hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Dat het kan wist ik al

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de auto na chiptuning. Hoe rijdt het, merk je extra slijtage (koppeling bijv.), hoe is het verbruik (zal niet slechter worden verwacht ik).
Tuning laat ik doen bij een 'goede' tuner, bijv. Unlimited Tuning in Amersfoort.
Ik heb de S-Max met 138bhp / 140pk, deze met de superchips bluefin gechipt naar 171bhp / 173pk.
Ook van 320nm naar 420nm.
Zet beide eenheden erbij omdat het mij verwarde bij het bestellen.
Moet zeggen ben er zeer tevreden over.
Eerste halve jaar standaard gereden, en vond hem erg sloom met inhalen en je moest verplicht terugschakelen.
Nu met chiptuning blaas ik overal in zijn zes omheen.
Ook geen terugschakelen meer bij de bergen in Frankrijk op de snelweg, gewoon met volle belading en aanhanger in zijn 6 met 135 op de cc zonder mokken omhoog.
De auto voelt minder "zwaar", rijd soepeler.
Verbruik was met een liter per 100km verbeterd toen ik nog lange stukken reed (50km woon-werk enkele reis)
Nu ik op 6 kilometer van mijn huis werk is het verbruik wel wat dramatischer, maar dat komt ook omdat ik elk stoplicht als dragrace baan gebruik.
Stoplicht sprintjes zijn eigenlijk het enige wat autorijden nog leuk maakt tegenwoordig
Maar ik heb er dus geen moment spijt van gehad.
Over torq steer, dat heb je wel.
Ingestuurd plankgas kan alleen als je je stuur erg goed vast houd.
Ik wilde (en wil nog steeds) graag 200pk, de 160pk versie die volgens mijn research indentiek is kan dat wel. Als iemand me kan vertellen hoe dat moet graag.
[
Voor 14% gewijzigd door
FRANQ op 15-09-2020 07:10
]