Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:27
JB schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:36:
[...]

Correctie; knopje indrukken, ontbijten en wegrijden :+
Ja, ik ook! Geweldig hé

Moo, I say.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:25

vhal

ಠ_ಠ

Momenteel heb ik een leuk juridisch geschil met de autodealer van mijn huidige auto (Renault Clio) waarbij eind januari de uitspraak zal zijn bij de rechter. Nu ben ik bezig met een shortlist en ik neig weer terug te gaan naar Ford. Nu heb ik een tijd de Fiesta gereden maar dat was de oudere 1.25. Hoe rijdt de 1.0 Ecoboost motor eigenlijk in de Fiesta/Focus (mj 2014-2017)? In de diverse 3-cilinder motoren die ik heb gereden had ik het idee dat ik in een tractor reed - met name het geluid - maar geldt dit ook voor de Ford variant?

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Van alle driecilinders die ik gereden heb vind ik de Ford nog wel het minst op een tractor lijken. Wel mis ik bij alle ecoboost uitvoeringen waar ik mee gereden heb wel echt alle vormen van koppel boven de 100km/h. Ik heb een lam dieseltje voorin liggen (85 pk :') ) maar die produceert wel een stuk meer koppel dan de benzine en dat mis ik met de ecoboost wel :)

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@vhal gewoon laten tunen; scheelt een slok op een borrel qua "meekomen met wat sneller verkeer".

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Glashelder schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:13:
Van alle driecilinders die ik gereden heb vind ik de Ford nog wel het minst op een tractor lijken. Wel mis ik bij alle ecoboost uitvoeringen waar ik mee gereden heb wel echt alle vormen van koppel boven de 100km/h. Ik heb een lam dieseltje voorin liggen (85 pk :') ) maar die produceert wel een stuk meer koppel dan de benzine en dat mis ik met de ecoboost wel :)
Dat is ook wel zo'n beetje wat ik merk aan zulke motoren in zijn algemeenheid (niet alleen Ford blijkbaar), ik moet eigenlijk eens gaan rijden met die 1.0. Een ander alternatief zou de atmosferische 1.6 kunnen zijn maar dan zit je weer pre-facelift met het vorige model.
Een ander alternatief kan de Focus zijn maar dan heb ik liever de 1.6 Ecoboost, al lees ik wel wat dingetjes over nylon afdichtingen van de injectoren die mogelijk kunnen lekken. Voor de rest lijkt het mee te vallen tenzij er toch specifieke dingen zijn mbt de 1.6 Ecoboost.

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:04
stervis schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:36:
[...]

Nou, ik zat inderdaad net te denken. Ik zat wel in de zesde versnelling. Dan haalt ie nooit die rpm en is 160 de max.

Ik had overigens alleen admin sleutels en geen MyKeys @TimmieVelthuis.

-edit-

Net even heel aandachtig gekeken naar een filmpje op YouTube van iemand de de Mk8 op de Duitse autobahn opentrekt. Hij laat hem in de vijfde. De zesde komt ie niet aan... dat is waarschijnlijk waarom ik in de zesde bleef steken op 160.

https://www.youtube.com/watch?v=8JT7sdPfPRY
Je hebt de verkeerde getagd geloof ik :+

Dat met versnellingen wat genoemd is kan best wel eens kloppen inderdaad. Die grote transit bus is begrensd in zijn 6 (130 geloof ik), maar in zijn 5 kan ie prima 160-170. De vraag is alleen of je dat dan ook wil :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Sjaak_Trekhaak
  • Laatst online: 23-01 15:13
Klopt het dat in een Mondeo uit 2009 de 'Ford NX / Blaupunkt' navigatie zit?

Is het de moeite waard dat te upgraden naar 2018 kaarten? Ik zie her en der dat dat nog 90-120 euro kost!

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
@Sjaak_Trekhaak er kunnen 3 smaken in kwa navigatie:ex,fx en nx.
NX is met touchscreen.

Bij de dealer betaal je geloof ik 99 euro voor west Europa.

wat niet past, wordt gelast!

• Sjaak_Trekhaak
  • Laatst online: 23-01 15:13
nielsicq schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:37:
@Sjaak_Trekhaak er kunnen 3 smaken in kwa navigatie:ex,fx en nx.
NX is met touchscreen.

Bij de dealer betaal je geloof ik 99 euro voor west Europa.
Bedankt! Zijn die DVD's heel speciaal of auto gebonden?

Anders haal ik em liever via marktplaats of een ander secundair kanaal.

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
@Sjaak_Trekhaak

Via marktplaats werkt gewoon 😁

wat niet past, wordt gelast!

• MAX3400

MAX3400

@vhal De 1.6 Ecoboost (geleverd in een aantal modellen waaronder de Focus en de Fiesta) heeft een recall staan; helaas (nog) niet op elke RDW-opvraging dus je zal op chassisnummer bij ETIS en/of een goede dealer dit inzichtelijk moeten krijgen. Niet zozeer vanwege de injectoren maar wel vanwege de koelslangen en bijbehorende software.

Ford NL maakt zich er op dit moment zeer slecht vanaf, vind ik. De dealers willen wel meewerken; Ford verschuilt zich achter allerlei smoezen (helaas). De recall uitvoeren duurde, eerder dit jaar, bijna 6 maanden van eerste contact tot reparatie.

• Fest
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:55:
@vhal De 1.6 Ecoboost (geleverd in een aantal modellen waaronder de Focus en de Fiesta) heeft een recall staan; helaas (nog) niet op elke RDW-opvraging dus je zal op chassisnummer bij ETIS en/of een goede dealer dit inzichtelijk moeten krijgen. Niet zozeer vanwege de injectoren maar wel vanwege de koelslangen en bijbehorende software.

Ford NL maakt zich er op dit moment zeer slecht vanaf, vind ik. De dealers willen wel meewerken; Ford verschuilt zich achter allerlei smoezen (helaas). De recall uitvoeren duurde, eerder dit jaar, bijna 6 maanden van eerste contact tot reparatie.
Ik heb mijn Focus met genoemd probleem eind juni/ begin juli naar de dealer gebracht hiervoor. Vanaf mijn belletje tot reparatie duurde het 9 dagen.

Vorige maand is ie helaas nog een keer teruggeweest in verband met een terugroepactie.

Fest wijzigde deze reactie 17-12-2018 18:14 (11%)

• MAX3400

MAX3400

Fest schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:05:
[...]

Ik heb mijn Focus met genoemd probleem eind juni/ begin juli naar de dealer gebracht hiervoor. Vanaf mijn belletje tot reparatie duurde het 9 dagen.
Dan heb je geluk gehad; ik ken meerdere wagens waar het issue niet eens "acknowledged" werd en uiteindelijk na aandringen (en meerdere miscommunicaties tussen ETIS, dealer, RDW en Ford NL) inderdaad een lampje ging branden dat de auto terug moest.

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:42
Het lijkt wel een BMW zoveel recalls zijn er :P

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@MAX3400 Van die recall heb ik wel het eea gehoord. Ik zit zo het focusforum even door te lezen maar daar word je ook niet vrolijk van met hetgeen wat je zowel lees over de afhandeling van deze recall. Gelukkig noemen ze het geen producteigenschap :+

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:21
MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:55:

Hier: Ford Fiesta ST 2013 (1.6 ecoboost)

Ik was in Maart voor een beurt bij de dealer, geen recall in systeem. In Juli een brief van Ford met melding dat mijn auto mogelijk een recall heeft.

Langs bij de dealer: 'Ja nu staat die er wel in, we hebben alleen niet alle onderdelen op voorraad'.

Gisteren gebeld door de dealer: 'We hebben zojuist alles binnen gehad voor de recall van je Fiesta.'

8)7

Van mij hoeft die recall trouwens niet echt. Gaat hem om een sensor mbt tot de koelvloeistof, maar dat kan ik zelf ook wel in de gaten houden. Tevens gaat de tuning er van af, kost weer 150 euro om terug te laten zetten.

Ik heb trouwens een motorkap die geheel weg roest op de naden aan de onderkant. Auto is bij een Ford dealer aangeschaft eind Januari 2016. Wat zou ik hier mee kunnen? Neem aan dat ik niet mag verwachten dat een motorkap binnen 3 jaar half weg roest? Alle carrosserie inspecties zijn aangevinkt in het onderhoudsboekje.

No Shame, only Fame!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:29
Marcusso schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:58:
[...]

Hier: Ford Fiesta ST 2013 (1.6 ecoboost)

Ik was in Maart voor een beurt bij de dealer, geen recall in systeem. In Juli een brief van Ford met melding dat mijn auto mogelijk een recall heeft.

Langs bij de dealer: 'Ja nu staat die er wel in, we hebben alleen niet alle onderdelen op voorraad'.

Gisteren gebeld door de dealer: 'We hebben zojuist alles binnen gehad voor de recall van je Fiesta.'

8)7

Van mij hoeft die recall trouwens niet echt. Gaat hem om een sensor mbt tot de koelvloeistof, maar dat kan ik zelf ook wel in de gaten houden. Tevens gaat de tuning er van af, kost weer 150 euro om terug te laten zetten.

Ik heb trouwens een motorkap die geheel weg roest op de naden aan de onderkant. Auto is bij een Ford dealer aangeschaft eind Januari 2016. Wat zou ik hier mee kunnen? Neem aan dat ik niet mag verwachten dat een motorkap binnen 3 jaar half weg roest? Alle carrosserie inspecties zijn aangevinkt in het onderhoudsboekje.
Die sensor wil je zeker wel, als nu je koelsysteem leegloopt dan gaat de gemeten temperatuur omlaag want hij meet immers lucht. Dus bij plots verlies tijdens het rijden, wat bij de EcoBoost 1 van de grootste problemen is kan het dus gebeuren dat je motor vastloopt en je geen idee hebt waarom.

Die roest zou er niet moeten zien en mijn inziens zou dit onder je carrosserie garantie moeten vallen. Dus meldt het bij de dealer en laat het ze maar vertellen.

Jammer dat je tuner er wederom geld voor vraagt, dat verschilt trouwens wel per tuner want ik heb niet opnieuw hoeven betalen na een update.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:24
Bij welke dealer zit je als ik vragen mag? Gisteren hebben wij onze ST uit 2014 opgehaald maar die heeft de modificaties nog niet gehad.
Etis geeft ook niets aan over een recall (Voor de geïnteresseerde: het gaat over recall nummer 17S09).

Earzz wijzigde deze reactie 19-12-2018 09:38 (10%)

XboxLive: Dave 130R

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-01 21:12
Vanaf medio januari mag ik mij aansluiten bij dit topic, ik heb een Ford Fiesta ST-line 100pk besteld :)!
Zin an!

• Nalinie
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10-01 23:14
Goedendag,

Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een Focus uit 2011 Titanium First Edition 1.6 met 30k km stand. Ik had deze bij de dealer (Ardea) gekocht met 6 mnd Bovag garantie en ben de 2e eigenaar. Ik had hiervoor een Polo 2012 BM 1.2 TSI gehad maar ik wilde graag een iets ruimere en pittige auto dat wat fijner stuurt en schakelt, niet dat de Polo dit niet deed.
In de eerste week met de Focus merkte ik dat de auto slecht reageerde op de handzender (openen en sluiten van de portieren), het start/stop systeem het niet deed, de radio handmatig (met de knop) aan gezet moest worden en vervolgens met de hand weer uitgezet moest worden (bleef na het uitschakelen en vergrendelen van de auto aan) en de achterklep dempers volgens mij stuk waren (de klep valt met een klap dicht en moet je met de hand naar boven helpen tillen). Na diagnose bij de dealer bleek het portierslot bestuurderszijde kapot te zijn (waardoor de auto niet doorhad dat je uitstapte en de radio ook niet uitschakelde) en dat de accu vervangen moest worden. De gasveren van de achterklep vonden ze nog prima. Ik moest 4 werkdagen wachten tot het slot op voorraad was en de auto weer brengen voor reparatie (had voor de diagnose ook al een hele dag gestaan), ik kreeg een leenfiets mee. Einde van de dag weer ophalen en bij het gebruik van de handzender voor het ontgrendelen van de auto merkte ik al meteen dat hij direct reageerde. Ook het starten ging prima (moest hiervoor enkele keren op de start knop drukken), nu start hij meteen bij een druk op de start knop en ook de radio gaat weer automatisch aan en uit, zoals het hoort. Alleen de achterklepdempers vonden zij normaal en hebben ze niks aan gedaan. Alles is tegen garantie netjes gerepareerd (was eerst wat onduidelijkheid bij de medewerker over het wel of niet vervangen tegen garantie van de accu, wel dus).
Als ik zo het forum doorspit dan denk ik dat de auto enkele maanden bij de dealer had gestaan en hierdoor de accu defect is geraakt en/of ze deze gingen starten met de starthulp (hetgeen volgens mij niet goed is voor de accu). Ik heb begrepen dat alleen al de accu vervangen een dure grap is (€ 220) en het slot vervangen was 3 uur werk. Verder heb ik gezien dat de achterklepdempers niet zo duur zijn (paar tientjes online) dus als ik de huidige dempers zat ben dan laat ik deze wel door iemand vervangen.
Al met al ben ik dik tevreden met mijn Focus. Soms heb ik echter wel dat als ik wegrijd of een scherpe bocht maak op lage snelheid, dat de voorbanden dan minder grip hebben. Volgens mij zitten de originele banden en remmen ook nog onder de auto, Michelin Primacy 3 17". In maart moet hij weer voor de apk en een beurt. Ik ga dit gewoon ook bij de dealer blijven doen. Ik vroeg of keyless entry achteraf inbouwen mogelijk is (ondanks het risico), maar ik kreeg het bericht dat dit niet mogelijk is, vind ik wel wat vreemd.
Tot zover en excuses voor het ietwat lange bericht....
Steve

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:21
Earzz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:36:
[...]

Bij welke dealer zit je als ik vragen mag? Gisteren hebben wij onze ST uit 2014 opgehaald maar die heeft de modificaties nog niet gehad.
Etis geeft ook niets aan over een recall (Voor de geïnteresseerde: het gaat over recall nummer 17S09).
Bunningen Gouda.

Gefeliciteerd! :)

No Shame, only Fame!

• Nalinie
Ik lees hier over terugroepactie’s. Hoe kom ik erachter op internet of er voor mijn auto een terugroepactie actief is/was?

• SniperGuy
Nalinie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:48:
Ik lees hier over terugroepactie’s. Hoe kom ik erachter op internet of er voor mijn auto een terugroepactie actief is/was?
als het een belangrijke is via de RDW ovi.rdw.nl of je krijgt een brief van de importeur (als ze je gegevens hebben en een beetje proactief zijn) of je moet internet in de gaten houden en zoeken op recalls voor jouw specifieke model. Vaak zijn ze in het buitenland iets sneller met recalls.
Dan moet je alleen wel opletten dat je een exact hetzelfde voertuig hebt als in het buitenland, Engeland is bijvoorbeeld een goede leidraad.

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-01 09:18
Sinds een weekje verbind mijn telefoon niet meer (automatisch) met mijn fiesta mk 7,5 via bluetooth. Acties die ik al heb uitgevoerd zijn:

- Apparatenlijst leeggehaald
- Bluetooth aan/uit in het menu
- Contact aan/uit
- Sync terug naar fabrieksinstellingen

Als ik nieuwe apparaten via bluetooth wil toevoegen dan geeft hij wel een pin in het scherm maar op mijn telefoon zie ik geen bluetooth apparaten verschijnen. Iemand enig idee wat ik zelf nog kan doen? Of is het op naar de dealer?

• SniperGuy
Andere telefoon proberen te pairen? Als dat ook niet werkt zit het probleem in de Fiesta

• Earzz
Nalinie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:48:
Even een toevoeging op @SniperGuy

https://ovi.rdw.nl/default.aspx
https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx

Hier kan je zelf een account aanmaken met wat "valse" gegevens.

https://www.etis.ford.com/

Onze Fiesta ST uit 2014 gaat waarschijnlijk/hopelijk nog een recall krijgen ook al zie ik dat nog niet op de bovenstaande links (terugroep register wel alleen niet op VIN nummer).
Ik heb van 2 personen vernomen dat hun 2013 ST al wel is gemodificeerd en verwacht dat de oudere modellen vanzelfsprekend eerst afhandelen.
Zijn er nog meer 2013/14 ST bezitters onder de tweakers?

Earzz wijzigde deze reactie 20-12-2018 12:11 (3%)

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:04
Nalinie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:17:
Goedendag,

Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een Focus uit 2011 Titanium First Edition 1.6 met 30k km stand. Ik had deze bij de dealer (Ardea) gekocht met 6 mnd Bovag garantie en ben de 2e eigenaar. Ik had hiervoor een Polo 2012 BM 1.2 TSI gehad maar ik wilde graag een iets ruimere en pittige auto dat wat fijner stuurt en schakelt, niet dat de Polo dit niet deed.
In de eerste week met de Focus merkte ik dat de auto slecht reageerde op de handzender (openen en sluiten van de portieren), het start/stop systeem het niet deed, de radio handmatig (met de knop) aan gezet moest worden en vervolgens met de hand weer uitgezet moest worden (bleef na het uitschakelen en vergrendelen van de auto aan) en de achterklep dempers volgens mij stuk waren (de klep valt met een klap dicht en moet je met de hand naar boven helpen tillen). Na diagnose bij de dealer bleek het portierslot bestuurderszijde kapot te zijn (waardoor de auto niet doorhad dat je uitstapte en de radio ook niet uitschakelde) en dat de accu vervangen moest worden. De gasveren van de achterklep vonden ze nog prima. Ik moest 4 werkdagen wachten tot het slot op voorraad was en de auto weer brengen voor reparatie (had voor de diagnose ook al een hele dag gestaan), ik kreeg een leenfiets mee. Einde van de dag weer ophalen en bij het gebruik van de handzender voor het ontgrendelen van de auto merkte ik al meteen dat hij direct reageerde. Ook het starten ging prima (moest hiervoor enkele keren op de start knop drukken), nu start hij meteen bij een druk op de start knop en ook de radio gaat weer automatisch aan en uit, zoals het hoort. Alleen de achterklepdempers vonden zij normaal en hebben ze niks aan gedaan. Alles is tegen garantie netjes gerepareerd (was eerst wat onduidelijkheid bij de medewerker over het wel of niet vervangen tegen garantie van de accu, wel dus).
Als ik zo het forum doorspit dan denk ik dat de auto enkele maanden bij de dealer had gestaan en hierdoor de accu defect is geraakt en/of ze deze gingen starten met de starthulp (hetgeen volgens mij niet goed is voor de accu). Ik heb begrepen dat alleen al de accu vervangen een dure grap is (€ 220) en het slot vervangen was 3 uur werk. Verder heb ik gezien dat de achterklepdempers niet zo duur zijn (paar tientjes online) dus als ik de huidige dempers zat ben dan laat ik deze wel door iemand vervangen.
Al met al ben ik dik tevreden met mijn Focus. Soms heb ik echter wel dat als ik wegrijd of een scherpe bocht maak op lage snelheid, dat de voorbanden dan minder grip hebben. Volgens mij zitten de originele banden en remmen ook nog onder de auto, Michelin Primacy 3 17". In maart moet hij weer voor de apk en een beurt. Ik ga dit gewoon ook bij de dealer blijven doen. Ik vroeg of keyless entry achteraf inbouwen mogelijk is (ondanks het risico), maar ik kreeg het bericht dat dit niet mogelijk is, vind ik wel wat vreemd.
Steve
Veel rijplezier gewenst in ieder geval!

Slechte start voor je "nieuwe" auto. Hopelijk ondervind je geen erge problemen meer na dit :)
Accu's lopen gewoon leeg na een tijdje en zeker met dit weer. Opzich kunnen ze wel tegen een start via een booster, maar als dat heel vaak moet gebeuren dan is de accu gewoon niet goed meer. Zodra een accu echt slecht worden bestaat er een risico dat het andere dingen meeneemt richting zijn graf. Helaas, maar valt weinig aan te doen. Gelukkig is het onder hun garantie gemaakt :)

Keyless entry achteraf in laten bouwen is best wat werk indien mogelijk. Alle deurhendels moeten vervangen worden voor hendels met sensoren. Er moeten antennes voor buiten aangebracht worden die de sleutel kunnen detecteren. En vast nog wel wat kleine dingen.

Banden zijn makkelijk op te meten als je een profielmeter hebt. Anders even kijken of je een verhoogd bultje kan vinden in het hoofdprofiel. Die is 1.6mm hoog, maar daaraan kan je wel inschatten hoeveel profiel je hebt.

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• SniperGuy
Nalinie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:17:
Goedendag,

Steve
Gasdempers werken minder bij deze kou, grote kans dat ze in de zomer wel goed hun ding doen (had bij een andere auto exact hetzelfde, nieuwe dempers maakten nou niet echt een verschil). Wellicht dat er dempers te krijgen zijn met hogere tegendruk en anders inderdaad een setje van winparts oid.

• MAX3400

MAX3400

SniperGuy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:53:
[...]

als het een belangrijke is via de RDW ovi.rdw.nl of je krijgt een brief van de importeur (als ze je gegevens hebben en een beetje proactief zijn)
MAX3400 in "Het grote Ford topic"

Ik zal wel een andere mening zijn toegedaan maar een mogelijk "fataal" defect aan de koel-installatie waardoor het blok dus kan oververhitten en/of pakkingen kunnen scheuren, is dus voor Ford Nederland (!!!!) absoluut niet interessant genoeg om mensen hier proaktief over te informeren.

Het is zelfs zo dat Ford Nederland (!!!) dusdanig laks is geweest in mijn ogen, dat ik de komende Focus ST niet eens meer als optie / idee in mijn achterhoofd hou als mijn huidige auto zijn beste tijd heeft gehad.

Begrijp me niet verkeerd; Ford maakt kwalitatief best goede en betaalbare auto's maar voor mij hebben ze afgedaan voorlopig.

• SniperGuy
MAX3400 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:47:
[...]

Ik zal wel een andere mening zijn toegedaan maar een mogelijk "fataal" defect aan de koel-installatie waardoor het blok dus kan oververhitten en/of pakkingen kunnen scheuren, is dus voor Ford Nederland (!!!!) absoluut niet interessant genoeg om mensen hier proaktief over te informeren.

Het is zelfs zo dat Ford Nederland (!!!) dusdanig laks is geweest in mijn ogen, dat ik de komende Focus ST niet eens meer als optie / idee in mijn achterhoofd hou als mijn huidige auto zijn beste tijd heeft gehad.

Begrijp me niet verkeerd; Ford maakt kwalitatief best goede en betaalbare auto's maar voor mij hebben ze afgedaan voorlopig.
Sommige importeurs zijn wat dat hufters, PON heeft een vergelijkbare houding

• Earzz
[...]

Ben net bij een Ford dealer geweest met de vraag hoe Ford nu te werk gaat omtrent hun recalls.
Zelf snap er niets van aangezien er auto's worden terug geroepen die ouder en jonger zijn dan onze ST, lijkt mij dus nogal random.
De dealer wijst het vingertje naar Ford Nederland want als de auto niet word opgeroepen krijgen hun niets betaald voor de modificatie van Ford Nederland.
Ga van de week maar eens een mailtje schrijven naar Ford Nederland maar ik verwacht er niet te veel van.

• Wizxt
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-01 14:27
[...]

Toch wel vreemd, ik heb van beide terugroepacties best snel een brief gekregen. Vervolgens is het ook allemaal vlot door de dealer afgehandeld.

Ik vraag me ook af hoe kritisch de terugroepacties geweest zijn. Het koelsysteem van de 1.6 ecoboost staat bekend als een van de zwaktepunten. Dit kun je als bestuurder prima zelf in de gaten houden door zo nu en dan het vloeistofniveau te controleren. Evenals de software voor een slippende koppeling, een beetje bestuurder heeft toch wel in de gaten wanneer een koppeling slipt imho.

@Earzz Staat er nog een specifieke teroepactie voor de ST open dan? Voor zover ik weet heeft deze niet hetzelfde euvel als de 1.6 ecoboost.

Wizxt wijzigde deze reactie 21-12-2018 12:07 (5%)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-01 23:34
LuPo schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:36:
[...]

Auto komt eind oktober aan bij de dealer. Ze hebben wat lopen treuzelen met bestellen (er was wat gedoe over aftermarket leder), waardoor de auto volgens mij twee weken later is besteld. Tweede week november ophalen zoals het er nu uitziet. :)

Dit is de kleur en ook de gekozen velgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Update:
Uiteindelijk is de levering doorgezet naar januari omdat het leer niet goed was voorgesneden bij de fabriek van de lederinbouwer. Blijkbaar is de hybrid toch iets anders van binnen dan een normale Mondeo(?). Ze moesten dus het leer opnieuw bestellen. Dat is wat Ford iig heeft verteld. Uiteindelijk stond de auto 24 november bij de dealer, maar mocht hij niet meer uitgeleverd worden. Wel balen want eigenlijk zou de auto half oktober al in NL zijn. Dan kon hij eind oktober uitgeleverd worden.

3 januari hebben we een afspraak staan om hem op te halen. Kan niet wachten :)

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13:53
Vorige week hier gepost dat ik het geluid onder de motorkap/motor niet vertrouwde met een brom en vibratie bij 2000-3000 toeren. Lag toch niet aan mij. De fabriek was vergeten de luchtslangen naar de motor vast te zetten. Die begonnen te vibereren bij die toeren. Nu met klemmen vastgezet en ik hoor een zalige mini broem en dat is het.

• Nalinie
Weet iemand of de reflectoren in de voorportieren (deze zie dus wanneer je de portieren opent) ook alleen reflectoren zijn of horen dit lampjes te zijn die gaan branden bij het openen van de portieren (Focus 2011 1.6 EB 5 drs.)? Want bij het openen van de portieren in het donker zie ik er namelijk geen lampje in branden. Lijkt mij wel zinniger om er meteen lampje in te doen in plaats van reflectoren, maar wellicht dat dit er niet meer vanaf kon.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-01 22:46
Vandaag de terugroepactie voor mijn Mondeo 2011.
Gelijk de navigatie map die 2/3 jaar oud is vervangen.

Hopelijk zit de nieuwe snelweg in Almere er in verwerkt ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• bvbal79
Ford Pass app geopend...krijg ik een melding dat mijn Ford Focus 2019 als servicemelding heeft:
Koppel rempedaal, voor deze voertuigen geldt een afleveringsblokkering...

Deze melding betreft een terughaalactie
Lekker dan

• OmeJoyo
Nalinie schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:15:
Weet iemand of de reflectoren in de voorportieren (deze zie dus wanneer je de portieren opent) ook alleen reflectoren zijn of horen dit lampjes te zijn die gaan branden bij het openen van de portieren (Focus 2011 1.6 EB 5 drs.)? Want bij het openen van de portieren in het donker zie ik er namelijk geen lampje in branden. Lijkt mij wel zinniger om er meteen lampje in te doen in plaats van reflectoren, maar wellicht dat dit er niet meer vanaf kon.
Enkel reflectors, verder weet ik niet of in de focus nog elders lampjes in de deur zitten. Bij mijn Mondeo worden de lampjes van de handvatten rood als de deur open is.

• Bioflap
  • Laatst online: 21-01 20:44
Gents, ik heb een vraag m.b.t. de nieuwe Ford Focus ST-Line, en ben benieuwd of jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik moet een nieuwe leaseauto uitzoeken, en wil graag een automaat. Naast het feit dat het een automaat moet zijn is het natuurlijk prettig als je het e.e.a. op de auto hebt zitten qua opties. Ik rij ongeveer 75/80k per jaar.

Waar ik erg benieuwd naar ben is of de ST-Line standaard LED-verlichting heeft? Met het Design Pack 2 krijg je LED-koplampen, maar je hebt daar verschillende varianten van (actief/niet-actief).
Door Design Pack 2(incl. 18-inch velgen) gaat het leasebedrag een heel stuk omhoog, en dat wil ik dan weer niet..

• stervis
Trouwens. Wat stom dat je ramen gewoon open blijven staan zodra je auto op slot doet (Fiesta Mk8).

Ik had wel iets van een functie verwacht om dit voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld de knop voor vergrendelen wat langer ingedrukt houden.

Moo, I say.

• OmeJoyo
stervis schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:10:
Trouwens. Wat stom dat je ramen gewoon open blijven staan zodra je auto op slot doet (Fiesta Mk8).

Ik had wel iets van een functie verwacht om dit voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld de knop voor vergrendelen wat langer ingedrukt houden.
Na het dichtklikken, nogmaals klikken en ingedrukt houden?

Volgens het instructieboekje zit het er wel in maar moet het wel aangezet worden.

http://www.fordservicecon...bled=False&userMarket=NLD

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:23

Haan

dotnetter

Haan schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:03:
Ik moet me helaas afmelden als Ford rijder, vorige week m'n Focus verkocht ;w
Het was een erg fijne auto, maar beetje te duur als je er bijna niet meer in rijdt, dus de portemonnee is blij.
[Afbeelding: Focus voorkant]
.. En in 2019 weer terug! oOo Na een VW polo, Toyota Auris hybride, Citroën C4 Grande Picasso en Kia C'eed nu gisteren de Focus 2018 besteld (Titanium Business, automaat, met enkele extra opties voor zover lease budget toeliet). Met dank aan vrouw lief, want het wordt haar auto ;) In standaard 'blazer blue' wat best een mooie kleur is (en principieel geen zin om 200-1200 euro voor een kleurtje te dokken)

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• stervis
OmeJoyo schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:51:
[...]

Na het dichtklikken, nogmaals klikken en ingedrukt houden?

Volgens het instructieboekje zit het er wel in maar moet het wel aangezet worden.

http://www.fordservicecon...bled=False&userMarket=NLD
Ik zal zo eens kijken. Thanks!

-edit-

Je hebt gelijk! Ik deed het alleen verkeerd @OmeJoyo

stervis wijzigde deze reactie 25-12-2018 19:47 (5%)

Moo, I say.

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-01 15:51

Fustje

Koel bewaren

Tot een half jaartje geleden een Ford Mondeo geleased van de baas. Nu is de opvolger eindelijk besteld: Ford Focus ST-line wagon 1.5 in zwart. Ben benieuwd wanneer ie geleverd zal worden. Foto's volgen dan natuurlijk ook. :)

Na openen beperkt houdbaar

• Bioflap
Fustje schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:10:
Tot een half jaartje geleden een Ford Mondeo geleased van de baas. Nu is de opvolger eindelijk besteld: Ford Focus ST-line wagon 1.5 in zwart. Ben benieuwd wanneer ie geleverd zal worden. Foto's volgen dan natuurlijk ook. :)
Heb je hem besteld met Design Pack 2?
Levertijden zijn 2 maanden geloof ik..

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:12:
[...]

.. En in 2019 weer terug! oOo Na een VW polo, Toyota Auris hybride, Citroën C4 Grande Picasso en Kia C'eed nu gisteren de Focus 2018 besteld (Titanium Business, automaat, met enkele extra opties voor zover lease budget toeliet). Met dank aan vrouw lief, want het wordt haar auto ;) In standaard 'blazer blue' wat best een mooie kleur is (en principieel geen zin om 200-1200 euro voor een kleurtje te dokken)
Ik heb tot 2014 ook focus gereden en daarna tm heden een octavia. Station versies.

Ondertussen is de gezinssituatie verandert, en moet ik helaas weer een nieuwe auto uitkiezen. En hebben we de grotere been en kofferbak ruimte van de Octavia ook nodig.

Is de focus 2019 weer een optie? Ik heb begrepen dat die groter is dan de vorige versie. Is dat te vergelijken met de Octavia? De beenruimte voor de achterpassagiers in de oude focus was vrijwel onbruikbaar.

joopv wijzigde deze reactie 26-12-2018 11:24 (4%)

Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned **the users** to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Bioflap schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:14:
[...]

Heb je hem besteld met Design Pack 2?
Levertijden zijn 2 maanden geloof ik..
Yep, bijna alle opties aangetikt behalve leren stoelen. :)

Ik hoop dat je gelijk hebt qua levertijd.

• Eparox
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:24
Fustje schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:06:
[...]

Yep, bijna alle opties aangetikt behalve leren stoelen. :)

Ik hoop dat je gelijk hebt qua levertijd.
Ongeveer. Ik heb begin november een nieuwe focus titanium business automaat besteld met alles behalve leer/design pack. Originele levertijd zou eind maart zijn (5 mnd), maar werd maandag gebeld voor een afleverafspraak voor de 1e week van februari. Dus het was zon drie maanden levertijd voor mij.

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:36
joopv schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:56:
[...]

Ik heb tot 2014 ook focus gereden en daarna tm heden een octavia. Station versies.

Ondertussen is de gezinssituatie verandert, en moet ik helaas weer een nieuwe auto uitkiezen. En hebben we de grotere been en kofferbak ruimte van de Octavia ook nodig.

Is de focus 2019 weer een optie? Ik heb begrepen dat die groter is dan de vorige versie. Is dat te vergelijken met de Octavia? De beenruimte voor de achterpassagiers in de oude focus was vrijwel onbruikbaar.
Hier momenteel ook de Octavia en nu de Focus Wagon 2019 in bestelling. Ik heb de Octavia en de Focus naast elkaar gehad. De Focus is in totaal een millimeter langer dan de Octavia. De laadruimte is vrijwel hetzelfde, maar zittende achter mijzelf had ik in de Focus 5 centimeter minder beenruimte dan in de Octavia.

Qua kinderstoeltjes (voor diegene die dat nodig hebben) maakt het allemaal niet zoveel uit als je vast zit aan de ISOfix. De ruimte tussen de twee buitenste ISOfix aansluitpunten verschilt bij de meeste auto's waar ik dit bij heb opgemeten maximaal 1,5 centimeter.

specs

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 22:37

Aganim

I have a cunning plan..

bvbal79 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:56:
Ford Pass app geopend...krijg ik een melding dat mijn Ford Focus 2019 als servicemelding heeft:

[...]

Lekker dan
Zelfde hier, sinds kort over gegaan van een Renault Clio (180k km probleemloos mee gereden) naar de Ford Focus Titanium Business 2019. Niet helemaal de beste kennismaking met Ford -O- , ben benieuwd of er nog bericht van de dealer/leasemaatschappij komt. Overigens nog geen terugroepactie in OVI gezien.

Verder wel een fijne wagen om te rijden, rustig gespin van de motor als je gas geeft en verder heerlijk stil op 2000 toeren. De verwarmde voorruit heeft zijn diensten al bewezen en de Android Auto integratie is natuurlijk ook ideaal. USB kabel ingeprikt in de lade onder de armsteun en telefoon past precies in het vak met bekerhouders, top. d:)b

En ruimte.. Net midden in een verbouwing, de meuk die ik inmiddels al heb weten te verstouwen. Ideaal. *O*

Wellicht dat dit al is langskomen, maar iemand enig idee of er iets te doen is aan de 'Your car has entered Deep Sleep Mode' meldingen in de Fordpass app? Voor zover ik kan achterhalen betreft het niet zozeer de auto zelf, maar alleen het modem wat in slaap gaat. Allemaal mooi, maar daar hoef ik echt niet na iedere rit een melding van. :P

Subnautica onderzoeken in alle rust? No More Vehicle Attacks

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Fustje schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:10:
Met welke reden ben je voor de Focus gegaan na een Mondeo te hebben gereden?

Mijn boefje is liev!

• bvbal79
Aganim schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:11:
[...]

Zelfde hier, sinds kort over gegaan van een Renault Clio (180k km probleemloos mee gereden) naar de Ford Focus Titanium Business 2019. Niet helemaal de beste kennismaking met Ford -O- , ben benieuwd of er nog bericht van de dealer/leasemaatschappij komt. Overigens nog geen terugroepactie in OVI gezien.

Verder wel een fijne wagen om te rijden, rustig gespin van de motor als je gas geeft en verder heerlijk stil op 2000 toeren. De verwarmde voorruit heeft zijn diensten al bewezen en de Android Auto integratie is natuurlijk ook ideaal. USB kabel ingeprikt in de lade onder de armsteun en telefoon past precies in het vak met bekerhouders, top. d:)b

En ruimte.. Net midden in een verbouwing, de meuk die ik inmiddels al heb weten te verstouwen. Ideaal. *O*

Wellicht dat dit al is langskomen, maar iemand enig idee of er iets te doen is aan de 'Your car has entered Deep Sleep Mode' meldingen in de Fordpass app? Voor zover ik kan achterhalen betreft het niet zozeer de auto zelf, maar alleen het modem wat in slaap gaat. Allemaal mooi, maar daar hoef ik echt niet na iedere rit een melding van. :P
Hoe heb je Android Auto aan de praat trouwens? Mij werd gezegd dat dit niet kon, alleen Iphone meuk :)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:32:
[...]

Hoe heb je Android Auto aan de praat trouwens? Mij werd gezegd dat dit niet kon, alleen Iphone meuk :)
apk downloaden via apkmirror en dan installeren en dan aansluiten via kabel en gaan.

• bvbal79
JohanKupers schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:36:
[...]

apk downloaden via apkmirror en dan installeren en dan aansluiten via kabel en gaan.
thnks ga dat eens proberen!

• JohanKupers
  • Niet online
Nog een tip om spraakcommando's voor bijvoorbeeld WhatsApp te kunnen gebruiken, moet je in sommige gevallen ook Hangouts geïnstalleerd hebben op je telefoon. Sinds ik die geïnstalleerd heb, werkt dat bij mij ook.

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

JohanKupers schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:36:
[...]

Dat inderdaad, of (niet zelf geprobeerd, dus garantie tot aan de deur) je moet via een VPN jezelf voordoen in een land waar Android Auto al beschikbaar is en dan installeren. Eenmaal geïnstalleerd krijg je ook zonder VPN gewoon updates via de Play Store. Nadeel is echter dat je wel een VPN provider moet vinden waarbij dit werkt, schijnbaar lukt het niet met alle VPN aanbieders.

Enige nadeel wat ik met Android Auto merk: soms werkt het direct, soms duurt het enige minuten na inprikken van de USB kabel. Ik ben er nog niet helemaal achter wat daar de oorzaak van is.

Aganim wijzigde deze reactie 27-12-2018 13:41 (4%)
Reden: Laatste zin was wat onduidelijk

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

JB schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:47:
[...]

Met welke reden ben je voor de Focus gegaan na een Mondeo te hebben gereden?
Oh simpel, andere werkgever en andere leaseregeling.
Daarnaast is de mondeo (in de lease) een flink stuk duurder geworden. De Focus was in eerste instantie de enige 2 liter diesel die in mijn lijst stond, aangezien ik een grote caravan mee wil nemen keek ik daar dus naar. Intussen mocht ik ook benzine gaan leasen en was de Focus nog steeds de meest complete auto voor het geld en tikte de meeste vinkjes aan op de wensenlijst. Hij werd alleen een stukje goedkoper dan dezelfde wagen met dieselmotor.
De Focus is een populaire auto en gunstig in de lease. Bovendien is de kofferbak van de nieuwe Focus groter dan of gelijk aan die van de Mondeo. Het verschil zal 'm vooral in de beenruimte voor de achterbank zitten denk ik. De vol aangeklede Focus is een stuk goedkoper (ook in de bijtelling) dan mijn vorige Mondeo. :)

Dus ja, dan weet ik wel wat ik kies.
Aganim schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:28:
[...]

Dat inderdaad, of (niet zelf geprobeerd, dus garantie tot aan de deur) je moet via een VPN jezelf voordoen in een land waar Android Auto al beschikbaar is en dan installeren. Eenmaal geïnstalleerd krijg je ook zonder VPN gewoon updates via de Play Store. Nadeel is echter dat je wel een VPN provider moet vinden waarbij dit werkt, schijnbaar lukt het niet met alle VPN aanbieders.

Soms werkt het direct, soms duurt het enige minuten. Ik ben er nog niet helemaal achter wat daar de oorzaak van is.
Ik heb geheel geen VPN hoeven gebruiken. Gewoon de APK van een site geplukt en gaan. Werkt ook direct als ik de USB-kabel erin plug.
Ik download de APK als er weer een nieuwe versie is.

Fustje wijzigde deze reactie 27-12-2018 13:33 (27%)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:57
+1 voor een apk vinden op een van de grotere apk spiegels en installeren. Daarna wordt hij gewoon via de Play Store bijgewerkt.

Het kan zijn dat je je telefoon even moet activeren / van beveiliging afhalen voordat Android Auto werkt. Aansluiten terwijl mijn telefoon 'slaapt' gaat ook vaker niet dan wél goed. Even unlocken en gaan.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14:36
Vraagje, klopt het dat bij de Fiesta Mk7 de antenne op het dak vast zit aan het voetje? Want met de hand krijg ik hem met geen mogelijkheid losgedraaid en ben bang dat als ik een tang gebruik ik mijn antenne sloop.

• RoofTurkey
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:19

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Pagman schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:37:
Vraagje, klopt het dat bij de Fiesta Mk7 de antenne op het dak vast zit aan het voetje? Want met de hand krijg ik hem met geen mogelijkheid losgedraaid en ben bang dat als ik een tang gebruik ik mijn antenne sloop.
Bij mij was die ook helemaal vastgeroest (denk ik). Gewoon erop laten zitten altijd, nooit afgebroken in de wasstraat en mocht dat wel gebeuren dan is vervangen ook niet super duur bij een garage. Daarnaast gebruikte ik de antenne überhaupt nooit door spotify via de telefoon :9 .

Grillmeister

• MAX3400

MAX3400

Pagman schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:37:
Vraagje, klopt het dat bij de Fiesta Mk7 de antenne op het dak vast zit aan het voetje?
Ja, hij zit vast... En nee, hij moet eraf kunnen met een schroefdraad... Op de ST in ieder geval wel.

• BRO-JWE
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-01 23:38
Ook op de gewone versies zou je de antenne los kunnen schroeven. Althans, dat kon altijd op de mijne en de andere twee Fiesta's in het gezin wel.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:53

Mystikal

It never hurts to help

Heb al een aantal weken een S-max 1.6tdi 2011 te koop staan op marktplaats. Zelfs nog niet 1 onzin bieding gehad. Niemand wilt hem hebben, ondanks alle opties. :P

Dus dat wordt dan maar inruilen samen de picanto van mijn vrouw voor een Clubman Cooper S. Ik zal dit topic dus gaan verlaten. Ik heb me reeds gemeld in het Skoda topic. Kodiaq Sportline, full options is besteld. Wel met een draagtijd van 7 maanden. :')

Basement Bios ---- Exo-S

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:30
Mystikal schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:07:
Heb al een aantal weken een S-max 1.6tdi 2011 te koop staan op marktplaats. Zelfs nog niet 1 onzin bieding gehad. Niemand wilt hem hebben, ondanks alle opties. :P

Dus dat wordt dan maar inruilen samen de picanto van mijn vrouw voor een Clubman Cooper S. Ik zal dit topic dus gaan verlaten. Ik heb me reeds gemeld in het Skoda topic. Kodiaq Sportline, full options is besteld. Wel met een draagtijd van 7 maanden. :')
Verbaasd je dat heel erg? Zwaar, diesel, veel te weinig vermogen voor zo’n grote auto. Afschrijvingskanon..

In de basis vind ik een S-Max wel gaaf voor een MPV. Denk zo’n beetje de enige MPV die ik zou overwegen mocht ik dat nodig hebben.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:53

Mystikal

It never hurts to help

sham27 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Verbaasd je dat heel erg? Zwaar, diesel, veel te weinig vermogen voor zo’n grote auto. Afschrijvingskanon..

In de basis vind ik een S-Max wel gaaf voor een MPV. Denk zo’n beetje de enige MPV die ik zou overwegen mocht ik dat nodig hebben.
Tuurlijk snap ik het. 150euro wegen belasting en dan moet de rest nog komen. Maar goed, ik had wel een een niet serieus bod verwacht. :P

Basement Bios ---- Exo-S

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-01 16:18
RoofTurkey schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:43:
[...]

Bij mij was die ook helemaal vastgeroest (denk ik). Gewoon erop laten zitten altijd, nooit afgebroken in de wasstraat en mocht dat wel gebeuren dan is vervangen ook niet super duur bij een garage. Daarnaast gebruikte ik de antenne überhaupt nooit door spotify via de telefoon :9 .
Toen ik de auto kocht kwam ik er in de wasstraat achter (met afgeschroefde antenne) dat deze niets deed. (misschien intern kapot door verbuigen ?)
Vervangen door een nieuwe originele (na een misstap met een universele) gaf een grote verbetering. Kostte bij de dealer weinig meer dan een universele.

• YOGI
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:14
Ik heb ook best goed geklikt in de configurator vond ik zelf :).

De bestelling is halverwege december geplaatst en de auto wordt per 11-02 in NL verwacht en ong 21-02 geleverd :D.

Focus 1.5 EcoBoost 182pk ST-Line Business 5d

Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
Comfort Pack
Design Pack 2
Head-up display
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Style Pack ST-Line
Trendy metaallak (Desert Island blue)
Winter Pack

Heb de auto besteld zonder 'm ooit in het echt te hebben gezien, nu zag ik de ST line vorige week rijden en damnnn :9~ blij mee! Verder denk wel alle reviews gezien op YouTube O+

YOGI wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:26 (3%)

• JohanKupers
  • Niet online
YOGI schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:26:
Ik heb ook best goed geklikt in de configurator vond ik zelf :).

De bestelling is halverwege december geplaatst en de auto wordt per 11-02 in NL verwacht en ong 21-02 geleverd :D.

Focus 1.5 EcoBoost 182pk ST-Line Business 5d

Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
Comfort Pack
Design Pack 2
Head-up display
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Style Pack ST-Line
Trendy metaallak (Desert Island blue)
Winter Pack

Heb de auto besteld zonder 'm ooit in het echt te hebben gezien, nu zag ik de ST line vorige week rijden en damnnn :9~ blij mee!
Nadeel van het Winterpack is alleen dat er geen versnellingspook verwarming bij zit. Heb je lekker warme handen aan het stuur, moet je schakelen via een koude aluminium pook. :p

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JohanKupers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Nadeel van het Winterpack is alleen dat er geen versnellingspook verwarming bij zit. Heb je lekker warme handen aan het stuur, moet je schakelen via een koude aluminium pook. :p
Automaat pakken :)

Mijn boefje is liev!

• JohanKupers
  • Niet online
Nee joh, gewoon lekker zelf door de bak roeren. 8)

Ik zou alleen maar een automaat overwegen, als ik dagelijks in de file zou staan. Maar gezien ik woon en werk in dezelfde plaats is dat niet het geval.

• LuPo
LuPo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 05:28:
Kleine cross-post vanuit het Leaseauto topic.

De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Sony premium audiosysteem met twaalf speakers
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
[Afbeelding]

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
[Afbeelding]

Fiscale waarde: €37.665

Nu 14 weken wachten!
En hij is er. :) 3 januari opgehaald..

http://i64.tinypic.com/5mcv13.jpg

http://i67.tinypic.com/2uibqxe.jpg

Hij zoeft echt over de weg. Wat rijdt dit goed zeg! :*)
Leerkleur is kaneelbruin, foto is 's avonds laat gemaakt. In het echt ziet het er heel chique uit zo.

Helemaal happy mee _/-\o_

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:30
LuPo schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leerkleur is kaneelbruin, foto is 's avonds laat gemaakt. In het echt ziet het er heel chique uit zo.

Moooe auto zeg! Erg stijlvolle combi ext en int kleurstelling. En die fiscale waarde is ook erg gunstig voor zo’n dikke wagen.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Netjes hoor, fancy auto. Mooie kleurstelling! :7

Zelf inmiddels een update binnen inzake de Field Service melding van mijn 2019 Focus: "breuk bout scharnier rempedaal". Komende week maar even contact opnemen met de leasemaatschappij of ik mijn auto bij een willekeurige Ford dealer mag langsbrengen voor een reparatie, lijkt mij een nogal vitaal onderdeel. :o

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16-01 16:01
[...]

Nette wagen, gefeliciteerd! Veel veilige kilometers toegewenst. (y)

• Bioflap
Heeft iemand hier een 2018 Focus ST Line met 17 inch? Heb vandaag een testrit gehad in model met 18 inch en adaptieve demping, maar dat is voor mij te duur.

Is de ST met 17 inch nog enigszins comfortabel?

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-01 22:55
@Bioflap Waarom zou 17 inch minder comfortabel zijn? Over het algemeen zijn grotere velgen juist minder comfortabel.

hansvk wijzigde deze reactie 06-01-2019 09:04 (4%)

• Bioflap
hansvk schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:03:
@Bioflap Waarom zou 17 inch minder comfortabel zijn? Over het algemeen zijn grotere velgen juist minder comfortabel.
Heb een testrit gemaakt met 18 inch en actieve demping. Dat is prima, maar ben benieuwd hoe het is met 17inch en standaard ST onderstel

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 20:26
Heb zelf de ST line met 18". Op Nederlandse wegen comfortabel genoeg, maar zeker wel sportief. Met 17" moet het comfortabeler zijn. Als je in België woont zou ik de Titanium nemen. Voor die wegen is het ST line onderstel te hard.

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:58
Vinden jullie van deze velgen, 18 inch.

Heb nu dit:

F1

Optie:

F2

Andere suggesties voor 8x18 inch, ET45, naaf 63,4?

Intel 4670k @4.2ghz / 16GB / Gigabyte RX580 4GB

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Hmmbob
Gadverdamme, die "optie" vind ik echt lelijk.

(Heej, je vroeg naar onze mening :+)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:49:
Gadverdamme, die "optie" vind ik echt lelijk.

(Heej, je vroeg naar onze mening :+)
+1 die optie is echt lelijk

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:22

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ewivis schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:35:

Heb nu dit:

[Afbeelding: F1]

Optie:

[Afbeelding: F2]

Als ik mij niet vergis passen de Mondeo ST220 velgen ook.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• stervis
Ik kan het niet zo snel vinden in de handleiding en ik kan natuurlijk wachten tot het reservoir leeg is.

Misschien dat iemand het hier weet: heeft de Fiesta Mk8 ook een indicatielamp/melding wanneer het sproeireservoir leeg is?

Of op=op en dat je merk je dan wel?

stervis wijzigde deze reactie 06-01-2019 15:17 (16%)

Moo, I say.

• Lord Thunder
Ewivis schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:35:

Heb nu dit:

(redelijke banden)

Optie:

(hele dunne bandjes)

Ik denk dat je met 18 inch wel aardig gaat hobbelen: Je hebt dan ongeveer 3,5 inch aan banddikte in plaats van 4. Mij is in iedergeval altijd verteld door dealers dat 18 inch op een Focus wel 'minder comfortabel' is.

Ik heb maximaal 17 inch wielen gehad op mijn Focussen en dat was (ook met sport onderstel) goed te doen.

Als ik naar mijn huidige auto kijk, dan heb ik een 19 inch velg (in een 27 inch wiel) met dus 4 inch aan band. Dat is nog wel oke, kennissen met 20 inchers (dus ook 3.5 inch aan banddikte) vinden het over het algmeen minder comfortabel. Uiteraard speelt het type ophanging en het gewicht van de auto ook mee, maar dat lijkt dus het verhaal enigszins te bevestigen.

• Ewivis
Hmm, ik heb al eibach eronder. Ik hoor op andere forums niks over hobbelen met 18 inch eigenlijk. Maakt denk ik ook uit hoe hard je je banden oppompt ;) Het zal inderdaad wel wat stugger zijn dan de 17. In de winter heb ik 17 inch. Ik denk dat ik het niet zo'n probleem vindt.
Ik zit eerder nog te kijken of ik nou 225 of 235 eronder moet doen...

Ik zit trouwens meer naar deze te kijken nu:

f4

f5

f6

Edit: Ik weet dat er minder lucht in de banden zit. Het hobbelt vast wel iets meer. Maar dat heb ik er wel voor over :)
Als het echt irritant wordt verkoop ik ze wel weer...

Ewivis wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:06 (42%)

• Hmmbob
Ewivis schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:54:
Hmm, ik heb al eibach eronder. Ik hoor op andere forums niks over hobbelen met 18 inch eigenlijk. Maakt denk ik ook uit hoe hard je je banden oppompt ;) Het zal inderdaad wel wat stugger zijn dan de 17. In de winter heb ik 17 inch. Ik denk dat ik het niet zo'n probleem vindt.
Ik zit eerder nog te kijken of ik nou 225 of 235 eronder moet doen...

Ik zit trouwens meer naar deze te kijken nu:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je ploatjuhs doen 't hier niet....

Maar een grotere velg betekent dat er minder ruimte is voor de "luchtkamer" in je band waar je op rijdt. Minder lucht = minder demping, minder demping = meer hobbelen.

Edit: Deze is al stukken beter dan je vorige optie 8) (Al snap ik niet waarom je van die standaard velgen af zou willen, maar hee - ieder z'n ding :P )

Hmmbob wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:11 (15%)

• waXtehnip
  • Laatst online: 02:59
[...]
Erg fraaie auto! Interieur lijkt er ook op vooruit te zijn gegaan. Ik begreep dat Ford misschien geen opvolger gaat maken van de Mondeo/Fusion ivm populariteit crossover-modellen, dus wellicht de laatste der Mohikanen?

strong opinions held lightly | Eduard Khil 1933-2012 | someone is wrong on the internet

• Ewivis
Hmmbob schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:55:
[...]

Je ploatjuhs doen 't hier niet....

Maar een grotere velg betekent dat er minder ruimte is voor de "luchtkamer" in je band waar je op rijdt. Minder lucht = minder demping, minder demping = meer hobbelen.

Edit: Deze is al stukken beter dan je vorige optie 8) (Al snap ik niet waarom je van die standaard velgen af zou willen, maar hee - ieder z'n ding :P )
Ik wilde ook niet persé van de standaard velgen af. Sterker nog, ik heb ze er nog onder liggen (wintervelgen). Ik had voor mn zomervelgen exact dezelfde, dus heel het jaar door dezelfde look. Ik vind het wel eens leuk om eens wat anders eronder te hebben. Vandaar ;)

Tevens waren er 2 banden aan vervanging toe bij de zomervelgen: 125 euro x 2 = 250 euro. En eigenlijk wilde ik dan ook direct maar de andere 2 banden ook vervangen, dus was ik sowieso al 500 euro kwijt.
Nu ben ik dat sowieso ook kwijt natuurlijk aan de nieuwe banden op de 18 inch.
De set heb ik verkocht voor 350 euro, ik moet dus 200 euro bijleggen voor 18 inch ipv 17 inch... vind het wel een leuke upgrade eigenlijk.

• Lord Thunder
Ewivis schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:22:
[...]
... vind het wel een leuke upgrade eigenlijk.
Ahh, ja upgrades .. ik moet nog steeds een set zomervelgen/banden zometeen. Misschien ga ik wel toch wel voor deze 20 inch Velgen velgen:

Helaas zijn we dan inclusief banden zomaar alweer 3500 Euri verder dan .. :/

• Ewivis
Lord Thunder schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:44:
[...]

Ahh, ja upgrades .. ik moet nog steeds een set zomervelgen/banden zometeen. Misschien ga ik wel toch wel voor deze 20 inch Velgen velgen:

[Afbeelding]

Helaas zijn we dan inclusief banden zomaar alweer 3500 Euri verder dan .. :/
Ja dat zijn geen leuke bedragen meer ;)

Ik vind rond de 1000 al max eigenlijk :P

• Lord Thunder
Ewivis schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:52:
[...]
Ja dat zijn geen leuke bedragen meer ;)

Ik vind rond de 1000 al max eigenlijk :P
Voor 1000 piek heb ik alleen een setje banden.
Standaard 255/40R19 (voor) 275/40R19 (achter). Bij upgrade: 255/35R20 (voor), 275/35R20 (achter)
Ach .. wat zullen we zeggen? Hobby kost geld? :P

• Ewivis
Lord Thunder schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Voor 1000 piek heb ik alleen een setje banden.
Standaard 255/40R19 (voor) 275/40R19 (achter). Bij upgrade: 255/35R20 (voor), 275/35R20 (achter)
Ach .. wat zullen we zeggen? Hobby kost geld? :P
Klopt! Leuk man!! Ik vind het leuk iig! O-)

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 05:20
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De mijne staat voor de deur en is nu ook officieel overgeschreven (het is de Amerikaanse versie dus een Fusion). Het is de SE versie (van 2017) en dus wat minder luxe, maar wel met achteruitrijcamera en wat andere opties.

Moet inderdaad zeggen dat dit wel heel lekker en vooral ook rustig rijdt. Die CVT is alleen wel even wennen, gaspedaal indrukken, versnellen maar de toeren gaan niet omhoog :P

Op de bovenste foto staat trouwens ook nog de Explorer op de achtergrond (die is lease). Die rijdt ook heerlijk alleen is dat wat meer een ruwe bak met zijn 4WD en 300 pk.

[removed]

• Hmmbob
Mooi. Zelf geïmporteerd?

• waXtehnip
  • Laatst online: 02:59

strong opinions held lightly | Eduard Khil 1933-2012 | someone is wrong on the internet

• LuPo
redwing schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 01:37:
[...]

De mijne staat voor de deur en is nu ook officieel overgeschreven (het is de Amerikaanse versie dus een Fusion). Het is de SE versie (van 2017) en dus wat minder luxe, maar wel met achteruitrijcamera en wat andere opties.

[Afbeelding: Fusion exterior]

[Afbeelding: Fusion interior]

Moet inderdaad zeggen dat dit wel heel lekker en vooral ook rustig rijdt. Die CVT is alleen wel even wennen, gaspedaal indrukken, versnellen maar de toeren gaan niet omhoog :P

Op de bovenste foto staat trouwens ook nog de Explorer op de achtergrond (die is lease). Die rijdt ook heerlijk alleen is dat wat meer een ruwe bak met zijn 4WD en 300 pk.
Leuk man! Mooie auto!

Wat een rust hè? De automaat zorgt er ook voor dat hij snel zat is maar het voelt niet als een hele snelle auto, ik denk ook door de goede isolatie. Als ik in mijn spiegel kijk verdwijnt namelijk wel bijna iedereen in de verte bij een verkeerslicht. Toch zorg ik ervoor dat de CVT niet gaat 'loeien' dus hij kan nog sneller. :P

Echt heerlijk rijden op deze manier. Ik heb al weer enorm zin in de volgende rit 8)

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-01 16:18
redwing schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 01:37:
[...]

Bij oude CVT's was het precies andersom ;)

• redwing
Nog niet, ik zit tot het eind van het jaar in Amerika maar daarna gaat ie wel mee naar Nederland. Ik ben nu dus rustig aan het uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen. Het vervoeren op zich is simpel, er zijn verschillende maatschappijen waar je hem simpelweg afdropt (of op laat halen) en die hem daarna naar Nederland brengen.

Voor de keuring moet er alleen nog wel wat gedaan worden, er zal b.v. nog een mist achterlicht ingebouwd moeten worden, maar ik weet nog niet of er nog andere dingen gedaan moeten worden. Voor zover ik nu gevonden heb is de rest al ok, maar dat moet ik nog wel navragen.
LuPo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:41:
[...]
Leuk man! Mooie auto!

Wat een rust hè? De automaat zorgt er ook voor dat hij snel zat is maar het voelt niet als een hele snelle auto, ik denk ook door de goede isolatie. Als ik in mijn spiegel kijk verdwijnt namelijk wel bijna iedereen in de verte bij een verkeerslicht. Toch zorg ik ervoor dat de CVT niet gaat 'loeien' dus hij kan nog sneller. :P
Dat gevoel had ik ook. Het lijkt allemaal heel rustig te gaan maar als je het gaspedaal indrukt is ie stiekem toch heel rap weg :)

[removed]

• Hmmbob
redwing schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:37:
[...]

Nog niet, ik zit tot het eind van het jaar in Amerika maar daarna gaat ie wel mee naar Nederland. Ik ben nu dus rustig aan het uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen. Het vervoeren op zich is simpel, er zijn verschillende maatschappijen waar je hem simpelweg afdropt (of op laat halen) en die hem daarna naar Nederland brengen.

Voor de keuring moet er alleen nog wel wat gedaan worden, er zal b.v. nog een mist achterlicht ingebouwd moeten worden, maar ik weet nog niet of er nog andere dingen gedaan moeten worden. Voor zover ik nu gevonden heb is de rest al ok, maar dat moet ik nog wel navragen.
Ik ben augustus 2017 terug gekomen uit Californië met mijn Amerikaanse Fusion. Mijn 2013 SE voldeed aan alle eisen, behalve inderdaad het mistlicht. Ik kan je wel een keer bijpraten hoe de dealer dat bij ons opgelost heeft. Verder stonden de koplampen ietwat te hoog, maar dat was met een stelschroef snel geregeld. De RDW slaat je VIN nog even in je chassis, maar dat is ook zo gebeurd. De instelling van je radio (zodat je alle frequenties aan kan, dus ook de even (96.8 bijvoorbeeld)) is software matig en kan je zelf doen mbv Forscan. Dan kun je ook Sirius uitschakelen, die gaat het hier nooit doen natuurlijk. De dealer moet het ook kunnen, maar die van mij snapte het allemaal niet.

Doordat je de SE hebt, voldoe je ook aan de eisen voor de knippers enzo. Valt reuze mee allemaal.

• redwing
Hmmbob schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:49:
[...]
Ik ben augustus 2017 terug gekomen uit Californië met mijn Amerikaanse Fusion. Mijn 2013 SE voldeed aan alle eisen, behalve inderdaad het mistlicht. Ik kan je wel een keer bijpraten hoe de dealer dat bij ons opgelost heeft. Verder stonden de koplampen ietwat te hoog, maar dat was met een stelschroef snel geregeld. De RDW slaat je VIN nog even in je chassis, maar dat is ook zo gebeurd. De instelling van je radio (zodat je alle frequenties aan kan, dus ook de even (96.8 bijvoorbeeld)) is software matig en kan je zelf doen mbv Forscan. Dan kun je ook Sirius uitschakelen, die gaat het hier nooit doen natuurlijk. De dealer moet het ook kunnen, maar die van mij snapte het allemaal niet.

Doordat je de SE hebt, voldoe je ook aan de eisen voor de knippers enzo. Valt reuze mee allemaal.
Fijn om te horen! Ik stuur je straks wel een DM, ik ben wel benieuwd naar wat het beste is om dat mistlicht te regelen (en ook of ik dat niet zelf kan doen). Zo ingewikkeld lijkt me dat nl. niet. Forscan zal ik me ook eens in gaan verdiepen, dat ben ik nu al een paar keer tegengekomen maar heb het zelf nog niet gebruikt :)

[removed]

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True