zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 104 Laatste
Acties:
  • 641.448 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 14:25
Jag, heb je er al aan gedacht je speciale modder op de markt te brengen als set voor audiofiele doeleinden.

Daar is best een markt voor.

Audiofiele modder. vervangt uw kwetsbare en natuurkundig beperkte geleiders door een speciaal samengesteld mengsel van detritisch en biogeen ongeconsolideerd korrelig materiaal van ca 80 micrometer in diameter, zorgvuldig geselecteerd door automatische processen waarbij de kwaliteit gegarandeerd is.
Na toevoeging van zuiver h2o ontstaat een unieke geleider die uitstekend geschikt is voor audiofiele doeleinden.

De mate van geluidsbeleving... volgt standaard lulverhaal waarmee dit soort spullen op de markt gebracht wordt.
Nu nog een bespreking regelen in hifitotaal oid.
Succes gegarandeerd!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:59
SED schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:52:
Jag, heb je er al aan gedacht je speciale modder op de markt te brengen als set voor audiofiele doeleinden.

Daar is best een markt voor.
En dan uiteraard ook nog een audiofiele bevochtiger erbij om de modder in optimale vochtigheid te behouden!

[ Voor 45% gewijzigd door Thalaron op 27-12-2014 15:59 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Thalaron schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:59:
[...]

En dan uiteraard ook nog een audiofiele bevochtiger erbij om de modder in optimale vochtigheid te behouden!
Ik zie een hele range aan merchandising ontstaan..
Nu nog patent regelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of voor de nuchtere audiofiel: Dat analoge signalen best wat kunnen hebben voordat er hoorbaar iets optreedt en zonder het stukje een kleine 15 keer afspelen om maar ergens iets te willen horen en daar nog weer eens een interpretatie op los te laten.

Nu nog een met een goedkope digitale kabel en een speciale digitale kabel iets extreems mee doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:52:
Nu nog een met een goedkope digitale kabel en een speciale digitale kabel iets extreems mee doen.
Over een hoogspanningsmast gooien en vervolgens langs een elektromagneet af laten gaan en dan via een buis met 10 andere signaal/elektrakabels...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 12:10

Audione0

Strijdt der titanen

Hifi klubben heeft ook de wondere wereld van de wat duurdere kabel betreedt, die op een wonderbaarlijke manier beschreven word.

https://www.hifiklubben.n...argon-blue-edition-sub-1/ €49,-

Even de beschrijving:

Argon Blue Edition SUB1 - supercompacte en welklinkende subwoofer kabel...

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 28-12-2014 18:54 . Reden: Linkje is meer dan genoeg, heel de lap tekst hier plakken voegt niet veel toe. ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Audione0 schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:08:
Hifi klubben heeft ook de wondere wereld van de wat duurdere kabel betreedt, die op een wonderbaarlijke manier beschreven word.
Uit principe die zaak dus ook op de blacklist. Misleiden doen ze maar bij anderen. Next >>|

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10:44
Voordat iemand trouwens denkt dat ik zelf met modder in de weer ben geweest, ik heb deze files gejat he van DIYaudio link. Alle credits gaan naar Pano d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pas maar op, er zijn gasten die je letterlijk alles kan wijsmaken, hoe absurd ook. Voor dat je het weet denkt iemand dat dit ernst is. :) Met van alles erbij, placebodrankje er in gieten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Het is ook ernst :). Alleen de ernst is het uitzoeken hoe makkelijk de analoge signaal overdracht te ver beschadigd raakt. Soms is het dan goed om het naar het extreme te trekken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 12:10

Audione0

Strijdt der titanen

Brad Pitt schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:28:
[...]

Uit principe die zaak dus ook op de blacklist. Misleiden doen ze maar bij anderen. Next >>|
Ik twijfel nog een beetje.. Ze hebben ook leuke spullen.
Ik hou het nog iets genuanceerder. De kabels en accessoires laat ik voorlopig even links liggen :X

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zie eigenlijk weinig verkeerds staan bij die subwoofer kabel? Dat "welklinkende" slaat neem ik aan op het feit dat die dunne sub kabels nogal vaak brommen, en ik neem aan dat deze dat dus niet doet ;)

Misschien ben ik beetje biased doordat ze regelmatig hun Magazine hier in de bus droppen ;), en het imo een toffe winkel is. Baal ook nogsteeds dat Hobo falliet is, gelukkig heb ik een REL Q150 Hobo edition als aandenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Rev! schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:49:
REL Q150 Hobo edition als aandenken :+
Ik heb zelf de REL Q200 Marktplaats editie. Wel aangesloten via de origineel bijgeleverde kabel (dus geen dure Interlink ofzo...)

Die begeleverde kabel bevalt perfect... En leuke eraan is dat dit 3 erg dunne kabels zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Aangezien die orginele pano files in MP3 waren is dit wel een interessant artikel ( uit dezelfde bron DYIaudio)
http://drewdaniels.com/mp3exposed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SED schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:13:
Aangezien die orginele pano files in MP3 waren is dit wel een interessant artikel ( uit dezelfde bron DYIaudio)
Hij kraakt WMP nogal af vanwege die mp3 conversie, maar is dat ook van toepassing op de windows 7/8 variant? Want als ik zo naar het artikel en de website kijk schat ik dat het uit het windows 98/xp tijdperk komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
los van die kritiek op WMP is de MP3 insteek wel een interessant verhaal.
Zijn website design is inderdaad niet van deze tijd, maar daar is hij kennelijk ook niet zo mee bezig.
http://drewdaniels.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

SED schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:52:
los van die kritiek op WMP is de MP3 insteek wel een interessant verhaal.
Het hele concept van MP3 is toch dat je geluid weglaat dat gemaskeerd wordt door ander geluid? Als je dan het origineel de mp3 variant af gaat trekken, dan houd je dus over wat er weggelaten wordt.

Op zich interessant om dat eens te horen, maar echt 'exposed' is het niet. Meer verduidelijkend wat het is. :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:02
JvS schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:16:
[...]

Het hele concept van MP3 is toch dat je geluid weglaat dat gemaskeerd wordt door ander geluid? Als je dan het origineel de mp3 variant af gaat trekken, dan houd je dus over wat er weggelaten wordt.

Op zich interessant om dat eens te horen, maar echt 'exposed' is het niet. Meer verduidelijkend wat het is. :P
Ja, maar als je die twee signalen van elkaar af gaat trekken hoor je datgene wat anders door andere signalen gemaskeerd zou worden. De hamvraag is dan natuurlijk of je dat mist in het gecomprimeerde signaal?
Het acoustische model wat hier achter zit is de bepalende factor.
Lijkt mij zeker leuk om eens te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jeronimo schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:36:
[...]

Ja, maar als je die twee signalen van elkaar af gaat trekken hoor je datgene wat anders door andere signalen gemaskeerd zou worden. De hamvraag is dan natuurlijk of je dat mist in het gecomprimeerde signaal?
Het acoustische model wat hier achter zit is de bepalende factor.
Tja, of je dat hoort is denk ik ook al uitgebreid aan bod gekomen :P.
Lijkt mij zeker leuk om eens te horen.
Nou grijp je kans, het kan op die link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
MP3 werkt met compressie.. simpel gesteld worden veel terugkerende stukken vervangen door een stuk en hoe vaker stukken terugkeren hoe groter de te bereiken compressie en omgekeerd hoe kleiner het formaat.
Met compressie verlies je afhankelijk van de gekozen eindversie delen van de info/data. Dat zorgt voor kwaliteitsverlies.
MP3 maskeert dus geen muziek door andere geluid maar vervangt stukken door kortere stukken.

Stel je voor een verhaal me theel vaak het woord hottentottentententenstoonstelling erin. Elke keer dat je dat woord in het verhaal vervangt door de code HTTT zorgt dus voor minder letters.
Op een zelfde wijze werkt MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoe oud is die vergelijking? Want het is bekend dat de eerste MP3 encoders redelijk bagger waren tov wat we nu hebben.

En verder is het inderdaad geen verrassing: MP3 is een lossy codec die gebruik maakt van het weg kunnen laten van tonen die gemaskeerd worden door dominantere tonen. Het is geen verrassing dat er dus een verschil met het origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

SED schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:46:
MP3 werkt met compressie.. simpel gesteld worden veel terugkerende stukken vervangen door een stuk en hoe vaker stukken terugkeren hoe groter de te bereiken compressie en omgekeerd hoe kleiner het formaat.
Met compressie verlies je afhankelijk van de gekozen eindversie delen van de info/data. Dat zorgt voor kwaliteitsverlies.
MP3 maskeert dus geen muziek door andere geluid maar vervangt stukken door kortere stukken.

Stel je voor een verhaal me theel vaak het woord hottentottentententenstoonstelling erin. Elke keer dat je dat woord in het verhaal vervangt door de code HTTT zorgt dus voor minder letters.
Op een zelfde wijze werkt MP3.
Wat jij beschrijft is klassieke "lossless" compressie (FLAC gebruikt alleen maar losless zelfs). Dat zit ook in MP3, maar het meeste is "lossy" compressie waarbij weldegelijk geluid echt weggefilterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
JvS, je hebt gelijk.. ik haal zaken door elkaar.
Zie ook: http://wetenschap.infoyo....ressie-uitgelegd-mp3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
JvS schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:41:
[...]

Tja, of je dat hoort is denk ik ook al uitgebreid aan bod gekomen :P.

[...]

Nou grijp je kans, het kan op die link!
Daar heb je natuurlijk een punt, maar dat zou ik dus eigenlijk met een track van mijzelf willen testen.
Zelf denk ik aan een track van Carmel, I'm not afraid of you lijkt mij een erg mooie.

[ Voor 11% gewijzigd door jeronimo op 29-12-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
SED schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:13:
Is dat toevallig die Fas42? Dat is een beetje een zwetskous, moet je niet teveel aandacht aan besteden :+. Wel hilarische conversatie tussen hem en SY in het topic. De files zijn idd op verzoek ook in FLAC geplaatst. Die had ik gebruikt om mp3 discussies te voorkomen :P.
jeronimo schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:46:
[...]

Daar heb je natuurlijk een punt, maar dat zou ik dus eigenlijk met een track van mijzelf willen testen.
Zelf denk ik aan een track van Carmel, I'm not afraid of you lijkt mij een erg mooie.
Ja, dit is op zich al wel een redelijk uitgekauwd onderwerp. Is al goed uitgezocht. Denk onder andere omdat het relatief makkelijk goed te testen is. Namelijk orginele wav, mp3 van maken en dan weer wav. En dan ABX-en.

In een ver verleden hier op GoT wel eens een luistertest van gemaakt en gepost. Destijds was alleen de 128kbit met moeite eruit te pikken (met Lame). En dan alleen als de low pass op 16KHz aanstond (was per default zo).

Op hydrogen audio forums is er ook veel van te vinden link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
@jag, Het is al laat, ik heb al wat glazen lekkere whiskey op, maar zou het niet interessant zijn om te horen wat er vanuit het origineel is weg gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Wel om de techniek te begrijpen, maar niet zozeer als onderbouwing dat mp3 niet goed is. Dat mp3 iets weglaat is evident, dat is het hele idee. Het is interessant om te weten of dat schade doet.

Maar goed, eigenlijk hadden we het over kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Jag schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:27:
Wel om de techniek te begrijpen, maar niet zozeer als onderbouwing dat mp3 niet goed is. Dat mp3 iets weglaat is evident, dat is het hele idee. Het is interessant om te weten of dat schade doet.

Maar goed, eigenlijk hadden we het over kabels :)
Nee niet fas die spookt wel wat rond in dat topic.
Voor geintresseerden het origineel mudtopic: banaan, aardappel, modder ;)

http://www.diyaudio.com/f...bout-potato-even-mud.html

Let echter wel op, er is een aanpassing tussen de opnames gemaakt om de geleidbaarheid te compenseren.
What kind of listening test should we do? I have 4 versions of the same file:
Original from the CD
DA/AD loop with normal copper cables (Canare brand)
DA/AD loop run thru mud
DA/AD loop run thu a potato on the left, a banana on the right
Should I identify any of them, or just let you guess?

FWIW, of the things I tried, an orange was the most conductive, followed by mud, potato and lastly the banana. Levels were adjusted to compensate.
A 440Hz test tone was run first to set record levels as close as possible, then a slight digital volume control was done in post so that they all match in level by better than 0.2dB
Also, in the mud and the banana recordings, the right channel seemed to pick up more noise than the left - not sure why. The noise is down >50dB, but I went ahead and pulled it out with a digital filter, just so that someone clever couldn't tell.

Therefore all files but the original have had a little bit of digital processing done to them. Slight, but still processed.
Maar het hele gegeven is toch wel bijzonder. De wijze waarop de geleider het signaal./ de electronen doorgeeft is geheel afwijkend.
Lees meer over de moleculair wire:
http://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_wi
Incl de interessante kondo peaks ( niet de Kondo van Audio note overigens)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kondo_effect

[ Voor 60% gewijzigd door SED op 30-12-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesClever
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:39
Voor iedereen die nieuwsgierig is naar D/A A/D conversies van een analoog signaal heb ik net een super duidelijke youtube video gevonden.
Een complete test opstelling met erg heldere uitleg over signalen, conversie, dithering en bitdiepte.

Waarschijnlijk is het al meermaals besproken hier, maar nog steeds interessant en verhelderend voor diegene die door 24bit HD FLAC nummers en ontzettend dure DACs verleid worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
SED schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:21:
[...]

Nee niet fas die spookt wel wat rond in dat topic.
Voor geintresseerden het origineel mudtopic: banaan, aardappel, modder ;)

http://www.diyaudio.com/f...bout-potato-even-mud.html

Let echter wel op, er is een aanpassing tussen de opnames gemaakt om de geleidbaarheid te compenseren.
Klopt, een bak modder of een banaan hebben wel wat meer impedantie dan een stuk koper. Het zijn ook niet de materialen die er het meest geschikt voor zijn :+. Ik denk niet dat het doel was om mensen ervan te overtuigen bananen als interlinks te gaan gebruiken :P. De boodschap is denk ik dat je het best bont moet maken voordat je een audio signaal om zeep helpt. Ik vind het een enorm leuke test die het nut van exotische materialen relativeert.
JamesClever schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:12:
Voor iedereen die nieuwsgierig is naar D/A A/D conversies van een analoog signaal heb ik net een super duidelijke youtube video gevonden.
Een complete test opstelling met erg heldere uitleg over signalen, conversie, dithering en bitdiepte.

Waarschijnlijk is het al meermaals besproken hier, maar nog steeds interessant en verhelderend voor diegene die door 24bit HD FLAC nummers en ontzettend dure DACs verleid worden. :)
Populair filmpje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesClever
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:39
Hah, dat forum kende ik nog niet, maar ziet er interessant uit!
Ben zelf nog niet van plan om in de zelfbouwwereld te stappen, maar lijkt me wel heel leuk.
Die wereld staat voor mijn gevoel vaak een stuk dichter bij de realiteit, en veel verder van het marketing/gevoel gezwam.

En een beetje inlezen kan nooit kwaad natuurlijk })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Zelfbouwaudio is een leuk forum idd. DIYaudio is wel wat interessanter als je meer technische achtergrond wil hebben. Daar zitten er een aantal met heel veel kennis en kunde.

Wat anders: wie weet de test die enige tijd terug is gepost door ik geloof een Duits blad, waarin ze verschillende kabels / interlinks hadden "opgenomen" ?

[ Voor 31% gewijzigd door Jag op 30-12-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Jag schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:26:
Zelfbouwaudio is een leuk forum idd. DIYaudio is wel wat interessanter als je meer technische achtergrond wil hebben. Daar zitten er een aantal met heel veel kennis en kunde.

Wat anders: wie weet de test die enige tijd terug is gepost door ik geloof een Duits blad, waarin ze verschillende kabels / interlinks hadden "opgenomen" ?
Deze misschien?
http://www.audio.de/vergl...bis-200-euro-1093707.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07 17:24

TNW

Anoniem: 616444 schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:33:
Ook trouwens bij de goedkope kabels. Neem deze gold plated kabel met metaal afgeschermde pluggen. Wat zou daarvan de kostprijs zijn? De verkoopprijs is 2,14 euro (!) incl. shipping vanaf China (dx.com). Hoe kan het bestaan.
Ik zou ook als nuchtere audiofiel niet zomaar dergelijke kabels toepassen. Tegenwoordig wordt bij goedkope kabels vaak CCS (copper clad steel) toegepast ipv puur koper. Als iets uit China komt en goedkoop is, grote kans dat een magneet er aan blijft hangen.
Misschien voor line niveau en korte eindjes voldoende, maar lange kabels en phono signalen lijken me dan wat minder handig.
Het is uiteindelijk ook veel belangrijker wat er in een kabel zit t.o.v. hoe deze er uitziet. Je kan wel vergulde connectoren met mooie kleurtjes hebben maar is er wel echt koper in de kabel toegepast? Is de afscherming voldoende en niet een paar verdwaalde sliertjes ? Wat is de kwaliteit van de soldeerverbindingen in de connector?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Kan niet vinden dat ik daar kan luisteren naar de kabels, of zie ik iets over het hoofd?
TNW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:32:
[...]

Ik zou ook als nuchtere audiofiel niet zomaar dergelijke kabels toepassen. Tegenwoordig wordt bij goedkope kabels vaak CCS (copper clad steel) toegepast ipv puur koper. Als iets uit China komt en goedkoop is, grote kans dat een magneet er aan blijft hangen.
Misschien voor line niveau en korte eindjes voldoende, maar lange kabels en phono signalen lijken me dan wat minder handig.
Het is uiteindelijk ook veel belangrijker wat er in een kabel zit t.o.v. hoe deze er uitziet. Je kan wel vergulde connectoren met mooie kleurtjes hebben maar is er wel echt koper in de kabel toegepast? Is de afscherming voldoende en niet een paar verdwaalde sliertjes ? Wat is de kwaliteit van de soldeerverbindingen in de connector?
De weerstand van een lijn signaal kabel is nauwlijks van belang. De ingangs impedantie is namelijk een paar orden groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Sissors schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:46:
Hoe oud is die vergelijking? Want het is bekend dat de eerste MP3 encoders redelijk bagger waren tov wat we nu hebben.

En verder is het inderdaad geen verrassing: MP3 is een lossy codec die gebruik maakt van het weg kunnen laten van tonen die gemaskeerd worden door dominantere tonen. Het is geen verrassing dat er dus een verschil met het origineel is.
Ik merkte het vooral dat wanneer er nog wat bewerking na was (zoals een fase verschil toe te passen om stereobeeld te verbreden) alles ineens flubberig en nat klonk :D. Dat was tot 160KBs duidelijk te horen. 320Kbps was al stuk beter. Moet zeggen dat ik FLACS via mijn raspberry pi beter vind klinken dan mijn cd speler. Dat beide op de simpelste manier aangesloten (dus de pi met analoge uitgang die relatief slecht is)

Ik heb overigens zelf een hoop van die audiofiele kabels. Gelukkig dat ik er niet veel aan heb uitgegeven. Ik doe het vooral voor het oog, en ik hoor wel wat lichte verschillen hier en daar. Meeste heb ik gratis of tweede hands voor een leuke prijs kunnen kopen.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Jag schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:30:
[...]

Kan niet vinden dat ik daar kan luisteren naar de kabels, of zie ik iets over het hoofd?

[...]

De weerstand van een lijn signaal kabel is nauwlijks van belang. De ingangs impedantie is namelijk een paar orden groter.
Hier is een luistertest tussen twee soorten te downloaden:(onderaan pagina)
http://www.soundandrecord...Hoervergleich-Testbericht

klangbeispielen van diverse combo's zijn oa hier te vinden.
http://www.hifistatement....mlist/?type=rss&start=574

Maar verder kom ik ook niet helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door SED op 06-01-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

TNW schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:32:
[...]

Voor 2,14 euro is de gok anders prima te nemen. De kwaliteit is gewoon perfect. Hetzelfde verhaal met hdmi kabels, een Dealextreme kabel van 5 meter lengte werkt hier ook perfect.

Duurdere kabels hebben ze ook zoals deze Fujicables. het is bij Dealextreme echt een kabel walhalla met kwalitatief goede kabels voor fijne prijzen. En ook bij een andere grote Chinees zoals Focalprice.com . Het hele kabelverhaal zit bij veel mensen toch alleen tussen de oren of wordt mensen aangepraat. Zelf uitproberen is toch het beste.

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_147160_1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 07-01-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Jag schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:05:
[...]

Is dat toevallig die Fas42? Dat is een beetje een zwetskous, moet je niet teveel aandacht aan besteden :+. Wel hilarische conversatie tussen hem en SY in het topic. De files zijn idd op verzoek ook in FLAC geplaatst. Die had ik gebruikt om mp3 discussies te voorkomen :P.
[...]

Ja, dit is op zich al wel een redelijk uitgekauwd onderwerp. Is al goed uitgezocht. Denk onder andere omdat het relatief makkelijk goed te testen is. Namelijk orginele wav, mp3 van maken en dan weer wav. En dan ABX-en.

In een ver verleden hier op GoT wel eens een luistertest van gemaakt en gepost. Destijds was alleen de 128kbit met moeite eruit te pikken (met Lame). En dan alleen als de low pass op 16KHz aanstond (was per default zo).

Op hydrogen audio forums is er ook veel van te vinden link
http://mp3ornot.com/

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-07 17:02
Nu wordt het helemaal belachelijk. Audiofiele netwerkkabels...

Zie http://www.alpha-audio.nl...netwerk-van-de-audiofiel/

Ik kan er met mijn verstand niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 14-01-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Cheezus

Luiaard

Net als audiofiele USB, HDMI, DVI, S-ATA en noem het allemaal maar op kabels.
Als er ergens een kabel in de buurt van een audiocomponent kan komen bestaat er wel een audiofiele (of is het alufoile?) variant van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-07 13:51

SannrHerr

Furor Teutonicus!

D-TECH schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:03:

Ik zou wel eens zo'n test bij willen wonen. Eens zien wanneer AudioQuest weer zoiets organiseert...

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online

Ik kan me vergissen, ik heb even zitten zoeken maar ik kon het zo één-twee-drie niet vinden. Jammer, maar is die persoon van de site waarnaar je linkt niet dezelfde als die hier al eerder (een paar jaar geleden) aan het woord is geweest over zijn handeltje? Met krankzinnig dure en soms absurde producten en de zelfde manier van reclame maken, zelfde strekking op de manier van:
"Ik vond het zelf ook een lachwekkend idee, maar naarmate ik langer kritisch luisterde, bla bla bla"
En op die manier zijn ronduit idiote producten (verbandjes of sigarenkistjes met kiezelsteentjes om de kabels etc.) probeerde te verdedigen waar waarschijnlijk niemand intrapte.

Edit:
Ik bezondig me niet aan scheldwoorden zoals sukkel. Maar ik vraag me zoals eerder wel af of zo'n persoon zelf gelooft in wat hij schrijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Techneut op 14-01-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:34

servies

Veni Vidi Servici

Techneut schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:46:
[...]
Ik kan me vergissen, ik heb even zitten zoeken maar ik kon het zo één-twee-drie niet vinden. Jammer, maar is die persoon van de site waarnaar je linkt niet dezelfde als die hier al eerder (een paar jaar geleden) aan het woord is geweest over zijn handeltje? Met krankzinnig dure en soms absurde producten en de zelfde manier van reclame maken, zelfde strekking op de manier van:
"Ik vond het zelf ook een lachwekkend idee, maar naarmate ik langer kritisch luisterde, bla bla bla"
En op die manier zijn ronduit idiote producten probeerde te verdedigen waar geloof ik niemand intrapte.

Inderdaad, het is dezelfde sukkel: Jaap Veenstra, ook nog eens werkzaam bij PCM (tenminste destijds)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Je hebt in ieder geval de gelegenheid om op die site met hem de discussie aan te gaan.
Lijkt me een wat zinloze actie maar misschien voorkomt het een zinloze uitgave van enkele mensen die na gaan denken.
Opvallend trouwens dat ""verschil horen"" per definitie een positief iets zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Drie jaar geleden schreef hij nog uiterst stellig dat een netwerkkabel helemaal geen invloed heeft: http://www.alpha-audio.nl/2011/12/de-cat-kabel-mythe/

In de reacties schrijft hij zelfs:

"Beste Jack,

Ik ben gewoon sceptisch richting dit soort producten. Afscherming… natuurlijk maakt het iets uit: er zal minder ruis op de lijn komen. Betere pluggen… geloof ik ook nog wel. Maar er wordt zo ongelooflijk veel onzin verkondigd omtrent streaming, lan-kabels en routers. Feit is: de data moet gewoon netjes aankomen. That’s it… En dat kan uitstekend met een fatsoenlijk afgeschermde, netjes gefabriceerde sftp-kabel. Of CAT-6 natuurlijk."

Hij zal wel betaald krijgen van AudioQuest nu hij opeens zo anders beweerd drie jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:53

Wat een top stuk!!! Prachtig geschreven en de spijker recht op z'n kop! :+ Gevatte zinsneden als:

"De enige reden die ik kan bedenken is dat er minder ruis van de switch naar de streamer komt. Wellicht door beter materialen, beter afscherming en betere twists in de kabel."

En

"Klinkt een goede switch beter? Nou, ja. Dat kan. Wie van een budget-switch naar een degelijk beheerd model gaat en prioriteit geeft aan de streamer (vanaf de NAS naar de router, naar de juiste poort op de switch) kan een verschil horen. Ik hoor op de NAD M50 meer rust."

daar wordt je toch helemaal warm van <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Flans schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:56:
[...]

Wat een top stuk!!! Prachtig geschreven en de spijker recht op z'n kop! :+ Gevatte zinsneden als:

"De enige reden die ik kan bedenken is dat er minder ruis van de switch naar de streamer komt. Wellicht door beter materialen, beter afscherming en betere twists in de kabel."

En

"Klinkt een goede switch beter? Nou, ja. Dat kan. Wie van een budget-switch naar een degelijk beheerd model gaat en prioriteit geeft aan de streamer (vanaf de NAS naar de router, naar de juiste poort op de switch) kan een verschil horen. Ik hoor op de NAD M50 meer rust."

Vooral de combinatie van die 2. Het verschil zou wel moeten komen door minder ruis vanuit de switch en een managed switch is beter.
Want bij een managed switch kun je instellen hoeveel ruis er op een interface moet komen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 19:29
Twijfel om zo'n kabel aan te schaffen voor mijn SHR1840. Iemand ervaring hiermee?

http://www.moon-audio.com...for-shure-headphones.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Voor slechts $265 :P. Wat denk je ermee te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:49
Ik denk dat je daar iemand erg blij mee gaat maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07
ASW1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:32:
Ik denk dat je daar iemand erg blij mee gaat maken. 8)
Misschien toch ook maar eens een webwinkel opzetten waar iedereen mij blij gaat maken :p

Misschien dat m'n goochel-glas op standje zwart-kijken staat .. maar vind het er op die plaatjes maar eruit zien als een bout afgewerkt kabeltje. Modelletje daar kun je me nog veel vaker blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Cheezus schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:05:
[...]
Vooral de combinatie van die 2. Het verschil zou wel moeten komen door minder ruis vanuit de switch en een managed switch is beter.
Want bij een managed switch kun je instellen hoeveel ruis er op een interface moet komen? 8)7
Ik vertrouw toch meer op kabels die als "snel" worden aangeprezen .. veel meer vertrouwen als ze de ruis weten voor te blijven :;)

Blijft toch ewel een enorm feel good topic dit ... :o ... zal wel komen door de geruststelling dat er gekken zijn in alle soorten en maten :+

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 15-01-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
iriseyoufall schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:11:
Twijfel om zo'n kabel aan te schaffen voor mijn SHR1840. Iemand ervaring hiermee?

Zo'n kabeltje haalt absoluut niet het beste uit je hoofdtelefoon. Een goede kabel is zo'n 350% van het aankoopbedrag. Reken op zo'n 1700 euro voor je Shure voordat je een redelijke hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 19:29
D-TECH schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:57:
[...]

Zo'n kabeltje haalt absoluut niet het beste uit je hoofdtelefoon. Een goede kabel is zo'n 350% van het aankoopbedrag. Reken op zo'n 1700 euro voor je Shure voordat je een redelijke hebt!
Het is wellicht in ieder geval beter dan de standaard kabel die er bij zit. Daarnaast heb ik wel wat verhalen gelezen over de Moon-Audio kabels. Ze hebben dan een Black/Blue/Silver-dragon als kabelsoort. En het schijnt dat de Black-kabel enorm fijn is voor open-hoofdtelefoons omdat het wat extra-bass vermogen zou geven. Met name de lage-regione gaan er mee voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Ik vrees dat de ironie van de vorige bijdrage van D-tech niet overgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-07 20:36
iriseyoufall schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:11:

Ben een paar jaar terug aan het experimenteren geweest met andere kabels voor m'n Sennheisser HD650. Puur kabels die ik al in huis had, geen geld aan uit gegeven.

Maar m'n conclusie was zeker wel dat het uit maakt. De kabel die Sennheisser meeleverd is erg dun (met een vrij dikke laag plastic erom heen, want mensen klaagden dat de kabel van z'n voorganger te dun was ;) )

Ik heb een kabel gemaakt opgebouwd uit dunne coax kabels die gebruikt worden voor video:

https://dl.dropboxusercon...1569460/DIYcable-2273.jpg

dat gaf (subjectief) iets meer detail, maar duidelijk minder laag.

Daarna een normale audio kabel gepakt, dat gaf iets meer laag, verder gelijk aan originele kabel. Als laatste een vrij lompe microfoonkabel, wat duidelijk het beste geluid gaf, bass werd strakker, betere soundstage.

Alleen was die kabel zo zwaar dat de koptelefoon van je hoofd viel :(

Mijn conclusie was dat de meegeleverde kabel domweg te dunne aders bevatte, en je winst boekt door een kabel met een lagere weerstand te nemen. De koptelefoonkabel is best lang, en de voltages zijn erg laag, dus spanningsval is een mogelijk probleem.

Overigens vind ik dat de koptelefoon zelf ruim meer uitmaakt dan de kabel, dus ipv van 200eu aan een kabel uitgeven, zou ik gewoon een duurdere koptelefoon kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hobbit13 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:06:
[...]

Ik heb een kabel gemaakt opgebouwd uit dunne coax kabels die gebruikt worden voor video:

https://dl.dropboxusercon...1569460/DIYcable-2273.jpg

dat gaf (subjectief) iets meer detail, maar duidelijk minder laag.
Dat is te verklaren. Een coaxkabel heeft een capaciteit tussen de binnen- en buitenkabel (cylindrische capaciteit), is dus een condensator en een condensator heeft een grotere weerstand bij lage frequenties.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
iriseyoufall schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Het is wellicht in ieder geval beter dan de standaard kabel die er bij zit. Daarnaast heb ik wel wat verhalen gelezen over de Moon-Audio kabels. Ze hebben dan een Black/Blue/Silver-dragon als kabelsoort. En het schijnt dat de Black-kabel enorm fijn is voor open-hoofdtelefoons omdat het wat extra-bass vermogen zou geven. Met name de lage-regione gaan er mee voorruit.
Kijk eerst eens hier voor betaalbare kabels.

http://www.ebay.com/bhp/shure-headphone-cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Dat is te verklaren. Een coaxkabel heeft een capaciteit tussen de binnen- en buitenkabel (cylindrische capaciteit), is dus een condensator en een condensator heeft een grotere weerstand bij lage frequenties.
Gezien dat dat parallel aan de luidsprekers (koptelefoon) zit vermindert dat juist bji hoge frequenties de overdracht. Minus dat het een transmissielijn is waarbij de inductie dat weer moet opheffen. Waarbij een transmissielijn bij audiofrequenties weer nergens over gaat.

Het zou kunnen komen door een te hoge serieweerstand, maar dat kan je simpelweg nameten met een multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Beetje korte en daardoor niet helemaal correcte uitleg. Want elke kabel vormt tussen de geleiders een capaciteit, ongeacht of dat tussen twee aders is of zoals bij coax de kern en buitenmantel. Het enige verschil is dat bij coax de mantel dient als afscherming. Daarnaast uiteraard als geleider. Het is onzin om dat te formuleren als hogere weerstand van de kabel bij lage frequenties. Dat is nou juist helemaal niet het geval.

De kern heeft in de eerste plaats een ohmse weerstand en die is onafhankelijk van frequentie. Daarnaast heeft de kern een inductieve weerstand, die juist toeneemt met de frequentie.
Vervolgens is er de capaciteit tussen kern en mantel. Gewoon net als elke gewone kabel een verschijnsel bij elke situatie van twee van elkaar geïsoleerde geleiders. Eigenlijk ongewild, en afhankelijk van de eigenschappen van de isolatie. Schuim bevat meer lucht en heeft daardoor een lagere diëlektrische constante. Reden dat coax voor hogere frequenties isolatie heeft met zo laag mogelijke diëlektrisch constante. Deze, wat we noemen paracitaire, capaciteit staat parallel aan de R en X.
Kortom, toch al met al een iets ander verhaal.

Ik laat me verder niet uit over alle hocus pocus en andere al of niet vermeende wonderen of alleen maar verbeelding. Daarover is al genoeg geouwe........rd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSQ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-07 21:48
Jag schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:53:
Ok, genoeg gepraat. Tijd voor een luistertest! Een van de twee is het orgineel, de andere is dezelfde audio file opgenomen met een bak modder als interconnect.

Clip A
Clip B

Niet alleen melden welke je denkt dat het orgineel is, maar graag je ABX resultaten posten. Dit kan met foobar: klik.
Na vele jaren van lurken, een beetje vreemde eerste post. Sorry daarvoor, ook dat ik even een klein stapje terug doe in de tijd ;) .

Dit type tests vind ik razend interessant, thx ! Vooral omdat ik ook graag zou willen vaststellen of een dure RCAkabel inderdaad 'audiofielengezwets' is, of dat er misschien toch een kleine kern van waarheid in zit.
Voor alle duidelijkheid : zelf gebruik ik goedkope kabels. Puur omdat ik al merk dat de verschillen zeer klein zijn, áls ze er al zijn. En dat laatste stukje, daar ben ik niet zo zeker van ;-).

Anyway, ik heb die test nu tien keer achter elkaar gedaan, steeds met dit resultaat (OK, eentje had een probability van 0,3%) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
foo_abx 2.0 report
foobar2000 v1.3.2
2015-01-16 19:26:05

File A: Clip_A.flac
SHA1: b8683d3963bcc2322d3d834e2074b481ddf8b073
File B: Clip_B.flac
SHA1: 154d96940255b120bc157a08bbdcd030b49e44da

Output:
DS : Primair geluidsstuurprogramma
Crossfading: NO

19:26:05 : Test started.
19:26:28 : 01/01
19:26:38 : 02/02
19:26:46 : 03/03
19:26:56 : 04/04
19:27:07 : 05/05
19:27:17 : 06/06
19:27:22 : 07/07
19:27:27 : 08/08
19:27:37 : 09/09
19:27:42 : 10/10
19:27:50 : 11/11
19:27:55 : 12/12
19:27:55 : Test finished.

---------- 
Total: 12/12
Probability that you were guessing: 0.0%

-- signature -- 
17cf8a4500e47cd76be00aec3966b9fba3911236
Vooral herkenbaar door de ruis idd, zoals al gezegd. Ik verbaas me eerlijk gezegd ook nogal over de hoge guess probabilities, die mensen hier hebben gepost...?

Nou wilde ik eigenlijk vragen : was het nog gelukt om een betere, representatievere test te maken ?
Maar nu zie ik de audiofiles van echte kabels, in SEDzijn post hier : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43519482

Zou iemand misschien een simpele ABX kunnen maken met 2 bestanden hieruit ? Twee bestanden pakken, neutraal hernoemen, en uploaden ?
Zelf kan ik dat natuurlijk niet, want dan ben ik niet dubbelblind meer bezig.... :)
EDIT. Ik zwets uit mijn nek; die ABX plugin maakt natuurlijk alles ondoorzichtig voor me :+ . Ik ga er mee aan de slag !

EDIT2. Nou, die test met échte kabels kan ik dus niks van maken. Uit een serie van 7 trials met 12 ABX'en : beste resultaat +/-20% guess probability. slechtste resultaat +/-80%.

Puur gokwerk dus. Aan mijn gehoor/luistervaardigheid zal het niet liggen, die is in eerdere tests al vrij bovengemiddeld gebleken.

En toch dacht ik echt een miniem verschil te horen steeds (en dat is eigenlijk het zorgwekkendste, en vermoedelijk het bestaansrecht van 'audiofiele' componenten zonder enige technische basis...)
Ik weet genoeg, heel prettig om dit eens gedaan te hebben. Bedankt !!

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoSQ op 16-01-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Flans schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:56:
[...]

En

Ik las dit, en als iemand die professioneel met netwerken bezig is, had ik er echt moeite mee om door deze onzin te worstelen :D

Het is zo'n opeenstapeling van bullshit dat het helemaal geen zin heeft om er überhaupt op in te gaan. Die mensen weten totaal niet hoe het werkt, hebben geen idee van link aggregation en QoS of ook maar enig idee hoe het OSI model in elkaar steekt.

Ben benieuwd als ze via wifi of 4G gaan streamen straks of ze dan ook gouden antennes gaan gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:40
Fairy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:58:
[...]
Ben benieuwd als ze via wifi of 4G gaan streamen straks of ze dan ook gouden antennes gaan gebruiken :D
In dat geval heb je natuurlijk een luchtfilter nodig bij zowel de ontvangende als versturende partij. Het liefst natuurlijk in een klimaatkamer waar zowel temperatuur, vochtigheid als vervuiling in balans worden gehouden. Daardoor krijg je meer rust in je signalen waardoor het geluid stukken warmer wordt en de details beter hoorbaar.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16

FlyEragon

Alien Monkeys

Soms is het inderdaad zo tenenkrommend dat ik denk van, tja als je daar in gelooft dat vraag je er ook gewoon om. Hoe meer ik er van walg, hoe meer ik zelf ook het idee heb van tja misschien moet ik daar maar ook aan mee doen, er is een vraag tenslotte. Tenslotte kan je er een aardig boterham mee verdienen blijkt.

Inkoop steen 10 euro, verkoop magical stone 1000 euro :P Denk dat de meeste verkopers ook goed beseffen waar ze mee bezig zijn, maar toch gewoon doen omdat er eigenlijk teveel 'domme' mensen zijn met 'teveel' geld, en tenslotte moet er brood op de plank. Survival of the fittest ? De wereld wordt alsmaar ook harder kwa samenleving, en iedereen pakt maar wat ie pakken kan. Goed/fout staan veel mensen niet meer bij stil. Als jij het niet doet, doet iemand anders het wel is een beetje de mentaliteit geworden helaas.

Dit zie je niet alleen terug bij Audio maar ook bij meubels bijvoorbeeld. Er is een bepaald gebied waarbij je waar voor je geld krijgt (betere kwaliteit hout etc.), daarna kom je in de 'madness' fase waarin elke euro meer niks meer toevoegt behalve een hele hoop gezever over het welzijn van de boom voordat ie een meubel werd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Nou, als we toch met datakabels bezig zijn:

SATA harddisk kabels maken blijkbaar ook een behoorlijk verschil volgens sommige mensen met gouden oortjes. Maar let wel op de aansluitrichting. Zeker wanneer ze "ingespeeld" zijn ;)

http://ppaproduct.blogspot.nl/2013/08/sata-cable.html
http://www.highendcity.com/amphion-2-0/
http://www.hifidelit.com/products/ppa-red-sata-cable

En bovendien start je computer ook sneller op en ik denk dat windows ook stabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:56
Ha heel mooi dit, als je dacht dat het niet verder uitgemolken kon worden dan nu dit... Leuk ook dat het helemaal zonder claims is, meeste mensen trappen er niet in, maar er hoeft maar een gek te zijn en je zit zo aan > 300 USD profit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Kan er nog wel een paar verzinnen: Speciale pc kasten, speciale HD bays. speciale cpu koelers met minder magnetische gezever, speciale balancing mat voor je pc. Eindeloze mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejorne schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:45:
Een mogelijke oorzaak waarom dit de gemoederen zo bezighoudt is wellicht de dbt. (dubbel blinde test)

Veel verschillen zullen waarschijnlijk onder de gehoorgrens vallen. Maar andere verschillen misschien niet.

Echter de dbt toont zeer vaak maar weer aan dat er geen verschil is, niet tussen versterkers, niet tussen een dvd-spelertje versus een 'hi-end' cd-loopwerk. Maar ook niet tussen digitale interlinks.

Nu is voor mij dat laatste redelijk logisch maar die versterkers en cd-spelers minder logisch.
Ik lach me persoonlijk altijd rot als ze een dbt doen op digitale kabels. Neem op wat eruit komt vergelijk bitsgewijs met wat je erin hebt gestopt en je hebt onweerlegbaar bewijs dat het niet uitmaakt, beide datasets zijn ook bij de goedkope kabels identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
En daarnaast kan je een test niet beoordelen aan de hand van wat je zelf aan uitkomst verwacht. Als er geen verschil hoorbaar is tussen verschillende typen versterkers in een (dubbel blinde) liustertest, kan je niet concluderen dat het dan een slechte luistertest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
The_Haunted schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:00:

En bovendien start je computer ook sneller op en ik denk dat windows ook stabieler wordt.
Het schijnt dat zelfs linux er gebruiksvriendelijk van wordt ;)

Meer serieus.. een slechte Sata kabel heeft wel degelijk effect.
Via de smart tool zie je vaak een hoge UDMA CRC Error Count'. en als gevolg daarvan veel retransmissies en dus trage datastromen. (en dus bijv traag starten)
Een goede sata kabel heeft trouwens afscherming. Alleen de budget rommel wil daar nog wel eens een steek laten vallen. In combinatie met een kabelbundel meteen reden voor ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:56:
[...]

Ik lach me persoonlijk altijd rot als ze een dbt doen op digitale kabels. Neem op wat eruit komt vergelijk bitsgewijs met wat je erin hebt gestopt en je hebt onweerlegbaar bewijs dat het niet uitmaakt, beide datasets zijn ook bij de goedkope kabels identiek.
Beetje advocaat van de duivel - ik heb allesbehalve last van kabelfetisjisme - spelend: deze stelling bewijst niets. Het gaat bij digitale audio- en videokabels niet alleen om dat de bits correct overkomen maar ook dat ze precies op tijd overkomen. In theorie zouden kabels daarin kunnen verschillen.

In principe moet de ontvanger van het signaal met buffering en herklokken die mogelijke verschillen kunnen opvangen, maar die is niet altijd (voldoende) aanwezig of goed geimplementeerd en dus kunnen - wederom: in theorie - kabels verschil maken.

Ik beweer dus niet dat er verschil tussen die kabel in de praktijk zal zijn, maar alleen dat de aanname "bits uit = bits in en dus identiek" niet voldoende is. Om een analogie te maken: bij net aan voldoende bandbreedte komt bij een video kijken op YouTube deze kwa bits correct aan maar kan de video wel af en toe haperen om dat ze niet voldoende precies op tijd binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
arsimo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Beetje advocaat van de duivel - ik heb allesbehalve last van kabelfetisjisme - spelend: deze stelling bewijst niets. Het gaat bij digitale audio- en videokabels niet alleen om dat de bits correct overkomen maar ook dat ze precies op tijd overkomen. In theorie zouden kabels daarin kunnen verschillen.

In principe moet de ontvanger van het signaal met buffering en herklokken die mogelijke verschillen kunnen opvangen, maar die is niet altijd (voldoende) aanwezig of goed geimplementeerd en dus kunnen - wederom: in theorie - kabels verschil maken.

Ik beweer dus niet dat er verschil tussen die kabel in de praktijk zal zijn, maar alleen dat de aanname "bits uit = bits in en dus identiek" niet voldoende is. Om een analogie te maken: bij net aan voldoende bandbreedte komt bij een video kijken op YouTube deze kwa bits correct aan maar kan de video wel af en toe haperen om dat ze niet voldoende precies op tijd binnen komen.
En daarbij geef je het zelf al aan, bij een heel erg slechte kabel zouden de bits niet op tijd kunnen komen. Dat zou dan resulteren in tikken en haperen, duidelijk hoorbaar voor iedereen.
Conclusie (tot tegendeel bewezen): Elke kabel die in staat is om eentjes en nulletjes op tijd en zonder verstoringen over te brengen voldoet, En dat hoeft geen Elvenkabel te zijn, dat bewijzen de kabes van de Action...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder fatsoenlijke speler slaat het ontvangen signaal op in de buffer. Zolang de data maar in de buffer is voordat het verwerkt wordt is er geen probleem. Als timing verschillen op de kabel een issue zijn, heb je slechte apparatuur, dan helpt een elven kabel je ook niet meer. Als je goede apparatuur hebt, is alles wat nodig is een kabel die zonder bit fouten overdraagt. En zoals gezegd, dat doen de kabels van de action (of media markt) ook.

Dure kabels voor een digitaal signaal is dus geldverspilling. En er is nog niemand die mij een onderbouwing heeft kunnen geven waarom dat niet zo zou zijn. Ondanks duizenden posts op fora van 'audio fanaten die ander proberen te bewijzen. Al het bewijs komt neer op; mijn gevoel, kom nou het kan toch niet zijn dat zo'n goedkope kabel en en zweverige argumenten die bij Jomanda niet zouden misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
The_Haunted schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:07:
[...]
n daarbij geef je het zelf al aan, bij een heel erg slechte kabel zouden de bits niet op tijd kunnen komen. Dat zou dan resulteren in tikken en haperen, duidelijk hoorbaar voor iedereen.
Dat hoeft - nogmaals, in theorie - niet het geval te zijn. Het kan jitter veroorzaken of bij de speler een niet geheel stabiele klok. Als de ontvangende apparatuur het inkomende SPDIF signaal als klok gebruikt - en dus niet (voldoende) buffert en zelf opnieuw klokt - dan kan een kabel die door interne reflecties of andere onnauwkeurigheid de bits (beter: samples) niet op een voldoende nauwkeurige klok laat binnenkomen het signaal vertroebelen. Dit is bij apparatuur in het verleden voorgekomen.

Begrijp me goed, het gaat mij niet om de claim an-sich dat er geen praktisch verschil tussen goedkopere en dure kabels is. Het gaat mij er alleen om dat het bewijs "bits uit = bits in" niet voldoende is om gelijkwaardigheid van digitale audio- en videokabels aan te tonen.

Ik wil juist door correcte argumentatie die elfenkabels bestrijden en niet dezelfde fout maken als menig audiofiel om beweringen op basis van onvolledige of onjuiste info en redenaties te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
arsimo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:10:
[...]

Ik wil juist door correcte argumentatie die elfenkabels bestrijden en niet dezelfde fout maken als menig audiofiel om beweringen op basis van onvolledige of onjuiste info en redenaties te doen.
En daar geef ik je absoluut gelijk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

[...]
Begrijp me goed, het gaat mij niet om de claim an-sich dat er geen praktisch verschil tussen goedkopere en dure kabels is. Het gaat mij er alleen om dat het bewijs "bits uit = bits in" niet voldoende is om gelijkwaardigheid van digitale audio- en videokabels aan te tonen.
Klopt ergens wel inderdaad. Uiteindelijk is het een analoog signaal wat er over heen gaat, ook al noemen we dat digitaal en hangen we er 2 signaalniveau's aan. Echter is het inderdaad zo, dat als er een dermate verstoring is in de kabel dat dit enig effect heeft op de ontvangende zijde, dan classificeren we de kabel gewoon als defect. In de praktijk komt het er op neer dat ook de goedkope kabels van Action hier ruimschoots aan voldoen, waardoor het geheel toch weer een stuk simpeler wordt.

Kabel werkt: Prima, kabels vervangen door elvenversies zal geen effect hebben.
Kabel is niet goed: Merkbaar in audio/video, kabel zal vervangen worden, maar geen elvenkabels nodig, alleen maar een goed werkende kabel.

Dus hoewel het in de vorm van de bitjes kan uitmaken, zal door alle foutcorrectie dit rechtgetrokken worden, tot het punt dat het niet meer kan en dan is de kabel dus defect en heb je ook geen beeld/geluid of alleen maar stotteringen. Dus vanuit technisch oogpunt heb je gelijk, maar als je er praktisch naar kijkt, zou ik wel durven te zeggen, bits in = bits uit, en anders heb je te maken met een butt kabel, zo slecht ben ik ze nog niet tegenkomen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
FlyEragon schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Klopt ergens wel inderdaad. Uiteindelijk is het een analoog signaal wat er over heen gaat, ook al noemen we dat digitaal en hangen we er 2 signaalniveau's aan. Echter is het inderdaad zo, dat als er een dermate verstoring is in de kabel dat dit enig effect heeft op de ontvangende zijde, dan classificeren we de kabel gewoon als defect. In de praktijk komt het er op neer dat ook de goedkope kabels van Action hier ruimschoots aan voldoen, waardoor het geheel toch weer een stuk simpeler wordt.

Kabel werkt: Prima, kabels vervangen door elvenversies zal geen effect hebben.
Kabel is niet goed: Merkbaar in audio/video, kabel zal vervangen worden, maar geen elvenkabels nodig, alleen maar een goed werkende kabel.

Dus hoewel het in de vorm van de bitjes kan uitmaken, zal door alle foutcorrectie dit rechtgetrokken worden, tot het punt dat het niet meer kan en dan is de kabel dus defect en heb je ook geen beeld/geluid of alleen maar stotteringen. Dus vanuit technisch oogpunt heb je gelijk, maar als je er praktisch naar kijkt, zou ik wel durven te zeggen, bits in = bits uit, en anders heb je te maken met een butt kabel, zo slecht ben ik ze nog niet tegenkomen eerlijk gezegd.
Gecombineerd met dat de informatie meestal ook nog eens geencodeerd is (ook nog in meerdere op elkaar voortbouwende frames), die als er fouten zijn die niet door de foutcorrectie kunnen worden opgelost leiden tot grotere verstoringen en dus niet tot subtiliteiten als "een beetje meer diepte", "iets minder ruis", "iets warmer" en andere prachtige uiterst subjectieve benamingen die in de marketing er omheen meestal hoogtij vieren. Bij je TV signaal bijvb merk je het direct als er ook maar iets met je mpeg stream gebeurd, daar is echt weinig subtiels aan. Niet een beetje ruis, maar een grote blokkendoos

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 03-02-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
[...]

Dat hoeft - nogmaals, in theorie - niet het geval te zijn. Het kan jitter veroorzaken of bij de speler een niet geheel stabiele klok. Als de ontvangende apparatuur het inkomende SPDIF signaal als klok gebruikt - en dus niet (voldoende) buffert en zelf opnieuw klokt - dan kan een kabel die door interne reflecties of andere onnauwkeurigheid de bits (beter: samples) niet op een voldoende nauwkeurige klok laat binnenkomen het signaal vertroebelen. Dit is bij apparatuur in het verleden voorgekomen.

Een speler/dac heeft over het algemeen een goede eigen klok en een voldoende groot/snel buffer om transparant te zijn voor jitter op de kabel. Deze jitter zal je, ook met elvenkabels, nooit onderuit komen omdat de grootste oorzaak hiervan de bron van het signaal is (slechte klok aan die kant) en niet de kabel. In theorie is het mogelijk dat de kabel hier nog een miniem beetje aan toevoegt.
Dan echter geldt nog steeds: als de speler/dac daar problemen mee heeft heb je te maken met een slecht ontworpen apparaat en niet met een slechte kabel :)

Jitter speelt bij een correct geïmplementeerde keten op slechts 2 plaatsen een rol: bij het digitaliseren van het analoge signaal en bij het weer terug omzetten van het digitale signaal naar het analoge domein. Ofwel: direct de klokken die aan de ADC en DAC hangen. Voor de rest is het, zeker met de huidige stand der techniek, geen enkel probleem om een signaal 100% bitperfect bij een DAC te krijgen. Als je tussenin ergens last heb van jitter heb je simpelweg last van slecht ontworpen appaatuur 8) Heeft overigens ook nauwelijks een relatie met de kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprememaster90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-07 18:25
Ik heb een soort usb bluetooth receiver via ebay gekocht en ik vraag me af in hoeverre er digitale overdracht is en hoeveel kwaliteit er verloren gaat. De versterker ziet hem als een usb stick en er staan 6 verschillende mp3 files op met elk een eigen bitrate. De max bitrate is 320kbps. Het streamen van een flac/alac file via een ipad gaat niet vlekkeloos en ik ben benieuwd waar de conversie plaats vindt. Het streamen van een 320 kbps lied gaat wel beter. Is dit dan ook zonder kwaliteitsverlies? Kent iemand soortgelijke producten maar dan van hogere kwaliteit en met ondersteuning van flac. Ik heb dit voor zo'n 5 EUR aangeschaft.

zie foto's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/15G53Ki.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pMcwODn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
suprememaster90 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:06:
Ik heb een soort usb bluetooth receiver via ebay gekocht en ik vraag me af in hoeverre er digitale overdracht is en hoeveel kwaliteit er verloren gaat. De versterker ziet hem als een usb stick en er staan 6 verschillende mp3 files op met elk een eigen bitrate. De max bitrate is 320kbps. Het streamen van een flac/alac file via een ipad gaat niet vlekkeloos en ik ben benieuwd waar de conversie plaats vindt. Het streamen van een 320 kbps lied gaat wel beter. Is dit dan ook zonder kwaliteitsverlies? Kent iemand soortgelijke producten maar dan van hogere kwaliteit en met ondersteuning van flac. Ik heb dit voor zo'n 5 EUR aangeschaft.
Heb je een eBay nummer oid? Dan wordt het wat makkelijker om te kijken wat je nu precies gekocht hebt.

Het klinkt niet als een generiek Bluetooth audio device, aangezien die zich niet als Massstorage device presenteren. Hoe goed de kwaliteit is, hangt dus af van de specifieke implementatie.

Als FLAC niet wil, en mp3 wel, is er mogelijk te veel verlies in de dataoverdracht. Een FLACje over Bluetooth is best ambitieus, dan mogen er niet veel "stoorzenders" zijn. Sowieso is FLAC echt een waardeloos formaat om te streamen. MP3 is veel geschikter, aangezien de kwaliteit geleidelijk afneemt bij dataverlies, en je niet zo maar hickups krijgt.

Een MP3tje zonder corruptie klingt waarschijnlijk ook beter dan een FLAC waarvan 1% van de data gehusseld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Of hij trekt simpelweg de bitrate van zijn FLAC niet waardoor hij gaat stotteren ofzo. En dan is het de vraag in hoeverre er foutcorrectie over zit (geen idee of BT dat standaard heeft), en welke bitrate hij kan halen.

Ziet hij zich op je ipad als audio apparaat of als wat anders?

[ Voor 31% gewijzigd door Sissors op 06-02-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprememaster90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-07 18:25
Ik dacht inderdaad ook al dat FLAC een te hoge bitrate zou hebben. De muziek gaat soms stotteren en ik heb geen ruis o.i.d.
De iPad ziet hem als een gewone audio apparaat.
Hier is de link van ebay: http://www.ebay.com/itm/H...ain_0&hash=item2c8abfc9b2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
suprememaster90 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:35:
Ik dacht inderdaad ook al dat FLAC een te hoge bitrate zou hebben. De muziek gaat soms stotteren en ik heb geen ruis o.i.d.
De iPad ziet hem als een gewone audio apparaat.
Hier is de link van ebay: http://www.ebay.com/itm/H...ain_0&hash=item2c8abfc9b2
Hoe kunnen ze het maken voor 2,50?

Volgens de specs pakt ie de standaard stereo audio profielen, wat waarschijnlijk betekend dat ie de SBC gebruikt (of eventueel MP3, maar dat wordt maar door weinig OS'en ondersteund), daarom is het ook volkomen zinloos om de FLAC setting te kiezen.

SBC op het hoogste profiel heeft een kwaliteit die vergelijkbaar is met 192kbps MP3, dus nooit echt geniaal. Lossless audio over Bluetooth bestond nog niet ten tijde van V2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Hobbit13 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:27:
[...]

Hoe kunnen ze het maken voor 2,50?

Volgens de specs pakt ie de standaard stereo audio profielen, wat waarschijnlijk betekend dat ie de SBC gebruikt (of eventueel MP3, maar dat wordt maar door weinig OS'en ondersteund), daarom is het ook volkomen zinloos om de FLAC setting te kiezen.

SBC op het hoogste profiel heeft een kwaliteit die vergelijkbaar is met 192kbps MP3, dus nooit echt geniaal. Lossless audio over Bluetooth bestond nog niet ten tijde van V2.1.
iOS ondersteunt alleen maar SBC. En ja, dat is nogal vervelend. Daarom gebruik ik AirPlay (streamt losless over je netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hahaha geweldig!
Ik mis de optie om de RJ45 aansluiting van je NAS te voorzien van zilver

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Gewoonweg WTF dit gaat toch echt nergens over hahaha en het zal me niet verbazen dat die kabels nog belachelijk veel trager zijn ook...

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik wacht nog even tot ze hun $20.000 kabel uitbrengen die 2 kanten op werkt, wel zo handig voor ethernet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
The_12oach schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:44:
Gewoonweg WTF dit gaat toch echt nergens over hahaha en het zal me niet verbazen dat die kabels nog belachelijk veel trager zijn ook...
Daar gaat het toch niet om, deze geven MP3's beter geluid! :+ Voor transfer snelheden moet je toch echt een linksdraaiend gewoven koperen cat 6 kabel hebben

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

cypher21 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Daar gaat het toch niet om, deze geven MP3's beter geluid! :+ Voor transfer snelheden moet je toch echt een linksdraaiend gewoven koperen cat 6 kabel hebben
Ja dat is zo inderdaad 8)7 was helemaal vergeten dat hun alleen alles zonder fouten willen hebben. Vertraging is niet belangrijk }:O

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch is het wel apart. dat Audioquest staat ook bekend om wél degelijke spullen, zoals de DragonFly, een prima DACje voor een hele redelijke prijs. Voor sommigen misschien nog steeds volledige onzin, maar ook de minder audiofiele c.q. meer kritische websites hebben hier vrij lovende recensies over.

Maar als je dan de productomschrijving van die netwerkkabels leest dan lijkt het wel alsof ze volkomen van de wereld zijn. Zoals
For best results have the arrow pointing in the direction of the flow of music
Serious. Ik vraag me dan écht af of de directie van zo'n bedrijf serieus in die producten gelooft of gewoon heerlijk slaapt in de wetenschap dat ze zo'n 'audiofiele sukkel' weer centen hebben weten af te troggelen (met een marge voor hen die rond de 99,99% zal liggen). En het meest idiote nog wel: het kan en mag. Wat de gek ervoor geeft. Legale oplichting, anders valt het niet te noemen (en ja, ik weet dat dat elkaar tegenspreekt :+).

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 10-02-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar, die kabels zullen toch wel handgevlochten worden? door een of ander oud vrouwtje welke eerder het haar van de keizeres van Takatoekaland vlechtte? Met zilver geschraapt van een artefact uit het Vaticaan toch?

Dat zijn dure hobby's hoor.

Sidenote: zal wijwater helpen om mijn versterker te ont-blackmetal'en?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
Ik was zojuist zo ongeveer flabbergasted na het lezen van een artikel op Nu.nl. Komt wel vaker voor overigens, maar deze keer was het eens in positieve zin :o
Er is daadwerkelijk een praktijkonderzoekje gedaan door de redacteuren en er worden zelfs redelijk officiele bronnen aangedragen! Daarnaast geven ze een blijk van gezond verstand en worden er echte feiten gebruikt... wow! (echt, for real!) En het wordt ook nog eens zo gepresenteerd dat het voor veel mensen zonder kennis van audio ook nog eens enigzins begrijpbaar is lijkt me :)

http://www.nu.nl/weekend/...g-maar-horen-we-echt.html

[ Voor 15% gewijzigd door Thedr op 10-02-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Cheezus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:50:
Ik wacht nog even tot ze hun $20.000 kabel uitbrengen die 2 kanten op werkt, wel zo handig voor ethernet..
Omdat die kabels directioneel zijn heb je dan een set van twee nodig.
Een voor upstream traffic en een voor downstream traffic.
Daarnaast een extra kabel voor error correctie omdat error bits een storende werking hebben op het geluidsspectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Thedr schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:41:

Er is daadwerkelijk een praktijkonderzoekje gedaan door de redacteuren en er worden zelfs redelijk officiele bronnen aangedragen!
toch os ook daar bes tiets op aan te merken. Beide aangehaalde onderzoeken halen ongeveer hetzelfde percentage juist
De hogere kwaliteit werd in 52,2 procent van de gevallen herkend: eigenlijk een pure gok, dus.
De vraag om te vergelijken is natuurlijk wat het resultaat zou zijn geweest als je hetzelfde aantal proefpersonen had laten gokken.
Daarnaast maakt het nogal wat uit of 50% van de testen positief was of dat 50% van de proefpersonen juist kozen.
Stel dat consequent dezelfde proefpersonen juist kiezen dan zijn die kennelijk goed (beter dan de rest) in staat een verschil te herkennen. Kortom, zoals elk onderzoek zijn vraagtekens terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
SED schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:00:
[...]

toch os ook daar bes tiets op aan te merken. Beide aangehaalde onderzoeken halen ongeveer hetzelfde percentage juist
De hogere kwaliteit werd in 52,2 procent van de gevallen herkend: eigenlijk een pure gok, dus.
De vraag om te vergelijken is natuurlijk wat het resultaat zou zijn geweest als je hetzelfde aantal proefpersonen had laten gokken.
Daarnaast maakt het nogal wat uit of 50% van de testen positief was of dat 50% van de proefpersonen juist kozen.
Stel dat consequent dezelfde proefpersonen juist kiezen dan zijn die kennelijk goed (beter dan de rest) in staat een verschil te herkennen. Kortom, zoals elk onderzoek zijn vraagtekens terecht.
Ze halen een mooi onderzoek aan, wat mij betreft scoort nu.nl hier punten :). Uit een verzameling proefpersonen een enkel resultaat halen is uiteraard niet valide. Als je denkt dat één iemand bijzonder is, dan moet je die ene persoon laten testen op een manier dat je toeval met grote waarschijnlijkheid uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Nu online
SED schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:00:
[...]

Vandaar ook mijn eufemistische 'redelijk officiele'. Als je de onderzoeken bekijkt (ik heb die van de AES wel eens bekeken) wordt daaruit ook niet geconcludeerd dat niemand het kan horen. Er kan altijd iemand zijn of komen, of nog niet 'ontdekt' zijn, die het verschil wél hoort.
Maar dan komt meteen een heel grote maar: het is bijzonder onwaarschijnlijk dat diegene bestaat/zal bestaan.
Er zijn overigens een aantal serieuze beloningen (>$100k) uitgeloofd voor degene die, uiteraard onder gecontroleerde omstandigheden, kan bewijzen bepaalde verschillen te kunnen horen (kan zo gauw even niet vinden welke specifiek, maar bijvoorbeeld tussen twee adequate luidsprekerkabels). Nog niemand die het heeft aangedurfd... >:)

edit:
Jag schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:47:
[...]
Ze halen een mooi onderzoek aan, wat mij betreft scoort nu.nl hier punten :). Uit een verzameling proefpersonen een enkel resultaat halen is uiteraard niet valide. Als je denkt dat één iemand bijzonder is, dan moet je die ene persoon laten testen op een manier dat je toeval met grote waarschijnlijkheid uitsluit.
Dit dus. Ik vind het vooral lovenswaardig dat ze enige duiding geven bij deze resultaten, zonder te verzanden in mierenneukerij. Tuurlijk zijn er randgevallen, maar ze geven duidelijk aan dat het hier gaat over de 99%, niet om die enkeling.

edit @hieronder: precies :)

[ Voor 18% gewijzigd door Thedr op 10-02-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
En dat is nog maar de vraag of er randgevallen zijn. Want dan doel je op mensen met gouden oren? Wat mij betreft is dat vaak meer een geval van de vader is de wens van de gedachte :P. Als iemand beweert extra kleuren te kunnen zien ga je ook twijfelen aan zijn realiteitszin toch?

Sommige zaken zijn voor niemand hoorbaar omdat ze gewoon echt niet uitmaken (hogere samplefrequentie/bitrate bijv). En sommige zaken zijn wel hoorbaar voor degenen die zich bekwamen in het onderscheiden van specifiek dat soort verschillen (mp3 artefacten herkennen bijv). Maar daar heb je geen paranormale oren voor nodig, maar gewoon ervaring.
Pagina: 1 ... 91 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]