Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 72 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:16
Sinds vandaag ook een fiesta uit de pool.
Een 2016 1.0 ecoboost ST-line.

Goed uitgerust, mooie 17 inch wielen.
Wat me vooral opvalt tov mijn Volvo C30 met de 1.8 Ford motor is het toerental. Heel rustig, 2100 IPV 3000 bij 100kmh.
Alleen heb ik qua acceleratie wel dat de fiesta het boven de 100 moeilijker lijkt te hebben. De trekkracht is dan weg.

Nu eerst even een wasbeurt (heeft een tijdje stil gestaan)..

Verder stuurt hij strak, je merkt bij de Volvo duidelijk dat er meer gewicht voorin ligt

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:14

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

GAIAjohan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:14:
Alleen heb ik qua acceleratie wel dat de fiesta het boven de 100 moeilijker lijkt te hebben. De trekkracht is dan weg.
Mooie wagen, gefeliciteerd :)
Het is natuurlijk geen racemonster, maar in welke versnelling ervaar je dat? In 5 kan kloppen, pak een versnelling (of 2) lager om door te trekken. In 5 merk ik ook dat 'ie er rond 100km/h weinig zin in heeft, 120-150+ doet 'ie dan weer beter. Bochtige landweggetjes in de 2e en 3e vind ik het mooist om te rijden O+
Je kan naar 100km/h in z'n 2, maar doe dat niet zoals de idioot in het filmpje met een koude motor 8)7

Specs

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:13

Rub3s

+3 , omdat het kan

SayWhatAgain! schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:14:
[...]
Je kan naar 100km/h in z'n 2, maar doe dat niet zoals de idioot in het filmpje met een koude motor 8)7
En 160 in z'n 3 :)

Ik heb mijn Fiësta vorige week helaas moeten inleveren, nu tijdelijk een Mazda 2. Ik snap echt niet waarom sommige mensen zo vol lof zijn over motoren zonder turbo. Lawaaiig en je moet een hoop toeren maken wil je er een beetje gang in krijgen.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Vraag aan Fiesta MK8 eigenaars met automatische airco.

Hoe gebruiken jullie deze in winter? Wat ik doe is de auto airco op standje 3 en dan gewoon temperatuur instellen maar als ik dus instap en de boel op 21 graden zet warmt de auto zeer langzaam op. Ben dan altijd geneigd de blower manual op volgas te zetten dan wordt het wel lekker snel warm. Is dit de normale gang van zaken of snap ik het gewoon niet?

• GAIAjohan
SayWhatAgain! schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Mooie wagen, gefeliciteerd :)
Het is natuurlijk geen racemonster, maar in welke versnelling ervaar je dat? In 5 kan kloppen, pak een versnelling (of 2) lager om door te trekken. In 5 merk ik ook dat 'ie er rond 100km/h weinig zin in heeft, 120-150+ doet 'ie dan weer beter. Bochtige landweggetjes in de 2e en 3e vind ik het mooist om te rijden O+
In de 4 en 5. Maar ik zou juist gezien de koppelkromme verwachten dat het in de 5 prima zou moeten gaan.
Het ding heeft meer koppel dan de 1.8 in de Volvo. Maar de C30 gaat er juist in de hogere toeren harder vandoor.
Verder kan ik de C30 veel schakelluier rijden. 50 in de 5? Prima.. terwijl de fiesta toch wel in de 3 moet..

GAIAjohan wijzigde deze reactie 09-01-2019 12:59 (8%)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Jackson6 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:54:

Hoe gebruiken jullie deze in winter? Wat ik doe is de auto airco op standje 3 en dan gewoon temperatuur instellen maar als ik dus instap en de boel op 21 graden zet warmt de auto zeer langzaam op. Ben dan altijd geneigd de blower manual op volgas te zetten dan wordt het wel lekker snel warm. Is dit de normale gang van zaken of snap ik het gewoon niet?
Gewoon de stuur- en stoelverwarming aanzetten. :+

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:14

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

GAIAjohan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:57:
[...]

In de 4 en 5. Maar ik zou juist gezien de koppelkromme verwachten dat het in de 5 prima zou moeten gaan.
Het ding heeft meer koppel dan de 1.8 in de Volvo. Maar de C30 gaat er juist in de hogere toeren harder vandoor.
Verder kan ik de C30 veel schakelluier rijden. 50 in de 5? Prima.. terwijl de fiesta toch wel in de 3 moet..
Er is vast wel iemand hier die kan uitleggen waarom het koppel zo (niet) vrijkomt, vast vanwege de turbo.
Ik ga pas naar z'n 5 als ik 80+km/h rij. 50km/h in z'n 3, tenzij ik al in z'n 2 naar 70-80km/h gegaan ben >:)

Specs

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik rij een 1.6 ecoboost en daar moet ik eigenlijk altijd boven de 1750 toeren oid rijden om te zorgen dat de turbo direct meewerkt.
50 in zn 5 is dus geen goed idee. Dan maak ik iets van 1100 toeren. De turbo doet dan nog niks als je dan gas geeft. Ook bromt ie dan, volgens mij is dat helemaal niet goed...

Maar anyway, altijd met een turbomotor rond de 2000 toeren zitten, dan zit je goed met power :)

Intel 4670k @4.1ghz / 16GB / Gigabyte RX580 4GB

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-03 19:17
YOGI schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:26:
Ik heb ook best goed geklikt in de configurator vond ik zelf :).

De bestelling is halverwege december geplaatst en de auto wordt per 11-02 in NL verwacht en ong 21-02 geleverd :D.

Focus 1.5 EcoBoost 182pk ST-Line Business 5d

Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
Comfort Pack
Design Pack 2
Head-up display
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Style Pack ST-Line
Trendy metaallak (Desert Island blue)
Winter Pack

Heb de auto besteld zonder 'm ooit in het echt te hebben gezien, nu zag ik de ST line vorige week rijden en damnnn :9~ blij mee! Verder denk wel alle reviews gezien op YouTube O+
Nu ben ik voornemens ook voor een 1.5 Ecoboost 182pk te gaan, een wagon dan wel. Dit weekend een wat uitgebreidere proefrit op het programma staan. Begrijp ik goed dat jij een hatchback hebt gekozen?

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:10
GAIAjohan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Dat komt misschien ook omdat de Volvo meer draaiende massa heeft en een 4 cilinder is (ten opzichte van het 3 cilinder blokje met veel minder draaiende massa in de Ford FEEST).
Mijn Civic 1.8 kan ik ook met gemak 55 in de 6 rijden (maar voor behoud van techniek en snelheid zal bij bij accelereren/meer gas toch echt 3 versnellingen lager moeten zitten)

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:01
Mijn 1.0 ecoboost (100PK versie) trekt best wel lekker door in zijn 6. Ik ben dan ook erg blij dat ik een limiter heb ook want voor je het weet ga je toch best wel harder dan je denkt.

• GAIAjohan
SayWhatAgain! schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Er is vast wel iemand hier die kan uitleggen waarom het koppel zo (niet) vrijkomt, vast vanwege de turbo.
Ik ga pas naar z'n 5 als ik 80+km/h rij. 50km/h in z'n 3, tenzij ik al in z'n 2 naar 70-80km/h gegaan ben >:)
Hmm, ik blijf het onlogisch vinden:
bij 100kmh zit de ecoboost op 2100rpm, terwijl de c30 op 3000 zit:

Bij 100kmh zit er qua vermogen weinig verschil in, maar het koppel van de ecoboost is vele malen hoger.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JohanKupers schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:04:
[...]

Gewoon de stuur- en stoelverwarming aanzetten. :+
+100 want dit idd :+

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:47
Ik zal ook maar weer eens hier posten, want mijn Race red Ford Focus ST-line(hatchback, 1.5 diesel, st-pack, comfort-pack, design pack 2(ivm KeSSY) en B&O) is geproduceerd en onderweg naar de dealer.. :) Kan niet wachten tot ik er eindelijk in mag rijden..
Helaas duurt het transport c.a. 14 dagen volgens de verkoper, maar goed..

Heeft dat comfort pack trouwens de adaptieve of de gewone LED verlichting?

darkkingll wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:19 (27%)

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:59
GAIAjohan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Hmm, ik blijf het onlogisch vinden:
bij 100kmh zit de ecoboost op 2100rpm, terwijl de c30 op 3000 zit:
[Afbeelding]

Bij 100kmh zit er qua vermogen weinig verschil in, maar het koppel van de ecoboost is vele malen hoger.
https://www.tuning-gids.nl/rollenbank-auto.htm#

Wat ik uit bovenstaande link haal is dat de meeste metingen werken met toenemende weerstand dus geen turbogat.
Vermogenskrommen van Ford zijn waarschijnlijk met een motortestbank gemaakt.

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:37
Ik heb nu een chille Ford Fiesta 3 deurs, maar omdat ik net vader ben geworden, zit ik te kijken naar een 5 deurs. Gezien er waarschijnlijk nog wel een kleine aan komt, wil ik meteen een ruimere auto halen. Dus ik zit te kijken naar de Focus.

Verdere bijzondere eisen:
- Parkeersensoren, want vriendin rijdt er in :+
- ABS/Airbags etc, de standaard veiligheidsdingen
- Airco
- ISOFIX
- Een titanium-reeks of vergelijkbaar. Een Trend vind ik niet veel :P (al kan de prijs me natuurlijk ontzettend overhalen)

Navigatie boeit me vrij weinig. Ik gebruik toch Apple Maps. Alle technische snufjes op dat gebied geloof ik niet zo in.

Wat we er mee gaan doen:
- Woon-werkverkeer
- Vakanties (Nederland/Frankrijk. Misschien Italië)

Ik kan mijn huidige nog inruilen voor zo'n 5000 euro. Ik zou zo'n 11000 euro willen bijleggen. Dus kom ik uit op max 16000. Moet vast wat te vinden voor zijn!

Ik wil sowieso de auto halen bij een dealer rondom Haarlem die 2 jaar garantie geeft. Vind ik een fijn idee

Na wat rondgekeken te hebben kom ik uit op de volgende twee. Wat zijn jullie ideeën? Ik heb best weinig kennis van auto's en wil zo voorbereid mogelijk er heen :+

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Edition
https://www.ardeaauto.nl/...st-125pk-titanium-edition
€ 15.935,-
76.721 km
05-2016

Ford Focus 1.6 EcoBoost 150pk Wagon Titanium
https://www.ardeaauto.nl/...oost-150pk-wagon-titanium
€ 13.995,-
107.489 km
02-2013

De tweede vind ik een stukje mooier en het is een 1.6 (heb nu een 1.25). Ik heb alleen wel het idee dat 14.000 euro wat duur is voor een auto uit 2013 met zoveel kilometers er op. Daar en tegen heb ik het idee dat de eerste auto behoorlijk is afgetrapt :+ 2016 en 76k kilometers... dat zijn behoorlijk wat!

Ik kom vrij weinig B- of C-maxen tegen rond om Haarlem. Dat lijkt me opzich ook nog wel okay.

• GAIAjohan
Waarom zou veel kilometers in een jaar afgetrapt betekenen? 75k in 3 jaar valt overigens best mee..
Betekent waarschijnlijk veel snelweg kilometers, wat relatief goed voor een auto is.

Vind zelf de 1.0 mooier. Maar dat is smaak..

GAIAjohan wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:20 (9%)

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:37
GAIAjohan schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:19:
Waarom zou veel kilometers in een jaar afgetrapt betekenen?
Betekent waarschijnlijk veel snelweg kilometers, wat relatief goed voor een auto is.

Vind zelf de 1.0 mooier. Maar dat is smaak..
Zoiets hoor ik vaak mensen zeggen als een auto nog relatief jong is met veel km's :+

/papegaai

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:58
Een beetje leasebak van een consultant doet 30-35k per jaar, veelal snelweg. Daar lijdt je auto niet veel van....

Ik zou de 1.0 pakken.

Hmmbob wijzigde deze reactie 11-01-2019 23:30 (9%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:14

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Misha schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:12:
Ik heb nu een chille Ford Fiesta 3 deurs, maar omdat ik net vader ben geworden, zit ik te kijken naar een 5 deurs. Gezien er waarschijnlijk nog wel een kleine aan komt, wil ik meteen een ruimere auto halen. Dus ik zit te kijken naar de Focus.

Verdere bijzondere eisen:
- Parkeersensoren, want vriendin rijdt er in :+
- ABS/Airbags etc, de standaard veiligheidsdingen
- Airco
- ISOFIX
- Een titanium-reeks of vergelijkbaar. Een Trend vind ik niet veel :P (al kan de prijs me natuurlijk ontzettend overhalen)

Navigatie boeit me vrij weinig. Ik gebruik toch Apple Maps. Alle technische snufjes op dat gebied geloof ik niet zo in.

Wat we er mee gaan doen:
- Woon-werkverkeer
- Vakanties (Nederland/Frankrijk. Misschien Italië)

Ik kan mijn huidige nog inruilen voor zo'n 5000 euro. Ik zou zo'n 11000 euro willen bijleggen. Dus kom ik uit op max 16000. Moet vast wat te vinden voor zijn!

Ik wil sowieso de auto halen bij een dealer rondom Haarlem die 2 jaar garantie geeft. Vind ik een fijn idee
Dealer, ja, beperking Haarlem, neuh.
Als je daarbuiten kijkt, bijvoorbeeld bij Broekhuis, kom je al veeeeeel meer tegen, met minder kms, nieuwer.

Als je de aanschaf nog ff kan uitstellen en. Wat meer kan sparen kan je heel wat nieuwere, mooie spulletjes krijgen.. (ok, sparen met de eerste kleine...)

https://www.broekhuis.nl/...rs_fk_yearbuilt=2018-2019

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:00
Ik zou ook voor de 1.0 gaan. De facelift vind ik wel veel mooier nl.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:48

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ik doe het anders en ik zou zelf voor de 1.6 gaan :+

Enige reden waarom ik het niet zou doen is het entertainmentsysteem, die nieuwere units zijn echt wel veel beter.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:08

Pixeltje

Woo-woohoo!

Misha schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:20:
[...]

Zoiets hoor ik vaak mensen zeggen als een auto nog relatief jong is met veel km's :+

/papegaai
Mijn focus is van juli 2017 (anderhalf dus) en daar staat nu bijna een ton op. Veel snelwegkilometers, maar niet ‘afgetrapt’ dus ;) .

De facelift is wel echt een modernere auto, zeker van binnen. Als je garantie krijgt en even goed de auto bekijkt of laat bekijken voor aanschaf (wat je zonder meer zou moeten doen, ongeacht wat je koopt) kun je veel onzekerheden al uitsluiten.

Een beetje buiten Haarlem zoeken levert misschien nog wat meer moois op, heb je wat om te vergelijken. Ik weet niet of je richting Frankrijk en Italië ook een caravan mee wilt nemen, want in dat geval is de 1.0 misschien wat licht?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• YOGI
  • Laatst online: 20-03 17:10
Wren schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Nu ben ik voornemens ook voor een 1.5 Ecoboost 182pk te gaan, een wagon dan wel. Dit weekend een wat uitgebreidere proefrit op het programma staan. Begrijp ik goed dat jij een hatchback hebt gekozen?
Ja klopt ik ga voor de hatchback. Heb de wagon zien staan en opzich niet verkeerd (https://imgur.com/a/Bo8x9Lq) maar puur voor de looks vind ik een hatchback wel een stuk mooier. Kan me voorstellen met een gezin dat die ruimte wel handig is maar dat is voor mij allemaal nog ver weg :P

• Wren
YOGI schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:47:
[...]

Ja klopt ik ga voor de hatchback. Heb de wagon zien staan en opzich niet verkeerd (https://imgur.com/a/Bo8x9Lq) maar puur voor de looks vind ik een hatchback wel een stuk mooier. Kan me voorstellen met een gezin dat die ruimte wel handig is maar dat is voor mij allemaal nog ver weg :P
Ik rij nu ook al een wagon dus ben het gewend maar ik vind deze nieuwe niet verkeerd smoelen...voor een station :)

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20-03 10:14
redwing schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 01:37

Moet inderdaad zeggen dat dit wel heel lekker en vooral ook rustig rijdt. Die CVT is alleen wel even wennen, gaspedaal indrukken, versnellen maar de toeren gaan niet omhoog :P

Op de bovenste foto staat trouwens ook nog de Explorer op de achtergrond (die is lease). Die rijdt ook heerlijk alleen is dat wat meer een ruwe bak met zijn 4WD en 300 pk.
Ik herken je gevoel met de automaat. Mijn GT rijdt in combinatie met de Coyote erg 'smooth' en geeft je veel minder het gevoel van 'ik accelereer hard!' dan mijn handgeschakelde Ecoboost die ik eerder had. Dit ondanks dat mijn GT 100pk en 100Nm meer op de wielen heeft staan. Uiteraard hebben we wel de 'kick down' en sport standen om het beest onder motorkap tot leven te wekken ;)

Kan je met de Fusion/Mondeo ook flipperen trouwens?

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 12:19
Jackson6 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:54:

Ik druk altijd de MAX in, dan gaat alles aan; stuurverwarming, voor- en achterruit verwarming e.d.

Als het warm wordt, gooi ik climate control aan op 1/3.

Moo, I say.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
stervis schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:00:
[...]

Ik druk altijd de MAX in, dan gaat alles aan; stuurverwarming, voor- en achterruit verwarming e.d.

Als het warm wordt, gooi ik climate control aan op 1/3.
Doe ik eigenlijk alleen als het vochtig is en er condens op de binnenruit zou kunnen ontstaan, maar goede tip doe ik dat wel voortaan (het is alleen een kleren herrie en start/stop werkt niet als alles op max staat)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:39
Lord Thunder schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Ik herken je gevoel met de automaat. Mijn GT rijdt in combinatie met de Coyote erg 'smooth' en geeft je veel minder het gevoel van 'ik accelereer hard!' dan mijn handgeschakelde Ecoboost die ik eerder had. Dit ondanks dat mijn GT 100pk en 100Nm meer op de wielen heeft staan. Uiteraard hebben we wel de 'kick down' en sport standen om het beest onder motorkap tot leven te wekken ;)

Niet met de hybrid + cvt helaas..

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Lord Thunder schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:48:
[...]
Ik heb ze ook beide gereden (wel een paar jaartjes geleden trouwens. Maar de automaat schakelt inderdaad erg goed. Het is wel anders dan met de Fusion omdat die een CVT (continue variabele transmissie) heeft wat betekent dat ie eigenlijk geen aparte versnellingen meer heeft. In sommige wordt dat wel weer ingebouwd maar in dit geval hebben ze dat niet gedaan (waarschijnlijk omdat het een hybride is, waardoor je altijd rekening moet houden met de elektromotor wat makkelijker is als je de CVT alles zelf uit laat zoeken :) )
Nee dus, je kunt niet zelf schakelen. Bij de explorer kan dat wel trouwens, die werkt hetzelfde als jouw GT.

[removed]

• stervis
Jackson6 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Doe ik eigenlijk alleen als het vochtig is en er condens op de binnenruit zou kunnen ontstaan, maar goede tip doe ik dat wel voortaan (het is alleen een kleren herrie en start/stop werkt niet als alles op max staat)
Klopt, maar gelukkig hoeft het ook niet heel lang aan te staan. En ruitverwarming gooit ie zelf uit.

Moo, I say.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
Wren schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:24:
[...]

Ik rij nu ook al een wagon dus ben het gewend maar ik vind deze nieuwe niet verkeerd smoelen...voor een station :)
inderdaad, merk toch wel een beetje dat iedereen je aanspreekt met een wauw gevoel bij deze auto, ondanks dat het een wagon is.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:40

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• Hmmbob
Wow, jij brengt "conclusies trekken" naar een héél ander niveau :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Hopelijk geen VAG motoren in de Ford. De ellende is dan niet te overzien :'(

• JB

JB

Cédric roelt!

hansvk schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Hopelijk geen VAG motoren in de Ford. De ellende is dan niet te overzien :'(
Hopelijk geen VAG MQB chassis bij Ford...!

Mijn boefje is liev!

• TheUninvited
  • Laatst online: 20:35
TheUninvited schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:12:
Hopelijk week iemand hier raad mee, ik heb een nieuwe Ford Focus met door edge protector, en zag vanmiddag dat het ding uitsteekt tussen de deur, als ik hem terugduw en de deur bijna gesloten houd klapt die nog steeds uit. Normaal zou die uit zichzelf terug moeten klappen, heb lopen zoeken op internet maar kon niemand vinden met dit probleem (wel gevonden dat ze soms afbreken maar dat is die van mij niet), hoe los ik dit het beste op heeft iemand deze ervaring wel eens gehad? En kan het kwaad als de beschermrand nu buiten zichtbaar is? Deur gaat wel gewoon op slot maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Ben ondertussen ruim een maand verder, al twee keer bij de Ford dealer geweest is nog een heel gedoe om dit te regelen. Onderdeel moet vanaf de fabriek komen en de levertijd is onbekend, eerst zou het begin januari zijn maar dat gaat niet door. Dus wie een Ford Focus besteld, neem geen edge protectors :X

• JohanKupers
  • Niet online
TheUninvited schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Ben ondertussen ruim een maand verder, al twee keer bij de Ford dealer geweest is nog een heel gedoe om dit te regelen. Onderdeel moet vanaf de fabriek komen en de levertijd is onbekend, eerst zou het begin januari zijn maar dat gaat niet door. Dus wie een Ford Focus besteld, neem geen edge protectors :X
Die van mij klappen de laatste tijd niet meer volledig terug bij het openen. Dan zweeft die een beetje naast de rand ipv erop. Binnenkort maar eens langs de dealer of ze er wat aan kunnen doen (sterkere veer oid)

• TheUninvited
  • Laatst online: 20:35
JohanKupers schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Die van mij klappen de laatste tijd niet meer volledig terug bij het openen. Dan zweeft die een beetje naast de rand ipv erop. Binnenkort maar eens langs de dealer of ze er wat aan kunnen doen (sterkere veer oid)
Ja dat doet mijn achterdeur ook al, ik vind het nogal matig. Maar bij de voordeur is het hele mechanisme afgebroken en dat na 2 weken gebruik pas 8)7

• JohanKupers
  • Niet online
TheUninvited schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Ja dat doet mijn achterdeur ook al, ik vind het nogal matig. Maar bij de voordeur is het hele mechanisme afgebroken en dat na 2 weken gebruik pas 8)7
Volgende maand gaan ze de boel controleren/vervangen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:38

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

LuPo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Leuk man! Mooie auto!

Wat een rust hè? De automaat zorgt er ook voor dat hij snel zat is maar het voelt niet als een hele snelle auto, ik denk ook door de goede isolatie. Als ik in mijn spiegel kijk verdwijnt namelijk wel bijna iedereen in de verte bij een verkeerslicht. Toch zorg ik ervoor dat de CVT niet gaat 'loeien' dus hij kan nog sneller. :P

Echt heerlijk rijden op deze manier. Ik heb al weer enorm zin in de volgende rit 8)
Ha! Ik heb jou (iig jouw Mondeo) vanmiddag gespot :P

Reed met je op vanaf A12 / Bodegraven tot aan N11 afslag Heineken, toen ging ik er af.

Dat Guard lijkt met het sombere weer van vandaag echt onwijs op Magnetic zeg!

8)

www.google.nl

• LuPo
MisteRMeesteR schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:18:
[...]

Ha! Ik heb jou (iig jouw Mondeo) vanmiddag gespot :P

Reed met je op vanaf A12 / Bodegraven tot aan N11 afslag Heineken, toen ging ik er af.

Dat Guard lijkt het sombere weer van vandaag echt onwijs op Magnetic zeg!

8)
Hahaha! Dat was mijn vrouw.. :)
Het is haar leaseauto :p

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:09

Blord

Hello Kitty !

Ik rijd al een jaar of 5 met een Ford Fiesta. Het valt me op dat de voortrein van de auto hard kraak als deze over een drempel rijdt. Vooral in de winter als de temperatuur naar het vriespunt daalt. De auto is naar de Ford garage geweest en daar hebben ze iets aan de voorste schokdempers gedaan. Ik dacht dat ze gespoten of gesmeerd waren met een vloeistof. Nu een jaar later heb ik dat weer terug. Is dit een structureel probleem dat jaarlijks moet gesmeerd worden ? De schokdempers zijn nog in goede staat. De keuring van de auto was geen probleem met deze schokdempers.
Hebben jullie een oplossing voor dit probleem ?

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• darkkingll
Volgens mij is dat een standaard Fiesta kwaaltje, mijn had het ook, zeker als alles nog koud was.. Voor zover ik weet kan het ook geen kwaad.

• Awesomo4k
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-03 15:12
Heb in oktober mijn Focus station besteld en kreeg deze week bericht dat ze hem in april willen leveren. Iemand een tip of dit te versnellen is want ik vind het belachelijk lang duren.

XboxID: Joeske86

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Glashelder schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:11:
[...]

Geen last van met mijn Fiesta.
Om hier nog even op terug te komen. Toch wél last van :+

Vandaag Bosch ruitenwissers laten monteren en omg wat een verschil..

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 10:22
Jackson6 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Een voordeel van climate control is dat de auto alles zelf regelt. Bij koude motor komt er weinig lucht uit omdat die lucht nog niet zo warm is. Als je echter toch met maximale snelheid wil verwarmen zou je de temperatuur op HI in moeten stellen. Vervolgens terug naar de gewenste temperatuur als de ergste kou eruit is.
Zelf de blaassnelheid en uitstroomopeningen selecteren werkt averechts voor de goede werking.
De knop MAX is voornamelijk bedoeld om de voorruit te ontwasemen.

• stervis
Glashelder schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Toch wél last van :+

Vandaag Bosch ruitenwissers laten monteren en omg wat een verschil..
Toch maar eens aandringen of ik Bosch erop kan laten krijgen bij de komende bandenwissel. Ben nu al 3x langs geweest om te klagen over die wissers.
GekkeRipper schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:36:
[...]

Een voordeel van climate control is dat de auto alles zelf regelt. Bij koude motor komt er weinig lucht uit omdat die lucht nog niet zo warm is. Als je echter toch met maximale snelheid wil verwarmen zou je de temperatuur op HI in moeten stellen. Vervolgens terug naar de gewenste temperatuur als de ergste kou eruit is.
Zelf de blaassnelheid en uitstroomopeningen selecteren werkt averechts voor de goede werking.
De knop MAX is voornamelijk bedoeld om de voorruit te ontwasemen.
En werkt dus goed om de koud uit de auto te krijgen als je net plaatsneemt.

stervis wijzigde deze reactie 19-01-2019 21:08 (46%)

Moo, I say.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:12

Hegeman

Weet van alles wat

Ik heb een Ford fiesta uit 2005, daar zit een 4500 RDS EON radio in.
Een radio waar je niets mee kunt qua moderne aansluitingen, beste optie zou zijn om de radio te vervangen voor een nieuwer exemplaar maar daar brand ik mijn vingers niet aan. Ik maak nu gebruik van een FM transmitter die in de 12V aansluiting zit. Deze schakelt alleen niet met het contactslot. Is dit iets wat te realiseren is of zijn de gevaren te groot (korstsluiting of erger door verkeerd aansluiten o.i.d.)?

PSN: hegeman

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:52
Je kan een aftakzekering gebruiken, dit is een zekeringhouder met 2 plekken welke je in de bestaande zekeringhouder kan prikken om spanning af te takken. Gezien het vermogen wat de FM transmitter verbruikt is het misschien ook nog wel een optie om hem van iets af te takken wat brand tijdens het rijden, denk bijvoorbeeld aan een lampje in het dashboardkastje. Wel moet je dan de schakelaar even losmaken als die die heeft. Je kan misschien in jouw geval beter naar de garage gaan en je 12V-aansluiting geschakeld laten maken.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:48

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Hegeman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:06:
Ik heb een Ford fiesta uit 2005, daar zit een 4500 RDS EON radio in.
Een radio waar je niets mee kunt qua moderne aansluitingen, beste optie zou zijn om de radio te vervangen voor een nieuwer exemplaar maar daar brand ik mijn vingers niet aan. Ik maak nu gebruik van een FM transmitter die in de 12V aansluiting zit. Deze schakelt alleen niet met het contactslot. Is dit iets wat te realiseren is of zijn de gevaren te groot (korstsluiting of erger door verkeerd aansluiten o.i.d.)?
Ik zou je radio er wel gewoon uit halen :P Dat is het meest veilige.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tomskii5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11-02 19:46
stervis schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Toch maar eens aandringen of ik Bosch erop kan laten krijgen bij de komende bandenwissel. Ben nu al 3x langs geweest om te klagen over die wissers.

[...]

En werkt dus goed om de koud uit de auto te krijgen als je net plaatsneemt.
Raar dat je last hebt van de Ford ruitenwissers, want dat zijn gewoon Ford branded Bosch ruitenwissers :p

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2807492.png[/img]

• OmeJoyo
  • Laatst online: 22:25
Tomskii5 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:41:
[...]

Raar dat je last hebt van de Ford ruitenwissers, want dat zijn gewoon Ford branded Bosch ruitenwissers :p
Heb je daar een bron van? Dat is dan nog niet zo lang namelijk het waren altijd SWF wissers wat weer onderdeel is van Valeo. Heb nog wel ergens een foto van de SWF wissers en dezelfde wissers met een FORD logo erop.

Een ander merk zou wel verklaren waarom er pas sinds relatief korte tijd mensen last hebben van problemen. Ik heb meerdere (bijna) nieuwe Ford's gehad en deed altijd 2 jaar met de wissers. Was bij mijn Mondeo niet zo en die wissers zagen er ook anders uit dan de SWF die er nu al weer bijna 2 jaar op zitten.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Tomskii5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11-02 19:46
Een bron heb ik niet nee, maar het design van de ruitenwissers is exact hetzelfde als de bosch aerotwins die ik er momenteel op heb zitten. Dus ik ging ervan uit dat het Bosch ruitenwissers waren (eigenlijk zoals bij de meeste automerken die gewoon rebranded Bosch ruitenwissers hebben :) ). Ik kan dus wel mis zijn, maar ik merk geen verschil tussen OEM en Bosch momenteel.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2807492.png[/img]

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:12

Hegeman

Weet van alles wat

Touchdomex schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Ik zou je radio er wel gewoon uit halen :P Dat is het meest veilige.
Ja dat zal best, maar geen optie. :X

PSN: hegeman

• OmeJoyo
Tomskii5 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:46:
Een bron heb ik niet nee, maar het design van de ruitenwissers is exact hetzelfde als de bosch aerotwins die ik er momenteel op heb zitten. Dus ik ging ervan uit dat het Bosch ruitenwissers waren (eigenlijk zoals bij de meeste automerken die gewoon rebranded Bosch ruitenwissers hebben :) ). Ik kan dus wel mis zijn, maar ik merk geen verschil tussen OEM en Bosch momenteel.
Dan lijkt het erop dat ze zijn overgestapt inderdaad, of wellicht dat het per model nog anders is :)

• stervis
OmeJoyo schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Dan lijkt het erop dat ze zijn overgestapt inderdaad, of wellicht dat het per model nog anders is :)
Hoe dan ook. De waaiers ruitenwissers 'slaan over' (bij gebrek aan een betere uitdrukking), maar als ze minder strak worden afgesteld blijft er een laag water op de ruit liggen...

-edit-

Toch nog maar even aan het einde van de dag langs de dealer gegaan. Vooral met de kou en wanneer de wissers vaker achter elkaar over de ruit heen moeten, stuiteren ze met een enorm kabaal over de ruit heen.

Dealer heeft ze toch maar vervangen en nu moest het goed zijn. Op de rit naar huis leek het inderdaad beter. Geen idee of ze 'm ook weer losser hebben afgesteld.

stervis wijzigde deze reactie 25-01-2019 17:58 (32%)

Moo, I say.

• LuPo
Eergisteren de achterste 5 ruiten van onze Ford Mondeo hybrid laten tinten met HP22 bij Glasstinter in Emmen. :)
Na eerdere goede ervaring met de vorige auto (Volvo V40) hier weer naar toe gegaan. Ze halen de zijruiten er echt uit, waardoor je geen lelijke ongetinte randen hebt als je de zijruit open doet. Reden om het achteraf te doen is de lagere leaseprijs en bijtelling, en HP22 is iets donkerder dan af-fabriek tinten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je kijkt er nog redelijk goed doorheen van buiten in normaal daglicht. De foto in de werkplaats spiegelt heel erg op het glas en geeft een vertekend beeld. Foto 2 geeft een beter beeld (de bijrijdersstoel is goed zichtbaar).

Voor de oplettende Tweaker; model- en typeaanduiding op de achterzijde zijn er bij de Ford dealer nog afgehaald, dat waren ze vergeten bij aflevering terwijl de auto van half november tot begin januari daar stond. :F

LuPo wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:43 (11%)

• JB

JB

Cédric roelt!

@LuPo Mooi geworden! Zelf ook zo gedaan mede vanwege bijtelling maar juist vooral vanwege de donkerdere tint mogelijkheid. Kids hadden er niets aan bij af fabriek getint glas. Had je nog een Sonny boy oid nodig.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

JB wijzigde deze reactie 26-01-2019 13:36 (12%)

Mijn boefje is liev!

• OmeJoyo

Vind het nog steeds niet donkerder dan af fabriek om eerlijk te zijn :)

OmeJoyo wijzigde deze reactie 26-01-2019 14:34 (49%)

• JB

JB

Cédric roelt!

OmeJoyo schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen idee maar hiervoor VAG gereden en die waren echt een stuk lichter qua tint affabriek.

Mijn boefje is liev!

• LuPo
OmeJoyo schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nee idd, ik zie het :) Bij VAG is het een stuk lichter (~35%).

Maar wilde juist ook niet te donker. Kon ook HP15 (15%) of HP04 (4%) kiezen. Dat vind ik persoonlijk een beetje petjes-achtig worden. Je kunt dan helemaal niet meer de auto inkijken.

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-03 16:16
Awesomo4k schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:00:
Heb in oktober mijn Focus station besteld en kreeg deze week bericht dat ze hem in april willen leveren. Iemand een tip of dit te versnellen is want ik vind het belachelijk lang duren.
Had je een bepaalde kleur besteld die minder gewild is?

Ik wil ook een Focus station en die moet vóór december 2019 geleverd worden. In december loopt namelijk de 5 jaar af (14% bijtelling). Ik wil hem liefst in de Chrome Blue kleur; dat lijkt me een redelijk gangbare. De vorige Ford die ik reed, was een speciale kleur rood en daar moest ik toen extra lang op wachten.

Make music, not war

• darkkingll
Ik heb mijn (hatchback) in het Race red besteld afgelopen (begin) november. De verwachting is dat de auto deze week aankomt bij de dealer, staat inmiddels al een week of 3 op transport.
In totaal dus c.a. 3 maanden levertijd. Best netjes, volgens mij.

En gisteravond lag er helaas een brief van Athlon in de bus: levering uitgesteld, verwachte leverdatum 14 februari..

darkkingll wijzigde deze reactie 30-01-2019 08:32 (19%)

• YOGI
YOGI schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:26:
Ik heb ook best goed geklikt in de configurator vond ik zelf :).

De bestelling is halverwege december geplaatst en de auto wordt per 11-02 in NL verwacht en ong 21-02 geleverd :D.

Focus 1.5 EcoBoost 182pk ST-Line Business 5d

Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
Comfort Pack
Design Pack 2
Head-up display
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Style Pack ST-Line
Trendy metaallak (Desert Island blue)
Winter Pack

Heb de auto besteld zonder 'm ooit in het echt te hebben gezien, nu zag ik de ST line vorige week rijden en damnnn :9~ blij mee! Verder denk wel alle reviews gezien op YouTube O+
Hij wordt volgende week woensdag geleverd!! O-) :o >:)

• darkkingll
Goede kleur!! Ik zat nog even te twijfelen tussen het blauw en rood, uiteindelijk rood gekozen maar het blauw blijft ook verschrikkelijk mooi.

darkkingll wijzigde deze reactie 30-01-2019 15:01 (23%)

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20-03 10:14
darkkingll schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:52:
Goede kleur!! Ik zat nog even te twijfelen tussen het blauw en rood, uiteindelijk rood gekozen maar het blauw blijft ook verschrikkelijk mooi.
Waarom niet blauw EN rood? :P

Mijn auto gaat binnenkort gewrapped worden in Red/Blue color-flip. Met de heel toepasselijke naam "Roaring Thunder" uit de Avery ColorFlow serie.

Stay tuned for pics/video. ;)

• darkkingll
Het is een lease auto ;) Zoals ik hem nu heb besteld al duur zat(bijna 10k boven budget, waardoor ik zelf extra bij moet betalen...)

• bakvis
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:31

bakvis

Tweakers.Nerd

bvbal79 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:56:
Ford Pass app geopend...krijg ik een melding dat mijn Ford Focus 2019 als servicemelding heeft:

(zie quote beneden)

Lekker dan
Koppel rempedaal, voor deze voertuigen geldt een afleveringsblokkering...

Deze melding betreft een terughaalactie
Mijn auto is vorige week terug geweest naar de dealer (Ford Focus 2019 1.0 benzine). Ze checken het aanhaalmoment van het rempedaal. Bij mijn auto was alles gelukkig goed. Waarschijnlijk checken ze het bij de volgende beurt.

bakvis wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:05 (5%)

Mijn Specs

• CypherMK
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-03 08:20
Ben aan het kijken voor een 2e hands focus, jaartal 2016/2017. Weet iemand wanneer sync3 (en met name Android auto) in die auto's is gekomen? Of hebben ze dat allemaal?

• RoofTurkey
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:00

RoofTurkey

PredatorKalkoen

@CypherMK voor zover ik weet pas vanaf 2017, kan er alleen geen bron van vinden. Mijn Focus komt uit september 2017 en die heeft het, maar geen enkele van de toendertijd vergelijkbare focussen uit 2016 hadden het. Zeker voor carplay/android auto wat mij betreft een must, maar ook de algemen ervaring is vele malen beter, snelheid en gemak zijn gigantisch vooruit gegaan bijvoorbeeld.

Grillmeister

• CypherMK
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-03 08:20
RoofTurkey schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:39:
@CypherMK voor zover ik weet pas vanaf 2017, kan er alleen geen bron van vinden. Mijn Focus komt uit september 2017 en die heeft het, maar geen enkele van de toendertijd vergelijkbare focussen uit 2016 hadden het. Zeker voor carplay/android auto wat mij betreft een must, maar ook de algemen ervaring is vele malen beter, snelheid en gemak zijn gigantisch vooruit gegaan bijvoorbeeld.
Bij de meeste dealers staat het er niet altijd duidelijk bij. Is nog een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg.

• imeR
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:47
CypherMK schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:55:
[...]

Bij de meeste dealers staat het er niet altijd duidelijk bij. Is nog een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg.
Meestal staat er wel een foto van het Sync beeldscherm tussen, daarop kun je duidelijk zien of het 2 of 3 is.

• JohanKupers
  • Niet online
Zie net dat er op https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/ een update beschikbaar is voor de navigatie van 25 GB. Ben wel benieuwd welke versie van de kaart dat zou moeten zijn.

• evdv
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08-03 21:39
Voor diegene die recent een nieuwe Ford Focus 2019 hebben besteld...

Ik heb het nieuwste model 2019 125 PK 6 bak Wagon met cilinderuitschakeling en deze auto heeft trillingen door de gehele auto heen bij ongeveer 2300/2500 toeren.
Vooral in het stuur merk je de trillingen.
Auto heeft 7 weken bij de dealer gestaan, gisteren weer opgehaald echter probleem nog niet opgelost.

Volgens Ford veroorzaakt de cilinderuitschakeling van 3 naar 2 cilinders de trillingen.
Ford Nederland erkent het probleem maar een oplossing is er voor dit moment nog niet...
Ik heb tegen de dealer gezegd de cilinderuitschakeling uit te zetten bij mijn auto maar dat mogen ze niet van Ford Nederland..

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:39
evdv schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:12:

Ik heb het nieuwste model 2019 125 PK 6 bak Wagon met cilinderuitschakeling en deze auto heeft trillingen door de gehele auto heen bij ongeveer 2300/2500 toeren.
Auto heeft 7 weken bij de dealer gestaan, gisteren weer opgehaald echter probleem nog niet opgelost.

Volgens Ford veroorzaakt de cilinderuitschakeling van 3 naar 2 cilinders de trillingen.
Ford Nederland erkent het probleem maar een oplossing is er voor dit moment nog niet...
Ik heb tegen de dealer gezegd de cilinderuitschakeling uit te zetten bij mijn auto maar dat mogen ze niet van Ford Nederland..
Kan je de koop niet ontbinden? Dit is onacceptabel.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:10
aljooge schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:21:
[...]

Kan je de koop niet ontbinden? Dit is onacceptabel.
Heb je ook met zijn auto gereden ? Anders is dit nogal kort door de bocht

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:39
wd200 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:20:
[...]

Heb je ook met zijn auto gereden ? Anders is dit nogal kort door de bocht
nieuwe auto stuur trilt en ford kan dit niet oplossen. Genoeg info.

• OmeJoyo
aljooge schreef op maandag 4 februari 2019 @ 05:45:
[...]

nieuwe auto stuur trilt en ford kan dit niet oplossen. Genoeg info.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je voelt, hoe erg het is etc. Perceptie KAN een hele grote rol spelen, of wellicht is het een heel serieus probleem.

Ik heb dit eerder voorbij zien komen als vraag op een ander forum, daar gaf de TS uiteindelijk aan dat het hem niet perse stoorde na dat ie wist wat het was.

Dus @wd200 heeft hier hellemaal gelijk.

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:08
Wij rijden zelf in een Focus wagon (model 2011) maar die mondeo's hier zijn echt vet om te zien :9~

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:22

Haan

dotnetter

evdv schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:12:

Balen zeg! Hopelijk heeft de versie met automaat die mijn vrouw ik :P onlangs heb besteld daar geen last van :/ Maar is natuurlijk gewoon zelfde blok, zelfde vermogen, alleen andere transmissie dus weet niet hoeveel dat uitmaakt dan.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Waarom mag Ford Nederland beslissen wat er met jouw auto gebeurd? Ding is van jou... waarom regelen ze dat niet gewoon...

Intel 4670k @4.1ghz / 16GB / Gigabyte RX580 4GB

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:59
Omdat hij niet meer aan de typegoedkeuring voldoet natuurlijk. De uitstoot is hoger met uitgeschakelde uitschakeling :9

• Geryalila
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 18-02 18:03
Iemand met een focus die problemen met de centrale deurvergrendeling kreeg na het vervangen van de accu? Deuren bleven maar open en dicht klikken. Garage heeft dit tijdelijk opgelost waardoor nu alleen de linkerkant open gaat bij het ontgrendelen. Vraag me af of dit eenvoudig te maken is of een dure grap wordt?

• evdv
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08-03 21:39
Marcel Br schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:44:
Omdat hij niet meer aan de typegoedkeuring voldoet natuurlijk. De uitstoot is hoger met uitgeschakelde uitschakeling :9
Klopt helemaal...
Mijn auto betreft een private lease auto.
Niet vooraf met dit model gereden want toen was deze auto nog niet op de markt.
Iedere Ford Focus van model 2019 met de 125 PK motor heeft met trillingen te maken en dit komt puur door de cilinderuitschakeling.
De 1 trilt wat meer dan de ander maar de trillingen zijn er.
Ford Nederland erkent het probleem ook.

Ik heb 7 weken in een 5 deurs Focus 2019 gereden ten tijde dat mijn auto bij de dealer stond en die trilde ook.
Moet wel zeggen in mindere mate dan mijn Wagon maar trillen deed deze auto zeker.

Ik heb Ford Lease tot 1 maart de tijd gegeven het probleem op te lossen anders zeg ik mijn overeenkomst op wegens non-conformiteit.

evdv wijzigde deze reactie 04-02-2019 22:42 (3%)

• JohanKupers
  • Niet online
JohanKupers schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Vandaag is die bij de dealer geweest en hebben ze de kabels in de deur vervangen en de doorprotectors werken weer zoals het moet. *O*

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-03 20:35

spanx

_Sp[A]nX_

Weet iemand of er nog een sync2 update komt? Ik rijd een Mondeo van Nov 2015.

2.0 TDCI 180pk AUT 18" en een bak aan opties

Damn it's good 2b a Tweaker!

• OmeJoyo
spanx schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:29:

Niemand weet het zeker, maar don't count on it. De ombouw naar Sync3 is overigens vrij eenvoudig en als je goed zoekt kan je voor weinig de spullen aanschaffen. Ik heb enkel het scherm vervangen en de GPS antenne, ik heb de USB/AV interface laten zitten. Als je de SD kaart van de navigatie eruit haalt dan heb je ook geen melding over een niet ondersteunde USB hub. Je kan alleen de AV ingang (indien aanwezig) en de sd-kaart lezer niet meer gebruiken. Verder werkt alles dan zoals het is.

Ik snap dat je liever hoort dat er een update komt, maar Sync2 is van Microsoft en Sync3 van BlackBerry.

• Hmmbob

Tot mijn verbazing stond er voor mijn Sync2 ook nog een update klaar toen ik deze weg volgde:
JohanKupers schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:55:
Zie net dat er op https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/ een update beschikbaar is voor de navigatie van 25 GB.
Heb je dat al gecheckt?

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:00
die 25gb update is versie F8 van de kaarten, nog steeds niet super uptodate. grote wijzigingen zijn dat je nu op het homescherm van de navigatie ook route begeleiding krijgt in het kleine venster.

• JB

JB

Cédric roelt!

Welke update? Firmware of je kaarten? F7 erin zitten hier, prima zelf te doen met micro SD kaartje maar ook voor paar tientjes vindbaar op Ebay. Laatste firmware is dacht ik 3.10. Enige wat die oploste was tonen van DAB zenders ipv "Block xx" en is wellicht een beetje sneller qua interface maar denk dat je dat jezelf eerder wijs maakt :+
RenaldoN schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:37:
die 25gb update is versie F8 van de kaarten, nog steeds niet super uptodate. grote wijzigingen zijn dat je nu op het homescherm van de navigatie ook route begeleiding krijgt in het kleine venster.
Dit is SYNC3 neem ik aan? Of heeft SYNC2 ook al F8 gekregen?

JB wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:57 (28%)

Mijn boefje is liev!

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:00
JB schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:53:
[...]

Welke update? Firmware of je kaarten? F7 erin zitten hier, prima zelf te doen met micro SD kaartje maar ook voor paar tientjes vindbaar op Ebay. Laatste firmware is dacht ik 3.10. Enige wat die oploste was tonen van DAB zenders ipv "Block xx" en is wellicht een beetje sneller qua interface maar denk dat je dat jezelf eerder wijs maakt :+

[...]

Dit is SYNC3 neem ik aan? Of heeft SYNC2 ook al F8 gekregen?
ja ik heb het inderdaad over een Sync3 navigatie update.

• JohanKupers
  • Niet online
Nog niet, morgen moet ik een eindje rijden, dan plug ik de USB erin. Maar van de verhalen op Internet en hierboven zou het de F8 kaarten moeten zijn.

• YOGI
Klein mini mini rondje mee gereden om aan opa en oma te laten zien ;) . Vanavond een goed rijden maar tot nu toe; damnnn :9~ . Ziet er heel vet uit, ligt lekker op de weg, geluid met 3 cilinder is leuk (hij lijkt wel pas later in de toeren goed op te pakken) en het b&o audiosysteem is echt dik! Het pano dak is echt super groot, heel vet!

(Hij trok al wat bekijks hehe)

<3

http://i64.tinypic.com/280jrdt.jpg

YOGI wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:51 (4%)

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:36
YOGI schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:50:
Klein mini mini rondje mee gereden om aan opa en oma te laten zien ;) . Vanavond een goed rijden maar tot nu toe; damnnn :9~ . Ziet er heel vet uit, ligt lekker op de weg, geluid met 3 cilinder is leuk (hij lijkt wel pas later in de toeren goed op te pakken) en het b&o audiosysteem is echt dik! Het pano dak is echt super groot, heel vet!

(Hij trok al wat bekijks hehe)

<3

[Afbeelding]
Ik kan ook niet wachten wanneer ik die van mij kan ophalen. Dat is wel dan de Titanium Business automaat, zonder pano dak.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Eparox
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20-03 13:19
Frozenhands schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Ik kan ook niet wachten wanneer ik die van mij kan ophalen. Dat is wel dan de Titanium Business automaat, zonder pano dak.
Mijn Focus is gisteren geleverd *O* . Ook een Titanium Business automaat (1L), met style pack titanium en technology pack.

Mag niet klagen tot nu toe, prima vlot als je hem doortrapt al is het niet de 200pk die ik eerst had in een V40. Verder is de ACC icm automaat bijzonder prettig in de file waarin ik elke dag mag aansluiten, dat stop-en-go is perfect.

Verder is het algehele comfort nice, precies de snufjes die ik zocht (keyless, acc tot 0km, climate control, Apple carplay)

• Frozenhands
Eparox schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Mijn Focus is gisteren geleverd *O* . Ook een Titanium Business automaat (1L), met style pack titanium en technology pack.

Mag niet klagen tot nu toe, prima vlot als je hem doortrapt al is het niet de 200pk die ik eerst had in een V40. Verder is de ACC icm automaat bijzonder prettig in de file waarin ik elke dag mag aansluiten, dat stop-en-go is perfect.

Verder is het algehele comfort nice, precies de snufjes die ik zocht (keyless, acc tot 0km, climate control, Apple carplay)
Ik kom van een Seat Ibiza FR (nieuw model) maar die heeft totaal niet de comfort die ik wil van een auto.

De opties die jij erop hebt zitten, heb ik ook zover ik kan beoordelen. Dit zijn mijn gekozen opties:

- Style pakket titanium
- Winter pakket
- Design pakket
- Technology pakket
- Parking pakket
- Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
- Bang & Olufsen Play audiosysteem
- 10-weg handmatig verstelbare voorstoelen inclusief lendensteunverstelling en 4-weg
hoofdsteunen

Met deze opties moet de auto voor 60% zelfstandig kunnen rijden :9~

Hoelang was jouw levertijd?

• Wren
Eparox schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Frozenhands schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Ik kom van een Seat Ibiza FR (nieuw model) maar die heeft totaal niet de comfort die ik wil van een auto.

Hoelang was jouw levertijd?
Leasen jullie trouwens (werk/private) of gekocht?

• Frozenhands
Wren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:58:
[...]

[...]

Leasen jullie trouwens (werk/private) of gekocht?
Zakelijke lease, ik zal nooit een nieuwe auto kopen tenzij ik geld over heb.

• YOGI
Frozenhands schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Zakelijke lease, ik zal nooit een nieuwe auto kopen tenzij ik geld over heb.
Same here
Pagina: 1 ... 72 ... 75 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True