Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 92 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Krasjes en deukjes zul je altijd wel krijgen...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je bent toch afhankelijk van anderen. Hoe vervelend het ook is...

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:54
zion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

No frikkin way dat mijn mint interieur schade oploopt, en dan is die 9cm dus wél het verschil....
57*60*40=136.8cm3
90*48*40=172.8cm3
Dus ik weet niet hoe je bij die 9cm komt? ik heb een 3 deurs ST2 met recaro interieur, jij waarschijnlijk een 5 deurs met standaard interieur
Waarom ga je dingen vermenigvuldigen :?
Het gaat toch om de maximale maat in drie richtingen.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Marcel Br schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:42:
[...]

Waarom ga je dingen vermenigvuldigen :?
Het gaat toch om de maximale maat in drie richtingen.
Moet ik dat echt uitleggen, zijn pakket was ongeveer 1/3e groter, en dus geen 9cm, waardoor ik (terecht) concludeerde dat hij waarschijnlijk een 5-deurs met normaal interieur had, en ik niet, maar ik wil niet overkomen als een hufter, dus ik heb het er liever niet meer over.
En ik begon niet met vermenigvuldigen, dat deed hij door te zeggen dat het 9cm scheelde, wat nergens op gestoeld was, je kan een wiskundige niet kwalijk nemen dat hij het uitrekentt :> En je kan dingen niet uitrekenen als je het niet in door ons 3 bekende dimensies berekent, tijd als 4e dimensie even niet meegerekend

[ Voor 25% gewijzigd door zion op 18-08-2020 21:43 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-01 12:15
Tijdje terug nog even de h7 led's van de Megane in de Mondeo geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebpnA-1p861PBdkBXZp2MmfxVGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70FCXaRCfiiGcdgjWSfBdq1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2CYAL78-jU5J7qSC1cs0nUVHfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SztaTVrp3FfCoujYQSiN5W8C.jpg?f=fotoalbum_large

(lijkt een stuk feller door de lange sluitertijd)

Bijkomend voordeel is dat de lampen niet enorm storen op deze Radio, bij de Megane was de radio onbruikbaar als ik de koplampen aanzette :F

Freedom for everyone..

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17
zion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

No frikkin way dat mijn mint interieur schade oploopt, en dan is die 9cm dus wél het verschil....
57*60*40=136.8cm3
90*48*40=172.8cm3
Dus ik weet niet hoe je bij die 9cm komt? ik heb een 3 deurs ST2 met recaro interieur, jij waarschijnlijk een 5 deurs met standaard interieur
is zoiets niks voor je? blijft alles netjes :P

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Av1uXInrK1RjSspkq6yuvXXaC/Custom-Made-Car-Trunk-Mat-for-ford-focus-mk2-mk3-mondeo-mk5-fiesta-mk5-smax-everest.jpg_q50.jpg

• SniperGuy
Noctonix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:11:
Tijdje terug nog even de h7 led's van de Megane in de Mondeo geplaatst.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(lijkt een stuk feller door de lange sluitertijd)

Bijkomend voordeel is dat de lampen niet enorm storen op deze Radio, bij de Megane was de radio onbruikbaar als ik de koplampen aanzette :F
Storen op de radio was voor mij de reden om de LED er toen weer uit te halen, zwaar waardeloos want er kwam echt een bak licht uit :(

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-01 12:15
SniperGuy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Storen op de radio was voor mij de reden om de LED er toen weer uit te halen, zwaar waardeloos want er kwam echt een bak licht uit :(
Ja bij deze valt het gelukkig mee, heel af en toe een kleine *Shchhrrr* :+
Maar ik zet toch vaak de radio aan via m'n telefoon dus dan merk ik er weinig van..

Maar deze geven inderdaad wel een flinke bak licht, in de afgelopen maand tot nu toe maar 1 tegenligger gehad die begon te seinen. Heb ze al flink naar beneden ingesteld dus echt verblinden zouden ze niet moeten doen.

Freedom for everyone..

• MoldyInko
Vroegah had ik een nieuwe radio gekocht in mijn Opel Corsa geduwd.

Van die ouderwetse mooie aluminium knoppen. Maar wel met blauwe LCD letters die een ton aan licht gaf. Haha.
Ik mis die winkels wel... als een jonge man ff bij Halfords naar die opstelling vol radio’s kijken voor in de auto. Sommige dik uitgevoerd met een scherm wat naar buiten klapte. Of even met de knoppen spelen en de muziek in de winkel harder zetten.. :D

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SniperGuy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

is zoiets niks voor je? blijft alles netjes :P

[Afbeelding]
Ja, als ik de kerstman was wel ja, maar mijn buik is nét niet groot genoeg, en ik ben nog niet grijs/wit, dus zal nog een paar jaartjes moeten wachten :>

systeem

• SniperGuy
zion schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:15:
[...]
Ja, als ik de kerstman was wel ja, maar mijn buik is nét niet groot genoeg, en ik ben nog niet grijs/wit, dus zal nog een paar jaartjes moeten wachten :>
Wacht maar tot de Corona-crisis over is, dan kan je waarschijnlijk alle vakjes afvinken :+ :P

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Tomcatter_31 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Ik heb sinds paar weken als onderdeel van een erfenis nu een Mustang. In mijn geval Een ecoboost uit 2016. Verzekering en wegenbelasting is inderdaad stuk duurder dan een Focus. Verbruik van de auto vind ik echter best wel netjes voor het type auto. Op snelweg rijd ik meestal 8L/100 km en als ik rustig rijd heb ik zelfs wel dat hij onder de 8 zakt in de 7. Op stuken waar ik kortere stukjes reed en vooral in de stad ging het verbruik meer naar de 10L/100 km. Maar overall doet hij het vergelijkbaar met mijn oude Focus (2005 model). Dat vind ik toch niet slecht voor een Mustang.

[...]

Smaken verschillen. Ik vind Amerikaanse auto's vaak juist wat stoerder/bruter eruit zien dan Europese modellen. Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die het een goedkope/ordinaire asobak vinden. Maar als ik de reacties zie van mensen sinds ik hem heb, dan vinden genoeg mensen hem erg mooi.
Gefeliciteerd! Meer Mustang vriendjes op het forum is altijd goed. (y) Ik heb ook een 2015 Ecoboost gehad. Prima wagen en genoeg bekijks. Ik heb hem echter omgeruild voor een GT. 'Omdat het kon'. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBu9Vrqm1Kq7Aczt2jrWi_s4koI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2AoMgCIuZyKbM6o4Bxk8ADZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:11
Lord Thunder schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:47:
[...]

Gefeliciteerd! Meer Mustang vriendjes op het forum is altijd goed. (y) Ik heb ook een 2015 Ecoboost gehad. Prima wagen en genoeg bekijks. Ik heb hem echter omgeruild voor een GT. 'Omdat het kon'. 8)

[Afbeelding]
Thnx!! Ik kan me eerdere foto's herinneren die je geplaatst had van jouw Mustang. Erg mooie auto!!! En de GT versie zeker erg mooi. Wij zijn bewust voor de ecoboost versie gegaan omdat dat qua verbruik nog een beetje leuk is hier in Nederland. Zeker als je hem voor dagelijks gebruik moet gaan gebruiken. Hoewel we nu ook overwegen om de Mondeo er naast te houden, zodat ik de Mustang beetje kan ontzien voor dagelijks gebruik. Even zien of dat haalbaar blijft. Ik heb ook ooit een Mustang uit 1995 gehad. Maar wereld van verschil. Deze auto is echt veel mooier naar mijn mening en rijdt ook beter.

Dit is die van mij. Nou ja, die van mijn broer. De auto zal wat mij betreft altijd van hem zijn. Helaas heeft hij er niet langer van kunnen genieten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyOH3KlbrWmRKwHU7zzMwHAKAt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQ8SQsmi5vq8NZIV2fiiIqXE.jpg?f=fotoalbum_large

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Al 14 jaar m'n 2e(mn vrouw leest mee..) grote liefde... Stap nog iedere dag met een glimlach in en uit. <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v11GKaZ9Ix73DFOacQuoz0rM-bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGrLXTfMBCryGhxqkVuubjVS.jpg?f=fotoalbum_large

Specs

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Sinds kort in het bezit van een 2017 Ford Focus EcoBoost 1.0.
Voorheen reden we in een Ford Focus 1.8 uit het jaar 2000.

Ik vond altijd dat de oude Ford licht stuurde, maar nu niet meer :)

Ik heb echter iets raars met Sync 3 en bluetooth.
In het begin kon ik via Sync 3 bluetooth door mijn audio mappen browsen
op mijn telefoon.

Na een update naar android 10 werkt dit niet meer. Ik moet nu handmatig een album/playlist
op mijn telefoon aanzetten en dan kan ik via de bediening in de auto het volgende / vorige nummer
selecteren of het volume regelen.

Scrollen door nummers gaat niet (meer). Hebben jullie dit ook met android 10 ?

Random WTF

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
Vorig weekend m'n Ford uitgelaten op de plek waar 'ie thuis hoort 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVyswV6CIQG436bUb2H7wNp6Q2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrMpv9kjntvCu26QDlGBrGI4.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• SniperGuy
Leuk baantje, ook een paar keer geweest (1x zelf gereden). De dag dat we er waren toch veel grote klappers geweest (baan uren dicht). En lui die vakkundig de hun Renault opbliezen :+

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Jimmy J. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:02:

[Afbeelding]
Het is zo jammer dat je niet verzekerd bent, en er ook geen mogelijkheid is om bijvoorbeeld een "een-daagse circuit verzekering" kan afsluiten ofzoiets....
Ik heb best vertouwen in mijn eigen kunnen, maar ten eerste ben je normaliter niet de enige op het circuit, en ten tweede weet ik ook dat ik dan ook wel even het onderste uit de kan zou willen halen, en dan zit een fout in een klein hoekje.....

Lijkt me wel heel gaaf om te doen, en nice action shot!

systeem

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
zion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

Het is zo jammer dat je niet verzekerd bent, en er ook geen mogelijkheid is om bijvoorbeeld een "een-daagse circuit verzekering" kan afsluiten ofzoiets....
Ik heb best vertouwen in mijn eigen kunnen, maar ten eerste ben je normaliter niet de enige op het circuit, en ten tweede weet ik ook dat ik dan ook wel even het onderste uit de kan zou willen halen, en dan zit een fout in een klein hoekje.....

Lijkt me wel heel gaaf om te doen, en nice action shot!
Thanks!

Ja het is zeker niet zonder risico. Maar juist dát maakt het zo ontzettend gaaf/spannend/eng en voldoenend wanneer je weer heelhuids thuis komt haha. Ben er diezelfde dag ook nog tijdens een plensbui overheen geweest, en dat was ook erg spannend.

Voor de 'Ring is circuitkennis overigens het belangrijkste vind ik. Als je weet waar de knelpunten zitten en je pushed jezelf niet tot 101% dan gaat het over het algemeen prima. Ben zelf nog het meest bang voor een plotseling olie- of koelspoor van een auto voor me.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• SniperGuy
zion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

[...]
Bij sommige verzekeringen is rijden op de Nordschleife niet expliciet uitgesloten (die van mij :P ), bij andere weer expliciet wél ;)

Het is en blijft een eenrichtingsweg tolweg zonder enige vorm van tijdregistratie en je voertuig moet op de touristfarhten gewoon goedgekeurd en road-legal zijn.
Ik heb de auto het wrak (dat was het al voordat ze begonnen met rijden) van een paar Engelsen afgevoerd zien worden omdat dat ding never nooit straatlegaal was. Ze wilde dat ding even aftrappen op die tolweg. Dat rijdende wrak ging na een gesprek met de Polizei mee achterop de autoambulance en die lui konden terug lopen naar Engeland.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:29
Ik wil binnenkort mijn Focus 1.6 TDCi inruilen voor een 2.0 TDCi 150pk. Iemand ervaring met chiptuning naar ca. 200pk?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
hansvk schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:21:
Ik wil binnenkort mijn Focus 1.6 TDCi inruilen voor een 2.0 TDCi 150pk. Iemand ervaring met chiptuning naar ca. 200pk?
er vanuit gaande dat je deze bedoeld:
https://www.autoweek.nl/a...i-150pk-titanium-edition/ zal dat wel mogelijk moeten zijn, +/- 50pk, +/-75nm koppel extra, zonder er verder iets aan te hoeven passen....

Geen ervaring mee (ben een benzine junk), maar een simpele Google suggereert van wel.
Let wel dat de topnamen voor ford daar niet bij staan, dus misschien even een belletje wagen naar de tuners die hier en daar in het topic wel genoemd worden, maar moet dus zeker mogelijk zijn.

systeem

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:24

Pixeltje

Woo-woohoo!

hansvk schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:21:
Er zijn twee mogelijkheden;
- update met originele ford software; hetzelfde blok wordt namelijk ook in 190 pk geleverd (Diesel ST). Daarmee ga je naar 190PK en 400 Nm.
-Mebu/ziptuning aanpassing software; daarmee ga je naar 206PK en 455Nm (ongeveer).

Probleem schijnt te zijn dat de ECU nog niet te programmeren is. Even geduld dus nog.

Edit:
Oh, of de 2.0 tdci hetzelfde is als die nu de 2.0 ecoblue wordt genoemd weet ik niet. Mijn verhaal gaat over de laatste; das het blok wat in de mk4 wordt geleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 28-08-2020 06:34 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• hansvk
zion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 02:14:
[...]

er vanuit gaande dat je deze bedoeld:
https://www.autoweek.nl/a...i-150pk-titanium-edition/ zal dat wel mogelijk moeten zijn, +/- 50pk, +/-75nm koppel extra, zonder er verder iets aan te hoeven passen....

Geen ervaring mee (ben een benzine junk), maar een simpele Google suggereert van wel.
Let wel dat de topnamen voor ford daar niet bij staan, dus misschien even een belletje wagen naar de tuners die hier en daar in het topic wel genoemd worden, maar moet dus zeker mogelijk zijn.
Dat het kan wist ik al ;) Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de auto na chiptuning. Hoe rijdt het, merk je extra slijtage (koppeling bijv.), hoe is het verbruik (zal niet slechter worden verwacht ik).
Tuning laat ik doen bij een 'goede' tuner, bijv. Unlimited Tuning in Amersfoort.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Dat het kan wist ik al ;) Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de auto na chiptuning. Hoe rijdt het, merk je extra slijtage (koppeling bijv.), hoe is het verbruik (zal niet slechter worden verwacht ik).
Tuning laat ik doen bij een 'goede' tuner, bijv. Unlimited Tuning in Amersfoort.
Naja, dat zal niet anders zijn met een benzine of een diesel, dus maar even mijn ervaringen, als newb, heb pas een paar weken Stage1....

Je zal veel langer je maximum koppel houden, wat een veel "soliderder" gevoel geeft aan de auto, je blijft zeg maar veel langer die maximale trekkracht behouden.
Je zal meer moeten opletten dat je eerst je wielen recht hebt voordat je vol op het gas gaat, omdat anders je auto zal gaan uitbreken (torque-drift/onderstuur).
je koppeling krijgt uiteraard meer op z'n klote, dus als je hem continu vol op z'n staart trapt zal je eerder je koppeling moeten vervangen, maar als je gewoon normaal doet zou het niet veel moeten uitmaken.
Mijn fuel-consumption is gelijk, of misschien wel beter (ik verbruik ongeveer net zoveel als daarvoor, terwijl ik nu wel "sportiever" rij....
Je krijgt er een ongelooflijk grote (schaamtevolle) glimlach van op je gezicht als je er weer eens een auto van € 100.000,- (+) uitrijdt ;)
CJIB gaat je vaker kerstkaarten sturen als je niet oplet :>

Let op externe link: Mijn Stage1 Fordje
hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:30:
Het is een Ford he, geen VW :+ . Torque steer heb ik nog nooit gevoeld bij alle (getunede) Fords die ik heb gehad.
Nouja, ik dus wel, maar ik heb dan ook een auto van net 1000kg met ~235pk/370nm torque* maar je had niet gezegd dat je al ervaring had met chiptuning, en dat je het puur over de 2.0TDCi wilde hebben, dan kan ik je verder niet helpen, dan laat ik het over aan experts op het gebied van Diesel-tuning...., no harm done.

*gaat over een paar weken op de Dyno, dan kan ik pas exacte nummers geven.

[ Voor 20% gewijzigd door zion op 28-08-2020 10:41 ]

systeem

• hansvk
zion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

Je zal meer moeten opletten dat je eerst je wielen recht hebt voordat je vol op het gas gaat, omdat anders je auto zal gaan uitbreken (torque-drift/onderstuur).
Het is een Ford he, geen VW :+ . Torque steer heb ik nog nooit gevoeld bij alle (getunede) Fords die ik heb gehad.

Ik heb dus wel de nodige ervaringen met gechipte/getunede Fords. Ik was vooral benieuwd hoe de 2.0 TDCi het doet. Van een 1.6 TDCi kan ik zeggen dat het tegen valt. Heb de nodige problemen met de turbodrukregelaar.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Ik heb dus wel de nodige ervaringen met gechipte/getunede Fords. Ik was vooral benieuwd hoe de 2.0 TDCi het doet. Van een 1.6 TDCi kan ik zeggen dat het tegen valt. Heb de nodige problemen met de turbodrukregelaar.
Meld je anders even op het focusforum, daar zijn ook een paar draadjes die daar over gaan. ook over de 2 liter diesel.

Overigens was mijn vorige 1.5 diesel in de focus ook getuned (bij ziptuning), daar heb ik wel lol van gehad en in 180k km geen vreemd onderhoud. Sterker nog, de koppeling, drukgroep en vliegwiel die vervangen zijn is in de eerste 20k gebeurd toen de auto stock was. Fabrieksfoutje zeiden ze.

[ Voor 20% gewijzigd door Pixeltje op 28-08-2020 11:32 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarde heren! Ik heb al een tijd een kapotte Travelpilot FX in m'n Focus 2008 mk2. Hier heb ik al eerder wat over gevraagd, maar uiteindelijk niks meer mee gedaan. Door al het thuiswerken toch bijna geen kilometers gemaakt. Omdat het toch wel erg stil is in de auto, wil ik er nu werk van maken.

Ik meen me te herinneren dat er ooit een terugroepactie is geweest om het probleem van accu leegtrekken te voorkomen (is bij mij dus ook gebeurd; kapotte radio zorgde voor kapotte accu). Nou komt mijn radio daar niet voor in aanmerking. Vanwege al het gedoe (handsfreeset, antenne, stuurbedieningsknoppen) wil ik 'm eigenlijk gewoon door hetzelfde model vervangen. Voldoet op zich prima (al zou carplay fijn zijn).

Intussen ben ik op Marktplaats aan het kijken naar een 2ehands vervanging. Ik kom deze en deze tegen.
Op de een staat een datum van 9/8/17. Klopt het dat 'ie dan in 2017 is gereviseerd? Want volgens mij werden deze radio's in 2017 helemaal niet meer gebruikt.

Wat denken en vinden jullie?

Edit: Ik tag @OmeJoyo even, aangezien hij me eerder van advies heeft voorzien :)

• mhr-zip
  • Laatst online: 19:28
Jimmy J. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:02:

[Afbeelding]
Aangezien er een kenteken op zit, hoort hij op de openbare weg thuis O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Ophidian schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

Wat je omschrijft is exact wat onze Fiesta Titanium uit 2012 toen had. Als je airco aan zette hoorde je een tik, fan ging niet aan. Daarna weer tik dat de airco weer uit ging. Als je op de snelweg reed werd hij wel kouder omdat hij gekoeld werd door rijwind. Door die tik weet je ook dat je relais werkt.

Fan hoort direct aan te gaan als airco aan gaat. Dus ik zou die gewoon vervangen. Kost weinig en klusje van 30 minuten. Je kan hem er zo uit halen. Volgens mij ook vaker voorkomend probleem.

Even dit filmpje volgen:
[YouTube: How to Replace Radiator Cooling Fan Assembly 11-17 Ford Fiesta]
Gisteren heeft de auto een bezoek gebracht aan de garage en het is nu opgelost. De ventilator bleek inderdaad defect te zijn, er zit nu een nieuwe op.
De ventilator gaat nu inderdaad aan als ik de airco aanzet en de lucht word gelijk stuk kouder.

Dus bij deze bedankt aan iedereen die me geholpen heeft.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik moet toch een projectje hebben en nu kwam ik deze group-buy Ford Fiesta mk7 Bonnet Gas Strut Lifter Kit v2 tegen...
Iemand ervaring met deze specifieke Darkdesigns kit V2

systeem

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 09:37

OgWok

U.N.C.L.E.

Gister krukassensor van mijn Focus MK1 vervangen. Motor liep goed en zuinig, maar de koude start werd wat minder.
Koude start goed, soepeler rijden en weinig werk. De moeite waard en niet duur.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 30-08-2020 10:28 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Knipperlicht bestuurder is led
Bijrijders is halogeen
Oh ja in de spiegels is dynamisch

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j6TTUHZ.png

Beetje geknutseld verder aan de mijn auto de afgelopen weken tussen alle bedrijvigheid door
Auto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmft-he1cIhyZmx41LtR3R0bBvI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4SrJHgCALj1s1NQahz0rT72.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arF821g_lZsRMiVxhnEDW5lEC1Y=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khRU6h9Ecv8YHcySqlgWP9WV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WA5yPSnB4FAHxVHwkZGoh4wolCc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnmxyXg33Z8ui9ZpfNk2ZzoH.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRutsQKi641uwYshtN9WjdNsQrI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/343kBjW841RuwUQgV8vnVP1D.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTjgyBCjkrQj2D67PUBuN_ArxOg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nop1opSTD6xKQ4gea9esdIuF.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WenOOYymAq2YcFSniUupKBNmSmM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHs73W7XhOYcZnbEbEeh7M09.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wizvg-EqvW7LJo7pLPxIFJanTzc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLzypse4rEo5yghRAprNbNIa.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yE8rA7621AymCQTKvaudWbZZuaE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3REO9leRkcLQ8rW9b346Whpj.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe0mJXMzUBH_rMgXg5Nm_9tFBl0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKCrqfAU12j9hKxJOcdYkD0Q.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMlxeVtRQwX-NOQUpyXmbi9oSDk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWeM7PX2hRyCFhtOqbZEFGaN.jpg?f=fotoalbum_small

Leuk hoor als je steeds handiger word met knutselen

Johann Sebastian Bach

• DutchDrive
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:29
Nivida_intel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:55:
[YouTube: knipperlichten]
Knipperlicht bestuurder is led
Bijrijders is halogeen
Oh ja in de spiegels is dynamisch

[Afbeelding]

Beetje geknutseld verder aan de mijn auto de afgelopen weken tussen alle bedrijvigheid door
Auto
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Leuk hoor als je steeds handiger word met knutselen
Welke headunit voor entertainment heb je erin gebouwd?

Hij sluit als je het mij vraagt zéér netjes aan bij de 'stock look' van het interieur.

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

DutchDrive schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:04:
[...]

Welke headunit voor entertainment heb je erin gebouwd?

Hij sluit als je het mij vraagt zéér netjes aan bij de 'stock look' van het interieur.
Ik heb het via iemand die het in Nederland in heeft gebouwd. (ridewizzard) Kost wat werk en wat gerommel maar android auto en alles werkt perfect. Ben nu aan het kijken voor andere speakers....

Johann Sebastian Bach

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 21:02

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Is iemand bekend met het aanpassen van de kracht die nodig is om je stuur te draaien ?

Ik heb een ford fiesta uit 2014 en vind dat het stuur best zwaar draait.
Na een vakantie in Italie in een huur auto gereden te hebben, vind ik hem wel heel zwaar draaien.

Is dit iets software matigs, of kun je de pomp hiervoor stellen ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

enriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:09:
Is iemand bekend met het aanpassen van de kracht die nodig is om je stuur te draaien ?

Ik heb een ford fiesta uit 2014 en vind dat het stuur best zwaar draait.
Na een vakantie in Italie in een huur auto gereden te hebben, vind ik hem wel heel zwaar draaien.

Is dit iets software matigs, of kun je de pomp hiervoor stellen ?
Wat voor auto had je gereden in je vakantie in Italie? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Touchdomex schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:11:
[...]

Wat voor auto had je gereden in je vakantie in Italie? :P
Scoda, fabia, niets tot geen vermogen |:( maar verder heel soepel en dan voelt dit toch erg zwaar..

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-01 12:23

Nullifiel

╞═══════╡

enriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:13:
[...]

Scoda, fabia, niets tot geen vermogen |:( maar verder heel soepel en dan voelt dit toch erg zwaar..
Verschil tussen Ford en Skoda vind ik ook enorm. Vóór mijn Focus heb ik ruim 1,5 jaar een Octavia gereden. Ik heb toch liever de Focus wat stuurbekrachtiging betreft (en wel om méér dan dat :) ) Maargoed, da's persoonlijk natuurlijk.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

enriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:13:
[...]

Wat vind jij zwaar want voor zover weet lijkt dit eerder op een verschil tussen elektrische stuurbekrachtiging en hydraulische maar weet niet precies hoe die systemen zijn in beide auto's

Dacht dat Skoda sowieso elektrisch was maar Fiesta twijfel ik over nu.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Touchdomex schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:20:
[...]

Wat vind jij zwaar want voor zover weet lijkt dit eerder op een verschil tussen elektrische stuurbekrachtiging en hydraulische maar weet niet precies hoe die systemen zijn in beide auto's

Dacht dat Skoda sowieso elektrisch was maar Fiesta twijfel ik over nu.
Het verschil tussen het met je pink kunnen doen en je hand nodig hebben.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
Zijn er mensen met een Sync3 (Focus mk4 of Fiesta mk8) die al een officiële software update hebben gehad?

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

amphora

Websites & Fotografie

Franco10 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:38:
Zijn er mensen met een Sync3 (Focus mk4 of Fiesta mk8) die al een officiële software update hebben gehad?
Jazeker. Paar keer al afgelopen twee jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 14-09-2020 15:54 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
amphora schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:54:
[...]

Jazeker. Paar keer al afgelopen twee jaar.
Ook naar versie 3.4?

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:47
Focus Mk4 hier uit 2018. Paar updates binnen 3.3 gehad (geen nieuwe functionaliteit opgemerkt), nog geen 3.4 nog steeds kaarten F7. Duurt lang. Berichten vanuit Ford NL zijn nooit concreet. Hopelijk leveren ze dit jaar de update nog. Je kunt zelf updaten via een tool van de site cyan labs maar dan zul je ongetwijfeld geen garantie op je infotainment meer hebben. Ook zitten er nog een (kleine) bugs in ook de laatste versie. Dat zal dan ook de reden zijn dan Ford de software nog niet uitbrengt voor bestaande auto's.

• GekkeRipper
enriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:39:
[...]

Het verschil tussen het met je pink kunnen doen en je hand nodig hebben.
Dat ga je bij een Ford nooit krijgen, gelukkig niet naar mijn mening. Een Ford is meer een rijdersauto en daar hoort wat gewicht in het stuur bij.

• MoldyInko
Gewicht in stuur heb ik ook. Vind ik persoonlijk heerlijk en beter dan het softe gedoe. Voelt preciezer aan.

Enigste waar ik mij nu mateloos aan irriteer dat ik ongewenst regelmatig in de file sta. En dan is een Fiesta super kut om te rijden. Eerste versnelling is gewoon slakkenmodus en de file gaat te langzaam voor in de tweede versnelling. Maar soms ook weer te snel om in de eerste versnelling te rijden.

Vaak hou ik dan een grote afstand aan en dan is het wel te doen in de tweede versnelling a 1100 toeren.

[ Voor 20% gewijzigd door MoldyInko op 14-09-2020 20:08 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GekkeRipper schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:55:
[...]

Een Ford is meer een rijdersauto en daar hoort wat gewicht in het stuur bij.
Recente modellen die ik geen rijdersauto zou noemen (want regelmatig te vinden binnen de stadsgrenzen of korte ritjes): Puma? Ka? Fiesta?

Algemeen; Ford is een Amerikaans merk. Als je ergens wordt doodgegooid met opties waaronder vlieggewicht stuurbekrachtiging: Amerika.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GekkeRipper
De modellen die jij noemt worden stuk voor stuk geroemd om hun rijeigenschappen. Misschien de Ka niet maar dat is ook al een ouder model en gebaseerd op de Fiat 500. De Ka+ is helemaal geen echte Ford in mijn ogen. Ik doelde dan ook op de typische Europese Fords. De Fiesta, Focus, Mondeo, Puma, Kuga voornamelijk.

Amerikaanse Fords kun je hier nauwelijks krijgen.

Het merk Ford staat in Europa gewoon bekend om de goede rijeigenschappen, dat behoeft geen discussie. Als je sportieve rijeigenschappen belangrijker vindt dan bijvoorbeeld comfort en licht sturen dan verkies je over het algemeen een Ford boven bijvoorbeeld een VW, Skoda, of iets Aziatisch.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:01:
[...]

Recente modellen die ik geen rijdersauto zou noemen (want regelmatig te vinden binnen de stadsgrenzen of korte ritjes): Puma? Ka? Fiesta?

Algemeen; Ford is een Amerikaans merk. Als je ergens wordt doodgegooid met opties waaronder vlieggewicht stuurbekrachtiging: Amerika.
Klinkt misschien vreemd, maar een Ford Focus is vele malen meer Europees en vele malen Duitser dan bv. een VW Jetta. Die laatste is zo goed als helemaal gedesigned door en voor Noord Amerika en is de productie ook in dat continent. De "locatie" van je merk zegt niet zo veel op zichzelf.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07

djidee

Mr. Slungel

Yup, ontwikkeld in Keulen, volledig uitgetest in Belgie (Lommel Proving Ground).

De vrij goede feedback in het stuur (van wat de auto doet) vind ik prettig. En met de juiste bandjes dat je heerlijk door de bochtjes kan dansen. Zowel met de Fiesta die ik ooit had (MK7) als met de Focus nu (meest recente)... Mondeo was net wat te zwaar, en breed, maar die ging weer als een baksteen door lange bochten op snelwegen...

Enige auto die ik eigenlijk fijner vond sturen was de V40... Maar eigenlijk is dat ook een verkapte Focus

"Mekker, blaat"

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:24
hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Ik heb de S-Max met 138bhp / 140pk, deze met de superchips bluefin gechipt naar 171bhp / 173pk.
Ook van 320nm naar 420nm.

Zet beide eenheden erbij omdat het mij verwarde bij het bestellen.

Moet zeggen ben er zeer tevreden over.
Eerste halve jaar standaard gereden, en vond hem erg sloom met inhalen en je moest verplicht terugschakelen.
Nu met chiptuning blaas ik overal in zijn zes omheen.
Ook geen terugschakelen meer bij de bergen in Frankrijk op de snelweg, gewoon met volle belading en aanhanger in zijn 6 met 135 op de cc zonder mokken omhoog.
De auto voelt minder "zwaar", rijd soepeler.

Verbruik was met een liter per 100km verbeterd toen ik nog lange stukken reed (50km woon-werk enkele reis)
Nu ik op 6 kilometer van mijn huis werk is het verbruik wel wat dramatischer, maar dat komt ook omdat ik elk stoplicht als dragrace baan gebruik.

Stoplicht sprintjes zijn eigenlijk het enige wat autorijden nog leuk maakt tegenwoordig :X

Maar ik heb er dus geen moment spijt van gehad.

Over torq steer, dat heb je wel.
Ingestuurd plankgas kan alleen als je je stuur erg goed vast houd.

Ik wilde (en wil nog steeds) graag 200pk, de 160pk versie die volgens mijn research indentiek is kan dat wel. Als iemand me kan vertellen hoe dat moet graag.

[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 15-09-2020 07:10 ]

• MAX3400

MAX3400

GekkeRipper schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:13:
De modellen die jij noemt worden stuk voor stuk geroemd om hun rijeigenschappen. Misschien de Ka niet maar dat is ook al een ouder model en gebaseerd op de Fiat 500. De Ka+ is helemaal geen echte Ford in mijn ogen. Ik doelde dan ook op de typische Europese Fords. De Fiesta, Focus, Mondeo, Puma, Kuga voornamelijk.

Amerikaanse Fords kun je hier nauwelijks krijgen.

Het merk Ford staat in Europa gewoon bekend om de goede rijeigenschappen, dat behoeft geen discussie. Als je sportieve rijeigenschappen belangrijker vindt dan bijvoorbeeld comfort en licht sturen dan verkies je over het algemeen een Ford boven bijvoorbeeld een VW, Skoda, of iets Aziatisch.
You're missing the point: dat een auto goede RIJ-EIGENSCHAPPEN heeft, wil niet zeggen dat deze meteen een RIJDERSAUTO is. Ja, nogal wiedes als je dan aankomt met spul als een Mondeo (bijna 2x zo zwaar als een Ka) of @AndRo555 die dan een Jetta in de mix gooit, dat dat hele andere auto's, gewichten, gevoel en stuur is.

En het ging er niet om dat je hier geen Amerikaanse Fords kan krijgen; er zijn enkelen die zeiden "de Ford mag allemaal wel wat lichter sturen". Dat kan. In AMERIKA. Want daar eist de consument een ander gevoel, afwerking en prijsstelling. En zoals dan duidelijk wordt, door onder andere @djidee , wij Europeanen hebben / krijgen een andere Ford dan de Amerikanen. Dus ja, wederom nogal wiedes dat het stuurgevoel of het type bekrachtiging anders is.

Een rijdersauto noem ik iets wat je 24/7/365 niet alleen in de stad of in NL die 60km woon-werkverkeer gebruikt. Dat is ook een auto waar je je comfy in voelt als je bij wijze van spreken 180+ op de Autobahn rijdt. Of die geen enkele piep of kraak heeft als je die over de Gotthard jaagt (en niet door). En nee, dat vind ik niet dat je dat in een Ka, Fiesta (oke, misschien de ST) of een Puma kan vinden.

Maar zoals zo vaak: dat is dus een mening.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

GekkeRipper schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:53:
[...]

Focus Mk4 hier uit 2018. Paar updates binnen 3.3 gehad (geen nieuwe functionaliteit opgemerkt), nog geen 3.4 nog steeds kaarten F7. Duurt lang. Berichten vanuit Ford NL zijn nooit concreet. Hopelijk leveren ze dit jaar de update nog. Je kunt zelf updaten via een tool van de site cyan labs maar dan zul je ongetwijfeld geen garantie op je infotainment meer hebben. Ook zitten er nog een (kleine) bugs in ook de laatste versie. Dat zal dan ook de reden zijn dan Ford de software nog niet uitbrengt voor bestaande auto's.
bedankt voor het beantwoorden voor mijn vraag.. blijkbaar ben ik met gemiddeld 3 uur in de auto per dag niet een "rijder" en ontbreekt een optie die bijv in een Hyundai i30 zit.
Ik ga binnenkort wel langs bij de garage, met rsi is het toch wat minder fijn sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door enriqueeeee op 15-09-2020 10:31 ]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:54
In vergelijking met vorige auto's vind ik mijn Fiesta van 2014 erg licht sturen.
Sturen doe ik wel met twee handen 8)

• SniperGuy
Onze Fiesta vind ik redelijk gemiddeld sturen. Sturen is volgens mij elektrisch aangedreven dus in theorie is het aan te passen, maar de praktijk is dat niet mogelijk :/

Sinds vorige week eigenaar van een MK3.2 Focus ST-Line :) ,maar ik loop tegen 2 zaken aan:
Kreeg de melding dat er een 22GB update was voor Sync 3 in onze MK3.5 (installeren duurt lang)
Stap 1 is gedaan, daarna de sleutelprocedure (of hoe dat ook mag heten) uitgevoerd voor stap 2.
Volgens het info scherm draai ik nu SW versie 3.0 Build 19205 (ongewijzigd), kaart F9 (was F8). Iedere keer zegt ie dat ie bezig is met updaten, maar dat ie niet voltooid is als ik de motor uitzet. Maar de kaarten lijken geupdate en hef nooit de melding "update voltooid"gekregen :?
Zou het goed moeten zijn en kan ik de microsd (in USB convertor) eruit halen?

Edit: ben inmiddels niks verder:
Eerst melding direct na starten: Installatie is bezig. Sommige functies bla bla. Houd de USB-stick verbinden bla bla bla
Dan 3 kwartier bovenin de melding systeemsoftware wordt bijgewerkt ...
Deze melding gaat op een gegeven moment weg, maar als ik dan de USB stick verwijder krijg ik de mededeling dat de update niet gelukt is :?

Edit: inmiddels met een andere USB stick wél geinstalleerd

Ik heb 2 binnenverlichtingslampjes, standaard LED (aan de hemel bekleding).
De voorste doet het prima, maar de achterste (boven de achterbank doet 0.0 en er zijn geen knopjes om deze in of uit te schakelen.
Hoe/wanneer werken deze bij verglijkbare ST-Line modellen? (de manual bied geen uitsluitsel en mijn type verlichting wordt daar niet in genoemd)

Edit: Opgelost: LED zat verkeer om in de socket :P

[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 29-09-2020 11:25 ]

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

En na de vakantie kwam er weer een led zooi bij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LGtnZk4egbLjGMiumPwttAmBgw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9NU1YPEzxjt2esbyOr5LgmD.jpg?f=fotoalbum_medium
Remlicht is nu ook led en ook achteruitrijlicht zijn net een paar werklampen

Echter heeft zich wat oxidatie voorgedaan in de lamp van de knipperlicht in de spiegel. Gevolg aansluiting kapot. Het lampje zat na het vervangen niet helemaal goed in en nu is de aansluiting kapot.
De rest van elektrische boel in de spiegel werkt wel dus vermoed dat alleen die aansluiting is? Idee om het los te knippen en dan een nieuwe ervoor terug te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqB_Gsb_BLoGIfvrEO5bfF5_Aak=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6v2kmjJU1dMPqtEINnsPTlGP.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1DlLf_0DKOgXgu5iRKOO2xCzQM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrqZ1RRxO7HRpKRGKSkGoL5Y.jpg?f=fotoalbum_medium

Nieuwe onderhuis spiegel komt al richting de 150 euro en ik moet daarvoor mijn hele deurpaneel gaan verwijderen :')

Johann Sebastian Bach

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nivida_intel schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:00:
En na de vakantie kwam er weer een led zooi bij
[Afbeelding]
Remlicht is nu ook led en ook achteruitrijlicht zijn net een paar werklampen

Echter heeft zich wat oxidatie voorgedaan in de lamp van de knipperlicht in de spiegel. Gevolg aansluiting kapot. Het lampje zat na het vervangen niet helemaal goed in en nu is de aansluiting kapot.
De rest van elektrische boel in de spiegel werkt wel dus vermoed dat alleen die aansluiting is? Idee om het los te knippen en dan een nieuwe ervoor terug te zetten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nieuwe onderhuis spiegel komt al richting de 150 euro en ik moet daarvoor mijn hele deurpaneel gaan verwijderen :')
Kan het op de foto niet goed zien, maar als je zegt dat het oxidatie is, gewoon even met niet afgevende wattenstaafjes (dus niet pluizende) en wat pure alcohol (95%+) alle contactpunten schoonmaken.
Als het in je armatuur zit kan je die ook even in een badje met pure alcohol leggen (bakje)....
Kost ongeveer € 6,-
https://www.laboratoriumd...doRTpCYco_UYaAhCJEALw_wcB
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/286851/files/331562899/500x500x2/isopropylalcohol-999.jpg

systeem

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:29
Na wat vervelende ervaringen bij ford hoofddorp. Een mooie deal kunnen maken bij ford in Zwaag. Top tent.
Fiesta 2012 naar focus 2019 st line 1.0 125 pk
Gisteren opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeqW1hZ1e4eCV_h4Nsh37NWXNmk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndXp70BgrvclfAnkiJ7D5mGP.jpg?f=fotoalbum_medium

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Updates bij mijn Focus MK4 bleven steken op Sync3.3/F7, dus vorige week zelf maar een update gedaan via Cyanlabs naar Sync3.4/F9(sept2020). Mocht je dat zelf ook willen doen pak dan niet de laatste 2 versies van 3.4, want daar schijnen nog wat kleine bugs in te zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 30-09-2020 06:34 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MAX3400 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:22:
[...]

You're missing the point: dat een auto goede RIJ-EIGENSCHAPPEN heeft, wil niet zeggen dat deze meteen een RIJDERSAUTO is. Ja, nogal wiedes als je dan aankomt met spul als een Mondeo (bijna 2x zo zwaar als een Ka) of @AndRo555 die dan een Jetta in de mix gooit, dat dat hele andere auto's, gewichten, gevoel en stuur is.

En het ging er niet om dat je hier geen Amerikaanse Fords kan krijgen; er zijn enkelen die zeiden "de Ford mag allemaal wel wat lichter sturen". Dat kan. In AMERIKA. Want daar eist de consument een ander gevoel, afwerking en prijsstelling. En zoals dan duidelijk wordt, door onder andere @djidee , wij Europeanen hebben / krijgen een andere Ford dan de Amerikanen. Dus ja, wederom nogal wiedes dat het stuurgevoel of het type bekrachtiging anders is.

Een rijdersauto noem ik iets wat je 24/7/365 niet alleen in de stad of in NL die 60km woon-werkverkeer gebruikt. Dat is ook een auto waar je je comfy in voelt als je bij wijze van spreken 180+ op de Autobahn rijdt. Of die geen enkele piep of kraak heeft als je die over de Gotthard jaagt (en niet door). En nee, dat vind ik niet dat je dat in een Ka, Fiesta (oke, misschien de ST) of een Puma kan vinden.

Maar zoals zo vaak: dat is dus een mening.
En toch stuurt zo’n Focus fantastisch. Waar een Golf, Leon of 308 rechtdoor gingen in de bocht (onderstuur), hoekte ik de Focus de bocht om. Menig Fly over waar ik veel snellere A4’s in de bocht voorbij ging. Dan wordt je op het rechte stuk wel weer ingehaald, maar dat is bijzaak.

En de verschillende bergpassen, waaronder Gottard, maar ook de Transfagarasan, waren heerlijk in de Focus.

En dat voor een standaard focus zonder sportonderstel.

Ik twijfel zelfs of de Focus niet beter stuurt dan de huidige Model 3, maar daar is het net iets te lang voor geleden (2013-2017).

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 30-09-2020 06:52 ]

Youtube: DashcamNL

• MAX3400

MAX3400

BlakHawk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 06:50:
[...]

En toch stuurt zo’n Focus fantastisch.
:/ waar noemde ik een Focus in MAX3400 in "Het grote Ford topic" ?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Oeps, ik moet harder lezen

Youtube: DashcamNL

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Haan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:59:
En onverwacht toch weer terug hier *O* Vorige week woensdag een telefoontje dat de tijdelijke huurauto per direct weer terug moest, dus sinds donderdag staat er weer een Focus voor deur. Wel een volledig kaal model, zo is dat helaas altijd met van die voorloopauto's, maar toch ;)
Verder alleen 1x naar de supermarkt mee gereden want we mogen niet naar buiten.
En inmiddels staat er weer een nieuwe (tijdelijke) Focus voor de deur, dit keer een Active X Business uitvoering met 1.0 Ecoboost hybride aandrijving (125PK), net een maandje oud. Voor zover ik heb kunnen achterhalen qua extra's uitgerust met technology pack, winter pack, B&O audio en 18" velgen. Eigenlijk helemaal prima dus (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aee-UMKXpyKksbsggAjkzzWRDeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/424qNFucli8LpD2mBVA44YNC.jpg?f=fotoalbum_large

Kater? Eerst water, de rest komt later

• SniperGuy
Laatst mijn "nieuwe" Focus even flink de bocht doorgehaald en ik ben wel onder de indruk van het ST-Line onderstel (vergeleken met m'n vorige Civic).
Zal ook wel door de banden komen (Michelin Pilot Sport 4 vs YohoYohohama)

• SniperGuy
Medione1210 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 06:26:
[...]

Updates bij mijn Focus MK4 bleven steken op Sync3.3/F7, dus vorige week zelf maar een update gedaan via Cyanlabs naar Sync3.4/F9(sept2020). Mocht je dat zelf ook willen doen pak dan niet de laatste 2 versies van 3.4, want daar schijnen nog wat kleine bugs in te zitten.
Grootste bug is dat een Cyanlabs update je sync/ apim sloopt als je ene MY20 auto hebt!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 14:11
Mede Ford eigenaren en fans.. Vandaag heb ik het heugelijke nieuws dat normaal deze week mijn nieuwe Ford Focus ST3 moet binnenkomen... Wagen is zo goed als 'full option' :) Dus ben ENORM benieuwd! :)

Uiteindelijk is het 'maar' het 190pk diesel model geworden wegens feit dat de 280pk benzine fiscaal niet ok was voor de firma... Nu goed, ik ben er zeker van dat dit nog altijd een prachtige aankoop is en zie er enorm naar uit! Foto's volgen nog! ;-)

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
QuZyX schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:45:
Mede Ford eigenaren en fans.. Vandaag heb ik het heugelijke nieuws dat normaal deze week mijn nieuwe Ford Focus ST3 moet binnenkomen... Wagen is zo goed als 'full option' :) Dus ben ENORM benieuwd! :)

Uiteindelijk is het 'maar' het 190pk diesel model geworden wegens feit dat de 280pk benzine fiscaal niet ok was voor de firma... Nu goed, ik ben er zeker van dat dit nog altijd een prachtige aankoop is en zie er enorm naar uit! Foto's volgen nog! ;-)
Gefeliciteerd met je aankoop!
Probleem van die 190pk los je makkelijk op door ff langs een (erkende) tuner te gaan.
Zit je minmaal op 230pk en 100Nm krijg je er ook makkelijk bij ;)
Daarmee wordt de auto niet alleen sneller maar bij een diesel ook zuiniger.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop!
Probleem van die 190pk los je makkelijk op door ff langs een (erkende) tuner te gaan.
Zit je minmaal op 230pk en 100Nm krijg je er ook makkelijk bij ;)
Daarmee wordt de auto niet alleen sneller maar bij een diesel ook zuiniger.
De diesel ST is redelijk eenvoudig te 'chippen' naar 206pk en ruim 450nm. Qua PK ga je er niet zoveel op vooruit dus, maar je wint wel 50nm.

• calsonic
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

De diesel ST is redelijk eenvoudig te 'chippen' naar 206pk en ruim 450nm. Qua PK ga je er niet zoveel op vooruit dus, maar je wint wel 50nm.
Hij gaat eerder richting de 500Nm ;)
Rond de 100Nm komt er eigenlijk bij iedere sportieve auto met turbo wel bij :)

[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 11:55 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

https://www.ziptuning.nl/...blue-2/?vehicle_type=cars

Deze info heb ik gebruikt, is ongeveer hetzelfde als Mebu doet.

• calsonic
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

https://www.ziptuning.nl/...blue-2/?vehicle_type=cars

Deze info heb ik gebruikt, is ongeveer hetzelfde als Mebu doet.
Het zijn altijd minimale waardes die op de websites staan aangegeven.
In de praktijk zit je er altijd boven.
Zo ging mijn Focus RS '17 naar 400pk en 600Nm ;)
Btw. Niet zomaar ff andere software erop laten zetten. Een custom tune van de cpu levert meer vermogen en een beter resultaat op.
Een custom tune zijn ze ook nooit in een paar uurtjes mee klaar maar kost gewoon tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 12:52 ]

• QuZyX
Is een wagen via de firma & leasing... Denk niet ze zo happy zijn met het chippen ? Heb trouwens totaal geen idee hoeveel dat kost en waar uit te voeren.. Alsook, hoe zit dat met verzekering enzo ?

Is dit een gesprekonderwerp dat mag in het forum ? Of eerder iets voor "private" ? :)

Bedankt voor jullie tips en de vele thumbs up! Zo leuk om dit te kunnen delen met andere mensen! :D

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? meestal is stage1 +25-35pk +50-60nm koppel, uitzonderingen daargelaten.
Als je tegelijkertijd je inlaat of uitlaat erbij laat doen dan wel ja, maar dan ga je al snel naar stage2.
https://autosportmebu.nl/...ci-ecoblue-190pk-stage-1/
https://autosportmebu.nl/...ord-focus-mk4-st-stage-1/
https://autosportmebu.nl/...-mk7-st-stage-1-software/
(waar de Fiesta ST de duidelijke uitschieter is)

systeem

• calsonic
  • Niet online
QuZyX schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:25:
Is een wagen via de firma & leasing... Denk niet ze zo happy zijn met het chippen ? Heb trouwens totaal geen idee hoeveel dat kost en waar uit te voeren.. Alsook, hoe zit dat met verzekering enzo ?

Is dit een gesprekonderwerp dat mag in het forum ? Of eerder iets voor "private" ? :)

Bedankt voor jullie tips en de vele thumbs up! Zo leuk om dit te kunnen delen met andere mensen! :D
Waarom zou je het er niet over mogen hebben het is kompleet legaal.
Ik kom al jaren bij deze mannen die het keurig netjes doen en duidelijk beter zijn als de gemiddelde tuningshop
https://www.tuningservice.nl/
zion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? meestal is stage1 +25-35pk +50-60nm koppel, uitzonderingen daargelaten.
Als je tegelijkertijd je inlaat of uitlaat erbij laat doen dan wel ja, maar dan ga je al snel naar stage2.
https://autosportmebu.nl/...ci-ecoblue-190pk-stage-1/
https://autosportmebu.nl/...ord-focus-mk4-st-stage-1/
https://autosportmebu.nl/...-mk7-st-stage-1-software/
(waar de Fiesta ST de duidelijke uitschieter is)
Zoals ik al aangaf had ik 50pk en 130Nm extra door alleen de chip te laten customizen :) en een K&N luchtfilter te monteren.
En nee dat was niet de eerste keer want ik heb al heel wat auto's laten tunen met allemaal een beter resultaat als de waardes die op de website waren aagegeven.
En nogmaals een custom tune is zoveel beter als alleen ff de software te laten vervangen in 1 uurtje ;)

[ Voor 41% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 21:54 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Ik kom al jaren bij deze mannen die het keurig netjes doen en duidelijk beter zijn als de gemiddelde tuningshop
Maakt wel degelijk uit, de enige tuner (waar je het ook vandaan haalt die goedgekeurd is door Ford, en waarbij je dus ook volledige fabrieksgarantie houdt (en dus je enige optie met een lease-bak) is Revo, bij alle andere tuners (merken, niet installateurs) verlies je je fabrieksgarantie, en kan je dus niet installeren op een lease auto.

systeem

• calsonic
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Maakt wel degelijk uit, de enige tuner (waar je het ook vandaan haalt die goedgekeurd is door Ford, en waarbij je dus ook volledige fabrieksgarantie houdt (en dus je enige optie met een lease-bak) is Revo, bij alle andere tuners (merken, niet installateurs) verlies je je fabrieksgarantie, en kan je dus niet installeren op een lease auto.
Nope had toestemming van de Ford dealer anders zou ik het ook niet doen :)

Edit. Lease weet ik niets van koop mijn auto's altijd prive omdat ik anders in een :X moet rijden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 21:57 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:50:

Staat in de overeenkomst als je lid wordt van GoT, je mag geen reclame maken voor een commercieel bedrijf tenzij je duidelijk vermeld dat je er wel/geen connecties mee hebt en het goedgekeurd is door Tweakers.
(Ik vertel het alleen maar hoor, ik heb me ook wel eens expres of perongeluk schuldig gemaakt aan reclame maken, danwel een bedrijf in een slecht daglicht gezet)
Zoals ik al aangaf had ik 50pk en 130Nm extra door alleen de chip te laten customizen :) en een K&N luchtfilter te monteren.
En nee dat was niet de eerste keer want ik heb al heel wat auto's laten tunen met allemaal een beter resultaat als de waardes die op de website waren aagegeven.
En nogmaals een custom tune is zoveel beter als alleen ff de software te laten vervangen in 1 uurtje ;)
Tja, de statistics wijzen anders uit, en zeker met een K&N kan ik het me niet voorstellen, maar iedereen heeft het recht op zijn eigen geloof/mening.
Moet ook zeggen dat mijn auto daar wel in de buurt komt, maar die is dan ook Stage1+ met een complete 70MM CAIS*, met alleen een luchtfilter gebeurt er niet zoveel.

*Zowel luchtfilter, crossover, turbo-intake, en een verbeterde Blow Off Valve dus

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 06-10-2020 22:07 ]

systeem

• calsonic
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:04:
[...]
Staat in de overeenkomst als je lid wordt van GoT, je mag geen reclame maken voor een commercieel bedrijf tenzij je duidelijk vermeld dat je er wel/geen connecties mee hebt en het goedgekeurd is door Tweakers.
(Ik vertel het alleen maar hoor, ik heb me ook wel eens expres of perongeluk schuldig gemaakt aan reclame maken, danwel een bedrijf in een slecht daglicht gezet)

[...]

Tja, de statistics wijzen anders uit, en zeker met een K&N kan ik het me niet voorstellen, maar iedereen heeft het recht op zijn eigen geloof/mening.
Moet ook zeggen dat mijn auto daar wel in de buurt komt, maar die is dan ook Stage1+ met een complete 70MM CAIS*, met alleen een luchtfilter gebeurt er niet zoveel.

*Zowel luchtfilter, crossover, turbo-intake, en een verbeterde Blow Off Valve dus
Er zit een grote Turbo op de Focus RS die erg licht staat afgesteld.
Dus de druk verhogen kan veilig gebeuren zolang er maar binnen de marges gebleven wordt en dan heb je er dus zo 50pk en 130Nm bij.
En als je wilt nog veel meer maar dan ga je de grens opzoeken en dat gaat mij net te ver.
De auto is na het inrijden op 1600km getuned en rijd sindsdien al 36 maanden probleemloos rond.
Ik zou zeggen check de reviews en youtube van die Tuningsshop ;)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:13:
[...]

Er zit een grote Turbo op de Focus RS die erg licht staat afgesteld.
Dus de druk verhogen kan veilig gebeuren zolang er maar binnen de marges gebleven wordt en dan heb je er dus zo 50pk en 130Nm bij.
En als je wilt nog veel meer maar dan ga je de grens opzoeken en dat gaat mij net te ver.
De auto is na het inrijden op 1600km getuned en rijd sindsdien al 36 maanden probleemloos rond.
Ik zou zeggen check de reviews en youtube van die Tuningsshop ;)
Als je al begint met een auto met 350PK en 440NM koppel wel ja (*link*.....

Daar hadden we het alleen niet over, je reageerde op een reactie van deze reactie:
QuZyX in "Het grote Ford topic"
Waar het duidelijk om de 190PK Diesel ging, en waar de verwachte toename door chippen dus liggen bij de door bij mij benoemde waardes. :>
calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:30:
470Nm(overboost) is stock ;)
https://topgear.nl/autotests/ford-focus-rs/

Btw. Mijn vorige Fiesta ST '14 kreeg er ook gewoon 90Nm bij :)
Same Difference, maakt mijn betoog alleen nog maar duidelijker. ;)
en wbt de Fiesta: "(waar de Fiesta ST de duidelijke uitschieter is)"
zion in "Het grote Ford topic" :>

[ Voor 21% gewijzigd door zion op 06-10-2020 22:39 ]

systeem

• calsonic
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:27:
[...]
Als je al begint met een auto met 350PK en 440NM koppel wel ja (*link*.....

Daar hadden we het alleen niet over, je reageerde op een reactie van deze reactie:
QuZyX in "Het grote Ford topic"
Waar het duidelijk om de 190PK Diesel ging, en waar de verwachte toename door chippen dus liggen bij de door bij mij benoemde waardes. :>
470Nm(overboost) is stock ;)
https://topgear.nl/autotests/ford-focus-rs/

Btw. Mijn vorige Fiesta ST '14 kreeg er ook gewoon 90Nm bij :)

[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 22:31 ]

• SniperGuy
calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Het zijn altijd minimale waardes die op de websites staan aangegeven.
In de praktijk zit je er altijd boven.
Zo ging mijn Focus RS '17 naar 400pk en 600Nm ;)
Btw. Niet zomaar ff andere software erop laten zetten. Een custom tune van de cpu levert meer vermogen en een beter resultaat op.
Een custom tune zijn ze ook nooit in een paar uurtjes mee klaar maar kost gewoon tijd.
Voor de ST-Diesel zou ik inderdaad ook voor een custom tune incl. dyno-uitdraai voor en na gaan aangezien er simpelweg geen andere Ford tune is :)

Bij de 1.0 en 1.5 benzine varianten zou ik juist wel gaan voor de standaard Ford tune gaan aangezien die blokken allemaal hetzelfde (1.0 100, 125 en 140pk. 1.5 150 en 182pk) zijn en alleen de software anders is en alleen het vermogen toeneemt en de koppel juist niet.
De waarden vwb het koppel blijft zo aan de veilige kant aangezien sommige tuners een custom tune met lekker extra koppel +50 +100 Nm installeren wat dé echte koppeling sloper is :X 8)7 |:(

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:33

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Afgelopen maand ben ik trotse berijder van een Focus 2020 ST LINE X. Ben echt heel erg tevreden over de rij eigenschappen en alle slimme techniek die erin zit. Vooral de automaat i.c.m. adaptive cruisecontrol en het automatisch 'bij sturen' om tussen de lijntjes te blijven werkt erg prettig.

Optisch ben ik er ook erg content mee, voornamelijk door de Blue Panther kleur i.c.m. de 18 inch velgen.
Echter, de winterperiode breekt aan en via onze LeaseApp van de LM ontving ik al een bandenwissel bericht; vóór 15 november moeten de banden gewisseld zijn bij een aangesloten bandenfitter.

Vraag: Bij m'n vorige leasecontracten bij andere werkgevers werden m'n banden altijd van de velg afgehaald en omgewisseld. Nu begreep ik dat dit niet standaard is? Krijg ik straks 'wintervelgen' en gaan ze m'n wielen icm zomerbanden ergens opslaan?

Vast mensen die hier ervaring mee hebben

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bij Leaseplan waar ik zit wordt altijd de band van de velg getrokken. Ik zou graag steelies rijden in de winter want veel makkelijker schoon te houden (of beter gezegd, je LM gaat niet naar de knoppen) maar dat mag dus niet.

• mhr-zip
  • Laatst online: 19:28
zion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
en waarbij je dus ook volledige fabrieksgarantie houdt (en dus je enige optie met een lease-bak) is Revo,
Staat dat ergens online terug te vinden?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Pixeltje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:05:
Bij Leaseplan waar ik zit wordt altijd de band van de velg getrokken. Ik zou graag steelies rijden in de winter want veel makkelijker schoon te houden (of beter gezegd, je LM gaat niet naar de knoppen) maar dat mag dus niet.
Als jij die stalenvelg zelf koopt kan ik me niet voorstellen dat Leaseplan hier niet in mee wilt gaan (is voor hun ook goedkoper om te wisselen ipv elke keer om-tuben en balanceren). Dit kun je toch via je wagenpark beheerder regelen?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
@calsonic Heb jij die koppakking terugroepactie nog laten doen of was dat niet nodig?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
mhr-zip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Staat dat ergens online terug te vinden?
Ja.
Helaas kan ik het nu even niet vinden, dus begrijp ik het als je sceptisch blijft, zodra ik het gevonden heb zal ik deze post aanpassen.

systeem

• calsonic
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:46:
@calsonic Heb jij die koppakking terugroepactie nog laten doen of was dat niet nodig?
Ja dat was helaas nodig want bij mij lag er ook de koppakking van de mustang in |:(
Hij is in Mei 2018 vervangen door de juiste.
Heb overigens nooit ergens last van gehad het blok heeft zich altijd keurig gedragen :)
Het zijn vooral de 2016 geproduceerde auto's geweest die er wel last door kregen.

[ Voor 8% gewijzigd door calsonic op 07-10-2020 15:26 ]

• QuZyX
Aub iedereen, vandaag gaan afhalen...

FORD Focus ST ST 2.0 EcoBlue 190pk / 140kW M6 - Clipper
- "Fantastic Red" Exclusieve metaalkleur
- Adaptief verlichtingssysteem met Dynamic Full LED-koplampen
- Technology Pack
- Parking Pack
- Upgrade B&O: 10 B&O luidsprekers
- Performance Pack Clipper
- Winter Pack

SUPPPPPEEERRRRR tevreden! Rijdt zoals een beest! :D :D :D

Foto's zijn genomen door de verkoper van de garage, was super enthousiast over de auto... Ikzelf ook wel, voelde me net weer 16 jaar 8) 8) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBPSB3c_qbAP0mjsxJYiRk30DEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbzkZZwPx4HjIwGErTFXkSZE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OFuvFYqvoAz6T6rvwbBJ17M0R4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPhHvuLHYWJknNSL5Bk6T0bm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRyST_r6qRj0CO175SJuLqX3Z0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgMAMIEa0L6rwp09aoMJFovS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYPQR-rUp4QCNz3dIs2uoYIM8H4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRtL9L9cZkmTQ8tsx6uEBIWs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qBZk5m5xYn_aHgr8vt3YWgunr8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cU1hqRqgr4GsJcrHSZexOCe0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KChxQtEYxSPIPwtIfb0EFJTrVMw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iv6tsw2ilAcOWtOK5JgNvpkI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsZTJcEGPgai1IZYDx1n1N7r2ao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZHKeKr0t5IsYJZhJHyq1ta9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-luG6QhbA8y0jW5ThmppvxQNmc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CltzCirQMyRMg0RPGUOJpwVG.jpg?f=fotoalbum_tile

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien kan iemand hier mij in de juiste richting sturen mbt mijn Fiesta uit 2010.

Toen ik hem een paar jaar geleden kocht deed de radiobediening op het stuur het al niet heel lekker; knopjes reageerden niet echt lekker. Op zich geen issue aangezien ik die toch nooit gebruikte. Maar sinds kort zijn ook de knopjes van de cruisecontrol gaan haperen en ondertussen doen die het ook al helemaal niet meer.

Weet iemand toevallig of dit een bekend issue is? Moet ik denken aan de knopjes zelf of meer richting de bekabeling (kan me voorstellen dat alles vanuit het stuur continu aan beweging en dus slijtage onderhevig is)

Yamaha MT-09

• GekkeRipper
QuZyX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:40:
Aub iedereen, vandaag gaan afhalen...

FORD Focus ST ST 2.0 EcoBlue 190pk / 140kW M6 - Clipper
- "Fantastic Red" Exclusieve metaalkleur
- Adaptief verlichtingssysteem met Dynamic Full LED-koplampen
- Technology Pack
- Parking Pack
- Upgrade B&O: 10 B&O luidsprekers
- Performance Pack Clipper
- Winter Pack

SUPPPPPEEERRRRR tevreden! Rijdt zoals een beest! :D :D :D

Foto's zijn genomen door de verkoper van de garage, was super enthousiast over de auto... Ikzelf ook wel, voelde me net weer 16 jaar 8) 8) 8)

[Afbeelding][Afbeelding]
Prachtige auto. N'n dikke proficiat en veel stuurplezier!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 16:58

OmeJoyo

This is me

Bergie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:37:
Misschien kan iemand hier mij in de juiste richting sturen mbt mijn Fiesta uit 2010.

Toen ik hem een paar jaar geleden kocht deed de radiobediening op het stuur het al niet heel lekker; knopjes reageerden niet echt lekker. Op zich geen issue aangezien ik die toch nooit gebruikte. Maar sinds kort zijn ook de knopjes van de cruisecontrol gaan haperen en ondertussen doen die het ook al helemaal niet meer.

Weet iemand toevallig of dit een bekend issue is? Moet ik denken aan de knopjes zelf of meer richting de bekabeling (kan me voorstellen dat alles vanuit het stuur continu aan beweging en dus slijtage onderhevig is)
Meer dan bekend probleem, zijn ook echt 100en meldingen van te vinden en iedere dealer waar je navraag zou hebben gedaan zou dit ook hebben bevestigd. Je zult beide knoppenclusters moeten vervangen, dan ben je van het probleem af.

in mijn beide vorige Fiesta's zijn de knoppen een keer vervangen binnen de garantie.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-01 16:34
dreameater schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:06:
Afgelopen maand ben ik trotse berijder van een Focus 2020 ST LINE X. Ben echt heel erg tevreden over de rij eigenschappen en alle slimme techniek die erin zit. Vooral de automaat i.c.m. adaptive cruisecontrol en het automatisch 'bij sturen' om tussen de lijntjes te blijven werkt erg prettig.

Optisch ben ik er ook erg content mee, voornamelijk door de Blue Panther kleur i.c.m. de 18 inch velgen.
Echter, de winterperiode breekt aan en via onze LeaseApp van de LM ontving ik al een bandenwissel bericht; vóór 15 november moeten de banden gewisseld zijn bij een aangesloten bandenfitter.

Vraag: Bij m'n vorige leasecontracten bij andere werkgevers werden m'n banden altijd van de velg afgehaald en omgewisseld. Nu begreep ik dat dit niet standaard is? Krijg ik straks 'wintervelgen' en gaan ze m'n wielen icm zomerbanden ergens opslaan?

Vast mensen die hier ervaring mee hebben
Heb je de nieuwe 7 traps automaat, zo ja hoe bevalt deze bak? Ik heb een Fiesta besteld met deze bak

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

OmeJoyo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:56:
[...]

Meer dan bekend probleem, zijn ook echt 100en meldingen van te vinden en iedere dealer waar je navraag zou hebben gedaan zou dit ook hebben bevestigd. Je zult beide knoppenclusters moeten vervangen, dan ben je van het probleem af.

in mijn beide vorige Fiesta's zijn de knoppen een keer vervangen binnen de garantie.
Serieus? Dan heb ik dus echt niet goed zitten zoeken |:(

Yamaha MT-09

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:33

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

pacod schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 06:15:
[...]

Heb je de nieuwe 7 traps automaat, zo ja hoe bevalt deze bak? Ik heb een Fiesta besteld met deze bak
Yes heb de automaat, wel mn eerste ooit dus heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Voor mn gevoel is hij heel soepel en schakelt hij ook mooi tijdig door. Heb wel eens vroeger in een Toyota van een maat gereden die enorm lang zat de loeien en toen pas ging opschakelen. Dit onrustige gedrag ervaar ik nu niet. Tenzij sport stand, jeetje was een geweld >:) :*)

Verder is het kunnen starten op afstand via de app met ruitondooier, stoel en stuurverwarming érg prettig

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Bergie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Serieus? Dan heb ik dus echt niet goed zitten zoeken |:(
Ach ja :) gebeurd ons allemaal, maar knoppen kopen, op YouTube staan diverse filmpjes hoe ze te vervangen, kies welke voor jou werkt en je bent er weer klaar voor :)

• QuZyX
dreameater schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Verder is het kunnen starten op afstand via de app met ruitondooier, stoel en stuurverwarming érg prettig
Hoe doe jij dat juist ? Heb die app ook staan maar vindt die optie niet.. en ik vermoed dat normaal wel zou moeten lukken :D

• SniperGuy
QuZyX schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

Hoe doe jij dat juist ? Heb die app ook staan maar vindt die optie niet.. en ik vermoed dat normaal wel zou moeten lukken :D
Eisen voordat het werkt:
-Mk4
-Sync3 met Fordpass CONNECT (ingebouwd modem)
-Fordpass Connect abbo (volgens mij)
-automaat

• MoldyInko
Iemand ervaringen met andere voorlampen FiST en dan vanaf MK8?

Het begint al weer donker te worden en ik vind het lichtbeeld van deze auto verschrikkelijk slecht. Geeft te weinig licht. Achteraf volledig ombouwen naar LED is geen probleem maar de muntjes wel helaas. Ik heb dat niet en zoek naar een andere oplossing.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MoldyInko schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:35:
Iemand ervaringen met andere voorlampen FiST en dan vanaf MK8?

Het begint al weer donker te worden en ik vind het lichtbeeld van deze auto verschrikkelijk slecht. Geeft te weinig licht. Achteraf volledig ombouwen naar LED is geen probleem maar de muntjes wel helaas. Ik heb dat niet en zoek naar een andere oplossing.
Als er gewoon slechte lampen inzitten kan dat je probleem al zijn. Zou daar beginnen icm. Met de afstelling.

Pagina: 1 ... 92 ... 140 Laatste