Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
petje op en gaan...... B-)

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 22:34
Phusebox schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:25:
Morgen proefrijden in een 2018 Fiesta ST-line als mogelijke vervanging van een 2015 Fiesta Titanium.

De kleur is Chrome Blue maar ik zie dat je die niet meer kunt bestellen. Iemand die weet wat daar de reden van is? Slechte kwaliteit lak ofzo?

Zijn er punten waar ik op moet letten?
Op de Focus is ie nog wel beschikbaar zie ik.

Heb 'm trouwens ook in die kleur in bestelling staan. Verwachte levering: eind mei, begin juni :)

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 25-05 15:44
Wel een Ford petje he?

• Freeman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-05 20:38
Goed ik heb het nagevraagd bij de dealer.. eind mei/begin juni is de verwachtte productiemaand..
Begin maart is de focus besteld.

Wachten duurt lang! :')

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hoe vaker ik de Focus zie hoe mooier ik hem vind. Wel de St Line dan want al die andere uitvoeringen zijn net als de Fiesta naar mijn smaak echt foeilelijk. Snap niet hoe ze die nog aan de straatstenen kwijt raken.

Ben stiekem toch wel een beetje jaloers op de nieuwe Focus rijders. Ik moet nog 3 jaar in mijn BMW 1 rijden. Hopelijk is er dan een leuke facelift op de Focus.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-05 16:20
Freeman schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:29:
Goed ik heb het nagevraagd bij de dealer.. eind mei/begin juni is de verwachtte productiemaand..
Begin maart is de focus besteld.

Wachten duurt lang! :')
Kunnen daar per dealer binnen NL verschillen in zitten of gaat alles via de Nederlandse importeur in dezelfde rij?

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:33
Franco10 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:00:
Aan de mensen die een nieuwe Focus inmiddels binnen hebben incluis 18 inch wielen: zit daar standaard de Michelin Pilot Sport 3 op?

De 4 is er alweer een tijdje, ben benieuwd of de nieuwste modellen die krijgen.
Mijn ST line met 18" was in oktober geleverd op de heerlijke Michelin Pilot Sport 3's. Pilot Sport 4 is al een tijdje beschikbaar, maar die zullen wel duurder zijn.

• Freeman
Franco10 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:07:
[...]

Kunnen daar per dealer binnen NL verschillen in zitten of gaat alles via de Nederlandse importeur in dezelfde rij?
Lease bedrijf --> dealer --> Ford

Die van mij komt t.z.t. uit Duitsland

• Franco10
Freeman schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:44:
[...]

Lease bedrijf --> dealer --> Ford

Die van mij komt t.z.t. uit Duitsland
Ja.. die snap ik. Maar volgens mij heeft de importeur een aantal productie slots 'gekocht' waar alle bestellingen in Köln naar toe gaan. Zo hebben alle importeurs in de wereld hun slots.

De mijne is direct bij de dealer besteld, ik vraag me af of ie dan via de importeur FIFO in de rij komt bij die slots of dat er verschil kan zitten qua dealer of samenstelling van de auto.
GekkeRipper schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:24:
[...]

Mijn ST line met 18" was in oktober geleverd op de heerlijke Michelin Pilot Sport 3's. Pilot Sport 4 is al een tijdje beschikbaar, maar die zullen wel duurder zijn.
Die vond ik ook heerlijk ja tijdens de proefritten. De 4 is wel weer een flinke verbetering maar die zal er dan niet op komen qua kosten denk ik. In de retail maakt het niet zo veel uit maar in de hoeveelheden waarin Ford ze afneemt waarschijnlijk wel.

Franco10 wijzigde deze reactie 26-04-2019 05:54 (36%)

• Memphisto
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:07
Wij rijden nu een Ford Focus C'max uit 2004 met een 1.8 motor. Nu zijn we ons aan het oriënteren voor een jongere 2e-hands auto, met dan de voorkeur voor een Focus stationwagon.

Nu valt het me op dat zogezegd de modellen van >=2016 vrijwel allemaal "slechts" een 1.0 eco-boost, 3 cilinder motor bevatten. Nu ben ik alles behalve een auto-kenner, maar voorheen pakte we liever een auto met een wat zwaardere motor voor wat meer comfort en trekkracht.

Wat ga ik hiervan merken bij normale autoritten (snelweg en polder)?

En daarnaast gaan we een paar keer per jaar met de vouwwagen er op uit of hang ik er een aanhangwagen achter om het e.e.a. te vervoeren (niets zwaars oid). Iets wat met de huidige C'max prima lukt, maar lukt dit ook met een Focus met bovenstaand type motor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
[...]

Onze Fiesta Titanium is afgeleverd op de Pilot Sport 4 op de 17". Heerlijke banden inderdaad. :9

Wel raar dat er verschil zit met welke banden ze afgeleverd worden.
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:51:
Hoe vaker ik de Focus zie hoe mooier ik hem vind. Wel de St Line dan want al die andere uitvoeringen zijn net als de Fiesta naar mijn smaak echt foeilelijk. Snap niet hoe ze die nog aan de straatstenen kwijt raken.
Gelukkig zijn we allemaal niet hetzelfde. Ik ben erg tevreden met onze Fiesta Titanium uit 2018. Koop dan wel een echte ST, doe je niet alsof je een snelle auto rijdt :+

Ophidian wijzigde deze reactie 26-04-2019 22:05 (35%)

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 10:43
Ik heb mijn auto nu een maand of 11 (2018 Mondeo ST-line, diesel, 21k op de teller) en hij begint me ondertussen toch behoorlijk te irriteren. Er zitten 3 rammeltjes in: 1 uit het dashboard ergens, 1 bij mijn gordel-houder (waar je dat ding in klikt) en als ik het dak open heb, nog een extra rammeltje.

Daarnaast komen 'signalen' de helft van de tijd uit een soort PC speaker, ipv uit mijn audio systeem, ook vervelend....

Na mijn vakantie ga ik maar eens een afspraak maken, want hier wordt ik gek van. Heb ik gewoon pech of zijn er meer Mondeo rijders met 'rammeltjes'.

depl0y wijzigde deze reactie 26-04-2019 22:09 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-05 12:18
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:51:

Ben stiekem toch wel een beetje jaloers op de nieuwe Focus rijders. Ik moet nog 3 jaar in mijn BMW 1 rijden. Hopelijk is er dan een leuke facelift op de Focus.
De auto heeft een andere grill en andere velgen en opeens is hij foei lelijk...sorry dit is niet serieus te nemen.

Maar goed Jij en het aanschaffen van een lease auto was ook de grap van het jaar 2018 vind in persoonlijk en zeer vermakelijk :+

bvbal79 wijzigde deze reactie 26-04-2019 22:31 (10%)

• Phusebox
  • Niet online
bvbal79 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:28:
[...]

De auto heeft een andere grill en andere velgen en opeens is hij foei lelijk...sorry dit is niet serieus te nemen.

Maar goed Jij en het aanschaffen van een lease auto was ook de grap van het jaar 2018 vind in persoonlijk en zeer vermakelijk :+
Het is echt een wereld van verschil met die gril. Vooral de mistlampen. Maar smaken verschillen.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-05 12:18
Phusebox schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:32:
[...]

Het is echt een wereld van verschil met die gril. Vooral de mistlampen. Maar smaken verschillen.
Dan begrijp ik je vergelijking dat je niet snapt dat ze die nog aan de straatstenen kwijtraken niet zo goed. Blijkbaar heeft iedereen een betere smaak dan jij moet dan de conclusie zijn als smaken verschillen....anyway ik ben tevreden over mijn Ford Titanium Wagon

• rikhartman
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
Memphisto schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:19:
Wij rijden nu een Ford Focus C'max uit 2004 met een 1.8 motor. Nu zijn we ons aan het oriënteren voor een jongere 2e-hands auto, met dan de voorkeur voor een Focus stationwagon.

Nu valt het me op dat zogezegd de modellen van >=2016 vrijwel allemaal "slechts" een 1.0 eco-boost, 3 cilinder motor bevatten. Nu ben ik alles behalve een auto-kenner, maar voorheen pakte we liever een auto met een wat zwaardere motor voor wat meer comfort en trekkracht.

Wat ga ik hiervan merken bij normale autoritten (snelweg en polder)?

En daarnaast gaan we een paar keer per jaar met de vouwwagen er op uit of hang ik er een aanhangwagen achter om het e.e.a. te vervoeren (niets zwaars oid). Iets wat met de huidige C'max prima lukt, maar lukt dit ook met een Focus met bovenstaand type motor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dat lukt prima, de 125pk versie is qua vermogen even sterk als de 1.8 en qua koppel een stuk sterker. Dat komt door de turbo.
Je zult, waarschijnlijk, veel soepeler rijden in de ecoboost.

Of het ook zo lang meegaat als de 1.8 is een ander verhaal.

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:33
Franco10 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 05:50:
Die vond ik ook heerlijk ja tijdens de proefritten. De 4 is wel weer een flinke verbetering maar die zal er dan niet op komen qua kosten denk ik. In de retail maakt het niet zo veel uit maar in de hoeveelheden waarin Ford ze afneemt waarschijnlijk wel.
Collega heeft deze week zijn nieuwe Focus met 18" wielen geleverd gekregen. Pilot Sport 4.

• Memphisto
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:07
rikhartman schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:22:
[...]

Dat lukt prima, de 125pk versie is qua vermogen even sterk als de 1.8 en qua koppel een stuk sterker. Dat komt door de turbo.
Je zult, waarschijnlijk, veel soepeler rijden in de ecoboost.

Of het ook zo lang meegaat als de 1.8 is een ander verhaal.
Dat is ook nog een extra zorg idd.. Maar dat lijkt met elk merk, niet? Als ik zoek op stationwagons van 2016 of jonger, zie ik vooral 1.0 motoren..

Mss ben ik gewoon wat ouderwets ;)

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:48
Er wordt vaak beweerd dat de downsizing motoren een kortere levensduur hebben. Harde bewijzen heb ik nooit gezien. Netjes rustig warmrijden, op tijd olie verversen met de juiste olie en er is niks aan de hand. Bovendien is ‘de rest’ van de auto vaak sneller op dan de motor.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Steven.w schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:20:
Er wordt vaak beweerd dat de downsizing motoren een kortere levensduur hebben. Harde bewijzen heb ik nooit gezien. Netjes rustig warmrijden, op tijd olie verversen met de juiste olie en er is niks aan de hand. Bovendien is ‘de rest’ van de auto vaak sneller op dan de motor.
Ik zat me te bdenken dat we in NL wegenbelasting op gewicht betalen, en dit blok lijkt mij best licht. Ik heb overigens een fiesta met 100 pk blokje, maar haal nooit de toeren omdat ik wegens jaren leasedieselen op koppel rijdt, en dat is prima in orde met die blokje (voor de fiesta dan).

De focus wordt er al jaren mee verkocht en ik denk dat de eerste blokjes ruim voorbij de 200.000 zijn, dus de duurzaamheid zal in orde zijn?

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:48
pjottum schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:18:
[...]

Ik zat me te bdenken dat we in NL wegenbelasting op gewicht betalen, en dit blok lijkt mij best licht. Ik heb overigens een fiesta met 100 pk blokje, maar haal nooit de toeren omdat ik wegens jaren leasedieselen op koppel rijdt, en dat is prima in orde met die blokje (voor de fiesta dan).
Klopt. Het downsizing helpt ook mee met het verlagen van het wagengewicht en daarmee ook een brandstofbesparing en lagere wegenbelasting.

Het fijne van de turbo op benzinemotoren is dat je ze kunt rijden als een diesel: lekker veel koppel laag in de toeren. Om interne vervuiling tegen te gaan is het wel goed om regelmatig bij warme motor even flink toeren te maken.
De focus wordt er al jaren mee verkocht en ik denk dat de eerste blokjes ruim voorbij de 200.000 zijn, dus de duurzaamheid zal in orde zijn?
Ja daar heb je een goed punt. Natuurlijk is het zo dat het materiaal hogere belastingen te verwerken krijgt. Maar als je daar de materialen op ontwerpt, zie ik het probleem niet. Het is vaak borrelpraat van mensen die sceptisch zijn over de levensduur en vaak zelf niet zo’n klein blok rijden. Ik zou me er geen zorgen om maken.

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-05 16:28
Franco10 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:00:
Aan de mensen die een nieuwe Focus inmiddels binnen hebben incluis 18 inch wielen: zit daar standaard de Michelin Pilot Sport 3 op?

De 4 is er alweer een tijdje, ben benieuwd of de nieuwste modellen die krijgen.
Mijn Focus ST-line is ongeveer 3 weken geleden geleverd en daar zitten nog de Sport 3 banden onder.

the stuarts are singing, as we dive into the height, the soundtrack of our live

• Lord Thunder
Ik heb er zelf pilot Sport 4S banden achter (voor zitten nog Super Sports) 100x Beter dan de standaard Pirelli P-Zero's die er onder zaten.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-05 22:37

Rivanov

Apple freak

Haan schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:19:
[...]

[Afbeelding]
Hij staat voor de deur :*) 10km op de teller, zelf nog niet in gereden. Blazer blue is wat donkerder dan ik dacht. Jammer dat het nu net zo lekker weer is, binnenkort maar eens met alle knopjes enzo spelen ;)
Alleen nog even luxe kentekenplaten regelen. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Franco10
FunkyBro schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:34:
[...]

Mijn Focus ST-line is ongeveer 3 weken geleden geleverd en daar zitten nog de Sport 3 banden onder.
Thanks! Welk blok heb je?
GekkeRipper schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:13:
[...]

Collega heeft deze week zijn nieuwe Focus met 18" wielen geleverd gekregen. Pilot Sport 4.
Blijkbaar is een een hit or miss welke je er onder krijgt.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-05 22:37

Rivanov

Apple freak

Franco10 schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:28:
[...]

[...]

Maar net wat de fabrikant / importeur op de kop weet te tikken. Toen ik destijds kort na de introductie ging proefrijden met de nieuwe Mercedes A-Klasse, lagen er Hankook banden onder. Dat was in maart vorig jaar. Vorig jaar september mijn eigen A-Klasse opgehaald en heb er Pirelli banden onder liggen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• FunkyBro
Franco10 schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:28:
[...]

[...]

Ik heb de 1.0 125 pk, zouden ze de 1.5 blokken op de nieuwere banden zetten?

• Franco10
FunkyBro schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:22:
[...]

Ik heb de 1.0 125 pk, zouden ze de 1.5 blokken op de nieuwere banden zetten?
Dat hoop ik stiekem wel haha, ik heb namelijk de 1.5 in bestelling staan.

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:55
Van het weekend bij de dealer in Zevenbergen geweest, daar staat in de showroom een Fiesta ST-Line ook gewoon op Pilot Sport 4.

XboxLive: Dave 130R

• JohanKupers
  • Niet online
Mijn Fiesta ST-Line is een jaar geleden ook afgeleverd met Pilot Sport 4.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:50
[...]

Ik heb net als vele anderen ook Pilot Sport 4.

Moo, I say.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Hmm tegenwoordig krijg je bij een nieuwe (Fiesta ST-line) all-weather banden, hebben ze die goedkoop op de kop getikt ergens ofzo?

Had eindelijk eentje gevonden die voldeed aan onze eisen, liggen er 18" velgen onder... en als ik iets niet wil dan is het wel 18" velgen.

The search continues

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 01:27

JB

Cédric roelt!

Ben maar blij dat er überhaupt iets anders op ligt dan die Contisport 5 banden! Hier nu GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 op 18 inch. De Pilotsport 4 waren ook prima op mijn vorige auto.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ophidian
Phusebox schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:31:
Hmm tegenwoordig krijg je bij een nieuwe (Fiesta ST-line) all-weather banden, hebben ze die goedkoop op de kop getikt ergens ofzo?

Had eindelijk eentje gevonden die voldeed aan onze eisen, liggen er 18" velgen onder... en als ik iets niet wil dan is het wel 18" velgen.

The search continues
Lijkt geen probleem toch? Als die aan je wensen voldoet, kopen die handel.

Dan even naar marktplaats --> Klik voor 17 inchers ST-line met Pilot sport 4! --> Kopen die handel --> erop laten leggen.

18 inchers op marktplaats --> Verkopen --> Winning.

Waarom dingen zo ontzettend moeilijk maken? Laten we er alsjeblieft niet weer een 20 pagina's lang verhaal van maken met alleen maar geklaag wat er allemaal niet goed is. En ja, Ford kraakt als het koud is :+

Ik stap in ieder geval iedere keer weer uit met een glimlach na een ritje in de Fiesta. Wegligging is echt heel goed. Stoelen zitten lekker stevig. Ik ben er heel blij mee. Onze Grandland is briljant op een andere manier, de Fiesta is meer een kart ;)

Plaatje bij het praatje:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Ophidian schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Lijkt geen probleem toch? Als die aan je wensen voldoet, kopen die handel.

Dan even naar marktplaats --> Klik voor 17 inchers ST-line met Pilot sport 4! --> Kopen die handel --> erop laten leggen.

18 inchers op marktplaats --> Verkopen --> Winning.

Waarom dingen zo ontzettend moeilijk maken? Laten we er alsjeblieft niet weer een 20 pagina's lang verhaal van maken met alleen maar geklaag wat er allemaal niet goed is. En ja, Ford kraakt als het koud is :+

Ik stap in ieder geval iedere keer weer uit met een glimlach na een ritje in de Fiesta. Wegligging is echt heel goed. Stoelen zitten lekker stevig. Ik ben er heel blij mee. Onze Grandland is briljant op een andere manier, de Fiesta is meer een kart ;)

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
True, Fords krakren (met name als het koud is), dat is me inmiddels wel bekend na 2 Fiësta's, een Focus en een Mondeo (maar ach BMW's kraken ook als je ze met het verkeerde spul wast :+ )

Ik vond zelf de stoelen van de nieuwe Fiesta wat zacht eigenlijk, vergeleken met de vorige Fiësta. Velgen verkopen op marktplaats levert weinig op. We hebben geen haast dus we zoeken gewoon verder naar eentje die wel helemaal voldoet 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Phusebox schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:31:

The search continues
Als die all-seasons om een jong gebruikte auto liggen gaat het hoogstwaarschijnlijk om een Duitse ex-rental. Tijdens onze zoektocht naar een jong gebruikte S-Max was dat heel opvallend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:29:
[...]

Als die all-seasons om een jong gebruikte auto liggen gaat het hoogstwaarschijnlijk om een Duitse ex-rental. Tijdens onze zoektocht naar een jong gebruikte S-Max was dat heel opvallend.
Nee nieuw op bestelling, tegenwoordig blijkbaar met all-seasons geleverd, heb diverse offertes van diverse garages.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:06
Nog steeds op zoek naar een andere focus. Helaas heb je niet al teveel keuze hier in het Noorden. Vaak stukken duurder dan in het Westen. Zou het liefste een model 2015 willen, dashboard is stukken rustiger dan voorgaande modellen.

Valt mij wel op dat de 1.0 ecoboost veel wordt/werd geleased. Dat vind ik minder prettig.

Whatever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:24:
Nog steeds op zoek naar een andere focus. Helaas heb je niet al teveel keuze hier in het Noorden. Vaak stukken duurder dan in het Westen. Zou het liefste een model 2015 willen, dashboard is stukken rustiger dan voorgaande modellen.

Valt mij wel op dat de 1.0 ecoboost veel wordt/werd geleased. Dat vind ik minder prettig.
1.0 jaren gereden, in totaal heb ik er 150k mee gereden, geen probleem mee hoor. Maar misschien heb je een specifieke reden om geen 1.0 ecoboost te willen?

En waarom ga je niet dan gewoon naar het westen voor een auto? Ik koop hier in Limburg ook niks. Veel te duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
@Phusebox Niks mis mee lijkt mij, helaas heb ik niet al teveel tijd om in het westen te gaan kijken voor een auto. Wellicht een keer een dagje vrij nemen en op pad gaan. :+

Whatever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:06
Harmen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:24:

Heb een 2015model met 1.0 ecoboost en dat rijd echt gewoon prima. Waar je wel even op moet letten is dat je wel de 125pk versie pakt, die heeft namelijk een 6 bak , de 100pk heeft een 5 bak en rijd toch minder prettig dan.

Psn: timmeltje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik wil bij mijn Ford Focus de volgende optie toevoegen: Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist.
Ik kan hiernaast ook nog kiezen voor 'Voorbereidingspakket trekhaak'. Ik neem aan dat deze niet nodig is i.h.g. ik al direct kies voor een trekhaak?

Weet iemand hoeveel polig deze trekhaak is?

Of is het goedkoper om een trekhaak achteraf te laten monteren bij de dealer?

radem205 wijzigde deze reactie 01-05-2019 15:38 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
Phusebox schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:11:
[...]

True, Fords krakren (met name als het koud is), dat is me inmiddels wel bekend na 2 Fiësta's, een Focus en een Mondeo (maar ach BMW's kraken ook als je ze met het verkeerde spul wast :+ )

Ik vond zelf de stoelen van de nieuwe Fiesta wat zacht eigenlijk, vergeleken met de vorige Fiësta. Velgen verkopen op marktplaats levert weinig op. We hebben geen haast dus we zoeken gewoon verder naar eentje die wel helemaal voldoet 8)
Bedoel je dan het interieur? Oei als er iets is waar ik kriebels van krijg.. 8)7 Heb nu een Golf sjoemeldiesel van bijna 5 jaar oud, nog geen kraakje te horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord Thunder
Ophidian schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
... de Fiesta is meer een kart ;)
Mijn vriendin wordt altijd boos als ik dat over haar Fiësta zeg. :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
Franco10 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:54:
[...]

Bedoel je dan het interieur? Oei als er iets is waar ik kriebels van krijg.. 8)7 Heb nu een Golf sjoemeldiesel van bijna 5 jaar oud, nog geen kraakje te horen.
Nee de rubbers bij het nemen van drempels ;) Ik heb nog geen kraakje gehoord overigens, maar dat komt vanzelf als de rubbers wat ouder worden.
Lord Thunder schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:41:
[...]

Mijn vriendin wordt altijd boos als ik dat over haar Fiësta zeg. :-(
Het is toch niets negatiefs, juist leuk :D De Fiesta kan je zo lekker bochtjes meenemen, onze andere auto is hoger en daar gaat dat minder mee. Vindt het juist altijd wel leuk om even in de Fiesta te kunnen rijden :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
Ophidian schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:02:
[...]

Nee de rubbers bij het nemen van drempels ;) Ik heb nog geen kraakje gehoord overigens, maar dat komt vanzelf als de rubbers wat ouder worden.
Oo daar kan ik wel mee leven. Dat heeft de Golf ook. Zelfs de deurrubbers die een paar dagen per jaar zich laten horen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lord Thunder
Het is toch niets negatiefs, juist leuk :D De Fiesta kan je zo lekker bochtjes meenemen, onze andere auto is hoger en daar gaat dat minder mee. Vindt het juist altijd wel leuk om even in de Fiesta te kunnen rijden :P
Tsja, dat vind ik ook. Mijn vriendin gelooft dat verhaal alleen niet zo.

Gelukkig zei ze zelf laatst al nadat ze eindelijk een keer een stuk in mijn auto had gereden dat haar auto een stuk sneller leek op de snelweg dan die van mij. Wellicht gaat ze het snappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radem205
Mijn interesse voor een leaseauto gaat uit naar de Ford Focus Wagon Titanium automaat met vele opties. Ik heb in mijn omgeving alleen een proefrit kunnen maken met een ST Line handgeschakeld, daar de titanium versie niet als demo auto beschikbaar is.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen met de automaat van de nieuwe Ford Focus. Zijn hier mensen die deze hebben? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen met de automaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:29
radem205 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:37:
Ik wil bij mijn Ford Focus de volgende optie toevoegen: Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist.
Ik kan hiernaast ook nog kiezen voor 'Voorbereidingspakket trekhaak'. Ik neem aan dat deze niet nodig is i.h.g. ik al direct kies voor een trekhaak?

Weet iemand hoeveel polig deze trekhaak is?

Of is het goedkoper om een trekhaak achteraf te laten monteren bij de dealer?
Volgens de dealer was de trekhaak duurder om achteraf te monteren. Ook is deze dan niet wegklapbaar. Vandaar dat ik maar af-fabriek de trekhaak laat monteren.

• JB
  • Laatst online: 01:27

JB

Cédric roelt!

radem205 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:20:
Mijn interesse voor een leaseauto gaat uit naar de Ford Focus Wagon Titanium automaat met vele opties. Ik heb in mijn omgeving alleen een proefrit kunnen maken met een ST Line handgeschakeld, daar de titanium versie niet als demo auto beschikbaar is.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen met de automaat van de nieuwe Ford Focus. Zijn hier mensen die deze hebben? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen met de automaat?
Check het leaseauto topic even. Meer kans op mensen met bovenstaande samenstelling.

Mijn boefje is liev!

• Franco10

Ik heb twee keer proefgereden in een Focus met automaat, weliswaar een ST-Line met 1.5 motor.

Bij langzaam rijden en stapvoets bewegen vond ik hem af en toe wat schokkerig, overall gewoon prima. Ik denk dat ik zelf een bak met dubbele koppeling prefereer, maar de bak van de Focus was in orde. Niet fantastisch om hem om die reden te nemen, maar ook niet slecht om hem te moeten mijden.

Heb zelf uiteindelijk voor een handbak gekozen.

• radem205
Franco10 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Ik heb twee keer proefgereden in een Focus met automaat, weliswaar een ST-Line met 1.5 motor.

Bij langzaam rijden en stapvoets bewegen vond ik hem af en toe wat schokkerig, overall gewoon prima. Ik denk dat ik zelf een bak met dubbele koppeling prefereer, maar de bak van de Focus was in orde. Niet fantastisch om hem om die reden te nemen, maar ook niet slecht om hem te moeten mijden.

Heb zelf uiteindelijk voor een handbak gekozen.
De keuze voor automaat komt vooral voort uit het vele file rijden en de rust die het geeft met een automaat. Ook de combinatie van automaat en adaptieve cruise control lijkt mij relaxt.

Een alternatief die volgens mij dubbele koppeling heeft is de nieuwe Kia Ceed station. De handgeschakelde versie van de Ceed vond ik niet heel geweldig rijden. Automaat nog niet kunnen proberen. Ook de afwerking was ik niet kapot van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lord Thunder
radem205 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:12:
De keuze voor automaat komt vooral voort uit het vele file rijden en de rust die het geeft met een automaat.
QFT! Ook voor mij een reden om na vele handbakken voor een automaat te gaan. Voordeel van een sport auto is dan wel weer dat je ook nog kan flipperen, maar eerlijk gezegd doe ik dat echt nooit op de openbare weg

• InZane
[...]

Ik heb een paar jaar geleden een paar maanden rondgereden in een Clio (huidige model), maar die kraakte heul wat erger dan ik een Ford ooit heb horen doen bij het nemen van drempel, al helemaal als het lekker koud was buiten.
Mijn huidige Focus 3 kraakt helemaal niet.

Ik rij trouwens al bijna 5 jaar een 1.0 ecoboost. Nooit problemen mee gehad. Mijn volgende is alweer in bestelling.

• 3clectic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:19
Is er iemand hier die met de mk4 al voor de softwareupdate is gegaan voor het onrustig rijden/ cilinderuitschakeling in de sportstand?

Ik moest vandaag de auto opnieuw laten uitlijnen en kreeg te horen dat er geen update beschikbaar was voor de nieuwe Focus.

• Freeman
Ik heb weer eens gebeld met de garage. Minimaal al 4 weken vertraging. Begin maart de bestelling gedaan, nog geen productiedatum bekend. :(

• JohanKupers
  • Niet online
Freeman schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:59:
Ik heb weer eens gebeld met de garage. Minimaal al 4 weken vertraging. Begin maart de bestelling gedaan, nog geen productiedatum bekend. :(
Och bij mij was er ook geen informatie bekend bij de bestelling van de Fiesta. Paar keer naar gevraagd, maar er was geen informatie bekend over de productiedatum.

Toen belde de dealer acht weken na bestelling, met de mededeling dat de Fiesta bij hun was afgeleverd. Dus het kan ineens snel gaan.

• Franco10
radem205 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:12:
[...]

De keuze voor automaat komt vooral voort uit het vele file rijden en de rust die het geeft met een automaat. Ook de combinatie van automaat en adaptieve cruise control lijkt mij relaxt.

Een alternatief die volgens mij dubbele koppeling heeft is de nieuwe Kia Ceed station. De handgeschakelde versie van de Ceed vond ik niet heel geweldig rijden. Automaat nog niet kunnen proberen. Ook de afwerking was ik niet kapot van.
Als je de afwerking niets vind in de Ceed, zal de Focus je tegenvallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radem205
Franco10 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:40:
[...]

Als je de afwerking niets vind in de Ceed, zal de Focus je tegenvallen.
Dat is bij mij niet het geval. Ik vind de ceed goedkoper aandoen dan de Ford. Het interieur en afwerking spreekt mij van de Ford meer aan.

• Franco10
radem205 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Dat is bij mij niet het geval. Ik vind de ceed goedkoper aandoen dan de Ford. Het interieur en afwerking spreekt mij van de Ford meer aan.
Bedoel je dan hoe jij je voelt als je in de auto zit of hoe de materialen daadwerkelijk aanvoelen? Dat eerste is subjectief en het tweede bijna objectief; de Focus heeft hard plastic op deurpanelen achter, geen ventilatierooster achter, hard plastic op kniehoogte. De Ceed voelt qua materiaalgebruik een stuk luxer aan, alsof er een klasse tussen zit. Qua styling vind ik de Ford mooier van binnen.

• radem205
Franco10 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Bedoel je dan hoe jij je voelt als je in de auto zit of hoe de materialen daadwerkelijk aanvoelen? Dat eerste is subjectief en het tweede bijna objectief; de Focus heeft hard plastic op deurpanelen achter, geen ventilatierooster achter, hard plastic op kniehoogte. De Ceed voelt qua materiaalgebruik een stuk luxer aan, alsof er een klasse tussen zit. Qua styling vind ik de Ford mooier van binnen.
Eens met wat je zegt. Ik vind de styling van de Ford mooier en daardoor de beleving. Het plastic gehalte in de Ford stoort mij totaal niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kelwin123
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23:13
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Ford Focus ST MK2.

Levert een flinke dosis plezier per dag; ieder ritje is altijd een leuk ritje :)

Helaas wel wat problemen gehad; het uitlaatspruitstuk zat los wat een hoge fluittoon opleverde met een koude start en bij flink gas geven.
Bij de reparatie is ook naar boven gekomen dat de turbo flink wat speling had en dus versleten was, met een dure rekening van dien. :(

Nu ontkoppeld de auto soms niet volledig. Hij grijpt dan nét aan waardoor de auto moeilijk in de versnelling te krijgen is. Hoewel dit misschien hopelijk zelf te fixen is

Geïnteresseerd in een Focus ST MK2? Koop hem dan absoluut niet bij Autocentrum van den Broek, ook al hebben ze altijd MK2 ST'tjes staan.

• Henvar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-05 13:05

Weet niet waar je woont maar Ford Ardea Schiedam heeft titanium wagon automaat als proefrit auto

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:55
kelwin123 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:48:
Geïnteresseerd in een Focus ST MK2? Koop hem dan absoluut niet bij Autocentrum van den Broek, ook al hebben ze altijd MK2 ST'tjes staan.
Gekocht zonder garantie? Misschien volledig onterecht maar bij mij gaat er een alarmbelletje rinkelen bij een niet Bovag bedrijf met meerdere ST's met relatief weinig kilometers voor hun leeftijd.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-05 23:42

Haan

dotnetter

Ik heb ervaring met de 1.0 ecoboost met automaat. Binnen de bebouwde kom vind ik dat deze te snel opschakelt, waardoor de motor net niet lekker in de toeren zit (onder de 1500rpm) als je 50km/u rijdt. Of je krijgt dat ie soms terugschakelt en weer omhoog wat een beetje schokkerig gedrag geeft. Kan ook nog wat nieuwigheid van het motorblok zijn, maar als het zo blijft gaan we er mee langs de dealer. Je kan wel handmatig terugschakelen, maar na een paar seconden schakelt de automaat dan toch zelf weer op. Daarom rij ik in de bebouwde kom nu maar in sport-modus, dan gaat het wel goed :+
Zit je eenmaal in de achtste versnelling (vanaf 90km/u ongeveer gok ik) gaat het prima.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Ik wil eens tot twee keer per jaar mijn racefiets meenemen. Heb een Ford Focus Wagon uit 2015 met geïntegreerde dakreling, geen trekhaak.

Ik zit te kijken naar een dakdrager. Wat is het verschil in al die prijzen? De dakdragers variëren flink qua prijs, de fietsdrager zelf ook. Zijn de duurdere een stuk veiliger? Beter bestand tegen langdurig gebruik in slecht weer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-05 07:21
Misha schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:39:
Ik wil eens tot twee keer per jaar mijn racefiets meenemen. Heb een Ford Focus Wagon uit 2015 met geïntegreerde dakreling, geen trekhaak.

Ik zit te kijken naar een dakdrager. Wat is het verschil in al die prijzen? De dakdragers variëren flink qua prijs, de fietsdrager zelf ook. Zijn de duurdere een stuk veiliger? Beter bestand tegen langdurig gebruik in slecht weer?
Meestal is de prijs voor het uiterlijk, gebruiksgemak en windgeruis. Onderschat niet hoe vervelend dat laatste kan zijn. Kijken even of je online ervaringen kan vinden, van alle merken die ik heb vergeleken was dit eigenlijk wel het geval.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03:33
Ik ga mijn ford mondeo hybrid niet meer leasen, ga voor een Tesla model 3.. dus ben weg uit dit topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radem205
TweakerVincent schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:31:
Ik ga mijn ford mondeo hybrid niet meer leasen, ga voor een Tesla model 3.. dus ben weg uit dit topic.
Doei ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
Ik leg regelmatig mijn racefiets achter in de kofferbak. Hoef enkel 1 deel van de achterbank plat te leggen en het voorwiel er uit te halen.

Whatever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Harmen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Ik leg regelmatig mijn racefiets achter in de kofferbak. Hoef enkel 1 deel van de achterbank plat te leggen en het voorwiel er uit te halen.
Joh. Ik zou niet over een dakdrager beginnen wanneer de kofferbak niet al vol zit ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane

Ik heb een setje Ford/Thule dragers tweedehands via Marktplaats gescoord. Prima prijs en in nieuwstaat en ze passen ook weer op de MK4 die ik (hopelijk) binnenkort krijg. Mijn wagon heeft alleen wel dakrails.
Zou je ook nog naar kunnen kijken. Heb je toch voor minder geld goede dakdragers :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-05 14:00
Laatst kreeg ik het per ongeluk voor elkaar om de toeter van de auto met de afstandbediening te laten afgaan, maar ik weet niet hoe. Het is me tot op heden ook niet meer gelukt, weet iemand de toetsencombinatie hiervoor? Het gaat om een Focus uit 2019.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
@Poulske waarschijnlijk was een van de portieren niet goed dicht.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henvar
Eind februari Focus Wagon besteld en nu al binnen (ong 10 weken) 8)7
"Probleem" is dat ik met leasemaatschappij de afspraak had staan om huidige 14% auto tot eind aug / begin sept te blijven rijden.

Dit was niet doorgezet naar de dealer. Benieuwd wat ze gaan verzinnen

Henvar wijzigde deze reactie 07-05-2019 09:40 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-05 14:00
nielsicq schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:50:
@Poulske waarschijnlijk was een van de portieren niet goed dicht.
Aah dat verklaard, zal het eens testen. Dank je wel.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord Thunder
Poulske schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Aah dat verklaard, zal het eens testen. Dank je wel.
De dubbele claxon is Ford's manier om je te vertellen dat er iets niet goed is. Als ik met de keyless fob in mijn zak uit de auto stap als de motor nog draait, dan doet ie het bij mij ook. Is soms erg irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeman
Henvar schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:39:
Eind februari Focus Wagon besteld en nu al binnen (ong 10 weken) 8)7
"Probleem" is dat ik met leasemaatschappij de afspraak had staan om huidige 14% auto tot eind aug / begin sept te blijven rijden.

Dit was niet doorgezet naar de dealer. Benieuwd wat ze gaan verzinnen
Hoe dan?
Ik heb hem begin maart besteld en er is nog geen productiedatum bekend.
Geen touw aan vast te knopen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 16:53

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Freeman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Hoe dan?
Heb je speciale opties besteld? Soms gebeuren die in een nabijgelegen firma. Kan zijn dat net die niet in stock is, waardoor ze niet beginnen aan de productie. Ik weet dat Volvo zo werkt met hun ACG afdeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
Freeman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Hoe dan?
Mid maart besteld en volgende week aflevering voor mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 25-05 17:41
Franco10 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:55:
[...]

Jeetje, ik heb de mijne eind januari besteld. Laatste bericht van twee maanden geleden is aankomende vrijdag levering. Nog niks vernomen verder, ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freeman
Joindry schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Heb je speciale opties besteld? Soms gebeuren die in een nabijgelegen firma. Kan zijn dat net die niet in stock is, waardoor ze niet beginnen aan de productie. Ik weet dat Volvo zo werkt met hun ACG afdeling.
Qua opties heb ik;

- Design pack
- Parking pack
- Technology pack

Betreft een Titanium business wagon.
[...]

Weet je toevallig waar jouw Ford is geproduceerd?

Ik zelf zie ze al genoeg rijden, behalve in de kleur Desert Island Blue, die ik dus heb gekozen.
Ken toch niet daaraan liggen eh? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
Freeman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Qua opties heb ik;

- Design pack
- Parking pack
- Technology pack

[...]

Ik zelf zie ze al genoeg rijden, behalve in de kleur Desert Island Blue, die ik dus heb gekozen.
Naar mijn weten komen alle Europese uit Köln. Ik heb ook die kleur. Reed vandaag langs de dealer zag in het openlucht depot 2 andere stations staan, ook in die kleur.
sander121 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:52:
[...]

Jeetje, ik heb de mijne eind januari besteld. Laatste bericht van twee maanden geleden is aankomende vrijdag levering. Nog niks vernomen verder, ben benieuwd.
Moet zeggen dat ik wel de verkoper heb lopen stalken steeds, maar dat lijkt me geen invloed te hebben op snelheid. Wat ik wel heb meegekregen is dat de trekhaak problemen had en de productie daarvan flinke vertraging heeft opgelopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henvar
Freeman schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Qua opties heb ik;

- Design pack
- Parking pack
- Technology pack

[...]

Nee want ik heb dezelfde plus wat meer opties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-05 13:59
[...]

Geluk allemaal voor jullie! :) ... 2 september besteld en afgelopen maandag ontvangen.... Ben er wel heel erg blij mee!!

Weet iemand hier toevallig:

- Carkit voor Samsung s9 in te zetten? Brodit zit voor de fan, is er een ''fanless'' optie?
- Sportstand aan blijft staan? Hij reset na uitzetten van de auto.
- Draadloos laadpad te gebruiken? laden werkt gewoon echt niet... Elke bobbel krijg je disconnect en geen reconnect. Volgende bobbel reconnect en disconnect die weer. Er blijven meldingen komen in mijn scherm.
- Cruisecontrol altijd aan? Na starten moet ik altijd de CC aanzetten voordat ik een snelheid mag instellen. Kan dit automatisch aan blijven?

https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?action=display_image&image_id=689496

Gr Jos

Awesomo4k wijzigde deze reactie 08-05-2019 15:51 (4%)

XboxID: Joeske86

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunkyBro
Awesomo4k schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Geluk allemaal voor jullie! :) ... 2 september besteld en afgelopen maandag ontvangen.... Ben er wel heel erg blij mee!!

Weet iemand hier toevallig:

- Carkit voor Samsung s9 in te zetten? Brodit zit voor de fan, is er een ''fanless'' optie?
- Sportstand aan blijft staan? Hij reset na uitzetten van de auto.
- Draadloos laadpad te gebruiken? laden werkt gewoon echt niet... Elke bobbel krijg je disconnect en geen reconnect. Volgende bobbel reconnect en disconnect die weer. Er blijven meldingen komen in mijn scherm.
- Cruisecontrol altijd aan? Na starten moet ik altijd de CC aanzetten voordat ik een snelheid mag instellen. Kan dit automatisch aan blijven?

[Afbeelding]

Gr Jos
- als je niet wilt dat de telefoon voor de fan zit, kom je al gauw uit op iets aan de ruit of op het dashboard, bijvoorbeeld deze
- Sportstand gaat inderdaad standaard uit, is ook niet in te stellen dat deze aan blijft staan. Ergerde ik me eerder ook aan maar moet zeggen dat de sportstand na verloop van tijd mij iets te agressief is, dus prima dat ie zichzelf weer reset :)
- Draadloos laden werkt bij mij prima, alleen moet de telefoon wel op precies de goede plek liggen en blijven liggen. Misschien mbv een goede hoes die zorgt voor meer grip?
- CC moet ook altijd geactiveerd worden. In mijn vorige auto's (VW, Peugeot, Seat) stond het altijd aan, eenmaal geactiveerd. Geen idee waarom bij Ford niet maar is ook niet anders in te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:18

djidee

Mr. Slungel

Franco10 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:06:
Naar mijn weten komen alle Europese uit Köln. Ik heb ook die kleur. Reed vandaag langs de dealer zag in het openlucht depot 2 andere stations staan, ook in die kleur.
Fiesta is Keulen, rondleiding is een aanrader trouwens (vroeger ook Valencia (nu Mondeo / S-Max)). Focus is Saarlouis

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 25-05 15:32

Boedha

Niks

Jimmy J. schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:52:
[...]
Voorlopig geniet ik gewoon van hoe hij is :*)

Wat doen jullie kwa verbruik met de RS?
Getuned en wel.

Ik kom zelf eigenlijk niet verder dan 1 op 9 zonder echt gek te doen. Anders red ik dat ook niet ;)

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 25-05 15:32

Boedha

Niks

Jimmy J. schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:52:
[...]
Voorlopig geniet ik gewoon van hoe hij is :*)
Getuned en wel.

Ik kom zelf eigenlijk niet verder dan 1 op 9 zonder echt gek te doen. Anders red ik dat ook niet ;)

Rij zelf in een 2016 Focus RS.

Boedha wijzigde deze reactie 08-05-2019 22:04 (4%)

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23-05 10:45
Boedha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Getuned en wel.

Rij zelf in een 2016 Focus RS.
Ik heb nu een gemiddelde van 8,4L op 100 km.
1 op 12 dus.

Maar het is zooooo afhankelijk van waar en vooral hoe je rijdt.
In de stad met kort optrekken en remmen is de RS qua verbruik een drama. Maar rijd je gewoon 100 op de cruise dan is er weinig aan de hand. Ennuh ja... tijdens volgas schiet de meter naar 1 op 1,8 (55L op 100 km), maar dan ben je ook wel héél snel op de plek van bestemming :P

// Ik ben wel iemand die zuinig rijdt en in druk verkeer veel 'lift and coast'. Hij staat tijdens woon-werk 95% van de tijd op Normal-mode, wat ook wel scheelt. Op de snelweg heb ik nooit haast en rijd zelden constant 130+. Maar de 8,4/100 is een gemiddelde waar ook hele leuke plezier-ritten bijzitten.

Jimmy J. wijzigde deze reactie 09-05-2019 08:16 (17%)

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:14
En lange afstanden en niet op de snelweg zullen positief helpen bij een gunstiger verbruik :)

• Lord Thunder
TweakerVincent schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:31:
Ach, wat jammer. Hier wat geluiden die je zeker niet (meer) gaat horen in je nieuwe aanwinst: (own content)

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03:33
Lord Thunder schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Ach, wat jammer. Hier wat geluiden die je zeker niet (meer) gaat horen in je nieuwe aanwinst: (own content)
[YouTube: Mustang GT cold start.]
Haha ja idd :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 25-05 17:41
Franco10 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:06:
[...]

Moet zeggen dat ik wel de verkoper heb lopen stalken steeds, maar dat lijkt me geen invloed te hebben op snelheid. Wat ik wel heb meegekregen is dat de trekhaak problemen had en de productie daarvan flinke vertraging heeft opgelopen.
Ipv leverdatum vandaag heb ik na zelf contact zoeken te horen gekregen dat het nu 2 juli wordt.. trieste communicatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 25-05 17:59
Waarom is de Fiesta 125 PK in Nederland slechts met driedeurs te verkrijgen en is er geen 140 PK (2018 en heden) versie meer van? Bij onze buren kan dit allemaal wel. Het gaat om de ST.

Bedankt.

MoldyInko wijzigde deze reactie 12-05-2019 09:24 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
MoldyInko schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:17:
Waarom is de Fiesta 125 PK in Nederland slechts met driedeurs te verkrijgen en is er geen 140 PK (2018 en heden) versie meer van? Bij onze buren kan dit allemaal wel. Het gaat om de ST.

Bedankt.
Keuzes van Ford Nederland. Zij bepalen wat er leverbaar is in Nederland. Trouwens de driedeurs is niet meer leverbaar in Nederland sinds 1 januari, maar de 125 PK zou wel beschikbaar moeten zijn in de vijfdeurs ST-Line (en in de Vignale uitvoering).Zou je moeten navragen bij de dealer, wat mogelijk is.

JohanKupers wijzigde deze reactie 12-05-2019 10:55 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoldyInko
JohanKupers schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Keuzes van Ford Nederland. Zij bepalen wat er leverbaar is in Nederland. Trouwens de driedeurs is niet meer leverbaar in Nederland sinds 1 januari, maar de 125 PK zou wel beschikbaar moeten zijn in de vijfdeurs ST-Line (en in de Vignale uitvoering).Zou je moeten navragen bij de dealer, wat mogelijk is.
Erg jammer om te horen. 125 PK zie ik echter alleen in 3 deur ST of inderdaad de Vignale editie met 5 deurs. De keuzes achter deze beslissingen is mij een raadsel.

Is de 1.0 met 100 PK dan wel rap genoeg vraag ik mij af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kelwin123
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23:13
MoldyInko schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:45:
[...]

Erg jammer om te horen. 125 PK zie ik echter alleen in 3 deur ST of inderdaad de Vignale editie met 5 deurs. De keuzes achter deze beslissingen is mij een raadsel.

Is de 1.0 met 100 PK dan wel rap genoeg vraag ik mij af.
Ja. Het zijn dezelfde motoren, ze zijn alleen softwarematig geknepen.

Bij de 100PK versie komt de volle 100PK bij 4000 tp/m vrij.
Bij de 125PK versie komt de volle 125PK bij 5500 tp/m vrij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:18

djidee

Mr. Slungel

Ook 2e hands veel 100pk in het aanbod, en wat minder 125pk...

Zijn eigenlijk naar een Fiesta MK7.5 aan het kijken als opvolger voor de 206SW 1.6 van madam (nu echt bijna deaud)... Wel stevig geprijst nog, maar kwalitatief goede wagens, rijden prettig en de ecoboost blokjes van de MK7.5 krijgen wel de voorkeur boven een 1.6 van de MK7... Vooral omdat je daar vooral 3deurs tegen komt, al dan niet versjonnied...
125pk is net ff wat vlotter, maar de 100pk is vlot zat is mijn mening... Had laatst een focus met dat blok mee en dat viel me niets tegen. Nieuw gaat ons te gek (zowel lease als via ford options), al staan er 2 prachtige ST-lines bij de dealer waar ook mijn lease mondeo in onderhoud is.

Nog zaken waar ik op moet letten? Al heb ik al aardig de fora en reviews doorgespit, en kom eigenlijk steeds bij de fiesta met een geblazen 1.0 uit

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoldyInko
Mag ik vragen wat jullie voor een beurt betalen?
Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True