Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:34
Xtince schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:27:
[...]

Hmm kan ik ergens een specificatie vinden van de design pack 5. Prijs ook?

Ja family pack ga ik niet doen. Van draadloos opladen zie ik van af en denk ook van de head up display. B&O speakers daarentegen weer bijgevoegd. Ik neem trouwens aan dat de subwoofer goed wordt weggewerkt en ik geen ruimte achterin/kofferbak inlever hierdoor?
Vergelijkbaar met de Vignale DP5. Kost 750 euro extra bovenop de DP2.

DP5:
- Adaptive front lighting system met dynamische LED koplampen
- Grootlicht assistent met antiverblinding
- LED sequentiele knipperlichten
- Automatische niveauregeling koplampen

Je levert geen ruimte in. Subwoofer ligt in je thuisbrenger.

BeZaX wijzigde deze reactie 17-11-2019 20:50 (3%)

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-02 08:06
Ook hier maar even melden, sinds kort bezitter van een Fiesta ST :) Hiervoor een Fiesta Red Edition gehad en daarvoor een MK5.

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06-01 00:17
BeZaX schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:47:
[...]

DP5:

Dank! Toch iets te prijzig wat mij betreft. Houdt het dus maar op DP2.

Denk dat ik er behoorlijk uit ben. Nu even nog leasetarieven vergelijken en bestellen maar. Alleen jammer dat je dan weer 3 maanden moet wachten....

• melvinjoosten
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:47
Xtince schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:57:
Dan toch eindelijk een keuze gemaakt voor een nieuwe leaseauto. Het wordt de:

Focus 1.5 EcoBoost 150pk ST-Line Bus. AT Wagon.

Wil daarbij de volgende opties nemen:
Head-up display
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Draadloos opladen mobiele telefoon
Trendy metaallak zwart
Style Pack ST-Line
Winter Pack
Design Pack 2
Comfort Pack
Technology Pack
Parking Pack

Maar twijfel nog wel over een aantal opties (of ik die wel moet nemen). Misschien kunnen jullie me daarbij helpen.

- Head up display. Lijkt me zeer handig, omdat ik ook regelmatig op plekken ben die ik niet ken. Heb altijd wel het gevoel van “hoe hard mag ik hier eigenlijk”. Maar ben bang dat zon ding in mijn zichtveld storend gaat zijn en ik hem eigenlijk niet ga gebruiken daardoor. Kunnen mensen hun ervaring hierover delen? Kan daar weinig echt ervaring over vinden online.

- Style Pack ST line. Optie maakt de auto wellicht wel “af” in detail. Maar is het niet te kitscherig? Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Maar toch nog een behoorlijk bedrag €575 voor wat kleine zaken...

- Ik had eerst ook de B&O set optie aangeklikt. Maar toch maar weer geschrapt. Ik ben eigenlijk geen geluid junkie, dus geef er weinig om. Maar hoe is het geluid met de standaard boxen? Als het echt bar slecht is (net als mijn huidige clio), dan toch maar wel de B&O nemen.

Alvast bedankt!
Wat betreft de B&O audio zou ik je adviseren om gewoon eens te gaan luisteren bij de dichtstbijzijnde Ford dealer. Dit heb ik afgelopen zaterdag namelijk zelf ook gedaan voor een Fiesta en vond de normale speakers zelf fijner luisteren dan de B&O set. Wat blijkt? De normale set is ook gewoon B&O maar heeft minder speakers en mist een subwoofer in de kofferbak. Ik weet niet of dit bij de Focus ook zo is, daarom zou ik gewoon zelf gaan luisteren als ik jou was. Het blijft toch een persoonlijke voorkeur en het kan je leuk wat centen besparen. :)

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:33
Xtince schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:27:
[...]

Hmm kan ik ergens een specificatie vinden van de design pack 5. Prijs ook?

Ja family pack ga ik niet doen. Van draadloos opladen zie ik van af en denk ook van de head up display. B&O speakers daarentegen weer bijgevoegd. Ik neem trouwens aan dat de subwoofer goed wordt weggewerkt en ik geen ruimte achterin/kofferbak inlever hierdoor?
De subwoofer zit bij het reservewiel, dus je levert verder geen ruimte in :)
Als je de B&O eenmaal hebt gehoord, dan wil je echt niet meer zonder.

De HUD heb ik verder niet voor gekozen en ook het parking pack interesseert me bijzonder weinig. Het enige minpuntje is dat je dan achter sensoren hebt in plaats van een camera.

Style pack, family pack, design pack, technology pack en winter pack heb ik verder wel, maar ik weet niet of dat overeenkomt met de ST Line. Ik rij namelijk een Titanium Business.
BeZaX schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:47:
[...]

DP5:

Volgens mij hebben de standaard LED koplampen ook automatische niveauregeling.

InZane wijzigde deze reactie 18-11-2019 09:50 (21%)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:58
InZane schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:45:
[...]
Dat is verplicht op alle LED-lampen, maar != adaptive. Dat is dat de lichtbundel aangepast wordt als er een tegenligger is, als je bijvoorbeeld met groot licht rijdt.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• InZane
Hmmbob schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:26:
[...]

Dat is verplicht op alle LED-lampen, maar != adaptive. Dat is dat de lichtbundel aangepast wordt als er een tegenligger is, als je bijvoorbeeld met groot licht rijdt.
Oh dat wist ik niet. Weer wat geleerd :)
Ik dacht dat dat alleen voor xenon gold.

Ze zijn inderdaad niet adaptief. Dat wist ik dan weer wel ;)

InZane wijzigde deze reactie 18-11-2019 11:55 (5%)

• Ghosty J
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:55
Mooie auto!
Veel veilige km gewenst !
BertP schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:20:
Ook hier maar even melden, sinds kort bezitter van een Fiesta ST :) Hiervoor een Fiesta Red Edition gehad en daarvoor een MK5.

[Afbeelding]

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-02 08:06
Ghosty J schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:59:
Mooie auto!
Veel veilige km gewenst !

[...]
Thanx, feestje om in te rijden. :9

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:18
InZane schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:45:
[...]

De subwoofer zit bij het reservewiel, dus je levert verder geen ruimte in :)
Als je de B&O eenmaal hebt gehoord, dan wil je echt niet meer zonder.

De HUD heb ik verder niet voor gekozen en ook het parking pack interesseert me bijzonder weinig. Het enige minpuntje is dat je dan achter sensoren hebt in plaats van een camera.

Style pack, family pack, design pack, technology pack en winter pack heb ik verder wel, maar ik weet niet of dat overeenkomt met de ST Line. Ik rij namelijk een Titanium Business.

[...]

Wat betekent het family pack qua stoelen? Electrisch en de bijrijder ook in hoogte?

Parking pack vind ik wel heerlijk trouwens, automatisch inparkeren werkt goed en de camera is (weliswaar 240p) maar alsnog handig. Bij fileparkeren weet ik met de automatische dat ik velgen niet langs de stoep gaan 8)7

• InZane
Franco10 schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:36:
[...]

Wat betekent het family pack qua stoelen? Electrisch en de bijrijder ook in hoogte?

Parking pack vind ik wel heerlijk trouwens, automatisch inparkeren werkt goed en de camera is (weliswaar 240p) maar alsnog handig. Bij fileparkeren weet ik met de automatische dat ik velgen niet langs de stoep gaan 8)7
Volgens mijn lijstje:

- Achterbank met skiluik en armsteun met opbergvak

- Elektrisch bedienbare kindersloten

Mijn stoelen zijn verder niet elektrisch (afaik), wél verwarmd :9

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:39
Ik ben nu sinds kort aan mijn 2e S-max begonnen, nadat mijn vorige 2.0 diesel 140pk uit 2007 na 300k km zonder koppeling verder wilde. De drukgroeplager wilde niet meer dus koppelingspedaal op de grond maar niet ontkoppeld, dat is niet handig wegrijden...
Dus een andere geïmporteerd. Een 163pk 2.0 diesel automaat uit 213 met 80k gereden! Wat een heerlijke auto.
Er is alleen een maar. Deze auto heeft hetzelfde als de vorige. Deze heeft ook een trilling op de aandrijving als je met vol gas rond de 2000 toeren zit in bijvoorbeeld de 4e versnelling. Er is dan veel koppel en ik denk dat dat er mee te maken heeft. Daarnaast heb ik een issue met de automatische versnellingsbak. Op lage toeren rond de 1500rpm, "schommelt" het toerental. Dat kun je ook voelen. Zelfs op CC met constante snelheid zit er wat slip in de aandrijflijn. En nu ben ik onderweg met een caravan er achter en zodra er meer koppel wordt gevraagd slipt de versnelling door. Vooral in de 6e versnelling. Zelfs als ik hem handmatig in 6 zet en gas geef, schiet het toerental zo'n 300rpm omhoog zonder dat de snelheid wisselt. Ik zal eens kijken of ik een filmpje erbij kan zetten.
Iemand enig idee waar ik mee naar de dealer kan en waar ik aan moet denken? Is dit de bak of de koppeling? In andere versnellingen is het minder of niet en het maakt niet zoveel uit of ik een warme motor heb of niet.

Vette shit!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:12
Powershift? Is de olie daarvan wel bij elke tankbeurt vervangen?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:58
jadjong schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:29:
Powershift? Is de olie daarvan wel bij elke tankbeurt vervangen?
Sorry?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16:23
Ben op zoek naar een andere Focus, mn huidige van 2005 (256k km) krijgt beetje bij beetje problemen. Gisteren een achter remklauw laten vervangen. Ben er wel een beetje klaar mee.

Zit op gaspedaal te kijken naar een mooie opvolger. Wat mij opvalt is dat een merkdealer veel duurder is. (logisch) Maar zoveel verschil?!

Focus 1.0 125pk Groningen

Focus 1.0 125pk Putten

Focus 1.0 first edition 2015 70k
Deze is ook interessant, wel een import auto zo te zien op de rdw website. Iemand ervaringen met zulke auto's?

Voor zover ik kan zien zijn beide auto's identiek, de bovenste heeft meer gelopen, heeft geen trekhaak en is 2000 euro duurder. Bij Smidts heb ik in mei bijna een cmax gekocht, echter kwamen we er niet uit met de prijs.

Wil het liefste meerdere auto's bekijken en rijden, echter staan de 'mooie' auto's verder weg. (woon in Drenthe)

Harmen wijzigde deze reactie 20-11-2019 16:51 (12%)

Whatever.

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Harmen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:41:
Ben op zoek naar een andere Focus, mn huidige van 2005 (256k km) krijgt beetje bij beetje problemen. Gisteren een achter remklauw laten vervangen. Ben er wel een beetje klaar mee.

Zit op gaspedaal te kijken naar een mooie opvolger. Wat mij opvalt is dat een merkdealer veel duurder is. (logisch) Maar zoveel verschil?!

Focus 1.0 125pk Groningen

Focus 1.0 125pk Putten
Die in Putten is én goedkoper én minder kilometers... het is wel frappant verschil. Ik zou gewoon even zoeken naar reviews over de twee dealers, en een keer met die auto's gaan rijden. Als het niet heel erg tegenvalt in Putten zou ik het wel weten...

Is trouwens wel een mooie auto, ik heb een Focus uit 2012 gehad vroeger, met de 1.5 benzine motor met 150pk. Is een van de beste auto's die ik ooit heb gehad.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Harmen
@Widow Ga een lijstje van auto's maken en dan op een zaterdag maar eens goed test rijden. Vind de 1.0 motor voorlopig wel voldoende.

Whatever.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
S_Chief schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:36:
Klikte net weer even de FordPass app open (beetje een half gaar ding, maar dat terzijde) en toen kwam opeens de volgende melding naar voren:

[Afbeelding]

Volgende week maar eens kijken hoe en wat. Iemand al meer info? Geen idee wanneer ze zijn gestart met deze terugroepactie.
Kwam toevallig wat meer info tegen:
DRIVERS of this popular car are being urged to return their motors to an authorised dealer to have important work carried out on their vehicles. The work is being done to certain Ford models to apply a new update which is said to improve oil life.

Ford has already written to customers of the affected vehicles warning of an oil dilution service which drivers can claim for free. The update will update the powertrain control module calibration which they claim will improve oil life and offer a clearer oil monitoring messaging service for the vehicle. The car company says this will help drivers living around inner-city locations who often have high idle times and stop regularly. Ford says driving in this manner will often lead to more regular oil changes but the new technology will improve how long oil can last during each cycle.

In a document to consumers seen by Express.co.uk, Ford claims urgent action is required and customers need to phone a dealer so that important work can be carried out.

They say the update can be applied within just 60 minutes and would be provided at no extra cost to motorists.

In the letter, Ford says: “Your vehicle is fitted with technology that reduces oxides of nitrogen emissions from the engine. During this emission control, a small amount of fuel mixes with the engine oil and the oil is then diluted.”

“Your vehicle predicts the level of oil dilution using complex algorithms. When an oil change is required drivers will be informed by messages shown in the Instrument Cluster.

“In some driving environments, where the drive cycle is inner city, start/stop, frequently loaded, high idle times or town, more regular oil changes will be required.

“Ford engineers have developed a software update to include an updated powertrain control module calibration to improve oil life for any given drive cycle and clearer Intelligent Oil Life Monitoring (IOLM) messaging in the vehicle’s cluster.”

Ford says the letter sent to customers must be brought in to the dealer for any work to be done on their cars.

The company also says it is committed to providing a long-term technical solution and customers can seek assistance if a car does not match advertised standards.

The letter added: “If your vehicles oil life does or achieve over two-thirds its published recommended service interval, please contact your local authorised Ford dealer to seek assistance."

A Ford owners forum revealed drivers of Ford Transit vans with a 2.0-litre EcoBlue engine had received correspondence about the fault.

A user of the forum revealed that a dealer had explained the update was to tweak the sensitivity of oil sensors

The user added the software update was designed to further reduce the possibility of the oil becoming too diluted and therefore reducing its effectiveness.

The update comes just a year after Ford pledged to refund owners of certain Ford models after cars suffered issues with overheating.

Some 1.0-litre and 1.6 Ecoboost petrol cars caught fire after overheating problems which led the American firm to reveal engines on safety concerns.

Express.co.uk have contacted Ford who advised affected customers to check the details on the letter sent out.
Valt allemaal wel mee dus. Voor mij maakt het weinig uit aangezien ik 150 km per dag rijd waarvan 95% snelweg is.
melvinjoosten schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:56:
[...]
Wat betreft de B&O audio zou ik je adviseren om gewoon eens te gaan luisteren bij de dichtstbijzijnde Ford dealer. Dit heb ik afgelopen zaterdag namelijk zelf ook gedaan voor een Fiesta en vond de normale speakers zelf fijner luisteren dan de B&O set. Wat blijkt? De normale set is ook gewoon B&O maar heeft minder speakers en mist een subwoofer in de kofferbak. Ik weet niet of dit bij de Focus ook zo is, daarom zou ik gewoon zelf gaan luisteren als ik jou was. Het blijft toch een persoonlijke voorkeur en het kan je leuk wat centen besparen. :)
Gok twee tweeters die missen naast de sub? Heb zelf de standaardspeakers. Vind het bovengemiddeld goed, maar ik had niet verwacht dat dit de basis voor de B&O optie zou zijn...

S_Chief wijzigde deze reactie 23-11-2019 21:42 (9%)

You save everyone, but who saves you?

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het kan hoor, maar ik vraag het me af. Sowiezo wordt er bij de B&O optie heel wat afgereld in de DSP om het beter te laten klinken. Bij vorige generaties Focus werdt een Sony audio upgrade aangeboden (ipv B&O nu) maar daar waren de goedkopere varianten ‘gewone’ speakers en zeker niet van Sony.

Edit;
verder scheelt het ook donderds of je de 'surround' optie aan of uit hebt staan. Een collega van me rijdt de nieuwe Focus met het B&O systeem en we hebben best wel even moeten spelen met de instellingen om het geluid niet alleen vol maar ook wat 'natuurlijk' te krijgen. Zelf rijd ik een Focus 3 fase 2, maar ik heb alle speakers an de standaard 6-speaker setup uit de auto gehaald en zelf andere ingebouwd en een subwoofer aangesloten. Klinkt in mijn oren beter dan de B&O set van Ford, hoewel die wel heel veel bass levert - als dat je ding is, mij is het te veel.

Pixeltje wijzigde deze reactie 24-11-2019 14:32 (49%)

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:59
Ik vraag het me eerlijk gezegd ook af. Ik heb wel de B&O optie, gezien ik het verschil wel aanwezig vond tov de standaard speakers. Ten opzichte van het Denon systeem in onze andere auto (met dezelfde configuratie 9 speakers en subwoofer) klinkt het net iets voller. Beste is om zelf te gaan luisteren uiteraard en ook met je eigen muziek. Volgens Whathifi.com zit er wel verschil in overigens:
We spend some time with both the Fiesta’s standard set-up and the B&O Play Sound system and we have to say we were impressed with both.

We weren’t expecting much from the stock system, but it’s perfectly listenable. It still sounds lively and entertaining, and if you didn’t want to spend extra on the B&O, then you’d still be able to live with it for day-to-day driving.

Still, the jump up to the B&O Play system does bring an improvement in sound. It’s not a dramatic leap (which is further testament to the quality of the standard system) but you can hear more detail, the soundstage is bigger, dynamics more prominent and there’s a greater sense of immersion.

Conclusion
Some higher-end systems can extract more detail. Others can deliver dynamics with more subtlety. But, there aren’t many that sound as fun.

The B&O Play Sound System handles any genre of music you throw at it and its breadth of musical abilities keep you coming back for more. For the money, it’s a bit of a no-brainer.
Hier is wat meer informatie over de speakers en plaatsen in de Fiesta. Standaard sound heeft 6 speakers, de B&O optie heeft er 9 + de subwoofer. Je mist dus de DSP (vermoed ik), sub, centrale speaker en waarschijnlijk twee tweeters (vermoedelijk in de achter deuren?). Is maar weinig informatie te vinden over de standaard speakers online...

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• melvinjoosten
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:47
Ophidian schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:29:
[...]
Hier is wat meer informatie over de speakers en plaatsen in de Fiesta. Standaard sound heeft 6 speakers, de B&O optie heeft er 9 + de subwoofer. Je mist dus de DSP (vermoed ik), sub, centrale speaker en waarschijnlijk twee tweeters (vermoedelijk in de achter deuren?). Is maar weinig informatie te vinden over de standaard speakers online...
Ik denk persoonlijk dat je bij de standaard variant de subwoofer, de DSP en de twee tweeters bij de voorruit mist. Als je een Fiesta gaat samenstellen op Ford.nl en je het Navigation Pack toevoegt hebben ze het over 7 speakers. Wellicht dat de versie zonder 8 inch touchscreen er minder heeft, maar deze samenstelling ben ik zelf nog niet tegengekomen bij de dealers.

melvinjoosten wijzigde deze reactie 25-11-2019 10:08 (5%)

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:59
melvinjoosten schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:06:
[...]

Ik denk persoonlijk dat je bij de standaard variant de subwoofer, de DSP en de twee tweeters bij de voorruit mist. Als je een Fiesta gaat samenstellen op Ford.nl en je het Navigation Pack toevoegt hebben ze het over 7 speakers. Wellicht dat de versie zonder 8 inch touchscreen er minder heeft, maar deze samenstelling ben ik zelf nog niet tegengekomen bij de dealers.
Nee bij de standaard variant heb je 6 speakers. Kijk maar naar de Trend uitvoering. Als je Navigation Pack kiest heb je er 7 en dat is misschien wel al B&O. Maar dat zijn echt andere speakers dan de standaard. ;)

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb wel het navigation pack ja, zoals zo'n beetje elke Fiesta. :+

Heb de bass inmiddels op +2 gezet, treble op -1. Klinkt een stuk beter, alleen jammer van de resonantie in de rechter voordeur. :F

S_Chief wijzigde deze reactie 25-11-2019 21:15 (49%)

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:29
De premium magnetic grey metallic word wel snel als vies gezien zeg. :o
Dat is net zo gevoelig als de deep black pearl kleur van VW.

MoldyInko wijzigde deze reactie 25-11-2019 20:12 (3%)

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb Shadow Black... Eén dagje naar kantoor en hij is weer smerig. :p

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

S_Chief schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:18:
Ik heb Shadow Black... Eén dagje naar kantoor en hij is weer smerig. :p
Ja dat dus. Niet tegen op te wassen.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:55

OmeJoyo

This is me

Nou, na lang wikken en wegen besloten om toch proef te gaan rijden in de nieuwe Focus.

Als we er voor gaan wordt het een Vignale wagon met een 1.5 automaat :D Deze komt dan als vervanger voor onze 4,5 jaar oude Mondeo wagon met 90K op de klok. Gisteren al even bij de dealer geweest en in de showroom de verschillende uitvoeringen bekeken en dan is de Vignale bij uitstek voor ons de aantrekkelijke optie.

Er zijn namelijk 2 dingen die ik niet kwijt wil en dat is de keyless entry op de achterdeuren en de dynamic led koplampen. Elke ochtend op de oprit pak ik namelijk eerst de achterdeur om mijn tas erin te zetten en loop dan door naar de bestuurdersplaats. Zonde dat Ford dit niet meer aanbiedt op de lagere modellen als vind ik het uiteraard helemaal niet erg om een Vignale te rijden :)

http://www.ford.nl/s/m9gY

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:43
De Titanium-versie die ik heb heeft ook op elke deur keyless entry. Volgens mij is dat gewoon standaard. Verder misschien even opletten op de afdekking van je kofferruimte. Bij de Mondeo zit die netjes in een rails. Bij mijn Focus is het gewoon een los stuk doek zonder zijgeleiding. Is nogal crappy.

specs

• Widow
  • Nu online
OmeJoyo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:37:
Elke ochtend op de oprit pak ik namelijk eerst de achterdeur om mijn tas erin te zetten en loop dan door naar de bestuurdersplaats.
Weet je zeker dat het op de achterdeuren zit bij een Vignale? Ik kan het zo snel niet terug vinden :?

Heb even naar de configuratie gekeken. Je kan de auto ook via FordPass op afstand starten, als het kouder is dan vijf graden gaat de stoel/stuur/raamverwarming automatisch aan. Is natuurlijk wat anders dan een standkachel, maar scheelt wel 950 euro op je configuratie.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Widow schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:21:
[...]

Weet je zeker dat het op de achterdeuren zit bij een Vignale? Ik kan het zo snel niet terug vinden :?

Heb even naar de configuratie gekeken. Je kan de auto ook via FordPass op afstand starten, als het kouder is dan vijf graden gaat de stoel/stuur/raamverwarming automatisch aan. Is natuurlijk wat anders dan een standkachel, maar scheelt wel 950 euro op je configuratie.
Ja ik weet dat het mogelijk is, echter heb ik nu de verwarmde voorruit er niet inzitten. Uit mijn hoofd kom je dan al weer 300 euro de goede kant op, ja het blijft 650 euro. Het scheelt echter wel weer een hoop slijtage en de auto draaiend op de oprit zal aanzienlijk meer uitlaatgassen richting de gevel stoken dan een standkachel.

Wel bedankt voor de tip, want meestal heroverweeg ik alles nog een keer :)

En ja de Vignale heeft op de achterdeuren keyless entry. Ik zal het straks even terugzoeken in de brochure.

• Widow
  • Nu online
OmeJoyo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:25:
En ja de Vignale heeft op de achterdeuren keyless entry. Ik zal het straks even terugzoeken in de brochure.
Ik ben benieuwd wat er in de catalogus staat. Ik heb een Vignale uit september van dit jaar staan, en heb net even geprobeerd, maar zit echt geen keyless entry op de achterdeuren. Ik kan trekken wat ik wil, gebeurt niks. Ook de “lijntjes” om de boel mee te vergrendelen missen :? Heb ik dan een auto met een productiefout...?

Want ik doe precies wat jij omschrijft, elke ochtend tasje op de achterbank mikken, en dan stap ik voor in. Maar ik moet altijd ff de greep van de bestuurdersdeur aantikken. Vond het al onlogisch, want mn vorige auto (V40) had wel op vier deuren keyless entry.

• Scooper
De vignale is toch een luxere versie dan de Titanium Business? Bij mijn Titanium zit het zeker weten op alle vier de deuren, want ik gooi ook altijd mijn tas achterin. Ook op de klep zit trouwens keyless-entry.

specs

• Franco10
Mijn ST-line heeft ook keyless op alle deuren incluis de achterklep. Lijkt haast een fout, kan me ook niet de optie herinneren dat je een basic of uitgebreide keyless kon kiezen.

• imeR
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:40
Volgens deze post op het Focusclub forum is dit in de loop van het jaar aangepast: keyless entry alleen op de voorportieren en 1 in plaats van 2 lampjes in de kofferbak.

https://www.focusclub.nl/...r.112599/#post-1821783764

• -pollem-
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 31-01 21:43
Franco10 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:25:
Mijn ST-line heeft ook keyless op alle deuren incluis de achterklep. Lijkt haast een fout, kan me ook niet de optie herinneren dat je een basic of uitgebreide keyless kon kiezen.
Is sinds kort aangepast heb ik gelezen. Op de eerste serie MK4 Focus hadden de achterportieren dit ook. Bij de huidige serie MK4 allen de voordeuren. Zo zijn er nog wat kleine wijzigingen.

Check dit forum

Edit: Te laat :)

• BeZaX
De modellen die na 6 mei geproduceerd zijn missen inderdaad de keyless entry bij de achterdeuren, hebben slechts 1 i.p.v. 2 lampjes in de kofferbak, maar hebben wel een veiligere sleutel (die in slaapstand gaat na 40 seconde geen beweging).
-pollem- schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:06:
[...]

Is sinds kort aangepast heb ik gelezen. Op de eerste serie MK4 Focus hadden de achterportieren dit ook. Bij de huidige serie MK4 allen de voordeuren. Zo zijn er nog wat kleine wijzigingen.

Check dit forum
Dit is de lijst voor modellen na 10 november zijn geproduceerd.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nou weer wat geleerd dan :) maar wel echt jammer dat Ford die optie gewoon volledig heeft laten vallen van de keyless op de achterdeuren :(

Net bij de dealer wezen kijken, die heeft een Vignale in de showroom in de goede kleur, helaas een 1 liter met 6-bak. Maar het was voldoende om vrouwlief te overtuigen. Volgende week proefrijden in een Active 1.5 automaat en in de 1.0 Titanium business. Een proefrit in een 1.5 Vignale zit er helaas niet in, maar door deze 2 te rijden moet ik toch zeker een goed idee kunnen krijgen.

Overlegd met het vrouwtje en toch aan een andere configuratie gekomen, toegegeven ik wilde ook wel graag de elektrische achterklep houden die we nu ook hebben. Standkachel offeren we dan toch op, maar dan wel het winterpack en het parking pack erbij. Ook leuk haha :)

www.ford.nl/s/m6sV

Kleur: Ruby Red
* Design Pack 5
* Technology Pack
* Blind Spot Information System
* Parking Pack
* Bang & Olufsen audiosysteem met 9 speakers en 1 subwoofer
* Winter Pack
* Handsfree elektrisch bedienbare achterklep
* Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist op Wagon
* Omkeerbare bagagemat, een zijde stevig rubber en andere zijde velours

We willen gelukkig beide geen panorama dak en het draadloos laden is een kansloze optie bij gebruik van Android auto.

Het normale lampje in de kofferbak was me ook al opgevallen, dat het er maar 1 is kan me niet zo schelen.

• Widow
  • Nu online
OmeJoyo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:51:
Overlegd met het vrouwtje en toch aan een andere configuratie gekomen, toegegeven ik wilde ook wel graag de elektrische achterklep houden die we nu ook hebben. Standkachel offeren we dan toch op, maar dan wel het winterpack en het parking pack erbij. Ook leuk haha :)

www.ford.nl/s/m6sV

* Design Pack 5
* Technology Pack
* Parking Pack
* Winter Pack
* Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist op Wagon
Als je de trekhaak weg laat, heb je exact de configuratie die ik heb :) ook met de 1.5 automaat. Ik ben er blij mee! Ondanks dat het dus schijnt te horen dat er achter geen keyless entry op zit :p maar goed, alle rij-assistentie zaken zijn wel erg fijn. Doe nu 80-90% van alles op de snelweg op de autopilot. Lekker relaxed.

• Medic112
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:19
Ik heb sinds enkele maanden een Focus 1.0 ST-line met automaat. Het op afstand starten via de app is handig. Werkt bij mij echter alleen tot zo’n 4 uur na parkeren. Daarna krijgt de app geen contact meer met de auto en lukt starten niet meer. Onbruikbaar dus voor de koude winterochtend. De dealer heeft geen idee wat het probleem kan zijn. Iemand die dit herkent?

• InZane
Medic112 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:31:
Ik heb sinds enkele maanden een Focus 1.0 ST-line met automaat. Het op afstand starten via de app is handig. Werkt bij mij echter alleen tot zo’n 4 uur na parkeren. Daarna krijgt de app geen contact meer met de auto en lukt starten niet meer. Onbruikbaar dus voor de koude winterochtend. De dealer heeft geen idee wat het probleem kan zijn. Iemand die dit herkent?
Oh dat klinkt raar. Moet zeggen dat ik de app amper gebruik, maar (zojuist geprobeerd) ik krijg wel contact met de auto die al zeker sinds gistermiddag op de oprit staat.

• Widow
  • Nu online
Heeft iemand trouwens gevonden hoe je dat start/stop gebeuren echt helemaal uitzet bij de focus mk4? Met Forscan wat geprobeerd maar codes op internet lijken voor oudere voertuigen te zijn. Ik had ergens een “auto start stop” gevonden en die uitgezet, maar dat heeft ook niet geholpen.

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-02 15:27
OmeJoyo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:51:
Nou weer wat geleerd dan :) maar wel echt jammer dat Ford die optie gewoon volledig heeft laten vallen van de keyless op de achterdeuren :(

Net bij de dealer wezen kijken, die heeft een Vignale in de showroom in de goede kleur, helaas een 1 liter met 6-bak. Maar het was voldoende om vrouwlief te overtuigen. Volgende week proefrijden in een Active 1.5 automaat en in de 1.0 Titanium business. Een proefrit in een 1.5 Vignale zit er helaas niet in, maar door deze 2 te rijden moet ik toch zeker een goed idee kunnen krijgen.

www.ford.nl/s/m6sV

* Design Pack 5
* Technology Pack
* Parking Pack
* Winter Pack

We willen gelukkig beide geen panorama dak en het draadloos laden is een kansloze optie bij gebruik van Android auto.

Het normale lampje in de kofferbak was me ook al opgevallen, dat het er maar 1 is kan me niet zo schelen.
Mooie config!!! Ik heb zelf sinds een paar maanden een Focus Vignale 1.5 ecoboost 150 pk benzine automaat station. Dat rijdt als een tiet.

Ik ben zelf erg blij met de head up display. Ik kijk totaal niet op de normale wijzertjes.

In de kofferruimte heb ik nu led lampjes, die geven meer licht.

Make music, not war

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-02 07:25
Even voor de kenners met een nieuwe generatie Focus.

Hoe is de automaat? Fijne bak of is er gedonder mee? :)

Clubsport ED40 GTI

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-02 18:02
Wie weet er een website waar veel velgen opstaan, met goede filter mogelijkheden?

Ik zoek een setje 17" inch wintervelgen, voor mijn focus mk4. Maar veel sites zijn niet up to date voor de nieuwe focus.

Zoiets lijkt mij wel wat, maar dan niet mat.

In zomertrim ziet de auto er zo uit.
http://onswap.nl/avensis/ford-focus-8150303-5-640.jpg

mhr-zip wijzigde deze reactie 30-11-2019 11:34 (18%)

• Henvar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-01 11:32
Hoe krijg je eigenlijk die balk met de doek uit de kofferbak van een focus wagon uit 2019?

• BeZaX
Henvar schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:04:
Hoe krijg je eigenlijk die balk met de doek uit de kofferbak van een focus wagon uit 2019?
Aan de rechterkant zit een lus die je kunt aantrekken, zodat het geheel los komt.

BeZaX wijzigde deze reactie 01-12-2019 09:14 (55%)

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:29

Haan

dotnetter

Medic112 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:31:
Net ook nog even geprobeerd, auto start gewoon nadat ie sinds gistermiddag stil heeft gestaan. Het duurde wel lang, halve minuut of langer misschien wel.
Maar vrouwlief kon dus gewoon wegrijden in een ontdooide auto ;)
Helaas wel de laatste keer, auto gaat terug naar de leasemaatschappij ivm ander werk ;(

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
Vissa66 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 03:28:

Prima bak, lekker comfortabel. Schakelt op de juiste momenten icm een 1.5 diesel in mijn geval. Enige twee nadelen die ik heb ontdekt zijn over het algemeen een hoog brandstofverbruik en bij koude motor/bak in de koude maanden geeft ie de eerste minuten veel "slip". Maar goed alles beter dan zo'n schrale VW DSG die je bijna altijd in de sportstand moet hebben omdat ie anders veel te snel opschakelt.

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:00
GekkeRipper schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:29:
[...]

Prima bak, lekker comfortabel. Schakelt op de juiste momenten icm een 1.5 diesel in mijn geval. Enige twee nadelen die ik heb ontdekt zijn over het algemeen een hoog brandstofverbruik en bij koude motor/bak in de koude maanden geeft ie de eerste minuten veel "slip". Maar goed alles beter dan zo'n schrale VW DSG die je bijna altijd in de sportstand moet hebben omdat ie anders veel te snel opschakelt.
Ligt maar net aan je rijsstijl of je een VW DSG in de sportstand moet hebben.

Ik heb een 1.0 Titanium business station gekocht. Kan ik binnenkort ophalen. Jeeej *O* Daarbij - en ook in andere (ST-line + Titanium) waarin ik heb proefgereden - viel me op dat het schakelen trager is dan bij de DSG die in mn huidige 1.6TDI Octavia ligt. Ook voel ik de bak veel meer werken. Bij afremmen tot stilstand gaat dit in de Octavia vlekkeloos vloeiend. In de focus voel je elk terugschakelmoment van de bak in je lichaam.
Automatische opschakelen vind ik in de sportstand soms zelfs wat aan de te lange kant bij de Octavia. Bij de Focus vond ik dit niet veel anders eerlijk gezegd.
Bij handmatig opschakelen lijkt het in de Octavia in een 'tikje' te gaan. Bij de focus voel je hem even denken (~0,5 sec.)
Ik vond het kennelijk niet te storend, anders had ik de focus niet gekocht :) maar op het gebied van comfort kan/mag de bak wat mij betreft nog wel wat stapjes maken t.o.v. de DSG. Wat betrouwbaarheid aangaat hoop ik dat dit beter is dan bij de VAG DSG :+

• mhr-zip
T-Rut schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:05:
[...]

Ligt maar net aan je rijsstijl of je een VW DSG in de sportstand moet hebben.

Ik heb een 1.0 Titanium business station gekocht. Kan ik binnenkort ophalen. Jeeej *O* Daarbij - en ook in andere (ST-line + Titanium) waarin ik heb proefgereden - viel me op dat het schakelen trager is dan bij de DSG die in mn huidige 1.6TDI Octavia ligt. Ook voel ik de bak veel meer werken. Bij afremmen tot stilstand gaat dit in de Octavia vlekkeloos vloeiend. In de focus voel je elk terugschakelmoment van de bak in je lichaam.
Automatische opschakelen vind ik in de sportstand soms zelfs wat aan de te lange kant bij de Octavia. Bij de Focus vond ik dit niet veel anders eerlijk gezegd.
Bij handmatig opschakelen lijkt het in de Octavia in een 'tikje' te gaan. Bij de focus voel je hem even denken (~0,5 sec.)
Ik vond het kennelijk niet te storend, anders had ik de focus niet gekocht :) maar op het gebied van comfort kan/mag de bak wat mij betreft nog wel wat stapjes maken t.o.v. de DSG. Wat betrouwbaarheid aangaat hoop ik dat dit beter is dan bij de VAG DSG :+
Wij hebben het thuis allebei, geef mij maar DSG....
(Golf 7 1.4TSI)

Maar ik denk dat het aan iedereen zijn persoonlijke voorkeur afhangt.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:11
mhr-zip schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:08:
[...]
Wij hebben het thuis allebei, geef mij maar DSG....
(Golf 7 1.4TSI)

Maar ik denk dat het aan iedereen zijn persoonlijke voorkeur afhangt.
Denk het ook, ik vind de DSG juist altijd op het verkeerde moment schakelen. Aan de andere kant zet ik zo'n beetje elke automaat gelijk in de sportstand ;) Maar gelukkig heb ik nu een CVT zonder dat soort problemen :D

[removed]

• Widow
  • Nu online

Zoals eerder gemeld in dit topic, bij remmen voel je dat ie terugschakelt. Is niet vervelend, maar je merkt wel dat de vertraging van de auto wat varieert bij remmen. En bij handmatig flipperen zit er inderdaad een vertraging op van een halve seconde. Maar goed, dat zijn van die dingen die je drie keer doet en dan geloof ik het wel. En als je van drive naar reverse gaat, duurt het even voordat ie echt in z’n achteruit staat. Zolang je niet zit te haasten is het overigens niet vervelend.

Klinkt als een hoop negativiteit maar er zijn ook goede punten. Je kan het schakelen van de automaat goed doseren met het gaspedaal. Daarmee bedoel ik dat als je wilt dat de auto juist wel of niet schakelt, je dat prima met het gaspedaal kan beheersen. En ook het automatisch filerijden gaat erg goed. Je zet de ACC aan en de auto gaat achter je voorganger aan, de integratie met de automaat werkt erg goed. Hij kan de auto helemaal tot stilstand brengen, dus echt van 0 tot 130 op de snelweg :) als je langer dan 5 seconden stil staat moet je even op resume drukken, en dan gaat de auto weer rijden. Voor mij wel een van de redenen voor een automaat en heb er nog geen seconde spijt van :)

• Franco10

Heb destijds uitgebreid test gereden bij verschillende c-segmenters met automaat;

DSG vond ik veel verfijnder dan bij de Focus, op lage snelheden toch wat stoterig bij de Focus. Terug schakelen bij kickdown redelijk vlot, niet zo vlot als dubbele koppeling bakken. Grootste nadeel vind ik het hogere verbruik van de automaat.

De handbak was veel beter dan de concurrentie, dus uiteindelijk daar voor gekozen.

• kleefei
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:08
Widow schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:05:
[...]

En ook het automatisch filerijden gaat erg goed. Je zet de ACC aan en de auto gaat achter je voorganger aan, de integratie met de automaat werkt erg goed. Hij kan de auto helemaal tot stilstand brengen, dus echt van 0 tot 130 op de snelweg :) als je langer dan 5 seconden stil staat moet je even op resume drukken, en dan gaat de auto weer rijden. Voor mij wel een van de redenen voor een automaat en heb er nog geen seconde spijt van :)
Hoe zit het met de afstand van de ACC?
In de Volvo V90 (mijn enige referentie punt) is deze net te groot waardoor je in de file vaak een te groot gat laat liggen. (vrij hinderlijk vind ik dat)

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18:55
Klopt het dat je bij een Ford Focus uit 2017 niet kunt uitzetten dat de spiegels inklappen bij het op slot doen van de auto? Links zat gisterochtend bij de bizarre waarde van -1° namelijk al vastgevroren, en moest het op weg naar m'n werk dus met één spiegel minder doen 8)7

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Widow
  • Nu online
kleefei schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:07:
[...]

In de Volvo V90 (mijn enige referentie punt) is deze net te groot waardoor je in de file vaak een te groot gat laat liggen. (vrij hinderlijk vind ik dat)
De afstand is instelbaar in vier standen, ik rij meestal op stand 1 of 2. Bij stand 1 zit je vrij dicht op je voorligger, goed voor in de file maar op de snelweg vind ik het nét wat te krampachtig. Op standje twee rij je heel relaxed op de snelweg, maar dan kruipen er wel eens mensen tussen. Ik zou eigenlijk een standje 1.25 of 1.5 willen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

#Durftevragen

Aangezien de dealer hier op dit moment geen 1.5 automaat heeft staan en al zeker niet in Vignale, is er iemand uiteraard bij voorkeur in de buurt van Alphen aan den Rijn met wie ik gezellig een half uurtje een rondje mag maken? :D

• Franco10
kleefei schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:07:
[...]

Met de handbak zijn normaliter de afstanden prima. Ik heb hem altijd op de laagste stand, is voor mij nog steeds wat ruim (voor rijden in NL) maar het voldoet.

Enige wat ik niet fijn vind is dat ie bij een bepaald aantal km aan verschil vrij snel in de ankers gaat. Dus als je op de rechterbaan 130 rijdt en aan de horizon verschijnt een vrachtwagen gaat ie al vrij snel remmen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Jimmy J. schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:16:
Klopt het dat je bij een Ford Focus uit 2017 niet kunt uitzetten dat de spiegels inklappen bij het op slot doen van de auto? Links zat gisterochtend bij de bizarre waarde van -1° namelijk al vastgevroren, en moest het op weg naar m'n werk dus met één spiegel minder doen 8)7
Het was dan ook wel heel erg vochtig weer. Ik weet niet of je het kunt uitschakelen eigenlijk, bij mijn Mondeo wel, de Focus is nog in onderhandeling, maar tegen de tijd dat we die hebben dan is de ergste vorst denk ik wel voorbij haha.

Je kunt hem wel met de hand proberen uit te klappen, ik neem aan dat dit niet is veranderd tenopzichte van de vorige generaties. Ik heb overigens als sinds 2010 automatisch inklappende spiegels op mijn Fords, nog nooit heb ik ze vastgevroren gehad.

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iemand hier succesvol de dubbele vergrendeling (dead lock) werkend gekregen op z'n Fiesta Mk8 (of ander model van deze generatie)? Boekje zegt het volgende:
Dubbele vergrendeling is een voorziening tegen diefstal die voorkomt dat personen de portieren van binnenuit kunnen ontgrendelen. U kunt de portieren alleen dubbel vergrendelen als alle portieren dicht zijn.
http://www.fordservicecontent.com/images/imagen/imagen2.dll?w=35&id=E267111_EUR&t=JPG Druk de toets tweemaal binnen drie seconden in.De richtingaanwijzers knipperen drie keer kort om te bevestigen dat uw auto dubbel is vergrendeld.
Als ik twee keer op de vergrendelknop druk dan knippert 'ie gewoon tweemaal kort (alsof je dus nog een keer 'gewoon' op vergrendelen klikt).

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-02 20:47
Niet in NL voor zover ik weet. Laatst hierover gelezen, maar dat kan ook op fiestaclub.nl zijn geweest.
Heeft te maken met een alarmsysteem dat niet voldoet aan NL eisen.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:54
Franco10 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:59:
[...]

Enige wat ik niet fijn vind is dat ie bij een bepaald aantal km aan verschil vrij snel in de ankers gaat. Dus als je op de rechterbaan 130 rijdt en aan de horizon verschijnt een vrachtwagen gaat ie al vrij snel remmen.
Afstand kan je toch prima instellen?
Ik had juist andersom, ga vrachtwagen opzij en hij trok als een idioot op.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Franco10
EiT schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:44:
[...]

Afstand kan je toch prima instellen?
Ik had juist andersom, ga vrachtwagen opzij en hij trok als een idioot op.
Ja... ik heb hem sowieso op de kortste afstand staan. Maar ik vermoed dat er een instelling is vanaf een bepaalde delta naar je voorligger toe, waar ie veel abrupter en eerder reageert.

Dus een auto die iets langzamer rijdt nadert hij rustig, maar als in de verte een vrachtwagen rijdt (met een grotere delta qua snelheid) gaat ie vroeg en flink op de rem. Het is idd wel fijn dat ie al begint op te trekken als je richting aangeeft.

• GekkeRipper
Als je het remmen te abrupt vindt moet je de afstand hoger instellen. Logisch toch?

In het boekje staan de tijden die de auto aanhoudt. Volgens mij bij 3 blokjes 1,8 seconde en bij 4 blokjes 2,2 seconde. Eigenlijk is 3 blokjes dus het minimale wat je in zou moeten stellen. De stelregel is altijd geweest om 2 seconden afstand te houden.

• mhr-zip
OmeJoyo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:11:
#Durftevragen

Aangezien de dealer hier op dit moment geen 1.5 automaat heeft staan en al zeker niet in Vignale, is er iemand uiteraard bij voorkeur in de buurt van Alphen aan den Rijn met wie ik gezellig een half uurtje een rondje mag maken? :D
Mag, ik woon tegen de ondergrens van Rotterdam aan (wel aan de goede kant O-) )

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:11
GekkeRipper schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:50:
Als je het remmen te abrupt vindt moet je de afstand hoger instellen. Logisch toch?
Da's inderdaad logisch :)
In het boekje staan de tijden die de auto aanhoudt. Volgens mij bij 3 blokjes 1,8 seconde en bij 4 blokjes 2,2 seconde. Eigenlijk is 3 blokjes dus het minimale wat je in zou moeten stellen. De stelregel is altijd geweest om 2 seconden afstand te houden.
De stelregel bestaat uit 1s reactietijd en 1s als speling voor de remafstand. Aangezien de auto zelf natuurlijk veel sneller reageer tis er wat voor te zeggen dat je dan dus ook wat minder afstand nodig hebt.

[removed]

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-02 11:36
Hoe werkt jullie TA op de radio? Ik krijg momenteel altijd maar een stuk van de verkeersinformatie. hij stopt steeds midden in de informatie.

• GekkeRipper
redwing schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:18:
[...]

Da's inderdaad logisch :)

[...]

De stelregel bestaat uit 1s reactietijd en 1s als speling voor de remafstand. Aangezien de auto zelf natuurlijk veel sneller reageer tis er wat voor te zeggen dat je dan dus ook wat minder afstand nodig hebt.
Maar wat als de auto het even fout inschat?

• Freelance
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:37
GekkeRipper schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:58:
[...]

Maar wat als de auto het even fout inschat?
Dan heb je een aanrijding.

☐ rekt ☐ not rekt ☑ Tyrannosaurus rekt

• Franco10
GekkeRipper schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:50:
Nope.

Ik kan het volgens mij niet goed uitleggen. Op z'n laagste stand vind ik de afstand al ruim, maar op zich prima mee te leven.

Maar vanaf een bepaald aantal km verschil met de voorligger, remt ie veel te snel en te abrupt. Dus als ik (zoals dat heurt maar helaas weinig medelanders doorhebben) op de rechterstrook zit met 130, en aan de horizon doemt een vrachtwagen op (met dus een groter snelheidsverschil) gaat ie best al ver in de ankers. Dit dus ook in de kortste stand. Dus stel ik hem hoger in gaat ie dat doen als Yomanda een vrachtwagen ziet.

Dat betekent dus dat om niet onnodig af te remmen moet ik of op z'n Hollandsch veel te vroeg naar links of de acc overrulen door het gas in te drukken.

Dat is m'n enige klacht mbt tot de acc, werkt voor de rest prima.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:54
Nooit problemen mee gehad/die ervaring die jij omschrijft. Mijn ervaring is met een Mondeo uit 2013. Huidige Mondeo heeft helaas geen ACC (auto is achterlijk samengesteld) 8)7
Probleem van vrachtwagens in halen als je ACC op 150 stond vond ik veel groter zoals eerder aangaf. Te lang / kort op een vrachtwagen, hij houd in/ remt af op de motor, ik ga er voorbij en ik word gelanceerd.

EiT wijzigde deze reactie 05-12-2019 01:55 (17%)

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-02 20:47
Franco10 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:21:
[...]

Nope.

Ik kan het volgens mij niet goed uitleggen. Op z'n laagste stand vind ik de afstand al ruim, maar op zich prima mee te leven.

Maar vanaf een bepaald aantal km verschil met de voorligger, remt ie veel te snel en te abrupt. Dus als ik (zoals dat heurt maar helaas weinig medelanders doorhebben) op de rechterstrook zit met 130, en aan de horizon doemt een vrachtwagen op (met dus een groter snelheidsverschil) gaat ie best al ver in de ankers. Dit dus ook in de kortste stand. Dus stel ik hem hoger in gaat ie dat doen als Yomanda een vrachtwagen ziet.

Dat betekent dus dat om niet onnodig af te remmen moet ik of op z'n Hollandsch veel te vroeg naar links of de acc overrulen door het gas in te drukken.

Of je bent gewend om veel te laat naar links te gaan.
Ook hier 2 sec afstand houden.Met snelheidsverschil met de vrachtwagen heb je dat snel bereikt.

• GekkeRipper
Inderdaad als je de kortste volgafstand eigenlijk al lang vindt, dan durf ik te stellen dat je zonder acc aan je altijd veel te dicht op je voorganger zit. 2 seconden is een flinke afstand op hoge snelheid, maar wel veilig.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:52
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto. Het oog is gevallen op een Ford Focus station. Deze 2 zijn door mijn selectie heengekomen:

https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

1.6, bouwjaar 2011, 93.000km

https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

1.0 ecoboost, bouwjaar 2014, 155.000 km

Wat is wijsheid? De ecoboost is nieuwer, modernere en zuinigere motor, maar heeft een hogere kilometerstand. De 1.6 vind ik iets mooier (achterkant) heeft minder km, maar is 3 jaar ouder.

Prijzen zijn nagenoeg gelijk (ecoboost €7.945 1.6 €7.495)

Zijn er ervaringsdeskundigen aanwezig die mij nog wat tips kunnen geven?

• Harmen
@DCNY Ik zou een comfort uitvoering overslaan, kies minimaal voor een Titanium uitvoering.
Deze heeft vaak betere stoelen, betere radio en is luxer uitgevoerd.
Wellicht kan je nog even doorsparen, voor 10k zijn er prima auto’s te vinden.
Goed rondkijken, er wordt genoeg aangeboden.

Whatever.

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-02 21:29
Franco10 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:21:
[...]

Nope.

Ik ervaar exact ditzelfde probleem....

Clavis wijzigde deze reactie 10-12-2019 10:49 (59%)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:52
Harmen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:46:
@DCNY Ik zou een comfort uitvoering overslaan, kies minimaal voor een Titanium uitvoering.
Deze heeft vaak betere stoelen, betere radio en is luxer uitgevoerd.
Wellicht kan je nog even doorsparen, voor 10k zijn er prima auto’s te vinden.
Goed rondkijken, er wordt genoeg aangeboden.
Heb mn budget op €8.000,- gezet omdat mijn vrouw en ik niet voor woon-werkverkeer de auto nodig hebben. Daar wil ik t ook wel een beetje bij houden. Als ik op Autoweek de verschillen tussen een comfort en titanium opzoek kom ik niet verder dan sportstoelen en automatiche verlichting. Dat is me niet perse €2.000,- meer waard. Verder online weinig te vinden over de verschillen tussen comfort en titanium. Kun je me er iets meer over vertellen?

De ecoboost is wel een stuk zuiniger. Wat ik het belangrijkste in een auto vind is dat ie betrouwbaar is. Ecoboost: meer techniek, dus er kan ook meer stuk gaan. + de hogere KM-stand zorgt er voor dat ik toch naar de 1.6 neig. Maar die is dan weer een stuk minder zuinig..

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Laat ik voorop stellen dat het beide prima auto's zijn.

De 1.6 is echter wel een model wat in de basis stamt uit 2005. De motor is nog een stukje ouder.
Natuurlijk is ie degelijk, en er kan wellicht iets minder stuk dan aan de ecoboost maar het is wel een verouderd model. Dat hoeft niet uit te maken, maar is het wel waard te noemen. Dit is vooral te merken aan geluidsisolatie, materiaalgebruik, functies van de boordcomputer/infotainment etc. Je koopt gewoon een iets meer gedateerde auto.

Als je de auto niet voor woon/werk gebruikt is het verbruik ook minder een issue en als je kunt leven met een auto die in de basis iets ouder is, is de 1.6 een prima koop.

Mijn persoonlijke voorkeur (maar ik zit veel meer in de auto dan jullie) gaat zeker uit naar de nieuwere Ecoboost. In het verleden is er wel een terugroepactie geweest voor deze motor, waarbij een aanpassing aan het koelsysteem gedaan moest worden. Het is de moeite waard te checken of dat gedaan is.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:12
Als je de auto alleen voor ritjes naar de tandarts en schoonmoeder gebruikt is het toch heel belangrijk hoe zuinig de motor is? Die honderd euro winst maak je met de eerste de beste reparatie weer ongedaan.

• Harmen
@DCNY Weet niet exact het verschil, vaak luxer. Denk aan:
-voorruitverwarming, ideaal voor in de winter
-automatische verlichting
-lichtmetaal
-Regensensor

Hier kan je auto's vergelijken:
https://www.autoweek.nl/c...68905&id2=57724&id3=47930

Whatever.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

jadjong schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:59:
Als je de auto alleen voor ritjes naar de tandarts en schoonmoeder gebruikt is het toch heel belangrijk hoe zuinig de motor is? Die honderd euro winst maak je met de eerste de beste reparatie weer ongedaan.
Nee, is relatief verwaarloosbaar. Zeker omdat zuinigheid pas echt naar voren komt bij langere afstanden. Daarbeneden is elke auto eigenlijk relatief onzuinig en of het nu om 1:16 gaat of 1:14 is het verschil echt klein.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Ik heb het idee dat mijn start-stop niet meer (goed) werkt (Fiesta MK8).

Het systeem staat gewoon aan, ik krijg telkens dat grijze icoontje met een streep door het start stop systeem als ik stil sta. Ik lees op het verschillende fora dat het met de temperatuur te maken heeft, maar gisteren met 10 graden deed hij het ook niet. En vorige winter had ik er helemaal geen last van.

Normaal gebeurde dat alleen als:
- De tank bijna leeg was
- De verwarming volgas stond
- De airco volgas stond.

Iemand enig idee hoe dit komt?

• Franco10
Clavis schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:48:
[...]

Ik ervaar exact ditzelfde probleem....
:9 Fijn dat iemand dit probleem herkent, met 40.000 km per jaar weet ik ongeveer hoe rijgedrag in NL in elkaar steekt en ben ik geenszins iemand die te dicht op voorgangers zit.

Wellicht dat anderen een beter gevoel hebben bij een helaas typisch Hollandsche rijstijl waar je met 110 de linkerbaan gaat bezetten als je het voorgevoel hebt dat er twee tijdzondes vooruit een vrachtwagen rijdt, maar dat doe ik dus niet :+

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jackson6 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:13:

Het systeem staat gewoon aan, ik krijg telkens dat grijze icoontje met een streep door het start stop systeem als ik stil sta. Ik lees op het verschillende fora dat het met de temperatuur te maken heeft, maar gisteren met 10 graden deed hij het ook niet. En vorige winter had ik er helemaal geen last van.

- De tank bijna leeg was
- De airco volgas stond.

Lage accuspanning wellicht? Maak je veel korte ritjes?

Overigens zou ik er blij mee zijn als ik jou was. Wat een irritante uitvinding is dat zeg.

• Jackson6
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:23:
[...]

Lage accuspanning wellicht? Maak je veel korte ritjes?

Overigens zou ik er blij mee zijn als ik jou was. Wat een irritante uitvinding is dat zeg.
Ik maak relatief veel korte ritten (7km woon/werk), maar ik rij gemiddeld 1x per week wel meer van 50km, en meerdere keren per maand 100km+. Is dat al niet genoeg?

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jackson6 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:13:

- De tank bijna leeg was
- De airco volgas stond.

Dat is een mooie indicatie dat je accu stuk aan het gaan is; dit is een mooie indicatie om vast te gaan uitzoeken waar je een nieuwe wil gaan kopen.

Reden: Als de accuspanning te laag is, doet het start/stop systeem het niet. Kan overigens best een tijdje duren voor het echt stuk is, maar met die accus van tegenwoordig kan je dit niet fixen behalve door een nieuwe te plaatsen. En hij gaat uiteraard stuk als het gevroren heeft. :)

Mijn mk7.5 had dit vorig jaar, dus voor een mk8 vind ik dit wel snel?

pjottum wijzigde deze reactie 10-12-2019 14:35 (3%)
Reden: snel?

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• Jackson6
  • Niet online
pjottum schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:34:
[...]

Dat is een mooie indicatie dat je accu stuk aan het gaan is; dit is een mooie indicatie om vast te gaan uitzoeken waar je een nieuwe wil gaan kopen.

Reden: Als de accuspanning te laag is, doet het start/stop systeem het niet. Kan overigens best een tijdje duren voor het echt stuk is, maar met die accus van tegenwoordig kan je dit niet fixen behalve door een nieuwe te plaatsen. En hij gaat uiteraard stuk als het gevroren heeft. :)

Mijn mk7.5 had dit vorig jaar, dus voor een mk8 vind ik dit wel snel?
Ho ho ho, het is een private lease auto, ik betaal helemaal nergens voor haha.

Ja inderdaad, de auto is 16 maanden oud, kan toch niet zo snel gaan? Ik maakt wel een afspraak bij een garage om er naar te laten kijken..

Jackson6 wijzigde deze reactie 10-12-2019 14:47 (9%)

• bluefish007
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:29
Bijzondere casus met mijn gloednieuwe Ford Focus Wagon (MK4). Op sommige momenten geven de front speakers niet thuis. Er komt dan enkel geluid vanuit de achterzijde van de wagen (rear speakers in achterdeuren). Dit gedrag treedt geheel willekeurig op (bijv. recent heenrit alleen geluid achter, anderhalf uur later terugrit geluid in de gehele auto).

Wat ik geprobeerd heb:
  • reset Sync3 systeem naar fabrieksinstellingen
  • uit- en weer inschakelen audio systeem
  • uitschakelen, afsluiten van de auto, openen en weer inschakelen
Wanneer dit gedrag zich voordoet staat de Fader netjes in het midden. Schuif je 'm geheel naar voren dan is het geluid compleet weg.
Daarnaast: telefonie en navigatie(stem) worden enkel naar de voorspeakers gepusht en zijn dus op die momenten onbruikbaar.

Het is altijd:
a) of de hele rit werkt alles perfect
b) of de hele rit alleen achter geluid

Uiteraard dit issue bij de dealer gemeld, en mag de auto daar morgen inleveren voor diagnose (en mogelijk reparatie), maar ik ben heel benieuwd hoe ze dit gaan onderzoeken? Iemand een idee over de oorzaak (en mogelijke oplossing)?

bluefish007 wijzigde deze reactie 10-12-2019 14:50 (0%)
Reden: woordkeuze

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jackson6 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:46:
[...]

Ho ho ho, het is een private lease auto, ik betaal helemaal nergens voor haha.
Dat zie je verkeerd: je hebt er al voor betaald. Evengoed:
Ja inderdaad, de auto is 16 maanden oud, kan toch niet zo snel gaan? Ik maakt wel een afspraak bij een garage om er naar te laten kijken..
.. de garage kan dit wel voor je fixen, neem ik aan. Sowieso gevalletje garantie zou ik denken, maar dat mag de leaseboer dan lekker voor je uitzoeken.

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• Harmen
Heb een Ford Focus 1.0 Titanium 2013 met ‘lowlevel’ radio op het oog. Vorige week als eens een testrit gemaakt, helaas toen niet alles gechecked. Wil dat as zaterdag nogmaals doen. Iemand ervaringen met deze lowlevel radio? Volgens de specs heeft deze multimedia voorbereiding, houdt dat in dat er een usb/line-in aanwezig is?
Daarnaast is er bij aflevering parkeersensoren achter geplaatst, kon helaas geen knopje ontdekken om deze uit te schakelen.

Kijk ook naar luxere uitvoeringen, die hebben vaak navigatie. Weet niet of dat nog wel bruikbaar is ivm geen touchscreen etc.

Harmen wijzigde deze reactie 19-12-2019 13:01 (28%)

Whatever.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Harmen schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:53:
Heb een Ford Focus 1.0 Titanium 2013 met ‘lowlevel’ radio op het oog. Vorige week als eens een testrit gemaakt, helaas toen niet alles gechecked. Wil dat as zaterdag nogmaals doen. Iemand ervaringen met deze lowlevel radio? Volgens de specs heeft deze multimedia voorbereiding, houdt dat in dat er een usb/line-in aanwezig is?
Daarnaast is er bij aflevering parkeersensoren achter geplaatst, kon helaas geen knopje ontdekken om deze uit te schakelen.

Kijk ook naar luxere uitvoeringen, die hebben vaak navigatie. Weet niet of dat nog wel bruikbaar is ivm geen touchscreen etc.
De navi doet het wel, moet je weer terug naar de tijd van veel op knopjes drukken. Ik heb die als lease gehad, gebruikte de navi veel. In de fiesta die ik ook gehad heb (2014 model) gebruikte ik het eigenlijk altijd, had ik alleen een keertje nieuwe kaarten nodig. Moderne navis updaten via 4g of je wifi, maar ja, de snelwegen van Middelburg tot groningen veranderen in die paar jaar echt niet wezenlijk. Belangrijker is hoe ie rijdt, zou ik denken. Zal niet anders zijn dan zonder Navi, maar ik vind het zelf altijd wel mooier om een kleurenschermpje te hebben.

Sensoren uitzetten kan meestal helemaal niet, of is verstopt in menutjes. Achteraf ingebouwde hebben meestal een lossen speaker ergens in de auto, dus die zitten dan niet eens in de menustructuur en zal je zelf een knopje in moeten solderen, ofzo.

Voorbereiding is vast dat je her erin kan laten bouwen of dat zelf kan doen met je AliExpress spullen, die wel/niet van kwaliteit zijn...

• Harmen
Thanks, gisteren de Ford gekocht. Nu helaas een aantal weekjes wachten tot levering.
Zit nog te twijfelen of ik mn winterbanden overzet of voor all season banden ga.

Whatever.

• InZane
Nou, mijn Focus 4 gaat nog even het jaar uit door ineens allerlei storingen te roepen, van hill start tot ESC.. fijn.. :/

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

InZane schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:35:
Nou, mijn Focus 4 gaat nog even het jaar uit door ineens allerlei storingen te roepen, van hill start tot ESC.. fijn.. :/
Als je ESC in storing gaat is het logisch dat de Hill Start dit ook doet, daar het onderdeel is van hetzelfde systeem. Ik hoop voor je dat het een eenvoudige storing is, maar het kan zeker meerdere fouten opleveren.

• InZane
OmeJoyo schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:41:
[...]

Als je ESC in storing gaat is het logisch dat de Hill Start dit ook doet, daar het onderdeel is van hetzelfde systeem. Ik hoop voor je dat het een eenvoudige storing is, maar het kan zeker meerdere fouten opleveren.
Ja klopt, er kwam van alles langs, ook start & stop, collision alert, enz.

Ik dacht dat Renault alleen aan elektronische storingen deed :+

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

InZane schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:44:
[...]

Ja klopt, er kwam van alles langs, ook start & stop, collision alert, enz.

Ik dacht dat Renault alleen aan elektronische storingen deed :+
Het is vooral de frequentie is mijn ervaring, meestal ook minder ingrijpend als dit. Maar ja, een keer pech kan je met iedere auto hebben.

• Scooper
Heb hier ook al een lijstje liggen voor de eerstvolgende beurt van mijn Focus Wagon 2019. Ik heb onregelmatig verschillende storingen. Meestal alleen van de SOS-functie, maar ook de elektrische handrem is al eens langs gekomen. Keyless entry doet het ook vaker niet dan wel. Verder nog het raam van de bijrijder die niet meer goed dicht gaat (garage geeft aan hier 45 minuten voor nodig te hebben, blijkbaar bekend euvel).

Het is voor het eerst dat ik een Ford lease, maar heb dit zo nog niet eerder gehad in een nog niet eens 1 jaar oude auto.

specs

• InZane
Scooper schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:56:
Heb hier ook al een lijstje liggen voor de eerstvolgende beurt van mijn Focus Wagon 2019. Ik heb onregelmatig verschillende storingen. Meestal alleen van de SOS-functie, maar ook de elektrische handrem is al eens langs gekomen. Keyless entry doet het ook vaker niet dan wel. Verder nog het raam van de bijrijder die niet meer goed dicht gaat (garage geeft aan hier 45 minuten voor nodig te hebben, blijkbaar bekend euvel).

Het is voor het eerst dat ik een Ford lease, maar heb dit zo nog niet eerder gehad in een nog niet eens 1 jaar oude auto.
Wat die keyless entry betreft: Die werkt bij mij thuis standaard niet. Ik vermoed dat er hier iets in de buurt stoort op de een of andere manier. Op andere plekken werkt ie over het algemeen wel. Niet heel erg, maar wel irritant soms.

Update:
Gistermiddag geen meldingen gehad toen ik de auto weer nodig had en vanochtend verder ook geen storingen. Hopelijk was het eenmalig. Maar even in de gaten houden.

InZane wijzigde deze reactie 24-12-2019 11:27 (9%)

• S_Chief
  • Niet online
Zojuist middels Forscan auto lock aangezet (zowel in BCM als IPC). Ik snap niet dat dit niet standaard is. Dubbele vergrendeling ook ingeschakeld, nu knippert 'ie wel netjes 3x kort. Binnenkort maar even rijden, ben benieuwd.

Global window open/close ook geprobeerd maar dat werkte niet. Waarschijnlijk een te simpele module (alleen elek. ramen voor en niet rondom).

Iemand nog leuke tips voor een simpele Fiesta mk8? :+

S_Chief wijzigde deze reactie 25-12-2019 15:57 (7%)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat bedoel je met dubbele vergrendeling? Wat doet dat?

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True