Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 67 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-01 20:49
djidee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:07:
[...]

Ja, telefoon (HTC10) is denk ik brak aan het worden. Al eens een ander kabeltje gehaald... Maar goed, stukje spanning erop, krijgt soms een tikje van de bijrijder en nu soms zo op de wip dat een drempel/rotonde genoeg is om hem los te krijgen.... Het zou ook gewoon via bluetooth moeten kunnen imho. De accu red het wel een tijdje, Waze/Spotify gebruiken nou niet zo heel veel batterij.
Dat is grappig, ik heb exact hetzelfde met mijn HTC 10 in mijn Fiesta. :D
Ook ik heb de kabel vervangen, maar dat helpt ook hier niet.
JohanKupers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:30:

Ikzelf ben benieuwd of het bij een MK8 al mogelijk is om de achterlichten ook te laten branden bij dagrijverlichting.
Dat heb ik nog niet voorbij zien komen op de verschillende fora, maar ik zou dat ook graag willen. Zo bijzonder dat dat niet standaard is...

[ Voor 22% gewijzigd door BRO-JWE op 17-08-2018 20:37 ]

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-01 12:01
reuzekind schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:50:
Dus toch! Maar eens dat bedrijf contacten dan.
Dit al eens geprobeerd dan?

YouTube: Auto Locks | Ford How-To | Ford

Ik krijg namelijk in oktober mijn Fiesta Vignale geleverd en verwacht eerlijk gezegd ook een autolock functie..

Moo, I say.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

stervis schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

Dit al eens geprobeerd dan?

YouTube: Auto Locks | Ford How-To | Ford

Ik krijg namelijk in oktober mijn Fiesta Vignale geleverd en verwacht eerlijk gezegd ook een autolock functie..
Yes, vergeten te vermelden maar dit werkt helaas niet. Op internet meerdere toetsen reeksen gevonden die het zouden kunnen bewerkstelligen maar helaas zonder resultaat tot nog toe.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13
reuzekind schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:49:
[...]

Yes, vergeten te vermelden maar dit werkt helaas niet. Op internet meerdere toetsen reeksen gevonden die het zouden kunnen bewerkstelligen maar helaas zonder resultaat tot nog toe.
Eerst moet de optie "Automatic locking by speed" enabled worden, daarna kan je met de knoppen/sleutelcombinatie deze enablen en disablen.
Waarschijnlijk staat deze voor de EU markt uit. in de US en Zuid Amerika is het gebruikelijker en staat vaak standaard al aan. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit voor de EUR markt helemaal onmogelijk hebben gemaakt.

• reuzekind
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

En die optie kan je enablen door hem aan een computer te hangen vermoed ik?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• SniperGuy
voor de Fiesta MK7.5: Ja voor de MK8: geen ervaring mee.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ja op de mk8 kan autolock geactiveerd worden met het betaalde programma ucds.

wat niet past, wordt gelast!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
JB schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:52:
Dealers en Forscan... Volgens de meeste kan er helemaal niks, maar ze doen/kunnen niks. Auto lock/unlock doors is ook zoiets. Dat wil ik gewoon actief hebben.
Dealers willen sowieso vaak niet veel op software gebied, heb ik het idee.. Mijn fiesta is een van de vele mk7's met Bluetooth van voordat muziekstreaming kon. Door middel van een radio update zou het streamen wel kunnen. 2 dealers zeiden echter dat dat onmogelijk was, want als het nu niet kan, dan kan het met een update ook niet..

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 20:21

Brons

Fail!

Ik heb een Focus Titanium Wagon (3e generatie, 2018) en mijn keyless entry is er vandaag spontaan mee opgehouden. Ben vanochtend naar 't werk vertrokken zonder problemen. Bij aankomst ging de auto niet meer op slot via de knop op de deur. Ik heb de auto maar met de afstandsbediening op slot gezet.

Op de weg naar huis functioneerde het ook niet, starten van de auto wel. Na het raadplegen van de handleiding blijkt het dat je deze optie uit kan zetten via de boordcomputer, de optie zit ergens 3 lagen diep dus het is niet iets wat je per ongeluk uit kan zetten. Iemand enig idee hoe deze optie zichzelf kan uitschakelen? Ik heb geen zin in dat mijn partner een keer de auto moet openmaken en dat het niet functioneert.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-01 22:53

JB

Cédric roelt!

reuzekind schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:49:
[...]

Bij mijn Mondeo MK5 moest ik het ook eerst enablen. Het staat standaard disabled. Waarom? Geen idee. Dealer(s) doen alsof het magic is...

Zie ook

JB in "Het grote Ford topic"

Mijn boefje is liev!

• stervis
Maar als ik het goed begrijp blijven dealers ver weg bij zaken zoals 'ForScan'?

Moo, I say.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

stervis schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:57:
Maar als ik het goed begrijp blijven dealers ver weg bij zaken zoals 'ForScan'?
De dealers gebruiken natuurlijk wel wat geavanceerdere apparatuur. Vaak ook veel duurder, kijk maar eens onderaan; https://diagnoseapparatuur.nl/merken/ford-obd-uitlezen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• stervis
TommyGun schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

De dealers gebruiken natuurlijk wel wat geavanceerdere apparatuur. Vaak ook veel duurder, kijk maar eens onderaan; https://diagnoseapparatuur.nl/merken/ford-obd-uitlezen
Of een keer bij een handige tweaker langs gaan :D

[ Voor 75% gewijzigd door stervis op 22-08-2018 09:57 ]

Moo, I say.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:11
darkkingll schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:14:
[...]

Dealers willen sowieso vaak niet veel op software gebied, heb ik het idee.. Mijn fiesta is een van de vele mk7's met Bluetooth van voordat muziekstreaming kon. Door middel van een radio update zou het streamen wel kunnen. 2 dealers zeiden echter dat dat onmogelijk was, want als het nu niet kan, dan kan het met een update ook niet..
Dan heeft de Fiesta ook alleen een lijningang en geen USB denk ik (in de middenconsole) ?
Dan is het niet alleen software, maar ook een andere module en kabels.
bij de fiestaclub site is er wel wat over te vinden, ik vind het de moeite niet waard.

• darkkingll
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb beide, aux plus USB. (Titanium met het x-pack) en het zou dus gewoon kunnen... de linkjes naar de software op fordclub werken echter niet meer(of iig, niet toen ik ernaar aan het zoeken was).

• OmeJoyo
  • Laatst online: 09:51

OmeJoyo

This is me

darkkingll schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:45:
Ik heb beide, aux plus USB. (Titanium met het x-pack) en het zou dus gewoon kunnen... de linkjes naar de software op fordclub werken echter niet meer(of iig, niet toen ik ernaar aan het zoeken was).
Ik zie inderdaad dat Ford het onmogelijk heeft gemaakt om deze update te downloaden van de NL site :S belachelijk want het verhelpt ook problemen met diverse telefoons. Ik zal kijken of ik het bestand thuis nog ergens heb waarmee je de update stick voor Sync 1 kan maken. Want voorheen kon je nog wel wat toveren bij Ford India, maar dat kan helaas ook niet meer :(

[ Voor 7% gewijzigd door OmeJoyo op 23-08-2018 08:03 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• SniperGuy
stervis schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

Of een keer bij een handige tweaker langs gaan :D
Of zelf voor €20 een kabel kopen (met HS-CAN / MS-CAN switch), de gratis forscan software downloaden en zelf aan de slag gaan :)
Zolang je niet in de ASbuild data hoeft te gaan zitten roeren (eentjes en nulletjes) is het geen rocket science:
  1. kabel inpluggen
  2. software starten
  3. IPC Main module opstarten en alle opties worden in begrijpelijk Nederlands of Engels netjes opgesomd met de mogelijke instelwaardes in dropdown menutjes)
  4. wijzigingen aanbrengen
  5. wegschijven (vaak even van contact en weer op contact zetten)
  6. KLAAR!

[ Voor 44% gewijzigd door SniperGuy op 23-08-2018 15:48 ]

• stervis
SniperGuy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:44:
[...]

Of zelf voor €20 een kabel kopen (met HS-CAN / MS-CAN switch), de gratis forscan software downloaden en zelf aan de slag gaan :)
Zolang je niet in de ASbuild data hoeft te gaan zitten roeren (eentjes en nulletjes) is het geen rocket science:
  1. kabel inpluggen
  2. software starten
  3. IPC Main module opstarten en alle opties worden in begrijpelijk Nederlands of Engels netjes opgesomd met de mogelijke instelwaardes in dropdown menutjes)
  4. wijzigingen aanbrengen
  5. wegschijven (vaak even van contact en weer op contact zetten)
  6. KLAAR!
Klinkt inderdaad simpel genoeg. Of ze dat waarderen bij een lease auto geen idee 8)7

Moo, I say.

• SniperGuy
Zolang je het niet kapot maakt is er niets aan de hand :)

• JB

JB

Cédric roelt!

stervis schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Klinkt inderdaad simpel genoeg. Of ze dat waarderen bij een lease auto geen idee 8)7
Zolang je niks omzeep helpt, no worries! Ik heb nog elk leasehok aangepast. Kunnen ze echt niet zien (op tjippe na). Alleen wordt het een lastig verhaal als je je BC in de knoop helpt en dan naar de dealer moet bellen "de auto start niet meer" :D

En gebruik een USB kabel! Geen bluetooth crap, want je wil een stabiele verbinding als je zaken wegschrijft.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 24-08-2018 10:32 ]

Mijn boefje is liev!

• SniperGuy
JB schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

Zolang je niks omzeep helpt, no worries! Ik heb nog elk leasehok aangepast. Kunnen ze echt niet zien (op tjippe na). Alleen wordt het een lastig verhaal als je je BC in de knoop helpt en dan naar de dealer moet bellen "de auto start niet meer" :D

En gebruik een USB kabel! Geen bluetooth crap, want je wil een stabiele verbinding als je zaken wegschrijft.
Dealer doet gewoon z'n ding en reset de boel. De rekening gaat naar de LM of de verzekering of importeur (indien nog binnen garantie). Tenzij je er iedere maand voor afgesleept moet worden zullen ze geen vragen gaan stellen...
(boord)elektronica is voor de meeste garagehouders abracadabra en het enige wat ze doen is aan de diagnose PC hangen...

• JB

JB

Cédric roelt!

SniperGuy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Dealer doet gewoon z'n ding en reset de boel. De rekening gaat naar de LM of de verzekering of importeur (indien nog binnen garantie). Tenzij je er iedere maand voor afgesleept moet worden zullen ze geen vragen gaan stellen...
(boord)elektronica is voor de meeste garagehouders abracadabra en het enige wat ze doen is aan de diagnose PC hangen...
Dat moet dan nog wel kunnen... Voorzichtigheid geboden met dit soort zaken. Niet zomaar wat aanklooien.

Mijn boefje is liev!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nieuwe Ford Focus ST
https://www.autoweek.nl/n...focus-st-zonder-plakkers/
Hopelijk binnen een jaar of 2 de RS ...

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-01 12:54
Oh mijn god, ze mogen wel iets aan de offset van die wielen doen. :?

• stervis
Is je stage al voorbij @timmie271?

Ik ben benieuwd hoe het met m'n bestelling staat haha

Moo, I say.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:59
stervis schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:30:
Is je stage al voorbij @timmie271?

Ik ben benieuwd hoe het met m'n bestelling staat haha
Na 7 weken 'vakantie' ben ik gisteren weer begonnen met een stage van een jaar :)

Je had toch een fiesta automaat uitgekozen? Toevallig een lichte kleur? moest er een aftanken gisteren namelijk

Gamertag: timmie271

• stervis
timmie271 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:12:
[...]

Na 7 weken 'vakantie' ben ik gisteren weer begonnen met een stage van een jaar :)

Je had toch een fiesta automaat uitgekozen? Toevallig een lichte kleur? moest er een aftanken gisteren namelijk
Nee, helaas geen automaat geworden. Iets met vervuilend, mvo... haha

Moo, I say.

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 20:50
Ik kan op de Ford site geen 150pk focus sameenstellen? Wanneer wordt deze verwacht hier?

• Awesomo4k
  • Laatst online: 08-01 23:44
Hetisookwat schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:02:
Ik kan op de Ford site geen 150pk focus sameenstellen? Wanneer wordt deze verwacht hier?
Ik sta op het punt de Focus Wagon ST-Line Automaat te bestellen.... 4-5 maanden verwacht de dealer...

Dit is trouwens de 120pk versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Awesomo4k op 28-08-2018 16:31 . Reden: 120pk versie ]

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heb vorige week mijn Fiesta ST-Line MK8 opgehaald, nu viel me op dat de resolutie van het scherm verschilt, zodra ik Android Auto eraan hang lijkt de resolutie een tandje lager te staan dan normaal.

Is dit op enige manier aan te passen, ik had al wat gevonden in de developer opties in Android Auto maar dat hielp niet, iemand een idee?

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-01 21:27
Awesomo4k schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:26:
[...]

Ik sta op het punt de Focus Wagon ST-Line Automaat te bestellen.... 4-5 maanden verwacht de dealer...

Dit is trouwens de 120pk versie.
Ik heb eind juni de Titanium Wagon Automaat besteld en als het goed is zou deze eind van de maand geleverd moeten worden.

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 19:21
Ik moet nog wat langer wachten. Eind augustus is mijn Focus Titanium wagon besteld, zal waarschijnlijk in november worden geleverd is de inschatting van de Ford dealer.
Besteld zonder de auto te hebben gezien (de wagon staat volgens mij nog nergens) en zonder proefrit. Spannend dus ;).

Gaat een Opel Insignia vervangen waar ik in iets meer dan 3 jaar 180K op heb gezet. Hoop dat de Focus net zo'n fijne kilometervreter is als de Insignia. Nieuwe Insignia was helaas te duur in de lease.
Van de merken die ik mag leasen (Opel, Ford, Volvo, BMW, Mercedes) vind ik de nieuwe Focus de interessantste auto binnen mijn leasebudget. Ik vind het nieuwe design fraai en het interieur een verademing (vergeleken met het vorige model).

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
chielmi schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:14:
Ik moet nog wat langer wachten. Eind augustus is mijn Focus Titanium wagon besteld, zal waarschijnlijk in november worden geleverd is de inschatting van de Ford dealer.
Besteld zonder de auto te hebben gezien (de wagon staat volgens mij nog nergens) en zonder proefrit. Spannend dus ;).

Gaat een Opel Insignia vervangen waar ik in iets meer dan 3 jaar 180K op heb gezet. Hoop dat de Focus net zo'n fijne kilometervreter is als de Insignia. Nieuwe Insignia was helaas te duur in de lease.
Van de merken die ik mag leasen (Opel, Ford, Volvo, BMW, Mercedes) vind ik de nieuwe Focus de interessantste auto binnen mijn leasebudget. Ik vind het nieuwe design fraai en het interieur een verademing (vergeleken met het vorige model).
Het zal zeker niet slechter rijden dan de vorige wagon, waar ik in 5 jaar met veel plezier 165.000 km in gereden heb. Heb 'm niet voor niks een jaar verlengd. Snelweg ging prima (op hoge snelheid stabieler dan een Focus II wagon), en bergweggetjes blijven leuk.

Enige klachten waren een kapotte accu na 4,5 jaar (ik ben een fervent gebruiker van start/stop, dus die accu heeft het zwaar gehad), een dead-on-arrival sensor voor de regeneratie van het roetfilter (binnen een maand na levering stuk) en na drie jaar twee keer (binnen een maand) een kapot pompje voor de diesel richting dat roetfilter (bekende klacht, met "alleen" diesellekkage tot gevolg). That's it, verder nog geen kapot lampje gehad.

• Gaat niet door
chielmi schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:14:

Mijn Volvo v40 zal vervangen worden waar ik in 4 jaar bijna 180K mee heb gereden. Verder het zelfde verhaal besteld zonder een proefrit of in het echt te hebben bekeken. We wilde graag een station dus viel Volvo sowieso af wat wel jammer is met veel plezier in de Volvo gereden.

• Awesomo4k
Goedkeuring van P&O lijkt er te zijn. ("Deze configuratie lijkt me geen probleem").

Witte Focus Wagon Automaat ST-Line met Style 2 pakket en voornameljk alle opties binnenin. Eens kijken of de dealer mij een betere levertijd kan voorstellen dan 5 maanden :)

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2025
Heeft iemand ervaringen met de nieuwe Fiesta met diesel motor? Ik mag over een aantal maanden een auto uitzoeken, waarschijnlijk moet dit diesel worden vanwege de afstand. Ik ben bang dat 85pk nogal magertjes is...

Helaas komt er geen 120pk diesel uit in Nederland :'(

https://www.autoweek.nl/rijimpressie/ford-fiesta-2017/

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 02:06

djidee

Mr. Slungel

Duuufke schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:03:
Heeft iemand ervaringen met de nieuwe Fiesta met diesel motor? Ik mag over een aantal maanden een auto uitzoeken, waarschijnlijk moet dit diesel worden vanwege de afstand. Ik ben bang dat 85pk nogal magertjes is...

Helaas komt er geen 120pk diesel uit in Nederland :'(

https://www.autoweek.nl/rijimpressie/ford-fiesta-2017/
Als ik kijk naar de specs tov de 90pk 1.6 diesel die ik had in 2008-2012 is het denk ik prima te doen.
https://www.autoweek.nl/c...=50242&id2=91194&cache=no

Zelf miste ik wat power boven de 130, of een stukje rust bij 170. Maar zoals ik ook in de review op autoweek schrijf, was ik ook van het type stevig doorrijden op de snelweg. Was in mijn optiek meer de 5bak oorzaak van (en de daaraan gekoppelde overbrenging), dan een gebrek van de motor. De huidige is een 6bak, maar hoe hij afgesteld is?
https://www.autoweek.nl/a...ta-16-tdci-titanium-2009/

Vervelend langzaam, dat niet. Kan het sneller, absoluut. Maar de rest van de auto maakte veel goed. Wil je het zeker weten: Gewoon lange proefrit maken en zorg dat je de elementen pakt die je belangrijk vind... Ben je van de stoplichtsprintjes? Of 30-100 bij het file rijden in de Randstad. Of juist de 60//80-120 op een regionale / autoweg bij het inhalen. Of juist het geluid/comfort bij een 130-140 omdat je veel snelweg rijdt op rustige momenten.

De 3 reviews op autoweek van de 1.5TDCi in het oude model zijn het lezen waard. Enerzijds storingen, anderzijds dat het blok flink lijkt te moeten werken bij 130 / + (vooral zichtbaar in verbruik, voor lease is dat minder relevant als je over een tankpas beschikt :+ ). Dat is hetzelfde blok, al heeft hij in de oude Fiesta meer vermogen, en minder koppel. Maar specs (0-100 en top) zijn ongeveer gelijk, dus dat is wel boeiend....
https://www.autoweek.nl/a...of=2&sort=56&vanjaar=2015

"Mekker, blaat"

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2025
djidee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:26:
[...]

Als ik kijk naar de specs tov de 90pk 1.6 diesel die ik had in 2008-2012 is het denk ik prima te doen.
https://www.autoweek.nl/c...=50242&id2=91194&cache=no

Zelf miste ik wat power boven de 130, of een stukje rust bij 170. Maar zoals ik ook in de review op autoweek schrijf, was ik ook van het type stevig doorrijden op de snelweg. Was in mijn optiek meer de 5bak oorzaak van (en de daaraan gekoppelde overbrenging), dan een gebrek van de motor. De huidige is een 6bak, maar hoe hij afgesteld is?
https://www.autoweek.nl/a...ta-16-tdci-titanium-2009/

Vervelend langzaam, dat niet. Kan het sneller, absoluut. Maar de rest van de auto maakte veel goed. Wil je het zeker weten: Gewoon lange proefrit maken en zorg dat je de elementen pakt die je belangrijk vind... Ben je van de stoplichtsprintjes? Of 30-100 bij het file rijden in de Randstad. Of juist de 60//80-120 op een regionale / autoweg bij het inhalen. Of juist het geluid/comfort bij een 130-140 omdat je veel snelweg rijdt op rustige momenten.

De 3 reviews op autoweek van de 1.5TDCi in het oude model zijn het lezen waard. Enerzijds storingen, anderzijds dat het blok flink lijkt te moeten werken bij 130 / + (vooral zichtbaar in verbruik, voor lease is dat minder relevant als je over een tankpas beschikt :+ ). Dat is hetzelfde blok, al heeft hij in de oude Fiesta meer vermogen, en minder koppel. Maar specs (0-100 en top) zijn ongeveer gelijk, dus dat is wel boeiend....
https://www.autoweek.nl/a...of=2&sort=56&vanjaar=2015
Dat hetzelfde blok in het vorige model zat is zeker waardevolle informatie! Een proefrit maken staat ook zeker op de planning. Ik heb op het moment een 108 als voorloopauto dus ik maak me vooral zorgen om het vermogen bij 120-140km/h, daar laat de huidige auto nogal te wensen over namelijk. Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga mij verder inlezen in de reviews van het vorige model!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 19:21
Gaat niet door schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:07:
[...]

Mijn Volvo v40 zal vervangen worden waar ik in 4 jaar bijna 180K mee heb gereden. Verder het zelfde verhaal besteld zonder een proefrit of in het echt te hebben bekeken. We wilde graag een station dus viel Volvo sowieso af wat wel jammer is met veel plezier in de Volvo gereden.
Bekend verhaal... Ik had ook graag Volvo gereden, heb 10 jaar geleden een S40 gehad. Maar een V40 vind ik achterin en qua kofferbak vrij klein. De V60 weer erg duur in de lease.
Opnieuw een Opel (bijvoorbeeld een Astra) had niet mijn voorkeur. Ik vind het van buiten een opvallend lelijke auto (chromen strip bij de station doet mij erg denken aan een lijkwagen, ...) en ik heb bar slechte ervaringen met alle Opel dealers in de regio. Ook is de leaseprijs vrij hoog.
Binnen mijn lease opties bleef er dan eigenlijk maar 1 merk/model over, een Ford Focus. Ik vind het re-design erg geslaagd, ook het interieur is er enorm op vooruit gegaan, vrij goede zitpositie (op de absurd korte zitting na) en een relatief lage leaseprijs.

Toen de eerste reviews overwegend positief bleken te zijn durfde ik het wel aan om zonder proefrit te bestellen!

• Gaat niet door
chielmi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:47:
[...]

Bekend verhaal... Ik had ook graag Volvo gereden, heb 10 jaar geleden een S40 gehad. Maar een V40 vind ik achterin en qua kofferbak vrij klein. De V60 weer erg duur in de lease.
Opnieuw een Opel (bijvoorbeeld een Astra) had niet mijn voorkeur. Ik vind het van buiten een opvallend lelijke auto (chromen strip bij de station doet mij erg denken aan een lijkwagen, ...) en ik heb bar slechte ervaringen met alle Opel dealers in de regio. Ook is de leaseprijs vrij hoog.
Binnen mijn lease opties bleef er dan eigenlijk maar 1 merk/model over, een Ford Focus. Ik vind het re-design erg geslaagd, ook het interieur is er enorm op vooruit gegaan, vrij goede zitpositie (op de absurd korte zitting na) en een relatief lage leaseprijs.

Toen de eerste reviews overwegend positief bleken te zijn durfde ik het wel aan om zonder proefrit te bestellen!
Toch is het jammer dat ze niet een stapje verder zijn gegaan met het interieur. Het hoeft natuurlijk niet direct naar het niveau van de nieuwe A klasse (wat ik wel tof vind), maar een digitaalscherm had zeker niet mistaan i.p.v. de analoge klokken.

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02-2025
Zo, ik mag mij vandaag ook melden in dit topic, we hebben vanmorgen de handtekening gezet onder de aankoop van een nieuwe Ford Fiesta 1.0 Ecoboost in ST-Line uitvoering.

We hebben de volgende opties genomen :

* Frozen White
* 17 inch "Rock Metallic"
* Navigatiepack met B&O
* Winter Pack met verwarmbaar stuurwiel, ruiensproeiers, electrische vooruitverwarming en stoelen
* Panorama dak met zonwering
* Driver assistance pack 1 ( parkeersensoren achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels )
* Privacy Glass
* Light upgrade pack
* Climate control
* Cruise control
* Grotere achterspoiler
* Keyless entry
* Electrische ramen achter
* Comfort pack ( Ambient lightning, middenconsole met armsteun, hoogte verstelbare passagierstoel

Nu nog wachten tot ergens in November dat deze gereed is.

We zijn lang aan het twijfelen geweest qua ruimte over de focus of de fiesta, we hebben een dochter van 7 en de focus is natuurlijk de ruimere auto, maar uiteindelijk viel ons de ruimte in de fiesta niet tegen, alleen met vakantie zal het even behelpen zijn.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nighthawk12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:32:
Zo, ik mag mij vandaag ook melden in dit topic, we hebben vanmorgen de handtekening gezet onder de aankoop van een nieuwe Ford Fiesta 1.0 Ecoboost in ST-Line uitvoering.

We hebben de volgende opties genomen :

* Frozen White
* 17 inch "Rock Metallic"
* Navigatiepack met B&O
* Winter Pack met verwarmbaar stuurwiel, ruiensproeiers, electrische vooruitverwarming en stoelen
* Panorama dak met zonwering
* Driver assistance pack 1 ( parkeersensoren achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels )
* Privacy Glass
* Light upgrade pack
* Climate control
* Cruise control
* Grotere achterspoiler
* Keyless entry
* Electrische ramen achter
* Comfort pack ( Ambient lightning, middenconsole met armsteun, hoogte verstelbare passagierstoel

Nu nog wachten tot ergens in November dat deze gereed is.

We zijn lang aan het twijfelen geweest qua ruimte over de focus of de fiesta, we hebben een dochter van 7 en de focus is natuurlijk de ruimere auto, maar uiteindelijk viel ons de ruimte in de fiesta niet tegen, alleen met vakantie zal het even behelpen zijn.
Ik heb deze auto ook, achterin valt mij echt reuze mee! Met 4 volwassenen kan je ook prima op stap.

Frozen White ST-Line is echt een mooie bak, daar ga je plezier van beleven :)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Binnenkort mag/ga ik weer een nieuwe Fiesta uitzoeken. Rijdt het nieuwe model ongeveer hetzelfde als het model ervoor? Ga nog wel even proefritje maken, maar ben gewoon benieuwd :)

Soundcloud

• Nighthawk12
Jackson6 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:45:
[...]

Ik heb deze auto ook, achterin valt mij echt reuze mee! Met 4 volwassenen kan je ook prima op stap.

Frozen White ST-Line is echt een mooie bak, daar ga je plezier van beleven :)
Ik hoop het, met panoramadak verlies wel wat binnenhoogte, maar ging vooral om de kofferbak qua ruimte voor koffers enz op vakantie...houdt niet echt over namelijk

• Nighthawk12
kaos- schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:55:
Binnenkort mag/ga ik weer een nieuwe Fiesta uitzoeken. Rijdt het nieuwe model ongeveer hetzelfde als het model ervoor? Ga nog wel even proefritje maken, maar ben gewoon benieuwd :)
Ik weet niet hoe de vorige reed, maar de huidige rijdt heerlijk, qua keuze tussen bv de titanium uitvoering of de ST-Line dat is erg persoonlijk, ST-Line is wat steviger afgeveerd en 1 cm lager, en de titanium is meer op comfort / luxe afgestemd.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:51
Alle reviews die ik heb gezien zijn lovend voor het rijgedrag van de Fiesta. Nog een maand en ik heb de mijne. Spannend want heb de kleur enkel nog maar op foto gezien :D

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ik kan je maandag meer vertellen hoe hij rijdt, dan gaat de Mondeo voor een beurt en krijg ik een nieuwe Fiesta mee (express om gevraagd, zodat mijn ega (de 206SW loopt op het eind) ook een blokje ermee om kan)...

Ben erg benieuwd, want bij mij zit de Fiesta van 2009-2012 nog in het hoofd (bijna 180.000 km), en die was al erg prettig. Schijnt alleen nog maar beter geworden te zijn.

"Mekker, blaat"

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Rijeigenschap is gewoon goed van de nieuwe Fiesta, zelfs mijn stugger geveerde ST-Line ligt als een blok op de weg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48
Nighthawk12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:07:
[...]

Ik hoop het, met panoramadak verlies wel wat binnenhoogte, maar ging vooral om de kofferbak qua ruimte voor koffers enz op vakantie...houdt niet echt over namelijk
Het is prima te doen, als je een dakkoffer hebt :)
Wij rijden sinds november '17 in de nieuwe Fiesta en zijn afgelopen zomer met de auto naar Zuid-Frankrijk geweest. 3 kinderen achterin 3j, 12j, 14j en de bagage op 't dak.
En, op zulke lange ritten (totaal 3500km) is adaptive cruise control echt fantastisch. Volledige reis genavigeerd met CarPlay (Apple Maps) en lekker een Spotify playlist geluisterd onderweg (B&O _/-\o_) Kids vermaakten zich prima met dvd speler, iPad, etc..

Fiesta met dakkoffer

[ Voor 6% gewijzigd door jra2k op 07-09-2018 14:40 . Reden: thumbnail link geupdatet ]

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• Phusebox
  • Laatst online: 08:06
Zo vandaag weer de 3 jaar beurt gehad van de Fiesta... wordt ook steeds duurder lijkt het wel, mocht kleine 400 euro aftikken en dan waren er geen bijzonderheden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 09:40
De nieuwe Focus wagon duikt op in Spanje:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-motor1-com.cdn.ampproject.org/ii/w1000/s/cdn.motor1.com/images/mgl/EBQRB/s3/2019-ford-focus-active-spy-photo.jpg
Meer foto's bij de bron: https://www-motor1-com.cd...cus-active-wagon-spied%2F

Sometimes you need to plan for coincidence

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:22
Grappig! Wij hebben de hele groep Fords daar gezien. Oa Focus wagon en ook Edge/Ecosport. Dat was in Huetor Vega

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• stervis
Wit blijft een mooie kleur voor de Fiesta! @jra2k Toch vond ik Metallic wat beter combineren bij het interieur van een Vignale...

Over de Vignale gesproken. De dealer vertelde mij dat mijn auto hoogst waarschijnlijk 3 weken eerder komt dan aangegeven! Eind deze maand dus :)

Moo, I say.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58
Vandaag onze 13jr oude Focus weer voor de APK, nu gloednieuwe Fiesta mee. Moet zeggen dat het nieuwe model en interieur me wel aanspreekt :) Ziet er best volwassen uit. Helaas zitten m'n lange benen nog steeds best wel opgevouwen, zal dus toch eerder naar een Focus moeten kijken als de huidige echt aan vervanging toe is. Alle moderne functies smaken wel naar meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 10-09-2018 13:33 ]

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-01 12:54
Ik heb mijn 2015 Mustang Ecoboost verkocht. Ik ben bezig met de import van een 2015 Mustang GT (5.0 liter V8) uit Duitsland. Het 'Musclecar' bloed kruipt toch waar het niet gaan kan :P

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Southern Sun schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:31:
Vandaag onze 13jr oude Focus weer voor de APK, nu gloednieuwe Fiesta mee. Moet zeggen dat het nieuwe model en interieur me wel aanspreekt :) Ziet er best volwassen uit. Helaas zitten m'n lange benen nog steeds best wel opgevouwen, zal dus toch eerder naar een Focus moeten kijken als de huidige echt aan vervanging toe is. Alle moderne functies smaken wel naar meer.
Voordeel is wel dat alle moderne snufjes uit de nieuwe Fiesta ook te vinden zijn in de nieuwe Focus.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:11
Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:20:
Zo vandaag weer de 3 jaar beurt gehad van de Fiesta... wordt ook steeds duurder lijkt het wel, mocht kleine 400 euro aftikken en dan waren er geen bijzonderheden.
Voor het eerst bougies erbij ?

• Phusebox
  • Laatst online: 08:06
Marcel Br schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:38:
[...]

Voor het eerst bougies erbij ?
Ja klopt maar toch. De beurten voor de focus waren nooit zo duur.

Nieuwe Focus vandaag in het echt gezien, toch wel mooi, maar dan alleen de ST Line dit keer, en ik zou persoonlijk altijd voor Titanium kiezen. Jammer van die lelijke letters op de achterkant, kun je die ook weglaten?

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 11-09-2018 08:18 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Awesomo4k
Phusebox schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:27:
[...]

Nieuwe Focus vandaag in het echt gezien, toch wel mooi, maar dan alleen de ST Line dit keer, en ik zou persoonlijk altijd voor Titanium kiezen. Jammer van die lelijke letters op de achterkant, kun je die ook weglaten?
Meneer van onze garage zei.... We zijn toch geen Volvo... en dit is het resultaat...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okoTPog.jpg

• Hmmbob
Ben ik de enige die zich irriteert aan al die dealer-reclames onder kentekens? Zo onzinnig....

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-01 11:04
Phusebox schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:27:
[...]

De nieuwe Fiesta is naar een 2 jarige cyclus gegaan qua beurten, of 30.000 km. Dat scheelt dan wel weer wat tov de vorige generatie.

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 11:41

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hmmbob schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:49:
Ben ik de enige die zich irriteert aan al die dealer-reclames onder kentekens? Zo onzinnig....
Wat dacht je van stickers op je achterraam of zelf op je lak.. man man man.
Hier alles clean O+ :+

Vooral Ford Poll heeft daar nogal een handje van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ahqYLcvxYR632uVM2SRdEb77/full.jpg

8)7 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-09-2018 12:03 ]

www.google.nl

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Had ik ook... bij mij waren ook die longlife bougies vervangen bij de grote beurt. Ik was ook ergens 425 kwijt, bij een andere garage ben je voor een grote beurt + bougies rond de 350 kwijt? Motorcraft service doe ik jaarlijks, dit is de 'goedkopere' variant en kost 155 euro. Bij de vorige MCS was ik 172 kwijt i.v.m. brandstofleidingen schoonmaken.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:41
nee hoor ik erger me daar ook kapot aan. eerste wat ik altijd aangeef is dat ik platen wil zonder reclame.
als ze zo graag reclame onder mijn kentekenplaat willen zetten mogen ze hier voor betalen :+ ik rij geen reclameauto

• SniperGuy
Hier ook :X (ecoboost 1.0 100pk TiTa)
kwam nog 50 euro voor verversen remvloeistof bij. APK zat er wel bij. Ik vind het flink aan de prijs!
Mijn Honda koste een beurt incl. remvloeistof en APK 250 euro 8)7

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 09:26

Arfman

Drome!

Tja, autorijden kost geld. 450 euro is €1.23 per dag bij 1 jarig onderhoud, en als hij inderdaad eens per 2 jaar onderhoud nodig heeft zou dat €0.61 per dag zijn.

Je afschrijving op zo'n jonge auto is hoger ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• calsonic
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:44:
Tja, autorijden kost geld. 450 euro is €1.23 per dag bij 1 jarig onderhoud, en als hij inderdaad eens per 2 jaar onderhoud nodig heeft zou dat €0.61 per dag zijn.

Yeps denk dat ik op 2K per maand zit aan afschrijving, brandstof, wegenbelasting en verzekering ;w
Maar daarentegen niets rijdt zo lekker als een nieuwe dikke bak ;)

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ligt eraan, zoals op de foto hier boven, ja, te opvallend. Bij de lease auto staat alleen netjes in witte letters met zwarte achtergrond alleen de garage naam en Ford logo, niet zo storend. Bij de prive auto is er een carbon strip overheen gegaan. :P

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• SniperGuy
Arfman schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:44:

Onderhoud != afschrijving. Afschrijving is alleen van toepassing op de auto zelf (aankoopprijs - verkoopprijs = afschrijving)
Onderhoud staat los van de afschrijving (al blijft je auto bij dealer onderhoud meer waard dus uiteindelijk heb je minder afschrijving als alles volgens het boekje uitgevoerd is)

Onderhoud (om garantie en mobiliteit-service te behouden) is gewoon belachelijk duur, als de garantie afgelopen is gaan we eens kijken naar de Ford motorcraft service.

[ Voor 12% gewijzigd door SniperGuy op 13-09-2018 16:16 ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Voor wie de nieuwe Focus wil samenstellen en zich ergert aan de beperkte keuze in de NLse configurator, die in Duitsland en GB zijn wel nu voorzien van meer uitvoeringen & de station....

Opvallend ook is hoeveel meer opties en pakketten je in die landen hebt tov hier... :/

"Mekker, blaat"

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

djidee schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:17:
Voor wie de nieuwe Focus wil samenstellen en zich ergert aan de beperkte keuze in de NLse configurator, die in Duitsland en GB zijn wel nu voorzien van meer uitvoeringen & de station....

Opvallend ook is hoeveel meer opties en pakketten je in die landen hebt tov hier... :/
Dat zal er mee te maken hebben dat ze in Duitsland 6 Ford fabrieken hebben staan en in VK zelfs 17, waarbij wij er in Nederland maarliefst 0 hebben.

Wikipedia: Lijst van Ford-fabrieken

[ Voor 3% gewijzigd door Slavy op 14-09-2018 10:03 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ford Nederland bepaald wat er leverbaar isn in Nederland en daar bijna nooit van afgeweken van wat ik hoorde van mijn dealer.. Vandaar dat bijvoorbeeld de Ford Fiesta ST niet als driedeurs leverbaar is in Nederland.

Dus je kunt wel gaan samenstellen op de buitenlandse Ford sites, maar de kans dat die uitvoering dan ook in Nederland leverbaar is, is nihil.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• djidee

djidee

Mr. Slungel

JohanKupers schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:26:
Ford Nederland bepaald wat er leverbaar isn in Nederland en daar bijna nooit van afgeweken van wat ik hoorde van mijn dealer.. Vandaar dat bijvoorbeeld de Ford Fiesta ST niet als driedeurs leverbaar is in Nederland.

Dus je kunt wel gaan samenstellen op de buitenlandse Ford sites, maar de kans dat die uitvoering dan ook in Nederland leverbaar is, is nihil.
Meer dat de NLse config zich beperkt tot alleen de hatchback / Trend-Titanium-STline en bv de 1liter block

De buitenlandse configs kun je ook de station bekijken, andere motoren en de Vignale aantikken (al lijkt ie bij UK niet te werken, bij DE wel)...

Zo kun je veel beter een beeld krijgen van hoe de in NL leverbare uitvoeringen eruit zien, omdat de brochure niet erg veel prijs geeft, en de NLse configurator slechts een minimaal deel van de zaken in de prijslijst kan weergeven.

STLine Blauw Station
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q30uT1KHR3rRknkl5QGzDUJU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDcA8xkAUyxCFcwbwgCdtXGO/thumb.jpg

Of toch in het rood?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vLe32TmDkjAAPP2CvlnOrhgV/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yHB22cqK4lwVypH18Hv3lfRa/thumb.jpg

Of toch de Vignale in het rood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kdlIGHuoMeFJOjAJwC0wSUq8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rZnl2q7eN4zJLr5ehFKKOBA1/thumb.jpg

Of die DarkBerry kleur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NuvLJzmNf9Jq2XCWGkHlCS9Y/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/upL0PPojN3WsxbE8KlOVRtkh/thumb.jpg

Die zal wel op mijn Fiesta van vroeger lijken in de zon (Morello)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gF5C02HWV0MR7cEr7m6uAFjM/thumb.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door djidee op 14-09-2018 11:43 ]

"Mekker, blaat"

• Awesomo4k
@djidee

Hoe kom je aan die foto's? Heb even op .de zitten configureren maar krijg die 18" niet eronder op de ST line wit....

Edit: Ik heb het al! Op de Co.uk site is het wel te vinden

[ Voor 19% gewijzigd door Awesomo4k op 14-09-2018 12:26 . Reden: edit regel ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Awesomo4k schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:24:
@djidee

Edit: Ik heb het al! Op de Co.uk site is het wel te vinden
Idd op co.uk de STline + oid kiezen, daar zit die 18" al onder... En zo krijg je uiteindelijk wel een beeld van wat je voor ogen had... Dat kan veel beter, maar die feedback heeft Ford NL reeds gekregen :+

Ik snap die 18" wens wel trouwens, die 17"velgen zijn echt niet mooi op de STline, dan heb ik nog liever de titanium velgen oid...

[ Voor 14% gewijzigd door djidee op 14-09-2018 14:48 ]

"Mekker, blaat"

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

djidee schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:30:
[...]

Meer dat de NLse config zich beperkt tot alleen de hatchback / Trend-Titanium-STline en bv de 1liter block

De buitenlandse configs kun je ook de station bekijken, andere motoren en de Vignale aantikken (al lijkt ie bij UK niet te werken, bij DE wel)...

Zo kun je veel beter een beeld krijgen van hoe de in NL leverbare uitvoeringen eruit zien, omdat de brochure niet erg veel prijs geeft, en de NLse configurator slechts een minimaal deel van de zaken in de prijslijst kan weergeven.

STLine Blauw Station
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Of toch in het rood?
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Of toch de Vignale in het rood
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Of die DarkBerry kleur
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die zal wel op mijn Fiesta van vroeger lijken in de zon (Morello)
[Afbeelding]
Kleuren kun je inderdaad bekijken via die configurator. Mijn opmerking was meer over de extra opties. Zo kun je bijvoorbeeld in Duitsland op een Fiesta volledige LED koplampen bestellen, die in Nederland niet leverbaar zijn:

Afbeeldingslocatie: https://www.fordeumedia-d.ford.com/nas/gforcenaslive/deu/00m/yyj/images/deu00myyjextraliu.jpg

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Hmmbob
Dat is wel f*cked up zeg.

Importeren een optie?

• djidee

djidee

Mr. Slungel

JohanKupers schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:43:
[...]

Kleuren kun je inderdaad bekijken via die configurator. Mijn opmerking was meer over de extra opties. Zo kun je bijvoorbeeld in Duitsland op een Fiesta volledige LED koplampen bestellen, die in Nederland niet leverbaar zijn:

[Afbeelding]
Alleen op de ST-3 een optie idd, de rest niet volgens de configurator... In de prijslijst is het helemaal raar... Daar lijkt het wel leverbaar te zijn voor alle varianten muv de trend.

In Duitsland kun je hem ook op bv de titanium krijgen

"Mekker, blaat"

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

djidee schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:37:
[...]

Alleen op de ST-3 een optie idd, de rest niet volgens de configurator... In de prijslijst is het helemaal raar... Daar lijkt het wel leverbaar te zijn voor alle varianten muv de trend.

In Duitsland kun je hem ook op bv de titanium krijgen
Verrek, dat is dan nieuw. Begin dit jaar, toen ik mijn ST Line bestelde was die optie er nog helemaal niet.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• LuPo
LuPo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 05:28:
Kleine cross-post vanuit het Leaseauto topic.

De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Sony premium audiosysteem met twaalf speakers
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
[Afbeelding]

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
[Afbeelding]

Fiscale waarde: €37.665

Nu 14 weken wachten!
Auto komt eind oktober aan bij de dealer. Ze hebben wat lopen treuzelen met bestellen (er was wat gedoe over aftermarket leder), waardoor de auto volgens mij twee weken later is besteld. Tweede week november ophalen zoals het er nu uitziet. :)

Dit is de kleur en ook de gekozen velgen
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2i0ggno.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zr4oy.jpg

• LuPo
Nieuwe rij-impressie van de Ford Mondeo Hybrid.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Via de Ford site is er een update van de Sync3 navigatie beschikbaar voor mijn 2018 Fiesta.

Er is een navigatie update beschikbaar. Ca. 22.1GB

Inclusief handleiding over hoe die geïnstalleerd moet worden.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• calsonic
  • Niet online
JohanKupers schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:33:
Via de Ford site is er een update van de Sync3 navigatie beschikbaar voor mijn 2018 Fiesta.

Er is een navigatie update beschikbaar. Ca. 22.1GB

Inclusief handleiding over hoe die geïnstalleerd moet worden.
Net gechecked nog niet beschikbaar voor mijn ford Focus 2017.. hopelijk binnenkort dan... 2014 kaart.. :X

• JB

JB

Cédric roelt!

calsonic schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 06:55:
[...]

Net gechecked nog niet beschikbaar voor ford mijn Focus 2017.. hopelijk binnenkort dan... 2014 kaart.. :X
Heb jij Sync3 dan? Anders lijkt me het stug dat het per auto verschilt...?

Mijn boefje is liev!

• calsonic
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:43:
[...]

Heb jij Sync3 dan? Anders lijkt me het stug dat het per auto verschilt...?
Heb exact dezelfde kaart in mijn huidige auto als in mijn vorige 2014 auto |:(

• JB

JB

Cédric roelt!

calsonic schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:37:
[...]

Heb exact dezelfde kaart in mijn huidige auto als in mijn vorige 2014 auto |:(
Dat vraag ik niet. Heb je Sync3 of Sync2 (is er uberhaupt Sync in de Focus geleverd?)? Ik ken alleen die kleine kijkdoos bij een Focus. Bij Sync 2 moet je een nieuwe SD kaart aanschaffen en die zijn duur... Sync3 kun je zo updaten.

Ik heb Sync2 in mijn Mondeo MK5 met F7 (de laatste).

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 21-09-2018 09:47 ]

Mijn boefje is liev!

• calsonic
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:41:
[...]

Dat vraag ik niet. Heb je Sync3 of Sync2 (is er uberhaupt Sync in de Focus geleverd?)? Ik ken alleen die kleine kijkdoos bij een Focus. Bij Sync 2 moet je een nieuwe SD kaart aanschaffen en die zijn duur... Sync3 kun je zo updaten.
Sync3

• JB

JB

Cédric roelt!

En als je naar https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/ gaat en je vult je VIN in dan is er geen update :? Sync 3 = Sync 3, lijkt me niet dat dit per model wat uitmaakt mbt beschikbare updates?

Mijn boefje is liev!

• calsonic
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:48:
[...]

En als je naar https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/ gaat en je vult je VIN in dan is er geen update :? Sync 3 = Sync 3, lijkt me niet dat dit per model wat uitmaakt mbt beschikbare updates?
Zie mijn eerste bericht van vandaag voor je antwoord

• JB

JB

Cédric roelt!

calsonic schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:09:
[...]

Zie mijn eerste bericht van vandaag voor je antwoord
Ja maar dat is toch raar? Sync 3 = Sync 3? Ligt dat niet aan iets anders?

Mijn boefje is liev!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

calsonic schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 06:55:
[...]

Net gechecked nog niet beschikbaar voor ford mijn Focus 2017.. hopelijk binnenkort dan... 2014 kaart.. :X
Idem hier zo te zien;

Er is een software-update beschikbaar. Ca. 2.7GB

SYNC3_2746623944_Update.zip

Die heb ik volgens mij al draaien.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

TommyGun schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:36:
[...]

Idem hier zo te zien;

Er is een software-update beschikbaar. Ca. 2.7GB

SYNC3_2746623944_Update.zip

Die heb ik volgens mij al draaien.
Het is een twee traps raket, je moet eerst Sync3 tot het gewenste niveau hebben en terugkoppelen aan Ford (zie de handleiding). Daarna krijg je pas de navigatie update aangeboden als Ford op de hoogte is van de Sync3 versie.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Aha... weer eens proberen dan.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-01 11:04
JohanKupers schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:47:
[...]

Het is een twee traps raket, je moet eerst Sync3 tot het gewenste niveau hebben en terugkoppelen aan Ford (zie de handleiding). Daarna krijg je pas de navigatie update aangeboden als Ford op de hoogte is van de Sync3 versie.
Ja, in theorie, maar de praktijk is anders. Ik had die van mij in juni al geupdate naar 3.0_18025 (even uit mijn hoofd), daarna log weer geupload. Nu staat de exact dezelfde versie weer klaar om te downloaden, waar ie dan ook geen fluit mee doet als ik die op een usb stick zet. Als ik datzelfde log weer upload gaat het riedeltje weer opnieuw.
8)7

• calsonic
  • Niet online
Yes nu is hij wel beschikbaar 22.1GB :)

[ Voor 15% gewijzigd door calsonic op 21-09-2018 18:40 ]

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

calsonic schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:39:
Yes nu is hij wel beschikbaar 22.1GB :)
d:)b

⛔ Trackers of betalen ⛔

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:43

ilm

Ik heb een ford fiesta uit 2009 (mk7 denk ik, maar in Engeland is dat mk6. Verwarrend). Ik heb de bluetooth en de usb module maar bluetooth muziek streaming heeft nooit gewerkt. Bellen over bluetooth werkt perfect, alsook de usb aansluiting.

- Nu lees ik op het net dat er een update is die bluetooth streaming zou moeten fixen/toevoegen. Zoals bv. op:
https://willtaylor.org/update-ford-audio-bluetooth/
Echter faalt die bij mij onmiddelijk: hij start de update en 0.5s later krijg ik dat de update mislukt is. Iemand enig idee waar dit kan aan liggen? Hij is mss al up to date maar dan zou ik een andere foutmelding verwachten. Ik ga alleszins eens proberen te spelen met de update bestanden, bv. enkel de Engelse bestanden op de usb stick plaatsen, of een reset uitvoeren van de usb/bluetooth module (zekering eruit nemen).

- Mocht het me niet lukken om bluetooth streaming werkende te krijgen was ik aan het denken aan een android auto radio erin te zetten (dan doen we het ineens te goed). Ik heb het android auto topic al eens wat doorgelezen maar moest iemand specifieke ervaringen hebben met de ford fiesta uit ongeveer het zelfde jaar zou dat welkom zijn. Andere ervaringen zijn natuurlijk ook welkom.

Er zijn ontzetten veel android radios op aliexpress die zouden moeten passen, maar de uitleg is niet altijd even duidelijk (en ze zeggen wel voor fiesta 2009 maar de afbeelding klopt dan niet altijd) en ik heb soms men bedenkingen bij de kwaliteit. Bv.
https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0

• nielsicq
  • Niet online
@ilm heb je al een andere fat32 geformatteerde USB stick geprobeerd?
Of probeer eens de update van een andere site te downloaden.

Naast dat je module up-to-date moet zijn, zal ook je radio scherm up-to-date moeten zijn,

Je zou ook een nieuwer type Bluetoothmodule kunnen installeren dan heb je ook gelijk Nederlandstalige voicecontrol.

[ Voor 15% gewijzigd door nielsicq op 24-09-2018 21:15 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:43

ilm

nielsicq schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:05:
@ilm heb je al een andere fat32 geformatteerde USB stick geprobeerd?
Of probeer eens de update van een andere site te downloaden.

Naast dat je module up-to-date moet zijn, zal ook je radio scherm up-to-date moeten zijn,

Je zou ook een nieuwer type Bluetoothmodule kunnen installeren dan heb je ook gelijk Nederlandstalige voicecontrol.
Ik heb een 5-tal usb2 sticks geprobeerd waarvan er slechts 2 herkend werden (met fat32). 1 daarvan gebruikte ik voordien altijd voor muziek via usb dus zie niet in waarom de update daarvan niet geinstalleerd zou kunnen worden. Heb 2 updates geprobeerd van 2 sites (allebij de 2012 november update), ook nog fat en exfat geprobeerd maar niets.

Hoe kan ik het scherm updaten? Ik kan ook nergens een versienummer vinden, wie weet heb ik al de versie van 2012 november. Als ik naar menu -> audio -> bluetooth ga, krijg ik het "BT audio" scherm maar de lijst is leeg (terwijl de telefoon wel verbonden is en te zien is via de phone knop zelf). Ik heb ook nog de SBC bluetooth codec proberen te forceren op mijn xiaomi telefoon (via developer options), maar die keuze bleef niet hangen dus weet niet of dat het probleem is (nu men vorige telefoon, motorola moto g 1st gen, werkte ook niet voor BT muziek).

Ik zou de bluetooth/usb module idd kunnen vervangen maar dit leek me enkel nodig voor mensen die geen usb aansluiting hadden. Voor Nederlands natuurlijk wel handig, nu is het allemaal in het Engels (maar ik gebruik het toch niet echt). Eventueel een eenvoudige reset kan mss helpen. Zal ik testen wanneer ik thuis ben.

[ Voor 14% gewijzigd door ilm op 28-09-2018 13:37 ]

• nielsicq
  • Niet online
@ilm als ik jou verhaal zo lees, is je scherm niet up-to-date.
Die kun je updaten bij de dealer of bij iemand die ucds heeft.

Pagina: 1 ... 67 ... 140 Laatste