwaarder dan het feit dat sommige mensen baat hebben bij het placebo-effect.
Bovendien vind ik niet dat V.D. Hul zwart wordt gemaakt, men lacht hier vooral om heel specifieke claims. Over de producten van V.D. Hul die echt werken en een redelijke prijs-kwaliteitsverhouding hebben hoor je niemand klagen.
Het ontwikkelen van een placebo is al een klus op zich. Een simpel suiker tabletje is het zeker niet. Een patiënt en arts mag ook niet kunnen ruiken/voelen/zien/smaken of het een placebo is of niet. Er zijn veel medicijnen met een specifieke smaak of een bijwerking welke va te voren al bekend is. Dat is niet eenvoudig te reproduceren in een placebo.

Medicijnen zijn vaak cocktails van diverse stoffen waarvan lang niet altijd onderzoek gedaan is naar de werking van de cocktail vaak wel naar de individuele werkzame stoffen

Als mensen geen arts opzoeken is hun eigen fout. Dat kan niemand kwalijk genomen worden. Zelf niet diegene die de arts niet bezoekt. Het blijft een vrije keus. Iemand die om wat voor reden niet naar de arts gaat is daar 100% vrij in.

Ik zou nooit gereanimeerd willen worden. Ook sterf ik liever door een overdoses van het een of ander dan dat ik een donor orgaan zou accepteren.

Mensen die zeuren dat medicijnen te duur zijn moeten niet klagen bij de farmaceuten maar bij de diverse overheden. Het zijn de overheden die continue meer en meer eisen stellen aan de productie en ontwikkeling van medicijnen met als gevold dat het steeds lang duurt voordat een medicijn op de markt komt.

Maar genoeg hierover.

• gekkie
JvS schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:17:
[...]

En met asperine bedoel je neem ik aan paracetamol? :P
Als ik zeg aspirine .. dan bedoel ik aspirine :-) ... daarvan wist ik namelijk dat het oorspronkelijk bij bayer vandaan komt .. met paracetamol heb ik geen idee wie daar de originele producent van is, maar ook dat is ondertussen een vrij geneesmiddel idd.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:42:
[...]

Ach... vd Hull had de kabels op voorraad waardoor ze een goede deal konden maken... Ik heb het interview met de 'bouwer' er nog maar weer eens bijgehaald en het gaat iets meer dan 1 van de 26 pagina's over de bekabeling... En dan zullen we het maar niet over de lengte hebben in vergelijking bij jou thuis...
Overigen is het David Gilmour...
Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:31:
[...]
.
Mensen die zeuren dat medicijnen te duur zijn moeten niet klagen bij de farmaceuten maar bij de diverse overheden. Het zijn de overheden die continue meer en meer eisen stellen aan de productie en ontwikkeling van medicijnen met als gevold dat het steeds lang duurt voordat een medicijn op de markt komt...
Een tijdje geleden kwam er uit een onderzoek het schokkende resultaat dat de farmaceutische industrie meer geld aan marketing besteed dan aan onderzoek...

[ Voor 29% gewijzigd door servies op 18-12-2014 23:20 ]

• Solarsparc
Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:31:
Het ontwikkelen van een placebo is al een klus op zich.
Een simpel suiker tabletje is het zeker niet. Een patiënt en arts mag ook niet kunnen ruiken/voelen/zien/smaken of het een placebo is of niet. Er zijn veel medicijnen met een specifieke smaak of een bijwerking welke va te voren al bekend is. Dat is niet eenvoudig te reproduceren in een placebo.
Dat ligt helemaal aan het type medicijn, heel veel stoffen zijn vanzichzelf geurloos en kleurloos, worden überhaupt niet oraal toegediend, bovendien weten de testpersonen vaak niet hoe het echte medicijn hoort te ruiken, proeven, etc. Maar inderdaad, soms moet er meer moeite gedaan worden.

Degene die het onderzoek doet, moet niet degene zijn die het medicijn toedient, het beste laat je dat doen door iemand die inhoudelijk niets van het onderzoek weet. Zo ook jouw luistertests: door onbewuste en non-verbale aanwijzingen kan degene die de kabels wel of niet verwisseld heeft, toch het testresulaat beïnvloeden. Dat is basiskennis en je kunt er van uitgaan dat praktisch ieder gepubliceerd wetenschappelijk onderzoek op die manier is aangepakt.
Medicijnen zijn vaak cocktails van diverse stoffen waarvan lang niet altijd onderzoek gedaan is naar de werking van de cocktail vaak wel naar de individuele werkzame stoffen
Heel veel medicijnen zijn geen cocktails, en al zijn ze dat wel, ja, dan moeten alle combinaties van de gebruikte stoffen getest worden net zolang tot de werkzame combinatie overblijft. Dat is extra werk, maar dat wordt gewoon gedaan in een goed onderzoek en is ook nodig.
Als mensen geen arts opzoeken is hun eigen fout. Dat kan niemand kwalijk genomen worden. Zelf niet diegene die de arts niet bezoekt. Het blijft een vrije keus. Iemand die om wat voor reden niet naar de arts gaat is daar 100% vrij in.
Vrije keus ben ik met je eens, maar het wordt een probleem als mensen claimen dat hun product je kan genezen, terwijl dat simpelweg niet zo is. Dan is het geen vrije keuze meer, dan word je opgelicht, met potentieel desastreuze gevolgen.
Ik zou nooit gereanimeerd willen worden.
Ik op zich wel, maar dat is ieders vrije keuze. Ik wil alleen niet dat iemand zegt "ik reanimeer je wel" om me vervolgens maar op het lichtnet aan te sluiten, zodat ik alsnog het loodje leg :)
Ook sterf ik liever door een overdoses van het een of ander dan dat ik een donor orgaan zou accepteren.
Ik zie totaal geen verband tussen die twee dingen, ik volg die zin niet helemaal.
Mensen die zeuren dat medicijnen te duur zijn moeten niet klagen bij de farmaceuten maar bij de diverse overheden. Het zijn de overheden die continue meer en meer eisen stellen aan de productie en ontwikkeling van medicijnen met als gevold dat het steeds lang duurt voordat een medicijn op de markt komt.
Prijzen van medicijnen zijn te complex om het even zo in 1 zin te formuleren, maar die eisen zijn niet voor niets: het is in het verleden vaak genoeg gebeurd dat medicijnen toch niet bleken te werken of ernstige bijwerkingen bleken te hebben. Het gebeurt nog wel, maar die regelgeving zorgt er in ieder geval voor dat het zo min mogelijk gebeurt. Overigens zou ook die regelgeving ook regelmatig op effectiviteit getoetst moeten worden.
Maar genoeg hierover.
De discussie heeft op zich genoeg paralellen met de audiowereld, met als voornaamste verschil dat er niet meteen levens en gezondheden op het spel staan. Toch blijf ik erbij, oplichting en misleiding zijn kwalijk, of het nou door een louche autodealer, de voedingsindustrie, een willekeurig figuur op marktplaats of een audiofabrikant wordt gedaan. Iedereen die zichzelf goed informeert en alsnog kiest voor een dubieus product, mag dat zelf doen. Het hele nut van dit topic is dat mensen goed geïnformeerd hun keuzes kunnen maken. De ene kant van het verhaal is dat van de fabrikant, wij zijn er om dat tegenwicht te bieden (indien nodig).

• Mordante
servies schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:13:
[...]

Ach... vd Hull had de kabels op voorraad waardoor ze een goede deal konden maken... Ik heb het interview met de 'bouwer' er nog maar weer eens bijgehaald en het gaat iets meer dan 1 van de 26 pagina's over de bekabeling... En dan zullen we het maar niet over de lengte hebben in vergelijking bij jou thuis...
Overigen is het David Gilmour...
Grammer Nazi much?

Die van mij zijn inderdaad niet zo lang, speaker kabels zijn 7 meter de stuk. Wat is de endless river trouwens een kut plaat. Verder vind ik een deel van het werk van Pink Floyd best oke. Behalve het hippy gedoe in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is wel weer typerend dat er hele lappen tekst vol argumenten genegeerd worden en er dan op een niet relevant aspect wordt ingegaan.
Solarsparc schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:21:
[...]

De discussie heeft op zich genoeg paralellen met de audiowereld, met als voornaamste verschil dat er niet meteen levens en gezondheden op het spel staan. Toch blijf ik erbij, oplichting en misleiding zijn kwalijk, of het nou door een louche autodealer, de voedingsindustrie, een willekeurig figuur op marktplaats of een audiofabrikant wordt gedaan. Iedereen die zichzelf goed informeert en alsnog kiest voor een dubieus product, mag dat zelf doen. Het hele nut van dit topic is dat mensen goed geïnformeerd hun keuzes kunnen maken. De ene kant van het verhaal is dat van de fabrikant, wij zijn er om dat tegenwicht te bieden (indien nodig).
Respect voor je antwoord Solarsparc. Had het zelf inmiddels opgegeven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mordante schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:05:
[...]

Geef direct toe dat mijn bijdrage misschien niet de meest inhoudelijke was. Echter er zijn ook constante sneers richting de mensen die deze kabels wel hebben.

Zie de laatste bijdrage van Siccors. Er zijn diverse van dit soort posts welke niet inhoudelijk edoch niemand die daar een opmerking over maakt.
Welke opmerking? Dat was een redelijk serieuse opmerking. Met uitzondering van misschien de sata kabels kan ik je zo linkjes geven naar de reviews waaruit blijkt dat een steen op of onder hun versterker, een viltstift voor de CD, USB kabels, etc, gigantische verbeteringen geven. Dus dan is het toch logisch als je aanneemt dat die kloppend zijn je af te vragen hoe je het voor die verbeteringen kon aanhoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Nope, David Gilmore is een heel andere muzikant... Verder ligt er volgens dat interview 23km kabel in die boot en dan praat je over iets andere eisen dan bij die 7 meter die bij jou thuis liggen... en dat gaat het ook nog eens niet over speaker kabels...
Die van mij zijn inderdaad niet zo lang, speaker kabels zijn 7 meter de stuk. Wat is de endless river trouwens een kut plaat. Verder vind ik een deel van het werk van Pink Floyd best oke. Behalve het hippy gedoe in het begin.
Dat je 'The Endless River' een kutplaat vind... tja ieder z'n smaak, ik kan 'm zeker waarderen en zeker met in gedachte wat voor album het is... Het geluid van Rick komt er erg naar voren... ik wist dat het geen 'normaal' Pink Floyd album zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Grammar :+

Maaaaaar.... Kunnen we please weer normaal doen tegen elkaar? Kerst en vrede enzo...

Vanaf nu weer kabelpraat!

:Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Dre schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:14:
Praatjes vullen geen gaatjes. Wie durft het aan om zijn eigen stereo versterker dubbelblind te vergelijken op zijn set met mijn versterker van € 5,-. De TA2024 :)

De versterker pompt nu maximaal 2,6 Watt/ch in mijn speakers (3,6 Volt RMS in ≥5 Ohm), maar de versterkingsfactor (nu 3,0) is eenvoudig op te voeren.

Omgeving Amsterdam.
Tot op heden heb ik nog geen aanmeldingen gehad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik vind het een enorm goed idee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
snip

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 20-12-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordante
snip

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 20-12-2014 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
snip

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 20-12-2014 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Zo, een paar mensen hebben een kruisje achter hun naam.

Op de man of getroll is nergens voor nodig....

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 20-12-2014 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13
De toon is inderdaad totaal niet uitnodigend voor nieuwe mensen om te reageren.

Zoals ik ook in de TR heb gesteld is het niet beter ook de topic titel is naar een normaal neutraal niveau te brengen ?

"hifi kabels / tweaks , zin of onzin ?'

lijkt me een zeer goed alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Lijkt mij niet wenselijk. Buiten dat op de man spelen onnodig is, geeft de titel wel aan hoe de meeste mensen over HiFi kabels denken. "Zin of onzin" lokt denk ik evenveel alsniet meer discussie uit.

En in mijn laatste post had ik het over een powercord van zo'n 3000€ dus tsja... Al zou het een verbetering geven zal dat lijkt mij nooit de prijs rechtvaardig maken.

Iedereen zijn ding natuurlijk. En dat mensen hier ook reageren die wel de zin in dit soort kabels zien is uiteraard prima. Ik snap echter de verbazing niet helemaal gezien je op een forum zit die gericht is op techniek en zich voornamelijk richt op feiten en testresultaten, niet op hifi/psygologische zaken.

Ikzelf heb bv ook 2 mooie kabels gemaakt voor mijn fronts. Met Oelhbach kabels en connectors... Gewoon omdat ze er mooi uitzien! Dus het heeft altijd wel ergens nut voor. Maar deze kabels koste me zo'n 60€ per stuk... Geen 1000€+ wat ik soms zie.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik begrijp je punt, maar twee dingen: Als eerste is de titel een verwijzing naar een advertentie van vroegah geloof ik. Ten tweede gaat het hier om meer dan kabels. Het probleem is een beetje dat je zowel een serieuse discussie kan hebben over sommige kabels hier, en dat er ook dingen worden besproken die gewoon compleet hopeloos zijn (zoals met viltstift over je CD gaan om helderder geluid te krijgen, of sprankelerende kleuren door een andere hdmi kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Je had het ook "creatieve marketeers vs techneuten met de voetjes op de grond" kunnen noemen ofzo.

Het meeste gaat toch over producten waarbij er voor de verkoop een paar technische termen worden gepakt die vervolgens in een enorme bak marketing saus worden gegooid .. met dus danig veel superlatieven dat als ik het omgekeerde pad bewandel het er op neer zou moeten komen dat het geluid uit mijn installatie onmogelijk verder zou kunnen komen dan het gekras van een nagel op een schoolbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Kijk, de titel is er een met een knipoog. Dat wil zeggen dat je soms met een kwinkslag naar een bepaald product kan kijken. Dat wil niet zeggen dat je op de man kan spelen, elkaar belachelijk kan maken of non stop kan trollen.

Mijn twee cent (zonder mod pet op): ik stel ook mijn vraagtekens bij "peperdure" kabels. Maar wie ben ik om te bepalen waar iemand anders zijn geld aan uitgeeft? Hobby's kosten nu eenmaal geld. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Daar gaat het dan ook niet om, als je 500 euro voor een sata kabel wil betalen omdat je hem er leuk uit vind zien, of je denkt dat je dan beter geluid krijgt, be my guest. Maar zodra mensen danwel bedrijven gaan claimen dat het daadwerkelijk beter geluid geeft, ja dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat betreft de topic-titel: ik zag de titel regelmatig voorbij komen, maar ben pas vorigen maand eens het topic gaan doorlezen, en ik was verbaasd. Ik had juist verwacht dat dit topic een verzameling zou zijn van de meest dure en chique kabels die aanbevolen werden, de discussie over zin en onzin had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:35:
De toon is inderdaad totaal niet uitnodigend voor nieuwe mensen om te reageren.
Kans dat een topic na vijf delen van naam zal veranderen is klein. Maar ik ben het wel met je eens dat het topic een bepaalde kant op kan worden geduwd door een titel als deze. Kan, want GoT zal altijd een tech-forum blijven waar wetenschap wordt gebruikt om fenomenen te behandelen. Kom je op audio-fora is het veel meer emotie die aan wordt gehaald. Twee verschillende dingen waar geen speld tussen te krijgen is als 99% van de users op dat specifieke forum er op hun manier over denkt.

Waar we komen bij het punt van teacher: al ben jij de ene procent van het forum die er anders over denkt moet het geen probleem zijn om je mening te geven. Het is een beetje geven en nemen. Als je hier meldt dat je dure kabels hebt weet je dat er kritiek komt en moet je daar niet over vallen. Aan de andere kant vind ik dat de "tegenstanders" dergelijke personen in hun waarde moeten laten.

Al moet ik zeggen dat, mensen zoals ik, die duurdere kabels hebben voor het gevoel/de looks en niets van verschil in geluid verwachten op zowel tech- als non-techfora raar aan worden gekeken :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:25:
Lijkt mij niet wenselijk. Buiten dat op de man spelen onnodig is, geeft de titel wel aan hoe de meeste mensen over HiFi kabels denken. "Zin of onzin" lokt denk ik evenveel alsniet meer discussie uit.

En in mijn laatste post had ik het over een powercord van zo'n 3000€ dus tsja... Al zou het een verbetering geven zal dat lijkt mij nooit de prijs rechtvaardig maken.

Iedereen zijn ding natuurlijk. En dat mensen hier ook reageren die wel de zin in dit soort kabels zien is uiteraard prima. Ik snap echter de verbazing niet helemaal gezien je op een forum zit die gericht is op techniek en zich voornamelijk richt op feiten en testresultaten, niet op hifi/psygologische zaken.

Ikzelf heb bv ook 2 mooie kabels gemaakt voor mijn fronts. Met Oelhbach kabels en connectors... Gewoon omdat ze er mooi uitzien! Dus het heeft altijd wel ergens nut voor. Maar deze kabels koste me zo'n 60€ per stuk... Geen 1000€+ wat ik soms zie.
De titel lijkt mij juist wel to the point! Iedereen weet alleen hieruit dat er ontzettend veel sprookjes worden verteld, die je glimlachend terzijde kan leggen. Geen € 1000,- (of nog veel meer) zeg je voor een kabeltje. Heel verstandig, maar ook wat je noemt € 60,- is voor totaal niets zo'n 1000 % te duur, ook al is enkel het motief "het oog wil ook wat". Best begrijpelijk, maar dat mag hooguit een factor 1,5 verschillen. Het nuchtere feit is dat veronderstellingen van "er zal toch wel een kern van waarheid in die hoogdravende theorieën zitten" gewoon op kolder berust. Dat mensen er dan toch meer voor over hebben is uiteraard hun zaak, als ze maar niet met allerlei argumenten anderen van andere zaken proberen te overtuigen. Het is al eerder betoogd en het kan geen kwaad om deze nog een keer te, er zijn maar een paar dingen die belangrijk zijn:

1. Goed geleidbaar materiaal, dus gewoon koper. Zilver is onzin, want dat scheelt maar 10 % en goud is wat dat betreft veel slechter. Alle verhalen, wederom wat dit betreft, over hoog zuurstofrijk koper berusten eveneens op kletskoek.
2. Goede afscherming, maar dat geldt alleen voor signalen die nog moeten worden versterkt, zoals microfoonkabels. Bij speakerkabels komt totaal geen hogere techniek bij te pas. Gewoon schemerlampsnoer volstaat. Het enige punt is voldoende dikte, met name bij lange afstanden. Voor heel korte stukjes speelt het nauwelijks een rol.
3. Goede isolatie. Maar daar voldoet gewoon elk gewoon handelsproduct aan.

En waar een aantal mensen maar op blijven hameren met dubbel blind testen, helemaal niet nodig. Tenzij ze geen weet hebben van de gewone elementaire elektrotechniek en niet willen luisteren naar deskundigen. Mensen die die kennis wel hebben weten gewoon, zie bovengenoemde punten, waar het op aankomt, voor kabels is zo'n test alleen maar verkwisting van tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 20-12-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
@ Fear > nieuw voorstel > "hifi kabels / tweaks , zin of onzin ? "

ik bedoel, het hdmi kabel topic heeft toch ook een neutrale titel hoewel de discussie daar vaak niet veel anders is. HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Ik doe al mee vanaf deeltje 1 en vind het jammer dat de sfeer steeds grimmiger lijkt te worden. Ja ik heb naast kabels van duizenden euro's ook vrijwel alle genoemde tweaks wel gehad of getest. Dat is een stuk hobby. Tevens ben ik van sommige dingen overtuigd van hun nut in een bepaalde setting. Ja ik heb ook een paar exotisch merken geïmporteerd en verkocht en geloof me dat mijn klanten geen stupid rich kids waren zoals hier vaak aangenomen wordt. Een kennis van mij heeft een van de mooiste collecties en kennis van types en merken omdat hij al jaren op ebay gemiddeld een 100 wisselende kabels in de handel heeft. Als je hier affiniteit mee hebt is dat toch super! http://stores.ebay.nl/contrado205

Natuurlijk zijn de reviews zwaar overtrokken maar bij wat is dat nu niet het geval ? Als je zo nuchter bent daar door heen te kijken is het leven een stuk prettiger :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:54
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:17:
Ja ik heb ook een paar exotisch merken geïmporteerd en verkocht en geloof me dat mijn klanten geen stupid rich kids waren zoals hier vaak aangenomen wordt. Een kennis van mij heeft een van de mooiste collecties en kennis van types en merken omdat hij al jaren op ebay gemiddeld een 100 wisselende kabels in de handel heeft. Als je hier affiniteit mee hebt is dat toch super!
Ja prachtig dat soort kabels, de mensen worden er blij van en als je er in gelooft dan wordt de muziekweergave er ook beter van.
Er zijn ook prachtige webshops met magneten voor om je waterleiding die het water ioniseren.
Dat lijken net gewone magneten maar eigenlijk zijn ze heel erg speciaal daarom heel erg duur, maar ze werken ook prima in de hoofden van de mensen, misschien wel juist omdat het duur is.
Genoeg mensen met verstand en geld die het kopen onder het mom van "misschien werkt het wel en baat het niet dan schaadt het niet", en ik kan nog wel in die gedachtengang meegaan, al is het de mijne niet.

Maar ik trek een streep in het zand: het werkt alleen wanneer je het ziet en gelooft.
Het zijn de claims van hen die beweren dat het ook werkt wanneer je het niet ziet en niet gelooft die te vuur en te zwaard bestreden moeten worden, want het is aantoonbare kolder.
Het is prima vast te stellen wat het menselijk gehoor nog in het gunstigste geval onderscheiden kan, en het is prima te meten wat zo'n kabel doet, en de enige conclusie is dan dat dit soort elfenkabels geen verbetering geeft.
Sterker nog, wanneer je dubbelblind gaat testen dan kunnen de eigenaars/producenten het verschil ook ineens niet meer horen tussen hun product en een stuk schemerlampsnoer.

Je moet het dus zien + geloven, alleen geloven is niet genoeg.
Daarom is het uiterlijk van dit soort kabels ook zo belangrijk en moeten ze minimaal 3x dikker zijn dan een standaardkabel, anders werkt het niet goed genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door ASW1 op 20-12-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ja dikte, daar zijn mensen wel gevoelig voor. Iedereen heeft het idee dat kabels dik moeten zijn, ook mensen die weinig met audio bezig zijn hoor je dat wel zeggen. Mensen denken ook dat je signaal verlies krijgt als je (signaal)kabel dun is. Kabel fabrikanten springen wel handig in op deze gevoelskwestie.

Maar hier op tweakers zou ik toch hopen dat mensen daar doorheen kunnen kijken en iets meer nadenken toch? Waar ik nou wel benieuwd naar ben: zijn er hier mensen, Ray of Mordante bijv, die denken dat je in een dubbel blinde luistertest verschil gaat vinden tussen verschillende kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
het hoeft echt niet dik (https://www.google.nl/sea...uUtqEhLAL&ved=0CAYQ_AUoAQ) te zijn hoor (om extreem duur te zijn...)

https://www.google.nl/sea...UavHFgcgM&ved=0CAYQ_AUoAQ

en inderdaad deze kabel haal je er uit. Het zal al weer een jaar of 8 geleden zijn dat we met een paar kennissen een 'kabel avondje' hadden waarbij de valhalla aan de beurt is geweest.

Niet onder steriele condities, immers het is een gezellig samenzijn, maar wel zo dat de geen die luisterde niet wist welke kabel er op dat moment tussen zat. Nee niet lopen turven en eindeloos lopen wisselen. Dus absoluut gezien een nietszeggende test maar voor ons de conclusie dat we ons geld beter aan goede whisky konden spenderen (die natuurlijk al aanwezig was.....) dan aan de valhalla interlink :P

even teruggrijpend naar deel 1. vanzelfsprekend is een kabel upgrade de laatste schakel in je keten. Dus als je daar 'niet verder kan' op speaker en apparatuur niveau en je akoestiek is goed dan is het wellicht interessant eens met dergelijke kabels aan het proberen te gaan. Tot die tijd ben ik het volledig eens met de algemene setting dat in principe elke kabel met een goede geleider en plug zal voldoen!
Dit zelfde is overigens voor alle andere tweaks. Die gaan echt niet helpen als je akoestiek al niet goed is.

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:29:
het hoeft echt niet dik te zijn hoor
Van mij ook niet hoor :P. Maar denk dat veel dure kabels, zowel interlinks als speaker kabels, redelijk dik zijn.
Niet onder steriele condities, immers het is een gezellig samenzijn, maar wel zo dat de geen die luisterde niet wist welke kabel er op dat moment tussen zat. Nee niet lopen turven en eindeloos lopen wisselen. Dus absoluut gezien een nietszeggende test maar voor ons de conclusie dat we ons geld beter aan goede whisky konden spenderen (die natuurlijk al aanwezig was.....) dan aan de valhalla interlink :P
Nou dat lijkt me sowieso een terechte conclusie :)

Maar denk jij dat je in een wel stringent opgezette dubbelblinde test verschil vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Techneut schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:10:
[...]maar ook wat je noemt € 60,- is voor totaal niets zo'n 1000 % te duur, ook al is enkel het motief "het oog wil ook wat". Best begrijpelijk, maar dat mag hooguit een factor 1,5 verschillen. Het nuchtere feit is dat veronderstellingen van "er zal toch wel een kern van waarheid in die hoogdravende theorieën zitten" gewoon op kolder berust. Dat mensen er dan toch meer voor over hebben is uiteraard hun zaak, als ze maar niet met allerlei argumenten anderen van andere zaken proberen te overtuigen.
Zoals ik al zei was het voor de looks. Ze liggen in het zicht namelijk. Vervolgens gaan ze in een wanddoos met connectors. Maar je hoort geen verschil met normale speakerkabels.

Wel grappig dat mensen ooit zeggen... ZO! Dat zijn goede kabels!!
Ik zeg dan altijd dat een dropveter gelijke resultaten geeft :+

Als ze me dan vragen "maar waarom dan zo'n kabel?"
Dan is mijn antwoord altijd "het oog wilt ook wat"

Ik heb bv. een 10 meter lange HDMI kabel naar Mini HDMI door het plafond getrokken... was incl. verzending 16 euro vanuit Duitsland. Ik durf te wedden dat een HDMI kabel van 500+ euro exact gelijke resultaten geeft. Simpelweg om het feit dat die kabel van 10 meter het gewoonweg doet :9

Indien anderen dan gaan beweren dat ik gek ben dan zal ik ze ook uitleggen waarom ze ernaast zitten.
Indien men een dure kabel wilt kopen heb ik daar absoluut geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb zijn verkopers zoals bv. bij de BCC die je willen doen geloven dat die MONSTER HDMI kabel toch echt wel moet omdat je anders bagger beeld hebt!!!

Daar ooit een testopstelling met 2 toestellen waarbij je het verschil DUIDELIJK kon zien (iets met instellingen van de TV). Ik vroeg aan zo'n medewerker dat die met het goedkope kabeltje toch duidelijk beter beeld gaf? Hij zo neenee... die Monster kabel is de linker! Ik weer: Maar ik heb net de kabels omgewisseld!

:+

Zijn reactie zullen we maar achterwege laten :X

Beste verbetering die ik aan mijn set kan toevoegen zijn in elk geval geen dikkere kabels... een dikker gordijn echter... En daar maak ik het vrouwtje ook nog eens blij mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 20-12-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Op dit moment op mijn eigen set in ieder geval niet omdat na mijn verhuizing de akoestiek nog niet op orde is en ik daar nooit zover kan komen dat ik zonder Dirac ga draaien. Mijn huidige setting is dus een downgrade in kabels geweest.

Echter ik heb nog wel wat kennissen met een set waarop bijvoorbeeld een valhalla (die echt een uitgesproken karakter heeft) direct op zou moeten vallen.

Ik moet zeggen dat ik er ook al jaren veel minder mee bezig ben maar een jaar of 8 geleden waren we bijna wekelijks bij elkaar om te vergelijken. Nu is dat misschien 1 keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, maar dat is nog niet echt antwoord op mijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Jag schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:43:
Ok, maar dat is nog niet echt antwoord op mijn vraag :P
Ja op een high end set met bij voorkeur keramische units (avalon) op een spectral versterker in een goede luisterruimte zou ik de uitdaging best wel aan willen gaan.

Nu is dit voorbeeld natuurlijk weer niet eerlijk omdat spectral 'eist' dat je met mitt draait maar goed.....

ik kan een kennis eens porren of hij een keer zin heeft in zo'n vergelijk. Hij is er veel meer mee bezig en hoort dingen die compleet aan mij voorbij gaan. Robert lees je mee ? >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Nou, dat is natuurlijk prijzenswaardig dat je de uitdaging aandurft. Maar even iets minder hypothetisch: ken jij voorbeelden van zon test waarbij verschil gevonden werd? Ik ken namelijk geen adequaat* uitgevoerde tests met positief resultaat.

* = dubbelblind en abx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Jag schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:51:
Nou, dat is natuurlijk prijzenswaardig dat je de uitdaging aandurft. Maar even iets minder hypothetisch: ken jij voorbeelden van zon test waarbij verschil gevonden werd? Ik ken namelijk geen adequaat* uitgevoerde tests met positief resultaat.

* = dubbelblind en abx
nee, maar ook nooit naar gezocht. Weet je ik / wij hebben altijd (ben er al zeker 20 jaar mee bezig) redelijk toegang gehad tot veel kabels en apparatuur dus ipv een review te lezen gingen we er gewoon zelf mee aan het testen. Dan is het allemaal niet zo interessant wat een ander er van vindt..........

Ik heb jaren met een eigenbouw 3 watt triode gedraaid met de aircom 50 als speakerkabel/interlink en vanuit daar eerst in speakers stappen gezet en zo verder de set opgebouwd (marantz cd80 / cd11 etc) tot er uiteindelijk ook dergelijke kabels bij kwamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:53:
[...]

nee, maar ook nooit naar gezocht. Weet je ik / wij hebben altijd redelijk toegang gehad tot veel kabels en apparatuur dus ipv een review te lezen gingen we er gewoon zelf mee aan het testen. Dan is het allemaal niet zo interessant wat een ander er van vindt..........
Het gaat niet om een review in deze maar om het objectiveren van verschillen. Iets meer dan alleen een iindruk. Ik heb er wel naar gezocht maar dit nooit gevonden. Meetbare verschillen zijn er nauwlijks, goede objectieve luistertests die verschil vinden kennen we allebei niet. Dat moet je toch met me eens zijn dat het dan een beetje een onwaarschijnlijk verhaal wordt :) ?

Als iemand jou vertelt dat hij een nieuwe exotische SATA kabel heeft gekocht: de signaal overdrachts functie verschil niet, als je benchmarks doet vind je dezelfde performance, maar toch heeft hij het idee dat zijn bestanden sneller gekopieerd worden door die kabel. Wat denk jij dan :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:29:
het hoeft echt niet dik (https://www.google.nl/sea...uUtqEhLAL&ved=0CAYQ_AUoAQ) te zijn hoor (om extreem duur te zijn...)

https://www.google.nl/sea...UavHFgcgM&ved=0CAYQ_AUoAQ

en inderdaad deze kabel haal je er uit. Het zal al weer een jaar of 8 geleden zijn dat we met een paar kennissen een 'kabel avondje' hadden waarbij de valhalla aan de beurt is geweest.
Maar ze adverteren met dat het een snelle kabel is .. 98% van de lichtsnelheid zelfs ..
hoe heb je dat dan uit je muziek gehaald ?
Misschien dat ik engelen geduld heb .. aan het signaal zelf zou niets moeten veranderen .. dus wat schiet ik er dan mee op .. en hoe heb jij dat er dan bijvb uitgepikt ?
Thalaron schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:40:
Ik heb bv. een 10 meter lange HDMI kabel naar Mini HDMI door het plafond getrokken... was incl. verzending 16 euro vanuit Duitsland. Ik durf te wedden dat een HDMI kabel van 500+ euro exact gelijke resultaten geeft. Simpelweg om het feit dat die kabel van 10 meter het gewoonweg doet :9

Indien anderen dan gaan beweren dat ik gek ben dan zal ik ze ook uitleggen waarom ze ernaast zitten.
Indien men een dure kabel wilt kopen heb ik daar absoluut geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb zijn verkopers zoals bv. bij de BCC die je willen doen geloven dat die MONSTER HDMI kabel toch echt wel moet omdat je anders bagger beeld hebt!!!
Dat is ook wel gelijk het fijne van die digitale en geencodeerde meuk, op het moment dat het niet goed overkomt en de foutcorrectie te boven gaat, dan is de fout nimmer subtiel. Niet een beetje ruis .. niet een beetje minder kleur .. maar gewoon flinke artifacts of andere problemen zodat duidelijk is dat het appenootjes zuigt.
Beste verbetering die ik aan mijn set kan toevoegen zijn in elk geval geen dikkere kabels... een dikker gordijn echter... En daar maak ik het vrouwtje ook nog eens blij mee :)
Wil ik het weten :D :X

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 20-12-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Ik ben daar altijd / en nog heel simpel in. Ik haal het in huis, ik probeer het en als ik denk! verschil te horen en het is me de investering waard dan koop ik het. Hoe simpel kan het zijn :)

sommige dingen zijn gewoon niet of erg slecht meetbaar. Bijvoorbeeld (slecht voorbeeld??) het klankverschill tussen verschillende merken buizen. Ik heb ook geruime tijd met EL34 en ECC88 gedraaid en daarvan de goldpins / de nos siemens etc gehad. Ook in de EL34 veel geprobeerd en uiteindelijk kwam ik op de (goedkope) Svetlana uit. Maar of dat meetbaar was ?? (en of er werkelijk hoorbaar verschil was....)

@sata voorbeeld, ach ik denk dan inderdaad dat is vreemd maar als die persoon er blij mee is prima toch!

Ben nu ook met gemengde gevoelens PPA aan het besnuffelen

http://ppaproduct.blogspo...r-with-streacom-fc10.html

kijk we hebben hier hier over luxe problemen. Het is niet dat iemand claimt dat je van een andere kabel opeens geneest van iets engs. Dus met iemand die een dure kabel koopt hoef je geen spijt of medelijden te hebben :+ Natuurlijk mag je het dom en geldverspilling vinden maar kijk dan ook eens in de spiegel en bedenk je of jij jezelf nooit een product koopt wat ook er ook aan voldoet.

[ Voor 39% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Haha, en dat beoordeel je aan de hand van je eigen subjectieve luistertest of iets meetbaar is :P ? Kijk nou nog eens naar mijn voorbeeld van die SATA kabel. Het is toch niet logisch om het om te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:14:
kijk we hebben hier hier over luxe problemen. Het is niet dat iemand claimt dat je van een andere kabel opeens geneest van iets engs. Dus met iemand die een dure kabel koopt hoef je geen spijt of medelijden te hebben :+
Erhmm nouja dat is wat van den Hul dus wel doet met hun Health Ring .. of je moet een whiplash niet erg vinden natuurlijk. Als ik hun prijslijst zo bekeek hadden ze zo te zien ook genoeg wat meer no-nonsense spul voor ook wat minder overdreven prijzen, maarja waarom je dan dit soort dingen er tussen zet.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 20-12-2014 14:32 . Reden: troll ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Jag schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:22:
Haha, en dat beoordeel je aan de hand van je eigen subjectieve luistertest of iets meetbaar is :P ? Kijk nou nog eens naar mijn voorbeeld van die SATA kabel. Het is toch niet logisch om het om te draaien?
laat ik het zo stellen dat ik van een 'expert' in dit geval iemand die al 15 jaar zelf buizeverstekers bouwt en modificeert heb gehoord dat de verschillen tussen buizen vrijwel niet meetbaar zijn in het uiteindelijke geluid (tussen buizen zelf wel) maar wel hoorbaar. Deze persoon heeft ook mijn versterker destijds opnieuw gebouwd (vd veen opzet) en ik heb daar heerlijk lopen wisselen tussen kt88 en el34 etc wat voor mij duidelijk hoorbaar was. een beauty was het https://www.google.nl/sea...eAN&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

@Gekkie, vanzelfsprekend zijn er weer uitzonderingen..... hier had ik ook nog nooit van gehoord moet ik zeggen en voor mij wordt daar wel een grens overschreden als ik eerlijk ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:28
In de audio en luidsprekerwereld houden verkoop afdelingen rekening met een paar menselijke afwijkingen, en speelt men daar net als elke ander sector handig op in.

Die afwijkingen zijn onder ander als volgt:
- Een schier oneindig verlangen naar meer
- Een verlangen naar beter
- het geloof in het benadrukken van het "persoonlijke" karakter van iets
- het geloof dat prijs en kwaliteit met elkaar te maken hebben en dat duurder beter is
- dat groepen mensen hun eigenwaarde ontlenen aan wat men bezit of uit kan geven

En zo zijne er nog wel een paar.
Ook worden we via de media bespeeld om een vermeend gevoel te hebben voor wat
dan design is, en is dit beeld voortdurend aan verandering onderhevig om onze koop-
bereidheid gaande te houden.

Als die kabels er echt toe doen, zoals zelfs luidspreker fabrikanten beweren, waarom zit
er dan in die luidsprekers van die fabrikanten de meest standaard koperkabel die je je
maar bedenken kan?

En ja, het "karakter" van een kabel kan invloed hebben op het geluid, en dat vind je mooi
of niet. Maar alles begint bij wat je nu zelf echt mooi vind en wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:14:
kijk we hebben hier hier over luxe problemen. Het is niet dat iemand claimt dat je van een andere kabel opeens geneest van iets engs. Dus met iemand die een dure kabel koopt hoef je geen spijt of medelijden te hebben :+ Natuurlijk mag je het dom en geldverspilling vinden maar kijk dan ook eens in de spiegel en bedenk je of jij jezelf nooit een product koopt wat ook er ook aan voldoet.
Haha, nee het gaat eigenlijk helemaal nergens over, zeker. Maar de discussie is nog wel vermakelijk :). Het komt er uiteindelijk allemaal op neer of een heilig geloof hebt in je eigen waarneming, of dat je naar objectieve gegevens streeft (waarbij objectief ook in de vorm van luisterstests kan zijn zoals met jouw buizen).

Er is niet zoveel mis met iets onzinnings kopen, het is een vrij land :). En al helemaal niet met veel geld uitgeven aan je hobby :+. Ik heb zelf natuurlijk ook wel eens iets onzinnigs en vooral overmatig duurs gekocht! Maar het is dan ook niet zo erg als iemand dan vervolgens zegt dat het dikke onzin is dat ik dat gekocht heb :).

Wel storend vind ik dat iedereen elkaar napraat en dat adviezen vaak over het type DAC, versterker of bekabeling gaan. Dat is jammer, want dat leidt nogal af van de zaken die er wel toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:54
Voor de een zijn het misschien luxeproblemen maar anderzijds is het is jammer dat mensen die zichzelf een redelijk setje wensen worden geintimideerd met allerlei peperdure merken en fratsen.
Het beeld ontstaat al gauw dat je minimaal meerdere duizenden euro's moet uitgeven voordat je iets fatsoenlijks hebt, en dat is jammer want het is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Laatst online: 26-07 21:08
Gisteren ook: ik ging een nieuwe fotocamera kopen, en de koper voor mij werd verteld dat hij voor zijn XBox toch echt een dure HDMI kabel moest kopen, want de vertraging in de kabel was funest voor online gaming, het zou gaan hakkelen enzo. Die had ik nog nooit gehoord. Toen de beste man vertelde dat hij toch nooit online gamede, was het opeens voor NetFlix ook belangrijk, want dat was streaming... ofzo :P

Ik snap wel dat de verkopers instructie krijgen, maar ergens word ik er toch wel moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Volledig eens met ASW1 en ktf.
Natuurlijk is het helemaal waar wat aldoor wordt gezegd: "zelf weten" of iets met die strekking jegens gasten die willens en wetens en onverschillig wat het kost die troep kopen. Wie niet horen wil moet maar voelen. Maar niet iedereen zit goed in de slappe was en ook niet iedereen is blijkbaar in staat om goed te lezen. En als die dan door zulke slimmeriken worden genaaid en uitgekleed, vind ik dat uiterst sneu voor ze. Heel simpel, ik wens ze dat niet toe! Uitgezonderd schatrijke lieden die van pure gekte niet weten wat ze anders met hun geld moeten doen. Nuttiger besteding hebben ze toch nooit van gehoord, dus is het verspilde moeite die tot verstandiger gedachten te bewegen. Maar voor gewone slachtoffers vind ik ook dat tegen die intimidatie niet fel genoeg gereageerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
@Techneut, Dat is wellicht voor mij ook de verwarring en dat zal door het referentie kader komen. Voor mij zitten de 'elfenkabels' in de segmenten waar de normale consument nooit zomaar komt.

Als je de verkoper bij de mediamarkt bedoeld die daar op een lcd van € 500,-- een kabel van € 100,-- bij wil verkopen heb je helemaal gelijk. Dat zal ik nooit ontkennen.

Echter dat is dus voor mij geen elvenkabel zoals een nordost valhalla die je echt niet zo in het wild tegenkomt.

Dus wellicht moeten we in de TS eens goed duiden wat we nu precies bedoelen. Het onterecht verkopen / aanprijzen van kabels in de low en mid end wereld tov kabels in de high end wereld wellicht. Met dat laatste stuk heb ik dus geen enkele moeite. Daarvoor wel zeker want dan kan je voor je geld veel beter in andere onderdelen je winst halen

Mijn inziens gaat dit topic ook over de 'echte' elven kabels en de discussie daarom. Niet het normale deel vd markt. Hoewel ik nu besef dat sommige (felle) reacties komen van mensen die echt denken dat het gaat bv een installatie van 4k en het nut daar een kabel van € 500 - 1k aan te knopen.........wat dus inderdaad totaal nutteloos is.

[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:10:
Mijn inziens gaat dit topic ook over de 'echte' elven kabels en de discussie daarom. Niet het normale deel vd markt. Hoewel ik nu besef dat sommige (felle) reacties komen van mensen die echt denken dat het gaat bv een installatie van 4k en het nut daar een kabel van € 500 - 1k aan te knopen.........wat dus inderdaad totaal nutteloos is.
Maakt het voor een >(>>>) 4k installatie dan wel uit dat de bedorven stroom die out je stopcontact komt met 86% of met 91% van de lichtsnelheid je versterker of cd speler of platenspeler weet te bereiken ?
(kennelijk wel .. want die Nordost vindt het kennelijk zeer belangrijk om te vermelden (of het überhaupt correct is laat ik nog maar in het midden ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
gekkie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:16:
[...]

Maakt het voor een >(>>>) 4k installatie dan wel uit dat de bedorven stroom die out je stopcontact komt met 86% of met 91% van de lichtsnelheid je versterker of cd speler of platenspeler weet te bereiken ?
(kennelijk wel .. want die Nordost vindt het kennelijk zeer belangrijk om te vermelden (of het überhaupt correct is laat ik nog maar in het midden ..)
ik denk dat het omslagpunt rond de 50k (met goede akoestiek) zit wanneer kabels echt wat uit kunnen gaan maken. Rond die tijd heb je trouwens geen bedorven stroom meer maar is de eerste stap een power regenerator :P voordat je verder gaat met kabels.

ik vind persoonlijk grofweg dat kabels een 5% van je set prijs mogen zijn dus de valhalla komt bij 50K nog totaal niet in beeld.

en tevens, voor de herhaling, kabels komen pas als de rest van de set binnen de mogelijkheden ' op zijn max zit' Dus eerst akoestiek, dan de speakers en dan de rest van de hardware .....en dan de komen eventueel de kabels. tot die tijd voldoet een goede geleider met degelijke connectoren prima. Na dit stadium is de gewone consument al volledig uit beeld

[ Voor 36% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:54:
[...]
ik denk dat het omslagpunt rond de 50k (met goede akoestiek) zit wanneer kabels echt wat uit kunnen gaan maken. Rond die tijd heb je trouwens geen bedorven stroom meer maar is de eerste stap een power regenerator :P voordat je verder gaat met kabels
Weinig ambitieus .. dacht eerder je eigen zonnecentrale met dodezeezout .. met een door het ISS in positie gehouden fotonen filter ofzo.
Je kunt leuke speakers hebben .. maarja .. daar horen leuke speakerkabels voor .. daar weer een leuke versterker voor .. daar weer magische powerkabels voor .. daar dus weer een power regenerator voor .. maarja als je die weer met het verkeerde gaat voeden ..

Maar goed .. waarom zou je van wisselstroom .. die je kennelijk geen mooi genoege sinus vindt hebben .. een gelijkstroom gaan maken ... en daar dan vervolgens weer een kennelijk mooiere sinus van proberen te knutselen om die te voeden aan een versterker die die mooie sinus weer zo snel mogelijk omzeep weet te helpen. Dan heb je weinig vertrouwen in de bouwer van je peperdure versterker lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
gekkie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:03:
[...]

Weinig ambitieus .. dacht eerder je eigen zonnecentrale met dodezeezout .. met een door het ISS in positie gehouden fotonen filter ofzo.
Je kunt leuke speakers hebben .. maarja .. daar horen leuke speakerkabels voor .. daar weer een leuke versterker voor .. daar weer magische powerkabels voor .. daar dus weer een power regenerator voor .. maarja als je die weer met het verkeerde gaat voeden ..

Maar goed .. waarom zou je van wisselstroom .. die je kennelijk geen mooi genoege sinus vindt hebben .. een gelijkstroom gaan maken ... en daar dan vervolgens weer een kennelijk mooiere sinus van proberen te knutselen om die te voeden aan een versterker die die mooie sinus weer zo snel mogelijk omzeep weet te helpen. Dan heb je weinig vertrouwen in de bouwer van je peperdure versterker lijkt me ?
Wat dacht je van het simpele antwoord 'gewoon omdat het kan'

gezien het eerste deel van je reply zie ik geen nut enig ander antwoord te geven, Gekkie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:07:
[...]
Wat dacht je van het simpele antwoord 'gewoon omdat het kan'
gezien het eerste deel van je reply zie ik geen nut enig ander antwoord te geven, Gekkie :9
Nouja bij mij heeft het toch geen zin .. ik zit sowieso ruuiiim onder de 4K :)
Maar je zou dan toch verwachten dat je bij een goedkopere versterker er dan juist meer van zou horen .. van de hele stad die hier aan het stofzuigen is met geheel vervuilde stroom tot gevolg.
Dan zou het toch moeten piepen en kraken dat het een lieve list is, of is een <<< 4k installatie dan zo slecht dat dat er allemaal (ongetwijfeld te samen) met de muziek eruit gefilterd wordt cq dat deze het überhaupt niet eens kan weergeven zulke details ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
kijk nou overdrijf je weer / legt mij stellingen in de mond die ik helemaal niet doe. waarom? . Nee voor 4k (of minder tweedehands) kan je een hele mooie set hebben en als je akoestiek ook nog enigzins op orde is een werelds geluid. Let wel ik heb ook jaren op die manier van muziek genoten. Toen ik echter met speakers wat verder kwam ging ik dingen horen in opnames die ik goed ken die me eerder nooit opgevallen waren. Is dat beter ? niet perse maar het boeide me wel. En zo ben ik steeds verder gegaan en uiteindelijk ook kabels gaan aanpassen (had daarvoor gewoon zelfbouw) Ik puzzel zo al 20 jaar en heb nu weer jaren custom zelfbouw speakers met een flinke versterker en dcs dac met een eigen ontwerp muziekserver ervoor. De meeste kabels die er nu liggen zijn gewoon belden omdat ik nog genoeg aan akoestiek kan verbeteren dus daar eerst geld voor vrij wil hebben.

Ik wil best reageren maar kom dan normaal uit de hoek ipv wat je nu telkens doet............

[ Voor 31% gewijzigd door Ray op 20-12-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Tja, de discussie wordt wel eens fel in dit soort topics. Maar het is ook moeilijk geloven dat mensen niet volledig van het padje zijn als ze duizenden euro's in een kabel steken. Terwijl het nog steeds koper, wat zilver of wat goud is en afscherming is. Meer is het niet, er zit geen bijzondere elektronica in of wat dan ook.

Vraag mij ook altijd af wat het verschil tussen kostprijs en verkoop prijs is.

Ook trouwens bij de goedkope kabels. Neem deze gold plated kabel met metaal afgeschermde pluggen. Wat zou daarvan de kostprijs zijn? De verkoopprijs is 2,14 euro (!) incl. shipping vanaf China (dx.com). Hoe kan het bestaan.

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_283716_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_283716_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, genoeg gepraat. Tijd voor een luistertest! Een van de twee is het orgineel, de andere is dezelfde audio file opgenomen met een bak modder als interconnect.

Clip A
Clip B

Niet alleen melden welke je denkt dat het orgineel is, maar graag je ABX resultaten posten. Dit kan met foobar: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het verbaasd me eigenlijk dat modder voldoende geleidt :P. Aan de andere kant zal de input van de ontvanger normaal gesproken wel heel hoog ohmig zijn natuurlijk op audio frequenties.

Als je hem als wav had gepost had ik hem door matlab gehaald, maar teveel werk nu :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Bij deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
foo_abx 1.3.4 report
foobar2000 v1.3.6
2014/12/21 18:22:32

File A: C:\Users\Justin\Downloads\Clip_A.flac
File B: C:\Users\Justin\Downloads\Clip_B.flac

18:22:32 : Test started.
18:23:55 : 01/01  50.0%
18:24:09 : 01/02  75.0%
18:24:40 : 01/03  87.5%
18:24:51 : 02/04  68.8%
18:25:05 : 02/05  81.3%
18:25:21 : 03/06  65.6%
18:25:31 : 03/07  77.3%
18:25:46 : 03/08  85.5%
18:25:56 : 04/09  74.6%
18:26:07 : 04/10  82.8%
18:26:42 : Test finished.

---------- 
Total: 4/10 (82.8%)

Paar observaties: Ik dacht bij B een iets langere vertraging te horen na de eerste haal van de piano, maar ik kon dat duidelijk niet met zekerheid zeggen. In de latere delen van het nummer (even kort gespeeld, heb voornamelijk op het stuk aan het begin getest zodat ik er niet al teveel tijd aan kwijt was) hoorde ik in ieder geval geen verschil. Tegen de tijd dat de laatste paar testen langs kwamen hoorde ik de langere vertraging bij de piano ook niet meer, en was ik dus aan het gokken.

Apparatuur: Realtek ALC898 via S/PDIF > goedkoop S/PDIF kabeltje van 1 meter > Audiolab M-Dac > twee maal XTZ XLR Gold van 1,5 meter > XTZ Class AP-100 > Zelfgemaakte speakerkabel (Procab, type even onbekend + HQ spades waar mogelijk, anders puur draad) van ~2 meter > XTZ 99.25 (eerste generatie)

Er zit een gordijn vlak achter de luisterpositie, kamer is verder weinig behandeld maar wel aardig dood. Hoop dat iemand hier wat aan heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Met de 2 tracks in audacity zie ik wel wat verschilletjes :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Sissors schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:31:
Het verbaasd me eigenlijk dat modder voldoende geleidt :P. Aan de andere kant zal de input van de ontvanger normaal gesproken wel heel hoog ohmig zijn natuurlijk op audio frequenties.

Als je hem als wav had gepost had ik hem door matlab gehaald, maar teveel werk nu :P.
Ja, impedantie maakt relatief weinig uit, Maar dat kent ook zijn grenzen, gewoon water, wijn of koffie deden het wat minder. Stukken fruit deden het daarentegen prima :+.
XpanD schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:37:
Bij deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
foo_abx 1.3.4 report
foobar2000 v1.3.6
2014/12/21 18:22:32

File A: C:\Users\Justin\Downloads\Clip_A.flac
File B: C:\Users\Justin\Downloads\Clip_B.flac

18:22:32 : Test started.
18:23:55 : 01/01  50.0%
18:24:09 : 01/02  75.0%
18:24:40 : 01/03  87.5%
18:24:51 : 02/04  68.8%
18:25:05 : 02/05  81.3%
18:25:21 : 03/06  65.6%
18:25:31 : 03/07  77.3%
18:25:46 : 03/08  85.5%
18:25:56 : 04/09  74.6%
18:26:07 : 04/10  82.8%
18:26:42 : Test finished.

---------- 
Total: 4/10 (82.8%)

Paar observaties: Ik dacht bij B een iets langere vertraging te horen na de eerste haal van de piano, maar ik kon dat duidelijk niet met zekerheid zeggen. In de latere delen van het nummer (even kort gespeeld, heb voornamelijk op het stuk aan het begin getest zodat ik er niet al teveel tijd aan kwijt was) hoorde ik in ieder geval geen verschil. Tegen de tijd dat de laatste paar testen langs kwamen hoorde ik de langere vertraging bij de piano ook niet meer, en was ik dus aan het gokken.

Apparatuur: Realtek ALC898 via S/PDIF > goedkoop S/PDIF kabeltje van 1 meter > Audiolab M-Dac > twee maal XTZ XLR Gold van 1,5 meter > XTZ Class AP-100 > Zelfgemaakte speakerkabel (Procab, type even onbekend + HQ spades waar mogelijk, anders puur draad) van ~2 meter > XTZ 99.25 (eerste generatie)

Er zit een gordijn vlak achter de luisterpositie, kamer is verder weinig behandeld maar wel aardig dood. Hoop dat iemand hier wat aan heeft. :P
Dank voor resultaten :Y
gekkie schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:48:
Met de 2 tracks in audacity zie ik wel wat verschilletjes :-p
Ja slimmerkik, dat is natuurlijk niet de bedoeling :+. Maar goed, daarom werkt ABX ook beter, minder makkelijk valsspelen (alhoewel valsspelen altijd kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Jag schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:08:
[...]
Ja, impedantie maakt relatief weinig uit, Maar dat kent ook zijn grenzen, gewoon water, wijn of koffie deden het wat minder. Stukken fruit deden het daarentegen prima :+.
Dan is de volgende vraag natuurlijk of een apple z'n geld waard is :p

Straks wordt een apple-sap filter nog hip :D
Ja slimmerkik, dat is natuurlijk niet de bedoeling :+. Maar goed, daarom werkt ABX ook beter, minder makkelijk valsspelen (alhoewel valsspelen altijd kan).
Nouja ik hoorde zo op het eerste geluid niks verschillends .. en heb geen foobar geinstalleerd staan dus tsja .. dan maar eens het eerste gezicht geprobeerd :+ ..

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 21-12-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 12:47

VPI

Ray schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:46:
[...]

Ja op een high end set met bij voorkeur keramische units (avalon) op een spectral versterker in een goede luisterruimte zou ik de uitdaging best wel aan willen gaan.

Nu is dit voorbeeld natuurlijk weer niet eerlijk omdat spectral 'eist' dat je met mitt draait maar goed.....

ik kan een kennis eens porren of hij een keer zin heeft in zo'n vergelijk. Hij is er veel meer mee bezig en hoort dingen die compleet aan mij voorbij gaan. Robert lees je mee ? >:)
Huh...heb je 't tegen mij Raymond? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesClever
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:27
Jag schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:53:
Ok, genoeg gepraat. Tijd voor een luistertest! Een van de twee is het orgineel, de andere is dezelfde audio file opgenomen met een bak modder als interconnect.

Clip A
Clip B

Niet alleen melden welke je denkt dat het orgineel is, maar graag je ABX resultaten posten. Dit kan met foobar: klik.
  1. foo_abx 1.3.4 report
  2. foobar2000 v1.3.1
  3. 2014/12/21 19:58:16
  4. File A: C:\Users\James\Desktop\Clip_A.flac
  5. File B: C:\Users\James\Desktop\Clip_B.flac
  6. 19:58:16 : Test started.
  7. 19:59:44 : 00/01 100.0%
  8. 20:00:33 : 01/02 75.0%
  9. 20:01:11 : 01/03 87.5%
  10. 20:02:08 : 01/04 93.8%
  11. 20:02:38 : 02/05 81.3%
  12. 20:03:05 : 03/06 65.6%
  13. 20:03:36 : 03/07 77.3%
  14. 20:04:08 : 04/08 63.7%
  15. 20:04:40 : 05/09 50.0%
  16. 20:05:21 : 06/10 37.7%
  17. 20:05:43 : 06/11 50.0%
  18. 20:05:53 : 06/12 61.3%
  19. 20:06:37 : 07/13 50.0%
  20. 20:06:55 : 08/14 39.5%
  21. 20:06:56 : Test finished.
  22. ----------
  23. Total: 8/14 (39.5%)
Apperatuur:
PC met windows 8.1
DAC: Realtek ALC889 (onboard)
AMP: S.M.S.L. SA-50
Speakers: Dali Zensor 1

Hopelijk kun je er iets mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
VPI schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:41:
[...]

Huh...heb je 't tegen mij Raymond? O+
Wie zou het anders moeten zijn die nog kan horen als er een mug voorbij komt of zijn vleugels zijn uitgelijnd O+

net zo'n kaartje http://ppaproduct.blogspo...ade-usb-30-pcie-card.html op de kop getikt en bestel eind van maand de HDplex externe voeding en ga een compleet nieuwe muziek server bouwen :9

deze dus:

http://www.hd-plex.com/HD...-Audio-and-CE-device.html met
http://www.hd-plex.com/HD...-Range-Voltage-Input.html

wellicht ook hun casing. Wil eerst mijn origen sv10 proberen passief te krijgen met een i7, als dat niet lukt pak ik die van hun

[ Voor 52% gewijzigd door Ray op 22-12-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 12:47

VPI

Ik was vrijdag nog bij iemand, vleugeltjes geplaatst werd gelijk beter:-)

Mooi kaartje van Paul pang...maakt leuke producten. Op de website kun je ideen bij opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zeker leuke producten .. en doet z'n naam wel eer aan .. mooie AC output plug ... http://4.bp.blogspot.com/...xOqcdka0/s1600/529668.jpg .. hopen dat de zekering op tijd pang pang zegt :)

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 21-12-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
[quote]Jag schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:53:

Clip A
Clip B

[/quote

volgens mij is B met een bak modder ;) , heeft namelijk minder achtergrond ruis (zal dus het origineel moeten zijn)
ik hoor duidelijk het verschil gewoon op mijn laptop met een paar AKG oordoppies , dus begin ik niet eens aan een ABX test , als die achtergrondruis niet zo nadrukkelijk verschilde zou het wat anders zijn maar omdat ik dat er direct uitpak heb je al geen eerlijk vergelijk voor de ABX omdat niet op het geluid/muziek het verschil wordt gehoord maar de ruis in de stille passages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
zo even vanachter de computer (maudio 24/92 / pm80mkII / audience42) hoor ik ook duidelijk het verschil in ruis. Tevens tijdens het strijkgedeelte lijkt er in clip B een demping in het hoog te zitten die erg opvalt. na dat gedeelte komt er ook even wat raars wat wel op clippen lijkt / artifacts

Welke dan de bak met modder is ligt een beetje aan hoe het origineel bedoeld is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 22-12-2014 15:18 ]

• Jag
chevy250 schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:49:
[quote]Jag schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:53:

Clip A
Clip B

[/quote

volgens mij is B met een bak modder ;) , heeft namelijk minder achtergrond ruis (zal dus het origineel moeten zijn)
ik hoor duidelijk het verschil gewoon op mijn laptop met een paar AKG oordoppies , dus begin ik niet eens aan een ABX test , als die achtergrondruis niet zo nadrukkelijk verschilde zou het wat anders zijn maar omdat ik dat er direct uitpak heb je al geen eerlijk vergelijk voor de ABX omdat niet op het geluid/muziek het verschil wordt gehoord maar de ruis in de stille passages
Het is andersom :). Maar idd, er zit een verschil in ruis niveau, haalde dat er ook duidelijk uit in een abx. Jammer, want verder klinkt die bak modder toch behoorlijk goed :+. Zal eens zoeken of ik nog een beter voorbeeld kan vinden, misschien een iets minder extreme situatie..

Verwijderd

Na me even bijgelezen te hebben in het topic stuitte ik op het testje. Ik heb het gelijk beluisterd. Na een paar keer de eerste 20 seconden te hebben geluisterd klonk voor mij A het meest zuiver (of voller). Maar waar het hem precies in zit kan ik niet onder woorden brengen omdat ik het gewoonweg niet weet. Het komt bij mij niet over als ruis zoals later in het topic gezegd wordt.

Ik moet dit wel met een hoofdtelefoon beluisteren, erg geconcentreerd zijn en dan ook nog een paar keer de eerste 20 seconden vlak na elkaar afspelen. Waarschijnlijk zou ik anders geen verschil horen.

Al met al is het kwaliteitverschil geen issue. Niet voor mij in iedergeval.

Hoeveel dB aan modder is er toegevoegd t.o.v. het oorspronkelijke materiaal? Ik kan mij voorstellen dat bij een bepaalde verhouding ruis vs oorspronkelijk signaal het niet meer hoorbaar is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Los van de ruis vindt ik A levendiger en realistischer klinken dan B. Ik luister via een laptop met een Sennheiser PX100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Mariah Carey kan ook beter zingen als je signaalkabels door kerstkransjes heen steekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:02:
Hoeveel dB aan modder is er toegevoegd t.o.v. het oorspronkelijke materiaal? Ik kan mij voorstellen dat bij een bepaalde verhouding ruis vs oorspronkelijk signaal het niet meer hoorbaar is.
Het is niet overgankelijk bedoeld he :+ ?

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Misc/mud.jpg
Poecillia schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 18:10:
Los van de ruis vindt ik A levendiger en realistischer klinken dan B. Ik luister via een laptop met een Sennheiser PX100.
Dat is bijzonder :). B is het orgineel, A is geconverteerd naar analoog, door een bak modder gegaan en weer gedigitaliseerd. Heb je al ge-AXBed? Helpt wel als je dan niet het stukje met alleen ruis gebruikt ;).
Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]