Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 81 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-01 15:31

OmeJoyo

This is me

basjuhh schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:09:
Die regel kom ik niet tegen via nl.vindecoder.pl, wel staat er:

Manufactured in Germany

[...]
Staat er echt bij, in het kopje basis informatie want dat is specifiek onderdeel van je vin :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-01 15:32
hmmmm nee? :)

Basis informatie
Make Ford
Model Mondeo
Model year 2018
Trim level Series 26
Body style 4/5 Doors Estate
Engine type 1.5L FWD
Transmission 6-Speed Manual
Vehicle class Mid-size car
Vehicle type Passenger car
Manufactured in Germany
OmeJoyo schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:15:
[...]

Staat er echt bij, in het kopje basis informatie want dat is specifiek onderdeel van je vin :)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

basjuhh schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:30:

Basis informatie
Make Ford
Model Mondeo
Model year 2018
Trim level Series 26
Engine type 1.5L FWD
Manufactured in Germany

[...]
Interessant :9
Is die van jou Import trouwens? Bij mij staat er ook foutief dat het ene diesel is trouwens.

Basis informatie
Make Ford
Model Mondeo
Model year 2014
Trim level Series 20
Body style 4 Doors Estate
Engine type 1.5L I4 FWD
Fuel type Diesel
Assembly plant Valencia
Manufactured in Netherlands

• basjuhh
Die van mij is inderdaad import uit Duitsland. (jahreswagen) deze zitten bomvol, meestal maar paar duizend km op de teller en veel opties die hier niet vanaf fabriek vekrijgbaar. Ook de 4 jaar extra garantie etc. was het interessant genoeg om te importeren.

Mij is vertelt dat de jahreswagens van Ford de medewerkers aan de assemblagelijn eens per x tijd een wagen er uit kunnen pikken en er max 6 maanden of x km mee mogen rijden om de medewerkers happy te houden. Geen idee of het verhaal helemaal klopt, maar ben benieuwd of de mondeo inderdaad in Koln gebouwd is.
OmeJoyo schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:42:
[...]

Interessant :9

Is die van jou Import trouwens? Bij mij staat er ook foutief dat het ene diesel is trouwens.

Basis informatie
Make Ford
Model Mondeo
Model year 2014
Trim level Series 20
Body style 4 Doors Estate
Engine type 1.5L I4 FWD
Fuel type Diesel
Assembly plant Valencia
Manufactured in Netherlands

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Lijkt me sterk dat er een Mondeo in Duitsland is gemaakt. Daar hebben ze namelijk geen productielijn voor een Mondeo (gehad).

[ Voor 3% gewijzigd door hansvk op 30-09-2019 13:09 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 21:07

djidee

Mr. Slungel

basjuhh schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:30:

Basis informatie
Make Ford
Model Mondeo
Model year 2018
Trim level Series 26
Engine type 1.5L FWD
Manufactured in Germany

[...]
Is altijd Genk geweest (ook voorlopers van de Mondeo trouwens als de Sierra en Taunus)... En bij sluiting Genk is het naar Valencia gegaan.

Saarlouis is Focus, Keulen is Fiesta (al kwam mijn MK7 uit Valencia)

"Mekker, blaat"

• basjuhh
Dan zou ik er vanuit gaan dat alle mondeo's zonder uitzondering naar de garage terug zouden moeten gaan. komen tensootte allemaal uit zelfde fabriek en assemblagelijn.
djidee schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:36:
[...]

Is altijd Genk geweest (ook voorlopers van de Mondeo trouwens als de Sierra en Taunus)... En bij sluiting Genk is het naar Valencia gegaan.

Saarlouis is Focus, Keulen is Fiesta (al kwam mijn MK7 uit Valencia)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 19:01
Nee, want het gaat alleen om automaten.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-01 00:47
amphora schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:06:
[...]

Zie het ook inderdaad. Is er ergens een overzicht van de verschillende versies/changelog? Kon zo snel met Google niets vinden in ieder geval.
Ik had hetzelfde verhaal. meteen geinstalleerd alleen niet naar de versie gekeken X_X het leek volgens mij wel dat het 19052 is. Volgende dat was er een update van 8,7gb... die was alleen binnen 5 mins klaar (was mijn wijk nog niet eens buiten)

SYNC3_2807656394_Update.zip <- Sync 3 19205

[SYNCGen3.0_3.0.19205_PRODUCT]
Item1 = HB5T-14G386-THA
Open1 = SyncMyRide\HB5T-14G386-THA.tar.gz
Item2 = HB5T-14G386-TCB
Open2 = SyncMyRide\HB5T-14G386-TCB.tar.gz
Item3 = JR3T-14G391-AE
Open3 = SyncMyRide\JR3T-14G391-AE.tar.gz
Item4 = JR3T-14G381-AS
Open4 = SyncMyRide\JR3T-14G381-AS.tar.gz
Item5 = JR3T-14G423-AB
Open5 = SyncMyRide\JR3T-14G423-AB.tar.gz
Item6 = HB5T-14G387-AAB
Open6 = SyncMyRide\HB5T-14G387-AAB.tar.gz
Item7 = GB5T-14G386-AB
Open7 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AB.tar.gz
Options = AutoInstall,Delay

SYNC3_8666018187_Update.zip <- leek mij op een kleine map / spraak update? (8,7GB)

[SYNCGen3.0_3.0.19205]
Item1 = JR3T-14G422-BD
Open1 = SyncMyRide\JR3T-14G422-BD.tar.gz
Item2 = JR3T-14G423-AB
Open2 = SyncMyRide\JR3T-14G423-AB.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction

• basjuhh
Enige wat bij mij opviel was een extra optie bij de achteruitrij camera. nu een 2e balkje en een voorbeeld hoe het er uit ziet. extra optie is om de parkeersensoren rechtsboven in beeld te zien ipv enkel de camera.
Indodraakje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:43:
[...]

Ik had hetzelfde verhaal. meteen geinstalleerd alleen niet naar de versie gekeken X_X het leek volgens mij wel dat het 19052 is. Volgende dat was er een update van 8,7gb... die was alleen binnen 5 mins klaar (was mijn wijk nog niet eens buiten)

SYNC3_2807656394_Update.zip <- Sync 3 19205

[SYNCGen3.0_3.0.19205_PRODUCT]
Item1 = HB5T-14G386-THA
Open1 = SyncMyRide\HB5T-14G386-THA.tar.gz
Item2 = HB5T-14G386-TCB
Open2 = SyncMyRide\HB5T-14G386-TCB.tar.gz
Item3 = JR3T-14G391-AE
Open3 = SyncMyRide\JR3T-14G391-AE.tar.gz
Item4 = JR3T-14G381-AS
Open4 = SyncMyRide\JR3T-14G381-AS.tar.gz
Item5 = JR3T-14G423-AB
Open5 = SyncMyRide\JR3T-14G423-AB.tar.gz
Item6 = HB5T-14G387-AAB
Open6 = SyncMyRide\HB5T-14G387-AAB.tar.gz
Item7 = GB5T-14G386-AB
Open7 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AB.tar.gz
Options = AutoInstall,Delay

SYNC3_8666018187_Update.zip <- leek mij op een kleine map / spraak update? (8,7GB)

[SYNCGen3.0_3.0.19205]
Item1 = JR3T-14G422-BD
Open1 = SyncMyRide\JR3T-14G422-BD.tar.gz
Item2 = JR3T-14G423-AB
Open2 = SyncMyRide\JR3T-14G423-AB.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 14:26
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met Ford van Mossel in Veghel?
Mijn auto staat daar nu al 4 weken i.v.m. een olielekkage. Complete blok is uitgebouwd en langs de reviseur geweest om te controleren of het nog recht is. Bellen ze vandaag dat ze erachter zijn dat ze zelf een jaar geleden een terugroepactie niet goed uit hebben gevoerd en daarbij een stuk vloeibare koppakking zijn vergeten. Ik denk dat ik voor onderhoud toch maar naar een andere garage op zoek ga.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:53
Timmetjuh schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:16:
Mijn auto staat daar nu al 4 weken i.v.m. een olielekkage. Complete blok is uitgebouwd en langs de reviseur geweest om te controleren of het nog recht is. Bellen ze vandaag dat ze erachter zijn dat ze zelf een jaar geleden een terugroepactie niet goed uit hebben gevoerd en daarbij een stuk vloeibare koppakking zijn vergeten. Ik denk dat ik voor onderhoud toch maar naar een andere garage op zoek ga.
Ik zou zeker bij een garage blijven die de fout toegeven. Tenzij ik voor de kosten van die fout moet opdraaien natuurlijk

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-01 15:15
Ik heb helaas ook slechte ervaring met Van Mossel in Veghel.
Mijn auto moest een beurt hebben, en miste het trekoogkapje (?). 3 weken van te voren aangegeven bij van mossel, dat ze dit meteen konden maken. Was geen probleem, zo gezegd zo gedaan. Wanneer ik mijn auto ging ophalen, zag ik al meteen dat dit niet gemaakt was. Volgens de man achter de balie waren ze het vergeten te bestellen. OK, vervelend, maar kan gebeuren. Binnen 1 week was het binnen en kon ik het alsnog ophalen. Na 2 weken helaas nog niets gehoord, dus weer gebeld, WEER vergeten te bestellen. Gingen het nu echt bestellen, en was overmorgen binnen. Je verwacht het niet, wederom niet binnen. Nu was de reden dat het achter de postvak was gevallen, en dus niet naar Veghel was gekomen.. redelijk vaag, maar oke. Weer beloofd dat het over 3 dagen binnen zou zijn (ivm weekend). De dinsdag ging ik het "weer" ophalen, maar helaas, was nog steeds niets binnen, en ze konden ook niet achterhalen dat het uberhaubt besteld was. Ik het verhaal uitgelegd, dat ik er een beetje klaar mee was. Afgesproken dat ik nu 3 weken met vakantie ging, en als ik terug was het toch wel opgelost moet zijn. Na de 3 weken ga ik het kapje ophalen, zegt de medewerker achter de balie, moet toch even kijken, zie zo niets liggen... ondertussen kwam de filiaalmanager erbij, die opmerkte dat ik redelijk boos was, en vertelt mij vriendelijk dat er ondertussen al 4 kapjes klaar liggen, die al LANG opgehaald zouden worden door mij. Uiteraard beviel deze opmerking natuurlijk niet, sinds toen ook nooit meer binnen geweest...

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-01 11:26

JB

Cédric roelt!

OmeJoyo schreef op donderdag 26 september 2019 @ 06:23:
[...]

Ja in:

https://ovi.rdw.nl/
En
http://www.etis.ford.com/

Op beide sites kan je je kenteken ingeven en het opzoeken. Let bij ETIS op dat je hoofdletters gebruikt en geen spaties en/of streepjes.
Hoe zoek jij in Etis op kenteken :? Komt niet verder dan "VINs should be 17 characters long."

Mijn boefje is liev!

• Hmmbob
JB schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Hoe zoek jij in Etis op kenteken :? Komt niet verder dan "VINs should be 17 characters long."
Kenteken != VIN, maar "registratie" in ETIS.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

Hiervia? Voertuig selecteren en dan zoeken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmmbob schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

Kenteken != VIN, maar "registratie" in ETIS.
Ja dat snap ik maar dat staat in de post :) Dus zonder VIN iets opzoeken is niet mogelijk of ben ik echt toe aan weekend? VIN kan ik nu niet achterhalen. De "baas" heeft de auto mee.

Mijn boefje is liev!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 14:26
DaTimMan schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

Ik zou zeker bij een garage blijven die de fout toegeven. Tenzij ik voor de kosten van die fout moet opdraaien natuurlijk
Mee eens, ik ben blij dat ze de fout toegeven. De communicatie is alleen erg slecht helaas. Toen de auto daar afgegeven werd vertelden ze al dat het er niet goed uitzag en dat de kans groot was dat er een nieuw blok in moest. Daarna laten ze de auto weken staan zonder er iets aan te doen en zou de auto zelfs op intern transport naar Den Bosch moeten omdat er in Veghel geen tijd was om dit probleem op te pakken. Uiteindelijk hebben ze het toch opgepakt en blijkt dat ze zelf een jaar geleden een fout hebben gemaakt, waardoor ik nu dus al 4 weken zonder auto zit. In de tussentijd heeft alle communicatie vanuit mij moeten komen.
Dit is mijn eerste ervaring met Van Mossel en het geeft me nou niet bepaald het vertrouwen dat ik mijn auto er met een gerust hart vaker naartoe kan brengen.

• Hmmbob
JB schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

Ja dat snap ik maar dat staat in de post :) Dus zonder VIN iets opzoeken is niet mogelijk of ben ik echt toe aan weekend? VIN kan ik nu niet achterhalen. De "baas" heeft de auto mee.
bij mij lukte het ook nooit met kenteken, maar ik ging ervan uit dat dat komt doordat het een import uit de VS is. Heb daarom het VIN (of chassisnummer) ergens in een Google Keep staan voor als ik het nodig heb ;)
Ja, is onze merkdealer. Heb ze alleen nodig gehad voor de montage van een mistlamp achter bij de import, en voor een kleine beurt recentelijk. Geen bijzonderheden verder.

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 04-10-2019 15:01 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

[...]

Zoek je vanaf een Nederlandse internetverbinding? Want ik weet dat ie het bij diverse werkgevers met Duits, Frans, of Brits internet werkte het mooi niet. Zal met privacy te maken hebben.

• JB

JB

Cédric roelt!

OmeJoyo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Zoek je vanaf een Nederlandse internetverbinding? Want ik weet dat ie het bij diverse werkgevers met Duits, Frans, of Brits internet werkte het mooi niet. Zal met privacy te maken hebben.
Als het goed is wel, of mijn provider koopt publieke IP adressen in het buitenland :+

Mijn boefje is liev!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JB schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Als het goed is wel, of mijn provider koopt publieke IP adressen in het buitenland :+
Haha, ik heb 2 vakjes, registratie opzoeken of Vin opzoeken. Wellicht nog browser afhankelijk of wat dan ook?

• JB

JB

Cédric roelt!

OmeJoyo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Haha, ik heb 2 vakjes, registratie opzoeken of Vin opzoeken. Wellicht nog browser afhankelijk of wat dan ook?
Ah! Dat verklaard inderdaad. FF laat alleen VIN zien :/

Mijn boefje is liev!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:05
Padje87 schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:15:
Vraagje,

We hebben een Ford Fiesta Style op het oog bij een Ford Dealer. Deze heeft 5 nagenoeg dezelfde auto's uit 2017 staan. Allemaal met 40/50k op de teller en voor dezelfde prijs. Het dingetje is dat dit ex-(short?) lease auto's zijn waarbij het onderhoudsboekje niet is ingevuld. We verwachten dat deze dan nog nooit een beurt hebben gekregen.

Is het advies van jullie, laten staan en verder zoeken of, met zo'n lage kilometerstand kan er weinig mis mee zijn? We hebben er mee proefgereden maar kon als leek niet echt wat mee ontdekken. We willen hiervoor een Aygo inruilen b.t.w.
Padje87 schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:11:
Nou, de dealer had dit nagekeken in hun systeem maar kon er niks over vinden. Het lijkt me wel stug van Leaseplan dat ze het niet gedaan zouden hebben. Mogelijk dat we (wij, dealer) het daar nog na kunnen vragen. I.i.g. bedankt voor het advies.
Om hier nog even een vervolg aan te geven, we hebben de dealer gemaild met het bericht dat hij eerst maar even na moet gaan of er überhaupt onderhoud is gepleegd. Hierop ondertussen reactie gekregen dat hij dit niet "hard" kon maken en we er wel uit kunnen komen. Ik ben nu dus in twijfel gebracht of we er verstandig aan doen om verder te gaan. Meer tips zijn uiteraard welkom.

Aan de andere kant worden er genoeg Fiesta's aangeboden, dus even afwachten of verder zoeken kan het ook worden. Het "voordeel" is nu dat de dealer in de buurt is...

4800Wp - 225° ZW - 12°

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 22:37
Ik kreeg laatst de melding dat ik de bandenspanning moest controleren van mijn Ford Focus 1.0 uit 2015. Heb gekeken op de sticker, moet voor en achter 2.1 hebben. Zo gezegd zo gedaan maar hij blijft piepen. Bij zware belading zou hij 2.4 voor en 2.8 moeten hebben. Ik dacht: misschien is dat wel de juist stand. Maar hij blijft piepen dat ik de bandenspanning moet controleren

Ik heb wat gezocht maar heb niet direct gezien dat anderen aanhoudende meldingen krijgen. Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?

• Hmmbob
Misha schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:52:
Ik kreeg laatst de melding dat ik de bandenspanning moest controleren van mijn Ford Focus 1.0 uit 2015. Heb gekeken op de sticker, moet voor en achter 2.1 hebben. Zo gezegd zo gedaan maar hij blijft piepen. Bij zware belading zou hij 2.4 voor en 2.8 moeten hebben. Ik dacht: misschien is dat wel de juist stand. Maar hij blijft piepen dat ik de bandenspanning moet controleren

Ik heb wat gezocht maar heb niet direct gezien dat anderen aanhoudende meldingen krijgen. Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?
Even in je boekje kijken hoe je dit systeem moet resetten / opnieuw inleren.

• JB

JB

Cédric roelt!

Kalibreer je het zaakje ook nadien?

Mijn boefje is liev!

• Hmmbob
Dat bedoelde ik inderdaad ;)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Padje87 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

[...]

Om hier nog even een vervolg aan te geven, we hebben de dealer gemaild met het bericht dat hij eerst maar even na moet gaan of er überhaupt onderhoud is gepleegd. Hierop ondertussen reactie gekregen dat hij dit niet "hard" kon maken en we er wel uit kunnen komen. Ik ben nu dus in twijfel gebracht of we er verstandig aan doen om verder te gaan. Meer tips zijn uiteraard welkom.

Aan de andere kant worden er genoeg Fiesta's aangeboden, dus even afwachten of verder zoeken kan het ook worden. Het "voordeel" is nu dat de dealer in de buurt is...
Een dealer die niet hard kan maken dat er onderhoud is gepleegd, nou dan is het vrij duidelijk hoor, dan is het niet gepleegd. Niet alleen hebben dealers eigen registratie maar voor zover ik weet kan ook het onderhoud bij andere dealers uit het systeem gehaald worden, dat is wat ik in ieder geval wel eens heb gezien bij Ford.

Elke Ecoboost die buiten zo'n 10 procent marge om niet tijdig onderhoud heeft gehad zou ik laten staan. Het zijn echt wel degelijke blokken, maar niet als je ze verwaarloosd want alles luistert nu eenmaal nauw tegenwoordig met de nieuwe ECO eisen.

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:06

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Sinds vandaag een Fiesta Black Edition uit 2014/2015. Rijd heerlijk zoals ik gewend ben van Ford.

Alleen een ding lukt me nog niet, SYNC herkend mn telefoon, alleen kan ie Spotify niet vinden...

Streamen via BT lukte me trouwens ook niet echt.

Er staat wel in mn scherm dat SYNC een update heeft, maar als ik op updaten klik gebeurd er niet veel.

Iemand ervaring met Ford SYNC en Spotify?

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja I know. Zag je post ook nadien omdat die al op nieuwe pagina stond :+ Te lam om aan te passen.

Mijn boefje is liev!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

DutchHammer schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:46:
Sinds vandaag een Fiesta Black Edition uit 2014/2015. Rijd heerlijk zoals ik gewend ben van Ford.

Alleen een ding lukt me nog niet, SYNC herkend mn telefoon, alleen kan ie Spotify niet vinden...

Streamen via BT lukte me trouwens ook niet echt.

Er staat wel in mn scherm dat SYNC een update heeft, maar als ik op updaten klik gebeurd er niet veel.

Iemand ervaring met Ford SYNC en Spotify?
Mijn ega heeft een 2013 Fiesta, en met Sync en Spotify, al vermoed ik gewoon dat ze streamed via BT. Zal eens vragen, in mijn eigen auto (2017 Mondeo met Sync3 is het compleet anders)

"Mekker, blaat"

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
:w Hallo! Momenteel nog rijder van een Renault Scénic (huurauto via werk), maar de bestelling voor de Ford Focus Wagon is de deur uit via de leasemaatschappij! De keuze is gevallen op een Titanium Business uitvoering met automaat, met de 1.0 motor (had liever de 1.5 gehad, maar dan kwam ik in eigen bijdrage terecht en levertijd was langer). Verder alle Packs aangeklikt die beschikbaar waren aangevuld met B&O geluid en een panoramadak..

Erg benieuwd! Onze voorkeur ging eigenlijk uit naar de Toyota Corolla, maar de werkgever bleek beleid te hebben voor bepaalde merken/modellen. Nog even kort naar de Mondeo gekeken als grotere auto, maar dan moest ik inleveren op algehele luxe en comfort van de auto (automaat e.d.), daar heb ik dus de voorkeur aan gegeven. Hiervoor o.a. in een Seat Leon ST en Renault Mégane gereden, dus erg benieuwd naar de Ford Focus. Testrit was in ieder geval erg goed bevallen, ondanks dat de diesel in die auto wat lomp leek te schakelen. Vanuit ervaringsdeskundigen niets vergelijkbaars gehoord voor de benzine, dus gaan maar :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-01 11:21
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag iets erg leuks ondekt.

Ik heb al jaren last van een net niet lekker werkend Ford infotaiment systeem. Het gaat om een Ford Mondeo MK4, pre-facelift. Het opzetten van een bluetooth verbinding ging altijd net niet lekker en na het starten van de auto had ik altijd grote moeite met het verbinden van bluetooth, op zowel telefoon als op het infotaiment systeem moest ik respectievelijk de auto en de telefoon selecteren bij de bluetooth instellingen. Ook had de bluetooth audio op alle Apple apparaten last van ruis en kraakjes tijdens het streamen, wat de muziek ervaring er niet beter op maakte (op de overig prima klinkende 'Ford audio' speakers, ik heb geen idee van welke fabrikant deze speakers zijn). Ook werkte de iPod functie niet op moderne iPhone's.

Het gaat om het Ford travelpilot/blaupunkt NX systeem (maar het FX systeem is feitelijk hetzelfde, maar dan zonder touchscreen en met meer knoppen), gekoppeld aan Ford Convers+ (het digitale scherm tussen de kilometer/toeren teller)

Nu was ik al een tijde wat aan het googlen af en toe. Vandaag ben ik op een forum eindelijk tot een oplossing gekomen. Het blijkt dat er af en toe updates zijn uitgegeven voor dit systeem, waar ik tot vandaag geen weet van had. Ik ben op dit forum beland:

https://digiex.net/thread...ease-how-to-update.14009/

Helaas is er bijzonder weinig documentatie over dit systeem op internet te vinden. De officiele Ford site over dit onderwerp bestaat al jaren niet meer en ook op de Blaupunkt website (destijds de ontwikkelaar van het infotaiment systeem) is er niets meer over te vinden. Op dit forum is echter nog een downloadlink te vinden en de beste meneer legt stap voor stap uit hoe het NX/FX systeem te updaten is, op elke auto die dit systeem heeft! Een usb poort in de auto is wel een vereiste. Ik heb gelezen dat het ook via een sd kaart moet kunnen, maar ik weet niet of dit werkt. Let op; dit gaat dus niet over navigatie, dit is echt een update van de firmware.

Het installeren van deze update heeft voor mij behoorlijk wat verbeteringen opgeleverd! Om te beginnen is de bluetooth verbinding veel stabieler geworden. Het koppelen gaat directer, de verbinding wordt niet iedere keer opnieuw ingesteld bij het starten van de auto en het gekraak is (tot nu toe) helemaal verdwenen. Als ik de next/previous knoppen op de auto gebruik switcht het systeem nu vrijwel direct naar het volgende nummer terwijl hier eerst ongeveer een seconde vertraging in zat. In het 'aux' scherm kan ik nu zien hoeveel seconden het liedje al aan het afspelen is. Helaas wordt de titel van het nummer nog steeds niet weergegeven, er staat nog steeds alleen 'Titel' op de plek waar dit zou moeten.

Daarnaast zie ik nu onder 'phone' mijn telefoon naam en provider staan, en kan ik eindelijk mijn contactenlijst inzien! (Dit schijnt op geen enkele Android telefoon te werken onder de oude firmware). Ook is er helemaal linksonder in het scherm een nieuw icoontje verschenen waarin ik het bereik van mijn telefoon kan zien.

De usb verbinding is ook verbeterd. Alhoewel het via Android telefoons nog steeds niet mogelijk is via usb muziek af te spelen via het systeem is dit via moderne iPhone's door de update wel mogelijk. Als je een iPhone inplugt via usb krijg je de iPod interface te zien in het systeem waarin je ook gewoon de titels van de nummers te zien krijgt. Het is voor mij nu eindelijk mogelijk tegelijkertijd op te laden en muziek af te spelen (alhoewel het opladen zeer, zeer traag gaat). De usb plek is wel een beetje onhandig bij de Mondeo MK4, deze bevind zich namelijk in het dashboardkastje bij de passagier.

Hoe dan ook, ik raad iedereen die nog een Ford heeft met het Blaupunkt systeem even te kijken naar deze update! Ik heb er bijzonder veel aan gehad en het is hoe dan ook jammer dat er zo weinig over het systeem te vinden is op internet.

• DutchHammer

DutchHammer

djidee schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 08:14:
[...]

Mijn ega heeft een 2013 Fiesta, en met Sync en Spotify, al vermoed ik gewoon dat ze streamed via BT. Zal eens vragen, in mijn eigen auto (2017 Mondeo met Sync3 is het compleet anders)
Oké ben benieuwd! Heb al wel een thread op het Spotify forum gevonden waaruit blijkt dat Spotify deze functionaliteit eruit heeft gesloopt..

Maar goed streamen en nummer skippen via de knoppen op het stuur zal al tof zijn.

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 22:59
DutchHammer schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:00:
[...]

Oké ben benieuwd! Heb al wel een thread op het Spotify forum gevonden waaruit blijkt dat Spotify deze functionaliteit eruit heeft gesloopt..

Maar goed streamen en nummer skippen via de knoppen op het stuur zal al tof zijn.
Ik heb een 2014 fiesta, ik stream via bluetooth.
Ik zie artiest en nummer in beeld, en je kunt volgende en vorige nummer via het stuur. Verder kun je niet veel, geen playlists of iets dergelijks.

Met sync kun je tegenwoordig volgens mij niks meer.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
DutchHammer schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:00:
[...]

Ik heb een Fiesta van december 2014, ik connect mijn mobiel via Bluetooth: eenmaal pairen via het menu, daarna connect hij automatisch. Mocht je meerdere gepaird hebben, kun je op het hoofdscherm met het knopje "device" kiezen welke je connected wil hebben. Daarna werkt de auto gewoon als Bluetooth-speaker, inclusief het kunnen skippen via de knoppen :)

I see red pixels.

• DutchHammer

DutchHammer

RedPixel schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

Ik heb een Fiesta van december 2014, ik connect mijn mobiel via Bluetooth: eenmaal pairen via het menu, daarna connect hij automatisch. Mocht je meerdere gepaird hebben, kun je op het hoofdscherm met het knopje "device" kiezen welke je connected wil hebben. Daarna werkt de auto gewoon als Bluetooth-speaker, inclusief het kunnen skippen via de knoppen :)
Jup kwam ik vanochtend achter, werkt perfect.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

https://www.autohaagzeeuw.nl/ford/modellen/new-kuga-phev/

Moet zeggen dat dit wel begint te kriebelen, mijn werk is 35 kilometer en hij kan daar aan de laadpaal, bovendien kan die thuis op de oprit ook lekker opladen, pluspunt is bij ons de combi met de zonnepanelen en mijn werktijden. Met mijn meeste diensten staat ie om 14:00 weer op de oprit, dus als het salderen over gaat/ is dan kunnen we de stroom mooi in de auto pompen. Voor mijn vrouw zouden we iets compacts elektrisch willen, bij voorkeur ook weer Ford, maar dat is er helaas nog niet.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
Merken andere mensen met Sync3 ook dat ie nu iets meer files aangeeft? Een maand+ geleden gaf ie bij vertrek in Amsterdam om 17.00 richting het Oosten aan dat er geen enkele file stond en ik met anderhalf uur thuis was, wat uiteindelijk 3 uur duurde.

De voorspelling aangaande aankomsttijd is nog steeds niet goed, maar gewoon op zicht op her kaartje zie ik nu veel vaker (goede) indicaties van plekken waar het stil staat, ook binnen de bebouwde kom.

Wat me wel heel erg tegenvalt is de bouwkwaliteit. Heb nu 13.000 km er op zitten en de Focus begint flink wat rammeltjes te krijgen.

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-01 19:58

EiT

djidee schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:53:
@EiT Mja, maar ik zit in oktober - november, en naar volgend jaar lukt denk ik ook nog wel als dat bpm technisch handiger is, het Haagse is aardig aan de knoppen aan het draaien lijkt het...

Tenzij elektrisch / hybride ineens serieuze opties worden, gaat het 1 van deze 2 worden. Indien benzine, dan alleen de 182pk ST-line, indien diesel, budget lobby / thuis dealen..
[Afbeelding]
Even een update: ik heb uiteindelijk een demo Mondeo besteld. 177kw versie, een waar ik wel de autobahn mee op durft. Vind het uiterlijk wat minder, maar ik ging er het minst mee achteruit in verhouding met de full option mk4 (facelift) die ik nu rij. Bij andere merken moest ik te veel inleveren op ruimte en/of comfort. ACC en blis ga ik wel missen :(

Anyway, ik baal nu wel een beetje dat ik niet op de nieuwe Kuga gewacht had, die ziet er een stuk beter uit dan de huidige generatie. Minder 50+ idee.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-01 09:57

Emiel1984

Made in NL

Een garage heeft mij verteld dat de remschijven na 70k al vervangen moeten worden.
De minimale dikte waarop het advies is om te vervangen was bereikt (21.0 mm).
Ik begreep dat de gemeten dikte nu 21.3 mm was.

Wat ik zelf kon vinden is dat de dikte van een nieuwe remschijf 22mm zou moeten zijn en vervangen dient te worden bij een 20mm. Dus ik ben verbaasd over dit advies.

Wat vinden jullie van dit advies van de garage, wat is jullie ervaring ?
Het betreft een Focus automaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 11-10-2019 12:23 ]

[LTS][MTS][HTS]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:16
Emiel1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:22:
Een garage heeft mij verteld dat de remschijven na 70k al vervangen moeten worden.
De minimale dikte waarop het advies is om te vervangen was bereikt (21.0 mm).
Ik begreep dat de gemeten dikte nu 21.3 mm was.

Wat ik zelf kon vinden is dat de dikte van een nieuwe remschijf 22mm zou moeten zijn en vervangen dient te worden bij een 20mm. Dus ik ben verbaasd over dit advies.

Wat vinden jullie van dit advies van de garage, wat is jullie ervaring ?
Het betreft een Focus automaat.
Mijn ervaring is dat je remschijven om de keer dat je je remmen vervangt moet vervangen. (50k voor de remmen, 100k voor de schijven)

[removed]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

redwing schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:36:
[...]

Mijn ervaring is dat je remschijven om de keer dat je je remmen vervangt moet vervangen. (50k voor de remmen, 100k voor de schijven)
Rij ik zo netjes of zit er zoveel verschil tussen de Mondeo en Focus remmen. Ik zit op 85K met nog de originele remmerij en de snelwegkilometers zijn sinds dit jaar dan wat hoger maar voorheen was dat niet zo.

• redwing
OmeJoyo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 06:50:
[...]

Rij ik zo netjes of zit er zoveel verschil tussen de Mondeo en Focus remmen. Ik zit op 85K met nog de originele remmerij en de snelwegkilometers zijn sinds dit jaar dan wat hoger maar voorheen was dat niet zo.
Ligt heel erg aan waar en hoeveel je daar rijd. Ik rijd heel veel kleinere stukken in de stad waardoor ze sneller slijten.

[removed]

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

redwing schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:41:
[...]

Ligt heel erg aan waar en hoeveel je daar rijd. Ik rijd heel veel kleinere stukken in de stad waardoor ze sneller slijten.
Kwestie van anticiperen, zoals gas loslaten als je richting een kruising gaat zodat je minder hard hoeft te remmen, scheelt ook aardig in het verslijten..

⛔ Trackers of betalen ⛔

• redwing
JohanKupers schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:47:
[...]
Kwestie van anticiperen, zoals gas loslaten als je richting een kruising gaat zodat je minder hard hoeft te remmen, scheelt ook aardig in het verslijten..
Er staan overal verkeerslichten dus je ontkomt niet aan remmen en ik ben ook niet van plan om op een 80 weg met 40 over een overzichtelijke kruising te gaan :) Ik moet wel zeggen dat het ook aan de auto ligt, in de escort en de sportage deed ik veel langer met de remmen (ook trouwens met de explorer, maar dat was in Amerika met heel veel lange stukken)

Momenteel heb ik de Fusion (die ik gisteren na een lange reis over de oceaan op mocht halen *O* ). Maar dat is een hybrid dus daarvan slijten de remmen sowieso een stuk minder hard.

[removed]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
OmeJoyo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 06:50:
[...]

Met 152k op de teller heb ik nog de eerste schijven en achterblokken. De voorblokken waren vorig jaar vervangen met 120k...

Wb de vraag automaat: mijn vorige auto met automaat had hetzelfde, de remmen/schijven waren al veel eerder versleten met exact dezelfde dagelijkse route. Maar met handgeschakeld rem je dan ook meer op de motor...

[ Voor 18% gewijzigd door ByteMe_ op 16-10-2019 12:52 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:09
Ik ben opzoek naar een tweedehands auto en ben terecht gekomen bij een Focus van de 2de generatie of een C-max. Ik heb begrepen dat dit onderhuids eigenlijk dezelfde auto zijn. Ik ben van plan om er redelijk wat kilometers mee te gaan maken en was ervaringen aan het zoeken naar de dieselmotoren.
Schijnbaar zijn er 3 soorten diesels geweest. 1.6tdci, 1.8tdci en de 2.0tdci waarbij de 1.6 volgens mij origineel door PSA geleverd is?
Heeft iemand ervaring met deze motoren? De 1.6 is voor mij in principe al genoeg maar is deze net zo betrouwbaar als de 1.8?

don't mind me

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45

Haan

dotnetter

De 1.6 tdci kan last krijgen met de turbo, schijnt te maken te hebben gehad met te dunne leidingen voor de olie oid. waardoor het ding op een gegeven moment in de soep loopt.
Dat is een vrij prijzige reparatie, dus dat is wel iets om vantevoren te checken. Ik was zelf toentertijd ook aan de beurt met mijn Focus MK2.1 maar gelukkig had ik toen nog garantie.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• EiT

EiT

Hier een Fiesta, ook een 1.6 diesel waar turbo het al bij de 80k begeven had. Kosten waren rond de 1300 euro bij de Ford dealer.
Over het algemeen is valt de rest van het onderhoud ook vies tegen, volgende beurt gewoon naar lokale garage ipv Ford dealer. Ding rijd voor de rest prima, maar klinkt wel als een trekker. En is die ook minder zuinig dan verwacht.

Met 2.2L Mondeo nooit motor problemen gehad en rij hem nooit warm.

@Pindakaas hoeveel km ga je rijden? Persoonlijk vind ik de Ford diesels absoluut niet zuinig.

Dit is het gemiddelde:
Fiesta 1.6L: 1/16
Mondeo 2.2L: 1/11
Mondeo 2L (benzine, automaat): 1/9

Edit: benzine zit ik nu toch rond de 1/9 (11L l/100km). Valt vies tegen...

[ Voor 5% gewijzigd door EiT op 19-10-2019 20:56 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hmm dat is wel heel slecht. Hoe doe je dat?

Ik haal 1 op 20,3 en rij altijd wel stevig door :p

Bedenk me net wel dat ik de 1.5 heb :).

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 16-10-2019 21:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:09
@Haan @EiT Turbo problemen was ik op google ook tegengekomen inderdaad. 1300 voor vervanging vind ik dan nog meevallen eerlijk gezegd, maar leuk is anders natuurlijk.

Wel vreemd dat ze niet zo zuinig zijn. Ik had op spritmonitor gekeken en daar kwam 1/17 uit gemiddeld. https://www.spritmonitor....9&power_e=110&powerunit=3

Ik rijd nu ongeveer 40-45K km's per jaar in een Megane II. Daar rijd ik gemiddeld 1:18 mee en is ook een gewichtsklasse lichter in de MRB, maar de onderhoudskosten hiervoor zijn afgelopen paar jaar niet mals geweest vandaar dat ik naar iets anders op zoek ben,

don't mind me

• rpadberg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-08-2025
De nieuwe Fiesta MK8 (titanium) wordt standaard geleverd op all-weather banden, weet iemand welk merk/type all weather band?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
rpadberg schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:38:
De nieuwe Fiesta MK8 (titanium) wordt standaard geleverd op all-weather banden, weet iemand welk merk/type all weather band?
De mijne staat op Continental AllSeasonContact.

Wat betreft de discussie hierboven: het verbruik vind ik toevallig een van de positieve punten van de mijne (Fiesta MK8, 1.5 TDCi). Rij behoorlijk door en het verbruik blijft netjes rond 1 op 25.

[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 20-10-2019 21:42 ]

• Franco10
Zijn er mensen die een Focus ST-line hebben in de lease met de 18 inch velgen en inmiddels al op de winterband? (zo da's wel een hele niche)

Ben namelijk benieuwd welke winterbanden ze er op zetten. Ik sta nu op Pilot Sport 3. Weet dat sommige auto's op Pilot Sport 4 staan. Sowieso zijn de banden die je kunt krijgen in maatje 235/40/18 al snel de premium merken. Weet alleen niet of daar ook een standaard voor is vanuit Ford.

• Skoefel
  • Laatst online: 14-01 15:15
Franco10 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:17:
Zijn er mensen die een Focus ST-line hebben in de lease met de 18 inch velgen en inmiddels al op de winterband? (zo da's wel een hele niche)

Ben namelijk benieuwd welke winterbanden ze er op zetten. Ik sta nu op Pilot Sport 3. Weet dat sommige auto's op Pilot Sport 4 staan. Sowieso zijn de banden die je kunt krijgen in maatje 235/40/18 al snel de premium merken. Weet alleen niet of daar ook een standaard voor is vanuit Ford.
Ik zit bij ProLease, uit mijn hoofd vredenstein banden, welk type durf ik zo niet te zeggen. Over 2 weken worden ze weer vervangen.

• Franco10
Skoefel schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Ik zit bij ProLease, uit mijn hoofd vredenstein banden, welk type durf ik zo niet te zeggen. Over 2 weken worden ze weer vervangen.
Yes, hier ook. Dat zullen dan de Wintrac Pro worden, omdat de standaard Snowtrac voor kleinere maten is. Kwam erg goed uit een test vorig jaar, ben benieuwd.

235 winterbandjes zal wel niet heel goed zijn voor het verbruik 8)7

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Kun je geen winterbanden (smallere) op andere velgen krijgen? Geen idee wat mogelijk is bij lease. Smallere winterband is veel goedkoper en werkt beter.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:18

Bij mijn zijn er vorig jaar Continental Wintercontact TS 850 P op gelegd. Dit is een "SUV" band.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Nu heb ik in een gehuurde 1.0 volgens mij een Fiesta gereden. Klopt het dat het normaal is dat de auto wat om het zo te omschrijven wat bonkjes geeft tijdens het schakelen? Soort schokje. Voor de rest een zeer fijne auto en een zuinige motor.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

MoldyInko schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:03:
Nu heb ik in een gehuurde 1.0 volgens mij een Fiesta gereden. Klopt het dat het normaal is dat de auto wat om het zo te omschrijven wat bonkjes geeft tijdens het schakelen? Soort schokje. Voor de rest een zeer fijne auto en een zuinige motor.
Ik heb het in ieder geval niet bij m'n 1.0 Ecoboost Fiesta uit 2014. Maar als je lomp schakelt krijg je elke auto natuurlijk aan het schokken. En het was een huurauto, die worden meestal niet al te best behandeld...

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 16:18
Nee zou inderdaad niet normaal moeten zijn. Ik ben het bij de meerdere 1.0 Ecoboost Fiesta's niet tegengekomen.
Ik vrees dat de koppeling teveel op z'n donder heeft gehad

• MoldyInko
Hm, mij is verteld dat het bij een 3 cilinder hoort omdat er iets computer geregeld was. (Koppeling?) en dat het wel voor kon komen.

• MoldyInko
SniperGuy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:11:
Nee zou inderdaad niet normaal moeten zijn. Ik ben het bij de meerdere 1.0 Ecoboost Fiesta's niet tegengekomen.
Ik vrees dat de koppeling teveel op z'n donder heeft gehad
Zie hierboven.

• Franco10
Vandaag voor het eerst als Ford-eigenaar wakker geworden op een ochtend met vorst.

Ik ga dus zonder te krabben in de auto zitten, druk op max en leun achterover... niets! Na een halve minuut zie ik pas midden-onderin de voorruit wat doorzichtiger worden, waar de blazers zitten. Ik denk JA HALLO dat doet elke auto. En dan opeens, binnen 10 seconden is de hele ruit volledig schoon. Goddelijk *O*

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 16:18
Wrijf het er maar in :| :| :|
Vrouwlief heeft een vol aangeklede Fiesta TitaniumX, ik sta m'n Aziaat vrolijk te krabben als het weer eens vriest |:(

• darkkingll
  • Laatst online: 26-11-2025

Athlon hier, zomerbanden idd de sport 3, winterbanden ook Michelins.. komen er volgende week weer onder, tegelijk met de (hopelijk) reparatie van het radioscherm, dat niets doet als het heeft gevroren en de auto nog koud is.

Zelfde probleem als vorige winter trouwens, alleen toen konden ze het niet reproduceren. (Als de auto eenmaal warm is werkt het scherm namelijk wel gewoon)

• Marcel Br
  • Laatst online: 14-01 15:27
:) In de tijd dat de voorruit schoon wordt kun je de rest krabben

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 13:47

Dhrax

Prog Lord

EiT schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:05:
Edit: benzine zit ik nu toch rond de 1/9 (11L l/100km). Valt vies tegen...
Redelijk normaal voor een dikke 2 liter benzine, gemiddeld zit je aan 1/10 denk ik algemeen.
Met mijn oude benzine auto's (1.8) zat ik ook rond de 1/12. Nu met mijn Focus diesel gemiddeld 1/16 ... valt me ook vies tegen, ECOnetic werkt enkel tot 100 ofzo en alles daarboven valt het verbruik heel erg tegen.

Betreft hier een 1.6 TDCi motor.

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 01-11-2019 15:35 ]

• EiT

EiT

Dhrax schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:34:
[...]
Redelijk normaal voor een dikke 2 liter benzine, gemiddeld zit je aan 1/10 denk ik algemeen.
Met mijn oude benzine auto's (1.8) zat ik ook rond de 1/12. Nu met mijn Focus diesel gemiddeld 1/16 ... valt me ook vies tegen, ECOnetic werkt enkel tot 100 ofzo en alles daarboven valt het verbruik heel erg tegen.

Ze hadden er in ieder geval wel een grotere tank onder kunnen gooien. Ik moet nu iedere 550km tanken. Nog niet naar het buitenland geweest, dus ik vraag mij af wat mij dan te wachten staat.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik alleen ff snel een proef ritje (10min) gedaan had en daarna direct besteld had. Dus niet naar verbruik of überhaupt iets anders gekeken.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 13:47

Dhrax

Prog Lord

EiT schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:30:
[...]

Ze hadden er in ieder geval wel een grotere tank onder kunnen gooien. Ik moet nu iedere 550km tanken. Nog niet naar het buitenland geweest, dus ik vraag mij af wat mij dan te wachten staat.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik alleen ff snel een proef ritje (10min) gedaan had en daarna direct besteld had. Dus niet naar verbruik of überhaupt iets anders gekeken.
Eens, de tank had minimaal 65 liter moeten zijn. Zal toch een ruimte gebrek o.i.d. zijn geweest want kan me niet voorstellen dat ze omwille van het gewicht voor een kleinere tank hebben gekozen.

• EiT

EiT

Dhrax schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:42:
[...]

Eens, de tank had minimaal 65 liter moeten zijn. Zal toch een ruimte gebrek o.i.d. zijn geweest want kan me niet voorstellen dat ze omwille van het gewicht voor een kleinere tank hebben gekozen.
65L had helaas ook niet veel geholpen, dat is 22,5KM extra ;)
Tank is dus 62,5L

[ Voor 4% gewijzigd door EiT op 01-11-2019 19:01 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45

Haan

dotnetter

Franco10 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:15:
Vandaag voor het eerst als Ford-eigenaar wakker geworden op een ochtend met vorst.

Ik ga dus zonder te krabben in de auto zitten, druk op max en leun achterover... niets! Na een halve minuut zie ik pas midden-onderin de voorruit wat doorzichtiger worden, waar de blazers zitten. Ik denk JA HALLO dat doet elke auto. En dan opeens, binnen 10 seconden is de hele ruit volledig schoon. Goddelijk *O*
Met de nieuwe Focus automaat zet ik de auto een paar minuten vantevoren aan met m'n telefoon en stap dan in als de voorruit keurig ijsvrij is >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-01 08:30
[...]

1:10 voor een 2.0L is niet echt normaal, dat rijd ik met mijn 4.6. Een tank van 65L is ook overdreven trouwens, dat is suv formaat.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
nino_070 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:03:
[...]

1:10 voor een 2.0L is niet echt normaal, dat rijd ik met mijn 4.6. Een tank van 65L is ook overdreven trouwens, dat is suv formaat.
1:10 voor een 2.0 is prima hoor.
Mijn 2.3 doet gemiddeld 1:8.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27
Franco10 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:15:

Lekker is dat hè? Ik ben inmiddels bezig met m'n 3e Focus (mk1, 3 en 4) en ze waren/zijn allen voorzien van voorruitverwarming.
Voor mij nooit meer zonder :)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hier straks van Mondeo (standaard wagen) naar Focus (standaard wagen)... Maar kwam er onlangs achter dat ie geen voorruitverwarming heeft... Dus voor het eerst in ruim 10 jaar zonder (Fiesta MK7, Focus MK3, V40, Mondeo).... En mijn vriendin heeft hem wel in haar Fiesta (MK7.5). Argh!

"Mekker, blaat"

• redwing
[...]

Ik blijf het leuk vinden hoeveel hybrid toch toevoegd. In de mijne (Fusion) zit ook een 2.0l. Op de stukken dat ie op benzine rijdt is het ook 1/10, maar totaal komt ie toch boven de 1:20 uit.

[removed]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:10
redwing schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:51:
[...]

Ik blijf het leuk vinden hoeveel hybrid toch toevoegd. In de mijne (Fusion) zit ook een 2.0l. Op de stukken dat ie op benzine rijdt is het ook 1/10, maar totaal komt ie toch boven de 1:20 uit.
Hier 1:18 op zomerbanden en 1:16 op winterbanden. Toch vind ik dat niet slecht voor een D-segmenter. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• redwing
LuPo schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:53:
[...]

Hier 1:18 op zomerbanden en 1:16 op winterbanden. Toch vind ik dat niet slecht voor een D-segmenter. :)
Inderdaad :). Toen ik er voor de eerste keer naar aan het kijken was ging ik er eigenlijk van uit dat er wel een afgeknepen en zuinige benzinemotor in zou zitten, maar met 150pk en bijna 200 pk gecombineert is dat niet echt het geval :P

[removed]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:10
LuPo schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:47:
[...]

En hij is er. :) 3 januari opgehaald..

***members only***

Hij zoeft echt over de weg. Wat rijdt dit goed zeg! :*)
Leerkleur is kaneelbruin, foto is 's avonds laat gemaakt. In het echt ziet het er heel chique uit zo.

Helemaal happy mee _/-\o_
Inmiddels 30.000km gereden. In één woord: genieten! :*)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

Haan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:27:
[...]

Met de nieuwe Focus automaat zet ik de auto een paar minuten vantevoren aan met m'n telefoon en stap dan in als de voorruit keurig ijsvrij is >:)
Is er ook een skill voor Alexa?

Toen ik de Volvo nog had:
“Alexa, tell Volvo on call to start the heater”
Of “Climate control” in de zomer om de auto te koelen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49
Haan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:27:
[...]

Krijg je dan ook je voorruit verwarming aan via de app?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• S_Chief
  • Niet online
Klikte net weer even de FordPass app open (beetje een half gaar ding, maar dat terzijde) en toen kwam opeens de volgende melding naar voren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BR5gtYwa8LrOa9p1zGDIOWjZ/full.jpg

Volgende week maar eens kijken hoe en wat. Iemand al meer info? Geen idee wanneer ze zijn gestart met deze terugroepactie.

• darkkingll
Grote kans dat het dezelfde is als vorige week bij mijn focus is uitgevoerd..
Naast wat nieuwe icoontjes en functies in de boordcomputer, die nu ook een gunstiger verbruik aangeeft dan eerst) heb ik weinig verschil gemerkt.

Zijn er trouwens meer mensen met de nieuwe focus waarvan het radioscherm op zwart blijft als het vriest? Vanochtend was het bij mij weer raak namelijk:(

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27
darkkingll schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:02:
Zijn er trouwens meer mensen met de nieuwe focus waarvan het radioscherm op zwart blijft als het vriest? Vanochtend was het bij mij weer raak namelijk:(
Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad.. afkloppen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Naast wat nieuwe icoontjes en functies in de boordcomputer, die nu ook een gunstiger verbruik aangeeft dan eerst) heb ik weinig verschil gemerkt.

Is al best wat keren benoemt, schijnt met de kou te gebeuren. Ik heb er gelukkig geen last van, kan ook niet vinden of die er bij iemand voor vervangen is.

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27

Aldmar

Niks...

Ik krijg sinds een aantal weken tijdens het rijden een melding dat ik geen gps ontvangst meer heb. Er verschijnt dan een icoon in het scherm dat er geen gps is. Meestal komt de melding na 30min rijden, soms na 60min.

Voor de interne navigatie zou ik er nog mee kunnen leven, ik gebruik altijd carplay. Maar blijkbaar maakt carplay ook gebruik van de ontvanger van de focus. Zodra ik de kabel uit de iphone haal, heb ik direct weer normale ontvangst (op de iphone.) Verder ook vrij irritant dat de nummerbord herkenning ook niet lekker werkt, als ik op de snelweg rijd krijg ik constant knipperende borden dat de snelheid te hoog is omdat de gps denkt dat ik in een woonwijk rijdt...

Heeft iemand hier een oplossing voor? Kan ik op de een of andere manier de ontvangst resetten?

Volgens mij alles up to date.

Focus Wagon bouwjaar 2018
Sync 3 Build 19205_product
Gracenote 1.1.1.1127(eu-0010)
Navigatiekaarten-versie: F8

• S_Chief
  • Niet online

Staat ook 'verdunde olie' bij, en dat kan met dit weer best belangrijk zijn.. Hoor nu (bij 5 graden) al dat 'ie de eerste seconde verschrikkelijk klinkt.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06-2025
Dan toch eindelijk een keuze gemaakt voor een nieuwe leaseauto. Het wordt de:

Focus 1.5 EcoBoost 150pk ST-Line Bus. AT Wagon.

Wil daarbij de volgende opties nemen:
Head-up display
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Draadloos opladen mobiele telefoon
Trendy metaallak zwart
Style Pack ST-Line
Winter Pack
Design Pack 2
Comfort Pack
Technology Pack
Parking Pack

Maar twijfel nog wel over een aantal opties (of ik die wel moet nemen). Misschien kunnen jullie me daarbij helpen.

- Head up display. Lijkt me zeer handig, omdat ik ook regelmatig op plekken ben die ik niet ken. Heb altijd wel het gevoel van “hoe hard mag ik hier eigenlijk”. Maar ben bang dat zon ding in mijn zichtveld storend gaat zijn en ik hem eigenlijk niet ga gebruiken daardoor. Kunnen mensen hun ervaring hierover delen? Kan daar weinig echt ervaring over vinden online.

- Style Pack ST line. Optie maakt de auto wellicht wel “af” in detail. Maar is het niet te kitscherig? Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Maar toch nog een behoorlijk bedrag €575 voor wat kleine zaken...

- Ik had eerst ook de B&O set optie aangeklikt. Maar toch maar weer geschrapt. Ik ben eigenlijk geen geluid junkie, dus geef er weinig om. Maar hoe is het geluid met de standaard boxen? Als het echt bar slecht is (net als mijn huidige clio), dan toch maar wel de B&O nemen.

Alvast bedankt!

• Franco10
Xtince schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:57:
Dan toch eindelijk een keuze gemaakt voor een nieuwe leaseauto. Het wordt de:

Focus 1.5 EcoBoost 150pk ST-Line Bus. AT Wagon.

Alvast bedankt!
Zonder je mening te willen beïnvloeden, mijn twee centen:

Style pack zou ik gewoon doen, ziet er niet kitsch uit en maakt de auto wel iets meer af.

Draadloos opladen zou ik niet doen; de telefoon blijft niet goed liggen en als je anderhalf uur hebt gereden komt er 4% bij. Klinkt misschien cool maar je hebt er echt niets aan.

HUD doet zijn ding. Is een beetje outdated met zo'n opklappend dingetje, is ook niet heel erg fancy pancy maar het functioneert. Het zat bij mij niet in het zichtveld maar de added value was nihil omdat ie niet heel erg sexy was, dus ik heb er niet voor gekozen. Omdat ie niet zoals bij de betere versies op het scherm wordt geprojecteerd zit ie niet echt in de weg, maar is ie daarmee ook niet super nuttig tov gewoon op je teller kijken.

Als bovenstaande twee afvallen zou ik dat geld stoppen in de family pack met de stoelen.

Ik weet niet of je vaak met kids rijdt; de 18 inch velgen staan heel gaaf maar je levert wel in op comfort. Ik heb er zelf geen last van maar kan me voorstellen dat met meer mensen mee en kids die je wil laten slapen het kan storen.

En nu ik toch aan het opdringen ben 8)7 Ik heb de 182 pk gekozen met handbak, nog geen moment spijt. Bak schakelt heerlijk en die paar pk extra maken hem net iets soepeler.

• Xtince
Franco10 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:37:
[...]

Style pack zou ik gewoon doen, ziet er niet kitsch uit en maakt de auto wel iets meer af.

Draadloos opladen zou ik niet doen; de telefoon blijft niet goed liggen en als je anderhalf uur hebt gereden komt er 4% bij. Klinkt misschien cool maar je hebt er echt niets aan.

HUD doet zijn ding. Is een beetje outdated met zo'n opklappend dingetje, is ook niet heel erg fancy pancy maar het functioneert. Het zat bij mij niet in het zichtveld maar de added value was nihil omdat ie niet heel erg sexy was, dus ik heb er niet voor gekozen. Omdat ie niet zoals bij de betere versies op het scherm wordt geprojecteerd zit ie niet echt in de weg, maar is ie daarmee ook niet super nuttig tov gewoon op je teller kijken.

Als bovenstaande twee afvallen zou ik dat geld stoppen in de family pack met de stoelen.

Ik weet niet of je vaak met kids rijdt; de 18 inch velgen staan heel gaaf maar je levert wel in op comfort. Ik heb er zelf geen last van maar kan me voorstellen dat met meer mensen mee en kids die je wil laten slapen het kan storen.

En nu ik toch aan het opdringen ben 8)7 Ik heb de 182 pk gekozen met handbak, nog geen moment spijt. Bak schakelt heerlijk en die paar pk extra maken hem net iets soepeler.
Thanks voor jouw antwoord.

Tav de head-up display begrijp ik dus dat het niet zodanig in zicht is en je net zo goed in je boardcomputer kan kijken? Dan is het idd niet storend maar vraag me dan idd de toegevoegde waarde af. Misschien toch maar even een proefrit met een display erin.

Draadloos opladen lees ik nu idd ook geen goede verhalen over. Dacht misschien voor de toekomst als ze apple carplay eindelijk draadloos maken. Maar dat schiet inderdaad dan niet op. Dus maar laten vervallen.

Family pack heb ik naar gekeken. Heb twee kids ook. Maar had meer het idee dat het meer voor als je gaat skien etc. Maar wij gaan eigenlijk nooit op wintersport. Zag voor de rest niet veel toegevoegde waarde. Of zie ik dan wat over het hoofd.

Wat bedoel je precies met inleveren in comfort als ik 18 inch banden neem? Is het dan zo anders rijden?

Twijfelde zelf eerst ook tussen de automaat en de 182 handgeschakeld. Maar toch liever voor automaat. Rijd veel dus hoe relaxder hoe beter.

• redwing
Franco10 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:37:
[...]

Ik vind dat dan weer juist helemaal niets. Kleurtjes geven aan dingen die verder hetzelfde werken vind ik onzin. Iemand die dat niet weet zal het misschien wel mooier vinden, maar ik zou deze juist skippen.
De handbak rijdt inderdaad net wat vlotter, maar de automaat heeft ook genoeg vermogen en rijdt wel relaxter. Ik denk dat dit meer is of je voorkeur hebt voor wat sneller of wat relaxter, voor beide is wat te zeggen.

Ik erger me dan wel weer altijd aan het geluid uit de boxen dus de B&O set zou ik wel aanraden. Al moet ik wel gelijk zeggen dat de standaard boxen prima zijn, maar als je de B&O gehoord hebt vallen ze toch al snel wat tegen ;)

[removed]

• darkkingll
Over b en o: ik heb een aantal keer een leenauto mee gehad met de standaard speakers, en die klinken toch echt beduidend minder goed dan de b en o.

Het st pack, ik heb er wel voor gekozen, sowieso ziet de auto er een stuk sportiever uit met de achterspoiler, maar ook de rode stiksels e.d. in het interieur maakt het wel af.

• Franco10
Het is alweer een tijd geleden dat ik de configuratie heb gedaan dus weet even niet meer welke opties waar bij horen.

Style pack voegt in mijn optiek heel veel toe qua looks, je krijgt er een grote dakspoiler bij (bijna op z'n cosworth hèhè) en wat stiksels in het interieur. De middenconsole krijgt kussens op de plek waar je knie tegen aan duwt. Voegt net wat extra's toe aan het verder a-premium interieur.

Family pack is uit m'n hoofd armsteun achter, elektrische stoel bestuurder en de bijrijder ook in hoogte verstelbaar. De enige optie waar ik spijt van heb om niet te hebben. De HUD heb ik niet en voor de rest alle packs.

Op slecht wegdek of hogere snelheden is de 18 inch best wel stuiterig. Neem ik zelf voor lief maar als relaxed je credo is zou ik toch even op 17 testrijden.

Heb er zelf sinds mei ook weer 17k mee gereden en heb de automaat nog geen minuut gemist, zelfs niet in files. Ik vond de automaat niet zo lekker, als er een dsg in zat had ik 'm misschien wel gekozen.

Voordeel van de automaat is wel meer opties qua autonoom rijden.

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-01 17:24
Ook nog iets om te overwegen. :+ Je kunt de Design Pack 2 ook nog upgraden naar Design Pack 5 voor de ST-line. Staat niet in de brochure en prijslijst, maar bij de dealer kan hij voor een meerprijs gewoon mee besteld worden. Heb je de adaptieve LED lampen met de sequentiële knipperlichten.

Family pack: Alleen kopen als je vaak skiet of panlatten koopt bij de bouwmarkt, je een bijzonder kleine partner hebt en regelmatig kinderen van variërende leeftijden vervoert.

• darkkingll
Dat design pack 5, is dat nieuw ofzo? Had het adaptieve wel erg graag willen hebben

• Franco10
Vind de brede lijn in de koplampen persoonlijk beter passen bij de ST-line. Ook de wat grotere daarmee fellere richting aanwijzers zijn ook wat stoerder.

Die halve lijnen van de adaptieve koplampen zien er wat raar uit, ook die halve audi dingen zijn meh. Het adaptieve daarentegen lijkt me heel gaaf. Vind de auto-grootlicht best goed werken, als het adaptieve van dat niveau is lijkt me dat smullen.

• Xtince
BeZaX schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:27:
Ook nog iets om te overwegen. :+ Je kunt de Design Pack 2 ook nog upgraden naar Design Pack 5 voor de ST-line. Staat niet in de brochure en prijslijst, maar bij de dealer kan hij voor een meerprijs gewoon mee besteld worden. Heb je de adaptieve LED lampen met de sequentiële knipperlichten.

Family pack: Alleen kopen als je vaak skiet of panlatten koopt bij de bouwmarkt, je een bijzonder kleine partner hebt en regelmatig kinderen van variërende leeftijden vervoert.
Hmm kan ik ergens een specificatie vinden van de design pack 5. Prijs ook?

Ja family pack ga ik niet doen. Van draadloos opladen zie ik van af en denk ook van de head up display. B&O speakers daarentegen weer bijgevoegd. Ik neem trouwens aan dat de subwoofer goed wordt weggewerkt en ik geen ruimte achterin/kofferbak inlever hierdoor?
Pagina: 1 ... 81 ... 140 Laatste