Mijn boefje is liev!
Mooi, die nieuwe Focus!timmie271 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:37:
[...]
Zet altijd de ramen open bij het wegrijden. Scheelt aanzienlijk veel geblaas van die airco. Voordeel is dat je de warmte er dan eigenlijk uitrijd in plaats van de auto zelf probeert te koelen ondanks dat er nog veel te warme lucht inzit...
Vanavond komen er nog even 4-5 foto's online van nieuwe Ford Focus (staan zo onderhand overal al wel online) en van de achterbak van de Mondeo HEV (snap alleen nog steeds die accuplaatsing niet)
Ford [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En ja die rand bij de achterbak van de Mondeo is smerig, maar geloof dat ie niet echt is schoongemaakt voor ie de showroom inging aangezien hij al verkocht is
@JB even taggen omdat hij om de foto's vroeg
Dikke bak hoor!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
En dan te bedenken dat dit een Vignale isJB schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:43:
Wel lelijke afwerking met al dat plastic in de kofferbak rand. Lijkt wel een Praagse Porsche
Volgende week krijgen we hoop de ST-line variant binnen en die gaat geloof ik ook op kenteken komen
Alleen jammer dat ik er nu 6 weken niet ben vanwege vakantie.. 27 augustus mag ik er wel weer beginnen voor het laatste jaar
Gamertag: timmie271
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Als er zo'n blauwe ovaal voorop staat dan mag het hierflexje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:06:
Mogen we hier ook amerikaanse Ford's posten? Zo ja, dan zal ik vanmiddag wat foto's van mijn Ford F150 posten.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Gasinstallatie?flexje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:06:
Mogen we hier ook amerikaanse Ford's posten? Zo ja, dan zal ik vanmiddag wat foto's van mijn Ford F150 posten.
Sometimes you need to plan for coincidence
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hij zou in principe nu wel overal moeten staan. Maar wij kregen hem ook pas meer dan 2 weken later dan gepland....Rivanov schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:01:
Staat de Focus nu overal bij de dealer?
Gamertag: timmie271
Eindelijk! De eerste exemplaren van de compleet nieuwe Ford Focus zijn gearriveerd bij Van Mossel Ford Helmond, Roermond en Weert. Onze showrooms in Eindhoven, Tilburg, Veghel en Den Bosch zullen snel volgen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Niet meer blauw, heb hem black on black gemaakt.Touchdomex schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:17:
[...]
Als er zo'n blauwe ovaal voorop staat dan mag het hier
Hierbij dan mijn Ford F150 Lobo Platinum 3.5L ecoboost uit 2016.
Custom made:
- chromen bars op achterkap
- verchroomde instap (schuift elektrisch in en uit bij openen deur
- grill voor, achterkant en logos zwart
- fenders zijkant
- Foose 21 inch velgen

Maar waarom ben je voor zo'n auto gegaan? Ik zie niet in wat je met zo'n groot (in mijn ogen onhandig) ding in Nederland moet. (stoer is het wel)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat is gewoon kansloos. Bij mijn Titanium gelukkig beter voor elkaar.
[ Voor 82% gewijzigd door JB op 07-07-2018 16:20 ]
Mijn boefje is liev!
Bedrijfswagen, 135 euro p kwartaal, verbruik op gas 1:10 en natuurlijk.....comfort, ongekende rijgedrag. Alles erop en dr aan, airco (koel en verwarm) in voorstoelen. Massage onder en je rug, ga zo maar door. Waarom dan niet?Mad-Matt schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:37:
Dit is geen aanval, geen kritiek, etc.
Maar waarom ben je voor zo'n auto gegaan? Ik zie niet in wat je met zo'n groot (in mijn ogen onhandig) ding in Nederland moet. (stoer is het wel)
Mooi ding. Zelf een maandje in Louisiana / Tennessee / Mississippi / Arkansas mee mogen rondrijden. Echt top, verrasend comfortabel en soepel voor wat je op het eerste gezicht niet zou zeggen.flexje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:15:
[...]
Niet meer blauw, heb hem black on black gemaakt.
Hierbij dan mijn Ford F150 Lobo Platinum 3.5L ecoboost uit 2016.
Custom made:
- chromen bars op achterkap
- verchroomde instap (schuift elektrisch in en uit bij openen deur
- grill voor, achterkant en logos zwart
- fenders zijkant
- Foose 21 inch velgen
Het hangt af van je gebruik natuurlijk, waar mijn collega nogal eens een 60kVA of 165kVA aggregaat rondsleurt (en ongeveer 4 DSG bakken heeft geslooptMad-Matt schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:37:
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Tja, referentiekaders he.. in de USA zul je geen volwassen vent vinden die in een Fiesta durft rond te rijden, in hun ogen is een Focus al een kittig autootje voor een dame of student..Mad-Matt schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:37:
Maar ik gok dan hij niet in een drukke binnenstad oid woont
Gave bak! 3,5 ecoboost is het V8 alternatief neem ik aan, zoals er ook een 2.3T ook in de Mustang ligt?
[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 08-07-2018 21:17 ]
Woon idd niet in de binnenstad maar ik werk er wel. Heb zelf een bouwbedrijf en het enige waar ik soms mee zit is het vinden van een parkeerplekje. Maar ja, dat had ik ook met een Vito soms en met een grote Sprinter._Anvil_ schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:33:
[...]
Tja, referentiekaders he.. in de USA zul je geen volwassen vent vinden die in een Fiesta durft rond te rijden, in hun ogen is een Focus al een kittig autootje voor een dame of student..
Maar ik gok dan hij niet in een drukke binnenstad oid woont
Gave bak! 3,5 ecoboost is het V8 alternatief neem ik aan, zoals er ook een 2.3T ook in de Mustang ligt?
3.5l 365pk Twin Turbo idd. Maakt het lekker "zuinig" in vergelijking met een v8 van bijv. Een Dodge Ram.
Net even wat over bijgelezen. Sterker *en* zuiniger dan de v8, tja..is toch de toekomst. Interessante ontwikkeling. Niet alle yanks willen er aan, zoals de heren in dit artikel:flexje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:00:
[...]
Woon idd niet in de binnenstad maar ik werk er wel. Heb zelf een bouwbedrijf en het enige waar ik soms mee zit is het vinden van een parkeerplekje. Maar ja, dat had ik ook met een Vito soms en met een grote Sprinter.
3.5l 365pk Twin Turbo idd. Maakt het lekker "zuinig" in vergelijking met een v8 van bijv. Een Dodge Ram.
http://www.thedrive.com/s...a-better-buy-than-the-v-8
In de reacties zijn veel mensen het er niet mee eens. Reparaties aan motoren met turbos kunnen duur zijn, maar de voordelen wegen imho meestal op tegen de nadelen,
Zelf heb ik nu een 2.5T i5, daar kan wellicht meer aan stuk dan de 3.0 V6 (met hetzelfde piekvermogen) die ik daarvoor proefreed, maar qua trekkracht is het totaal geen vergelijking. De turbo is in de praktijk gewoon serieus sneller en iets zuiniger... (dat laatste ligt aan mn rechtervoet ook natuurlijk)
Als ik het kenteken google staat er:
geremd: 0 kg
ongeremd: 750 kg.
Lijkt me niet te kloppen gok ik?
don't mind me
.1Technische max. massa voertuig 3175 kgPindakaas schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:40:
@flexje Hoeveel mag die bak trekken?
Als ik het kenteken google staat er:
geremd: 0 kg
ongeremd: 750 kg.
Lijkt me niet te kloppen gok ik?
F.2Toegestane max. massa voertuig 3175 kg
F.3Maximum massa samenstel 6675 kg
O.1Aanhangwagen geremd 0 kg
Aanhangwagen middenas geremd 3500 kg
Aanhangwagen autonoom geremd 3500 kg
Oplegger geremd 0 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd 750 kg
Dit staat op de rdw site.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Wel even de verkoper een cursusje Android Auto gegeven met wat je daar allemaal mee kon doen, dat was bij hem nog niet bekend omdat ze daar alleen ervaring hadden met Apple CarPlay.
Tevens de nieuwe Focus bekeken, dat is ook een mooie auto geworden.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Mijn boefje is liev!
Iemand die deze bak al wat een tijdje heeft en wat zijn je bevindingen?
https://www.auto55.be/nie...joen-mondeo-en-edge-terug
Maar ik hoorde een collega iets roepen over meerdere modellen (wereldwijd), maar ik zie alleen het volgende;
https://www.vehiclerecallsafety.nzta.govt.nz/
Recalled:
16 Jul 2018
Statement:
On certain diesel engined vehicles there is a possibility that the Engine Control Module software may not adequately detect an overheat condition. In extreme cases, an overheated engine can result in a breach of the oil sump leading to loss of the engine oil. In such cases, engine oil may come into contact with the vehicle’s exhaust system, and/or the road surface, creating a potential hazard for other road users. Your Dealer will update the Engine Control Module software.
Instructions:
Contact your Ford Dealer to make a booking.
Website:
www.ford.co.nz
Campaign Number:
17S45
Email:
ford.co.nz
Product Identifiers:
FOCUS 2015 (Diesel), KUGA 2014 - 2015 (Diesel)
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 20-07-2018 16:10 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Bestemming was Villanova Y Geltrú (1550km). Wederom gekozen voor een nachtrit. Op vrijdagavond vertrokken om 19:00 en in 11 uur en 45 minuten later waren we op de camping. Slechts 1 keer hoeven stoppen na 875km om te tanken (de 70liter diesel is dan wel lekker).
Rijdt heerlijk relaxed op de cruise control.
Zal waarschijnlijk het laatste jaartje zijn. Ik hoop hem in te ruilen voor een Tiguan All Space. Waarschijnlijk wel iets minder ruimte, maar wellicht nog wat meer luxe (al is deze ook behoorlijk compleet incl. leder met geheugen).
Enige jammere was wel dat ik hem tegen een paal in Barcelona reed in een parkeergarage. 2 panelen beschadigd waarvan 1 ook nog flink ingedeukt. Het was echt een hele krappe...
Basement Bios ---- Exo-S
https://radar.avrotros.nl...-roept-29000-autos-terug/
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP180340
Heb de brief nog niet in huis gekregen, maar mijn Mondeo moet ook terug. Staat zowel geregistreerd in Etis als op de RDW site. Ik dacht al dat het aan mij lag toen de koppeling laatst leek te slippen, maar dat is dus niet zo.
Is voor mij de 2e keer dat de auto terug moet voor een terugroepactie.
[ Voor 8% gewijzigd door OmeJoyo op 20-07-2018 23:03 ]
S-max van welk jaar?OmeJoyo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:02:
Serieuze terugroepactie op de Focus, C-max, Kuga, Mondeo , Galaxy en S-max
Heb de brief nog niet in huis gekregen, maar mijn Mondeo moet ook terug. Staat zowel geregistreerd in Etis als op de RDW site. Ik dacht al dat het aan mij lag toen de koppeling laatst leek te slippen, maar dat is dus niet zo.
Basement Bios ---- Exo-S
Check je auto op https://ovi.rdw.nl helemaal onderaan staan de eventuele terugroepacties. Het zijn specifieke modellen binnen de jaartallen 2013 - 2016
Wij hadden tot voor kort ook een '11 S-Max. Dat was onze 2e al, we hebben ook een '07 gehad. Dus eigenlijk wilden we iets anders. Gekeken voor een Outlander, Kuga, Kodiaq, Tiguan. Toch weer een S-Max gekocht, dit keer een '17 met 26k km. Bij de VAG auto's mis ik toch iets van betrokkenheid bij het rijden.Mystikal schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:39:
Zo de S-max uit 2011 heeft zich weer prima gehouden op de route du soleil.
Bestemming was Villanova Y Geltrú (1550km). Wederom gekozen voor een nachtrit. Op vrijdagavond vertrokken om 19:00 en in 11 uur en 45 minuten later waren we op de camping. Slechts 1 keer hoeven stoppen na 875km om te tanken (de 70liter diesel is dan wel lekker).
Rijdt heerlijk relaxed op de cruise control.
Zal waarschijnlijk het laatste jaartje zijn. Ik hoop hem in te ruilen voor een Tiguan All Space. Waarschijnlijk wel iets minder ruimte, maar wellicht nog wat meer luxe (al is deze ook behoorlijk compleet incl. leder met geheugen).
Enige jammere was wel dat ik hem tegen een paal in Barcelona reed in een parkeergarage. 2 panelen beschadigd waarvan 1 ook nog flink ingedeukt. Het was echt een hele krappe...
Het rijdt gewoon een stuk afstandelijker en zo'n S-Max trek je aan als een goed zittende jas.
Maandag a.s. chipje erin naar 195pk/340nm en dan sleurt ie begin augustus de caravan weer naar de Ardêche
Nou, onze C-Max uit 2016 behoord er ook bij. (Gruwelijk fijne auto om in te rijden trouwens)OmeJoyo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:02:
Serieuze terugroepactie op de Focus, C-max, Kuga, Mondeo , Galaxy en S-max
Snap alleen niet: "De dealer zal de koppeling testen indien nodig repareren. "
Wat is de hele bedoeling van die terugroep actie dan? Als hij nog niet slipt wordt er niks aan gedaan, pas wanneer hij gaat slippen wordt het kosteloos vervangen? Auto heeft pas 32000 op de teller, dus zal nog even niet aan slippen toe komen lijkt mij.
En "Bij voertuigen met een start/stop-functie wordt tevens de software aangepast" wat wordt er aangepast dan?
[ Voor 10% gewijzigd door Hupske op 24-07-2018 22:02 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ze laten de koppeling fors opkomen in zijn 4 bij 3000 toeren. (volgens de Russische fora) als die dan uitslaat is die goed, als die gaat slippen is die niet goed en word die vervangen. Uiteraard als die rammelt of als er iets anders mee is dan zal die ook wel vervangen worden.Hupske schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:57:
[...]
Nou, onze C-Max uit 2016 behoord er ook bij. (Gruwelijk fijne auto om in te rijden trouwens)
Snap alleen niet: "De dealer zal de koppeling testen indien nodig repareren. "
Wat is de hele bedoeling van die terugroep actie dan? Als hij nog niet slipt wordt er niks aan gedaan, pas wanneer hij gaat slippen wordt het kosteloos vervangen? Auto heeft pas 32000 op de teller, dus zal nog even niet aan slippen toe komen lijkt mij.
En "Bij voertuigen met een start/stop-functie wordt tevens de software aangepast" wat wordt er aangepast dan?
Die update moet overmatige slip tegengaan en het vermogen bij ernstig slippen verlagen. Hoe ze dat precies doen en wat de criteria daarvoor zijn geen idee. Heb contact gehad met Ford Nederland en met mijn Dealer, beide willen daar niets over kwijt.
Mijn koppeling doet al een tijdje raar, voornamelijk te pas en te onpas slippen, maar ik heb niet zulke goede ervaringen met mijn eigen dealer dus ben bang dat ze niets gaan vinden en enkel de software updaten.
Mijn Mondeo gaat volgende week Donderdag, geen vervangend vervoer (top service, pas 4 auto's daar gekocht en Ford Nederland en de Dealer geven natuurlijk al zoveel service....) dus ik ben benieuwd.
Ik rijd zelf sinds ruim 3 maanden in een Fiesta ST-line, staat nu zo'n 5.000km op de klok.Jackson6 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:21:
Heb momenteel een Fiesta ST-Line in bestelling in Frozen White
Iemand die deze bak al wat een tijdje heeft en wat zijn je bevindingen?
De auto bevalt nog prima.
Er zit al wel een rammeltje in de linkervoorportier.
Maar eens naar laten kijken, want ik vind het vrij irritant eigenlijk.
Voor de rest valt de zuinigheid me nog een beetje tegen, daar had ik meer van verwacht/gehoopt.
Ik rijd nu zo'n 1:18 waar ik voorheen 1:16,6 reed met een Focus 1.6 van de eerste generatie.
Wil je iets specifieks weten van mijn ervaringen?
Nee niet specifieks was gewoon benieuwd naar een algeheel beeld, is deel van de voorpret van mijn nieuwe ST-Line haha, 1:18 is toch best netjes? Las op internet dat mensen meer op 1:16 uitkwamen, heb jij de B&O speakers of gewoon de "normale"?Trasos schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:34:
[...]
Ik rijd zelf sinds ruim 3 maanden in een Fiesta ST-line, staat nu zo'n 5.000km op de klok.
De auto bevalt nog prima.![]()
Voor de rest valt de zuinigheid me nog een beetje tegen, daar had ik meer van verwacht/gehoopt.
Ik rijd nu zo'n 1:18 waar ik voorheen 1:16,6 reed met een Focus 1.6 van de eerste generatie.
Ik zou me pas zorgen maken al een Ford geen rammeltje/piepje/kraakje heeftTrasos schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:34:
[...]
Ik rijd zelf sinds ruim 3 maanden in een Fiesta ST-line, staat nu zo'n 5.000km op de klok.
De auto bevalt nog prima.![]()
Ik heb de standaard luidsprekers, vond het een prijzige optie. Dus maar niet gedaan.Jackson6 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:38:
[...]
Nee niet specifieks was gewoon benieuwd naar een algeheel beeld, is deel van de voorpret van mijn nieuwe ST-Line haha, 1:18 is toch best netjes? Las op internet dat mensen meer op 1:16 uitkwamen, heb jij de B&O speakers of gewoon de "normale"?
Het geluid is wel iets waar aan heb moeten wennen, niet zozeer de kwaliteit maar meer de 'stage'. Komt denk ik ook door die center speaker.
Hier net iets meer dan een jaar de titanium versie met nog geen 10k op de teller.Jackson6 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:38:
[...]
Nee niet specifieks was gewoon benieuwd naar een algeheel beeld, is deel van de voorpret van mijn nieuwe ST-Line haha, 1:18 is toch best netjes? Las op internet dat mensen meer op 1:16 uitkwamen, heb jij de B&O speakers of gewoon de "normale"?
B&O setje erin en bevalt zeer goed. Geluid is echt veel beter dan het premium sony systeem uit de voorganger. Ik kom zelf niet boven de 1:14 uit maar rij weinig snelweg. Sinds kort gechipt naar de 145pk en dit geeft nog wat extra plezier aan de auto.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Als ik hier even op mag inhaken: ik rij nu twee maanden met een Fiesta Titanium (moest helaas diesel) maar ik heb wel de B&O speakers en zou ze zeker aanbevelen.Jackson6 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:38:
[...]
Ik had deze week een ST-line mee als leenauto en mijn god wat was de audio vreselijk
En om eerlijk te zijn mistte ik mijn diesel: levert echt een stuk meer koppel maar wel minder pk. En ritje Overveen <> Den Haag kostte zowat een halve tank
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik ga hem leasen via Leaseplan, daar zitten geen B&O speakers in maar wel een speaker upgrade naar 7 speakers via het Navigation Pack.Glashelder schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:37:
[...]
Als ik hier even op mag inhaken: ik rij nu twee maanden met een Fiesta Titanium (moest helaas diesel) maar ik heb wel de B&O speakers en zou ze zeker aanbevelen.
Ik had deze week een ST-line mee als leenauto en mijn god wat was de audio vreselijk
En om eerlijk te zijn mistte ik mijn diesel: levert echt een stuk meer koppel maar wel minder pk. En ritje Overveen <> Den Haag kostte zowat een halve tank
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Je hebt dus een standaard audio systeem met 6 luidsprekers en dan kan je upgraden naar:Glashelder schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:35:
Geen idee of dat standaard is in de ST-line maar als dat zo is dan is het verschil dus _groot_.
Upgrade Navigation Pack met upgrade 7 luidsprekersysteem
Upgrade Navigation Pack met B&O Play luidsprekers
Zit dus in het midden
Zit je dan veel op de provinciale wegen? Want die cijfers haal ik met de C-Max alleen als ik snelweg rijd en hem op 100-120 per uur zet.JT schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:50:
1:14? Ligt ook aan je rijstijl, met de 125pk EcoBoost C-Max doe ik 1:16,5
Met 130 per uur haal ik dat niet.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Navigatie ging volledig op Google Maps, wat tot en met Italië goed werkte, daar stuurde hij ons ineens allerlei b-wegen op, jammer 😑.
Ik heb wel 1 rammeltje, dat ding waar de bestuurders gordel in gaat, super irritant. Na de vakantie maar even mee heen.
waarschijnlijk heb je nog een optie "tol wegen vermijden" aangevinkt.sorted.bits schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:10:
Deze week met de Mondeo naar Italië gereden, wat een genot. Nergens het gevoel gehad dat hij ook maar enigszins moeite had in de bergen. En de Duitse Autobahn was natuurlijk leuk 🤣.
Navigatie ging volledig op Google Maps, wat tot en met Italië goed werkte, daar stuurde hij ons ineens allerlei b-wegen op, jammer 😑.
Ik heb wel 1 rammeltje, dat ding waar de bestuurders gordel in gaat, super irritant. Na de vakantie maar even mee heen.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nee, helaas, het zou kunnen dat het op de A4 in Italië heel druk was en dat hij automatisch een andere route heeft gekozen, maar een melding daarvan was handig geweest.BikerOfAmsterda schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:13:
[...]
waarschijnlijk heb je nog een optie "tol wegen vermijden" aangevinkt.
Met onze Fusion (=Mondeo) ook een lekker vakantie rondje aan het rijden achter Waze aan, heerlijke reiswagen!
Ik rij wel lekker rustig en niet veel 130 neeHupske schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:03:
[...]
Zit je dan veel op de provinciale wegen? Want die cijfers haal ik met de C-Max alleen als ik snelweg rijd en hem op 100-120 per uur zet.
Met 130 per uur haal ik dat niet.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
valt wel mee, ook andere mensen die mijn auto wel eens lenen halen niet veel meer.JT schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:50:
1:14? Ligt ook aan je rijstijl, met de 125pk EcoBoost C-Max doe ik 1:16,5
1:14 klopt niet zie ik net. is ook wel eens de 1:15
[ Voor 24% gewijzigd door Barbapapa852 op 26-07-2018 13:54 ]
Ecodan warmtepomp
De boordcomputer is vaak optimistisch.
in mijn geval op basis van tankenMarcel Br schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:41:
Zijn die verbruikscijfers op basis van de boordcomputer of met kilometers/liters tanken gedaan ?
Heb vandaag eindelijk de licht gecupte (en twee verschillende) C-merk achterbanden laten vervangen door m'n Quatrac5 voorbanden, en voor mooie nieuwe Goodyear Vector Allseason Gen2 laten steken. Dat scheelt me toch een bak geluid
Nu maar hopen dat het gebrek aan bandenlawaai me niet al te zeer aanmoedigt de rechtervoet omlaag te drukken
Kalm aan! En rap een beetje!
De mijne staat op 9.7 liter per 100 km.
Ik ga hem overigens waarschijnlijk omruilen voor een 14 liter per 100km exemplaar
Boordcomputer geefft 6,3 aan, had me vergist.Marcel Br schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:41:
Zijn die verbruikscijfers op basis van de boordcomputer of met kilometers/liters tanken gedaan ?
Ecodan warmtepomp
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Bij Renault op 140km/u bij de meeste modellen en VW groep op 160km/u. Ben nog niet in de mogelijkheid om te testen dus vandaar de forumvraag.TommyGun schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:55:
TestenVaak ligt dat rond de 190 km/h als ik me niet vergis
De Volvo V40 D2 (grotendeels Ford) was 199km/u max op de cc, kon je heuvel af /wind mee ook wel boven de 200 krijgen met plankgas op de autobahn... Idem voor de Mondeo trouwens..
[ Voor 62% gewijzigd door djidee op 07-08-2018 21:31 ]
"Mekker, blaat"
Focus 3.2 zet de cc op 180 als je boven die snelheid de cc inschakeld. Dat was de eerste keer wel even schrikken btw. Auto zelf loopt wel een stuk harder naar daar wil de cc niet aan meewerken.djidee schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:30:
Huidige Mondeo 180km/u, Focus&Fiesta weet ik niet meer.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
[ Voor 51% gewijzigd door TjardaR op 08-08-2018 00:30 ]
Wat voor blok zit er in de Mondeo? Ik stamp 'm met gemak naar 200 km/h op de teller (afgelopen week nog geprobeerd wat ie in zijn mars had op de autobahn met volgepakte auto. Ik rijd een 1.5 TDCidjidee schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:30:
Huidige Mondeo 180km/u, Focus&Fiesta weet ik niet meer.
De Volvo V40 D2 (grotendeels Ford) was 199km/u max op de cc, kon je heuvel af /wind mee ook wel boven de 200 krijgen met plankgas op de autobahn... Idem voor de Mondeo trouwens..
Ik zie dat het om CC max gaat
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 08-08-2018 10:21 ]
Mijn boefje is liev!
Ook de 1.5TDCi... Windmee op de BAB31 gaat de 200 makkelijk, wind tegen met hangen en wurgen. Heuvelop (rondom Kassel bv) blijft ie vaak goed bij (versnellen is wat minder aan de orde), heuvel af is hij vlot bij... En het bochtenwerk doet ie prima daar, daar haal je de vlottere duitsers (3ers/5ers etc) vaak wel weer bij, tot ze op een recht stuk weer bij je weg rijden. Maar goed, voor een 120pk dieseltje in een ruim 1400kg zware auto met 4 inzittenden en een hoop vakantiespullenJB schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:20:
[...]
Wat voor blok zit er in de Mondeo? Ik stamp 'm met gemak naar 200 km/h op de teller (afgelopen week nog geprobeerd wat ie in zijn mars had op de autobahn met volgepakte auto. Ik rijd een 1.5 TDCi
edit:
Ik zie dat het om CC max gaatDat heb ik nog nooit geprobeerd.
"Mekker, blaat"
Gevonden!Awesomo4k schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
Bij Renault op 140km/u bij de meeste modellen en VW groep op 160km/u. Ben nog niet in de mogelijkheid om te testen dus vandaar de forumvraag.
Adaptive Cruise Control (ACC) met Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane-Centring helpt om een veilige afstand te bewaren tot een voorligger en maakt langere ritten meer ontspannen. Deze integrale technologie assisteert om de auto binnen de lijnen van de rijstrook te houden. En die kan ook de snelheid automatisch aanpassen aan de ter plekke toegestane maximumsnelheid. Het systeem monitort borden langs de weg, matrixborden boven de weg en informatie van het geïntegreerde navigatiesysteem. ACC werkt bij snelheden tot aan 200 km/u.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
trekken ze niet de stekker van de bluetooth module eruit ? deze zit onder het handschoenenvakje bijrijder. is met 2 plastic klipjes haal je de onderkant eraf en zie je daar een zwartkastje liggen.Phusebox schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:12:
Voor de zoveelste keer werkt de Bluetooth in de Fiesta van mijn vrouw niet meer... de garage doet dan meestal een soort van reset, niet van de radio instellingen want dat werkt niet, maar ze trekken een stekker eruit om het ding een cold boot te geven. Iemand die weet hoe of wat?
YouTube: Ford Fiesta MK7 (2008-Present) Bluetooth / USB Module Reset
Dat zal het zijn. Ga ik straks proberen, thanks. Beetje crap dat je dat om de x maanden moet doen.Barbapapa852 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:16:
[...]
trekken ze niet de stekker van de bluetooth module eruit ? deze zit onder het handschoenenvakje bijrijder. is met 2 plastic klipjes haal je de onderkant eraf en zie je daar een zwartkastje liggen.
Ecodan warmtepomp
yes mijn oude fiesta 2010 had deze ook niet. deze kon je tegen betaling door de dealer laten inbouwen (dashboardkastje) weet zo niet of mijn nieuwe MK8 deze wel heeft.JT schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:27:
Onze 2013 C-Max blijkt geen schakelaar te hebben om de passagiersairbag uit te schakelenHebben meer mensen dat hier?
[ Voor 6% gewijzigd door Barbapapa852 op 14-08-2018 09:30 ]
De lampen knipperen wel en ik hoor de vergrendeling ook moeite doen om open te gaan, maar er gebeurt niets. De garage gaf aan dat de motor van het slot stuk is. Nu kostte deze reparatie 170 euro. Ik dacht dat ik wel een goedkoop onderdeel voor kon vinden en via een sloperij en kwam ik uit bij het onderstaande onderdeel. Hier gaat een stekkertje in, en je hoort het onderdeel ook bewegen als ik op de afstandsbediening druk. Echter naar vervangingen hiervan werkt het nog steeds niet. Het 'nieuwe' onderdeel doet exact hetzelfde, ik hoor dat het motortje binnenin werkt alleen niet genoeg kracht heeft om de klep te openen.
Zit ik hier nou compleet naast qua onderdeel? Of is er iets anders waar ik naar moet kijken?
Het onderdeel dat ik heb vervangen:
Geprobeerd. Om Waze in het native Sync3 systeem te krijgen, leek mij wel handig, maar Waze via applink kan alleen op iOS. Dus weer volledig op Android Auto nu. Inclusief gedoe met kabeltje (schiet frequent los) en Android Auto (die nog altijd niet formeel verkrijgbaar is via de playstore).soundtrack schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:03:
Zijn er mensen hier die gebruik maken van FordPass ?
toegevoegde waarde van FordPass is nu dus nihil voor de Mondeo, anders dan het op afstand kunnen bekijken van dieselniveau, waarschuwingen en km stand...
FordPass en Android Auto zitten elkaar ook in de weg. FordPass aan, is Android Auto uit zetten.
Live Traffic dienst is vermoedelijk minder krachtig/effectief dan Waze.
"Mekker, blaat"
Kan me herinneren dat dit een dealer-optie was op de zwaar verwante Focus III. Mogelijk dat de dealer je dus kan helpen.JT schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:27:
Onze 2013 C-Max blijkt geen schakelaar te hebben om de passagiersairbag uit te schakelenHebben meer mensen dat hier?
Ik sluit toch minimaal 2x per dag mijn telefoon aan in mijn Mondeo, maar als je kabeltje loskomt, is er echt iets met je aansluiting of de kabeldjidee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:10:
[...]
Geprobeerd. Om Waze in het native Sync3 systeem te krijgen, leek mij wel handig, maar Waze via applink kan alleen op iOS. Dus weer volledig op Android Auto nu. Inclusief gedoe met kabeltje (schiet frequent los) en Android Auto (die nog altijd niet formeel verkrijgbaar is via de playstore).
toegevoegde waarde van FordPass is nu dus nihil voor de Mondeo, anders dan het op afstand kunnen bekijken van dieselniveau, waarschuwingen en km stand...
FordPass en Android Auto zitten elkaar ook in de weg. FordPass aan, is Android Auto uit zetten.
Live Traffic dienst is vermoedelijk minder krachtig/effectief dan Waze.
Verder verbruikt het danig veel energie dat ik blij ben dat ie opgeladen wordt, anders zou je accu van je telefoon na een goede rit niet zo vol meer zijn.
Ja, telefoon (HTC10) is denk ik brak aan het worden. Al eens een ander kabeltje gehaald... Maar goed, stukje spanning erop, krijgt soms een tikje van de bijrijder en nu soms zo op de wip dat een drempel/rotonde genoeg is om hem los te krijgen.... Het zou ook gewoon via bluetooth moeten kunnen imho. De accu red het wel een tijdje, Waze/Spotify gebruiken nou niet zo heel veel batterij.OmeJoyo schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:07:
[...]
Ik sluit toch minimaal 2x per dag mijn telefoon aan in mijn Mondeo, maar als je kabeltje loskomt, is er echt iets met je aansluiting of de kabel![]()
Verder verbruikt het danig veel energie dat ik blij ben dat ie opgeladen wordt, anders zou je accu van je telefoon na een goede rit niet zo vol meer zijn.
"Mekker, blaat"
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-08-2018 08:23 ]
Mijn boefje is liev!
Ook de KA heeft dat niet. Daarvoor moest je naar de dealer om een feature in het menu van je boardcomputer te activeren en hiervoor te tekenen (afstand van aansprakelijkheid oid). Hierna kon je zelf via een menuoptie de airbag in- en uitschakelen. Dealers zijn/waren er niet happig op om dat menu te activeren als ik Internet moet geloven.JT schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:27:
Zal zomaar hetzelfde zijn als bij jou C-MAX. Kan je dat menu niet activeren met Forscan?
Mijn boefje is liev!
SniperGuy schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:29:
[...]
Ook de KA heeft dat niet. Daarvoor moest je naar de dealer om een feature in het menu van je boardcomputer te activeren en hiervoor te tekenen (afstand van aansprakelijkheid oid). Hierna kon je zelf via een menuoptie de airbag in- en uitschakelen. Dealers zijn/waren er niet happig op om dat menu te activeren als ik Internet moet geloven.
Zal zomaar hetzelfde zijn als bij jou C-MAX. Kan je dat menu niet activeren met Forscan?
Ik heb liever de fysieke knop, daarvoor is ook voorbereiding in het ontwerp van het dashboard.Hmmbob schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:48:
Volgens mij heb ik die optie wel gezien toen ik Forscan aan mijn fusion hing.
Wel wil ik met Forscan nog wat wijzigingen aanbrengen maar ik heb niet heel veel tijd om me hierin te verdiepen en zoveel mogelijk risico te vermijden dus ik moet nog even iemand vinden die me daarmee wil helpen, al dan niet tegen een kleine vergoeding.
[ Voor 34% gewijzigd door JT op 15-08-2018 09:06 ]
Ecodan warmtepomp
Volgens de gebruiksaanwijzing kan die er wel degelijk zijn maar die is er niet.SniperGuy schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:07:
Is er wel een lampje ergens op het dashboard die aangeeft "bijrijders airbag uitgeschakeld" ?
Ecodan warmtepomp
Ik zag idd zoiets op https://www.gebruikershan...ing-379809.html?page=0035JT schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:08:
[...]
Volgens de gebruiksaanwijzing kan die er wel degelijk zijn maar die is er niet.
Dan krijg je naast een installatie van sleutel knop rechts aan het dashbaord ook installatie van dat lampje in de hemel aangezien dat lampje MOET branden als je de bijrijders airbag deactiveerd.
Ecodan warmtepomp
Bedankt nog, gisteren meteen gedaan en dat loste het probleem weer op, voor nu.Barbapapa852 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:16:
[...]
trekken ze niet de stekker van de bluetooth module eruit ? deze zit onder het handschoenenvakje bijrijder. is met 2 plastic klipjes haal je de onderkant eraf en zie je daar een zwartkastje liggen.
Kabel die je nodig hebt kost ongeveer die kleine vergoeding via Ali, en Forscan leidt je goed door de mogelijkheden. Just tryJT schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:05:
[...]
[...]
Ik heb liever de fysieke knop, daarvoor is ook voorbereiding in het ontwerp van het dashboard.
Wel wil ik met Forscan nog wat wijzigingen aanbrengen maar ik heb niet heel veel tijd om me hierin te verdiepen en zoveel mogelijk risico te vermijden dus ik moet nog even iemand vinden die me daarmee wil helpen, al dan niet tegen een kleine vergoeding.
Edit: uit eigen ervaring; de auto reject incorrecte configuratie gewoon (knipperend dashbord), dus als je probeert iets te doen wat simpelweg niet kan in de auto dan is er niets aan de hand.
Edit2: Oh, en je Daytime Running Lights doen het pas als je je automaat uit Park haalt. Ik heb die config wel 20x geladen want die lampen gingen niet aan, tot ik las dat ze bij een automaat pas aan gaan zodra je anything but park gebruikt
[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 15-08-2018 16:47 ]
Bij het weer terugstellen van TPMS (omdat de zomerbanden erop zaten) had ik de verkeerde TPMS methode gekozen (sensors in de banden ipv meten via de ABS). Mooi dat ABS en EPS niet meer werkte (mooie kerstboom op het dashboard), maar ik zou zweren dat we een TPMS sensor per band hadden... (daarom altijd de originele waarden opslaan voordat je gaat editenHmmbob schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:17:
[...]
Kabel die je nodig hebt kost ongeveer die kleine vergoeding via Ali, en Forscan leidt je goed door de mogelijkheden. Just try
Edit: uit eigen ervaring; de auto reject incorrecte configuratie gewoon (knipperend dashbord), dus als je probeert iets te doen wat simpelweg niet kan in de auto dan is er niets aan de hand.
Edit2: Oh, en je Daytime Running Lights doen het pas als je je automaat uit Park haalt. Ik heb die config wel 20x geladen want die lampen gingen niet aan, tot ik las dat ze bij een automaat pas aan gaan zodra je anything but park gebruiktGeen idee voor een handbak.
Na een ABS relearn procedure was dat gelukkig verholpen.
[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 16-08-2018 08:35 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Op een ander forum is er iemand die het heeft geactiveerd bij een garagebedrijf.reuzekind schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:33:
M'n vriendin heeft een nieuwe Ford Fiesta, en het verbaasde ons dat de deuren niet automatisch op slot gaan vanaf een bepaalde snelheid. Navraag bij de dealer leerde ons dat dit niet mogelijk zou zijn, ook niet met een aanpassing in de computer. Dit lijkt mij echter sterk, anno 2018. Iemand die misschien weet of het bij de nieuwe modellen toevallig wel mogelijk is ?
Ikzelf ben benieuwd of het bij een MK8 al mogelijk is om de achterlichten ook te laten branden bij dagrijverlichting.
[ Voor 8% gewijzigd door JohanKupers op 17-08-2018 17:32 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !