Is er hier iemand die ervaring heeft met andere velgen met steek 4x100 ipv 4x108?
Ik wil nieuwe velgen, maar diegene die ik wil (OZ Superturismo GT 7.0x18" 4x108 ET39 (of ET42) NB63.4 Matt Black Red Lettering) zijn niet meer leverbaar vanuit OZ (Grigio Corsa (grijs/antraciet) met dezelfde specs wel om een of andere vage reden, maar ik wil ze in het zwart)
Nou zeggen een aantal websites dat de 4x100 variant ook gaat passen, en een aantal websites zeggen juist weer van niet, dus ik vroeg me af of iemand hier op het forum dit wel eens geprobeerd heeft, en of dat paste, of juist niet.....
De velgen passen voor de rest prima onder mijn auto, en het rijcomfort wordt ook niet erg veel slechter (scheelt maar 6% bandenhoogte), maar dan moet ik wel de velgen ergens kunnen kopen....
Ze zouden onder een 2015 Fiesta ST komen.
Ik weet niet of je het als grap bedoelde, maar ik neig wel naar die optie idd, dan kan ik ze ook in Ford zwart laten spuiten, dan zijn ze 100% matching, maar dan worden ze wel héél erg duur (ga uit van minstens ~500,- spuiten met red lettering pinstriping..... (en OZ's zijn al niet goedkoop)
Eerst nog maar even OZ Europe's reactie afwachten of en hoe ik ze nog in het OZ zwart kan bemachtigen.
@
SniperGuy Nee, schuifbouten zijn max. 2mm (98 -> 100, 112 -> 110). Er zijn echter aardig wat velgen die aangeven steek 100/108 te zijn

, echter na (nog eens) een paar honderd velgen te vergelijken ben ik tot de conclusie gekomen dat dat velgen zijn met 8 slotboutgaten, waarvan 4x 100, en 4x 108

de OZ ST GT's hebben die configuratie niet
Dit laat me dus met 4 opties: 1: de GT's in Grigio Corsa nemen, 2: de GT's in GC en zwart spuiten, 3: een andere velg uitzoeken 4: leven met die lelijke ST velgen.
[
Voor 42% gewijzigd door
zion op 19-08-2019 10:13
]