Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:59
JohanKupers schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:15:
Vandaag de Fiesta voor zijn eerste beurt geweest na een kleine 2 jaar en +/- 21.000 km. Als extra punten kwamen de remvloeistof (was al bekend dat dit iedere 2 jaar nodig is i.v.m. vochtaantrekking) en de batterij van de afstandsbediening was leeg aan het raken. Dus al met al niets schokkends (had ook niets anders verwacht) en voor € 422 weer voor 2 jaar klaar. :)
Benzine of diesel? Ik moet met mijn 1.0 benzine om de 15.000 km

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
stijn014 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:00:
[...]

Benzine, met als onderhoudsinterval 2 jaar of 30.000 km naargelang wat eerder is. In mijn geval is dat de 2 jaar interval.

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:59
Heb je geen tussentijdse oliewissel?

• JohanKupers
  • Niet online
stijn014 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:35:
Heb je geen tussentijdse oliewissel?
Nope, die gaf alleen de laatste maand aan dat die binnenkort vervangen moest worden (kwaliteit onder de 5%), wat dus ook prima in de interval past. Na een jaar was de kwaliteit ook 50%.

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:35
Sinds de laatste update van de FordPass app heb ik opeens allemaal opties die te maken hebben met laden. Het lijkt erop dat de app denkt dat mijn Fiesta electrisch is.. Zien jullie dat ook?

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2019 128 GB, iPhone XR 128 GB

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

macmellow schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:21:
Sinds de laatste update van de FordPass app heb ik opeens allemaal opties die te maken hebben met laden. Het lijkt erop dat de app denkt dat mijn Fiesta electrisch is.. Zien jullie dat ook?
Is meer dat die optie aan de app is toegevoegd dan dat het relevant is voor je auto, er is nu de e-mach en ik meen dat er wat van die leuke plugins komen..

ping 127.212.23.124

• macmellow
pjottum schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:25:
[...]

Is meer dat die optie aan de app is toegevoegd dan dat het relevant is voor je auto, er is nu de e-mach en ik meen dat er wat van die leuke plugins komen..
Je zou toch zeggen dat die opties dan alleen beschikbaar zijn voor auto’s waar ze voor van toepassing zijn..

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

macmellow schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:35:
[...]

Je zou toch zeggen dat die opties dan alleen beschikbaar zijn voor auto’s waar ze voor van toepassing zijn..
Dat zou een IT bedrijf ook zo doen. Maar Ford is duidelijk geen IT bedrijf, dus.. De app is bruikbaar voor meerdere voertuigen, als je op je auto klikt kan je niet meer zoeken naar een laadpaal of koffie ofzo, dat zit voor je voor je auto kiest.

Mijn gok is dat het een denkfout is van ons, niet van Ford .. ;)

ping 127.212.23.124

• macmellow
pjottum schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:11:
[...]

Dat zou een IT bedrijf ook zo doen. Maar Ford is duidelijk geen IT bedrijf, dus.. De app is bruikbaar voor meerdere voertuigen, als je op je auto klikt kan je niet meer zoeken naar een laadpaal of koffie ofzo, dat zit voor je voor je auto kiest.

Mijn gok is dat het een denkfout is van ons, niet van Ford .. ;)
Haha, dat zal het zijn..

Ik ben een trouwens een Focus aan het bestellen via de leasemaatschappij. Gaat natuurlijk nog wel even duren, maar hopelijk blijft de app wel een beetje werken, want de auto alvast starten en voorverwarmen is wel lekker in de winter.

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:47
stijn014 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:00:
[...]

Voor mijn 1.0 (non turbo) benzine heb ik nu na 2 jaar (27500 km) de eerste beurt ingepland, omdat ik de melding kreeg dat de motorolie vervangen moet worden. Private lease overigens. Volgens mij staat in de auto de notitie dat de eerste beurt op 30k km moet zijn.

What's in the case?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Ron!n schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:28:
[...]

Voor mijn 1.0 (non turbo) benzine heb ik nu na 2 jaar (27500 km) de eerste beurt ingepland, omdat ik de melding kreeg dat de motorolie vervangen moet worden. Private lease overigens. Volgens mij staat in de auto de notitie dat de eerste beurt op 30k km moet zijn.
Het is of 2 jaar of 30.000 km. In jouw geval is het dus de jaren (net als ik vorige week had)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

macmellow schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:29:
[...]

Haha, dat zal het zijn..

Ik ben een trouwens een Focus aan het bestellen via de leasemaatschappij. Gaat natuurlijk nog wel even duren, maar hopelijk blijft de app wel een beetje werken, want de auto alvast starten en voorverwarmen is wel lekker in de winter.
Hm starten en voorverwarmen kan ik niet.
Denk ik. Maar ik heb geen automaat, ik kan me voorstellen dat dit alleen werkt als je die wel hebt.

De Focus is verder een aanrader, ga je veel plezier van hebben. Dit is overigens mijn derde Ford en nu is ook de binnenkant in orde. :)

ping 127.212.23.124

• Mark_1987
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:55
Weet iemand hier of het ford focus 2020 model draadloze CarPlay heeft? Volgens mij beschikbaar vanaf sync4...

Voor mij nog onduidelijk op welke modellen exact... misschien hier een 2020 model rijder?

https://www.autoweek.nl/a...uringssysteem-multimedia/

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:03
[...]
Dan bestel je toch de standkachel. Beter dan je motor een uur van te voren te laten draaien en je straat van uitlaatgas te voorzien (welke je vervolgens ook naar binnen haalt).

[Voor 4% gewijzigd door jongetje op 11-04-2020 17:22]

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Mark_1987 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:36:
Weet iemand hier of het ford focus 2020 model draadloze CarPlay heeft? Volgens mij beschikbaar vanaf sync4...

Voor mij nog onduidelijk op welke modellen exact... misschien hier een 2020 model rijder?

https://www.autoweek.nl/a...uringssysteem-multimedia/
Ik verwacht niet dat de Focus mark 4 snel, of ooit, met Sync 4 geleverd gaat worden. Wellicht bij de facelift. Nu worden ze volgens mij met 3.4 geleverd. Die heeft de blauwe look, maar weinig andere functionaliteit. Zover ik weet.

• GekkeRipper
[...]

Haha, dat zal het zijn..

Dat kan alleen met de automaat. De app werkt 99% van de tijd goed maar wel traag. Er zit een abonnement op dat tot 2 jaar na levering geldig is. Ben benieuwd welke functies in oktober bij mij niet meer werken. Hopelijk alleen de live verkeersinformatie op het Sync navigatiesysteem. Dat gebruik ik toch niet. In de winter is 5 minuten vooraf starten bij vorst wel heerlijk. Dan is de vooruit ontdooid en zijn de stoelen en het stuur warm!

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:15
De auto staat hier al geruime tijd stil.

Hoe gaan jullie om met het stil staan?

[Voor 27% gewijzigd door MoldyInko op 12-04-2020 13:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MoldyInko schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:19:
De auto staat hier al geruime tijd stil.

Hoe gaan jullie om met het stil staan?
Ik bedenk dingen die ik niet anders dan met de auto kan doen. Adviezen van de anwb komen neer op elke twee weken een rondje van 30 minuten.

ping 127.212.23.124

• macmellow
pjottum schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:40:
[...]

Hm starten en voorverwarmen kan ik niet.
Denk ik. Maar ik heb geen automaat, ik kan me voorstellen dat dit alleen werkt als je die wel hebt.

De Focus is verder een aanrader, ga je veel plezier van hebben. Dit is overigens mijn derde Ford en nu is ook de binnenkant in orde. :)
GekkeRipper schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:47:
[...]

Dat kan alleen met de automaat. De app werkt 99% van de tijd goed maar wel traag. Er zit een abonnement op dat tot 2 jaar na levering geldig is. Ben benieuwd welke functies in oktober bij mij niet meer werken. Hopelijk alleen de live verkeersinformatie op het Sync navigatiesysteem. Dat gebruik ik toch niet. In de winter is 5 minuten vooraf starten bij vorst wel heerlijk. Dan is de vooruit ontdooid en zijn de stoelen en het stuur warm!
Ik ga inderdaad voor de automaat! Had al vernomen dat het enkel daarmee werkt. Het leasecontract is voor drie jaar, dus tzt kijk ik wel naar dat laatste jaar dan..
jongetje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:21:
[...]

Dan bestel je toch de standkachel. Beter dan je motor een uur van te voren te laten draaien en je straat van uitlaatgas te voorzien (welke je vervolgens ook naar binnen haalt).
Dat had ik het liefst ook gedaan, maar dat ging niet ivm het leasebeleid van mijn werkgever.. Thuis heb ik een carport dus maakt mij niet zoveel uit, maar bij klanten staat hij regelmatig vol in de zon dus dan is het wel fijn, dat is dus niet midden in een woonwijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MoldyInko
pjottum schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:51:
[...]

Ik bedenk dingen die ik niet anders dan met de auto kan doen. Adviezen van de anwb komen neer op elke twee weken een rondje van 30 minuten.
Dat had ik zelf ook bedacht. Bedankt. Kan mij voorstellen dat hier meer bezitters zijn die het autorijden eigenlijk wel missen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:19
MoldyInko schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:01:
[...]

Dat had ik zelf ook bedacht. Bedankt. Kan mij voorstellen dat hier meer bezitters zijn die het autorijden eigenlijk wel missen.
Ja, pas ook eens met de Ford van de vrouw naar oma gereden - die stond al langer stil. Dan toch weer 2x 30min gereden.

(Wij beneden, oma op balkon, wat verse vis in een boodschappen tas aan een touwtje omhoog. Kan prima zo!)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:26
jongetje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:21:
[...]

De motor slaat na verloop van tijd weer af. Ik weet even niet wat de default setting is, maar in forscan kan je dit instellen op 5, 10 of 15 minuten.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 31-05 20:17
THE_BASE schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:36:
Iemand een idee wat de huidige versie van Sync 3.0 is voor ‘de nieuwe’ Fiesta uit 2017.

Al een paar keer een update gedaan, maar blijft 3.0 versie 19205 aangeven. Kaarten F8.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Ford deze generatie Sync3.0 systemen ooit nog van een hogere versie gaat voorzien. Of de F9 navagatie nog voor 3.0 uitkomen betwijfel ik ook ten zeerste omdat het onderliggende formattering systeem vanaf sync 3.3 anders is (geoptimaliseerd).

Als je toch naar Sync 3.4 wilt gaan (momenteel de nieuwste versie) kun je deze handleiding volgen:
https://cyanlabs.net/tuto...-3-4-all-years-3-4-19200/
De recent uitgekomen F9 navigatie zit hierbij.

Let wel op dat dit niet officiëel is en je de garantie op je sync unit waarschijnlijk kwijt raakt.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Joost124 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:28:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Ford deze generatie Sync3.0 systemen ooit nog van een hogere versie gaat voorzien. Of de F9 navagatie nog voor 3.0 uitkomen betwijfel ik ook ten zeerste omdat het onderliggende formattering systeem vanaf sync 3.3 anders is (geoptimaliseerd).

Als je toch naar Sync 3.4 wilt gaan (momenteel de nieuwste versie) kun je deze handleiding volgen:
https://cyanlabs.net/tuto...-3-4-all-years-3-4-19200/
De recent uitgekomen F9 navigatie zit hierbij.

Let wel op dat dit niet officiëel is en je de garantie op je sync unit waarschijnlijk kwijt raakt.
Bedankt voor je antwoord.

Soms besef ik niet dat onze ‘nieuwe’ Fiesta alweer drie jaar oud wordt in juli. Het voelt voor ons nog steeds als onze nieuwe auto. :)

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 31-05 20:17
THE_BASE schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:31:
[...]

Soms besef ik niet dat onze ‘nieuwe’ Fiesta alweer drie jaar oud wordt in juli. Het voelt voor ons nog steeds als onze nieuwe auto. :)
Tja, 3 jaar is natuurlijk in feite niet oud. De software ondersteuning van Ford is nog altijd belabberd en daarom zijn dit soort omwegen nodig om je auto toch van nieuwe software te voorzien. Sync 3.4 werkt namelijk uitstekend op mijn van oorsprong 3.0 systeem

• THE_BASE
  • Niet online
Joost124 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:34:
[...]

Tja, 3 jaar is natuurlijk in feite niet oud. De software ondersteuning van Ford is nog altijd belabberd en daarom zijn dit soort omwegen nodig om je auto toch van nieuwe software te voorzien. Sync 3.4 werkt namelijk uitstekend op mijn van oorsprong 3.0 systeem
Wellicht dat ik het nog eens probeer. Ik had de website al eerder gezien, maar vond het nog iets te spannend om het apparaat geheel te formatteren en straks zonder te zitten.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:30
Al jaren vraag ik me af wat dat paarse dopje op het dashboard is, onder de voorruit van mijn Focus mk1 station. Ik ging er vanuit dat het een vuldopje was om een aftermarket microfoonaansluiting o.i.d. van een vorige eigenaar te verbergen, maar nu ik het eens omhoog heb gepeuterd blijkt het origineel Ford te zijn, en er zitten 2 draadjes aan. Ik kan helaas niet zien waar deze naartoe lopen.

Foto's:

Ik ben nieuwsgierig, weet iemand wat dit is?

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Lichtsensor (voor de climate control).

[Voor 52% gewijzigd door S_Chief op 18-04-2020 17:18]

You save everyone, but who saves you?

• RemcoDelft
S_Chief schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:17:
Lichtsensor (voor de climate control).
Dat zou verklaren waarom het transparant paars is. En de climate control klinkt ook heel logisch, alleen moet ik de temperatuur altijd handmatig (flink) verlagen als ik opeens in de zon zit.
De volgende stap is dus uitvissen hoe ik de sensor kan testen, dank je!
Ik bedenk me net dat ik m'n navigatiesysteem er altijd boven hang :X

[Voor 45% gewijzigd door RemcoDelft op 18-04-2020 17:27]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-06 13:05
Sinds een week weer de normale banden eronder. Man wat maakt dat een verschil zeg. Het lijkt wel alsof het onderstel is aangepast.

• MoldyInko
Franco10 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:13:
Sinds een week weer de normale banden eronder. Man wat maakt dat een verschil zeg. Het lijkt wel alsof het onderstel is aangepast.
Pilot Sport 4? :9

• Narev
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05-05 20:41
Sinds begin deze week ben ik de trotse eigenaar van een Ford Galaxy uit 2017. Nu is het zo dat deze keyless go heeft maar geen keyless entry. Entry werkt alleen met een afstandsbediening of met de sleutel. Heb je dan nog steeds een beveiliging nodig om een relay aanval te voorkomen? E.g. Kunnen ze uit het start signaal ook het open signaal afleiden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
3 helaas, dat was een soort van loterij destijds met nieuw geleverde modellen. Als ik reviewers moet geloven is die wel een stuk minder dan de 4, maar nog steeds een heerlijke band. De model 3 van de dame heeft de 4 eronder in dezelfde maat, maar dat is zo'n log ding dat je niet kunt vergelijken hoe dat verschilt.

[Voor 19% gewijzigd door Franco10 op 28-04-2020 11:32]

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Narev schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:24:
Sinds begin deze week ben ik de trotse eigenaar van een Ford Galaxy uit 2017. Nu is het zo dat deze keyless go heeft maar geen keyless entry. Entry werkt alleen met een afstandsbediening of met de sleutel. Heb je dan nog steeds een beveiliging nodig om een relay aanval te voorkomen? E.g. Kunnen ze uit het start signaal ook het open signaal afleiden?
Weet je dat zeker? Wij hebben een 2017 S-Max (Titanium uitvoering), maar ik dacht dat alle S-Maxen en Galaxys ook keyless entry hadden. Zitten er bij jou wel 3 ribbels op de handgrepen?

• MoldyInko
Franco10 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:26:
[...]

3 helaas, dat was een soort van loterij destijds met nieuw geleverde modellen. Als ik reviewers moet geloven is die wel een stuk minder dan de 4, maar nog steeds een heerlijke band. De model 3 van de dame heeft de 4 eronder in dezelfde maat, maar dat is zo'n log ding dat je niet kunt vergelijken hoe dat verschilt.
Ook een prima keus. Ik wil later dit jaar over naar All Seasons waarvan ik er een heb gevonden die uitstekend zou doen.

Pilot Sport is leuk voor de zomer maar ik heb wel eens moment gehad bij zeer slecht weer zoals regen en aquaplaning dat ik een echt beetje billen aan het knijpen was. Dan wil ik met de winter dit er eigenlijk niet onder hebben hebben. Voor de rest hebben deze banden uitstekende eigenschappen. _/-\o_

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-06 10:10
Morgen ga ik m'n nieuwe Fiesta ophalen. Ik heb de auto al aangemeld in de app (FordPass). Echter staat er direct al een terugroepactie klaar: Terugroep actie benodigd FIESTA HEADLAMP MISTING. Iemand hier bekend mee? Ik neem aan dat ze dat gelijk fixen?

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

depl0y schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:30:
Vanmiddag even met de Mondeo naar de dealer of service-centrum, heb nu al een paar dagen last van een raar geluid/gevoel in de auto wanneer ik met 3 km/h en het stuur helemaal naar 1 kant vooruit rijd. Het lijkt een beetje op het gevoel wat je krijgt als je een auto de ABS in trapt. Hij schokt en lijkt voor wel wat zijwaarts te schuiven, heel apart.

Minder scherp sturen en er is geen probleem, maar soms (hier elke dag) moet je een haaks hoekje om en dat is vrij vreemd moet ik zeggen.
Is dit bij jou ooit opgelost? Onze S-Max heeft dit euvel nog altijd...

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Lightning89 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:31:
Morgen ga ik m'n nieuwe Fiesta ophalen. Ik heb de auto al aangemeld in de app (FordPass). Echter staat er direct al een terugroepactie klaar: Terugroep actie benodigd FIESTA HEADLAMP MISTING. Iemand hier bekend mee? Ik neem aan dat ze dat gelijk fixen?
Eh, hopelijk.
Ik zou het bij het afhalen melden, en navragen. Moeten ze toch fixen, maar kan best dat dat nog niet gebeurd is. Dan meteen maar een afspraak maken?

ping 127.212.23.124

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-06 09:27
Timmert schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:42:
[...]

Is dit bij jou ooit opgelost? Onze S-Max heeft dit euvel nog altijd...
Nope, zodra de andere banden er onder mogen, dan lost dat het op. Het zorgt er ook voor dat banden onnatuurlijk snel slijten volgens mij, 40.000 km en ik heb al een andere set zomerbanden. "Maar ja, dat hebben deze auto's gewoon".

Dit soort dingen worden niet echt goed afgehandeld en zijn ook 1 van de redenen dat dit helaas mijn laatste Ford is 😕

• Lightning89
pjottum schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:34:
[...]

Eh, hopelijk.
Ik zou het bij het afhalen melden, en navragen. Moeten ze toch fixen, maar kan best dat dat nog niet gebeurd is. Dan meteen maar een afspraak maken?
Zojuist contact gehad, de fix is al uitgevoerd, alleen moet nog verwerkt worden bij de RDW

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:35
depl0y schreef op woensdag 29 april 2020 @ 06:46:
[...]
Nope, zodra de andere banden er onder mogen, dan lost dat het op. Het zorgt er ook voor dat banden onnatuurlijk snel slijten volgens mij, 40.000 km en ik heb al een andere set zomerbanden. "Maar ja, dat hebben deze auto's gewoon".

Dit soort dingen worden niet echt goed afgehandeld en zijn ook 1 van de redenen dat dit helaas mijn laatste Ford is 😕
Als dat met zeer lage snelheid al zo merkbaar is moeten de banden haast wel aan de binnenkant tegen de wielkas lopen. Zijn je banden niet breder/hoger dan aangegeven? Mijn Mondeo heeft nog steeds de originele banden met 60k kms. Voor beginnen ze nu wel goed te slijten, maar dat ligt meer aan de rijstijl en de 200pk ;)

[removed]

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:42

Rick-Jan

always connected

Vrijdag waarschijnlijk kijken naar een fiesta 1.0 style ultimate uit 2016. Nog specifieke ervaringen of aandachtspunten bij dit model? Kan er niet super veel over vinden. Wel dat de 1.0 82pk wat minder snel is maar heb nu een Colt met 75pk. Zal wel loslopen denk ik.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01:48
Rick-Jan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:28:
Vrijdag waarschijnlijk kijken naar een fiesta 1.0 style ultimate uit 2016. Nog specifieke ervaringen of aandachtspunten bij dit model? Kan er niet super veel over vinden. Wel dat de 1.0 82pk wat minder snel is maar heb nu een Colt met 75pk. Zal wel loslopen denk ik.
Persoonlijk zou ik nooit de niet ecoboost versie kopen van de fiesta. De 1.0 ecoboost met 100pk rijdt zo veel fijner en rustiger dan die zonder turbo.
Hoeven niet eens altijd duurder te zijn!

https://www.autoweek.nl/c...=70506&id2=70508&cache=no

[Voor 5% gewijzigd door Ewivis op 29-04-2020 18:49]

AMD Ryzen 5 3600@stock / 32GB@3600mhz / Gigabyte 5700 XT Gaming OC 8GB

• GekkeRipper
redwing schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:43:
[...]

Als dat met zeer lage snelheid al zo merkbaar is moeten de banden haast wel aan de binnenkant tegen de wielkas lopen. Zijn je banden niet breder/hoger dan aangegeven? Mijn Mondeo heeft nog steeds de originele banden met 60k kms. Voor beginnen ze nu wel goed te slijten, maar dat ligt meer aan de rijstijl en de 200pk ;)
Nee hoor dit zijn gewoon de natuurwetten aan het werk. Je draait de wielen en die zitten nooit 100% op 1 lijn bij grote stuuruitslag. Bovendien zijn de banden waarschijnlijk best wel breed. Dat leidt er tot dat de banden wat stuiteren of "krabben" over het wegdek. Bij kleine stuuruitslag is dit niet het geval. Verhoogde bandenslijtage hierdoor lijkt me echt minimaal tot onmerkbaar.

Bij mijn vorige Focus met 205 banden had ik dit nooit of niet gemerkt. Maar nu met deze Focus met 235 banden merk ik het soms ook.

Uiteraard is de samenstelling van de band, wegdek, temperatuur en dergelijke allemaal van invloed.

• GekkeRipper
depl0y schreef op woensdag 29 april 2020 @ 06:46:
[...]

Zie ook mijn post hierboven. Hierdoor zullen je banden niet merkbaar meer slijten. 40.000km kan heel normaal zijn afhankelijk van bandsamenstelling, gewicht van de auto, belading, rijstijl, ritten (alleen rechtdoor, veel bochten, snelheid, temperatuur etc. etc.)...

Ik "hoop" dat je andere argumenten om een automerk af te schrijven wat sterker zijn anders wens ik je veel succes bij het volgende merk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05-05 20:41
Timmert schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:10:
[...]

Weet je dat zeker? Wij hebben een 2017 S-Max (Titanium uitvoering), maar ik dacht dat alle S-Maxen en Galaxys ook keyless entry hadden. Zitten er bij jou wel 3 ribbels op de handgrepen?
Ik heb geen Titanium maar een Trend wellicht dat dat het anders maakt. Er staat overigens wel een slotje op het handvat maar als ik die aanraak doet het niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-06 09:24
Ik heb onlangs een Ford focus uit 2017 gekocht. Keyless entry werkte niet aan 1 kant. Bleek dat de deur hendels waren omgedraaid 8)7 dus die van de bestuurders portier zat achter en die van achter bij de bestuurder. Hierdoor werkte het systeem niet goed. Gelukkig kon de dealer dit vrij snel verhelpen door ze weer om te draaien :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Tijmen schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:31:
Ik heb onlangs een Ford focus uit 2017 gekocht. Keyless entry werkte niet aan 1 kant. Bleek dat de deur hendels waren omgedraaid 8)7 dus die van de bestuurders portier zat achter en die van achter bij de bestuurder. Hierdoor werkte het systeem niet goed. Gelukkig kon de dealer dit vrij snel verhelpen door ze weer om te draaien :)
Klinkt alsof de vorige eigenaar altijd zijn tas o.i.d. op de achterbank zette voordat die ging rijden. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 1294558

Wij hebben hier een Fiesta 1.0 Ecoboost bouwjaar 2017. Nu rijdt deze veel rondjes hier in de stad voor het werk en merk dat bij 50 km/h derde versnelling redelijk hoog in toeren is en voor de vierde versnelling dit te laag is. Resultaat is dat we vaak 60 rijden in vier en veel schakelen tussen 4,3 en 2. Erg nerveus gedrag vind ik. Is dit op te lossen door hem te laten chiptunen zodat koppel van 170 naar 240 Nm omhoog gaat en we iets minder hoeven te "roeren" in de versnellingen? Wellicht rijdt het dan ook nog zuiniger.

@Ewivis Niet rustig in de stad dus vinden wij. 8) Buiten de stad rijdt tie top en lekker vlot.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 02-05-2020 19:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
Greenisthebest schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:37:
Wij hebben hier een Fiesta 1.0 Ecoboost bouwjaar 2017. Nu rijdt deze veel rondjes hier in de stad voor het werk en merk dat bij 50 km/h derde versnelling redelijk hoog in toeren is en voor de vierde versnelling dit te laag is. Resultaat is dat we vaak 60 rijden in vier en veel schakelen tussen 4,3 en 2. Erg nerveus gedrag vind ik. Is dit op te lossen door hem te laten chiptunen zodat koppel van 170 naar 240 Nm omhoog gaat en we iets minder hoeven te "roeren" in de versnellingen? Wellicht rijdt het dan ook nog zuiniger.

@Ewivis Niet rustig in de stad dus vinden wij. 8) Buiten de stad rijdt tie top en lekker vlot.
Begrijp ik wel een beetje. Je moet eigenlijk altijd minimaal 1500-1750 toeren maken en niet eronder komen. Dan heb je meteen de turbo erbij als je dan gas geeft.
Als je hem 'custom' laat tunen dan kunnen ze misschien zorgen dat bij wat lekkerder onderin de toeren oppakt ja.
Wij hebben goede ervaringen met https://www.br-performance.nl/nl-nl/

Je kunt eens bij hen informeren.

Ik rij zelf ook in zn 4, 50-60 km/u. Heb dan wel de ecoboost 1.6 focus. Dus mogelijk dat die wat meer power heeft met weinig toeren.

Maar ik begrijp wel dat je met een atmosferische motor luier kan schakelen. Heb nog een mk2 2.0 liter zonder turbo is dat. Dat vergeeft wat meer met schakelen ;-)

Maar al met al weegt het alsnog niet op met de power en koppel die ik dan toch mis als bij een turbo motor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
Greenisthebest schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:37:

Hoeveel rpm hebben we het over?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:29
2017 Fiesta 1.0 EcoBoost zit net onder de 1900rpm in 3e bij 50, 4e zit net onder der 1400rpm bij die snelheid. Gewoon in 3e blijven, de afstanden in de stad zijn te klein om echt een grote impact te hebben op het verbruik tegenover 4e bij 50.

[Voor 64% gewijzigd door AndRo555 op 03-05-2020 12:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

AndRo555 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:52:
2017 Fiesta 1.0 EcoBoost zit net onder de 1900rpm in 3e bij 50, 4e zit net onder der 1400rpm bij die snelheid. Gewoon in 3e blijven, de afstanden in de stad zijn te klein om echt een grote impact te hebben op het verbruik tegenover 4e bij 50.
Maar dan nog blijf je schakelen. Bij het minste geringste moet je weer terug naar 2 en hop weer terug naar 3. Ik rijd met mijn Volvo V60 T3 bijna de hele stad door in zijn 3. Daar ligt dan ook een 1.6 turbo in maar die is ook veel zwaarder. Zodra je maar even met de Ford onder de 1500 toeren dropt kan je schakelen want dan is de turbo "dood".

Ik ben benieuwd of na tuning de turbo in wat lagere toeren oppakt. Dan kan mijn vrouw wat luier rijden in de stad. Achteraf hadden we gewoon een automaat moeten pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoldyInko
Greenisthebest schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Maar dan nog blijf je schakelen. Bij het minste geringste moet je weer terug naar 2 en hop weer terug naar 3. Ik rijd met mijn Volvo V60 T3 bijna de hele stad door in zijn 3. Daar ligt dan ook een 1.6 turbo in maar die is ook veel zwaarder. Zodra je maar even met de Ford onder de 1500 toeren dropt kan je schakelen want dan is de turbo "dood".

Ik ben benieuwd of na tuning de turbo in wat lagere toeren oppakt. Dan kan mijn vrouw wat luier rijden in de stad. Achteraf hadden we gewoon een automaat moeten pakken.
De automaat is ook niet alles heb ik gehoord. Kan soms ook zeer nerveus gedrag vertonen. Ik ril bij het idee ford en een automaat. In het verleden waren de automaten van Ford naar mijn inziens ook drama. Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet maar hier en daar vang ik wel eens wat op. De handbakken zijn afgezien op de powershift era problemen na het beste wat ik heb gehad.

Ik snap je wel dat tussen versnelling 2-3-4 beetje bijzonder is. Bij 2-3 schakel ik ook pas bij 2500 toeren. En bij ca. 60 km/h zet ik hem pas in zijn vier. 50 km/h gewoon in zijn drie.

Onder de 2000 toeren resoneert/trilt mij de auto teveel en ik kan mij ook niet voorstellen dat het goed voor de motor kan zijn. Alsof je de hele blok aan het verzuipen bent. Maar het zal wel vanwege de milieuregels gedaan zijn dat dit zo moet.

Er zit natuurlijk ook nog de verschillen tussen een 1.0, een 1.2, 1.4 of zelfs een 1.6 motor. Wat jij beschrijft over de Fiesta hoort zover mij verteld is gewoon bij dit type auto en blok in combinatie met het aantal cillinders.

[Voor 9% gewijzigd door MoldyInko op 03-05-2020 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

@MoldyInko Ik vind juist dat je met een moderne auto, lees milieuregels, juist niet te hoog in zijn toeren moet blijven zodat het verbruik laag blijft. Daarom heb ik ook voor de turboversie gekozen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoldyInko
Greenisthebest schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:27:
@MoldyInko Ik vind juist dat je met een moderne auto, lees milieuregels, juist niet te hoog in zijn toeren moet blijven zodat het verbruik laag blijft. Daarom heb ik ook voor de turboversie gekozen.
Dat begrijp ik. Heb je een Eco knop in de Fiesta aan staan? Als de auto geen eco knop niet heeft dan zou ik in 2-3 gewoon goed doorschakelen en vanaf zijn 4 rij je dan zuinig. Dan heb je toch ook je balans gevonden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:29
[...]

De tammere 1.0 zonder turbo is nog veel meer schakelen dan dat. Die EcoBoost en andere kleinere turbo motoren laten zich normaal wel lekker schakellui rijden, al helemaal in het vlakke NL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

MoldyInko schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:07:
[...]

Dat begrijp ik. Heb je een Eco knop in de Fiesta aan staan? Als de auto geen eco knop niet heeft dan zou ik in 2-3 gewoon goed doorschakelen en vanaf zijn 4 rij je dan zuinig. Dan heb je toch ook je balans gevonden?
Maar vanaf vier is 60 en dat is te hard in de stad. Jaja, wij rijden al 30 jaar boetevrij en wil dat zo houden. >:) Ik hoop na tuning gewoon het grootste gedeelte in de stad lekker lui in zijn 3 te kunnen tuffen. Ik wil juist niet constant moeten schakelen en belangrijker mijn vrouw ook niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ewivis
[...]

Met alle respect.. heel de stad door in zn 3 is ook niet goed. Rotondes in zn 3? Ding moet wel wat toeren maken he.. anders gaat de motor bokken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ewivis schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:14:
[...]

Met alle respect.. heel de stad door in zn 3 is ook niet goed. Rotondes in zn 3? Ding moet wel wat toeren maken he.. anders gaat de motor bokken...
Ik heb het niet over rotondes. Rij 50 op recht stuk. Moet even van gas af en je kan gelijk weer naar 2. Enorm irritant, zeker met een turbo moter. Onze oude Clio met 1.4 zonder turbo reed wbt beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
Greenisthebest schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:45:
[...]

Ik heb het niet over rotondes. Rij 50 op recht stuk. Moet even van gas af en je kan gelijk weer naar 2. Enorm irritant, zeker met een turbo moter. Onze oude Clio met 1.4 zonder turbo reed wbt beter.
Hmm, ik hoor mn zus er nooit over met haar fiesta ecoboost. Maar die vindt schakelen misschien minder spannend.

Gelukkig zijn er dan ook zonder turbo ;-) niet dat het dan opschiet, maar goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lightning89
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Fiesta ST-Line, het 2020 model. Hier zit standaard o.a. LED in. Het viel mij tevens op dat er geen schijfremmen meer achter zitten (kostenbesparing?). Daarnaast heeft deze motor 95pk ipv 100pk. Er zit namelijk ook cilinderuitschakeling op. Aangezien ik wel van gadgets hou, is er een manier om te merken wanneer er 1 cilinder uitschakelt? Ik weet dat bij VW er een logo in het beeld komt.

BTW, wat zijn de standaard ST-line velgen gigantisch zeg, zelfde maat velgen en banden als een MX-5 (205/45/17).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkeRipper
Greenisthebest schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:27:
Welke milieuregels verplichten jou laag in de toeren te blijven? De fabrikanten zorgen wel voor het milieu met al die systemen om de uitlaatgassen schoner te maken en het verbruik te drukken.

1900rpm in 3 bij 50 is voor een benzine auto prima. Het is geen diesel he! Volgens "het nieuwe rijden" moet je bij een benzine bij 2500 rpm opschakelen.

Dat een benzine onder 1500 rpm doodvalt is logisch en goed voor het blok. Als de fabrikant te veel koppel onderin geeft dan slijt het blok en de bak harder.

Mijn advies voor jouw auto: rijdt 50 in z'n 3. Bij afremmen terug naar 2. Schakel bij 2500 tot 3000 rpm bij optrekken en bij constante snelheid kun je een hoger verzet pakken. Blijf wel boven de 1500rpm of liefst nog wat hoger. Of je moet graag garagerekeningen betalen ;)

Voor je volgende auto: elektrisch of hybride met cvt automaat.

• verstappen33
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 18:14
Heren,

Ik ben echt een leek als het aankomt op auto's.. Het moet gewoon rijden zonder gezeur :)
Maarja mijn huidige auto is nu echt aan het einde van zijn latijn en de onderhoudskosten zijn hoger dan de dagwaarde..
Dus het wordt tijd om afscheid te nemen van onze Opel Meriva en deze evt in te ruilen op een leuke 2e hands youngtimer..

Mijn oog is gevallen op een Ford Focus uit 2017/2018.
Als ik op autoscout kijk zie ik diverse mogelijkheden voor een leuke auto rond de 10-12k

Zie: https://www.autoscout24.n...ldtidx=2&cldtsrc=listPage

Ik ben heb weinig eisen, behalve betrouwbaar en comfort, snelheid vind ik minder belangrijk, als ik maar wel een beetje comfortabel de bergen door kan in Zwitserland/Oostenrijk wanneer we naar Italie rijden..

Wat zijn jullie bevindingen van deze focus uit '17/'18??
Nog tips voor de aanschaf, dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:33

Haan

dotnetter

Ik zou zelf bij een occasion altijd voor een Titanium uitvoering gaan, zeker als je aangeeft comfort belangrijk te vinden. Je hebt nu bijvoorbeeld gewoon airco ipv climate control en zo te zien ook geen dimmende binnenspiegel of regensensor wat je op een Titanium uitvoering wel hebt.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• ThijsM
  • Registratie: maart 2009
Vandaag een Fiesta 1.5tdci 2015 gekocht. Eind van de week kunnen wij hem ophalen. Het is de Style Lease uitvoering. Wij zijn er tevreden mee, behalve dat we er een andere 2 din radio in willen stoppen die, als het betaalbaar blijft (max €400), ook navigatie heeft. Iemand ervaring met het inbouwen van een 2 din radio in de Fiesta? Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van 2 radio's met navigatie. Hoor het graag :)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:31

Touchdomex

Bombus Flavifrons adoratie

ThijsM schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:33:
Vandaag een Fiesta 1.5tdci 2015 gekocht. Eind van de week kunnen wij hem ophalen. Het is de Style Lease uitvoering. Wij zijn er tevreden mee, behalve dat we er een andere 2 din radio in willen stoppen die, als het betaalbaar blijft (max €400), ook navigatie heeft. Iemand ervaring met het inbouwen van een 2 din radio in de Fiesta? Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van 2 radio's met navigatie. Hoor het graag :)
Android unit met gehele ombouw zodat het niet heel erg vreemd lijkt in het interieur. Dat soort aftermarket oplossingen in nieuwe auto's vind ik nooit zo mooi staan met een losse 2-din maar een Android unit met knoppen staat alsof het origineel is.

Bedoel het dan op zo'n manier: https://www.fordownersclu...ps-for-android-head-unit/

Zelf geen ervaringen mee maar als ik een oplossing zou nemen dan zou ik zoiets zoeken en niet een standaard 2din unit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Touchdomex schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:42:
[...]

Android unit met gehele ombouw zodat het niet heel erg vreemd lijkt in het interieur. Dat soort aftermarket oplossingen in nieuwe auto's vind ik nooit zo mooi staan met een losse 2-din maar een Android unit met knoppen staat alsof het origineel is.

Bedoel het dan op zo'n manier: https://www.fordownersclu...ps-for-android-head-unit/

Zelf geen ervaringen mee maar als ik een oplossing zou nemen dan zou ik zoiets zoeken en niet een standaard 2din unit.
Heb ik in mijn vorige auto (FoFo) ook gedaan. Op AliExpress genoeg keus en stukken goedkoper dan van een Nederlandse website (die dezelfde radio's verkopen met een aander merkje). Heb je gewoon volledig android. Internet via je je telefoon (automatisch laten starten na bluetooth connectie)

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:00

Kraz

What does this button do?

verstappen33 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:27:
Heren,

Ik ben echt een leek als het aankomt op auto's.. Het moet gewoon rijden zonder gezeur :)
Maarja mijn huidige auto is nu echt aan het einde van zijn latijn en de onderhoudskosten zijn hoger dan de dagwaarde..
Dus het wordt tijd om afscheid te nemen van onze Opel Meriva en deze evt in te ruilen op een leuke 2e hands youngtimer..

Mijn oog is gevallen op een Ford Focus uit 2017/2018.
Als ik op autoscout kijk zie ik diverse mogelijkheden voor een leuke auto rond de 10-12k

Zie: https://www.autoscout24.n...ldtidx=2&cldtsrc=listPage

Ik ben heb weinig eisen, behalve betrouwbaar en comfort, snelheid vind ik minder belangrijk, als ik maar wel een beetje comfortabel de bergen door kan in Zwitserland/Oostenrijk wanneer we naar Italie rijden..

Wat zijn jullie bevindingen van deze focus uit '17/'18??
Nog tips voor de aanschaf, dingen waar ik op moet letten?
Haan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:42:
Ik zou zelf bij een occasion altijd voor een Titanium uitvoering gaan, zeker als je aangeeft comfort belangrijk te vinden. Je hebt nu bijvoorbeeld gewoon airco ipv climate control en zo te zien ook geen dimmende binnenspiegel of regensensor wat je op een Titanium uitvoering wel hebt.
Je zit dan alleen wel in een andere prijsklasse.
Is dit wat? :D
https://voorraad.vakgarag...cus/occ14881379-c1f137d8#

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een auto. Ik rij nu een lease Fiesta (2018, nwe model) welke de deur uit gaat en zou deze zelf ook willen aanschaffen.
De twijfel is er alleen nog een beetje of ik nét iets meer uit geef en voor een Focus ga. Aangezien ik van plan ben er toch redelijk wat jaartjes mee te gaan rijden en er per week zo'n 500-600km mee gereden gaat worden.

[Voor 10% gewijzigd door Kraz op 14-05-2020 08:45]

• verstappen33
Titanium uitvoering is inderdaad wat luxer aangekleed.
Ik ben maar een "simpele ziel", een auto moet doen wat het moet doen, en dat is mij van A naar B brengen.

Ik rij nu een Opel Merive van 15 jaar oud zonder turbo, zonder airco (die is 2 jaar geleden kapot gegaan), zonder centrale deurvergrendeling etc..

Met comfort bedoel ik gewoon dat de auto betrouwbaar is, stoelen die goed zitten, en waar je makkelijk 200-300km mee kunt rijden zonder dat je compleet gebroken uit stapt.

Ik weet niet hoe het met de ecoboost 1.0 motoren zit, maar je hoort wel eens verhalen van bepaalde motoren dat ze onbetrouwbaar zijn of veel onderhoud vergen, hier was ik meer benieuwd naar.

We gebruiken de auto niet veel, we rijden hooguit 8-10.000 kilometer per jaar, maar als we rijden dan is het vaak wel een lange rit van 2 uur ivm familie die aan de andere kant van het land woont, of vakanties..
Verder pakken we 90% de fiets voor lokaal vervoer en werk.

Climate control ipv airco, leuk maar niet noodzakelijk, idem met dimmende binnenspiegel of adaptive cruise-control ipv standaard cruise-control.

Ik heb geen 2-3k extra over voor deze opties, ook al zal de restwaarde ook wel iets hoger blijven, maar ik koop ook een auto om minimaal 6-8 jaar te kunnen rijden, niet om na 2-3 jaar weer in te ruilen.

Ik zag ook deze: https://www.autoscout24.n...ldtidx=8&cldtsrc=listPage

Weliswaar 1-2 jaar ouder dan eerder aangegeven, maar na evt inruil wel mogelijk voor 10k denk ik.

[Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 14-05-2020 10:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:47
Een Titanium heeft ook betere stoelen ;) Of dat je de meerprijs waard is, is de vraag natuurlijk.

• verstappen33
imeR schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:12:
Een Titanium heeft ook betere stoelen ;) Of dat je de meerprijs waard is, is de vraag natuurlijk.
Ik zal beide uitvoeringen gaan proefrijden, dan kan ik het verschil wel goed beoordelen.

• RemcoDelft
verstappen33 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:27:
Dit doet me denken aan mijn vorige vakantie, en ik ben benieuwd of meer mensen dit gemerkt hebben: in de bergen draait mijn Focus Futura (2004) vrijwel altijd volgas om omhoog te komen, en dat vind ik geen probleem. Daarentegen bergaf is-ie enorm eigenwijs om op de motor te remmen. Als ik in de eerste versnelling wegrijd en meteen gas loslaat op een klein weggetje met 17% helling en haarspeldbochten, krijgt de motor 12 liter benzine per 100 km, hij rijdt dus 1 op 8! Het gevolg is dat de toerenteller in het rood gaat en ik continu moet remmen en uiteindelijk moet stoppen om de remmen te laten afkoelen. De auto blijft dus als het ware gas geven tijdens het remmen, en dit maakt afdalingen in een volgeladen auto zeer vervelend.

Als ik in hogere versnellingen op hogere snelheid het gas loslaat krijgt de motor geen benzine meer. Na enig experimenteren kwam ik er achter dat als ik in de 2e versnelling optrek tot ruim 60 km/h, en vervolgens het gas loslaat, de motor korte tijd later geen brandstof meer krijgt. Daarna kan ik (met 60 op de teller) de motor hard in z'n 1 zetten, en vervolgens blijft-ie op de motor remmen zolang ik het gaspedaal niet aanraak en de toerenteller niet onder de 1500 komt. Op steile afdalingen met rechte stukken kon ik dus even snelheid maken om vervolgens in de eerste versnelling op de motor te kunnen remmen.

Wat mij betreft is dit een bug in het motormanagementsysteem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:10
verstappen33 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:52:
Ik zag ook deze: https://www.autoscout24.n...ldtidx=8&cldtsrc=listPage

Weliswaar 1-2 jaar ouder dan eerder aangegeven, maar na evt inruil wel mogelijk voor 10k denk ik.
Let bij deze laatste wel even op het navigatiesysteem: dit is het oudere model, degene die je eerder poste heeft een nieuwer systeem. Voordeel bij het nieuwe systeem is dat deze o.a. Apple Carplay ondersteunt, het oude model doet dat volgens mij niet. Daarnaast vond ik zelf het nieuwe systeem een stuk prettiger werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:28
verstappen33 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Ik zal beide uitvoeringen gaan proefrijden, dan kan ik het verschil wel goed beoordelen.
Komende vanaf een Meriva zal de wegligging je in ieder geval verbazen denk ik. Dat alleen al geeft het nodige comfort.

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:24
Lightning89 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:58:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Fiesta ST-Line, het 2020 model. Hier zit standaard o.a. LED in. Het viel mij tevens op dat er geen schijfremmen meer achter zitten (kostenbesparing?). Daarnaast heeft deze motor 95pk ipv 100pk. Er zit namelijk ook cilinderuitschakeling op. Aangezien ik wel van gadgets hou, is er een manier om te merken wanneer er 1 cilinder uitschakelt? Ik weet dat bij VW er een logo in het beeld komt.

BTW, wat zijn de standaard ST-line velgen gigantisch zeg, zelfde maat velgen en banden als een MX-5 (205/45/17).
Cilinderuitschakeling zit ook op mijn Focus van 2018. Erg vervelend, al is het doel natuurlijk goed. Je kan het niet zien ergens, maar je merkt het duidelijk (te duidelijk) als je een constante snelheid rijdt op bijv. een 80-weg en dan gaat versnellen. Dan 'kickt' de 3e cilinder in en voel je een schok. Andersom merk je het als je de gewenste snelheid hebt bereikt en je het gas daarna wat los laat.

Prima idee maar de uitvoering had subtieler gemogen, bijv. door het pas wat later na het bereiken van een bepaalde snelheid toe te passen, nu slaat de cilinder continu af en aan.

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• Lightning89
FunkyBro schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Cilinderuitschakeling zit ook op mijn Focus van 2018. Erg vervelend, al is het doel natuurlijk goed. Je kan het niet zien ergens, maar je merkt het duidelijk (te duidelijk) als je een constante snelheid rijdt op bijv. een 80-weg en dan gaat versnellen. Dan 'kickt' de 3e cilinder in en voel je een schok. Andersom merk je het als je de gewenste snelheid hebt bereikt en je het gas daarna wat los laat.

Prima idee maar de uitvoering had subtieler gemogen, bijv. door het pas wat later na het bereiken van een bepaalde snelheid toe te passen, nu slaat de cilinder continu af en aan.
Bedankt! Wellicht heb ik het al gemerkt, als ik constant rij en goed oplet krijg je een mini stootje, echter dacht ik dat het kwam doordat je het gaspedaal indrukt en de auto gaat acceleren.

• Franco10
[...]

Ik merk dit bij mijn Focus echt to-taal niet. Zowel niet in die schokken als ook niet in het verbruik die ineens naar beneden duikt. Bij een Polo die dit ook had zag ik echt op bepaalde snelheden ineens het actuele verbruik kelderen.

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:24
Franco10 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:54:
[...]

Ik merk dit bij mijn Focus echt to-taal niet. Zowel niet in die schokken als ook niet in het verbruik die ineens naar beneden duikt. Bij een Polo die dit ook had zag ik echt op bepaalde snelheden ineens het actuele verbruik kelderen.
Niet alle uitvoeringen hebben dezelfde techniek of er evenveel last van. De 1.5 motoren hebben het niet, evenals de automaat die er minder last van heeft. Sowieso wordt de cilinderuitschakeling niet toegepast in de sportstand.

Als dit niet van toepassing is heb je denk ik gewoon geluk en werkt het bij jou beter ;)

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• Lightning89
FunkyBro schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:52:
[...]

Niet alle uitvoeringen hebben dezelfde techniek of er evenveel last van. De 1.5 motoren hebben het niet, evenals de automaat die er minder last van heeft. Sowieso wordt de cilinderuitschakeling niet toegepast in de sportstand.

Als dit niet van toepassing is heb je denk ik gewoon geluk en werkt het bij jou beter ;)
Fiesta ST dan weer wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
RemcoDelft schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Dit doet me denken aan mijn vorige vakantie, en ik ben benieuwd of meer mensen dit gemerkt hebben: in de bergen draait mijn Focus Futura (2004) vrijwel altijd volgas om omhoog te komen, en dat vind ik geen probleem. Daarentegen bergaf is-ie enorm eigenwijs om op de motor te remmen. Als ik in de eerste versnelling wegrijd en meteen gas loslaat op een klein weggetje met 17% helling en haarspeldbochten, krijgt de motor 12 liter benzine per 100 km, hij rijdt dus 1 op 8! Het gevolg is dat de toerenteller in het rood gaat en ik continu moet remmen en uiteindelijk moet stoppen om de remmen te laten afkoelen. De auto blijft dus als het ware gas geven tijdens het remmen, en dit maakt afdalingen in een volgeladen auto zeer vervelend.

Als ik in hogere versnellingen op hogere snelheid het gas loslaat krijgt de motor geen benzine meer. Na enig experimenteren kwam ik er achter dat als ik in de 2e versnelling optrek tot ruim 60 km/h, en vervolgens het gas loslaat, de motor korte tijd later geen brandstof meer krijgt. Daarna kan ik (met 60 op de teller) de motor hard in z'n 1 zetten, en vervolgens blijft-ie op de motor remmen zolang ik het gaspedaal niet aanraak en de toerenteller niet onder de 1500 komt. Op steile afdalingen met rechte stukken kon ik dus even snelheid maken om vervolgens in de eerste versnelling op de motor te kunnen remmen.

Wat mij betreft is dit een bug in het motormanagementsysteem.
Waarom gas geven op een helling bergaf? Gewoon rem los en koppeling op laten komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:35
GekkeRipper schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Waarom gas geven op een helling bergaf? Gewoon rem los en koppeling op laten komen.
Dat is precies wat ie probeert, maar het lijkt er op dat de auto het daar niet mee eens is :P

[removed]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
Hij zegt na gas loslaten. Dus hij geeft wel eerst gas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
GekkeRipper schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:40:
Hij zegt na gas loslaten. Dus hij geeft wel eerst gas.
Dat ging over het "experimenteren" om afremmen op de motor te activeren.
Laat ik het anders uitleggen: Ik verlaat de parkeerplaats met 10 km/h en begin een 17% afdaling. Ik laat in de eerste versnelling meteen het gas los, en de motor zuipt benzine terwijl ik versnel tot 50 km/h en moet remmen voor de eerste haarspeldbocht. Mijn FoFo weigert in deze omstandigheden om de brandstoftoevoer af te sluiten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 23:22
Nog even crossposten:

Nieuwe velgen en banden onder mijn Fiesta :) 15 inch, want die 14 inch vond ik net wat te klein er uit zien, en nu waren de oude banden afgekeurd bij de APK.

I see red pixels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 22:13

djidee

Mr. Slungel

Ook bij Smidts Tolbert :+ :w

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Sport modus helpt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 23:22
djidee schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:46:
[...]

Ook bij Smidts Tolbert :+ :w
Zeker, 15 jaar geleden gewerkt bij het tankstation :D

I see red pixels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 22:13

djidee

Mr. Slungel

RedPixel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Zolang kom ik er dan weer niet. Ergens in 2010 overgestapt van Drachten (vd Tol) naar Smidts in Tolbert... Bevalt prima als ik een Ford heb (2009-2012 Fiesta MK7, 2016-2020 Mondeo, 2020- '2022' Focus)... Tussendoor een V40 gehad, toen wel weer in Drachten.

Bandjes moet ik wel even voor naar Roden formeel (mag niet bij dealer, maar moet bij profilecenter), maar soms wordt er creatief meegedacht 8) _/-\o_

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
RemcoDelft schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:12:
[...]

Dat ging over het "experimenteren" om afremmen op de motor te activeren.
Laat ik het anders uitleggen: Ik verlaat de parkeerplaats met 10 km/h en begin een 17% afdaling. Ik laat in de eerste versnelling meteen het gas los, en de motor zuipt benzine terwijl ik versnel tot 50 km/h en moet remmen voor de eerste haarspeldbocht. Mijn FoFo weigert in deze omstandigheden om de brandstoftoevoer af te sluiten.
Dat klinkt erg raar. Mogelijk een hulpmiddel om afslaan in de 1e versnelling te voorkomen? Start / stop gerelateerd? Schakelhulp gerelateerd? Heb je het al bij de garage voorgelegd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
GekkeRipper schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:25:
Dat klinkt erg raar. Mogelijk een hulpmiddel om afslaan in de 1e versnelling te voorkomen? Start / stop gerelateerd? Schakelhulp gerelateerd? Heb je het al bij de garage voorgelegd?
Start/stop zit er niet op, schakelhulp ook niet. Ik ben er niet mee naar de dealer gegaan, online kan ik er niets over vinden, en in Nederland kan de dealer het ook niet even testen... Gezien de leeftijd zal er ook geen softwareaanpassing meer voor komen dus ik verwacht niet dat de dealer er iets mee kan. Ik was meer benieuwd of ik de enige ben die dit gemerkt heeft.
Afslaan voorkomen is het ook niet, want als ik hem (via hard terugschakelen vanuit een hogere versnellingen zonder brandstofverbruik) in de eerste versnelling aan het motorremmen heb, krijgt de motor weer brandstof als het toerental onder de 1500 komt.

[Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 15-05-2020 23:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkeRipper
Onder een bepaald toerental krijgt de motor idd vermogen vanuit de stationaire regeling om het zo maar te noemen. Misschien heb je daar een storing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verstappen33
Heren,
Gisteren bij een lokale Ford dealer geweest om wat ideeën op te doen als opvolger van de Meriva.
We zaten eerst te kijken naar een Focus, maar mijn vrouw heeft toch liever een hogere instap en zitpositie, dus kwamen we uit bij een C-Max.

We hebben een proefrit gemaakt in een C-Max Trend en Titanium, de Titanium was duidelijk luxer aangekleed, en heeft ook onze voorkeur.
Om geen impuls aankoop te doen zijn we nog niet in onderhandeling gegaan over de prijs.

De titanium werd het sowieso niet bij deze dealer want die was een stuk nieuwer dan onze voorkeur 2018 ipv 2015-2016 en daardoor ook flink buiten budget.

Na een nachtje slapen zijn we er bijna zeker van dat we de C-Max Titanium uitvoering willen aanschaffen en ik vind het ook niet erg om buiten de regio wat modellen te bekijken.

Echter zit ik een beetje met mijn budget in mijn maag.

We hebben 10K als max aangenomen, dit is excl inruil of losse verkoop van de Meriva (nog geen idee wat gunstiger zal zijn) geschatte waarde Meriva volgens de online calculators 1500 euro.

Als ik kijk naar de auto die ik gisteren heb gereden

https://www.autoscout24.n...y_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 13.900,-
Kilometerstand: 106.761 km
Bouwjaar: 03/2016

En als ik kijk naar een titanium uitvoering

Verkoopprijs: € 13.995,-
Kilometerstand: 105.121 km
Bouwjaar: 09/2015

Verkoopprijs: € 14.640,-
Kilometerstand: 61.216 km
Bouwjaar: 11/2015

Dan zie ik de titanium versie eigenlijk voor dezelfde prijs aangeboden worden.

Qua onderhandelen sta ik redelijk mijn mannetje maar ik zou graag willen weten wat redelijk is qua prijs en mijn budget voor ik straks voor lul sta en het onmogelijke probeer te vragen.

zelf zat ik er als volgt in:
Vraagprijs Titanium: 14k
Verwachte korting zonder inruil 12-13% : 1750
Losse verkoop: 1250

Totaal 11k. Weliswaar is iets boven budget, maar dat lukt wel om te verkopen aan mijn vrouw.

Vraagprijs Trend: 14k
Vind ikzelf te duur aangezien de titanium voor hetzelfde budget te krijgen is.
Verwachte korting 2750 euro
Losse verkoop auto 1250 euro

Totaal 10k. (Mocht de vrouw toch lastig zijn qua budget)
Wat denken jullie, zit er misschien nog meer in het vat qua onderhandelingen of vraag ik al het uiterste?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:27
@verstappen33

Kan je niet van te voren zeggen, hangt van de auto af en de dealer. Als de dealer een auto al langer heeft staan wil hij er eerder vanaf dan een auto die net binnen is. Dus je laatste staat al geruime tijd bij de dealer (laatste tenaamstelling augustus 2019), terwijl die daarvoor er net 2 weken is. Dat geeft meer onderhandelingsruimte, hoe langer een auto staat hoe meer die kost. Verder is die laatste auto een import en is de APK al ruim 9 maanden verlopen. Corona kan het je ook nog makkelijker maken, ze verkopen nu al uberhaupt niet heel veel.

Ik zou ook niet te hard op budget afdingen, het kan ook interessanter zijn om er dingen bij te regelen. Is de distributie aan de beurt bijna? Direct laten doen, jaar garantie erbij praten etc.

Kijk even goed of het onderhoudsboekje compleet is trouwens. Ecoboost moet wel de juiste olie gehad hebben, kan anders je distributieriem aantasten.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verstappen33
Ja dat klopt, echter is het facelift model net buiten budget als ik voor extra’s ga ipv korting.
Oude model spreekt me iets minder aan.

Onderhoudsboekjes worden zeker goed bekeken, we gaan gewoon eens praten met de verkoper en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: maart 2009
Wil in mijn Fiesta 2015 tdci bluetooth inbouwen. Nu zit de basic 6 knops ford radio er nog in, het blauwe schermpje en een usb en aux aansluiting.
Kan ik gewoon een andere bluetooth module erin stoppen en werkt die dan, of gaat het wel wat meer voeten in de aarde kosten?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 10:24
Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van een Ford Focus uit 2017! Ben er ontzettend blij mee en het is voor mij een enorme upgrade van m'n oude Fiesta (2008). De auto rijdt fantastisch met de 125pk en 6-bak, en Sync 3 is ook heerlijk.

Helaas geen Titanium, dus nu geen climate control. Even wennen, maar goed.. je moet wat te wensen overhouden hé ;)

[Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 18-05-2020 12:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
RedPixel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Haha woon er sinds vorig jaar. Small world.
Zit te wachten op een vorig model focus ST 1.6 ecoboost en heb dat afgelopen weekend bij smidts gemeld.
Realistisch gezien is dat 1 vd 3 opties om mijn v70 diesel weg te doen. Licht en sportief. VAG en Mazda zijn de andere twee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Hoorde zojuist bij de Ford dealer dat volgende maand de kaart update voor de Sync 3 systemen wordt verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verstappen33
Heren, na enkele dagen bedenktijd hebben we de knoop doorgehakt om een Ford C-Max titanium uit 2015-2016 aan te schaffen.

Helaas staan er hier in de regio niet zo heel veel (wel jongere die we hebben bekeken voor het gevoel).

Nu is mijn oog gevallen op de volgende:
https://www.autoscout24.n...dtidx=14&cldtsrc=listPage

Deze garage ligt niet om de hoek, en heb vanmiddag met de verkoper gebeld.
Het betreft een import auto die ze vorig jaar augustus hebben binnen gekregen.
Op de vraag waarom de auto al zolang bij hun staat hadden ze het volgende antwoord: de markt voor mpv’s is aardig ingezakt, terwijl er de maanden ervoor veel vraag naar was.
Ze hebben er toen een aantal geïmporteerd samen met andere modellen, alleen verkoopt dit type auto niet meer zo snel.
Hij verzekerde mij dat de auto technisch in orde en schadevrij is.

Dat de auto er al zolang staat en enkele opties mist tov vergelijkbare modellen met dezelfde prijs (geen achteruit camera, geen trekhaak, geen automatisch inparkeren), denk ik dat er wel goed te onderhandelen is over de prijs.

We gaan er dus ook eind van de week naar toe om deze te bekijken en proef te rijden (helaas niet eerder tijd)

Enige waar ik nog mee zit, hoe ga je met het import gebeuren om?
Zijn er zaken waar ik extra op moet letten?

[Voor 8% gewijzigd door verstappen33 op 18-05-2020 19:52]

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True