Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 84 ... 136 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

Darks schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Hele mooie wagen, ook met die kleur. Dit is zo ongeveer de volgende Ford die ik zou kopen.

Lukt het wat met de 1.0 motor? Wij hebben deze in onze Ford Fiësta, prettig om mee te rijden. Maar een Focus wagon zal toch wel wat zwaarder zijn om vooruit te stuwen?

Verder wens ik je veel plezier er mee, Ik heb al jaren een Focus en het rijgedrag alleen al is voldoende om mij te binden aan dit model. :9
Zelf de 125pk benzine net binnen. Valt me niet tegen... Maar goed, kom vanuit een Mondeo 120pk diesel, dus alles is relatief :+

Alleen even wennen dat als ik wil, ik gewoon kan doorvloeren en lekker in toeren kan klimmen als het moet... Na ruim 10 jaar dieselen is dat wel even een dingetje (net als het hele lichte koppelingspedaal)....

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
ErikG2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:34:
[...]

Zo had ik nog niet bekeken. Ik ging er van uit dat een accupool loshalen geen kwaad kan maar goed je hebt gelijk dat het hoort te werken, ben ik het helemaal mee eens. Het is geen oud barrel wat we hebben gekocht. Staat ook pas 58000 op de teller dus het moet gewoon werken!
Maar ben nog wel steeds benieuwd of meer mensen het herkennen.

Edit: we hebben ook nog 6 maanden Bovag garantie, dus als de accu niet helemaal lekker meer is moet deze gewoon op de garantie vervangen worden.
Klinkt als load shedding. Eerst gaat voorruitverwarming. Daarna achterruit en stoelverwarming en nog wat dingen geloof ik. Nieuwe accu+BMS reset zou de trick moeten zijn. Zeker met 8dkm pj zal die accu nu aardig verrot zijn mocht die nog nooit vervangen zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Wel opletten, onder garantie plaatsen ze er vaak een andere niet nieuwe accu in.

Als je veel korte ritjes maakt en dus vaker start dan kun je beter iets meer uitgeven en er een tractie accu in laten zetten welke ze ook voor auto's met start/stop gebruiken. (is 30 euro meer o.i.d.)
Heb je ook meteen meer reserve in de winter voor je vooruit verwarming etc, gaat daarnaast ook iets langer mee (uiteindelijk is het goedkoper)

Als ze het onder garantie gaan vervangen kun je ook altijd vragen wat de meerprijs is...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:47
fast-server schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:39:
Wel opletten, onder garantie plaatsen ze er vaak een andere niet nieuwe accu in.

Als je veel korte ritjes maakt en dus vaker start dan kun je beter iets meer uitgeven en er een tractie accu in laten zetten welke ze ook voor auto's met start/stop gebruiken. (is 30 euro meer o.i.d.)
Heb je ook meteen meer reserve in de winter voor je vooruit verwarming etc, gaat daarnaast ook iets langer mee (uiteindelijk is het goedkoper)

Als ze het onder garantie gaan vervangen kun je ook altijd vragen wat de meerprijs is...
Jim423 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:57:
[...]

Klinkt als load shedding. Eerst gaat voorruitverwarming. Daarna achterruit en stoelverwarming en nog wat dingen geloof ik. Nieuwe accu+BMS reset zou de trick moeten zijn. Zeker met 8dkm pj zal die accu nu aardig verrot zijn mocht die nog nooit vervangen zijn.
Vandaag deed de voor en achterruitverwarming het wel. Vraag me af of het spanningsniveau van de accu te laag is geweest door het lange stilstaan bij de garage. De accu is doorgemeten voor ik de aankoop deed en daar was niks vreemds mee. Morgenochtend gaan we het weer proberen, kijken wat er gebeurt.
Gekke is dat de stoelverwarming wel meteen werkte, die had ik nog uitgeprobeerd met de proefrit nl.

Accu voor start/stop zit er als het goed is al in aangezien er een start/stop systeem in zit.

Verder wel een superbakkie die Fiesta! Mede door het enthousiasme in dit topic voor de Fiesta gegaan, nu ben ik net zo enthousiast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
fast-server schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:39:
De accu doet niets voor je voorruitverwarming. Die is geblocked als de motor uit is. Alleen als de accu te ver ontladen is gaat de PCM aan load shedding doen. Een AGM accu is sowieso wel een pré met start-stop.
ErikG2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:59:
Vandaag deed de voor en achterruitverwarming het wel. Vraag me af of het spanningsniveau van de accu te laag is geweest door het lange stilstaan bij de garage.
Dat kan. Het is niet alleen het spanningsniveau vd alternator maar ook het S.O.C. percentage van de accu waar de PCM naar kijkt. Als de auto langere tijd heeft stilgestaan (en misschien paar keer de accu plat heeft gehad...) duurt dit even voordat dit weer is ingeleerd. Als je vanaf nu geen problemen meer hebt kun je het wel zo laten denk ik. Alle exacte parameters staan in Ford ETIS mocht je daar nog geïnteresseerd in zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
De verwarming deed het weer niet vanmorgen, dus is er wel degelijk iets met de accu. We gaan morgen naar de garage en dan lossen ze het maar op :)

Bedankt voor de hulp.

Edit: vanmorgen toen ik naar de garage wilde rijden deed alles het zoals het hoort. Dus ik denk toch een kwestie van een aantal ritten maken om de accu bij te laden. We houden het in ieder geval in de gaten (we hebben 6 maanden garantie dus we hebben nog even de tijd).
Jim423 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:26:
[...]
Dat kan. Het is niet alleen het spanningsniveau vd alternator maar ook het S.O.C. percentage van de accu waar de PCM naar kijkt. Als de auto langere tijd heeft stilgestaan (en misschien paar keer de accu plat heeft gehad...) duurt dit even voordat dit weer is ingeleerd. Als je vanaf nu geen problemen meer hebt kun je het wel zo laten denk ik. Alle exacte parameters staan in Ford ETIS mocht je daar nog geïnteresseerd in zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door ErikG2 op 22-01-2020 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik zou de garage even vragen om een BMS reset. Je kan het ook zelf proberen door de handelingen te verrichten stukje bovenstaand, geen idee of dat ook werkt op jouw specifieke auto. Stel de PCM denkt nu dat de S.o.C. 90% is, maar deze is in werkelijkheid 30% dan gaat dat niet zomaar snel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
pjottum schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Niet aan beginnen, een auto uit 2013 die je net gekocht hebt hoort dit gewoon te doen en dus hoort de garage dit te fixen. Stel dat je door je eigen bij elkaar gegooglede oplossingen je accu* sloopt, wat dan?

* Oh, trouwens, zou kunnen dat je accu niet helemaal goed meer is, dan vallen er ook systemen uit heb ik gemerkt (start stop stopt). Laat ze die ook doormeten als je er toch bent. Zullen ze niet leuk vinden, want accus == duur.
Accu losmaken voor 10 min heeft geen schadelijke gevolgen hoor. Hooguit dat je ECU weer wat in moet leren mbt motor-management, maar dat doet hij automatisch. Je radio misschien iets en dat soort dingen. Verder moet dat gewoon kunnen.
Tevens heb ik zelf een Focus en met een slechte accu krijg je dit soort dingen zeker wel. Ik zou persoonlijk het even aankijken, maar anders gewoon een nieuwe erin zetten. 120 euro online heb je er 1 thuis, vervang je hem zelf en doe je reset dat er een nieuwe accu in is gekomen. Weet je wel zeker dat je die niet meer hoeft te vervangen voorlopig.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ewivis schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Accu losmaken voor 10 min heeft geen schadelijke gevolgen hoor. Hooguit dat je ECU weer wat in moet leren mbt motor-management, maar dat doet hij automatisch. Je radio misschien iets en dat soort dingen. Verder moet dat gewoon kunnen.
Tevens heb ik zelf een Focus en met een slechte accu krijg je dit soort dingen zeker wel. Ik zou persoonlijk het even aankijken, maar anders gewoon een nieuwe erin zetten. 120 euro online heb je er 1 thuis, vervang je hem zelf en doe je reset dat er een nieuwe accu in is gekomen. Weet je wel zeker dat je die niet meer hoeft te vervangen voorlopig.
Ja, maar dan mis je mijn punt: @ErikG2 heeft de auto pas een week (?) dus dan moet je niet zelf gaan uitzoeken, dan moet de garage dat fixen want je hebt niet voor niks garantie. Als je wel gaat proberen en je maakt het ondanks al onze goede adviezen en bedoelingen kapot, dan kan de garage je ook niet helpen natuurlijk. Als die accu vervangen moet worden mag de garage dat doen; je kan verwachten dat die auto soort van aan de verwachtingen voldoet, je kan niet aan de consument vragen die accu door te meten (en te weten wat dat dan betekend) voor hij de auto koopt.

Verder heb je gelijk hoor!!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
pjottum schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Ja, maar dan mis je mijn punt: @ErikG2 heeft de auto pas een week (?) dus dan moet je niet zelf gaan uitzoeken, dan moet de garage dat fixen want je hebt niet voor niks garantie. Als je wel gaat proberen en je maakt het ondanks al onze goede adviezen en bedoelingen kapot, dan kan de garage je ook niet helpen natuurlijk. Als die accu vervangen moet worden mag de garage dat doen; je kan verwachten dat die auto soort van aan de verwachtingen voldoet, je kan niet aan de consument vragen die accu door te meten (en te weten wat dat dan betekend) voor hij de auto koopt.

Dank u mensen! Ik ga het nog even aankijken. Alles werkt naar behoren momenteel. Na het weekend kijk ik het ook weer even aan. Mocht toch de accu slecht blijken te zijn valt dat onder de Bovag garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
pjottum schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Ik snap je ook wel hoor, maar soms is zelf even wat ernaar kijken/doen minder moeite dan gebruik maken van je garantie. Sowieso weet je dan zeker dat de goede accu erin zit en hij goed vast zit etc.
Kom dikwijls prutsers tegen 8)7

Je hebt zeker niet voor niks garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 12:44
superbassie schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:09:
Laatste tank bijna 1 op 10 gereden op E95 E10.
Heb de ST nu afgevuld met Excellium 98 E5. Dat het soepeler rijdt merk je al snel (maar dat doet RON98 al gauw bij dit soort auto's denk ik).
Ben nu dus nog benieuwd wat het verbruik doet bij normaal rijden. :*)
Tank leeg gereden met E5, verbruik...nog steeds bijna 1 op 10. :+ Maar we proberen het nog een keer.
Het rijden en de prestaties zijn wel duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
superbassie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:12:
[...]

Tank leeg gereden met E5, verbruik...nog steeds bijna 1 op 10. :+ Maar we proberen het nog een keer.
Het rijden en de prestaties zijn wel duidelijk beter.
Verbruik zal wel niet heel veel beter worden. Het rijdt bij mijne wel soepeler en is ook bewezen met dyno's dat het zeker uitmaakt of je 95 of 98 tankt. Scheelt zo 15pk en 30nm koppelen ofzo.
Ik heb een niet getunede 182pk 1.6 ecoboost welke 195pk en 298nm koppel doet op de dyno met 98 erin.
Hij pakt ook lekkerder en soepeler op. Sowieso is E5 volgens mij ook op termijn beter voor turbo-motoren. Maar goed, ieder zn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13

JB

Cédric roelt!

djidee schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:36:
[...]

Zelf de 125pk benzine net binnen. Valt me niet tegen... Maar goed, kom vanuit een Mondeo 120pk diesel, dus alles is relatief :+
Hoe bevalt dat? Ik rijd nu ook een Mondeo maar oogde me allemaal toch wat minder qua afwerking in de Focus. Hoe is het comfort in het C segment komende vanaf de Mondeo en waarom ben je niet in D segment gebleven?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

JB schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:33:
[...]

Hoe bevalt dat? Ik rijd nu ook een Mondeo maar oogde me allemaal toch wat minder qua afwerking in de Focus. Hoe is het comfort in het C segment komende vanaf de Mondeo en waarom ben je niet in D segment gebleven?
Eigenlijk prima.

De nieuwe Focus is een enorme sprong voorwaarts ten opzichte van de vorige Focus.
Afwerking, stilte etc is allemaal beter. Auto is behoorlijk ruim, alleen de breedte is eigenlijk wennen. En het lichtere stuurwerk. En een 3cilinder turbo benzine ipv die diesel. Maar zo'n blokje kende ik al van de Fiesta van mijn vrouw (maar dan 100pk)... Dus verrassend is het allemaal niet. Maar rijden = ervaren. Vind hem op de snelweg wel behoorlijk spoorvast, iets minder dan de Mondeo, maar bv met de harde wind is hij koersvaster dan ik verwacht had.

En laten we eerlijk zijn, het uiterlijk van de Mondeo (voor de facelift, want die vind ik niet zo geslaagd (met je chromenstrip op je kont :X ) is best tijdloos, maar onderhuids en van binnen vind ik dat de jaren al wel hard gingen tellen hoor :o

D segment is domweg de prijs. Mondeo was onze standaard auto voor mijn niveau maar die was te duur geworden (WLTP etc), daar is geen nieuwe voor terug gekomen. De Focus is dat nog altijd voor het niveau eronder. 2 jaar, redelijk uitgerust, dikke prima.

Het andere alternatief wat ik vrij sterk in mijn hoofd heb is de V60 (ik kom altijd bij Ford of Volvo uit), maar dat gat in prijs is nu even te fors. Over 2 jaar wellicht niet meer. En kan ik mbt elektrificatie enzo de kat ook nog even uit de boom kijken, want de Focus is 2 jaar, zelf een auto kiezen is 4 jaar. Dus prima tussenoplossing zo O+

[ Voor 6% gewijzigd door djidee op 23-01-2020 14:43 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

djidee schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Eigenlijk prima.

De nieuwe Focus is een enorme sprong voorwaarts ten opzichte van de vorige Focus.
Afwerking, stilte etc is allemaal beter. Auto is behoorlijk ruim, alleen de breedte is eigenlijk wennen. En het lichtere stuurwerk. En een 3cilinder turbo benzine ipv die diesel. Maar zo'n blokje kende ik al van de Fiesta van mijn vrouw (maar dan 100pk)... Dus verrassend is het allemaal niet. Maar rijden = ervaren. Vind hem op de snelweg wel behoorlijk spoorvast, iets minder dan de Mondeo, maar bv met de harde wind is hij koersvaster dan ik verwacht had.

En laten we eerlijk zijn, het uiterlijk van de Mondeo (voor de facelift, want die vind ik niet zo geslaagd (met je chromenstrip op je kont :X ) is best tijdloos, maar onderhuids en van binnen vind ik dat de jaren al wel hard gingen tellen hoor :o

D segment is domweg de prijs. Mondeo was onze standaard auto voor mijn niveau maar die was te duur geworden (WLTP etc), daar is geen nieuwe voor terug gekomen. De Focus is dat nog altijd voor het niveau eronder. 2 jaar, redelijk uitgerust, dikke prima.

Het andere alternatief wat ik vrij sterk in mijn hoofd heb is de V60 (ik kom altijd bij Ford of Volvo uit), maar dat gat in prijs is nu even te fors. Over 2 jaar wellicht niet meer. En kan ik mbt elektrificatie enzo de kat ook nog even uit de boom kijken, want de Focus is 2 jaar, zelf een auto kiezen is 4 jaar. Dus prima tussenoplossing zo O+
Ja ik zit met eenzelfde uitdaging. Geen must maar leasebudget voorziet ruim. Als je het eenmaal gewend bent... Trucje wat ik fiscaal heb uit kunnen halen met mijn huidige Mondeo (Titanium met Business, XPack etc), gaat nu gewoonweg niet meer lukken. Ik rijd die Mondeo op kenteken voor 35K :7 alleen die ga ik niet nog een keer 4 jaar rijden, das gewoon back to the future met een 2012 basis...

Op basis van sturen kom ik oa ook bij Mazda, rijgedrag is echt zo top bij Ford! Een V60 schiet helemaal door het dak fiscaal gezien, geen zin om daarvoor zoveel bijtelling neer te gaan leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 23-01-2020 14:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Precies dat, Mondeo was fiscaal 36k geloof ik... Mazda zit bij ons niet de regeling, de 6 is mooi.

Heb nog een Focus ST-line 182 pk en full options laten berekenen (100e in maand duurder dan Mondeo) , maar ja 4 jaar, of 2 jaar std titanium (en 60e in maand goedkoper) en dan toch wat anders...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

djidee schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:02:
Precies dat, Mondeo was fiscaal 36k geloof ik... Mazda zit bij ons niet de regeling, de 6 is mooi.

Heb nog een Focus ST-line 182 pk en full options laten berekenen (100e in maand duurder dan Mondeo) , maar ja 4 jaar, of 2 jaar std titanium (en 60e in maand goedkoper) en dan toch wat anders...
Ja als je die Focus maar 2 jaar rijd, dan wordt de situatie heel anders. Dan zijn we aan de waterstof ipv al die gekke accu auto's :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:48
Eerste tankbeurt gehad met de Fietstas, 24 liter op 398km met E10. Tankmeter lijkt dus iets af te wijken, die stond gister toen ik m parkeerde precies op halfvol... Nu valt 6.1 liter per 100km me eerlijk gezegd best mee, komt dicht bij het gemiddelde verbruik volgens fabrieksopgave (5.7L/100km gecombineerd) :Y Daarnaast staat de ECC standaard aan en rijd ik niet helemaal volgens "het nieuwe rijden".
Ook meteen het gemiddelde brandstofverbruik gereset, al had ik dat misschien beter voor m'n volgende woon-schoolrit kunnen doen. Dat kleine stukje tankstation-thuis is ie nou niet bepaald zuinig O-)

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 23-01-2020 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-06 20:01

Fustje

Koel bewaren

Ford Focus

Al sinds April 2019 zeer tevreden bestuurder van deze prachtige Ford Focus ST-line business wagon met de 182pk 1.5 benzine onder de kap. Eerst nog bezorgd of ie niet te laag zou zijn met het sportonderstel, maar hij kan drempels prima de baas en wát pakt ie de bochten lekker. Verder compleet aangekleed, ik meen dat ik alleen de leer beklede stoelen optie niet had aangevinkt. Met de visuele optiepakketten en de 18"ers is ie dan ook gewoon echt het allermooist.
En de B&O die icm spotify elke dag weer een grote glimlach op m'n gezicht tovert. :*)

Met een 1500kg zware caravan erachter komt ie wel moeilijk uit de startblokken, maar ik ben dan ook verpest met een 2.0 diesel @ 150pk Mondeo die ik hiervoor had, en een 2.0 diesel @ 182pk Hyundai IX35 dáárvoor. Voor die paar dagen per jaar niets te klagen dus, want als ie eenmaal rijdt, rijdt het prima. :)

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik vind de koppeling etc. van die 1.0 zo vreselijk wennen. Aangrijpingspunt is anders. Beetje te licht voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb geen koppeling in mijn 1.0, héérlijk :9

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

JB schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Ja als je die Focus maar 2 jaar rijd, dan wordt de situatie heel anders. Dan zijn we aan de waterstof ipv al die gekke accu auto's :+
Mwah, dat denk ik niet...

Maar is er op accugebied veel meer keus (Polestar 2, XC40, Ford E-Mustang etc) en doorontwikkeld. Nog los van eventueel beleidsmatige keuzes die in het haagse gemaakt worden om toch de uitstoot verder te drukken. En wellicht dat zo'n T6hybrid aandrijflijn in een V60 dan wat gunstiger uitpakt (of ik hier thuis de productowner meer overtuigd heb :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door djidee op 24-01-2020 11:38 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

djidee schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Mwah, dat denk ik niet...

Maar is er op accugebied veel meer keus (Polestar 2, XC40, Ford E-Mustang etc) en doorontwikkeld. Nog los van eventueel beleidsmatige keuzes die in het haagse gemaakt worden om toch de uitstoot verder te drukken. En wellicht dat zo'n T6hybrid aandrijflijn in een V60 dan wat gunstiger uitpakt (of ik hier thuis de productowner meer overtuigd heb :+ )
Enige boeiende voor mij is een hybride ivm lagere BPM. Die E-hokken zijn allemaal onpraktisch, ik moet kunnen laden ipv laden! :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Heb me de afgelopen tijd eens verdiept in de nieuwe Focus.
Heb nu inmiddels een offerte laten opstellen met daarin een ST LINE Business 1.5 150 PK Benzine
Met Designpack 2 en Style pack oogt hij toch wel heel anders dan de 'standaard' gesmoelde versie.

Nu staat in m'n offerte de kleur Blue Panther, echter twijfel ik hier heel erg over.
Heeft iemand wellicht representatief beeldmateriaal (mag ook van de Vignale). Het lijkt me echt zo'n kleur die compleet anders kan zijn indien het daglicht anders is? (veel /weinig zon).

Dank alvast

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
dreameater schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:25:
Heb nu inmiddels een offerte laten opstellen met daarin een ST LINE Business 1.5 150 PK Benzine
Met Designpack 2 en Style pack oogt hij toch wel heel anders dan de 'standaard' gesmoelde versie.

Nu staat in m'n offerte de kleur Blue Panther, echter twijfel ik hier heel erg over.
Heeft iemand wellicht representatief beeldmateriaal (mag ook van de Vignale). Het lijkt me echt zo'n kleur die compleet anders kan zijn indien het daglicht anders is? (veel /weinig zon).

Dank alvast
Ik heb er een paar keer van deze kleur zien rijden.
Om eerlijk te zijn vind ik ‘m te uitsprekend.

Staat mooi, dat niet maar het zou mij teveel opvallen.
Ik zou voor meer veilige kleuren gaan zoals grijs.

Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

MoldyInko schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Ik heb er een paar keer van deze kleur zien rijden.
Om eerlijk te zijn vind ik ‘m te uitsprekend.

Staat mooi, dat niet maar het zou mij teveel opvallen.
Ik zou voor meer veilige kleuren gaan zoals grijs.

Maar dat is mijn mening.
Weet je zeker dat je de goede kleur voor ogen hebt?
Desert island blue is de opvallende kleur blauw die jullie waarschijnlijk bedoelen.
Panther Blue is de metallic donkerblauw lak die érg dicht bij zwart ligt. (voorheen alleen beschikbaar op de vingnale en nu ook op de focus en de Puma.

Panther Blue:
Afbeeldingslocatie: https://www.fordeumedia-c.ford.com/nas/gforcenaslive/nld/cge09/yyt/images/resize767xnldcge09yytbs-hcvs-d1acmaa(a)(a)pn3jv_21_0.png

Desert island blue:
Afbeeldingslocatie: https://origin-resizer.images.autoexposure.co.uk/AETA81438/AETV66863217_1b.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door dreameater op 25-01-2020 13:43 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
^ Gaat idd om de laatste foto. Excuus.
Blue Panther nog niet gezien. ;)

Ik hou mijn ogen open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb die kleur nog niet op de focus in het echt gezien.

Lijkt misschien een beetje op de kleur die een oude fiesta van me had. Ik vond het in het begin een erg toffe kleur, maar na een paar jaartjes was ik het echt wel zat.

https://images.app.goo.gl/UbJTGpPFWPsKgEDP8
(Niet mijn oude Fiesta, maar wel de kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dank @Nullifiel dat lijkt er inderdaad behoorlijk veel op. Alsnog vind ik het lastig om 'door' zaken heen te kijken als : andere (donkere) wielen en wellicht minder chrome lijsten.

Wat je zegt over het in het begin gek zijn van een kleur en er daarna op uitgekeken raken lijkt me heel normaal. Ik weet in ieder geval zeker dat ik geen zwart meer wil of saai zakelijk grijs. Heb nu eindelijk een werkgever waar ik iets exotischer kleuren mag configureren, dan moet ik die kans ook pakken! ;)

Ik ga toch maar eens kijken of een dealer nog wat in het echt heeft staan.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Dank alvast
Wellicht dealer opzoeken die heeft hem staan... Weet niet waar je huis woont, maar als ik zo even scroll kom ik uit op de volgende 2 dealers, mogelijk niet erg dichtbij dus...
- Breda, in STline trim ( https://www.autoscout24.n...19-99ec09c9ea9b?cldtidx=4 )
- Leeuwarden, in STline trim ( https://www.autoscout24.n...da-963b96672aab?cldtidx=6 )

Zoekopdracht
https://www.autoscout24.n...age=1&cy=NL&atype=C&ac=0&

Best bijzondere kleur, meer grijs/blauw dan blauw, maar ook weer wat anders dan wit/zwart/grijs of die fel blauwe

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 25-01-2020 21:05 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
De radio (TravelPilot FX) en Cruise Control van mijn Mondeo uit 2006 is er opeens mee gestopt en doet helemaal niets meer. Ik dacht aan een zekering maar na het vervangen (twee verschillenden geprobeerd) is het probleem er nog steeds.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Vind het ook wel toevallig dat beide units het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

djidee schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Wellicht dealer opzoeken die heeft hem staan... Weet niet waar je huis woont, maar als ik zo even scroll kom ik uit op de volgende 2 dealers, mogelijk niet erg dichtbij dus...
- Breda, in STline trim ( https://www.autoscout24.n...19-99ec09c9ea9b?cldtidx=4 )
- Leeuwarden, in STline trim ( https://www.autoscout24.n...da-963b96672aab?cldtidx=6 )

Zoekopdracht
https://www.autoscout24.n...age=1&cy=NL&atype=C&ac=0&

Best bijzondere kleur, meer grijs/blauw dan blauw, maar ook weer wat anders dan wit/zwart/grijs of die fel blauwe
Ahhh dan toch een flink andere kleur dan mn oude fiesta.
Ik vind dat donkergrijsblauwe wel erg mooi als ik de autoscoutfoto’s zo zie :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand nog een tip voor een onderdelencatalogus? Meeste wat ik online vind is voor de US (daar hebben ze de Mk8 Fiesta niet) of is outdated. Heb een onderdeel op de achtervloer gevonden (jawel).. Zou graag weten waar die hoort. :+

H1BB-A617D02 lijkt het onderdeelnummer te zijn.

Edit: vandaag ff gezocht en gevonden. Is de afdekdop voor de achterkant van de stoelrails.

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 26-01-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:33
Het bestuurdersraam van onze Fiesta MK8 is compleet willekeurig geworden. Vaak niet open of niet reageren op de knop in de deur, bij dicht doen gaat hij soms een beetje open. Lijkt wel alsof hij denkt dat er iets tussenzit.

Woensdag voor zijn 30.000km eerste beurt geweest, daarvoor nooit last van gehad. Geen idee wat er gebeurd is :?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:27
Misschien de raam(module) even opnieuw inleren. Misschien is de accu los geweest. Ik weet niet of die procedure in de handleiding van de auto staat.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

hansvk schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:32:
Misschien de raam(module) even opnieuw inleren. Misschien is de accu los geweest. Ik weet niet of die procedure in de handleiding van de auto staat.
Wat ik nog wel eens ben tegengekomen is 15 tot 30 seconden het raam omhoog doen en de knop ingedrukt houden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Probleem is dat hij soms überhaupt niet reageert. Dat inleren reageert hij niet op.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Vriend van me heeft dat ook gehad met z'n 2018 Fiesta, dat bleek de raammotor te zijn...

Mag mijn voorruit ook al laten vervangen, schiet net een "levensgenieter" voor me die een steentje richting de voorruit schoot... Leken 2 sterretjes naast mekaar, maar deed net de deur dicht en toen scheurde 'ie door -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb een Focus Wagon 2004. Nu doet het achterlicht het wel, maar rechtsachter doet hij het niet bij het remmen. Hij staat dus wel aan als ik de gewone verlichting aan heb.

Wie weet welk lampje ik nodig heb en of het lastig is om dit te vervangen? En wélke ik moet vervangen, zitten er meerdere in neem ik aan

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
@Christiano007 Éénmaal P21/5W is dat uit m'n hoofd, die heeft als het goed is een dubbele functie (rem en gewoon licht). Je kan als je je achterlicht er uit hebt kijken welke er aan de andere kant brand met je stadslicht aan :Y

Lamp zit vast met 2 vleugelmoeren dacht ik, eentje onderaan achter een stoffen klepje en eentje boven achter een kunststof klepje.

EDIT: Dat is voor het model vanaf 2004 zie ik nu, dacht dat de oude er eerder uit was gegaan... Lampje blijft hetzelfde, maar hoe je de unit er uit moet halen weet ik dan niet :X

[ Voor 19% gewijzigd door NLDViane op 28-01-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Weet iemand van welk materiaal de standaard automatten worden gemaakt van de FF 2010? Ik moet ze nu wel vervangen, geen idee of dit polyproplylen is of polyamide. Als er amper verschil is kan ik net zo goed de eerstgenoemde kiezen...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
NLDViane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:53:
Vriend van me heeft dat ook gehad met z'n 2018 Fiesta, dat bleek de raammotor te zijn...
Als dat het is wordt het bij voorbaat al een discussie met de Ford dealer. Ben niet zo tevreden eigenlijk, bij vorige auto ook al mindere ervaringen. Auto is van 18 januari 2018, dus dan zou die 7 dagen uit garantie zijn ten tijde van melding van het probleem bij ze. Persoonlijk vind ik het belachelijk als de motor van het raam nu al de geest geeft. We gaan het zien.

Gekke is wel dat hij het altijd doet als hij net gestart is. Meestal pas de 2e keer of 3e keer dan gaat hij raar doen. Als je dan ook dicht wil doen, gaat hij een stuk naar beneden. Alsof hij denkt dat er iets tussen zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Ophidian schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:38:
[...]

Als dat het is wordt het bij voorbaat al een discussie met de Ford dealer. Ben niet zo tevreden eigenlijk, bij vorige auto ook al mindere ervaringen. Auto is van 18 januari 2018, dus dan zou die 7 dagen uit garantie zijn ten tijde van melding van het probleem bij ze. Persoonlijk vind ik het belachelijk als de motor van het raam nu al de geest geeft. We gaan het zien.

Gekke is wel dat hij het altijd doet als hij net gestart is. Meestal pas de 2e keer of 3e keer dan gaat hij raar doen. Als je dan ook dicht wil doen, gaat hij een stuk naar beneden. Alsof hij denkt dat er iets tussen zit :?
Ben het persoonlijk met je eens, maar voor dat soort zaken ben je echt aangewezen op coulance want ze zijn je niks meer verplicht helaas...
Of je moet kunnen aantonen dat het probleem al aanwezig was in de garantieperiode, dan wordt het verhaal weer anders.

Ook wel apart dat ie dus de eerste keer wel open en dicht wilt, maar daarna niet meer. Kan dan ook iets kleins zijn als een aansluiting die te veel weerstand biedt na gebruik. Scheen bij de MK7 nog wel eens te gebeuren met bepaalde massa-aansluitingen die de meest rare storingen/problemen gaven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ford heeft een aantal kleuren zo gemaakt dat ze er op camera heel anders uitzien dan in het echt, en dat het omgevingslicht veel invloed heeft op de kleur. Ik rij met Dark Mulberry rond. Op een heldere dag is de auto aubergine, als de zon direct op de auto staat neigt het naar paars-metallic, als het bewolkt is is de auto zwart, en de straatverlichting haalt een blauw-paarse gloed naar boven. Dus het hangt van het licht af. En camera's hebben moeite met die kleur vast leggen. Op elke foto ziet dark mulberry er anders uit.

Ik zou in het echt gaan kijken en als het kan, probeer de auto te bekijken onder verschillende lichtomstandigheden. Dus binnen bij de dealer onder TL verlichting, buiten met zon/bewolkt. Grote kans dat er een hele andere kleur ontstaat.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Blue Wave is afhankelijk van omgevingslicht ook ergens tussen groen en blauw in.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:43

amphora

Websites & Fotografie

Mijn Ruby Red fiesta is in de zon ook veel mooier

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
NLDViane schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:10:
[...]

Ben het persoonlijk met je eens, maar voor dat soort zaken ben je echt aangewezen op coulance want ze zijn je niks meer verplicht helaas...
Of je moet kunnen aantonen dat het probleem al aanwezig was in de garantieperiode, dan wordt het verhaal weer anders.

Ook wel apart dat ie dus de eerste keer wel open en dicht wilt, maar daarna niet meer. Kan dan ook iets kleins zijn als een aansluiting die te veel weerstand biedt na gebruik. Scheen bij de MK7 nog wel eens te gebeuren met bepaalde massa-aansluitingen die de meest rare storingen/problemen gaven
Sta nu bij de Ford dealer. Voordat ik naar binnen ging weer het probleem dat hij naar beneden ging alsof er iets tussen zit. Monteur kijkt mee en hij gaat tien keer normaal open en dicht |:(

Ze zijn hem nu aan het uitlezen.

Raammodule defect, 343 euro... Coulance bij Ford is aangevraagd, ben benieuwd. Indien geen coulance is het laatste er nog niet over gezegd. Vind het een absurd defect voor zo’n jonge auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Ophidian op 29-01-2020 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Ophidian schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Sta nu bij de Ford dealer. Voordat ik naar binnen ging weer het probleem dat hij naar beneden ging alsof er iets tussen zit. Monteur kijkt mee en hij gaat tien keer normaal open en dicht |:(

Ze zijn hem nu aan het uitlezen.

Raammodule defect, 343 euro... Coulance bij Ford is aangevraagd, ben benieuwd. Indien geen coulance is het laatste er nog niet over gezegd. Vind het een absurd defect voor zo’n jonge auto.
Ford Nederland, ik heb er geen goede woorden voor over. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Widow schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:49:
[...]

Ik zou in het echt gaan kijken en als het kan, probeer de auto te bekijken onder verschillende lichtomstandigheden. Dus binnen bij de dealer onder TL verlichting, buiten met zon/bewolkt. Grote kans dat er een hele andere kleur ontstaat.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, zit dan inderdaad niks anders op om eens rond te bellen en te gaan kijken.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
Ewivis schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:40:
[...]

Ford Nederland, ik heb er geen goede woorden voor over. Succes!
Zojuist gebeld, coulance is toegekend. Kosten voor ons 41 euro, rest neemt Ford voor zijn rekening. Valt gelukkig mee (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ophidian schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Zojuist gebeld, coulance is toegekend. Kosten voor ons 41 euro, rest neemt Ford voor zijn rekening. Valt gelukkig mee (y)
Mooi! Een keer normaal nieuws vanuit Ford! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:58

Aldmar

Niks...

Ik ben op zoek naar TPMS sensoren omdat ik deze op mijn winterbanden set niet heb. En dat veroorzaakt een continue melding in het dashboard. TPMS sensoren lijken de oplossing te zijn.

Zouden deze sensoren passen?

Focus Wagon uit 2018 (datum eerste tenaamstelling 18-1-2018) 1.0 ecoboost 125pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 21:27
Ophidian schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:19:
Het bestuurdersraam van onze Fiesta MK8 is compleet willekeurig geworden. Vaak niet open of niet reageren op de knop in de deur, bij dicht doen gaat hij soms een beetje open. Lijkt wel alsof hij denkt dat er iets tussenzit.

Woensdag voor zijn 30.000km eerste beurt geweest, daarvoor nooit last van gehad. Geen idee wat er gebeurd is :?
Zelf dit probleem ook bij mijn Focus MK4 uit 2018. Op het Focus-forum lees ik een heel aantal anderen met dit probleem.. dacht eerst dat er water in het knopje was gekomen (regende de eerste keer dat het gebeurde) maar nu veel vaker voorgekomen toen het gewoon droog was. Totaal willekeurig wanneer het gebeurt en dealer ziet niks geks.. tja, kan niet zoveel nu dus.

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13
Aldmar schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:07:
Ik ben op zoek naar TPMS sensoren omdat ik deze op mijn winterbanden set niet heb. En dat veroorzaakt een continue melding in het dashboard. TPMS sensoren lijken de oplossing te zijn.

Focus Wagon uit 2018 (datum eerste tenaamstelling 18-1-2018) 1.0 ecoboost 125pk.
Heb je de enorme lijst met compatible types op die pagina al nagekeken?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24
Aldmar schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:07:

Forscan kabel kopen voor 14 euro en tijdens het winterseizoen de TPMS system uitschakelen (moet je niet net je APK hebben, dan zou een dingetje kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Ik heb bij mijn 2017 Fusion (US) eindelijk tijd gehad om met Forscan de radio aan te passen naar Europees zodat alle zenders nu te ontvangen. Nu heb ik alleen het probleem dat de RDS daarmee niet meer in het scherm komt (wel te zien door op de info-knop te drukken). Ik zie dat wel meer mensen daar problemen mee hebben, maar weet iemand of er al een oplossing voor is?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:58

Aldmar

Niks...

Hmmbob schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:21:
[...]
Heb je de enorme lijst met compatible types op die pagina al nagekeken?
Ja maar dat zegt mij niet zoveel. Waar kan ik een lijst vinden waar ik kan checken welk type bij mijn focus past?

Ik heb ook een email gestuurd naar hen en heb een bevestigend antwoord gekregen.

Denk dat ik ze gewoon ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

NLDViane schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:24:
@Christiano007 Éénmaal P21/5W is dat uit m'n hoofd, die heeft als het goed is een dubbele functie (rem en gewoon licht). Je kan als je je achterlicht er uit hebt kijken welke er aan de andere kant brand met je stadslicht aan :Y

Lamp zit vast met 2 vleugelmoeren dacht ik, eentje onderaan achter een stoffen klepje en eentje boven achter een kunststof klepje.

EDIT: Dat is voor het model vanaf 2004 zie ik nu, dacht dat de oude er eerder uit was gegaan... Lampje blijft hetzelfde, maar hoe je de unit er uit moet halen weet ik dan niet :X
Ah hij is van 2005, dus ik ga eens kijken.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ophidian schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:19:

Had ik in het begin last van, toen de Fiesta net nieuw was. Op een ochtend ging het raam open en niet meer dicht. Eenmaal bij Ford aangekomen ging het gelukkig weer dicht. Ze konden het niet vinden.

Nu gaat rechts minder snel dan links open en dicht.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb een ander probleem met datzelfde paneel.. De indicator van de spiegelverstelling (lampje wat aangeeft of je de linker- of rechterspiegel verstelt) werkt niet als het "koud" is.. Na 30 kilometer werkt 'ie spontaan weer. Frappante is dat je de spiegel wel degelijk nog kan verstellen.

Mag op het lijstje voor de dealer.. Zojuist een afspraak gemaakt voor z'n eerste onderhoudsbeurt (15dkm). Het opmerkingenveld was bijna te klein. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:24
Afgelopen vrijdag onze Ford Mondeo station uit 2011 met 200.000 km voor 5000 euro ingeruild voor een Nissan Qashqai

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:03
Ik rijd nu ongeveer 4 maanden met mijn Ford Focus station uit 2019. Heerlijke auto, inmiddels bijna 20k KM op de teller.
Echter sinds een paar dagen heb ik een aantal problemen met mijn auto.

- Tijdens inparkeren klinkt de piep heel schel / luid.
- Front speakers werken niet meer, ik heb enkel geluid uit mijn rear speakers
- Linkerraam bij bestuurder kant gaat soms niet naar beneden of blijft op en neer gaan (gelukkig gebeurt dit niet vaak).

Ik heb Ford gebeld betreffende de audio issues van de speakers en het inparkeren.
DIt schijnt een bekend probleem te zijn, Ford is bezig met een update maar deze komt pas halverwege/eind maart uit.

Zijn er meer met deze problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Freeman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:48:
Ik rijd nu ongeveer 4 maanden met mijn Ford Focus station uit 2019. Heerlijke auto, inmiddels bijna 20k KM op de teller.
Echter sinds een paar dagen heb ik een aantal problemen met mijn auto. Zijn er meer met deze problemen?
Rij ook vier maanden in een Focus 2019 station, maar gelukkig nog zonder problemen. Wel af en toe een kraakje uit het interieur, maar dat mag geen naam hebben.

Wat ik wél irritant vind is dat het scherm bij achteruit rijden zo idioot fel is. Elke ochtend wil ik uitparkeren, dus ik rij eerst achteruit op dat scherm. Vervolgens wil ik kijken of er naast m'n auto niks rijdt, geen fietsers en zo, maar omdat het donker buiten is moeten mn ogen eerst een paar seconden wennen voordat ik goed kan zien of er niks aankomt, voordat ik wegrijdt. Beetje hinderlijk.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Widow schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Rij ook vier maanden in een Focus 2019 station, maar gelukkig nog zonder problemen. Wel af en toe een kraakje uit het interieur, maar dat mag geen naam hebben.

Wat ik wél irritant vind is dat het scherm bij achteruit rijden zo idioot fel is. Elke ochtend wil ik uitparkeren, dus ik rij eerst achteruit op dat scherm. Vervolgens wil ik kijken of er naast m'n auto niks rijdt, geen fietsers en zo, maar omdat het donker buiten is moeten mn ogen eerst een paar seconden wennen voordat ik goed kan zien of er niks aankomt, voordat ik wegrijdt. Beetje hinderlijk.
De volgende keer bij thuiskomst de auto achterwaarts inparkeren, zodat je de volgende ochtend zo weg kunt rijden. Probleem opgelost. 8)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
JohanKupers schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:09:
[...]

De volgende keer bij thuiskomst de auto achterwaarts inparkeren, zodat je de volgende ochtend zo weg kunt rijden. Probleem opgelost. 8)
Sowieso is achteruit inparkeren veiliger, omdat je dan op beide momenten (in- en uitparkeren) beter overzicht hebt. Ik denk dat ik in 98% van de parkeeracties achteruit insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hmmbob schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Sowieso is achteruit inparkeren veiliger, omdat je dan op beide momenten (in- en uitparkeren) beter overzicht hebt. Ik denk dat ik in 98% van de parkeeracties achteruit insteek.
Dat doe ik ook, kwestie van gewenning en inderdaad je hebt er op beide momenten profijt van. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Inmiddels is de raammodule van de Fiesta mk8 vervangen. Wilde wegrijden bij de dealer, gaat raam niet meer omhoog _O-

Bleek nog te berusten op een sensor die ingeleerd moest worden. Het gaat ren stuk beter, raam is inmiddels gewoon altijd wel omhoog te krijgen en loopt ook beter. Echter soms toch nog kuren, dus loopt nog niet lekker in de rubbers.

Zie net dat de Fordpass app het doet. Had contact aan staan en motor uit. Dan is de app wel heel kritisch, meteen melding dat er problemen zijn met de motor en de accu terwijl die twee altijd branden als het contact aan staat. Auto starten en meldingen weer weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:03

EiT

Iemand die het voor elkaar gekregen heeft om de native telefoon functie van sync3 te gebruiken icm carplay.

Met de lekkere “veilige” functie van Apple kan ik dus niet door mijn contacten zoeken, alleen via Siri. Enige keus is om snoertje er uit te trekken en de standaard telefoon functie te gebruiken of via de telefoon een contact te vinden.

Ik vind dat hele CarPlay een net niet systeem, je kan amper iets instellen naar je persoonlijke smaak en als je nav via je telefoon gebruikt kan je het scherm niet dimmen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Freeman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:48:
Echter sinds een paar dagen heb ik een aantal problemen met mijn auto.

- Tijdens inparkeren klinkt de piep heel schel / luid.
- Front speakers werken niet meer, ik heb enkel geluid uit mijn rear speakers
- Linkerraam bij bestuurder kant gaat soms niet naar beneden of blijft op en neer gaan (gelukkig gebeurt dit niet vaak).

Ik heb Ford gebeld betreffende de audio issues van de speakers en het inparkeren.
DIt schijnt een bekend probleem te zijn, Ford is bezig met een update maar deze komt pas halverwege/eind maart uit.

Zijn er meer met deze problemen?
Die eerste 2 heb ik nu ook...

Heeft goed gewerkt (auto heeft er net 2300km opzitten (3 weken in bezit ofzo))...

Zowel frontspeakers in dashboard, als die in de deur doen helemaal niets meer... En piepje achteruit klinkt nu anders...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Update, inmiddels is de raammotor vervangen, alles opnieuw ingeleerd en de geleiders gesteld. Het Bestuurdersraam heeft nog steeds een eigen willetje. Hij gaat over een week weer naar de Ford dealer omdat ze het vooralsnog niet opgelost krijgen... Fiesta MK8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Hmmbob schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Dat gaat niet altijd op...

Als ik mn oprit oprij heb ik rechts de haag en links mijn tuin en woning. Ik parkeer rechts strak langs de haag, zodat ik en anderen via de oprit links rechtstreeks naar de voordeur (naja, die zit aan de zijkant an de woning) kunnen lopen.

Parkeer ik achterwaarts, dan kan ik niet ver genoeg naar achteren rijden (anders blokkeer ik de voordeur) en kan er geen tweede auto op de oprit.Ik moet dan strak langs de tuin en het huis parkeren om fatsoenlijk uit te kunnen stappen en moet iedereen om de auto lopen om de voordeur te kunnen bereiken. Tevens loop ik meer risico de bielzen of de woning te raken bij het achterwaards parkeren.

Dusss....

Maar de camera is inderdaad idioot fel! Volgens mij is het de kentekenplaatverlichting die dit veroorzaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nullifiel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:35:
[...]

Dat gaat niet altijd op...

Als ik mn oprit oprij heb ik rechts de haag en links mijn tuin en woning. Ik parkeer rechts strak langs de haag, zodat ik en anderen via de oprit links rechtstreeks naar de voordeur kunnen lopen.

Parkeer ik achterwaarts, dan kan ik niet ver genoeg naar achteren rijden (anders blokkeer ik de voordeur) en kan er geen tweede auto op de oprit.Ik moet dan strak langs de tuin en het huis parkeren om fatsoenlijk uit te kunnen stappen en moet iedereen om de auto lopen om de voordeur te kunnen bereiken. Tevens loop ik meer risico de bielzen of de woning te raken bij het achterwaards parkeren.

Dusss....

Maar de camera is inderdaad idioot fel! Volgens mij is het de kentekenplaatverlichting die dit veroorzaakt...
Ik schreef dat het in veel gevallen veiliger is, jij schrijft dat het in jouw specifieke geval praktischer is om het niet te doen. 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

"Sowieso is achteruit inparkeren veiliger..."

@Hmmbob ik schreef alleen dat het niet altijd veiliger is.
De manier hoe ik parkeer is in mijn situatie praktischer én veiliger. Ik zie niet in waarom dat verschilt.

Maarja, boeiend... ik heb geen zin in een semantische discussie ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Nullifiel op 12-02-2020 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:41
EiT schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:05:
Iemand die het voor elkaar gekregen heeft om de native telefoon functie van sync3 te gebruiken icm carplay.

Met de lekkere “veilige” functie van Apple kan ik dus niet door mijn contacten zoeken, alleen via Siri. Enige keus is om snoertje er uit te trekken en de standaard telefoon functie te gebruiken of via de telefoon een contact te vinden.

Ik vind dat hele CarPlay een net niet systeem, je kan amper iets instellen naar je persoonlijke smaak en als je nav via je telefoon gebruikt kan je het scherm niet dimmen.
Dat is ook juist de bedoeling van CarPlay, dat je niet aan een scherm gaat zitten, maar Siri gebruikt.
Moet zeggen, dat ik laatste tijd via Siri heel carplay bedien, ben hier erg tevreden over.
Zeker i.c.m. opdrachten, gaat bijna alles volledig automatisch.

Navigatie gaat aan naar werk als ik in mijn woonplaats ben, tussen ma en vrij. Navigatie gaat aan naar huis als ik op mijn werklocatie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

djidee schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:23:
[...]

Die eerste 2 heb ik nu ook...

Heeft goed gewerkt (auto heeft er net 2300km opzitten (3 weken in bezit ofzo))...

Zowel frontspeakers in dashboard, als die in de deur doen helemaal niets meer... En piepje achteruit klinkt nu anders...
En vanochtend deden alle speakers het weer...
Of er zit een draadje ergens een beetje los, of er is iets heels merkwaardigs aan de hand met de software (gisteren is auto tussendoor ook langere tijd uitgeweest)... 8)7

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Hier ook een nieuwe Focus.. ik vraag mij af of we uberhaupt nog wel de automatische deurvergrendeling ergens kunnen instellen bij het wegrijden.. ik had dit in mijn vorige auto zo ingesteld maar kan het nergens bij Ford vinden. Last ook dat het ivm wetgeving oid niet meer mag?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Elm0wer schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:35:
Hier ook een nieuwe Focus.. ik vraag mij af of we uberhaupt nog wel de automatische deurvergrendeling ergens kunnen instellen bij het wegrijden.. ik had dit in mijn vorige auto zo ingesteld maar kan het nergens bij Ford vinden. Last ook dat het ivm wetgeving oid niet meer mag?
Het kan wel ingesteld worden dat kan bijvoorbeeld met Forscan en een ELMkabel.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou, al een tijdje niks meer van me laten horen hier, dus zal eens een status update geven, ging een tijdje niet zo goed met me (ik heb blijkbaar ITP - Immuun trombocytopenische purpura auto-immuun ziekte, waar je afweersysteem je eigen bloedplaatjes gaan aanvallen, altijd fijn, maar afin, let's not dwell on that....)

Nu weer gezond for the time being, dus m'n totootje maar weer een stapje verder vebeterd.....
ST angled left forward

Ondertussen zijn de Focals icm de Pioneer DEQ-S1000A goed afgesteld, en gefinetuned, en klinken nu fantastisch:
https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/deq-s1000a
Sound-Processor
(De headunit in de Fiesta ST heeft alleen maar high-out, met deze sound processor krijg je 4.1x pre (low)-out (dus voor, achter en sub), en een heleboel instelmogelijkheden.
https://www.focal.com/en/.../component-kits/ps-165-fx (voor)
PC165FX
https://www.focal.com/en/...lax/coaxial-kits/pc-165-f (achter)
PC165F
Beide bijgestaan door 2x een ESX QM-TWO: https://www.esxaudio.de/e...m-two-mini-amplifier.html
QM-TWO

En sinds vandaag bijgestaan door een ETON RES11, wat nog behoorlijk wat inbouwwerk was.
De Eton paste namelijk niet in mijn thuiskomertje, kwam ik net te laat achter, dus dan maar een plaat er op, zat nog steeds niet lekker, dus dan maar naar de sloop, en een nieuwe velg (16" met stoeprandschade voor paar tientjes, lekker boeiend, mag er harder mee dan tachtig, maar voornamelijk, de ETON past! :D

Thuiskomertje

res in plaat
Sloopwiel
Sloopwiel achterkant
(goedkoop is duurkoop, en wilde niks doorknippen, dus eerst het met goedkope connectors van de lokale audio-boer gedaan, maar dat pastte allemaal niet lekker, dus opnieuw gedaan met de goede geisoleerde stekkers van Klauke bij Conrad vandaan.....
Goede plugjes
Zekering eerst achterin gedaan, maar werd er op gewezen dat ik bij een ongeluk dan nog steeds een stroom/laskabel door mijn auto had lopen dus zekering maar naar voorzijde geplaatst, keurig op een installatieplaatje bovenop de accu, en zorgen dat er nergens contact met het chassis gemaakt kon worden.
Zekering voor
En dan past het uiteindelijk allemaal wel, en klinkt het.... geweldig!
RES ingebouwd

Voor de goede orde dan ook nog maar een ITG Long Maxogen CAIS geinstalleerd, want die kon ik via een kennis goedkoop krijgen en bevalt goed, je krijgt er volgens mij geen PK extra door ook al claimen zij van wel, maar hij maakt ook niet meer herrie, behalve dat je je BOV iets beter hoort, en dat vind ik wel sexy klinken.
ITG

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
nielsicq schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:55:
[...]

Het kan wel ingesteld worden dat kan bijvoorbeeld met Forscan en een ELMkabel.
Maar dat moet dan particulier oid? Want de dealer doet het niet begreep ik?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Elm0wer schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:18:
[...]

Maar dat moet dan particulier oid? Want de dealer doet het niet begreep ik?
Kan allebei, maar de dealer zal er veel geld voor vragen terwijl Forscan gratis (proefperiode) of iig goedkoop (proefperiode verlopen) is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Niet elke dealer wil dit doen heb ik begrepen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 22-02-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je de juiste kabel hebt, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb ruim 2 jaar geleden bij een dealer een nette gebruikte, dealer-onderhouden Focus Grand C-Max ecoboost 125pk uit 2014 gekocht. Destijds stond er bijna 100.000 op de teller. Nu is dat 134.000 km.
Op een paar kleine problemen na, veel rijgenot van. Eindelijk eens een redelijk nieuwe auto met veel comfort en voldoende ruimte.

Totdat ik afgelopen vrijdagmiddag, weekendje weg, even voorbij Venlo, op de Duitse a61 tijdens het cruisen met 120 km/u een melding kreeg 'motor onderhoud nu!'. De motor viel uit, schrok me rot, stuurde vanuit de linkerbaan naar de vluchtstrook toe, en kon daar nog wat uitrollen naar een min-of-meer veilige plaats met m'n gezin. Starten wilde niet meer, dus na alle gedoe van slepen, is hij uiteindelijk naar de dealer getransporteerd.

De dealer meldt dat het *mogelijk* een defecte distributieriem is. Het vervelende is dat, om te weten wat er aan de hand is, de motor uit elkaar moet, wat aan 'diagnosekosten' al ruim 700 euro kost. Als het de distributieriem is, liggen de kosten vervolgens op minimaal 1100 euro om deze + randzaken te vervangen. Het is waarschijnlijk dat de motor schade heeft opgelopen, en dat er nog meer kosten achterweg komen. Begint bij een kleine 1800 euro, minimaal. Slik. Geld wat ik niet even in m'n kontzak heb zitten...

Het onderhoudsschema leert dat een riem bij deze -meermaals bekroonde- motor 240.000 kilometer of 8 jaar mee moet gaan, mits goed onderhoud uiteraard, en de juiste olie. Dat onderhoud heb ik bij aanschaf en het jaar erna laten uitvoeren door de dealer. Alle onderhoud is dus bij de dealer gedaan. Komende maart zou hij er met 135.000 weer aan toe zijn.

Nu zit ik dus met een flink probleem. Alleen de diagnose kost al 700 euro, en ik heb geen idee waar het eindigt. Is er enige mogelijkheid van coulance vanuit Ford bij zoiets? Heeft het zin om rechtsbijstand in te schakelen? Kan ik hem beter bij een universele garage brengen? Moet ik slikken en opdracht geven tot reparatie bij de dealer? Is dat het waard? Of moet ik hem nu direct afschrijven om vervolgens voor iets anders te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 20:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

koelkast schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:33:
Ik heb ruim 2 jaar geleden bij een dealer een nette gebruikte, dealer-onderhouden Focus Grand C-Max ecoboost 125pk uit 2014 gekocht. Destijds stond er bijna 100.000 op de teller. Nu is dat 134.000 km.
Op een paar kleine problemen na, veel rijgenot van. Eindelijk eens een redelijk nieuwe auto met veel comfort en voldoende ruimte.

Totdat ik afgelopen vrijdagmiddag, weekendje weg, even voorbij Venlo, op de Duitse a61 tijdens het cruisen met 120 km/u een melding kreeg 'motor onderhoud nu!'. De motor viel uit, schrok me rot, stuurde vanuit de linkerbaan naar de vluchtstrook toe, en kon daar nog wat uitrollen naar een min-of-meer veilige plaats met m'n gezin. Starten wilde niet meer, dus na alle gedoe van slepen, is hij uiteindelijk naar de dealer getransporteerd.

De dealer meldt dat het *mogelijk* een defecte distributieriem is. Het vervelende is dat, om te weten wat er aan de hand is, de motor uit elkaar moet, wat aan 'diagnosekosten' al ruim 700 euro kost. Als het de distributieriem is, liggen de kosten vervolgens op minimaal 1100 euro om deze + randzaken te vervangen. Het is waarschijnlijk dat de motor schade heeft opgelopen, en dat er nog meer kosten achterweg komen. Begint bij een kleine 1800 euro, minimaal. Slik. Geld wat ik niet even in m'n kontzak heb zitten...

Het onderhoudsschema leert dat een riem bij deze -meermaals bekroonde- motor 240.000 kilometer of 8 jaar mee moet gaan, mits goed onderhoud uiteraard, en de juiste olie. Dat onderhoud heb ik bij aanschaf en het jaar erna laten uitvoeren door de dealer. Alle onderhoud is dus bij de dealer gedaan. Komende maart zou hij er met 135.000 weer aan toe zijn.

Nu zit ik dus met een flink probleem. Alleen de diagnose kost al 700 euro, en ik heb geen idee waar het eindigt. Is er enige mogelijkheid van coulance vanuit Ford bij zoiets? Heeft het zin om rechtsbijstand in te schakelen? Kan ik hem beter bij een universele garage brengen? Moet ik slikken en opdracht geven tot reparatie bij de dealer? Is dat het waard? Of moet ik hem nu direct afschrijven om vervolgens voor iets anders te gaan?
Ik heb exact hetzelfde gehad bij mijn Peugeot (2015/120k km). Bleek in mijn geval gelukkig volledig door fabrieksgarantie vergoed te worden bij de tweede (!) dealer. De eerste rekende ook 700 euro plus distributieriem, dus ben daar gelijk weggegaan. Kreeg nog wel een bijdehante grote bek van de balie medewerker.

Bel dus even rond naar andere dealers, zit er vast 1 tussen die hem met coulance van Ford wil repareren. Moet je alleen ff sleep kosten betalen.

Motorstoring auto

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 18-02-2020 21:50 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad bij mijn Peugeot (2015/120k km). Bleek in mijn geval gelukkig volledig door fabrieksgarantie vergoed te worden bij de tweede (!) dealer. De eerste rekende ook 700 euro plus distributieriem, dus ben daar gelijk weggegaan. Kreeg nog wel een bijdehante grote bek van de balie medewerker.

Bel dus even rond naar andere dealers, zit er vast 1 tussen die hem met coulance van Ford wil repareren. Moet je alleen ff sleep kosten betalen.

Motorstoring auto
Oké, pfff, dank voor je hoopgevende woorden. Ik ga eens even een rondje bellen naar wat dealers in de omgeving. Ik ga eens even m'n best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Nullifiel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:35:
[...]

Is mij niet opgevallen. Wellicht omdat een halve gare heeft bedacht dat een camera die altijd open en bloot meekijkt een goed idee is, heb in de wintermaanden bijna nooit mooi beeld omdat ie altijd vies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:46
S_Chief schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:56:

Met Forscan is het vijf minuten werk. Heb het ook gedaan bij mijn Fiesta mk 8. Licentie voor particulieren is volgens mij altijd gratis.
is het je bij jouw fiesta ook gelukt om die functie in de boordcomputer te krijgen zodat je die aan en uit kan zetten ? bij mij kon ik hem namelijk alleen activeren dat die werkt maar niet in de boordcomputer activeren (foutcode forscan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
S_Chief schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:56:

Met Forscan is het vijf minuten werk. Heb het ook gedaan bij mijn Fiesta mk 8. Licentie voor particulieren is volgens mij altijd gratis.
Voor de basisfuncties is het gratis, maar veel programmeeracties vallen daar niet onder. Aan de andere kant kun je zo een nieuw account aanmaken voor een nieuwe proefperiode. Maar het stelt dan inderdaad niet veel voor om het aan te passen. Ik heb wel nog steeds problemen met de RDS die niet fatsoenlijk wil werken, maar het lijkt er op dat dat een kwaaltje is van een Amerikaanse Ford die je wilt omzetten naar hier.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
RenaldoN schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:06:
[...]
is het je bij jouw fiesta ook gelukt om die functie in de boordcomputer te krijgen zodat je die aan en uit kan zetten ? bij mij kon ik hem namelijk alleen activeren dat die werkt maar niet in de boordcomputer activeren (foutcode forscan)
Jazeker. IPC en BCM.

Je moet wel een OBD module hebben met CAN mid en high.

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 19-02-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:46
S_Chief schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:22:
[...]

Jazeker. IPC en BCM.

Je moet wel een OBD module hebben met CAN mid en high.
Ja dat heb ik maar ik kreeg namelijk gewoon een foutmelding, wel maanden geleden geprobeerd en toen ging het niet. zal nu dus weer eens proberen dan, misschien hebben ze in de tussentijd de forscan software weer geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Het gemis van CC in mijn MK7 is groter dan gedacht. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van CC? Of een adres waar ik dit kan laten uitvoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat valt er te vergrendelen? De deuren, want dat doe ik altijd handmatig en automatisch is erg welkom.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 20:16:
[...]
Wat valt er te vergrendelen? De deuren, want dat doe ik altijd handmatig en automatisch is erg welkom.
Deuren en koffer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

koelkast schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:33:

En hoe is het gegaan? Nog andere dealer gesproken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Ik vond mijn Focus (1.5 handbak) wat minder snel aanvoelen dan in het begin. Misschien gewenning. Maar misschien omdat we naar E10 zijn gegaan. Dus heb ik in Duitsland weer echte benzine getankt, wat. een. verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Christiano007 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:36:
[...]

En hoe is het gegaan? Nog andere dealer gesproken?
Die motor is een beetje onhandig opgebouwd. De distributieriem zit onderaan in het blok om daar door olie te lopen terwijl zo'n riem normaal aan de buitenkant zit waar je in een enkele oogopslag ziet of hij er nog goed op zit. Als de riem nog wel op spanning staat maar je wilt de timing controleren moet je het halve blok demonteren, dat is net zoveel werk als vervangen. Vandaar de onderzoekskosten van +/-700.-, dat zijn de kosten van een normale vervanging minus de benodigde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Franco10 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:38:
Ik vond mijn Focus (1.5 handbak) wat minder snel aanvoelen dan in het begin. Misschien gewenning. Maar misschien omdat we naar E10 zijn gegaan. Dus heb ik in Duitsland weer echte benzine getankt, wat. een. verschil.
Ik zit aan te denken om naar BP Ultimate over te stappen.
Wat had je in Duitsland getankt? Ik rij nu sinds de verplichte overstap op E10 maar het voelt inderdaad langzamer aan. Alsof de response van gas een soort lag heeft. :+ Dat was met Euro 95 wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Daarover gesproken: met de ‘oude’ benzine kon ik volgend mijn dashboard 700km rijden, met de nieuwe variant kom ik niet verder dan 620km.

Daarnaast kon ik met 90km/u prima in de 6e versnelling, dat is nu niet fijn meer, dus rijd ik die in de vijfde.

Het lijken fabels te zijn volgens het AD, maar vooral die brandstof lijkt voor mij echt effect te hebben op het aantal te rijden kilometers.

Zit wel eens te denken om een keer die andere Shell V-Power of BP Ultimate te proberen voor de ultieme test, maar volgens mij moet je dat meerdere keren doen.

Pagina: 1 ... 84 ... 136 Laatste