Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 89 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

afgelopen zaterdag getekend voor een Focus Wagon ST-3
Nu ruim 5 maanden wachten :'(

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-09 13:57
@Strider, geen probleem hoor, ikzelf was er totaal niet in thuis, ondertussen weet ik iets meer waar ik op moet letten met BPM etc.

Zelf importeren is een optie die ik ook aan het bekijken ben, maar de auto's die ik zie staan ook 200-400km van mij vandaan, en ik heb helaas geen vrienden die even mee kunnen rijden om de auto goed te controleren op mankementen, en een miskoop is zo gedaan met mijn beperkte kennis :D.

Mijn garage kijkt ook met me mee op internet en ook vlak over de grens kent hij een aantal dealers en zou hun ook polsen voor een C-Max die aan mijn specificaties voldoet. Maar dat kan nog wel eens weken duren..

Het is dat mijn vrouw iets te zeggen wil hebben over het model anders was ik waarschijnlijk allang geslaagd voor een mooie Focus Wagon..
Maarja mijn vrouw wil absoluut geen stationwagon en het liefst ook geen lage instap..
Al komt ze sinds gisteren op het laatste een beetje terug, komend weekend lopen we weer even 2-3 dealers af om wat "lagere" modellen te bekijken zoals de Focus, Astra en Megane etc..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:03
Soms moet je gewoon wat verder weg zoeken als je specifieke wensen hebt (en zo groot is Nederland nu ook weer niet). De C-Max van mijn vrouw (wilde ook een hoge instap) hebben we dan ook 150 km van huis gevonden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
De C-Max is wel populair onder de vrouwtjes merk ik hier... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MrJ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Heeft de 4 cilinder ook als 'feature' het uitschakelen van een cilinder?
De onze niet. Later is er een 165pk versie op de markt gekomen, die heeft dat mogelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
MoldyInko schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:04:
De C-Max is wel populair onder de vrouwtjes merk ik hier... :+
Dat klopt, helaas is het aanbod niet heel groot, en wat er online staat is vaak geimporteerd wat mij alweer bedenkingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26

Wootlock

Evilution

Nivida_intel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:56:
afgelopen zaterdag getekend voor een Focus Wagon ST-3
Nu ruim 5 maanden wachten :'(
Mooie keuze.
Ik ben ook op zoek naar een ST wagon, maar de meeste die ik zie zijn geimporteerde schade auto's :'(
Een nieuwe laat mijn financiele situatie even niet toe :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wootlock schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Mooie keuze.
Ik ben ook op zoek naar een ST wagon, maar de meeste die ik zie zijn geimporteerde schade auto's :'(
Ben ook al even bezig naar een Focus Wagon. Er zijn 2 smaken: geïmporteerd of ze trillen bij 3e cilinderuitschakeling (dat is bij de eerste modellen het geval, die blijkbaar af en toe worden ingewisseld). Ik overweeg om helemaal nieuw te kopen dan zit je iig safe.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 27-05-2020 11:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26

Wootlock

Evilution

Sport_Life schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Ben ook al even bezig naar een Focus Wagon. Er zijn 2 smaken: geïmporteerd of ze trillen bij 3e cilinderuitschakeling (dat is bij de eerste modellen het geval, die blijkbaar af en toe worden ingewisseld). Ik overweeg om helemaal nieuw te kopen dan zit je iig safe.
Ik rijd nu al een Focus wagen (2013, titanium uitgevoerd) en die heeft geen cilinderuitschakeling :)
Specifiek doel ik op een "echte" ST ipv een ST line.
Lastig om een auto van 2015 of jonger met een kilometer stand van 80-100k die ook nog betaalbaar is :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wootlock schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Mooie keuze.
Ja en mijn Ford Fiesta word een project auto :)
Dus weg gaat hij niet hoogstens een jaar eruit :')

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nivida_intel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:58:
[...]

Ja en mijn Ford Fiesta word een project auto :)
Dus weg gaat hij niet hoogstens een jaar eruit :')
Een ST-3 is niet verkeerd! Wat wordt het 'project' aan de de Fiesta? Hij is nog niet oud genoeg voor een restauratie toch? ;)

Ik heb net gehoord dat mijn nieuwe focus toch nog in juni geleverd gaat worden (hoogstwaarschijnlijk. Das goed nieuws want de leasemij gaf aan dat de productie stil ligt maar de dealer zegt dat het ding al bijna onderweg is. 8)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Pixeltje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Een ST-3 is niet verkeerd! Wat wordt het 'project' aan de de Fiesta? Hij is nog niet oud genoeg voor een restauratie toch? ;)

Ik heb net gehoord dat mijn nieuwe focus toch nog in juni geleverd gaat worden (hoogstwaarschijnlijk. Das goed nieuws want de leasemij gaf aan dat de productie stil ligt maar de dealer zegt dat het ding al bijna onderweg is. 8)
De auto gaat aan de buitenkant helemaal terug naar de originele staat.
Dus alle kleine schade's die erop zitten worden eraf gehaald en de auto gaat helemaal (jaja HELEMAAL) opnieuw gespoten worden. Daarna gaat de auto door naar een poetsbedrijf waar een harde coat opkomt zodat de lak aan de buitenkant voor de komende 10 jaar bestand is tegen kleine schade's zoals jassen en spijkers van spijkerbroeken.
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/100649260_2767110043397297_8407508480327417856_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=MXz-_P0iqZYAX-G7BMQ&_nc_ht=scontent.fams1-1.fna&oh=2423385798ef0dd230cb8a466204af31&oe=5EF5C798

Wat betreft de Focus betreft moet die van mij gewoon van de grond worden opgebouwd, en ze gaan binnenkort de productie opstarten en eerst de achterstanden wegwerken. Helaas was er geen Focus wagon ST3 op voorraad dus dat word geduldig streepjes op de muur zetten

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Vandaag na een tweede proefrit deze, geimporteerde, Focus Wagon ST Line gekocht. :)

https://www.ardeaauto.nl/ford-occasions/detail///8313573

Dit als vervanging van een 290pk VW Golf V Gti. Maar ben er blij mee.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:47
MrJ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:39:
Vandaag na een tweede proefrit deze, geimporteerde, Focus Wagon ST Line gekocht. :)

https://www.ardeaauto.nl/ford-occasions/detail///8313573

Dit als vervanging van een 290pk VW Golf V Gti. Maar ben er blij mee.
Volgens het kenteken een Catalogusprijs van €188968, doe je goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

imeR schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Had al aangeven dat ze die even moesten corrigeren bij het RDW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
imeR schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Wel interessant dan voor leasers die ook benzine mogen leasen.. Ik zou geen eigen bijdrage hoeven te betalen dan ;) (max cataloguswaarde van 20k)

Maar goed, het blijft een fijne auto, de Focus!

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 27-05-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
darkkingll schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:14:
[...]

Wel interessant dan voor leasers die ook benzine mogen leasen.. Ik zou geen eigen bijdrage hoeven te betalen dan ;) (max cataloguswaarde van 20k)
Juist wel toch, je gaat er ruim 160k overheen. Om nog maar te zwijgen over de bijtelling.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 27-05-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:36
Kom ik eindelijk weer eens een Fiesta tegen die bijna alle gewenste opties heeft, staat er natuurlijk weer geen kenteken bij de advertentie:

https://www.autoscout24.n...a5-77174c08cc19?cldtidx=4

Dus contact opgenomen met de dealer: Belgische import + kenteken was H-890-TV.
Betaalde BPM opgezocht en gevraagd waarom er maar € 166,- aan BPM is betaald --> gebruikersschade :')

Als ik dan aangeef dit vreemd te vinden met uitleg (dit zou volgens Autoweek € 860,- moeten zijn) + vraag of er een kopie van een Car Pass document is bijgeleverd krijg ik dit als antwoord ;w :

Ik denk niet dat je helemaal weet hoe het werkt, maar nogmaals ik heb het rapport erbij dat kan je inzien. Auto heeft geen schade gehad. Er zit geen carpass bij aangezien ik de auto gekocht heb in het kader van zomeenemen. Vandaar dat het onderhoud erbij zit. Contact gegevens van de 1ste eigenaar staan daar ook allemaal op alles is 100% kloppend auto’s met een taxatie rapport invoeren doen 9 van de 10 autobedrijven waaronder de grote dealers. Op een zwarte auto zitten nu eenmaal meer krassen als op een witte vandaar de afschrijving.
Vandaar dat ik zeg kom langs kan je alles zien dat het verhaal klopt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
@Strider Goed dat je er naar gevraagd hebt. Ik zou deze lekker staan en naar de volgende kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43
MoldyInko schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:59:
@Strider Goed dat je er naar gevraagd hebt. Ik zou deze lekker staan en naar de volgende kijken.
Zou ik ook doen, het kan best zijn dat zijn verhaal klopt, maar dat kun je op geen enkele manier controleren.

Ze kunnen de BPM vaak wel omlaag krijgen door bij de keuring krasjes op te nemen als nieuwe spuitdelen en daarmee de afschrijving inderdaad hoog maken. Maar de BPM is wel erg laag en het zal lastig zijn om te bevestigen dat er geen grotere schade op gezeten heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Vandaag een eerste proefrit in een Fiesta Titanium MK8 gemaakt, eigenlijk beviel alles wel behalve de stoelen.
Met een uitgedraaide lendesteun kreeg ik nog steeds het gevoel dat er iets in mijn rug drukte. Ik denk niet dat ik lang comfortabel in deze stoel kan blijven zitten, erg balen.

Herkennen anderen dit?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 23:11
Wat mij bij mijn Fiesta uit 2018 ook tegenvalt zijn de stoelen. Ben al 2 jaar aan het klooien maar een echt lekkere zitpositie kan ik voor langere tijd niet vinden. Ik dacht zelf om eens een St-line te proefrijden om te zien of die stoelen beter bevallen.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ron!n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:25:
Wat mij bij mijn Fiesta uit 2018 ook tegenvalt zijn de stoelen. Ben al 2 jaar aan het klooien maar een echt lekkere zitpositie kan ik voor langere tijd niet vinden. Ik dacht zelf om eens een St-line te proefrijden om te zien of die stoelen beter bevallen.
Krijg jij dan last van je rug, of zit je gewoon niet lekker? Want de stoel kan wel vrij laag/diep, en ook het stuur kun je goed verstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 30-05-2020 17:02 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 31-08 23:11
Ik zit niet helemaal lekker, last van mijn rug valt wel mee. En inderdaad de stoel en het stuur zijn prima te verstellen, heb gewoon het gevoel dat ik ondersteuning mis. Moet wel zeggen zat ik met 1,82 m en 93 kg ben.. :$

What's in the case?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag getekend voor een Ford Focus Titanium business 125pk met veel opties (eind 2019). Heel blij mee :). En geen trillingen, volgens mij is dat bij de nieuwere modellen verholpen of het lag aan de St line die we ook proef hebben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ron!n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:17:
Ik zit niet helemaal lekker, last van mijn rug valt wel mee. En inderdaad de stoel en het stuur zijn prima te verstellen, heb gewoon het gevoel dat ik ondersteuning mis. Moet wel zeggen zat ik met 1,82 m en 93 kg ben.. :$
Wel vervelend dat je hier na 2 jaar nog last van hebt, sta je dan niet op het punt om naar een andere auto te kijken? Afgelopen zomer heb ik 5000km in een Toyota Yaris (huurauto) gereden. Ik heb de auto de eerste 1500km helemaal vervloekt, standaard kreeg ik na 1 uur last van mijn rug, wonderbaarlijk genoeg ging dat in de km's daarna weg. Ik had toen precies hetzelfde probleem als met de Fiesta, een te grote druk in mijn onderrug. Op het einde van de vakantie vond ik de stoel wel prima, het leek erop dat mijn lichaam er aan gewend was geraakt.

Maar in mijn vorige auto, een v40, heb ik hier nooit last van gehad. Het was altijd een feest om weer in die stoel te mogen zitten. Stoel helemaal op het laagste punt, rugleuning helemaal recht en ik kon hier zonder problemen 14 uur aan 1 stuk in doorrijden zonder ook maar iets in mijn rug te voelen, echt fantastisch.

Maarja, ik ben opzoek naar een B-segmenter en ik denk dat alle stoelen in de B-segmenters gewoon niet zo goed zijn als in een C-segmenter.

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 30-05-2020 23:48 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Strider schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Krijg jij dan last van je rug, of zit je gewoon niet lekker? Want de stoel kan wel vrij laag/diep, en ook het stuur kun je goed verstellen.
Laag? Op z'n laagst zit ik nog steeds behoorlijk hoog in mijn Fiesta vind ik.

Sowieso vind ik de stoel geen sterk punt van deze auto. Korte zitting, te zacht waardoor je langzaam inzakt etc.

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 30-05-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
S_Chief schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:50:
[...]

Laag? Op z'n laagst zit ik nog steeds behoorlijk hoog in mijn Fiesta vind ik.

Sowieso vind ik de stoel geen sterk punt van deze auto. Korte zitting, te zacht waardoor je langzaam inzakt etc.
Ik heb al bijna 2 jaar geen auto meer, dus ik moet zeggen dat ik ben vergeten hoe laag een stoel voor mijn gevoel ingesteld moet kunnen worden. Ik weet niet meer hoe diep de stoel in mijn v40 ingesteld kon worden, ik weet nog wel dat ik de elektrische stoelen in een v40 niet kon waarderen omdat ze toen naar mijn mening niet laag genoeg konden.

Maar ben jij tevreden met de zitpositie in jouw Fiesta?

De MK8 waar ik vanmiddag geïnteresseerd in was had precies de opties die ik graag wilde hebben:
- Parkeer sensoren voor + achter (+ dan natuurlijk de parkeerhulp voor mijn vriendin = + punt),
- B&O Geluidssysteem (hier was ik overigens niet heel erg van onder de indruk, maar goed beter dan standaard)
- Afneembare trekhaak
- Adaptive cruise control
- Achteruitrijcamera

Alleen ze hadden het rechter deurpaneel bij een onderhoudsbeurt gedemonteerd om het slot te vervangen, en die was niet netjes terug gezet, er zat een kier rondom de handgreep. Voor de rest was de auto op een paar gebruikerssporen na in een nette staat.

Maar door die stoelen kreeg ik toch aardig wat twijfels, zoveel dat ik hem voor nu heb laten staan ondanks dat ik op het eerste gezicht gelijk verkocht was, exact wat ik zocht. Hij reed daarnaast ook echt goed.
Misschien dat ik de ST stoelen nog ga proberen, maar dan moet ik mijn budget nog een verder omhoog gaan schroeven, dat wil ik eigenlijk niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Strider op 31-05-2020 00:13 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Strider Nope. Blijft een groot minpunt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
@S_Chief heb jij de MK8 of de MK7.5 (en toevallig de ST lijn?) ? Zijn de stoelen van een MK7.5 beter? In MK7.5 reviews komt vaak naar voren dat de stoelen zo goed zijn.

Zou jij nu nog steeds een Fiesta kopen? Fijne stoelen zijn voor een leuke autorit toch wel erg belangrijk, daar kan eigenlijk geen optie tegenop.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Strider Is een mk 8. Betreft zakelijke lease (geen eigen keuze geweest). Voor het oog vind ik het nog altijd een leuke auto, en het stuurgedrag is uitmuntend voor zo'n klein ding, maar comfort is niet bepaald een sterk punt. Mijn privéauto's zitten gelukkig een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Sport_Life schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:12:
Vandaag getekend voor een Ford Focus Titanium business 125pk met veel opties (eind 2019). Heel blij mee :). En geen trillingen, volgens mij is dat bij de nieuwere modellen verholpen of het lag aan de St line die we ook proef hebben gereden.
Je hebt de Titanium gekocht maar alleen een proefrit in een St gedaan?

Zit wel een verschil in rij ervaring bij beide modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MrJ schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Je hebt de Titanium gekocht maar alleen een proefrit in een St gedaan?

Zit wel een verschil in rij ervaring bij beide modellen. :)
Nee we hebben bij elkaar zo'n 5 auto's gereden, waarvan 2x st line.
Vond zelf de Titanium fijner, maar komt ook dat we een comfort auto gewend zijn.
De auto die we kochten hebben we de halve dag in gereden gisteren (ff langs huis om kinderen op te halen, lunchen enz).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Sport_Life schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Nee we hebben bij elkaar zo'n 5 auto's gereden, waarvan 2x st line.
Vond zelf de Titanium fijner, maar komt ook dat we een comfort auto gewend zijn.
De auto die we kochten hebben we de halve dag in gereden gisteren (ff langs huis om kinderen op te halen, lunchen enz).
Ah ok, top. Dan heb je zeker genoeg gereden om een oordeel te vellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Strider schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:56:
[...]

Ik heb al bijna 2 jaar geen auto meer, dus ik moet zeggen dat ik ben vergeten hoe laag een stoel voor mijn gevoel ingesteld moet kunnen worden. Ik weet niet meer hoe diep de stoel in mijn v40 ingesteld kon worden, ik weet nog wel dat ik de elektrische stoelen in een v40 niet kon waarderen omdat ze toen naar mijn mening niet laag genoeg konden.

Maar ben jij tevreden met de zitpositie in jouw Fiesta?

De MK8 waar ik vanmiddag geïnteresseerd in was had precies de opties die ik graag wilde hebben:
- Parkeer sensoren voor + achter (+ dan natuurlijk de parkeerhulp voor mijn vriendin = + punt),
- B&O Geluidssysteem (hier was ik overigens niet heel erg van onder de indruk, maar goed beter dan standaard)
- Afneembare trekhaak
- Adaptive cruise control
- Achteruitrijcamera

Alleen ze hadden het rechter deurpaneel bij een onderhoudsbeurt gedemonteerd om het slot te vervangen, en die was niet netjes terug gezet, er zat een kier rondom de handgreep. Voor de rest was de auto op een paar gebruikerssporen na in een nette staat.

Maar door die stoelen kreeg ik toch aardig wat twijfels, zoveel dat ik hem voor nu heb laten staan ondanks dat ik op het eerste gezicht gelijk verkocht was, exact wat ik zocht. Hij reed daarnaast ook echt goed.
Misschien dat ik de ST stoelen nog ga proberen, maar dan moet ik mijn budget nog een verder omhoog gaan schroeven, dat wil ik eigenlijk niet.
Als je parkeerhulp vaak gebruikt zou je eigenlijk automaat moeten nemen, dan gaat t bijna helemaal vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mijn mk8 is zo leuk samengesteld dat er helemaal geen sensoren op zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03

Nullifiel

╞═══════╡

Sport_Life schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Als je parkeerhulp vaak gebruikt zou je eigenlijk automaat moeten nemen, dan gaat t bijna helemaal vanzelf.
Als je inparkeren erg lastig vindt dan is zo’n hulp wel handig. Als je het geen probleem vindt kan je het zelf vele malen sneller.

Ik heb de volautomatische hulp op mn focus station (automaat). Tijdens de proefrit 1x gebruikt, daarna nooit meer. (nu een half jaar in bezit) Ik vind het een traag en overbodig snufje.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08 16:52
JohanKupers schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:47:
Hoorde zojuist bij de Ford dealer dat volgende maand de kaart update voor de Sync 3 systemen wordt verwacht.
Is wellicht bekend wanneer deze update verwacht wordt? Ik moet nog een kaartupdate installeren (25 gig!), maar als er een nog bijgewerkte versie op korte termijn verwacht wordt wacht ik liever nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

timmie78 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Is wellicht bekend wanneer deze update verwacht wordt? Ik moet nog een kaartupdate installeren (25 gig!), maar als er een nog bijgewerkte versie op korte termijn verwacht wordt wacht ik liever nog even
Geen idee of je zo een versie kunt overslaan, kan zijn dat je toch eerst alle tussenliggende updates moet installeren.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nullifiel schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Als je inparkeren erg lastig vindt dan is zo’n hulp wel handig. Als je het geen probleem vindt kan je het zelf vele malen sneller.

Ik heb de volautomatische hulp op mn focus station (automaat). Tijdens de proefrit 1x gebruikt, daarna nooit meer. (nu een half jaar in bezit) Ik vind het een traag en overbodig snufje.
We parkeren regelmatig in het centrum en dan zijn de plekjes soms erg krap. Met camera krijg ik m overal wel tussen, maar mijn vrouw staat altijd 50cm van de stoep af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Sport_Life schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Ik weet niet hoevaak we het zouden gaan gebruiken, maar ze kan gelukkig nog wel wat schakelen :+

Maar ik denk niet dat ik nog een Fiesta ga kopen, de stoelen bevielen mij niet zo anders had ik de deal van vorige week wel laten doorgaan, die was erg goed en die auto is nu natuurlijk daarom nu ook al weer weg.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 29-08 08:30
Fiesta heeft z'n 180k beurt gehad, en nieuwe bandjes rondom. Vond m vanaf het begin vreselijk nerveus sturen, vooral op lengterichels en in lange hogere-snelheidsbochten (A12-A27, knooppunt Oudenrijn naar Rijnsweerd) zat je continu te corrigeren. Ook een keer op een 60-weg dwars gestaan doordat de achterkant ineens om kwam zetten...
Blijkt dat Landsail achter en Hankook voor niet goed samengaan. Nu 4 nieuwe Hankook's er onder laten zetten, rijdt een stuk beter. Blijft een speels autootje, maar niet meer nerveus, vrijwel geen correctie meer nodig in bochten en hij reageert ook vrijwel niet meer op lengterichels :Y

Blijft zonde dat ie nu zo veel stil staat... Als het veel blijft regenen misschien voor de verandering een rondje gaan toeren met de auto in plaats van de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Landsail :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb Landsails achter op mijn Focus en voor die prijs perfecte banden :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 29-08 08:30
Tja, had het kunnen weten, op het APK-rapport stonden twee gare banden achter, dus die zijn vervangen vlak voor de auto weg ging bij de vorige eigenaar. Had ook niet verwacht dat banden zo'n verschil konden maken in het weggedrag, dacht aanvankelijk dat de hele ophanging naar z'n grootje was. Gelukkig rijdt ie nu zoals het hoort en beschreven wordt in de reviews (speels) :Y

Profile had vorige maand een kortingsactie, tientje per Hankook band bespaard op deze manier, en voor 165 euro + zelf monteren een perfect sturend wagentje terug :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GekkeRipper
OgWok schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:01:
[...]

Heb Landsails achter op mijn Focus en voor die prijs perfecte banden :)
Sorry, maar jij bent af. De capaciteit om in een noodsituatie je auto op tijd tot stilstand te brengen en/of onder controle te houden, hangt voor een groot deel af van de banden. Om dan voor absolute C kwaliteit banden te kiezen en daarbij prijs/kwaliteit aan te halen vind ik onverantwoord.
De persoon waar ik op reageerde heeft het aan den lijve ondervonden.

Enkele tientjes besparen op veiligheid is dom. Ga aub met het OV zodat je andere weggebruikers niet in gevaar brengt :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:03
Voor mij niets anders dan Michelin. Ik wil de bovengemiddelde wegligging van mijn Focus niet verpesten door een mindere band.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
verstappen33 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Dat klopt, helaas is het aanbod niet heel groot, en wat er online staat is vaak geimporteerd wat mij alweer bedenkingen geeft.
Heb jij ondertussen al een C-Max gevonden? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Afgelopen februari mijn Focus RS mk2 ingeruild voor een mk3. Was op zich zeer tevreden met mijn auto maar de wagen had kostbaar onderhoud nodig (koppeling en distributie). Dus het was een keus: of nog minstens een jaar of 2 in auto blijven rijden of een andere kopen. Ik keek daarnaast al 10 jaar tegen hetzelfde dashboard aan (Focus 1.6, Focus ST, Focus RS) en wilde voor het dagelijks forenzen dus wat anders, meer van deze tijd, met bijbehorende gadgets en ook comfort. Ik kon voor de oude RS bijna 50% van de nieuw-waarde als inruil krijgen, geen slechte deal lijkt me. De mk2 staat nog te koop in Harderwijk.

Sinds februari heb ik pas 1100 km met de mk3 gereden...maar de wagen bevalt heel goed. Er zitten exact dezelfde stoelen in, de recaro kuipen, en daar kan ik uren probleemloos in zitten. Spijkerharde zetels, maar zeer comfortabel en uitgelezen voor mijn rug blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Strider schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:30:
[...]

Heb jij ondertussen al een C-Max gevonden? :)
Nee, we hebben er enkele bekeken en toch telkens weer "dingetjes" die niet klopten of de prijs was te hoog..
We hebben de eis om een hoge instap laten vallen en zijn wezen kijken naar een Focus, Astra en Megane van 3-4 jaar oud..

Uiteindelijk voor de Astra gekozen, deze was net wat luxer uitevoerd en aangezien we ook een Opel ter inruil hadden een goede prijs kunnen bedingen..
Dus geen Ford, maar weer een Opel..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:55
Afgelopen vrijdag mijn Ford Focus op mogen halen. Eerste indrukken zijn erg goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gide7PwDtO-Q9uu89vteZWbll1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxkOAQ195kwx6t9eHEjDwlaO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Jadero schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:06:
Afgelopen vrijdag mijn Ford Focus op mogen halen. Eerste indrukken zijn erg goed!

[Afbeelding]
Mooi! Nagenoeg dezelfde die ik sinds 3 dagen in bezig heb. ;)

Nu even aan het puzzelen qua geluid en performance. :)

https://www.focusclub.nl/...geluid-verbeteren.115729/
https://www.focusclub.nl/...tuning-ervaringen.115747/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
15 maart 2019 mijn FiST gekocht, en sinds die tijd al bezig andere velgen te vinden in het zwart, wilde eerst OZ Superturismo GT's, maar die worden niet meer gemaakt in het zwart voor mijn auto....
Dan maar TEC AS2's......

In totaal 4x velgen gekocht, én betaald om vervolgens na een maand te horen te krijgen "sorry, niet leverbaar, u krijgt uw geld teruggestort".....

Nu, na 3,5 maand hebben moeten wachten is JMS Speedwheels dan tóch over de brug gekomen, en heb ik ein-de-lijk mijn nieuwe velgen.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8Ry_TiBqRQY7aNeu3r5SsgV3C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uo7Q8n4V0Kx6Nkfin1iPvmPw.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W11LMVn0abArs4tH2Wj2nZUIKMY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idttW4B0MxxNwDGtYlykKu3S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mm60rY1TtIwcrDDgHvtVNAdz6lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puxxKjFAz2OKSKLQ1e3JBzLi.jpg?f=fotoalbum_tile

TEC AS2 8*18 4*108 ET45 icm Michelin Pilot Super Sports 225/35R18
(waarvan de banden ook niet geleverd wilde worden door de grote Nederlandse autobandenbedrijven omdat ze te breed zouden zijn, maar volgens een TÜV rapport en diverse online calculators moest het kunnen onder een ST, en ze zitten dan ook als gegoten....)

Voor de oplettenden: ja de zwarte bouten zijn in bestelling, net zoals originele zwarte naafdoppen en ventieldopjes van Ford Performance parts)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Nice... 225 breed, dat kan best hard door de bocht nu zeker :p

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Widow schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:43:
Nice... 225 breed, dat kan best hard door de bocht nu zeker :p
Stiekem kon ik met mijn ST al harder door de bocht dan met mijn 350Z, maar hij plakt lekker ja.
De 225 heb ik voornamelijk voor het rijcomfort, anders had ik 215/35R18 genomen, maar dan word de bandwand zo dun, 215mm*35%=75,25, 225*35%=78.75mm, dus 3,5mm meer "vlees" De originele banden waren 205*40R17 = 205*40%=82mm, dus zo is het maar 3,25mm minder dan het origineel, anders 6,75mm en dat ga je merken in rijcomfort.

Nouja, niet liegen zion, ik heb óók 225 omdat het er gewoon lekker vet uitziet, het vult nu echt perfect mijn wielkassen op, het oog wil ook wat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door zion op 19-06-2020 17:02 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
@zion Erg leuk. Zijn er ook plannen om de achterverlichting ook nog een keer aan te pakken?

Hier genoeg plannen op tafel om ook mijn auto een keer professioneler aan te laten pakken. Maar de auto zit nog in de garantie. Hoe doen andere mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De FoFo'19 met 1.5-150pk krijgt vanwege Corona nu e98. Omdat ik ergens las dat als je lang stilstaat, dit beter voor je auto is. Of het waar is weet ik niet, maar ik rij zo verschrikkelijk weinig ..

Het helpt ook dat de benzineprijs zo laag was, waar e95 eerst 1,60 was, was de e98 iets van 1,45 op een gegeven moment.

Afijn.

Ik heb dus nu e98 in de tank zitten, en ehm, dat werkt echt beter dan ik ooit had kunnen denken - ik vond dit namelijk onzin. De 1.5 vindt van niet, die trekt echt door nu: veel harder dan ie 3 maanden geleden deed. Het is een beetje dat verschil wat de sportstand doet, maar dan in de eco stand. In de sportstand gaat ie nog harder. :)

Herkent iemand dit, of is dit mijn fantasie?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

pjottum schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:27:
De FoFo'19 met 1.5-150pk krijgt vanwege Corona nu e98. Omdat ik ergens las dat als je lang stilstaat, dit beter voor je auto is. Of het waar is weet ik niet, maar ik rij zo verschrikkelijk weinig ..

Het helpt ook dat de benzineprijs zo laag was, waar e95 eerst 1,60 was, was de e98 iets van 1,45 op een gegeven moment.

Afijn.

Ik heb dus nu e98 in de tank zitten, en ehm, dat werkt echt beter dan ik ooit had kunnen denken - ik vond dit namelijk onzin. De 1.5 vindt van niet, die trekt echt door nu: veel harder dan ie 3 maanden geleden deed. Het is een beetje dat verschil wat de sportstand doet, maar dan in de eco stand. In de sportstand gaat ie nog harder. :)

Tja wat denk je wat er gebeurt wanneer je een paard na 3 maanden op stal in de wei loslaat ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sport_Life schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Tja wat denk je wat er gebeurt wanneer je een paard na 3 maanden op stal in de wei loslaat ;).
Misschien ben ik zelf wel het grootste paard..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03

Nullifiel

╞═══════╡

pjottum schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:27:

Afijn.

Ik herken dat wel. Vooral het verschil E10-95 en super plus vind ik groot.
Het laatste rijd lekkerder en het verbruik is ook nog een stuk gunstiger.
Ik ontwijk E10 nu. Ik tank afwisselend E5 95 / 98.

[ Voor 67% gewijzigd door Nullifiel op 23-06-2020 08:54 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
Is er ergens een kaart waar je kan zien welke tankstations E95 bieden met E5, dus niet de E10 variant? Want nou ben ik ook wel benieuwd :p

edit: Overigens had ik met mijn motor soortgelijke ervaringen in Duitsland. Daar hebben ze bij de Aral E102 benzine, dat was echt superspul. Deed het heel goed in mijn motorfiets.

[ Voor 39% gewijzigd door Widow op 23-06-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Widow schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:46:
Is er ergens een kaart waar je kan zien welke tankstations E95 bieden met E5, dus niet de E10 variant? Want nou ben ik ook wel benieuwd :p

edit: Overigens had ik met mijn motor soortgelijke ervaringen in Duitsland. Daar hebben ze bij de Aral E102 benzine, dat was echt superspul. Deed het heel goed in mijn motorfiets.
Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is dit lijstje.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Hier kun je in ieder geval goed zoeken naar 98 maar er wordt geen onderscheid in ethanol gehalte gemaakt. https://directlease.nl/tankservice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:29
Ik merk sinds kort ook goed het verschil met 98. Wij hebben een Fiesta ecoboost 100 pk. De 1e paar tankbeurten merkte ik geen verschil maar de laatste tijd heeft de auto meer vermogen en bij de laatste tankbeurt was het verbruik 1:17,4 (niet de boordcomputer gebruikt maar afstand gedeeld door liters).
Dit was 1:16 en mijn rijstijl is er niet zuiniger op geworden nu de auto merkbaar meer vermogen levert :). Mijn vrouw rijdt wel het meest met de auto en die heeft geen zware rechtervoet, maar die heeft haar rijstijl niet aangepast. Tevens met meer airco gebruik de laatste tijd had ik eigenlijk geen gunstiger verbruik verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MoldyInko schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:03:
@zion Erg leuk. Zijn er ook plannen om de achterverlichting ook nog een keer aan te pakken?

Hier genoeg plannen op tafel om ook mijn auto een keer professioneler aan te laten pakken. Maar de auto zit nog in de garantie. Hoe doen andere mensen dit?
In NL heb je niet zo heel veel keus, maar wel een hele goede keus om je auto aan te laten pakken mét behoud van garantie: https://autosportmebu.nl/
en dan kom je dus uit op Revo Tecnik voor alles motorisch (software). Ford heeft als enige Revo erkent als "tuner" software met behoud van garantie, iig tot Stage 1.
Voor bijna al het andere kan je daar ook terecht, maar dat kan je ook zelf doen, zorg wel goed dat je weet wat je doet, en reken het zelf uit.... (mijn combinatie velgen/banden passen niet op 90% van Fiesta MK7(.5)'s , maar ik heb een duitse import échte ST laat 2015 (daar zitten de 2016 updates al op), en dan past het wel....)

De (achter)verlichting krijgt *misschien* nog een velletje (black-out set) maar pas daar ook op dat je je achteruitrijlicht blank laat, is een afkeurpunt, en ik vindt alle aftermarket achterlichten lelijker dan het origineel...

Je hebt een paar mooie koplampen, maar niet een waarbij dagrijverlichting het echt doet, dus dat is sowieso geen optie, alleen als je een versie hebt zonder van origine dagrijverlichting. (alle "special" uitvoeringen hebben het wel (ST/platinum/etc..), de rest niet....

Sowieso mag je in NL bijna niet afwijken van originele verlichting qua kleur, dus knipperlicht moet amber/oranje(/rood mag soms ook bij import/oldtimers), koplamp moet wit/geel, achterlicht moet rood, achteruitrijlicht moet wit, en daar zijn ze best streng op.

Als stelregel kan je nemen dat je lichtintensiteit/kleur niet meer dan 5-10% mag afwijken van je origineel anders wordt het zeker afgekeurd/beboet.....

Persoonlijk wil ik mijn auto super-stock houden, dus dan heb je nog wat meer regels waar je je aan moet houden (voor een jury, niet de wet), maar de velgen zijn de grootste uiterlijke verandering die ik aan de auto doorvoer, voor de rest zijn het allemaal aanpassingen waar je kenner voor moet zijn. (zo zit er een 2020 Fiesta Sport antenne op, is het complete audio systeem (onzichtbaar) aangepakt en dat soort dingen, engine bay komt eraan, maar met dezelfde insteek, dus Revo OEM+ met ITG en TS BOV VR2, allemaal 100% APK/Street Legal zonder extra decibelen (alleen iets anders klinkend, maar niet méér dB)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
GekkeRipper schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:53:
Hier kun je in ieder geval goed zoeken naar 98 maar er wordt geen onderscheid in ethanol gehalte gemaakt. https://directlease.nl/tankservice
Ik kan het fout hebben, maar 98 is toch eigenlijk zonder uitzondering E5?
(Super 98 (E5))
Ethanol is onzuiniger dan benzine, en is altijd een perfomance hit voor je auto, 98 (premium) benzine is dus vziw altijd met zo min mogelijk Ethanol in de brandstof (dus E5, <=5% Ethanol)

https://www.ad.nl/auto/eu...r=https://www.google.com/
Kan ik overal E10 tanken?
Ja. Sterker nog: wie Euro95 met E5 wil blijven tanken zal goed moeten zoeken. Pomphouders zijn min of meer verplicht om de nieuwe brandstof aan te bieden. En de meeste pompstations hebben twee ondergrondse tanks voor benzine: voor gewone (vanaf vandaag E10 dus) en voor de duurdere premiumbenzine. Nóg een benzinesoort aanbieden zou een enorme investering vergen.

En als mijn auto of scooter niet tegen E10 kan?
Dan zit er maar één ding op. De duurdere premiumbenzine Euro 98 tanken. Daarin zit doorgaans geen of maximaal 5 procent bio-ethanol. Maar ook dan opletten bij de pomp, want het zou kunnen dat ook aan de premium-soort 10 procent bio-ethanol is toegevoegd. Dan zit ook daar een E10-sticker op het vulpistool.
Ik tank derhalve dan ook alleen maar Super98 die gelukkig in mijn buurt nog wel verkrijgbaar is, zoals in de laatste quote vermeld is moet 98 met 10% ethanol dat dus specifiek vermeld hebben staan, en is wmb dan ook geen 98 meer.....

[ Voor 4% gewijzigd door zion op 23-06-2020 22:38 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
@zion Nee, regels zijn niet anders voor grijze import autos dan voor autos met een typegoedkeuring:
- voorknipperlicht moet ambergeel of wit stralen
- achterknipperlicht moet ambergeel of rood stralen
- parkeerlicht, achteruitrijlicht, stadslicht en koplamp moeten wit of geel stralen (parkeerlichten mogen echter wel ambergeel stralen indien ze verwerkt zitten in de ambergele zijknipperlichten)

Dus als jouw auto een typegoedkeuring heeft voor ambergele (= in de volksmond oranje) voorknipperlichten, mag je daar gewoon witte knipperlichten inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53
Je kan een app installeren op je telefoon, dan meet je de 0-100 tijden.
Wel even stuk of 5-10 runs doen, en dan na een paar tanks E98 weer 5-10 runs. Uiteraard met een beetje dezelfde buitentemperatuur/droog etc. Ik meet op de literknaller E95 ongeveer 6,1-6,2 sec, de BP Ultimate 5,7 sec en de Firezone E102 rond de 5,5 sec. Het maakt dus ietsje uit, al zal dit verschil wel steeds kleiner zijn met minder vermogen en nihil bij turboloze auto's. Voor het gevoel komt de boost iets harder in maar qua trekkracht/acceleratie merk ik geen verschil, wat ook wel logisch is bij een halve sec verschil. Ben benieuwd naar andere metingen van Ecoboosts.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
nino_070 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 00:49:
@zion Nee, regels zijn niet anders voor grijze import autos dan voor autos met een typegoedkeuring:
- voorknipperlicht moet ambergeel of wit stralen
- achterknipperlicht moet ambergeel of rood stralen
- parkeerlicht, achteruitrijlicht, stadslicht en koplamp moeten wit of geel stralen (parkeerlichten mogen echter wel ambergeel stralen indien ze verwerkt zitten in de ambergele zijknipperlichten)

Dus als jouw auto een typegoedkeuring heeft voor ambergele (= in de volksmond oranje) voorknipperlichten, mag je daar gewoon witte knipperlichten inzetten.
Ja, goed punt, dat is inderdaad beter verwoord dan wat ik zei, je mag geen rood naar voren schijnend licht hebben (dus ook geen knipperlicht, muv (vziw) enkele oldtimers/imports die dat van origine hadden, maar zelfs dat kan ik zo snel niet terugvinden...., ik heb het overigens nooit over "grijze" import gehad.

Verder zou ik héél graag jouw referentie zien waarin jouw bovenstaande stelling bevestigd staat, dat zou namelijk een heleboel problemen voor mij wegnemen..... (met name dat een knipperlicht aan de voorzijde, niet zijnde de zijkant wit mag schijnen)

https://apk-handboek.rdw....chten-en-retroreflectoren
https://europa.eu/youreur.../netherlands/index_nl.htm
https://www.apkkeuringsei...gseisen-voor-verlichting/
nino_070 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:09:
....
Wat bedoel je dan met “import”? Ik bedoel met grijze import een auto zonder typegoedkeuring van de fabrikant, die dus individueel gekeurd is door het RDW.
Met import bedoel ik dan met name (oude) amerikanen (maar ik geloof dat er ook wel wat engelse auto's waren die zich niet hielden aan amber en/of dus blijkbaar ook wit)

Voor de rest bedankt voor je reactie, dat stomme oranje lichtje is me een doorn in het oog, daar gaat dus zsm een witte in (misschien kan ik wel een witte vinden die amberig is als hij knippert, maar er verder gewoon wit uitziet ;))
S_Chief schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:16:
Is Osram Diadem / Philips Silvervision dan geen optie?
Dank je, ik was dus in de overtuiging dat het niet veranderd mocht worden, ik zal er naar kijken d:)b
SilverVision-signaallampen zijn ontworpen voor bestuurders die hun voertuig een persoonlijk tintje willen geven. SilverVision geeft de voorste en achterste signaallampen een chromen effect.
- Chromen effect
- Original Equipment Manufacturer (OEM)
Ze mogen dus zelfs als voor én achterknipperlicht, who knew *shrug* O+
meteen maar 4 besteld dus....
nino_070 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:07:
Ben wel benieuwd, ik vind bij jouw Fiesta die achterlichten storender dan de voorlichten en het voorknipperlicht. Ga je daar nieuwe film op doen of laat je die zo?
Zoals gezegd, daar twijfel ik dus nog over, ik wil hem graag over laten komen als stock (voor zover mogelijk bij een ST met 18" zwarte velgen), áls er film op komt dan een 5% film, en de lichten (de armaturen) zelf zal ik zeker niet aanpassen, de bolletjes ondertussen dus wel ;)

[ Voor 36% gewijzigd door zion op 25-06-2020 21:09 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
zion schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:41:
[...]

Ja, goed punt, dat is inderdaad beter verwoord dan wat ik zei, je mag geen rood naar voren schijnend licht hebben (dus ook geen knipperlicht, muv (vziw) enkele oldtimers/imports die dat van origine hadden, maar zelfs dat kan ik zo snel niet terugvinden...., ik heb het overigens nooit over "grijze" import gehad.
Wat bedoel je dan met “import”? Ik bedoel met grijze import een auto zonder typegoedkeuring van de fabrikant, die dus individueel gekeurd is door het RDW.
Verder zou ik héél graag jouw referentie zien waarin jouw bovenstaande stelling bevestigd staat, dat zou namelijk een heleboel problemen voor mij wegnemen..... (met name dat een knipperlicht aan de voorzijde, niet zijnde de zijkant wit mag schijnen)

https://apk-handboek.rdw....chten-en-retroreflectoren
https://europa.eu/youreur.../netherlands/index_nl.htm
https://www.apkkeuringsei...gseisen-voor-verlichting/
2.
De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

Bron: https://apk-handboek.rdw....en/kleurverplichtelichten

Dus wit mag gewoon :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Ik ben met het bovenstaande eens. Het contrast is groot met E10 en E5.

Ik heb een poos met E10 gereden.

Met E5 blaast de ecoboost gewoon veel beter. Response van gas is veel korter, motor draait soepeler en alles trilt minder. De motor vind ik ook minder dof klinken.

E10 is vergeleken met E5 gewoon mishandeling voor je motor. Ik had ook niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MoldyInko schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:46:
Ik ben met het bovenstaande eens. Het contrast is groot met E10 en E5.

Ik heb een poos met E10 gereden.

Met E5 blaast de ecoboost gewoon veel beter. Response van gas is veel korter, motor draait soepeler en alles trilt minder. De motor vind ik ook minder dof klinken.

E10 is vergeleken met E5 gewoon mishandeling voor je motor. Ik had ook niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Ligt gezien deze en voorgaande reacties dus zeker niet aan mij. De 1:15 vs 1:16 (ofzo) verbruiksverhoudingen maken het prijsverschil niet goed, maar wat je hier zegt: hij loopt gewoon mooier, dat is zeker waar.

Ah ja, ik rij toch nauwelijks, dus die meerprijs is het me nu nog wel waard. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vraagje hier, ik heb een mooie mk4 opgehaald vorige week en nu ben ik benieuwd of ik op een of andere manier in de auto de olietemperatuur uit kan lezen. Bij VW zit dat ergens in het schermpje tussen de tellers maar ik kan het bij de focus niet vinden. Iemand hier die weet of dat kan?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 02-09 15:45

OmeJoyo

This is me

Pixeltje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:07:
Vraagje hier, ik heb een mooie mk4 opgehaald vorige week en nu ben ik benieuwd of ik op een of andere manier in de auto de olietemperatuur uit kan lezen. Bij VW zit dat ergens in het schermpje tussen de tellers maar ik kan het bij de focus niet vinden. Iemand hier die weet of dat kan?
Nee, kan (op dit moment) niet, behalve met een app of een externe dongle.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 18:02
Gisteren had vriendinlief een schrikmoment met onze nieuwe Focus mk4. Toen ze vanuit kantoor naar de auto liep zag ze dat alle ramen open stonden. Meteen haar maar verteld dat dit gebeurt als je de "openen" knop op de sleutel ingedrukt houdt. Voor sommigen is het wellicht een handige functie, maar wij gebruiken dit nooit. In ieder geval is het het wat ons betreft niet waard dat de kans bestaat dat je auto ineens een hele dag met de ramen open staat. Gelukkig is het in te stellen via het instellingen menu van de boordcomputer en hebben we niet hoeven klooien met Forscan en OBD. Misschien handig om te weten voor anderen die deze functie ook liever uit hebben.

Om even in te haken op de discussie hierboven. Ik heb nog geen hele harde cijfers die mijn stelling ondersteunen, maar ook ik vind dat E5 aanmerkelijk beter rijdt dan E10. In ons geval gaat het om een Focus mk4 (5d, 1.0 125pk). Als ik afga op de statistieken van de boordcomputer rijdt de Focus op E10 ongeveer 1 op 16 gecombineerd en op E5 (V-power) 1 op 18,5. De auto wordt overigens voornamelijk gebruik voor woon-werk en dat is veelal 100 op de snelweg. Stadsverkeer komt er af en toe tussendoor. Toch moet ik zeggen dat het blokje van Ford erg fijn rijdt in verhouding tot wat het torretje verbruikt.

Verder ook heel tevreden over de auto en bijgeleverde opties (titanium business, parking pack en B&O systeem _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Laatst online: 16:47
Hompu schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:14:
Gisteren had vriendinlief een schrikmoment met onze nieuwe Focus mk4. Toen ze vanuit kantoor naar de auto liep zag ze dat alle ramen open stonden. Meteen haar maar verteld dat dit gebeurt als je de "openen" knop op de sleutel ingedrukt houdt. Voor sommigen is het wellicht een handige functie, maar wij gebruiken dit nooit. In ieder geval is het het wat ons betreft niet waard dat de kans bestaat dat je auto ineens een hele dag met de ramen open staat. Gelukkig is het in te stellen via het instellingen menu van de boordcomputer en hebben we niet hoeven klooien met Forscan en OBD. Misschien handig om te weten voor anderen die deze functie ook liever uit hebben.
Nooit geweten, op m'n MK3.5 werkt dat ook! Alleen heb ik er nog nooit een instelling in de boordcomputer voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:53
imeR schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Nooit geweten, op m'n MK3.5 werkt dat ook! Alleen heb ik er nog nooit een instelling in de boordcomputer voor gezien.
Ik heb m ook op m'n Focus mk3.5 en ik vind t ideaal met dit warme weer. Als de auto in het zonnetje heeft gestaan, kun je vast de raampjes op afstand open doen. Helpt toch weer een beetje met instappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hompu schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:14:
Waar zit die optie ergens? Ben het namelijk niet tegen gekomen. Ik wil het juist AAN.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:39
Hebben jullie adviezen voor regulier onderhoud aan een Ford Focus MK3.5 in de omgeving Leiden? Is het aan te raden naar een Ford dealer te gaan of kan ik terecht bij elke willekeurige garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
@stijnos1991
Je kunt natuurlijk naar elke garage naar keuze. Alleen voor terugroepacties en updates moet je naar de dealer.

Mijn (lease) Skoda gaat ook naar de profile omdat daar mijn banden liggen en dit een stuk dichterbij is dan de Skoda garage (en ik daar gratis vervangend vervoer krijg). Laatst moest ik wel naar de officiële garage vanwege een probleem met mijn automatische versnellingsbak en een terugroepactie. Dat is zo specifiek voor een merk dat ik dat daar laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

stijnos1991 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:46:
Hebben jullie adviezen voor regulier onderhoud aan een Ford Focus MK3.5 in de omgeving Leiden? Is het aan te raden naar een Ford dealer te gaan of kan ik terecht bij elke willekeurige garage?
In die regio zijn alle Ford dealers (Ardea) van hetzelfde belabberde concern (Stern). Die mijd ik persoonlijk als de pest, tenzij het niet anders kan ivm garantie en dergelijke.

Mijn 2 vrij nieuwe Fords (beide uit 2017) zijn in onderhoud bij een Bosch Car Service bedrijf. Universeel dus, maar stukken goedkoper en prettiger in de communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 18:02
mhr-zip schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Waar zit die optie ergens? Ben het namelijk niet tegen gekomen. Ik wil het juist AAN.
Als ik me niet vergis kun je het zo vinden:

Op de boordcomputer naar het instellingen menu en dan op de instellingentoets op het stuur drukken. Dan navigeren naar "voertuiginstellingen". Daarbinnen weer naar beneden navigeren naar "ramen". Vervolgens had ik daar "open" en "sluiten" staan.

Als beide aangevinkt zijn zou het moeten werken. Je kunt dan door de "openen" knop op de sleutel 3 seconden ingedrukt te houden alle ramen openen als je auto van het slot is. Als je alle ramen weer wil sluiten doe je hetzelfde, maar dan met de "sluiten" knop.

Ik kwam dit (Duitse) filmpje nog tegen, wellicht dat dat helpt:
YouTube: [Ford Focus 2018/2019 MK4] #15 Boardcomputer
Vanaf 6:10 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hompu schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Als ik me niet vergis kun je het zo vinden:

Op de boordcomputer naar het instellingen menu en dan op de instellingentoets op het stuur drukken. Dan navigeren naar "voertuiginstellingen". Daarbinnen weer naar beneden navigeren naar "ramen". Vervolgens had ik daar "open" en "sluiten" staan.

Als beide aangevinkt zijn zou het moeten werken. Je kunt dan door de "openen" knop op de sleutel 3 seconden ingedrukt te houden alle ramen openen als je auto van het slot is. Als je alle ramen weer wil sluiten doe je hetzelfde, maar dan met de "sluiten" knop.

Ik kwam dit (Duitse) filmpje nog tegen, wellicht dat dat helpt:
YouTube: [Ford Focus 2018/2019 MK4] #15 Boardcomputer
Vanaf 6:10 ongeveer.
Ow in dat menu. Ik zat te zoeken in het menu bij de radio.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:39
jongetje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:13:
@stijnos1991
Je kunt natuurlijk naar elke garage naar keuze. Alleen voor terugroepacties en updates moet je naar de dealer.

Mijn (lease) Skoda gaat ook naar de profile omdat daar mijn banden liggen en dit een stuk dichterbij is dan de Skoda garage (en ik daar gratis vervangend vervoer krijg). Laatst moest ik wel naar de officiële garage vanwege een probleem met mijn automatische versnellingsbak en een terugroepactie. Dat is zo specifiek voor een merk dat ik dat daar laat doen.
En hoe weet ik of er terugroepactie's enzo zijn? Weten die andere garages dat ook, of moet ik dat maar toevallig tegenkomen hier op het forum en andere sites? Is wat mij betreft prima hoor, maar dan weet ik het in ieder geval. Heb vaker gehoord dat onderhoud bij dealers extra duur is, maar zelf gewoon niet zoveel ervaring mee (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 02-09 15:45

OmeJoyo

This is me

stijnos1991 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:51:
[...]

En hoe weet ik of er terugroepactie's enzo zijn? Weten die andere garages dat ook, of moet ik dat maar toevallig tegenkomen hier op het forum en andere sites? Is wat mij betreft prima hoor, maar dan weet ik het in ieder geval. Heb vaker gehoord dat onderhoud bij dealers extra duur is, maar zelf gewoon niet zoveel ervaring mee (nog).
Terugroepacties krijg je een brief over, maar ook worden die gemeld op de Ford Etis site en op de RDW site.
Je kunt bij beide zoeken op kenteken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
[...]
Met import bedoel ik dan met name (oude) amerikanen (maar ik geloof dat er ook wel wat engelse auto's waren die zich niet hielden aan amber en/of dus blijkbaar ook wit)

Voor de rest bedankt voor je reactie, dat stomme oranje lichtje is me een doorn in het oog, daar gaat dus zsm een witte in (misschien kan ik wel een witte vinden die amberig is als hij knippert, maar er verder gewoon wit uitziet ;))
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben wel benieuwd, ik vind bij jouw Fiesta die achterlichten storender dan de voorlichten en het voorknipperlicht. Ga je daar nieuwe film op doen of laat je die zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]
Is Osram Diadem / Philips Silvervision dan geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:36

Hegeman

Weet van alles wat

Hebben mensen ervaringen met bescherming van de condensor?

Nu binnen twee jaar condensor voor de tweede keer kapot, deze zit ook op een ongelukkige plek vangt alles op.

Kan me voorstellen dat je problemen met hitte moet voorkomen maar misschien is er een oplossing waar ik zo niet aan denk.

Betreft een Ford Fiesta V uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Wordt wel eens tijd dat Ford de kaarten weer een update geeft....

De bordenherkenning geeft nog steeds 130 aan waar je tegenwoordig nog maar 100 mag. En Joure heeft blijkbaar nog steeds een rotonde...

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 11:15
@stervis hij geeft bij mij nu 100 en 130 aan, met het onleesbare onderbord.
Maar op de wegen waar ze geen borden hebben geplaatst blijft hij inderdaad 130 km/h aangeven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Inmiddels al iets meer dan een half jaar een Ford fiesta uit 2009 staan.
Deze heeft climate control en dus airco.

Maar ik vroeg mij af of de airco wel volledig functioneert. Laatst moest de auto voor de apk en had ik gelijk gevraagd of hij naar de airco kon kijken. Deze had hij weer bijgevuld en op druk gezet.
Toch blijf ik twijfels hebben bij de werking.

Namelijk; op het moment dat de auto aan gaat staat standaard climate control aan, dus die gaat gelijk blazen.
Paar tellen later hoor je de airco aan gaan. Maar ik vind het lang duren voordat je een beetje koude lucht krijgt, ook vind ik het tegenvallen hoever de airco de lucht kan koelen.

De garage vertelde mij dat dit bij ford hoort i.c.m. de climate control. Aangezien dit de eerste ford is waar ik in rij kan ik daar moeilijk iets over zeggen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:23
thijsco19 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:01:
Inmiddels al iets meer dan een half jaar een Ford fiesta uit 2009 staan.
Deze heeft climate control en dus airco.

Maar ik vroeg mij af of de airco wel volledig functioneert. Laatst moest de auto voor de apk en had ik gelijk gevraagd of hij naar de airco kon kijken. Deze had hij weer bijgevuld en op druk gezet.
Toch blijf ik twijfels hebben bij de werking.

Namelijk; op het moment dat de auto aan gaat staat standaard climate control aan, dus die gaat gelijk blazen.
Paar tellen later hoor je de airco aan gaan. Maar ik vind het lang duren voordat je een beetje koude lucht krijgt, ook vind ik het tegenvallen hoever de airco de lucht kan koelen.

De garage vertelde mij dat dit bij ford hoort i.c.m. de climate control. Aangezien dit de eerste ford is waar ik in rij kan ik daar moeilijk iets over zeggen?
Rij zelf ook een Fiesta (Titanium met X-Pack, dus met climate control) uit 2009. Blaast onmiddellijk koude lucht bij inschakelen van de auto. Ik denk dus dat je airco niet goed werkt. Heeft de garage veel koudemiddel bijgevuld? Wellicht (laten) controleren of er ergens een lek zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
thijsco19 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:01:
Bij mijn Focus (ouder dan jouw Fiesta) met climate control duurt het best lang voordat de airco echt koud wordt. Hij blaast meteen hard en het is ook meteen aangenamer, maar pas na zo'n 20 km komt er echt ijskoude lucht uit. Met de ventilator maximaal blijft het dan wel koud, dus de airco heeft genoeg capaciteit ook bij 45 graden buiten redt de airco het prima. Ik weet niet of het "bij Ford hoort" dat het wat langer duurt voordat-ie koud wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:45
@thijsco19 gaat de ventilator ook aan? Hier bij een Fiesta 2012 gehad dat airco het alleen deed als je minimaal 50 reed. Realiseerde ik mij later pas. Ventilator was defect en deed niks. Dus alleen met voldoende rijwind deed de airco iets.

Deze zelf vervangen en daarna airco direct koud.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

@Ophidian De ventilator bij de radiateur van de auto? Dacht het wel, ook hoor je het systeem schakelen als de climate control de airco inschakelt of uitschakelt.
Wel heb ik het idee dat de lucht alleen kouder word als ik rij, alleen is mijn woon werk afstand eigenlijk 3x niks, de 20km van @RemcoDelft red ik dus niet.

@OosterF Mijn fiesta is ook de titanium uitvoering, afgaand op jouw verhaal zou het inderdaad niet helemaal kloppen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:25
De airco/climate control moet vrijwel direct koud zijn. Testen door temperatuur op minimaal (LOW) te zetten en ventilatie op middenroosters. Uit die roosters moet koude lucht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:45
thijsco19 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:23:
@Ophidian De ventilator bij de radiateur van de auto? Dacht het wel, ook hoor je het systeem schakelen als de climate control de airco inschakelt of uitschakelt.
Wel heb ik het idee dat de lucht alleen kouder word als ik rij, alleen is mijn woon werk afstand eigenlijk 3x niks, de 20km van @RemcoDelft red ik dus niet.
Dat je het systeem hoort inschakelen maakt niets uit, die hoorde ik ook inschakelen. Als je hem stationair laat draaien, motorkap open en de airco aanzet, gaat dan de ventilator voorin draaien? Als de fan niet draait, dan zal hij ook niet gaan koelen als je stilstaat. Als je op de snelweg rijdt, wordt hij dan wel voldoende koud?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
We hebben het over een Fiesta mk7 toch? Daar hoort de fan bij de radiator idd aan te slaan zodra je de AC aan zet en stil staat, of rustig rijdt :) als je raampje open zet, moet je dat echt wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:23
Ik wil als projectje in mijn vakantie de speakers vervangen van mijn Fiesta uit 2009. Ik geloof dat de speaker aan de bestuurderskant opgeblazen is (of klinken ze echt zo slecht?), want bij bepaalde lage tonen komt er niet veel meer uit dan een storende brom. Ik ben geen held met solderen en dergelijke. Daarom dacht ik aan de Pioneer TS-A1600C, aangezien deze min of meer universeel compatibel zijn en ook aangeboden worden op de officiële Ford-accessoires website voor dit model.

Ik verwacht geen wonderen, aangezien ik de amp niet vervang en ook geen subwoofer wil installeren, maar ik wil lekker radio/Spotify kunnen luisteren zonder mij te storen aan vervelende brommen. Heeft iemand hier ervaring mee? Geeft het vervangen van de speakers een merkbare verbetering? Is het eenvoudig om de speakers te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hegeman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:35:
Hebben mensen ervaringen met bescherming van de condensor?

Nu binnen twee jaar condensor voor de tweede keer kapot, deze zit ook op een ongelukkige plek vangt alles op.

Kan me voorstellen dat je problemen met hitte moet voorkomen maar misschien is er een oplossing waar ik zo niet aan denk.

Betreft een Ford Fiesta V uit 2005.
Ik ben benieuwd, ik heb ook laatst de condensor van mijn c-max moeten laten vervangen omdat er een gat in zat. Zit ook zo vooraan dat ding :(
Mocht je iets tegenkomen, meld het dan, als je wilt...
Pagina: 1 ... 89 ... 138 Laatste