Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 74 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 21:41
(jarig!)
kaos- schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:20:
[...]

[Afbeelding]

Dit zijn mijn opgegeven waardes. Verschilt toch van de ST (logisch).
Maar hierdoor ga ik alleen maar meer twijfelen wat nu het beste is.

Ik zou zelf 2.4 voor en 2.2 achter zeggen, maar dat komt meer omdat ik een iets hardere band prettig vind rijden. Of het goed/slecht is voor de band, geen idee. :F
Ik denk dat dat prima moet zijn, ik zal je er verder maar niet te druk over maken.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
calsonic schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:23:
[...]

Ik heb hetzelfde blok in mijn Focus zitten met bijna 400pk en 580Nm dus er kan nog veel meer uitgehaald worden als die 280pk waar deze ST mee verkocht gaat worden ;)
Btw. Volgend jaar de RS (hybride) met 400+pk >:) kan niet wachten :)
Tot je koppakkingen gaan lekken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Lord Thunder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:20:
[...]

:O achterhaalde informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
Stock, ja.
Maar je kan niet ongelimiteerd de boost opvoeren en verwachten dat je blok het gaat houden.
Om nog maar te zwijgen van het 'super charged v8'-niveau benzine verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
(jarig!)
Lord Thunder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:20:
[...]

Het is een 4 cylinder in lijn, zo ver ik weet hebben die maar 1 koppakking O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Lord Thunder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:50:
[...]

Stock, ja.
Maar je kan niet ongelimiteerd de boost opvoeren en verwachten dat je blok het gaat houden.
Om nog maar te zwijgen van het 'super charged v8'-niveau benzine verbruik.
Gaat inmiddels al 22.000km goed ;)
Custom tune door mensen die er verstand van hebben(mountune contacts in the UK) en niet gewoon doodleuk er een 'standaard' aangepaste map opknallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Thunder
Earzz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:12:
[...]
Het is een 4 cylinder in lijn, zo ver ik weet hebben die maar 1 koppakking O-)
Tsja, dat is waar.
calsonic schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:25:
[...]

Gaat inmiddels al 22.000km goed ;)
Custom tune door mensen die er verstand van hebben(mountune contacts in the UK) en niet gewoon doodleuk er een 'standaard' aangepaste map opknallen.
Er is niets mis met het 2.3 Liter blok.Ik heb een Mustang met de 2.3 Ecoboost gehad. In de Mustang scene zijn er turbo-swap mods die voorbij de 640pk gaan en het zijn echt drag monsters. Maar dat is niet iets waar je dagelijks mee zou willen rijden. Zeker niet met de benzine prijzen en het (file-) verkeer hier in Nederland.

PS: Het blijft ook het geluid van een grasmaaier :P

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Thunder op 26-02-2019 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Lord Thunder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:29:
[...]

Tsja, dat is waar.

[...]

Er is niets mis met het 2.3 Liter blok.Ik heb een Mustang met de 2.3 Ecoboost gehad. In de Mustang scene zijn er turbo-swap mods die voorbij de 640pk gaan en het zijn echt drag monsters. Maar dat is niet iets waar je dagelijks mee zou willen rijden. Zeker niet met de benzine prijzen en het (file-) verkeer hier in Nederland.
Verbruik ligt zo'n beetje op 1:7-8 dus niets mis mee ;)
Ja bij 250-300kph loopt hij 1:2 but who cares >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
calsonic schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Verbruik ligt zo'n beetje op 1:7-8 dus niets mis mee ;)
Ja bij 250-300kph loopt hij 1:2 but who cares >:)
Mijn 5 liter(!) V8 is zuiniger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Lord Thunder schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Mijn 5 liter(!) V8 is zuiniger ;)
Met deze auto's maakt brandstof verbruik niet uit al loopt hij 5:1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 15:21
Voor 5:1 is de tank te klein 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:45
Ik krijg binnenkort een Fiesta Trend MK8 van de zaak en kan kiezen uit een variant met of zonder het Navigation Pack. Samen met dit Navigation Pack komen ook andere speakers zie ik in de configurator.
Kan iemand zijn of haar ervaringen met deze audio installatie delen en wat de meerwaarde is t.o.v. het basis audio systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Geluid is goed met het Navigation Pack. Waarom zou je voor zonder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

SteveWoz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:46:
Geluid is goed met het Navigation Pack. Waarom zou je voor zonder gaan?
Centen denk ik maar ik zou sowieso bij dit soort dingen als je er vaak in zit gaan voor goede infotainment in de auto. Dus met zoveel mogelijk meuk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:45
Centen maken niet zoveel uit, was alleen benieuwd naar de upgrade t.o.v. het basissysteem.
Het enige wat ik namelijk zie is dat het Navigation Pack 7 speakers heeft en de basic 6. Als die ene extra center speaker het enige verschil is, is het een vrij karige upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Het standaard geluid vond ik maar matig,Als ik zou kiezen zou ik dan sowieso voor het BenO systeem gaan, als dat in de Fiesta net zo goed klinkt als de focus dan is dat echt wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-07 11:43
Heeft het navigation pack ook geen grotere display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Ja, standaard heeft de trend een klein schermpje in het midden

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I318937152/640x0/ford-fiesta-1-1-trend-1-1-70pk-5drs-trend.jpg

Bij navigation pack krijg je dus groter scherm, betere speakers en apple carplay en navigatie. Mi zeker de upgrade waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ctnlV9WtWOZAzjagEbJTEWKx/full.jpg

Is in mijn titanium met de bo speakers. Die zijn zeker de meerprijs waard, maar niet verkrijgbaar op de trend volgens mij.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
(jarig!)
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Collins Performance?
Ik probeer een chip bij hun te bestellen ( https://collinsperformanc...iesta-st-180-cp1-package/ ) maar via de site is UK only.
Ik heb 1 keer een response gehad via de mail dat ik het kon doorgeven wat ik moest hebben maar daarna helamaal niets meer gehoord.
Denk dat ik maar een chippie ga bestellen bij een concurrent als het allemaal zo moeizaam gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-07 14:43
Ik heb gisteren de Focus langsgebracht bij de dealer voor het plaatsen van de klemmetjes voor de luchtslang. Ik heb daadwerkelijk gezien hoe alles op en neer gaat zonder de klemmetjes en snap nu ook waarom het geluid en de trillingen zo ernstig waren. Met de klemmetjes niks meer aan de hand. Vanmorgen met een koude start.. He-le-maal géén nare bijgeluidjes.

Ik snap nog steeds niet hoe dit door Ford gemist is.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3clectic
@Earzz Misschien is Bluefin ook een optie? https://www.mybluefin.co.uk/

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lord Thunder
Vandaag mijn pony bij de detailer opgehaald.

Gewrapped in Avery ColorFlow 'Roaring Thunder' (satin).
Chrome Black-out en gecoat met Modesta. 8)

Mustang GT 'Roaring Thunder'

[ Voor 0% gewijzigd door Lord Thunder op 28-02-2019 12:17 . Reden: Typo/Caps ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

3clectic schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:23:
Ik heb gisteren de Focus langsgebracht bij de dealer voor het plaatsen van de klemmetjes voor de luchtslang. Ik heb daadwerkelijk gezien hoe alles op en neer gaat zonder de klemmetjes en snap nu ook waarom het geluid en de trillingen zo ernstig waren. Met de klemmetjes niks meer aan de hand. Vanmorgen met een koude start.. He-le-maal géén nare bijgeluidjes.

Ach het kan altijd erger. Ken iemand met een mooie BMW met dikke V8 waarbij de dumpvales van de turbo verkeerd om gemonteerd waren :+

Dan heb je liever dat er een klemmetje ontbreekt :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:25

Aganim

I have a cunning plan..

3clectic schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:23:

Goed om te horen, inmiddels ook een afspraak gemaakt (14 maart pas, de keuze is dat + een dag thuiswerken, òf een collega te vragen 's ochtends en 's middags 30 minuten om te rijden om me op te pikken bij een dealer enigzins in de buurt van de zaak. De dealer om de hoek bij kantoor blijkt sinds begin van het jaar geen onderhoud meer te doen. :X ).

Eens kijken of ze de boel ook trillingsvrij kunnen krijgen, hopelijk is het zo simpel als een paar klemmetjes plaatsen.

• Earzz
(jarig!)
Uiteindelijk is het toch gelukt via facebook maar bluefin had geen optie geweest voor mij, ik had al contact gehad met Peron maar die waren toch een stukje duurder zelfs met de gratis shipment die ze me hadden aangeboden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken d:)b
Nu even afwachten wanneer hun de betaling binnen hebben en het versturen.
Lord Thunder schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:14:
Vandaag mijn pony bij de detailer opgehaald.

Gewrapped in Avery ColorFlow 'Roaring Thunder' (satin).
Chrome Black-out en gecoat met Modesta. 8)

[Afbeelding: Mustang GT 'Roaring Thunder']
Al is matte folie niet helemaal mijn ding heb je wel een heel gave bak, petje er voor af _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Earzz op 28-02-2019 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Earzz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:36:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Collins Performance?
Ik probeer een chip bij hun te bestellen ( https://collinsperformanc...iesta-st-180-cp1-package/ ) maar via de site is UK only.
Ik heb 1 keer een response gehad via de mail dat ik het kon doorgeven wat ik moest hebben maar daarna helamaal niets meer gehoord.
Denk dat ik maar een chippie ga bestellen bij een concurrent als het allemaal zo moeizaam gaat.
Een chip bestellen :?
Een auto goed laten tunen doe je door de tuner custom software specifiek voor jouw auto te laten schrijven.
Oftwel de software wordt van je auto afgehaald, herschreven en weer terug geladen.
Ik heb mijn huidige RS bij 'Tuningsservice Huizen' in Huizen laten tunen.
https://www.tuningservice.nl/
Een auto echt goed laten tunen is een vak apart en zou ik zeker niet door de eerste de beste laten doen ;)

• Earzz
(jarig!)
calsonic schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:32:
[...]

Een chip bestellen :?
Een auto goed laten tunen doe je door de tuner custom software specifiek voor jouw auto te laten schrijven.
Oftwel de software wordt van je auto afgehaald, herschreven en weer terug geladen.
Ik heb mijn huidige RS bij 'Tuningsservice Huizen' in Huizen laten tunen.
https://www.tuningservice.nl/
Een auto echt goed laten tunen is een vak apart en zou ik zeker niet door de eerste de beste laten doen ;)
Revo, Peron en Collins zijn grote Ford tuners in de UK en die bieden allemaal betrouwbare packages aan.
Bij Collins en Peron kan je met hun geleverde flash tool de software van je auto halen en opsturen, de gemodificeerde software kan je zelf terug flashen.
Tuurlijk is op maat geschreven software beter maar voor de meeste mensen is dit zonder verdere aanpassingen aan hun auto toch niet merkbaar.
Heeft jou RS bij Tuningsservice Huizen tijdens het herprogrammeren verschillende dyno runs gemaakt?

• calsonic
  • Niet online
Earzz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Revo, Peron en Collins zijn grote Ford tuners in de UK en die bieden allemaal betrouwbare packages aan.
Bij Collins en Peron kan je met hun geleverde flash tool de software van je auto halen en opsturen, de gemodificeerde software kan je zelf terug flashen.
Tuurlijk is op maat geschreven software beter maar voor de meeste mensen is dit zonder verdere aanpassingen aan hun auto toch niet merkbaar.
Heeft jou RS bij Tuningsservice Huizen tijdens het herprogrammeren verschillende dyno runs gemaakt?
Ik gebruik de Powergate3+
https://www.alientech-tools.com/en/powergate3/
om de software van mijn auto af te halen(tijdens een kleine/grote beurt wordt de getunede software overschreven naar de laatste software van in dit geval Ford) en stuur deze naar de Tuner.
Ik krijg daarna deze bewerkt terug en laadt hem in de auto - is voor mij in letterlijk 5 minuten gebeurt.
Btw. Mijn tuner heeft een zeer korte lijn met de jongens in the UK ;)

• Earzz
(jarig!)
calsonic schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:35:
[...]

Ik gebruik de Powergate3+
https://www.alientech-tools.com/en/powergate3/
om de software van mijn auto af te halen(tijdens een kleine/grote beurt wordt de getunede software overschreven naar de laatste software van in dit geval Ford) en stuur deze naar de Tuner.
Ik krijg daarna deze bewerkt terug en laadt hem in de auto - is voor mij in letterlijk 5 minuten gebeurt.
Btw. Mijn tuner heeft een zeer korte lijn met de jongens in the UK ;)
Dus kort door de bocht, jouw RS heeft ook geen chip op maat.
De kans is ook nog eens heel groot dat de tune die jij hebt bij een van de 3 eerder door mij genoemde tuners vandaan komt.

Pumaspeed is trouwens ook nog een grote speler.

• calsonic
  • Niet online
Earzz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:47:
[...]

Dus kort door de bocht, jouw RS heeft ook geen chip op maat.
De kans is ook nog eens heel groot dat de tune die jij hebt bij een van de 3 eerder door mij genoemde tuners vandaan komt.

Pumaspeed is trouwens ook nog een grote speler.
Nee dat is incorrect hij heeft dus letterlijk wel een custom tune - goed lezen wat ik schreef ;)
Wil je meer informatie neem contact op met de jongens in Huizen die kunnen je van alle informatie voorzien die je wilt hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door calsonic op 28-02-2019 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earzz
(jarig!)
calsonic schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:49:
[...]

Nee dat is incorrect hij heeft dus letterlijk wel een custom tune - goed lezen wat ik schreef ;)
Dan is de .MOD file die ik straks opgestuurd krijg ook een custom tune, die werkt alleen op mijn Fiesta.
Ik denk dat je wel weet waar ik naartoe wil, een tune is pas echt custom als hij is aangepast aan de hand van data van dyno runs van je eigen auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Earzz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:59:
[...]

Dan is de .MOD file die ik straks opgestuurd krijg ook een custom tune, die werkt alleen op mijn Fiesta.
Ik denk dat je wel weet waar ik naartoe wil, een tune is pas echt custom als hij is aangepast aan de hand van data van dyno runs van je eigen auto.
Er zijn meer manieren om data te verzamelen als alleen via een dyno run dit kan namelijk ook tijdens een rit ;) (met jouw auto)
Maar nogmaals wil je meer info contact Huizen.

[ Voor 20% gewijzigd door calsonic op 28-02-2019 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Thunder
Al is matte folie niet helemaal mijn ding heb je wel een heel gave bak, petje er voor af _/-\o_
Bedankt. Ik was altijd al erg fan van de 'Mystic' kleur die ooit op de Mustang Cobra geleverd werd en dit is iets vergelijkbaars. (Het feit dat het ook nog "Roaring Thunder" heet, helpt ook :P) Mat komt het verkleurende effect beter over vind ik. Nu nog mijn zomer wielen en dan kan het showseizoen beginnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
Dacht dat alles opgelost was, heb ik sinds vandaag de melding ‘Noodoproepsysteem Storing Onderhoud zsm’ . De speakers voorin de auto doen het niet meer en de park assist maakt een ongelofelijk vaag piepgeluid nu. Morgen even met de dealer bellen dat ie alweer langs moet.

Kwam toevallig onderstaand topic tegen over de Focus mk4 waar ook anderen de melding opeens kregen:

https://www.focusclub.nl/...nderziektes.111550/page-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 17:58
Zekeringen al nagekeken?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

3clectic schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:37:
Dacht dat alles opgelost was, heb ik sinds vandaag de melding ‘Noodoproepsysteem Storing Onderhoud zsm’ . De speakers voorin de auto doen het niet meer en de park assist maakt een ongelofelijk vaag piepgeluid nu. Morgen even met de dealer bellen dat ie alweer langs moet.

Kwam toevallig onderstaand topic tegen over de Focus mk4 waar ook anderen de melding opeens kregen:

https://www.focusclub.nl/...nderziektes.111550/page-6
Wanneer de speakers het niet doen wordt de piep verplaatst naar een beeper in je Instrumentenpaneel. Dus dat is opzich logisch, maar verder vervelend natuurlijk.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:42
De vorige Focus was helaas al verkocht, dus weer op zoek naar de volgende!

Gisteren een proefrit gereden in deze Ford Focus. Heerlijke auto t.o.v. mijn huidige Fiesta. Het grappige was dat de verkoper toevallig ook de verkoper was van mijn huidige Fiesta. Die viel toen een dagje in. Erg toevallig. Maar een supertoffe kerel.

Er zit wel wat lakschade rondom de auto en de banden moeten nodig vervangen worden. Ook is de GPS denk ik stuk, want die heeft het tijdens de proefrit geen enkele keer juist gehad. :+

Maandag ga ik nog een proefrit maken in deze Hyundai (via die link is er geen foto. Echt een dooie site). Ik ben erg benieuwd daar naar. Als die beter rijdt dan de Ford, dan ga ik heel misschien wel van mijn Ford-geloof afstappen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is echt volkomen uitgesloten dat die Hyundai beter op de weg ligt dan een Focus :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Glashelder schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:56:
Het is echt volkomen uitgesloten dat die Hyundai beter op de weg ligt dan een Focus :p
:D

Maar qua specs vind ik hem wel erg interessant. Het is geen titanium. Wel achteruitrijcamera, trekhaak en veel minder km's. Per maand ook ~50 euro voordeliger

Ik zag hem ook nog hier staan in leesbaarder format

Ik kan uit de foto's alleen nu niet opmaken of hij nou ook voor parkeersensoren heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Sinds dit weekend de gelukkige eigenaar van een Ford Focus 2019. :)
Zit alleen een beetje te kijken of ik Sync 3 ga gebruiken, of Android Auto. Vind het gebruik van Android Auto i.c.m. met Spotify niet zo makkelijk, als je naar een andere playlist wilt gaan moet je dat eigenlijk al via je mobiel doen.

Met Sync heb ik dit nog niet geprobeerd. Wat gebruiken jullie voornamelijk en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Poulske schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:05:
Zit alleen een beetje te kijken of ik Sync 3 ga gebruiken, of Android Auto. Vind het gebruik van Android Auto i.c.m. met Spotify niet zo makkelijk, als je naar een andere playlist wilt gaan moet je dat eigenlijk al via je mobiel doen.

Met Sync heb ik dit nog niet geprobeerd. Wat gebruiken jullie voornamelijk en waarom?
Android Auto: Waze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Zo heftig is dat toch niet? En hoe lang zit jij in de auto dat je tijdens het rijden speellijsten moet wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
OmeJoyo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:47:
[...]

Zo heftig is dat toch niet? En hoe lang zit jij in de auto dat je tijdens het rijden speellijsten moet wisselen?
Ik heb meerdere afspeellijsten op basis van genre, en zo ook de discover weekly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Poulske schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:52:
[...]

Ik heb meerdere afspeellijsten op basis van genre, en zo ook de discover weekly.
Ja dat snap ik, heb er ook een paar 100, maar wisselen via Sync kost je een paar seconde en neem toch aan dat je niet meerdere keren per rit wisselt? Anders hebben de speellijsten weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Poulske, ik gebruik zelf Android Auto aangezien de navigatie via Waze aanzienlijk prettiger is. Ford heeft op de een of andere manier nogal eens bizarre routevoorstellen.

Wisselen van playlists heb ik niet zo'n probleem mee, iets anders opzetten doe ik via stemcommando's. ('Ok Google, play XXXXXXX')
Het is een personenauto, geen bestelbus of vrachtwagen. Kom op, een achteruitrijcamera kan dan toch zeker geen overweging zijn om voor een Hyundai te gaan? >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Aganim op 04-03-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik zou nochtans toch nooit meer zonder willen.... Die kont van mijn Fusion/Mondeo loopt veel te ver door achter mijn achterraam ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
Nee dat klopt, zo vaak wissel ik nog niet eens. Zal straks eens Waze proberen, heb de navigatie van de Ford zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je eenmaal Waze geprobeerd hebt dan ga je die ook nooit meer gebruiken. Heb de Sync3 navi in mijn Fiesta 1 keer gebruikt en wat een verschrikking :X De bediening alleen al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 19:41

Geniet ervan! Ik heb helaas net het bericht ontvangen dat de Focus zes weken vertraagd is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Android Auto is met de nieuwe UI voor muziekspelers fors vooruit gegaan als het gaat om ff een andere playlist te selecteren in spotify.... Grote tiles, zeker voor de meest gebruikte. En minder beperkingen bij het scrollen. Voicecommands kan ook, maar dan moet je ze wel logische namen geven...
Die met een rood streepje zijn nagenoeg onmogelijk via voicecontrol :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1GJSML3Jr9SzltNDnTeYvUtu/thumb.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ah! Ik mag over 2 weken m'n nieuwe tweedehands focus wagon 2016 (welke mark is dat? ) ophalen tegen inlevering van mijn fiesta:).

Heeft hier iemand goede ervaringen met bedrijven die zonwering, verduistering aanbrengen op de achterramen? (in noord-Holland)

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@dano_nl Startint, Vijfhuizen?

/edit: een goede folie doet meer dan een rolgordijntje... ;)

[ Voor 50% gewijzigd door MAX3400 op 04-03-2019 21:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Zoals eerder gemeld heb ik een Ford Fusion Hybrid (2017) die weer mee gaat naar Nederland. Aangezien ik dan ook af en toe een fiets mee wil nemen zit ik me nu af te vragen wat daarvoor de beste optie is.

De ene optie is een fietsendrager op de achterklep, maar daarvan heb ik altijd het gevoel dat die uiteindelijk toch de auto beschadigen en dat de kans dat er bij het er op zetten of tijdens het rijden iets beschadigt best groot is.

De andere optie is een trekhaak, maar aangezien deze hybrid geen aanhanger erachter mag hebben zou die dan puur bedoeld zijn om een fietsendrager op te zetten. Daarnaast is een trekhaak toch weer minder mooi op zo'n auto ;)

Dus ik vraag me nu af wat de beste optie is en of ik nog een optie over het hoofd zie.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
sander121 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:24:
[...]

Geniet ervan! Ik heb helaas net het bericht ontvangen dat de Focus zes weken vertraagd is..
Dat is balen, bij mij heeft het uiteindelijk tussen bestellen en levering 14 weken geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

redwing schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:17:
Zoals eerder gemeld heb ik een Ford Fusion Hybrid (2017) die weer mee gaat naar Nederland. Aangezien ik dan ook af en toe een fiets mee wil nemen zit ik me nu af te vragen wat daarvoor de beste optie is.

De ene optie is een fietsendrager op de achterklep, maar daarvan heb ik altijd het gevoel dat die uiteindelijk toch de auto beschadigen en dat de kans dat er bij het er op zetten of tijdens het rijden iets beschadigt best groot is.

De andere optie is een trekhaak, maar aangezien deze hybrid geen aanhanger erachter mag hebben zou die dan puur bedoeld zijn om een fietsendrager op te zetten. Daarnaast is een trekhaak toch weer minder mooi op zo'n auto ;)

Dus ik vraag me nu af wat de beste optie is en of ik nog een optie over het hoofd zie.
Ik heb een afneembare trekhaak, zelf eronder gezet trouwens, was denk 2 uur werk en de kosten vielen daardoor flink mee. Dan blijft je auto mooi want je krijgt geen schade en geen zichtbare trekhaak als je hem niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-07 16:46
Zijn er mensen hier die in de nieuwe 1.5 ecoboost met 182 pk rijden? Ben erg benieuwd naar het gemiddelde verbruik/ervaring :)

Zit te twijfelen over de 1.0 vs de 1.5, is het de meerprijs waard qua extra PK. Ik rijd vooral op de snelweg, dus als op de cruise op 140 het verbruik bij elkaar in de buurt ligt is de keuze snel gemaakt. Vooral op tot 120 vind ik de 1.0 meer dan prima eigenlijk, trekt er voldoende aan. Je moet wel flink roeren omdat hij onderin op koppel niet heel veel beweging heeft.

Misschien valt het verschil in verbruik wel mee omdat je de 1.5 juist wel meer op koppel kunt rijden.

[ Voor 77% gewijzigd door Franco10 op 05-03-2019 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Franco10 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:55:
Zijn er mensen hier die in de nieuwe 1.5 ecoboost met 182 pk rijden? Ben erg benieuwd naar het gemiddelde verbruik/ervaring :)

Zit te twijfelen over de 1.0 vs de 1.5, is het de meerprijs waard qua extra PK. Ik rijd vooral op de snelweg, dus als op de cruise op 140 het verbruik bij elkaar in de buurt ligt is de keuze snel gemaakt. Vooral op tot 120 vind ik de 1.0 meer dan prima eigenlijk, trekt er voldoende aan. Je moet wel flink roeren omdat hij onderin op koppel niet heel veel beweging heeft.

Misschien valt het verschil in verbruik wel mee omdat je de 1.5 juist wel meer op koppel kunt rijden.
Ik kan je alleen helpen met mijn ervaring op de 1.5 (160pk) in de Mondeo vs een 1.0 Ecoboost in een B-max.

Beide motoren zijn inderdaad erg prettig, echter is mijn ervaring dat er rond de 110 km/h een omslag punt zit. Daaronder was de 1.0 zuiniger, daarboven de 1.5. Echter had ik ook voorheen een 5-bak en nu een 6-bak dus dat maakt het vergelijken lastiger. Ook zit er natuurlijk zo'n 250 kilo verschil tussen die auto's :)

Overall reed ik met mijn B-max gemiddeld 1 op 13.5 en met mijn Mondeo 1 op 13.7 bij normaal gebruik. Ik heb bij beide veel betere resultaten gehad tot de 1 op 20 door heel rustig en beschaafd te rijden. Stadsritten waren in de B-max veel zuiniger en lange ritten in de Mondeo.

Hopelijk kan je er iets mee, je zou ook nog op Spritmonitor.de kunnen kijken:
https://www.spritmonitor....6&power_e=190&powerunit=2

De records staan uiteraard op de 1.0 maar de eerste 1.5 / 1.6 komen snel voorbij, hieronder nog een link naar enkel MK4 (en dus enkel 1.5 vs 1.0), maar die rijden er nog niet zo lang.

https://www.spritmonitor....xactmodel=mk4&powerunit=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Laatst online: 28-07 11:43
redwing schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:17:

In België kom je niet door de keuring als je een trekhaak hebt en je geen last mag slepen. Je voertuig is dan niet meer conform aan het attest afgeleverd door de constructeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
OmeJoyo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Ik kan je alleen helpen met mijn ervaring op de 1.5 (160pk) in de Mondeo vs een 1.0 Ecoboost in een B-max.

Beide motoren zijn inderdaad erg prettig, echter is mijn ervaring dat er rond de 110 km/h een omslag punt zit. Daaronder was de 1.0 zuiniger, daarboven de 1.5. Echter had ik ook voorheen een 5-bak en nu een 6-bak dus dat maakt het vergelijken lastiger. Ook zit er natuurlijk zo'n 250 kilo verschil tussen die auto's :)

Overall reed ik met mijn B-max gemiddeld 1 op 13.5 en met mijn Mondeo 1 op 13.7 bij normaal gebruik. Ik heb bij beide veel betere resultaten gehad tot de 1 op 20 door heel rustig en beschaafd te rijden. Stadsritten waren in de B-max veel zuiniger en lange ritten in de Mondeo.
Thanks! Is de 1.5 van de MK4 Focus een doorontwikkeling van die in de Mondeo? Met het verschil van gewicht in acht genomen moet een 1 op 15 wel haalbaar zijn denk ik. Nu nodigt zo'n 182 PK (wat overigens in wat POV filmpjes op youtube er niet helemaal uit lijkt te komen) uit om te raggen, maar mij gaat het meer om soepel rijden op de snelweg, met af en toe een goede sprint >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Franco10 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Thanks! Is de 1.5 van de MK4 Focus een doorontwikkeling van die in de Mondeo? Met het verschil van gewicht in acht genomen moet een 1 op 15 wel haalbaar zijn denk ik. Nu nodigt zo'n 182 PK (wat overigens in wat POV filmpjes op youtube er niet helemaal uit lijkt te komen) uit om te raggen, maar mij gaat het meer om soepel rijden op de snelweg, met af en toe een goede sprint >:)
Ik realiseer me op dit moment dat de nieuwe focus natuurlijk een 3 cilinder 1.5 heeft en ik er nog 4 heb |:(
Heeft als voordeel dat ie nu wel poort en directe injectie heeft waardoor het blok een stuk schoner zou moeten blijven. Maar jij hebt er voor de vergelijking denk ik weinig aan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Franco10 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:09:
[...]
Nu nodigt zo'n 182 PK (wat overigens in wat POV filmpjes op youtube er niet helemaal uit lijkt te komen) uit om te raggen, maar mij gaat het meer om soepel rijden op de snelweg, met af en toe een goede sprint >:)
Mijn Focus Mk4 met 1.0 125PK blok(je) rijdt prima op de snelweg en als je de koppeling (6 bak) eenmaal een beetje door hebt laat je het gros van het verkeer ver achter je bij het stoplicht. :) Ik sluit me wel aan bij @Franco10, je moet in de lagere versnellingen wel vrij snel doorschakelen.

Uiteraard ga je het niet winnen van een dikke Audi/BMW/etc (mocht je daar behoefte aan hebben :P ), maar persoonlijk merk ik niet dat ik tekort kom qua PK's. Uiteraard kunnen mijn wensen daarin iets minder stevig zijn dan de jouwe, maar op dit moment zou ik niet de behoefte hebben om meer neer te leggen voor een zwaarder blok.

Overigens een verbruik van 6,3/100, zou zeker een stuk zuiniger kunnen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Aganim schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:42:
[...]

Mijn Focus Mk4 met 1.0 125PK blok(je) rijdt prima op de snelweg en als je de koppeling (6 bak) eenmaal een beetje door hebt laat je het gros van het verkeer ver achter je bij het stoplicht. :) Ik sluit me wel aan bij @Franco10, je moet in de lagere versnellingen wel vrij snel doorschakelen.

Uiteraard ga je het niet winnen van een dikke Audi/BMW/etc (mocht je daar behoefte aan hebben :P ), maar persoonlijk merk ik niet dat ik tekort kom qua PK's. Uiteraard kunnen mijn wensen daarin iets minder stevig zijn dan de jouwe, maar op dit moment zou ik niet de behoefte hebben om meer neer te leggen voor een zwaarder blok.

Op de boordcomputer of nagerekend over een langere tijd? Al mijn Fordjes logen in hun voordeel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Aganim schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:42:
[...]

Twijfel twijfel.. :?

Ik kwam tijdens de testritten ook niets te kort hoor, vind de handbak ook leuker rijden dan de automaat. Bij een lichte auto moet de automaat echt verfijnd zijn, anders schokt ie bij stapvoets rijden.

Als het verbruik bij een beetje doorduwen op de snelweg dicht bij elkaar ligt neig ik naar de 1.5, maar van de 1.0 staan er ook veel op voorraad, scheelt wachttijd 8)7 Welke uitvoering heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

OmeJoyo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:10:
[...]
Op de boordcomputer of nagerekend over een langere tijd? Al mijn Fordjes logen in hun voordeel namelijk :)
Boordcomputer, dus in wellicht niet echt te vergelijken met andere merken. Ik ga er maar even vanuit dat in ieder geval alle Fordjes net zo hard in hun eigen voordeel rekenen. :P
Franco10 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:11:
Als het verbruik bij een beetje doorduwen op de snelweg dicht bij elkaar ligt neig ik naar de 1.5, maar van de 1.0 staan er ook veel op voorraad, scheelt wachttijd 8)7 Welke uitvoering heb je?
De (even diep ademhalen) Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Business (2019), gewicht leeg 1283kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 10:52
Je kan ook op spritmonitor even het vermogen invullen, dan krijg je ze wel bij elkaar:

182 pk 1.5 gemiddeld verbruik 7,8
https://www.spritmonitor....0&power_e=190&powerunit=2

125 pk 1.0 gemiddeld verbruik 6,7
https://www.spritmonitor....0&power_e=130&powerunit=2

Echter moet je ook even in de grafiek nakijken, waarbij de 1.0 wel veel hits heeft op gemiddeld 6,8 aan verbruik, de 1.5 heeft veel hits in segment 8,4 verbruik. Dus het verschil is toch wel aardig denk ik zo.

Deze kan je ook nog even raadplegen: http://werkelijkverbruik.nl

[ Voor 25% gewijzigd door Romius op 05-03-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Romius schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Het is wel zo dat de 1.0 een beter beeld geeft, aangezien daar iedereen graag zuinig wil rijden door de keuze voor en 1.0, daar vullen bijna 500 mensen het verbruik in, bij de 1.5 zijn dat er maar 78.
_O-

Of die editie was gewoon op voorraad en de meerprijs voor 1.5 was het geld en wachttijd niet waard. Zuinig rijden is (wellicht heel slecht) voor mij geen overweging geweest. ;)

Je post is net gewijzigd zie ik :P

[ Voor 5% gewijzigd door Aganim op 05-03-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Aganim schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:03:
[...]

_O-

Of die editie was gewoon op voorraad en de meerprijs voor 1.5 was het geld en wachttijd niet waard. Zuinig rijden is (wellicht heel slecht) voor mij geen overweging geweest. ;)

Je post is net gewijzigd zie ik :P
Ja, die 182 pk 1.5 is er nog niet zo lang, daarom zijn er minder gegevens van. Maar ik denk evengoed dat men eerder geneigd is om de tankbeurtjes bij te houden als er zuinigheid wordt verwacht, dat is wel 1 vd redenen voor een 1.0. Bij mij wel in ieder geval O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Romius schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Je kan ook op spritmonitor even het vermogen invullen, dan krijg je ze wel bij elkaar:

182 pk 1.5 gemiddeld verbruik 7,8
https://www.spritmonitor....0&power_e=190&powerunit=2

125 pk 1.0 gemiddeld verbruik 6,7
https://www.spritmonitor....0&power_e=130&powerunit=2

Echter moet je ook even in de grafiek nakijken, waarbij de 1.0 wel veel hits heeft op gemiddeld 6,8 aan verbruik, de 1.5 heeft veel hits in segment 8,4 verbruik. Dus het verschil is toch wel aardig denk ik zo.

Deze kan je ook nog even raadplegen: http://werkelijkverbruik.nl
Da's wel een flink verschil. Zijn die oudere motoren identiek aan die in de MK4 Focus? Nu ben je sowieso geen zuinige rijder als je voor het grotere blok kiest, dat zal het ook wel aandikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Franco10 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Da's wel een flink verschil. Zijn die oudere motoren identiek aan die in de MK4 Focus? Nu ben je sowieso geen zuinige rijder als je voor het grotere blok kiest, dat zal het ook wel aandikken.
Franco10 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Nee, dat zijn niet dezelfde blokken, maar qua verbruik zal het geen wereldverschil zijn. Ik zie trouwens dat ie op werkelijkverbruik.nl wel goed uitgesplitst staat. De MK4 1.0 125pk doet daar gemiddeld 6,6 vs 7,2 in de 1.5. Dus toch wel iets zuiniger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Vergeleken met mijn vorige auto, rij ik met de Fiesta wel 150 km meer op een tank (en dan was de tank in de oude auto nog 3 liter groter). :p

Volgens de boordcomputer is het gemiddelde 6,6 l op 100 km voor de periode dat ik de Fiesta heb.. De opgegeven 4,3 l op 100 km ga je never nooit niet halen.

[ Voor 10% gewijzigd door JohanKupers op 05-03-2019 16:28 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:19
Ik rij dagelijks met mijn Fiesta Trend 1.25 uit 2009 met chiptuning (zodat je 90-95 pk tot je beschikking hebt ipv 68 pk) ongeveer tussen de 5,7- 6,0 l / 100 km. Dat is dan met voornamelijk 80-km/uur-wegen en veel optrekken en afremmen voor verkeerslichten en rotondes.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
OmeJoyo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:19:
[...]
Ik heb een afneembare trekhaak, zelf eronder gezet trouwens, was denk 2 uur werk en de kosten vielen daardoor flink mee. Dan blijft je auto mooi want je krijgt geen schade en geen zichtbare trekhaak als je hem niet nodig hebt.
Klinkt als een goede optie. Ik zal eens kijken hoe ik dat het beste kan doen en of ik dat zelf ga doen of laat doen :)
stijn014 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:32:
[...]
In België kom je niet door de keuring als je een trekhaak hebt en je geen last mag slepen. Je voertuig is dan niet meer conform aan het attest afgeleverd door de constructeur.
Het gaat hier om Nederland, maar ik zal eens navragen hoe dit precies gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Vandaag iets anders spannends gedaan, vorige week een Superchips bluefin besteld en vandaag was die binnen. Stond bij dat het 20 minuten zou duren om uit te lezen en nogmaals 20 om te programmeren, maar dat bleken er maar 2x3 te zijn :)

Mijn mapping was op voorraad, dus kon binnen een paar minuten na het uitlezen meteen aan de slag.

Dus in ongeveer 15 minuten inclusief het uitpakken, uitlezen, software installeren, uploaden, downloaden en wegschrijven had ik er flink wat vermogen bij :D

+43 pk en +60nm koppel. Alles werkt goed en wat een verschil, vooral 30 naar 80 wat heel mooi in het toerengebied van maximaal koppel licht is genieten nu.

Dit trouwens op de 1.5 ecoboost in een Mondeo, 4 cilinder dus met standaard 160pk en 240nm koppel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
Ik ben zo goed als rond met een Ford Focus *O*

Ik las net nog ff de specs na en toen viel me iets op: in de specs staat dat hij geen active park assist heeft, maar ik zag tijdens de proefrit wel een knopje met het icoon er op. Kan het zijn dat ze die vergeten zijn om te melden of zit die knop er wel vaker maar doet hij niets? (Denk niet dat ik het ga gebruiken, maargoed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ik heb de knop niet, dus die is zeker niet standaard. :)

Gefeliciteerd, ik denk dat je er veel rijplezier mee gaat beleven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Misha schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:16:

Ik las net nog ff de specs na en toen viel me iets op: in de specs staat dat hij geen active park assist heeft, maar ik zag tijdens de proefrit wel een knopje met het icoon er op. Kan het zijn dat ze die vergeten zijn om te melden of zit die knop er wel vaker maar doet hij niets? (Denk niet dat ik het ga gebruiken, maargoed)
Bij Ford is het niet zo dat er knopjes aanwezig zijn voor niet niet geïnstalleerde functies.
Grote kans dat het er dus wel opzit (of de vorige eigenaar was grappig en heeft een fake knopje geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Misha schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:16:

Dus je hebt een proefrit gereden, werd uitgedaagd door een knop en hebt er niet op gedrukt :X _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
OmeJoyo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:34:
[...]

Dus je hebt een proefrit gereden, werd uitgedaagd door een knop en hebt er niet op gedrukt :X _O- _O- _O-
Dat zeg ik niet :p. De functie boeit me niet zoveel. Vroeg me vooral het verschil met de specs af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Misha schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Dat zeg ik niet :p. De functie boeit me niet zoveel. Vroeg me vooral het verschil met de specs af!
Zelden zie ik een advertentie die volledig klopt om eerlijk te zijn. Maar als de knop er zit, zal het er ook wel inzitten. Feitelijk zie je het snel genoeg als er rondom sensoren zitten want bij de MK3 was het of sensoren achter, of alles inclusief automatisch parkeren. Dat is tenminste wat ik zo snel in de prijslijsten terug kan vinden.

https://www.ardeaauto.nl/...st-125pk-titanium-edition

Zie dat ie verkocht is, aan jou hoop ik dan en gefeliciteerd in dat geval :) Zit trouwens tussen de foto's een foto bij waarop de Park Assist actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
OmeJoyo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Zelden zie ik een advertentie die volledig klopt om eerlijk te zijn. Maar als de knop er zit, zal het er ook wel inzitten. Feitelijk zie je het snel genoeg als er rondom sensoren zitten want bij de MK3 was het of sensoren achter, of alles inclusief automatisch parkeren. Dat is tenminste wat ik zo snel in de prijslijsten terug kan vinden.

Zie dat ie verkocht is, aan jou hoop ik dan en gefeliciteerd in dat geval :) Zit trouwens tussen de foto's een foto bij waarop de Park Assist actief is.
Als het goed is wel! 😄
Het enige dat ik nog moet regelen is de inruil van mijn Fiesta. Daar zit nog een schade bij. Met diegene die de schade heeft veroorzaakt moet ik besluiten of we het herstel via de verzekering laten lopen of dat ze het afkoopt (ik hoop het tweede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
OmeJoyo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Ik zie de foto inderdaad ook net staan 8)7 :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Sinds ik de Fiesta 7,5 heb, erger ik me al aan een strepende ruitenwisser precies voor mijn gezichtsveld.
Ondertussen is de vorige wisser al schoongemaakt.
Ruit heb ik meerdere malen schoongemaakt
Ruitenwissers zijn vervangen op mijn aangeven bij de dealer. Ford motorcraft dus...
Maar allemaal geen soelaas.

Het is een streep van zo'n 5-10cm dikte en over de hele terugslag van de wisser. Lastig op foto te krijgen, maar ontzettend irritant.

Kent iemand dit probleem? De wisser van de passagier heeft er geen last van.

Ik zit gewoon bijna te denken op eigen houtje een set van Bosch aan te schaffen..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Ik zou bosch proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 19:41
GAIAjohan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:23:
Sinds ik de Fiesta 7,5 heb, erger ik me al aan een strepende ruitenwisser precies voor mijn gezichtsveld.
Ruitenwissers zijn vervangen op mijn aangeven bij de dealer. Ford motorcraft dus...

Het is een streep van zo'n 5-10cm dikte en over de hele terugslag van de wisser. Lastig op foto te krijgen, maar ontzettend irritant.

Ik zit gewoon bijna te denken op eigen houtje een set van Bosch aan te schaffen..
Ik heb met mijn Fiesta hier ook veel last van. Vervangen zorgt ervoor dat het een paar weken goed gaat, maar daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn Bosch ruitenwisser is een stuk beter dan origineel Ford maar inmiddels ook niet streeploos meer :p

Geen 5/10cm gelukkig.. eerder paar mm.

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 06-03-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Van welk merk zijn de motorcraft gevallen dan? Valt me op dat die aan de connector zijde ook rubber hebben. Valeo?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-07 14:08
Glashelder schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:42:
Mijn Bosch ruitenwisser is een stuk beter dan origineel Ford maar inmiddels ook niet streeploos meer :p

Geen 5/10cm gelukkig.. eerder paar mm.
Op welke auto?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
GAIAjohan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:23:

Ik ben al 3x naar de dealer geweest voor mijn ruitenwissers. Nu werkt het goed.... afwachten.

Maar zodra het weer slecht werkt of ze zijn versleten, dan vraag ik wel even of ze er Bosch op willen zetten.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Fiesta van 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Ah ja, dan hebben/hadden we dezelfde issues.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:18
Binnenkort wss de ford hybrid 2.0 leasen. Wel mooie bak alleen jammer dat ik niet meer alles in de achterbak kan meenemen, kastjes enzo. Kom van een lexus hatch. Maar zal wel wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik heb het idee dat ik hier echt keihard overheen kijk in de handleiding. Heb het ondertussen al 3 keer doorgebladerd...

Bij de knop voor active park assist en het in/uitschakelen van de parkeersensoren, zit ook een knop met een “A” en een pijl in de vorm van een cirkel terug. Wat betekent dat? :+ automatisch keren ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Misha schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:48:
Bij de knop voor active park assist en het in/uitschakelen van de parkeersensoren, zit ook een knop met een “A” en een pijl in de vorm van een cirkel terug. Wat betekent dat? :+ automatisch keren ofzo?
Die is voor de automatische start stop van je motor, bij het stoplicht bijvoorbeeld :+

[ Voor 72% gewijzigd door Hmmbob op 09-03-2019 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Misha schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:48:
Ik heb het idee dat ik hier echt keihard overheen kijk in de handleiding. Heb het ondertussen al 3 keer doorgebladerd...

Hmmbob schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Die is voor de automatische start stop van je motor, bij het stoplicht bijvoorbeeld :+
zie http://www.fordservicecon...bled=False&userMarket=NLD

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Yoooooo, waarom maak van dat plaatje dan een motor ofzo, niet een A

Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is een standaard. Alle merken gebruiken dat symbool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 11:44
Hmm, lekker dan, afgelopen vrijdag zou ik even weg en stap in mijn auto. Start motor slaat wel aan, maar de auto start niet. Verschillende keren van contact gehad, uitgestapt, auto afgesloten, etc. Start gewoon niet meer. Aangezien ik al laat wegging van huis, baalde ik natuurlijk. 5 minuten laten, auto van het slot, instappen en toen startte hij wel. Kut, maar goed.

Vandaag even naar de AH, verschillende foutmeldingen om de oren over de adaptieve verlichting en dat ik die 'moet controleren'. Zucht.

Maar eens even een afspraak maken bij de garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Accu / dynamo problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 11:44
Tot op heden niet, en mag hopen met 19.000 op de teller, dat dit nog niet aan de orde is. Maar toch morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
sorted.bits schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Tot op heden niet, en mag hopen met 19.000 op de teller, dat dit nog niet aan de orde is. Maar toch morgen maar even bellen.
Dat is niet gebruikelijk inderdaad. Maar dan waarschijnlijk ook nog garantie gelukkig.

Pagina: 1 ... 74 ... 138 Laatste