Inmiddels twee proefritten verder, wat een fijne auto zeg die Mondeo!
Helaas geen duidelijke winnaar.
De eerste (
van de vakgarage) had nog wat aandachtspunten en daar gaan ze naar kijken.
Sturen voelde wat vreemd en de banden waren aardig versleten, 17" dus duurder om te vervangen. En ik mis daarbij nog de Ford service.
De tweede (
van de dealer) was een bijzondere combi uit Duitsland. Is aardig wat aan gedaan de laatste jaren en ook nu waren er aandachtspunten. Die zal de dealer herstellen, bij de prijs in. Deze stuurde beter dan de eerste en staat ook op 16".
De eerste vind ik veel mooier maar nog wat twijfelachtig qua staat en service.
De tweede vind ik fijn gezien het via de dealer gaat maar minder mooi/ uitgerust en de geschiedenis maakt het twijfelachtig.
Edit
Nog even wat over het verleden/de aandachtspunten van de auto's.
De eerste; het
Carfax rapport laat weinig punten zien. De banden gaan ze dus nakijken, maar zouden nog niet op de 3mm zitten. Verder geen sporen van cuppen. De auto reed lekker stabiel en was vooral heel stil. Ook veel beter geïsoleerd dan de Focus, inclusief plaat aan de onderkant van de motorkap.
De punten die mij opvielen tijdens de rit waren het sturen, de accu (kreeg gelijk melding 'lage spanning' toen de auto na de rit nog even op het contact ging) en de banden. Verder was er nog een sticker onder de mat achterin met iets van een schademelding rechtsvoor. Zag ik geen sporen van.
Maar de vakgarage gaat dit allemaal netjes uitzoeken komende week en ze zijn naar Zwolle gereden (vanaf IJsselstein) voor mij, wat ik echt heel netjes vind! Verder is de beoordeling van anderen van de garage goed én kan ik ook gewoon in Groningen mocht er iets zijn binnen de garantie.
De tweede; het
Carfax rapport laat best veel punten zien. Ze zijn al vervangen, maar voelt niet lekker. De punten die nu nog liggen waren met name de remmen en cuppen van de banden. Dat herstelt de dealer voor de vraagprijs, wat ook heel fijn is natuurlijk maar dan is er al wel veel aan gedaan en dat voelt niet zo goed. Komt er dan nog meer achterweg of niet...
Voordeel is dat je bij de dealer zit, dus goede garantie en dergelijke zitten bij de prijs in, ook al blijft ook hier een occassion altijd een gok!
Ik ben benieuwd of iemand nog iets rationeels kan zeggen want ik zie geen duidelijke winnaar!