PuddingNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:36:
Hoi! Ik rijd een Ford Focus Wagon uit 2017. Nu was er veel commotie over de navigatie van Sync3 enzo. Nu heeft Ford gezegd dat er een update komt voor Sync3 die AppLink gaat ondersteunen voor Waze.
Nu heb ik via
https://www.ford.nl/onder...pdate#/instructions/sync/ mijn VIN ingevuld en de update gedownload. De zip uitgepakt en de inhoud hiervan op een 8gb USB gezet. Als ik mijn auto start en de USB insteek dan krijg ik vrijwel direct de melding dat de installatie is mislukt. Zijn er meerdere die hier last van hebben of doe ik wat verkeerd?
De inhoud en bestanden die in de root van de usb staan:
- autoinstall.lst
- DONTINDX.MSA
- SyncMyRide\GB5T-14G386-AA.tar.gz
- SyncMyRide\HB5T-14G386-AHH.tar.gz
- SyncMyRide\HB5T-14G386-TCB.tar.gz
- SyncMyRide\HB5T-14G386-THA.tar.gz
- SyncMyRide\HB5T-14G387-AAB.tar.gz
- SyncMyRide\JR3T-14G381-AL.tar.gz
- SyncMyRide\JR3T-14G391-AD.tar.gz
- SyncMyRide\JR3T-14G423-AA.tar.gz
Ik neem aan dat ik die tar files niet hoef uit te pakken.
Bij mij is het succesvol gegaan, ondersteund nu inderdaad Waze.
Je moet wel de USB bepaald formatteren.
Pc-gebruikers
Steek uw USB-stick in de USB-poort van uw computer.
Open Mijn computer
Klik met rechts op uw USB-stick en selecteer 'Eigenschappen'
Onder Bestandssysteem wordt 'exFAT' weergegeven
Als uw USB-stick niet naar 'exFAT' geformatteerd is, moet u hem handmatig formatteren als exFAT of een andere USB-stick proberen.
Heb je dat ook gedaan?
(volledigheid)
1. Je USB-stick moet ten minste 4 GB capaciteit hebben
2. Formatteer de USB-stick vóór de update naar exFAT
Hoe formatteer ik mijn USB-stick?
Formattering verwijdert alle gegevens die zijn opgeslagen op je USB-stick
Om het bestand uit te pakken, kunt je tools gebruiken zoals WinZip, WinRAR en 7zip.
3. Vind het gedownloade bestand op je computer
4. Pak de bestanden uit (met een tool naar keuze) naar het hoogste niveau (hoofdmap) van je USB-stick
5. Verwijder de USB-stick veilig uit je computer en stap in je auto
6. Zet de motor aan.
7. Steek de USB-stick in de USB-poort van je Ford. Volg de meldingen op het SYNC-scherm.
8. De USB-stick wordt herkend door SYNC. Dit kan tot acht minuten duren.
9. Het updaten van de SYNC-software zal ongeveer 25-30 minuten duren.
- Na 5-10 minuten toont SYNC een pop-upvenster met het bericht 'systeem opnieuw opstarten' en wordt SYNC opnieuw opgestart. Hierdoor kan je tijdelijk niet navigeren, bellen, bluetooth-streaming, enz.
- Laat de USB-stick nog steeds in de USB-poort (de update is niet volledig uitgevoerd)
Zodra het SYNC 3-scherm volledig zichtbaar is, wordt een pop-upvenster met het bericht 'Automatische software-update' getoond. Druk op 'Vraag me later'. Druk niet op 'Ja' of 'Nee'!
- De installatie gaat automatisch verder
Zodra de update voltooid is, verschijnt op het scherm een pop-up met de melding 'Installatie voltooid ...'.
10. Een contactsleutelcyclus is vereist om alle updates te activeren. Verwijder de USB-stick. De updates worden geactiveerd als je de volgende keer je Ford zal starten. Je kunt de update eventueel activeren door de volgende stappen te ondernemen:
Voer de contactsleutelcyclus uit:
11. Contact UIT/stop
12. Doe de bestuurdersdeur open en dicht en vergrendel deze
13. Wacht 2 minuten (zorg ervoor dat het SYNC-display uitschakelt)
14. Vergrendel en ontgrendel de bestuurdersdeur
15. Contact AAN/start
De update van het voertuig is voltooid. Ga terug naar de Ford-website en gebruik de knop "Logboekbestand browsen" om de updategegevens van het voertuig van de USB-stick te uploaden. Hierdoor blijft de status van jouw Ford bijgewerkt en ontvangt je in de toekomst de juiste updates. De updategegevens worden bewaard in de SyncMyRide-map op de USB-stick. De bestandsnaam bevat SYNC + Serial Number + VIN en heeft de extensie .xml (bv. Sync_WUB3A18V_WF05MNGCC5FY12345.xml).
16. Taal terugzetten: In sommige gevallen zal de taal van het systeem naar het Engels gewijzigd worden als de update voltooid is. Als dit het geval is, kan je de onderstaande stappen uitvoeren om je voorkeurstaal opnieuw in te stellen.
a) Selecteer "Instellingen"
b) Selecteer "Algemeen"
c) Kies je favoriete taal in de eerste keuzelijst
[
Voor 44% gewijzigd door
Skoefel op 20-06-2018 09:41
]