Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 93 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
MoldyInko schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:35:
Iemand ervaringen met andere voorlampen FiST en dan vanaf MK8?

Het begint al weer donker te worden en ik vind het lichtbeeld van deze auto verschrikkelijk slecht. Geeft te weinig licht. Achteraf volledig ombouwen naar LED is geen probleem maar de muntjes wel helaas. Ik heb dat niet en zoek naar een andere oplossing.
Ik heb in mijn Mk8 (met halogeen) heel snel de originele lampen eruit getrokken.. Zijn van die longlifedingen. Zit nu Philips RacingVision in. Beetje gare naam, maar voor mij een juiste balans tussen levensduur (reed 35k/40k per jaar) en lichtopbrengst (veel beter dan wat er af fabriek in zit). XtremeVision gaat veel te snel stuk (net als Osram Night Breaker, wat overigens een zeer prettige lamp is). Vervangen is een absolute drama.

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 18-10-2020 20:00 ]

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
OmeJoyo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Als er gewoon slechte lampen inzitten kan dat je probleem al zijn. Zou daar beginnen icm. Met de afstelling.
Afstelling is goed. Maar ik ben niet de enigste zoals ik hoor die vind dat de verlichting op deze type model (Dus de Fiesta in het algemeen) bijzonder slecht vind. De dagrijverlichting is helemaal oké. Maar de dimlichten zijn gewoon ronduit slecht.
S_Chief schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Ik heb in mijn Mk8 (met halogeen) heel snel de originele lampen eruit getrokken.. Zijn van die longlifedingen. Zit nu Philips RacingVision in. Beetje gare naam, maar voor mij een juiste balans tussen levensduur (reed 35k/40k per jaar) en lichtopbrengst (veel beter dan wat er af fabriek in zit). XtremeVision gaat veel te snel stuk (net als Osram Night Breaker, wat overigens een zeer prettige lamp is). Vervangen is een absolute drama.
Ik zal eens naar kijken of het kan vinden.
Ik heb het vervangen van de lampen al gezien. Dat is inderdaad wat priegelwerk.
De XtremeVision hoorde ik ook slechte verhalen over dat het snel stuk ging.

Bedankt.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
S_Chief schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

In mijn MK7,5 heb ik precies hetzelfde gedaan. De racingvisions die er nu in zitten maken het een stuk beter.

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:33
Ik heb een leuke Focus uit 2019 gezien. Automaat, veel opties, lage KM (30k) stand.
Bij Ford dealer. Ik sta nu op het punt mijn huidige focus 2016 in te ruilen en voor het nieuwe model te gaan.

Blijkt dus een import auto te zijn. Toelichting dealer: Auto uit Spanje. Markt voor nieuwe auto's ligt bijna stil. dus hij zoekt actief naar import auto's. Het is volgens hem geen schade auto.

RDW zegt:
Bruto BPM € 1955
Catalogusprijs € 33150

Wat vinden jullie ervan?
Ik twijfel omdat in de toekomst dit eventueel invloed heeft op de inruilprijs?
Of het zou toch een schade auto kunnen zijn.. of is dat een onzin gedachte.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

aalekss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:27:
Ik heb een leuke Focus uit 2019 gezien. Automaat, veel opties, lage KM (30k) stand.
Bij Ford dealer. Ik sta nu op het punt mijn huidige focus 2016 in te ruilen en voor het nieuwe model te gaan.

Blijkt dus een import auto te zijn. Toelichting dealer: Auto uit Spanje. Markt voor nieuwe auto's ligt bijna stil. dus hij zoekt actief naar import auto's. Het is volgens hem geen schade auto.

RDW zegt:
Bruto BPM € 1955
Catalogusprijs € 33150

Wat vinden jullie ervan?
De vraag is hoeveel de BPM zou moeten wezen voor die leeftijd. Dat zou je online misschien kunnen berekenen.

Als ik hier zo kijk, is de normale BPM voor die leeftijd een stuk hoger dan die van jouw.

[ Voor 214% gewijzigd door JohanKupers op 22-10-2020 17:12 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:40
aalekss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:27:

RDW zegt:
Bruto BPM € 1955
Catalogusprijs € 33150

Wat vinden jullie ervan?
Schadeauto kan. Ik weet niet wat de vraagprijs is.
Het mooie van de KM stand is, is dat deze waarschijnlijk niet is teruggedraaid en er veel snelweg KM's zijn gereden.

Andere vraag, zijn er forumleden die ervaring hebben met de 155pk MHEV motor in de Ford?

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:33
@JohanKupers BPM is normaal een stuk hoger inderdaad.

Ik heb via https://www.carfax.eu/nl/ een rapport opgevraagd. (kost helaas 25 euro)

wel interessant om te zien:

02-09-2020
Nieuwe eigenaar type: autobedrijf. Voertuig geregistreerd door autobedrijf.

22-07-2020
Geïmporteerd uit Spanje naar Nederland
Geregistreerd in Nederland
Nieuwe eigenaar type: rechtspersoon. Voertuig geregistreerd door autobedrijf.

02-06-2020
Nieuwe eigenaar type: autobedrijf. Voertuig geregistreerd door autobedrijf.

16-03-2020
Definitief uitgeschreven in Spanje
Geëxporteerd naar een EU-land

08-04-2019
Geregistreerd in Madrid, Spanje
Reguliere registratie uitgevoerd
Geregistreerd als bedrijfsauto; ingezet als huurauto
Gerapporteerd als niet-privé voertuig
Registratie verbonden aan een rechtspersoon
Located in Moralzarzal, Madrid, Community of Madrid, Spain
Geen mede-eigenaren gerapporteerd

Denk dat ik het toch niet ga doen. Ex huurauto geeft toch een minder prettig gevoel. Pff lastig hoor, had me al helemaal verheugd ;-)

• MoldyInko
Nooit maar nooit aan import autos beginnen zeg ik altijd.
Je weet gewoon niet wat er met de auto gebeurt is, ook al lijkt alles legitiem en zitten er goede onderhoudbeurten bij vaak (buitenlandse boekjes)

Wacht liever wat langer op een goede originele Nederlandse auto. Er komt echt wel een kans voorbij. Te overhaast beslissen is niet altijd goed en te lang wachten ook niet. Gewoon regelmatig of elke dag even kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door MoldyInko op 22-10-2020 19:30 ]

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:00

Nullifiel

╞═══════╡

Toen ik vorig jaar aan het rondkijken was voor een jong gebruikte focus kwam ik bij een dealer hier in de buurt ook een heleboel vers geimporteerde focussen uit spanje tegen. Er zal voor de dealer vast genoeg aan te verdienen zijn.
Ik heb ze laten staan en mijn nederlandse focus op 140km afstand gevonden.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:50

Haan

dotnetter

Ik heb nu een Focus uit augustus 2020 met keyless entry, maar dit werkt aan de passagierszijde niet altijd. Ene keer wel, andere keer niet. Van een eerdere Focus uit 2018 kan ik me niet herinneren dat hier ooit problemen mee waren. Mis ik hier iets, of is dit een fout?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:02

OmeJoyo

This is me

Haan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:35:
Ik heb nu een Focus uit augustus 2020 met keyless entry, maar dit werkt aan de passagierszijde niet altijd. Ene keer wel, andere keer niet. Van een eerdere Focus uit 2018 kan ik me niet herinneren dat hier ooit problemen mee waren. Mis ik hier iets, of is dit een fout?
Dat heeft te maken met ene lage accuspanning. Kan een vroegtijdig defecte accu zijn, een BMS die gereset moet worden, of nu in tijden van Corona staat je auto te veel stil.

Ja, echt waar, moderne auto's gebruiken relatief veel stroom bij het stilstaan voor oa. het modem, keyless entry, enz. Wanneer de spanning zakt worden de minst belangrijke systemen 1 voor 1 uitgeschakeld.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:50

Haan

dotnetter

Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk, auto rijdt nu maar heel weinig. En vandaag wel een aardig stuk gereden en daarna werkte het wel. Dat zal dan ook verklaren dat start-stop regelmatig niet werkt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 11:12
aalekss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:29:
@JohanKupers BPM is normaal een stuk hoger inderdaad.
Dit fenomeen parallel import zie je al jaren , inderdaad vaak huurauto op vliegvelden oid . Veel astra focus zafira welke in spanje / italie even een seizoen ( half jaar ) dienst doen . Normaal kan je aan het kenteken de leeftijd zien maar na 6 maanden zeer lastig te zien ( let op de taal op de boekjes ) . De nieuwe aanschafprijzen liggen in NL al gauw 10K hoger dus daar afgeschreven en hier eenmaal geimporteerd kan je de buitenlandse nieuwprijs weer vragen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48
aalekss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:29:
Ex huurauto geeft toch een minder prettig gevoel. Pff lastig hoor, had me al helemaal verheugd ;-)
Wat niet weet, wat niet deert. Probleem is dat jij het uit gaat zoeken >:)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-01 00:19

djidee

Mr. Slungel

Fiesta van ega is een vml belg, wel lease geloof ik (wat anders dan huur)....

Vooralsnog weinig mis mee, maar goed, blijft een gok

"Mekker, blaat"

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn focus heeft sinds vandaag een nieuwe, anders ogende, versie van Sync gekregen. (De download begon donderdag al... misschien dat ie ff herstart moest worden om het aan te krijgen..)

Iemand anders deze al binnen? Ik moet erg wennen aan de nieuwe vormgeving, de oude was heerlijk simpel namelijk. :)

ping 127.212.23.124

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 14:04
djidee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:44:
Fiesta van ega is een vml belg, wel lease geloof ik (wat anders dan huur)....

Vooralsnog weinig mis mee, maar goed, blijft een gok
Heb zelf als Belg nu een Fiesta in lease. Leasemaatschappijen verplichten gebruik van merkdealers, kijken toe op de opgegeven onderhoudsintervallen,... Dus dat zit wel goed.

Kreeg je de carpass er bij trouwens? Iedere Belgische wagen heeft er zo eentje met de kilometerstanden tijdens onderhoud of bandenwissels.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
Weet iemand het volgende?

Mijn vader heeft een focus 3 station uit 2011 meen ik.
De standaard 17inch bandenmaat is
215 50 17.

De banden zijn aan vervanging toe....en dit is best wel een dure bandenmaat.

Nu zijn de volgende banden maten goedkoper.
225 45 17
205 50 17

Kunnen deze maat banden er wel onder? (Ze moeten alle 4 vervangen worden)
En welke maat heeft dan de voorkeur?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
Aggressor schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:12:

205 50 17.

225 45 17
205 50 17

Los van dat ik je niet begrijp (je noemt dezelfde maat bij wat je hebt en te duur is en wat goedkoper is)

Ik heb er geen verstand van maar als ik het opzoek is het eerste getal de breedte, de 2e de hoogte en de 3e hoeveel inch je velg is. Lijkt mij dan dat je alleen met de middelste maat kunt variëren en geen smallere band om de dezelfde velg kunt doen...

Als ik die banden die je noemt opzoek bij profile dan heb je die van Vredestein voor 105 euro (zomer banden). Dat valt dan toch wel mee?

Edit: Als ik de Vredestein sportrac 5 kies bij autobandenmarkt.nl kosten die 64,20. En dan kun je ze laten monteren voor rond de 17 a 20 euro per stuk bij een partner van ze. (en nog 4procent korting via CashbackXL)

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 25-10-2020 09:33 ]

• Aggressor
@jongetje sorry...origineel is het 215 50 17.

• jongetje
Daar geldt toch hetzelfde? Voor rond de 80 euro heb je Bridgestone banden. En als je wilt besparen, rustig en weinig rijd kun je nog een heel stuk goedkoper met een minder merk toe.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:31
pjottum schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:14:
Mijn focus heeft sinds vandaag een nieuwe, anders ogende, versie van Sync gekregen. (De download begon donderdag al... misschien dat ie ff herstart moest worden om het aan te krijgen..)

Iemand anders deze al binnen? Ik moet erg wennen aan de nieuwe vormgeving, de oude was heerlijk simpel namelijk. :)
Wat is er precies anders? Goed zegt dat de mijne up to date is namelijk.

• Aggressor
jongetje schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Daar geldt toch hetzelfde? Voor rond de 80 euro heb je Bridgestone banden. En als je wilt besparen, rustig en weinig rijd kun je nog een heel stuk goedkoper met een minder merk toe.
215 50 17 zit ik meestal rond de 100 per band..goedkoopste a merk

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:24

Heb je hier toevallig een foto van?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:34

215 50 17.

225 45 17
205 50 17

Hier uit te rekenen: https://www.mvwautotechniek.nl/afrolomtrek-calculator/

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Aggressor schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

215 50 17 zit ik meestal rond de 100 per band..goedkoopste a merk
Dat vind ik geen abnormale prijs voor een band. Sowieso zou ik nooit bezuinigen op autobanden, dat is het enige deel van je auto dat contact met de weg heeft en dat wil je wel in goede conditie hebben.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Aggressor
JohanKupers schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Dat vind ik geen abnormale prijs voor een band. Sowieso zou ik nooit bezuinigen op autobanden, dat is het enige deel van je auto dat contact met de weg heeft en dat wil je wel in goede conditie hebben.
Ja snap ik..ze willen ook gewoon een goed merk eronder.
Maar 215 50 17 is gewoon een zeldzamere maat en daardoor duurder

Daarom vroeg ik of bv 205 50 17 ook kan of 225 45 17...
Soms scheelt dit 50 euro per band.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Aggressor schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Ja snap ik..ze willen ook gewoon een goed merk eronder.
Maar 215 50 17 is gewoon een zeldzamere maat en daardoor duurder

Daarom vroeg ik of bv 205 50 17 ook kan of 225 45 17...
Soms scheelt dit 50 euro per band.
Je zit bij mijn weten vast aan de breedte van 215, anders moet je ook de velgen gaan vervangen. En ja 215 is volgens mij geen standaardmaat en dus duurder.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

GermanPivo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Heb je hier toevallig een foto van?
Ik zal zo eens naar buiten rennen.

ping 127.212.23.124

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MoldyInko schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:35:
Iemand ervaringen met andere voorlampen FiST en dan vanaf MK8?

Het begint al weer donker te worden en ik vind het lichtbeeld van deze auto verschrikkelijk slecht. Geeft te weinig licht. Achteraf volledig ombouwen naar LED is geen probleem maar de muntjes wel helaas. Ik heb dat niet en zoek naar een andere oplossing.
Zou helpen als je iets van een indicatie geeft wat je er wél voor over hebt... € 10,-? €20,-? €100,-? € 200,-?
Je hebt wel een MK8, dus zal "weinig centjes" relatief zijn, voor €20,- kan je betere Philips lampen erin zetten, voor € 200,- kan je een volledige LED conversie kit erin zetten (maar dan moet je wel even opletten dat je de CE gekeurde conversie neemt)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

215 50 17.

225 45 17
205 50 17

Beste site waar ik bij zweer:
https://www.wheel-size.co...&scl=50mm&wcl=30mm&sr=0mm

Werkt feilloos, je kan het zelf ook heel makkelijk uitrekenen:
215/50R17 = 215mm*50% van de breedte (=215*0,5=107,5mm hoog)
225/45R17 = 225mm*45% van de breedte (=225*0,45=101.25mm hoog, dus geeft meer ruimte in de kappen*)
205/50R17 = 205mm*50% van de breedte (=205*0,5=102.5mm hoog, dus geeft ook meer ruimte in de kappen)
*De wielen komen dan alleen 225/215=10mm/2 (de helft aan de binnenkant, de helft aan de buitenkant) = 5mm verder naar buiten te staan, dat is ver binnen de marges voor elk standaard velg, de marge is normaliter minimaal 12mm, bij Ford nog iets meer.

215/50R17 is dus wel de meest comfortabele maat, omdat die de hoogste wandrand (band dikte) heeft, dus de meeste inzinking.

Uitgaande van de standaard maat van de Focus '11 zal hij 17"7' bandenmaat hebben, dus is de velg 7*2,54=17.78cm, of 177,8mm breed, als "rule of thumb" kan alles binnen 30mm sowieso, en extremen tot 50mm, maar is niet aan te raden.
Als de velg dus idd 7" (breed) is is 195 tot 215 de meest aan te raden breedte, 225 zou dan echt maximaal zijn.

Als de velgen 7,5 zijn dan is met dezelfde rekensom = 7,5*2,54=190,5mm, dus dan 205 tot 225 de best aan te raden maat zijn (je wil in principe altijd dat je band iets naar buiten staat, daar zijn ze op ontworpen en voorkomt "stoeprandschade"

offtopic:
Had zelf 205/40R17 op mijn 17*7 velgen, en nu 225/35R18 op mijn 18*8 velgen

[ Voor 8% gewijzigd door zion op 25-10-2020 23:12 ]

systeem

• MoldyInko
zion schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

Zou helpen als je iets van een indicatie geeft wat je er wél voor over hebt... € 10,-? €20,-? €100,-? € 200,-?
Je hebt wel een MK8, dus zal "weinig centjes" relatief zijn, voor €20,- kan je betere Philips lampen erin zetten, voor € 200,- kan je een volledige LED conversie kit erin zetten (maar dan moet je wel even opletten dat je de CE gekeurde conversie neemt)
Thanks. Goede verlichting is belangrijk. Mag best wel wat kosten.

Het ging mij meer over de volledige LED koplampen units aardig wat centen kost en ik heb geen idee of dit voor mijn auto ook kan. Maar dan ben je zo een paar duizend euro verder.

Philips H7 LED heb ik al gekeken maar zijn niet goed beoordeeld op levensduur. Ik heb hier de tip gekregen om naar se Xtremevision te kijken wat op zich ook betaalbaar is en past. Autobeam LED kit al eens naar gekeken maar ik zag dat ze niet zo lekker in de koplamp unit zitten en een afdekkap past niet zo goed. Hier moet ik overigens nog beter onderzoek naar doen.

[ Voor 5% gewijzigd door MoldyInko op 26-10-2020 06:54 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MoldyInko schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 06:50:
[...]

Het ging mij meer over de volledige LED koplampen units aardig wat centen kost en ik heb geen idee of dit voor mijn auto ook kan. Maar dan ben je zo een paar duizend euro verder.

Philips H7 LED heb ik al gekeken maar zijn niet goed beoordeeld op levensduur. Ik heb hier de tip gekregen om naar se Xtremevision te kijken wat op zich ook betaalbaar is en past. Autobeam LED kit al eens naar gekeken maar ik zag dat ze niet zo lekker in de koplamp unit zitten en een afdekkap past niet zo goed.
Nee hoor,zoals gezegd wel even opletten dat je de CE goedgekeurde kit neemt, ben je met een paar honderd klaar.... (en dan is CARID niet eens de beste/goedkoopste, was alleen de bovenste op DuckDuck, zat er zelf ook over na te denken en zou met top of the line van voor naar achter (behalve knipperlichten op spiegel) rond de €320,- kosten, alles goedgekeurd en 100% streetlegal.
https://www.carid.com/200...eadlight-conversion-kits/
ben veel van mijn bookmarks kwijt wegens een phishing attempt, dus nieuwe installatie en bankpas, etc... maar zal als ik wat wakkerder ben nog wel even kijken of ik die set nog terug kan vinden

[ Voor 7% gewijzigd door zion op 26-10-2020 07:06 ]

systeem

• jongetje
[...]
Philips H7 LED heb ik al gekeken maar zijn niet goed beoordeeld op levensduur. Ik heb hier de tip gekregen om naar se Xtremevision te kijken wat op zich ook betaalbaar is en past.
In de kampioen van deze maand staat een test met H7 lampen. Volgens mij kwamen die van de Action erg goed uit de test.

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39

Ja, Versie 3.4 is nu te downloaden via de Ford sync site voor een USB stick. Of als je via wifi connect bent, dan doet ie dat zelf.
Nieuwe look is even wennen.

De nieuwe kaart (F9) is ook beschikbaar via wifi, helaas nog niet via de website.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13
EdVe schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:03:
[...]

Ja, Versie 3.4 is nu te downloaden via de Ford sync site voor een USB stick. Of als je via wifi connect bent, dan doet ie dat zelf.
Nieuwe look is even wennen.

De nieuwe kaart (F9) is ook beschikbaar via wifi, helaas nog niet via de website.
Als ik mijn VIN nummer invul zegt die dat er geen update beschikbaar is. Zal zo is kijken via Wi-Fi

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb v3.4 binnen. Was wel onverwacht. Automatische updates had ik uitstaan, maar toch is het geinstalleerd! Maargoed, er zaten wel meer issues in v3.3 dus een complete verrassing is het nu ook weer niet. :+

Ik moet ook wel wennen aan de nieuwe vormgeving. Al wel geconstateerd dat de camera niet meer overbelicht is en zoomen met de tune-knop nu ook mogelijk is _/-\o_
Hopelijk wordt het bijstellen van het volume van navigatiemeldingen nu ook eindelijk eens onthouden! Dat moet ik nog ff een keer controleren. Maarja, ik rij niet zoveel meer sinds corona... :'(

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nullifiel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Ik heb v3.4 binnen. Was wel onverwacht. Automatische updates had ik uitstaan, maar toch is het geinstalleerd! Maargoed, er zaten wel meer issues in v3.3 dus een complete verrassing is het nu ook weer niet. :+

Ik moet ook wel wennen aan de nieuwe vormgeving. Al wel geconstateerd dat de camera niet meer overbelicht is en zoomen met de tune-knop nu ook mogelijk is _/-\o_
Hopelijk wordt het bijstellen van het volume van navigatiemeldingen nu ook eindelijk eens onthouden! Dat moet ik nog ff een keer controleren. Maarja, ik rij niet zoveel meer sinds corona... :'(
Ik heb nu eeh paar keer gehoord dat ie op Nederlands is ingesteld. Vandaag niet.

Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i4QN51-fVkGBBRU9Bntx8f02Kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LAEhhZByJzYPpXXz590nx0lK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOj4jLbgcbdbEnOjI2mS3zhiBP0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1CqXpsrMwY9qZjBah9tJMBJW.jpg?f=user_large

De navi is volgens mij ook iets anders & de verse is inderdaad 3.4; binnengekomen via automatische update via de wifi.

ping 127.212.23.124

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 17:14
Ik kreeg versie 3.4.20136 binnen, voor de kaarten zat ik nog steeds op F7. Ik kreeg via de site van Ford ook geen nieuwere versie aangeboden.

Heb toen via Syn3 Updater nog een nieuwer OS (3.4.20196) kunnen installeren, inclusief de nieuwste maps (F9 van 09-2020).

Die tool is volgens mij van een enthousiasteling, dus zelf even afwegen of je dat het risico waard vind. Het proces schijnt met name bij 2020 auto's niet goed te lopen. Voor mijn Focus uit 2019 ging het perfect.

SRK35ZS-W

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:38
Niet goed te lopen kan een understatement zijn. Met 2020 auto's kun je de infotainment bricken.

• MoldyInko
zion schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 06:59:
[...]

Nee hoor,zoals gezegd wel even opletten dat je de CE goedgekeurde kit neemt, ben je met een paar honderd klaar.... (en dan is CARID niet eens de beste/goedkoopste, was alleen de bovenste op DuckDuck, zat er zelf ook over na te denken en zou met top of the line van voor naar achter (behalve knipperlichten op spiegel) rond de €320,- kosten, alles goedgekeurd en 100% streetlegal.
https://www.carid.com/200...eadlight-conversion-kits/
ben veel van mijn bookmarks kwijt wegens een phishing attempt, dus nieuwe installatie en bankpas, etc... maar zal als ik wat wakkerder ben nog wel even kijken of ik die set nog terug kan vinden
Thanks, ik vond die van Autobeam op zich wel gaaf. Maar zie inderdaad dat wr ook andere prijs gunstige lampen te koop zijn.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:46
Nieuwe Ford Focus ST-Line besteld met zo'n beetje alles erop en eraan, ben benieuwd naar de levertijden. Zijn er nog andere die recent besteld hebben en bekend zijn met de levertijd?

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:40
MoldyInko schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

Thanks, ik vond die van Autobeam op zich wel gaaf. Maar zie inderdaad dat wr ook andere prijs gunstige lampen te koop zijn.
Ik heb nog een setje autobeams van m'n fiesta over. Je kan ze even proberen en evt overnemen.

Verwijderd

[...]

Philips H7 LED heb ik al gekeken maar zijn niet goed beoordeeld op levensduur. Ik heb hier de tip gekregen om naar se Xtremevision te kijken wat op zich ook betaalbaar is en past. Autobeam LED kit al eens naar gekeken maar ik zag dat ze niet zo lekker in de koplamp unit zitten en een afdekkap past niet zo goed. Hier moet ik overigens nog beter onderzoek naar doen.
Ga zoals @zion zegt, voor CE gekeurde inderdaad. Hier in de buurt rijden er een paar rond waarbij je bijna een lashelm op moet zetten als je ze tegenkomt in het donker.

En die levensduur van die Xtremevision kan best wel eens tegenvallen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vandaag m'n 2017 Transit Connect geüpdate van Sync3 2.0 naar 3.4. Ging soepel via Syn3 Updater.
Morgen een lang stuk rijden, goede test :)

Geinig detail is dat ik nu ook de climate control kan bedienen via het display, kon eerst niet. Niet dat ik dat in de praktijk gebruik aangezien fysieke knoppen altijd beter zijn, maar toch.

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-01 10:43
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Ga zoals @zion zegt, voor CE gekeurde inderdaad. Hier in de buurt rijden er een paar rond waarbij je bijna een lashelm op moet zetten als je ze tegenkomt in het donker.

En die levensduur van die Xtremevision kan best wel eens tegenvallen.
Naar mijn ervaring gaan de H7 Xtremevisions ongeveer een jaar mee bij 15.000-20.000 km. Ik vond de lichtopbrengst wel significant beter dan de reguliere H7 pitten.

Verwijderd

Wizxt schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Naar mijn ervaring gaan de H7 Xtremevisions ongeveer een jaar mee bij 15.000-20.000 km. Ik vond de lichtopbrengst wel significant beter dan de reguliere H7 pitten.
Hmm, ja ik zie nu ongeveer 420 uur op de verpakking staan. Dat is wel ongeveer een jaartje ja.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Scooper schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:10:
Ik kreeg versie 3.4.20136 binnen, voor de kaarten zat ik nog steeds op F7. Ik kreeg via de site van Ford ook geen nieuwere versie aangeboden.

Heb toen via Syn3 Updater nog een nieuwer OS (3.4.20196) kunnen installeren, inclusief de nieuwste maps (F9 van 09-2020).

Die tool is volgens mij van een enthousiasteling, dus zelf even afwegen of je dat het risico waard vind. Het proces schijnt met name bij 2020 auto's niet goed te lopen. Voor mijn Focus uit 2019 ging het perfect.
Ik heb op mijn FiST 2015 (oktober), wél Sync 3 zitten, heb deze 1.5 maand geleden geupdate naar de nieuwste versie (3,4 dus dan neem ik aan), maar ik heb er nog wel een SD-Kaartje in zitten.
Kostte dus € 188.- bij de Ford Dealer, maar begrijp dat er nu dus alweer een paar updates zijn...
Is het voor mensen met een SD-Card setup ook gewoon mogelijk die updates te installeren, want ben niet van plan elke 2 á 3 maanden € 150,- + aan een nieuw SD kaartje uit te geven?
(Ik heb nog wel de kleine LCD scherm, maar dus wél Sync-3(.4) op SD-Kaart)
Het zou ook kunnen dat ze per ongeluk de verkeerde Sync versie hebben aangeleverd, want zou ongeveer 5 minuten moeten duren, en mijn auto is ongeveer 40 minuten bezig geweest, waarna ik alle settings opnieuw heb moeten instellen, want alles was naar factory default gereset, maar nu draait alles in principe wel gewoon weer goed).

[ Voor 12% gewijzigd door zion op 28-10-2020 18:45 ]

systeem

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
Tijgertje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:43:
Nieuwe Ford Focus ST-Line besteld met zo'n beetje alles erop en eraan, ben benieuwd naar de levertijden. Zijn er nog andere die recent besteld hebben en bekend zijn met de levertijd?
Ik heb mijn ST Line Business X begin juli besteld en hij is vanochtend afgeleverd.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
Archie_T schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

mijn ST Line Business X (...) is vanochtend afgeleverd.
Dat kun je wel zeggen natuurlijk, maar zonder plaatjes geloven we daar niets van :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 28-10-2020 22:17 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
Hmmbob schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Dat kun je wel zeggen natuurlijk, maar zonder plaatjes geloven we daar niets van :+
Ok. Niet de beste foto’s maar jullie snappen wat ik gehaald heb. 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-gI9sjXFkT7I3oCCDMtwaKs0HE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVDNh5Y0X2Xnzq3jbOrIT7fb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_ob8qrFLwXZK3gYgr669sEMWIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CE9UbcN5HojKz06r40KQ8JF1.jpg?f=fotoalbum_large

ST Line Business X, Chrome Blue met wat optie pakketten, Panaroma dak, B&O Soundsystem en 18” velgen.

Kom uit een Volvo V40 en was bang dat ik wat zou inleveren maar de eerste 60 km zijn echt prima bevallen!

• GekkeRipper
zion schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:41:
[...]

Ik heb op mijn FiST 2015 (oktober), wél Sync 3 zitten, heb deze 1.5 maand geleden geupdate naar de nieuwste versie (3,4 dus dan neem ik aan), maar ik heb er nog wel een SD-Kaartje in zitten.
Kostte dus € 188.- bij de Ford Dealer, maar begrijp dat er nu dus alweer een paar updates zijn...
Is het voor mensen met een SD-Card setup ook gewoon mogelijk die updates te installeren, want ben niet van plan elke 2 á 3 maanden € 150,- + aan een nieuw SD kaartje uit te geven?
(Ik heb nog wel de kleine LCD scherm, maar dus wél Sync-3(.4) op SD-Kaart)
Het zou ook kunnen dat ze per ongeluk de verkeerde Sync versie hebben aangeleverd, want zou ongeveer 5 minuten moeten duren, en mijn auto is ongeveer 40 minuten bezig geweest, waarna ik alle settings opnieuw heb moeten instellen, want alles was naar factory default gereset, maar nu draait alles in principe wel gewoon weer goed).
Denk niet dat je op 3.4 zit. Heb alleen nog maar gehoord dat dat op de Focussen en Fiestas met de huidige grote schermen beschikbaar is. Maar je kunt dat toch gewoon opvragen in de instellingen van de infotainment unit?

Typisch betaal je eigenlijk voor een kaart update met die oude infotainment systemen die nog met sd kaart werken. Daar voert Ford maximaal een kaartupdate per jaar door, soms slaan ze een jaar of wat een auto (modeljaar) over.

Op de site van Ford kun je volgens mij gratis software updates downloaden voor die systemen. Geen kaartupdates denk ik.

Voor mijn vorige Focus 3.1 met klein scherm heb ik gezocht naar "alternatieven" qua kaartupdates maar niet gevonden. Of je moet marktplaats vertrouwen.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
GekkeRipper schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Denk niet dat je op 3.4 zit. Heb alleen nog maar gehoord dat dat op de Focussen en Fiestas met de huidige grote schermen beschikbaar is. Maar je kunt dat toch gewoon opvragen in de instellingen van de infotainment unit?

Typisch betaal je eigenlijk voor een kaart update met die oude infotainment systemen die nog met sd kaart werken. Daar voert Ford maximaal een kaartupdate per jaar door, soms slaan ze een jaar of wat een auto (modeljaar) over.

Op de site van Ford kun je volgens mij gratis software updates downloaden voor die systemen. Geen kaartupdates denk ik.

Voor mijn vorige Focus 3.1 met klein scherm heb ik gezocht naar "alternatieven" qua kaartupdates maar niet gevonden. Of je moet marktplaats vertrouwen.
Dank voor de reply, duidelijk verhaal, kon/kan niet snel even checken wat mijn versie is (zal dan geen 3.4 zijn, maar iig 3.x), als het goed kan ik het vanmiddag wel weer checken.
Software updates zou ik ook al heel fijn vinden, want sinds de laatste update verteld mijn nav. systeem me continu dat mijn route "tolwegen" heeft, ik neem aan dat ze snelwegen bedoeld, want een tolweg ben ik tot op heden nog niet tegengekomen (Nederland kent er geloof ik maar één, ergens in Zeeland).
Ook vallen mijn afslagbordjes net een beetje buiten beeld, alsof hij de verkeerde resolutie probeert (en hij denkt dat ik dus wel een groot display heb).
Nouja, nogmaals dank, en ik ga er deze week even tijd insteken om die software updates te bemachtigen/downloaden/installeren.....

systeem

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
zion schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 06:38:
[...]

Dank voor de reply, duidelijk verhaal, kon/kan niet snel even checken wat mijn versie is (zal dan geen 3.4 zijn, maar iig 3.x), als het goed kan ik het vanmiddag wel weer checken.
Software updates zou ik ook al heel fijn vinden, want sinds de laatste update verteld mijn nav. systeem me continu dat mijn route "tolwegen" heeft, ik neem aan dat ze snelwegen bedoeld, want een tolweg ben ik tot op heden nog niet tegengekomen (Nederland kent er geloof ik maar één, ergens in Zeeland).
Ook vallen mijn afslagbordjes net een beetje buiten beeld, alsof hij de verkeerde resolutie probeert (en hij denkt dat ik dus wel een groot display heb).
Nouja, nogmaals dank, en ik ga er deze week even tijd insteken om die software updates te bemachtigen/downloaden/installeren.....
Ik kan je aanraden om eens https://www.focusclub.nl/...aart-maken-update.111535/ te bezoeken.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
Archie_T schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:02:
[...]

Ok. Niet de beste foto’s maar jullie snappen wat ik gehaald heb. 😉
[Afbeelding]

[Afbeelding]

ST Line Business X, Chrome Blue met wat optie pakketten, Panaroma dak, B&O Soundsystem en 18” velgen.

Kom uit een Volvo V40 en was bang dat ik wat zou inleveren maar de eerste 60 km zijn echt prima bevallen!
Nice! Goed gedaan :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 14:04
Archie_T schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:02:
[...]

Welkom in de de Chrome Blue club. :)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27
zion schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 06:38:
[...]

Kleine schermen zijn nooit Sync3.X. Sync3 is altijd een groot scherm en bestaat pas sinds 2017 en werkt niet meer met SDkaartje (alles gaat op het interne geheugen, gratis updaten via USB).
Kleine schermen zijn altijd Sync1 en werken via SDkaart. Systeem updates gaan ook altijd via de SDkaart (of USB stick geloof ik) maar kaarten staan altijd op de SDKaart.

Laat nu in de laatste 2020 V10 kaart van Sync1 een probleem zitten met tolwegen en blanco straten.
Je kan ook zelf SDkaartjes met de officiele FORD kaarten maken, moet je alleen even goed zoeken aangezien dat hier niet mag (gaat dmv CID change via Linux op een (micro) SDkaart). O-)

Een foto zou helemaal uitsluitsel geven :)
Zie hieronder Sync1, Sync2 en Sync3
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Rgiw5WdgGx0/maxresdefault.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door SniperGuy op 29-10-2020 11:57 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SniperGuy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Kleine schermen zijn nooit Sync3.X. Sync3 is altijd een groot scherm en bestaat pas sinds 2017 en werkt niet meer met SDkaartje (alles gaat op het interne geheugen, gratis updaten via USB).
Kleine schermen zijn altijd Sync1 en werken via SDkaart. Systeem updates gaan ook altijd via de SDkaart (of USB stick geloof ik) maar kaarten staan altijd op de SDKaart.

Laat nu in de laatste 2020 V10 kaart van Sync1 een probleem zitten met tolwegen en blanco straten.
Je kan ook zelf SDkaartjes met de officiele FORD kaarten maken, moet je alleen even goed zoeken aangezien dat hier niet mag (gaat dmv CID change via Linux op een (micro) SDkaart). O-)

Een foto zou helemaal uitsluitsel geven :)
Zie hieronder Sync1, Sync2 en Sync3
[Afbeelding]
Ik was er ondertussen achter dat je gelijk hebt, werd er helemaal gek van dus ben maar even gaan spitten, dus heb idd Sync 1.1, met versie 3 10 kaarten erop, om het lekker duidelijk te houden.....
Moet volgens Ford ook nog een update uitvoeren aan de 1.1 software, maar die vinden dan weer dat mijn auto uit 2014komt , terwijl RDW vindt dat hij uit 2015 is en de eerste tenaamstelling 30-07-2015 was..... (en dat ook de datum is die de Ford Dealer hanteert als garantie datum).
Mooie chaos daar bij Ford, maar hartstikke bedankt voor je uitgebreide reply _/-\o_

systeem

• SniperGuy
zion schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
Ik was er ondertussen achter dat je gelijk hebt, werd er helemaal gek van dus ben maar even gaan spitten, dus heb idd Sync 1.1, met versie 3 10 kaarten erop, om het lekker duidelijk te houden.....
Moet volgens Ford ook nog een update uitvoeren aan de 1.1 software, maar die vinden dan weer dat mijn auto uit 2014komt , terwijl RDW vindt dat hij uit 2015 is en de eerste tenaamstelling 30-07-2015 was..... (en dat ook de datum is die de Ford Dealer hanteert als garantie datum).
Mooie chaos daar bij Ford, maar hartstikke bedankt voor je uitgebreide reply _/-\o_
Grote kans dat de auto in 2014 gebouwd is en dat is inderdaad wat anders dan 'datum eerste afgifte' bij de RDW (ik kan het checken voor je als je wil als je kenteken of VIN in m'n PM achterlaat).

Voor de laatste kaarten klopt het inderdaad dat je eest een systeemupdate moet doen voordat de kaarten werken. Volgens mij is de laatste systeemsoftware 5.11 voor de Sync1 (MFD) systemen. (heb ik ook
Ik ken een Focus met MFD die ook eerst naar naar de SDkaart van 2015 (incl systeemupdate) voordat ik naar 2020V10 kon. 5.11 is volgens mij E1BT-14D544-AN-PKS (heb ik nog wel ergens, maar is +700MB)
Voorheen kon je via Ford zelf de update downloaden, maar die links lijken allemaal dood en alleen voor Sync3

Edit: dit blijkt een locale sync kopie van de sync updtae van iemand te zijn https://drive.google.com/...-wb3UjV_sVYS0Ps9EFb4/view
Link komt uit https://forum.fiestaclub....e-van-59-naar-511/&page=2

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 30-10-2020 09:24 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SniperGuy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Grote kans dat de auto in 2014 gebouwd is en dat is inderdaad wat anders dan 'datum eerste afgifte' bij de RDW (ik kan het checken voor je als je wil als je kenteken of VIN in m'n PM achterlaat).

Voor de laatste kaarten klopt het inderdaad dat je eest een systeemupdate moet doen voordat de kaarten werken. Volgens mij is de laatste systeemsoftware 5.11 voor de Sync1 (MFD) systemen. (heb ik ook
Ik ken een Focus met MFD die ook eerst naar naar de SDkaart van 2015 (incl systeemupdate) voordat ik naar 2020V10 kon. 5.11 is volgens mij E1BT-14D544-AN-PKS (heb ik nog wel ergens, maar is +700MB)
Voorheen kon je via Ford zelf de update downloaden, maar die links lijken allemaal dood en alleen voor Sync3

Edit: dit blijkt een locale sync kopie van de sync updtae van iemand te zijn https://drive.google.com/...-wb3UjV_sVYS0Ps9EFb4/view
Link komt uit https://forum.fiestaclub....e-van-59-naar-511/&page=2
Dat is dus het vreemde, de RDW noemt eerste aangifte, dus zodra de auto geregistreerd is (dus niet de eerste tenaamstelling) als 2015 (weliswaar januari), de auto had in 2014 dus nog niet hebben mogen bestaan.

En ik heb dus de update naar Sync 1.1 (E1BT-14D544-AN-PKS) gedownload vanaf de Ford site, wat gewoon werkte, maar ik wilde eerst even confirmatie dat dat wel de goede was voordat ik mijn systeem brick, en nergens meer heen kan....

USB-Stick, FAT32 de volgende bestanden:
<FOLDER> Syncmyride (met 7 bestanden)
Autoinstall.lst
Install.lst

Nu jij confirmeert dat dat correct is zal ik straks beginnen met de update, keep fingers crossed d:)b

edit: update uitgevoerd en zit nu idd op 15.x ipv 14.090, dus is goed gegaan, dank u., volgens Ford site ben ik nu ook weer helemaal up to date _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door zion op 31-10-2020 12:37 ]

systeem

• SniperGuy
zion schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Dat is dus het vreemde, de RDW noemt eerste aangifte, dus zodra de auto geregistreerd is (dus niet de eerste tenaamstelling) als 2015 (weliswaar januari), de auto had in 2014 dus nog niet hebben mogen bestaan.

En ik heb dus de update naar Sync 1.1 (E1BT-14D544-AN-PKS) gedownload vanaf de Ford site, wat gewoon werkte, maar ik wilde eerst even confirmatie dat dat wel de goede was voordat ik mijn systeem brick, en nergens meer heen kan....

USB-Stick, FAT32 de volgende bestanden:
<FOLDER> Syncmyride (met 7 bestanden)
Autoinstall.lst
Install.lst

Nu jij confirmeert dat dat correct is zal ik straks beginnen met de update, keep fingers crossed d:)b

edit: update uitgevoerd en zit nu idd op 15.x ipv 14.090, dus is goed gegaan, dank u., volgens Ford site ben ik nu ook weer helemaal up to date _/-\o_
Top!
Het komt wel vaker voor dat er een paar maanden verschil zit tussen productiedatum en registratiedatum (dan zat een auto wel op het terrein van de fabriek staan oid).
De Focus van m'n zwager heeft bijvoorbeeld productiedatum oktober 2016 en registratiedatum april 2017, die heeft ruim 6 maanden ergens in/op de opslag gestaan.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Ligt gezien deze en voorgaande reacties dus zeker niet aan mij. De 1:15 vs 1:16 (ofzo) verbruiksverhoudingen maken het prijsverschil niet goed, maar wat je hier zegt: hij loopt gewoon mooier, dat is zeker waar.

Ah ja, ik rij toch nauwelijks, dus die meerprijs is het me nu nog wel waard. :)
Dus ik moest weer tanken, verschil is inmiddels weer 15 cent.

Ik heb spijt; het verschil is echt bizar. Op vermogen en op verbruik. Ik denk wel eens aan tunen, maar je kan beter e5 tanken, meer resultaat tegen lagere kosten.

Ik was dit weekend weg, vandaar dat het me zo enorm opviel.

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 02-11-2020 22:17 ]

ping 127.212.23.124

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
pjottum schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:16:
[...]

Dus ik moest weer tanken, verschil is inmiddels weer 15 cent.

Ik heb spijt; het verschil is echt bizar. Op vermogen en op verbruik. Ik denk wel eens aan tunen, maar je kan beter e5 tanken, meer resultaat tegen lagere kosten.

Ik was dit weekend weg, vandaar dat het me zo enorm opviel.
Ja klopt ik was ook weer een klein € 75,- kwijt voor een volle tank, maar toch, zeker als je een ecoboost/turbo motortje hebt dan rij je zoveel efficiënter op E5 dan op E10 dat het gewoon wel uit kan, verder zal ik me niet uitlaten over de prijzen bij de pomp want dan verlaat ik me op een heleboel negatieve superlatieven....
(Fiesta ST2 Stage1+)

systeem

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SniperGuy schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:02:
[...]

Top!
Het komt wel vaker voor dat er een paar maanden verschil zit tussen productiedatum en registratiedatum (dan zat een auto wel op het terrein van de fabriek staan oid).
De Focus van m'n zwager heeft bijvoorbeeld productiedatum oktober 2016 en registratiedatum april 2017, die heeft ruim 6 maanden ergens in/op de opslag gestaan.
Ja dat zal dus inderdaad zo zijn, maar is officieel niet toegestaan, zodra de auto van de band af komt moet hij officieel geregistreerd worden , juist zodat consumenten niet opeens een (pak em beet) 2 jaar oude auto kopen die op een parkeerterrein hebben gestaan, ben dus nu zelf even aan het kijken wat mijn wettelijke rechten zijn dat mijn auto die rechtsgeldig uit 30-7-2015 komt blijkbaar al sinds 2014 bestaat, omdat ik dus nu al 2 reparaties heb moeten betalen (kleinigheidjes, maar ik ben nogal haat/daad-dragend) die dus komen omdat de auto ouder is dan de registratiedatum.......

systeem

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

zion schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 04:23:
[...]
Ja dat zal dus inderdaad zo zijn, maar is officieel niet toegestaan, zodra de auto van de band af komt moet hij officieel geregistreerd worden , juist zodat consumenten niet opeens een (pak em beet) 2 jaar oude auto kopen die op een parkeerterrein hebben gestaan, ben dus nu zelf even aan het kijken wat mijn wettelijke rechten zijn dat mijn auto die rechtsgeldig uit 30-7-2015 komt blijkbaar al sinds 2014 bestaat, omdat ik dus nu al 2 reparaties heb moeten betalen (kleinigheidjes, maar ik ben nogal haat/daad-dragend) die dus komen omdat de auto ouder is dan de registratiedatum.......
Zou toch heel graag een bron zien waarom dit niet zou mogen... Mogen tv's voortaan ook niet meer een half jaar op de plank?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

OmeJoyo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 06:47:
[...]

Zou toch heel graag een bron zien waarom dit niet zou mogen... Mogen tv's voortaan ook niet meer een half jaar op de plank?
Precies.

Ik heb een poos in de autobranche gewerkt en dit komt bij ieder merk voor hoor. Kun je niets aan doen.
Behalve platte kanten aan de banden zie ik verder ook geen bezwaar trouwens.

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

zion schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 04:06:
[...]

Ja klopt ik was ook weer een klein € 75,- kwijt voor een volle tank, maar toch, zeker als je een ecoboost/turbo motortje hebt dan rij je zoveel efficiënter op E5 dan op E10 dat het gewoon wel uit kan, verder zal ik me niet uitlaten over de prijzen bij de pomp want dan verlaat ik me op een heleboel negatieve superlatieven....
(Fiesta ST2 Stage1+)
Ik woon niet ongelooflijk ver van de grens en tank eigenlijk alleen nog maar in duitsland Super E5. We komen er geregeld en dat scheelt echt zoveel in prijs. Zeker als je er op de "rustige" tijden bent.
Gisterenavond was de literprijs van E5 daar 1,189 en E10 zat zelfs op 1,139!

Nu las ik vanmorgen wel dat vanaf vandaag om 12:00 uur duitsland code oranje is en dat na bezoek een quarantaine verwacht wordt... :/

[ Voor 8% gewijzigd door Nullifiel op 03-11-2020 08:48 . Reden: Code oranje maatregelen wijzigen bij de vleet ]

• SniperGuy
Nullifiel schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:27:
[...]

Ik woon niet ongelooflijk ver van de grens en tank eigenlijk alleen nog maar in duitsland Super E5. We komen er geregeld en dat scheelt echt zoveel in prijs. Zeker als je er op de "rustige" tijden bent.

Nu las ik vanmorgen wel dat vanaf vandaag om 12:00 uur duitsland code oranje is en dat na bezoek een quarantaine verwacht wordt... :/
AUB ophouden met het geven van buitenlandse benzineprijzen: ik wordt spontaan depri :'( :'( :'(
Luxemburg is helemaal hemels wat dat betreft met al die Aral pompen met Ron100 benzine _/-\o_

Laatst een keer gek gedaan en 35 liter Ron100 benzine in NL in de Focus getankt :P
eens kijken of dat verschil gaat maken

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24
Nullifiel schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:27:
[...]

Had ik gister nou maar getankt, was er vlak bij |:( Aral 102 kan uit ten opzichte van Nederlandse 98, en die 1.25 vierpitter pakt echt een stuk soepeler op... Heb het verbruik nog niet 1 op 1 kunnen vergelijken omdat ik de afgelopen weken om moest rijden naar Arnhem en dus een heel stuk snelweg mee moest pakken, waar ik normaal eigenlijk niet op de snelweg kom.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
OmeJoyo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 06:47:
[...]

Volgens mij heb ik die al gegeven, Datum eerste registratie (RDW) is de datum dat de auto geregistreerd wordt (wereldwijd) als zijnde af, door alle keuringen, en goedgekeurd.

Datum eerste tenaamstelling (30-7-2015) betekend dat hij toen verkocht is, dus hij heeft inderdaad een half jaar lang op een parkeerterrein/loods/showroom gestaan.

Productie is dus hoogstwaarschijnlijk in december-2014 begonnen, maar totdat hij compleet en gekeurd is is het officieel nog geen auto, en een VIN krijg je pas op het moment dat hij gekeurd is (zou moeten).

En je kan het vast net zo makkelijk opzoeken als ik, ik zou beginnen bij RDW.nl ;)

[ Voor 35% gewijzigd door zion op 04-11-2020 18:07 ]

systeem

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:55:
[...]

Volgens mij heb ik die al gegeven, Datum eerste registratie (RDW) is de datum dat de auto geregistreerd wordt (wereldwijd) als zijnde af, door alle keuringen, en goedgekeurd.
Een bron waarom een auto niet zo lang zou mogen blijven staan. Ik kan geen enkele wet vinden en geen gegronde reden bedenken. Auto's blijven soms ook jaren ongekentekend bij dealers staan en dan is de eerste registratie ook pas wanneer de dealer het kenteken aanvraagt. Daar is niets geks aan.

Ja dat is echt zo, als je de H-375-ZJ opzoekt, vond je een Focus Vignale met eerste toelating 26-06-2020. Deze auto heeft ruim een half jaar in de showroom gestaan, is ook de Focus waar ik voor het eerst bij de dealer in hebt gezeten, vorig jaar december.

Ook mijn eigen auto is zoals de meeste bestelde auto's zonder kenteken bij de dealer aangekomen en heeft dan alles datums op dezelfde dag, de dag dat de auto op kenteken wordt gezet.

Voorraad auto's in acties krijgen wel meestal bij de dealer of soms de importeur al direct een plaat. Als die een half jaar op voorraad staan, wat de dealers echt niet willen, dan zit er een lange tijd tussen de datums.

Al het bovenstaande is ook exact waarom leas auto's niet in november, december worden geleverd, zodat ze pas in januari op kenteken gaan en een jaar jonger lijken. Ook dan staan ze 2 maanden bij een dealer op een parkeerplaats.

[ Voor 18% gewijzigd door OmeJoyo op 04-11-2020 18:07 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
OmeJoyo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:04:
Een bron waarom een auto niet zo lang zou mogen blijven staan. Ik kan geen enkele wet vinden en geen gegronde reden bedenken. Auto's blijven soms ook jaren ongekentekend bij dealers staan en dan is de eerste registratie ook pas wanneer de dealer het kenteken aanvraagt. Daar is niets geks aan.
Deze zuig ik even uit mijn duim hé niet gecontroleerd, maar als je eind 2013 een Fiesta kocht, verwacht je een post-facelift (MK7.5), niet pre-facelift (MK 7.0). Dus dat zou een goede reden zijn.
Ja dat is echt zo, als je de H-375-ZJ opzoekt, vond je een Focus Vignale met eerste toelating 26-06-2020. Deze auto heeft ruim een half jaar in de showroom gestaan, is ook de Focus waar ik voor het eerst bij de dealer in hebt gezeten, vorig jaar december.
Verschil toelating/tenaamstelling.
Ook mijn eigen auto is zoals de meeste bestelde auto's zonder kenteken bij de dealer aangekomen en heeft dan alles datums op dezelfde dag, de dag dat de auto op kenteken wordt gezet.
Nogmaals hierboven.
Voorraad auto's in acties krijgen wel meestal bij de dealer of soms de importeur al direct een plaat. Als die een half jaar op voorraad staan, wat de dealers echt niet willen, dan zit er een lange tijd tussen de datums.
VIN is geen kenteken, en auto's bij dealers staan op een interim plaat, geen officiële
Al het bovenstaande is ook exact waarom leas auto's niet in november, december worden geleverd, zodat ze pas in januari op kenteken gaan en een jaar jonger lijken. Ook dan staan ze 2 maanden bij een dealer op een parkeerplaats.
Ten eerste worden ze dat wel, mijn lease 206 was ook oktober/november, en dat blijft nog steeds tenaamstelling, niet registratie.

systeem

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:19:
[...]

Deze zuig ik even uit mijn duim hé niet gecontroleerd, maar als je eind 2013 een Fiesta kocht, verwacht je een post-facelift (MK7.5), niet pre-facelift (MK 7.0). Dus dat zou een goede reden zijn.

[...]
Verschil toelating/tenaamstelling.

[...]
Nogmaals hierboven.

[...]
VIN is geen kenteken, en auto's bij dealers staan op een interim plaat, geen officiële

[...]

Ten eerste worden ze dat wel, mijn lease 206 was ook oktober/november, en dat blijft nog steeds tenaamstelling, niet registratie.
Nog steeds zie ik nergens waarom dit niet mag. Geen enkel bewijs.

En dat laatste :

https://www.xllease.nl/ve...niet%20aan%20te%20bevelen.

https://www.google.com/se...een+leaseauto+in+december

Nog diverse resultaten, ook hier op tweakers.

Verder zie ik nog wat mooie vreemde verhalen, interim platen? Nou nee, een auto krijgt gewoon direct zijn eigen kenteken.

https://www.rijnwoud.nl/b...ken%20wordt%20aangevraagd.

https://www.auto.nl/blog/kenteken-van-een-nieuwe-auto

Kijk je kunt het vervelend vinden, over dat punt kun je discussiëren en een mening hebben. Maar blijf wel bij de feiten en draag daar bronnen voor aan.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
OmeJoyo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:28:
[...]

Nog steeds zie ik nergens waarom dit niet mag. Geen enkel bewijs.

En dat laatste :

https://www.xllease.nl/ve...niet%20aan%20te%20bevelen.

https://www.google.com/se...een+leaseauto+in+december

Nog diverse resultaten, ook hier op tweakers.

Verder zie ik nog wat mooie vreemde verhalen, interim platen? Nou nee, een auto krijgt gewoon direct zijn eigen kenteken.
Interim platen bedoel ik natuurlijk de groene platen mee voor proefritten etc, die dealers mogen voeren voor de tenaamstelling, maar dat snapte je vast zelf ook wel.

Het zou kunnen dat mijn leasebak dan uit oktober kwam, daar ga ik niet (verder) over in discussie, dat is 17 jaar geleden, dus mogelijk heb je gelijk
https://www.rijnwoud.nl/b...ken%20wordt%20aangevraagd.

https://www.auto.nl/blog/kenteken-van-een-nieuwe-auto

Kijk je kunt het vervelend vinden, over dat punt kun je discussiëren en een mening hebben. Maar blijf wel bij de feiten en draag daar bronnen voor aan.
Ik blijf bij de feiten, en ik zou heel graag mijn gelijk bewijzen, maar dan moet ik mijn VIN opgeven, en daar ben ik niet bereid toe, dus dan geef ik maar een no-contest op, aangezien ik het niet kan bewijzen zonder mijn privacy mogelijkerwijs te compromitteren.

systeem

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

zion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:35:
[...]
Interim platen bedoel ik natuurlijk de groene platen mee voor proefritten etc, die dealers mogen voeren voor de tenaamstelling, maar dat snapte je vast zelf ook wel.

Het zou kunnen dat mijn leasebak dan uit oktober kwam, daar ga ik niet (verder) over in discussie, dat is 17 jaar geleden, dus mogelijk heb je gelijk

[...]
Ik blijf bij de feiten, en ik zou heel graag mijn gelijk bewijzen, maar dan moet ik mijn VIN opgeven, en daar ben ik niet bereid toe, dus dan geef ik maar een no-contest op, aangezien ik het niet kan bewijzen zonder mijn privacy mogelijkerwijs te compromitteren.
Een bron aandragen waarin staat dat het wettelijk niet is toegestaan om een auto pas later te registeren bij de RDW kun je gewoon doen zonder je eigen privacy op te geven. Je zegt keihard dat het verboden is in een eerdere post, maar komt niet met iets waaruit dat blijkt.

Het is niet lastig hoor om gewoon : "oh ik zat ernaast" heb je al regelmatig gedaan in dit topic.

zion in "Het grote Ford topic"

Wat je hier stelt is gewoon niet waar, het is gewoon toegestaan en er zijn vele redenen voor.

Ik vind het gewoon fijn dat als anderen informatie opzoeken op internet dat deze correct is en ontkracht dus ook graag fabels.

[ Voor 4% gewijzigd door OmeJoyo op 04-11-2020 18:49 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
OmeJoyo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:49:
[...]

Een bron aandragen waarin staat dat het wettelijk niet is toegestaan om een auto pas later te registeren bij de RDW kun je gewoon doen zonder je eigen privacy op te geven. Je zegt keihard dat het verboden is in een eerdere post, maar komt niet met iets waaruit dat blijkt.

Het is niet lastig hoor om gewoon : "oh ik zat ernaast" heb je al regelmatig gedaan in dit topic.

Wat je hier stelt is gewoon niet waar, het is gewoon toegestaan en er zijn vele redenen voor.

Ik vind het gewoon fijn dat als anderen informatie opzoeken op internet dat deze correct is en ontkracht dus ook graag fabels.
Ik geef inderdaad normaliter graag een fout toe als ik fout zit, en ik ben dus ook al een tijdje aan het zoeken op het RDW om de passage te vinden waar het onomstotelijk stond te vinden, ik weet namelijk zeker dat ik het zo gelezen heb, en ik zal zeker erkennen als het er anders staat dat ik het fout had.
Tot die tijd dat ik jouw of mijn standpunt heb kunnen ontkrachten blijf ik bij mijn mening, en zodra ik gevonden heb wat ik zoek zal ik het plaatsen of dat in jouw of mijn voordeel is maakt me dan niet uit, ik hou niet van misinformatie, en ik wil al zeker niet de brenger daarvan zijn.

https://nl.vin-info.com/wat-is-vin
https://wetten.overheid.n...-15/#Hoofdstuk5_Afdeling2
https://www.mvwautotechniek.nl/chassisnummer/
https://www.wijkopenautos.nl/magazine/chassisnummer-auto/

RDW:
Bouwjaar 2015
Bouwmaand Januari

Ergo/TL:DR: voordat een auto vrijgegeven wordt voor acceptatie op de openbare weg wordt er een VIN in geslagen, pas daarna mag hij worden toegelaten op de weg, de VIN wordt ingeslagen tijdens het productieproces, na goedkeuring, en kan/mag dus nooit ouder zijn dan de toelating, zo dan misschien genoeg onderbouwt?
GekkeRipper schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:29:
Even uit mijn hoofd. Toelating (of bedoel ik de term goedkeuring?) geldt voor een gehele modelreeks toch? Dus straks voor zeg de Focus 5 gaat Ford naar de RDW met een verse auto en zegt beste rdw we willen graag dat deze compleet nieuwe auto op de weg mag in NL (of EU breed misschien?) en we nemen hem op deze manier in massaproductie. De RDW keurt en laat vervolgens de gehele modelreeks toe. Ford slaat tijdens productie een zelf gegenereerd vin erin. Iedere Focus 5 is dus automatisch toegelaten (of bedoel ik goedgekeurd?) op de weg vanaf de productiedatum.

Het krijgen van een kenteken in NL of welk land dan ook kan veel later dan productie gebeuren. Dat staat bekend als "datum eerste toelating".

Ik heb het voor mijn eigen auto gecontroleerd adhv mijn kenteken bij de rdwi ovi website. Datum eerste toelating is 23-10-2018. Datum eerste afgifte Nederland is 23-10-2018. Ik weet 100% zeker dat de auto niet op 23-10-2018 is geproduceerd, want dat is namelijk de dag dat ik hem nieuw bij de dealer ophaalde en er mee weg reed. Dat betekent dus dat ik op de RDW ovi site de productiedatum niet kan achterhalen.

Is het ook ergens aan de hand van het VIN te controleren? Dan check ik dat voor je.

Ik vind de door de RDW gehanteerde terminologie het er niet makkelijker opmaken.
Waar jij het over hebt is "Datum Eerste Tenaamstelling" (31-10-2018, is eerste aankoopdatum)
De rest van je verhaal houdt wel steek (maar is dan wel heel omslachtig beschreven), dus dat zal ik nog eens gaan nazoeken (of het type specifieke model gelijk staat aan het "bouwjaar" nummer, maar dan nog komt mijn VIN niet overeen, volgens mijn bovenstaande links).
Ondertussen is wat ik zeg zeker geen "fabel", maar ben ik wel (iets) minder zeker van mijn gelijk, ik kom er nog op terug.... (alhoewel mijn "Type" ST2-182 voor het eerst toegelaten is in 2013, dus het lijkt me nog steeds een onwaarschijnlijk verhaal).

[ Voor 50% gewijzigd door zion op 07-11-2020 17:14 ]

systeem

• GekkeRipper
Even uit mijn hoofd. Toelating (of bedoel ik de term goedkeuring?) geldt voor een gehele modelreeks toch? Dus straks voor zeg de Focus 5 gaat Ford naar de RDW met een verse auto en zegt beste rdw we willen graag dat deze compleet nieuwe auto op de weg mag in NL (of EU breed misschien?) en we nemen hem op deze manier in massaproductie. De RDW keurt en laat vervolgens de gehele modelreeks toe. Ford slaat tijdens productie een zelf gegenereerd vin erin. Iedere Focus 5 is dus automatisch toegelaten (of bedoel ik goedgekeurd?) op de weg vanaf de productiedatum.

Het krijgen van een kenteken in NL of welk land dan ook kan veel later dan productie gebeuren. Dat staat bekend als "datum eerste toelating".

Ik heb het voor mijn eigen auto gecontroleerd adhv mijn kenteken bij de rdwi ovi website. Datum eerste toelating is 23-10-2018. Datum eerste afgifte Nederland is 23-10-2018. Ik weet 100% zeker dat de auto niet op 23-10-2018 is geproduceerd, want dat is namelijk de dag dat ik hem nieuw bij de dealer ophaalde en er mee weg reed. Dat betekent dus dat ik op de RDW ovi site de productiedatum niet kan achterhalen.

Is het ook ergens aan de hand van het VIN te controleren? Dan check ik dat voor je.

Ik vind de door de RDW gehanteerde terminologie het er niet makkelijker opmaken.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkeRipper op 05-11-2020 07:51 ]

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Naboo

#WINNING!! DUH!

Vanaf volgende week (mede-) eigenaar van een Ford Fiesta 2020 chrome blue ST Line X hybrid *O*

Plaatje ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://burnsgarages.co.uk/car_images/p1ejsmmtnu1eb6d97s2r1vuuoj04.JPG

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Naboo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:22:
Vanaf volgende week (mede-) eigenaar van een Ford Fiesta 2020 chrome blue ST Line X hybrid *O*

Plaatje ter illustratie.

[Afbeelding]
Mooie bak, wat zijn die wielen nou, ik kan het zelfs ingezoomd niet zien, lijkt 18 inch maar wat voor een banden liggen er dan op, en zijn het all-season of zomerbanden?

systeem

• MoldyInko
Naboo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:22:

Plaatje ter illustratie.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

Wat. Hebben ze nu al Hybrid Fiesta’s? :o
Dat zijn de 125PK versies?

De blauwe is leuk. Heb je winterpakket erop zitten?

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

MoldyInko schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:16:
[...]

Gefeliciteerd!

Wat. Hebben ze nu al Hybrid Fiesta’s? :o
Dat zijn de 125PK versies?

De blauwe is leuk. Heb je winterpakket erop zitten?
Ja, vond het ook wel een geslaagde kleur. Geen winterpakket. En dit is inderdaad een 125pk hybrid Fiesta

Zaterdag ophalen, zal dan wel even eigen foto's maken en posten.
zion schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:14:
[...]
Mooie bak, wat zijn die wielen nou, ik kan het zelfs ingezoomd niet zien, lijkt 18 inch maar wat voor een banden liggen er dan op, en zijn het all-season of zomerbanden?
Volgens mij 18 inch ja. Geen idee welke banden er onder zitten, plaatje is van google. :P

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:50
Dat zijn de standaard 17” ST-line velgen. Standaard lagen daar PS4’s op (weet niet niet of dat bij de 2020 modellen nog zo is overigens).

Flickr | Lego collectie

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Resultaten binnen voor mijn tune sinds vandaag, ik hoopte op 220/225PK met 350NM koppel, het is 225.03PK met 360NM koppel geworden.

Pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5Hr5ekgSLqrPl-XkIXPJ9aPhws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpuMrWPllUNMpQOMyUF45zqy.jpg?f=fotoalbum_large
(221,2HP/0.983=225,03PK)
De vergelijking is overigens tegenover de E95 setting, niet de standaard settings....

[ Voor 7% gewijzigd door zion op 09-11-2020 16:39 ]

systeem

• SniperGuy
Stock is toch 180 oid? Mooie winst is het dan :) , wat kan de bak maximaal aan qua koppel?

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SniperGuy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:21:
Stock is toch 180 oid? Mooie winst is het dan :) , wat kan de bak maximaal aan qua koppel?
Stock = 182PK/270NM koppel, dus is inderdaad een significante bump ;) (Het is de allerbeste bump, vanaf stock, daarna wordt het heel snel heel veel duurder, want dan moet je echt veel gaan veranderen aan de auto, ik zit ook wel erg aan de hoge kant vanwege de volledige intake revisie, stage1 is van 217-230PK en 327-370NM (volgens Revo zelf), en het koppel is dus waarschijnlijk zo hoog vanwege volledige 70MM inlaat, met zo min mogelijk bochten (restricties)....
Vanaf Stage 3 is het pas écht een must (270-300PK/380-420NM) maar met 360NM moet je gewoon een beetje normaal rijden, dus niet in zijn 1 planken, dat geeft toch alleen maar wheelspin, vanaf dat je ongeveer 10km/h rijdt kan je hem vloeren.....

[ Voor 34% gewijzigd door zion op 10-11-2020 16:58 ]

systeem

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wat betreft de discussie van Zion.... Datum eerste toelating: Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld).

Oftewel, gewoon de dag waarop de auto voor het EERST, waar dan ook ter wereld op kenteken wordt gezet.

Zo kan je bijvoorbeeld goed zien of je een importje gekocht hebt.
Bijvoorbeeld: Datum eerste toelating: 10-01-2015 en daarna Datum eerste afgifte Nederland: 31-3-2017, dan weet je dat de auto in 2015 in een ander land ooit op kenteken is gezet en in 2017 naar NL is gekomen.

Zo simpel is het. :s)

En ja, dealers hebben hier ook gekentekende auto's maar dan blijven de data van toelating en afgifte NL hetzelfde, dan veranderd alleen je datum tenaamstelling.
Omdat gekentekende auto's vaak worden gebruikt voor actie modellen en demo's krijg je korting op de aanschafprijs en blijf je fabrieksgarantie houden vanaf de fabrikant op moment dat jij hem koopt.

Daarom willen dealers vaak ook binnen 3 maanden van gekentekende auto's. Grote modellen als een Kuga Vignale, die zetten ze niet zo heel snel op kenteken, want die verkopen ze niet heel snel, daarmee dus het risico van een auto op papier van 6 maanden oud. Dat wil de dealer niet. Als ie wel zo oud is inmiddels, worden ze vaak als occasion aangeboden met extra korting en speciale garantie afspraken.

Mijn Fiesta was ook een net gekentekend model dat voor demo gebruikt zo worden, echter voordat ie demo kon worden, kocht mijn vriendin hem. Maar wel lekker die 6000 euro korting gekregen d:)b

Helder zo? Mooi.

[ Voor 34% gewijzigd door Naboo op 10-11-2020 17:22 ]

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01 20:06
OmeJoyo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:04:
[...]

...

Ik weet niet precies hoe en wat maar toevallig met mijn binnenkort te leveren auto:
(geen Ford :P )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GOif6I8.png

De auto heeft een kenteken (al een tijdje) en een meldcode.
Echter staan er nog geen data in, ook geen datum eerste toelating..
Dit is een leaseauto die eind deze week geleverd wordt.
Naboo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:19:
Wat betreft de discussie van Zion.... Datum eerste toelating: Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld).

Oftewel, gewoon de dag waarop de auto voor het EERST, waar dan ook ter wereld op kenteken wordt gezet.
Zoals te zien klopt dat niet helemaal :+

[ Voor 16% gewijzigd door JvdW op 10-11-2020 23:33 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JvdW schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:31:
[...]

Ik weet niet precies hoe en wat maar toevallig met mijn binnenkort te leveren auto:

[Afbeelding]

[...]

De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassis nummer. Dat is niet zo spannend.

De auto heeft wel een kenteken maar is nog niet op naam gezet, dus heeft nog geen eerste toelating. Volgens mij is dit exact hoe ik het heb uitgelegd en ook zoals op de site van de RDW en andere partijen. :)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

JvdW schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Wat OmeJoyo zegt. Er is wel al een kenteken besteld voor de auto, maar nog niet geregistreerd omdat de auto nog niet op jouw naam/naam leasemaatschappij is gezet.

;)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
Ik zag dat de vraag al vaker langsgekomen was, maar ik ben er nog niet uit. Ik heb een S-Max uit 2015 met Sync2. Nu wil ik Android auto gebruiken, maar dat kan alleen op de Sync3 volgens mij. Kan ik dan gewoon een Sync3 zoeken en deze (laten) inbouwen?

En heeft er iemand ervarring met bedrijven/personen die dit doen?

-

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

SysRq schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:49:
Ik zag dat de vraag al vaker langsgekomen was, maar ik ben er nog niet uit. Ik heb een S-Max uit 2015 met Sync2. Nu wil ik Android auto gebruiken, maar dat kan alleen op de Sync3 volgens mij. Kan ik dan gewoon een Sync3 zoeken en deze (laten) inbouwen?

En heeft er iemand ervarring met bedrijven/personen die dit doen?
Ik heb alleen ervaring met het zelf doen in een Mondeo 2015 en inclusief instellen ben ik wss 2 uur bezig geweest?

Er is veel informatie te vinden op tweakers, de Mondeo Club en de Focus Club.

Als je Apple Carplay wilt zul je ook de USB poorten moeten vervangen, dat was bij mij niet het geval, dus snel klaar. :)

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
Hebben jullie ook de update naar Sync 3.4 gehad?

Enige vreemde: bij het invoeren van de VIN op de site gaf ie aan dat ik eerst de software moet update voordat ik ook de nieuwe kaarten kon downloaden. Dus dat heb ik gedaan. En nu geeft ie aan dat er geen update is.

Heb nog steeds de oude F8 kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 13-11-2020 14:38 ]

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:42
Van de week hield mn keyless entry van mn Focus 2018 er opeens mee op op alle deuren. Afstandsbediening (ook de reserve) werkt nog gewoon dus batterij lijkt ok. Keyless start doet t ook gewoon. Zekering is ook ok. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
dft2 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:27:
Van de week hield mn keyless entry van mn Focus 2018 er opeens mee op op alle deuren. Afstandsbediening (ook de reserve) werkt nog gewoon dus batterij lijkt ok. Keyless start doet t ook gewoon. Zekering is ook ok. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ja, dat is dat hij unpaired is waarschijnlijk, voordat ik onzin ga uitkramen zal ik even gaan zoeken, het is mij ook al 2 keer overkomen, en is een simpele procedure, maar nogmaals, voordat ik poep ga praten zal ik eerst even proberen de juiste link te vinden......

gokken, dus zeker geen fix, het is iets met 3x start/stop knop indrukken, en deuren open/dicht doen op sleutel, zodra ik het gevonden heb zal ik het definitieve antwoord posten, maar misschien dat iemand meer ervaren in deze zaak een beter antwoord kan geven in deze zaak

[ Voor 18% gewijzigd door zion op 13-11-2020 15:43 ]

systeem

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:22
Wellicht een lage accuspanning? Bij mij doet ie het ook niet als ie een tijd stil heeft gestaan, of alleen bij de bestuurdersportier. Na een tijdje rijden weer werkend. Zelfde auto overigens

Cities aren't loud, cars are loud

• dft2
zion schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:31:
[...]

Ja, dat is dat hij unpaired is waarschijnlijk, voordat ik onzin ga uitkramen zal ik even gaan zoeken, het is mij ook al 2 keer overkomen, en is een simpele procedure, maar nogmaals, voordat ik poep ga praten zal ik eerst even proberen de juiste link te vinden......
Zou keyless start dan eigenlijk ook niet moeten werken?

• dft2
FunkyBro schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:38:
[...]

Wellicht een lage accuspanning? Bij mij doet ie het ook niet als ie een tijd stil heeft gestaan, of alleen bij de bestuurdersportier. Na een tijdje rijden weer werkend. Zelfde auto overigens
Wordt nu wel weer redelijk wat mee gereden, dan zou de accu echt kapot moeten zijn. Zou kunnen natuurlijk.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
dft2 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:40:

Zou keyless start dan eigenlijk ook niet moeten werken?
Goed punt, als hij unpaired is zou dat niet mogen werken.

De accu is ook niet stuk, anders zou je niet kunnen starten, als accu echt kapot is dan start de auto niet, accu is nodig voor start-motor, geen accu is geen start-motor, is geen (rijdende) auto. Een sleutel die niet werkt is of een lege batterij van de sleutel, of een sleutel die un-paired is van de auto.....
@dft2 heeft net (iig aannemelijk) gemaakt dat zolang de sleutel nog steeds de auto gestart krijgt, er geen sprake kan zijn van unpairing, gezien de auto "key-less" is (dus met start-stop knop/systeem) blijft er een enigma over....

Ik ga even iets compleet theoretisch en niet onderbouwd zeggen...... heb je recentelijk een update gekregen voor je systeem, ik moest na mijn update namelijk alles opnieuw instellen, zelfs de meest basale dingen.....

Dat is alle speculatie die ik kan geven, helaas geen feiten.....

systeem

• GekkeRipper
Storingsbron in de buurt? Op locatie of een die je bij je hebt?

• dft2
zion schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:52:
[...]

Goed punt, als hij unpaired is zou dat niet mogen werken.

De accu is ook niet stuk, anders zou je niet kunnen starten, als accu echt kapot is dan start de auto niet, accu is nodig voor start-motor, geen accu is geen start-motor, is geen (rijdende) auto. Een sleutel die niet werkt is of een lege batterij van de sleutel, of een sleutel die un-paired is van de auto.....
@dft2 heeft net (iig aannemelijk) gemaakt dat zolang de sleutel nog steeds de auto gestart krijgt, er geen sprake kan zijn van unpairing, gezien de auto "key-less" is (dus met start-stop knop/systeem) blijft er een enigma over....

Ik ga even iets compleet theoretisch en niet onderbouwd zeggen...... heb je recentelijk een update gekregen voor je systeem, ik moest na mijn update namelijk alles opnieuw instellen, zelfs de meest basale dingen.....

Dat is alle speculatie die ik kan geven, helaas geen feiten.....
Heeft wel net een beurt gehad. Na de beurt werkte het nog (tenminste, het is me toen niet opgevallen). Ik weet niet of er iets is geupdate.. Ik zal de garage maar eens bellen.
Pagina: 1 ... 93 ... 140 Laatste