Nou, als ik toch zo lekker aan het typen ben, maar weer eens een status updateje van mijn eigen projectje:
Mebu is op vakantie tot 3-8, nouja hopelijk kort daarna dan, maar in ieder geval vóór 13 september, want ik heb me gister aangemeld voor EFE om erbij te kunnen zijn op de Fiestaclub Members Lane

Kleine wijziging gemaakt in de order, de Turbosmart EM Kompakt VR2 Dual-Port word een Turbosmart Kompakt EM BOV Plumpback VR2, omdat er toch wel wat problemen zijn met de Dual Port (zegt TS zelf, ongeveer 25% gaat lekken), en ondanks ik het jammer vind van het "Tssssj" (afblaasgeluid), past de Plumpback wel beter in mijn strategie van de auto zo stock mogelijk over laten komen....
In de tussentijd dan maar kleine dingetjes doen:
:strip_exif()/f/image/cb0Y0aO7YqD27Vb2SRAHlrtV.jpg?f=fotoalbum_large)
Original Ford Performance AVC sport antenne.
Philips Silvervision Knipperlichten, ik vind het écht een verschil maken dat die oranje gloed weg is uit de koplampen.
En hoe spendeer ik mijn vrijdagavond? Nou het was me gistermiddag te heet, dus zodra het begon te schemeren ook de achter knipperlichten maar vervangen voor Silvervisions....
Tip: de populairste YT video’s kloppen niet helemaal, Voor iig 2015 fiesta’s, je moet 2 schroeven aan de buitenkant losmaken, en dan 1 aan de binnenkant van de kofferbak, waar wat extra plastic zit, dan de 2 plastic bekleding iets lostrekken (klikmechanisme, dus kost enige kracht/wrikken) dan het tapijt, en dan kan je bij de binnenste grote plastic plug...... eerste lamp duurde 20 min., de 2e 10min. dus is echt niet een heel groot werkje als je weet hoe het gaat, en je auto gaat er heel veel sjieker van uit zien.
Ze knipperen trouwens gewooon oranje als je knippert (zelfs feller dan de oude oranje bolletjes)
:strip_exif()/f/image/EDyARC9AftLr6aXRwQt3Ko5Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindelijk mijn zwarte wielmoeren erop,
1x McGard slotbout, 3x MR Wielmoeren 12 x 1.50 x 37 D20MM STAR Zwart (Tuning), mooie van deze MR's is dat ze rond zijn, en dus al bijna een slotbout op zich.
Ook zijn ze exact dezelfde dimensies als de McGard. Let wel op dat als je deze wielmoeren wilt hebben, dat je de "Tuner moeren adapter 70MM KOP17 en KOP19" meebesteld want anders kan je ze niet monteren, erg goed qua anti-diefstal dus
En JA, die vreselijke rode TEC naafdoppen gaan er zo spoedig mogelijk af. Ik wilde er eigenlijk Zwarte Ford Original Parts "Ford" 60MM Black naafdoppen op hebben, maar die bestaan niet. (allen 54,5 of 63MM, en 60MM alleen in het blauw.)
Dus komen dinsdag deze binnen:
:strip_exif()/f/image/21YtUBo7F35bVJ3Xow9dgn2A.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij begint al bijna zijn nickname eer aan te doen, hij wordt steeds zwarter....
Wat staat er nog op de planning voor EFE 13 september? (European Ford Event)
Ford Performance Ventieldopjes zwart (reeds besteld, verwacht ik maandag/dinsdag)
Ford Performance Kentekenplaat (Achter, reeds besteld, verwacht ik maandag/dinsdag) (Ik had er 2 besteld voordat ik erachter kwam dat er voor helemaal geen reclame op staat, en dat vind ik mooier, dus die laat ik zo)
Andere Naafdoppen (zoals reeds gezegd, T&T zegt Dinsdag)
En dan natuurlijk Mebu, hopelijk kort na 3-augustus, wat neerkomt op:
Airtec Symposer Delete
Airtec Turbo Elbow
Revo OEM+ Crossover Pipe (gaat direct op mijn ITG Maxogen Pro)
Turbosmart Kompakt EM BOV Plumb Back VR2
Revo Stage 1 Software
Revo SPS Serial Port Switch
Bij elke stap die ik maak houdt ik in mijn achterhood 4 dingen:
Het mag niet opvallen.(zoals mijn zus altijd zegt: mensen moeten denken "waarom is deze auto nou mooier dan die andere die ik net zag, dus geen extra plastic/spoilers, maar allemaal subtiele dingetjes).
Het mag niet (veel) meer herrie gaan maken. (geluid zal iets veranderen omdat er zodirect veel meer/makkelijker lucht opgezogen, en dus ook teruggeblazen zal worden als hij straks 70MM free-flow heeft ipv 70MM > 55MM met heel veel restrictors, maar basically blijft het aantal decibelen hetzelfde).
Het moét 100% street/apk legal zijn.
Het moet 100% binnen de specificaties van "Super Stock" vallen.
Update: vandaag eindelijk bericht van MEBU, alle spulletjes zijn binnen, morgen even telefonisch datum prikken, dus hij zou binnen een week Stage 1(+) moeten zijn
[
Voor 7% gewijzigd door
zion op 03-08-2020 19:38
]