Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 00:49
Glashelder schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:08:
In mijn Fiesta ging gisteren op de snelweg ineens volle bak de verwarming aan :? :D Uit het niets. Lekker terwijl de zon vol schijnt.

Was niet uit de krijgen. Kreeg 'm uiteindelijk uit door eerst de temperatuur helemaal naar de max te draaien en daarna weer naar 'LO'. Bugje? Iemand wel eens gehad?
Niet spontaan, maar mijn Ecoboost (Mustang) had ook zo iets vergelijkbaar eigenaardigs: als ik een bepaalde knop indrukte sprong ie wel eens op vol en dan moest ik ook trucs uithalen om hem weer lager of uit te krijgen.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:12
Voorruitontwaseming? http://www.glasstecpaul.com/wp-content/uploads/2019/01/defrost-symbol.png

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-05 13:53
Glashelder schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:08:
In mijn Fiesta ging gisteren op de snelweg ineens volle bak de verwarming aan :? :D Uit het niets. Lekker terwijl de zon vol schijnt.

Was niet uit de krijgen. Kreeg 'm uiteindelijk uit door eerst de temperatuur helemaal naar de max te draaien en daarna weer naar 'LO'. Bugje? Iemand wel eens gehad?
Afgelopen week hier ook een Fiesta en climatecontrol met eigen wil :? Airco aan (staat altijd forced uit) en temp op 22 graden (standaard 18-19) en automatische lucht regeling (ipv voeten en voorruit) 8)7

SniperGuy wijzigde deze reactie 28-03-2019 09:13 (4%)

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:30
SniperGuy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:58:
[...]

Afgelopen week hier ook een Fiesta en climatecontrol met eigen wil :? Airco aan (staat altijd forced uit) en temp op 22 graden (standaard 18-19) en automatische lucht regeling (ipv voeten en voorruit) 8)7
Dit zijn de standaard waarden, er is dus ergens door een reset geweest. Hoe oud is die? Wellicht een slechte accu. Spontaan aangaan van de airco heb ik overigens op al mijn Fiesta's en mijn B-Max gehad terwijl ik deze ook meestal handmatig uit had gezet, dus dat is het enige wat me niet verbaasd :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• SniperGuy
Is een goeie tip! het is er een uit 2014, ik zal hem eens aan Forscan hangen (TPMS zomerbanden moet ook weer aangezet worden)

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik begin deze week steeds meer Focussen te zien, volgens mij worden ze nu her en der afgeleverd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:17
Hoera, ik heb mijn Ford Focus Titanium uit 2015 op kunnen halen <3

Het was wel even een emotioneel afscheid van mijn Fiesta, maar dat was gauw voorbij toen ik gas gaf O+

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:36
Kom op internet veel Fords tegen welke geïmporteerd zijn. Iemand hier ervaringen mee? :?
Ze zijn vaak goedkoper als een nederlandse en hebben vaak alle opties aan boord. (stoelverwarming etc)

Voorbeeldje:
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/120601384

Whatever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Auto's zijn in Duitsland standaard al goedkoper en opties zijn ook een stuk vriendelijker geprijsd, vandaar dat je meer voor minder krijgt.

Wel weet ik dat veel van de importauto's die in Nederland te koop zijn, ex-schadeauto's zijn die gerepareerd zijn. Dus navraag van en controle op spuitwerk/lasnaden is wel aan te raden.

JohanKupers wijzigde deze reactie 29-03-2019 17:06 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 15:45
Ford (en vele andere merken) creeert een tweedehands markt door het veilen van zogenaamde “Jahreswagens”. Dit zijn autos die max een jaar oud zijn of max 20.000 km hebben gelopen. Auto’s worden gebruikt door werknemers van Ford (of andere bedrijven) en verhuurbedrijven. Hierna worden ze door Ford zelf geveild, zie https://de-ford.bca-partn...t.aspx?AcceptCookies=true
Autos die hier vandaan komen zijn erg betrouwbaar, onderhoud door Ford uitgevoerd en extra fabrieksgarantie.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Franco10 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:34:
Ik begin deze week steeds meer Focussen te zien, volgens mij worden ze nu her en der afgeleverd
De nieuwe focus bedoel je? Die zie ik al maanden in steeds grotere getalen rondrijden. Staat al sinds juli 2018 bij de dealer hè.

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-05 23:04
Jimmy J. schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:52:
[...]
Voorlopig geniet ik gewoon van hoe hij is :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Strakke plaatjes hoor, veel veilige kilometers toegewenst en hopen voor je dat ze hem laten staan ;)

Had jij Jim's dikke bak ook al gezien @Rossi46?

XboxLive: Dave 130R

• Overseer10
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 04-05 00:08
Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort gelukkige eigenaar van jong gebruikte Fiesta ST-line. Auto is een half jaar oud, rijdt super! Enige wat mij stoort is dat het stuur een tikkeltje scheef staat tijdens het rijden. De afwijking is niet groot, iets van 5 tot 10° naar links ten opzichte van het dashboard (ik neem aan dat die wel recht is!), maar het is wel duidelijk merkbaar. Het is niet de uitlijning: hij spoort namelijk heel goed bij loslaten van het stuur. Het stuur is gewoon gedraaid ten opzichte van de middenstand, waardoor het optisch scheef lijkt.

Volgens Ford (ben al een aantal keer terug geweest) is er niks aan de hand en corrigeert de auto de middenstand uit zichzelf zodat je tijdens het rijden minder hoeft bij te sturen. Daarnaast zou het ook aan het wegdek liggen. Dat laatste dacht ik eerst ook, echter is het stuur van de auto van mijn vriendin op dezelfde wegen kaarsrecht.

Het is natuurlijk erg subjectief. De een zal er geen probleem van maken, ik vind het storend. Het is net een schilderij wat een tikkeltje scheef hangt: de een zal het niet boeien en de ander zal hem gelijk recht willen hangen. Het liefst zou ik de stuuras loshalen, een tikkie verdraaien en dan weer vastzetten. Maar dat durf ik niet aan bij een zo goed als nieuwe auto die nog in de garantie zit.

Meer Ford rijders die hier last van hebben?

• RoofTurkey
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-05 14:13

RoofTurkey

PredatorKalkoen

@Overseer10 yes, hier ook bij mijn 2017 Focus (alhoewel het volgens mij bij mij iets naar rechts is ipv links). Stoor me er niet per se aan, maar merk het wel altijd. Zeker als het wegdek wat groeven heeft lijkt het een stuk erger op te treden. Zou natuurlijk ook kunnen liggen aan het ST-line gedeelte wat misschien wat strakker afgesteld staat om meer feedback te kunnen geven.

Grillmeister

• Overseer10
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 04-05 00:08
RoofTurkey schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:31:
@Overseer10 yes, hier ook bij mijn 2017 Focus (alhoewel het volgens mij bij mij iets naar rechts is ipv links). Stoor me er niet per se aan, maar merk het wel altijd. Zeker als het wegdek wat groeven heeft lijkt het een stuk erger op te treden. Zou natuurlijk ook kunnen liggen aan het ST-line gedeelte wat misschien wat strakker afgesteld staat om meer feedback te kunnen geven.
Heb even zitten lezen op internet. Veel mensen met dit probleem, ook na herhaaldelijk uitlijnen. Monteurs die het probleem niet zien, en ook een beetje begrijpelijk. Ze hebben geen tijd om jouw auto te gaan staan fine tunen. Ik denk dat ik zelf maar aan de stuurstangen ga draaien, kwartslagje moet meer dan voldoende zijn. Scheelt een hoop tijd en ellende.

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:17

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

dft2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:40:
Ford (en vele andere merken) creeert een tweedehands markt door het veilen van zogenaamde “Jahreswagens”. Dit zijn autos die max een jaar oud zijn of max 20.000 km hebben gelopen. Auto’s worden gebruikt door werknemers van Ford (of andere bedrijven) en verhuurbedrijven. Hierna worden ze door Ford zelf geveild, zie https://de-ford.bca-partn...t.aspx?AcceptCookies=true
Autos die hier vandaan komen zijn erg betrouwbaar, onderhoud door Ford uitgevoerd en extra fabrieksgarantie.
Zijn er dan nog invoerrechten op het op de baan brengen in een ander land? (BE of NL)
En heb je ook zicht op hoe duur die dingen zijn. Afgelopen veilingen zie ik niet direct staan.

• dft2
Joindry schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:21:
[...]

Zijn er dan nog invoerrechten op het op de baan brengen in een ander land? (BE of NL)
En heb je ook zicht op hoe duur die dingen zijn. Afgelopen veilingen zie ik niet direct staan.
Auto moet inderdaad ingevoerd worden. In principe zijn deze veilingen alleen voor bedrijven, er zijn genoeg autobedrijven die op deze autos bieden en ze invoeren. Ik heb voor mijn Focus eerst een prijsafspraak gemaakt op basis van opties en uitvoering, en vervolgens heeft het autobedrijf de juiste auto erbij gezocht, erop geboden en ingevoerd. Ik weet dus niet wat ze ervoor betaald hebben.

Het lijkt er trouwens op dat Ford ervoor heeft gekozen deze autos juist niet aan dealers aan te bieden. Andere merken, bijv Volvo, verkoopt ze dan juist weer wel via de dealers.

• Hmmbob
Overseer10 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:48:
Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort gelukkige eigenaar van jong gebruikte Fiesta ST-line. Auto is een half jaar oud, rijdt super! Enige wat mij stoort is dat het stuur een tikkeltje scheef staat tijdens het rijden. De afwijking is niet groot, iets van 5 tot 10° naar links ten opzichte van het dashboard (ik neem aan dat die wel recht is!), maar het is wel duidelijk merkbaar. Het is niet de uitlijning: hij spoort namelijk heel goed bij loslaten van het stuur. Het stuur is gewoon gedraaid ten opzichte van de middenstand, waardoor het optisch scheef lijkt.

Volgens Ford (ben al een aantal keer terug geweest) is er niks aan de hand en corrigeert de auto de middenstand uit zichzelf zodat je tijdens het rijden minder hoeft bij te sturen. Daarnaast zou het ook aan het wegdek liggen. Dat laatste dacht ik eerst ook, echter is het stuur van de auto van mijn vriendin op dezelfde wegen kaarsrecht.

Het is natuurlijk erg subjectief. De een zal er geen probleem van maken, ik vind het storend. Het is net een schilderij wat een tikkeltje scheef hangt: de een zal het niet boeien en de ander zal hem gelijk recht willen hangen. Het liefst zou ik de stuuras loshalen, een tikkie verdraaien en dan weer vastzetten. Maar dat durf ik niet aan bij een zo goed als nieuwe auto die nog in de garantie zit.

Meer Ford rijders die hier last van hebben?
Onze 2013 Fusion (Mondeo) had het ook. Meerdere keren terug geweest naar de garage (toen nog in de USA), maar verholpen is het nooit helemaal. Overigens spoort de auto inderdaad prima, het is net alsof het stuur "een nokje" gedraaid op de stuurkolom zit ofzo.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:18
Overseer10 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:44:
[...]
Heb even zitten lezen op internet. Veel mensen met dit probleem, ook na herhaaldelijk uitlijnen. Monteurs die het probleem niet zien, en ook een beetje begrijpelijk. Ze hebben geen tijd om jouw auto te gaan staan fine tunen. Ik denk dat ik zelf maar aan de stuurstangen ga draaien, kwartslagje moet meer dan voldoende zijn. Scheelt een hoop tijd en ellende.
Hebben ze bij mij ook eens geprobeerd, het is gewoon uitlijnen met het stuur scheef ;) dan staan de wielen rechts maar optisch is gek. dus aan alle monteurs, zet het stuur echt 100% recht voordat je gaat uitlijnen!

• SniperGuy
Paradox schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:56:
[...]

Hebben ze bij mij ook eens geprobeerd, het is gewoon uitlijnen met het stuur scheef ;) dan staan de wielen rechts maar optisch is gek. dus aan alle monteurs, zet het stuur echt 100% recht voordat je gaat uitlijnen!
Als ze dat doen (lees: stuur niet recht zetten voor het uitlijnen) zijn het een stelletje prutsers.
Regel 1 als je gaat uitlijnen: zorg dat de auto horizontaal staat en het stuur recht en begin dan pas met uitlijnen.
Ik zou voor uitlijnen naar een toko gaan die "wielen" als core business hebben (dus de betere bandenboer, het liefst eentje achteraf op een industriterrein).
Die leveren over het algemeen wél kwaliteit!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zonder logo's en badges :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:17
Hoe zie je in hemelsnaam welke versie van Sync2 je hebt?

Ik zag dat ik nog als kaart F2 had (ofzo) en kwam dit topic tegen: https://www.focusclub.nl/...gatie-kaart-maken.111535/

Nu wil ik hem gaan updaten, maar voor de zekerheid eerst ff checken welke versie van Sync2 ik nu heb. Maar waar vind ik dat in de UI? :|

De enige dingen die ik tegenkom zijn:
- CCPU versie (4.32.14073)
- Navigatie-applicatie (3.62.5)
- Kaartendatabase: F2

Maar Sync2 versie? Waar vind je dat?

Edit:
Wat forums afgegraven: 4.32 is dus blijkbaar ouder dan 3.10. Waarom zeggen ze dat niet ff in de tutorial :+

Edit2:

Update geslaagd! Nu wachten op een SD-kaartje om F7 er op te knallen

Misha wijzigde deze reactie 07-04-2019 11:21 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:59
Verkeerd gelezen. Nvm :+

Ophidian wijzigde deze reactie 07-04-2019 09:44 (95%)

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• vdstaak
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:47
Sinds een kleine 3 weken de trotse eigenaar van een nieuwe Ford Transit Connect L2!

Een kleine eigenaardigheid:

Als ik achteruit rijd, een richting aanwijzer aan heb staan en vervolgens een Cross Traffic Alert krijg, houdt soms de eerste tik van de richtingaanwijzer er mee op. De 2e tik komt wel terug, maar de eerste niet.

Er zijn ook een aantal andere mogelijkheden, zoals rijden zonder riem die af en toe hetzelfde euvel weten te veroorzaken, maar bovenstaande vaker. Iemand enig ervaring?

Ander euvel is dat hij soms niet stabiel naar de achteruit wilt schakelen. Het is een automaat, maar lijkt soms in neutraal te blijven hangen. Dat heb ik nog niet stabiel kunnen reproduceren....

Voor de rest: Wat een top wagen is dit zeg! Rijdt als een zonnetje, moet opletten dat ik netjes aan de snelheid voldoe (en niet te hard rijdt ..... ) en verder gewoon heerlijk genieten!

• Joindry

Joindry

Even een rare vraag, geen idee waar ik er ander mee terecht moet.

Ik ben aan het configureren, C-max en Focus. Iedereen weet dat real life verbruik heel iets anders is dan theoretisch verbruik. Maar iemand enig idee hoe het verbruik zich zou verhouden tussen de C-max en de Focus. Beiden met de identieke 1.0 ecoboost 100pk. Stadsverkeer zou ik zeggen C-max iets meer, vanwege het extra gewicht. Maar vooral op de snelweg ben ik benieuwd. Aero speelt daar een stuk meer mee en de focus zal dat wel een stuk beter doen. Iemand enige idee hoeveel dat zou kunnen schelen? 100-120 km/h.
Ik zouden we over 0,5l spreken of eerder 2l/100km. Op de levensduur kan zoiets best een verschil maken qua prijskaartje.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:18
Joindry schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:02:
Even een rare vraag, geen idee waar ik er ander mee terecht moet.

Ik ben aan het configureren, C-max en Focus. Iedereen weet dat real life verbruik heel iets anders is dan theoretisch verbruik. Maar iemand enig idee hoe het verbruik zich zou verhouden tussen de C-max en de Focus. Beiden met de identieke 1.0 ecoboost 100pk. Stadsverkeer zou ik zeggen C-max iets meer, vanwege het extra gewicht. Maar vooral op de snelweg ben ik benieuwd. Aero speelt daar een stuk meer mee en de focus zal dat wel een stuk beter doen. Iemand enige idee hoeveel dat zou kunnen schelen? 100-120 km/h.
Ik zouden we over 0,5l spreken of eerder 2l/100km. Op de levensduur kan zoiets best een verschil maken qua prijskaartje.
Heb je gekeken op een website zoals werkelijkverbruik.nl of Autoweek of spritmonitor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lord Thunder
Afgelopen weekend op twee Amerikanen bijeenkomsten gestaan. Met m'n nieuwe 20 inch zomer wielen ziet het er nu erg dik uit. Ik ben alleen door de grote aandacht van de mensen voor m'n ColorFlow wrap helemaal vergeten zelf foto's te maken. *Doh* Nou ja, volgende keer beter.

• Joindry

Joindry

Lightning89 schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:04:
[...]

Heb je gekeken op een website zoals werkelijkverbruik.nl of Autoweek of spritmonitor?
Ja en neen, (autoweek). Maar ik ben niet gekend met de betrouwbaarheid van dergelijke websites. werkingsprincipe)
Enige wat ik ook terugvind is een gemiddeld (gemengd) verbruik. Geen onderscheid tussen stad en snelweg. Daar ik voornamelijk snelweg zou doen, ben ik écht daarnaar op zoek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 01:19
Joindry schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:01:
[...]
Ja en neen, (autoweek). Maar ik ben niet gekend met de betrouwbaarheid van dergelijke websites. werkingsprincipe)
Enige wat ik ook terugvind is een gemiddeld (gemengd) verbruik. Geen onderscheid tussen stad en snelweg. Daar ik voornamelijk snelweg zou doen, ben ik écht daarnaar op zoek.
Bij die sites vullen de eigenaren van de auto's zelf hun verbruik in (normaal gesproken wat er getanked is + km-stand). Mijn ervaring is dat het gros van de mensen die dat invullen langere afstanden rijden. Het voornaamste waar je dus op moet letten is hoeveel metingen/tankbeurten er ingevuld zijn.

Maar wat zeggen de gegevens die Ford afgeeft? Ondanks dat die veelal veels te rooskleurig is geeft het meestal wel een goed beeld in het verschil tussen de verschillende modellen.

[removed]

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
vdstaak schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:35:
Sinds een kleine 3 weken de trotse eigenaar van een nieuwe Ford Transit Connect L2!

Een kleine eigenaardigheid:

Als ik achteruit rijd, een richting aanwijzer aan heb staan en vervolgens een Cross Traffic Alert krijg, houdt soms de eerste tik van de richtingaanwijzer er mee op. De 2e tik komt wel terug, maar de eerste niet.

Er zijn ook een aantal andere mogelijkheden, zoals rijden zonder riem die af en toe hetzelfde euvel weten te veroorzaken, maar bovenstaande vaker. Iemand enig ervaring?

Ander euvel is dat hij soms niet stabiel naar de achteruit wilt schakelen. Het is een automaat, maar lijkt soms in neutraal te blijven hangen. Dat heb ik nog niet stabiel kunnen reproduceren....

Voor de rest: Wat een top wagen is dit zeg! Rijdt als een zonnetje, moet opletten dat ik netjes aan de snelheid voldoe (en niet te hard rijdt ..... ) en verder gewoon heerlijk genieten!
Dat tikken van knipperlicht ken ik ook van de Fiesta. Hij kan maar 1 geluid tegelijk afspelen. Het zal in ieder geval iets zijn met de aansturing en hoe hij die geluidjes moet afspelen.

Is dus gewoon by design zo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Joindry

Joindry

redwing schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 05:17:
[...]

Maar wat zeggen de gegevens die Ford afgeeft? Ondanks dat die veelal veels te rooskleurig is geeft het meestal wel een goed beeld in het verschil tussen de verschillende modellen.
De nieuwe focus geeft de website hetzelfde verbruik voor de 100pk als voor de 125pk versie, lijkt me een foutje maar goed. 6 stad, 4.3 snelweg, 4.9 combi.

C-max 100pk : 6.5 stad, 5 snelweg, 5.6 combi
125pk: 6.7 stad , 5.1 snelweg, 5.7 combi

Hun gegevens spreken dus over 0.7-0.8l/100km verschil op de snelweg.

• Lord Thunder
Mijn ervaring met ecoboost motoren is dat het heel erg afhankelijk is hoe de rijdt. En dan met name hoe hard je optrekt. Rij je als een slak, dan haal je misschien de getallen in het boekje, anders lang niet. Dit heeft alles te maken met hoeveel en hoe ver je in de turbo rpm range rijdt. Ik heb nooit de getallen uit het boekje gehaald, zat er meestal minimaal een liter per 100km boven.

• vdstaak
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:47
Phusebox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 05:45:
[...]

Dat tikken van knipperlicht ken ik ook van de Fiesta. Hij kan maar 1 geluid tegelijk afspelen. Het zal in ieder geval iets zijn met de aansturing en hoe hij die geluidjes moet afspelen.

Is dus gewoon by design zo.
Ik kan me niet voorstellen dat er 1 deel van de tikgeluiden uit gaat (het "aan" tikken van de richting aanwijzer) maar niet het "uit" tikken ervan.

Om wat duidelijker te zijn:

Het tikken gaat helemaal uit tijdens een Cross Traffic Alert, maar daarna, dus als de alert weg is, dan hoor ik alleen nog maar het uit gaan van de aanwijzer. Dat blijft zo, tot ik de auto een aantal minuten op slot heb gezet. De rit van Breda tot Amersfoort is het dus een "eenzijdig" getik geweest bij gebruik van de richtingaanwijzer. Dat lijkt me niet by design

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Nou, ook weer wat vreemds met mijn Mondeo (2018 model).

Sinds gisteren/eergisteren is er iets vaags. Wanneer ik hem van het slot haal, springt mijn radio/nav aan (dat is normaal) maar er komt nu een soort van terug lopende progress bar op en de melding: "Schakel het contact in of anders....".

Daarnaast komt nu het geluid van de parkeersensoren vanuit een soort pieper die ergens zit(?) Ipv uit de speakers. Het is ook niet het mooie geluidje wat je normaal hoort, maar een nogal harde ruwe piep.

Iemand enig idee? Update de auto OTA? Ik snap niet waar dit ineens vandaan komt.

• Hmmbob
Ik zet mijn geld op een accu (gerelateerd) probleem. Check ook je zekeringen even.

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:09
SniperGuy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:58:
[...]

Ik had het vandaag ook in de Focus ('17). Airco aan en verwarming op 22°, terwijl hij bij het uitzetten op 20,5 stond zonder airco. Kreeg de 'automaat' ook niet uit. Moest daarvoor eerst de gehele unit uitzetten :p

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:59
Kan het kloppen dat de Ford Fiesta (2017/2018 model) misschien wel de beste compacte auto is die ooit is gebouwd? Wat rijdt dat ding toch heerlijk! Het is de versie met alles erop en eraan. Uitschuifdak, leren bekleding. Rijd heerlijk zuinig en is net wat korter dan de Kia Rio die ik hiervoor had, erg makkelijk overal in te parkeren.
Volgens mij voor 1 of 2 personen met 0 of 1 jong kind ideaal (en anders ga je naar de Focus die ik ook super vind rijden).

Begrijp niet waarom iemand ooit nog een Opel Corsa of Renault of VW Polo etc zou kopen :+

Enige wat ik me afvraag is of het duur is om stoelverwarming in te bouwen. Onze garage is ijskoud, zelfs in de zomermaanden en dan zit je dus op dat koude leer. Iemand ervaring daarmee?

• Franco10
Jazco2nd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:24:
Kan het kloppen dat de Ford Fiesta (2017/2018 model) misschien wel de beste compacte auto is die ooit is gebouwd? Wat rijdt dat ding toch heerlijk! Het is de versie met alles erop en eraan. Uitschuifdak, leren bekleding. Rijd heerlijk zuinig en is net wat korter dan de Kia Rio die ik hiervoor had, erg makkelijk overal in te parkeren.
Volgens mij voor 1 of 2 personen met 0 of 1 jong kind ideaal (en anders ga je naar de Focus die ik ook super vind rijden).
:+ Een beetje dezelfde reactie die ik had met de Focus. Ik dacht echt hoe kan in godsnaam een 'standaard' c-segmenter zo fantastisch rijden en waarom weet de hele wereld dat nog niet.

Vond de vorige Fiesta ook heel erg lekker rijden, het interieur was dan wel weer ondermaats. Dat is nu dik in orde dus snap je gevoel helemaal.
Begrijp niet waarom iemand ooit nog een Opel Corsa of Renault of VW Polo etc zou kopen :+
Niet iedereen hecht veel waarde aan een strak sturende auto. De laatste Corsa heeft een lekker blok en heel veel opties voor weinig en de Polo is eigenlijk een B+ segmenter, voelt gewoon een stuk volwassener en relaxed aan. Als je in de VAG groep zit lift je gewoon mee met bouwkwaliteit in details van de hele organisatie, zoals knopjes hendels etc.

Als je met je knie tegen de middenconsole van de Focus aan drukt gat ie zo een centimeter opzij. Ik hoop dat die van mij op termijn niet gaat piepen en kraken.

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik heb de afgelopen 10 jaar gereden in de Seat Ibiza, Seat Leon en twee Skoda Octavia's, allemaal VAG dus. Nu voor het eerst een Ford Focus Wagon geleased (2019). Heb er nu 2000km opzitten, maar krijg er maar niet echt een lekker gevoel bij, keer op keer vallen zaken tegen.

Om te beginnen met een positief punt: het onderstel. Hij ligt fijn op de weg en ook drempels neemt hij makkelijk en met comfort.

Voor de rest kan ik momenteel eerlijk gezegd nog niet zoveel positiefs benoemen. Hij stuurt inderdaad strak, maar daarmee ook vrij onrustig. Daarnaast heb ik het idee dat je continu de 'motor' van het stuur voelt tegenwerken. Het sturen voelt daardoor heel artificieel, hij centreert ook weer sneller/harder dan gewenst.

De boordcomputer en het mediagedeelte vind ik ook matig uitgewerkt. De systemen zijn geheel gescheiden, alles wat met de auto te maken heeft bedien je op het te kleine scherm in je dashboard, de media gaat via het grote scherm. Dit werkt niet praktisch. Ook mis ik een heleboel instellingen waarvan ik dacht dat alle auto's die als standaard zouden hebben. Blijkbaar niet dus.

Het interieur vind ik een grote stap voorwaarts qua looks, maar qua kwaliteit en vooral doordachtheid valt het allemaal wat tegen. Ik heb de titanium-versie waarbij de voorstoelen lelijke netjes aan de achterkant hebben, onbruikbaar dus omdat je alle rommel ziet zitten. Daarnaast valt de ruimte in de kofferbak nogal tegen. Er zit een dubbele bodem in. Als je de afdekking daarvan erin laat zitten houd je eigenlijk te weinig kofferbakruimte over, als je hem eruit haalt zitten er lastige plastic rails waar de dubbele bodem op rust, dat beperkt de breedte en de flexibiliteit. Doordat je de dubbele bodem er vanwege de ruimte altijd uit hebt ziet het er ook niet zo afgewerkt meer uit. Het gordijntje wat de kofferbak afdekt is helemaal goedkoop en onhandig, hij zit namelijk niet in een geleidingsrail en flabbert alle kanten op. Het vanuit de achterbak neerlaten van de achterstoelen klinkt handig, maar het mechanisme is fragiel. De rechter achterstoel ging af-fabriek al niet neer en - ondanks dat ik totaal niet lomp ben aangelegd - schoot de plastic handel van de knop en had ik die ineens los in mijn hand.

Ik moet wel zeggen dat de auto enorm goedkoop is in de lease. Dat scheelde in mijn geval zo 100 euro met een vergelijkbare Seat Leon of Skoda Octavia. Misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen.

specs

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:21
Scooper schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:18:
Ik heb de afgelopen 10 jaar gereden in de Seat Ibiza, Seat Leon en twee Skoda Octavia's, allemaal VAG dus. Nu voor het eerst een Ford Focus Wagon geleased (2019). Heb er nu 2000km opzitten, maar krijg er maar niet echt een lekker gevoel bij, keer op keer vallen zaken tegen.

Om te beginnen met een positief punt: het onderstel. Hij ligt fijn op de weg en ook drempels neemt hij makkelijk en met comfort.

Voor de rest kan ik momenteel eerlijk gezegd nog niet zoveel positiefs benoemen. Hij stuurt inderdaad strak, maar daarmee ook vrij onrustig. Daarnaast heb ik het idee dat je continu de 'motor' van het stuur voelt tegenwerken. Het sturen voelt daardoor heel artificieel, hij centreert ook weer sneller/harder dan gewenst.

De boordcomputer en het mediagedeelte vind ik ook matig uitgewerkt. De systemen zijn geheel gescheiden, alles wat met de auto te maken heeft bedien je op het te kleine scherm in je dashboard, de media gaat via het grote scherm. Dit werkt niet praktisch. Ook mis ik een heleboel instellingen waarvan ik dacht dat alle auto's die als standaard zouden hebben. Blijkbaar niet dus.

Het interieur vind ik een grote stap voorwaarts qua looks, maar qua kwaliteit en vooral doordachtheid valt het allemaal wat tegen. Ik heb de titanium-versie waarbij de voorstoelen lelijke netjes aan de achterkant hebben, onbruikbaar dus omdat je alle rommel ziet zitten. Daarnaast valt de ruimte in de kofferbak nogal tegen. Er zit een dubbele bodem in. Als je de afdekking daarvan erin laat zitten houd je eigenlijk te weinig kofferbakruimte over, als je hem eruit haalt zitten er lastige plastic rails waar de dubbele bodem op rust, dat beperkt de breedte en de flexibiliteit. Doordat je de dubbele bodem er vanwege de ruimte altijd uit hebt ziet het er ook niet zo afgewerkt meer uit. Het gordijntje wat de kofferbak afdekt is helemaal goedkoop en onhandig, hij zit namelijk niet in een geleidingsrail en flabbert alle kanten op. Het vanuit de achterbak neerlaten van de achterstoelen klinkt handig, maar het mechanisme is fragiel. De rechter achterstoel ging af-fabriek al niet neer en - ondanks dat ik totaal niet lomp ben aangelegd - schoot de plastic handel van de knop en had ik die ineens los in mijn hand.

Ik moet wel zeggen dat de auto enorm goedkoop is in de lease. Dat scheelde in mijn geval zo 100 euro met een vergelijkbare Seat Leon of Skoda Octavia. Misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen.
Ik denk inderdaad dat je te hoge verwachtingen had :) Heb je wel eerst een proefrit gedaan voor je een besluit nam?

• Franco10
Scooper schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:18:

Ik hoop niet dat ik ook dezelfde conclusies ga trekken. Ik heb de Focus eigenlijk bewust niet vergeleken met al het nieuws van de VAG groep maar waar ik momenteel in zit, namelijk een Golf uit 2015. Qua hard of zacht plastic zitten ze bij elkaar in de buurt (dat zegt al genoeg denk ik gezien het 4 jaar verschil).

Minpuntjes waren: geen ventilatierooster achterin, goedkoop plastic her en der. Mijn oude golf heeft achterin de deurpanelen ook bovenop hard plastic, maar dat lijkt net iets verfijnder dan de Focus. Het grootste minpunt is de middenconsole die bij een duw flink beweegt. Bij de Golf krijg je daar geen mm beweging in.

En wat ik merk bij goedkopere multimedia systemen is de lag bij Spotify. Als ik via bluetooth nummers afspeel en via het stuur naar de volgende wil, heeft een 308 en ook de Focus een paar tellen lag. Bij de Golf (die verder een bagger systeem heeft) gaat ie direct naar de volgende.

Afijn, ik heb er voor gekozen als soort van lauwe hatch, de volgende wordt vast een verstandige e-bak. Dus even nog genieten van een beetje sturen en roeren, hopen dat ik niet het gevoel heb achteruit te zijn gegaan :|

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:59
Jazco2nd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:24:

Enige wat ik me afvraag is of het duur is om stoelverwarming in te bouwen. Onze garage is ijskoud, zelfs in de zomermaanden en dan zit je dus op dat koude leer. Iemand ervaring daarmee?
Helemaal mee eens, Fiesta MK8 Titanium hier als auto voor erbij en rijdt fantastisch. B&O sound klinkt verder gewoon goed, zelfs beter dan de Denon Premium sound die we in de Opel Grandland hebben. Heel blij met die auto (& de andere ook wel hoor). :+

Kritiek puntje is de zachte lak. Maar daar zet ik binnenkort een glascoating overheen. :9

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Franco10 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:14:
[...]
Bij de Golf (die verder een bagger systeem heeft) gaat ie direct naar de volgende.
Uhm, ik had afgelopen week een leen Polo (vrijwel splinternieuw). Dat systeem was vergeleken met het Ford systeem echt mèga traag. En je kon pixels tellen als je gebruik maakt van Carplay. Uit ervaring weet ik dat dat in recente Golfjes niet anders is.

Op dat gebied zal je niet teleurgesteld worden :p

Glashelder wijzigde deze reactie 12-04-2019 20:45 (3%)

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Phusebox
  • Niet online
Aan het kijken om de 2015 Fiesta van mijn vrouw te vervangen door een 2018 model. Jammer dat die mistlampen van alles behalve de ST Line zo lelijk zijn... Liefst zouden we weer een Titanium nemen maar we vinden die voorkant echt beiden zo afgrijselijk.

ST Line modellen worden een beetje kunstmatig duur gehouden. Kan bijna voor hetzelfde geld een nieuwe kopen t.o.v. een 1 jaar oude.

Phusebox wijzigde deze reactie 13-04-2019 13:03 (194%)

• dft2
Ik zag toevallig dat er een terugroepactie op mn 2017 Focus zit. Ik heb hierover nog niets gehoord, iemand hier al een brief over gehad?
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP190023

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-05 18:59

Nivida_intel

In future permantly offline

Open filter op mijn 7.5 gezet.
Ik blijf verliefd op die fiesta.....

Auto
AchterkantFilterFront

Countdown until death has started.....

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:30
dft2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:48:
Ik zag toevallig dat er een terugroepactie op mn 2017 Focus zit. Ik heb hierover nog niets gehoord, iemand hier al een brief over gehad?
Dit is best interessant...

OmeJoyo in "Het grote Ford topic"

Zo te zien hebben ze het aantal auto's weer uitgebreid want het is een "nieuwe" actie die hetzelfde is als de oude.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-05 19:57
Uit interesse eens gekeken of er al een update voor mijn auto was.

Resultaat is: SYNC3_2940137607_Update.

Patch notes nog niet gevonden.

stervis wijzigde deze reactie 16-04-2019 07:06 (111%)

Moo, I say.

• Jimmy J.
"Ford heeft dé oplossing tegen keyless entry-diefstal"

https://www.autoblog.nl/n...ess-entry-diefstal-123369

"Klanten die al de huidige generatie Fiesta of Focus rijden kunnen de dealer contacteren om zo’n sleutel te kopen. Voor omgerekend zo’n 80 euro en een uurtje werk aan de auto is de Fiesta/Focus klaar voor de nieuwe technologie."

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:57
Jimmy J. schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:11:

"Klanten die al de huidige generatie Fiesta of Focus rijden kunnen de dealer contacteren om zo’n sleutel te kopen. Voor omgerekend zo’n 80 euro en een uurtje werk aan de auto is de Fiesta/Focus klaar voor de nieuwe technologie."
Ben benieuwd of dit binnen het private lease contract valt.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Joindry

Joindry

:D Dus je moet je sleutel de voorbije 40 seconden hebben aangeraakt opdat het keyless nog werkt? Dat is dé oplossing? Wat is dan in godsnaam de luxe tov het gewone "even op een knopje duwen" die gewone sleutels nu hebben?
Het hele keyless is voor mij nog steeds een luxetrukje wat je compleet niet nodig hebt op je auto. Wanneer ik op een knopje duw, blijft mij auto ook gewoon open voor 2 minuten (irc) erna gaat hij gewoon weer op slot. Probleem opgelost toch?

Dat je aan de koper geldt vraagt om een veiligheidsissue op te lossen in je auto, vind ik trouwens compleet van de pot gerukt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Joindry schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:22:
[...]

:D Dus je moet je sleutel de voorbije 40 seconden hebben aangeraakt opdat het keyless nog werkt? Dat is dé oplossing? Wat is dan in godsnaam de luxe tov het gewone "even op een knopje duwen" die gewone sleutels nu hebben?
Het hele keyless is voor mij nog steeds een luxetrukje wat je compleet niet nodig hebt op je auto. Wanneer ik op een knopje duw, blijft mij auto ook gewoon open voor 2 minuten (irc) erna gaat hij gewoon weer op slot. Probleem opgelost toch?

Dat je aan de koper geldt vraagt om een veiligheidsissue op te lossen in je auto, vind ik trouwens compleet van de pot gerukt.
De sensor is een bewegingssensor, dus tijdens de wandeling naar je auto beweegt die en is die gewoon actief.

Wel een mooie oplossing van Ford.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:18

Touchdomex

Plunder with Thunder.

[...]

Het is niet alleen keyless entry maar ook keyless go en dat is wel een fijne combinatie. Dus blind vanuit je zak de auto open duwen en in de auto gewoon op de startknop duwen en gaan. Klein stukje extra comfor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jimmy J.
Het is een veiligheids issue waar alle keyless entry auto's mee te maken hebben. Ford lijkt tot dusver de enige die met zo'n oplossing komt (Mercedes in de toekomst ook). Verder kun je gewoon KE uitzetten, of je sleutel thuis in een koektrommeltje leggen.

• Joindry

Joindry

Het lijkt me nog steeds een zozo oplossing. Het hacken door scanning kan nog steeds. Vaak werden mensen gewoon gepasseerd op de parking, onderweg naar een winkel (in beweging dus). dan helpt het systeem totaal niet.
En het is niet omdat Ford als eerste is met een "oplossing" komt, dat ze de beste zijn. Je optie verkopen voor 400 euro om erna te zeggen: "jongens het is eigenlijk niet veilig. Dus best niet gebruiken of nog eens 80 euro ophoesten" vind ik géén goede actie.
Mocht het gaan over een veiligheidsissue wat de veiligheid van de persoon in het gedrang brengt, is de fabrikant wettelijk verplicht het zelf op te lossen. Gezien het slechts gaat over de veiligheid van je kapitaal, moet je het zelf deels betalen? Zou me niet verbazen mochten verzekeraars binnenkort extra beginnen vragen wanneer je de optie keyless hebt. Dit vanwege hoger risico op diefstal.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

dft2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:48:
Geen brief over gehad, maar toen ik vorige maand langsging voor een grote onderhoudsbeurt hebben ze dat meteen meegenomen. Van wat ik begreep was het niet veel bijzonders, alleen een extra sensor plaatsen.

Edit: Gaat ook om een 2017 Focus trouwens

RoofTurkey wijzigde deze reactie 15-04-2019 13:44 (4%)

Grillmeister

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-05 19:57
RoofTurkey schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:44:
[...]

Geen brief over gehad, maar toen ik vorige maand langsging voor een grote onderhoudsbeurt hebben ze dat meteen meegenomen. Van wat ik begreep was het niet veel bijzonders, alleen een extra sensor plaatsen.

Goed punt. Ik ga eens vragen of ze dit ook in mijn grote beurt kunnen meenemen via de lease.

Moo, I say.

• JB
  • Laatst online: 19:31

JB

Cédric roelt!

RoofTurkey schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:44:
[...]

En vond je die terugroepactie wel terug op kentekencheck? Want ik heb ook geen brief gehad maar mijn auto (Mondeo) valt daar normaliter ook onder. Blijft vaag hoe ze daarmee om gaan..

Mijn boefje is liev!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

JB schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:50:
[...]

En vond je die terugroepactie wel terug op kentekencheck? Want ik heb ook geen brief gehad maar mijn auto (Mondeo) valt daar normaliter ook onder. Blijft vaag hoe ze daarmee om gaan..
Nope, staat niks van op de RDW site kenteken check. Raar, maar misschien komt dat nog en heeft het even tijd nodig ivm bureaucratie of iets dergelijks :/

Grillmeister

• JB
  • Laatst online: 19:31

JB

Cédric roelt!

RoofTurkey schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:14:
[...]

Nope, staat niks van op de RDW site kenteken check. Raar, maar misschien komt dat nog en heeft het even tijd nodig ivm bureaucratie of iets dergelijks :/
Nope. sommigen hebben dit wel gezien op ovi.rdw bij hun auto.. Dealer zegt niets te kunnen zien mbt mijn auto :/ Het zal allemaal wel.

Mijn boefje is liev!

• Franco10

Ben benieuwd of ze dit al in mijn nog te produceren/leveren Focus schroeven.

• Freeman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 21:49
Welke Tweaker is hier een gelukkige eigenaar van de Ford Focus wagon 2019?
Ik heb via een lease maatschappij de Titanium business besteld, maar ik vroeg mij af hoelang men hier gemiddeld heeft moeten wachten tot de auto binnen kwam?

• sander121
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:17
Freeman schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:36:
Ik heb via een lease maatschappij de Titanium business besteld, maar ik vroeg mij af hoelang men hier gemiddeld heeft moeten wachten tot de auto binnen kwam?
Mijn titanium 1.5 is eind januari besteld, verwachte levertijd is 10 mei. +- 15 weken..

• Freeman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 21:49
sander121 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:30:
[...]

Mijn titanium 1.5 is eind januari besteld, verwachte levertijd is 10 mei. +- 15 weken..
Welke pakketten heb je erbij?
Ik kreeg vandaag te horen verwachtte levertijd eind July.
Ga morgen de dealer bellen i.p.v. leasemaatschappij.

• Henvar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:01
Mij werd 4 a 5 maanden verteld maar aangegeven dat ik hem pas in sept wil hebben ivm huidige 14% lease bak

• Phusebox
  • Niet online
Zoals gezegd aan het kijken voor een Fiesta MK8, maar mensen hebben maar rare configuraties gekocht. Een Fiesta van ruim 24k en dan geen climate control? Daar loop ik nog wel het meest tegenaan.

Onze MK7 heeft meer luxe dan de gemiddelde ST Line MK8, de Titanium valt helaas af vanwege de mis(fi)tlampen. :+

• Franco10
Van de dealer heb ik gehoord dat er toen problemen waren met de productie van trekhaken, daar zat vertraging in.

Ik heb een ST-Line 1.5 met handbak in bestelling, alle pakketten behalve het family pack + b&o en panromadak maar geen trekhaak. Eerste indicatie was 12 weken, hoorde deze week dat t misschien een week of 3 eerder kan zijn.

• sander121
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:17
Freeman schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:52:
[...]

Welke pakketten heb je erbij?
Ik kreeg vandaag te horen verwachtte levertijd eind July.
Ga morgen de dealer bellen i.p.v. leasemaatschappij.
Onderstaande opties zijn aanwezig.

• Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio
ontvangst
• Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
• Trendy metaallak
• Voorbereidingspakket voor trekhaak montage
• Design Pack 1
• Technology Pack
• Winter Pack

Er is bij mij redelijk snel na de bestelling de levertijd met vier weken vertraagd. Reden is mij onbekend. Ben benieuwd wat jouw levertijd is.

• JohanKupers
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:11:
Zoals gezegd aan het kijken voor een Fiesta MK8, maar mensen hebben maar rare configuraties gekocht. Een Fiesta van ruim 24k en dan geen climate control? Daar loop ik nog wel het meest tegenaan.

Onze MK7 heeft meer luxe dan de gemiddelde ST Line MK8, de Titanium valt helaas af vanwege de mis(fi)tlampen. :+
De ST line van mij heeft bijna alle opties, een paar dingen niet zoals BLIS, privacyglas, B&O audio, armsteun (heb ik altijd ruzie mee :p) en grote spoiler.

• Phusebox
  • Niet online
JohanKupers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:21:
[...]

De ST line van mij heeft bijna alle opties, een paar dingen niet zoals BLIS, privacyglas, B&O audio, armsteun (heb ik altijd ruzie mee :p) en grote spoiler.
Ja daar is mee te leven, maar ik snap de keuze niet van mensen om dan een full loaded Fiesta te kopen, met privacy glass, BLIS, Led upgrade, maar geen climate control... Waarschijnlijk doen ze hem daarom ook na een jaar weg.

Phusebox wijzigde deze reactie 17-04-2019 09:15 (5%)

• JohanKupers
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:14:
[...]

Ja daar is mee te leven, maar ik snap de keuze niet van mensen om dan een full loaded Fiesta te kopen, met privacy glass, BLIS, Led upgrade, maar geen climate control... Waarschijnlijk doen ze hem daarom ook na een jaar weg.
Die climate control zat bij mij in het verzamelpakket samen met de navigatie (welke ik wilde aangezien daar dan ook meteen de DAB+ bij zat). Had ook wel de full LED verlichting willen hebben, maar die optie was toen nog niet mogelijk, dus is het toen de 'normale' light upgrade geworden.

JohanKupers wijzigde deze reactie 17-04-2019 09:32 (13%)

• Phusebox
  • Niet online
JohanKupers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:30:
[...]

Die climate control zat bij mij in het verzamelpakket samen met de navigatie (welke ik wilde aangezien daar dan ook meteen de DAB+ bij zat).
Ja, dat zie ik ook bij de opties, en toch staan er tig mét navigatie maar zonder climate control 8)7

• JohanKupers
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:32:
[...]

Ja, dat zie ik ook bij de opties, en toch staan er tig mét navigatie maar zonder acc 8)7
Dan heb ik een dubbel acc (automatic climate controle en adaptive cruise control) :+

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Lord Thunder
Sinds kort is mijn pony eindelijk 'af'. Plaatje inclusief 20" Niche velgen en zomer banden deze keer.

Het worden fijne paa(r)sdagen 8)7

• Hmmbob
Vet. In welke omgeving rij jij normaal? Ik meen je auto pas gezien te hebben.

• Wren
Lord Thunder schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:35:
Sinds kort is mijn pony eindelijk 'af'. Plaatje inclusief 20" Niche velgen en zomer banden deze keer.

[Afbeelding: GT Done]

Eerste reactie van mijn vriendin: " waarom rijdt hij in 'mijn' auto?" :) Mooie bak!

• Lord Thunder
Hmmbob schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:40:
Vet. In welke omgeving rij jij normaal? Ik meen je auto pas gezien te hebben.
Normaal in de omgeving van Delft, maar ik rij in de zomer het hele land door naar meetings. Ik was afgelopen weekend bijvoorbeeld nog in Heusden-Zolder (België) voor Mustang Fever.
Wren schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:13:
[...]

Eerste reactie van mijn vriendin: " waarom rijdt hij in 'mijn' auto?" :) Mooie bak!
Hahaha, mijn vriendin is meer van 'als jij het mooi vindt' ... :P

• Hmmbob
Lord Thunder schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:16:
[...]

Normaal in de omgeving van Delft,...
Ah, ik was maandag en dinsdag in Den Haag, misschien toen. Anyway, mooie bak. Ik ben lang niet altijd fan van wraps, maar deze is goed gelukt :)

• Phusebox
  • Niet online
Morgen proefrijden in een 2018 Fiesta ST-line als mogelijke vervanging van een 2015 Fiesta Titanium.

De kleur is Chrome Blue maar ik zie dat je die niet meer kunt bestellen. Iemand die weet wat daar de reden van is? Slechte kwaliteit lak ofzo?

Zijn er punten waar ik op moet letten?

• Lord Thunder
Phusebox schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:25:
Morgen proefrijden in een 2018 Fiesta ST-line als mogelijke vervanging van een 2015 Fiesta Titanium.

De kleur is Chrome Blue maar ik zie dat je die niet meer kunt bestellen. Iemand die weet wat daar de reden van is? Slechte kwaliteit lak ofzo?

Zijn er punten waar ik op moet letten?
De reden dat je een kleur niet meer kan bestellen is soms omdat de kleur niet veel verkocht wordt, maar vaker nog omdat het aanbod gewoon wisselt. Ford heeft meestal een bepaalde set kleuren waaruit je kan kiezen en die veranderen ze meestal om de twee model jaren. (Model jaar 2020 begint al bijna)

• JohanKupers
  • Niet online
Blue Wave is ook niet meer leverbaar op de Fiesta, blijft de mijne ook uniek. :+

• Phusebox
  • Niet online
Lord Thunder schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:28:
[...]

De reden dat je een kleur niet meer kan bestellen is soms omdat de kleur niet veel verkocht wordt, maar vaker nog omdat het aanbod gewoon wisselt. Ford heeft meestal een bepaalde set kleuren waaruit je kan kiezen en die veranderen ze meestal om de twee model jaren. (Model jaar 2020 begint al bijna)
Hmm zit er nog een facelift in de planning dan binnenkort? Dat zou reden zijn om even te wachten.

• Wren
Lord Thunder schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:16:
[...]

Normaal in de omgeving van Delft, maar ik rij in de zomer het hele land door naar meetings. Ik was afgelopen weekend bijvoorbeeld nog in Heusden-Zolder (België) voor Mustang Fever.

[...]

Hahaha, mijn vriendin is meer van 'als jij het mooi vindt' ... :P
Dat is ook de normale reactie, maar de mijne houdt hier echt van :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:38

Christus te paard wat een verschijning. Op de mustang meetings oké, daar zijn ze vast wel wat gewend, maar de eerste maandag dat je de parkeerplaats opreed bij je werk...hoe keken ze? :9

En is dit de kleur van je lak of is het gewrapt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lord Thunder
nino_070 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:17:
[...]

Christus te paard wat een verschijning. Op de mustang meetings oké, daar zijn ze vast wel wat gewend, maar de eerste maandag dat je de parkeerplaats opreed bij je werk...hoe keken ze? :9
Ik werk voor een klein bedrijf waar de meesten met de fiets komen, maar ja ik kreeg wel vragen. Maar in alle eerlijkheid zijn ze wel wat gewend van mij :P

Op meetings zijn ze inderdaad wel wat gewend, maar ook daar was er erg veel aandacht hoor. Colorflow zie je niet erg vaak, zelfs niet op meetings.
nino_070 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:17:
En is dit de kleur van je lak of is het gewrapt?
Haha, dit is echt letterlijk de meest gestelde vraag. Ook in het echt.
Zelfs als ze voorover gebogen met hun neus 10cm van de motor kap hebben gestaan, komt de vraag nog :P

Het is "Roaring Thunder" van Avery uit de ColorFlow series. Een wrap dus. Ik heb wel alles laten doen, dus ook de binnenkant van deuren en de instap etc. Op meetings gaan de deuren wel eens open en het lijkt dan echt stom als je dan de originele (rode!) kleur ziet.

• Phusebox
  • Niet online

Wat kost zo'n geintje nou qua wrappen? 4000 euro?

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:42

Hier stond de rode 5.0 ook weer even in de showroom, omdat de klant hem weer gepoetst wilde hebben. Blijft toch een heerlijke roffel van die V8 <3

Heb nu in een Rode V8 handbak, gele cabrio 4-pitter automaat en een wit/blauwe 4-pitter handbak gereden. En ondanks het harde werken bleef de V8 handbak toch wel het bruutst. Al zal ik nooit vergeten dat het niet handig was om daarna in een nieuwe fiesta te stappen _O- _O-
Phusebox schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:55:
[...]

Hmm zit er nog een facelift in de planning dan binnenkort? Dat zou reden zijn om even te wachten.
Niet dat ik weet. Is er ook pas net 2 jaar (weet het zegt niet altijd wat), maar denk dat nog wel een jaartje of 2/3 duurt.

https://www.autoscout24.n...1d-21c4c8b84f40?cldtidx=1

Gewoon ST-lines blijven bekijken en ze hebben allemaal CC :Y)

Trendjes kunnen aangekleed zijn, maar standaard zijn ze zo kaal als wat..

timmie271 wijzigde deze reactie 19-04-2019 22:34 (11%)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:40

Haan

dotnetter

Haan schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:12:
[...]

.. En in 2019 weer terug! oOo Na een VW polo, Toyota Auris hybride, Citroën C4 Grande Picasso en Kia C'eed nu gisteren de Focus 2018 besteld (Titanium Business, automaat, met enkele extra opties voor zover lease budget toeliet). Met dank aan vrouw lief, want het wordt haar auto ;) In standaard 'blazer blue' wat best een mooie kleur is (en principieel geen zin om 200-1200 euro voor een kleurtje te dokken)
https://tweakers.net/ext/f/AawRWO2unWycBn9OFma4iLj5/thumb.jpg
Hij staat voor de deur :*) 10km op de teller, zelf nog niet in gereden. Blazer blue is wat donkerder dan ik dacht. Jammer dat het nu net zo lekker weer is, binnenkort maar eens met alle knopjes enzo spelen ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• Phusebox
  • Niet online
Proefrit in demo auto gedaan, Fiesta ST-Line 2019, (5k op de teller) maar viel eigenlijk tegen. Interieur doet goedkoper aan dan de vorige Fiesta die we dus hebben. Auto kraakt hier en daar. Armsteun is minder fijn. Stoelen zijn te zacht, ben ik niet gewend van Ford. Weinig steun aanwezig. En dat voor zogenaamde sportstoelen.

Mooi van buiten, de rest valt tegen. Rijdt overigens prima.

Inruilprijs die ze gaven was een lachertje dus daar waren we snel weer weg. Ook met onzin de prijs opdrijven, kosten rijklaar maken van 850 euro en dan ook nog 50 euro tellen voor de matten haha. Een auto zonder matten, tuurlijk joh.

We hebben geen haast dus rustig rondkijken en gaspedaal.nl in de gaten houden.

Maar twijfel nu of het wel een Fiesta moet worden.

Phusebox wijzigde deze reactie 20-04-2019 13:13 (49%)

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:06
Lord Thunder schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:28:
[...]

Vreemd in mijn buurt rijden er al 3 rond (waaronder de mijne). Vindt het zelf een zeer fijne kleur.

• Lord Thunder
stijn014 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:21:
[...]
Vreemd in mijn buurt rijden er al 3 rond (waaronder de mijne). Vindt het zelf een zeer fijne kleur.
Dat kan prima, maar Ford verandert het kleuren aanbod gewoon potentieel ieder modeljaar. Ik vond Deep Impact Blue echt heel mooi op mijn vorige Mustang, maar die kleur is maar effectief ongeveer één jaar geleverd op de 6e generatie. Het kan dus best zijn dat als je nu bestelt, het niet meer te krijgen is.

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:56
Phusebox schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:54:
Proefrit in demo auto gedaan, Fiesta ST-Line 2019, (5k op de teller) maar viel eigenlijk tegen. Interieur doet goedkoper aan dan de vorige Fiesta die we dus hebben. Auto kraakt hier en daar. Armsteun is minder fijn. Stoelen zijn te zacht, ben ik niet gewend van Ford. Weinig steun aanwezig. En dat voor zogenaamde sportstoelen.

Mooi van buiten, de rest valt tegen. Rijdt overigens prima.

Inruilprijs die ze gaven was een lachertje dus daar waren we snel weer weg. Ook met onzin de prijs opdrijven, kosten rijklaar maken van 850 euro en dan ook nog 50 euro tellen voor de matten haha. Een auto zonder matten, tuurlijk joh.

We hebben geen haast dus rustig rondkijken en gaspedaal.nl in de gaten houden.

Maar twijfel nu of het wel een Fiesta moet worden.
Op een gebruikte auto is het onzin.
Op een nieuwe auto houd je op deze manier de matten etc. buiten de BPM.
Maar ze kunnen (moeten?) wel de volledige prijs laten zien.

• stijn014
JohanKupers schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:32:
Blue Wave is ook niet meer leverbaar op de Fiesta, blijft de mijne ook uniek. :+
Op Ford.be kan ik de kleur nog wel kiezen.

• JohanKupers
  • Niet online
stijn014 schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:33:
[...]

Op Ford.be kan ik de kleur nog wel kiezen.
Bij het samenstellen is die kleur afwezig, in de brochures staat die nog wel.

Bij het bestellen vorig jaar getwijfeld tussen het toen leverbare Deep Impact Blue, Ruby Red en Blue Wave. Uiteindelijk voor de laatste gekozen vanwege het kleur effect in het licht en donker (dan slaat het groen of blauw uit). De Duitsers noemen deze kleur ook Laguna Blau :p

• stijn014
Ik ben mis ik verwar het met Chrome blue. 🙄. Al dat blue ook 😬

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
stijn014 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:37:
Ik ben mis ik verwar het met Chrome blue. 🙄. Al dat blue ook 😬
offtopic

:+

Ford Duitsland heeft nu een mooie rode Fiesta en zwarte Fiesta. :Y

JohanKupers wijzigde deze reactie 22-04-2019 11:13 (37%)

• Franco10
Aan de mensen die een nieuwe Focus inmiddels binnen hebben incluis 18 inch wielen: zit daar standaard de Michelin Pilot Sport 3 op?

De 4 is er alweer een tijdje, ben benieuwd of de nieuwste modellen die krijgen.

• stijn014
Die rode is inderdaad leuk. Had graag een race red fiesta gehad, maar dat is geen metaalkleur dus een no go voor de leasemaatschappij

• Phusebox
  • Niet online
OMG, smaken verschillen :+

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True