Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 99 ... 137 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:59
FunkyBro schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:13:
[...]

Yes, die rijd ik ondertussen 2 jaar (wel met chip). Wat bedoel je precies met 'de versnelling'?

Qua geluid vind ik 'm op de snelweg heerlijk stil, bij de lagere versnellingen en bij optrekken hoor je goed dat het een 3-pitter is maar naar mijn smaak wel een fijne 'roffel'.
Inderdaad, mijn vorige auto was een stuk rustiger qua motor, deze is een tikje rauwer maar dat vind ik geen probleem.

Wat ik met de versnelling bedoelde was op het moment van schakelen zelf. Druk koppeling in, schakel op en laat koppeling los. Bij die laatste twee handelingen hoor ik dus best wel wat geluid, niet iets schurend of piepend maar metaal dat tegen elkaar aan komt. Tuurlijk, ik snap dat ik een handeling uitvoer maar dit geluid hoorde ik in de weken ervoor (en de andere focussen die ik bij een proefrit reed) niet.

Dus: ervaren anderen bij deze handelingen ook een metalen 'klingel' geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07 09:08
Wren schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Inderdaad, mijn vorige auto was een stuk rustiger qua motor, deze is een tikje rauwer maar dat vind ik geen probleem.

Wat ik met de versnelling bedoelde was op het moment van schakelen zelf. Druk koppeling in, schakel op en laat koppeling los. Bij die laatste twee handelingen hoor ik dus best wel wat geluid, niet iets schurend of piepend maar metaal dat tegen elkaar aan komt. Tuurlijk, ik snap dat ik een handeling uitvoer maar dit geluid hoorde ik in de weken ervoor (en de andere focussen die ik bij een proefrit reed) niet.

Dus: ervaren anderen bij deze handelingen ook een metalen 'klingel' geluid?
In dat geval: ja, dat ervaar ik. Maar ben er ook weer zo aan gewend dat ik het niet meer bewust hoor. Toen de auto nieuw was hoorde ik het niet, maar na een tijdje kwam er wat meer geluid uit de bak. Bij mij alleen in de eerste 3 versnellingen, daarboven hoor ik het eigenlijk niet. Heb het maar geaccepteerd als 'producteigenschap'. Klinkt in ieder geval wel een beetje als dezelfde ervaring als jij hebt.

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
SniperGuy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:14:
[...]

Dat is vreemd, dan zullen er ook zaken als waterpompen en v-snaar vervangen worden denk ik en zal er verschillende kleine materialen gerekend worden want volgens Ford is het (alleen de dis-riem) echt nog niet de helft van het bedrag wat jij noemt.
Zie ook https://www.fordonderhoud.nl/ waar de officiële prijzen op basis van kenteken vermeld staan.
Ook de prijzen die ik zo hoor (opbasis van prijsopgave bij oa de officiële dealer) zijn stukken lager dan 1250 euro :X :X :X
Ik hoorde nu van dezelfde verkoper dat het voor het kenteken 425 mag zijn, dat ik inderdaad ook terug op de website. Nu zegt hij dat die 1250 voor de 1.0 ecoboost motor kan zijn.
Misschien moet ik een monteur vragen en niet een verkoper haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
DaYwaLkUr schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:34:
Sinds deze week ook de eigenaar van een Ford Focus uit Sept-2019 :*)

Nu zag ik dat je de Sync3 zelf handmatig kunt updaten met een USB stick, is dit een beetje safe?
Vette bak, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 22:01
Mike85 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Ik hoorde nu van dezelfde verkoper dat het voor het kenteken 425 mag zijn, dat ik inderdaad ook terug op de website. Nu zegt hij dat die 1250 voor de 1.0 ecoboost motor kan zijn.
Misschien moet ik een monteur vragen en niet een verkoper haha...
Ook de 1.0 Ecoboost zit nog onder de 500 euro voor een riemwissel :)
Daarom lekker eventuele vervanging inplannen via de website van Ford onderhoud, dan zou het eindbedrag nooit veel hoger mogen zijn dan zoals daar vermeld is :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:08
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pw7JuCV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xkOQ9m2.jpg
Net op gehaald.

Desert island blue focus wagon st-line uit 2020 8-)

Heel blij mee :) Net nog even een en ander in de garage her arrangeren. zodat ik wat loopruimte heb (hij is een haartje breder en stuk langer dan mn vorige auto)

[ Voor 8% gewijzigd door Frantic op 13-03-2021 15:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:42

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

De hoosbuien van de afgelopen dagen waren een goede test voor mijn geknutsel met rubber seal. Zowel na in een aantal buien geparkeerd te staan als vandaag door stevige buien rijden, is de kofferbak nog droog 8) Auto beslaat nu ook niet meer zo gauw, dus het geklooi met de bumper is al met al een goed besteed uurtje geweest.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mike85
Inmiddels twee proefritten verder, wat een fijne auto zeg die Mondeo!
Helaas geen duidelijke winnaar.
De eerste (van de vakgarage) had nog wat aandachtspunten en daar gaan ze naar kijken.
Sturen voelde wat vreemd en de banden waren aardig versleten, 17" dus duurder om te vervangen. En ik mis daarbij nog de Ford service.
De tweede (van de dealer) was een bijzondere combi uit Duitsland. Is aardig wat aan gedaan de laatste jaren en ook nu waren er aandachtspunten. Die zal de dealer herstellen, bij de prijs in. Deze stuurde beter dan de eerste en staat ook op 16".
De eerste vind ik veel mooier maar nog wat twijfelachtig qua staat en service.
De tweede vind ik fijn gezien het via de dealer gaat maar minder mooi/ uitgerust en de geschiedenis maakt het twijfelachtig.

Edit
Nog even wat over het verleden/de aandachtspunten van de auto's.

De eerste; het Carfax rapport laat weinig punten zien. De banden gaan ze dus nakijken, maar zouden nog niet op de 3mm zitten. Verder geen sporen van cuppen. De auto reed lekker stabiel en was vooral heel stil. Ook veel beter geïsoleerd dan de Focus, inclusief plaat aan de onderkant van de motorkap.
De punten die mij opvielen tijdens de rit waren het sturen, de accu (kreeg gelijk melding 'lage spanning' toen de auto na de rit nog even op het contact ging) en de banden. Verder was er nog een sticker onder de mat achterin met iets van een schademelding rechtsvoor. Zag ik geen sporen van.
Maar de vakgarage gaat dit allemaal netjes uitzoeken komende week en ze zijn naar Zwolle gereden (vanaf IJsselstein) voor mij, wat ik echt heel netjes vind! Verder is de beoordeling van anderen van de garage goed én kan ik ook gewoon in Groningen mocht er iets zijn binnen de garantie.

De tweede; het Carfax rapport laat best veel punten zien. Ze zijn al vervangen, maar voelt niet lekker. De punten die nu nog liggen waren met name de remmen en cuppen van de banden. Dat herstelt de dealer voor de vraagprijs, wat ook heel fijn is natuurlijk maar dan is er al wel veel aan gedaan en dat voelt niet zo goed. Komt er dan nog meer achterweg of niet...
Voordeel is dat je bij de dealer zit, dus goede garantie en dergelijke zitten bij de prijs in, ook al blijft ook hier een occassion altijd een gok!

Ik ben benieuwd of iemand nog iets rationeels kan zeggen want ik zie geen duidelijke winnaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:41
Mijn vader zijn banden zijn aan vervanging toe.
Nu keek hij voor nieuwe banden.
De V versie heeft label brandstof C en grip nat E.
En de w versie brandstof E en grip nat B.

Hoe kan er zoveel verschil in zitten ?
Alleen de snelheidsindex is anders...en onze vast bandenboer kan alleen de V versie bestellen.

Pirelli Cinturato 215 50 17 91 V

https://www.grip500.nl/ba...li-cinturato-p7-gp1035720

Pirelli Cinturato 215 50 17 91 W

https://www.grip500.nl/ba...li-cinturato-p7-gp1053022

Gaat mijn vader hier iets van merken of valt het wel mee? (Mijn voorkeur had de W versie)

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 15-03-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
Ik denk dat je het aan Pirelli moet vragen. Met een stuk van de ANWB wordt het label an sich misschien duidelijk https://www.google.com/ur...Vaw1hMP5nligwhkc5y3oZWeLU

Mijn gok is dat de W band een nieuwere versie is van dezelfde bandserie of vanwege de hogere snelheid een totaal andere samenstelling of profiel heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 19:30
@Mike85 Als ik jouw verhaal zo bekijk klinkt het alsof de eerste veel meer vertrouwen geeft. Zeker omdat de genoemde punten niet echt fundamenteel zijn (accu en banden kun je zo vervangen en die schade rechtsvoor klinkt als een kras/deukje). Terwijl bij die 2e de remmen en cuppen v/d banden fundamentelere problemen zijn die niet altijd in 1 keer goed zijn opgelost.

En daarnaast ziet die 1e er gewoon mooier uit :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Aggressor schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:31:
Mijn vader zijn banden zijn aan vervanging toe.
Nu keek hij voor nieuwe banden.
De V versie heeft label brandstof C en grip nat E.
En de w versie brandstof E en grip nat B.

Hoe kan er zoveel verschil in zitten ?
Alleen de snelheidsindex is anders...en onze vast bandenboer kan alleen de V versie bestellen.

Pirelli Cinturato 215 50 17 91 V

https://www.grip500.nl/ba...li-cinturato-p7-gp1035720

Pirelli Cinturato 215 50 17 91 W

https://www.grip500.nl/ba...li-cinturato-p7-gp1053022

Gaat mijn vader hier iets van merken of valt het wel mee? (Mijn voorkeur had de W versie)
Bandenkeus is erg persoonlijk. Ik zou in jou geval voor de goedkoopste gaan aangezien ik denk dat het verschil nihil is en je vader het niet zal merken.

Ik persoonlijk kijk altijd naar zaken als grip, geluidsniveau op het label, of het profiel gevoelig is voor cuppen, aanwezigheid van velgrandbescherming en of de banden draairichtingspecifiek zijn.
Dat alles met de persoonlijke ervaring over de afgelopen decennia maakt dat ik niet of juist wel voor een een bepaalde band kies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 19:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

redwing schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:57:
@Mike85 Als ik jouw verhaal zo bekijk klinkt het alsof de eerste veel meer vertrouwen geeft. Zeker omdat de genoemde punten niet echt fundamenteel zijn (accu en banden kun je zo vervangen en die schade rechtsvoor klinkt als een kras/deukje). Terwijl bij die 2e de remmen en cuppen v/d banden fundamentelere problemen zijn die niet altijd in 1 keer goed zijn opgelost.

En daarnaast ziet die 1e er gewoon mooier uit :P
@Mike85 Vreemd sturen is wel naar. Dat kan natuurlijk aan de landwind banden liggen. Ik zou vragen wat voor banden ze erop zouden zetten, dat van de prijs halen (als je niet al wat afgedongen hebt) en zelf investeren in fatsoenlijk rubber, ga je veel plezier van hebben namelijk.

Verder: goeie keuze! :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:41
SniperGuy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:52:
[...]

Bandenkeus is erg persoonlijk. Ik zou in jou geval voor de goedkoopste gaan aangezien ik denk dat het verschil nihil is en je vader het niet zal merken.

Ik persoonlijk kijk altijd naar zaken als grip, geluidsniveau op het label, of het profiel gevoelig is voor cuppen, aanwezigheid van velgrandbescherming en of de banden draairichtingspecifiek zijn.
Dat alles met de persoonlijke ervaring over de afgelopen decennia maakt dat ik niet of juist wel voor een een bepaalde band kies :)
Het zijn gewoon de Pirelli P7 Cint, Geworden
Deze had iets van label E brandstof en C regen?

De bandenboer vertelde mij ook dat de labels vaak veranderen. (in het nieuwe jaar)
Pirelli is verder een goed merk.
Kan ie weer even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07 20:24
Wren schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:07:
Zijn er nog mensen met een focus mk4 met de 1.0 125mk handbak? Had er eerst geen last van maar de laatste weken maakt de versnelling best wel wat geluid, alsof er ergens een stuk isolatie is weggevallen.

Oftewel: Wat zijn jullie ervaringen met de handbak qua geluid?
Ik heb dit ook gehad, Bleek een lager los te zitten in de versnellingsbak. Dit is door de dealer onder garantie vervangen ( wel leasebak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Mjelnir schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Ik heb dit ook gehad, Bleek een lager los te zitten in de versnellingsbak. Dit is door de dealer onder garantie vervangen ( wel leasebak)
Mag ik vragen wat voor geluid dit bij jou opleverde en wanneer precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07 20:24
Wren schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Mag ik vragen wat voor geluid dit bij jou opleverde en wanneer precies?
Was bij normaal rijden een soort turbo achtig geluid qua fluiten. Ik dacht dat dat het eerst was maar de garage gaf aan bij de eerste beurt dat het een lager in de versnellingsbak het gierende geluid maakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 21:47

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Hi,

Ik heb een issue met mijn Ford fiesta 2014 hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Mijn ventilatie begint warm en oude lucht uit te blazen als deze op automatisch staat.
Blaast ook in eens hard en zacht. Ik heb de AC altijd uit staan dus ik verwacht dat dit een temperatuur sensor in de cabine is, is mijne aanname goed ?

Wat ik heb gedaan om het een en ander uit te sluiten:
Ik heb dit vooral op de snelweg snelheid maakt niet uit, als ik de unit temp op LOW zet komt er ijskoude lucht uit.
Op manueel met 18 graden komt het issue weer naar voren.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Of misschien een vastzittende klep ergens. Je kan hem uit (laten) lezen met de diagnose computer :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrdS3jTDaYJUDtS6SDtG66B_Fag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V72oVugrPYyRf75lqArN9ZaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft even geduurd maar vandaag eindelijk mijn nieuwe Focus op kunnen halen! Moest ff wennen aan de kleur, maar ik vind het echt een vette combi zo. Zwarte trims en blinderingen van het ST X pakket icm de donkere velgen en rode remklauwen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gdzr op 24-03-2021 20:35 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:00

OMD

Toch zonde. Vind de focus zonder LED koplampen echt een stuk minder modern smoelen op de één of andere manier.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
OMD schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:07:
Toch zonde. Vind de focus zonder LED koplampen echt een stuk minder modern smoelen op de één of andere manier.
Ik vind bij de standaard koplampen juist die DRL strip mooier dan die rechte streep.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

MaSw85 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:21:
[...]

Ik vind bij de standaard koplampen juist die DRL strip mooier dan die rechte streep.
Smaken verschillen gelukkig :+
Het is wel zo dat naast het in mijn ogen er beter uitziet je nooit meer anders wilt zodra je LED verlichting 1x hebt geprobeerd in de avond. Dat is echt een verademing.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
OMD schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:07:
Hier zit ook gewoon led verlichting in, alleen wel alleen op de dim en stads/dagrij verlichting. Grootlicht is nog halogeen en de achterlichten zijn ook gewoon standaard lampen.

Alleen wanneer je voor Full Led gaat krijg je die andere koplamp met die horizontale drl

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Gdzr schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Hier zit ook gewoon led verlichting in, alleen wel alleen op de dim en stads/dagrij verlichting. Grootlicht is nog halogeen en de achterlichten zijn ook gewoon standaard lampen.

Alleen wanneer je voor Full Led gaat krijg je die andere koplamp met die horizontale drl
Uhm, nee? Volgens mij heb je gewoon Halogeen lampen. LED lampen zijn echt een optie. Of dat moet veranderd zijn bij modeljaar 2021. Toen ik ging kijken voor de focus waren het halogeen lampen in ieder geval.

Dit zijn zover bekend de type lampen:

1. De halogeen koplampen met LED dagrijverlichting
2. De Full LED koplampen geleverd in het Design Pack 2
3. De Inteligent LED koplampen met dynamische knipperlichten en geleverd in het Design Pack 5. Zit op de Vignale.

[ Voor 31% gewijzigd door OMD op 25-03-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
OMD schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Uhm, nee? Volgens mij heb je gewoon Halogeen lampen. LED lampen zijn echt een optie. Of dat moet veranderd zijn bij modeljaar 2021. Toen ik ging kijken voor de focus waren het halogeen lampen in ieder geval.

Dit zijn zover bekend de type lampen:

1. De halogeen koplampen met LED dagrijverlichting
2. De Full LED koplampen zoals afgebeeld en geleverd in het Design Pack 2
3. De Inteligent LED koplampen met dynamische knipperlichten en geleverd in het Design Pack 5
Dit is standaard op de private lease versie van ANWB:
LED dagrijverlichting
LED interieurverlichting voor en achter
LED koplampen (dimlicht)

Het ST X pakket bevat ook nog:
LED Mistlampen voor met bochtverlichting

https://www.anwb.nl/auto/...n-contract?car=focuswagon

Het staat ook zo in de brochure:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KEQs2E1HRu2J2N5dh3B8ehzexU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BVMvABgQ4hKXC14QLl52t3zJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Gdzr op 25-03-2021 10:45 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dit is inderdaad veranderd sinds 2020 of de hybrid. Het is nog steeds een relatief gewone lamp zie ik zonder projector. Beetje aparte constructie. Scheelt je wel een hoop in licht! Ik vind dat één van de fijnste dingen aan mijn focus :)

Heb je ook het ST X pakket?

Achterlichten LED slaat ook nergens op. Het ziet er mooi uit maar de remlichten zijn nog steeds halogeen. Kon 3 maanden terug alweer lampje vervangen. Had dan alles LED gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door OMD op 25-03-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 15:30

Wootlock

Evilution

Heb m'n focu st line business mk4 uitgezocht specifiek met led lampen.
De "halogeen led" lampen vind ik ook een beetje gedateerd..

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Ik heb de auto middels private lease van de ANWB. Je hebt dan geen keus uit alle optie pakketten. Full LED was dus niet mogelijk om te kiezen.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ja, wij hebben ook gekeken naar lease via ANWB maar kon niet de auto samenstellen hoe ik het wilde. Als je dan toch praat over zoveel geld dan wil ik wel dat het bij mij aansluit. Stond een demo te koop met alle opties behalve elektrische achterklep en BLIS dus hebben die maar gekocht. Vond panoramadak een must en B&O aanvulling. Daarnaast had ANWB geen automaat toentertijd en die was ook belangrijk voor mij. Op de automaat zit Lane Center Assist en op de handbak Lane Keeping Assist. Daar zit nogal een groot verschil tussen. De automaat rijdt eigenlijk autonoom op de snelweg.

Wij hebben de bekende demo met de kleur die er niet meer is:
Niet onze auto maar exact dezelfde bij een dealer :)
Afbeeldingslocatie: https://www.dekkerautogroep.nl/thumb-850/204929/58/584119800-1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 25-03-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

SniperGuy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:25:
Of misschien een vastzittende klep ergens. Je kan hem uit (laten) lezen met de diagnose computer :)
Zie een p1101 error.
Zou misschien kunnen verklaren waarom het verbruik na het laatste onderhoud een beetje omhoog is gegaan.
https://autoservicecosts.com/obd2-codes/p1101/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Gdzr schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Dit is standaard op de private lease versie van ANWB:
LED dagrijverlichting
LED interieurverlichting voor en achter
LED koplampen (dimlicht)

Het ST X pakket bevat ook nog:
LED Mistlampen voor met bochtverlichting

https://www.anwb.nl/auto/...n-contract?car=focuswagon

Het staat ook zo in de brochure:
[Afbeelding]
Mijn ervaring is dat dergelijke opties in folders wel eens niet kloppen :/
Kan ook met het MY te maken hebben dat er soms wel eens verschil zit tussen de folder en de werkelijkheid.
enriqueeeee schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Zie een p1101 error.
Zou misschien kunnen verklaren waarom het verbruik na het laatste onderhoud een beetje omhoog is gegaan.
https://autoservicecosts.com/obd2-codes/p1101/
P1101 heeft 99% niets te maken met jouw probleem. Airco/clima uitlezen kan alleen met specifieke software (Forscan of gelijkwaardig). De goedkoopste hard en software kunnen alleen minimale OBD zaken als emissie uit de ECU lezen :)
P1101 is een voorbeeld dat de luchtmassameter niet goed zou kunnen zijn en dat heeft niets te maken met je Airco/Clima systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 26-03-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

SniperGuy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:54:
[...]

[...]

P1101 heeft 99% niets te maken met jouw probleem. Airco/clima uitlezen kan alleen met specifieke software (Forscan of gelijkwaardig). De goedkoopste hard en software kunnen alleen minimale OBD zaken als emissie uit de ECU lezen :)
P1101 is een voorbeeld dat de luchtmassameter niet goed zou kunnen zijn en dat heeft niets te maken met je Airco/Clima systeem.
Heb je advies voor de clima?
Of is er hier iemand die het kan uitlezen?

[ Voor 18% gewijzigd door enriqueeeee op 26-03-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Korte vraag:
Wat is het verschil in maandelijkse kosten (verzekering en belasting) tussen een Ford Fiesta ST (2019) of een Ford Focus ST-Line (2019)..

Krijg bij al die vergelijkers de melding: neem contact met ons op.. 8)7

Op autoscout zit er qua aanschaf niet eens zo veel verschil tussen.

Heb eindelijk een site die mij wel de gevraagde info geeft.. ;)

Er zit welgeteld 1 euro verschil tussen..
Helaas nog geen doorslaggevende factor in de keuze :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Aarebe1 op 27-03-2021 20:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-07 07:40
Nog 4 weken wachten, maar dan rijd ik eindelijk ook een Ford. (nu Opel Corsa OPC line) Ben me alvast aan het inlezen op dit forum over alles wat met Ford te maken heeft.

Via ANWB PL een Ford Puma ST Line X besteld, wordt geleverd in week 17/18.
ST Line X met 155PK
Desert Island Bleu (zie foto)
Winter Pack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m68OeSbYPGP35-hxv1DpZpNHBoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPNKHhio55VrS64odKPrI5Se.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:15
Ik zit met een vervelend probleem met mijn Ford Fiesta. Het gaat om bouwjaar 2009 (dus een mk6 geloof ik) met 135k op de teller. Twee weken geleden hoorde ik voor het eerst een raar geluid bij het afrijden van sommige drempels. Het was niet hard, maar toch wel duidelijk hoorbaar. Ik dacht eerst dat er iets los lag in de achterbak, maar dat bleek niet zo te zijn. Gisteren heb ik de originele lichtmetalen zomervelgen weer laten monteren (grotere velgmaat), en sindsdien is het nog veel duidelijker hoorbaar. Daarnaast hoor ik het geluid sinds de velgwisseling ook bij scherp insturen, bijvoorbeeld wanneer ik de oprit afrijdt en op lage snelheid een bocht van 90 graden maak.

Het is een korte enkele klap die je hoort, en komt duidelijk van achteren. Nog specifieker lijkt het van linksachter te komen. Het is niet 100% reproduceerbaar. Het gebeurt niet bij iedere drempel (wel bij de meesten) en ook niet iedere keer met scherp insturen. Ik dacht eerst aan de schokdemper, maar sinds ik het ook hoor bij scherp insturen ben ik daar niet zo zeker van. De auto voelt ook totaal niet springerig en deint ook niet na bij inveren. Daarnaast is de auto vorige maand net voor groot onderhoud bij Ford geweest, en daar is niets vreemds aan het licht gekomen. Heeft iemand een idee in welke richting ik dit moet zoeken voordat ik weer een zak geld richting de Ford dealer breng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lagers?

Vastzittende trommelrem?

[ Voor 66% gewijzigd door Touchdomex op 28-03-2021 15:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

OosterF schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:41:
Ik zit met een vervelend probleem met mijn Ford Fiesta. Het gaat om bouwjaar 2009 (dus een mk6 geloof ik) met 135k op de teller. Twee weken geleden hoorde ik voor het eerst een raar geluid bij het afrijden van sommige drempels. Het was niet hard, maar toch wel duidelijk hoorbaar. Ik dacht eerst dat er iets los lag in de achterbak, maar dat bleek niet zo te zijn. Gisteren heb ik de originele lichtmetalen zomervelgen weer laten monteren (grotere velgmaat), en sindsdien is het nog veel duidelijker hoorbaar. Daarnaast hoor ik het geluid sinds de velgwisseling ook bij scherp insturen, bijvoorbeeld wanneer ik de oprit afrijdt en op lage snelheid een bocht van 90 graden maak.

Het is een korte enkele klap die je hoort, en komt duidelijk van achteren. Nog specifieker lijkt het van linksachter te komen. Het is niet 100% reproduceerbaar. Het gebeurt niet bij iedere drempel (wel bij de meesten) en ook niet iedere keer met scherp insturen. Ik dacht eerst aan de schokdemper, maar sinds ik het ook hoor bij scherp insturen ben ik daar niet zo zeker van. De auto voelt ook totaal niet springerig en deint ook niet na bij inveren. Daarnaast is de auto vorige maand net voor groot onderhoud bij Ford geweest, en daar is niets vreemds aan het licht gekomen. Heeft iemand een idee in welke richting ik dit moet zoeken voordat ik weer een zak geld richting de Ford dealer breng?
Zou kunnen dat de rubbers van je veren op zijn. was bij de mijne rond deze km stand.
Was volgens mij niet heel duur. Als je de auto kan opkrikken misschien zelf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Mjelnir schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:09:
[...]

Was bij normaal rijden een soort turbo achtig geluid qua fluiten. Ik dacht dat dat het eerst was maar de garage gaf aan bij de eerste beurt dat het een lager in de versnellingsbak het gierende geluid maakte
Dat geluid is het bij mij niet,maar bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07 21:14

De veer zelf door geroest? In het onderste deel kan soms water blijven staan en ongemerkt kan dat deel dan kapot gaan terwijl de rest er nog prima uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
enriqueeeee schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:49:
[...]

Heb je advies voor de clima?
Of is er hier iemand die het kan uitlezen?
Dealer of iemand met kabel en Forcan/UCDS :)
Forscan kabel is 15-20 euro, Forscan software is gratis

[ Voor 10% gewijzigd door SniperGuy op 30-03-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

SniperGuy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Dealer of iemand met kabel en Forcan/UCDS :)
Forscan kabel is 15-20 euro, Forscan software is gratis
Cool zo ff kijken of mijn bluetooth dongel compatible is met forscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
enriqueeeee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Cool zo ff kijken of mijn bluetooth dongel compatible is met forscan
Forscan ondersteunt BT verbinding, maar dat wordt ivm stabiliteit afgeraden.
Om alles uit te kunnen lezen moet je tevens kunnen switchen tussen MS-can en HS-can

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

SniperGuy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Om alles uit te kunnen lezen moet je tevens kunnen switchen tussen MS-can en HS-can
Even teste gedaan, mijn huidige dongel ondersteund het niet.
Communicatie wordt niet opgezet, torq app werkt wel dus dat is jammer.
Dus maar een kabeltje besteld, hopelijk komt die morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:25
OMD schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Smaken verschillen gelukkig :+
Het is wel zo dat naast het in mijn ogen er beter uitziet je nooit meer anders wilt zodra je LED verlichting 1x hebt geprobeerd in de avond. Dat is echt een verademing.
Ik vind de Focus ST-line koplampen zoals wij die hebben ook het mooist. In Duitsland krijg/kreeg je die wijlen 'Vignale' koplampen met meerdere slierten en zo'n kruipend VW knipperlicht. Die heeft weliswaar echt meedraaiende lampjes maar ziet er heul erg rommelig uit vind ik.

Die strakke strip met die extreem felle led knippers vind ik echt heel gaaf. En veel lichtopbrengst inderdaad. Ook beter dan in de Tesla van vrouwlief moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

SniperGuy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Thanks, ik heb het uitgelezen het is inderdaad de interne temperatuur sensor zoals ik initeel verwachte.
Die geeft -40 aan.
Freeze Frame :
-GLOBTIM: 222321506 s - Global real time
-TOTDIST: 253560.0 km - Total Distance
-MAINECUV: 14.25 V - Main ECU voltage supply
-ESTSECRK: No - Engine status - engine in crank
-ESTSERUN: Yes - Engine status - engine running
-INCARTMP: -40 °C - In car temperature
-OUTTMP: 9 °C - External Temperature From Sensor

Dus dat is mooi :)
Ik zou alleen een Lidar module moeten hebben maar kan niet goed vinden waar je kan zien of die aanstaat.
Enig idee ?

Mocht iemand in de polder zitten die gebruik wilt maken van Forscan met kabel je kan langs komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Franco10 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 06:05:
[...]
Ik vind de Focus ST-line koplampen zoals wij die hebben ook het mooist. In Duitsland krijg/kreeg je die wijlen 'Vignale' koplampen met meerdere slierten en zo'n kruipend VW knipperlicht. Die heeft weliswaar echt meedraaiende lampjes maar ziet er heul erg rommelig uit vind ik.
Ik zie die Vignale koplampen nauwelijks rondrijden in Nederland, iig niet op de Focus. Zie je die in Duitsland vaker rijden? Ik vind die adaptieve koplampen echt heerlijk werken, ze sturen mee in de bocht en automatisch grootlicht vind ik best goed werken. Ik kom alleen niet zo vaak op wegen waar ik er wat aan zou hebben :+ Overigens is dat kruipende knipperlicht uit te schakelen.

Intussen nadert de Focus de 25k, dus hij mag binnenkort voor zijn eerste onderhoudsbeurt. Weet iemand of het mogelijk is om al die popups van het navigatiesysteem uit te zetten bij de dealer? Er zitten zoveel meldingen in dat het na anderhalf jaar lichtelijk vervelend begint te worden :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
enriqueeeee schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:53:
[...]

Thanks, ik heb het uitgelezen het is inderdaad de interne temperatuur sensor zoals ik initeel verwachte.
Die geeft -40 aan.
Freeze Frame :
-TOTDIST: 253560.0 km - Total Distance
-MAINECUV: 14.25 V - Main ECU voltage supply
-ESTSECRK: No - Engine status - engine in crank
-ESTSERUN: Yes - Engine status - engine running
-INCARTMP: -40 °C - In car temperature
-OUTTMP: 9 °C - External Temperature From Sensor

Dus dat is mooi :)
Ik zou alleen een Lidar module moeten hebben maar kan niet goed vinden waar je kan zien of die aanstaat.
Enig idee ?

Mocht iemand in de polder zitten die gebruik wilt maken van Forscan met kabel je kan langs komen ;-)
Die lidar (of welke techniek Ford ook gebruikt) zal wel ergens verstopt zitten. Ik heb er toen ook naar gezocht voor een Fiesta, maar niets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Widow schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:33:
[...]

Ik zie die Vignale koplampen nauwelijks rondrijden in Nederland, iig niet op de Focus. Zie je die in Duitsland vaker rijden? Ik vind die adaptieve koplampen echt heerlijk werken, ze sturen mee in de bocht en automatisch grootlicht vind ik best goed werken. Ik kom alleen niet zo vaak op wegen waar ik er wat aan zou hebben :+ Overigens is dat kruipende knipperlicht uit te schakelen.

Intussen nadert de Focus de 25k, dus hij mag binnenkort voor zijn eerste onderhoudsbeurt. Weet iemand of het mogelijk is om al die popups van het navigatiesysteem uit te zetten bij de dealer? Er zitten zoveel meldingen in dat het na anderhalf jaar lichtelijk vervelend begint te worden :+
Ik krijg alleen die Sync3 waarschuwing, maar die gaat op onze beide Fords vanzelf weg na 10 seconden :)
We rijden dan wel rond met de "Home" weergave (splitscreen: navigatie links, audio rechts in het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:25
Widow schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:33:
[...]

Weet niet hoe dat nu zit, maar toen ik een auto aan het uitzoeken was in 2019 hadden de Belgische en Duitse ST-lines de Vignale koplampen in het juiste design pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
Franco10 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:56:
[...]

Weet niet hoe dat nu zit, maar toen ik een auto aan het uitzoeken was in 2019 hadden de Belgische en Duitse ST-lines de Vignale koplampen in het juiste design pack.
Design Pack 5 inderdaad, niet standaard aanwezig in de brochure volgens de verkoper toen ik voor de Focus in de showroom was.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-07 14:24
Zat naar een tweedehands Focus te kijken uit 2019. Alles eraan is mooi, behalve de spuuglelijke gele halogeen lampen. Daar kon je in 2019 al niet meer mee aankomen met een auto in die prijsklasse. Vanaf 2020 zijn ze wel standaard van wat ik begrijp, maar dan zit je gelijk weer een paar duizend hoger. Jammer, maar deze laat ik toch voorbij gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Spacejockey op 10-04-2021 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
Dank voor het meedenken allen! Wordt zeer gewaardeerd.
Touchdomex schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:55:
Lagers?

Vastzittende trommelrem?
Lagers en trommelrem verwacht ik niet, omdat de bonk die ik hoor niet snelheidafhankelijk is. Het is 1 enkele bonk, die alleen te horen is bij drempels, oneffenheden in de weg en bij het maken van scherpe bochten (> 90 graden).
enriqueeeee schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Zou kunnen dat de rubbers van je veren op zijn. was bij de mijne rond deze km stand.
Was volgens mij niet heel duur. Als je de auto kan opkrikken misschien zelf te doen.
Ik neem aan dat je de rubbers bedoelt die boven en onder de veer zitten? Die zorgen voor de eindaanslag als je auto maximaal door de veren gaat? Ben net weer onder de auto gekropen en deze rubbers zien er op het oog nog goed uit. Daarnaast kan ik tijdens het rijden niet echt een verband vinden tussen het geluid dat ik hoor en de mate van inveren van de auto. Soms hoor ik bij een stevige drempel niets, terwijl ik het geluid al wel hoor wanneer ik over een minimale oneffenheid rijd op de snelweg en vice versa.
Gerwin486741 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:43:
[...]

De veer zelf door geroest? In het onderste deel kan soms water blijven staan en ongemerkt kan dat deel dan kapot gaan terwijl de rest er nog prima uit ziet.
Beide veren zagen er nog goed uit. Waren nog intact en zeker niet doorgeroest. Ook onderin zag het er nog goed uit zo ver ik kon zien.

Schokdempers zagen er op het oog ook goed uit, waren in ieder geval niet lek. Daarnaast ook nog de stabilisatorstang gecontroleerd. Deze leek gewoon intact en zat in ieder geval nog goed vast. Kon daar wat minder goed bij aangezien ik geen krik of brug heb thuis, dus ben er gewoon op de oprit onder gekropen. Ik vrees dat er niets anders op zit dan een afspraak te maken bij de werkplaats, in de hoop dat zij het probleem snel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Spacejockey schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 01:58:
Zat naar een tweedehands Focus te kijken uit 2019. Alles eraan is mooi, behalve de spuuglelijke gele halogeen lampen. Daar kon je in 2019 al niet meer mee aankomen met een auto in die prijsklasse. Vanaf 2020 zijn ze wel standaard van wat ik begrijp, maar dan zit je gelijk weer een paar duizend hoger. Jammer, maar deze laat ik toch voorbij gaan.
Eens. Dan zoek je toch nog even verder? Er zijn genoeg Focus Mk4 geleverd met led koplampen. Ook uit 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
GekkeRipper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:42:
[...]

Eens. Dan zoek je toch nog even verder? Er zijn genoeg Focus Mk4 geleverd met led koplampen. Ook uit 2018.
Ik kijk rustig verder inderdaad.

Kun je de aan de buitenkant zien of er LED of halogeenlampen in zitten? De verkoper van deze auto zegt dat er LED in zit, maar ze zeggen hier wel meer en ik wil het graag zeker weten voor ik een middag vrij neem om er naar toe te gaan: https://www.directmotorsj...-0-st-line-x-5dr-alfreton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 14:54
Even voor de zekerheid, je woont in de UK?
Standaard uitvoeringen kunnen per land verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Ik woon in de UK inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dit is de eerste generatie. Die hadden volgens mij geen LED koplampen in de "normale" behuizing. Dit is volgens mij later gekomen.

Volgens mij hadden ze alleen LED als de koplampen er zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.broekhuis.nl/images/vehicleimages/17499309/600_900/image_1.jpg

Of de Vignale:
Afbeeldingslocatie: https://www.focusmania.com/wp-content/uploads/2018/11/Review-2018-Ford-Focus-Vignale-03.jpg

Je kan altijd even een mail sturen of ze een foto willen maken met de verlichting aan. Doen ze vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Thanks, hij heeft inderdaad een foto voor me gemaakt, dus ga zeker een kijkje nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owzJRQVEmEfOr982dKQvkhV53S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWnRGp2N3JN05Np9nYW1phQj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Spacejockey op 10-04-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Dat ziet er uit als halogeenlampen met led dagrijverlichting. Kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Ziet er niet zo geel uit als bijvoorbeeld deze, maar misschien vertekend de foto het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJmy-1ljbpx8iVx1IOjaqFwT1ro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V8GEocgd2PcsZhAjtTytWJQp.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Spacejockey op 10-04-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:06
@Spacejockey Hier een mooi filmpje van de LED reflector lampen (en zie je meteen het verschil met de halogeen lamp):

Je zou eigenlijk om een foto met de lamp uit moeten vragen, dan zie je het vrij snel. De foto's op de dealer website zijn net niet goed genoeg om goed op de lampen in te zoomen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
De goedkope reflector led lampen hebben toch ook geen LED grootlicht? Ik zou de "echte" led koplampen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Grootlicht maakt me niet echt uit moet ik zeggen, dat gebruik ik toch haast nooit. Zolang de gewone koplampen maar LED zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:20
Na update van de auto doet de remote start het nu wel. Voelt beetje alsof de auto al wel klaar was om te leveren, maar de software nog niet. Nou ja, hij start netjes, zet gewoon alles maximaal aan (voorruitverwarming, stuur, stoel, blowers) tot je de auto zelf start van binnen. Toch wel lekker in dit prille April. Na Android updates start ook gewoon Android Auto direct op als je de kabel erin doet. Misschien nog een keer kijken of ik het via bluetooth werkend kan krijgen, maar kabeltje erin is kleine moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Zebby schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:00:
Na Android updates start ook gewoon Android Auto direct op als je de kabel erin doet. Misschien nog een keer kijken of ik het via bluetooth werkend kan krijgen, maar kabeltje erin is kleine moeite.
Psst: [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Werkt perfect in mijn Ford Fiesta.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Spacejockey schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:50:
Thanks, hij heeft inderdaad een foto voor me gemaakt, dus ga zeker een kijkje nemen.

[Afbeelding]
Dat is halogeen volgens mij. Je ziet de verticale ribben zitten van de reflector uit het filmpje wat is gepost boven mij. De LED reflector heeft geen verticale ribben van onder naar boven zo te zien. Daarbij dacht ik dat in 2018 die lampen niet beschikbaar waren maar weet dat niet heel zeker.

Het is geen projector lamp dus weet niet hoeveel baat je bij de led lampen hebt. Je benut ze volgens mij pas te volste bij een projector lamp.

[ Voor 15% gewijzigd door OMD op 12-04-2021 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Zebby schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:00:
Na update van de auto doet de remote start het nu wel. Voelt beetje alsof de auto al wel klaar was om te leveren, maar de software nog niet. Nou ja, hij start netjes, zet gewoon alles maximaal aan (voorruitverwarming, stuur, stoel, blowers) tot je de auto zelf start van binnen. Toch wel lekker in dit prille April. Na Android updates start ook gewoon Android Auto direct op als je de kabel erin doet. Misschien nog een keer kijken of ik het via bluetooth werkend kan krijgen, maar kabeltje erin is kleine moeite.
Zoals @JohanKupers al schreef: voor AA WIFI heb je additionele hardware nodig. Standaard ondersteund sync3 geen AA Wifi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:20
SniperGuy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:25:
[...]

Zoals @JohanKupers al schreef: voor AA WIFI heb je additionele hardware nodig. Standaard ondersteund sync3 geen AA Wifi :/
Ach, zo'n probleem is het ook niet, zeker omdat mijn vrouw er primair mee rijdt :+ Telefoon kabeltje erin, gooi hem in dat vakje er voor (dat te klein is voor een beetje telefoon, waarom doen ze dat toch altijd) en alles doe je daarna via het scherm. Was meer nice to have, ga daar geen 70 euro voor neerleggen. Maar toch dank voor de link/info :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spacejockey
Vandaag wezen kijken naar de Focus en gelijk meegenomen. Ben er blij mee, hij rijdt fijn en ziet er mooi uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yqCOcw6Vg5E1nie9P3DmxyBDnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GE4WDqehL2mQQDwTyzrRDKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5a_ez2zs2e4noaS4dGzhiRmMAEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVPojZQqdODLFihofRiAqazd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_ugsO4LRKjWrOmC90FOj5CJnNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sirUQ42a9PbrC7qQ6iMRV9kB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Spacejockey op 14-04-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Proficiat! Dat is zeker een mooie auto! Zit er nou led dimlicht in of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Nee, helaas, maar het was zo'n goede deal dat ik dat maar op de koop toe neem. Kan er altijd nog wittere halogeenlampen in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Spacejockey schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:59:
Nee, helaas, maar het was zo'n goede deal dat ik dat maar op de koop toe neem. Kan er altijd nog wittere halogeenlampen in zetten.
Ach, als je in de auto zit zie je het toch niet. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
Spacejockey schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:59:
Of de hele koplampunits (laten) vervangen voor een LED variant. Kan je niet gewoon LED verlichting als vervanging van de halogeenverlichting plaatsen trouwens?

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacejockey
Ik ben geen expert, maar LED lampen in halogeen behuizing is volgens mij niet zo'n goed idee. En de hele unit vervangen schijnt ook lastig te zijn, want de connectoren zijn voor LED anders. Ik denk dat de enige en makkelijkste optie het plaatsen van wittere halogeenlampen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:15
Spacejockey schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:45:
Ik ben geen expert, maar LED lampen in halogeen behuizing is volgens mij niet zo'n goed idee. En de hele unit vervangen schijnt ook lastig te zijn, want de connectoren zijn voor LED anders. Ik denk dat de enige en makkelijkste optie het plaatsen van wittere halogeenlampen is.
Tenzij er projectorlampen in zitten. Ik heb in mijn vorige Fiesta gewoon de halogeen versie vervangen door een LED versie, zelfde stekker en behuizing. Stak alleen ietsje uit wat is opgelost met een bijgeleverde dop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:42

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Vanochtend weer wat kleine klusjes aan de Focus gedaan:

- handrem kabel afstellen, hij greep eerst aan bij de 5-6e klik, nu weer netjes bij de 4e, wel zo handig bij hellingproef op een steil stuk.
- schakelkabel afstellen, was een beetje een hail-mary, als dit niet zo werken zou het hakerige schakelen door versleten synchro's komen. -> Bak schakelt weer boterzacht.
- stationair regelklep reinigen, kon met een warme motor niet altijd op de koppeling achteruit inparkeren. Kwam wel wat vuil uit, nog niet uitgebreid kunnen testen, maar kon sws geen kwaad.

Wat wel op de planning stond, maar niet gelukt is, is het reinigen van de gasklep en het smeren van de gaskabel. Helaas zitten er single use slangklemmen op de pijp tussen luchtfilter en gasklep, en die heb ik niet liggen. Dat is nog een klusje voor een later moment.

Enige jammere is wel dat ik een gat in m'n dorpel heb gevonden, net voor het linker achterwiel. Op zich een bekend kwaaltje, en 90% zeker geen apk-afkeur, maar toch jammer. Begin mei mag 'ie op voor APK en een beurt, voor die tijd eens uitzoeken hoe makkelijk de gehele dorpel te vervangen is, resultaat zal mooier zijn dan met wegslikken van het rotte stuk en een vervangend stuk inlassen.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Vraagje, ik kan 18 preset radio stations instellen, maar via het stuur kan ik alleen door de eerste zes scrollen. Na de 6e begint hij weer bij 1 ipv door te gaan naar de volgende tab met presets. Kun je dit aanpassen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53

thijsco19

KTM 990 SMT

thijsco19 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:03:
Nou, ik kwam er vandaag achter dat er ook een sloot water in de reservewielbak lag.

Lijkt mij sterk dat als het water van de airco condens afvoer afkomstig is dat het zoveel is en het daar terecht kan komen.

Ik hoop dat het smeltwater was van het sneeuw aantal weken terug.
Anders moet er toch wel een behoorlijke lekkage zijn, tenzij het natuurlijk al langere tijd aan het verzamelen is..
Nou, als het goed is heb ik het lek nu boven.
Van het weekend weer eens wezen zoeken en toen zag ik ineens een straal water ergens vandaan komen, dit kon ik gelukkig goed herleiden naar een plek aan de buitenkant.
Dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IjkZsuEl.jpg
Zie hier het dak richting de kofferbak met de zwarte rubber strippen (hoe heten die dingen?) verwijderd.
Van fabriek af aan zit hier een soort van kit / afdichting, dit was helemaal uitgedroogd en gaan scheuren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7I5opzQl.jpg
Aan de rechterkant zie je dat er een scheur in zit. Links heb ik al een stuk weggehaald.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V8gpvm2l.jpg
Precies bij deze naad zag ik het water naar binnen gaan. Zoals je op de foto ziet zit hier gewoon een gat.
Dit is op de foto hierboven aan de linkerkant, waar de bocht naar beneden gaat tegen de naad van de kofferbakklep.

Dus men neme een kitspuit met een tube kit, in dit geval sikaflex 221 wit.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mqX5S4nl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aypoiSDl.jpg

Vanavond even getest en geen druppel te zien aan de binnenkant.

Naast dit hoorde ik bij het rijden ergens water klotsen, zojuist even onder de auto gekeken en zag daar een aantal rubberen dopjes zitten. Na het verwijderen van een dopje kwam er een sloot water uit. Dus dat ben ik ook weer kwijt.

Nu alleen nog een keer de kachel in de auto zetten met de vloerbedekking omhoog zodat alles goed kan drogen en dan heb ik weer een fijne (droge) auto :9 .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF

Bij deze de terugkoppeling, mocht ooit iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik heb de auto toch maar naar de dealer gebracht. De veer linksachter bleek kapot te zijn. Was alleen te zien door de auto op de brug te zetten waardoor de wielen vrij hangen. Kosten: 185 euro incl montage. Punten gaan dus naar @Gerwin486741.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
thijsco19 schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:58:
[...]

Nou, als het goed is heb ik het lek nu boven.
Van het weekend weer eens wezen zoeken en toen zag ik ineens een straal water ergens vandaan komen, dit kon ik gelukkig goed herleiden naar een plek aan de buitenkant.
Dus:
[Afbeelding]
Zie hier het dak richting de kofferbak met de zwarte rubber strippen (hoe heten die dingen?) verwijderd.
Van fabriek af aan zit hier een soort van kit / afdichting, dit was helemaal uitgedroogd en gaan scheuren.

[Afbeelding]
Aan de rechterkant zie je dat er een scheur in zit. Links heb ik al een stuk weggehaald.

[Afbeelding]
Precies bij deze naad zag ik het water naar binnen gaan. Zoals je op de foto ziet zit hier gewoon een gat.
Dit is op de foto hierboven aan de linkerkant, waar de bocht naar beneden gaat tegen de naad van de kofferbakklep.

Dus men neme een kitspuit met een tube kit, in dit geval sikaflex 221 wit.
Resultaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Vanavond even getest en geen druppel te zien aan de binnenkant.

Naast dit hoorde ik bij het rijden ergens water klotsen, zojuist even onder de auto gekeken en zag daar een aantal rubberen dopjes zitten. Na het verwijderen van een dopje kwam er een sloot water uit. Dus dat ben ik ook weer kwijt.

Nu alleen nog een keer de kachel in de auto zetten met de vloerbedekking omhoog zodat alles goed kan drogen en dan heb ik weer een fijne (droge) auto :9 .
Lekken bij/op/via die plek blijft toch een zwak punt bij Ford 8)7
Mooi dat het zo simpel op te lossen is!

Welke dopjes heb je aan de onderkant verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacejockey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9f4pJT0wl1SbZCyZNC0QuJytUj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9yP7duCwJjeJUzc08iNt8HJ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de lampen vervangen voor Osram Night Breaker Lasers. Er zit nog steeds wat geel in en het is lang niet zo wit als LED, maar voor twee tientjes is het een behoorlijke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Nog een vraagje, zou hij automatisch op de elektronische handrem moeten gaan wanneer je de motor uit zet? Ik lees dat hij dat zou moeten doen, maar die van mij doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
M’n vriend rijd een nieuwe Fiesta uit 2021, met keyless. Weet iemand of je de auto automatisch op slot kan laten gaan als je er bij wegloopt met de sleutel? Wij kunnen het echt nergens vinden

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 07:45
Spacejockey schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:58:
Nog een vraagje, zou hij automatisch op de elektronische handrem moeten gaan wanneer je de motor uit zet? Ik lees dat hij dat zou moeten doen, maar die van mij doet dat niet.
Dat doet hij bij mij wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
DennusB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:30:
M’n vriend rijd een nieuwe Fiesta uit 2021, met keyless. Weet iemand of je de auto automatisch op slot kan laten gaan als je er bij wegloopt met de sleutel? Wij kunnen het echt nergens vinden
Als het hetzelfde systeem is als bij een recente Focus dan nee, alleen het openen gaat automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

Spacejockey schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:58:
BeZaX schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:33:
[...]
Dat doet hij bij mij wel automatisch.
Bij mij ook, maar alleen als ik de rem intrap bij het uitzetten van de auto.
*Meestal doe je dat toch al automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Kraz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:52:
[...]

[...]

Bij mij ook, maar alleen als ik de rem intrap bij het uitzetten van de auto.
*Meestal doe je dat toch al automatisch
Ah, blijkbaar deed ik dat niet! Nu doet 'ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Goedenavond allen, ik moet zeer spoedig nieuwe banden onder mijn Mondeo Mk3 Platinum, en heb op dit moment als maat: 205/50/R17. Wanneer ik echter op Kentekencheck en Steekmaat.nl kijk, wordt 205/55/R16 en 225/45/R17 vermeld. Nu kan R16 natuurlijk niet vanwege de velgen, maar wat denken jullie dat de betere optie is? Heb de auto nog niet zo lang, en heb al wel sinds het begin last van lichte trillingen, weet helaas niet of dat mogelijk door de banden komt, dat vermoed ik wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefan22 op 23-04-2021 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53

thijsco19

KTM 990 SMT

SniperGuy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:56:
[...]

Lekken bij/op/via die plek blijft toch een zwak punt bij Ford 8)7
Mooi dat het zo simpel op te lossen is!

Welke dopjes heb je aan de onderkant verwijderd?
Beetje laat..
Deze: zitten zowel links als rechts
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2AhZaSdl.jpg

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Stefan22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:07:
Goedenavond allen, ik moet zeer spoedig nieuwe banden onder mijn Mondeo Mk3 Platinum, en heb op dit moment als maat: 205/50/R17. Wanneer ik echter op Kentekencheck en Steekmaat.nl kijk, wordt 205/55/R16 en 225/45/R17 vermeld. Nu kan R16 natuurlijk niet vanwege de velgen, maar wat denken jullie dat de betere optie is? Heb de auto nog niet zo lang, en heb al wel sinds het begin last van lichte trillingen, weet helaas niet of dat mogelijk door de banden komt, dat vermoed ik wel.
Even in de sticker op de deurstijl kijken: daar staan bandenmaten + de luchtdruk.
Ik zou daaraan vasthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 14:54
Stefan22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:07:
Niets fout met de huidige bandenmaat, alle 3 opties geven vrijwel dezelfde omtrek.
Bij overstappen naar 225 wel kijken of het bij de velgen past vanwege de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Marcel Br schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:47:
[...]

Niets fout met de huidige bandenmaat, alle 3 opties geven vrijwel dezelfde omtrek.
Bij overstappen naar 225 wel kijken of het bij de velgen past vanwege de breedte.
Bedankt. Heb op dit moment dus 205/50/17, en heb inmiddels andere velgen aangeschaft. Bij de breedte van deze velg (7,5) wordt o.a. in deze tabel een bandbreedte van 215 of 225 aangeraden. Dan moet 225/50/17 gewoon kunnen neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:43
Stefan22 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:56:
[...]

Bedankt. Heb op dit moment dus 205/50/17, en heb inmiddels andere velgen aangeschaft. Bij de breedte van deze velg (7,5) wordt o.a. in deze tabel een bandbreedte van 215 of 225 aangeraden. Dan moet 225/50/17 gewoon kunnen neem ik aan?
Ik heb op mijn winterbanden banden zitten van 225/45/17, Gaat prima!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Die cijfers op de band geven je de mogelijkheid om te zien hoe je wanghoogte (dikte van de band) zich verhoudt tot de door de fabrikant aangegeven optimale waarde. Waar het om gaat, is dat de omtrek van de banden gelijk blijft, zodat je geen afwijkingen in de meting van je snelheid krijgt. (Even los van eventuele andere manco's).

Als je net als jij alleen naar bredere velgen gaat, en de inchmaat dus hetzelfde blijft, is dat simpel terug te zien door de verhouding van de maten met elkaar te vergelijken.

Je huidige band, volgens advies fabrikant, met fabrieksvelgen (?)
205-50 geeft je een wanghoogte van 50% van 205 mm oftewel 102,25 mm

Je beoogde bandmaat
225-50 geeft je een wanghoogte van 50% van 225 mm oftewel 112,5 mm

Het advies van de sites voor je nieuwe velgen met breedte 7,5J
225-45 geeft je een wanghoogte van 45% van 225 mm oftewel 101,25 mm

Om zo goed mogelijk in de buurt van 102,25 te komen zou je bij een bandbreedte van 225 inderdaad net als @Ewivis naar een band met een wanghoogte van 45 moeten gaan. 225-50 is namelijk best een stuk hoger.

[ Voor 13% gewijzigd door toimoi op 29-04-2021 15:39 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:43
Klopt wel wat je zegt. Ik moet 138 rijden om 130 op de GPS te rijden met de winterbanden 225/45/17
en 134 om 130 te rijden op mijn zomer: 235/40/18. Persoonlijk boeit me het niet, als je het maar weet :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Haha ja ook nog een verschil in de grootte van de velg meenemen maakt het alleen maar ingewikkelder :P dit soort spul is niet mijn sterkste vak... Het houdt op bij het begrip van de globale principes :+

[ Voor 6% gewijzigd door toimoi op 29-04-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
toimoi schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:26:
Die cijfers op de band geven je de mogelijkheid om te zien hoe je wanghoogte (dikte van de band) zich verhoudt tot de door de fabrikant aangegeven optimale waarde. Waar het om gaat, is dat de omtrek van de banden gelijk blijft, zodat je geen afwijkingen in de meting van je snelheid krijgt. (Even los van eventuele andere manco's).

Als je net als jij alleen naar bredere velgen gaat, en de inchmaat dus hetzelfde blijft, is dat simpel terug te zien door de verhouding van de maten met elkaar te vergelijken.

Je huidige band, volgens advies fabrikant, met fabrieksvelgen (?)
205-50 geeft je een wanghoogte van 50% van 205 mm oftewel 102,25 mm

Je beoogde bandmaat
225-50 geeft je een wanghoogte van 50% van 225 mm oftewel 112,5 mm

Het advies van de sites voor je nieuwe velgen met breedte 7,5J
225-45 geeft je een wanghoogte van 45% van 225 mm oftewel 101,25 mm

Om zo goed mogelijk in de buurt van 102,25 te komen zou je bij een bandbreedte van 225 inderdaad net als @Ewivis naar een band met een wanghoogte van 45 moeten gaan. 225-50 is namelijk best een stuk hoger.
Bedankt voor de heldere uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:42
Momenteel ben ik me aan het orienteren op een nieuwe auto. Op de short list staat in ieder geval de Ford Focus op basis van spec, prijzen en youtube reviews.

Ik zal binnenkort een proefrit inplannen, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft langere ritten. In hoeverre is dit een fijne reisauto? Is de auto rustig op de snelweg, ondanks het fijn sturende karakter in binnenwegen? Hoe bevallen de stoelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
2 jaar terug in het nieuwe model met een collega vanuit Eindhoven naar Oostenrijk gereden - en terug uiteraard (circa 10 uur rijden enkele reis ex stops). Deze reed om preciezer te zijn in een Ford Focus ST Line, exacte uitvoering weet ik niet. Was een tijdelijke auto voor hem.

In het kort: prima. We hebben elkaar volgens mij allebei 2x afgewisseld dus stints van een uur of 2-3 gereden. Stuurde lekker, zat goed, redelijk stug maar we hadden allebei geen probleem met wat sportievere auto's. Vergeleken met de V40 D3 van mijn vriendin was de FoFo stugger, bijvoorbeeld. Maar de Focus had dan ook een wel weer een of twee velgmaten groter...

[ Voor 4% gewijzigd door toimoi op 29-04-2021 18:17 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 137 Laatste