Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07:45

Pixeltje

Woo-woohoo!

pikstert schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:56:
Momenteel ben ik me aan het orienteren op een nieuwe auto. Op de short list staat in ieder geval de Ford Focus op basis van spec, prijzen en youtube reviews.

Ik zal binnenkort een proefrit inplannen, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft langere ritten. In hoeverre is dit een fijne reisauto? Is de auto rustig op de snelweg, ondanks het fijn sturende karakter in binnenwegen? Hoe bevallen de stoelen?
Met nieuw bedoel je ook echt fabrieksnieuw? In dat geval; ik rij in de focus mk4, 2 liter diesel st-line. Ik vindt het een heerlijke reisauto. Ik rij veel langere stukken binnen Nederland (100km enkele reis) op dagelijkse basis en ben er ook veel mee op en neer geweest naar midden frankrijk en oostenrijk (ong 1000km). Zit prima (agr stoelen) en comfort binnen is goed. Windgeruis pas boven de 130 km/u en motorgeluid onder 2500 rpm verwaarloosbaar, maar ik kan me voorstellen dat dat per motorisatie verschilt.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• pikstert
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-06 16:23
Pixeltje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:13:
[...]

Met nieuw bedoel je ook echt fabrieksnieuw? In dat geval; ik rij in de focus mk4, 2 liter diesel st-line. Ik vindt het een heerlijke reisauto. Ik rij veel langere stukken binnen Nederland (100km enkele reis) op dagelijkse basis en ben er ook veel mee op en neer geweest naar midden frankrijk en oostenrijk (ong 1000km). Zit prima (agr stoelen) en comfort binnen is goed. Windgeruis pas boven de 130 km/u en motorgeluid onder 2500 rpm verwaarloosbaar, maar ik kan me voorstellen dat dat per motorisatie verschilt.
Eentje van een jaartje oud. Goed te horen dat twee mensen het als een fijne reisauto beschouwen. Zal bekijken of een ST line of Titanium meer passend is.

Kom van een Golf, die zal iets meer op comfort gericht zijn, alhoewel de standaard stoelen niet heel veel steun bieden.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:34
pikstert schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:56:
Momenteel ben ik me aan het orienteren op een nieuwe auto. Op de short list staat in ieder geval de Ford Focus op basis van spec, prijzen en youtube reviews.

Ik zal binnenkort een proefrit inplannen, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft langere ritten. In hoeverre is dit een fijne reisauto? Is de auto rustig op de snelweg, ondanks het fijn sturende karakter in binnenwegen? Hoe bevallen de stoelen?
St-line estate van 1.5 jaar oud. Ben redelijk lang maar kan hier goed in zitten en mijn rechterknie krijgt er genoeg steun zonder in een scherpe dashboardrand te prikken, ook niet onbelangrijk :)
motor kan rond de 2000 toeren een tikje onrustig zijn, dit is op te lossen door em op de sportstand te zetten. Ik had hiervoor een Megane en de motor van de motor van de Focus is wel een tikje rauwer, maar dat rijdt ook wel weer plezieriger. Prima alledag en tourauto.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Focus mk4, soort van titanium (import) met de 1.5 ecoboost erin. Fijne reisauto, ook op de langere afstanden. Helaas nog niet mee naar ver weg geweest vanwege Corona, maar zeker prima. Onze troep past er altijd in als we op pad gaan, maar we zijn maar met twee. Als je gezin meereist kan ik me voorstellen dat de station dan fijner is.

ping 127.212.23.124

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

pikstert schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:38:
[...]

Eentje van een jaartje oud. Goed te horen dat twee mensen het als een fijne reisauto beschouwen. Zal bekijken of een ST line of Titanium meer passend is.

Kom van een Golf, die zal iets meer op comfort gericht zijn, alhoewel de standaard stoelen niet heel veel steun bieden.
Ik vind zelf de golf (mk7 facelift?) van mijn collega onrustiger en lawaaiig, maargoed nogmaals kan aan de motor liggen. Ik heb een 200pk diesel, hij rijd een benzine. Ik heb als leenauto bij een onderhoudsbeurt zowel de 1 liter als de 1.5 focus meegehad en die laatste rijdt echt beter. De 1 liter mist vermogen maar maakt vooral (veel) meer lawaai. Ga dus inderdaad even lekker rijden in verschillende versies.

Verschil tussen de titanium en de st-line qua reiscomfort hangt vooral op de stoelen, ik vond het uiterlijk van de st-line wel leuk dus heb de agr stoelen gekozen om dat probleem op te lossen. Ben zelf 2 meter lang maar zit super in die zetels. Qua opties is de titanium standaard wel beter uitgerust.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-06 14:18

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, wellicht willen wij ons ook hier als ford rijders gaan melden. Just lease heeft momenteel goede Ford aanbiedingen en we zijn het eigenlijk al eens over de opties etc (ford focus wagon).

De enige twijfel die we hebben is of we de gewone 1.0 ecoboost met 125pk moeten pakken, of de 1.0 ecoboost 125pk mild hybrid. Qua verbruik scheelt het weinig, te weinig in onze ogen om de meerprijs van 17 euro pm te rechtvaardigen, maar we weten niet wat het met de rijervaring doet, en of je de ondersteuning ook daadwerkelijk voelt als je iemand wil passeren etc.

Wie heeft er ervaring en kan/wil er iets over kwijt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik heb Sync laatst geupdate naar 3.0 en kaarten naar F9.
Betreft een Mondeo Hybrid uit 2019. Ik zie hier 3.4 langskomen, maar de website zegt nu dat ik helemaal up-to-date ben. Mis ik iets?

[Voor 5% gewijzigd door LuPo op 09-05-2021 07:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

LuPo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:49:
Betreft een Mondeo Hybrid uit 2019. Ik zie hier 3.4 langskomen, maar de website zegt nu dat ik helemaal up-to-date ben. Mis ik iets?
Sync is per auto verschillend, helaas.
Chrosser schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:44:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, wellicht willen wij ons ook hier als ford rijders gaan melden. Just lease heeft momenteel goede Ford aanbiedingen en we zijn het eigenlijk al eens over de opties etc (ford focus wagon).

De enige twijfel die we hebben is of we de gewone 1.0 ecoboost met 125pk moeten pakken, of de 1.0 ecoboost 125pk mild hybrid. Qua verbruik scheelt het weinig, te weinig in onze ogen om de meerprijs van 17 euro pm te rechtvaardigen, maar we weten niet wat het met de rijervaring doet, en of je de ondersteuning ook daadwerkelijk voelt als je iemand wil passeren etc.

Wie heeft er ervaring en kan/wil er iets over kwijt?
Ik zou de Hybrid nemen, die heeft onderin meer kracht, dat lijkt me handig bij lage toeren (file ofzo). Maar om het zeker te weten kan je je verhaal natuurlijk even voorleggen aan je lokale dealer (=proefritten plannen en dit testen). Die wil je ook wat verkopen, dus dan neem je ook je leaseprijzen mee als je er toch bent? Toen ik nog leasete reed ik overal proef. 😁

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
LuPo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:49:
Als je graag naar 3.4 en F10 wilt neem dan een kijkje op de site van Cyanlabs.
Dan kun je de update gewoon downloaden via hun tool.

wat niet past, wordt gelast!

• rvrrr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-06 18:28
Ik ben me aan het oriënteren op een auto v/d zaak en de Ford Focus Wagon staat op de 1e plek.
Veel ruimte, veel waar voor je geld en ook een erg mooie auto :-) Daarnaast vind ik ook fijn dat er nog handmatige bediening voor bijv de airco is. Seat Leon had ik eerst op 1 maar de volledig touch bediening lijkt me niks.

Ik heb alleen geen tijd om op korte termijn proef te rijden in 3 verschillende auto's dus vraag me af of hier mensen zijn met ervaring met de benzine 1.0 versies en de mild hybrid versies zodat ik alvast opties af kan strepen.

Bij benzine ben ik gebonden aan 125pk, bij de mild hybrid kan ik zowel voor 125pk voor 155pk gaan (moet ik wel min. titanium busines kiezen). Is het prijsverschil van 2000 euro tussen de benzine 125pk en 155pk het verschil in prestaties waard? Merk je ook al veel verschil tussen de 125pk benzine en125pk mild hybrid? Prijsverschil is 510 euro. Echt objectieve testresultaten over het verbruik kan ik niet vinden, behalve de cijfertjes op de site van Ford zelf en nieuwsberichten over de introductie van de mild hybrid vorig jaar.
Vraag me af of die echt waargemaakt worden.

De 1.5 benzine wordt niet meer geleverd sinds vorig jaar dus andere opties zijn afaik niet

[Voor 12% gewijzigd door rvrrr op 12-05-2021 08:19]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

rvrrr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:16:
Ik ben me aan het oriënteren op een auto v/d zaak en de Ford Focus Wagon staat op de 1e plek.
Veel ruimte, veel waar voor je geld en ook een erg mooie auto :-) Daarnaast vind ik ook fijn dat er nog handmatige bediening voor bijv de airco is. Seat Leon had ik eerst op 1 maar de volledig touch bediening lijkt me niks.

Ik heb alleen geen tijd om op korte termijn proef te rijden in 3 verschillende auto's dus vraag me af of hier mensen zijn met ervaring met de benzine 1.0 versies en de mild hybrid versies zodat ik alvast opties af kan strepen.

Bij benzine ben ik gebonden aan 125pk, bij de mild hybrid kan ik zowel voor 125pk voor 155pk gaan (moet ik wel min. titanium busines kiezen). Is het prijsverschil van 2000 euro tussen de benzine 125pk en 155pk het verschil in prestaties waard? Merk je ook al veel verschil tussen de 125pk benzine en125pk mild hybrid? Prijsverschil is 510 euro. Echt objectieve testresultaten over het verbruik kan ik niet vinden, behalve de cijfertjes op de site van Ford zelf en nieuwsberichten over de introductie van de mild hybrid vorig jaar.
Vraag me af of die echt waargemaakt worden.

De 1.5 benzine wordt niet meer geleverd sinds vorig jaar dus andere opties zijn afaik niet
Meer vermogen is altijd beter:

De 125pk hybrid zou ik kiezen ipv de niet hybrid, het verbruik zal lager liggen?

Als ik ze op zoek zie ik overigens geen verschil, maar hier kan je die 155pk ook wel vinden.

De mhev:
https://www.automobile-ca...oost_hybrid_mhev_125.html

De niet mhev:
https://www.automobile-ca...ier_1_0_ecoboost_125.html

De 155 heeft meer:
https://www.automobile-ca...oost_hybrid_mhev_155.html

En zoals gezegd, meer is beterder.

ping 127.212.23.124

• rvrrr
pjottum schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:38:
[...]

Meer vermogen is altijd beter:

[YouTube: Jeremy Clarkson’s What A Machine/Speed And Power Compilation]

De 125pk hybrid zou ik kiezen ipv de niet hybrid, het verbruik zal lager liggen?

Als ik ze op zoek zie ik overigens geen verschil, maar hier kan je die 155pk ook wel vinden.

De mhev:
https://www.automobile-ca...oost_hybrid_mhev_125.html

De niet mhev:
https://www.automobile-ca...ier_1_0_ecoboost_125.html

De 155 heeft meer:
https://www.automobile-ca...oost_hybrid_mhev_155.html

En zoals gezegd, meer is beterder.
Thanks voor de linkjes! Ik zie tussen de 125pk versies ook geen verschil, maar bovenaan de grafiek bij de NIET mhev link staat ook hybrid. Lijkt dus wel alsof de hybrid resultaten bij beide motoren staan? 8)7

Ik ga sowieso geen automaat rijden dus denk dat ik dan iig voor de MH125pk ga, de 155pk versie kost me toch ~130 euro extra bijtelling per jaar voor 30pk meer

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:34
rvrrr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Thanks voor de linkjes! Ik zie tussen de 125pk versies ook geen verschil, maar bovenaan de grafiek bij de NIET mhev link staat ook hybrid. Lijkt dus wel alsof de hybrid resultaten bij beide motoren staan? 8)7

Ik ga sowieso geen automaat rijden dus denk dat ik dan iig voor de MH125pk ga, de 155pk versie kost me toch ~130 euro extra bijtelling per jaar voor 30pk meer
130 euro per jaar meer voor 30pk meer? No brainer.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

rvrrr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Bij mij niet, maar dat zal aan klikkunsten liggen.
Ik zou voor 130/jaar - dus 10,83/maand lekker de 155 nemen. Vroem!

ping 127.212.23.124

• rvrrr
@pjottum @Wren als je het zo stelt, no brainer idd. Maar vraag me toch af omdat het beide 1.0 motoren zijn met hybride ondersteuningen of je echt altijd die 30pk extra haalt.
Vandaar vroeg ik me ook af of er iemand is die beide heeft of heeft gereden en echt veel verschil heeft gemerkt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

rvrrr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:49:
@pjottum @Wren als je het zo stelt, no brainer idd. Maar vraag me toch af omdat het beide 1.0 motoren zijn met hybride ondersteuningen of je echt altijd die 30pk extra haalt.
Vandaar vroeg ik me ook af of er iemand is die beide heeft of heeft gereden en echt veel verschil heeft gemerkt
Onder die grafiekjes die ik deelde staat een compare knop. Allemaal toevoegen en dan de 'Horsepower Curves' vergelijken

En ja, dat ga je wel merken:
1. Een electromotor levert altijd zijn vermogen.
2. De software van de blokjes is anders, dat zie je in de afvlakking van de Nm. Turboblokjes rijd je meestal als diesels, dus op NMs, niet op PKs. Als die NMs hoger zijn >> meer sneller.

Zelf rijd ik de 1.5 / 150pk - ik vermoed dat er 'iets' meer inzit, maar daar wordt ie heel snel van. Ook leuk: geen dubbele uitlaat, snelle strepen etc.

[Voor 9% gewijzigd door pjottum op 12-05-2021 10:25]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 12:46
Hallo,

Ik heb bij mijn huidige Ford dealer een mooie Ford focus gezien waar ik een proefrit mee wil gaan maken.
Deze dealer staat goed aangeschreven en ik heb ook altijd goede ervaringen m.b.t. het onderhoud van mijn huidige focus bij hun.

Het gaat om deze advertentie.
https://www.wensink.nl/fo...inchem/detail/occ16390254

Nu heb ik geen problemen met Import auto's maar de BPM lijkt met 1081 euro aan de lage kant, zou volgens een rekentool van autoweek rond de 1917 moeten liggen.
VIN nummer weet ik momenteel niet dus ik kan nog niet opzoeken of deze schade geeft gehad in het buitenland.

De auto wordt standaard met 6 maand bovag garantie geleverd, en eventueel is verlengen naar een jaar ook geen probleem.
Nu weet ik dat je met een import auto wellicht problemen krijgt als je hem wil inruilen, de meeste dealers hebben het er niet zo op en geven je dan een laag bedrag.
Dit zou voor mij geen probleem zijn, tegen de tijd dat ik hem zou vervangen zijn we zo 10 jaar verder is de inruil waarde niet echt meer een probleem.

[Voor 4% gewijzigd door Equazor_ op 14-05-2021 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Equazor_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:59:
Hallo,

Ik heb bij mijn huidige Ford dealer een mooie Ford focus gezien waar ik een proefrit mee wil gaan maken.
Deze dealer staat goed aangeschreven en ik heb ook altijd goede ervaringen m.b.t. het onderhoud van mijn huidige focus bij hun.

Het gaat om deze advertentie.
https://www.wensink.nl/fo...inchem/detail/occ16390254

Nu heb ik geen problemen met Import auto's maar de BPM lijkt met 1081 euro aan de lage kant, zou volgens een rekentool van autoweek rond de 1917 moeten liggen.
VIN nummer weet ik momenteel niet dus ik kan nog niet opzoeken of deze schade geeft gehad in het buitenland.

De auto wordt standaard met 6 maand bovag garantie geleverd, en eventueel is verlengen naar een jaar ook geen probleem.
Nu weet ik dat je met een import auto wellicht problemen krijgt als je hem wil inruilen, de meeste dealers hebben het er niet zo op en geven je dan een laag bedrag.
Dit zou voor mij geen probleem zijn, tegen de tijd dat ik hem zou vervangen zijn we zo 10 jaar verder is de inruil waarde niet echt meer een probleem.
Of je hebt hem gekocht, en dan willen we weten hoe ie bevalt, of je bent te laat: je linkje doet het niet meer.

BPM kan aan van alles liggen, dus dat moet je ze vragen. Schade kan altijd; als je goede ervaringen met de dealer hebt zul je daar enigszins op moeten terugvallen. Als je deze generatie koopt heb je kans dat er overigens nog gewone garantie op zit, dus daar kan je dan nog op terugvallen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-06 12:01
Vraagje;

Afgelopen week heeft mijn pa mijn Ford (2021 Active Station) meegenomen op vakantie.
Hierachter de caravan, zon 1200KG. Nu begon de caravan al bij 80km p/u te wiebelen en de auto voor grip te zoeken. Caravan was prima geladen, kogeldruk 70KG. Na wat wisseling van gewicht, nog steeds het probleem. Terug naar huis gereden, auto van ons pa ervoor gezet (mondeo 2010), probleem compleet weg, auto en caravan liggen stabiel, zelfs tot 110km p/u.

Iemand enig idee waar dit e.v.t aan kan liggen? Dacht zelf banden/velgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Skoefel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:24:
Vraagje;

Afgelopen week heeft mijn pa mijn Ford (2021 Active Station) meegenomen op vakantie.
Hierachter de caravan, zon 1200KG. Nu begon de caravan al bij 80km p/u te wiebelen en de auto voor grip te zoeken. Caravan was prima geladen, kogeldruk 70KG. Na wat wisseling van gewicht, nog steeds het probleem. Terug naar huis gereden, auto van ons pa ervoor gezet (mondeo 2010), probleem compleet weg, auto en caravan liggen stabiel, zelfs tot 110km p/u.

Ik vind 70kg kogeldruk wat weinig, maar oke. Heeft je pa de bandenspanning (achter) wel verhoogd naar +/- 3,0 bar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:49
Skoefel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:24:
Vraagje;

Weegt de caravan inclusief alle belading werkelijk 1200kg? Is dat gewogen? Hoeveel weegt de auto inclusief alle personen en lading? Lijkt erop dat de caravan wat zwaar is voor de auto. Zie
https://www.anwb.nl/kampe...n/gewicht-en-laadvermogen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skoefel
GekkeRipper schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Weegt de caravan inclusief alle belading werkelijk 1200kg? Is dat gewogen? Hoeveel weegt de auto inclusief alle personen en lading? Lijkt erop dat de caravan wat zwaar is voor de auto. Zie
https://www.anwb.nl/kampe...n/gewicht-en-laadvermogen
Alles incl belading is inderdaad ongeveer 1200KG, dit is ooit op de weegbrug gewogen. Sindsdien altijd ongeveer zelfde lading. Auto mag 1500KG trekken, dus dat de caravan te zwaar is lijkt me niet?
Timmert schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Ik vind 70kg kogeldruk wat weinig, maar oke. Heeft je pa de bandenspanning (achter) wel verhoogd naar +/- 3,0 bar?
Dat denk ik niet nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Skoefel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Alles incl belading is inderdaad ongeveer 1200KG, dit is ooit op de weegbrug gewogen. Sindsdien altijd ongeveer zelfde lading. Auto mag 1500KG trekken, dus dat de caravan te zwaar is lijkt me niet?

[...]

Dat denk ik niet nee.
1200kg moet die auto makkelijk kunnen trekken, 1300 of 1400 ook.
Mijn tip: verhoog de bandenspanning naar 3,0 bar, de kogeldruk naar minimaal 80 en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-06 19:31

Haan

dotnetter

Dit filmpje vind ik altijd mooi aangeven wat een verkeerde verdeling van het gewicht bij een aanhanger/caravan doet: YouTube: KOGELDRUK: zo werkt het

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die is leuk ja :)

Voor wat de kogeldruk betreft, daar heb je liever teveel dan te weinig van.
Wij hebben een caravan van (beladen) 1500kg achter onze S-Max en rijden met 95-100kg kogeldruk. Heerlijk stabiel, ook met 100+ km/u.

Als de caravan leeg is, is de kogeldruk ongeveer 65 kilo, dan durf ik inderdaad ook niet harder dan 90 te rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
Skoefel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:49:
[...]

[...]

Dat denk ik niet nee.
Je hebt niet al mijn vragen beantwoord ;). Hoeveel weegt de auto inclusief alle personen en belading? Dat gewicht heb je nodig om die 75% regel te kunnen valideren. Heb je de link wel gelezen?

Een ander verschil kan zijn dat de focus in de neus minder gewicht heeft. Die moderne 3 cilinder blokjes wegen niet zo veel. Dat kan verklaren waarom de auto voor naar grip zoekt. Wat voor een motor ligt er in de focus en wat ligt er in de Mondeo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skoefel
GekkeRipper schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Je hebt niet al mijn vragen beantwoord ;). Hoeveel weegt de auto inclusief alle personen en belading? Dat gewicht heb je nodig om die 75% regel te kunnen valideren. Heb je de link wel gelezen?

Een ander verschil kan zijn dat de focus in de neus minder gewicht heeft. Die moderne 3 cilinder blokjes wegen niet zo veel. Dat kan verklaren waarom de auto voor naar grip zoekt. Wat voor een motor ligt er in de focus en wat ligt er in de Mondeo?
Ja, gelezen, maar de caravan / gewicht is (waarschijnlijk) het probleem ook niet.

Focus (1.5 150PK) weegt ongeveer 1500KG (niet gewogen). Mondeo ligt 203PK in, meen 2,3L?

Het zou naar mijn inziens ook raar zijn dat het probleem is dat de motor te weinig weegt, anders zouden ze dit natuurlijk niet gekeurd krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-06 16:12
Lag je kofferbak misschien ook vol met bagage? Of had je volwassenen achterin zitten?

Als je voorwielen steeds aan het zoeken zijn, dan komt je voorkant teveel omhoog. Met de beperkte kogeldruk die je noemt zou dat normaal niet gebeuren.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk dat de hoofdoorzaak het slingeren van de caravan is. Als je dat onder controle hebt, hoef je je ook niet meer druk te maken om het grip zoeken aan de voorzijde. Als de bandenspanning niet verhoogd is voor de rit met de caravan en dus nog op 2,2 (?) bar staat, dan is het logisch dat de boel gaat kwispelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkeRipper
1200/1500=80% . Je zit dus boven de 75% stelregel.

Ik weet niet hoe gekeurd wordt. Misschien op maximale belading van de auto? Dan mag een focus waarschijnlijk rond 1950kg zijn. Dat is met 1500kg trekgewicht 1500/1950=77% al bijna op de stelregel van 75%. Die 75% is een stelregel, geen wet of regelgeving.

Je Focus leeg weegt ongeveer 1300 kg. Daar zou ik niks van 1500kg mee willen trekken. Gewoon vanwege onderbuikgevoel.

Overigens mag je focus volgens Autoweek maximaal 90kg kogeldruk hebben. Daarmee mag je dus nog wat hoger zoals anderen ook al aangeven. En zet je banden op de hoogste toegestane spanning volgens het tabelletje op de deur sticker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skoefel
GekkeRipper schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:45:
1200/1500=80% . Je zit dus boven de 75% stelregel.

Ik weet niet hoe gekeurd wordt. Misschien op maximale belading van de auto? Dan mag een focus waarschijnlijk rond 1950kg zijn. Dat is met 1500kg trekgewicht 1500/1950=77% al bijna op de stelregel van 75%. Die 75% is een stelregel, geen wet of regelgeving.

Je Focus leeg weegt ongeveer 1300 kg. Daar zou ik niks van 1500kg mee willen trekken. Gewoon vanwege onderbuikgevoel.

Overigens mag je focus volgens Autoweek maximaal 90kg kogeldruk hebben. Daarmee mag je dus nog wat hoger zoals anderen ook al aangeven. En zet je banden op de hoogste toegestane spanning volgens het tabelletje op de deur sticker
Zoals gezegd is de 1500 puur een gok, het zou ook makkelijk 1600 kunnen zijn. (nu ik het nog is bereken kom ik inderdaad meer op 1600 uit) 1.345 ledig gewicht, 2 volwassenen (150KG), volle tank benzine + wat kleine spullen).

Ik zal de bandenspanning inderdaad is controleren en verhogen, dit is zover ik weet niet gebeurd.
Hmmbob schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:39:
Lag je kofferbak misschien ook vol met bagage? Of had je volwassenen achterin zitten?

Als je voorwielen steeds aan het zoeken zijn, dan komt je voorkant teveel omhoog. Met de beperkte kogeldruk die je noemt zou dat normaal niet gebeuren.
Kofferbak lag niet vol met bagage, hooguit wat kleren. Geen volwassen achterin, alleen 2 kleine franse bulldogs ;).

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik heb de accu van onze Fiesta MK7 vervangen (accu uiteraard geschikt voor Start-Stop). Echter werkt Start-Stop na enkele lange ritten nog niet en schijnt er een soort reset nodig te zijn. Iemand een idee hoe je dat bij een Fiesta MK7 doet?

Vind wel soort van procedures voor een MK8 of Ford Focus maar schijnen allemaal anders te zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:37
Phusebox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:49:
Ik heb de accu van onze Fiesta MK7 vervangen (accu uiteraard geschikt voor Start-Stop). Echter werkt Start-Stop na enkele lange ritten nog niet en schijnt er een soort reset nodig te zijn. Iemand een idee hoe je dat bij een Fiesta MK7 doet?

Vind wel soort van procedures voor een MK8 of Ford Focus maar schijnen allemaal anders te zijn.
Ik heb mijn accu van mijn Fiesta MK7.5 een maand geleden vervangen, en hoefde niets te resetten, start-stop deed het daarna gewoon weer (wat ik eigenlijk liever niet heb, maar ok). Gaat het A-lampje branden als je de auto aanzet?

[Voor 3% gewijzigd door RedPixel op 20-05-2021 08:39]

I see red pixels.

• Phusebox
RedPixel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:37:
[...]

Ik heb mijn accu van mijn Fiesta MK7.5 een maand geleden vervangen, en hoefde niets te resetten, start-stop deed het daarna gewoon weer (wat ik eigenlijk liever niet heb, maar ok). Gaat het A-lampje branden als je de auto aanzet?
Ja gaat aan. Start stop doet niks. Na 2 langere ritten.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Phusebox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Ja gaat aan. Start stop doet niks. Na 2 langere ritten.
Raar.

Ik zou de garage eens bellen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb een reset procedure gevonden, net getest en Start-Stop werkt weer.

Voor future reference:

Accu vervangen van je Fiesta MK7 en op zoek naar reset van BMS (Battery Management System)?

Volg deze stappen:

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:01
Ik ben blij dat Start/Stop niet werkt in onze Focus, mag ik dat zeggen :+
Als we hem helemaal opladen dan doet ie het een week of 2 en dan is de accuspanning weer te laag. Ben er eigenlijk wel blij mee haha.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07:58
Ik ben zojuist de trotse bezitter geworden van een gloednieuwe Ford Focus. Er is alleen één dingetje waar ik niet helemaal uit kom, ik heb de handleiding erbij gepakt (:+) maar ook daar wordt ik niet wijzer van.

Mijn uitvoering heeft voor- en achterparkeersensoren + camera. De parkeersensoren gaan automatisch aan wanneer de auto in zijn achteruit staat, maar ik zou ze ook graag automatisch aan hebben als ik vooruit inparkeer. Volgens het boekje moeten de sensoren aangaan wanneer de auto <8km/h rijdt maar dat is mij nog niet gelukt.

[Voor 13% gewijzigd door Caayn op 20-05-2021 16:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Staan ook aan, of ze doen het niet.

Probeer eens op iets in te rijden wat niet meteen schade maakt, dan weet je of ze het doen :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:00
pjottum schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:25:
Staan ook aan, of ze doen het niet.

Probeer eens op iets in te rijden wat niet meteen schade maakt, dan weet je of ze het doen :)
Je kan er gewoon iemand voor laten staan toch?

AMD Ryzen 5 3600@4200mhz / 32GB@3600mhz / Gigabyte 5700 XT Gaming OC 8GB

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ewivis schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Je kan er gewoon iemand voor laten staan toch?
Als het goed is heb je daar weer een collision assist voor.

ping 127.212.23.124

• nuffy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:54
Skoefel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Ik zal de bandenspanning inderdaad is controleren en verhogen,
Je banden zelf kunnen ook te comfortabel zijn = zachte wang wat een zwabbergevoel geeft . De active versie is ook ( 2cm ? ) hoger wat een nadeel is en wellicht hogere trekhaakkogel waardoor de caravan achterover leunt .
Die Mondeo met 2.0 turbo staat vast niet op 15 inch ballonbanden en heeft een sportief onderstel en langere wielbasis ( pluspunt )

Dat opgegeven trekgewicht geeft de fabrikant zelf op en wordt paar keer eea getest of dat lukt ( stilstand/helling proef ) verder niks.
Er zijn bijv C segmenters van 1200kg waar 1700kg achter mag 7(8)7 .
Dus dat is leuk met een gewone aanhanger maar hou je liever met caravan aan die 75% adviesregel wegens de hoogte breedte = windvanger .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:33
Caayn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:07:
Ik ben zojuist de trotse bezitter geworden van een gloednieuwe Ford Focus. Er is alleen één dingetje waar ik niet helemaal uit kom, ik heb de handleiding erbij gepakt (:+) maar ook daar wordt ik niet wijzer van.

Mijn uitvoering heeft voor- en achterparkeersensoren + camera. De parkeersensoren gaan automatisch aan wanneer de auto in zijn achteruit staat, maar ik zou ze ook graag automatisch aan hebben als ik vooruit inparkeer. Volgens het boekje moeten de sensoren aangaan wanneer de auto <8km/h rijdt maar dat is mij nog niet gelukt.
Gefeliciteerd.
Mijn fofo 2019 gaat al piepen voor overstekende grassprietjes. Dus de sensoren doen het, mij gevoel zegt bij een iets hogere snelheid ook nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-06 16:47
Caayn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:07:

Als je handmatig de sensoren niet uitgeschakeld heb zou het moeten werken. laat je vrouw/kind maar eens oversteken als je langzaam vooruit rijdt.
Ik ben wel bij met de 360 graden sensoren + achteruitrijcamera op m'n Focus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 05:30

OmeJoyo

This is me

Kalevandaal schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:20:
[...]

Gefeliciteerd.
Mijn fofo 2019 gaat al piepen voor overstekende grassprietjes. Dus de sensoren doen het, mij gevoel zegt bij een iets hogere snelheid ook nog.
Ze gaan (bij mij) iig wel gewoon netjes aan, maar daar zie je niets van gebeuren tenzij je dus ergens erg dichtbij komt. Als ik hem vooruit erg dicht tegen aan zet, gaat die gewoon netjes piepen, pas dan zie je de sensoren ook in het beeld.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07:58
Dank allemaal. Ze werken inderdaad gewoon, heb er iemand voor langs laten lopen en dan begint hij netjes te piepen en worden de sensoren op het display getoond.

[Voor 5% gewijzigd door Caayn op 25-05-2021 11:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 07:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

SniperGuy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Als je handmatig de sensoren niet uitgeschakeld heb zou het moeten werken. laat je vrouw/kind schoonmoeder maar eens oversteken als je langzaam vooruit rijdt.
Ik ben wel bij met de 360 graden sensoren + achteruitrijcamera op m'n Focus :)
;)

• Rennie01
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 05:21
Hallo, hoop dat ik in het juiste topic zit 😀.
Ik ben op zoek naar dakdragers voor een Ford Kuga PHEV uit 2020 ivm bevestigen van dakkoffer. Er zitten geen dakrails op deze Kuga. Zie ook bijgevoegde foto.

Ik kom er nog steeds niet wijs uit welke dakdragers passen op dit model. Volgens mijn dealer bestaan er geen. Dat wil ik nog niet geloven 😀.

Als ik de op de website van Thule kijk en daar de verkoopadviseur volg zie ik voor dit model alleen dakdragers voor het daktype "Gëintegreerde rails". Heb ik wel geïntegreerde rails op mijn dak? En weet iemand welke dakdragers passen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Rennie01 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:00:
Hallo, hoop dat ik in het juiste topic zit 😀.
Ik ben op zoek naar dakdragers voor een Ford Kuga PHEV uit 2020 ivm bevestigen van dakkoffer. Er zitten geen dakrails op deze Kuga. Zie ook bijgevoegde foto.

[Afbeelding]

Ik kom er nog steeds niet wijs uit welke dakdragers passen op dit model. Volgens mijn dealer bestaan er geen. Dat wil ik nog niet geloven 😀.

Als ik de op de website van Thule kijk en daar de verkoopadviseur volg zie ik voor dit model alleen dakdragers voor het daktype "Gëintegreerde rails". Heb ik wel geïntegreerde rails op mijn dak? En weet iemand welke dakdragers passen?
https://dakdragerland.nl/...akrails-%7C-Scherpe-prijs

Als je hier op de plaatjes kijkt zie je ook hoe de dakrails eruit zouden moeten zien. Vorige model maar heb je het idee.

https://en.wikipedia.org/...t_Edition_EcoBlue_1.5.jpg

Hier een foto met dakrails. Die lijk jij weer niet te hebben. Wat die dakdragers doen is klemmen tussen deze rails. Daarom heb je die nodig.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Rennie01
Touchdomex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:08:
[...]

https://dakdragerland.nl/...akrails-%7C-Scherpe-prijs

Als je hier op de plaatjes kijkt zie je ook hoe de dakrails eruit zouden moeten zien. Vorige model maar heb je het idee.

https://en.wikipedia.org/...t_Edition_EcoBlue_1.5.jpg

Hier een foto met dakrails. Die lijk jij weer niet te hebben. Wat die dakdragers doen is klemmen tussen deze rails. Daarom heb je die nodig.
Dank voor jouw reactie. Ik heb dus sowieso de rails nodig begrijp ik? (die er bij mij dus niet opzetten). Rails laten plaatsen wordt een te duur grapje voor mij voor de paar keer dat ik de dakdragers nodig heb.

Zonder die rails geen dakdragers dus is dan de conclusie?

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Rennie01 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Dank voor jouw reactie. Ik heb dus sowieso de rails nodig begrijp ik? (die er bij mij dus niet opzetten). Rails laten plaatsen wordt een te duur grapje voor mij voor de paar keer dat ik de dakdragers nodig heb.

Zonder die rails geen dakdragers dus is dan de conclusie?
Als de dealer zegt dat hij alleen op die manier te installeren is op dit moment. Dan ben ik bang dat je daar wel een beetje vanuit moet gaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-06 12:06
Morning,

Ik heb een focus gevonden met de opties die ik zou willen (https://www.autotrack.nl/a/ford-focus-benzine-2017-51203356). Proefrit gemaakt en alles lijkt in eerste instantie prima. Echter ben ik nu door aan het kijken en zie dat er 426 bpm is betaald. Als ik kijk bij das import naar enigszins vergelijkbare auto's, dan kom ik al snel op 1000 tot 1100 rest bpm bij import uit Duitsland.

Is het een terechte aanname van me dat het hier om een schadeauto zou kunnen gaan?

To dare is to do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Slaapje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:07:
Morning,

Ik heb een focus gevonden met de opties die ik zou willen (https://www.autotrack.nl/a/ford-focus-benzine-2017-51203356). Proefrit gemaakt en alles lijkt in eerste instantie prima. Echter ben ik nu door aan het kijken en zie dat er 426 bpm is betaald. Als ik kijk bij das import naar enigszins vergelijkbare auto's, dan kom ik al snel op 1000 tot 1100 rest bpm bij import uit Duitsland.

Is het een terechte aanname van me dat het hier om een schadeauto zou kunnen gaan?
Niet te zeggen.
Wat zegt meneer Goes? (De dealer)

Als je je er niet gelukkig bij voelt, niet doen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
pjottum schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Niet te zeggen.
Wat zegt meneer Goes? (De dealer)

Als je je er niet gelukkig bij voelt, niet doen.
Zal ik morgenochtend eens vragen, gevoel is prima, ook bij de dealer. Alleen nog nooit een import gekocht. Op zich maakt het me niet veel uit, maar wil niet het risico lopen dat het een schade auto is. Ik zag tevens dat de laatste stempel in het boekje van een jaar geleden is. Geen idee of dat vreemd is

To dare is to do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-06 17:41
Slaapje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Zal ik morgenochtend eens vragen, gevoel is prima, ook bij de dealer. Alleen nog nooit een import gekocht. Op zich maakt het me niet veel uit, maar wil niet het risico lopen dat het een schade auto is. Ik zag tevens dat de laatste stempel in het boekje van een jaar geleden is. Geen idee of dat vreemd is
Augustus 2020 toch? Niks geks aan met een onderhoudsinterval van een jaar (of een x aantal kilometer, maar er is sindsdien maar zo'n 5000km mee gereden zie ik).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Tegenwoordig worden de onderhoudsregistraties bijgehouden in het systeem van Ford zelf. Via de FordPass app kun je die dan inzien.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-06 16:43
Morning,

Als deze Focus geimporteerd is door de verkoper zelf, zou je kunnen vragen naar het taxatie rapport.

Dealers die auto's importeren werken samen met taxateurs, die taxeren de auto vrijwel altijd veel lager dan wat wij kunnen terugvinden in de referentie tabellen en betalen daarom uiteindelijk veel minder BPM.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 07:12
Ik heb in mijn achterlicht van mijn Ford Focus (2013) een aanzienlijke hoeveelheid water staan (zichtbare laag water, geen condens).
Heeft iemand hier ervaring mee en of dit eenvoudig te verhelpen is (nieuwe rubbers?).

Without engineers science is just philosophy. Elk welkwoord zijnt gelijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Joarie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:07:
Ik heb in mijn achterlicht van mijn Ford Focus (2013) een aanzienlijke hoeveelheid water staan (zichtbare laag water, geen condens).
Heeft iemand hier ervaring mee en of dit eenvoudig te verhelpen is (nieuwe rubbers?).
Gaatje boren onderin is een veelgebruikte optie. Uiteindelijk zal je het moeten vervangen, want in plaats van rood ga je groen licht uitstralen door de algen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joarie
pjottum schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Gaatje boren onderin is een veelgebruikte optie. Uiteindelijk zal je het moeten vervangen, want in plaats van rood ga je groen licht uitstralen door de algen.
Thanks!
Er zit standaard geen kleine drain in die lampen? Klinkt een beetje als een McGuyver-oplossing. Maar voor zo'n oude auto durf ik het wel aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:49
Joarie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Thanks!
Er zit standaard geen kleine drain in die lampen? Klinkt een beetje als een McGuyver-oplossing. Maar voor zo'n oude auto durf ik het wel aan.
Is een auto uit 2013 tegenwoordig al oud :p bij oude auto's moet ik denken aan een Starlet uit '93 of zo..

Anyhow, afgelopen weekend heb ik de Focus weer eens afgesopt, ziet er weer netjes uit nu :) ik kwam er achter dat die chroomlaag op de velgen een verflaagje lijkt te zijn, dat hebben ze toch best knap voor elkaar gekregen.. helaas laat het nu op een paar plekken los, en zie ik daar een soort donkergrijze grondverf onder zitten. Weet iemand of zoiets normaal is na 1,5 jaar?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22-06 00:22

zion

I GoT my I on U

pjottum schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Je krijgt alleen maar algen als je al contaminatie hebt, dus dat hoeft niet noodzakelijkerwijs...
en ik ben het eens met @Widow , een auto uit 2013 "oud" noemen is wel een beetje overdreven...
Sowieso, als een auto minder oud is dan dat een persoon er legaal in mag rijden kan je het niet over oud hebben, als ik zo naar die broekies van 18 17 kijk die ik in een auto zie zitten...

[Voor 27% gewijzigd door zion op 31-05-2021 15:45]

10-08-1999 - 10-08-2020, 21 jaar zion @ Tweakers.net
Nieuwe Systeem: AMD R7:5800X, 32GB-3600, 2TB SSD's, 34" 1440P-UW, Rift-S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joarie
Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb. Het lijkt erop alsof de achterlamp niet goed is teruggezet waardoor de afdichtrubber op de dwarsstijl ligt ipv in de inkeping. Hierdoor kan water makkelijk bij regen via de stijl in de lamp druppen.

Was nog lastig om een demontage-instructie te vinden want de handleiding behandeld alleen de 4- en 5-deurs, en niet de stationwagon -O-

Gelukkig biedt youtube uitkomst met wat zoekopdrachten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 07:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Morning,

Iedereen die een (kennis van) Ford heeft ziet meteen dat het een import is (kenteken icm oud model).
Is op zich niet erg ;) alhoewel ik de prijs wel erg hoog vind met die km stand.
Ik denk dat je voor dat geld ook wel een niet-import kunt krijgen, of een import uit 2019 met dezelfde km stand (nieuw model).

Deze bijvoorbeeld (geen import) https://www.carnext.com/n...ord/focus/wf0p-kd74-80u8/
oke dat is een trend :P maar iets verder zoeken vind je vast een meer aangeklede versie.

[Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 31-05-2021 20:56]

• Skoefel
nuffy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Je banden zelf kunnen ook te comfortabel zijn = zachte wang wat een zwabbergevoel geeft . De active versie is ook ( 2cm ? ) hoger wat een nadeel is en wellicht hogere trekhaakkogel waardoor de caravan achterover leunt .
Die Mondeo met 2.0 turbo staat vast niet op 15 inch ballonbanden en heeft een sportief onderstel en langere wielbasis ( pluspunt )

Dat opgegeven trekgewicht geeft de fabrikant zelf op en wordt paar keer eea getest of dat lukt ( stilstand/helling proef ) verder niks.
Er zijn bijv C segmenters van 1200kg waar 1700kg achter mag 7(8)7 .
Dus dat is leuk met een gewone aanhanger maar hou je liever met caravan aan die 75% adviesregel wegens de hoogte breedte = windvanger .
De oplossing is gevonden.. en zoals ik al had verwacht niks te maken met gewicht van de caravan.

Het zat hem in de combinatie van de bandenspanning (verhoogt na 3,5) en ACC icm lane assist.

Wanneer de ACC aangaat (dus ook lane assist) gedraagt de auto zich onstabiel, auto gaat slingeren etc. Zonder ACC nergens geen last van en zonder problemen 90 tot 100km per uur kunnen rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Skoefel schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:46:
[...]

De oplossing is gevonden.. en zoals ik al had verwacht niks te maken met gewicht van de caravan.

Het zat hem in de combinatie van de bandenspanning (verhoogt na 3,5) en ACC icm lane assist.

Wanneer de ACC aangaat (dus ook lane assist) gedraagt de auto zich onstabiel, auto gaat slingeren etc. Zonder ACC nergens geen last van en zonder problemen 90 tot 100km per uur kunnen rijden.
Is ACC en Lane Assist een onlosmakelijke combi op jouw auto? Dus kun je alleen ACC gebruiken als Lane Assist ook actief is? Dat is wel serieus naadje als dat zo is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skoefel
Timmert schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Is ACC en Lane Assist een onlosmakelijke combi op jouw auto? Dus kun je alleen ACC gebruiken als Lane Assist ook actief is? Dat is wel serieus naadje als dat zo is.
Hiervoor ga ik nog even langs de dealer, krijg het zelf niet gevonden in het menu.
Ik kan Lane Assist uitzetten als de auto niet op (A)CC staat.
Zet ik de Adaptive CC uit en alleen CC, heb ik alsnog Lane Assist.

Verder heb ik toch nog een probleempje waardoor ik naar de dealer moet.
Kofferbak gaat elektrisch open, zit een sensor onder de kofferbak.
Allemaal leuk en aardig als je met bier aan het sjouwen bent, echter als er een fietsendrager opzit, en je in de buurt van die sensor komt gaat de kofferbak spontaan open.. elke keer gelukkig net op tijd kunnen zijn om de klep tegen te houden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GekkeRipper
Knopje op je stuur met icoon van het stuurtje zet lane centrering uit. Knopje op de linker hendel zet lane assist uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skoefel
GekkeRipper schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:17:
Knopje op je stuur met icoon van het stuurtje zet lane centrering uit. Knopje op de linker hendel zet lane assist uit.
Zie het nu inderdaad, lol.. tnx

• Tornado1.0
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-06 17:11

Tornado1.0

Work in progress

Sinds twee dagen heeft het touchscreen van mijn 2019 fiësta ineens een heel ander thema. Alles werkt verder, heb alleen gemerkt dat mijn favoriete bestemmingen weg zijn. Is er een update uitgebracht of gaat hier iets mis?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Rennie01 of andere Kuga PHEV rijders: hoe bevalt die auto jullie? Wat is fijn en wat is niet fijn? Ik heb hem zelf proefgereden, ik vond hem heerlijk stil, superieur audiosysteem (die b&o upgrade), het schermpje was klein maar wel heel helder en hij was redelijk vlot, maar voelde toch wat trager dan vergelijkbare auto’s. En, dat stoorde me misschien het meest, die cvt bak maakt wel veel toeren als je ff gas geeft, maar goed, dat is hoe zo’n bak werkt natuurlijk. Went dat dus :)?

• imeR
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-06 17:41
Tornado1.0 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:40:
Sinds twee dagen heeft het touchscreen van mijn 2019 fiësta ineens een heel ander thema. Alles werkt verder, heb alleen gemerkt dat mijn favoriete bestemmingen weg zijn. Is er een update uitgebracht of gaat hier iets mis?
Ziet het er nu zo uit? Dat is inderdaad een nieuwe versie (sync 3.4)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-06 17:11

Tornado1.0

Work in progress

imeR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:42:
[...]

[Afbeelding]
Ja dat is het, dankjewel.

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rennie01
ZieMaar! schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:42:
@Rennie01 of andere Kuga PHEV rijders: hoe bevalt die auto jullie? Wat is fijn en wat is niet fijn? Ik heb hem zelf proefgereden, ik vond hem heerlijk stil, superieur audiosysteem (die b&o upgrade), het schermpje was klein maar wel heel helder en hij was redelijk vlot, maar voelde toch wat trager dan vergelijkbare auto’s. En, dat stoorde me misschien het meest, die cvt bak maakt wel veel toeren als je ff gas geeft, maar goed, dat is hoe zo’n bak werkt natuurlijk. Went dat dus :)?
Hoi, de Kuga PHEV. Bevalt me verrassend goed. Rijdt zeer aangenaam en ook de sport stand is een aanrader.
Qua ruimte: koffer best ok. Achterin verrassend ruim. (ik kom van een Superb, dus ik wist dat ik qua ruimte flink zou moeten inleveren. Ik heb de Vignale. Geluid is uitstekend en scherm prima. Navigatie vind ik bij opstarten wat traag, maar niet storend traag. Ook de elektrisch actieradius valt me ontzettend mee. Als je niet echt lange afstanden hoeft te rijden, kun je bijna alles op de accu doen.

Mocht je nog vragen hebben, PM me gerust!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
imeR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:42:
[...]

[Afbeelding]
Apart dat de 2019 versie deze Sync 3.4 krijgt, maar dat het voor de 2017 niet beschikbaar is via de Sync Update pagina.

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:08
Voor de echte tweaker: https://cyanlabs.net/applications/syn3-updater/. Gewoon lekker zelf updaten naar 3.4 dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:04
laat ook maar

[Voor 96% gewijzigd door T-Rut op 08-06-2021 08:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23:29

amphora

Websites & Fotografie

Titanicfanatic schreef op maandag 7 juni 2021 @ 05:59:
Voor de echte tweaker: https://cyanlabs.net/applications/syn3-updater/. Gewoon lekker zelf updaten naar 3.4 dus.
Voegt 3.4 nog iets toe als je eigenlijk alleen maar Apple CarPlay gebruikt?

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

amphora schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Voegt 3.4 nog iets toe als je eigenlijk alleen maar Apple CarPlay gebruikt?
Nou, los van de carplay-overlay over sync zijn er wel wat dingen voor verbetering vatbaar dus ik hoop het wel. Om te beginnen de speakers die random uitvallen en waar de enige oplossing de noodoproepknop voor indrukken is. Dan nog de stabiliteitsproblemen zelf, soms gaat de unit gewoon uit, en dan even later weer aan. Volume is wisselend (ene keer is 6 echt hard, andere keer is 6 vrij zacht) en nog wat van dat soort dingen.

Ik heb nog de milde variant begreep ik op het focusforum, er zijn mensen die dagelijks met niet-werkende speakers te maken hebben of uitvallende schermen. Bij mij gebeurt het zo nu en dan. Speakers eigenlijk vooral als ik in een rit een paar korte stukjes maak en dus steeds motor uit/aan doe.

Of ze opgelost worden in versie 3.4 weet ik niet, maar instabieler kan het niet worden lijkt me zo :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23:29

amphora

Websites & Fotografie

Pixeltje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:44:
[...]
Of ze opgelost worden in versie 3.4 weet ik niet, maar instabieler kan het niet worden lijkt me zo :+
Ik merk soms dat CarPlay helemaal niet werkt. Koppel iPhone, begint te laden dus er is contact, maar geen CarPlay scherm. Auto helemaal uit, deur op slot (zodat systeem echt ff uit is) en dan werkt het weer, maar super irritant (Ford Fiesta 2018 overigens)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:08
Er is een forum bij Cyanlabs, mogelijk dat daar te vinden is wat de fixes zijn: https://community.cyanlabs.net/

• Slaapje
Sinds vandaag een focus uit 2017 voor de deur met sync 3. Nu heb ik Android auto zonder problemen aan de praat gekregen, alleen blijft Google maps hangen op "route wordt berekend". Geen idee waarom, maar werken doet het niet. Is dit een bekend euvel en is er een oplossing voor?

To dare is to do

• OMD
Slaapje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:09:
Sinds vandaag een focus uit 2017 voor de deur met sync 3. Nu heb ik Android auto zonder problemen aan de praat gekregen, alleen blijft Google maps hangen op "route wordt berekend". Geen idee waarom, maar werken doet het niet. Is dit een bekend euvel en is er een oplossing voor?
Sync geeft toch alleen weer wat je telefoon doet? Doet je toestel het wel zodra je hem unplugged?

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Slaapje
Cache legen was de oplossing

To dare is to do

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-06 15:32
Zijn er hier mensen die een Focus 1.5 Ecoboost (150 of 182 Ps) rijden met een automaat? Hoe is jullie ervaring?

Ik ga binnenkort even kijken naar een 1.5 182 met automaat, als ik voldoende interesse heb zal ik uiteraard een proefrit vragen. Maar gezien in het verleden de handbakken van Ford veel aangenamer waren dan de automaten ben ik op zoek naar recente ervaringen :)

Gamertag: I Darks I

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 00:35
Nog steeds erg blij met mijn Focus, zou hem zo weer kopen.

[Voor 3% gewijzigd door Spacejockey op 14-06-2021 22:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:33
Darks schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:46:
Zijn er hier mensen die een Focus 1.5 Ecoboost (150 of 182 Ps) rijden met een automaat? Hoe is jullie ervaring?

Ik ga binnenkort even kijken naar een 1.5 182 met automaat, als ik voldoende interesse heb zal ik uiteraard een proefrit vragen. Maar gezien in het verleden de handbakken van Ford veel aangenamer waren dan de automaten ben ik op zoek naar recente ervaringen :)
Jazeker, 1.5 150pk aan 8traps automaat.
Zou het zo weer doen.
Minpunten:
- schakelen van of naar Reverse gaat enigszins traag (als in seconde). Ben daar aan gewent geraakt en schakel dus iets eerder terug
- hij wil bij mij 1 versnelling (4 naar 5) enig rauw doorzetten, in sportstand ben ik dat kwijt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-06 00:05

Bij de Focussen van het nieuwe model (2018 en later) heb je in de betere versies een draaischijf (ipv handel) die gekoppeld is aan een automatische 8-bak. Die is prima. De automaten van andere modellen zijn trouwens de afgelopen twee jaar ook haast allemaal vervangen door modernere varianten. De Focus met 182pk wil uiteraard wel. In een beetje leuke uitvoering lijkt mij dat een prima keuze. Kies bij de automaat voor Active Park Assist 2, die kan volledig autonoom inparkeren in tegenstelling tot de handbak.

• Darks
tomhster schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:06:
[...]

Bij de Focussen van het nieuwe model (2018 en later) heb je in de betere versies een draaischijf (ipv handel) die gekoppeld is aan een automatische 8-bak. Die is prima. De automaten van andere modellen zijn trouwens de afgelopen twee jaar ook haast allemaal vervangen door modernere varianten. De Focus met 182pk wil uiteraard wel. In een beetje leuke uitvoering lijkt mij dat een prima keuze. Kies bij de automaat voor Active Park Assist 2, die kan volledig autonoom inparkeren in tegenstelling tot de handbak.
Bedankt, misschien dat ik morgen na het werk even ga kijken. Is altijd gevaarlijk wel 😉

Op zich heb ik meer vertrouwen in de nieuwere A8 automaten met koppelomvormer dan de Powershift toestanden uit het verleden, maar hier en daar lees ik toch een negatieve ervaring. Als ik ga testen laat ik mijn ervaring weten.

Ik rijd nu een 2.0 Tdci Focus Titanium van 2013 en die handbak is me altijd prima bevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skoefel

Ik heb de 2021 Focus Active (station) 150PK met automaat, rijd zelf (bijna) altijd in ECO stand. Prima automaat, schakelt fijn en soepel.

• Ewivis
tomhster schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:06:
[...]

Ik dacht dat met de 1.5 in combinatie met automaat wel wat motorproblemen bekend zijn. Dit geldt niet of minder met de handgeschakelde.

• OMD
Hier een 125pk met automtaat. Niet altijd even soepel en bij mij is het vooral van 2 naar 3 wat een schokje geeft. Verder rijdt het heerlijk maar ja, ik rijd al 15 jaar automaat :)

• SniperGuy
Ewivis schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Ik dacht dat met de 1.5 in combinatie met automaat wel wat motorproblemen bekend zijn. Dit geldt niet of minder met de handgeschakelde.
Dat is als het goed is alleen bij de 1.5 4-in-lijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ewivis
SniperGuy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:44:
[...]

Dat is als het goed is alleen bij de 1.5 4-in-lijn :)
Ja klopt, sorry had het idee dat we het over die hadden :)

• SniperGuy

Is dat de 3 of 4 cilinder? De 4 cilinder icm automaat wil nog wel eens een zuiger laten barsten omdat de automaat te laag in de toeren blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darks
SniperGuy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Is dat de 3 of 4 cilinder? De 4 cilinder icm automaat wil nog wel eens een zuiger laten barsten omdat de automaat te laag in de toeren blijft.
Een stockwagen van dit jaar dus dat is sowieso de recente 3 Cilinder en automaat. :)

• Dragunov
  • Laatst online: 22-06 20:03
Vraag mij af of er al nieuws is omtrent de heropening van de fabrieken in Duitsland (Saarlouis en Cologne).

Gelezen dat de f-150 terug in productie is gegaan sedert gisteren

• Rennie01
Vandaag de Map_8630403394_Update ontvangen voor de sync 3. Als ik deze wil installeren krijg ik deze foutmelding: mem_err01
Heeft nog iemand hier last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 22-06 20:03
Te weinig geheugen op je SYNC3, ikzelf maak gebruik van SynUpdater om SYNC3 en de maps van een update te voorzien.

Ford Köln start aanstaande maandag (21 juni) terug met bouwen van de Fiesta

[Voor 26% gewijzigd door Dragunov op 20-06-2021 20:02]

• SniperGuy
In Roemenie heb ik niets vernomen van vertragingen door chiptekorten. Puma's worden zelfs maanden eerder geleverd dan in eerste instantie gepland :)

Ik heb een nieuwe voorruit nodig: rond de 1600-1700 euro :o
Regen+licht sensor en verwarmd. Ik laat het mooi door de dealer doen ipv die HPX4 hars-snuivers

[Voor 35% gewijzigd door SniperGuy op 21-06-2021 11:41]

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True