Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18:38
djidee schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:52:
Ook 2e hands veel 100pk in het aanbod, en wat minder 125pk...

Zijn eigenlijk naar een Fiesta MK7.5 aan het kijken als opvolger voor de 206SW 1.6 van madam (nu echt bijna deaud)... Wel stevig geprijst nog, maar kwalitatief goede wagens, rijden prettig en de ecoboost blokjes van de MK7.5 krijgen wel de voorkeur boven een 1.6 van de MK7... Vooral omdat je daar vooral 3deurs tegen komt, al dan niet versjonnied...
125pk is net ff wat vlotter, maar de 100pk is vlot zat is mijn mening... Had laatst een focus met dat blok mee en dat viel me niets tegen. Nieuw gaat ons te gek (zowel lease als via ford options), al staan er 2 prachtige ST-lines bij de dealer waar ook mijn lease mondeo in onderhoud is.

Nog zaken waar ik op moet letten? Al heb ik al aardig de fora en reviews doorgespit, en kom eigenlijk steeds bij de fiesta met een geblazen 1.0 uit
Idem. Bedankt.

Er staan ook een paar van 140 PK te koop maar die zijn allemaal import en persoonlijk vertrouw ik geen import tenzij officiële dealer die garanties geeft maar zul je moeilijk vinden.

Waar ik ook nog een beetje in mijn maag zit zijn de onderhoudsprijzen. Voor een Fiesta heb ik hier en daar vernomen dat de beurten wat aan de hoge kant liggen vergeleken met bijvoorbeeld Volkswagen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:30
MoldyInko schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:02:
Mag ik vragen wat jullie voor een beurt betalen?
Voor je fiets?

Dat is alleen te vergelijken als je erbij vermeld voor welke auto,leeftijd, kilometerstand.

Ik was afgelopen keer voor mijn Mondeo 265,- kwijt inclusief remolie Beurt op 4 jaar en 75000 kilometer. Dit is inclusief pechhulp, beurt uitgevoerd door een Universeel garage maar wel naar opgave fabrikant.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoldyInko
OmeJoyo schreef op maandag 13 mei 2019 @ 06:34:
[...]

Voor je fiets?

Dat is alleen te vergelijken als je erbij vermeld voor welke auto,leeftijd, kilometerstand.

Ik was afgelopen keer voor mijn Mondeo 265,- kwijt inclusief remolie Beurt op 4 jaar en 75000 kilometer. Dit is inclusief pechhulp, beurt uitgevoerd door een Universeel garage maar wel naar opgave fabrikant.
:P

Om en naar bij voor een jong gebruikte auto. Dan zit je nog aardig goedkoop zo lijkt het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16:56

Frans92

FZS600

djidee schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:52:
Ook 2e hands veel 100pk in het aanbod, en wat minder 125pk...

Zijn eigenlijk naar een Fiesta MK7.5 aan het kijken als opvolger voor de 206SW 1.6 van madam (nu echt bijna deaud)... Wel stevig geprijst nog, maar kwalitatief goede wagens, rijden prettig en de ecoboost blokjes van de MK7.5 krijgen wel de voorkeur boven een 1.6 van de MK7... Vooral omdat je daar vooral 3deurs tegen komt, al dan niet versjonnied...
125pk is net ff wat vlotter, maar de 100pk is vlot zat is mijn mening... Had laatst een focus met dat blok mee en dat viel me niets tegen. Nieuw gaat ons te gek (zowel lease als via ford options), al staan er 2 prachtige ST-lines bij de dealer waar ook mijn lease mondeo in onderhoud is.

Nog zaken waar ik op moet letten? Al heb ik al aardig de fora en reviews doorgespit, en kom eigenlijk steeds bij de fiesta met een geblazen 1.0 uit
Ik heb zelf een MK7.5 met de 1.0 ecoboost. Standaard had ik 100 pk, maar na een bezoekje aan de chiptuner zit ik op 145 pk. Ik heb hem gechipt met 89000 km op de klok.
In principe was de 100 pk genoeg om leuk mee te komen met het verkeer, maar is de 145 pk vele malen leuker om mee te rijden. Verbruik is gelijk gebleven in mijn geval.

In de bijna 16000 gereden km's van mij eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen. Eén kleinigheidje: het roostertje van de ventilatie wat je zijruit ontwasemt is losgekomen. Een klein beetje dubbelzijdig tape loste dat wel op.

De mijne is een oude leaseauto van Leaseplan (nu heet dat geloof ik Carnext). Je kan daar de volledige onderhoudsgeschiedenis inzien inclusief elk klein krasje wat ze ooit hebben gezien of gerepareerd. Gaf een goed gevoel bij de aankoop.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo
MoldyInko schreef op maandag 13 mei 2019 @ 06:46:
[...]

:P

Om en naar bij voor een jong gebruikte auto. Dan zit je nog aardig goedkoop zo lijkt het.
Ja, was ook inclusief APK trouwens, exclusief lucht (K&N) en interieurfilter. Maar dan zou bij elkaar 60 euro schelen. Is bij lange na niet de goedkoopste voor hier in de regio trouwens, maar de werkplaats ziet er keurig uit en de factuur is gespecificeerd tot op de dichtring van de carterstop aan toe. Goed bereikbaar per mail en telefoon, de goedkoopste zou nog onder de 200 blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 21:49
Voor de zoveelste keer gebeld met de dealer (ik denk ze daar ondertussen mijn stem wel herkennen :') ). Productiedatum is 28 juni.

• MoldyInko
Freeman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:53:
Voor de zoveelste keer gebeld met de dealer (ik denk ze daar ondertussen mijn stem wel herkennen :') ). Productiedatum is 28 juni.
Ik kan mij goed voorstellen dat het vervelend is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:54
Heb inmiddels de Focus opgehaald, heerlijke bak! Moet nog wel even wennen hoe opvallend de desert island blue is, niet echt anoniem zeg maar.

Paar opvallende dingen nu al: hij is best wel stug in woonwijken met slecht wegdek, DAB+ werkt niet goed en de verkoper zei dat ik de motor niet hoefde in te rijden; alles was al gecoverd en beveiligd en ik kon naar hartelust toeren maken. Klopt dat voor een 1.5 ecoboost met 182 PK?

Hoe weet je eigenlijk of je sleutel het nieuwe systeem van Ford heeft tegen diefstal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-05 13:53
Franco10 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:08:
Heb inmiddels de Focus opgehaald, heerlijke bak! Moet nog wel even wennen hoe opvallend de desert island blue is, niet echt anoniem zeg maar.

Paar opvallende dingen nu al: hij is best wel stug in woonwijken met slecht wegdek, DAB+ werkt niet goed en de verkoper zei dat ik de motor niet hoefde in te rijden; alles was al gecoverd en beveiligd en ik kon naar hartelust toeren maken. Klopt dat voor een 1.5 ecoboost met 182 PK?

Hoe weet je eigenlijk of je sleutel het nieuwe systeem van Ford heeft tegen diefstal?
Stugger zal wel beter worden, het onderstel moet immers ook "ingereden" worden :)
Inrijden is inderdaad niet echt meer van deze tijd, motorblokken worden immers ook in de fabriek al flink in de toeren/het vermogen gejaagd.
Wat wel belangrijk is, een goede warme motor hebben voordat je toeren gaat maken en niet van stationair in een te hoge versnelling vol gas geven.
Ik heb geen enkele nieuwe auto "netjes volgens het boekje bla bla bla ingereden" en dat waren allemaal rappe probleemloze motorblokken :Y

• OmeJoyo

Elke auto moet je inrijden, wat de verkoper ook roept, kijk anders in je instructieboekje, 100 procent zeker dat het daar gewoon in staat. Dat er meer beveiligingen zijn ja, maar dat neemt niet de taak weg van het netjes inrijden.

Wat betreft DAB+ toevallig al iets in een sigarettenaansteker geplugd? Telefoon oplader, dashcam, whatever? Trek die er dan maar weer uit, want dat zal de oorzaak zijn. Overigens zijn er nog steeds plekken in Nederland waar de dekking ruk is.

Verder gefeliciteerd natuurlijk! Enne het is een Ford, Focus, hij is dus stug :+

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:57

Ideale aan de kleur is dat ie lekker makkelijk te vinden is in de parkeergarage. Ik heb dezelfde kleur en heb hem altijd zo gevonden. :+

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
SniperGuy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Stugger zal wel beter worden, het onderstel moet immers ook "ingereden" worden :)
Inrijden is inderdaad niet echt meer van deze tijd, motorblokken worden immers ook in de fabriek al flink in de toeren/het vermogen gejaagd.
Wat wel belangrijk is, een goede warme motor hebben voordat je toeren gaat maken en niet van stationair in een te hoge versnelling vol gas geven.
Ik heb geen enkele nieuwe auto "netjes volgens het boekje bla bla bla ingereden" en dat waren allemaal rappe probleemloze motorblokken :Y
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je zoiets aan een of andere knakker overlaat en niet zelf in de fabriek doet, mits belangrijk en qua kosten haalbaar natuurlijk.
OmeJoyo schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Elke auto moet je inrijden, wat de verkoper ook roept, kijk anders in je instructieboekje, 100 procent zeker dat het daar gewoon in staat. Dat er meer beveiligingen zijn ja, maar dat neemt niet de taak weg van het netjes inrijden.

Wat betreft DAB+ toevallig al iets in een sigarettenaansteker geplugd? Telefoon oplader, dashcam, whatever? Trek die er dan maar weer uit, want dat zal de oorzaak zijn. Overigens zijn er nog steeds plekken in Nederland waar de dekking ruk is.

Verder gefeliciteerd natuurlijk! Enne het is een Ford, Focus, hij is dus stug :+
Thanks! :P Om dat stugge heb ik hem ook gekozen, maar heb in de testrit vooral genoten van het fenomenale bochtenwerk en niet zo veel door woonwijken gereden 8)7

Heb niets aangesloten in de stekkers. Viel me tijdens de testrit ook al op dat ie een paar keer uit was gevallen. Hoop niet dat het een structureel Sync3 probleem is.
Poulske schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Ideale aan de kleur is dat ie lekker makkelijk te vinden is in de parkeergarage. Ik heb dezelfde kleur en heb hem altijd zo gevonden. :+
Ja! >:) Ik sta geparkeerd op een terrein waar honderden auto's staan, denk dat ik hem vanuit een toren binnen 3 tellen kan spotten. Maar hij valt wel echt op, na een grijze mus is dat even wennen. Dat mensen even blijven kijken bij de stoplichten of dat ie gewoon heel erg schreeuwt zo aan de straat :+

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:45
Vandaag maar eens onder de motorkap geweest van mijn fiesta 7.5 ecoboost omdat de ruitensproeier op bleek te zijn. Had overigens verwacht dat daar wel een melding van zou komen.. is dat normaal dat daar geen lampje voor is?!

Hoort het blok verder geen afdekking te hebben? Ik zie wel dat die bestaan, maar ik zie ook geen bevestiging ervoor. Zie dus de bobines gewoon bloot liggen.

Gaat om een mk7.5 st Line 100pk.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 16-05-2019 17:47 (10%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• calsonic
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:33
Boedha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Wat doen jullie kwa verbruik met de RS?
Getuned en wel.

Ik kom zelf eigenlijk niet verder dan 1 op 9 zonder echt gek te doen. Anders red ik dat ook niet ;)

Rij zelf in een 2016 Focus RS.
De mijne zit op 400pk en 575Nm.
Nu na 24K km heeft hij gemiddeld 1:7,995 gelopen.
Met als zuinigst 1:11 bij 120-130km/u op de snelweg .

Volgend jaar komt misschien de mk4 RS (hybride) ;)

calsonic wijzigde deze reactie 16-05-2019 18:44 (35%)

• Boedha
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:46

Boedha

Niks

calsonic schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:37:
[...]

Volgend jaar komt misschien de mk4 RS (hybride) ;)
Welk tunings pakket heb jij op je auto?
Zit nu zelf naar het mountune pakket te kijken.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-05 13:53
GAIAjohan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:46:
Vandaag maar eens onder de motorkap geweest van mijn fiesta 7.5 ecoboost omdat de ruitensproeier op bleek te zijn. Had overigens verwacht dat daar wel een melding van zou komen.. is dat normaal dat daar geen lampje voor is?!

Hoort het blok verder geen afdekking te hebben? Ik zie wel dat die bestaan, maar ik zie ook geen bevestiging ervoor. Zie dus de bobines gewoon bloot liggen.

Gaat om een mk7.5 st Line 100pk.
[Afbeelding]
Nee idd geen melding volgens mij (scheelt weer een sensor monteren). Afdekking zit er idd niet op:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:56
Ik moet waarschijnlijk een andere auto, en zit ik aan een jong gebruikte (vanaf 2013, tot ~120.000 km) Ford Fiesta te denken. Er staan daar wel een aantal leuke van te koop. Ik heb wel een paar vraagjes, misschien dat jullie daar meer van weten.

Ik had verwacht dat diesel-auto's duurder in aanschaf waren dan benzine-auto's. Ik zie echter dat er meer 1.6 TDCi Titanium Lease te koop staan en dat die prijs meestal gunstiger is dan de 1.0 Style. Hoe zit dat?

Nu rijd ik ongeveer 17.500 km per jaar en als ik de huidige wegenbelasting en brandstofprijzen invul kom ik uit op een omslagpunt rond de 16.000 km. Ik kan dus wat dat betreft beter diesel rijden dan benzine. Mis ik dan iets belangrijks?

Als ik een 1.6 TDCi ga kopen moet ik dan nog ergens specifiek op letten? Is dat een betrouwbare motor? Ik las ergens dat de motoren van rond 2011 niet zo goed waren (iets met eigenlijk een te klein oliereservoir), maar kon zo gauw niet vinden of de nieuwere wel prima is.

I see red pixels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
RedPixel schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:33:
Ik moet waarschijnlijk een andere auto, en zit ik aan een jong gebruikte (vanaf 2013, tot ~120.000 km) Ford Fiesta te denken. Er staan daar wel een aantal leuke van te koop. Ik heb wel een paar vraagjes, misschien dat jullie daar meer van weten.

Ik had verwacht dat diesel-auto's duurder in aanschaf waren dan benzine-auto's. Ik zie echter dat er meer 1.6 TDCi Titanium Lease te koop staan en dat die prijs meestal gunstiger is dan de 1.0 Style. Hoe zit dat?

Nu rijd ik ongeveer 17.500 km per jaar en als ik de huidige wegenbelasting en brandstofprijzen invul kom ik uit op een omslagpunt rond de 16.000 km. Ik kan dus wat dat betreft beter diesel rijden dan benzine. Mis ik dan iets belangrijks?

Als ik een 1.6 TDCi ga kopen moet ik dan nog ergens specifiek op letten? Is dat een betrouwbare motor? Ik las ergens dat de motoren van rond 2011 niet zo goed waren (iets met eigenlijk een te klein oliereservoir), maar kon zo gauw niet vinden of de nieuwere wel prima is.
Diesel is steeds meer 'no-go' en daarom goedkoper. De restwaarde zal ook minder zijn; misschien mag je met een diesel over 5 jaar niet meer door Amsterdam kachelen.

Bij 30.000 km per jaar was voor mij een benzine goedkoper dan een diesel om zakelijk te leasen, puur om bovenstaande.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:45
Zojuist de dealer gesproken. Mijn Focus Wagon staat gepland voor rond 7 juli. Volgens mij 2/3 weken geleden besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:48
Goedemiddag mede Ford liefhebbers. Ik heb sinds een week nu een Ford Fiesta MK7 1.25 Titanium 82pk uit 2008. Deze auto heeft zo'n beetje alle opties er op zitten en verkeerd in perfecte conditie. Ben er heel erg blij mee. Kom van een Ford Fiesta uit 2000. Wat een verbetering is dit zeg.

Nu is bij mij de mat vloer mat aan de bestuurders kant wel aan vervanging toe. Ik zet mijn linker voet vaak tegen het opstaande deel (wielkast?) aan wanneer ik deze niet op de koppeling heb. Deze auto heeft daar echter geen rubber matje voor hescherming zitten. Nu vroeg ik mij af, zijn er (rubberen) vloermatten die een een voorziening hiervoor bieden en zo ja welke zouden jullie aanbevelen?

AMD Ryzen 7 2700x - 32 GB DDR4 3200 MHz C14 G.Skill Ripjaws V - MSI x470 Gaming Pro Carbon - Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - RM850x - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
SniperGuy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Inrijden blijft nodig. Zie het boekje bij de auto, eerste 1500km geloof ik. In die periode mag je wel doorrijden, maar niet overdreven. Dus niet overal plankgas, niet 150kmh voor langere tijd en zeker goed warm rijden. Een diesel is pas echt warm na een half uur, benzine iets korter.
Inrijden is nodig omdat er nogal wat krachten op alle onderdelen in een auto komen. Sommige onderdelen worden heet en koelen weer af. Dat heeft een paar cycli nodig om in hun definitieve "staat" te komen.
Sowieso is warm rijden altijd belangrijk voordat je gaat scheuren. Helaas doet een moderne auto er steeds langer over een echt warm te worden wegens de steeds efficiëntere motoren. Met warm bedoel ik warme olie. Als de koelvloeistof op bedrijfstemperatuur is dan is de olie dat zeker nog niet.
Verkopers zijn over het algemeen slecht ingelicht. En de monteurs krijgen de ellende. De klant krijgt ook de ellende, als te bewijzen is dat een defect door oneigenlijk gebruik komt. Zeg maar dag tegen de garantie dan.

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-05 08:43

djidee

Mr. Slungel

Ohhh, de Wagon ST...Hebben!

https://tweakers.net/ext/f/JPoaUaOj5t4GIkxZk7poCeTz/thumb.jpg

Hmm, in NL 50 mille en in Duitsland 35 mille.. Doe eens ff 8)7

djidee wijzigde deze reactie 18-05-2019 08:43 (44%)

"Mekker, blaat"

• MoldyInko
Jammer. Niemand dus.

MoldyInko wijzigde deze reactie 21-05-2019 18:38 (88%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
Weer een paar dagen verder met de (fantastisch rijdende) Focus. Twee vragen als oud-Vag en first-time-Ford man:

- Klopt het dat alleen de spiegel aan de rijderskant wordt opgewarmd als je de ontdooiing voor de achterruit aan zet?
- Kun je (en zo ja waar) inschakelen dat de auto zichzelf op slot doet als je begint te rijden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002

JB

Cédric roelt!

Franco10 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:14:
Weer een paar dagen verder met de (fantastisch rijdende) Focus. Twee vragen als oud-Vag en first-time-Ford man:

- Klopt het dat alleen de spiegel aan de rijderskant wordt opgewarmd als je de ontdooiing voor de achterruit aan zet?
- Kun je (en zo ja waar) inschakelen dat de auto zichzelf op slot doet als je begint te rijden?
- Bij mijn Mondeo zijn beide buitenspiegels verwarmd
- Met Forscan kun je dat bijv enablen. Standaard is het niet actief helaas. Geen idee of het bij de nieuwe Focus ook allemaal plug and pray is mbt software.

Hier mijn display na activeren;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 00:49
calsonic schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:37:
Ouch. Ik zit gemiddeld op 1:8.4 en op z'n zuinigst 1:10 op de snelweg.

Die 2.3 liter Ecoboost is dus niet echt zuiniger dan een 5 liter Coyote.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:09
Lord Thunder schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Ouch. Ik zit gemiddeld op 1:8.4 en op z'n zuinigst 1:10 op de snelweg.

Die 2.3 liter Ecoboost is dus niet echt zuiniger dan een 5 liter Coyote.
Ligt echt heel erg aan je rechter voet. Ik zit met de RS op 1:12 gemiddeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord Thunder
Jimmy J. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:01:
[...]
Denk ook dat de tuning een rol speelt: de Cobb tunes voor de ecoboost Mustangs staan er ook bekend om dat je al snel in Coyote verbruiksregionen komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:36

JB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:19:
[...]

- Bij mijn Mondeo zijn beide buitenspiegels verwarmd
- Met Forscan kun je dat bijv enablen. Standaard is het niet actief helaas. Geen idee of het bij de nieuwe Focus ook allemaal plug and pray is mbt software.

Hier mijn display na activeren;

[Afbeelding]
Het inschakelen van automatisch sluiten is redelijk simpel te doen met Forscan. Ik heb het bij mijn nieuwe Focus ook gedaan, op 2 plekken in de modules auto-lock op 'enabled' zetten en de auto opnieuw starten. Vervolgens de vinkjes nog juist zetten in de boordcomputer en klaar. Bij een snelheid van 15 tot 20km/u sluiten nu de deuren.

Redelijk plug 'n play dus, wel de juiste kabel en software voor nodig :)

the stuarts are singing, as we dive into the height, the soundtrack of our live

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FunkyBro schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:14:
[...]

[...]

Het inschakelen van automatisch sluiten is redelijk simpel te doen met Forscan. Ik heb het bij mijn nieuwe Focus ook gedaan, op 2 plekken in de modules auto-lock op 'enabled' zetten en de auto opnieuw starten. Vervolgens de vinkjes nog juist zetten in de boordcomputer en klaar. Bij een snelheid van 15 tot 20km/u sluiten nu de deuren.

Een fatsoenlijke kabel inderdaad en blijf bij de basics.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• calsonic
Jimmy J. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:01:
[...]
Waarom rij je in een RS als je hem toch niet gebruikt waarvoor hij gemaakt is :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
FunkyBro schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:14:
[...]

[...]

Forscan zegt me nog helemaal niets maar neem aan dat het een ODB-ish iets is? 8)7 Weet je misschien ook meer over de verwarmde buitenspiegels? Is dat standaard alleen de bestuurderskant of moet je dat ook unlocken in een menu ergens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Franco10 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Forscan zegt me nog helemaal niets maar neem aan dat het een ODB-ish iets is? 8)7 Weet je misschien ook meer over de verwarmde buitenspiegels? Is dat standaard alleen de bestuurderskant of moet je dat ook unlocken in een menu ergens.
Het is de VCDS-VAGCOM van Ford :) Je hebt ook UCDS maar dat is veel duurder in aanschaf. Simpele aanpassingen (soms met hexadecimale freubels) gaan met Forscan icm een goedkope kabel. Ik zou in ieder geval geen bluetooth meuk kopen (dus USB) en stel de baud ook niet te hoog in, zodat alles verwerkt kan worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:36
Franco10 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Gaat via OBD inderdaad. Forscan is een simpel programma dat gegevens leest en waarmee je een aantal basisinstellingen kan aanpassen en een heel aantal modules kan coderen. De basis, zoals auto-lock aanzetten, is vrij simpel en daar kan je niet snel de mist mee ingaan. Als je wat dieper het systeem induikt wordt het wat gevaarlijker als je niet weet wat je doet ;)

Vwb de buitenspiegels: voor zover ik weet worden beide spiegels verwarmd. Er wordt ook overal (in de brochure en de handleiding bijv.) gesproken over beide spiegels. Zelf nog niet getest eerlijk gezegd. Overigens zie ik via Forscan geen optie om iets daarvan vrij te schakelen.

the stuarts are singing, as we dive into the height, the soundtrack of our live

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:09
calsonic schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Waarom rij je in een RS als je hem toch niet gebruikt waarvoor hij gemaakt is :?
Haha, geloof mij maar als ik zeg dat ik hem zéker wel gebruik waar hij voor gemaakt is.

Maar hij wordt ook gebruikt voor woon-werk, en het heeft weinig zin om in de spits als een debiel te gaan zitten optrekken en remmen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• calsonic
Jimmy J. schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:33:
[...]
Haha, geloof mij maar als ik zeg dat ik hem zéker wel gebruik waar hij voor gemaakt is.

Maar hij wordt ook gebruikt voor woon-werk, en het heeft weinig zin om in de spits als een debiel te gaan zitten optrekken en remmen.
Ik gebruik hem ook dagelijks, woon-werk is voor mij slechts 16km dan is hij net warm dus wordt er ook niet sportief gereden.
Als ik 's avonds of in het weekend weg ga is het een ander verhaal natuurlijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:26
JB schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Het is de VCDS-VAGCOM van Ford :) Je hebt ook UCDS maar dat is veel duurder in aanschaf. Simpele aanpassingen (soms met hexadecimale freubels) gaan met Forscan icm een goedkope kabel. Ik zou in ieder geval geen bluetooth meuk kopen (dus USB) en stel de baud ook niet te hoog in, zodat alles verwerkt kan worden.
Zijn er ook personen/bedrijven die dit aanbieden? Net als bij VCDS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mhr-zip schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Zijn er ook personen/bedrijven die dit aanbieden? Net als bij VCDS.
Ja op Ford forums wel voorbij zien komen maar die markt is aanzienlijk kleiner waardoor ik het zelf ben gaan doen. Goed inlezen en met verstand aan beginnen, dan moet het je ook lukken. Op die fora vind je ook de juiste hexa codes etc mocht je meer willen aanpassen.

Deze kabel heb ik gekocht toentertijd;

https://autowolf.nl/nl/ob...rface-met-schakelaar.html

JB wijzigde deze reactie 21-05-2019 19:01 (12%)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:45

Moet natuurlijk allebei zijn. Zelfs mijn 106 uit 1998 had beide. En ja mijn huidige Fiesta ook

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• Lord Thunder
Jimmy J. schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:33:
... en het heeft weinig zin om in de spits als een debiel te gaan zitten optrekken en remmen.
Ow, is dat het? :P
djidee schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:43:
Ohhh, de Wagon ST...Hebben!

[Afbeelding]

Hmm, in NL 50 mille en in Duitsland 35 mille.. Doe eens ff 8)7
Ach, het kan erger :P

Lord Thunder wijzigde deze reactie 22-05-2019 00:48 (40%)

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True