Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 88 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:59
verstappen33 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:42:
Heren, na enkele dagen bedenktijd hebben we de knoop doorgehakt om een Ford C-Max titanium uit 2015-2016 aan te schaffen.

Helaas staan er hier in de regio niet zo heel veel (wel jongere die we hebben bekeken voor het gevoel).

Nu is mijn oog gevallen op de volgende:
https://www.autoscout24.n...dtidx=14&cldtsrc=listPage

Deze garage ligt niet om de hoek, en heb vanmiddag met de verkoper gebeld.
Het betreft een import auto die ze vorig jaar augustus hebben binnen gekregen.
Op de vraag waarom de auto al zolang bij hun staat hadden ze het volgende antwoord: de markt voor mpv’s is aardig ingezakt, terwijl er de maanden ervoor veel vraag naar was.
Ze hebben er toen een aantal geïmporteerd samen met andere modellen, alleen verkoopt dit type auto niet meer zo snel.
Hij verzekerde mij dat de auto technisch in orde en schadevrij is.

Dat de auto er al zolang staat en enkele opties mist tov vergelijkbare modellen met dezelfde prijs (geen achteruit camera, geen trekhaak, geen automatisch inparkeren), denk ik dat er wel goed te onderhandelen is over de prijs.

We gaan er dus ook eind van de week naar toe om deze te bekijken en proef te rijden (helaas niet eerder tijd)

Enige waar ik nog mee zit, hoe ga je met het import gebeuren om?
Zijn er zaken waar ik extra op moet letten?
Ik zie op foto 26 wel een knopje voor automatisch inparkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:59
verstappen33 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:42:
Heren, na enkele dagen bedenktijd hebben we de knoop doorgehakt om een Ford C-Max titanium uit 2015-2016 aan te schaffen.

Helaas staan er hier in de regio niet zo heel veel (wel jongere die we hebben bekeken voor het gevoel).

Nu is mijn oog gevallen op de volgende:
https://www.autoscout24.n...dtidx=14&cldtsrc=listPage

Deze garage ligt niet om de hoek, en heb vanmiddag met de verkoper gebeld.
Het betreft een import auto die ze vorig jaar augustus hebben binnen gekregen.
Op de vraag waarom de auto al zolang bij hun staat hadden ze het volgende antwoord: de markt voor mpv’s is aardig ingezakt, terwijl er de maanden ervoor veel vraag naar was.
Ze hebben er toen een aantal geïmporteerd samen met andere modellen, alleen verkoopt dit type auto niet meer zo snel.
Hij verzekerde mij dat de auto technisch in orde en schadevrij is.

Dat de auto er al zolang staat en enkele opties mist tov vergelijkbare modellen met dezelfde prijs (geen achteruit camera, geen trekhaak, geen automatisch inparkeren), denk ik dat er wel goed te onderhandelen is over de prijs.

We gaan er dus ook eind van de week naar toe om deze te bekijken en proef te rijden (helaas niet eerder tijd)

Enige waar ik nog mee zit, hoe ga je met het import gebeuren om?
Zijn er zaken waar ik extra op moet letten?
Mooie auto, ik ben zeer benieuwd hoeveel je nog van de prijs af kunt krijgen, of er nog juist bij kunt onderhandelen.

Aangezien het om een import auto gaat: check het onderhoudsboekje, die moet helemaal sluitend en logisch zijn. De laatste stempel is waarschijnlijk van 2 jaar geleden, de km stand van nu en op die laatste stempel moet niet te dicht bij elkaar liggen.. Maar goed, het is import, soms zijn ze zo geraffineerd dat de onderhoudsboekjes zijn nagemaakt. Je zou daarom een garage kunnen bellen om te verifiëren of de afgestempelde km stand klopt.

Check daarna ook of deze auto 1 of meerdere eigenaren heeft gehad, bij meer dan 1 zou ik afhaken.

Ik zie geen kenteken, je moet voor de aankoop weten wat de garage aan BPM heeft betaald. Dan weet je of het een schadebak is geweest, dus vraag naar het kenteken, dan kun je hier zelf een check op doen.

Persoonlijk zou ik dit voor een bezichtiging willen weten, kan je veel tijd besparen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-08 09:02
@Strider
Kenteken staat wel bij de advertentie: zk-504-b.
Veel historie kan ik niet zien, aangezien de RDW alleen nederlandse eigenaren hanteert volgens mij.
Garage heeft 1022 euro aan BPM betaald (geen idee of dit een normaal bedrag is).

Ik ruil er een Meriva uit 2015 in met een marktwaarde van 1250-1500 euro.

Ik hoop zelf rond de 12.500 uit te komen incl volwaardige afleverbeurt (dus ook het laatste onderhoud volgens het boekje + 6 maanden bovag garantie),

Ik laat mijn huidige auto ook nog door 2 handelaren "taxeren" als ik deze bij hun zou inleveren, dan heb ik in ieder geval een idee wat ik voor deze auto terug kan krijgen.

Dan weet ik in ieder geval of inruilen zinvol is of dat ik hem particulier verkoop of aan een opkoper verkoop.
Al zal deze marge hooguit 2-300 euro zijn verwacht ik, maar dan heb ik wel alle opties op tafel liggen.

@imeR Ik zie het inderdaad ook, het stond in ieder geval niet vermeld bij de beschrijving van de opties :)

[ Voor 10% gewijzigd door verstappen33 op 19-05-2020 08:42 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 14:18
Volgens mij wordt een auto geïmporteerd:
- omdat het een mooie auto is met veel extra's en weinig km die je hier goed kunt verkopen, of;
- dezelfde auto met wat schade die erg laag geprijsd is en aantrekkelijk is om de schade te herstellen en dan hier te verkopen.

Dus even goed kijken naar naden onder de motorkap en in de kofferruimte (onder het tapijt) of je daar afwijkingen ziet wat duidt op schadeherstel. Daarnaast kun je ook gewoon vragen of de auto schade heeft gehad. Overigens, als de schade goed is gerepareerd dan is dat prima en geen reden om van de koop af te zien. Wel iets voor onderhandeling.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@hansvk, ik hoop natuurlijk het eerste.

Ik lees me de laatste dagen veel in over het aankopen van een auto, want ik ben echt een leek op dit gebied.
Daarnaast ben ik soms te goed van vertrouwen en aangezien ik geen technische kennis heb is het lastig om een verhaal onderuit te halen van een verkoper.

Mijn huidige garagehouder waar ik mijn auto in onderhoud heb heeft al aangeboden om een inspectie uit te voeren, echter zit de dealer waar deze auto staat een uur rijden hier vandaan. Dus even snel laten inspecteren door een vakman is er niet bij, want een proefrit van 3 uur en 130km zal de dealer niet zien zitten denk ik.

Er zit natuurlijk Bovag garantie op, ik zou hem natuurlijk naderhand kunnen laten inspecteren op grote gebreken, maar ik zal dit dan wel laten vastleggen in de verkoop overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

weebl

YARR!

Is het een officiele Ford dealer? Want volgens mij kan je daar als extra afleverpakket ook een grote beurt inclusief een jaar garantie krijgen. Hebben wij destijds er extra uit weten te onderhandelen bij de aanschaf van onze Focus 2 uit 2005, 3 jaar geleden. Paar keer nodig gehad voor kleine dingetjes en gaf me toch een wat beter gevoel dan alleen Bovag garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:23
verstappen33 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:59:
@hansvk, ik hoop natuurlijk het eerste.

Ik lees me de laatste dagen veel in over het aankopen van een auto, want ik ben echt een leek op dit gebied.
Daarnaast ben ik soms te goed van vertrouwen en aangezien ik geen technische kennis heb is het lastig om een verhaal onderuit te halen van een verkoper.

Mijn huidige garagehouder waar ik mijn auto in onderhoud heb heeft al aangeboden om een inspectie uit te voeren, echter zit de dealer waar deze auto staat een uur rijden hier vandaan. Dus even snel laten inspecteren door een vakman is er niet bij, want een proefrit van 3 uur en 130km zal de dealer niet zien zitten denk ik.

Er zit natuurlijk Bovag garantie op, ik zou hem natuurlijk naderhand kunnen laten inspecteren op grote gebreken, maar ik zal dit dan wel laten vastleggen in de verkoop overeenkomst.
Hoe zie je dat voor je als er iets kleins aan de auto is van zeg... 50,- of 100 euro? Ga je dan 130km rijden? (enkele reis trouwens? ) en 3 uur van je tijd bezig zijn rijden?

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@weebl Ja, het betreft een Ford Dealer, ze hebben diverse afleverpakketten.

Optioneel afleverpakket (€ 695): Zilver:
- Tennaamstellen
- Vrijwaren van de inruilauto
- Schoonmaken interieur en exterieur
- Nieuwe APK
- 6 Maanden garantie
- 20L brandstof - Beurt volgens schema
- Nieuwe distributieriem (indien nodig)
- 1 Jaar Ford Assistance
- Zomer en wintercheck
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (6 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt.

@gekke-gerrit het is 65km enkele reis rijden voor mij, ongeveer een uur (geen snelweg), en qua inspectie reken ik voor het gemak ook even max een uurtje. Ik denk ook zeker niet dat ze akkoord gaan met deze "proefrit".

De auto zal niet bij deze dealer in onderhoud komen, die gaat gewoon naar de garage waar ik al jaren kom.

Ik geef niet elke dag ruim 12-14K uit aan een auto, beter gezegd mijn duurste auto tot nu toe in 22 jaar autorijden was 3500 euro :).
Dus ik ben een beetje huiverig en gespannen rondom deze aankoop.
Het laatste wat ik wil is een kat in de zak kopen vanwege mijn beperkte kennis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:55
Ik mag me ook in dit topic melden. Voor mijn vrouw hebben we vorige week een tweedehands Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium (Frozen White) gekocht. Ze had een Opel Corsa, maar door de komst van een kleine begonnen de drie deuren onhandig te worden. Dus opzoek naar iets anders. Opel niet meer, de kosten voor onderhoud zijn ons erg tegengevallen. Niet dat hij veel mankeerde, maar als hij iets mankeerde waren de onderdelen altijd duur. En hij was niet snel genoeg vond mijn vrouw (1.4 benzine).

Na veel zoeken op het internet naar kanshebbers zijn we bij de Peugeot 208 en deFord Fiesta uitgekomen. Mijn vrouw vind de Peugeot mooier, maar die reden tijdens proefritjes nooit echt heel goed en het zijn notoire olieverbruikers. Testritje in een Ford Fietsa mk7 1.6 gedaan, maar zowel de buitenkant als binnenkant hielden mijn vrouw toch tegen. Na veel zeuren van mijn kant heeft ze een proefrit gemaakt in een 1.0 Ecoboost (mk7.5) en toen was ze eigenlijk meteen om. Nog voordat ze bij de eerste bocht was :+ Lang gezocht naar iets wat goed voelde en goed reed (Ford dealers, ga je schamen!) zijn we bij onderstaande uitgekomen. ST-line grill hebben we er zelf opgezet, dat vindt ze mooier dan de standaard chromen strips.

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/d6e7840436329199ecf3f76d0e03fa74.jpg Klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/984892f16bfa42dcf86a1eb09dce2e02.jpg

Waarom is deze het geworden? Los van de standaard opties van de Titanium
- Cruise Control
- Climate Control
- Getinte ramen
- +/- 100.000 km
- Kleuren scherm
- 1e eigenaar, dealer onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

weebl

YARR!

@verstappen33 : wellicht kijken of je kan afspreken dat je dat oprekt naar 1 jaar en eventuele puntjes kan laten fixen bij een Ford dealer bij je in de buurt? Denk dat dat best te regelen is, ik ben ook voor een van de reparaties naar een andere dealer gegaan, na overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
verstappen33 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:35:
@Strider
Kenteken staat wel bij de advertentie: zk-504-b.
Veel historie kan ik niet zien, aangezien de RDW alleen nederlandse eigenaren hanteert volgens mij.
Garage heeft 1022 euro aan BPM betaald (geen idee of dit een normaal bedrag is).

Ik ruil er een Meriva uit 2015 in met een marktwaarde van 1250-1500 euro.

Ik hoop zelf rond de 12.500 uit te komen incl volwaardige afleverbeurt (dus ook het laatste onderhoud volgens het boekje + 6 maanden bovag garantie),

Ik laat mijn huidige auto ook nog door 2 handelaren "taxeren" als ik deze bij hun zou inleveren, dan heb ik in ieder geval een idee wat ik voor deze auto terug kan krijgen.

Dan weet ik in ieder geval of inruilen zinvol is of dat ik hem particulier verkoop of aan een opkoper verkoop.
Al zal deze marge hooguit 2-300 euro zijn verwacht ik, maar dan heb ik wel alle opties op tafel liggen.

@imeR Ik zie het inderdaad ook, het stond in ieder geval niet vermeld bij de beschrijving van de opties :)
Die BPM lijkt wel goed te zitten, op Autoweek.nl kun je de BPM voor jouw model berekenen. Je zou hier nog een rapport kunnen opvragen: https://www.autoverleden.nl in Duitsland is het namelijk verplicht om schade te registreren, en kun je ook gelijk het aantal eigenaren checken. Ik heb daar zelf nooit een rapport aangevraagd, dus geen idee wat je kunt verwachten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Die site had ik inderdaad ook al gevonden, en voor 2-3 tientjes heb ik hopelijk veel informatie die duidelijkheid verschaffen over de historie van deze auto.

De reviews die ik vind zijn positief.

Maar we gaan de auto eerst bekijken en proefrijden, de rapportjes zijn in enkele minuten gemaakt en kan ik ter plekke wel opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@verstappen33 Heb je geen gelijkwaardige modellen in de buurt staan die je ook kunt proefrijden? Wij hebben 6 verschillende auto’s gereden voordat we bovenstaande auto kochten. De auto’s die bij de Ford dealers stonden waren daarbij áltijd in slechtere staat dan degene die particulier via Autoscout24 of MP aangeboden werden. En in sommige gevallen wel €1500 duurder.

Ik zou persoonlijk nooit zo’n afstand rijden om een auto proef te rijden als dat de eerste van dat model zou zijn. Je wilt toch weten wat qua geluid/gedrag normaal is en wat slecht onderhoud zou kunnen verklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@lolgast. er staan niet zoveel van dit soort auto's online in mijn regio, ik ben al bij 2 lokale ford dealers geweest die de C-Max had staan, echter hadden ze alleen de Trend uitvoering die binnen mijn budget vielen, de titanium uitvoeringen waren te duur en ook nieuwer (2018 ipv 2015-2016).
We hebben bij beide dealers ook proef gereden in beide modellen en tot de conclusie gekomen dat een titanium uitvoering het beste bij onze wensen past.

Echter als we dan gaan kijken wat er te koop staat uit 2015-2016 en met een relatief lage km stand (max 125k) dan kom ik maar tot 5-6 auto's in een straal van 70km van mijn huis,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Weet niet welke regio je zit maar zitten bij de dealers ook grotere partijen die eventueel auto's uit andere regio's over kunnen laten komen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Misschien wel, maar de vraag naar dit model neemt sterk af, vorig jaar zijn er maar 315 in totaal verkocht in nederland (nieuw).

Wat ze sowieso wel konden doen was de markt in de gaten houden en mij informeren wanneer er dit type auto binnen zou komen. Ik heb ook mijn gegevens achtergelaten.

Tot die tijd is het gewoon verder kijken dan mijn eigen regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@verstappen33 Ah, maar je hebt al wel auto's gereden. Dat had ik uit je eerdere berichten niet zo begrepen. Dan ga je in ieder geval voorbereid op pad. Dat was waar ik vooral op doelde.
Als het geen optie zou zijn, kan ook natuurlijk. Maar als je er toch auto's in de regio te koop staan.. :)

Wij hadden vanaf dag 1 een op papier 'beste' auto voor ons op het oog, 170km verderop. Daar ga ik niet naartoe zonder te weten wat ik kan verwachten van zo'n auto. Uiteindelijk zijn we daar helemaal niet geweest want deze voelde ook goed :) Waar we overigens ook ruim 100km voor moesten rijden, maar na een maandje zoeken en meerdere auto's rijden wisten we wel wat we zochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
@verstappen33 Ook al een beetje ingelezen wat je zoal kunt 'testen' bij een proefrit?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@lolgast Ja, ik heb in 3 C-Maxen gereden afgelopen weekend, waarvan er maar 1 binnen budget viel (de trend), de titanium modellen waren te jong en daardoor buiten budget.
Qua rijeigenschappen verschillen deze uitvoeringen niets. de titanium is alleen wat luxer uitgevoerd qua opties en sierlijstjes.

Het is geen populair model, de verkoop cijfers zijn echt drastisch gekelderd afgelopen 5 jaar voor dit model (alleen 1e jaar van deze facelift serie waren de cijfers redelijk).

En als ik kijk in het online aanbod zie ik ook de auto's redelijk lang bij de dealers staan.
Met dit in mijn achterhoofd hoop ik dat de dealer mij ook nog iets tegemoet wil komen.

@hansvk Ja, ik heb een hele checklist samengesteld met dingen die ik kan controleren (en ook hoe). Die vinken we gewoon af wanneer we weer een proefrit maken.

Ik moet zeggen dat ik bij ben met jullie feedback de laatste week, het krijgt steeds meer een plekje en krijg meer vertrouwen in mijn zoektocht.
Thanks daarvoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
@verstappen33 Dat klinkt al redelijk voorbereid. Ik maak altijd een Excel document bij zoektochten naar auto's of motoren. Doorgehaald is in de tussentijd verkocht en die verberg ik uiteindelijk. Ik laat ze wel staan. Hoe meer gegevens, hoe duidelijker eventuele krenten in de pap. De kolommen Bouwjaar t/m Prijs moeten zo gunstig mogelijk, die proberen we te kopen :+
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/f7c62626ab0addae4a88ebe3d0dd88a9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
verstappen33 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:46:
@lolgast Ja, ik heb in 3 C-Maxen gereden afgelopen weekend, waarvan er maar 1 binnen budget viel (de trend), de titanium modellen waren te jong en daardoor buiten budget.
Qua rijeigenschappen verschillen deze uitvoeringen niets. de titanium is alleen wat luxer uitgevoerd qua opties en sierlijstjes.

Het is geen populair model, de verkoop cijfers zijn echt drastisch gekelderd afgelopen 5 jaar voor dit model (alleen 1e jaar van deze facelift serie waren de cijfers redelijk).

En als ik kijk in het online aanbod zie ik ook de auto's redelijk lang bij de dealers staan.
Met dit in mijn achterhoofd hoop ik dat de dealer mij ook nog iets tegemoet wil komen.

@hansvk Ja, ik heb een hele checklist samengesteld met dingen die ik kan controleren (en ook hoe). Die vinken we gewoon af wanneer we weer een proefrit maken.

Ik moet zeggen dat ik bij ben met jullie feedback de laatste week, het krijgt steeds meer een plekje en krijg meer vertrouwen in mijn zoektocht.
Thanks daarvoor.
Die checklist is interessant, wat staat daar zoal op?
lolgast schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:40:
@verstappen33 Heb je geen gelijkwaardige modellen in de buurt staan die je ook kunt proefrijden? Wij hebben 6 verschillende auto’s gereden voordat we bovenstaande auto kochten. De auto’s die bij de Ford dealers stonden waren daarbij áltijd in slechtere staat dan degene die particulier via Autoscout24 of MP aangeboden werden. En in sommige gevallen wel €1500 duurder.

Ik zou persoonlijk nooit zo’n afstand rijden om een auto proef te rijden als dat de eerste van dat model zou zijn. Je wilt toch weten wat qua geluid/gedrag normaal is en wat slecht onderhoud zou kunnen verklappen.
Ik ben zelf ook op zoek naar een Fiesta, ik twijfel alleen tussen de mk7.5 en de mk8. Hopelijk wil de prijs van een mk8 occassion in de komende maanden nog wel wat gaan zakken. Nu zijn ze nog aardig aan de prijs.

Zelf ben ik nog niet bij dealers gaan kijken, wat versta jij onder een slechtere staat? Heb jij jouw Fiesta dan uiteindelijk particulier gekocht? :)

Ik zie in jouw lijstje overigens staan dat jij ook checked op cruise control, climate control en kleurenscherm bij een Titantium uitvoering, maar is dat juist niet standaard bij een titanium? Iig bij degene die in Nederland zijn geleverd?

P.s, als je nog meer Fiesta aankooptips hebt, ik lees ze graag :+ (mag ik vragen wat je uiteindelijk voor jouw Fiesta hebt betaald? Als ik besluit voor een mk7.5 model te gaan wil ik namelijk exact dezelfde :+ )

[ Voor 39% gewijzigd door Strider op 20-05-2020 12:04 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
@Strider
Nog niet echt in chronologische volgorde:

- Lak controleren op krassen en butsen (kleine schades) en of er kleurverschillen zijn (overgespoten delen).
- Controleren op grote schades (naden tussen panelen, onder de motorkap (draagbalken) en achter bij het reserve wiel.
- Onderhoudshistorie en huidige staat van onderhoud
- KM stand controleren
- Controle op lekkages onder de motorkap
- Distributieriem status bekijken (sticker onder de motorkap tov boekjes).
- Oliepeil controleren voor proefrit
- interieur controleren op schade/vlekken etc,
- alle toeters en bellen controleren in het interieur (kijken of alle knopjes werken etc).
- staat van de banden controleren
- aansluitingen koelsysteem controleren op groene aanslag (duidt op lekkages).
- voor proefrit controleren of de motor niet warm heeft gedraaid.
- Na proefrit opnieuw onder de motorkap kijken of je lekkages ziet.
- staat van de uitlaat controleren (voet op de uitlaat om te kijken of die sist).
- goed luisteren of de motor goed draait, geen bijgeluiden of toerental wisselingen tijdens stationair draaien.
- tijdens proefrit ook goed luisteren naar bijgeluiden
- tijdens proefrit kijken of accelereren soepel gaat (motor niet inhoudt etc).
- tijdens testrit kijken of de auto recht blijft rijden (ook met krachtig remmen)
- Schakelen controleren of het niet moeizaam gaat.
- koppeling controleren (aangrijppunt).
- Kijken of die geen olie verbruikt door de auto 2 minuten stationair te laten draaien en dan flink gas te geven, als er een blauwe walm uit de uitlaat komt kan dit duiden op olieverbruik en/of een lekke koppakking.
- turbo controleren, ook de kleur van de uitlaatgassen bij hogere toeren.
- Historie opvragen bij www.autoverleden.nl wanneer de auto aan alle wensen voldoet.

Aanvullingen zijn welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 20-05-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Strider Cruise Control en Climate Control zijn níet standaard op de Ford Fiesta Titanium. Airco wel, Climate Control niet. Kleurenscherm is ook niet standaard, dat was onderdeel van het Navigation+ pakket ofzo. Althans, bij de mk7.5
Deze heeft bijvoorbeeld géén Cruise Control: https://link.marktplaats.nl/m1551878469

Slechtere staat bij dealers, wat wij tegen zijn gekomen bij dealers:
- Véél schades rondom de auto's
- Slappe handremkabels
- Versleten bandjes (en ik bedoel kaal) tijdens de proefrit
- Versleten draagarm
Al deze punten zijn we bij geen enkele van de particuliere verkopers tegengekomen.

Je mag best weten wat we ervoor hebben betaald. €7400 inclusief 2e set splinternieuwe aluminium Ford velgen met winterbanden.

Andere tips heb ik niet echt. Wel merk je bij deze goed of hij rustig is ingereden of wat feller. We merkte veel verschil bij een luie motor qua oppakken bij versnellen. Degene die we nu hebben gekocht is wat vlotter ingereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lolgast schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:17:
@Strider Cruise Control en Climate Control zijn níet standaard op de Ford Fiesta Titanium. Airco wel, Climate Control niet. Kleurenscherm is ook niet standaard, dat was onderdeel van het Navigation+ pakket ofzo. Althans, bij de mk7.5
Deze heeft bijvoorbeeld géén Cruise Control: https://link.marktplaats.nl/m1551878469

Slechtere staat bij dealers, wat wij tegen zijn gekomen bij dealers:
- Véél schades rondom de auto's
- Slappe handremkabels
- Versleten bandjes (en ik bedoel kaal) tijdens de proefrit
- Versleten draagarm
Al deze punten zijn we bij geen enkele van de particuliere verkopers tegengekomen.

Je mag best weten wat we ervoor hebben betaald. €7400 inclusief 2e set splinternieuwe aluminium Ford velgen met winterbanden.

Andere tips heb ik niet echt. Wel merk je bij deze goed of hij rustig is ingereden of wat feller. We merkte veel verschil bij een luie motor qua oppakken bij versnellen. Degene die we nu hebben gekocht is wat vlotter ingereden :+
Klinkt als een goede deal! Dit was dus uiteindelijk particulier?
Dat was zeker na een goede onderhandeling? :+

Hoe heb je eigenlijk de draagarmen gecontroleerd?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Strider Particulier gekocht. We realiseren ons heel goed dat we, mits we geen gekke dingen tegenkomen, een hele goede deal hebben gedaan. Maar dat was wel na flink onderhandelen ja. Ik had mijn dochter alweer achter in de auto in de Maxi Cosi stoel gegespt omdat we er op €100 niet uitkwamen. Toen kwam de verkoper terug dat onze prijs toch akkoord was. Als je geen haast hebt, sta je sterk :)

Draagarmen kun je het beste controleren in woonwijken met drempels, of lage stoepjes. Als je naar beneden gaat en je hoort een 'koenk', dan is de draagarm links of rechts (vrij duidelijk te horen) waarschijnlijk versleten. We hebben hier meerdere Alfa Romeo 156' en 147' gehad. Daarna herken je het geluid uit duizenden :+

@verstappen33 De check van de distributieriem kun je eruit halen als je voor een EcoBoost gaat. Die hebben een ketting in het blok liggen. Die moet na óf 10 jaar, óf 240.000km vervangen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@lolgast Goed om te weten dat er een ketting in zit, dat wilde ik nog uitzoeken.

//edit: ik lees nu wel het volgende:
De Ecoboost motor lijkt op het eerste gezicht te beschikken over een distributieketting, echter beschikt de Ecoboost motor toch over een distributieriem. Maar dit betreft geen normale distributieriem. De distributieriem van een EcoBoost motor word ook wel is WET BELT genoemd. Die naam is te danken aan de natte distributieriem. De distributieriem zit inwendig in de motor en komt in contact met olie, waardoor die nat word.

Het klopt dat het 10y of 240k kilometers is qua vervanging.
Maar de aandachtspunt hier is dat de olie goed gecontroleerd moet worden, als die ooit verkeerde olie heeft gehad kan dat de riem en dus de levensduur aantasten..
Dus wederom de boekjes goed controleren 8)

[ Voor 81% gewijzigd door verstappen33 op 20-05-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Owhja dat was de catch. Wel een riem, maar in het blok. Olie is belangrijk bij deze blokken ja, er mag maar 1 soort in. Niet zomaar even bijvullen met 10W40 :+

Vervangen is een kostbare grap. Voor zover het te vinden valt komt het meestal neer op +/- €700. Voor eens in de 10 jaar valt dat reuze mee, maar als jij een 2e hands auto koopt en hij moet het jaar daarna vervangen worden... Kost de auto toch flink meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Klopt, als ik het goed heb gelezen moet er 5W-20 in.
Met een auto van 4-5 jaar oud in dit geval heb ik nog wel even te gaan.
Maar het inderdaad wel handig om te weten wat dit soort onderhoud kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
lolgast schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:11:
@Strider Particulier gekocht. We realiseren ons heel goed dat we, mits we geen gekke dingen tegenkomen, een hele goede deal hebben gedaan. Maar dat was wel na flink onderhandelen ja. Ik had mijn dochter alweer achter in de auto in de Maxi Cosi stoel gegespt omdat we er op €100 niet uitkwamen. Toen kwam de verkoper terug dat onze prijs toch akkoord was. Als je geen haast hebt, sta je sterk :)

Draagarmen kun je het beste controleren in woonwijken met drempels, of lage stoepjes. Als je naar beneden gaat en je hoort een 'koenk', dan is de draagarm links of rechts (vrij duidelijk te horen) waarschijnlijk versleten. We hebben hier meerdere Alfa Romeo 156' en 147' gehad. Daarna herken je het geluid uit duizenden :+

@verstappen33 De check van de distributieriem kun je eruit halen als je voor een EcoBoost gaat. Die hebben een ketting in het blok liggen. Die moet na óf 10 jaar, óf 240.000km vervangen worden :)
Wat voor argumenten heb je aangevoerd om de prijs omlaag te krijgen :+
Die tip van de draagarmen ga ik zeker onthouden, met wat voor een snelheid ga je er dan over een drempel? Want uiteindelijk kun je altijd wel een koenk geluid produceren als je met een hoge snelheid over een drempel heen gaat?

Had je die Fiesta eigenlijk echt voor € 100,- laten staan?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
De standaard argumenten die je bij elke auto gebruikt denk ik :9 Hij had wat lelijke plekjes rondom en twee velgen hadden behoorlijke stoeprandschade. Verder viel het eigenlijk wel mee.

Draagarmen hoor je echt bij elke snelheid. Het is vooral bij stoepjes/gaten in de weg waar je wiel eventjes een vrije val maakt. Je hoort het meteen. Het is ook alleen dan. Maakt niet uit of je stuurt of niet, hard of zacht rijdt.

En ja, ik had de Fiesta laten staan voor €100. Deze auto stond al te koop toen we begonnen met oriënteren en bij proefrijden, bijna 6 weken later, dus nog steeds. Ik was er bijna 100% van overtuigd dat ik die €100 kon verdienen. €7500 was hij ook waard geweest, maar €7400 voelt toch beter :) De dag daarvoor hadden we nog een andere laten staan omdat we het om €150 niet eens konden worden. Die appte later in de week dat het toch akkoord was. Te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Staat die andere Fiesta eigenlijk nog te koop?

Als ik naar vergelijkbare Fiesta's kijk dan zijn die allemaal een stuk duurder, de goedkoopste vergelijkbare op marktplaats komt zelfs uit op € 8750,-

Kun je op autoscout24 eigenlijk bekijken hoelang een auto al wordt aangeboden? Ik kon dat iig nergens terugvinden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Strider Nee die is weg inmiddels zie ik. Wel staat deze er al op sinds ik begon met kijken. https://link.marktplaats.nl/m1531426264. Vraagprijs begon 31 maart op €8500. Staat al die tijd dus al te koop. Volgens mij deze week van €7800 naar €7700. Zit volgens mij alles op, alleen geen kleurenschermpje.

Deze staat te koop sinds 2 april. Hier zijn we gaan proefrijden. Foto’s zijn denk ik de oude aanschaf foto’s, want het is een 100% particuliere verkoper. Wiellager linksvoor is echter versleten (verkoper was niet op de hoogte zei hij) en hij wilde destijds niets van de prijs afhalen
https://www.autoscout24.n...64-d97f-e053-e350040a46e7?

Maar goedkoper dan €8750 kan zeker weten!

Edit
Je kunt op Autoscout niet zien wanneer de advertentie is gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 20-05-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Het kleurenscherm is bij mij nu ook wel een harde criteria geworden, het is al zo'n priegel scherm, dan wil ik op zijn minst dat scherm wel in kleur hebben, ik wist niet eens dat dit niet standaard was. Dat is bij de MK8 wel wat beter geregeld.
En dat hebben ze allebei niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik merk hetzelfde hoor, nu ik op zoek ben naar een nieuwe auto dan neem je elke optie door..
Elke auto wordt vergeleken qua opties etc.

Mijn huidige auto heeft echt 0 opties, de airco is al 2 jaar kapot, geen centrale vergrendeling, geen luxe etc.
En dan zit ik nu auto's te vergelijken die wel of geen automatisch inparkeren of een dimmende binnenspiegel heeft.. 8)7

Pure luxe, die ik nooit heb gehad, maarja nu de mogelijkheid er is dan zal het er op zitten ook... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Strider schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:47:
Het kleurenscherm is bij mij nu ook wel een harde criteria geworden, het is al zo'n priegel scherm, dan wil ik op zijn minst dat scherm wel in kleur hebben, ik wist niet eens dat dit niet standaard was. Dat is bij de MK8 wel wat beter geregeld.
En dat hebben ze allebei niet.
Nou ja liever zou ik het toch willen vervangen voor iets wat meer functies heeft dus als je het toch gaat vervangen :+ Dan boeit het toch geen klap.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier aan het puzzelen voor een andere auto. Ik heb nu een getunede Golf V Gti met 291pk en moet met 3 kinderen naar een station toe. :P

De shortlist was tot nu toe een Renault Talisman 'Initiale Paris' en de Ford Mondeo ST, bouwjaar 2017 of jonger, 150+pk en <30k.

Nu zie ik ook een heel aantal Ford Focussen uit 2019 en zelfs 2020 met heel veel opties die binnen dit kader vallen. De keuze op een Mondeo was omdat deze een stuk groter was in de breedte achterin.

Maar nu twijfel ik of de Focus misschien ook wel voldoende is. Morgen maar eens een Ford dealer binnenlopen om te kijken, maar ben ook benieuwd of hier Focus/Mondeo wagon eigenaren zijn die advies kunnen geven? :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
@MrJ Hoe jong zijn je kinderen?
Als je nog kinderstoeltjes hebt, hou er rekening mee dat je vaak maar 2 isofix aansluitingen hebt, en in het midden vaak een "bobbel" waardoor stoeltjes scheef komen te staan.

De mondeo is inderdaad breder in het midden waardoor een stoeltje wel beter blijft staan, maar bij de focus lijkt het me niet ideaal..

3 "volwaardige" stoelen achterin heb je pas bij een C-Max en bij de Kuga (of grotere modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

@verstappen33
Eentje van 6 en een tweeling van 3,5. Die van 6 mag op een zitverhoger en de tweeling zit in een MaxiCosi Rodi zonder Isofix. Dus geen grote bulky stoelen.

C-Max was idd breed wat ik herinner. Maar die heeft mijn ex toendertijd meegenomen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door MrJ op 22-05-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik weet niet hoevaak en hoelang jou kinderen achterin zitten, maar ik zou vooral kijken naar de middelste "stoel"..
Vroeger ooit als klein kind (jaar of 12) 14 uur op de bobbel moeten zitten naar Italie.
Heb er nog nachtmerries van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Thanks, zal dat goed bekijken morgen.

En ach, daar worden ze hard van toch, beetje ontberingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat vinden jullie van import auto's? Was aan het kijken naar een jonge (2019) Ford met 19000 kilometers, prijs is redelijk scherp. Voordeel is dat er ook 4 seizoenenbanden onder zitten, dus ideaal voor de wintersport.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sport_Life schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:35:
Wat vinden jullie van import auto's? Was aan het kijken naar een jonge (2019) Ford met 19000 kilometers, prijs is redelijk scherp. Voordeel is dat er ook 4 seizoenenbanden onder zitten, dus ideaal voor de wintersport.
Prima. Wij hebben een auto met ongeveer die leeftijd en kms gekocht, de 1.5 met 150pk en een boel opties.
Ik heb hem bij de lokale dealer gekocht, daar was de auto ook in onderhoud.
Als er dus wat mee is kan ik snel terug en heel dom kijken. Kan ik goed.

Als ie al een kenteken heeft, even kijken bij RDW wat de bpm is geweest; als dat een beetje in de buurt is van een nieuwe was ie in elk geval niet heel erg stuk toen ie de grens overkwam. :)

[ Voor 14% gewijzigd door pjottum op 22-05-2020 17:51 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Mooi wagentje, kleur wit ziet er goed uit.

Lijkt me wel lastig instappen zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MrJ schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:37:
@verstappen33
Eentje van 6 en een tweeling van 3,5. Die van 6 mag op een zitverhoger en de tweeling zit in een MaxiCosi Rodi zonder Isofix. Dus geen grote bulky stoelen.

C-Max was idd breed wat ik herinner. Maar die heeft mijn ex toendertijd meegenomen. :P
Wij zitten met hetzelfde dilemma.
Vandaag ook gekeken naar een MPV, maar die gaat het gewoon echt niet worden :+.
Talisman is makkelijk 15k duurder (jonge occasion) , ten opzichte van een Focus vinden wij het dat niet echt waard. Talisman is breder op de achterbank, maar als een Focus breed genoeg is dan is dat prima voor ons (en houden we 15k in de zak). Morgen even op pad met 3 kinderstoelen.
pjottum schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:48:
[...]

Prima. Wij hebben een auto met ongeveer die leeftijd en kms gekocht, de 1.5 met 150pk en een boel opties.

Als ie al een kenteken heeft, even kijken bij RDW wat de bpm is geweest; als dat een beetje in de buurt is van een nieuwe was ie in elk geval niet heel erg stuk toen ie de grens overkwam. :)
Mag ik vragen wat jij betaalde?
Ik maak me vooral zorgen om de lagere restwaarde.

[ Voor 36% gewijzigd door Sport_Life op 22-05-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
pjottum schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:48:
[...]

Het beste is dat de auto nog niet op kenteken staat.

Voor een schade auto wordt het kenteken aangevraagd als hij nog schade heeft, dit om de BPM te omzeilen. Geen kenteken, hele kleine kans dat hij schade gehad heeft.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Sport_Life schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:16:
.
Talisman is makkelijk 15k duurder (jonge occasion) , ten opzichte van een Focus vinden wij het dat niet echt waard. Talisman is breder op de achterbank, maar als een Focus breed genoeg is dan is dat prima voor ons (en houden we 15k in de zak). Morgen even op pad met 3 kinderstoelen.
Die 15k duurder zie ik niet. Ik kijk dus 2017 of jonger, en dan de Ford ST uitvoering en de Talisman de Initiale Paris.

Ik zie ze rond dezelfde prijsklasse,. :)

Zojuist maatje met een Focus langsgeweest. Alle stoeltjes passen, maar een Mondeo was wel een stuk ruimer wist hij te vertellen.

Is een tientje extra wegenbelasting per maand meer. Hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrJ schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:09:
Hier aan het puzzelen voor een andere auto. Ik heb nu een getunede Golf V Gti met 291pk en moet met 3 kinderen naar een station toe. :P

De shortlist was tot nu toe een Renault Talisman 'Initiale Paris' en de Ford Mondeo ST, bouwjaar 2017 of jonger, 150+pk en <30k.

Nu zie ik ook een heel aantal Ford Focussen uit 2019 en zelfs 2020 met heel veel opties die binnen dit kader vallen. De keuze op een Mondeo was omdat deze een stuk groter was in de breedte achterin.

Maar nu twijfel ik of de Focus misschien ook wel voldoende is. Morgen maar eens een Ford dealer binnenlopen om te kijken, maar ben ook benieuwd of hier Focus/Mondeo wagon eigenaren zijn die advies kunnen geven? :)
Ik kom van een Avensis 2005, naar nieuwe Focus.
Ruimte is prima. Rijdt ook top vergeleken met de Avensis. (Beide 150pk automaat). Ik vind alleen dat hij nogal zuipt; 1:10/11. De Avensis haalde 1:9, maar dat was veel oudere techniek, dus ik hoopte ook wel een sprongetje te maken hier.

We hebben ook een Golf 7 uit 2014. Ook 150pk automaat. De Focus is moderner met o.a. Apple CarPlay (heeft nieuwe Golf ook). Maar de Golf vind ik fijner qua motor en bak. En sowieso degelijker aanvoelen, ik zeg niet dat hij degelijker is!! En is zuiniger met 1:14. Wegligging misschien iets in het voordeel van de Focus, maar die heeft 18” en de Golf 17”.

Ik heb geen spijt van de Focus, maar echt sneller gaat mijn hart er niet van kloppen. Net als zijn voorganger de Avensis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mhr-zip schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Ruimte is prima. Rijdt ook top vergeleken met de Avensis. (Beide 150pk automaat). Ik vind alleen dat hij nogal zuipt; 1:10/11. De Avensis haalde 1:9, maar dat was veel oudere techniek, dus ik hoopte ook wel een sprongetje te maken hier.

We hebben ook een Golf 7 uit 2014. Ook 150pk automaat. De Focus is moderner met o.a. Apple CarPlay (heeft nieuwe Golf ook). Maar de Golf vind ik fijner qua motor en bak. En sowieso degelijker aanvoelen, ik zeg niet dat hij degelijker is!! En is zuiniger met 1:14. Wegligging misschien iets in het voordeel van de Focus, maar die heeft 18” en de Golf 17”.

Ik heb geen spijt van de Focus, maar echt sneller gaat mijn hart er niet van kloppen. Net als zijn voorganger de Avensis.
Golf vind ik ook niet helemaal te vergelijken, die zit m.i. ook een prijs/kwaliteitsklasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Sport_Life schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Golf vind ik ook niet helemaal te vergelijken, die zit m.i. ook een prijs/kwaliteitsklasse hoger.
Ik vergeleek hem wel oOo

Maar idd als ik hetzelfde wilde bij VW, was ik 6/7 mille duurder uit.

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 22-05-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mhr-zip schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:02:
[...]

Ik vergeleek hem wel oOo

Maar idd als ik hetzelfde wilde bij VW, was ik 6/7 mille duurder uit.
We hebben 3 weken in Las Vegas e.o. rondgereden in een Mustang (ook Ford :P ), sindsdien is iedere auto die we daarna in NL hebben gereden "traag" en karig ;) Krijg alleen geen 3 kinderzitjes op de achterbank :/

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 22-05-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Sport_Life schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Valt binnen hetzelfde segment. De golf is alleen een stukje duurder. Prijs/kwaliteit lijkt mij daarom hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:38
hansvk schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Valt binnen hetzelfde segment. De golf is alleen een stukje duurder. Prijs/kwaliteit lijkt mij daarom hetzelfde.
Hetzelfde segment betekent niet dezelfde prijs. Dus dat vergelijk gaat al mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Djmaddox schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Mooi wagentje, kleur wit ziet er goed uit.

Lijkt me wel lastig instappen zo :+
Dat ligt eraan aan welke je wilt instappen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sport_Life schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:16:

Mag ik vragen wat jij betaalde?
Ik maak me vooral zorgen om de lagere restwaarde.
Van die dingen die je liever vergeet. Vraagprijs was 26k5 ofzo, maar we ruilen dus een auto in en kochten bij de ford dealer.

Ik heb dus zoiets, maar met meer kms: https://www.broekhuis.nl/...ine-150pk-2020/279006988/

.. en dan geen st line, maar titanium 'achtig', de exacte combo is hier niet te krijgen. :)

Waardevast is een valide vraag, maar ik vrees dat auto's weggegooid geld zijn, zeker met de electrificatie die echt schijnt te komen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 01:26

djidee

Mr. Slungel

Loop vooral een dealer binnen...

Ik heb hiervoor een Mondeo station gehad (1.5 instapdiesel), fijne reiswagen, motor is krap aan, maar voldoende.Was toen onze standaard auto (2 jaar shortlease), en die nog een jaartje verlengd (value voor money)
Ruimte zat kon veel mee, en baalde ook best wel dat we deze auto niet meer in onze standaard leaseregeling hebben zitten (toen (2016) 35k voor instapper met wat opties, nu zit je dik 40k+)
Uiteindelijk toch gegaan voor de standaard auto (wil eigenlijk naar een V60 toe, maar nu financieel even niet handig) zodat ik over 2 jaar weer de keuze heb, en dat is een Focus Station met de 1.0 125pk benzine.

Ja, hij is smaller, dat is het voornaamste wat je merkt, want lengte, hoogte, ruimte achterin (ben 2.06, dus achter mijn stoel en kids is een dingetje) en kofferbak zijn dik op orde
In liters, is kofferbak Focus zelfs > Mondeo :o .
En dat is gewenning, want nu stoor ik me er al niet meer aan dat ie smaller is, bij parkeren ook wel handiger, en het rijgedrag van de Focus is leuker :9

3 kids op achterbank wordt wel een uitdaging als ze allemaal in zitjes moeten trouwens... Maar dat is voor veel auto's problematisch schijnt.
Al lees ik net dat er tegenwoordig meer en meer smallere kinderstoeltjes komen, en dat ook vanuit overheden geëist gaat worden dat ze aan een maximale breedte moeten gaan voldoen juist vanwege dit soort problematiek.
Heb je nu ff niets aan natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 23-05-2020 09:23 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
mhr-zip schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Ruimte is prima. Rijdt ook top vergeleken met de Avensis. (Beide 150pk automaat). Ik vind alleen dat hij nogal zuipt; 1:10/11.
Is dat rijstijl? Op Spritmonitor.de begint het histogram grofweg bij jouw verbruik en gaat tot ruim 1:16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RemcoDelft schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Is dat rijstijl? Op Spritmonitor.de begint het histogram grofweg bij jouw verbruik en gaat tot ruim 1:16.
Ik zeg niet dat ik niet zuiniger kan rijden, maar ik heb ook absoluut geen zware rechtervoet. Met dezelfde rijstijl rijdt de Golf 1:14. In het begin rijdt je misschien altijd wat onzuiniger (inrijden, ff testen hier en daar, kickdown etc). Ik heb hem nu ruim een jaar, dus die periode is ook wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag op pad geweest met vrouw zonder kinderen :). Eerst een Renault Talisman Zen (instapversie) 2017 geprobeerd. Dat is even wennen als je uit een 308 vol opties komt (pano-dak, camera etc). Drie autostoelen (2x isofix Maxi-Cosi en 1x Hema stoeltje) passen erin. Ruimte precies 38cm tussen de 2 buitenste stoeltjes. Dus qua ruimte prima wagen, qua luxe helaas flinke achteruitgang tov huidige wagen.

Toen de volgende afspraak. Een Ford dealer die ca 10 verschillende Focus Wagon 2019/2020 modellen had staan. Wederom 3 kinderstoelen gepast en: het past! Ruimte ook weer 38cm. Meevaller dus. Mondeo niet geprobeerd, maar volgens verkoper is de ruimte achterin gelijk aan de Focus.
Enkele modellen hadden de opties die wij wilden. Dus proefrit gemaakt, ondertussen even kenteken op RDW checken. Blijkt ie met 50% BPM "korting" te zijn ingevoerd ;w Overigens was ca 80% een ingevoerd model.
Andere wagen uitgezocht, prijs ongeveer gelijk, maar geen ingevoerd model. Op zich niets mis met ingevoerde modellen, maar bij een gelijke prijs gaat mijn voorkeur uit naar NL model. Merkte wel dat deze meer last had van trillingen wanneer de cilinder wordt uitgeschakeld. Lijkt erop alsof de Duitse modellen daar minder last van hebben of sommige auto's zijn getweakt?
Nog even over de prijs gesproken en as maandag maken we een besluit :).

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 23-05-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:08
Sport_Life schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:38:
Dus proefrit gemaakt, ondertussen even kenteken op RDW checken. Blijkt ie met 50% BPM "korting" te zijn ingevoerd ;w
Wat is hier problematisch aan? (Ik heb echt geen idee)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hmmbob schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:21:
[...]

Dan is het een schadeauto die geïmporteerd is.

BPM korting schadeauto
Vaak wordt er gesproken over een zogenaamde BPM korting bij import van een schade auto.. hoe zit dit nu precies? In feite is het ‘simpel’. U betaalt bij import van een voertuig zogenaamde rest-BPM (de basis van de BPM is afhankelijk van de CO2 uitstoot van de auto). Onder rest-BPM verstaan we ‘de overgebleven BPM na afschrijving’, deze afschrijving gebeurt standaard op leeftijd, hoe ouder het voertuig hoe hoger de afschrijving (en hoe groter de BPM korting). Echter, het is ook mogelijk om de waarde van de auto op basis van taxatie te bepalen. Als de taxatiewaarde lager is dan de waarde op basis van bijvoorbeeld leeftijd, dan loont het op de rest-BPM te berekenen op basis van taxatie. U krijgt dan een hogere BPM korting.

Bron

[ Voor 65% gewijzigd door JohanKupers op 24-05-2020 09:04 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hmmbob schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:21:
[...]

Ik heb ook geen idee en daar zit mijn zorg ;). In ieder geval is taxatiewaarde op moment van import de helft van de schadevrije waarde , wat duidt op een flinke schade. Iets meer dan een krasje. Denk eerder iemand die een boom heeft gekust oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 24-05-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Sport_Life schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:38:

Toen de volgende afspraak. Een Ford dealer die ca 10 verschillende Focus Wagon 2019/2020 modellen had staan. Wederom 3 kinderstoelen gepast en: het past! Ruimte ook weer 38cm. Meevaller dus. Mondeo niet geprobeerd, maar volgens verkoper is de ruimte achterin gelijk aan de Focus.
Gisteren zelf een proefrit gemaakt in een Focus ST and Mondeo ST, het meetlint gaf toch echt meer cms aan bij de Mondeo. ;)

Focus reed wel veel lekkerder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Gisteren ook een ritje gemaakt in de C-Max die we op het oog hadden.
Prima auto en geen “mankementen” kunnen vinden.
Paar kleine puntjes qua uiterlijk: 2-3 voelbare krassen rondom handgreep bestuurders kant.
Parkeerdeukje achterscherm, geen lak beschadigd.
En op de hoek van de voorbumper flinke krassen en lakschade (langs een muur geschaafd lijkt het).

Verkoper lulde er mooi omheen en kon wel bijgewerkt worden door de werkplaats.

Qua prijs was er niet veel mogelijk, hooguit een gratis aflever beurt + laatste onderhoud volgens boekje.
Schade repareren kon hij nog niets over zeggen, dat moest door de werkplaats beoordeeld worden.

Daar horen we dus morgen meer over.
Die kleine schades waren niet op de foto’s te zien natuurlijk, voelde wel als een afknapper toen we daar waren.
Ik heb ook aangegeven dat we pas beslissen of we de auto kopen wanneer de schades netjes weggewerkt zijn.
Benieuwd naar hun reactie.

In hoeverre mag je verwachten dat ze kleine schades oplossen voor een verkoop?
Het is een auto van net 4 jaar oud. Dan mag je toch een redelijk nette auto voor verwachten??

[ Voor 8% gewijzigd door verstappen33 op 24-05-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
verstappen33 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:37:

Het is een auto van net 4 jaar oud. Dan mag je toch een redelijk nette auto voor verwachten??
Ik wordt altijd een beetje treurig van verkopers die defecten niet direct fixen in een particuliere markt. Je moet er toch zelf ook helemaal gek van worden als je bij elke proefrit hetzelfde slappe excuus opdreunt. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Terwijl het ook anders kan. Hier had een of andere droeftoeter, uiteraard zonder een bericht achter te laten, zijn autodeur een aantal keer open gedaan tegen mijn deur aan. Paar kleine oppervlakkige beschadigingen als gevolg. Even bij de dealer langsgeweest om te kijken of ze de boel een beetje bij konden werken. Auto werd direct naar binnen gereden en de deur werd op die plek even bijgepolijst en de boel is weer netjes. Op de vraag wat de kosten waren, kreeg ik het antwoord service van de zaak. (y)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
jadjong schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Ik wordt altijd een beetje treurig van verkopers die defecten niet direct fixen in een particuliere markt. Je moet er toch zelf ook helemaal gek van worden als je bij elke proefrit hetzelfde slappe excuus opdreunt. :?
Lijkt me ook, auto staat er al bijna 3 maanden te koop. Genoeg tijd om hem weer een beetje representatief te maken en goed te kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
verstappen33 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:37:
In de praktijk: het is een tweedehands auto die ze willen verkopen zoals die is ingeruild. Hooguit goed gepoetst van binnen en van buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Een wagen van net 4 jaar oud moet idd in nette staat zijn. Van zogenaamde afleverbeurten moet je standaard niet te veel verwachten.

Ik heb in februari van dit jaar een andere Ford Focus gekocht, mijn voorbereiding :

-zeer uitgebreide proefrit, check o.a. alle electrische systemen
-board computer gaf aan 1:8...gevraagd naar vorige eigenaar, was dit een 'boy-racer'? telefonisch contact via de verkoper, op de speaker
-onderhouds historie op papier / computer scherm aantoonbaar
-aankoop keuring bij een door mij te kiezen garage
-alle punten op de aankoopkeuring worden opgelost, bij ophalen werkzaamheden op papier gespecificeerd (kostbaarste item: remschijven en blokken voor)
-onderhoudsbeurt (wagen stond al een half jaar stil) + apk, werkzaamheden op papier gespecificeerd
-poetsbeurt
-volle tank

Hou in gedachten dat het een kopersmarkt is. Je kunt -binnen het redelijke- je eisen stellen.

Een 4 jaar oude wagen met allerhande kleine schades (krassen ed) zou ik laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@hansvk, ik snap je redenatie, maar als ik nu een dealer zou zijn dan zou ik dit soort "kleine" dingetjes gewoon fixen, een nette schadevrije auto verkoopt sneller dan een auto met een kleine parkeerschade.
Voor de dealers met een eigen garage is het hooguit wat uren en een klein beetje materiaal, en anders hebben ze wel een bevriende schade herstel collega..

Ik persoonlijk koop liever een schadevrije auto voor 14k dan een identieke auto met een kleine parkeerschade op de bumper voor 13k..

@Phantasmagoria Het is inderdaad een kopersmarkt nu, zeker het model waar ik op zoek naar ben (C-Max), lijkt helemaal geen vraag naar te zijn, de auto's die ik tegenkom op autoscout etc zijn staan gemiddeld 4-6 maanden bij de dealer te koop.
Vanmiddag gaan we buiten onze regio kijken in Zuthpen, hopelijk is die auto wel in goede staat, want deze auto heeft alle opties die we zoeken.
En anders hebben we een leuk middagje uit gehad en gaan we verder op zoek.

Ikzelf woon dicht langs de grens van Duitsland, ik zit ook al met een scheef oog te kijken naar autoscout.de om te zien of het de moeite waard is om wat in te laten voeren.
Ikzelf heb geen verstand van auto's, al leer ik de laatste weken wel veel, heeft iemand goede ervaring met zelf een auto uitzoeken in bijvoorbeeld DLD en deze in te voeren (of in te laten voeren door een garage)?.

Bijvoorbeeld deze: https://www.autoscout24.d...dtidx=16&cldtsrc=listPage

BPM zal rond de 1000-1500 euro liggen schat ik.
misschien dat er bij deze dealer nog wat korting te onderhandelen valt, dan ben ik klaar voor 13-14k voor een mooie auto van 3,5 jaar oud..

[ Voor 11% gewijzigd door verstappen33 op 25-05-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12

Haan

dotnetter

Nog even ter overweging: Een vriend van me had ongeveer dezelfde situatie als jij, ook een Golf 5 GTI met rond de 280pk,en twee kinderen.Hij heeft een Subura Legacy gekocht. Niet zo bekend, maar echt een wolf in schaapskleren (als je de 3.0l versie hebt)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Phantasmagoria schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:52:
Een wagen van net 4 jaar oud moet idd in nette staat zijn. Van zogenaamde afleverbeurten moet je standaard niet te veel verwachten.

Ik heb in februari van dit jaar een andere Ford Focus gekocht, mijn voorbereiding :

-zeer uitgebreide proefrit, check o.a. alle electrische systemen
-board computer gaf aan 1:8...gevraagd naar vorige eigenaar, was dit een 'boy-racer'? telefonisch contact via de verkoper, op de speaker
-onderhouds historie op papier / computer scherm aantoonbaar
-aankoop keuring bij een door mij te kiezen garage
-alle punten op de aankoopkeuring worden opgelost, bij ophalen werkzaamheden op papier gespecificeerd (kostbaarste item: remschijven en blokken voor)
-onderhoudsbeurt (wagen stond al een half jaar stil) + apk, werkzaamheden op papier gespecificeerd
-poetsbeurt
-volle tank

Hou in gedachten dat het een kopersmarkt is. Je kunt -binnen het redelijke- je eisen stellen.

Een 4 jaar oude wagen met allerhande kleine schades (krassen ed) zou ik laten staan.
Goede tips zeg, ga ik onthouden.

Heb jij de aankoopkeuring door een bekende garage laten uitvoeren, of via bijvoorbeeld "Mijn Autocoach"?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
Strider schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:10:
[...]

Goede tips zeg, ga ik onthouden.

Heb jij de aankoopkeuring door een bekende garage laten uitvoeren, of via bijvoorbeeld "Mijn Autocoach"?
het was een garage in de omgeving van de verkoper
dan even informeren of zij aankoopkeuringen uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Haan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Nog even ter overweging: Een vriend van me had ongeveer dezelfde situatie als jij, ook een Golf 5 GTI met rond de 280pk,en twee kinderen.Hij heeft een Subura Legacy gekocht. Niet zo bekend, maar echt een wolf in schaapskleren (als je de 3.0l versie hebt)
Thanks.

Zojuist even gekeken, zag in mijn prijsklasse niets nieuwer dan 2017 helaas. En visueel vind ik de Focus ST line ook mooier.

Dan maar wat afkicken. ;) Focus van 1.5 @ 150pk /240nm is makkelijk te chippen naar 190pk/340nm. En tank zelf altijd 98/100/102 octaan. Dus zal een eindje komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MrJ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Dan maar wat afkicken. ;) Focus van 1.5 @ 150pk /240nm is makkelijk te chippen naar 190pk/340nm. En tank zelf altijd 98/100/102 octaan. Dus zal een eindje komen. :)
Hier ben ik wat terughoudend mee (geworden). Onze 1.5 ecoboost was ook gechipt, maar dat blok is helaas in de soep gelopen. Ondanks dat we echt geen gekke dingen deden en altijd 98 tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Timmert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Hier ben ik wat terughoudend mee (geworden). Onze 1.5 ecoboost was ook gechipt, maar dat blok is helaas in de soep gelopen. Ondanks dat we echt geen gekke dingen deden en altijd 98 tanken.
Waar gechipped? De meeste chippers nemen de fabrieksgarantie mee.

Mijn GTi ooit bij JD gechipped (met andere uitlaat erbij) en dat was een van de beste keuzes met die auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MrJ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Waar gechipped? De meeste chippers nemen de fabrieksgarantie mee.

Mijn GTi ooit bij JD gechipped (met andere uitlaat erbij) en dat was een van de beste keuzes met die auto. :)
Ik ga geen bedrijfsnamen noemen, maar een zeer gerenommeerd bedrijf. Geen tunex achtig iets in ieder geval.

Bij ons is de motor uiteindelijk onder fabrieksgarantie vervangen, maar daarna hebben we de chip maar achterwege gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Timmert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:49:
[...]

Ik ga geen bedrijfsnamen noemen, maar een zeer gerenommeerd bedrijf. Geen tunex achtig iets in ieder geval.

Bij ons is de motor uiteindelijk onder fabrieksgarantie vervangen, maar daarna hebben we de chip maar achterwege gelaten.
Thanks, ga dit zeker even onthouden.

Jij had een Mk4 Focus met 3 cilinders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MrJ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Thanks, ga dit zeker even onthouden.

Jij had een Mk4 Focus met 3 cilinders?
Ohja das waar ook. Die Focus Mk4 is een 3 pitter...

Nee, dit gaat om een S-Max 1.5 EcoBoost, een 4 cilinder dus.
Dacht even dat het om hetzelfde blok ging, maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Ik heb zowel de Mondeo Wagon als de Talisman sedan (wagon toen niet beschikbaar) proefgereden, en uiteindelijk gekozen voor een Passat omdat die veruit het beste stuurde.
De Focus is een prima stuur auto, maar de Mondeo liep (in 2017 toen ik proefreed) toch wel een tandje achter qua vering en stuurgedrag (en ABS en tractiecontrole en automaat xD). Wat mij verbaasde met de reputatie van het merk.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Timmert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Ohja das waar ook. Die Focus Mk4 is een 3 pitter...

Nee, dit gaat om een S-Max 1.5 EcoBoost, een 4 cilinder dus.
Dacht even dat het om hetzelfde blok ging, maar dat is dus niet zo.
Heeft de 4 cilinder ook als 'feature' het uitschakelen van een cilinder?

Deze 3 cilinder heeft dat wel, waren wat issues mee. Eea lijkt verholpen na een update maar indien nodig kan ik deze optie ook weer uitzetten.

Laatste puzzelstucje is audio. De auto die ik op het oog heeft heeft geen B&O set en probeer er achter te komen hoeveel en welke speakers er dan wel inzitten + vermogen van de radio. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

_eLMo_ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:56:
[...]

Ik heb zowel de Mondeo Wagon als de Talisman sedan (wagon toen niet beschikbaar) proefgereden, en uiteindelijk gekozen voor een Passat omdat die veruit het beste stuurde.
De Focus is een prima stuur auto, maar de Mondeo liep (in 2017 toen ik proefreed) toch wel een tandje achter qua vering en stuurgedrag (en ABS en tractiecontrole en automaat xD). Wat mij verbaasde met de reputatie van het merk.
Ik vond de Passat zo saai. :$

Talisman wel erg mooi, zowel binnen als buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En wie heeft er al vakantiegeld binnen?

[ Voor 3% gewijzigd door MoldyInko op 30-05-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Antenne eventueel even eraf schroeven, regensensor uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
S_Chief schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:39:
Antenne eventueel even eraf schroeven, regensensor uitschakelen.
Contact uit, idd antenne eraf, spiegels inklappen en in zijn vrij/N stand zetten indien een wasstraat die sleept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

En vooral niet (voor de grap) je ruitenwissers aanzetten.
Heeft een collega ooit gedaan. Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MrJ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Heeft de 4 cilinder ook als 'feature' het uitschakelen van een cilinder?

Deze 3 cilinder heeft dat wel, waren wat issues mee. Eea lijkt verholpen na een update maar indien nodig kan ik deze optie ook weer uitzetten.

Laatste puzzelstucje is audio. De auto die ik op het oog heeft heeft geen B&O set en probeer er achter te komen hoeveel en welke speakers er dan wel inzitten + vermogen van de radio. :?
Standaard radio is best prima, zou ik er niet voor laten lopen.

Ik zit nog met de cilinder uitschakeling. Het is mij nog niet duidelijk of dat bij alle modellen geldt, of vanaf een bepaalde levertijd niet. "Uitzetten" doe je dmv de sportstand, maar dat moet dan iedere keer. Als dit standaard was zou Ford natuurlijk niet voldoen aan milieu eisen.

Verder hebben we een leuke uitgezocht met veel opties.

Ik ga ook nog een ritje maken in een Passat (moeten 3 kinderen achterin passen).
Passat is dan wel redelijk basis uitvoering.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Sport_Life schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:52:
[...]

Standaard radio is best prima, zou ik er niet voor laten lopen.
Laat ik ook niet, maar als er mooiere speaker inkunnen met beter geluid dan graag. Trouwens geen wens voor een sub, draai vnl classic rock, dus kwaliteit is belangrijk.

Misschien deze officiele set iets: https://www.ford-accessoi...074?model=focus&year=2018

Maar weet dan nog steeds niet wat er al inzit.
Ik zit nog met de cilinder uitschakeling. Het is mij nog niet duidelijk of dat bij alle modellen geldt, of vanaf een bepaalde levertijd niet. "Uitzetten" doe je dmv de sportstand, maar dat moet dan iedere keer. Als dit standaard was zou Ford natuurlijk niet voldoen aan milieu eisen.

Verder hebben we een leuke uitgezocht met veel opties.
Die drive modes zijn altijd beschikbaar, dus ook voor een handbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Vanmiddag wezen kijken naar de volgende auto:

https://www.autoscout24.n...y_link&utm_campaign=share

Proefrit ging echt super, en geprobeerd om de auto zo goed mogelijk proberen te bekijken op defecten/gebreken.
Ik heb niets kunnen vinden met mijn beperkte kennis.
Na de proefrit met de verkoper gepraat en geen rariteiten kunnen merken in zijn verhaal.
Op de vraag om een aankoop keuring te laten uitvoeren was die ook positief en was geen probleem.
Dus gelijk mijn eigen garage gebeld en ernaar toe gereden.
Daar bleek toch meer aan de auto te “mankeren” dan gedacht.
Het is een import auto en de verkoper vertelde me dat het geen schade auto betrof.
Mijn eigen dealer vond binnen 2 minuten diverse plekken waar herstelwerkzaamheden hebben plaats gevonden, en dat was ook nog eens heel slecht gedaan.
Zijn woorden waren letterlijk: Zelfs met een “knikkerbus” krijg ik het strakker gespoten.

Hij had niet de indruk dat het grote schade is geweest, maar het herstel was zeer amateuristisch.

Auto leek verder in goede technische staat, echter het gebrekkige herstel kon over enkele jaren voor verrassingen zorgen, en als je er dan van af wilt dan krijg je er niets meer voor.

Advies was dus ook: lekker laten staan.

Lichtelijk teleurgesteld de auto weer ingeleverd maar heb mijn geld nog in de zak.

Helaas staan er weinig C-Maxen titaniums te koop die niet geïmporteerd zijn binnen mijn budget.

Misschien toch maar eens kijken naar andere modellen met een hogere instap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@verstappen33 Ik ben wel benieuwd waar de schade zat en waarom dit (afgezien van roest ) een probleem vormt gezien het geen grote schade was.
En heb je dit gemeld bij de verkoper? Je had een mooie onderhandelingspositie ;)
En die garage waar je hebt laten keuren, verkoopt hij zelf ook? (oftewel, had hij nog wat in de "aanbieding") Want hoe onafhankelijk ook, als er eigen gewin is...

-edit-
Gezien het import is en je meld diverse plekken kan het maar zo zijn dat die expres zijn gemaakt bij import, scheelt je enorme import kosten. ( En ja dit heb ik letterlijk zien gebeuren op een bijna nieuwe import 5 serie door een dealer, hop met iets scherps er even langs :X )
Daarna goedkoop fixen dus als dat een paar krassen zijn geweest no biggie maar wel mooi om te onderhandelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Humma Kavula op 25-05-2020 21:40 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@Humma Kavula

De schade zat hem vooral op de dorpels bij de achterdeuren en bij de passagierskant, het achter portier klemde ook iets.
Daarnaast de rubbers van het zijruitje bij de kofferbak waren gescheurd. Vermoedelijk van hergebruik bij herstelwerkzaamheden.
Ook de ruit van het rechter voor portier trilde bij bepaalde wind invloeden op de snelweg.

Vermoedelijk heeft er een auto in de zijkant gezeten, ook op de randen van het portier zag je oneffenheden in het spuitwerk.
Op de dorpels zag je op sommige plekken zelfs nog primer doorschijnen in de hoekjes.

De auto staat er ook al ruim 9 maanden, maar de verkoper gooide het op een slechte markt voor deze auto’s.
Import papieren waren niet zo snel beschikbaar om historie te checken.

Toen ik hem vertelde over de gevonden punten hield hij zich voor de domme en wist zogenaamd van niets, terwijl hijzelf de auto zou hebben ingekocht. Maarja dat kan ik natuurlijk niet ontkrachten.

Mijn eigen garage verkoopt geen auto’s. Hij doet alleen onderhoud en aankoop keuringen en op verzoek wil die wel eens een auto helpen importeren.
Ik vertrouw hem ook volledig op zijn advies.

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 25-05-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@verstappen33 Helder, dorpels beschadigd en klemmende deur is inderdaad teveel, prima keuze hem te laten staan. Lijkt mij dan ook geen kleine schade destijds.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

verstappen33 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:17:
Vanmiddag wezen kijken naar de volgende auto:

https://www.autoscout24.n...y_link&utm_campaign=share

Proefrit ging echt super, en geprobeerd om de auto zo goed mogelijk proberen te bekijken op defecten/gebreken.
Ik heb niets kunnen vinden met mijn beperkte kennis.
Na de proefrit met de verkoper gepraat en geen rariteiten kunnen merken in zijn verhaal.
Op de vraag om een aankoop keuring te laten uitvoeren was die ook positief en was geen probleem.
Dus gelijk mijn eigen garage gebeld en ernaar toe gereden.
Daar bleek toch meer aan de auto te “mankeren” dan gedacht.
Het is een import auto en de verkoper vertelde me dat het geen schade auto betrof.
Mijn eigen dealer vond binnen 2 minuten diverse plekken waar herstelwerkzaamheden hebben plaats gevonden, en dat was ook nog eens heel slecht gedaan.
Zijn woorden waren letterlijk: Zelfs met een “knikkerbus” krijg ik het strakker gespoten.

Hij had niet de indruk dat het grote schade is geweest, maar het herstel was zeer amateuristisch.

Auto leek verder in goede technische staat, echter het gebrekkige herstel kon over enkele jaren voor verrassingen zorgen, en als je er dan van af wilt dan krijg je er niets meer voor.

Advies was dus ook: lekker laten staan.

Lichtelijk teleurgesteld de auto weer ingeleverd maar heb mijn geld nog in de zak.

Helaas staan er weinig C-Maxen titaniums te koop die niet geïmporteerd zijn binnen mijn budget.

Misschien toch maar eens kijken naar andere modellen met een hogere instap.
Dit had je allemaal van tevoren kunnen uitzoeken .
Voer het kenteken in op https://ovi.rdw.nl/

Check 1:
Datum eerste toelating = 09-11-2015
Datum eerste afgifte Nederland = 13-08-2019
Dus: Import

Check 2:
Tabje fiscaal, bruto BPM = 1.022,-
Gebruikelijke BPM is minimaal 10% van de catalogusprijs (bij zware motoren hoger, electrisch lager), dus in dit geval is de wagen geïmporteerd met 1/3e van de waarde. Dat verklaart meteen de (flinke?) schade.

Tevens is de huidige eigenaar ook degene die 13 augustus eigenaar werd en dus de auto heeft ingevoerd of laten invoeren, dat geeft je een hoop onderhandelingsruimte aangezien de auto al ruim driekwart jaar daar staat (of wantrouwen ;)). Tevens heeft het er alle schijn van dat de teller is teruggedraaid, gezien de kilometer stand.

Ik heb echt 0,0 verstand van auto's (technisch), maar op deze manier sta je wat sterker tegenover de verkoper.
Volgens mij zijn er ook best prima import auto's te vinden, kwam ook veel Focussen tegen waarbij de BPM bij import logisch was.

Ik ben opgegroeid in een dorp waar de lokale garage geen seconde dacht aan dergelijke praktijken. Want dan kan hij binnen notime zijn garage opdoeken.
Helaas is het in de stad anders, bedrijven hebben echt schijt aan wat jij ervan vindt (laat staan de veiligheid), als je maar knaken brengt.

Wat je kunt doen is Carnext.nl in de gaten houden. Er staat er nu 1 binnen je budget, maar dat is een Diesel.
https://www.carnext.com/n...ord/c-max/n7nr-860m-sxzj/
Dit zijn ex leaseauto's van de eerste eigenaar (Leaseplan) en doorgaans goed onderhouden . Door de vaak hoge km standen wel gunstige prijs en vaak zitten de basis opties er op.

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2020 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Sport_Life schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:45:
[...]

Dit had je allemaal van tevoren kunnen uitzoeken .
Voer het kenteken in op https://ovi.rdw.nl/

Check 1:
Datum eerste toelating = 09-11-2015
Datum eerste afgifte Nederland = 13-08-2019
Dus: Import

Check 2:
Tabje fiscaal, bruto BPM = 1.022,-
Gebruikelijke BPM is minimaal 10% van de catalogusprijs (bij zware motoren hoger, electrisch lager), dus in dit geval is de wagen geïmporteerd met 1/3e van de waarde. Dat verklaart meteen de (flinke?) schade.

Tevens is de huidige eigenaar ook degene die 13 augustus eigenaar werd en dus de auto heeft ingevoerd of laten invoeren, dat geeft je een hoop onderhandelingsruimte aangezien de auto al ruim driekwart jaar daar staat (of wantrouwen ;)). Tevens heeft het er alle schijn van dat de teller is teruggedraaid, gezien de kilometer stand.

Ik heb echt 0,0 verstand van auto's (technisch), maar op deze manier sta je wat sterker tegenover de verkoper.
Volgens mij zijn er ook best prima import auto's te vinden, kwam ook veel Focussen tegen waarbij de BPM bij import logisch was.

Ik ben opgegroeid in een dorp waar de lokale garage geen seconde dacht aan dergelijke praktijken. Want dan kan hij binnen notime zijn garage opdoeken.
Helaas is het in de stad anders, bedrijven hebben echt schijt aan wat jij ervan vindt (laat staan de veiligheid), als je maar knaken brengt.

Wat je kunt doen is Carnext.nl in de gaten houden. Er staat er nu 1 binnen je budget, maar dat is een Diesel.
https://www.carnext.com/n...ord/c-max/n7nr-860m-sxzj/
Dit zijn ex leaseauto's van de eerste eigenaar (Leaseplan) en doorgaans goed onderhouden . Door de vaak hoge km standen wel gunstige prijs en vaak zitten de basis opties er op.
Jouw BPM verhaal klopt denk ik niet helemaal.
Op Autoweek.nl kun je uitrekenen wat je ongeveer aan BPM moet betalen, aan de hand van je auto type:
https://www.autoweek.nl/b...=82743&jaar=2015&cache=no

Ik kom uit op een BPM van € 1209,-

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Strider schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:07:
[...]

Jouw BPM verhaal klopt denk ik niet helemaal.
Op Autoweek.nl kun je uitrekenen wat je ongeveer aan BPM moet betalen, aan de hand van je auto type:
https://www.autoweek.nl/b...=82743&jaar=2015&cache=no

Ik kom uit op een BPM van € 1209,-
Zover heb ik niet gekeken, ik vergelijk het met de Focus bouwjaar 2019/2020 die ik door de RDW scanner haalde :P. (verklaart wel waarom er zoveel kleine motortjes zijn ingebouwd).

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Daarom begin ik nooit aan import auto’s. Ik sla ze altijd over. Je weet niet wat er vooraf is gebeurd, onlogische kilometerstanden, papieren wat niet in orde is. Gewoon teveel zaken wat kan afwijken.

Ik sla ook altijd ex schade bakken over. Ook al zijn ze zo goed gerepareerd. Ik vertrouw het niet. Vaak kun je aan de BPM of geschiedenis zien dat de auto schade heeft gehad.

Ga gewoon verder kijken en wacht rustig je kans af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Ik had de auto hier al eerder gepost toen ik hem had gevonden, toen leek het qua BPM in orde, maarja gelukkig is het boven water gekomen tijdens de aankoop keuring.

Hoe groot de schade is geweest kon mijn garage niet bepalen, enige wat hij zag was dat het spuitwerk zeer amateuristisch gedaan was, hij wantrouwde dus ook de onderlaag, want als de afwerking al te wensen overlaat dan wil je niet weten hoe het eronder is gedaan..

Ik ben voorlopig ook wel genezen van import modellen die te koop staan momenteel.
We kijken ook rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
Import zou ik ook overslaan. Naast wat al genoemd is krijg je ook minder terug als je je wagen weer inruilt. Fabrieksgarantie issues kunnen ook een rol gaan spelen indien van toepassing.

Selecteer NAP check (meestal bij de 'uitgebreide' opties) of anders check het kenteken op OVI (dan even eerste toelating en eerste afgifte NL vergelijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Ja, die optie gebruik ik nu ook.
Het is wel flink balen, de C-Max Titanium sluit 100% aan bij onze wensen. Zelfs mijn vrouw is er weg van :)
Vergelijkbare modellen (met hoge instap) van andere merken spreken ons niet zo aan, of zijn nog te jong en daardoor buiten budget.

Binnenkort maar eens kijken naar meer gangbare modellen zoals de Focus, Astra, Megane, en misschien wel evt VAG, al vind ik die vaak te duur voor wat je krijgt.
Maarja mijn vrouw heeft zich toegelegd op een hoge instap, ik laat haar gewoon eens wat auto's uitproberen komende tijd.. Hopelijk draait ze wat bij en hebben we meer opties..

[ Voor 16% gewijzigd door verstappen33 op 26-05-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:08
verstappen33 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:56:
Het is wel flink balen, de C-Max Titanium sluit 100% aan bij onze wensen. Zelfs mijn vrouw is er weg van :)
Tja, dat is altijd het "vervelende": de afweging tussen de emotie en de ratio :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
verstappen33 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:35:
Ik had de auto hier al eerder gepost toen ik hem had gevonden, toen leek het qua BPM in orde, maarja gelukkig is het boven water gekomen tijdens de aankoop keuring.

Hoe groot de schade is geweest kon mijn garage niet bepalen, enige wat hij zag was dat het spuitwerk zeer amateuristisch gedaan was, hij wantrouwde dus ook de onderlaag, want als de afwerking al te wensen overlaat dan wil je niet weten hoe het eronder is gedaan..

Ik ben voorlopig ook wel genezen van import modellen die te koop staan momenteel.
We kijken ook rustig verder.
Dat was ik, excuses voor dat, ik had de invoer datum in Autoweek nog op 2020 staan, daarmee leek die € 1000,- toen wel ok te zijn.

Aangezien je dicht bij de Duitse grens woont zou je ook zelf een C-Max kunnen importeren. Vooral als een C-Max dicht bij de grens staat is het echt wel de moeite waard om hier naar te gaan kijken. Duitse dealers geven overigens niet veel onderhandelingsruimte.
Ik heb hier heel vaak naar gekeken, maar mijn voorkeur auto's stonden vaak meer dan 800km verderop, dat vond ik te ver worden. Bij deze prijsklasse moet je wel zelf de auto kunnen transporteren anders is het niet rendabel meer.

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 88 ... 138 Laatste