Moo, I say.
Altijd mooi nieuws, neem aan dat hier wel even wat foto's geplaatst gaan worden ?stervis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:19:
Mailtje van de dealer gehad! Volgende week vrijdagmiddag mag ik mijn Fiesta Vignale komen ophalen
Moet zelf nog 6 / 8 weken wachten....
Ja, dat komt goed! Laatste 2 weken duren het langst hahaNighthawk12 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:36:
[...]
Altijd mooi nieuws, neem aan dat hier wel even wat foto's geplaatst gaan worden ?![]()
Moet zelf nog 6 / 8 weken wachten....![]()
Moo, I say.
Bekend probleem, zit ook te wachten op mijn nieuwe aanwinst ...stervis schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:41:
[...]
Ja, dat komt goed! Laatste 2 weken duren het langst haha
| Public Publieke map | ||
[ Voor 52% gewijzigd door Lord Thunder op 28-09-2018 11:15 ]
Oeh, dat lijkt me wel eens leuk om te rijden hahLord Thunder schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:01:
[...]
Bekend probleem, zit ook te wachten op mijn nieuwe aanwinst ...
Public
Publieke map~[Afbeelding: Nieuwe Mustang GT]~ [Afbeelding]~ ~
Moo, I say.
Jaaaa, ik heb het werkende gekregen!nielsicq schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 02:25:
@ilm als ik jou verhaal zo lees, is je scherm niet up-to-date.
Die kun je updaten bij de dealer of bij iemand die ucds heeft.
16 minuten later had ik bluetooth media streaming! En het werkt perfect, geen haperingen en controle aan het stuur. De titel wordt mooi getoond, als ik de info opvraag is deze wel leeg buiten de titel maar dat kan me niet veel schelen.
Geen idee wat die andere bestanden op de stick doen. Ik dacht eerst dat het andere talen waren, maar waarschijnlijk zijn het revisies van de bluetooth module en mijn (heel oude) bluetooth module was daardoor in de war denk ik. Mijn fiesta is ingeschreven in maart 2009, de bluetooth module zit precies ook niet op een plastieke plaat zoals in die youtube videos maar is vastgeschroefd met ijzeren bouten.
Ik mag waarschijnlijk vrijdag mijn Fiesta business class afhalen. Was normaal eerst 10 oktober maar is vervroegdstervis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:19:
Mailtje van de dealer gehad! Volgende week vrijdagmiddag mag ik mijn Fiesta Vignale komen ophalen
"Try deleting the unnecessary files from the download. For English all you need are the two files with names that end AV."
maar ik heb de taal nu toch op Nederlands staan, maar het scherm is wss verschillend met de bluetooth module.
Sometimes you need to plan for coincidence
Het zal mij benieuwen of de laatste update al geïnstalleerd is. Voor de zekerheid toch maar even een juiste USB-stick ingesteld.stijn014 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:23:
[...]
Ik mag waarschijnlijk vrijdag mijn Fiesta business class afhalen. Was normaal eerst 10 oktober maar is vervroegd
Moo, I say.
Daarom heb ik die van mij ook extra laten controleren en uit voorzorg vanochtend de boel laten vervangen....OgWok schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:54:
Wat is er mis met de EcoBoost 1.0 en 1.6 motoren? Nu is er in Engeland gedoe over in de brand vliegen..... klik
Johann Sebastian Bach
"Laten vervangen", dus ook de rekening daarvoor betaald?; of was het coulance van Ford...?Nivida_intel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:26:
[...]
Daarom heb ik die van mij ook extra laten controleren en uit voorzorg vanochtend de boel laten vervangen....
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
welke 'boel'? Heb je een nieuwe kop op je blok laten zetten?Nivida_intel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:26:
[...]
Daarom heb ik die van mij ook extra laten controleren en uit voorzorg vanochtend de boel laten vervangen....
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.
Ford says that 44,682 Ford cars with the three-cylinder turbocharged 1.0-litre engine produced between October 2011 and October 2013 were fitted with a nylon coolant pipe between the engine and coolant tank that had the potential to fail at high temperatures.
A Field Service Action was issued in March 2015 to replace the hoses, and 96% of cars were repaired. According to Ford, the issue was not treated as a safety recall by the Driver and Vehicle Standards Agency because a dash warning light should come on if the car starts to overheat, giving drivers advance warning that there is a problem.
Ford states that it has already made “substantial contributions to the cost of 1.0-litre repairs, but ongoing discussions with customers show that Ford needs to go further to ensure reasonable repair costs are covered”.
What’s the problem with 1.6-litre Ecoboost engine?
A separate problem with the larger engine involves “localised overheating of the engine cylinder head” which could “cause the cylinder head to crack. This may cause a pressurised oil leak, which in extreme circumstances could result in a fire in the engine compartment.”
This time, a safety recall was issued in January 2018 to rectify the issue on 15,200 vehicles. The work involves replacing affected parts of the engine and cooling system and adding a coolant level sensor with audible and visual warnings for the driver.
Which models are affected?
The 1.0-litre engine recall only concerns the Focus. However, the 1.6-litre Ecoboost engine has been fitted to a range of Ford models, including the C-Max, Fiesta, Focus ST and Kuga since 2010, so this recall covers all four of these models.
Daar valt mijn 2018 Fiesta niet bij, dus lekker doorrijden.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Coulance van Ford.OgWok schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:31:
[...]
"Laten vervangen", dus ook de rekening daarvoor betaald?; of was het coulance van Ford...?
Ik 25% en hun de rest....
Toch nog 380 euro ;W
Maar ja hij gaat nu niet in de hens.....
Johann Sebastian Bach
⛔ Trackers of betalen ⛔
Mooie bak, kleur past er ook goed bij.Wel jammer dat je dealer er geen luxe kentekenplaten voor heeft geregeld.stervis schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:46:
Nou jongens! Daar is ie dan!![]()
[Afbeelding: Cover]
[Afbeelding: cover 2]
[Afbeelding: cover 3]
[ Voor 7% gewijzigd door JohanKupers op 05-10-2018 16:52 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Is dit Groningen?stervis schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:46:
Nou jongens! Daar is ie dan!![]()
[Afbeelding: Cover]
[Afbeelding: cover 2]
[Afbeelding: cover 3]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Gewoon bij de onderhandelingen meenemen, zo kun je veel regelen.Marcel Br schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:15:
Ik heb ze erop zitten, maar dat is wel het laatste waar ik bij een nieuwe auto extra geld aan uit zou geven.
Been there, done that, got lots of free extras on the ST-Line.
Voor een Vignale mag de dealer wel wat extras regelen lijkt mij.
[ Voor 10% gewijzigd door JohanKupers op 05-10-2018 20:37 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
[ Voor 98% gewijzigd door stervis op 06-10-2018 10:18 ]
Moo, I say.
Jap.
Maandelijkse gratis wasbeurt zit er ook bij #nojokeVerwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:25:
Krijg je dat showtje met een laken van de auto bij een Vignale uitvoering?
Wat ik wel apart vind is dat de tankklep niet vergrendeld is...
[ Voor 31% gewijzigd door stervis op 06-10-2018 10:19 ]
Moo, I say.
Zal wel volgend jaar worden? Ik kreeg deze week een reactie van de leasemaatschappij dat de geplande leverdatum nu in week 52 ligt. Waarschijnlijk zullen ze de auto dan in week 1 of 2 gaan leveren neem ik aan.TweakJerommeke schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:41:
Vandaag ook een Ford besteld, ben voor de nieuwe Focus Titanium Hatchback gegaan. Nog even wachten.
Mijn Focus Titanium wagon is zo'n 2 weken geleden daadwerkelijk besteld. Levertijd is dus zo'n 12 weken op dit moment.
Maar de vulopening is wel beveiligd. Als je de auto op slot zet gaat de vulopening ook niet meer open.stervis schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:15:
[...]
Jap.
[...]
Maandelijkse gratis wasbeurt zit er ook bij #nojoke
Oh, zal dat eens testen. Kon volgens mij m'n vinger er wel indrukken. In ieder geval niet vandalisme proef die klep.Barbapapa852 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:04:
[...]
Maar de vulopening is wel beveiligd. Als je de auto op slot zet gaat de vulopening ook niet meer open.
[ Voor 7% gewijzigd door stervis op 07-10-2018 09:48 ]
Moo, I say.
Klopt inderdaad. Maar toch blijf ik het raar vinden dat ze geen vergrendeling op de buitenklep hebben gedaan. Een vandaal hoeft 'm maar open te trekken en kapot te duwenHmmbob schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:48:
Er zitten twee klepjes in de vulopening. De tweede kun je niet bij.
Moo, I say.
Zo zijn er in mijn ogen wel meer vreemde dingen bij Ford. Volgens mij gaat de auto ook niet automatisch op slot bij het wegrijden.stervis schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:08:
[...]
Klopt inderdaad. Maar toch blijf ik het raar vinden dat ze geen vergrendeling op de buitenklep hebben gedaan. Een vandaal hoeft 'm maar open te trekken en kapot te duwen
Klopt. Vond ik ook al... jammer.Gaat niet door schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:16:
[...]
Zo zijn er in mijn ogen wel meer vreemde dingen bij Ford. Volgens mij gaat de auto ook niet automatisch op slot bij het wegrijden.
Moo, I say.
Maar verder mooie wagen hoor. Over 2 weken mag ik mijn Focus Wagon ophalen. Nog even geduld
Was dat niet een instelbare optie?Gaat niet door schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:16:
[...]
Zo zijn er in mijn ogen wel meer vreemde dingen bij Ford. Volgens mij gaat de auto ook niet automatisch op slot bij het wegrijden.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
⛔ Trackers of betalen ⛔
Als het een vrij onschuldige wijziging is, mag je het wel even posten of bij mij uitvoeren hah
Moo, I say.
Die ELM327 dingetjes kosten niets, maar je mag gerust langs komen hoorstervis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:00:
[...]
Als het een vrij onschuldige wijziging is, mag je het wel even posten of bij mij uitvoeren hah
Tanken in D, kun je de hendel vastzettendarkkingll schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:17:
Dat is met mijn fiesta(2009) ook al zo. Aan de ene kant makkelijk, maar ik heb nu niets meer om.tussen de tankpistool en de hendel te klemmen.
Helaas heb ik hier nog geen werkende code voor de ford Fiesta MK8 kunnen vinden.Trasos schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:25:
[...]
Niet direct via het menu.
Je moet dan met ForScan ofzo aan de gang.
het tankstation in Netherland waar ik vaak kom is dat hendeltje ook nog werkend
[ Voor 32% gewijzigd door Barbapapa852 op 08-10-2018 14:06 ]
Ligt er aan waar ik moet zijn hah. Wel een MK8, geen probleem?TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:01:
[...]
Die ELM327 dingetjes kosten niets, maar je mag gerust langs komen hoor
Moo, I say.
Ik dacht dat een mechanisme stuk was toen ik dat ontdekte, dus meteen contact opnemen 'Nee hoor, dat is normaal'. Ik had zoiets van 'Ok, het zal welstervis schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:15:
[...]
Jap.
[...]
Maandelijkse gratis wasbeurt zit er ook bij #nojoke
En ook zijn m'n banden relatief vaak lek. 1x door een grote schroef gereden, enkele keren bij de achterbanden van die fijne pinnetjes vermoedelijk van straatvegers
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Omgeving Eindhoven of Arnhemstervis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:10:
[...]
Ligt er aan waar ik moet zijn hah. Wel een MK8, geen probleem?
Oeh MK8, geen idee eigenlijk.
Leuke wijk haha! Zou wel een beetje killing zijn voor m'n BLIS spiegels haByteMe_ schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:10:
[...]
Ik dacht dat een mechanisme stuk was toen ik dat ontdekte, dus meteen contact opnemen 'Nee hoor, dat is normaal'. Ik had zoiets van 'Ok, het zal wel'. Maar goed, nog geen vandalen gehad. Hier trappen ze vooral spiegels kapot en gooien ze autoramen in. Daar doe je toch niks tegen.
Het enige dat ik weet is dat de nieuwe Focus net 2-3 maanden uit is.TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:12:
[...]
Omgeving Eindhoven of Arnhem
Oeh MK8, geen idee eigenlijk.Mijn Focus is van begin dit jaar, dus dat is de 7 denk ik?
[ Voor 25% gewijzigd door stervis op 08-10-2018 14:14 ]
Moo, I say.
Ik heb heel lang mijn all risk aangehouden, puur vanwege het enige pakket met vandalisme vergoed. Nu klap ik ze gewoon altijd in. Met dat eigen risico was je toch net zoveel kwijt als voor een nieuwe spiegel.stervis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:13:
[...]
Leuke wijk haha! Zou wel een beetje killing zijn voor m'n BLIS spiegels ha
Hmm zal eens kijken of ik het kan achterhalen.stervis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:13:
[...]
Het enige dat ik weet is dat de nieuwe Focus net 2-3 maanden uit is.
Overigens, voor iedereen die een OBD scanner wil aanschaffen;
https://www.carscanner.info/choosing-obdii-adapter/
Voor de zekerheid: OBD scanner != ForScan capable adapter.TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:31:
[...]
Hmm zal eens kijken of ik het kan achterhalen.
Overigens, voor iedereen die een OBD scanner wil aanschaffen;
https://www.carscanner.info/choosing-obdii-adapter/
https://tweakers.net/ext/...TA3/full.jpg?nohitcount=1
[ Voor 62% gewijzigd door 3clectic op 09-10-2018 11:07 ]
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Klopt. Ik kwam er gisteren achter dat mijn mini ELM327 adapter (waarschijnlijk slechte clone) niet (meer) gepikt wordt door FORScan Lite.Hmmbob schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:02:
[...]
Voor de zekerheid: OBD scanner != ForScan capable adapter.
Heb nu een bestelling lopen voor deze;
https://tunnelrat-electro...27/p4541936_17045473.aspx
Ik las er goeie dingen over op focusclub.nl en fordownersclub.com maar weet niet of ik me deze week nog ga melden over het gebruik (ligt aan de shipping, na het weekend ben ik op vakantie).

Heerlijke auto, alles zit op de goede plaats. Was snel gewend aan hoe alles werkt.
Alleen een spelfoutje gezien als je draadloos gaat opladen. "Draadloos laden atief."
Voor de rest een genot.
Chique bak! Ik heb een titanium in het licht blauw besteld. De geplande levertijd staat op 29 oktober. Hoe strak heeft Ford zich aan de levertijd bij jou gehouden?TweakJerommeke schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:17:
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heerlijke auto, alles zit op de goede plaats. Was snel gewend aan hoe alles werkt.
Alleen een spelfoutje gezien als je draadloos gaat opladen. "Draadloos laden atief."![]()
Voor de rest een genot.
Ik heb dan (helaas) geen Focus, maar mijn Fiesta Vignale heeft zo'n 2 maanden geduurd. De verwachting was 3 maanden.bakvis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:47:
[...]
Chique bak! Ik heb een titanium in het licht blauw besteld. De geplande levertijd staat op 29 oktober. Hoe strak heeft Ford zich aan de levertijd bij jou gehouden?
Moo, I say.
Vanmorgen even langs de dealer geweest en ze hebben een netwerktest uitgevoerd, waarna de terugkoppeling met Ford is gemaakt en is mijn updatelijst op de Sync update site weer leeg.JohanKupers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:55:
Navigatie update is geslaagd, alleen geen XML file te vinden om terug te koppelen naar Ford i.v.m. komende updates.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Sync1 wordt ook nog gewoon ondersteunt. Ik ben benieuwd wat de changelog is tussen de versies en welke ik nu heb. Aan de ene kant heb ik zoiets "lekker updaten" aan de andere denk ik "het werkt nu prima dus don't touch it"JohanKupers schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:36:
[...]
Vanmorgen even langs de dealer geweest en ze hebben een netwerktest uitgevoerd, waarna de terugkoppeling met Ford is gemaakt en is mijn updatelijst op de Sync update site weer leeg.
Zo nu en dan, na het starten van de auto, kan ik drukken wat ik wil op de play-knop maar hij speelt het nummer niet af of het nummer loopt maar het geluid ontbreekt.
Om het op te lossen moet ik vaak het nummer pauzeren en hervatten in Spotify op mijn telefoon.
Iemand hetzelfde opgevallen of een oplossing dan wel oorzaak? Mijn Sync 3 is up-to-date.
Moo, I say.
Heb ik ook, meestal werkt het om even "previous" te doen (met de knopjes op het stuur).stervis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:35:
Oh, het volgende viel mij trouwens de afgelopen paar dagen meerdere keren op:
Zo nu en dan, na het starten van de auto, kan ik drukken wat ik wil op de play-knop maar hij speelt het nummer niet af of het nummer loopt maar het geluid ontbreekt.
Om het op te lossen moet ik vaak het nummer pauzeren en hervatten in Spotify op mijn telefoon.
Iemand hetzelfde opgevallen of een oplossing dan wel oorzaak? Mijn Sync 3 is up-to-date.
Wel eens als ik stream via Bluetooth, via Android Auto eigenlijk nog niet meegemaakt.stervis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:35:
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik zal het onthouden voor de komende keer.TommyGun schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:52:
[...]
Heb ik ook, meestal werkt het om even "previous" te doen (met de knopjes op het stuur).
Ik heb de komende 3 jaren alle voordelen van het systeem, dus nog even geen Android Auto voor mij hahJohanKupers schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:12:
[...]
Wel eens als ik stream via Bluetooth, via Android Auto eigenlijk nog niet meegemaakt.
Moo, I say.
Android Auto is juist een voordeel van het Sync 3 systeem.stervis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:51:
[...]
Ik heb de komende 3 jaren alle voordelen van het systeem, dus nog even geen Android Auto voor mij hah
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik kan het niet meer zo snel vinden.
Moo, I say.
Ja sync 3 op zichzelf is pretty much useless. DE navigatie is verre van geavanceerd en Native Spotify via Bluetooth is discontinued. Android auto daarintegen werkt geweldig. De integratie is super, het systeem is eenvoudig en snel.JohanKupers schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:31:
[...]
Android Auto is juist een voordeel van het Sync 3 systeem.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
De stem van de Ford navigatie is volgens mij trouwens levensmoe.
Alleen op de Vignale uitvoering op de overige is het een optie. Er zit geen memory functie op wat deze optie voor mij eigenlijk compleet nutteloos maakt.stervis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:02:
Heeft die nieuw Focus nou wel of niet elektronische verstelbare stoelen?
Ik kan het niet meer zo snel vinden.
Hmm, goed punt.Gaat niet door schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:11:
[...]
Alleen op de Vignale uitvoering op de overige is het een optie. Er zit geen memory functie op wat deze optie voor mij eigenlijk compleet nutteloos maakt.
Moo, I say.
Mk3, Mk4 is het nieuwe model.TommyGun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:12:
[...]
Omgeving Eindhoven of Arnhem
Oeh MK8, geen idee eigenlijk.Mijn Focus is van begin dit jaar, dus dat is de 7 denk ik?
Mk8 is de nieuwe Fiesta
Doe je het in Nederlands? Zo ja, heb je ook een spraakcommando overzicht?OmeJoyo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:08:
[...]
Ja sync 3 op zichzelf is pretty much useless. DE navigatie is verre van geavanceerd en Native Spotify via Bluetooth is discontinued. Android auto daarintegen werkt geweldig. De integratie is super, het systeem is eenvoudig en snel.
Moo, I say.
Je kan vrijwel alles vragen / zeggen. Als je vraagt naar een recept voor pannenkoeken krijg je dit ookstervis schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:19:
[...]
Doe je het in Nederlands? Zo ja, heb je ook een spraakcommando overzicht?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
⛔ Trackers of betalen ⛔
"Android Auto
Sluit uw apparaat aan op een USB-poort.
Volg de instructies op het aanraakscherm.
N.B.: Misschien moet u Android Auto inschakelen via het instellingenmenu.
N.B.: Bepaalde functies van het systeem zijn niet beschikbaar wanneer u Android Auto gebruikt."
Zie ik iets over het hoofd of word ik gek?
Vanuit hier:TweakJerommeke schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:24:
Weet iemand waar ik Android Auto kan activeren op een Sync 3 systeem? Vanuit de dealer zat er al de laatste versie op. Maar ik vind nergens in de instellingen iets terug van Android Auto.
"Android Auto
Sluit uw apparaat aan op een USB-poort.
Volg de instructies op het aanraakscherm.
N.B.: Misschien moet u Android Auto inschakelen via het instellingenmenu.
N.B.: Bepaalde functies van het systeem zijn niet beschikbaar wanneer u Android Auto gebruikt."
Zie ik iets over het hoofd of word ik gek?
Android Auto uitschakelen
Selecteer de instellingenoptie in de functiebalk.
Selecteer Android Auto.
Selecteer Disable in het vervolgkeuzemenu.
Volgens mij moet je hem daar ook inschakelen.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Had je vast een laadkabel te pakken in plaats van een data kabel.TweakJerommeke schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:48:
Nou ik dacht laat ik eens een ander USB kabeltje proberen en voila het ging meteen aan.
Hoe vaak ik wel niet een verkeerde kabel in mijn handen heb gehad.
[ Voor 11% gewijzigd door JohanKupers op 13-10-2018 16:57 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ja, op de automatische stand (knop helemaal naar rechts) zullen de dagrijlichten voor gaan branden. Zodra het donkerer wordt (schemer/tunnel/regen icm regensensor) gaat de normale verlichting branden en als je grootlichtassistent hebt gaat die ook zelf het groot licht aan en uitzetten indien mogelijk (geen straatverlichting en voor/tegenliggers)laquaezzi schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:30:
Ik rij sinds augustus in een Ford Fiesta ST-Line. In de optielijst staat het volgende: Halogene koplampen met dagrijverlichting. Schakelt de dagrijlichting in wanneer ik de stand op automatisch zet?
[ Voor 5% gewijzigd door JohanKupers op 14-10-2018 15:43 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Bedankt! Ik had al het vermoeden dat ze zouden branden, maar wist het niet helemaal zeker.JohanKupers schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:42:
[...]
Ja, op de automatische stand (knop helemaal naar rechts) zullen de dagrijlichten voor gaan branden. Zodra het donkerer wordt (schemer/tunnel/regen icm regensensor) gaat de normale verlichting branden en als je grootlichtassistent hebt gaat die ook zelf het groot licht aan en uitzetten indien mogelijk (geen straatverlichting en voor/tegenliggers)
Je had ook even kunnen uitstappen om het te checken.laquaezzi schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:13:
[...]
Bedankt! Ik had al het vermoeden dat ze zouden branden, maar wist het niet helemaal zeker.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dat heeft me veel frustratie gekost toen ik met Forscan bezig was, tot ik dit gedrag online las..... Toen was verificatie snel gedaan met een andere auto
Wat ook goed werkt is een etalageruit, kun je ook mooi alles overzien.Hmmbob schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:53:
Maar dat werkt bij mijn Ford Fusion automaat bijvoorbeeld niet, daar gaan DRL pas aan als hij niet meer in Park staat
Dat heeft me veel frustratie gekost toen ik met Forscan bezig was, tot ik dit gedrag online las..... Toen was verificatie snel gedaan met een andere auto
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb me suf gegoogled en flink wat auto-onderdelen sites afgestruind om te zoeken naar een plaatje wat hier op lijkt, maar niets gevonden.

Weet iemand hoe dit heet? Hierin zitten de kofferbakopener en de lichten voor de kentekenplaat geintegreerd.
Ik hoop zoiets zelf te kunnen bestellen en te vervangen.
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
Haal het tape eraf en kijken wat er voor typenummer erop staat? Zou ook ergens op het onderdeel moeten staan. Staat aan de binnenkant ergens.Double__D schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:19:
Ik weet niet of ik het zo in dit grote Ford topic kan gooien, maar dit glimmende onderdeel (nu met plakband op de auto geplakt) brak bij mij net af toen ik de kofferbak open deed.
Ik heb me suf gegoogled en flink wat auto-onderdelen sites afgestruind om te zoeken naar een plaatje wat hier op lijkt, maar niets gevonden.
[Afbeelding: Hoe heet het glimmende onderdeel?]
Weet iemand hoe dit heet? Hierin zitten de kofferbakopener en de lichten voor de kentekenplaat geintegreerd.
Ik hoop zoiets zelf te kunnen bestellen en te vervangen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Achteraf simpel, maar zo werkt het nooit.
Iemand op een Ford-forum (zijn dus meer gevallen zoals de mijne) heeft wat epoxylijm gebruikt, want nieuw kost zo'n ding 300 euro. Ga ik ook maar proberen.
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
Toch wel een handbak he?Lord Thunder schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:01:
[...]
Bekend probleem, zit ook te wachten op mijn nieuwe aanwinst ...
Public
Publieke map~[Afbeelding: Nieuwe Mustang GT]~ [Afbeelding]~ ~
Bij ons krijg je hetdekentje eroverheen als je een nieuwe auto of occassion haaltVerwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:25:
Krijg je dat showtje met een laken van de auto bij een Vignale uitvoering?
Zal maar niet zeggen hoe snel ik en medestagairs erachter kwamenTweakJerommeke schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:17:
Alleen een spelfoutje gezien als je draadloos gaat opladen. "Draadloos laden atief."![]()
Voor de rest een genot.
Overigens werkt dat draadloos laden niet altijd even vlekkeloos met de S8 en S9 hebben we gemerkt. Hebben beide ons hoesje eraf gehaald vanwege het metaalplaatje voor de autohouder. Vaak verschuift de telefoon ook net naast de elektrospoelen eronder
Gebeurt hier ook heel vaak. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je telefoon spotify in slaapstand zet oid. Dan moet je handmatig even spotify opstarten of als blijkbaar terugklikken werkt dat doen. Is niet echt een oplossing voor helaas. Maar aan de auto ligt het niet kan ik je vertellen. Anders hebben heel veel gloednieuwe auto's er last vanstervis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:35:
Over het algemeen kun je in je display het menu oproepen met wat er allemaal aanstaat aan hulpsystemen. Daar zie je een lijntje links en rechts in het wit/groen/oranje/rood. Als ie wit is herkent ie geen lijnen en kun je rustig zonder knipper over de lijn heen. Anders zou die moeten ingrijpen of bliepen. Het witte kan ook grijzig zijn, maar rij in teveel verschillende Ford's en ook Volvo's om dat echt zeker te wetenstijn014 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:17:
Vraagje over de lane keeping assistant in een Fiesta (Mark.Hij staat aan op gewone alertheid (signaal en bijsturing). Toch kan ik op de snelweg zomaar over een volle witte lijn. Ik voel eigenlijk niets van bijsturen. Zo ik ook een melding op het dashbord moeten krijgen?
Iemand hier al een Focus station besteld? Had afgelopen vrijdag een St-line automaat om af te tanken en op de HUD na was ie toch wel heel mooi compleet
* timmie271 is te lang weggeweest in dit topic... tijd om het weer een beetje bij te houden..
[ Voor 70% gewijzigd door timmie271 op 17-10-2018 11:45 ]
Gamertag: timmie271
Staat de optie ook daadwerkelijk ingeschakeld met de knop op het uiteinde van de linker hendel? Je krijg in het schermpje in het dashboard onderin het logo van het lane keeping system te zien die van grijs naar wit veranderd als je over een lijn rijdt die ook daadwerkelijk wordt herkend. Ik merk wel zelf dat de lijnen niet altijd even goed herkend worden trouwens.stijn014 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:17:
Vraagje over de lane keeping assistant in een Fiesta (Mark.Hij staat aan op gewone alertheid (signaal en bijsturing). Toch kan ik op de snelweg zomaar over een volle witte lijn. Ik voel eigenlijk niets van bijsturen. Zo ik ook een melding op het dashbord moeten krijgen?
Ik rijd nu zelf trouwens sinds begin september een Ford Fiesta ST-Line
[ Voor 4% gewijzigd door mrdemc op 17-10-2018 12:12 ]
Mijn vriendin heeft een Ford Fiesta uit 2004 , waarbij de accu vorige week defect is geraakt.
Deze heb ik vervangen, en die werkt weer prima.
Nu is het enige dat de Radio (4500 rds eon) om een keycode vraagt.
Normaal staat deze achter in het boekje, maar daar is de code niet ingevuld helaas.
Kan ik deze ergens anders traceren?
Ik hoor het graag
dank alvast!
Nog niet, wil zaterdag er wel in gaan proefrijden, straks maar even met de lokale ford dealer bellen...timmie271 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:29:
[...]
Iemand hier al een Focus station besteld? Had afgelopen vrijdag een St-line automaat om af te tanken en op de HUD na was ie toch wel heel mooi compleet
* timmie271 is te lang weggeweest in dit topic... tijd om het weer een beetje bij te houden..
Ook direct maar een offerte laten maken voor de leasemaatschappij, ik hoor eind volgende week of ik door mijn proeftijd ben en mag dan (hopelijk) direct bestellen..
Shortlist is een focus, astra of e-niro. (LPG, LPG, elektro)
Over LPG gesproken, hoe verhoud de 1.0 ecoboost 125 zich erop?
Kan je nu al vertellen dat ze lekker rijdendarkkingll schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:33:
[...]
Nog niet, wil zaterdag er wel in gaan proefrijden, straks maar even met de lokale ford dealer bellen...
Ook direct maar een offerte laten maken voor de leasemaatschappij, ik hoor eind volgende week of ik door mijn proeftijd ben en mag dan (hopelijk) direct bestellen..
Shortlist is een focus, astra of e-niro. (LPG, LPG, elektro)
Over LPG gesproken, hoe verhoud de 1.0 ecoboost 125 zich erop?
Al een idee welke versie je gaat nemen? Vind zelf die blauwe ST-line die hierboven ergens in een linkje is gespot ook nog steeds gaaf
Heb laatst voor het eerst op gas gereden in een Volvo V70 dus van de fordjes kan ik het niet zeggen
Rode ST-line met zwart dak, het ST-pack, draadloos laden(denk ik), B en O sound en that's it haast wel.. De Kale ST-line is al 5k over budget dus...timmie271 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:38:
[...]
Kan je nu al vertellen dat ze lekker rijdenVind alleen de diesel te rauw klinken.... (niet dat jij daarvoor gaat overigens
)
Al een idee welke versie je gaat nemen? Vind zelf die blauwe ST-line die hierboven ergens in een linkje is gespot ook nog steeds gaaf
Heb laatst voor het eerst op gas gereden in een Volvo V70 dus van de fordjes kan ik het niet zeggen
Jullie hebben niet toevallig nog een leuk voorraadmodelletje?
Wij hebben ze ook pas net een week of 3 binnendarkkingll schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:40:
[...]
Rode ST-line met zwart dak, het ST-pack, draadloos laden(denk ik), B en O sound en that's it haast wel.. De Kale ST-line is al 5k over budget dus...
Jullie hebben niet toevallig nog een leuk voorraadmodelletje?
Wel hebben we deze in het blauw staan met automaat
Vrees dat je voor voorraad modellen nog even een maandje moet wachten helaas...