Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 91 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

zion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Daarentegen is jouw "inferieure" Focus een europese auto, met dito standaards, en die Mustang "American Built".... Moet je voor de grap maar eens kijken naar de kieren tussen de panelen, de afwerking etc.... (Hij is per definitie American Built, want hij is nooit officieel uitgebracht in Nederland, dus het is een import auto, alleen de 4 cilinder 2,3 ecoboost en de 5.0 V8 GT zijn leverbaar in NL)

Sure, het is een leuke "Muscle Car", maar de afwerking is om te huilen....
Overigens is hij ook nog eens langzamer dan een Focus ST3, 6,2 sec. 0-100, de Focus doet het in 5,9 >:) en zelfs mijn Fiesta is maar 0,7 langzamer, en volgende week ook sneller. (zelfs mijn 350Z uit 2003 was standaard al sneller (0-100 in 5,9, en na zijn race-koppeling en rev-delimiter véél sneller (GPS 115km/h in zijn 2)
Dus, leuke auto als je 20 bent (of compensatiedrang hebt :> ) maar geef mij maar een Europese of Aziatische auto.
Nou sorry hoor, ik heb een paar weken gecruised door California en Nevada in een gehuurde Mustang cabrio, dat is toch wel een andere beleving dat mijn eigen Focus 125pk uit 2019 :+.
Zou alleen in Nederland nooit zo'n auto willen , puur vanwege de belasting en brandstofprijs.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2020 00:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-01 12:23

Nullifiel

╞═══════╡

zion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:51:
[...]

Excuses, ik wilde je eigenlijk een boost geven dat je jezelf niet rot moest voelen over je eigen auto, maar dat eindigde inderdaad een beetje in een tirade tegen een Mustang.
Dat was fout, want het was voor jou een mooie ervaring, en dat is het belangrijkst, dus nogmaals, mijn excuses, het was niet slecht bedoeld.
Als je alleen dat eerste had gedaan, dan was de reactie inderdaad een stuk fijner geweest. Tof dat je je excuses aanbiedt :)
Ik vond het overigens wel meevallen wat naden betreft. En het plastic oogde net zo netjes als het plastic van mijn focus. De mustang zag er heel netjes uit met al het leder en alcantara. Het betreft inderdaad import uit de usa.

Zooo rot voel ik me trouwens niet over mijn eigen auto hoor.
Hoewel ik toch best wat probleempjes heb (gehad) met de focus... :/ Had ik niet verwacht na mijn 4 jaar ervaring met een Fiesta.
205Gutmann schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:13:
@zion De vloeistof leiding loopt er niet direct naast, maar doordat de condensafvoer verstopt zit komt het water door het kachelhuis eruit.
Doordat de lekkage ons nooit is opgevallen omdat er altijd een mat bovenop ligt heeft het water zich op kunnen hopen wat uiteindelijk tot voornoemde situatie heeft geleid.

De condensafvoer gaat met een knietje door de middenconsole naar buiten, deze komt net boven het hitteschild uit aan de onderzijde. Ik vermoedt dat de ongelukkige plaatsing de oorzaak is van de verstopping.
Ik heb recent in het topic gepost dat er geen lucht meer uit de ventilatieroosters van m'n focus kwam. Bleek dus dat de waterafvoer onder het raam niet correct was gemonteerd, waardoor al het regenwater in het kachelhuis terecht kwam. Die was zo volgelopen: de monteur kwam met een drijfnat luchtfilter in z'n handen uitleg geven en naderhand mocht er gedweild worden...
Ze hebben het kachelhuis grondig drooggemaakt en de boel correct gemonteerd, maar sindsdien heb ik een bjgeluid als de ventilatie aanstaat. Een ratelend geluid, wat niet altijd dezelfde intensiteit heeft. En natuurlijk was er niets te horen toen ik bij de garage het issue aangaf 8)7 Ik moet het maar in de gaten blijven houden...
(het heeft overigens m.i. niets te maken met de klapperende leidingen, waar vaker last van kan zijn bij het nieuwe model focus. Het ratelen houdt nml. op zodra ik de ventilatie uitschakel.)

[ Voor 7% gewijzigd door Nullifiel op 03-08-2020 07:38 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Nullifiel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:30:
[...]

Als je alleen dat eerste had gedaan, dan was de reactie inderdaad een stuk fijner geweest. Tof dat je je excuses aanbiedt :)
Maar zooo rot voel ik me ook weer niet over mijn eigen auto hoor.
Hoewel ik toch best wat probleempjes heb (gehad) met de focus... :/ Had ik niet verwacht na mijn 4 jaar ervaring met een Fiesta.

[...]

Ik heb recent in het topic gepost dat er geen lucht meer uit de ventilatieroosters van m'n focus kwam. Bleek dus dat de waterafvoer onder het raam niet correct was gemonteerd, waardoor al het regenwater in het kachelhuis terecht kwam. Die was zo volgelopen: de monteur kwam met een drijfnat luchtfilter in z'n handen uitleg geven en naderhand mocht er gedweild worden...
Ze hebben het kachelhuis grondig drooggemaakt en de boel correct gemonteerd, maar sindsdien heb ik een bjgeluid als de ventilatie aanstaat. Een ratelend geluid, wat niet altijd dezelfde intensiteit heeft. En natuurlijk was er niets te horen toen ik bij de garage het issue aangaf 8)7 Ik moet het maar in de gaten blijven houden...
(het heeft overigens m.i. niets te maken met de klapperende leidingen, waar vaker last van kan zijn bij het nieuwe model focus. Het ratelen houdt nml. op zodra ik de ventilatie uitschakel.)
Even de kachelmotor opnieuw monteren en meteen kijken of er geen blaadjes in terecht zijn gekomen helpt in 99% van de gevallen, ik zou er niet mee door rijden

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Mapro schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:35:
[...]

Even de kachelmotor opnieuw monteren en meteen kijken of er geen blaadjes in terecht zijn gekomen helpt in 99% van de gevallen, ik zou er niet mee door rijden
Hmmm, klinkt als een logische moglijke verklaring... Ik sleutel zelf alleen niet, dus helaas moet ik daarmee naar de garage en de monteur gaf al aan weinig te kunnen (willen), zonder het gehoord te hebben.
Sport_Life schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:03:
[...]

Nou sorry hoor, ik heb een paar weken gecruised door California en Nevada in een gehuurde Mustang cabrio, dat is toch wel een andere beleving dat mijn eigen Focus 125pk uit 2019 :+.
Zou alleen in Nederland nooit zo'n auto willen , puur vanwege de belasting en brandstofprijs.. :P
Ik ook niet... ik heb al even gekeken. Ik betaal dan aan wegenbelasting + verzekering 2x zoveel als voor mn focus. Brandstofverbruik is met 12L/100km ook ruim 2x zoveel. Dat wordt me wat te gortig, aangezien ik in niet-coronatijd > 35.000km per jaar rijd. 8)7
Maar die Mustang staat op duits kenteken en hij rijdt er zakelijk niet (veel) mee, dus dat 'valt dan weer mee' :)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17
205Gutmann schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:06:
@zion
Zie hieronder het resultaat van de lekkende condensafvoer, je ziet hier ook de 2 dikke kabels lopen waardoor het water zo heet werd.
Ik vraag me ook af welk nut die stekkerverbindingen daar hebben. |:(
[Afbeelding]
Wellicht is het de stekker van de 12V aansluiting. die mogen altijd aardig wat vermogen trekken (10/20A) en met een sigarettenaansteker zelfs nog meer :)
Het kan makkelijk dat het water zorgde voor een hoge stroom, maar niet te hoog om de zekering te laten springen: condenswater is schoon en heeft mindere geleiding dan 'vervuild' water :)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nullifiel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:34:
[...]

Hmmm, klinkt als een logische moglijke verklaring... Ik sleutel zelf alleen niet, dus helaas moet ik daarmee naar de garage en de monteur gaf al aan weinig te kunnen (willen), zonder het gehoord te hebben.

[...]

Ik ook niet... ik heb al even gekeken. Ik betaal dan aan wegenbelasting + verzekering 2x zoveel als voor mn focus. Brandstofverbruik is met 12L/100km ook ruim 2x zoveel. Dat wordt me wat te gortig, aangezien ik in niet-coronatijd > 35.000km per jaar rijd. 8)7
Maar die Mustang staat op duits kenteken en hij rijdt er zakelijk niet (veel) mee, dus dat 'valt dan weer mee' :)
De BPM is ook erg hoog (vandaar Duits kenteken). Daardoor is de aanschafprijs in NL al buiten proportie.
Hij is trouwens in de aanbieding , je krijgt tm 31 augustus Euro 20.037,- korting op de convertible. 8)
https://www.zeeuwenzeeuw....TdVOSoR7xjLoaAm40EALw_wcB

Als je in Las Vagas een cabrio huurt heb je 50% kans dat het een Mustang is :) (en anders even aangeven dat je die hebt gereserveerd, dan krijg je 'm ook).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2020 09:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Mapro
[...]

[...]

Kan je het geluid niet opnemen? Meestal is in stand 4 het ergste, dan even op een parkeerplaats ofzo zijn er ook weinig achtergrond geluiden

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:29
SniperGuy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Wellicht is het de stekker van de 12V aansluiting. die mogen altijd aardig wat vermogen trekken (10/20A) en met een sigarettenaansteker zelfs nog meer :)
Het kan makkelijk dat het water zorgde voor een hoge stroom, maar niet te hoog om de zekering te laten springen: condenswater is schoon en heeft mindere geleiding dan 'vervuild' water :)
Klinkt als een plausibele verklaring.
Voor nu lijkt het probleem opgelost. Thuis nog even aan de onderzijde van de auto kijken waar het slangetje naar buiten komt en even goed schoonmaken.

Schoonmaken van het afvoerslangetje staat nu ook op de jaarlijkse to do lijst. :+

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Mapro schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Kan je het geluid niet opnemen? Meestal is in stand 4 het ergste, dan even op een parkeerplaats ofzo zijn er ook weinig achtergrond geluiden
Goeie! Ik zal het eens proberen, zodra ik weer in de auto zit. Maar met 100% thuiswerken kan dat wel ff duren, voor het zover is.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]
[...]

Hm, ik heb hier laatst eens een keertje wat uit elkaar gehaald bij mijn fofo van vorig jaar: de waterafvoer van de vooruit loopt via allerhande plastic onderdeeltjes het paneel achter het voorwiel in. Daar zit dan een bups isolatiemateriaal wat nat wordt. Drijfnat was zelfs, want ik was de auto aan het wassen. Lijkt me niet helemaal goed, maar ik heb nog ff niet de tijd gevonden om ermee terug te gaan (Het Corona gedoe helpt ook niet, zeg maar) en een monteur te vragen hoe en wat.

Ik ben ook van een fiesta naar een focus gegaan, de fiesta was echt probleemloos en ver, ver boven verwachting kwa sturen (beter), verbruik (meer ;) - zware voet), vermogen en puur plezier wat dat apparaat gaf. De focus is gewoon goed, zoals ik hem verwachtte, de fiesta was echt veel beter. Ik huur nogal eens een auto (voor werk) en krijg dan soms wat mee van de verhuurder wat die dan fantastisch vind (grote Audi ofzo) en na een paar dagen dacht ik dan: zat ik maar in de fiesta, veel leuker.

ping 127.212.23.124

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

pjottum schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:45:
[...]

Hm, ik heb hier laatst eens een keertje wat uit elkaar gehaald bij mijn fofo van vorig jaar: de waterafvoer van de vooruit loopt via allerhande plastic onderdeeltjes het paneel achter het voorwiel in. Daar zit dan een bups isolatiemateriaal wat nat wordt. Drijfnat was zelfs, want ik was de auto aan het wassen. Lijkt me niet helemaal goed, maar ik heb nog ff niet de tijd gevonden om ermee terug te gaan (Het Corona gedoe helpt ook niet, zeg maar) en een monteur te vragen hoe en wat.

Ik ben ook van een fiesta naar een focus gegaan, de fiesta was echt probleemloos en ver, ver boven verwachting kwa sturen (beter), verbruik (meer ;) - zware voet), vermogen en puur plezier wat dat apparaat gaf. De focus is gewoon goed, zoals ik hem verwachtte, de fiesta was echt veel beter. Ik huur nogal eens een auto (voor werk) en krijg dan soms wat mee van de verhuurder wat die dan fantastisch vind (grote Audi ofzo) en na een paar dagen dacht ik dan: zat ik maar in de fiesta, veel leuker.
Ja inderdaad, ik vond de Fiesta ook geweldig. Enige minpunt vond ik het formaat, maar verder reed het héérlijk en had ik er nooit problemen mee.
Nu met de focus denk ik dat ik misschien beter de 1.5 had moeten aanschaffen, voor wat betere/soepelere motorprestaties. Maar de SYNC3-software is ook zeker niet foutloos en bijv. de rear view camera die door de kentekenplaatverlichting overbelicht wordt is gewoon een idiote designfout.

Maargoed, ondanks dat niet al mijn verwachtingen bevestigd worden is de focus zeker geen ramp en ben ik er nog steeds best blij mee. :)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nullifiel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Ja inderdaad, ik vond de Fiesta ook geweldig. Enige minpunt vond ik het formaat, maar verder reed het héérlijk en had ik er nooit problemen mee.
ik had de 100pk 1l, en die ging ook erg fijn, dikke aanhanger vol bielzen eraan - alsof er niet eens iets aanzat.
Daarvoor had ik een Seat, die had al last van fietsen op de trekhaak.
Nu met de focus denk ik dat ik misschien beter de 1.5 had moeten aanschaffen, voor wat betere/soepelere motorprestaties. Maar de SYNC3-software is ook zeker niet foutloos en bijv. de rear view camera die door de kentekenplaatverlichting overbelicht wordt is gewoon een idiote designfout.

Maargoed, ondanks dat niet al mijn verwachtingen bevestigd worden is de focus zeker geen ramp en ben ik er nog steeds best blij mee. :)
Ah ja, ik heb ook de 1.5 :) - dat was zeker geen fout; ik vermoed dat er wat extra paardjes inzitten, de software zou hem moeten stoppen op 4500 toeren (https://www.automobile-ca...cus_1_5_ecoboost_150.html) maar dan gaat ie gewoon nog door. Er zijn wat discussies over brandstof (e5 vs e10) geweest hier en ik heb het idee dat dat uitmaakt. Omdat ie zoveel stil staat zit er e5 in, en dat lijkt dus beter te lopen. >:)

De rearview schakelt ook het scherm op de dagfelheid, dus ik leg liever de achteruit niet in in de avond, Android Auto wil geen Spotify of ander audio ding starten vanuit het scherm dus dan moet je toch je telefoon pakken - in de software valt nog wel het een en ander te doen. :9

ping 127.212.23.124

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-01 08:30
[...]

Ik vond het overigens wel meevallen wat naden betreft. En het plastic oogde net zo netjes als het plastic van mijn focus. De mustang zag er heel netjes uit met al het leder en alcantara. Het betreft inderdaad import uit de usa.
[...]
Tegenwoordig valt het cheap plastic geweld best wel mee bij Amerikaanse autos. Zeker Ford doet het nog wat beter dan GM, stap maar eens in een 2020 Lincoln Navigator / Aviator / Continental, die doen niet of nauwelijks meer onder voor de XC90’s / X5’en van deze wereld steken. En ja tuurlijk bevat een Corvette nog wel meer goedkoop plastic dan een Porsche, maar daar is de prijs ook naar (vóór BPM). Zelfde geldt voor Mustangs, maar pony&muscle cars hebben niet echt een concurrent op de Europese wegen ;)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Klinkt als verroeste (of droogdraaiende, dus zonder vet) lagers voor je ventilator, als daar water bijgekomen is, is het logisch dat tegen de tijd dat je bij de dealer komt hij bijna geen herrie meer maakt, dan is je auto al op temperatuur en zal hij amper nog draaien....
Alle ventilatie uitzetten en op een warme dag bij je dealer langsgaan, en dan je airco/ventilatie op maximum zetten.(kan ook iets anders zijn, maar én ratelend, én verschillende intensiteit zou ik het wel in die hoek zoeken)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• SniperGuy
nino_070 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:32:
[...]

Tegenwoordig valt het cheap plastic geweld best wel mee bij Amerikaanse autos. Zeker Ford doet het nog wat beter dan GM, stap maar eens in een 2020 Lincoln Navigator / Aviator / Continental, die doen niet of nauwelijks meer onder voor de XC90’s / X5’en van deze wereld steken. En ja tuurlijk bevat een Corvette nog wel meer goedkoop plastic dan een Porsche, maar daar is de prijs ook naar (vóór BPM). Zelfde geldt voor Mustangs, maar pony&muscle cars hebben niet echt een concurrent op de Europese wegen ;)
Het blijven (buiten NL) goedkope auto's, maar daar is imho het design ook een beetje naar. Amerikanen houden toch van een ander design dan Europeanen. Daarom doen andere merken ook speciaal USDM varianten uitbrengen (die dan vaak ook lokaal gefabriceerd worden). IMHO is dat design het vaak net niet (maar hebben ze wel handige opties erop zitten als bijvoorbeeld panic buttons, remote start, autolock, mirrortilt ed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJLcnoRQv3nM5Jbijwu-xoEY1Z8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9Xg7UzBFRXvxIKqGxRx10pNJ.png?f=user_large
O-) O-) O-)

Afgelopen vakantie toevallig langs https://www.fordwengler.lu/ gereden en die had het hele parkeerterrein vol staan met Nieuwe Mustangs, binnen de exotische Mustangs en 2x een nieuwe GT :9~ :9~ :9~
Op oude streetmap foto's staat het parkeerterrein niet vol, maar niet met minder leuke spullen _/-\o_ _/-\o_
https://goo.gl/maps/m8n5dBiztbsCQLQZ7

Luxemburg is een mooi (auto liefhebbers) land 8)

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 04-08-2020 08:38 ]

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
pjottum schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Ah ja, ik heb ook de 1.5 :) - dat was zeker geen fout; ik vermoed dat er wat extra paardjes inzitten, de software zou hem moeten stoppen op 4500 toeren (https://www.automobile-ca...cus_1_5_ecoboost_150.html) maar dan gaat ie gewoon nog door. Er zijn wat discussies over brandstof (e5 vs e10) geweest hier en ik heb het idee dat dat uitmaakt. Omdat ie zoveel stil staat zit er e5 in, en dat lijkt dus beter te lopen. >:)
Da's wel een heel rare curve. Hoe ziet dat er uit voor de 182 pk versie?

Sowieso een beetje raar verhaal met die motoren. De cijfers voor de handbak 0-100 staan op 8.3 seconden. Veel concurrenten met 150 pk halen diezelfde cijfers. Ben er na ruim een jaar nog niet uit of ie nou sneller of langzamer aanvoelt dan dat ie werkelijk is 8)7

E5 vs E10 is een stuk duidelijker. Met E5 loopt ie 230 en een beetje op de teller wat op de GPS de officiele 225 aan top is. Met E10 loopt ie op de teller ruim 10 km minder. De 6e is overdrive (hij haalt z'n top in 5) maar met E10 in de tank kan ie de top in z'n 6 ook moeilijk vasthouden.

Roy van Autoweek (m.i de beste auto-reviewer in NL) claimt overigens dat de nieuwe Leon een betere wegligging heeft in sportstand dan de Focus, die moet dan wel echt als een hot-hatch rijden. Want de Focus rijdt al fantastisch in ST-line trim.

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 16:08
Franco10 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Roy van Autoweek (m.i de beste auto-reviewer in NL) claimt overigens dat de nieuwe Leon een betere wegligging heeft in sportstand dan de Focus, die moet dan wel echt als een hot-hatch rijden. Want de Focus rijdt al fantastisch in ST-line trim.
heb dat filmpje ook gezien, mij verbaasde dat hij niet duidelijk genoeg aangaf dat hij dynamische demping in de Leon heeft
Is toch een beetje vals spelen :X

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Sowieso een beetje raar verhaal met die motoren. De cijfers voor de handbak 0-100 staan op 8.3 seconden. Veel concurrenten met 150 pk halen diezelfde cijfers. Ben er na ruim een jaar nog niet uit of ie nou sneller of langzamer aanvoelt dan dat ie werkelijk is 8)7
De computer zet gewoon de kraan dicht. Het blok is dus precies gelijk als de 182pk versie. Het zou wel kunnen dat pakkingen anders zijn ofzo. Op die site kan je dezelfde grafiekjes voor de 1l vinden trouwens.

Weet je nu meteen wat die chippers doen ... :)
E5 vs E10 is een stuk duidelijker. Met E5 loopt ie 230 en een beetje op de teller wat op de GPS de officiele 225 aan top is. Met E10 loopt ie op de teller ruim 10 km minder. De 6e is overdrive (hij haalt z'n top in 5) maar met E10 in de tank kan ie de top in z'n 6 ook moeilijk vasthouden.
Ah ja, bij het lokale goedkoopste tinq station hangen de e5 en e10 slangen naast elkaar en is het even duur.
Is een VAG week issue. Jammer, want ik heb Roy ook hoog zitten. Ik heb de vorige Leon gehad. Best leuk, maar de Focus die ik daarvoor had en de Fiesta daarna reden echt veel fijner. Ik kan me niet voorstellen dat een herziening van het Mqb platform zoveel verbetering brengt.

ping 127.212.23.124

• SniperGuy
[...]

Die curve is ene beetje vermeubeld/gesmooth mar het klopt wel aardig. De 182PK versie zal het vermogen door blijven lopen.
Hier staat een echte grafiek zo uit de Dyno:
https://www.unlimitedtuni...-1-5-ecoboost-150-pk.html

Afbeeldingslocatie: https://www.unlimitedtuning.be/media/catalog/product/f/o/ford_1.5_ecoboost_vermogenstesten_6.jpg

De rode lijn is de getunede software waarbij het koppel flink toeneemt (en dat is juist de koppeling sloper zo laag in de toeren)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

De Fiesta ST2-182pk doet het in 6.9 hoor, of bedoelde je de 150pk?
https://www.autoweek.nl/a...d-fiesta-16-ecoboost-st2/

Overigens de hubcaps binnen, en ik vind het een stuk verfijnder staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0ErTInuzra5-iWgqHqIPKZHToo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g22EUu1Q8mCrvDuau6qgF1CT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAoNyJ3J_sO-BmL-yGYyIUAlGA0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQQqXX4IiutkvDEYhJjuTzuN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du4dFXJ22NQ2O_ZycUj-XJmKkEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDyARC9AftLr6aXRwQt3Ko5Q.jpg?f=fotoalbum_tile

En eindelijk mijn datum voor MEBU, vrijdag gaat hij onder het mes, dus dan zal ik de Dyno waardes wel posten als hij Stage 1(+) is :D

[ Voor 59% gewijzigd door zion op 05-08-2020 18:13 ]

systeem

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-01 12:28
Ik rijd sinds kort een Fiesta Mk8, met Android auto. Deze bevalt me een stuk slechter dan voorheen met de telefoon in een houder met Google Maps geopend. Waar ik eerst prima berichten kon laten voorlezen en beantwoorden en andere opdrachten kon ingeven middels de spraak assistent, lukt dat met Android Auto maar nauwelijks. Negen van de tien keer zegt ze dat ze me nog niet kan helpen. Of ze begint m'n afspraken of ongelezen berichten met de Engelse stem voor te lezen, wat het onverstaanbaar maakt. Ligt dit aan Ford, Google of aan mij?

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:47
Engels voorlezen komt volgens mij door een verkeerde taalinstelling van de Google text to speech (tts) in je telefoon. Of een verkeerd gekozen standaardtaal.

De assistent van Android auto lijkt volgens mij ook minder te kunnen dan de normale Google assistant.

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-01 12:28
In de instelling van Assistent op de telefoon heb ik enkel Nederland geselecteerd. Wellicht moet dit apart ingesteld voor Android Auto. Moet ik even nakijken.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Las vandaag elders op GoT problemen met Android Auto waarbij 'ie Engels gaat praten. Dus wellicht ligt het niet aan je instellingen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik zou het ook bij AA zoeken, en niet bij je auto.

[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

Sometimes you need to plan for coincidence

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
deleted, niet gepast

[ Voor 112% gewijzigd door zion op 05-08-2020 23:20 ]

systeem

• BRO-JWE
  • Laatst online: 12-01 18:56
Klopt, ik heb hetzelfde met mijn Fiesta MK8 en WhatsApp. Toen ik vanmiddag de auto startte gaf de Google-stem aan dat Nederlands ingesteld was. Maar ik heb nog niet kunnen testen of het nu weer goed is.

• GekkeRipper
Pilome243 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:34:
In de instelling van Assistent op de telefoon heb ik enkel Nederland geselecteerd. Wellicht moet dit apart ingesteld voor Android Auto. Moet ik even nakijken.
Misschien is dat onderwater dezelfde instelling, maar ik bedoel een andere plaats. In de algemene instellingen van je telefoon vind je ook taalinstellingen. Daarbij horen "tekst naar spraak" instellingen. Wellicht moet je deze op Nederlands forceren. Bij mij staat het op systeemstandaard en werkt altijd in Nederlands. Mijn engine is de Google tekst naar spraak engine. Sommige merken leveren hun eigen tekst naar spraak engine mee. Verander die in dat geval eens naar de Google engine.

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 14:11
Hey iedereen, zoals gezegd ben ik eens gaan luisteren naar de Ford ST3 (spijtig genoeg hadden ze geen stock wagen of test wagen)..

FORD Focus ST ST 2.3i EcoBoost 280pk / 206kW M6 - Clipper

"Fantastic Red" Exclusieve metaalkleur
Voertuig rijklaar maken inclusief wettelijke kit (123)
Plaatsbesparend reservewiel (633)
Upgrade B&O: 10 B&O luidsprekers (45E)
Afneembare trekhaak (13-polig) (371)
Activatie FordPass Connect (100)
Winter Pack ("Quickclear" elektrische voorruitontdooiing
Verwarmbaar stuurwiel) (68AO)

Performance Pack Clipper (Rev Matching (enkel bij manuele transmissie op benzine,motor)
Launch Control (enkel bij manuele transmissie op benzine,motor)
Performance schakelindicator (enkel bij manuele transmissie)
Uitgebreide ledsfeerverlichting in verschillende kleuren
Rode remklauwen
Extra instelbare Drive Mode: Track) (568B)

Parking Pack (manuele transmissie) (BLIS Blind Spot Information System: dodehoekwaarschuwingssysteem, met Cross Traffic Alert: waarschuwing tegemoetkomend verkeer, met Active Braking
Deurbeschermers voor de deuren voor, en achteraan
Active Park Assist: semi,automatisch parkeerhulpsysteem) (68AV)

Technology Pack (Traffic Sign Recognition
Wrong Way Alert
Automatische grootlichten
Adaptive Cruise Control met Evasive Steering Assist (detecteert obtstakels en biedt ondersteuning om deze te ontwijken en een aanrijding te vermijden) (manuele transmissie)
Adaptive Cruise Control met Evasive Steering Assist, Stop&Go, Traffic Jam Assist en Lane Centering Assist (automatische transmissie)) (68A)

Volgens mij is dit één van de meest complete en krachtigste "break" wagens die je kan kiezen voor dit budget denk ik ? Iemand nog feedback of alle opties het waard zijn ? Denk dan aan de Technology pack / performance pack... Graag jullie feedback!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
QuZyX schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:06:
Hey iedereen, zoals gezegd ben ik eens gaan luisteren naar de Ford ST3 (spijtig genoeg hadden ze geen stock wagen of test wagen)..

Performance Pack Clipper (Rev Matching (enkel bij manuele transmissie op benzine,motor)
Rode remklauwen

Parking Pack (manuele transmissie) (BLIS Blind Spot Information System: dodehoekwaarschuwingssysteem, met Cross Traffic Alert: waarschuwing tegemoetkomend verkeer, met Active Braking

Wrong Way Alert
Adaptive Cruise Control met Evasive Steering Assist (detecteert obtstakels en biedt ondersteuning om deze te ontwijken en een aanrijding te vermijden) (manuele transmissie)
Adaptive Cruise Control met Evasive Steering Assist, Stop&Go, Traffic Jam Assist en Lane Centering Assist (automatische transmissie)) (68A)

Volgens mij is dit één van de meest complete en krachtigste "break" wagens die je kan kiezen voor dit budget denk ik ? Iemand nog feedback of alle opties het waard zijn ? Denk dan aan de Technology pack / performance pack... Graag jullie feedback!
Die is aardig uitgerust inderdaad! Geen Orange Fury kleur? Die valt zo lekker op. En de adaptieve verlichting voor is wellicht nog een leuke optie, verder aardig compleet inderdaad! Winter Pack zou je kunnen overwegen...

Komoot

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:16
QuZyX schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:06:

Rode remklauwen

Wrong Way Alert

Desert Island blue doen ;). Tech pack voegt weinig toe naar mijn weten. Sowieso het Winterpakket nemen, of in elk geval voorruitverwarming!
Daarnaast de extra LED upgrade is ook gaaf (bewegende knipperlichten :))

• Jim423
  • Laatst online: 22:53
Post wel ff foto hier als je hem haalt. Vette Wagon vind ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lightning89 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Desert Island blue doen ;). Tech pack voegt weinig toe naar mijn weten. Sowieso het Winterpakket nemen, of in elk geval voorruitverwarming!
Zou voorruitverwarming altijd even IRL checken, vind het persoonlijk irritant (je ziet streepjes) en voor die enkele winterse dag in het jaar niet nodig.
Bij ons zat het er op (occasion).

• Lightning89
  • Laatst online: 20:16
Sport_Life schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Zou voorruitverwarming altijd even IRL checken, vind het persoonlijk irritant (je ziet streepjes) en voor die enkele winterse dag in het jaar niet nodig.
Bij ons zat het er op (occasion).
Ik gebruik het wel een stuk vaker, als er condens is (ochtend), of extreem slecht zicht of grote temperatuurverschillen. Moet zeggen dat in de Fiesta MK8 het minder opvalt dan de MK7,5. Maar dat is dus zeer persoonlijk

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
Lightning89 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

Ik gebruik het wel een stuk vaker, als er condens is (ochtend), of extreem slecht zicht of grote temperatuurverschillen. Moet zeggen dat in de Fiesta MK8 het minder opvalt dan de MK7,5. Maar dat is dus zeer persoonlijk
Ik heb het ook in de Focus Mk4, het is zichtbaar als je er op let. Ik stoor me er niet aan tijdens normaal rijden, maar zou het wel gaan checken in de showroom als ik een nieuwe mocht uitzoeken. Het is inderdaad ook handig bij condens of wanneer je bezweet in een koude auto stapt en de boel beslaat. Daarnaast stuurverwarming en stoelverwarming. Heb beide nog niet getest, want heb de Focus pas sinds mei.

Desert Island Blue is er trouwens niet voor de ST, wel de speciale Performance Blue.

En.. Zoals ik ook al zei: Die adaptieve verlichting is bruut!

EDIT: Tech pack voegt bij mij vooral de adaptieve cruise control toe, dat is wel heel fijn rijden hoor!

[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 07-08-2020 15:49 ]

Komoot

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou ik weet dat ik beloofd had Dyno te posten vandaag na het tunen, maar dat gaat helaas niet, want MEBU is zijn Dyno aan het (her?-)bouwen, dus ik moet over een maandje ongeveer terugkomen voor een Dyno.

Ik kan wel zeggen dat het een wereld van verschil is, waar hij voorheen bij de 3500/4000RPM iets begon af te zwakken, begint hij nu vanaf 2000RPM op te bouwen, zit hij op zo'n 3000/3500 toeren op zijn maximum koppel en blijft daar tot 6500RPM (rev-limiter is nu 6800, snelheidsbegrenzer is weg).
Revo zelf stelt dat hij nu tussen de 217-230PK moet hebben, en een koppel tussen de 327-370NM, maar dat is zónder de 70MM end-ro-end Free-Flow CAIS, en de Turbosmart EM BOV Plumback VR2 die veel efficienter is als de (zeer slechte) BOV die er standaard op zit.

Ook ben ik erg blij dat ik de PlumbBack heb genomen en niet de Dual-Port, want deze geeft nauwelijks meer geluid dan het origineel (iets rauwer, maar niet veel), en dat past bij mijn strategie om de auto zo stock mogelijk te houden. De volledige 70MM CAIS hoor je wel duidelijk meer, maar dat is niet zo vreemd, hij zuigt (en vent) een stuk meer lucht nu, maar is binnen acceptabele grenzen.

Helaas kan ik niet echt veel laten zien, want het meeste zit achter/onder de motor, maar vooruit, een paar fotootjes dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4koigB6qAMsr6jhXjmw3e3awlWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZOLeCVxj1h1nwDaMpqNHkxH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2tlOvQn-ZHS6wC-bBSE776efc8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbqUYaVdXmLn5gmI3XpQCtwR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4UhWjouNCED5cWDUnyzxsDMtIs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6CvqgkhaTsOmTek4XjmOIBb.jpg?f=fotoalbum_tile

VLNR:
1. De 70MM Revo OEM+ Crossover gaat dus direct op de 70MM ITG Maxogen Pro "Long" CAIS.
2. En loopt vervolgens dus volledig door achter de motor om uit te komen op de 70MM Airtec Elbow Pipe (onzichtbaar)
3. Overviewtje, en ja ik moet mijn engine bay even schoonmaken en polijsten, maar niet met 30+ graden ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOOC6qI1SiPzYp4VVNvh3LRjknQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44uwuX9RDtRBGDazFkNjTiQa.jpg?f=fotoalbum_large
En ik dacht dat de SPS (Serial Port Switch) een heel lomp ding zou zijn, maar kijk eens wat een lief switchje het is, keurig met kaartje erbij welke stand wat is (normal/E10/E5/Anti-Diefstal) <3
Helemaal links is het verloopstukje wat je nodig hebt als je de MR "Tuners" wielmoeren (fatsoenlijk) wil installeren

Al met al vind ik het een hoop geld, en het is uiteraard niet nodig, maar je mag overal nog maar 100 maximaal in NL, en met deze upgrade ben je daar wel erg snel. Ik heb me heel erg geprobeerd in te houden, en keurig de maximale snelheid (min of meer) aangehouden, maar sommige "sportieve auto-rijders" stonden wel even vreemd te kijken dat ze me met geen mogelijkheid voorbij kwamen... en dat is best leuk in je autootje van € 28.000,- tegen een auto van meer dan een ton. :D

systeem

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Kopietje van het Focus Forum:

Ik heb mij helemaal suf gezocht naar foto's voor een afneembare trekhaak onder een Focus MK4 ST-line station. Deze tot een aantal maanden geleden nooit kunnen vinden. Maar het werd echt vakantie periode, en ik heb echt een trekhaak nodig. Dus ga ik moeilijk doen en iets van een Witter trekhaak monteren of ga ik gewoon voor een Brink.

Gekozen om gewoon voor een Brink Verticaal afneembare trekhaak te gaan. Ben erg tevreden, je ziet er echt helemaal niks van. Kan mij niet voorstellen dat je met een Witter trekhaak niet in de bumper had hoeven zagen.

Foto's zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://onswap.nl/avensis/Ford1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://onswap.nl/avensis/Ford2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://onswap.nl/avensis/Ford3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://onswap.nl/avensis/Ford4.JPG

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mhr-zip schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:34:

Ik heb mij helemaal suf gezocht naar foto's voor een afneembare trekhaak onder een Focus MK4 ST-line station. Deze tot een aantal maanden geleden nooit kunnen vinden. Maar het werd echt vakantie periode, en ik heb echt een trekhaak nodig. Dus ga ik moeilijk doen en iets van een Witter trekhaak monteren of ga ik gewoon voor een Brink.

Gekozen om gewoon voor een Brink Verticaal afneembare trekhaak te gaan. Ben erg tevreden, je ziet er echt helemaal niks van. Kan mij niet voorstellen dat je met een Witter trekhaak niet in de bumper had hoeven zagen.

Foto's zeggen meer dan woorden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou dat ding ook onder een Fiesta ST passen? ik ben me namelijk helemaal suf aan het zoeken voor een afneembare trekhaak waar ik een fietsrek voor mijn Fiets op kan zetten.....
https://www.thebikelist.co.uk/canyon/grand-canyon-cf-sl-8-9
Afbeeldingslocatie: https://www.thebikelist.co.uk/images/models/Canyon/2015/grand-canyon-cf-sl-8-9/Main.jpg
ergo: heb je een link alsjeblieft?

systeem

• Mapro
zion schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
Zou dat ding ook onder een Fiesta ST passen? ik ben me namelijk helemaal suf aan het zoeken voor een afneembare trekhaak waar ik een fietsrek voor mijn Fiets op kan zetten.....
[Afbeelding]
Je kunt kijken bij olifanttrekhaken.nl
Heb geen aandelen maar heb al best wat trekhaken van hun gemonteerd

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Mapro schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Heb gisteren een poging gedaan, maar het geratel was ‘helaas’ niet luider dan de ruis die mn iphone standaard opneemt 😖

Naja maar eens zien wat ik ermee ga doen. Komende dagen eerst maar eens de hittegolf zien door te komen 😅

• mhr-zip
zion schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
[Afbeelding]
Je kan hier gewoon je kenteken in typen:
https://brink.eu/nl-nl/

Probleem is dat je nooit zeker weet of ze iets en hoeveel ze uit je bumper moeten halen (tot dat je foto's gezien hebt van iemand anders). Bij mij stond er wel bij dat hij geschikt was voor ST-line. Maar 'geschikt' is een ruim begrip.

Aangezien ik geen foto's kon vinden van een Focus, heb ik die van mij maar gepost.

Dus mijn tip is om eens rond te kijken op een Ford (Fiesta) forum.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mhr-zip schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Je kan hier gewoon je kenteken in typen:
https://brink.eu/nl-nl/

Probleem is dat je nooit zeker weet of ze iets en hoeveel ze uit je bumper moeten halen (tot dat je foto's gezien hebt van iemand anders). Bij mij stond er wel bij dat hij geschikt was voor ST-line. Maar 'geschikt' is een ruim begrip.

Aangezien ik geen foto's kon vinden van een Focus, heb ik die van mij maar gepost.

Dus mijn tip is om eens rond te kijken op een Ford (Fiesta) forum.
Dat is dan ook precies de reden dat ik zeg dat ik me suf gezocht heb.
Goede man (of vrouw) die een stuk uit mijn achterbumper snijdt terwijl ik zoveel moeite heb gedaan om hem stock over te laten komen, dat gaat dus niet gebeuren..... >:)

systeem

• mhr-zip
zion schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:36:
[...]
Dat is dan ook precies de reden dat ik zeg dat ik me suf gezocht heb.
Goede man (of vrouw) die een stuk uit mijn achterbumper snijdt terwijl ik zoveel moeite heb gedaan om hem stock over te laten komen, dat gaat dus niet gebeuren..... >:)
Bij mij hebben ze ook gezaagd, maar je ziet er echt niks van (of je moet er onder gaan liggen).

• QuZyX
Lightning89 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Wel ja, als ik de Diesel (190pk) neem ipv. Benzine (280pk), kan ik de Led verlichting er nog bijnemen..
Zit beetje in de knoop wat te kiezen "looks" of "performance"... Denk toch de performance belangrijker is :)

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
QuZyX schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Wel ja, als ik de Diesel (190pk) neem ipv. Benzine (280pk), kan ik de Led verlichting er nog bijnemen..
Zit beetje in de knoop wat te kiezen "looks" of "performance"... Denk toch de performance belangrijker is :)
Performance is leuk maar je mag tegenwoordig alleen maar 100 km/h. 100 km/h vergeleken met 120 km/h is echt langzaam. 140 km/h was tenminste nog leuk rijden. De meeste sportieve rijders rijden zo’n beetje 20-30 km/h boven de maximum snelheid. Boven de 30 km/h te hard is een aantekening op je record. En ik vind een boete voor 20 te hard al duur zat.

280 PK is leuk maar wat doe je naast stoplicht sprintjes er mee. Niet veel denk ik afgezien van de provinciale wegen maar ook hier komt het vermogen niet tot zijn recht. Autobahn is leuk als je dicht bij de grens woont.

Diesel raak je straks niet kwijt omdat alles of benzine of elektrisch/hybrid is. Diesels worden ook steeds meer uit steden geweerd.

Waarom niet een wat goedkopere uitvoering (qua vermogen) maar wel snel genoeg. En dan wel full options. Scheelt benzine, scheelt wegenbelasting etc. Het totale kostenplaatje is goedkoper.

Verder hele leuke configuratie hoor, dat niet. ;) Maar goed dat is iets waar je zelf beter in kunt staan dan ik. Ik zou tegenwoordig geen auto’s boven de 150-200> PK meer kopen omdat je dan toch wel min of meer afgestraft wordt of door de dure benzine, of door wegenbelasting etc.

[ Voor 15% gewijzigd door MoldyInko op 08-08-2020 11:59 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MoldyInko schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Performance is leuk maar je mag tegenwoordig alleen maar 100 km/h. 100 km/h vergeleken met 120 km/h is echt langzaam. 140 km/h was tenminste nog leuk rijden. De meeste sportieve rijders rijden zo’n beetje 20-30 km/h boven de maximum snelheid. Boven de 30 km/h te hard is een aantekening op je record. En ik vind een boete voor 20 te hard al duur zat.

280 PK is leuk maar wat doe je naast stoplicht sprintjes er mee. Niet veel denk ik afgezien van de provinciale wegen maar ook hier komt het vermogen niet tot zijn recht. Autobahn is leuk als je dicht bij de grens woont.

Diesel raak je straks niet kwijt omdat alles of benzine of elektrisch/hybrid is. Diesels worden ook steeds meer uit steden geweerd.

Waarom niet een wat goedkopere uitvoering (qua vermogen) maar wel snel genoeg. En dan wel full options. Scheelt benzine, scheelt wegenbelasting etc. Het totale kostenplaatje is goedkoper.

Verder hele leuke configuratie hoor, dat niet. ;) Maar goed dat is iets waar je zelf beter in kunt staan dan ik. Ik zou tegenwoordig geen auto’s boven de 150-200> PK meer kopen omdat je dan toch wel min of meer afgestraft wordt of door de dure benzine, of door wegenbelasting etc.
Ik ben het goeddeels met je eens, 190 paarden diesel is meer dan zat, maar ik mis de derde optie:
Comfort, als je een regelmatige rijder bent is comfort het allerbelangrijkst.

En performance is trouwens niet alleen maar een stoplicht sprintje, het is hoe hard je door een bocht kunt, hoe snel je daar weer uitkomt, hoe hard je over een rotonde kan, hoe snel je bij een stoplicht vandaan bent, of je vóór of achter die vervelende linksrijder of vrachtwagen kan invoegen, performance maakt rijden tot een plezante bezigheid, ipv van A naar B komen....

systeem

• MoldyInko
zion schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Ik ben het goeddeels met je eens, 190 paarden diesel is meer dan zat, maar ik mis de derde optie:
Comfort, als je een regelmatige rijder bent is comfort het allerbelangrijkst.

En performance is trouwens niet alleen maar een stoplicht sprintje, het is hoe hard je door een bocht kunt, hoe snel je daar weer uitkomt, hoe hard je over een rotonde kan, hoe snel je bij een stoplicht vandaan bent, of je vóór of achter die vervelende linksrijder of vrachtwagen kan invoegen, performance maakt rijden tot een plezante bezigheid, ipv van A naar B komen....
Ik bedoel meer de performance in het aantal PKs. Met het pakket ben ik met je eens, ik heb zelf een FiST-Line en die is voor mij ruim voldoende. Dus die sportpakketten had ik ook genomen. Alleen wat minder vermogen, maar dat zou ik zijn, bijvoorbeeld een Focus met 150 PK of 182 PK.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mhr-zip schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:48:
Bij mij hebben ze ook gezaagd, maar je ziet er echt niks van (of je moet er onder gaan liggen).
Probleem is dat bij een FiST de bumber ongeveer recht naar beneden loopt, en niet schuin naar binnen zoals bij jouw Focus..... Dat is meteen een mooi ezelsbruggetje om mijn 5 hele belangrijke upgrades van vandaag te showen, allemaal "Original Ford Performance Parts", dus dat scheelt vast wel een PK of 30.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K84vHLh04RFP0v74hqXXHo4Nr2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNYm9lXdK3DTZggGrDarSOyw.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCT-Ew00bU41q3nL9AlkF9u0Yro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1IjfynTF5cj5rY9L57ir5yp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GT-y1sOE2EWSMW6Ia96DfJ8Ihs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xBLaDfbZd4qmxzALznUiVI8.jpg?f=fotoalbum_large

Ford Performance Kentekenhouder en 4 zwarte ventieldopjes met Ford logo :')
mhr-zip schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:34:
Kan je niet zo, fietsendrager aan je koffer hangen, of anders iets op het dak?

Ik neem altijd een karretje mee op vakantie. Dus trekhaak verplicht.
Nee helaas, aan het acterraam kan niet vanwege de dakspoiler van de ST, en op het dak wil ik echt niet.

[ Voor 21% gewijzigd door zion op 08-08-2020 15:44 ]

systeem

• mhr-zip
zion schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Probleem is dat bij een FiST de bumber ongeveer recht naar beneden loopt, en niet schuin naar binnen zoals bij jouw Focus..... Dat is meteen een mooi ezelsbruggetje om mijn 5 hele belangrijke upgrades van vandaag te showen, allemaal "Original Ford Performance Parts", dus dat scheelt vast wel een PK of 30.....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ford Performance Kentekenhouder en 4 zwarte ventieldopjes met Ford logo :')
Kan je niet zo, fietsendrager aan je koffer hangen, of anders iets op het dak?

Ik neem altijd een karretje mee op vakantie. Dus trekhaak verplicht.

• Kalevandaal
mhr-zip schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:34:

Ik heb bij het uitzoeken van de auto op de online car configuratie een afneembare trekhaak op mijn Focus ST-Line gezet. Tot ik bij de dealer zat en hij mij aangaf dat deze helemaal niet mogelijk was 8)7

PS. Herkenbare kleur d:)b

• mhr-zip
sbruynis schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

Ik heb bij het uitzoeken van de auto op de online car configuratie een afneembare trekhaak op mijn Focus ST-Line gezet. Tot ik bij de dealer zat en hij mij aangaf dat deze helemaal niet mogelijk was 8)7
Ik heb een demo gekocht, dus ik had geen keus.

We hebben ook nog een golf, en die heeft een wegklapbare trekhaak (toen kon ik wel kiezen), dat is echt ideaal. Volgens mij is dat ook te bestellen op de Focus, ik weet alleen niet of het ook op de ST-line kan.

• GekkeRipper
QuZyX schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

100% zeker de Benzine ST. Een Focus ST is niet zomaar een auto met veel vermogen he. Het is echt een pleziermachine. Daar hoort geen diesel in.

• Kalevandaal
mhr-zip schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

Ik heb een demo gekocht, dus ik had geen keus.

We hebben ook nog een golf, en die heeft een wegklapbare trekhaak (toen kon ik wel kiezen), dat is echt ideaal. Volgens mij is dat ook te bestellen op de Focus, ik weet alleen niet of het ook op de ST-line kan.
Ja dat kan. Alleen was ik door een leasemaatschappij geadviseerd dat niet te doen. Hij had ervaring met een man in zuid Frankrijk die, na het brengen van de caravan daar, zijn trekhaak wegklapte, waarna hij hem nooit meer uit kon klappen en dus zijn caravan niet meer weg kreeg :X

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
sbruynis schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:04:
[...]

Ja dat kan. Alleen was ik door een leasemaatschappij geadviseerd dat niet te doen. Hij had ervaring met een man in zuid Frankrijk die, na het brengen van de caravan daar, zijn trekhaak wegklapte, waarna hij hem nooit meer uit kon klappen en dus zijn caravan niet meer weg kreeg :X
Mooi verhaal, maar als dat onder lease was dan zou er wel on-site service gekomen zijn, en als het niet onder lease was dan had de beste meneer vast wel genoeg centjes om een towing service te bestellen, als je als optie al een wegklapbare trekhaak hebt op je auto.....
Ergo: broodje aap gehalte is rond de 137% procent ;)

systeem

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
zion schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:12:
[...]
had de beste meneer vast wel genoeg centjes om een towing service te bestellen, als je als optie al een wegklapbare trekhaak hebt op je auto.....
Is dat zo duur dan? Kost op de nieuwe Octavia 690 euro fabrieks-af incl. BTW, vaak is een vaste trekhaak achteraf duurder...

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
jongetje schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Is dat zo duur dan? Kost op de nieuwe Octavia 690 euro fabrieks-af incl. BTW, vaak is een vaste trekhaak achteraf duurder...
Nee hoor het is een mind-set, het is een van de laatste extra options die je er bij besteld, dus áls je die er bij besteld hebt is het óf belangrijk voor je (dus laat je er iemand bijkomen) óf zit je goed in de slappe was (dus laat je er iemand bijkomen) óf heb je een leasebak (dus laat je er iemand bijkomen) ;)

systeem

• jongetje
zion schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:31:
[...]
Nee hoor het is een mind-set, het is een van de laatste extra options die je er bij besteld, dus áls je die er bij besteld hebt is het óf belangrijk voor je (dus laat je er iemand bijkomen) óf zit je goed in de slappe was (dus laat je er iemand bijkomen) óf heb je een leasebak (dus laat je er iemand bijkomen) ;)
Vreemde reactie. Een trekhaak van nog geen 700euro is een luxe. En als mensen voor dat geld hun motor laten chippen is geen mindset? Zo kun je elke optie of accesoire wel zo behandelen? Een andere kleur lak is namelijk al minimaal even duur.
En zonder trekhaak kan ik mijn fietsen niet meenemen (of iemand anders zijn caravan of vouwwagen).

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
jongetje schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Vreemde reactie. Een trekhaak van nog geen 700euro is een luxe. En als mensen voor dat geld hun motor laten chippen is geen mindset? Zo kun je elke optie of accesoire wel zo behandelen? Een andere kleur lak is namelijk al minimaal even duur.
En zonder trekhaak kan ik mijn fietsen niet meenemen (of iemand anders zijn caravan of vouwwagen).
Is geen vreemde reactie, dan val jij toch onder categorie 1: Het is belangrijk voor je.

En ik geef daar geen enkele waarde oordeel aan, alleen een objectieve, ik heb persoonlijk ruim € 2000,- meer betaald om een ST2-182 in mint condition te hebben, die had ik "used but still good" veel goedkoper kunnen hebben, datzelfde met mijn velgen waar ik een jaar om heb moeten vechten, mijn Ford Performance kentekenplaat, mijn zwarte ventielen, en ventieldopjes, mijn Focal/Pioneer/Eton/ESX audio setup, m'n ITG/REVO CAIS en software.... Maar dat is wél degelijk een mind-set, ik duldt niet minder dan synergie door mijn auto, en ik zou daar dus ook meteen iemand voor bellen om het op te lossen (als ik het zelf niet voor elkaar krijg)...... en als die trekhaak dus belangrijk genoeg voor je is bel je daar ook iemand voor als je er zelf niet uitkomt, anders zou je hem in eerste instantie al niet gekocht hebben

ST2 €16,500, Audio ~€2000,-, Engine-Bay €1850,-, Exterieur ~€2000,-, dus ja, als iets faalt zou ik daar direct voor bellen, heb ook de telefoonnummers van alle leveranciers/monteurs van alle upgrades :>

[ Voor 50% gewijzigd door zion op 09-08-2020 10:22 ]

systeem

• QuZyX
GekkeRipper schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:34:
[...]

100% zeker de Benzine ST. Een Focus ST is niet zomaar een auto met veel vermogen he. Het is echt een pleziermachine. Daar hoort geen diesel in.
Ja, dat begrijp ik.. echter is er ook het financiële kaartje... :)

• mhr-zip
jongetje schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Is ook bij sommige mensen een bijtelling dingetje. Achteraf gemonteerd betaal je er geen bijtelling over.

• jongetje
mhr-zip schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Is ook bij sommige mensen een bijtelling dingetje. Achteraf gemonteerd betaal je er geen bijtelling over.
Ja dat is bij mij ook zo (ik doe dat ook met folie op de ruiten). Zouden een kale auto moeten leveren en dan alle opties als accessoire laten toevoegen. Dan betaal je weinig bijtelling.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Marcel Br schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:19:
De airco/climate control moet vrijwel direct koud zijn. Testen door temperatuur op minimaal (LOW) te zetten en ventilatie op middenroosters. Uit die roosters moet koude lucht komen.
Ophidian schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Dat je het systeem hoort inschakelen maakt niets uit, die hoorde ik ook inschakelen. Als je hem stationair laat draaien, motorkap open en de airco aanzet, gaat dan de ventilator voorin draaien? Als de fan niet draait, dan zal hij ook niet gaan koelen als je stilstaat. Als je op de snelweg rijdt, wordt hij dan wel voldoende koud?
Hierop terugkomend.
Bij het stationair draaien en airco aanzetten gaat de ventilator niet draaien. Er komt dus ook geen echt koude lucht uit de roosters als ik de airco op LOW zet. Er is natuurlijk wel een verschil met de buitenlucht maar dat betekend natuurlijk dat de airco zelf het wel doet.

Dus conclusie is dan eigenlijk dat de ventilator of aansturing kapot is? Voor de zekerheid ook de zekering nagekeken en die is nog goed.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13
thijsco19 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

[...]

Hierop terugkomend.
Bij het stationair draaien en airco aanzetten gaat de ventilator niet draaien. Er komt dus ook geen echt koude lucht uit de roosters als ik de airco op LOW zet. Er is natuurlijk wel een verschil met de buitenlucht maar dat betekend natuurlijk dat de airco zelf het wel doet.

Dus conclusie is dan eigenlijk dat de ventilator of aansturing kapot is? Voor de zekerheid ook de zekering nagekeken en die is nog goed.
Kan je de fan wel draaien? Gaat ie wel draaien als je ventilatie maximaal zet? Zo niet zou ik eerst fan vervangen. Je kan nog meten op de stekker of er spanning op komt.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Ophidian Er zit beweging in de fan. Had nog geprobeerd een zetje te geven toen alles aanstond maar zonder resultaat. (maar ik wilde dan ook niet te ver met mijn hand ertussen)
Waarom zou de fan wel moeren draaien als de ventilatie op maximaal staat? Die heeft verder toch niks met de ventilatie te maken?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Kalevandaal
zion schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

Mooi verhaal, maar als dat onder lease was dan zou er wel on-site service gekomen zijn, en als het niet onder lease was dan had de beste meneer vast wel genoeg centjes om een towing service te bestellen, als je als optie al een wegklapbare trekhaak hebt op je auto.....
Ergo: broodje aap gehalte is rond de 137% procent ;)
Natuurlijk is het een lease auto. De beste man kreeg ook support. Maar daar sta je dan met al je talenten in zuid Frankrijk. Net als je weg wilt mag je nog ‘even’ wachten

• Mapro
thijsco19 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

[...]

Hierop terugkomend.

Draait de airco pomp? Die je het hart van de pomp meedraaien? Als die niet inschakelde schakelt de vin ook niet in.
Wat voor type is het? Dat heb ik even gemist.
Er zijn types waar in de droger een druk sensor zit die kapot gaat

• Ophidian
thijsco19 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:49:
@Ophidian Er zit beweging in de fan. Had nog geprobeerd een zetje te geven toen alles aanstond maar zonder resultaat. (maar ik wilde dan ook niet te ver met mijn hand ertussen)
Waarom zou de fan wel moeren draaien als de ventilatie op maximaal staat? Die heeft verder toch niks met de ventilatie te maken?
Bij onze vorige Fiesta ging die volgens mij mee draaien bij blower op max.

Maar, als je op low zet is ie dan wel even koud? Wordt ie wel koud als je op snelweg rijdt? Dat had ik wel, alleen als je te zacht reed of stilstond deed ie het niet. Koelfan was bij mij defect.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Mapro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:30:
[...]

Draait de airco pomp? Die je het hart van de pomp meedraaien? Als die niet inschakelde schakelt de vin ook niet in.
Wat voor type is het? Dat heb ik even gemist.
Er zijn types waar in de droger een druk sensor zit die kapot gaat
Ik hoor het hele systeem in en af schakelen dus neem aan dat de pomp werkt. Maar ik heb hem niet zien draaien (kan dat van 'buiten'?).
Type auto? Het is een fiesta 2009 titanium editie (climate control inclusief airco)
Ophidian schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Bij onze vorige Fiesta ging die volgens mij mee draaien bij blower op max.

Maar, als je op low zet is ie dan wel even koud? Wordt ie wel koud als je op snelweg rijdt? Dat had ik wel, alleen als je te zacht reed of stilstond deed ie het niet. Koelfan was bij mij defect.
Ik rij dermate weinig snelweg dat ik het niet met 100% zekerheid kan zeggen. De paar keer dat ik snelweg reed was het immers ook niet zo warm als vandaag.
(en ik weet dat ik een testrondje kan maken maar ja.. :9 )
Maar rijdend merk ik wel verschil in temperatuur.

Ik heb hem wel even op max gezet en ook hier draaide de fan niet mee.

• Mapro
thijsco19 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Ik hoor het hele systeem in en af schakelen dus neem aan dat de pomp werkt. Maar ik heb hem niet zien draaien (kan dat van 'buiten'?).
Type auto? Het is een fiesta 2009 titanium editie (climate control inclusief airco)

[...]

Ik rij dermate weinig snelweg dat ik het niet met 100% zekerheid kan zeggen. De paar keer dat ik snelweg reed was het immers ook niet zo warm als vandaag.
(en ik weet dat ik een testrondje kan maken maar ja.. :9 )
Maar rijdend merk ik wel verschil in temperatuur.

Ik heb hem wel even op max gezet en ook hier draaide de fan niet mee.
Als dat geen variabele pomp is wel, volgens mij is het 1 met magneet koppeling.
Hoelang is die niet bijgevuld?
Als de druk niet te hoog oploopt schakelt de vin niet in, als de airco bijna leeg is bijvoorbeeld

• Ophidian
@thijsco19

Ik zou een rondje doen met de temp op low en even de snelweg op. Hoeft maar klein stukje te zijn. Als hij dan wel koud wordt is het de fan. Voor zover ik weet heb je hem al lten afvullen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ophidian op 09-08-2020 21:17 ]

• NLDViane
  • Laatst online: 13-01 14:05
@thijsco19 als ik mijn Fiesta op "auto" laat staan en daarna de auto aanzet begint de fan al te loeien. 2008 Titanium (eerste van t nieuwe model).
Loopt je motor niet ook vreselijk warm als je m stilstaand laat draaien?

• MoldyInko
@zion

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/0LObJOY8xhA/maxresdefault.jpg

Persoonlijk vind ik dit een van de gaafste Fiesta auto’s. Gave bumper met splitter. De kleur zwart. Zwarte velgen etc.

Volgens mij komt hij ook in deze video voor

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Mapro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Als dat geen variabele pomp is wel, volgens mij is het 1 met magneet koppeling.
Hoelang is die niet bijgevuld?
Als de druk niet te hoog oploopt schakelt de vin niet in, als de airco bijna leeg is bijvoorbeeld
Net even gekeken onder de motorkap, en precies op dat moment schakelde die in. Paar tellen later schakelde die ook weer uit terwijl binnen wel de airco op aan staat.
Maand (of 2) geleden is de airco bijgevuld en nagekeken.
Ophidian schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:16:
@thijsco19

Ik zou een rondje doen met de temp op low en even de snelweg op. Hoeft maar klein stukje te zijn. Als hij dan wel koud wordt is het de fan. Voor zover ik weet heb je hem al lten afvullen?
Stilstand, lichte temperatuur verlaging voelbaar.
Bebouwde kom snelheden word de lucht weer iets kouder.
Snelweg word de lucht nog weer wat kouder. (Tot uiteindelijk lekkere koude lucht, maar naar verwachting mag het nog kouder, zal alleen niet lukken met deze temperaturen?)
NLDViane schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:15:
@thijsco19 als ik mijn Fiesta op "auto" laat staan en daarna de auto aanzet begint de fan al te loeien. 2008 Titanium (eerste van t nieuwe model).
Loopt je motor niet ook vreselijk warm als je m stilstaand laat draaien?
Bij stilstand draaien word de motor echt niet direct vreselijk warm, zeker niet als je hem maar 'effetjes' laat draaien.

Het gekke is dat ik na het stukje snelweg gekeken had en op dat moment draaide de fan ook niet. Had het nu al wel verwacht. Kan op het dashboard ook nergens de motor / koelwater temp. aflezen?

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MoldyInko schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:22:
@zion

[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik dit een van de gaafste Fiesta auto’s. Gave bumper met splitter. De kleur zwart. Zwarte velgen etc.

Volgens mij komt hij ook in deze video voor
Is alleen niet street-legal in Nederland, de banden steken uit de wielkassen, en de front-splitter steekt uit, beide verboden in NL....
En ook al vind ik hem ook best wel gaaf, ik ga voor de stock-look (behalve de velgen dan), dus ik doe alleen maar hele kleine aanpassingen aan het exterieur.
En ik vnd dat er teveel nutteloos plastic op zit, extra spoilers, op de lampen, op de ramen....

[ Voor 9% gewijzigd door zion op 10-08-2020 16:55 ]

systeem

• Ophidian
thijsco19 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Net even gekeken onder de motorkap, en precies op dat moment schakelde die in. Paar tellen later schakelde die ook weer uit terwijl binnen wel de airco op aan staat.
Maand (of 2) geleden is de airco bijgevuld en nagekeken.

[...]

Stilstand, lichte temperatuur verlaging voelbaar.
Bebouwde kom snelheden word de lucht weer iets kouder.
Snelweg word de lucht nog weer wat kouder. (Tot uiteindelijk lekkere koude lucht, maar naar verwachting mag het nog kouder, zal alleen niet lukken met deze temperaturen?)
Wat je omschrijft is exact wat onze Fiesta Titanium uit 2012 toen had. Als je airco aan zette hoorde je een tik, fan ging niet aan. Daarna weer tik dat de airco weer uit ging. Als je op de snelweg reed werd hij wel kouder omdat hij gekoeld werd door rijwind. Door die tik weet je ook dat je relais werkt.

Fan hoort direct aan te gaan als airco aan gaat. Dus ik zou die gewoon vervangen. Kost weinig en klusje van 30 minuten. Je kan hem er zo uit halen. Volgens mij ook vaker voorkomend probleem.

Even dit filmpje volgen:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een nieuw Ford eigenaar meld zich :)

Mijn vriendin en ik verwachten in september onze eerste kindje.
Aangezien mijn vriendin een Nissan Pixo had en ik haar toch liever in iets groters/stevigers/luxers zie rijden, maar ook niet te groot voor haar. Besloten deze in te ruilen tegen onderstaande Ford Fiesta ST-Line 100pk uit 2019 waar de kop vanaf is met 12000km op de teller in Race Red. Hiernaast heb ikzelf nog een BMW M135i (welke ik niet mag inruilen van mijn vriendin) maar dit is een 3-deurs dus dat zal zolang de kleine niet kan lopen etc geen handige combinatie zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijVIE9Q5sA8tr0AI-25aLtVqa7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVU1AEYORT1BLUcBo2fHoe5a.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iA3MBq9i53UTIGuTUu9TRF3OJtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwcnSxhSYcNenxu5QSf5hCVE.jpg?f=fotoalbum_large

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
FabiandJ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:35:

Aangezien mijn vriendin een Nissan Pixo had en ik haar toch liever in iets groters/stevigers/luxers zie rijden, maar ook niet te groot voor haar. Besloten deze in te ruilen tegen onderstaande Ford Fiesta ST-Line 100pk uit 2019 waar de kop vanaf is met 12000km op de teller in Race Red. Hiernaast heb ikzelf nog een BMW M135i (welke ik niet mag inruilen van mijn vriendin) maar dit is een 3-deurs dus dat zal zolang de kleine niet kan lopen etc geen handige combinatie zijn :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie bak hoor,
Ik weet alleen nog steeds niet wat ik nou de mooiste Fiesta vind, ik denk een combinatie van allen...
De voor grille en lampen van de MK8, maar dan met de fog lights en sideskirts van de MK7 Sport, met de achter grille, lichten en dakspoiler van de MK7.5ST met de antenne van de MK8, en de motor van de 2020 Focus ST (Of als we het persé bij Fiesta willen houden de motor van de 2017 MK7.5 ST200)
Een mooie Fiesta Frankenstein ST zou dat worden :D :+

systeem

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede deal, als je die zo kon inruilen :P.

• SniperGuy

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd (2x :P )
Fiesta's blijven leuke auto's. Wij hebben er ook een gekocht (ipv een nieuwe KA) omdat er een kleine aankwam. Nu die bijna 3 is blijkt de kleine op de achterbank (in het stoeltje) toch weinig beenruimte te hebben. Een Focus is wat dat betreft praktischer, maar daar wilde de vrouw niet aan.
Een BMW 1-serie (het model wat jij hebt) is trouwens ook niet veel ruimer achterin dan een Fiesta (ook niet qua kofferbak). De bestuurdersstoel moet ver naar voren wil de kleine achterin goed kunnen zitten :X 8)7

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:54
Dan zet je de kleine toch achter de bijrijderstoel ? :?

• SniperGuy
Marcel Br schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:29:
Dan zet je de kleine toch achter de bijrijderstoel ? :?
In ons geval niet mogelijk en helpt niets aangezien die stoel net zover naar achter staat als de bestuurdersstoel :)
Is ook makkelijker met parkeren: als je als bestuurder eruit kunt dan kan de kleine er ook uit via dezelfde kant.
Als je de kleine aan rechterkant zet dan moet je links en rechts genoeg ruimte houden met parkeren zodat bestuurder en kleine eruit kunnen :)

[ Voor 30% gewijzigd door SniperGuy op 14-08-2020 09:46 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik lees behoorlijk wat vastdenken in "nee" eerlijk gezegd...

- Dan zet je de bijrijdersstoel wat verder naar voren, 2 klikjes heeft de kleine genoeg beenruimte
- Aan de rechterkant moet je ook genoeg ruimte houden want anders heb je de deur van je buurman (zijn linkerkant) in jouw zijkant zitten.

Maare, ieder z'n ding :+

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 14-08-2020 10:50 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• SniperGuy
Hmmbob schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:50:
Ik lees behoorlijk wat vastdenken in "nee" eerlijk gezegd...

- Dan zet je de bijrijdersstoel wat verder naar voren, 2 klikjes heeft de kleine genoeg beenruimte
- Aan de rechterkant moet je ook genoeg ruimte houden want anders heb je de deur van je buurman (zijn linkerkant) in jouw zijkant zitten.

Maare, ieder z'n ding :+
Niet als die netjes met zijn neus de andere kant op parkeert. 2 klikjes naar voren = knieën tegen het dashboard. Zoals gezegd: voor ons is het niet handig het kinderzitje achter de bijrijdersstoel geplaatst wordt, tevens omdat we met die kant op 20cm van een muur parkeren :)

• FabiandJ
  • Niet online
SniperGuy schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Gefeliciteerd (2x :P )
Fiesta's blijven leuke auto's. Wij hebben er ook een gekocht (ipv een nieuwe KA) omdat er een kleine aankwam. Nu die bijna 3 is blijkt de kleine op de achterbank (in het stoeltje) toch weinig beenruimte te hebben. Een Focus is wat dat betreft praktischer, maar daar wilde de vrouw niet aan.
Een BMW 1-serie (het model wat jij hebt) is trouwens ook niet veel ruimer achterin dan een Fiesta (ook niet qua kofferbak). De bestuurdersstoel moet ver naar voren wil de kleine achterin goed kunnen zitten :X 8)7
Thx, de kofferbak van de BMW 1-Serie is iets groter dan de Fiesta, mijn vriendin wilt op dit moment ook niet groter. Van de Nissan Pixo naar een Ford Focus is een groter stap dan naar een Fiesta. Maar tegen de tijd dat de kleine niet meer past zien we wel wat we gaan doen. Bij ons kan de bijrijdersstoel wel wat verder naar voren dat de bestuurdersstoel, dus het zou ook makkelijk daarachter kunnen zitten. De auto komt gewoon aan de straat te staan, dus de deuren zijn van alle kanten bereikbaar.

Zodra we kunnen stappen we trouwens over naar een kleinere autostoel en een buggy, dat zal heel veel schelen aan ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 14-08-2020 16:12 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
FabiandJ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Thx, de kofferbak van de BMW 1-Serie is iets groter dan de Fiesta, mijn vriendin wilt op dit moment ook niet groter. Van de Nissan Pixo naar een Ford Focus is een groter stap dan naar een Fiesta. Maar tegen de tijd dat de kleine niet meer past zien we wel wat we gaan doen. Bij ons kan de bijrijdersstoel wel wat verder naar voren dat de bestuurdersstoel, dus het zou ook makkelijk daarachter kunnen zitten. De auto komt gewoon aan de straat te staan, dus de deuren zijn van alle kanten bereikbaar.

Zodra we kunnen stappen we trouwens over naar een kleinere autostoel en een buggy, dat zal heel veel schelen aan ruimte.
Zodra dat van toepassing is, kan de Fiesta en de M135 wel ingeruild worden voor een Ford Focus (ST), dan heb je het beste van 2 werelden.......
FabiandJ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:17:
BMW M3 Touring 8) Alle gekheid op een stokje, we moeten op dit moment twee auto's hebben vanwege werk dus twee inleveren en één auto terug kopen zit er niet in op dit moment.
Ja dan is de keuze makkelijk natuurlijk d:)b
Voorlopig hou ik mijn M135i, weinig wat daar aan kan tippen kwa beleving etc, dan zal eerder de Fiesta ingeruild worden voor een Focus of wat we dan ook mooi vinden op dat moment.
Je bent altijd welkom om een stukje mee te rijden in m'n Fiesta, dan kom je hard terug op dat er weinig valt te evenaren qua beleving, ja jouw auto heeft ~90pk en ~70nm koppel meer, maar is ook ruim 400kg zwaarder :') En een 135i kan natuurlijk geen M3 touring zijn, maar dat zal wel een tiepfautje geweest zijn :>

[ Voor 32% gewijzigd door zion op 15-08-2020 07:17 ]

systeem

• FabiandJ
  • Niet online
zion schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Zodra dat van toepassing is, kan de Fiesta en de M135 wel ingeruild worden voor een Ford Focus (ST), dan heb je het beste van 2 werelden.......
BMW M3 Touring 8) Alle gekheid op een stokje, we moeten op dit moment twee auto's hebben vanwege werk dus twee inleveren en één auto terug kopen zit er niet in op dit moment.

Voorlopig hou ik mijn M135i, weinig wat daar aan kan tippen kwa beleving etc, dan zal eerder de Fiesta ingeruild worden voor een Focus of wat we dan ook mooi vinden op dat moment.

[ Voor 39% gewijzigd door FabiandJ op 14-08-2020 16:19 ]

• FabiandJ
  • Niet online
zion schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

[...]
Ja dan is de keuze makkelijk natuurlijk d:)b

[...]
Je bent altijd welkom om een stukje mee te rijden in m'n Fiesta, dan kom je hard terug op dat er weinig valt te evenaren qua beleving, ja jouw auto heeft ~90pk en ~70nm koppel meer, maar is ook ruim 400kg zwaarder :') En een 135i kan natuurlijk geen M3 touring zijn, maar dat zal wel een tiepfautje geweest zijn :>
Mijn M135i heeft 430pk en 630Nm, topsnelheid van minimaal 250km/u de limiter is eraf hij schijnt 300km/u nu te gaan. En heb achterwiel aandrijving dat rij echt wel wat anders dan een Fiesta. Tuurlijk een echte Fiesta ST zal anders en leuker rijden dan een Fiesta ST-Line, maar omdat de aandrijving anders is lastig te vergelijken met elkaar.

En met de M3 Touring bedoel ik de nieuw aangekondigde BMW M3 Touring mee welke in 2023/2024 zal komen.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
FabiandJ schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:02:
Mijn M135i heeft 430pk en 630Nm, topsnelheid van minimaal 250km/u de limiter is eraf hij schijnt 300km/u nu te gaan. En heb achterwiel aandrijving dat rij echt wel wat anders dan een Fiesta. Tuurlijk een echte Fiesta ST zal anders en leuker rijden dan een Fiesta ST-Line, maar omdat de aandrijving anders is lastig te vergelijken met elkaar.
Ja oké ik ging uit van de standaard M135i (325PK/450NM koppel)
Dáar zou ik redelijk bij in de buurt komen met mijn Fiesta ST2 Stage 1+ (Niet qua vermogen, maar wel weight to power ratio, ~235pk/370nm, bij 1000kg)
De vermogens die jij oplepelt, dan zal hij het wel behoorlijk afleggen ja ;)

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 16-08-2020 13:25 ]

systeem

• SniperGuy
FabiandJ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

kinderwagens/buggies, campingbedjes + matrassen en speelfietsjes zijn killing voor je kofferbakruimte, vaak past het maar nét :P
Ik ben bij dat we alleen soms nog aan de speelfietsjes vastzitten die mee moeten naar opa/oma/whatever :D

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SniperGuy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:03:
[...]

kinderwagens/buggies, campingbedjes + matrassen en speelfietsjes zijn killing voor je kofferbakruimte, vaak past het maar nét :P
Ik ben bij dat we alleen soms nog aan de speelfietsjes vastzitten die mee moeten naar opa/oma/whatever :D
Pfff, een Fiesta heeft geen kofferbak, moest vanuit mebu een doos (met de oude stock onderdelen) meenemen 57*60*40cm.... Ging onmogelijk passen tenzij ik mijn hoedenplank verwijderde....
Zelfs in mijn 350Z heb ik nog wel eens fiets meegenomen om een scharrel thuis te brengen, en dat is een tweezitter....

systeem

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:11
Ik heb sinds paar weken als onderdeel van een erfenis nu een Mustang. In mijn geval Een ecoboost uit 2016. Verzekering en wegenbelasting is inderdaad stuk duurder dan een Focus. Verbruik van de auto vind ik echter best wel netjes voor het type auto. Op snelweg rijd ik meestal 8L/100 km en als ik rustig rijd heb ik zelfs wel dat hij onder de 8 zakt in de 7. Op stuken waar ik kortere stukjes reed en vooral in de stad ging het verbruik meer naar de 10L/100 km. Maar overall doet hij het vergelijkbaar met mijn oude Focus (2005 model). Dat vind ik toch niet slecht voor een Mustang.
SniperGuy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Het blijven (buiten NL) goedkope auto's, maar daar is imho het design ook een beetje naar. Amerikanen houden toch van een ander design dan Europeanen. Daarom doen andere merken ook speciaal USDM varianten uitbrengen (die dan vaak ook lokaal gefabriceerd worden). IMHO is dat design het vaak net niet (maar hebben ze wel handige opties erop zitten als bijvoorbeeld panic buttons, remote start, autolock, mirrortilt ed)
Smaken verschillen. Ik vind Amerikaanse auto's vaak juist wat stoerder/bruter eruit zien dan Europese modellen. Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die het een goedkope/ordinaire asobak vinden. Maar als ik de reacties zie van mensen sinds ik hem heb, dan vinden genoeg mensen hem erg mooi. Ik word bij in/uitstappen nu geregeld aangesproken door mensen over de auto. Veel mensen kijken om als ik langsrijd en geregeld zie ik kinderen kijken en foto's maken met hun telefoon. Vorige week nog een kind die zei dat het zijn droomauto was en vroeg of hij er foto van mocht maken. Laat ik zo zeggen, dit heb ik met mijn Mondeo nooit gehad (wat ik zelf ook erg mooie auto vind).

• SniperGuy
zion schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:14:
[...]
Pfff, een Fiesta heeft geen kofferbak, moest vanuit mebu een doos (met de oude stock onderdelen) meenemen 57*60*40cm.... Ging onmogelijk passen tenzij ik mijn hoedenplank verwijderde....
Zelfs in mijn 350Z heb ik nog wel eens fiets meegenomen om een scharrel thuis te brengen, en dat is een tweezitter....
90 x 48 x 40 cm paste in onze Fiesta wel zonder problemen, dan gat het net om die 9cm die je te kort had. Als je eerlijk wil vergelijken moet je rekenen met de achterbank plat: dan is je Fiesta ook een 2-zitter :+

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-01 12:15
[...]
Dan ben ik blij met mijn Mondeo mk4 station, zee aan ruimte :D
De vrouw rijd in mijn oude Fiesta Mk7 maar daar past de kinderwagen nog maar net in! Dan steekt de hoedenplank half boven de stoelen uit :+

Freedom for everyone..

• MoldyInko
Maar de Fiesta heeft ook geen kontje... maar wel een leuk voorkantje. :+

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SniperGuy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

90 x 48 x 40 cm paste in onze Fiesta wel zonder problemen, dan gat het net om die 9cm die je te kort had. Als je eerlijk wil vergelijken moet je rekenen met de achterbank plat: dan is je Fiesta ook een 2-zitter :+
No frikkin way dat mijn mint interieur schade oploopt, en dan is die 9cm dus wél het verschil....
57*60*40=136.8cm3
90*48*40=172.8cm3
Dus ik weet niet hoe je bij die 9cm komt? ik heb een 3 deurs ST2 met recaro interieur, jij waarschijnlijk een 5 deurs met standaard interieur

systeem

• SniperGuy
Ja idd 5deurs Titanium :Y
Was een mobiele airco van ruim 35kg die ik even moest vervoeren, moest op z'n kant maar het passte met de klep dicht :9

• S_Chief
  • Niet online
[...]
Heb in de mk8 balken van 2,40m gehad en de klep ging nog dicht. :Y)

spoiler:
Voorkant lag wel op het dashboard. :+

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
S_Chief schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Heb in de mk8 balken van 2,40m gehad en de klep ging nog dicht. :Y)

Voorkant lag wel op het dashboard. :+
Ja oke, ik snap het ondertussen wel, als je geen respect/niet zuinig op je auto bent dan past er wel wat in....
Daar heb ik een zus voor met een Volvo én trekhaak zodat ik dan wel een karretje huur.
S_Chief schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:57:
Blijkbaar snap je het niet als je zo'n aanname doet.
Dat gaat een beetje twee kanten op hé, als je (als ik) je auto show/jury ready wilt houden liggen de standaarden iets anders ;)
S_Chief schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:02:

Ik begrijp je heus wel, maar je aanname is vrij krom. Je gaat geen krasje vinden in mijn Fiesta.
Nou dat doe je goed dan, met balken van 2,5 meter op je dashboard, maar respect, dan behandel je je auto zoals het hoort.... :>
S_Chief schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:02:
Edit: mooi man. Heb jij maar het laatste woord. d:)b
Technisch gezien, zou jij met die edit het laatste woord hebben, die je met alle liefde zou mogen hebben, als het enigszins relevant was geweest..... nu ga ik wel het laatste woord hebben met dat ik er geen fluit van geloof dat je auto geen krasjes heeft, iemand die zo reageert, oeps, nu maak ik zelf bijna dezelfde fout, dus hou ik het hier maar bij.

[ Voor 65% gewijzigd door zion op 18-08-2020 18:37 ]

systeem

• S_Chief
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:56:
[...]
Ja oke, ik snap het ondertussen wel, als je geen respect/niet zuinig op je auto bent dan past er wel wat in....
Blijkbaar snap je het niet als je zo'n aanname doet.

• S_Chief
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Dat gaat een beetje twee kanten op hé, als je (als ik) je auto show/jury ready wilt houden liggen de standaarden iets anders ;)
Ik begrijp je heus wel, maar je aanname is vrij krom. Je gaat geen krasje vinden in mijn Fiesta.

Edit: mooi man. Heb jij maar het laatste woord. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2020 17:36 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 140 Laatste