Idem. Bedankt.djidee schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:52:
Ook 2e hands veel 100pk in het aanbod, en wat minder 125pk...
Zijn eigenlijk naar een Fiesta MK7.5 aan het kijken als opvolger voor de 206SW 1.6 van madam (nu echt bijna deaud)... Wel stevig geprijst nog, maar kwalitatief goede wagens, rijden prettig en de ecoboost blokjes van de MK7.5 krijgen wel de voorkeur boven een 1.6 van de MK7... Vooral omdat je daar vooral 3deurs tegen komt, al dan niet versjonnied...
125pk is net ff wat vlotter, maar de 100pk is vlot zat is mijn mening... Had laatst een focus met dat blok mee en dat viel me niets tegen. Nieuw gaat ons te gek (zowel lease als via ford options), al staan er 2 prachtige ST-lines bij de dealer waar ook mijn lease mondeo in onderhoud is.
Nog zaken waar ik op moet letten? Al heb ik al aardig de fora en reviews doorgespit, en kom eigenlijk steeds bij de fiesta met een geblazen 1.0 uit
Er staan ook een paar van 140 PK te koop maar die zijn allemaal import en persoonlijk vertrouw ik geen import tenzij officiële dealer die garanties geeft maar zul je moeilijk vinden.
Waar ik ook nog een beetje in mijn maag zit zijn de onderhoudsprijzen. Voor een Fiesta heb ik hier en daar vernomen dat de beurten wat aan de hoge kant liggen vergeleken met bijvoorbeeld Volkswagen?