Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 78 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
djidee schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:52:
Ook 2e hands veel 100pk in het aanbod, en wat minder 125pk...

Zijn eigenlijk naar een Fiesta MK7.5 aan het kijken als opvolger voor de 206SW 1.6 van madam (nu echt bijna deaud)... Wel stevig geprijst nog, maar kwalitatief goede wagens, rijden prettig en de ecoboost blokjes van de MK7.5 krijgen wel de voorkeur boven een 1.6 van de MK7... Vooral omdat je daar vooral 3deurs tegen komt, al dan niet versjonnied...
125pk is net ff wat vlotter, maar de 100pk is vlot zat is mijn mening... Had laatst een focus met dat blok mee en dat viel me niets tegen. Nieuw gaat ons te gek (zowel lease als via ford options), al staan er 2 prachtige ST-lines bij de dealer waar ook mijn lease mondeo in onderhoud is.

Nog zaken waar ik op moet letten? Al heb ik al aardig de fora en reviews doorgespit, en kom eigenlijk steeds bij de fiesta met een geblazen 1.0 uit
Idem. Bedankt.

Er staan ook een paar van 140 PK te koop maar die zijn allemaal import en persoonlijk vertrouw ik geen import tenzij officiële dealer die garanties geeft maar zul je moeilijk vinden.

Waar ik ook nog een beetje in mijn maag zit zijn de onderhoudsprijzen. Voor een Fiesta heb ik hier en daar vernomen dat de beurten wat aan de hoge kant liggen vergeleken met bijvoorbeeld Volkswagen?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 16:32

OmeJoyo

This is me

MoldyInko schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:02:
Mag ik vragen wat jullie voor een beurt betalen?
Voor je fiets?

Dat is alleen te vergelijken als je erbij vermeld voor welke auto,leeftijd, kilometerstand.

Ik was afgelopen keer voor mijn Mondeo 265,- kwijt inclusief remolie Beurt op 4 jaar en 75000 kilometer. Dit is inclusief pechhulp, beurt uitgevoerd door een Universeel garage maar wel naar opgave fabrikant.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• MoldyInko
OmeJoyo schreef op maandag 13 mei 2019 @ 06:34:
[...]

Voor je fiets?

Dat is alleen te vergelijken als je erbij vermeld voor welke auto,leeftijd, kilometerstand.

Ik was afgelopen keer voor mijn Mondeo 265,- kwijt inclusief remolie Beurt op 4 jaar en 75000 kilometer. Dit is inclusief pechhulp, beurt uitgevoerd door een Universeel garage maar wel naar opgave fabrikant.
:P

Om en naar bij voor een jong gebruikte auto. Dan zit je nog aardig goedkoop zo lijkt het.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

djidee schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:52:
Ook 2e hands veel 100pk in het aanbod, en wat minder 125pk...

Zijn eigenlijk naar een Fiesta MK7.5 aan het kijken als opvolger voor de 206SW 1.6 van madam (nu echt bijna deaud)... Wel stevig geprijst nog, maar kwalitatief goede wagens, rijden prettig en de ecoboost blokjes van de MK7.5 krijgen wel de voorkeur boven een 1.6 van de MK7... Vooral omdat je daar vooral 3deurs tegen komt, al dan niet versjonnied...
125pk is net ff wat vlotter, maar de 100pk is vlot zat is mijn mening... Had laatst een focus met dat blok mee en dat viel me niets tegen. Nieuw gaat ons te gek (zowel lease als via ford options), al staan er 2 prachtige ST-lines bij de dealer waar ook mijn lease mondeo in onderhoud is.

Nog zaken waar ik op moet letten? Al heb ik al aardig de fora en reviews doorgespit, en kom eigenlijk steeds bij de fiesta met een geblazen 1.0 uit
Ik heb zelf een MK7.5 met de 1.0 ecoboost. Standaard had ik 100 pk, maar na een bezoekje aan de chiptuner zit ik op 145 pk. Ik heb hem gechipt met 89000 km op de klok.
In principe was de 100 pk genoeg om leuk mee te komen met het verkeer, maar is de 145 pk vele malen leuker om mee te rijden. Verbruik is gelijk gebleven in mijn geval.

In de bijna 16000 gereden km's van mij eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen. Eén kleinigheidje: het roostertje van de ventilatie wat je zijruit ontwasemt is losgekomen. Een klein beetje dubbelzijdig tape loste dat wel op.

De mijne is een oude leaseauto van Leaseplan (nu heet dat geloof ik Carnext). Je kan daar de volledige onderhoudsgeschiedenis inzien inclusief elk klein krasje wat ze ooit hebben gezien of gerepareerd. Gaf een goed gevoel bij de aankoop.

XBL: DonFrans

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MoldyInko schreef op maandag 13 mei 2019 @ 06:46:
[...]

:P

Om en naar bij voor een jong gebruikte auto. Dan zit je nog aardig goedkoop zo lijkt het.
Ja, was ook inclusief APK trouwens, exclusief lucht (K&N) en interieurfilter. Maar dan zou bij elkaar 60 euro schelen. Is bij lange na niet de goedkoopste voor hier in de regio trouwens, maar de werkplaats ziet er keurig uit en de factuur is gespecificeerd tot op de dichtring van de carterstop aan toe. Goed bereikbaar per mail en telefoon, de goedkoopste zou nog onder de 200 blijven.

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01 20:25
Voor de zoveelste keer gebeld met de dealer (ik denk ze daar ondertussen mijn stem wel herkennen :') ). Productiedatum is 28 juni.

• MoldyInko
Freeman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:53:
Voor de zoveelste keer gebeld met de dealer (ik denk ze daar ondertussen mijn stem wel herkennen :') ). Productiedatum is 28 juni.
Ik kan mij goed voorstellen dat het vervelend is.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
Heb inmiddels de Focus opgehaald, heerlijke bak! Moet nog wel even wennen hoe opvallend de desert island blue is, niet echt anoniem zeg maar.

Paar opvallende dingen nu al: hij is best wel stug in woonwijken met slecht wegdek, DAB+ werkt niet goed en de verkoper zei dat ik de motor niet hoefde in te rijden; alles was al gecoverd en beveiligd en ik kon naar hartelust toeren maken. Klopt dat voor een 1.5 ecoboost met 182 PK?

Hoe weet je eigenlijk of je sleutel het nieuwe systeem van Ford heeft tegen diefstal?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 12:35
Franco10 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:08:
Heb inmiddels de Focus opgehaald, heerlijke bak! Moet nog wel even wennen hoe opvallend de desert island blue is, niet echt anoniem zeg maar.

Paar opvallende dingen nu al: hij is best wel stug in woonwijken met slecht wegdek, DAB+ werkt niet goed en de verkoper zei dat ik de motor niet hoefde in te rijden; alles was al gecoverd en beveiligd en ik kon naar hartelust toeren maken. Klopt dat voor een 1.5 ecoboost met 182 PK?

Hoe weet je eigenlijk of je sleutel het nieuwe systeem van Ford heeft tegen diefstal?
Stugger zal wel beter worden, het onderstel moet immers ook "ingereden" worden :)
Inrijden is inderdaad niet echt meer van deze tijd, motorblokken worden immers ook in de fabriek al flink in de toeren/het vermogen gejaagd.
Wat wel belangrijk is, een goede warme motor hebben voordat je toeren gaat maken en niet van stationair in een te hoge versnelling vol gas geven.
Ik heb geen enkele nieuwe auto "netjes volgens het boekje bla bla bla ingereden" en dat waren allemaal rappe probleemloze motorblokken :Y

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Elke auto moet je inrijden, wat de verkoper ook roept, kijk anders in je instructieboekje, 100 procent zeker dat het daar gewoon in staat. Dat er meer beveiligingen zijn ja, maar dat neemt niet de taak weg van het netjes inrijden.

Wat betreft DAB+ toevallig al iets in een sigarettenaansteker geplugd? Telefoon oplader, dashcam, whatever? Trek die er dan maar weer uit, want dat zal de oorzaak zijn. Overigens zijn er nog steeds plekken in Nederland waar de dekking ruk is.

Verder gefeliciteerd natuurlijk! Enne het is een Ford, Focus, hij is dus stug :+

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 14:11

Ideale aan de kleur is dat ie lekker makkelijk te vinden is in de parkeergarage. Ik heb dezelfde kleur en heb hem altijd zo gevonden. :+

• Franco10
SniperGuy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Stugger zal wel beter worden, het onderstel moet immers ook "ingereden" worden :)
Inrijden is inderdaad niet echt meer van deze tijd, motorblokken worden immers ook in de fabriek al flink in de toeren/het vermogen gejaagd.
Wat wel belangrijk is, een goede warme motor hebben voordat je toeren gaat maken en niet van stationair in een te hoge versnelling vol gas geven.
Ik heb geen enkele nieuwe auto "netjes volgens het boekje bla bla bla ingereden" en dat waren allemaal rappe probleemloze motorblokken :Y
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je zoiets aan een of andere knakker overlaat en niet zelf in de fabriek doet, mits belangrijk en qua kosten haalbaar natuurlijk.
OmeJoyo schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Elke auto moet je inrijden, wat de verkoper ook roept, kijk anders in je instructieboekje, 100 procent zeker dat het daar gewoon in staat. Dat er meer beveiligingen zijn ja, maar dat neemt niet de taak weg van het netjes inrijden.

Wat betreft DAB+ toevallig al iets in een sigarettenaansteker geplugd? Telefoon oplader, dashcam, whatever? Trek die er dan maar weer uit, want dat zal de oorzaak zijn. Overigens zijn er nog steeds plekken in Nederland waar de dekking ruk is.

Verder gefeliciteerd natuurlijk! Enne het is een Ford, Focus, hij is dus stug :+
Thanks! :P Om dat stugge heb ik hem ook gekozen, maar heb in de testrit vooral genoten van het fenomenale bochtenwerk en niet zo veel door woonwijken gereden 8)7

Heb niets aangesloten in de stekkers. Viel me tijdens de testrit ook al op dat ie een paar keer uit was gevallen. Hoop niet dat het een structureel Sync3 probleem is.
Poulske schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Ideale aan de kleur is dat ie lekker makkelijk te vinden is in de parkeergarage. Ik heb dezelfde kleur en heb hem altijd zo gevonden. :+
Ja! >:) Ik sta geparkeerd op een terrein waar honderden auto's staan, denk dat ik hem vanuit een toren binnen 3 tellen kan spotten. Maar hij valt wel echt op, na een grijze mus is dat even wennen. Dat mensen even blijven kijken bij de stoplichten of dat ie gewoon heel erg schreeuwt zo aan de straat :+

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:45
Vandaag maar eens onder de motorkap geweest van mijn fiesta 7.5 ecoboost omdat de ruitensproeier op bleek te zijn. Had overigens verwacht dat daar wel een melding van zou komen.. is dat normaal dat daar geen lampje voor is?!

Hoort het blok verder geen afdekking te hebben? Ik zie wel dat die bestaan, maar ik zie ook geen bevestiging ervoor. Zie dus de bobines gewoon bloot liggen.

Gaat om een mk7.5 st Line 100pk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/azXDAPsl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 16-05-2019 17:47 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Boedha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Wat doen jullie kwa verbruik met de RS?
Getuned en wel.

Ik kom zelf eigenlijk niet verder dan 1 op 9 zonder echt gek te doen. Anders red ik dat ook niet ;)

Rij zelf in een 2016 Focus RS.
De mijne zit op 400pk en 575Nm.
Nu na 24K km heeft hij gemiddeld 1:7,995 gelopen.
Met als zuinigst 1:11 bij 120-130km/u op de snelweg .

Volgend jaar komt misschien de mk4 RS (hybride) ;)

[ Voor 35% gewijzigd door calsonic op 16-05-2019 18:44 ]

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 14:29

Boedha

Niks

calsonic schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:37:
[...]

Volgend jaar komt misschien de mk4 RS (hybride) ;)
Welk tunings pakket heb jij op je auto?
Zit nu zelf naar het mountune pakket te kijken.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 12:35
GAIAjohan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:46:
Vandaag maar eens onder de motorkap geweest van mijn fiesta 7.5 ecoboost omdat de ruitensproeier op bleek te zijn. Had overigens verwacht dat daar wel een melding van zou komen.. is dat normaal dat daar geen lampje voor is?!

Hoort het blok verder geen afdekking te hebben? Ik zie wel dat die bestaan, maar ik zie ook geen bevestiging ervoor. Zie dus de bobines gewoon bloot liggen.

Gaat om een mk7.5 st Line 100pk.
[Afbeelding]
Nee idd geen melding volgens mij (scheelt weer een sensor monteren). Afdekking zit er idd niet op:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1753/9959/products/fez7.jpg?v=1532890952

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
Ik moet waarschijnlijk een andere auto, en zit ik aan een jong gebruikte (vanaf 2013, tot ~120.000 km) Ford Fiesta te denken. Er staan daar wel een aantal leuke van te koop. Ik heb wel een paar vraagjes, misschien dat jullie daar meer van weten.

Ik had verwacht dat diesel-auto's duurder in aanschaf waren dan benzine-auto's. Ik zie echter dat er meer 1.6 TDCi Titanium Lease te koop staan en dat die prijs meestal gunstiger is dan de 1.0 Style. Hoe zit dat?

Nu rijd ik ongeveer 17.500 km per jaar en als ik de huidige wegenbelasting en brandstofprijzen invul kom ik uit op een omslagpunt rond de 16.000 km. Ik kan dus wat dat betreft beter diesel rijden dan benzine. Mis ik dan iets belangrijks?

Als ik een 1.6 TDCi ga kopen moet ik dan nog ergens specifiek op letten? Is dat een betrouwbare motor? Ik las ergens dat de motoren van rond 2011 niet zo goed waren (iets met eigenlijk een te klein oliereservoir), maar kon zo gauw niet vinden of de nieuwere wel prima is.

I see red pixels.

• Franco10
RedPixel schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:33:
Ik moet waarschijnlijk een andere auto, en zit ik aan een jong gebruikte (vanaf 2013, tot ~120.000 km) Ford Fiesta te denken. Er staan daar wel een aantal leuke van te koop. Ik heb wel een paar vraagjes, misschien dat jullie daar meer van weten.

Ik had verwacht dat diesel-auto's duurder in aanschaf waren dan benzine-auto's. Ik zie echter dat er meer 1.6 TDCi Titanium Lease te koop staan en dat die prijs meestal gunstiger is dan de 1.0 Style. Hoe zit dat?

Nu rijd ik ongeveer 17.500 km per jaar en als ik de huidige wegenbelasting en brandstofprijzen invul kom ik uit op een omslagpunt rond de 16.000 km. Ik kan dus wat dat betreft beter diesel rijden dan benzine. Mis ik dan iets belangrijks?

Als ik een 1.6 TDCi ga kopen moet ik dan nog ergens specifiek op letten? Is dat een betrouwbare motor? Ik las ergens dat de motoren van rond 2011 niet zo goed waren (iets met eigenlijk een te klein oliereservoir), maar kon zo gauw niet vinden of de nieuwere wel prima is.
Diesel is steeds meer 'no-go' en daarom goedkoper. De restwaarde zal ook minder zijn; misschien mag je met een diesel over 5 jaar niet meer door Amsterdam kachelen.

Bij 30.000 km per jaar was voor mij een benzine goedkoper dan een diesel om zakelijk te leasen, puur om bovenstaande.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:11
Zojuist de dealer gesproken. Mijn Focus Wagon staat gepland voor rond 7 juli. Volgens mij 2/3 weken geleden besteld.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01 15:46
Goedemiddag mede Ford liefhebbers. Ik heb sinds een week nu een Ford Fiesta MK7 1.25 Titanium 82pk uit 2008. Deze auto heeft zo'n beetje alle opties er op zitten en verkeerd in perfecte conditie. Ben er heel erg blij mee. Kom van een Ford Fiesta uit 2000. Wat een verbetering is dit zeg.

Nu is bij mij de mat vloer mat aan de bestuurders kant wel aan vervanging toe. Ik zet mijn linker voet vaak tegen het opstaande deel (wielkast?) aan wanneer ik deze niet op de koppeling heb. Deze auto heeft daar echter geen rubber matje voor hescherming zitten. Nu vroeg ik mij af, zijn er (rubberen) vloermatten die een een voorziening hiervoor bieden en zo ja welke zouden jullie aanbevelen?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:35
SniperGuy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Inrijden blijft nodig. Zie het boekje bij de auto, eerste 1500km geloof ik. In die periode mag je wel doorrijden, maar niet overdreven. Dus niet overal plankgas, niet 150kmh voor langere tijd en zeker goed warm rijden. Een diesel is pas echt warm na een half uur, benzine iets korter.
Inrijden is nodig omdat er nogal wat krachten op alle onderdelen in een auto komen. Sommige onderdelen worden heet en koelen weer af. Dat heeft een paar cycli nodig om in hun definitieve "staat" te komen.
Sowieso is warm rijden altijd belangrijk voordat je gaat scheuren. Helaas doet een moderne auto er steeds langer over een echt warm te worden wegens de steeds efficiëntere motoren. Met warm bedoel ik warme olie. Als de koelvloeistof op bedrijfstemperatuur is dan is de olie dat zeker nog niet.
Verkopers zijn over het algemeen slecht ingelicht. En de monteurs krijgen de ellende. De klant krijgt ook de ellende, als te bewijzen is dat een defect door oneigenlijk gebruik komt. Zeg maar dag tegen de garantie dan.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08

djidee

Mr. Slungel

Ohhh, de Wagon ST...Hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JPoaUaOj5t4GIkxZk7poCeTz/thumb.jpg

Hmm, in NL 50 mille en in Duitsland 35 mille.. Doe eens ff 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door djidee op 18-05-2019 08:43 ]

"Mekker, blaat"

• MoldyInko
Jammer. Niemand dus.

[ Voor 88% gewijzigd door MoldyInko op 21-05-2019 18:38 ]

• Franco10
Weer een paar dagen verder met de (fantastisch rijdende) Focus. Twee vragen als oud-Vag en first-time-Ford man:

- Klopt het dat alleen de spiegel aan de rijderskant wordt opgewarmd als je de ontdooiing voor de achterruit aan zet?
- Kun je (en zo ja waar) inschakelen dat de auto zichzelf op slot doet als je begint te rijden?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:13

JB

Cédric roelt!

Franco10 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:14:
Weer een paar dagen verder met de (fantastisch rijdende) Focus. Twee vragen als oud-Vag en first-time-Ford man:

- Klopt het dat alleen de spiegel aan de rijderskant wordt opgewarmd als je de ontdooiing voor de achterruit aan zet?
- Kun je (en zo ja waar) inschakelen dat de auto zichzelf op slot doet als je begint te rijden?
- Bij mijn Mondeo zijn beide buitenspiegels verwarmd
- Met Forscan kun je dat bijv enablen. Standaard is het niet actief helaas. Geen idee of het bij de nieuwe Focus ook allemaal plug and pray is mbt software.

Hier mijn display na activeren;

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2018/02/25/forscan.jpg

Mijn boefje is liev!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-01 12:54
calsonic schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:37:
Ouch. Ik zit gemiddeld op 1:8.4 en op z'n zuinigst 1:10 op de snelweg.

Die 2.3 liter Ecoboost is dus niet echt zuiniger dan een 5 liter Coyote.

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
Lord Thunder schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Ouch. Ik zit gemiddeld op 1:8.4 en op z'n zuinigst 1:10 op de snelweg.

Die 2.3 liter Ecoboost is dus niet echt zuiniger dan een 5 liter Coyote.
Ligt echt heel erg aan je rechter voet. Ik zit met de RS op 1:12 gemiddeld.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Lord Thunder
Jimmy J. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:01:
[...]
Denk ook dat de tuning een rol speelt: de Cobb tunes voor de ecoboost Mustangs staan er ook bekend om dat je al snel in Coyote verbruiksregionen komt.

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-01 16:01

JB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:19:
[...]

- Bij mijn Mondeo zijn beide buitenspiegels verwarmd
- Met Forscan kun je dat bijv enablen. Standaard is het niet actief helaas. Geen idee of het bij de nieuwe Focus ook allemaal plug and pray is mbt software.

Hier mijn display na activeren;

[Afbeelding]
Het inschakelen van automatisch sluiten is redelijk simpel te doen met Forscan. Ik heb het bij mijn nieuwe Focus ook gedaan, op 2 plekken in de modules auto-lock op 'enabled' zetten en de auto opnieuw starten. Vervolgens de vinkjes nog juist zetten in de boordcomputer en klaar. Bij een snelheid van 15 tot 20km/u sluiten nu de deuren.

Redelijk plug 'n play dus, wel de juiste kabel en software voor nodig :)

Cities aren't loud, cars are loud

• JB

JB

Cédric roelt!

FunkyBro schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:14:
[...]

[...]

Het inschakelen van automatisch sluiten is redelijk simpel te doen met Forscan. Ik heb het bij mijn nieuwe Focus ook gedaan, op 2 plekken in de modules auto-lock op 'enabled' zetten en de auto opnieuw starten. Vervolgens de vinkjes nog juist zetten in de boordcomputer en klaar. Bij een snelheid van 15 tot 20km/u sluiten nu de deuren.

Een fatsoenlijke kabel inderdaad en blijf bij de basics.

Mijn boefje is liev!

• calsonic
  • Niet online
Jimmy J. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:01:
[...]
Waarom rij je in een RS als je hem toch niet gebruikt waarvoor hij gemaakt is :?

• Franco10
FunkyBro schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:14:
[...]

[...]

Forscan zegt me nog helemaal niets maar neem aan dat het een ODB-ish iets is? 8)7 Weet je misschien ook meer over de verwarmde buitenspiegels? Is dat standaard alleen de bestuurderskant of moet je dat ook unlocken in een menu ergens.

• JB

JB

Cédric roelt!

Franco10 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Forscan zegt me nog helemaal niets maar neem aan dat het een ODB-ish iets is? 8)7 Weet je misschien ook meer over de verwarmde buitenspiegels? Is dat standaard alleen de bestuurderskant of moet je dat ook unlocken in een menu ergens.
Het is de VCDS-VAGCOM van Ford :) Je hebt ook UCDS maar dat is veel duurder in aanschaf. Simpele aanpassingen (soms met hexadecimale freubels) gaan met Forscan icm een goedkope kabel. Ik zou in ieder geval geen bluetooth meuk kopen (dus USB) en stel de baud ook niet te hoog in, zodat alles verwerkt kan worden.

Mijn boefje is liev!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-01 16:01
Franco10 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Gaat via OBD inderdaad. Forscan is een simpel programma dat gegevens leest en waarmee je een aantal basisinstellingen kan aanpassen en een heel aantal modules kan coderen. De basis, zoals auto-lock aanzetten, is vrij simpel en daar kan je niet snel de mist mee ingaan. Als je wat dieper het systeem induikt wordt het wat gevaarlijker als je niet weet wat je doet ;)

Vwb de buitenspiegels: voor zover ik weet worden beide spiegels verwarmd. Er wordt ook overal (in de brochure en de handleiding bijv.) gesproken over beide spiegels. Zelf nog niet getest eerlijk gezegd. Overigens zie ik via Forscan geen optie om iets daarvan vrij te schakelen.

Cities aren't loud, cars are loud

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
calsonic schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Waarom rij je in een RS als je hem toch niet gebruikt waarvoor hij gemaakt is :?
Haha, geloof mij maar als ik zeg dat ik hem zéker wel gebruik waar hij voor gemaakt is.

Maar hij wordt ook gebruikt voor woon-werk, en het heeft weinig zin om in de spits als een debiel te gaan zitten optrekken en remmen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• calsonic
  • Niet online
Jimmy J. schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:33:
[...]
Haha, geloof mij maar als ik zeg dat ik hem zéker wel gebruik waar hij voor gemaakt is.

Maar hij wordt ook gebruikt voor woon-werk, en het heeft weinig zin om in de spits als een debiel te gaan zitten optrekken en remmen.
Ik gebruik hem ook dagelijks, woon-werk is voor mij slechts 16km dan is hij net warm dus wordt er ook niet sportief gereden.
Als ik 's avonds of in het weekend weg ga is het een ander verhaal natuurlijk ;)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28
JB schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Het is de VCDS-VAGCOM van Ford :) Je hebt ook UCDS maar dat is veel duurder in aanschaf. Simpele aanpassingen (soms met hexadecimale freubels) gaan met Forscan icm een goedkope kabel. Ik zou in ieder geval geen bluetooth meuk kopen (dus USB) en stel de baud ook niet te hoog in, zodat alles verwerkt kan worden.
Zijn er ook personen/bedrijven die dit aanbieden? Net als bij VCDS.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• JB

JB

Cédric roelt!

mhr-zip schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Zijn er ook personen/bedrijven die dit aanbieden? Net als bij VCDS.
Ja op Ford forums wel voorbij zien komen maar die markt is aanzienlijk kleiner waardoor ik het zelf ben gaan doen. Goed inlezen en met verstand aan beginnen, dan moet het je ook lukken. Op die fora vind je ook de juiste hexa codes etc mocht je meer willen aanpassen.

Deze kabel heb ik gekocht toentertijd;

https://autowolf.nl/nl/ob...rface-met-schakelaar.html

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 21-05-2019 19:01 ]

Mijn boefje is liev!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:45

Moet natuurlijk allebei zijn. Zelfs mijn 106 uit 1998 had beide. En ja mijn huidige Fiesta ook

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Lord Thunder
Jimmy J. schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:33:
... en het heeft weinig zin om in de spits als een debiel te gaan zitten optrekken en remmen.
Ow, is dat het? :P
djidee schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:43:
Ohhh, de Wagon ST...Hebben!

[Afbeelding]

Hmm, in NL 50 mille en in Duitsland 35 mille.. Doe eens ff 8)7
Ach, het kan erger :P

[ Voor 40% gewijzigd door Lord Thunder op 22-05-2019 00:48 ]

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 13:03
Geeft bij jullie de fordpassapp nog brandstofniveau en kilometerstand bij gegevens voertuig?

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 08:32

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben al jaren fervent Focus rijder (privé). Fantastische wegligging (kan niet anders zeggen) en altijd gekozen voor een Titanium vanwege het redelijk hoge uitrustingsniveau en de veel betere stoelen.

Sinds 2014 reden we in een 1.6 TDCI van 2010. Gekocht bij 144.000 km en nu bij 302.000 km merk je wel dat het allemaal wat minder begint te worden. Bijzondere reparaties: de condensor van de airco was lek, dus vervangen. Af en toe knapte er wel eens een slangetje (turbodruk) maar dat was vaak snel weer opgelost. Ook is er een brandplaatje van een verstuiver lek geraakt. Verder alleen het reguliere onderhoud. Er wordt vaker gezegd dat de 1.6 TDCI niet betrouwbaar is maar we hebben hem altijd netjes bereden EN na lange ritten (we rijden praktisch alleen lange ritten van min. 100km) altijd een minuutje of 1-2 af laten koelen i.v.m. de turbo. Tot nu toe geen turboproblemen gehad en ook het roetfilter is nog niet vol... De eerste koppelingset zit er nog in; geen indicatie dat het minder wordt. Maar het zal er allemaal wel aan staan te komen, dus vandaar maar een andere...

De in te leveren auto:
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/fofo29vk46.jpg

De nieuwe auto is een Titanium 1.5 TDCI uit 2015 en 166.000 km. Helaas net niet uit de periode dat de kentekens met 3 cijfers er kwamen, dus het doet iets minder "nieuw" aan. Maar voor onze portemonnee was dit beter. :)
Je merkt dat het veel beter rijdt dan onze oude auto. De leeftijd telt dus echt wel mee.

Het is een standaard Titanium met volgens mij maar een paar extra zaken:
- Privacy glass (wilde ik altijd al);
- Dagrijverlichting (zit echt niet standaard op de Titanium);
- Ruimtebesparend reservewiel (in de vorige: noodreparatiesetje).

Nu maar eens kijken of deze Focus ook zo goed zal bevallen! Ik weet wel dat ik er nog wat aan moet sleutelen (trekhaak monteren en ik ga zeker ook een achteruitrijcamera plaatsen, de howto op Focusclub is duidelijk genoeg).

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/fofo3jbji8.jpg

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:28

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Spotmatic schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:51:
Er wordt vaker gezegd dat de 1.6 TDCI niet betrouwbaar is maar we hebben hem altijd netjes bereden EN na lange ritten (we rijden praktisch alleen lange ritten van min. 100km) altijd een minuutje of 1-2 af laten koelen i.v.m. de turbo.
Heb ik nog niet vaak gehoord eigenlijk. Die motor is toch MASSAS breed verspreid geweest de voorbij 10 jaar, Ford, volvo, citroën (peugeot) en mazda gebruiken datzelfde blok. Ik kan er misschien nog wel wat vergeten.
Mijn fiesta 1.6 tdci is intussen goed 10j oud; 175k km. 1* egr klep vervangen en 1* roetfilter die vol zat tot nu toe. "standaard" kosten voor een diesel op 10 jaar.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 08:32

Spotmatic

Ken sent me

Joindry schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:59:
[...]
Heb ik nog niet vaak gehoord eigenlijk. Die motor is toch MASSAS breed verspreid geweest de voorbij 10 jaar, Ford, volvo, citroën (peugeot) en mazda gebruiken datzelfde blok. Ik kan er misschien nog wel wat vergeten.
Mijn fiesta 1.6 tdci is intussen goed 10j oud; 175k km. 1* egr klep vervangen en 1* roetfilter die vol zat tot nu toe. "standaard" kosten voor een diesel op 10 jaar.
En toch is het echt zo. Er is helemaal niet aan het dieselsysteem gesleuteld, op de genoemde brandplaatjes en geknapte slangetjes na... Misschien heeft het met onze rijstijl te maken, misschien hebben we geluk. Geen idee... Maar dat stationair af laten koelen na elke lange rit doen we echt standaard, al jaren lang.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

stijn014 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:33:
Geeft bij jullie de fordpassapp nog brandstofniveau en kilometerstand bij gegevens voertuig?
Alleen als die via Bluetooth connected is zie ik die gegevens, 'offline' zijn ze sinds een update weg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 13:03
JohanKupers schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Alleen als die via Bluetooth connected is zie ik die gegevens, 'offline' zijn ze sinds een update weg.
Mja via Bluetooth dan zie ik het wel in de auto. Vond het wel handig om het gewoon op het werk bv. even te checken

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:26
Heeft iemand van jullie de Ford fiesta 1.0 st line uitvoering?

Heeft deze nou 17 of 18 inch velgen?
En stel als ik gemiddeld 110km per uur rij, wat zal het verbruik dan zijn?

En wat is jullie verbruik? En hoe bevalt de 1.0 motor 100pk?

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Aggressor schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:52:

Standaard 17 inch, optie is 18 inch

17:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/LEgAAOSwcyVcwqSH/$_84.JPG

18

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg2ODU=/z/JmkAAOSwHOlcypmU/$_83.JPG

Persoonlijk vindt ik de 17 variant mooier en heb je nog een beetje vering van de banden.

De laatste tijd rij ik ook regelmatig naar een externe locatie en dan kom ik qua verbruik op de snelweg (100-130) op 5,7 l/100km. Mijn normale woon werkverkeer (50-70) zit op 6,8 l/100 km).

Bovenstaande verbruik is met de 125 pk 1.0 ecoboost en die bevalt goed.

[ Voor 18% gewijzigd door JohanKupers op 22-05-2019 21:52 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57
Aggressor schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:52:

Bij mijn 2017 Fiesta (oud model St-line) is het iig 16". Verbruik rond 1:17/18 met die snelheid. Bij 130/140 rond 1:13.

• Joindry

Joindry

Heeft iemand ervaring met het zelf bijvullen van zijn airco hier? Mijn airco koelt nauwelijks nog en sist bij het aanzetten ook redelijk wat. Is in geen 10 jaar bijgevuld geweest....
Recent is mijn distributieriem en waterpomp vervangen, zou dit er iets mee kunnen te maken hebben? Iets geraakt ofzo.

Of is dit eentje die ik beter aan de garage overlaat.
(ford fiesta 1.6 tdci, econetic, 2009)

[ Voor 17% gewijzigd door Joindry op 23-05-2019 09:22 ]

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Gewoon aircoservice laten uitvoeren. Zelf bijvullen mag niet.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• MoldyInko
Iemand ervaring met automaat van Ford? Wat zijn de minpunten en vergeleken met DSG en de normale handbak?

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb proef gereden in de Ford focus automaat. Vond 'm redelijk goed reageren (beter dan de Mazda CX 5 overigens). Daarna toch ook even in de Kia Ceed automaat met dubbele koppeling gereden. Dit was wel een groot verschil. De automaat van Kia reageert veel sneller bij het accelereren en schakelt mijns inziens ook sneller.

Maar de automaat van Ford was ook niet slecht.

[ Voor 5% gewijzigd door radem205 op 26-05-2019 18:42 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 14:33
Ik rij al 4 jaar een Ford Fusion/Mondeo automaat - geen klachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 27-05-2019 08:02 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• mhr-zip
MoldyInko schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:33:
Iemand ervaring met automaat van Ford? Wat zijn de minpunten en vergeleken met DSG en de normale handbak?
radem205 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:42:
Ik heb proef gereden in de Ford focus automaat. Vond 'm redelijk goed reageren (beter dan de Mazda CX 5 overigens). Daarna toch ook even in de Kia Ceed automaat met dubbele koppeling gereden. Dit was wel een groot verschil. De automaat van Kia reageert veel sneller bij het accelereren en schakelt mijns inziens ook sneller.

Maar de automaat van Ford was ook niet slecht.
Welk jaar / type automaat hebben we het over?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:25
mhr-zip schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:08:
[...]

[...]

Welk jaar / type automaat hebben we het over?
Inderdaad, want ik kan wel zeggen dat mijn Ford (Fusion) automaat perfect schakelt, maar aangezien dat een CVT is, zegt dat waarschijnlijk niet zo heel veel :)

[removed]

• MoldyInko
Bedankt. Meer vanaf 2016 en heden. Maar alle ervaringen zijn welkom. Ik hoor om mij heen dat Ford en automaat niet bepaald lekker werkt.

• mhr-zip
MoldyInko schreef op maandag 27 mei 2019 @ 05:29:
Bedankt. Meer vanaf 2016 en heden. Maar alle ervaringen zijn welkom. Ik hoor om mij heen dat Ford en automaat niet bepaald lekker werkt.
In 2018 heeft de focus een 8-bak automaat gekregen. Mijn andere auto heeft DSG, ik vind hem niet slecht ofzo.

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-01 19:59
Allen, is er iemand die in Almere of nabij een betrouwbare garage heeft voor zijn/haar onderhoud?

• Franco10
Inmiddels zo'n 1500 km gemaakt met de Focus.

Ik moet zeggen dat de balans tussen daily drive en sportief rijden echt fe-no-me-naal is. Op auto's met heel sterk aanpasbare luchtvering na kan ik me niet voorstellen dat je met een 'gewoon' onderstel zo mooi in balans kunt zijn. Voor mensen die comfort belangrijk vinden is hij zonder twijfel te stug, maar voor mensen die van een beetje hoepelen houden echt fantastisch.

Op de snelweg zoef je soeverein naar je bestemming en ook drempels op 60 wegen pakt ie rustig. Als je dan een dijkweggetje opdraait en even flink asociaal gaat doen rijdt ie echt zo strak, niet normaal. Eigenlijk mis je Recaro kuipjes, de bochtensnelheid is zo bizar hoog dat de ST-line sport stoelen op een gegeven moment niet meer voldoende zijdelingse steun geven.

Iemand die dagelijks een Panamera rijdt (oké ook niet per se de meest lichtvoetige auto) was diep onder de indruk van de prestaties op een dijkweg. Ook met ESP nog aan voel je af en toe de achterkant iets wiebelen.

Enige klachten nu zijn sync3 die af en toe lang doet om te starten en DAB zenders die af en toe wegvallen. Daarnaast vind ik het verbruik nogal hoog met 1 op 13/14 op de boordcomputer als je gewoon aan het tuffen ben over de snelweg. Als je gaat boenen gaat het verbruik natuurlijk flink omhoog, maar da's normaal.

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03:24
Franco10 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:46:

Ik moet zeggen dat de balans tussen daily drive en sportief rijden echt fe-no-me-naal is. Op auto's met heel sterk aanpasbare luchtvering na kan ik me niet voorstellen dat je met een 'gewoon' onderstel zo mooi in balans kunt zijn. Voor mensen die comfort belangrijk vinden is hij zonder twijfel te stug, maar voor mensen die van een beetje hoepelen houden echt fantastisch.

Op de snelweg zoef je soeverein naar je bestemming en ook drempels op 60 wegen pakt ie rustig. Als je dan een dijkweggetje opdraait en even flink asociaal gaat doen rijdt ie echt zo strak, niet normaal. Eigenlijk mis je Recaro kuipjes, de bochtensnelheid is zo bizar hoog dat de ST-line sport stoelen op een gegeven moment niet meer voldoende zijdelingse steun geven.

Iemand die dagelijks een Panamera rijdt (oké ook niet per se de meest lichtvoetige auto) was diep onder de indruk van de prestaties op een dijkweg. Ook met ESP nog aan voel je af en toe de achterkant iets wiebelen.

Enige klachten nu zijn sync3 die af en toe lang doet om te starten en DAB zenders die af en toe wegvallen. Daarnaast vind ik het verbruik nogal hoog met 1 op 13/14 op de boordcomputer als je gewoon aan het tuffen ben over de snelweg. Als je gaat boenen gaat het verbruik natuurlijk flink omhoog, maar da's normaal.
Bedankt voor de info, als ik dit zo lees duurt die maand wachten wel erg lang.. hopelijk wordt mijne niet nogmaals uitgesteld..

• MoldyInko

Hier kun je toch alleen maar enthousiast van worden. _/-\o_

• timmie271
  • Laatst online: 15-01 22:42
Joindry schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:17:
Heeft iemand ervaring met het zelf bijvullen van zijn airco hier? Mijn airco koelt nauwelijks nog en sist bij het aanzetten ook redelijk wat. Is in geen 10 jaar bijgevuld geweest....
Recent is mijn distributieriem en waterpomp vervangen, zou dit er iets mee kunnen te maken hebben? Iets geraakt ofzo.

Of is dit eentje die ik beter aan de garage overlaat.
(ford fiesta 1.6 tdci, econetic, 2009)
In geen 10 jaar de airco bijgevuld :X
Ga eens heel snel naar de garage voor er ook nog dingen aan stuk gaan... En airco mag je niet zelf doen vanwege heel wat regels en het juiste gereedschap dat niet thuis zal hebben staan. Je moet zelfs gecertificeerd zijn om het te mogen doen.
Soms heeft sync 3 inderdaad wat moeite met starten, maar dit zou in principe niet langer dan 10 seconden moeten duren wat ook al vrij lang is eigenlijk :P

Zie DAB+ maar als een soort aan en uit knop. Of het werkt of het werkt niet. Het kan dus aan de auto liggen, maar ook aan het gebied waar je rijd. Zodra er geen verbinding meer is valt het geluid gelijk weg ipv dat er nog een ruis klinkt zoals bij FM.

Wat is de gemiddelde snelheid over de snelweg die je aanhoud? Die 3-pitters kunnen aardig slurpen bij 130-140 namelijk :z

Gamertag: timmie271

• Hmmbob
*knip* totally wrong topic :+

[ Voor 92% gewijzigd door Hmmbob op 28-05-2019 07:50 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:25
Hmmbob schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 06:42:
Nefkens postte gisteren een bericht dat de eerste 508SW in Nederland is aangekomen. Gave bak, zo op t oog!
https://m.facebook.com/st...920876&id=110513852376309
Probeer je ons hier nu jaloers te maken? (Met de nadruk op proberen ;-) )

[removed]

• Hmmbob
Ik zal niet bevestigen noch ontkennen dat dit in de file met dikke vingers gebeurd is :+

• Joindry

Joindry

timmie271 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:06:
[...]

In geen 10 jaar de airco bijgevuld :X
Ga eens heel snel naar de garage voor er ook nog dingen aan stuk gaan... En airco mag je niet zelf doen vanwege heel wat regels en het juiste gereedschap dat niet thuis zal hebben staan. Je moet zelfs gecertificeerd zijn om het te mogen doen.
Intussen laten bijvullen bij auto 5. Er zat blijkbaar nog 0.0 druk op de leidingen. Ze denken dus dat ik met een lek zit. Even in de gaten houden. Als de airco spoedig weer niks meer doet is het een lek.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
Ik mag nu ook bewoner zijn van dit topic ;)

Mijn Citroën C3 was op, dus andere auto gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gt5lNSu.jpg

Ford Fiesta 1.6TDCi, van december 2014, Titanium Lease editie O+

I see red pixels.

• Franco10
timmie271 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:06:
Soms heeft sync 3 inderdaad wat moeite met starten, maar dit zou in principe niet langer dan 10 seconden moeten duren wat ook al vrij lang is eigenlijk :P

Zie DAB+ maar als een soort aan en uit knop. Of het werkt of het werkt niet. Het kan dus aan de auto liggen, maar ook aan het gebied waar je rijd. Zodra er geen verbinding meer is valt het geluid gelijk weg ipv dat er nog een ruis klinkt zoals bij FM.

Wat is de gemiddelde snelheid over de snelweg die je aanhoud? Die 3-pitters kunnen aardig slurpen bij 130-140 namelijk :z
Op de snelweg rijdt ik graag toegestane snelheid + 10, en dan is ie onderdaan niet zuinig nee. Had ook met de 1.0 testritten gedaan en die was met 130 op de cruise een flink stuk zuiniger, iig op wat de boordcomputer optimistisch aangeeft.

• timmie271
Joindry schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Intussen laten bijvullen bij auto 5. Er zat blijkbaar nog 0.0 druk op de leidingen. Ze denken dus dat ik met een lek zit. Even in de gaten houden. Als de airco spoedig weer niks meer doet is het een lek.
Normaal gesproken testen ze het gelijk op een lek :? Is namelijk niet het goedkoopste spul meer de aircovloeistof. Dus als ie daadwerkelijk lek is mag ik hopen dat zij de volgende ronde voor je betalen :/
Franco10 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Op de snelweg rijdt ik graag toegestane snelheid + 10, en dan is ie onderdaan niet zuinig nee. Had ook met de 1.0 testritten gedaan en die was met 130 op de cruise een flink stuk zuiniger, iig op wat de boordcomputer optimistisch aangeeft.
Heb zelf nog nooit met de 1.5 gereden dus daar kan ik niet over oordelen, maar met de 1.0 automaat (verbruik verschilt met handbak uiteraard) heb ik op en neer Almelo vanaf Harderwijk ruim een kwart tank verstookt wat ik dus ook niet bepaald zuinig vond... Hierbij heb ik ook veelal Vmax +10 aangehouden...

Ook even op de ford site gekeken en dan krijg ik de volgende waardes voor de focus wagon:
1.0 125pk: 4.9l/100km
1.5 182pk: 5.6l/100km
1.0 150pk: 6.0l/100km (automaat)

Dus wat je zegt klopt ook wel :X :X
Normaal gesproken is een groter blok zuiniger op hogere snelheid en een grotere slurper op lagere snelheid ten opzichte van kleinere blokken.

Als je er uiteindelijk maar plezier van hebt. Dat is het belangrijkste d:)b

• Lord Thunder
MoldyInko schreef op maandag 27 mei 2019 @ 05:29:
Ik heb nog een 6 traps automaat met flippers (de 6R80) die tot 2018 op o.a de Mustang werd geleverd. Schakelen werkt prima en snel. Flipperen is niet zo snel als een DSG, maar snel genoeg voor die paar keren dat je het gebruikt. Ik hoor niets dan goede dingen over de automaat en wordt beschreven als 'bullit proof'.

• MoldyInko
In principe kun je toch weinig andere auto’s kiezen die ook vaak met slechts 1.0 motoren worden gemaakt.

• timmie271
Lord Thunder schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Ik heb nog een 6 traps automaat met flippers (de 6R80) die tot 2018 op o.a de Mustang werd geleverd. Schakelen werkt prima en snel. Flipperen is niet zo snel als een DSG, maar snel genoeg voor die paar keren dat je het gebruikt. Ik hoor niets dan goede dingen over de automaat en wordt beschreven als 'bullit proof'.
De laatste facelift heeft de 10-traps automaat gekregen inderdaad, maar in de sportstand is het een 6-traps met nog 4 niksdoende versnellingen over :+ Laatste 4 versnellingen zijn de economy versnellingen :z

Welke fijner rijd weet ik niet aangezien jij de automaat V8 hebt en ik in de handbak V8 heb gereden :P

Flipperen zal trouwens nooit sneller worden dan een bepaalde bak kan schakelen en de vertraging die er nog in zit. De 'lag' tussen het flipperen en het daadwerkelijk laten schakelen van de bak is 0.1s tot 0.5s (kan sneller of langzamer zijn) en dat laatste duurt dan ook echt lang. Dan moet je bij volgas 1000-1500rpm voor de limiter al opschakelen anders klapt ie alsnog de limiter in :F
Zelf laat ik het flipperen altijd voor wat het is tenzij de bak niet begrijpt dat ie een versnelling vast moet houden.

• Lord Thunder
timmie271 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:01:
Zelf laat ik het flipperen altijd voor wat het is tenzij de bak niet begrijpt dat ie een versnelling vast moet houden.
Dit is precies ook mijn insteek. 99% van de tijd schakelt hij gewoon wanneer je het verwacht. De kickdown werkt prima als je even veel toeren en versnelling wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord Thunder op 29-05-2019 11:12 ]

• GekkeRipper
Heb de nieuwe Focus met diesel en de 8 traps volautomaat. Heb verder geen ervaring met andere volautomaten maar deze vind ik prima. Schakelt erg soepel, tenzij je aan het gas hangt. Maar dat hoort dan ook. Hij is wel onzuinig in versnelling 1 tm 6, daar staat ie ook slip toe heb ik het idee. In versnelling 7 en 8 wel zuinig. Ongeveer iedere 10kmh kan ie een versnelling omhoog. Echter gaat ie nooit te laag in de toeren naar mijn smaak. Sportstand is heerlijk sportief. Normale stand goed 99% van de tijd. Eco stand is... Eco.
Heb ook ervaring met de DSG in een Golf. Dat schakelt sneller maar dan ook alleen naar de versnelling die al klaar staat. Wegrijden en achteruit rijden gaat bij een DSG minder vloeiend dan bij een (Ford) volautomaat. DSG is zuiniger maar gaat eerder kapot. In de Golf wordt ook te vroeg opgeschakeld. Dan wordt je in de bebouwde kom bijna gedwongen tot de sportstand. Anders heb je steeds een brommende en trillende motor wegens te lage toeren. Bah.
Ford heeft een slechte naam opgebouwd met hun Powershift 6 bak dubbele koppeling automaat. Daar slijt de koppeling veel te snel van. Hij particulier bezit zou ik die niet kopen.

• Freeman
Ik ben nog altijd aan het wachten op mijn nieuwe focus.
Gisteren gebeld met de dealer, die gaf begin augustus aan (oorspronkelijk eind juni).

Vandaag krijg ik een e-mail van de lease maatschappij dat de verwachte levertijd is gewijzigd naar 9 september.
Auto is besteld eind feb.

Duurt lang...

• timmie271
Freeman schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:39:
Gisteren gebeld met de dealer, die gaf begin augustus aan (oorspronkelijk eind juni).

Vandaag krijg ik een e-mail van de lease maatschappij dat de verwachte levertijd is gewijzigd naar 9 september.

Duurt lang...
Dan vraag ik mij toch wel af welke bijzondere opties je gekozen hebt dat het zo lang duurt? :?

• MoldyInko
Allen, bedankt voor jullie antwoorden.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:52

Duurt lang...
Ik kreeg van Athlon ook een uitgestelde leverdatum per brief maar uiteindelijk kwam hij toch gewoon op de originele datum. Dat ging wel om een Opel. Zou het gewoon ff afwachten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 22:18

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer mist @Kiswum met zijn rode 1.6 Escort met schuifkanteldak :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Freeman
timmie271 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:27:
[...]

Dan vraag ik mij toch wel af welke bijzondere opties je gekozen hebt dat het zo lang duurt? :?
Ik heb serieus géén idee. Ford Focus wagon 1.5 150pk met een aantal opties. Geen trekhaak, dit wat juist de reden was bij andere voor de vertraging.

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01 15:26
Freeman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Ik heb serieus géén idee. Ford Focus wagon 1.5 150pk met een aantal opties. Geen trekhaak, dit wat juist de reden was bij andere voor de vertraging.
Ik was afgelopen zaterdag bij de dealer voor een nieuwe Ford Focus. Daar werd mij verteld dat de levering van de 1.5 ecoboost motor flinke vertraging heeft. Deze motor wordt veel gevraagd in Europa.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 20:07
Ik heb een Focus uit 2019 en rijd veel op 80-wegen. Daar rijd ik meestal met de ACC aan, dat werkt opzich best redelijk zolang je de afstand niet op de laagste afstand zet. Eenmaal op de wat drukkere snelweg is ACC niet erg praktisch, ik zou dan snel willen overschakelen naar de gewone cruisecontrol. Daarvoor moet ik helemaal de menustructuur in wat geen doen is als je vaker wilt switchen. Bij Volvo kun je bijvoorbeeld de ACC-toets ingedrukt houden om snel te switchen tussen ACC en CC. Heeft Ford ook zoiets?

SRK35ZS-W

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 20:21
Scooper schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:42:
Ik heb een Focus uit 2019 en rijd veel op 80-wegen. Daar rijd ik meestal met de ACC aan, dat werkt opzich best redelijk zolang je de afstand niet op de laagste afstand zet. Eenmaal op de wat drukkere snelweg is ACC niet erg praktisch, ik zou dan snel willen overschakelen naar de gewone cruisecontrol. Daarvoor moet ik helemaal de menustructuur in wat geen doen is als je vaker wilt switchen. Bij Volvo kun je bijvoorbeeld de ACC-toets ingedrukt houden om snel te switchen tussen ACC en CC. Heeft Ford ook zoiets?
Ik heb juist alleen maar ACC aanstaan, op de 80- en snelwegen. Om eerlijk te zijn zou ik niet meer zonder kunnen. Wat is voor jou de reden om op een drukke snelweg deze uit te zetten?

In ieder geval heeft Ford de optie niet zover ik weet.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Scooper
Ik denk dat de snelheidsverschillen op de snelweg te groot zijn. Als je op de linkerbaan blijft plakken op de snelweg is het enigszins te gebruiken, maar als je regelmatig naar rechts gaat remt hij naar mijn idee te snel af voor voorliggers die je wilt gaan inhalen. Het rijden wordt erg hakerig door de acc die de snelheid te vroeg inperkt en mijn vervolgreactie door gas bij te geven om niet onnodig verder te vertragen.

SRK35ZS-W

• timmie271
Freeman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Dan zou de motor nog wel eens het probleem kunnen zijn zoals @EdVe zegt. Verder kan ik ook niet zo snel iets bedenken. Bijna alle Ford's draaien om de 1.0 namelijk :)
Scooper schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:42:
Euh dat is een goeie vraag. Dat zou ik vrijdag even zelf na moeten kijken. Sta ik niet zo vaak bij stil met al die verschillende Ford's :+
Welke menu's moet je nu door om het uit te schakelen? Dan ga ik dat vrijdag even uitzoeken :)

Bij Volvo (nieuwe serie) gaat het overigens via het centrale display, maar dat is wel met een swipe en klik geregeld.
Frozenhands schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb juist alleen maar ACC aanstaan, op de 80- en snelwegen. Om eerlijk te zijn zou ik niet meer zonder kunnen. Wat is voor jou de reden om op een drukke snelweg deze uit te zetten?
Hangt er soms ook vanaf. Als het echt druk is gebruik ik het ook erg graag net zoals bij een bijna lege snelweg. Zit het daartussenin dan zet ik het vaak over op CC of moet ik zelf op tijd de ACC pauzeren. Dit heeft vooral te maken met de tussenvoegende auto's en het remmen als je dichterbij de vrachtwagen komt... Uiteindelijk is het vooral wennen en dan kan je er prima mee omgaan als je er rekening mee houd. Als het net nieuw is voor iemand kan ik snappen dat het een drama is :+

• Franco10
Op een drukkere snelweg (waar meestal heel NL met 110 links gaat hangen, ook al is de eerstvolgende auto rechts nog 12 km vooruit) is het met de ACC inderdaad niet heel handig, ook niet voor je verbruik. Zonder ACC kun je wat vloeiender naar links en rechts bewegen door zonder bijremmen en weer accelereren achter de 110 mensen aan te kachelen.

Wie schrijft er even wat AI zodat de auto bij rijstrook wisselingen al vooruit gaat om te bepalen of ie alvast moet remmen of gas bij moet geven?

• Scooper
timmie271 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:03:
[...]

Euh dat is een goeie vraag. Dat zou ik vrijdag even zelf na moeten kijken. Sta ik niet zo vaak bij stil met al die verschillende Ford's :+
Welke menu's moet je nu door om het uit te schakelen? Dan ga ik dat vrijdag even uitzoeken :)
Instellingen -> Bestuurdersassistentie -> Cruise Control -> Modus -> [CC of ACC]
De handleiding vermeld helaas geen shortcut.

SRK35ZS-W

• timmie271
Scooper schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:23:
[...]

Instellingen -> Bestuurdersassistentie -> Cruise Control -> Modus -> [CC of ACC]
De handleiding vermeld helaas geen shortcut.
Nu ik het weer lees weet ik het weer inderdaad. Dit is dan helaas ook de enige mogelijkheid... Niet zoals bij BMW dat je het knopje ingedrukt houd en hij dan van ACC naar CC springt. Valt dus weinig aan te veranderen helaas :N

• GekkeRipper
ACC vind ik heerlijk. Echt veel rustiger rijden, zeker icm automaat. De afstand die de auto houdt is lang, maar wel veilig en volgens de norm. 1.8 seconden bij 3 blokjes afstand ingesteld. Bij hoge snelheden merk ik dat ik zelf dichter, te dicht dus, op mijn voorganger zou zitten. Meer mensen zouden met ACC moeten rijden, dan wordt het een stuk veiliger en rustiger op de weg. Het zal ook zó enorm veel kop-staart botsingen schelen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GekkeRipper schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:40:
ACC vind ik heerlijk. Echt veel rustiger rijden, zeker icm automaat. De afstand die de auto houdt is lang, maar wel veilig en volgens de norm. 1.8 seconden bij 3 blokjes afstand ingesteld. Bij hoge snelheden merk ik dat ik zelf dichter, te dicht dus, op mijn voorganger zou zitten. Meer mensen zouden met ACC moeten rijden, dan wordt het een stuk veiliger en rustiger op de weg. Het zal ook zó enorm veel kop-staart botsingen schelen.
Ik dacht dat de norm 2 seconden was. Waarom zou jij dichter dan 1,8 s achter een andere auto aan rijden? Ik zie precies de reden dat mensen zoveel "moeten" remmen op de linkerbaan als het druk is of de achterop komende auto veel harder rijdt: te weinig afstand. Daarom zit vaak liever rechts als het druk is. Qua tijd scheelt het nagenoeg niets en veel constanter rijgedrag en dus rustiger. Ook geen idioten die achter een vrachtwagen opeens naar links beuken :r

• GekkeRipper
In Nederland wordt 2 seconden aangehouden. In Duitsland 1, 8 is mij verteld. Dat is de helft van je huidige snelheid. Bij 120kmh dus 60m. De eerstvolgende keuze op de ACC is meer dan 2s, goed in hevige regenval of bij mist.
Ik wil niet dichter dan 1,8s op iemand zitten, dat lijk je te insinueren. Ik ben juist voorstander van afstand houden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GekkeRipper schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 06:56:
Ik wil niet dichter dan 1,8s op iemand zitten, dat lijk je te insinueren. Ik ben juist voorstander van afstand houden.
Jouw quote:
Bij hoge snelheden merk ik dat ik zelf dichter, te dicht dus, op mijn voorganger zou zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 04-06-2019 08:40 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
GekkeRipper schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:40:
1,8 seconden bij 3 blokjes? Is dat dan het dichtste bij, of kan je nog dichterbij?
Bij ACC op een Golf die ik een tijdje heb gereden was het dichtste bij 2 - 2,5 seconden afstand. Lijkt mij ook wel logisch, dat dat systeem op z'n minst de veilige afstand houdt.

Overigens is 2 - 2,5 seconden in de randstad erg veel afstand, bijna iedereen houdt minder afstand. Bang dat er iemand voor ze komt en een paar seconden later op hun bestemming aankomen...

• Lord Thunder
Tankiej schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:23:
Overigens is 2 - 2,5 seconden in de randstad erg veel afstand, bijna iedereen houdt minder afstand. Bang dat er iemand voor ze komt en een paar seconden later op hun bestemming aankomen...
Maak daar naar gewoon van: Als je 2 tot 2.5 seconden er achter zit duikt er gewoon iemand tussen. Heeft niets met bang zijn te maken, maar alles met drukte.

• Franco10
Vandaag even asociaal gedaan met een Golf 7 GTD automaat. Viel me nog mee hoe goed ik mee kwam, hij was een autolengte sneller maar na de 100 in z'n 3 liep ik weer iets in.

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:50:
Ik heb ook een rode Escort O+

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:43

Duurt lang...
Dat is wel erg lang hoor. Ik heb een Focus in bestelling sinds begin april, maar de verwachte leverdatum is week 3 of 4 van deze maand.
PcDealer schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:50:
Dat was mijn 2e Escort, een rode 1.6 CLX met schuifkanteldak. Toen ik 'm weg deed waren de liggende delen van de auto wel wat roze aan het worden :+

[ Voor 24% gewijzigd door InZane op 05-06-2019 13:16 ]

• Freeman
InZane schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Dat is wel erg lang hoor. Ik heb een Focus in bestelling sinds begin april, maar de verwachte leverdatum is week 3 of 4 van deze maand.

[...]

Dat was mijn 2e Escort, een rode 1.6 CLX met schuifkanteldak. Toen ik 'm weg deed waren de liggende delen van de auto wel wat roze aan het worden :+
Is dit via een lease maatschappij geregeld? Heb jij ook een 1.5? En welke opties?
Pagina: 1 ... 78 ... 140 Laatste