Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Pixeltje schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:23:
Wat bedoel je met dubbele vergrendeling? Wat doet dat?
Dan kan je de deur niet meer van binnenuit openen als je de auto sluit met de afstandsbediening.

You save everyone, but who saves you?

• Ghosty J
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:38
S_Chief schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:29:
[...]

Dan kan je de deur niet meer van binnenuit openen als je de auto sluit met de afstandsbediening.
Waarom zou je dat willen?

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:42
Vanaf 10 januari mag ik me hier ook melden! Dan wordt de Ford Focus Wagon geleverd met de 1.0 motor en automaat, uitgevoerd in Titanium Business met oa Parking, Technology, Style, Winter, JBL en panoramadak. Toch maar gekozen voor een rijk uitgeruste Focus tov een minder rijk uitgeruste Mondeo of vergelijkbaar. Ik wilde de auto in Diffused Silver, maar die was uiteindelijk niet meer te bestellen... Toen maar Chrome Blue besteld, ben erg benieuwd! Heb alleen in de automaat van een diesel gereden omdat hier in de buurt geen benzine automaat stond waar ik in kon rijden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-01 20:55
Anti-diefstal ;)

• S_Chief
  • Niet online
Dat laatste idd.

Auto lock bij wegrijden werkt uitstekend overigens. d:)b

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-01 13:56
Het vriest een nachtje en de door edge protecters functioneren gelijk niet meer naar behoren.

Sterker nog... één is al afgeknapt toen ik de deur dicht wilde doen.

Morgen maar eens verhaal halen bij de dealer!

Moo, I say.

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-01 22:13
De betere helft had een tripje naar de Ardennen geboekt. Wat rijdt dat ding goddelijk door die heuvels! Er waren veel meer sportievere auto's van bocht naar bocht aan het rennen. Op een gegeven moment reed er een A-Klasse achter me. Op de rechte stukken was ie sneller en zat ie in de achterbumper, maar als ie probeerde de bocht met de zelfde snelheid als mij te nemen kwam ie vol in de onderstuur op de andere weghelft 8)7

Kortom: zo'n ST-Line met handbak komt dan echt tot leven, heerlijk.

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-01 22:27
Ik heb sinds kort de nieuwe focus in bezit. De 1.0 benzine automaat.
Nu is me al tot 4x toe de 'automatische handrem' blijven hangen, ondanks dat ik de knop handmatig naar beneden heb geduwd! Ook na nogmaals duwen, blijft de rem hangen!
Dit gebeurt echter niet altijd. Maar ik zet de auto ook wel alleen in de P-stand weg. Ik ben er dus helaas nog niet achter wat nu de oorzaak is...

Ik krijg het gevoel dat het alleen gebeurt bij vanuit parkeerstand achteruit rijden, wanneer ik eerst naar R schakel en dan pas de handrem eraf zet. Maar niet als ik vanuit de P-stand éérst de handrem eraf haal en dan pas naar R.

Iemand die ook een dergelijk probleem heeft (gehad) in zn focus? Misschien moet ik er maar eens mee naar de garage...

Ander puntje: moet je deze automaat bij bijv. verkeerslicht in de N zetten? Ik heb gemerkt dat de motor blijft 'duwen' als je in de D op de rem stilstaat. Lijkt me niet goed of wel? (Mijn Octavia automaat had dat in ieder geval niet)

T-Rut wijzigde deze reactie 02-01-2020 12:38 (24%)

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
T-Rut schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:28:
Ik heb sinds kort de nieuwe focus in bezit. De 1.0 benzine automaat.
Nu is me al tot 4x toe de 'automatische handrem' blijven hangen, ondanks dat ik de knop handmatig naar beneden heb geduwd! Ook na nogmaals duwen, blijft de rem hangen!
Dit gebeurt echter niet altijd. Maar ik zet de auto ook wel alleen in de P-stand weg. Ik ben er dus helaas nog niet achter wat nu de oorzaak is...

Ik krijg het gevoel dat het niet gebeurt, als ik vanuit de P-stand éérst de handrem eraf haal en dan pas naar D. En dat het mis gaat wanneer ik eerst naar D schakel en dan pas de handrem eraf zet.

Iemand die ook een dergelijk probleem heeft (gehad) in zn focus? Misschien moet ik er maar eens mee naar de garage...

Ander puntje: moet je deze automaat bij bijv. verkeerslicht in de N zetten? Ik heb gemerkt dat de motor blijft 'duwen' als je in de D op de rem stilstaat. Lijkt me niet goed of wel?
Eerste keer automaat? Als je de rem loslaat gaat de auto rijden, dat is dat duwen. Op D of N zetten is kwestie van mechaniek. Heb je erg hete remmen zou het weer beter zijn om op N te zetten, maar normaal is dat niet nodig. Dat is meer om niet de hele tijd op de rem te hoeven trappen. Ik ben niet bekend met electrische remmen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Samsung 50ru7170

• T-Rut
ByteMe_ schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:38:
[...]

Eerste keer automaat? Als je de rem loslaat gaat de auto rijden, dat is dat duwen. Op D of N zetten is kwestie van mechaniek. Heb je erg hete remmen zou het weer beter zijn om op N te zetten, maar normaal is dat niet nodig. Dat is meer om niet de hele tijd op de rem te hoeven trappen. Ik ben niet bekend met electrische remmen.
Nee niet eerste keer automaat. Hiervoor had ik 1,5 jaar een octavia met een dsg-bak. Die had dat duw-gevoel niet zo sterk als dat ik dat bij de focus voel. De octavia voelde ik pas het duwen opvoeren bij flink verminderen van de remdruk. Verder weleens vervangend vervoer met automaat gehad, waarbij me zoiets ook niet bijstaat.

T-Rut wijzigde deze reactie 02-01-2020 12:42 (5%)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:13
Ik denk een eigenschap van die powershift, had laatst een Mazda die ik ook wel erg gretig vond. Als je er alleen al aan dacht om de rem los te laten begon het ding al te rijden.

• Franco10
Denk gewoon het verschil type bakken. Vond zelf de Focus bij stapvoets rijden ook niet comfortabel, waar een DSG dat wel is. Weet niet of dat per se dubbele koppeling versus koppelomvormer is, de DCT van de A-klasse waarin ik heb proef gereden had daar ook last van.

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:06
T-Rut schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Nee niet eerste keer automaat. Hiervoor had ik 1,5 jaar een octavia met een dsg-bak. Die had dat duw-gevoel niet zo sterk als dat ik dat bij de focus voel. De octavia voelde ik pas het duwen opvoeren bij flink verminderen van de remdruk. Verder weleens vervangend vervoer met automaat gehad, waarbij me zoiets ook niet bijstaat.
Op hoeveel toeren draait je auto stationair? Mijne rond de 700rpm, en daarmee kan je inderdaad met 25km/u door een woonwijk puffen zonder gas te geven. Volvo V60 automaat had dit ook

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
Franco10 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:34:
De betere helft had een tripje naar de Ardennen geboekt. Wat rijdt dat ding goddelijk door die heuvels! Er waren veel meer sportievere auto's van bocht naar bocht aan het rennen. Op een gegeven moment reed er een A-Klasse achter me. Op de rechte stukken was ie sneller en zat ie in de achterbumper, maar als ie probeerde de bocht met de zelfde snelheid als mij te nemen kwam ie vol in de onderstuur op de andere weghelft 8)7

Kortom: zo'n ST-Line met handbak komt dan echt tot leven, heerlijk.
Wat voor waggie rij je? 8)

Maar idd.. Ik heb het zelf ook. Stuurt heerlijk scherp. :P

• MoldyInko
stervis schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:21:
Het vriest een nachtje en de door edge protecters functioneren gelijk niet meer naar behoren.

Sterker nog... één is al afgeknapt toen ik de deur dicht wilde doen.

Morgen maar eens verhaal halen bij de dealer!
Die dingen zijn toch ook van plastic dacht ik?
Ik vond ze een beetje nutteloos.

• Franco10
MoldyInko schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Wat voor waggie rij je? 8)

Maar idd.. Ik heb het zelf ook. Stuurt heerlijk scherp. :P
De Focus MK4 met 1.5 ecoboost en de handbak :)

• MoldyInko
Franco10 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:15:
[...]

De Focus MK4 met 1.5 ecoboost en de handbak :)
Leuk leuk!! Vind zelf de nieuwe Focus ST ook machtig mooi. _/-\o_

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-01 13:56
MoldyInko schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Die dingen zijn toch ook van plastic dacht ik?
Ik vond ze een beetje nutteloos.
Klopt. Hele systeem wordt nu vervangen onder garantie trouwens..

Ze zijn wel nuttig wanneer je de deur volledig moet openen en niet tegen een muur of auto wilt aanknallen... maar ik zou ze ook niet snel weer nemen.

Moo, I say.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Hebben er meer mensen last van het volgende (ik heb het op onze Fieste ST uit 2018):

In het donker, de auto in de achteruit...de achteruitrij camera gaat aan met volle helderheid (die een stuk van de witte achterkant van de auto meepakt) zo fel dat ik vervolgens niks meer zie in de spiegels?

Het lijkt mij een bug namelijk...als het donker is hoeft de camera niet op volle helderheid..

• T-Rut
@Devian ja heb ik ook last van. Echt een onnodige bak licht, waardoor je pupillen vernauwen en je vervolgens nauwelijks nog iets in de spiegels ziet |:(

Ik hoop eigenlijk dat het ergens een instelling is, of dat het met een update is opgelost. Maar heb nog geen tijd gepakt om hiernaar te zoeken.

@nino_070 Stationair zo’n 900rpm bij mij.

T-Rut wijzigde deze reactie 02-01-2020 17:16 (13%)

• nino_070
@T-Rut 900 rpm is niet gek hoog voor een 3 cilinder. Dus geen reden om je zorgen te maken.
De meningen over het in z'n vrij zetten voor het stoplicht zijn verdeeld. Volgens mij zou dit voor je brandstofverbruik en voor slijtage niet uit moeten maken, tenzij je remmen echt super heet zijn ofzo. Dus is het puur een keuze wat je zelf fijner vindt.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:22

amphora

Online creatie

Ik zag dat de Fiesta ge-update motoren kreeg, een 95pk EcoBoost waarbij één cylinder kan worden uitgeschakeld (net als bij de 1.5 EcoBoosts). Zuiniger/schoner zegt Ford. Ben benieuwd. Geen idee of de 125pk variant die 'update' ook krijgt. https://fordmediacenter.n...luxe-voor-de-ford-fiesta/

En ben heel benieuwd of dit ook naar mijn Fiesta alsnog komt via een software update:
2020 brengt naast de nieuwe 1.0-liter EcoBoost motor en fors rijkere standaarduitrusting nóg meer Fiesta-nieuws. De adaptive cruise control (ACC) wordt intelligent is nu voorzien van verkeersbordherkenning die de kruissnelheid kan aanpassen aan de toegestane snelheid.

amphora wijzigde deze reactie 02-01-2020 17:39 (50%)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• MoldyInko
Stationair hier 1100/1200 bij koude motor.
Maar het is winter periode dus dan zal het wel anders zijn.
Normaal in de zomer ca 700/800.

Fiesta ST

MoldyInko wijzigde deze reactie 02-01-2020 17:34 (7%)

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-01 01:17
Staan ze om bekend... die dingen ondersturen als de pest en rollen over hun eigen voorbanden...
Maar met een focus heb je ook wel echt een goed sturende auto.
Franco10 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:34:
Op een gegeven moment reed er een A-Klasse achter me. Op de rechte stukken was ie sneller en zat ie in de achterbumper, maar als ie probeerde de bocht met de zelfde snelheid als mij te nemen kwam ie vol in de onderstuur op de andere weghelft 8)7
Heb 3 weken geleden mijn 3e focus wagon gekocht, ditmaal een mk3,5 Titanium 2.0 TDCI met 215PK, Xenon etc.
Een wereld van verschil met mijn vorige MK2,5 1.8 benzine, dit is de helft zuiniger en rijdt nog veel beter, had niet verwacht dat dit verschil zo groot zou zijn.

Ja ik heb een diesel gekocht :o
Waarom? omdat het veel goedkoper is, eerste eigenaar heeft dik 20K afgeschreven in 3,5 jaar en de auto was nog in nieuwstaat!
Wegenbelasting is wel 65 euro meer als de 1.5/1.6 Ecoboost benzine variant maar dat verschil is in 2 weken al weer terugverdiend door het veel lagere brandstof verbruik (ondanks de hogere wegenbelasting ben ik toch nog 70 euro per maand goedkoper uit)
Daarnaast zijn benzine varianten aanzienlijk duurder in aanschaf

Snelheid is alleen tricky denk dat ik al 2 bonnen op de mat kan verwachten :| snelheid lijkt zoveel lager in deze auto.

Die 6 bak is inderdaad echt super.

• superbassie
  • Laatst online: 21-01 20:43
Kan me ook melden in dit topic! Ben sinds een week in het bezit van een Focus ST uit 2007! Nee het is niet de modernste of nieuwste Ford maar het is wel een geweldige auto met een mooi klinkende 2.5L 5 cilinder en 265pk! :*)
Enige nadeel wat ik nu kan bedenken is dat het een voorwiel aangedreven auto is. En het verbruik is natuurlijk niet je van het. 1 op 10 is te doen, als ik normaal rij. Mja, ik heb ook nog een saaie Mazda Premacy met hetzelfde verbruik dus wat dat betreft ga ik er op vooruit.

• fast-server
Mooie auto een ST, doe je zelf wel een plezier en tank E5 benzine.
Op E10 rijdt ze een stuk minder goed en is ze ook minder zuinig ~6>8%.

Staat ook een hoop info op de focusclub, is een echte aanrader!

Op 1 of andere manier zijn ford motoren sowieso een stuk minder zuinig met E10, zie je ook met de 1.0 Ecoboost.

Praktijkverbruik site:
Focus wagon 2018 (E5)
1.0 Ecoboost Opgegeven 4.8l/100km praktijk 6.4l/100km 1:15

Focus wagon 2019/2020 (E10)
1.0 Ecoboost Opgegeven 4.8l/100km praktijk 7.1l/100km 1:14

Gebruik zelf de app van directlease om te kijken waar de brandstof die ik nodig heb op dat moment het goedkoopste is in de buurt (meestal BP express hier)

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-01 22:24
fast-server schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:57:

Op 1 of andere manier zijn ford motoren sowieso een stuk minder zuinig met E10, zie je ook met de 1.0 Ecoboost.

Praktijkverbruik site:
Focus wagon 2018 (E5)

Gebruik zelf de app van directlease om te kijken waar de brandstof die ik nodig heb op dat moment het goedkoopste is in de buurt (meestal BP express hier)
Hier ook een dramatisch verbruik sinds E10, waar ik voorheen 1:16 reed, zit ik nu aan de 1:14,5 gemiddeld. Ik rij ongeveer 90% snelweg waarvan de helft rond 130/140km/h en de andere helft 110km/h (GPS).

• superbassie
fast-server schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:57:

Praktijkverbruik site:
Focus wagon 2018 (E5)

Ok, dat wist ik niet van de Ford. Zal er de volgende tankbeurt op letten! d:)b
Focusclub ken ik wel, al veel handige informatie vandaan gehaald!

• Jim423
  • Laatst online: 00:42
Ethanol bevat minder energie per liter. Vroegah reed ik in een 1.8 Duratec HE Flexifuel, op E85.
Verbruik was ongeveer 1:7 en als je zeer zuinig reed (hele weg 100, terugschakelen bij het uitrollen etc) ongeveer 1:9. Overheid voert ethanol op en de belasting per liter dus win-win (voor hun dan) :)

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• MoldyInko
Lightning89 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Hier ook een dramatisch verbruik sinds E10, waar ik voorheen 1:16 reed, zit ik nu aan de 1:14,5 gemiddeld. Ik rij ongeveer 90% snelweg waarvan de helft rond 130/140km/h en de andere helft 110km/h (GPS).
Same.... E10 is gewoon praktisch onzuinig. En voor de overheid met de verhogingen aan accijns is dit voor hun een aantrekkelijke situatie.

Eigenlijk is het belachelijk als je er over nadenkt. We zijn pas sinds oktober 2019 volledig over naar E10 als standaard.

• fast-server
Mijn vorige Ford was een gewone 1.8 16v maar dat is eigenlijk de zelfde Mazda MZR motor.
Die dingen zuipen echt als een lier, 100 op de cruise control net geen 1:11 en in de bebouwde kom 1:6!
Ben nu dan toch wel blij met 1:22 snelweg en 1:16 bebouwde kom met mijn diesel.
Jim423 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:52:
Vroegah reed ik in een 1.8 Duratec HE Flexifuel, op E85.
Verbruik was ongeveer 1:7 en als je zeer zuinig reed (hele weg 100, terugschakelen bij het uitrollen etc) ongeveer 1:9.
Met de oude nieuwe milieu wetgeving ging zo goed als iedere fabrikant kleine motoren gebruiken met een turbo er op, met de nieuwe wetgeving en regels gaan ze allemaal weer groter omdat ze anders de rendementen niet halen...
De technieken die wel nodig zijn zijn niet rendabel op kleine auto's, je hebt straks in Europa straks dus geen C1, KA, 108, UP, Mii en andere "boodschappen" wagens meer. (ben er niet rouwig om...)

https://www.autonews.com/...l-cars-endangered-species

Over 5 jaar (vanaf 2025) wordt er bijna geen enkele auto met verbranding motor meer verkocht, zelfs hybrides halen deze wetgeving al niet.

• Jim423
  • Laatst online: 00:42
Klopt, de 1.25 in mijn beide Fiesta's zuipten ook als een gek, 60pk en 82pk, beide zo'n 1:10 en 1:12 als ik heel zuinig rij. Dit is met de airco aan. Doet de 1.0 ecoboost toch wat netter.
Mijn nieuwe caddy heeft inderdaad nu weer een 2.0TDI (met een mega 75pk), daar mijn oude bluemotion caddy een 1.6TDI had (102pk).

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:22
Jim423 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:09:
Klopt, de 1.25 in mijn beide Fiesta's zuipten ook als een gek, 60pk en 82pk, beide zo'n 1:10 en 1:12 als ik heel zuinig rij. Dit is met de airco aan. Doet de 1.0 ecoboost toch wat netter.
Hier deed onze vorige Fiesta 82pk met airco aan in de zomer rond de 1:14,5 en in de winter 1:13,5 zonder al te veel moeite. Huidige Ecoboost 1.0 Fiesta Mk8 doet in de zomer 1:17,5 en in de winter 1:16,7.

Moet eind deze maand voor zijn eerste beurt, meteen 415 euro inclusief remolie. Gezien de verhalen over het belang van goede olie bij dit blok maar gewoon bij de dealer, durf het niet aan om bij andere garage te doen. En dan meteen weer 2 jaar pechhulp ;)

Ik rij niet heel vaak in de Fiesta (neem altijd de Grandland mee naar het werk), maar is toch steeds een feestje om er in te rijden. Enige irritatiepuntje is de gele projecterlampen met die witte DRL. Daar nog eens wat aan doen :+

Wat ik altijd een beetje flauw vindt, remolie moet elke 2 jaar vervangen worden. Maar zet dit op de website dan ook meteen bij de beurt erbij. Nu denk je voor 350 euro klaar te zijn voor de 2e jaars beurt, zie je daaronder staan dat je nog de remolie vervangen a 65 euro los aan moet vinken. |:(

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik rijd nu sinds mei in een Ford Focus met Sync 3 systeem. In het begin nul problemen met CarPlay. Sinds enkele weken staart CarPlay niet bij het koppelen van de telefoon. Als CarPlay niet start, lukt dat ook niet bij het opnieuw koppelen van de telefoon. Het probleem doet zich voor met de huidige iOS versie (13.3), maar ook met (een) vorige versie(s)

Een volledige reset van de Sync 3 zorgt ervoor dat het weer een tijdje wel werkt. Wat ik al geprobeerd heb:

- Andere kabel proberen
- Andere USB poort proberen
- Koppelen van telefoon voor het starten
- Koppelen van telefoon na het starten
- Herstarten telefoon
- Kijken of er updates zijn voor Sync3 (Nee)

Ik had Wifi geconfigureerd in de auto, dus het zou kunnen zijn dat dit veroorzaakt is door een update van Sync 3. Volgens de Ford website is de software voor Sync up-to-date

Herkent iemand deze problemen? Of wellicht dat iemand nog tips heeft die dit probleempje op zouden kunnen lossen?

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-01 22:00
basmq schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:03:
Ik rijd nu sinds mei in een Ford Focus met Sync 3 systeem. In het begin nul problemen met CarPlay. Sinds enkele weken staart CarPlay niet bij het koppelen van de telefoon. Als CarPlay niet start, lukt dat ook niet bij het opnieuw koppelen van de telefoon. Het probleem doet zich voor met de huidige iOS versie (13.3), maar ook met (een) vorige versie(s)

Een volledige reset van de Sync 3 zorgt ervoor dat het weer een tijdje wel werkt. Wat ik al geprobeerd heb:

- Andere kabel proberen
- Andere USB poort proberen
- Koppelen van telefoon voor het starten
- Koppelen van telefoon na het starten
- Herstarten telefoon
- Kijken of er updates zijn voor Sync3 (Nee)

Ik had Wifi geconfigureerd in de auto, dus het zou kunnen zijn dat dit veroorzaakt is door een update van Sync 3. Volgens de Ford website is de software voor Sync up-to-date

Herkent iemand deze problemen? Of wellicht dat iemand nog tips heeft die dit probleempje op zouden kunnen lossen?
Ik herken het....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Rut
Devian schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:11:
Hebben er meer mensen last van het volgende (ik heb het op onze Fieste ST uit 2018):

In het donker, de auto in de achteruit...de achteruitrij camera gaat aan met volle helderheid (die een stuk van de witte achterkant van de auto meepakt) zo fel dat ik vervolgens niks meer zie in de spiegels?

Het lijkt mij een bug namelijk...als het donker is hoeft de camera niet op volle helderheid..
Ik heb m'n Focus net geupdate naar de nieuwste SYNC-versie en nog steeds krijg ik een bak met licht van de rear camera. |:( Ik heb ook geen optie kunnen vinden dit te wijzigen.

Heb een topic gevonden ergens van amerikanen die 1,5 jaar geleden al hetzelfde probleem hadden met SYNC 3 in hun Ford F150. En een focusclublid die het issue beschrijft, maar geen oplossing gelezen helaas...

Zijn hier meer mensen die dit issue hebben?

Volgens mij is het gewoon een bug. Ik denk dat ik er ook maar eens mee naar de garage stap. Eens horen of zij er iets over weten.

@basmq Ik heb nog maar 1x carplay gebruikt, maar ga dit komende tijd vast meer doen, aangezien ik weer veel mag gaan rijden. Dus ik zal het merken hoe het bij mij gaat.

T-Rut wijzigde deze reactie 05-01-2020 20:15 (7%)

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Jim423 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:09:
Mijn nieuwe caddy heeft inderdaad nu weer een 2.0TDI (met een mega 75pk), daar mijn oude bluemotion caddy een 1.6TDI had (102pk).
Voor €315 zit je op de 185 pk met de 2.0 tdi CR ;)

Mondeo 1.8 bj 2005 gehad, maar was ook alles behalve zuinig, toen een keer blueone getankt en toen was het helemaal huilen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 15:44

OgWok

U.N.C.L.E.

Hier nog mensen last van de E10 benzine in de Ford?

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-01 16:54
superbassie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:57:
Kan me ook melden in dit topic! Ben sinds een week in het bezit van een Focus ST uit 2007! Nee het is niet de modernste of nieuwste Ford maar het is wel een geweldige auto met een mooi klinkende 2.5L 5 cilinder en 265pk! :*)
Enige nadeel wat ik nu kan bedenken is dat het een voorwiel aangedreven auto is. En het verbruik is natuurlijk niet je van het. 1 op 10 is te doen, als ik normaal rij. Mja, ik heb ook nog een saaie Mazda Premacy met hetzelfde verbruik dus wat dat betreft ga ik er op vooruit.
Gefeliciteerd! Zoals door anderen al gezegd is E5 aan te raden. Je moet helaas wel goed zoeken naar een pomp die zowel het heeft en niet al te belachelijk duur is. Soms ben ik ook gedwongen om E10 te tanken, maar het aantal KM op een tank is nogal bedroevend.
OgWok schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:11:
Wat is 'last'? Hij rijdt er prima op, maar verbruik is minder. Maar goed, ik rij een auto met een 5 liter V8, dat is niet voor het geweldig verbruik of zo :D

Lord Thunder wijzigde deze reactie 08-01-2020 10:50 (15%)

• T-Rut
Ik heb sinds kort een ford en nog maar 1x getankt en dat was E5.
Ben benieuwd waar je bij E10 last van hebt...

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

T-Rut schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:59:
[...]

Ik heb sinds kort een ford en nog maar 1x getankt en dat was E5.
Ben benieuwd waar je bij E10 last van hebt...
Wat slechter starten, niet mooi rond lopen bij koude start, hoger verbruik.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:33
Het klinkt vreemd, maar voor mijn gevoel loopt mijn blok juist beter met E10.
Zoeft werkelijk over de snelweg. Ford Fiesta 2015 - 1.0 zonder turbo.

Verbruik is 1:16,5 trouwens. Maar dan rij ik 100km/h op de snelweg en vlug schakelen in de stad.

kaos001 wijzigde deze reactie 08-01-2020 14:23 (25%)

Soundcloud

• nino_070
Lord Thunder schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Gefeliciteerd! Zoals door anderen al gezegd is E5 aan te raden. Je moet helaas wel goed zoeken naar een pomp die zowel het heeft en niet al te belachelijk duur is. Soms ben ik ook gedwongen om E10 te tanken, maar het aantal KM op een tank is nogal bedroevend.

[...]

Wat is 'last'? Hij rijdt er prima op, maar verbruik is minder. Maar goed, ik rij een auto met een 5 liter V8, dat is niet voor het geweldig verbruik of zo :D
Jij rijdt een Mustang toch? Wat is het verschil in verbruik tussen 95 E10 en 95 E5 voor jou? En 97 E5? (Snelwegkilometers) En rij je dan >110kmh?

Mijn owners manual zegt dit:

Dus wat dat betreft zou E10 moeten kunnen. De owners manual raadt verder een octaangetal van 91 (US) aan, dat zou in europa net op 95.3 uitkomen. Dus dat is ook nét aan op het randje.

Qua verbruik merk ik wel dat ik iets lagere mpg haal dan in de zomer, maar dat kan ook komen door winterbenzine of verwarming.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01:33
Mondeo MK5 2.0 / 240pk
Ik rij nu een maand of 4 benzine en ben het behoorlijk beu.

Ik rij van tankstation naar tankstation.
95 E10: +/- 1 op 8.6
98 E5: +/- 1 op 8.9

Met 95/e5 heb ik nog wel, op zomerbanden, 1 op 10 gereden.

Meer krijg ik er zo in de winter niet uit. Betekend dus elke 450km tanken.
Tenzij ik in het buitenland rij, dan mag ik blij zijn met 350km op een tank.

De auto rijd wel fantastisch, helaas valt vermogen boven in wat tegen in vergelijk met mijn vorige diesel. En ik mis wat ruimte, mk4.5 had wat meer been ruimte achterin. Maar de stoelen zijn ook idioot dik (ivm verwarming/koeling en massage functie). Adaptieve LED verlichting bevalt overigens boven verwachting, kan nu in Duitsland ook in het donker goed doorrijden.

Anyway, op deze manier kan ik vast wennen om wat het is om elektrisch te rijden.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-01 16:54
nino_070 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:32:
[...]

Jij rijdt een Mustang toch? Wat is het verschil in verbruik tussen 95 E10 en 95 E5 voor jou? En 97 E5? (Snelwegkilometers) En rij je dan >110kmh?

Mijn owners manual zegt dit:
[Afbeelding]

Dus wat dat betreft zou E10 moeten kunnen. De owners manual raadt verder een octaangetal van 91 (US) aan, dat zou in europa net op 95.3 uitkomen. Dus dat is ook nét aan op het randje.

Qua verbruik merk ik wel dat ik iets lagere mpg haal dan in de zomer, maar dat kan ook komen door winterbenzine of verwarming.
Het kan allemaal prima en mijn exemplaar is natuurlijk ook getuned door Ford voor de Europese markt. Er werd wel 98 aangeraden, maar dat kan alles te maken hebben met samenwerking met een benzine merk. Ik heb helaas geen exacte getallen bijgehouden, maar ik heb het idee dat ik vaker per maand bij de benzinepomp stond met 95.
EiT schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:09:
Mondeo MK5 2.0 / 240pk
Ik rij nu een maand of 4 benzine en ben het behoorlijk beu.

Ik rij van tankstation naar tankstation.
95 E10: +/- 1 op 8.6
98 E5: +/- 1 op 8.9

Met 95/e5 heb ik nog wel, op zomerbanden, 1 op 10 gereden.

Meer krijg ik er zo in de winter niet uit. Betekend dus elke 450km tanken.
Tenzij ik in het buitenland rij, dan mag ik blij zijn met 350km op een tank.
Wow, dat is wel slecht voor een 2.0 liter motor. Ik zie dit soort getallen ook, maar dan met een 5.0 liter 422pk Mustang.

• TimovW
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:42
Zelf de ervaring met een MK8 Fiesta (1.0 Ecoboost 125pk ST-Line) dat hij op E10 minder soepel loopt en meer verbruikt. Tank nu alleen nog maar Shell V-Power, bizar wat voor verschil het uitmaakt. Soepeler lopen en zuiniger, scheelt tot 1,5 á 2 km per liter wat de boordcomputer aangeeft.

Lijkt ook iets vloeiender het vermogen af te geven, maar dat kan ook tussen m'n oren zitten O-)

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 02:37
Met mijn Hybrid dan toch ook eens uitproberen. De laatste tijd zakt ie wat verder weg in verbruik wat ik nog niet kan verklaren door de temperaturen.

[removed]

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hier moet de MK5 er na dit jaar uit :( Echt jammer dat de Mondeo geen opvolger heeft gekregen. Een SUV heb ik niets mee en D segment sterft uit :/

Mijn boefje is liev!

• RegularJohn
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06:39
Sinds november ben ik in het bezit van een Ford Focus Wagon uit 2015. Erg tevreden o er de auto!

Alleen weigert hij de parkeersensoren uit te zetten als ik op de knop daarvoor druk, heeft iemand dit eerder gehad, of een idee hoe dit komt? Hij geeft in het dashboard een melding dat het uitschakelen momenteel niet mogelijk is.

Was een luidruchtig rondje door de wasstraat kan ik je wel vertellen. 😜

• amphora

amphora

Online creatie

JB schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:11:
Hier moet de MK5 er na dit jaar uit :( Echt jammer dat de Mondeo geen opvolger heeft gekregen. Een SUV heb ik niets mee en D segment sterft uit :/
Die nieuwe hybrid Kuga lijkt me wel wat. En er is toch een nieuwe Mondeo? of is dat alleen een kleine facelift?

amphora wijzigde deze reactie 09-01-2020 15:43 (10%)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

amphora schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:41:
[...]

Die nieuwe hybrid Kuga lijkt me wel wat. En er is toch een nieuwe Mondeo? of is dat alleen een kleine facelift?
Zover ik weet is dat niet meer dan wat optische zaken icm de ook alweer gedateerde sync3. Het is nog steeds een MK5 basis die al sinds 2015 mee gaat in Europa. Plottende op USA bestaat ie al sinds 2012. Bizarre hierin; ik vind het nog steeds een van de mooiste auto's om te zien in dat segment, terwijl het model al echt jaren mee gaat :)

Nog elke dag loop ik met een grote glimlach naar de auto O+ 8)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

• superbassie
Laatste tank bijna 1 op 10 gereden op E95 E10.
Heb de ST nu afgevuld met Excellium 98 E5. Dat het soepeler rijdt merk je al snel (maar dat doet RON98 al gauw bij dit soort auto's denk ik).
Ben nu dus nog benieuwd wat het verbruik doet bij normaal rijden. :*)

• nino_070
Lord Thunder schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Het kan allemaal prima en mijn exemplaar is natuurlijk ook getuned door Ford voor de Europese markt. Er werd wel 98 aangeraden, maar dat kan alles te maken hebben met samenwerking met een benzine merk. Ik heb helaas geen exacte getallen bijgehouden, maar ik heb het idee dat ik vaker per maand bij de benzinepomp stond met 95.

[...]
Werd er specifiek 98 aangeraden of premium benzine? Premium benzine in de US is ongeveer gelijk aan 95 benzine hier (octaangehalte 91 US = 95.3 EU). Anyway, ik ga ook eens 98 proberen en een vergelijking proberen te maken in verbruikscijfers

• amphora

amphora

Online creatie

In mijn fiesta 1.0 EcoBoost rij ik normaal 5.6-5.8 l/100km en de laatste maanden op E10 ineens 6.3 l/100km gemiddeld. Lijkt me niet alleen door de kou te komen (want zo koud is het nou ook weer niet)

• MoldyInko
amphora schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:12:
In mijn fiesta 1.0 EcoBoost rij ik normaal 5.6-5.8 l/100km en de laatste maanden op E10 ineens 6.3 l/100km gemiddeld. Lijkt me niet alleen door de kou te komen (want zo koud is het nou ook weer niet)
Ik heb dezelfde verbruik cijfers als jou ervaren met E10.

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik haal 6.1 met mijn ecoboost (100pk) tijdje terug was het ineens 6.5 tot 6.7

• MoldyInko
Gebruiken jullie de ECO functie knop?

• amphora

amphora

Online creatie

Volgende paar keer weer eens 98 premium tanken.
MoldyInko schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:35:
Gebruiken jullie de ECO functie knop?
Staat meestal aan ja. Tenzij ik ga touren over dijken of zo, wanneer ik ook niet zo op verbruik let zeg maar ;)

amphora wijzigde deze reactie 11-01-2020 17:36 (82%)

• S_Chief
  • Niet online
Hier nooit; vind het totaal nutteloos.

• amphora

amphora

Online creatie

S_Chief schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:37:
Hier nooit; vind het totaal nutteloos.
Met adaptive cruise control op drukke snelweg wel fijn. Zonder Eco stand te nerveus dan vind ik.

• S_Chief
  • Niet online
Komt omdat we ook een andere motor hebben. Ik heb de 1.5 diesel (zonder ACC). Gemiddelde is 3,9l/100km over 12.000 km, zonder die ECO-stand. :p

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik gebruik hem ook niet. Ik mis dan toch wel de power om vlot in te voegen op de snelweg.

• Ophidian
RegularJohn schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:11:
Sinds november ben ik in het bezit van een Ford Focus Wagon uit 2015. Erg tevreden o er de auto!

Alleen weigert hij de parkeersensoren uit te zetten als ik op de knop daarvoor druk, heeft iemand dit eerder gehad, of een idee hoe dit komt? Hij geeft in het dashboard een melding dat het uitschakelen momenteel niet mogelijk is.

Was een luidruchtig rondje door de wasstraat kan ik je wel vertellen. 😜
Nee nooit gehad. Vandaag nog geprobeerd bij onze Fiesta uit 2018, gaat gewoon uit en aan.

Wel iets heel raars. Opeens viel mij op dat het geluid van de parkeersensoren anders was en vanachter het dashboard vandaan kwam ipv via de speakers. Zelfs een softe reset van Sync hielp niet. Na enkele keer opnieuw starten van motor was het opeens verdwenen. Maar ik ben niet de enige.
Hello, I've had this issue before.

It happens when the sound system crashes. Last time it happened my sync 2.5 system froze and i had to hard reset it. When it started back all the sounds were playing from a tiny speaker behind the dash gauges. Ford built that backup system in case the media player fails.

It fixed itself back overnight since when i started the car next day all was working as intended. It hasn't happened again ever since.
Had nog wat LED lampen liggen. Dus het achteruitrij licht alvast vervangen:

En knipperlicht voor:

H7 LED heb ik nog liggen. Even een adapter besteld. Even kijken hoe het lichtbeeld is en anders maar Xenon erin. Snap niet waarom ze zo'n enorm gele halogeen lamp bij die witte DRL zetten. De originele LED lampen zijn helaas niet te retrofitten en waren toen ook nog niet te bestellen. De LED lampen geven overigens geen foutmeldingen op de boardcomputer, dat kon ik nergens op internet echt goed vinden :+

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
Een led lamp in een reflector koplamp is niet aardig voor je medeweggebruikers.

• Ophidian
@GekkeRipper Gelukkig dan maar dat ik geen reflectorkoplamp heb :+

Kan overigens niet, de reflectorkoplampen hebben halogeen DRL en geen wit LED lijntje...

Edit: Deze foto laat het kleurverschil wat beter zien. Vervelend trekje, maar het stoort mij enorm.

Bij onze andere auto was het gelukkig fabrieksaf (Adaptive LED) wel goed te krijgen. Als ik de varianten met halogeen koplampen zie met dat witte lijntje erboven, doet mi echt afbreuk aan de rest van de auto. Net zoals bij onze Fiesta dus.

Ophidian wijzigde deze reactie 11-01-2020 23:04 (61%)

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
Dan had ik het niet goed gezien Ophidian! Ik ben het helemaal met je eens. Led drl icm halogeen ziet er niet uit. Alsof het geld op was :P

• S_Chief
  • Niet online
Ophidian schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:06:
[...]

Nee nooit gehad. Vandaag nog geprobeerd bij onze Fiesta uit 2018, gaat gewoon uit en aan.

Wel iets heel raars. Opeens viel mij op dat het geluid van de parkeersensoren anders was en vanachter het dashboard vandaan kwam ipv via de speakers. Zelfs een softe reset van Sync hielp niet. Na enkele keer opnieuw starten van motor was het opeens verdwenen. Maar ik ben niet de enige.

[...]

Had nog wat LED lampen liggen. Dus het achteruitrij licht alvast vervangen:

[Afbeelding][Afbeelding]

En knipperlicht voor:
[Afbeelding]

H7 LED heb ik nog liggen. Even een adapter besteld. Even kijken hoe het lichtbeeld is en anders maar Xenon erin. Snap niet waarom ze zo'n enorm gele halogeen lamp bij die witte DRL zetten. De originele LED lampen zijn helaas niet te retrofitten en waren toen ook nog niet te bestellen. De LED lampen geven overigens geen foutmeldingen op de boardcomputer, dat kon ik nergens op internet echt goed vinden :+
Dit model heeft idd geen lampcontrole. Was eens vergeten om een stekker van de linker koplamp aan te sluiten, kreeg geen enkele melding. :+

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:48
Ik mag me ook melden in dit topic. Ik heb sinds kort een ford fiesta 1.0 (2014). Nu heb ik gelijk een vraag. Hoe komt het, als ik spotify luister, dat ik geen titel en nummer te zien krijg in het scherm? Ik krijg dan onderstaande in beeld;

https://tweakers.net/ext/f/iH5STgxt8X5AJPLLYiOVnFEj/thumb.jpg

Ik had hiervoor een ford fiesta uit 2013 (leenauto), en daar kwam de titel en het nummer wel netjes door.

• MoldyInko
OgWok schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Wat slechter starten, niet mooi rond lopen bij koude start, hoger verbruik.
Ben je er al achter?

• Franco10
De betere helft heeft een Model 3 als leaseauto. Heel veel positieve kanten aan, maar als ik na een dagje in dat ding heb gereden en in de Focus stap, voelt het als een kart 8)7

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn eerste ervaring met E5 is, dat het starten een stuk soepeler gaat. Let wel: het starten was niet slecht, maar er is een duidelijk verschil. Accelereren gaat soepeler. Stationair toerental is iets lager, maar de motor loopt mooi.
Of het verbruik lager is kan ik nog niets over zeggen.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-01 15:18

JT

VETAK y0

Untouchablezz20 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:00:
Ik mag me ook melden in dit topic. Ik heb sinds kort een ford fiesta 1.0 (2014). Nu heb ik gelijk een vraag. Hoe komt het, als ik spotify luister, dat ik geen titel en nummer te zien krijg in het scherm? Ik krijg dan onderstaande in beeld;

[Afbeelding]

Ik had hiervoor een ford fiesta uit 2013 (leenauto), en daar kwam de titel en het nummer wel netjes door.
In mijn 2013 C-Max zie ik ook geen artiestinfo. Ben wel benieuwd naar een eventuele oplossing mocht je wat vinden :)

• NLDViane
  • Laatst online: 09:35
Hier ook maar eens melden dan... Rijd al sinds ik m'n rijbewijs heb Ford (tweede auto van ouders), en vandaag m'n eerste eigen autootje gekocht: een Ford Fiesta 1.25 Titanium uit 2008! 170.000 kilometers gereden, remmen 4000km geleden vervangen, onderhoud altijd netjes op tijd gehad en een trekhaak :+ Hij zal voornamelijk op 80-wegen gebruikt worden gezien dat de snelste weg naar Arnhem is vanaf hier, eens kijken hoe dat bevalt. Zal in ieder geval goedkoper zijn dan de Mondeo 2.5 V6 die nu 3x per week mee gaat, en wat stuurt zo'n Fiesta licht! Ga m zaterdag ophalen :)

Plaatje bij het praatje:

Weet iemand trouwens of LED-lampen in de projector goed gaat?
EDIT: eerst even lezen...

• Ophidian
Untouchablezz20 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:00:

[Afbeelding]

Wat voor telefoon heb je? Is het alleen bij spotify of ook bij andere music apps? Ik had een Fiesta uit 2012 en een iPhone en daar kwam via bluetooth en spotify altijd de titel door, ook op de iPhone van mijn vrouw.

Als ik google, dan vind ik met name problemen met Android telefoons en na bepaalde updates (Klik of klik)
Weet iemand trouwens of LED-lampen in de projector goed gaat?
EDIT: eerst even lezen...
Lichtbeeld in die projectors gaan wel goed, maar grootste probleem is de ruimte. Aan de bestuurderskant zit de zekeringskast enorm in de weg.

Ophidian wijzigde deze reactie 15-01-2020 20:37 (10%)

• NLDViane
@Ophidian Top, dus een setje met flexibele heatsink kopen is verstandig?

• Ophidian
@NLDViane Goed naar de maten kijken en even meten. Ook kijken waar het snoertje eruit komt uit de lamp, recht naar achteren is onhandig.

En je hebt een speciale adapter nodig. ;)

• NLDViane
@Ophidian Oh, van die adapter wist ik niet... Bedankt, ga ik daar even mee aan de gang :)

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:48
Ophidian schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:36:
[...]

Wat voor telefoon heb je? Is het alleen bij spotify of ook bij andere music apps? Ik had een Fiesta uit 2012 en een iPhone en daar kwam via bluetooth en spotify altijd de titel door, ook op de iPhone van mijn vrouw.

Als ik google, dan vind ik met name problemen met Android telefoons en na bepaalde updates (Klik of [url=https://forums.oneplus.com/threads/bluetooth-to-car-audio-artist-and-song-title-showing-as-unknown.498810/page-5]klik
Ik heb een iPhone. Ik zal het eens proberen met Apple Music.

• Ophidian
Untouchablezz20 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:07:
[...]

Ik heb een iPhone. Ik zal het eens proberen met Apple Music.
Er zijn meer mensen met het probleem trouwens:

http://forum.fiestaclub.n...bluetooth/#comment-297104

https://www.fordownersclu...how-bluetooth-track-info/

Lijkt mogelijk aan de sync versie te liggen? Geen idee welke Sync onze Fiesta had.

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06:57
Ophidian schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:37:
[...]

Er zijn meer mensen met het probleem trouwens:

http://forum.fiestaclub.n...bluetooth/#comment-297104

https://www.fordownersclu...how-bluetooth-track-info/

Lijkt mogelijk aan de sync versie te liggen? Geen idee welke Sync onze Fiesta had.
Klopt. Hier een Focus Wagon uit 2013, zelfde probleem. Ook iPhone, ook Spotify. Apple Music nog niet geprobeerd. Kan ik wel eens doen inderdaad. Ik begreep van verschillende fora dat het aan het BT-protocol icm Sync lag. Ik heb nog niet gekeken of de meest recente software draait (ga er wel vanuit, omdat hij dealeronderhouden was).

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb nog niet gekeken of de meest recente software draait (ga er wel vanuit, omdat hij dealeronderhouden was).
Dat zegt niks, hier al bij twee Fiesta's gehad dat de software al oud was bij aflevering. Je kunt hier controleren of er eventueel een update is voor je Sync systeem.

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:28
Ook ik ben "sinds kort" overgestapt naar ford. Een mooie focus mk3 eco boost 1.0 (lekker zuinig zullen we maar denken).

Op zich rijd hij lekker ware het niet dat de laatste tijd het geluid wat zachter klinkt en start stop niet meer werkt en ik een rode accu op mijn dashboard heb :(.

Ik heb zelf de accu vervangen en geprobeerd de BMS (Battery Monitoring System) te resetten. Helaas werkt torque pro niet met de foutcodes of resetten van BMS en werkt het volgende niet voor mij:

Edit: dipped beam/ dimlicht aanzetten in de procedure helpt bij mij ;)
Switch on ignition (do not start engine)
Switch on dipped beam.
Press 5x the rear fog light button (do not switch 5x on and off the rear fog light)
Press 3x hazard lights button (do not switch 3x on and off hazard lights)
Then the battery symbol in the speedometer should flash 3x quickly.
Als ik het bij de garage laat doen waar ik de auto heb gekocht kost het me 50 euro en daarvoor kan ik denk ik wel een hobbymatige OB2 reader kopen. Maar ja die heb ik nu nog niet.

Edit:

ik ga deze bestellen: https://www.amazon.de/dp/B01MDMTMIQ ik hoor graag of ik een betere moet halen ;)

gr8-jen wijzigde deze reactie 16-01-2020 16:34 (29%)

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:14
Wij hebben sinds september 2018 een Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost 125 pk als tweede wagen (Andere is een Focus diesel) en zelfs de dealer gaf ons het advies om E5 (98) te tanken. Omwille van de prestaties en minder kans op slijtage. Bijkomend mag ik geen E10 tanken van mijn vriendin (de dagelijkse bestuurder van de auto), toen ik na onze zomervakantie niet direct een pompstation met betaalbare E5 kon vinden heb ik dan toch maar eens E10 (95) erin gekapt, zonder dat zij het wist. De volgende dag kreeg ik al klachten van mijn vriendin dat de auto 'niet lekker' liep en minder vermogen had... Dus ook voor ons, E5! Mits wat zoeken naar een goede pomp is het prijsverschil ook niet altijd zo groot.

Iets anders, gisteren op het autosalon te Brussel de Fiësta en Focus met 'mild hybrid' mogen aanschouwen. Ze zien er natuurlijk hetzelfde uit, maar ben wel benieuwd naar de eerste tests, of een kleine accu met elektromotor daadwerkelijk merkbaar vermogen kan leveren en het verbruik kan drukken. Voorlopig enkel op de 1.0 EcoBoost 125 als ik het goed heb.

Gamertag: I Darks I

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 02:37
Darks schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:33:
[...]
....

Iets anders, gisteren op het autosalon te Brussel de Fiësta en Focus met 'mild hybrid' mogen aanschouwen. Ze zien er natuurlijk hetzelfde uit, maar ben wel benieuwd naar de eerste tests, of een kleine accu met elektromotor daadwerkelijk merkbaar vermogen kan leveren en het verbruik kan drukken. Voorlopig enkel op de 1.0 EcoBoost 125 als ik het goed heb.
Ik verwacht wel dat dat veel verschil maakt. In de Fusion Hybrid die ik heb zit ook maar een 1kW pack, maar dit zorgt er wel voor dat de ICE-motor (normale 2-liter) die normaal ongeveer 1:10 haalt nu 1:20 kan rijden. Alleen het terugwinnen van de energie bij het afremmen levert al heel veel op en als je dat gelijk weer gebruikt bij het optrekken heb je ook geen grote accu nodig om veel energie in op te slaan.
Dit gecombineert met dat de elektromotor altijd zijn pks kwijt kan geeft dat je niet alleen zuiniger maar ook soepeler kunt rijden.

[removed]

• MoldyInko
OgWok schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:50:
[...]

Mijn eerste ervaring met E5 is, dat het starten een stuk soepeler gaat. Let wel: het starten was niet slecht, maar er is een duidelijk verschil. Accelereren gaat soepeler. Stationair toerental is iets lager, maar de motor loopt mooi.
Of het verbruik lager is kan ik nog niets over zeggen.
Ik vind E10 drama.

Wat tanken de meeste hier? BP Ultimate? Dan kan Super 98 van Tango toch ook? Als gekte voordeel zuiniger rijden en beter draaien van de motor is...

• SgtPoen
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09:10
Alleen V-power. heel even E10 erin gehad maar merk gewoon dat het minder goed loopt en kom uiteindelijk minder ver. Meerprijs neem ik voor lief. Lokale Shell om de hoek van m'n werk is zo'n beetje de goedkoopste benzinepomp in de buurt dus dat valt opzich nog wel mee.

(Focus 2013 1.6 Ecoboost 182pk)

SgtPoen wijzigde deze reactie 17-01-2020 17:04 (35%)

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-01 06:15

djidee

Mr. Slungel

Zo, Focus Station (1.0 Titanium met designp pack1) is vanochtend afgeleverd, de Mondeo Station diesel gaat maandag ingeleverd worden...

ff wennen, benzine ipv diesel en stukje smaller, maar verder prima wagen. Komende 2 jaar een prima partner denk ik

"Mekker, blaat"

• nino_070
En Premium benzine (die vaak zonder toegevoegde ethanol is) mixen met E10, zou dat niet resulteren in de oude E5?

• Lightning89
  • Laatst online: 21-01 22:24
nino_070 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:56:
En Premium benzine (die vaak zonder toegevoegde ethanol is) mixen met E10, zou dat niet resulteren in de oude E5?
Klinkt als E7.5, aangezien premium E5 is.

• nino_070
Lightning89 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:26:
[...]

Klinkt als E7.5, aangezien premium E5 is.
Vaak zit er geen ethanol, zoals bij V-power (bron: "In het geval uw auto niet geschikt is, kunt u Shell V-Power Benzine gebruiken. Deze bevat geen bio-ethanol") en BP Ultimate (bron: "Aan de Ultimate 98 van BP wordt overigens geen ethanol toegevoegd").

Dus als je dit 50/50 mengt met E10 zou je én goedkoper uit zijn dan als je alleen premium tankt, én alsnog een betere energiedichtheid hebben (hoger octaangetal) dan vroegah toen alle 95 benzine E5 was.

• NLDViane
@nino_070 @Lightning89 je kan niet precies zeggen welk ethanol-gehalte je rijdt, omdat de E5 en E10 het maximale percentage bio-ethanol aangeven. Zo kan je met E10 in combinatie met V-Power of Ultimate theoretisch gezien dus op E5 uitkomen.

• nino_070
NLDViane schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:00:
@nino_070 @Lightning89 je kan niet precies zeggen welk ethanol-gehalte je rijdt, omdat de E5 en E10 het maximale percentage bio-ethanol aangeven. Zo kan je met E10 in combinatie met V-Power of Ultimate theoretisch gezien dus op E5 uitkomen.
Maar minder ethanol dan het maximale gehalte is sowieso geen probleem. Dat komt de verbranding alleen maar ten goede. Ik probeer alleen wat nuance in de discussie aan te brengen, je hoeft niet te kiezen tussen E10 of premium, half/half kan een goede middenweg zijn (en kost niet echt meer moeite bij de pomp)

• NLDViane
nino_070 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Maar minder ethanol dan het maximale gehalte is sowieso geen probleem. Dat komt de verbranding alleen maar ten goede. Ik probeer alleen wat nuance in de discussie aan te brengen, je hoeft niet te kiezen tussen E10 of premium, half/half kan een goede middenweg zijn (en kost niet echt meer moeite bij de pomp)
Precies! Maar waarom zou je dan niet "gewone" Super 98 E5 tanken? Dat is (steeksproefgewijs via https://directlease.nl/tankservice/benzine/) vaak goedkoper dan 50/50 mengen :Y
Moet eerlijk toegeven dat er altijd V-Power in de motor gaat, die loopt merkbaar soepeler en 4km/l zuiniger met dat spul. De ouwe Mondeo 2.5 V6 loopt wel soepeler maar dat scheelt op 350km 1 liter (34 ipv 35), dus die mag aan het E10-infuus.

• Arjan90
Zo, de Ford Focus Wagon Titanium Business met 1.0 is vorige week vrijdag geleverd! Uitgevoerd met automaat en een aantal opties, waaronder het B&O pakket, panoramadak en het technology pack. Design pack zijn we ook niet vergeten, dus voor en achterlichten zijn LED. Vooral de achterlichten van de Ford Focus vind ik in LED erg mooi smoelen. Uitgevoerd in de kleur Chome Blue, heel erg mooi! Ik wilde eigenlijk Diffused Silver maar die bleek niet leverbaar, hieronder een foto van de achterkant:

Wel een domper toen ik hem mee naar huis nam: na 37,5 km stond ik al langs de snelweg met een oliedruk fout, rode toeters en bellen dus gelijk de boel uitgezet. Uiteindelijk de ANWB ook langsgehad maar die konden (net als ik) niets vinden, uiteindelijk maar weer gaan rijden en het lampje niet meer gezien. Vast even een sensorstoring.

Auto rijdt heerlijk soepel, automaat bevalt erg goed. Adaptive Cruise Control is voor ons nieuw maar werkt prima en het tussen de lijntjes houden werkt ook lekker. Adaptive Cruise Control op de "Intelligent" mode is een drama op de A32, A28 en A50 dus die heb ik gauw uitgezet: hij heeft hele andere snelheden en lijkt de borden niet goed af te lezen. Hij anticipeert bovendien slecht, als het verandert van 130 naar 90 schiet hij vol in de vertraging/remmen ipv rustiger uit te laten rollen. Wat mij betreft gevaarlijk rijgedrag voor overig verkeer. Ik kom van een voorloop Grande Scenic die niet heel ruim was uitgerust, dus deze auto is aan alle kanten een verademing. Ook het weggedrag vind ik echt super, hij grijpt lekker in de bocht. Hij zoop in het begin wel benzine, maar dit lijkt nu al wat af te nemen (na ruim 1.000 kilometer). Kwaliteit van afwerking lijkt allemaal erg goed, dus we gaan hier zeker heel veel plezier van hebben de komende drie jaar.

Al met al een hele fijne kennismaking met het merk Ford: ik heb vnl. Renault gereden en wat uitstapjes gehad met Seat en Citroën, maar het rijdt echt heerlijk. De huidige Mégane was ik wat minder van gecharmeerd, maar dat kwam vnl. omdat ik last had van krakend onderstel en dat de parkeersensoren dramatisch laat reageerden. De Scénic was een drama met cruise control qua hervatten als je hem instelde (hij viel altijd een paar kmpu terug voor hij weer versnelde).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• MoldyInko
Dat vind het mooie aan die stationwagens van Ford. Die rijden als de brandweer. Strakke weglegging.

Leuke auto, heel veel plezier met je aankoop! :)

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:14
Arjan90 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:29:
Zo, de Ford Focus Wagon Titanium Business met 1.0 is vorige week vrijdag geleverd!
Hele mooie wagen, ook met die kleur. Dit is zo ongeveer de volgende Ford die ik zou kopen.

Lukt het wat met de 1.0 motor? Wij hebben deze in onze Ford Fiësta, prettig om mee te rijden. Maar een Focus wagon zal toch wel wat zwaarder zijn om vooruit te stuwen?

Verder wens ik je veel plezier er mee, Ik heb al jaren een Focus en het rijgedrag alleen al is voldoende om mij te binden aan dit model. :9

Gamertag: I Darks I

• ErikG2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:07
Ik kom me hier ook even melden als kersverse Ford rijder. Maar ook meteen met een vraag.
We hebben een Fiesta uit 2013 gekocht (100 Pk Ecoboost, Titanium). Voorruitverwarming was een grote wens voor ons omdat mijn vrouw het meest met de auto moet rijden en nogal klein is waardoor ijskrabben nogal wat moeite kost.
Nu blijkt zowel de voor als achterruitverwarming het niet te doen. Uiteraard gaan we terug met de auto (we hebben hem afgelopen zaterdag opgehaald dus het hoort gewoon te werken.)

Ik heb echter wat lopen zoeken op internet en vond een topic op een bmax forum over problemen met de voor en achterruitverwarming en het lijkt een vaker voorkomend probleem te zijn met allerhande oorzaken.
(https://www.bmaxownersclu...246-heated-screens.html).

Ook vond ik ergens de tip om even de accu 10 minuten los te koppelen:
http://forum.fiestaclub.n...rwarming-werkt-niet-meer/
Dat kan dus ook werken. Ik heb dit nog niet kunnen doen, planning is om dit morgen eind van de middag even te proberen, ik heb i.i.g. al een afspraak bij de verkopende garage om hier even naar te kijken.

Herkent iemand deze problemen? En zo ja wat heb je er aan gedaan om het op te lossen?

edit: ik heb al wel de zekeringen bekeken en die zijn in orde.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ErikG2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:44:

Ook vond ik ergens de tip om even de accu 10 minuten los te koppelen:
http://forum.fiestaclub.n...rwarming-werkt-niet-meer/
Dat kan dus ook werken. Ik heb dit nog niet kunnen doen, planning is om dit morgen eind van de middag even te proberen, ik heb i.i.g. al een afspraak bij de verkopende garage om hier even naar te kijken.

Herkent iemand deze problemen? En zo ja wat heb je er aan gedaan om het op te lossen?
Niet aan beginnen, een auto uit 2013 die je net gekocht hebt hoort dit gewoon te doen en dus hoort de garage dit te fixen. Stel dat je door je eigen bij elkaar gegooglede oplossingen je accu* sloopt, wat dan?

* Oh, trouwens, zou kunnen dat je accu niet helemaal goed meer is, dan vallen er ook systemen uit heb ik gemerkt (start stop stopt). Laat ze die ook doormeten als je er toch bent. Zullen ze niet leuk vinden, want accus == duur.

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• ErikG2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:07
pjottum schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Niet aan beginnen, een auto uit 2013 die je net gekocht hebt hoort dit gewoon te doen en dus hoort de garage dit te fixen. Stel dat je door je eigen bij elkaar gegooglede oplossingen je accu* sloopt, wat dan?

* Oh, trouwens, zou kunnen dat je accu niet helemaal goed meer is, dan vallen er ook systemen uit heb ik gemerkt (start stop stopt). Laat ze die ook doormeten als je er toch bent. Zullen ze niet leuk vinden, want accus == duur.
Zo had ik nog niet bekeken. Ik ging er van uit dat een accupool loshalen geen kwaad kan maar goed je hebt gelijk dat het hoort te werken, ben ik het helemaal mee eens. Het is geen oud barrel wat we hebben gekocht. Staat ook pas 58000 op de teller dus het moet gewoon werken!
Maar ben nog wel steeds benieuwd of meer mensen het herkennen.

Edit: we hebben ook nog 6 maanden Bovag garantie, dus als de accu niet helemaal lekker meer is moet deze gewoon op de garantie vervangen worden.

ErikG2 wijzigde deze reactie 20-01-2020 14:36 (7%)

• Arjan90
@Darks Het is geen snelheidsduivel, maar op de snelweg komt hij gewoon goed mee. Voor het mooie was wat meer pit prettig, maar ik zou het er zelf aan bijtelling niet aan uit willen geven.

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True