Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-02 11:47
Frozenhands schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Zakelijke lease, ik zal nooit een nieuwe auto kopen tenzij ik geld over heb.
Ik zeg: Ligt aan het model >:)

Maar ja, geld over hebben is wel een voorwaarde. Ik zou nooit een dikke lening voor een auto afsluiten.

• Henvar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:05
Gepost in lease topic maar ook ff hier.

Ford Focus Titanium Business wagon 125pk.
Handbak
Parking Pack
Technology Pack
Design Pack 1
Winter Pack

Trendy Metaallak met Desert Island Blue ( staat volgens mij paar Posts boven deze)

En mocht het passen in het leasebudget de optie Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert.

September pas ivm 14% die ik nu heb.

• Eparox
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:15
Ongeveer 3 maanden, terwijl aanvankelijk 5 maanden werd aangegeven.
Wren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:58:
Leasen jullie trouwens (werk/private) of gekocht?
Lease via de zaak, anders vind ik een gloednieuwe auto nogal een snelle afschrijving.

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-02 13:43

spanx

_Sp[A]nX_

OmeJoyo schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:00:
[...]

Niemand weet het zeker, maar don't count on it. De ombouw naar Sync3 is overigens vrij eenvoudig en als je goed zoekt kan je voor weinig de spullen aanschaffen. Ik heb enkel het scherm vervangen en de GPS antenne, ik heb de USB/AV interface laten zitten. Als je de SD kaart van de navigatie eruit haalt dan heb je ook geen melding over een niet ondersteunde USB hub. Je kan alleen de AV ingang (indien aanwezig) en de sd-kaart lezer niet meer gebruiken. Verder werkt alles dan zoals het is.

Ik snap dat je liever hoort dat er een update komt, maar Sync2 is van Microsoft en Sync3 van BlackBerry.
Heb je misschien een indicatie qua prijs?
En is het dan echt hetzelfde als sync3.... Ik heb bijvoorbeeld stuurverwarming dat zijn meestal opties die niet gaan werken

Damn it's good 2b a Tweaker!

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-02 13:43

spanx

_Sp[A]nX_

Hmmbob schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:49:
[...]

Tot mijn verbazing stond er voor mijn Sync2 ook nog een update klaar toen ik deze weg volgde:

[...]

Heb je dat al gecheckt?
Ja, van de ford heb ik 3.08 gekregen.... Terwijl 3.10 al uit was dus dat online ding geloof ik niet zo.

Damn it's good 2b a Tweaker!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06:10
spanx schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:47:
[...]

Heb je misschien een indicatie qua prijs?
En is het dan echt hetzelfde als sync3.... Ik heb bijvoorbeeld stuurverwarming dat zijn meestal opties die niet gaan werken
Tuurlijk gaan die werken, je zal er 1 keer aan moeten met een kabel of een Tweaker vragen. Ik heb die van mij ook ingesteld met al mijn opties. Je Sync3 ervaring zal hetzelfde zijn alsof die ermee geleverd is :)

De stappen om zelf eenvoudig de programmering te vinden zijn simpel:

* Zoek een Mondeo met (vrijwel) dezelfde opties op internet (www.gaspedaal.nl)
* Zet met Ford Etis het kenteken van die auto om in een VIN (Openbaar toegankelijk) (http://www.etis.ford.com/)
* Download met de VIN de de configuratie bij Ford (Openbaar toegankelijk) (https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt)

Eventueel daarna nog fijntuning met de optielijst van 2gFusions en klaar is kees. Het is echt niet zo heel veel werk :)

Ik was voor de Sync3 + Navi antenne iets minder dan 300,- euro kwijt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Viccers
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:39
Twee weken geleden een aanrijding gehad met mijn Ford Fiesta, waarbij ie total loss is verklaard :'(

Gelukkig krijg ik de aankoopwaarde terug (was een jonge occassion uit 2014) dus ik kan vrijwel kosteloos een nieuwe occassion uit gaan zoeken.

Nu ben ik in dubio. Ik wil maximaal €14.000 uitgeven aan de auto na korting. Ik zou weer voor een Fiesta uit 2014-2016 kunnen gaan (ik had een Titanium 100pk uitvoering). Perfecte auto, superblij mee. Deze zijn al rond de €12-13k te vinden.

Maar nu zie ik ook al een enkele Fiesta uit 2017 na de facelift met Titanium uitvoering voor €14k. Echter wel een 85 pk motor, dus geen Ecoboost. Dat maakt mij aan het twijfelen. Ga ik voor een iets oudere Fiesta met een 100pk motor, of voor een nieuwere die iets rijker is uitgerust maar met een mindere motor? Keuzes, keuzes...

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de nieuwe vs oude Fiesta en het verschil in motoren?

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Zojuist een nieuwe Ford Fiesta aangeschaft. Waren in het bezit van een Titanium X-Pack Fiesta uit 2012 met 1.25 82pk motor. Auto had 100k gelopen en was eigenlijk nog dik prima, maar soms wil je wat nieuws.

Het is onze 2e auto, de meest gebruikte is onze Insignia 2.0 CDTI. Die rijdt natuurlijk als een koning, maar de Fiesta komt goed in de buurt.

Nu een nieuwe Fiesta 1.0 ecoboost 100pk aangeschaft, Titanium uitvoering, met extra winter pakket, driver Assistance 2 en 3, B&O audio met de 8inch navigatie,17inch LM Velgen. Een kleine vooruitgang :9

Van:

Het oude vertrouwde duo :+

Naar:

De ST-line vind ik iets strakker, maar die was dermate magerder in opties, dat was niet echt een optie...

@Hierboven, ik ken kan de motoren een beetje vergelijken. De 1.0 ecoboost heeft een wat minder mooie loop dan de oudere viercilinders, alleen rijdt volgens mij wel zuiniger en is duidelijk sneller.

Ophidian wijzigde deze reactie 07-02-2019 12:50 (4%)

Mac Mini i5 | Macbook Pro Retina i5 | iPad Air | iPad mini | iPhone 7

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Het is inderdaad de F8 kaart, helaas heeft hij niet de XML aangemaakt, dus terug melden richting Ford gaat niet. Moet die even langs de dealer voor een netwerktest, dan komt het ook goed in de administratie.

• darkkingll
  • Laatst online: 18:55
Zojuist met de Ford dealer gebeld, het is nog even wachten op de winterbanden maar zodra die er zijn kan mijn Ford Focus ook geleverd worden. :D

Met 235/40/18 als bandenmaat ben ik trouwens wel blij met maar 15euro bruto per maand als extra leasebedrag voor de winterbanden

darkkingll wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:56 (31%)

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ophidian schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:49:
Zojuist een nieuwe Ford Fiesta aangeschaft. Waren in het bezit van een Titanium X-Pack Fiesta uit 2012 met 1.25 82pk motor. Auto had 100k gelopen en was eigenlijk nog dik prima, maar soms wil je wat nieuws.

Het is onze 2e auto, de meest gebruikte is onze Insignia 2.0 CDTI. Die rijdt natuurlijk als een koning, maar de Fiesta komt goed in de buurt.

Nu een nieuwe Fiesta 1.0 ecoboost 100pk aangeschaft, Titanium uitvoering, met extra winter pakket, driver Assistance 2 en 3, B&O audio met de 8inch navigatie,17inch LM Velgen. Een kleine vooruitgang :9

Van:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het oude vertrouwde duo :+

Naar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De ST-line vind ik iets strakker, maar die was dermate magerder in opties, dat was niet echt een optie...

@Hierboven, ik ken kan de motoren een beetje vergelijken. De 1.0 ecoboost heeft een wat minder mooie loop dan de oudere viercilinders, alleen rijdt volgens mij wel zuiniger en is duidelijk sneller.
Ford heeft veel leuke kleurtjes. Zwart :'( Vind je dat niet saai?

Hebben hier trouwens meer mensen er met een 2018 Fiesta wel eens last van dat de vulopeningontgrending niet werkt?

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Glashelder schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:48:
[...]

Ford heeft veel leuke kleurtjes. Zwart :'( Vind je dat niet saai?

Hebben hier trouwens meer mensen er met een 2018 Fiesta wel eens last van dat de vulopeningontgrending niet werkt?
Er zijn mooie kleuren inderdaad, maar soms komt het qua voorraad net zo uit dat hij niet helemaal compleet naar wens is. Zwart vind ik dan niet heel erg. Jammerder vind ik dat hij BLIS mist, maar om daar nu een paar duizend meer voor te betalen en langer te wachten ;) onze Insignia is ook zwart. Matchen ze mooi :D

Mac Mini i5 | Macbook Pro Retina i5 | iPad Air | iPad mini | iPhone 7

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-02 17:17
Zwart is gewoon best netjes op de Fiesta, er staan hier in de buurt een rode en witte ST, dat is inderdaad wel gaaf. De rest wat hier rondrijd is allemaal grijs, dat vind ik dan weer een beetje bejaard overkomen.

Ik heb nog nooit een probleem met de vulopeningontgrendeling (lekker woord). Wel met de bediening van de ruit aan de bestuurderskant, die gaat soms niet goed open en dicht, dat lijkt een elektronische storing (dat de ruit dent dat hij al dicht is, of dat er iets tussen zit wat hem blokkeert).

What's in the case?

• kaos-
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:20
Viccers schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:32:

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de nieuwe vs oude Fiesta en het verschil in motoren?
Ja, de motoren zonder turbo zijn ronduit traag. Oude of nieuwe motoren, geen verschil.
Hecht je waarde aan koppel, dan kan ik je niet adviseren om de 85pk versie te nemen.

Soundcloud

• JohanKupers
  • Niet online
kaos- schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:12:
[...]

Ja, de motoren zonder turbo zijn ronduit traag. Oude of nieuwe motoren, geen verschil.
Hecht je waarde aan koppel, dan kan ik je niet adviseren om de 85pk versie te nemen.
De non-turbo's zijn alleen geschikt voor rijden in de bebouwde kom. Daarbuiten wordt het gevaarlijker door het missen van koppel en PK's.

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07:35
Mijn fiesta moet niet ontgrendelen aan de vulopening. Tankklep is altijd los.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

JohanKupers schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:04:
[...]

De non-turbo's zijn alleen geschikt voor rijden in de bebouwde kom. Daarbuiten wordt het gevaarlijker door het missen van koppel en PK's.
Als je dat gevaarlijk noemt dan mag je wat mij betreft terug naar de rijschool. Is prima mee te rijden maar je moet anticiperen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JohanKupers
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:03:
[...]

Als je dat gevaarlijk noemt dan mag je wat mij betreft terug naar de rijschool. Is prima mee te rijden maar je moet anticiperen.
Anticiperen is iets wat nog wel eens mist bij mede weggebruikers en dan wordt het gevaarlijk.

Laatst was er weer eens een die met een vaartje van 70 km/h de snelweg opkomt en hem meteen op de linkerbaan gooit om de vrachtwagen voor hem in te halen, waar onder anderen ik met 130 km/u aan kwamen rijden. |:(

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

JohanKupers schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:08:
[...]

Anticiperen is iets wat nog wel eens mist bij mede weggebruikers en dan wordt het gevaarlijk.

Laatst was er weer eens een die met een vaartje van 70 km/h de snelweg opkomt en hem meteen op de linkerbaan gooit om de vrachtwagen voor hem in te halen, waar onder anderen ik met 130 km/u aan kwamen rijden. |:(
Ja maar ik heb 2 weken zo'n auto gehad en rij dagelijks 100 tot 150KM.

Geen problemen mee gehad. Zou het zo als dagelijks vervoer kunnen inzetten. Precies met dat vermogen en geen turbo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JohanKupers
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:14:
[...]

Ja maar ik heb 2 weken zo'n auto gehad en rij dagelijks 100 tot 150KM.

Geen problemen mee gehad. Zou het zo als dagelijks vervoer kunnen inzetten. Precies met dat vermogen en geen turbo.
Aha ik zie het al, ik ben in de war met de 60 PK variant van de Fiesta, die is wel echt een gevaar op de weg buiten de bebouwde kom.

• kaos-
JohanKupers schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Aha ik zie het al, ik ben in de war met de 60 PK variant van de Fiesta, die is wel echt een gevaar op de weg buiten de bebouwde kom.
Rij al dik 6 jaar met een 60pk versie, niet snel, maar het kan allemaal best.
Het is waar dat hij te kort komt, maar zoals eerder gezegd, kwestie van anticiperen.
Invoegen op de snelweg doe ik ook gewoon met 120/130 km/h.

Soundcloud

• JohanKupers
  • Niet online
Als men lekker meerijd met het overige verkeer is er geen probleem, Helaas zijn er ook genoeg zondagsrijders die dat niet kunnen. -O-

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:09

vhal

ಠ_ಠ

@JohanKupers

Ik heb een aantal jaren gereden in de 82PK variant, je moet dat ding gewoon in de toeren jagen en niet als een turbo-motor rijden. Het is m.i. onzin om snelwegen te vermijden 8)7

De 60PK variant kan je tegenwoordig 'unlocken' want het is in beginsel dezelfde motor als de 82PK maar dan softwarematig geknepen. Maar anticiperen lost al een hoop op.

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Lord Thunder
[...]
Op de snelweg gaat iedereen altijd aan de kant voor mij, maar nu snap ik waarom: die van mij heeft geen turbo! O-)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:18

JB

Cédric roelt!

JohanKupers schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:00:
Als men lekker meerijd met het overige verkeer is er geen probleem, Helaas zijn er ook genoeg zondagsrijders die dat niet kunnen. -O-
Heeft weinig te maken met zondagsrijders. De gemiddelde tosti op de weg (spits) voegt bij de eerste blokmarkering in op de snelweg en het liefste meteen naar de linkerbaan kamikaze-style wat "ik ben de enige die belangrijk is". Gebruik die hele invoegstrook eens...! Heden ten dage is er 0 gun factor op de Nederlandse wegen, alleen maar "ik, ik, ik, ik, gsm", waardoor deze tosti's oa ook zo in (gaan) voegen.

JB wijzigde deze reactie 08-02-2019 14:25 (21%)

Mijn boefje is liev!

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:59
Vooral gsm ja.. bah

Intel 4670k @4.2ghz / 16GB / Gigabyte RX580 4GB

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-02 17:17
[...]

Ik heb de sloomste van de huidige generatie: 52 kW (71 pk). Ja je moet flink in de toeren en op wegen met groot snelheidsverschil (A4 bijvoorbeeld) rekening mee houden, maar het is prima te doen om goed mee te komen met het verkeer. Hij rijd vlotter dan mijn oudere Focus (zelfde gewicht, 1,4 liter 75 pk). Uiteraard is het met een 100pk en hoger + turbo een stuk simpeler, maar gevaarlijk? Nee dat denk ik niet.

What's in the case?

• GAIAjohan
  • Laatst online: 19:50
JohanKupers schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Wat een onzin. Alles ligt aan hoe je het vermogen en koppel gebruikt.
Heb vaak genoeg in een Corsa 1.0 met 58pk moeten rijden, het is gewoon toeren maken.
Heb een 106 diesel gehad, 57pk.
En laten we de oude vag 1.9d niet vergeten..

Als je daar niet mee om kan gaan, moet je inderdaad gewoon je rijbewijs inleveren..

Turboloos moet je gewoon toeren maken, en last juist dat compleet ontraden en niet geleerd worden bij rijlessen

GAIAjohan wijzigde deze reactie 09-02-2019 10:17 (8%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:37

PcDealer

HP ftw \o/

@JohanKupers hank Ik heb in de autoverhuur met vele, vele wagens gereden. Een Punto Twinair bijvoorbeeld. Daar heb ik een rit Eindhoven-Nijmegen mee gedaan. Ik wist pas dat het een tweecilinder was toen ik het kenteken opzocht.

Jij zegt dat je minimaal 125 kW moet hebben om op de snelweg te kunnen rijden of zo? Dat heb ik momenteel privé. Voor het werk rijd ik een VW Transporter of Crafter bakwagen die begrensd is op 108 km/u (GPS). Daar kan ik prima mee op de snelweg invoegen.

PcDealer wijzigde deze reactie 09-02-2019 10:31 (17%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• GAIAjohan
PcDealer schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:30:
@JohanKupers hank Ik heb in de autoverhuur met vele, vele wagens gereden. Een Punto Twinair bijvoorbeeld. Daar heb ik een rit Eindhoven-Nijmegen mee gedaan. Ik wist pas dat het een tweecilinder was toen ik het kenteken opzocht.

Jij zegt dat je minimaal 125 kW moet hebben om op de snelweg te kunnen rijden of zo? Dat heb ik momenteel privé. Voor het werk rijd ik een VW Transporter of Crafter bakwagen die begrensd is op 108 km/u (GPS). Daar kan ik prima mee op de snelweg invoegen.
Maar de Punto twinair is toch altijd de turbo variant van 80/85 pk?
In de 500 en Panda is ook een turboloze van 60/65.

Ik denk gewoon dat heel veel mensen niet meer met N/A om kunnen gaan omdat de rijschool vrijwel altijd een diesel heeft, waar je móet opschakelen bij 2500rpm vanwege het nieuwe rijden. Terwijl je een N/A benzine gewoon naar 6000rpm doortrekt als het sneller moet

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:37

PcDealer

HP ftw \o/

GAIAjohan schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Maar de Punto twinair is toch altijd de turbo variant van 80/85 pk?
Je hebt denk ik gelijk (qua Twinair 100). Maar de turbo komt er pas in boven de 2500 geloof ik terwijl ik al schakel.
In de 500 en Panda is ook een turboloze van 60/65.
Panda :r Altijd gas bijgeven anders afslaan.
Ik denk gewoon dat heel veel mensen niet meer met N/A om kunnen gaan omdat de rijschool vrijwel altijd een diesel heeft, waar je móet opschakelen bij 2500rpm vanwege het nieuwe rijden. Terwijl je een N/A benzine gewoon naar 6000rpm doortrekt als het sneller moet
Ik heb geleerd vol door te trekken om goed te kunnen invoegen zowel in benzine als diesel.

LinkedIn WoT Cash Converter

• GAIAjohan
PcDealer schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:14:
[...]
Je hebt denk ik gelijk (qua Twinair 100). Maar de turbo komt er pas in boven de 2500 geloof ik terwijl ik al schakel.

[...]
Panda :r Altijd gas bijgeven anders afslaan.

[...]

Ik heb geleerd vol door te trekken om goed te kunnen invoegen zowel in benzine als diesel.
De Yp van de vrouw heeft de twinair 85. Die heeft het maximum koppel op 1900rpm. (Al vind ik hem dan nog niet lekker draaien)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:04
Inmiddels iets meer dan een maand verder en >5000km in de Mondeo afgelegd. Wat een comfort en luxe! Na een lange rit stappen we een stuk frisser uit dan bij de Volvo V40. Dat komt door de rust in de cabine en door de automaat. Heerlijke reiswagen met meer dan voldoende power (187pk)! :)

De zomerbanden zijn na een week ook verwisseld voor een setje winterbanden. Leasemaatschappij had preferred suppliers (Dunlop, Michelin, Goodyear of Pirelli). We wilden Dunlop Winter Sport 5, dus die besteld en afspraak ingepland voor wisselen. Komen we daar, hebben ze die banden niet. Toen maar gekozen voor Goodyear Ultragrip Performance Gen.1
De Dunlops kwamen nog net wat beter uit de tests, maar deze zijn ook meer dan prima! Bandenmaat is 235/45 R18

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Komende week worden de logo's op de zijkant verwijderd. Dan is hij helemaal af! :*)

Ik heb de update van SYNC 3 navigatiekaarten van F7 naar F8 gedaan. Iemand een idee wat de nieuwe wegen zijn?

LuPo wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:35 (6%)

• Ewivis
LuPo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 07:46:
Inmiddels iets meer dan een maand verder en >5000km in de Mondeo afgelegd. Wat een comfort en luxe! Na een lange rit stappen we een stuk frisser uit dan bij de Volvo V40. Dat komt door de rust in de cabine en door de automaat. Heerlijke reiswagen met meer dan voldoende power (187pk)! :)

De zomerbanden zijn na een week ook verwisseld voor een setje winterbanden. Leasemaatschappij had preferred suppliers (Dunlop, Michelin, Goodyear of Pirelli). We wilden Dunlop Winter Sport 5, dus die besteld en afspraak ingepland voor wisselen. Komen we daar, hebben ze die banden niet. Toen maar gekozen voor Goodyear Ultragrip Performance Gen.1
De Dunlops kwamen nog net wat beter uit de tests, maar deze zijn ook meer dan prima! Bandenmaat is 235/45 R18

[Afbeelding]

Komende week worden de logo's op de zijkant verwijderd. Dan is hij helemaal af! :*)

Ik heb de update van Sync 3 navigatiekaarten van F7 naar F8 gedaan. Iemand een idee wat de nieuwe wegen zijn?
Even verlagen nog ;)

• kaos-
vhal schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:19:
@JohanKupers
De 60PK variant kan je tegenwoordig 'unlocken' want het is in beginsel dezelfde motor als de 82PK maar dan softwarematig geknepen.
Kan je dit zelf of moet je dit laten doen? Ik heb hier wel oren naar :)

Soundcloud

• Lord Thunder

Nice dat dat kan, vindt de leasemaatschappij dat goed? Mijn 5.0 badges hebben pinnen. :/
Dat mag vast niet van z'n leasemaatschappij.

• Ewivis
kaos- schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:19:
[...]

Ik ken wel iemand die dit mogelijk tegen een vergoeding wil doen. PM maar even als je interesse hebt, dan ga ik proberen het te regelen.

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord Thunder schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:28:
[...]

Nice dat dat kan, vindt de leasemaatschappij dat goed? Mijn 5.0 badges hebben pinnen. :/

[...]

Zal de LM wat boeien, ze zien/kennen verschil toch niet. Ik laat altijd bij afleveren de batches verwijderen.

Verlagen lijkt me achteraf zelf (laten) doen niet zo handig met leasehok. Kun je beter offerte opvragen om het mee te nemen in de leaseprijs en alsnog te laten doen :) Scheelt ook bijtelling :+

Verlagen is wel mooier :P O-)

Members only:

JB wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:42 (12%)

Mijn boefje is liev!

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:19:
[...]

Het is niet echt unlocken maar eerder andere software op de ecu flashen.

wat niet past, wordt gelast!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inmiddels iets meer dan een maand verder en >5000km in de Mondeo afgelegd.
Mooie bak maar brr wat een kilometers :X

Ik wilde een benzine maar moest van de baas een diesel. Heb er nu in een maand of 10 net aan 23.000km op staan :+ Vind dat al teveel km’s :p

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:34

Vorige week vrijdag ging mijn Fiesta ST (MK7.5) voor de 1.6 ecoboost terugroepactie weg, en kreeg de bovenstaande wagen mee als vervanging. Om 17:00 waren ze nog niet klaar, dus mocht de wagen een weekendje houden. :)

Betrof de MK8 100pk ecoboost. Leuk om eens mee te rijden. Interieur is echt een stap voorwaarts, betere materialen, beter infotainment met oa. CarPlay, en veel luxere algemene uitstraling, Echt een klasse hoger voor je gevoel.

Adaptieve CC is een leuke gadget, en werkt best goed. Alleen met uitvoegen even opletten, want heb een paar keer gehad dat je naar rechts stuurt en de wagen gaat versnellen. Je gaat er wel een stuk rustiger door rijden.

Wel vielen me de volgende dingen op:
- Kofferklep gaat heel zwaar, gaat bijvoorbeeld niet uit zichzelf open.
- Geluid van de audio erg goed (had geen B&O, wel veel speakers)
- Auto geeft zelf gas bij aangrijpen koppeling. Best irritant, maar zal ook kwestie van wennen zijn.
- Bak schakelt erg lekker, beter dan de 6-bak in mijn ST.
- Onderin gaf de 3 cilinder wel wat trillingen. Pakt ook wat minder makkelijk op bij lage toeren.
- Stuurt erg strak, wel iets meer overhang dan mijn ST maar gaat goed door de bochten.

Alleen 100pk is echt te weinig als je 215pk gewend bent. Maar dat uiteraard een luxe probleem.

Binnenkort maar eens sturen met de nieuwe ST. :)

No Shame, only Fame!

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timmert schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:11:
[...]

Dit verhaal kent inmiddels ook een ontknoping. De vrouw heeft ingezien dat de Kuga toch echt te krap was en na een stuiptrekking richting een Kodiaq hebben we uiteindelijk toch de 2017 S-Max gekocht.
En 15.000km later heeft het blok (1.5 ecoboost) de geest gegeven, slechts 41.000km jong was 'ie.

Vorige week zaterdag reed ik op de snelweg met een normaal tempo (130 oid), ineens vermogensverlies. Afrit genomen, motor liep op 3 cilinders. Wegenwacht (en ikzelf ook) vermoedde een kapotte bobine, maar dat bleek het niet te zijn. Afgesleept naar de dealer, 2 dagen later telefoon > heel nieuw blok onder garantie. Oorzaak onbekend want de cilinderkop hoeven ze er van Ford NL niet af te halen.

Raar verhaal, maar wel blij dat dit nog onder garantie viel!

• S0epkip
  • Nu online
Holy crap. Ben benieuwd wat ze hadden gedaan als het net buiten de garantie was gebeurd... 50% coulance ofzo :/

2430Wp ZW

• OmeJoyo
Timmert schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:40:
[...]

En 15.000km later heeft het blok (1.5 ecoboost) de geest gegeven, slechts 41.000km jong was 'ie.

Vorige week zaterdag reed ik op de snelweg met een normaal tempo (130 oid), ineens vermogensverlies. Afrit genomen, motor liep op 3 cilinders. Wegenwacht (en ikzelf ook) vermoedde een kapotte bobine, maar dat bleek het niet te zijn. Afgesleept naar de dealer, 2 dagen later telefoon > heel nieuw blok onder garantie. Oorzaak onbekend want de cilinderkop hoeven ze er van Ford NL niet af te halen.

Raar verhaal, maar wel blij dat dit nog onder garantie viel!
Wellicht dat die liever een 3 cilinder had geweest net als zijn nieuwere broertjes :+

http://www.rijtesten.nl/t...15-ecoboost-182-st-line/4

Defecte Injector wellicht? Dit komt tegenwoordig vaker voor, niet enkel bij Ford.

https://driving-dutchman....-benzinemotor-soep-loopt/

OmeJoyo wijzigde deze reactie 12-02-2019 07:32 (8%)

• LuPo
Lord Thunder schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:28:
[...]

[...]

Deze badges zitten geplakt, anders mocht het niet eraf inderdaad :)

Verlagen is wel mooier, maar gaan we niet doen. Ik heb nu al dat je op moet passen bij drempels ivm de lange wielbasis en beschadigen van de onderkant.
JB schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:07:
[...]

Zal de LM wat boeien, ze zien/kennen verschil toch niet. Ik laat altijd bij afleveren de batches verwijderen.

Verlagen lijkt me achteraf zelf (laten) doen niet zo handig met leasehok. Kun je beter offerte opvragen om het mee te nemen in de leaseprijs en alsnog te laten doen :) Scheelt ook bijtelling :+

Verlagen is wel mooier :P O-)

Members only:
Ziet er vet uit JB!

• JB

JB

Cédric roelt!

LuPo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:43:
[...]

Deze badges zitten geplakt, anders mocht het niet eraf inderdaad :)

Verlagen is wel mooier, maar gaan we niet doen. Ik heb nu al dat je op moet passen bij drempels ivm de lange wielbasis en beschadigen van de onderkant.

[...]

Ziet er vet uit JB!
Het blijft zo'n fijne auto hé! Nog nooit zo'n stille wagen meegemaakt, het is zo lekker cruisen :) Elke dag weer een glimlach op je gezicht O+ En het uitgeruster uitstappen herken ik helemaal, je rijd veel meer ontspannen.

JB wijzigde deze reactie 12-02-2019 08:30 (11%)

Mijn boefje is liev!

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-02 15:48
Hoe krijgen jullie het snelst een beslagen voorruit weer vrij zichtbaar voor gebruik?

In mijn focus wagon (2011) probeer ik altijd van alles.

Vol blazen er op, kachel aan op max warmte en dan af en toe de airco er bij aan.

Dan na 5 a 10 minuten eindelijk kan ik wat zien.

Het airco/ventilatie systeem heeft verleden jaar nog zijn jaarlijkse onderhoud gehad, dat zou goed moeten zijn.

Volgens mij doe ik wat verkeerd :/

• S0epkip
  • Nu online
Voorruit-verwarming aan in de Galaxy :P

Maar zoiezo mét airco. Ook in de winter.
Rij je wel lange stukken? Zorg ervoor dat je auto minder vochtig is, misschien lekt er ergens een rubber.... Zijn je vloermatten droog?

S0epkip wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:28 (54%)

2430Wp ZW

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

toro schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:24:
Hoe krijgen jullie het snelst een beslagen voorruit weer vrij zichtbaar voor gebruik?

Vol blazen er op, kachel aan op max warmte en dan af en toe de airco er bij aan.

Het airco/ventilatie systeem heeft verleden jaar nog zijn jaarlijkse onderhoud gehad, dat zou goed moeten zijn.

Altijd de airco aan dat als eerste, daarnaast ervoor zorgen dat er geen vocht in de auto komt die er niet hoort. Lees controleer op zijn minst alle rubbers of andere plekken op vocht.

Of andere leuke waar ik soms tegen kom. Heb je nat haar als jij in je auto stapt? :+

• OmeJoyo
S0epkip schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:27:
Voorruit-verwarming aan in de Galaxy :P

Maar zoiezo mét airco. Ook in de winter.
Onder de +/- 4 graden gaat je airco niets doen, hij loopt dan niet mee om bevriezen te voorkomen. Sommige auto's schijnen dit op te vangen als de binnenluchtcirculatie ingeschakeld is ik kan me ook voorstellen dat de warme lucht over de airco wordt geblazen hij nog zou kunnen werken al is het niet zo efficiënt om dit te doen natuurlijk.

http://www.fordservicecon...bled=False&userMarket=NLD

N.B.: De airconditioning werkt alleen wanneer de temperatuur hoger is dan 4°C.
toro schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:24:

Met het speciale knopje daarvoor, maar bij mij helpt dan ook de voorruitverwarming. Maar er zijn eigenlijk maar 3 redenen te bedenken als alles verder goed werkt

* Je auto is vochtig (om het even waardoor)
* Je voorruit is vies, dit wordt vaak onderschat en/of vergeten maar minimaal om de maand schoonmaken voorkomt meestal het beslaan überhaupt. Ik doe zelf eerst een droge doek, daarna isoprophyl goed poetsen, daarna glassex goed poetsen, dan de nog schone kant van de droge doek.
* Je interieurfilter is vochtig omdat ie oud of goedkope kwaliteit is. Of er lekt iets daar naarbinnen.

OmeJoyo wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:56 (28%)

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-02 15:48
Zojuist even de voorruit aan de binnenkant schoongemaakt met glassex en flink wezen poetsen.

Dat was al even geleden dat dat gebeurd was :+

Alle bedankt even voor de antwoorden!

• Carel
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13-02 05:39
Ooit begonnen met een Focus99 2.0b@+ -145, door naar de Focus 1.6b@100, tussendoor een Leon en daarna een Mondeo08 2.0b Station. Vervolgens een enorme foute met een 308 en nu terug naar een Mondeo16 1.5d@150 HB. Aan de focus 99 denk ik ook vaak terug, heerlijk koppel in de tijd dat de low rpm turbo benz er nog niet echt waren. Ook het bochtenwerk was een echte ervaring

Nieuwe mondeo rijdt heerlijk en ziet er gelikt uit. Een wielbasis van 285 blijft wennen. Enige nadeel blijft achteruit rijden, ik zie bij schermer of meer geen snars via die dimmende spiegel en vervolgens dat geblindeerde HB raam. Helaas geen camera, dat zou ik eigenijk wel willen. Zijn er mensen die ervaring hebben met afterplacement camera's en in hoeverre bekabeling en compatbiliteit systeem een isssue waren?

• LuPo
@Carel ik kan beamen dat de camera veel toevoegt. :P

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:09
Marcusso schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:29:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vorige week vrijdag ging mijn Fiesta ST (MK7.5) voor de 1.6 ecoboost terugroepactie weg, en kreeg de bovenstaande wagen mee als vervanging. Om 17:00 waren ze nog niet klaar, dus mocht de wagen een weekendje houden. :)

Betrof de MK8 100pk ecoboost. Leuk om eens mee te rijden. Interieur is echt een stap voorwaarts, betere materialen, beter infotainment met oa. CarPlay, en veel luxere algemene uitstraling, Echt een klasse hoger voor je gevoel.

Adaptieve CC is een leuke gadget, en werkt best goed. Alleen met uitvoegen even opletten, want heb een paar keer gehad dat je naar rechts stuurt en de wagen gaat versnellen. Je gaat er wel een stuk rustiger door rijden.

Wel vielen me de volgende dingen op:
- Kofferklep gaat heel zwaar, gaat bijvoorbeeld niet uit zichzelf open.
- Geluid van de audio erg goed (had geen B&O, wel veel speakers)
- Auto geeft zelf gas bij aangrijpen koppeling. Best irritant, maar zal ook kwestie van wennen zijn.
- Bak schakelt erg lekker, beter dan de 6-bak in mijn ST.
- Onderin gaf de 3 cilinder wel wat trillingen. Pakt ook wat minder makkelijk op bij lage toeren.
- Stuurt erg strak, wel iets meer overhang dan mijn ST maar gaat goed door de bochten.

Alleen 100pk is echt te weinig als je 215pk gewend bent. Maar dat uiteraard een luxe probleem.

Binnenkort maar eens sturen met de nieuwe ST. :)
Even een paar vraagjes:

-Van welk jaar is jou ST, 2013?
-Heb je een Mountune chippie?

Niet dat ik je niet geloof maar ik kan me haast niet voorstellen dat er een versnellingsbak is die beter schakelt dan die van een ST.

XboxLive: Dave 130R

• bukkum
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:24
Sinds enkele weken in het bezit van een C-max 1.0 ecoboost 125pk uit 2013. Daar waar ik eerst erg enthousiast was baal ik nu wel. Nu met de koude ochtenden kraakt mijn interieur echt aan alle kanten. Zodra de auto warm is is het zga weg. Dit doet echt afbreuk aan het "luxe" gevoel. Moet ik hier mee leren leven of zijn er hier mensen met tips om het interieur redelijk kraakvrij te krijgen? Ook het dichtgooien van de voordeuren heeft een rammelend geluid. Komt niet echt degelijk over zo.

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:59

djidee

Mr. Slungel

Mondeo (2016) is ook wat krakerig als ie koud is... Dat had mijn V40 niet nee... Stoort me dat, ach, hij is vlot zat warm en de lente komt er alweer aan

"Mekker, blaat"

• larshack
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:53

larshack

Zonder melk en suiker

Ik heb een Fiesta ST-line 2018 (augustus) en probeer via de website van Ford te controleren of er kaartupdates zijn, maar krijg de melding "Probeer het later opnieuw.". Iemand bekend hiermee?

Iets 3D geprint nodig? CLOUD3D - Lekker shinen: 6000 Wp op het zuiden en geen aardgas.

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:34
Earzz schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:11:
[...]

Even een paar vraagjes:

-Van welk jaar is jou ST, 2013?
-Heb je een Mountune chippie?

Niet dat ik je niet geloof maar ik kan me haast niet voorstellen dat er een versnellingsbak is die beter schakelt dan die van een ST.
Yes 2013. Nee chip via Autosport Mebu, stage 1. Na de terugroepactie terug laten plaatsen, lijkt zelfs wat krachtiger en soepeler dan eerst. Zal eens kijken of ik een keer een 0-100 run kan doen. :)

Daarnaast ook stage 1 intercooler (Rsport Pumaspeed), ITG intake, GFB Diverter Valve, Milltek Cat-back (non-res) en betere remmerij (EBC yellow, MTEC discs en stalen leidingen)

Ja de bak van de ST schakelt top. Maar die van de nieuwe Fiesta (6-bak ook) voelde zwaarder aan, met een goed gevoel. Die van de ST is wat lichter, maar nog steeds prima hoor! :)

Marcusso wijzigde deze reactie 14-02-2019 23:21 (24%)

No Shame, only Fame!

• JohanKupers
  • Niet online
larshack schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:53:
Ik heb een Fiesta ST-line 2018 (augustus) en probeer via de website van Ford te controleren of er kaartupdates zijn, maar krijg de melding "Probeer het later opnieuw.". Iemand bekend hiermee?
Komt vaker voor, server is af en toe onbereikbaar. Gewoon op een later tijdstip weer proberen. Er zou als het goed is een update naar de F8 kaarten moeten staan van 25 GB, die heb ik vorige week ook geïnstalleerd.
Zo'n driedeurs blijft er toch sportiever uit te zien dan een vijfdeurs. Snap Ford nog steeds niet dat ze geen driedeurs meer leveren in Nederland. -O-

JohanKupers wijzigde deze reactie 15-02-2019 07:40 (33%)

• 3clectic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:04
Ongeveer 18.000 km op de teller, en de nieuwe Focus begint toch op sommige vlakken kuren te vertonen. Sterker nog, de auto staat momenteel bij de dealer voor:

- Linkervoorraam piept en kraakt bij nat weer als het raam open en dicht gaat en blijft hierbij soms hangen;
- Vreemde vibratie achter het dashboard bij koude start. Deze wordt minder bij warme motor maar is weer merkbaar bij het accelereren. Waarschijnlijk hetzelfde euvel als iemand hier al eerder opmerkte;
- Inhouden van de motor, accelereren met minimale horten en stoten. Voornamelijk in de sportstand is het merkbaar dat bij volgas de auto inhoudt;
- De motor maakt merkbaar meer geluid ten opzichte van toen we de auto net hadden. Dit viel extra op toen ik bij mijn broertje instapte met dezelfde wagen toen we wegreden bij dealer.

Ik ben dus benieuwd wat er uit gaan komen. Iemand anders met een 1.0 125 PK die tegen een van bovenstaande punten aanloopt?

• larshack
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:53

larshack

Zonder melk en suiker

JohanKupers schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:37:
Komt vaker voor, server is af en toe onbereikbaar. Gewoon op een later tijdstip weer proberen. Er zou als het goed is een update naar de F8 kaarten moeten staan van 25 GB, die heb ik vorige week ook geïnstalleerd.
Hmm, probeer het nu al letterlijk een week en dan meerdere keren per dag.

larshack wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:44 (3%)

Iets 3D geprint nodig? CLOUD3D - Lekker shinen: 6000 Wp op het zuiden en geen aardgas.

• LuPo
Poe wat vervelend @3clectic! Sterkte met de afhandeling iig. Ik heb geen ervaring met de (nieuwe) Focus.

Het is vrijdag, dus tijd voor een paar foto's. :) Vanmiddag gaan de hybrid logo's op de zijkanten er nog af.

Members only:

• 3clectic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:04
Ik heb de Focus net terug van de dealer en het trillen achter het dashboard en in het algemeen ligt dus aan een of twee klemmetjes die vanuit de fabriek niet zijn geplaatst. Volgens de dealer is dat gewoonweg gemist vanuit productie en worden alle nieuwe wagens nu standaard met die klemmetjes geleverd. In mijn geval zijn ze besteld en kan aanstaande dinsdag langs om ze alsnog te laten plaatsen. Ik was ook niet de eerste die hier mee terug is gekomen.

Mocht je dus een nieuwe Focus hebben en je hoort en voelt trillingen die niet normaal lijken, ga dan even langs de dealer.

• darkkingll
  • Laatst online: 18:55
Ik zal er op letten, want: komende vrijdag wordt "mijn" Focus eindelijk geleverd *O* *O*
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True