Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 69 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Androo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:51:
Hey allemaal,

Mijn vriendin heeft een Ford Fiesta uit 2004 , waarbij de accu vorige week defect is geraakt.
Deze heb ik vervangen, en die werkt weer prima.
Nu is het enige dat de Radio (4500 rds eon) om een keycode vraagt.

Normaal staat deze achter in het boekje, maar daar is de code niet ingevuld helaas.
Kan ik deze ergens anders traceren?

Ik hoor het graag
dank alvast!
Soms willen ze de code ook in het dashboardkastje plakken en in de kofferbak onder de mat.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34
Of uitlezen met Forscan

Sometimes you need to plan for coincidence

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-01 12:54
timmie271 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

Toch wel een handbak he? :P Hier is de rode Mustang handbak ook eindelijk verkocht na 3.5 jaar 8)7 Gelukkig had ik er nog even in gereden
Het is een automaat en dat is met opzet. Mijn Ecoboost had wel een handbak, maar dat was voor ons onhandig omdat mijn vriendin om medische redenen alleen met een automaat mag rijden. Op langere tourafstanden door Europa is het erg onpraktisch dat maar één persoon kan rijden.

Je kan met een automaat in een Mustang ook altijd nog flipperen. Dus je kan nog steeds fly-by's down. ;)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Lord Thunder schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Het is een automaat en dat is met opzet. Mijn Ecoboost had wel een handbak, maar dat was voor ons onhandig omdat mijn vriendin om medische redenen alleen met een automaat mag rijden. Op langere tourafstanden door Europa is het erg onpraktisch dat maar één persoon kan rijden.

Je kan met een automaat in een Mustang ook altijd nog flipperen. Dus je kan nog steeds fly-by's down. ;)
Gelijk heb je ook hoor. Stadsverkeer en filerijden is met die handbak van de V8 ook echt geen pretje. wel een voordeel dat je niet naar de sportschool hoeft voor je linkerbeen :)
.

Gamertag: timmie271

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-01 12:01
Ik heb sinds ergens afgelopen week opeens allemaal 'puntjes' op sommige wegen staan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pg3cVshBXP04GUz2d2pKi37D/thumb.jpg

Wat betekent dit?

Moo, I say.

• Hmmbob
Zijn dat niet "breadcrumbs" op wegen waar je al eerder gereden hebt?

• stervis
Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:30:
Geen idee, dat is mijn vraag. En waarom wil ik dat zien? Kan dat uit? :P

Moo, I say.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:30:
stervis schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:57:
[...]

Geen idee, dat is mijn vraag. En waarom wil ik dat zien? Kan dat uit? :P
klopt die kan je in het sittingsmenu bij navigatie uitzetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Barbapapa852 op 18-10-2018 07:33 ]

• Lord Thunder
Yay, de papieren uit Duitsland zijn eindelijk binnen gekomen gisteren. Het importeren kan beginnen.

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-01 19:59
Mijn Ford Focus (2013 diesel) is toe aan zijn onderhoud, de eerste in mijn bezit. Zijn er mensen met een garage in de omgeving van Utrecht waar ze zeer tevreden mee zijn? Niet-dealer garage heeft enigzins de voorkeur om de kosten te drukken :-)

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Spacey1989 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:01:
Mijn Ford Focus (2013 diesel) is toe aan zijn onderhoud, de eerste in mijn bezit. Zijn er mensen met een garage in de omgeving van Utrecht waar ze zeer tevreden mee zijn? Niet-dealer garage heeft enigzins de voorkeur om de kosten te drukken :-)
Wij brengen onze auto's (mijn 2002 Focus en de 1997 Polo van mijn vriendin) naar AAIS Verkerk in Bunnik. Ontzettend eerlijke man, die duidelijk verstand heeft van wat 'ie doet en ook goed met je mee denkt. Je kunt 'm beter bellen dan mailen trouwens.

Kalm aan! En rap een beetje!

• stervis
Iemand anders ook last van de ruitenwissers op de nieuwe Fiesta? Ik vind deze niet echt strak vegen... blijft een waas over de ruit. Best spannend en gevaarlijk.

Idee dat de ruitenwisser het water uitsmeert in plaats van wegveegt.

Misschien even langs de dealer...

[ Voor 15% gewijzigd door stervis op 25-10-2018 21:31 ]

Moo, I say.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-01 16:23
stervis schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:31:
Iemand anders ook last van de ruitenwissers op de nieuwe Fiesta? Ik vind deze niet echt strak vegen... blijft een waas over de ruit. Best spannend en gevaarlijk.

Ik vind dat ze best veel water nodig hebt op je raam voor ze deftig vegen. Met miezerregen kan je ruit best al ondoorzichtig zijn van het nat en dan nog schuren.

• stervis
stijn014 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:11:
[...]

Ik vind dat ze best veel water nodig hebt op je raam voor ze deftig vegen. Met miezerregen kan je ruit best al ondoorzichtig zijn van het nat en dan nog schuren.
Gevaarlijk toch? Je ziet geen steek, ze kunnen er niet teven vegen.... Toch maar eens aankaarten.

Moo, I say.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 02:06

djidee

Mr. Slungel

Rubbers zijn wel 'schoon'? Dat euvel ook wel eens (zowel Mondeo, als V40 daarvoor), maar even met een droge theedoek oid de ruitenwissers afnemen doet wonderen. Hoeveel troep daar soms in hangt (soms olieachtig)

"Mekker, blaat"

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:47
Tot nu toe heb ik bij iedere auto (DS3 en V40) direct Bosch Aerotwin ruitenwissers gekocht. Die dingen zijn echt goed en stil!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Hmmbob
Ja, wat hij zegt! ^^^^

Aerotwins FTW :+

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geen last van met mijn Fiesta.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Ik herken het wel. Niet helemaal egaal schoon, volgende week maar even met een theedoek afnemen.

• stervis
BRO-JWE schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:47:
Ik herken het wel. Niet helemaal egaal schoon, volgende week maar even met een theedoek afnemen.
Dealer adviseerde ook om met een doek met wat ontvetter over de ruit te gaan. Showroom wax + wasstraat is 'funest' voor de wissers volgens de beste man.

Moo, I say.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:18
Vergeet niet de wisserbladen ook schoon te maken.
Met een papiertje (tissue) kom je een heel eind en sta je verbaasd hoe zwart het wordt.

• Barbapapa852

Yes hier ook. Daarom nu na iets meer dan een jaar +-11000km maar vervangen voor fatsoenlijke Bosch ruitenwissers

• stervis
Barbapapa852 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:29:
[...]

Yes hier ook. Daarom nu na iets meer dan een jaar +-11000km maar vervangen voor fatsoenlijke Bosch ruitenwissers
Ben benieuwd of ik dat ook de dealer kan wijsmaken met een leasecontract :P

Moo, I say.

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
Vraagje over sync 3 en de navigatie. Kan het geluid niet uit bij het navigeren?

• Barbapapa852
stervis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:27:
[...]

Ben benieuwd of ik dat ook de dealer kan wijsmaken met een leasecontract :P
Gewoon zelf nieuwe kopen. +-€40 is fatsoenlijk zicht/je veiligheid toch wel waard

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik heb een raar geleid wat volgens mij wegkomt bij de distributieriem. Nu kon ik de zwarte kap iets los halen en zie ik dat er aardig wat ruimte op de tandwielen zit. Klopt dit? De riem zit er denk 10k op. Is een fiesta uit 2010.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ep8rVq/IMG-20181029-194448.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Strunkie op 29-10-2018 20:00 ]

^ Post is hierboven!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gaat niet door schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 07:19:
Vraagje over sync 3 en de navigatie. Kan het geluid niet uit bij het navigeren?
Ja, er staat op het scherm een icoontje van een luidspreker, daar kun je het instellen.

Trouwens vanmorgen met de regen geen enkel probleem met de ruitenwissers, alles streeploos schoon

⛔ Trackers of betalen ⛔

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

In Florida met een Ford Explorer (Limited) 2018 model gereden, man man wat een bak zeg. Geweldig!

Mijn 2017 Focus voelt dan ineens als een boodschappenauto....

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Meld zich ook, zojuist een nieuwe Focus ST line besteld via de leasemaatschappij.
Mijn eigen auto, een Fiesta Titanium uit 2009 staat dus te koop. :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TommyGun schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:53:
In Florida met een Ford Explorer (Limited) 2018 model gereden, man man wat een bak zeg. Geweldig!

Mijn 2017 Focus voelt dan ineens als een boodschappenauto....
Dat rijdt zeker heel wat beter dan een 2018 Mustang dan :p

Heb daar vorige week mee gereden in Texas en op het vermogen na (V8 *O* ).. wat een rukbak! Mistte vrijwel instant mijn Fiesta.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Glashelder schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Dat rijdt zeker heel wat beter dan een 2018 Mustang dan :p

Heb daar vorige week mee gereden in Texas en op het vermogen na (V8 *O* ).. wat een rukbak! Mistte vrijwel instant mijn Fiesta.
Geen idee haha maar goed, het bochtenwerk is uiteraard niet geweldig maar verder _/-\o_

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Aan een Mustang markeert wel meer hoor :p

Herrie, zit niet lekker, al helemaal niet achterin. Is by far de krapste auto waar ik ooit ingezet heb met 3 mensen. Zelfs een 107 heeft meer ruimte achterin (no kiddin). Verder kuipjes achterin 8)7 Wie heeft dat verzonnen.. Verder alles plastic. Verder inderdaad wegligging van de Titanic op rolschaatswieltjes.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ah, toch jammer... van een Mustang had ik wel meer verwacht. Maar goed dat ik die niet genomen heb ;).

Ik had eigenlijk een Edge geboekt maar dus de Explorer gekregen. Naar ik begrijp is de Edge wel verfijnder en uiteraard had de Explorer ook wel eea aan plastic maar ik kan er verder niet over klagen; een zee aan ruimte, genoeg power, lekker stil, alles ging soepel en licht, alles elektrisch.

Ideaal hoor, ik zou 'm zo willen hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 30-10-2018 13:52 ]

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 21:28
Strunkie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:59:
Ik heb een raar geleid wat volgens mij wegkomt bij de distributieriem. Nu kon ik de zwarte kap iets los halen en zie ik dat er aardig wat ruimte op de tandwielen zit. Klopt dit? De riem zit er denk 10k op. Is een fiesta uit 2010.
Geen risico mee lopen, als je over zoiets twijfelt gewoon teruggaan naar degene die de riem gemonteerd heeft. Dan kan er naar gekeken worden voordat er eventueel grotere schade ontstaat. Misschien loopt de riem ergens tegenaan ofzo. Of is er gewoon niks aan de hand (maar dan is het hun verantwoordelijkheid).

De riem is altijd wel smaller dan de poulie waar hij overheen loopt, maar hoe het er bij dit type motor uit moet zien weet ik niet. Door het kleurverschil op de poulie lijkt de riem wel anders te liggen dan de vorige riem, maar vanaf een foto kan je daar veder ook weinig over zeggen denk ik.

• stervis
Ik ben weer op een 'dingetje' gestuit wat betreft de software....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dnvJe1ejVramG45X0HbObjp8/thumb.jpg

Ook al zet ik hem voor de deur en laat ik 'm verbinden maken met mijn Wi-Fi thuis. Maar ik zie verder geen systeemupdates of progressie van systeemupdates die aan het installeren zijn... Ford update zegt op basis van VIN dat alles ook up to date is.

Any clue?

[ Voor 60% gewijzigd door stervis op 30-10-2018 17:23 ]

Moo, I say.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Als alles up to date is, lijkt het mij logisch dat die niets vind. Na de Sync 3 update en de navigatie update van afgelopen maand vindt de mijne ook geen updates, alleen de laatst gecontroleerd datum veranderd.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• stervis
JohanKupers schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:52:
Als alles up to date is, lijkt het mij logisch dat die niets vind. Na de Sync 3 update en de navigatie update van afgelopen maand vindt de mijne ook geen updates, alleen de laatst gecontroleerd datum veranderd.
Dat snap ik. Maar ik blijf opeens vanuit het niets deze vervelende melding houden bij het starten van de auto.

Moo, I say.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

stervis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

Dat snap ik. Maar ik blijf opeens vanuit het niets deze vervelende melding houden bij het starten van de auto.
Dan zou ik even langs de dealer gaan, misschien dat zij de unit uit kunnen lezen en/of resetten.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• timmie271
Glashelder schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:27:
Aan een Mustang markeert wel meer hoor :p

Herrie, zit niet lekker, al helemaal niet achterin. Is by far de krapste auto waar ik ooit ingezet heb met 3 mensen. Zelfs een 107 heeft meer ruimte achterin (no kiddin). Verder kuipjes achterin 8)7 Wie heeft dat verzonnen.. Verder alles plastic. Verder inderdaad wegligging van de Titanic op rolschaatswieltjes.
Wie gaat er dan ook achterin zitten bij zo'n ding :+

Verder rijd ie opzich wel prima, maar het moet wel droog wegdek zijn wil je je er echt veilig in voelen qua weggedrag en reactie..
stervis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

Heeft ie een nieuwe auto is het nog niet goed :+

Ruitenwissers zou inderdaad wat anderen zeggen heel goed door de showroom wax kunnen komen. Hier met alle fordjes en volvo's nergens last van tenzij de ramen gewoon smerig zijn :P

Die melding is niet normaal dat je die iedere keer krijgt. Die krijg ik zelfs nooit in de fordjes 8)7 behalve dan als ze net van de trailer zijn :+

• Lord Thunder
Een standaard Mustang in de VS heeft een zeer zweverige ophanging. In Europa wordt ie standaard met de veel stijvere performance ophanging geleverd. Mustangs hebben een achterbank voor kids en de verzekering. Het is meer een jassen en tassen plank. Dat is altijd al zo geweest.

Mijn vriendin heeft ook een Fiësta, maar dat is echt een skelter in vergelijking. Niks mis mee, maar daar ga ik toch beduidend minder hard mee door de bocht dan met mijn Mustang.

[ Voor 24% gewijzigd door Lord Thunder op 31-10-2018 16:45 ]

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12-2025

TweakJerommeke

Stay a while and listen

8)7 Vandaag kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning te laag was maar ik keek even op dat tabeltje aan de binnenkant van de portier maar ik snap deze niet helemaal. Bij vorige automerken stond er gewoon 2.1 bar voor en 2.3 bar achter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hj75x0O.jpg

Kan iemand dit uitleggen?

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een vraag over Sync 3 in mijn Focus ST Line. Zodra er een file ontstaat op mijn route zie ik op de kaart wel een geel icoontje wat een file aanduidt, maar er wordt geen geluid afgespeeld. Best onhandig, in mijn vorige Focus met oude Sync versie uit 2013 was dit namelijk wel het geval.

Komt dit iemand bekend voor?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 17:37

Pixeltje

Woo-woohoo!

TweakJerommeke schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:24:
8)7 Vandaag kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning te laag was maar ik keek even op dat tabeltje aan de binnenkant van de portier maar ik snap deze niet helemaal. Bij vorige automerken stond er gewoon 2.1 bar voor en 2.3 bar achter.

[Afbeelding]

Kan iemand dit uitleggen?
Gewoon, voor en achter 230 bar in de banden volgens het plaatje 8)7

Maar inderdaad, deze is wel vreemd. Ik denk dat de sticker niet helemaal lekker uit de printer is gerold?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 07:38
Vanmiddag even met de Mondeo naar de dealer of service-centrum, heb nu al een paar dagen last van een raar geluid/gevoel in de auto wanneer ik met 3 km/h en het stuur helemaal naar 1 kant vooruit rijd. Het lijkt een beetje op het gevoel wat je krijgt als je een auto de ABS in trapt. Hij schokt en lijkt voor wel wat zijwaarts te schuiven, heel apart.

Minder scherp sturen en er is geen probleem, maar soms (hier elke dag) moet je een haaks hoekje om en dat is vrij vreemd moet ik zeggen.

• Hmmbob
Dat is toch gewoon fysica? Daar kan de Ford dealer weinig aan doen....

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sowieso moet je nooit volledige stuuruitslag benutten.

• OmeJoyo
  • Laatst online: 20-01 12:32

OmeJoyo

This is me

sorted.bits schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:30:
Vanmiddag even met de Mondeo naar de dealer of service-centrum, heb nu al een paar dagen last van een raar geluid/gevoel in de auto wanneer ik met 3 km/h en het stuur helemaal naar 1 kant vooruit rijd. Het lijkt een beetje op het gevoel wat je krijgt als je een auto de ABS in trapt. Hij schokt en lijkt voor wel wat zijwaarts te schuiven, heel apart.

Minder scherp sturen en er is geen probleem, maar soms (hier elke dag) moet je een haaks hoekje om en dat is vrij vreemd moet ik zeggen.
Mondeo MK5? Aftermarket 17" of groter? Is in dat geval de door Ford voorgeschreven aanpassing aan de wielkast gedaan?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• sorted.bits
OmeJoyo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:30:
[...]

Mondeo MK5? Aftermarket 17" of groter? Is in dat geval de door Ford voorgeschreven aanpassing aan de wielkast gedaan?
Mondeo MK5 (2018) met de standaard ST-line 18" velgen. Alles standaard, dus.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik heb exact dezelfde klacht met mijn Focus Wagon (2016).

Begin oktober een brief gehad van Ford waarbij een softwareupdate nodig was voor iets met een slippende koppeling. Ik hoopte dat het probleem hiermee zou zijn opgelost. Dat is helaas nog niet het geval.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wij hebben hetzelfde met onze 2017 S-Max. Ben benieuwd wat jouw dealer zegt!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zou het met de tractiecontrole te maken kunnen hebben i.c.m. de stuuruitslag. Ik zal eens proberen om deze uit te zetten en te kijken of het er dan nog is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Kan ook een defecte homokineet zijn (de kobels die je aandrijfas de vrijheid geven om te bewegen en toch kracht kunnen overbrengen). Vaak merk je dit op lage snelheid bij volledig insturen het eerst. Heb je hier ook last van als je op hogere snelheid stuurt?

Vaak hoor je dan een tikkend/knoepend geluid en voel je het soms in je stuur.

Mijn Specs

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ook even een vraag droppen hier; gister winterbanden opgehaald en nu schiet de focus constant in de stress als je met een beetje gang een bocht in gaat. Tractiecontrolelampje in het dashboard knippert nu ineens heel vlug. Op de zomerbanden geen probleem me gehad én met de winterbanden van vorig seizoen ook niet.. Zou dit bandenspanning kunnen zijn?

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-01 16:05
OmeJoyo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:30:
[...]

Ik heb dat (denk ik) ook met mijn Fiesta ST, is het meer aanwezig bij kouder weer? Ik heb namelijk het idee dat het vanuit de banden komt, stugheid omdat de wagen over de banden rolt. Bij warm weer is het niet / minder. Nooit echt aan gestoord eigenlijk. Had het op mijn Swift ook. Fiesta en Swift op 17" met vrij stugge banden.

Zit nu bij de Ford dealer (Gouda, van Bunningen) dit te typen...nieuwe bandjes monteren en ze wisselen ze meteen kosteloos om. Dus de nieuwe achter en de licht gebruikte van achter naar voren. :)

@OmeJoyo Ja, dat zou goed kunnen. Rij ook met vrij harde banden (2,5 bar) dus dat kan het wel verklaren. Banden hadden trouwens 0,9mm profiel hoorde ik net... :X

[ Voor 9% gewijzigd door Marcusso op 06-11-2018 17:01 ]

No Shame, only Fame!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nu ik dit lees en wat andere omschrijven, staan de banden niet gewoon veel te hard? Ik had iets vergelijkbaars ieder keer als mijn fiesta terug kwam van de dealer en steevast stonden ze dan veel te hard opgepompt. Het voelt dan alsof de auto "glijdt" bij maximaal sturen.

• sorted.bits
Nou, bij de dealer geweest. Bij het wegrijden vanaf mijn werk was het geluid nadrukkelijk aanwezig. Daar aangekomen, waren natuurlijk de banden warm en kon ik het niet reproduceren.

Ze hebben de bandenspanning getest, die was prima. Hun gok: koude banden. In de gaten houden, mocht het erger worden, terug komen.

Volgende week worden de mijn winterbanden er op gezet, ben benieuwd of dat iets uitmaakt....

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-01 16:05
sorted.bits schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:42:
Nou, bij de dealer geweest. Bij het wegrijden vanaf mijn werk was het geluid nadrukkelijk aanwezig. Daar aangekomen, waren natuurlijk de banden warm en kon ik het niet reproduceren.

Ze hebben de bandenspanning getest, die was prima. Hun gok: koude banden. In de gaten houden, mocht het erger worden, terug komen.

Volgende week worden de mijn winterbanden er op gezet, ben benieuwd of dat iets uitmaakt....
Denk dat het met de winterbanden minder zal zijn, toch wat soepeler rubber. Denk dat je er niet veel aan kunt doen, is gewoon het nadeel van sportieve zomerbanden met maximale wiel uitslag. BMW M4 waar ik afgelopen zomer weekje mee aan het sturen was had het ook...

Michelin rubber btw?

No Shame, only Fame!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

sorted.bits schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:42:

Check ook zelf je bandenspanning bij koude band! Let ook even op of het bijvoorbeeld erger is op klinkers dan op asfalt of whatever.

• sorted.bits
OmeJoyo schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:22:
[...]

Check ook zelf je bandenspanning bij koude band! Let ook even op of het bijvoorbeeld erger is op klinkers dan op asfalt of whatever.
Bandenspanning bij de koude band is niet veel anders. Auto doet dit ook zelf, dus ik neem aan dat hij zelf wel iets meldt?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

sorted.bits schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:42:
[...]

Bandenspanning bij de koude band is niet veel anders. Auto doet dit ook zelf, dus ik neem aan dat hij zelf wel iets meldt?
Nee dit is zeker niet hoe het werkt. Afhankelijk van het model en bouwjaar gebruikt ford 2 systemen. Systeem 1 gebruikt de ABS sensoren en meet simpelweg hoe snel een wiel rolt. Bij een grove afwijking zal er wel iets mis zijn. Systeem 2 meet absolute bandenspanning, maar...

Beide systemen moet je "resetten/inleren" en dit doe je dus op de huidige situatie. Voorbeeld (waardes zijn gewoon een uitgangswaarde, niet specifiek voor een auto):

Je zet de banden op een spanning van 2.4 bar rondom. Je wilt uiteraard niet dat het systeem gaat klagen bij 2.3 of 2.2 bar, dus zal er niet eerder een melding komen dan bijvoorbeeld 2.1 of lager. Bij mijn B-max kreeg ik pas op 1.7 een melding!!! Dit was het systeem met de ABS sensors.

Echter pomp je de banden rondom tot 2.8 bar en je leert het systeem in, dan heb je de auto verteld dat 2.8 de juiste spanning is en gaat ie hier gewoon vanuit.

Nu heb ik in mijn Mondeo sensoren waarvan ik ook echt de werkelijk gemeten waarde kan zien, ik kan je vertellen dat bij een koude band op 2.4 de druk dagelijks tot 2.6 oploopt en bij zwaar gebruik (vakantie, hoge snelheid) 2.7 en zelfs 2.8 voorkomt. Dat is een toename van 17% !

Als je nu je dus bij koud weer je zomerband die eigenlijk op 2.4 moet, lekker op 2.7 hebt gezet en er volgt een lekkere warme dag en je start dan al op 2.9. Nou zeker over de klinkertjes heen gaan ze dan lekker stuiteren :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:35

JB

Cédric roelt!

OmeJoyo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:40:
Nu ik dit lees en wat andere omschrijven, staan de banden niet gewoon veel te hard? Ik had iets vergelijkbaars ieder keer als mijn fiesta terug kwam van de dealer en steevast stonden ze dan veel te hard opgepompt. Het voelt dan alsof de auto "glijdt" bij maximaal sturen.
Jep dit herken ik ook van de Leon ST (18" verlaagd). Zeker als je vol gas over een putdeksel rijd in een bocht. Alsof je wielen niet helemaal vast zitten. Bij de Mondeo MK5 niet zo extreem gemerkt (rij daar dagelijks). Ook 18 inch origineel Ford en verlaagd onderstel.

Laatst met Forscan de bandenspanning weergave enabled omdat ik paar keer melding kreeg van controleer. Dit stond standaard niet aan 8)7

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/11/07/spanning.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 07-11-2018 09:04 ]

Mijn boefje is liev!

• stervis
sh4dow schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:19:
Ik heb een vraag over Sync 3 in mijn Focus ST Line. Zodra er een file ontstaat op mijn route zie ik op de kaart wel een geel icoontje wat een file aanduidt, maar er wordt geen geluid afgespeeld. Best onhandig, in mijn vorige Focus met oude Sync versie uit 2013 was dit namelijk wel het geval.

Komt dit iemand bekend voor?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik hoor ook vaak 'Let op'.... maar zie dan niets op de kaart. Dus ik vraag mij altijd af waarvoor ik dan moet opletten.... :?

Moo, I say.

• SteveWoz
  • Niet online
Let op is gewoon een instelling en waarschuwt voor flitsers, trajectcontroles of gevaarlijke situaties.

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:06
Iemand die weet of forscan al werkt in de nieuwe focus en of daar de gasrespons mee aangepast kan worden?

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• Lord Thunder
Upgrade unlocked
Upgrade unlocked :)

Edit: Na wasbeurt.
GT front
GT Back

[ Voor 48% gewijzigd door Lord Thunder op 11-11-2018 20:58 ]

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:34
Hier zojuist ook de nieuwe leasebak besteld :D . Vooral lekker in de opties aan de binnenkant.

Ford Focus Titanium Business hatchback
  • 1.0 Automaat
  • Technology pack
  • Style pack Titanium
Verwachtte levering: Week 13 :/

• Lord Thunder
Eparox schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:59:
Hier zojuist ook de nieuwe leasebak besteld :D . Vooral lekker in de opties aan de binnenkant.

Ford Focus Titanium Business hatchback
  • 1.0 Automaat
  • Technology pack
  • Style pack Titanium
Verwachtte levering: Week 13 :/
Week 13? Oef, dat is wel lang wachten, dat is wat, 20 weken? Auto's die uit de VS moeten komen snap ik een beetje, maar deze worden gewoon toch in Europa gemaakt?

• Eparox
Lord Thunder schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:47:
[...]

Week 13? Oef, dat is wel lang wachten, dat is wat, 20 weken? Auto's die uit de VS moeten komen snap ik een beetje, maar deze worden gewoon toch in Europa gemaakt?
Yup, ik vond het ook vrij lang. Ik was uitgegaan van zon 3 maanden (die kreeg ik eerder van dealers te horen). Maarja, we zien wel of 't eerder of later wordt. Je doet er vrij weinig aan.

• Lord Thunder
Eparox schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:13:
[...]

Yup, ik vond het ook vrij lang. Ik was uitgegaan van zon 3 maanden (die kreeg ik eerder van dealers te horen). Maarja, we zien wel of 't eerder of later wordt. Je doet er vrij weinig aan.
Nee inderdaad. Ik heb ooit bijna 7 maanden moeten wachten, maar daar was een reden voor: De enige productielijn was nog niet opgestart en hij moest daarna nog vanuit de VS hierheen verscheept worden. Ja, dan duurt het even.
Mijn lease auto's die ik ooit heb gehad (ook Ford) waren er overigens meestal wel binnen 3 maanden.

• Eparox
Lord Thunder schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:37:
[...]

Nee inderdaad. Ik heb ooit bijna 7 maanden moeten wachten, maar daar was een reden voor: De enige productielijn was nog niet opgestart en hij moest daarna nog vanuit de VS hierheen verscheept worden. Ja, dan duurt het even.
Mijn lease auto's die ik ooit heb gehad (ook Ford) waren er overigens meestal wel binnen 3 maanden.
We gaan het zien :>.

Jij kunt in ieder geval los met je dikke nieuw bak!

• TheUninvited
  • Laatst online: 19-01 19:59
Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe Ford Focus in Titanium uitvoering. Nu heb ik een vraag daarover dus hoop dat iemand anders dit herkent. Als ik de auto opnieuw start wordt de cruise control en de rijmodus niet onthouden, dus iedere keer als ik in de auto stap moet ik de modus kiezen en de cruise control aanzetten. Kan dat misschien anders?

• Lord Thunder
TheUninvited schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:38:
Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe Ford Focus in Titanium uitvoering. Nu heb ik een vraag daarover dus hoop dat iemand anders dit herkent. Als ik de auto opnieuw start wordt de cruise control en de rijmodus niet onthouden, dus iedere keer als ik in de auto stap moet ik de modus kiezen en de cruise control aanzetten. Kan dat misschien anders?
Ik denk dat het antwoord 'nee' is vanwege veiligheidsoverwegingen. In mijn auto onthoudt hij ook niet dat ik hem in sport+ modus heb gezet of zo. Dit is gedaan omdat als iemand (ook jij) nietsvermoedend in je auto stapt, hij een auto heeft die anders reageert dan standaard wat tot ongelukken kan leiden. (En waarschijnlijk is dit ook ooit gebeurd)

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Thunder op 13-11-2018 09:56 . Reden: Bloody autocorrect ]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:18
Ook vanwege milieu-eisen, de uitstoot test wordt gedaan met de modus waarin de auto standaard staat bij de koude start.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

TommyGun schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:04:
[...]

Dikke bak!

Alleen die fietsen overal, brrrr :X
Ik dacht meteen hetzelfde, de meeste krassen en plekken op mijn auto zijn ook van fietsen e.d.

Hier in de buurt is het ook lastig om een plek te vinden ver van alle onheil vandaan. Er zijn 2 losse parallelle parkeervakken. Die probeer ik meestal te bemachtigen, maar dat lukt niet altijd. Hier tegenover een bassischool, Kinderopvang en BSO. Kerk in de straat en nu tijdelijk aan het einde van de straat een middelbare school. Bezoekers van de school vinden het bijvoorbeeld normaal om tegen andermans auto aan te leunen 8)7 dan staan ze rustig met hun handtas een kwartier tegen een auto aan te schuren.

De rest van de invulling qua fietsen is wel duidelijk denk ik.

@Lord Thunder Verder kan ik alleen maar zeggen :9~ :9~ :9~

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:35

JB

Cédric roelt!

Dat is ook iets waar ik in begin "last van had". Komende van 3x VAG was dit even wennen want daar kun je de CC wel geactiveerd laten. Hetzelfde met volume radio, die kon ik op "start-volume" instellen zodat je 's morgens niet de tering schrikt omdat je de avond er voor met een dikke plaat op volumestandje 10 thuis bent gekomen. Dat zijn 2 dingetjes die ik nog wel mis, maar is ook weer gewenning uiteindelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 14-11-2018 09:27 ]

Mijn boefje is liev!

• Lord Thunder
TommyGun schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:04:
[...]

Dikke bak!

Alleen die fietsen overal, brrrr :X
Ja, het is niet anders. Maar het gaat voornamelijk om fietsen die mensen niet vaak gebruiken. En als ze gebruikt worden worden ze niet tussen de wagens door gereden. Ze worden meestal pas gepakt als de auto die er voor staat weg is. Die fiets die bijvoorbeeld achter mij auto staat is een fiets die we over hebben en dus nooit gebruiken. De veel gebruikte fietsen staan elders. Daarnaast weet ik precies waar iedereen woont en worden de vakken links en rechts op dit moment niet gebruikt voor auto's. Alle ruimte dus. Ik heb mijn vorige Mustang er ook 3 jaar geparkeerd en nog nooit een krasje gehad.

• TheUninvited
  • Laatst online: 19-01 19:59
JB schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:26:
[...]

Dat is ook iets waar ik in begin "last van had". Komende van 3x VAG was dit even wennen want daar kun je de CC wel geactiveerd laten. Hetzelfde met volume radio, die kon ik op "start-volume" instellen zodat je 's morgens niet de tering schrikt omdat je de avond er voor met een dikke plaat op volumestandje 10 thuis bent gekomen. Dat zijn 2 dingetjes die ik nog wel mis, maar is ook weer gewenning uiteindelijk.
Ja ik heb hiervoor een Polo gereden dus vandaar dat ik het verwarrend vond... maar dan is het maar zo. Vind de cruise control niet zo'n punt maar zou graag in de eco-stand willen blijven rijden, maar vergeet dat telkens bij wegrijden :+ Verder bevalt de auto uitstekend!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Lord Thunder schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:35:
[...]

Ja, het is niet anders. Maar het gaat voornamelijk om fietsen die mensen niet vaak gebruiken. En als ze gebruikt worden worden ze niet tussen de wagens door gereden. Ze worden meestal pas gepakt als de auto die er voor staat weg is. Die fiets die bijvoorbeeld achter mij auto staat is een fiets die we over hebben en dus nooit gebruiken. De veel gebruikte fietsen staan elders. Daarnaast weet ik precies waar iedereen woont en worden de vakken links en rechts op dit moment niet gebruikt voor auto's. Alle ruimte dus. Ik heb mijn vorige Mustang er ook 3 jaar geparkeerd en nog nooit een krasje gehad.
Ik beschik ook over zo'n parkeerruimte en ondanks dat het bij ons ietwat krapper is, is het nog altijd vele malen beter dan aan de straat of wat dan ook. Inderdaad omdat je de mensen 'kent' gaan ze zuiniger om met elkaars spullen lijkt het wel.

Bij mijn vriendin (flat) heb je zo'n mega parkeerplaats die altijd overvol staat, daar ga ik spontaan van huilen.

• Lord Thunder
OmeJoyo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:21:
[...]

Ik dacht meteen hetzelfde, de meeste krassen en plekken op mijn auto zijn ook van fietsen e.d.

Hier in de buurt is het ook lastig om een plek te vinden ver van alle onheil vandaan. Er zijn 2 losse parallelle parkeervakken. Die probeer ik meestal te bemachtigen, maar dat lukt niet altijd. Hier tegenover een bassischool, Kinderopvang en BSO. Kerk in de straat en nu tijdelijk aan het einde van de straat een middelbare school. Bezoekers van de school vinden het bijvoorbeeld normaal om tegen andermans auto aan te leunen 8)7 dan staan ze rustig met hun handtas een kwartier tegen een auto aan te schuren.

De rest van de invulling qua fietsen is wel duidelijk denk ik.

@Lord Thunder Verder kan ik alleen maar zeggen :9~ :9~ :9~
Mijn auto staat zowel thuis als op het werk in een garage. De enige keren dat ie buiten geparkeerd staat is met name ergens in the middle of nowhere voor het huis van (schoon)ouders of op een car meet. In dat laatste geval sta je er zo ongeveer de hele tijd naast.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Komt iemand dit bekend voor?

Ford Fiesta (wel een ST2 maar dat maakt niet veel uit), bouwjaar 2013 met ingebouwd SYNC-radio/navi/USB-slot. Als de auto koud is, bijvoorbeeld vanochtend toen de temperatuur ongeveer 3 graden Celsius was, lijkt ook de electronica van het SYNC-systeem "bevroren" te zijn.

USB-reader doet het niet dus geen MP3-muziek maar ook de BT-module wil niet pairen met de smartphone; afhankelijk van de hoogte/snelheid van de verwarming, kan het zomaar 5 tot 10 minuten duren totdat ineens de MP3 begint te spelen. En BT pairt dan niet meer automatisch met de smartphone; je moet dat handmatig initieren vanaf de telefoon.

Is dit een bekend probleem?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat weet ik niet, maar mijn focus met sync 3 heeft het ook lastig als het koud is. Systeem functioneert wel maar is heel traag. Na een paar minuten is dat over. Lijkt wel een factor te zijn dus, temperatuur?

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 02:06

djidee

Mr. Slungel

Zeker weten.. Best lang wachten voordat Android Auto / Waze up en running zijn in de Mondeo (ook Sync 3). Wordt langzaam aan weer wat langer wachten.. Maar goed, dorp uit is toch maar 1 route...

[ Voor 30% gewijzigd door djidee op 17-11-2018 21:54 ]

"Mekker, blaat"

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-01 16:10
Ik heb het oudere Bluetooth voice control systeem, voor sync is dat nog. Die heeft dit niet, werkt gewoon normaal.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• timmie271
Ziet er goed uit :*) :*)

Afgelopen vrijdag ook weer in een mustang gereden de ik moest ophalen uit Zeist voor de sint intocht in Harderwijk. Kon mooi binnendoor vanwege de drukte op de snelweg waar ik geen zin in had :+ Moet wel eerlijk toegeven dat het niet echt het weer meer is om met het dak open te rijden :)

Muziek aan en rustig vooruit kijken en proberen niet teveel op te vallen wat niet helemaal lukte (gelukkig viel het geluid mee, maar de kleur niet) :+
Baal wel dat ik geen foto meer heb gemaakt nadat ik hem voor de showroom had geparkeerd. Stond er mooi alleen en opvallend voor de drukke rotonde :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rVzYgeKl.jpg
links een 4 pittertje en rechts een 8 pitter die 3.5 jaar te koop heeft gestaan :+
Er word helemaal niks onthouden daarin. Soms ben ik daar best blij mee gezien het feit dat ik teveel verschillende fordjes/volvo's rij. Renault bijvoorbeeld kun je door middel van een fysiek knopje het laatst gebruikte onthouden, maar daardoor denk ik dat de cc aanstaat terwijl het de limiter is 8)7 8)7
TheUninvited schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:36:
[...]

Ja ik heb hiervoor een Polo gereden dus vandaar dat ik het verwarrend vond... maar dan is het maar zo. Vind de cruise control niet zo'n punt maar zou graag in de eco-stand willen blijven rijden, maar vergeet dat telkens bij wegrijden :+ Verder bevalt de auto uitstekend!
Die eco-stand is het allereerste wat uitgaat in iedere auto bij mij. Rijd voor geen ene meter :)
MAX3400 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:23:
Komt iemand dit bekend voor?

Ford Fiesta (wel een ST2 maar dat maakt niet veel uit), bouwjaar 2013 met ingebouwd SYNC-radio/navi/USB-slot. Als de auto koud is, bijvoorbeeld vanochtend toen de temperatuur ongeveer 3 graden Celsius was, lijkt ook de electronica van het SYNC-systeem "bevroren" te zijn.

USB-reader doet het niet dus geen MP3-muziek maar ook de BT-module wil niet pairen met de smartphone; afhankelijk van de hoogte/snelheid van de verwarming, kan het zomaar 5 tot 10 minuten duren totdat ineens de MP3 begint te spelen. En BT pairt dan niet meer automatisch met de smartphone; je moet dat handmatig initieren vanaf de telefoon.

Is dit een bekend probleem?
Navigatie van discs heeft last van leesproblemen met warme zomers :+
Al hebben nieuwere Fords ook last van wat je zegt. Als ik weg rij in een Ka+ met dit weer kost het iets van 4-6 minuten voor de telefoon een melding geeft dat ie verbonden is..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NdrDFwfl.jpg
Eigenlijk wil de auto gewoon zeggen dat je een nieuwe moet halen :9 Of heb je de A35 nog op het oog?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SniperGuy schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:05:
Dealers gebruiken ook Ford software ipv Forscan, met een kabeltje van 20 euro kan je met Forscan bijna net zoveel als de dealer (TPMS uit ivm wintervelgen, global open/close, 30kmh autolock en stop-start uit :*) )
Ik dacht dat je TPMS juist niet kon bedienen met Forscan? TommyGun in "Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Betreft het volgende setje dat ik aangeschaft heb; https://www.ebay.nl/itm/2...ewItem=&item=223237188637

Maar de verhalen/meningen over het inlezen lopen behoorlijk uiteen; sommige zeggen dat het vanzelf gaat (tijdens het rijden) en andere zeggen weer dat de dealer ze eerst moet activeren... Ook zijn er instructies over het zelf inleren. Maar ik ga het wel zien, eerst maar eens de sensoren (laten) monteren.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 15:53
TommyGun schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:18:
[...]

Ik dacht dat je TPMS juist niet kon bedienen met Forscan? TommyGun in "Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Betreft het volgende setje dat ik aangeschaft heb; https://www.ebay.nl/itm/2...ewItem=&item=223237188637

Maar de verhalen/meningen over het inlezen lopen behoorlijk uiteen; sommige zeggen dat het vanzelf gaat (tijdens het rijden) en andere zeggen weer dat de dealer ze eerst moet activeren... Ook zijn er instructies over het zelf inleren. Maar ik ga het wel zien, eerst maar eens de sensoren (laten) monteren.
Echt de TPMS sensors programmeren zal in Forscan op binair/hex nivo moeten ben ik bang (wat ik op internet voorbij zag komen, persoonlijk geen ervaring mee)
Van: wel TPMS ==> niet TPMS is kwestie van optie "no tpms" (oid) in het dropdown menu selecteren en saven.
Wellicht dat de Fords die wij hier in de EU hebben zoals in de US: YouTube: HOW TO RESET RETRAIN YOUR TPMS SYSTEM ON ANY FORD WITH PUSH BUTTON S...

• SniperGuy
Nog een linkje voor FORD usa die wellicht ook voor onze fords werkt: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=4345

• Lord Thunder
timmie271 schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:37:
[...]

Ziet er goed uit :*) :*)

Afgelopen vrijdag ook weer in een mustang gereden de ik moest ophalen uit Zeist voor de sint intocht in Harderwijk. Kon mooi binnendoor vanwege de drukte op de snelweg waar ik geen zin in had :+ Moet wel eerlijk toegeven dat het niet echt het weer meer is om met het dak open te rijden :)

Muziek aan en rustig vooruit kijken en proberen niet teveel op te vallen wat niet helemaal lukte (gelukkig viel het geluid mee, maar de kleur niet) :+
Baal wel dat ik geen foto meer heb gemaakt nadat ik hem voor de showroom had geparkeerd. Stond er mooi alleen en opvallend voor de drukke rotonde :)

[Afbeelding]
links een 4 pittertje en rechts een 8 pitter die 3.5 jaar te koop heeft gestaan :+
Die GT heeft er 3.5 jaar te koop gestaan en was daarna waarschijnlijk nog steeds (te) duur. Ik heb die van mij uit Duitsland laten komen. Ik heb daar in totaal minder voor betaald dan waar die cabrio waarin jij hebt gereden voor te koop staat/stond. 8)

• timmie271
Lord Thunder schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:48:
[...]

Die GT heeft er 3.5 jaar te koop gestaan en was daarna waarschijnlijk nog steeds (te) duur. Ik heb die van mij uit Duitsland laten komen. Ik heb daar in totaal minder voor betaald dan waar die cabrio waarin jij hebt gereden voor te koop staat/stond. 8)
Geloof dat de V8 voor 75-80k te koop heeft gestaan. Is van 2015 en in 2016 geïmporteerd als ik het goed heb. Maar ja dan is de BPM nog steeds belachelijk hoog 8)7 8)7

Wat dat betreft heb je groot gelijk met het importeren uit Duitsland als ie al ietsje ouder is. Maar je kan die gele toch altijd nog voor erbij nemen? Hij heeft in ieder geval sync 3 :9
Je hebt het vast ergens een keer gezegd geloof ik als reactie op mij, maar wat was het bouwjaar ook alweer? 2015-2016?

Net zoals dat deze grijze Volvo V60 Polestar en deze blauwe Volvo V60 Polestar al ruim 8 maanden te koop staan. Niemand die ze wil hebben vanwege de hoge aanschafprijs ten opzichte van de nieuwere zuinigere 4 cilinder. Het enige voordeel is dat je een heerlijke roffel en 6 cilinder hebt....

• Lord Thunder
timmie271 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:11:
Je hebt het vast ergens een keer gezegd geloof ik als reactie op mij, maar wat was het bouwjaar ook alweer? 2015-2016?
2015. Hij is precies even oud als mijn Ecoboost is/was, maar met 26k minder kilometers. :P

• SniperGuy
SniperGuy schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:19:
[...]

Echt de TPMS sensors programmeren zal in Forscan op binair/hex nivo moeten ben ik bang (wat ik op internet voorbij zag komen, persoonlijk geen ervaring mee)
Van: wel TPMS ==> niet TPMS is kwestie van optie "no tpms" (oid) in het dropdown menu selecteren en saven.
Wellicht dat de Fords die wij hier in de EU hebben zoals in de US: YouTube: HOW TO RESET RETRAIN YOUR TPMS SYSTEM ON ANY FORD WITH PUSH BUTTON S...
Gisteren ivm winterwielen zonder sensoren tpms uitgezet op de Fiesta (value 01):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L7CAMBsYKU5KM6FTMFaeYAlv/full.png

Volgens ETIS (wat toen nog open was :( ) zou ik value 05 verwachten (met TPMS aan), maar dat is dus 06 (met 05 kreeg ik allerlei ABS foutmeldingen). Bij nadere zoektocht blijken de banden inderdaad geen sensors te bevatten.
Weet iemand hier het fijne van?

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-01 16:23
Mijn sync 3 blijft maar vragen om te verbinden met WiFi netwerken. Kan ik dit ergens uitzetten? Het thuisnetwerk kent hij al en is ook het enige waarmee ik wil dat hij verbinding maakt.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 21:31

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ben zelf op zoek naar een lichte station en kom terecht bij een Ford focus wagon.

Nu ben ik wel benieuwd wat de kwaaltjes zijn van deze serie, ik kijk tot ongeveer bouwjaar 2006.

Nu weet ik dat versie 1 voor bouwjaar 2001 zijn, dus kijk tussen 2001 en 2006 met max. 165.000 km

Rij niet extreem veel, max. 15.000 per jaar.

Waar moet ik op letten bij de fase 2?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Bleh!
  • Laatst online: 20:25

Bleh!

:)

Christiano007 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:54:
Ik ben zelf op zoek naar een lichte station en kom terecht bij een Ford focus wagon.

Nu ben ik wel benieuwd wat de kwaaltjes zijn van deze serie, ik kijk tot ongeveer bouwjaar 2006.

Nu weet ik dat versie 1 voor bouwjaar 2001 zijn, dus kijk tussen 2001 en 2006 met max. 165.000 km

Focus is een verstandige keuze! Versie 1 is wel verder dan 2001 en was een tijd parallel verkrijgbaar. In deze forum post vind je ontzettend veel informatie over de verschillende versies https://www.focusclub.nl/...sing-indien-bekend.89702/

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Roest is heeeeeel belangrijk om goed te controleren. Dat is iets wat ze vaak doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Christiano007 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:54:

Hier kan ik redelijk uit ervaring tappen: Ik heb een Focus Futura station uit 2004. Ik denk dat het de I is, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Op kenteken zijn verschillende onderdelensites het er niet over eens welke het nou is. Het resultaat is dat ik nooit online een passende achterruitenwisser heb kunnen vinden.
Specs: 3 jaar geleden gekocht voor 2800 bij een garage, dealer onderhouden, en ik ben tweede eigenaar. Ondertussen van 176k naar 211k gereden, en 1100 euro aan onderhoud uitgegeven. Dit zijn 2 kleine beurtjes, 1 grote beurt, een accu, interieurfilter, 2 setjes ruitenwissers (voor), airco reiniging, wat lampjes, een fuseekogel, een achterwiellager en recent een nieuw koelvloeistofreservoir geweest.
Met 3 cent per kilometer valt dit mee. Accu, ruitenwissers, lampjes en dat koelvloeistofreservoir (hier zat een piepklein gaatje bij de ophanging, waardoor ik op 5000 km een halve liter kon bijvullen) heb ik zelf gedaan. Beurtjes, fuseekogel en wiellager (en 3 keer apk) bij een lokale garage.

Eigenaardigheden:
-Roest (volgens verwachting natuurlijk)! De onderkant van de deuren begint van binnenuit, aan de achterkant een balk van onderen, en onder het reservewiel. Ik vond er na de laatste beurt onaangekondigd wat tectiel op, dat maakt me nog meer tevreden met de garage dan ik al was.
-Afstandsbediening: als ik van de kofferbakknop afblijf, blijven de deuren vrijwel altijd werken. De kofferbak doe ik dus met het knopje naast het stuur, of met de sleutel. Als ik het knopje op de afstandsbediening gebruik doet de rest het een tijdje niet.
-Verwarming: 's winters werd het af en toe erg koud: de interieurthermostaat voelde dan warm aan, en de climate control ging de auto afkoelen (met uiteindelijk de temperatuur op 28 ingesteld). Het ventilatortje bij de thermostaat bleek vol stof te zitten, die heb ik schoongemaakt, en ik wacht op vrieskou voor de echte test.
-Slang naar de achtersproeier was kapot, daar was al eens een stuk opgezet (op het buigpunt bij de kofferbak), maar dat lekte nog steeds. Ik heb het opnieuw iets korter gemaakt, en sindsdien lekt het al 2 jaar niet meer. Ik hoop dat dat zo blijft, want die hele slang vervangen boven het plafond lijkt me naar.
-Achterruitverwarming valt er af als je er naar kijkt. De vorige eigenaar heeft er een hond in gehad, misschien is dat de oorzaak. Elk jaar repareer ik wat lijntjes met zilververf, ik heb er ondertussen al een meter bijgetekend, en wacht op een weekendzonnetje om weer 4 baantjes te repareren.
-Lederen stuurwiel. Na 14 jaar voelt dat gewoon niet fijn meer aan.

Voordelen:
De Focus Futura station met lichtmetalen wielen, climate control en lederen interieur weegt precies 1050 kg leeg. Ideaal voor de MRB dus.
Voorruitverwarming is ideaal als het vriest, maar vooral in de herst tegen beslaan.

Nostalgie:
Ingebouwd monochroom navigatiesysteem, de nieuwste en laatste kaart is van 2014 (goed zoeken online) met een gruwelijke stem. Ik gebruik hem alleen als ik niets anders bij me heb. Mijn 6 CD wisselaar onder de passagiersstoel werkt nog wel, maar heeft snel moeite met CD's.

Suggesties:
Ik heb kortgeleden achteruitrijdsensoren geinstalleerd. Ik had nooit gedacht dat het fijn zou zijn, maar het maakt het mogelijk om veel minder afstand te houden. Waar ik normaal bij een meter afstand al niets meer zie, kan ik nu gewoon verder naar achter. Nog geen 10 euro op ebay, en aardig wat uurtjes prutsen met de achterbumper eraf.
Koop er eentje met werkende airco en test ook het passagiersraam even :)

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 21-11-2018 21:57 ]

• sorted.bits
Buh, het geluid bij de banden wordt steeds erger en de scherpe bochtjes die ik moet maken om alleen al de oprit af te komen, maak ik met steeds minder plezier. Ik vind het maar vreemd dat dit 'zo hoort'. Morgen komen de winterbanden er op, hopen dat het dan weg is (ik informeer ook maar eens bij de profile hoe of wat). Dit geluid heb ik in 20 - 21 jaar nog nooit gehad bij banden.

Verder viel me op, de auto is vrij laat met het automatisch uitschakelen van groot licht (adaptief LED, grootlicht-assistent), nu heb ik nog geen klachten van tegenliggers gehad (knipperen met lichten oid), maar ik vroeg me gewoon af: Doet hij nog iets slims met het grote licht, door bijvoorbeeld minder te schijnen naar tegenliggers en meer naar de rechterkant te mikken?

• timmie271
sorted.bits schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:03:
Buh, het geluid bij de banden wordt steeds erger en de scherpe bochtjes die ik moet maken om alleen al de oprit af te komen, maak ik met steeds minder plezier. Ik vind het maar vreemd dat dit 'zo hoort'. Morgen komen de winterbanden er op, hopen dat het dan weg is (ik informeer ook maar eens bij de profile hoe of wat). Dit geluid heb ik in 20 - 21 jaar nog nooit gehad bij banden.
Wat voor geluid heb je dan bij de banden? Ik heb alleen van het fenomeen piepende remmen gehoord wat zeer irritant is :+
Verder viel me op, de auto is vrij laat met het automatisch uitschakelen van groot licht (adaptief LED, grootlicht-assistent), nu heb ik nog geen klachten van tegenliggers gehad (knipperen met lichten oid), maar ik vroeg me gewoon af: Doet hij nog iets slims met het grote licht, door bijvoorbeeld minder te schijnen naar tegenliggers en meer naar de rechterkant te mikken?
Misschien tijd voor een bril? B)

Als het goed is zie je de lichtbundels van je koplampen/grootlicht steeds wijzigen voor optimaal zicht. Hieronder valt ook dat het systeem probeert te vermijden je tegenliggers en de auto's waar je achter rijd te verblinden :)
Zelf nog niet in het donker gereden met die systeem, maar wel met die van Volvo. Volgende keer goed opletten of je de verlichting ook wat rare dingen ziet doen :Y
[YouTube: Ford Nederland | Mondeo Adaptieve LED verlichting]

• sorted.bits
timmie271 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:44:
[...]

Wat voor geluid heb je dan bij de banden? Ik heb alleen van het fenomeen piepende remmen gehoord wat zeer irritant is :+
Ik quote mezelf even van een paar dagen geleden. Dit probleem wordt alleen maar erger.

Pagina: 1 ... 69 ... 140 Laatste