Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
edit: ja dus, jammer
Vignale:
- Privacy glass - 18 inch 5x3 spaaks liquid aluminium lichtmetalen velgen (D2UA5) met 235/40 banden - Adaptive front lighting system met dynamische LED koplampen - Grootlicht assistent met antiverblinding - LED knipperlichten - Automatische niveauregeling koplampen - Koplampsproeiers
ST Line
LED koplampen - LED achterlichten - Automatische niveauregeling koplampen.
In andere landen krijg de ST ook die lampen, hier in NL helaas niet.
[ Voor 44% gewijzigd door Franco10 op 11-03-2019 14:35 ]
Is dat niet iets wat mogelijk is op de St-Line met het design pack 2?Franco10 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:31:
Heeft de nieuwe Ford Focus adaptieve led-koplampen alleen bij de Vignale of ook bij de ST line? Dit lijkt me wel een beetje raar eigenlijk, maar de verkoper claimde dat de meedraaiende koplampen alleen de LED versie van de vignale heeft. Dus ook dat ie plekken donker laat omdat daar tegenliggers zijn etc.
edit: ja dus, jammer![]()
Vignale:
- Privacy glass - 18 inch 5x3 spaaks liquid aluminium lichtmetalen velgen (D2UA5) met 235/40 banden - Adaptive front lighting system met dynamische LED koplampen - Grootlicht assistent met antiverblinding - LED knipperlichten - Automatische niveauregeling koplampen - Koplampsproeiers
ST Line
"“ST-Line” - Privacy glass - 18 inch 5x3 spaaks matt black machined lichtmetalen velgen (D2UA1) met 235/40 banden - LED koplampen - LED achterlichten - Automatische niveauregeling koplampen. “Active”- Privacy glass - 18 inch 5 spaaks Y-design black machined lichtmetalen velgen (D2ULD) met 215/50 banden - LED koplampen - LED acherlichten - Automatische niveauregeling koplampen"
Helaas, beide designpacks kosten 750 euries maar de een is qua koplampen veel meer uitgebreid. Niveauregeling is verplicht voor LED en xenon, wat de vignale meer heeft is dat ze meekijken met bochten.Wren schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:01:
[...]
Is dat niet iets wat mogelijk is op de St-Line met het design pack 2?
Ik heb ook een nieuwe Focus met de normale LED koplampen. Komt echt een goede bak licht uit. De lichtopbrengst is een stuk hoger is dan de adaptieve Xenon van mijn Megane (bouwjaar 2012). Mooie brede bundel, staat ook niet superlaag afgesteld, zonder dat ik anderen lijk te verblinden.Franco10 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:31:
Heeft de nieuwe Ford Focus adaptieve led-koplampen alleen bij de Vignale of ook bij de ST line? Dit lijkt me wel een beetje raar eigenlijk, maar de verkoper claimde dat de meedraaiende koplampen alleen de LED versie van de vignale heeft. Dus ook dat ie plekken donker laat omdat daar tegenliggers zijn etc.
edit: ja dus, jammer![]()
Vignale:
ST Line
Oftewel, ik zou me er niet op stuk staren
Het zijn natuurlijk first world problems, en de leds schijnen inderdaad mooi ver. Echter kosten beide packs hetzelfde, dan is het wel een soort van geforceerd verschil tussen versies maken. En bochtenverlichting is wel echt handig.chielmi schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:58:
[...]
Ik heb ook een nieuwe Focus met de normale LED koplampen. Komt echt een goede bak licht uit. De lichtopbrengst is een stuk hoger is dan de adaptieve Xenon van mijn Megane (bouwjaar 2012). Mooie brede bundel, staat ook niet superlaag afgesteld, zonder dat ik anderen lijk te verblinden.
Oftewel, ik zou me er niet op stuk staren
Wel vreemd dat in andere landen de ST wel met dat led pakket is.
Overigens een zeer positief oordeelDaarnaast reden we alleen overdag en hebben we daardoor de actieve koplampen niet kunnen gebruiken. Die volgen de wegbelijning in plaats van de voorwielen, waardoor de Focus al de hoek om kijkt voor je instuurt. Slim en functioneel.
Zoals gezegd: het valt ons zwaar om iets te bedenken dat ons tegenstaat aan de nieuwe Focus, zeker als ST-Line. Hij is ruimer en praktischer, biedt nuttige nieuwe foefjes, en wat ons betreft het belangrijkst: hij rijdt beter dan ooit. Goed, z’n uiterlijk spreekt wat minder aan. Maar de ST (en RS?) moeten nog komen, en wellicht dat die er – net als bij de vorige generatie – zo lekker uitzien dat we de nieuwe look vanzelf gaan waarderen.
Grappig, ik heb gisteren bijna dezelfde uitvoering besteld (lease), alleen dan in Wagon uitvoeringTheUninvited schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:04:
[...]
Afgelopen week opgelost, werkt nu weer perfect en doe wat voorzichtiger mijn deur sluiten. Ook meteen de auto gewassen dus hij blinkt weer, bij deze een paar foto's (imgur album):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ondanks het euvel heel blij mee, perfecte auto wat mij betreft. Rij er nu 4 maanden mee en geniet er nog elke dag van.
Het gaat dus om de Focus Titanium Wagon in chrome blue.
Voor de volgende opties gekozen:
- Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
- Draadloos opladen mobiele telefoon
- Privacy glass
- Voorbereidingspakket voor trekhaak montage
- Omkeerbare bagagemat, een zijde stevig rubber en andere zijde velours
- Chrome Blue
- Stoffen bekleding Ray/Eton in Ebony
- Trendy metaallak
- Style Pack Titanium
- Technology Pack
- Winter Pack
- Design Pack
- Family Pack
[ Voor 24% gewijzigd door InZane op 12-03-2019 15:42 ]
Goede keus! Verwachte levertijd? Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijne 5 weken vertraagd is.. Half mei is nu de levering, ben benieuwd.InZane schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:27:
[...]
Grappig, ik heb gisteren bijna dezelfde uitvoering besteld (lease), alleen dan in Wagon uitvoering![]()
Het gaat dus om de Focus Titanium Wagon in chrome blue.
Voor de volgende opties gekozen:Nu maar wachten..
- Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
- Draadloos opladen mobiele telefoon
- Privacy glass
- Voorbereidingspakket voor trekhaak montage
- Omkeerbare bagagemat, een zijde stevig rubber en andere zijde velours
- Chrome Blue
- Stoffen bekleding Ray/Eton in Ebony
- Trendy metaallak
- Style Pack Titanium
- Technology Pack
- Winter Pack
- Design Pack
- Family Pack
10-15 jaar geleden hadden heel weinig mensen ze, nu iedereen..
Nee elk jaar twee keer banden wisselen en ‘s winters doorrijden om de nette velgen... hmpf
Zelfde bij kbc autolease hoor. Straks maar eens wisselen met dit zomerweer 😉 moet voor 1 "aprilPdeBie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:24:
Bij mijn leasemaatschappij (alphabet) zijn ze verplicht. Maar aparte velgen ho maar
Nee elk jaar twee keer banden wisselen en ‘s winters doorrijden om de nette velgen... hmpf
Sometimes you need to plan for coincidence
Zetten ze je LM velgen niet over? Bij ons (Leaseplan) gaan je LM velgen netjes mee op je winterbanden en vice versa. Staat wel zo netjesPdeBie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:24:
Bij mijn leasemaatschappij (alphabet) zijn ze verplicht. Maar aparte velgen ho maar
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Ik denk dat @PdeBie juist een aparte set velgen wil, zodat die in de zomer op zijn LM velgen rijdt en in de winter op een setje stalen i.v.m. pekel waardoor je LM velgen worden aangetast.LuPo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:57:
[...]
Zetten ze je LM velgen niet over? Bij ons (Leaseplan) gaan je LM velgen netjes mee op je winterbanden en vice versa. Staat wel zo netjes
⛔ Trackers of betalen ⛔
Thnx! Heb er wel weer vertrouwen in. Rij al 4,5 jaar in een Focus Wagon (Ecoboost edition) en die heeft me nooit laten staan gelukkig.sander121 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:47:
[...]
Goede keus! Verwachte levertijd? Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijne 5 weken vertraagd is.. Half mei is nu de levering, ben benieuwd.
Weet nog niks over de verwachte levertijd van de nieuwe wagen helaas.
Wij hebben een 'nieuwe' Fiesta Titanium, de km-teller staat inmiddels op 26.000km en is nu 20 maanden oud. De auto is nog altijd heel fijn, rijdt prettig en heeft de nodige features aan boord.
Inmiddels staat er op het dashboard 'olie verversen 1%'. Moet dus gaan gebeuren. Ik heb nu een afspraak voor een grote beurt gemaakt, dit moet bij 30.000km of na 2 jaar. Komt dus redelijk uit.
Nu geeft die dame van de Ford Store aan dat het verstandig is direct remvloeistof te vervangen voor 62 euro. Helaas heb ik te weinig verstand van auto's om dit voor waarheid aan te nemen of voor een verkooptruc. Is het verstand of nog niet nodig?
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Op voorhand kun je niet zeggen of dit nodig is. De garage kan de remvloeistof testen of er water in zit en of het aan vervanging toe is.
wat niet past, wordt gelast!
De dame in kwestie was stellig: eens in de twee jaar moet het gebeuren, verstandig om nu te doen. Ze zei niet dat ze eerst gingen kijken of het nodig is. En volgens mij is het bij garages ‘altijd nodig’, maar wellicht ben ik te bevooroordeeld met slechte ervaringen bij eerdere garages.nielsicq schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:03:
@THE_BASE
Op voorhand kun je niet zeggen of dit nodig is. De garage kan de remvloeistof testen of er water in zit en of het aan vervanging toe is.
Zal morgen eens pijlen of ze het eerst checken voor het gedaan wordt. Dank voor je antwoord.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Zo’n groot bedrag is het nou ook weer niet toch?THE_BASE schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:44:
[...]
De dame in kwestie was stellig: eens in de twee jaar moet het gebeuren, verstandig om nu te doen. Ze zei niet dat ze eerst gingen kijken of het nodig is. En volgens mij is het bij garages ‘altijd nodig’, maar wellicht ben ik te bevooroordeeld met slechte ervaringen bij eerdere garages.
Zal morgen eens pijlen of ze het eerst checken voor het gedaan wordt. Dank voor je antwoord.
Nee, zeker niet. Maar zoals ik al zei heb ik een slecht verleden wat betreft de betrouwbaarheid van garages en autoverkopers. Is een vooroordeel en wellicht onterecht. Dank voor het antwoorden.TweakerVincent schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Zo’n groot bedrag is het nou ook weer niet toch?
Remvloeistof trekt vocht aan. Vocht in de remvloeistof kan zorgen dat de remvloeistof kan gaan koken als er hard geremd wordt. Wanneer de remvloeistof gaat koken ontstaat er door de waterdamp gas in de remvloeistof. Gas kan gecomprimeerd worden waar vloeistof (olie) dit niet kan.THE_BASE schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:58:
Voor het eerst dit draadje aan het volgen, wellicht kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag:
Wij hebben een 'nieuwe' Fiesta Titanium, de km-teller staat inmiddels op 26.000km en is nu 20 maanden oud. De auto is nog altijd heel fijn, rijdt prettig en heeft de nodige features aan boord.
Inmiddels staat er op het dashboard 'olie verversen 1%'. Moet dus gaan gebeuren. Ik heb nu een afspraak voor een grote beurt gemaakt, dit moet bij 30.000km of na 2 jaar. Komt dus redelijk uit.
Nu geeft die dame van de Ford Store aan dat het verstandig is direct remvloeistof te vervangen voor 62 euro. Helaas heb ik te weinig verstand van auto's om dit voor waarheid aan te nemen of voor een verkooptruc. Is het verstand of nog niet nodig?
Kort door de bocht, met oude remvloeistof is kan je remweg langer zijn, het advies om iedere 2 jaar de remvloeistof te vervangen vind ik dus gegrond. Een kleine kostenpost voor de veiligheid van jezelf en inzittende.
Grappig. Ik kreeg voor mijn Fiesta exact dezelfde vraag vanochtend. Vond het allemaal prima, dacht 'zij zullen het wel weten'. Ik moet wellicht toch iets meer over auto's gaan lerenTHE_BASE schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:44:
[...]
De dame in kwestie was stellig: eens in de twee jaar moet het gebeuren, verstandig om nu te doen. Ze zei niet dat ze eerst gingen kijken of het nodig is. En volgens mij is het bij garages ‘altijd nodig’, maar wellicht ben ik te bevooroordeeld met slechte ervaringen bij eerdere garages.
Het is dus niet iets wat Ford zelf verzonnen heeft
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
"That's what I do. I drink and I know things."
Garages hebben meters die het vochtgehalte in de remvloeistof kunnen meten. De uitslag is zwart/wit: Goed/slecht/of iets daar tussenin.Glashelder schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:57:
@THE_BASE, al aanvulling op wat @bakvis zegt: van Peugeot, Citroen en Renault kan ik je zeggen dat ze dezelfde richtlijn hanteren.
Het is dus niet iets wat Ford zelf verzonnen heeftOf wel, maar dan hebben anderen dat in ieder geval overgenomen en dat zal niet zonder reden zijn
.
Op het zicht kan je het ook zien: nieuwe remvloeistof is helder transparant (bijna gelig water), verouderde remvloeistof is veel donkerder van kleur, meer richting oranje.
Overigens zouden ze Sync 3 updaten, maar dat lijkt niet gebeurd. Nog altijd 3.0 vuile 18025 uit m’n hoofd en F7-kaarten. Ik begreep dat er voor beide updates zijn. Binnenkort tijdens een stevige rit toch maar zelf doen.
[ Voor 42% gewijzigd door THE_BASE op 14-03-2019 16:20 ]
Na 10 jaar een Nissan 350Z gereden te hebben wilde ik toch wat comfortabelers en sociaal geaccepteerd autootje dan een Aziatische sportauto.
Dit is dus de Ford Fiesta ST 2/180 model 2015 geworden in Panther Black.
net geen 60DKM op de teller en van zowel binnen en buitenom nagenoeg geen gebruikssporen.

Rijd als een dijk gaat heerlijk door bochtjes en over rotondes, rijdt toch nu toe erg lekker
Ik heb nog wel een paar dingetjes die ik graag zou veranderen en waar ik wat vraagjes over heb, misschien dat @Marcusso of iemand anders hier daar wat meer over weet....
Ik hou van goed geluid, niet persé hard, maar wel zuiver (SQ(uality)L over SP(ressure)L dus, en dan kom je al snel bij Focal uit als vervangers voor de brakke speakers die standaard geleverd worden op de Fiesta ST's.
Nou was mijn oog gevallen op de Focal PS16,5FX Flax maar die gaat met een inbouwdiepte van 77mm volgens mij nooit passen, het diepste wat ik gezien heb wat iemand er ingekregen heeft is rond de 68, maar zonder plaatjes van hoe netjes dat zat.
Weet er dus iemand wat de échte uiterste inbouwdiepte (zonder dat hij tegen het chassis gaat trillen) is? ik kan het nergens vinden (niet in mijn user manual, niet op de ford site, niet op google)
Ten tweede mijn grill, ik wilde een custom set grills in mijn auto gaan zetten, die ik dan wil gaan kleur-matchen met mijn (ook nog te bestellen OZ Superturismo GT - Grigio Corsa) maar dan wil ik ook dat de grill van mijn mistlampen in die zelfde style worden aangepakt, maar ik schijn nergens op google een fatsoenlijk setje vinden die danwel al gaas heeft, of open is zodat je er gaas in kan zetten, als iemand die wel ergens heeft gevonden hou ik me aangeraden.

Anders is het ook geen probleem want dan heb ik weer eens een goed excuus om zelf te gaan tweaken, waar heb je anders een Proxxon figuurzaag voor staan als tweaker

Ten laatste ben ik nogal verknocht aan symetrie, en wil ik dus een duplex rear exhaust hebben (wel een nette, niet te grote en vooral niet luidruchtige ronde pijpjes, niet luider of groter dan wat hij af-fabriek fabriceert met de 2 einddempers iig.
Nou heb ik in little-axhaust.nl wel een fabrikant gevonden die dat kan bewerkstelligen, maar dan heb ik nog altijd het probleem dat er rechts achterin mijn spatbord dan een groot gapend git zit voor een dual exhaust systeem, die ik dus weer netjes sluitend wil maken, is er ergens alleen die lower baseplate voor de standaard ST diffuser te vinden of ben ik dan aangewezen op een hele nieuwe bumper kopen in de hoop dat die niet standaard al zo breed uitgesneden zijn rechts?

Nu dus een trotse ford Fiesta eigenaar, en ik lig al de hele week in een deuk als ik zeg dat ik een Fiesta heb reageert iedereen van
[ Voor 4% gewijzigd door zion op 15-03-2019 15:10 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Nice man! Ik zal eens kijken of ik wat voor je kan betekenen. Maar zit nu op werk dus kan niet alles uitzoeken.zion schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:54:
Goedemiddag, ik zal me (m'n auto dan toch) eerst maar even voorstellen.
Na 10 jaar een Nissan 350Z gereden te hebben wilde ik toch wat comfortabelers en sociaal geaccepteerd autootje dan een Aziatische sportauto.
Dit is dus de Ford Fiesta ST 2/180 model 2015 geworden in Panther Black.
net geen 60DKM op de teller en van zowel binnen en buitenom nagenoeg geen gebruikssporen.
[Afbeelding: ST angled left forward]
Rijd als een dijk gaat heerlijk door bochtjes en over rotondes, rijdt toch nu toe erg lekker
Ik heb nog wel een paar dingetjes die ik graag zou veranderen en waar ik wat vraagjes over heb, misschien dat @Marcusso of iemand anders hier daar wat meer over weet....
Ik hou van goed geluid, niet persé hard, maar wel zuiver (SQ(uality)L over SP(ressure)L dus, en dan kom je al snel bij Focal uit als vervangers voor de brakke speakers die standaard geleverd worden op de Fiesta ST's.
Nou was mijn oog gevallen op de Focal PS16,5FX Flax maar die gaat met een inbouwdiepte van 77mm volgens mij nooit passen, het diepste wat ik gezien heb wat iemand er ingekregen heeft is rond de 68, maar zonder plaatjes van hoe netjes dat zat.
Weet er dus iemand wat de échte uiterste inbouwdiepte (zonder dat hij tegen het chassis gaat trillen) is? ik kan het nergens vinden (niet in mijn user manual, niet op de ford site, niet op google)
Ten tweede mijn grill, ik wilde een custom set grills in mijn auto gaan zetten, die ik dan wil gaan kleur-matchen met mijn (ook nog te bestellen OZ Superturismo GT - Grigio Corsa) maar dan wil ik ook dat de grill van mijn mistlampen in die zelfde style worden aangepakt, maar ik schijn nergens op google een fatsoenlijk setje vinden die danwel al gaas heeft, of open is zodat je er gaas in kan zetten, als iemand die wel ergens heeft gevonden hou ik me aangeraden.
[Afbeelding]
Anders is het ook geen probleem want dan heb ik weer eens een goed excuus om zelf te gaan tweaken, waar heb je anders een Proxxon figuurzaag voor staan als tweaker
[Afbeelding]
Ten laatste ben ik nogal verknocht aan symetrie, en wil ik dus een duplex rear exhaust hebben (wel een nette, niet te grote en vooral niet luidruchtige ronde pijpjes, niet luider of groter dan wat hij af-fabriek fabriceert met de 2 einddempers iig.
Nou heb ik in little-axhaust.nl wel een fabrikant gevonden die dat kan bewerkstelligen, maar dan heb ik nog altijd het probleem dat er rechts achterin mijn spatbord dan een groot gapend git zit voor een dual exhaust systeem, die ik dus weer netjes sluitend wil maken, is er ergens alleen die lower baseplate voor de standaard ST diffuser te vinden of ben ik dan aangewezen op een hele nieuwe bumper kopen in de hoop dat die niet standaard al zo breed uitgesneden zijn rechts?
[Afbeelding]
Nu dus een trotse ford Fiesta eigenaar, en ik lig al de hele week in een deuk als ik zeg dat ik een Fiesta heb reageert iedereen vaneen Fieta, tja leuk voor je joh
en als ik dan langs kom rijden met mijn fiestatje is het
mooie bak man!
![]()
![]()
![]()
Qua geluid heb ik alleen een sub toegevoegd, scheelt ook al heel veel omdat de Sony set op zich niet heel slecht is. Je kan wel eens luisteren bij mij (weet niet waar je woont? Kan ook in DM)
En ik zie nog de standaard Bridgestone RE050a bandjes? Als je die gaat vervangen voor andere (bv Michelin PS4) gaat het nog lekkerder door de bochten. Die RE050 vond ik ronduit gevaarlijk in nat...
No Shame, only Fame!
De bedoeling is idd om er 18" OZ Superturismo GT Gregio Corsa's op te leggen met Toyo tires oid.Marcusso schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:51:
[...]
Nice man! Ik zal eens kijken of ik wat voor je kan betekenen. Maar zit nu op werk dus kan niet alles uitzoeken.
Qua geluid heb ik alleen een sub toegevoegd, scheelt ook al heel veel omdat de Sony set op zich niet heel slecht is. Je kan wel eens luisteren bij mij (weet niet waar je woont? Kan ook in DM)
En ik zie nog de standaard Bridgestone RE050a bandjes? Als je die gaat vervangen voor andere (bv Michelin PS4) gaat het nog lekkerder door de bochten. Die RE050 vond ik ronduit gevaarlijk in nat...
Dit kan probleemloos volgens mijn ET calculator indien je geen verlaagde ST hebt en je 18" 215/35 banden eropzet met velgen ET45-47 en die zijn beschikbaar vanuit OZ.
De banden blijven dan keurig in je wielkasten zitten, gaan niet aanlopen, je verliest bijna geen bandwand hoogte (75mm tov 82mm bij 17'") dus je verliest ook maar een verwaarlossbaar beetje comfort, plus dat ik ze al geinstalleerd heb gezien bij een nederlandse Fiesta online.
Als ik niet voor de OZ's ga (ik heb nog 2 andere opties op het oog die ik leuk vind, zou het zelfs nog beter worden omdat die 7.5 rim rim size hebben, en met 225/30 kom je zowel qua spatbord uitvulling als bandwand hoogte nog lekkerder uit.
[ Voor 4% gewijzigd door zion op 15-03-2019 16:18 ]
systeem
Heeft niet zoveel zin. De originele Ford wissers zijn van Bosch. (Heb ze even vergeleken). Zijn 100% hetzelfde, alleen ander merkje eropstervis schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:10:
[...]
Ik ben al 3x naar de dealer geweest voor mijn ruitenwissers. Nu werkt het goed.... afwachten.
Maar zodra het weer slecht werkt of ze zijn versleten, dan vraag ik wel even of ze er Bosch op willen zetten.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het leven is te kort voor een sociaal geaccepteerde auto.zion schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:54:
Goedemiddag, ik zal me (m'n auto dan toch) eerst maar even voorstellen.
(.. snip ..)
Nu dus een trotse ford Fiesta eigenaar, en ik lig al de hele week in een deuk als ik zeg dat ik een Fiesta heb reageert iedereen vaneen Fieta, tja leuk voor je joh
en als ik dan langs kom rijden met mijn fiestatje is het
mooie bak man!
![]()
![]()
![]()
Mensen die commentaar hebben zijn meestal van die lui die voornamelijk zich zelf een excuus willen aanpraten waarom ze zelf geen leuke auto kunnen of (erger nog) mogen rijden.
Als met op voorhand commentaar heeft op een Fiesta zijn het geen auto liefhebbers: Het is onder enthousiastelingen algemeen bekend dat de Fiesta ST een van de beste hot-hatches is die er zijn.
Dus als iemand reageert met 'ow maar een Fiesta' dan weet je het al.
Veel plezier met je wagen!
Meh
Heb je de LM al eens gebeld.. setje budget lmv in een maatje kleiner moet ee qua kosten (goedkopere winters) misschien wel uit kunnen.PdeBie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:02:
@JohanKupers inderdaad. Wil niet dat pekel mijn mooie zomervelgen verknald.
En anders extra wielen meer bestellen in bet budget
Je rijdt maar 3 tot 5 jaar in die bak, als je elke maand effe door de wasstraat gaat (of zelf poetst) boeit het toch niet? Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het echt iets uitmaakte als je ze netjes onderhield.wd200 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:45:
[...]
Heb je de LM al eens gebeld.. setje budget lmv in een maatje kleiner moet ee qua kosten (goedkopere winters) misschien wel uit kunnen.
En anders extra wielen meer bestellen in bet budget
Sync 2dano_nl schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:22:
Jeuj nieuwe tweedehands focus uit 2016 net opgehaald. Weet iemand hoe ik kan zien welke sync versie ik heb?

Sync 3

Sync 3 is er sinds 2016 dus afhankelijk van wel of geen facelift kun je dus nog net sync 2 hebben.
Gamertag: timmie271
timmie271 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:28:
[...]
Sync 2
[Afbeelding]
Sync 3
[Afbeelding]
Sync 3 is er sinds 2016 dus afhankelijk van wel of geen facelift kun je dus nog net sync 2 hebben.
Meh
Dat ding is werkelijk waar niet vooruit te branden.
Nu had ik her en der gelezen dat je vrij eenvoudig de motorsoftware van de 80 pk uitvoering er op kunt zetten.
Zijn er medetweakers die mij hier, tegen vergoeding uiteraard, mee kunnen helpen?
Maakt ook geen drol uit onder de ~5000rpm*. Enkel het geknepen topje bovenin wordt vrijgegeven.X2X2X schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:23:
Heb tijdelijk als voorloopauto een MK7.5 Fiesta uit 2016 gekregen met 1.0 65 pk motor.
Dat ding is werkelijk waar niet vooruit te branden.
Nu had ik her en der gelezen dat je vrij eenvoudig de motorsoftware van de 80 pk uitvoering er op kunt zetten.
Zijn er medetweakers die mij hier, tegen vergoeding uiteraard, mee kunnen helpen?
(*geen idee wat het exacte toerental is, maar het zal er wel dicht tegen liggen)
Dat eerste sowieso, kies gewoon voor een auto die bij je past en heb lekker maling aan de rest. Kiezen voor een sociaal geaccepteerde auto is net zo sneu kuddegedrag als perse mee moeten doen met de nieuwste mode. Uiteindelijk is daar maar één verliezer van en dat is meestal je eigen portemonnee.Lord Thunder schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:12:
[...]
Het leven is te kort voor een sociaal geaccepteerde auto.![]()
Mensen die commentaar hebben zijn meestal van die lui die voornamelijk zich zelf een excuus willen aanpraten waarom ze zelf geen leuke auto kunnen of (erger nog) mogen rijden.
Dat gezegd hebbende, mijn associatie met Ford was tot afgelopen jaar ook niet "leuke auto's". Eerder saai, smoelloos en had ik al saai gezegd? Dus toen ik een leasevoorstel van de baas kreeg liep ik bij het lezen van het woord 'Ford' nog niet helemaal over van enthousiasme, tot ik de foto's bekeek van de Focus 2019. Ik denk dat Ford en met name de Focus en Fiesta in dat opzicht sowieso een beetje een stoffig imago hebben, wat mijns inziens zeker niet meer terecht is.
Tsja, lease voorstel ... Lease maatschappijen zijn niet happig op echte leuke auto's. Te duur en te veel risico op diefstal en/of ongelukken.Aganim schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:21:
Dat gezegd hebbende, mijn associatie met Ford was tot afgelopen jaar ook niet "leuke auto's". Eerder saai, smoelloos en had ik al saai gezegd? Dus toen ik een leasevoorstel van de baas kreeg liep ik bij het lezen van het woord 'Ford' nog niet helemaal over van enthousiasme, tot ik de foto's bekeek van de Focus 2019. Ik denk dat Ford en met name de Focus en Fiesta in dat opzicht sowieso een beetje een stoffig imago hebben, wat mijns inziens zeker niet meer terecht is.
De Fiesta ST, Focus RS en Mustang (al dan niet GT) zijn niet echt stoffig, alleen door Den Haag bijna verboten en worden hier dus bijna niet verkocht.
Ten eerste: dank, ten tweede: ik weet het, best te tunen met standaard parts (turbo/gears), betrouwbaarste occassion 2019 (vorige week gewonnen), ST sportonderstel is echt goed, ziet er het leukst uit van alle kleine (hot)hatches (subjectief, maar tochLord Thunder schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:12:
[...]
Het leven is te kort voor een sociaal geaccepteerde auto.![]()
Als met op voorhand commentaar heeft op een Fiesta zijn het geen auto liefhebbers: Het is onder enthousiastelingen algemeen bekend dat de Fiesta ST een van de beste hot-hatches is die er zijn.
Dus als iemand reageert met 'ow maar een Fiesta' dan weet je het al.
Veel plezier met je wagen!
Niet ééntje die ook maar in de buurt kwam met alles (Ja, één andere, een andere Fiesta ST
systeem
Vanaf 4000 rpm om precies te zijn.AndRo555 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:10:
[...]
Maakt ook geen drol uit onder de ~5000rpm*. Enkel het geknepen topje bovenin wordt vrijgegeven.
(*geen idee wat het exacte toerental is, maar het zal er wel dicht tegen liggen)
En aangezien de auto bij 120 km/h 4000 toeren draait is het extra vermogen bij inhalen wel fijn.
Maakt dus wel degelijk uit
Verklaar u naderSteveWoz schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:33:
Niet doen, kun je een hoop gezeik mee krijgen.
Ik vermoed dat hij refereert aan het aanpassen van een auto die niet van jouw is, zonder het medeweten van de eigenaar. Als alles goed gaat niets aan de hand natuurlijk, als er iets fout gaat dan zal elke partij natuurlijk een uitweg willen zoeken waarom de fout niet bij hun ligt. Dan sta je 0-1 achter.
Lees de voorwaarden van je Lease maatschappij maar eens: Daar staat vast expliciet in dat chiptuning niet toegestaan is. (was in mijn tijd in ieder geval zeker zo). En ja dat kunnen ze bij de dealer zien.
Hoewel je met je eigen wagen problemen met upgrades van je dealer kan voorkomen door de standaard versie van je software terug te zetten, is er wel degelijk ergens een niet te wissen teller die bij houdt hoe vaak je ECU geflashed is. Ergo men kan zien dat je er iets mee gedaan hebt. Als het je eigen wagen is, is het je eigen risico. Zo niet, dan raad ik het af.
Dit is al jaren een redelijk normale schatting.Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:15:
Ford geeft een levertijd aan van 13 weken voor de Focus, pff.
Lord Thunder schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:27:
[...]
Dit is al jaren een redelijk normale schatting.
Poulske schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:34:
Ja, ik kreeg ook een levertijd van 12 weken. Heeft uiteindelijk 13 weken geduurd.
Ik heb een levertijd van om de nabij 8 weken. Eind januari besteld en haal hem volgende week maandag op.Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:15:
Ford geeft een levertijd aan van 13 weken voor de Focus, pff.
Is deze ook als zijnde 8 weken gecommuniceerd bij de bestelling?Frozenhands schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:35:
[...]
[...]
[...]
Ik heb een levertijd van om de nabij 8 weken. Eind januari besteld en haal hem volgende week maandag op.
Eens, ik had minder moeten geloven in de praatjes van de verkoperLord Thunder schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:27:
[...]
Dit is al jaren een redelijk normale schatting.
Die had het over auto's die eind januari besteld waren en begin maart wegreden uit de dealer. Zo kwam het volgens hem voor dat ze ineens binnen 6-8 weken op kenteken stonden. Ook wel typisch dat ik deze info (13 weken) van de leasemaatschappij krijg en de verkoper na de handtekening minder enthousiast reageert op mails
In eerste instantie hebben ze aangegeven dat de levertijd begin april zou zijn.Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:39:
[...]
Is deze ook als zijnde 8 weken gecommuniceerd bij de bestelling?
[...]
Eens, ik had minder moeten geloven in de praatjes van de verkoper![]()
Die had het over auto's die eind januari besteld waren en begin maart wegreden uit de dealer. Zo kwam het volgens hem voor dat ze ineens binnen 6-8 weken op kenteken stonden. Ook wel typisch dat ik deze info (13 weken) van de leasemaatschappij krijg en de verkoper na de handtekening minder enthousiast reageert op mails
Aha thanks. Bij mij is dat nu dus ergens in Juni. Zonder hoop geen leven, misschien heb ik ook het geluk van een paar weekjes eerder.Frozenhands schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:46:
[...]
In eerste instantie hebben ze aangegeven dat de levertijd begin april zou zijn.
Mijn Focussen kwamen altijd een weekje of twee eerder aan dan geschat. (rond de 10 a 11 weken)Franco10 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:58:
[...]
Aha thanks. Bij mij is dat nu dus ergens in Juni. Zonder hoop geen leven, misschien heb ik ook het geluk van een paar weekjes eerder.
Worden dan ook in Europa gemaakt. Mustangs duren af fabriek in de VS bijna een half jaar (in mijn geval toen 7 maanden). Dan valt 13 weken nog wel mee.
Om echt precies te zijn vanaf 4347rpm (=47.8kW/105Nm/2/pi*60) en dan beginnen de twee pas lichtjes uiteen te lopen, de volledige 15pk verschil is er pas bij 6300rpm.X2X2X schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:30:
[...]
Vanaf 4000 rpm om precies te zijn.
En aangezien de auto bij 120 km/h 4000 toeren draait is het extra vermogen bij inhalen wel fijn.
Maakt dus wel degelijk uit
Aangezien 4347rpm op de snelweg 145km/u op de teller is, is er dus niet echt een verschil in 5e op de snelweg. Enkel met doortrekken tijdens het accelereren merk je het, of bij het terugschakelen naar 4e/3e op de snelweg.
Het grootste verschil in A/B segment motoren die geknepen zijn zit hem niet zozeer in de beperking van het vermogen bovenin, daar rijdt de gemiddelde persoon toch nauwelijks, maar in de versnellingsbakverhoudingen. Daarbij heeft de niet geknepen variant vaak net iets kortere versnellingen waardoor die vlotter aanvoelt. Al is dit wel niet bij de Fiesta het geval.
Het feit dat ik mijn ruiten vanochtend mocht krabben zegt wat anders.darkkingll schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:54:
Goed, vanmorgen en gisteren deed de radio van mijn ford focus niets.. antwoord van de ford dealer: "wellicht is er een software update voor, maar het kan ook door de kou komen ".. gisteren vroor het niet eens....
Het was vannacht wel degelijk onder 0 op veel plekken in NL.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik dacht hetzelfde, echter is het natuurlijk van de gekken dat je radio het niet doet als het vriest. Dat heb ik ooit 1 keer gehad in mijn allereerste auto, Als het buiten regende, dan ook binnen en bij -5 of lager vroor de cd-speler dan letterlijk vastTouchdomex schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:36:
[...]
Het feit dat ik mijn ruiten vanochtend mocht krabben zegt wat anders.
Maar even serieus, het is wel een echt antwoord van doet het ook gewoon altijd. Ook op de hele koude dagen en zo hoort het natuurlijk.
Vanmorgen moest ik ook krabben, gisteren niet. daarom zei ik ook dat het gisteren niet eens vroorTouchdomex schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:36:
[...]
Het feit dat ik mijn ruiten vanochtend mocht krabben zegt wat anders.
Toch wat kinderziekts die ik niet had verwacht:
- Slangen die onder motorkap liggen liggen los waardoor er een vibratie ontstaat --> bekend probleem opgelost met klemmen
-Noodoproepsysteem foutmelding: hierna door voorste boxen het ook niet meer en staat het SOS signaal continue aan --> Geen verklaring voor gekregen, wel weer de zoveelste software update moeten ondergaan
- raam gaat niet meer automatisch open en dicht --> motor/sensor staat te gevoelig ingesteld waardoor hij sneller -> wederom software update
Heb ik nu een auto gekocht of een computer met windows?
Dat probleem met de ramen heb ik ook met mijn B-max gehad, heeft de dealer nooit opgelost, ikzelf wel.bvbal79 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:47:
3 maanden ervaring in mijn Ford Focus Wagon Titanium:
Toch wat kinderziekts die ik niet had verwacht:
- Slangen die onder motorkap liggen liggen los waardoor er een vibratie ontstaat --> bekend probleem opgelost met klemmen
-Noodoproepsysteem foutmelding: hierna door voorste boxen het ook niet meer en staat het SOS signaal continue aan --> Geen verklaring voor gekregen, wel weer de zoveelste software update moeten ondergaan
- raam gaat niet meer automatisch open en dicht --> motor/sensor staat te gevoelig ingesteld waardoor hij sneller -> wederom software update
Heb ik nu een auto gekocht of een computer met windows?
Accupool eraf, er weer op, dan kan je ze opnieuw inleren. Bij het dicht doen heb ik er 2 a4-tjes tussen gedaan tijdens het inleren, daarna nooit meer problemen gehad.
https://www.focusclub.nl/...a-loskoppelen-accu.95908/
Elk raam vanaf de bestuurderskant 1x helemaal omlaag doen, daarna weer omhoog en als hij boven is even loslaten en nog een keer omhoog doen en 3 seconden vast houden.
Dat van die SOS had ik hier al eerder gelezen, wel knullig. De losse slang is inmiddels wel een redelijk bekende klacht. Jammer dat ze dit niet preventief doen met uitleveren.
Afgelopen zaterdag test gereden in een Hyundai i30 (1.6 135pk) en een Focus 1.0 125pk ecoboost.
Ford trekt mij toch iets meer, vooral de 'hoge' zit vind ik wel prettig.
Lees veel spookverhalen over de ecoboosts, kunnen deze zonder morren 200k aan?
Whatever.
Uiteraard lees je alleen de ellende, maar er rijden er miljoenen rond. Persoonlijk denk ik dat een groot deel van het probleem zit in het gebruik en onderhoud. Heel simpel, elke downsized motor van welk merk dan ook is kwetsbaarder dan een "klassieke" motor. Dus als je het onderhoud niet volgens voorschrift uitvoert dan is de kans op ellende relatief gewoon groter. Als jij netjes elke 20k kilometers onderhoud laat uitvoeren en olie met Ford spec gebruikt, gaat het zeker goed komen.Harmen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:36:
Mijn Focus II 2005 heeft inmiddels 242k op de teller staan, merk dat de auto minder wordt. Steeds meer ergernissen.
Afgelopen zaterdag test gereden in een Hyundai i30 (1.6 135pk) en een Focus 1.0 125pk ecoboost.
Ford trekt mij toch iets meer, vooral de 'hoge' zit vind ik wel prettig.
Lees veel spookverhalen over de ecoboosts, kunnen deze zonder morren 200k aan?
Er staan iig 2 ton+ modellen te koop, zijn er nog niet zo veel zoals verwacht, ze rijden pas 9 jaar.
https://www.gaspedaal.nl/...=500&kmin=180000&srt=km-d
Zie ook: https://www.focusclub.nl/...sing-indien-bekend.89702/
Ecoboost motoren zijn relatief betrouwbaar vergeleken met tsi en thp motoren. En de koppelcurve lijkt mij fijner dan de hyundai.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
1.6 TI-VCT 125pk
100k op de teller
Zag er nog keurig uit moet ik zeggen, alles netjes en geen vreemde beschadigingen. Iemand ervaringen met deze motor en auto?
Whatever.
Heb deze motor in één van mijn Fiesta's gehad, verbruik viel toen allesinds mee, echter rijdt de Ecoboost gewoon lekkerder vanwege het veel hogere koppel. Ook zou ik deze niet nemen met veel kilometers in de stad, want daar is die zeker niet zuinig.Harmen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:58:
Thanks, zag bij de lokale dealer een C-Max:
1.6 TI-VCT 125pk
100k op de teller
Zag er nog keurig uit moet ik zeggen, alles netjes en geen vreemde beschadigingen. Iemand ervaringen met deze motor en auto?
Andere overweging is het een 5-bak of een 6-bak?
Technisch is hier verder niets op aan te merken.
Welke serie C-max is het? Hopelijk de goede in de vergelijker.
https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=58944&id2=70209
Het verschil zou qua snelheid maar heel klein zijn, mijn ervaring is anders, zeker met een volle auto.
Vandaag is de auto bij de dealer geweest, Probleem konden ze vinden in de computer, maar niet oplossen..darkkingll schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:54:
Goed, vanmorgen en gisteren deed de radio van mijn ford focus niets.. antwoord van de ford dealer: "wellicht is er een software update voor, maar het kan ook door de kou komen ".. gisteren vroor het niet eens....
Schijnbaar wordt het zwart scherm veroorzaakt door de combi wifi + automatische updates
DUs dat wordt wachten tot er een update komt vanuit Ford..
Herkennen jullie het volgende:
1e. Er zit sinds rond de 7000 km een irritant tik, tik, tikgeluid in de motor (alsof er twee blokjes tegen elkaar aan slaan). Het is uitsluitend bij een warme en stationair draaiende motor te horen. Tot op heden is het met meer toeren nog niet merkbaar. Het geluid is constant en wordt steeds erger.
2e. Olieverbruik want ik moest er 3/4 liter bijvullen op de eerste 17000 km.
Zo klinkt het:
YouTube: Tikkende 1.5 Ecoboost
Hoor graag jullie reactie of oplossing.
Alvast mijn dank.
[ Voor 8% gewijzigd door Jollenbaas op 21-03-2019 23:09 ]
Mijn vorige C-max verbruikte geen druppel.
Ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe avatar!
Gefeliciteerd. Hoe meer performance in dit topic, hoe beterJimmy J. schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:43:
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar geworden van een Nitrous Blue gekleurde Ford Focus RS uit 2017, dus ik mag mij officieel melden in dit topic.
Wat heeft de verkoper/dealer erover gezegd? ("dat hebben ze allemaal")Jollenbaas schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:00:
De 1.5 Ecoboost in mijn C-max (begin 2018) heeft twee nog onopgeloste problemen.
Herkennen jullie het volgende:
1e. Er zit sinds rond de 7000 km een irritant tik, tik, tikgeluid in de motor (alsof er twee blokjes tegen elkaar aan slaan). Het is uitsluitend bij een warme en stationair draaiende motor te horen. Tot op heden is het met meer toeren nog niet merkbaar. Het geluid is constant en wordt steeds erger.
2e. Olieverbruik want ik moest er 3/4 liter bijvullen op de eerste 17000 km.
Zo klinkt het:
YouTube: Tikkende 1.5 Ecoboost
Hoor graag jullie reactie of oplossing.
Alvast mijn dank.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Netjes man, was je de Clio RS beu?Jimmy J. schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:43:
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar geworden van een Nitrous Blue gekleurde Ford Focus RS uit 2017, dus ik mag mij officieel melden in dit topic.
XboxLive: Dave 130R
Beu is een groot woord. Vond het nog steeds een erg leuke auto, maar was wel toe aan iets nieuws
Heb je 7 maanden moeten wachten? En dan ook nog verschepen erbovenop?Lord Thunder schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:06:
[...]
Mijn Focussen kwamen altijd een weekje of twee eerder aan dan geschat. (rond de 10 a 11 weken)
Worden dan ook in Europa gemaakt. Mustangs duren af fabriek in de VS bijna een half jaar (in mijn geval toen 7 maanden). Dan valt 13 weken nog wel mee.
Helaas konden we niet tot een goede prijs komen, verkopende partij (merkdealer) wou niet in prijs zakken. (verschil van 250 euro) Ons uiterste bod werd afgewezen na grondige inspectie van inruil auto en 'belletje'.
Nu maar rustig op zoek naar een andere Ford.
Whatever.
Nee, dat was inclusief het verschepen.nino_070 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:52:
[...]
Heb je 7 maanden moeten wachten? En dan ook nog verschepen erbovenop?
Edit: Dit was wel de eerste lichting, en de productie lijn moest nog worden opgestart voor export modellen. Maar later was de wachttijd nog steeds ongeveer 6 maanden.
[ Voor 26% gewijzigd door Lord Thunder op 25-03-2019 17:46 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Frozenhands op 25-03-2019 19:30 ]
Gefeliciteerd!Jimmy J. schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:43:
Fantastische auto zul je erg veel plezier mee hebben.
Nog tuning plannen?
Thanks!calsonic schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 05:39:
[...]
Gefeliciteerd!
Fantastische auto zul je erg veel plezier mee hebben.
Nog tuning plannen?
Op dit moment niet nee. Ben sowieso iemand die 'stock' heel erg kan waarderen, maar ben op dit moment ook helemaal verliefd op die bak, en zou er niks aan willen wijzigen.
Kon zelf niet wachten nadat hij was ingereden ging ik al bij de tuner langs.Jimmy J. schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:46:
[...]
Thanks!
Op dit moment niet nee. Ben sowieso iemand die 'stock' heel erg kan waarderen, maar ben op dit moment ook helemaal verliefd op die bak, en zou er niks aan willen wijzigen.
Auto trekt voelbaar sneller
Koppel is ook hogerJimmy J. schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:47:
Ik heb niet de behoefte harder te gaan dan 266 km/h op dit moment
Zit nu op 575Nm
Heerlijk die Explorer (vorig jaar ook meegehad in Florida). Volgend jaar naar de West Coast en het kriebelt toch wel om die weer te reserveren, ook al is het geen bochtenautoredwing schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 04:51:
Die Focus blijft toch ook een mooie bak![]()
Ik heb deze week de Explorer eens meegenomen op een roadtrip(America, foto is gemaakt 30km ten zuiden van Zion)
[Afbeelding: Explorer Paria]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Inderdaad een heerlijke bak voor dit soort tochten (Zion/Bryce/Grand Canyon/Death Valley, zie ook het America topic). Zeker omdat ik er van houd om her en der buiten de normale wegen te gaan. Je kunt gewoon elke weg indraaien die je maar wilt en het moet raar lopen wil je ergens niet verder kunnenTommyGun schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:30:
[...]
Heerlijk die Explorer (vorig jaar ook meegehad in Florida). Volgend jaar naar de West Coast en het kriebelt toch wel om die weer te reserveren, ook al is het geen bochtenauto
[removed]
Voorlopig geniet ik gewoon van hoe hij iscalsonic schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:16:
[...]
Koppel is ook hoger
Zit nu op 575Nmipv stock 440

Was niet uit de krijgen. Kreeg 'm uiteindelijk uit door eerst de temperatuur helemaal naar de max te draaien en daarna weer naar 'LO'. Bugje? Iemand wel eens gehad?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc