Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 65 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Noctonix schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Gave bak! Velgen zijn wel nieuwer dan de auto gok ik? :9

Binnenkort komt het belastinggeld binnen, zit te kijken voor een Focus diesel van +/- 6000 euro.
Heb nu een Fiesta MK7 1.25 Benzine maar ik rij ruim 30k per jaar naar m'n werk dus dan lijkt me een diesel een stuk voordeliger. Ik zie alleen veel ex-lease bakken met ruim 200k op de teller. Is dit erg of is zo'n dieselblok dan "pas ingereden" ?

M'n Fiesta gaat naar de vrouw. Die rijd nu een gare Citroen c3 uit 2005, dus inruil van de fiesta zal niet gaan :+
De 1.6 TDCi is niet het toonbeeld van betrouwbaarheid als je het mij vraagt. Problemen met verstuivers, roetfilter en rond die kilometerstand ook koppeling en dual-massa vliegwiel.

Ik heb genoeg diesels met ongeveer die KM-stand gehad om je te kunnen adviseren die benzine Fiesta te houden. Je loopt met zo'n diesel leeg op onderhoud terwijl de besparing op brandstof maar heel minimaal is.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

GekkeRipper schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:49:
[...]

Wil jij je rijbewijs aub preventief inleveren?
_O- Ik vertrouw juist niet blind op die techniek dus ik rijd veiliger m.i.
Glashelder schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:38:
De dealer raade mij af om BLIS te nemen. Hij vond het zelf maar irritant op zijn Ford :p
'Nuff said :P
_Anvil_ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:48:
[...]

Ik had hiervoor een tijdje een nieuwe Nissan Qashqai full options (niet mijn auto overigens ;) ) met ook al deze snufjes.

Lane warning heb ik direct uitgezet, gek wordt je van dat gepiep op sommige wegen. Verkeersborden herkenning is superhandig als je een v-max bord gemist hebt, maar vergist zich inderdaad in parallelwegen. Van de andere snufjes vond ik alleen het collision warning systeem iets toevoegen, volgens mij gaat ie ook zelf remmen als je niet op de piep reageert? Zou op elke auto moeten zitten, nooit meer kop staart botsingen op de snelweg!
Hmm mijn Fiesta remde enkel onder de 30 km/h. En vaak onnodig (voor slagbomen, afslaande auto's).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
TommyGun schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:44:

[...]

Hmm mijn Fiesta remde enkel onder de 30 km/h. En vaak onnodig (voor slagbomen, afslaande auto's).
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de nieuwe Fiesta ook ingrijpt boven de 30 km/h
(dat krijg je er van als je zit te pielen met de radio in je nieuwe auto en de auto's voor je opeens remmen ....)

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_Anvil_ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:48:
Ik had hiervoor een tijdje een nieuwe Nissan Qashqai full options (niet mijn auto overigens ;) ) met ook al deze snufjes.

Lane warning heb ik direct uitgezet, gek wordt je van dat gepiep op sommige wegen. Verkeersborden herkenning is superhandig als je een v-max bord gemist hebt, maar vergist zich inderdaad in parallelwegen. Van de andere snufjes vond ik alleen het collision warning systeem iets toevoegen, volgens mij gaat ie ook zelf remmen als je niet op de piep reageert? Zou op elke auto moeten zitten, nooit meer kop staart botsingen op de snelweg!
Op moderne Ford's is het geen Lane Departure Warning maar Lane Keeping Assist. Die piept niet maar stuurt actief mee.

Ik heb mijn Fiesta tot op heden niet kunnen betrappen op foute verkeersborden, ook niet op parallelwegen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Glashelder schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:59:
[...]

Op moderne Ford's is het geen Lane Departure Warning maar Lane Keeping Assist. Die piept niet maar stuurt actief mee.
Is een instelling, op die van mij staat die ingesteld op trillen i.p.v actief sturen.
Ik heb mijn Fiesta tot op heden niet kunnen betrappen op foute verkeersborden, ook niet op parallelwegen.
Bij mij gaat het ook verbazend goed, alle tijdelijke borden bij werkzaamheden etc ziet die gewoon.

Ook de adaptive cruise control werkt heerlijk.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Reinier

\o/

MegaTronics schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:14:
[...]
Is een instelling, op die van mij staat die ingesteld op trillen i.p.v actief sturen.
Precies. Ik vind dat meesturen maar niks. Sowieso vergist hij zich regelmatig, bijvoorbeeld als je op een spitsstrook rijdt en er een afrit doorheen kruist. Dan ziet hij de lijnen van de afrit en gaat hij trillen. Het lijkt me niks als hij dan richting vangrail gaat sturen :P
Bij mij gaat het ook verbazend goed, alle tijdelijke borden bij werkzaamheden etc ziet die gewoon.
Ja dat is meestal best OK, ook matrixborden boven de weg worden goed herkend. Maar alles bij elkaar gaat het vaak genoeg fout en kan ik er dus feitelijk niks mee.
Mondeo van eind 2016 trouwens als dat nog uitmaakt.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals altijd moet je zelf ook de boel goed bijhouden, volledig op de systemen vertrouwen is nog niet aan te raden.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Reinier schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:33:
[...]
Mondeo van eind 2016 trouwens als dat nog uitmaakt.
Volgens mij maakt dat nogal wat uit want de nieuwe Fiesta en Focus hebbeb updates gehad.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vraagje; ik zit nu bij een Ford dealer, die aangeeft dat er een terugroepactie is voor de focus 1.5tdci (bouwjaar 2017). Kennelijk nieuwe software in verband met inspuiting en temperatuur ofzo. Man was er niet heel duidelijk over. Iemand hier bekend met zoiets?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Pixeltje schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:49:
Vraagje; ik zit nu bij een Ford dealer, die aangeeft dat er een terugroepactie is voor de focus 1.5tdci (bouwjaar 2017). Kennelijk nieuwe software in verband met inspuiting en temperatuur ofzo. Man was er niet heel duidelijk over. Iemand hier bekend met zoiets?
Dat kun je hier opzoeken via kenteken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:01
Wachten op m'n bestellink duurt toch nog best vrij lang...

Moo, I say.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-01 23:09
Vanmiddag kwam ik een leuke Ford tegen :)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/899/27885286217_bd1f006a82_b.jpg

Als het de echte is, dan is het de gene die in 1966 Le Mans heeft gewonnen :D

[ Voor 24% gewijzigd door Streskip op 12-06-2018 22:20 ]

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 15:32
GT40 gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf :)

zou kunnen:

https://www.autoevolution...-photo-gallery-91455.html

[ Voor 69% gewijzigd door _Anvil_ op 13-06-2018 12:07 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 10:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Weet iemand of de nieuwe 8 traps automaat op de Focus een dubbele koppeling automaat is, of een sequentiële met koppelomvormer?

¯\_(ツ)_/¯

• Reinier

Reinier

\o/

Streskip schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:13:
Vanmiddag kwam ik een leuke Ford tegen :)
[afbeelding]

Als het de echte is, dan is het de gene die in 1966 Le Mans heeft gewonnen :D
Toevallig lees ik dit net over een van de andere exemplaren van dat jaar: https://www.nu.nl/auto/53...n-le-mans-1966-hamer.html

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

beschuitfluiter schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:30:
Weet iemand of de nieuwe 8 traps automaat op de Focus een dubbele koppeling automaat is, of een sequentiële met koppelomvormer?
Dat is een gewone automaat met koppelomvormer.
De powershift is er volgens mij helemaal uit nu?

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Timmert schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Zie hem nergens terugkomen iig.
Ben wel benieuwd! Heb proefrit ingepland met de 1.5 ecoblue automaat.
Begin juli ergens krijgen ze hem binnen.

Config als volgt gemaakt, even kijken hoe die gaat vallen qua leasebedrag

Hebben budet van €750 ex btw/brandstof obv 35k / 48mnd hier

https://www.ford.nl/s/G5tJ

[ Voor 18% gewijzigd door beschuitfluiter op 14-06-2018 13:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:54:
[...]

Zie hem nergens terugkomen iig.
Ben wel benieuwd! Heb proefrit ingepland met de 1.5 ecoblue automaat.
Begin juli ergens krijgen ze hem binnen.

Config als volgt gemaakt, even kijken hoe die gaat vallen qua leasebedrag

Hebben budet van €750 ex btw/brandstof obv 35k / 48mnd hier

https://www.ford.nl/s/G5tJ
Ziet er goed uit :)
Hopelijk laat de RS niet al te lang op zich wachten...

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Timmert schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Klopt. Denk dat ze er teveel problemen mee hadden. Een goede conventionele automaat lijkt me ook prettiger dan zo'n dubbele koppeling. Het is niet voor niets dat de luxe merken zoals Audi, Mercedes en BMW in hun grotere auto's ook conventionele automaten voeren.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

GekkeRipper schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:24:
[...]

Klopt. Denk dat ze er teveel problemen mee hadden. Een goede conventionele automaat lijkt me ook prettiger dan zo'n dubbele koppeling. Het is niet voor niets dat de luxe merken zoals Audi, Mercedes en BMW in hun grotere auto's ook conventionele automaten voeren.
Ik heb een PowerShift bak in mn Transit Connect. Staat nu 60k op de teller, maar hij doet het al 60k perfect eigenlijk. Het voordeel vind ik dat er minder slip in zit dan een conventionele automaat. Nadeel zou kunnen zijn dat hij minder soepel schakelt maar daar merk ik iig niets van. En ik ben behoorlijk kritisch.

• GekkeRipper
  • Nu online
Timmert schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:32:
[...]

Ik heb een PowerShift bak in mn Transit Connect. Staat nu 60k op de teller, maar hij doet het al 60k perfect eigenlijk. Het voordeel vind ik dat er minder slip in zit dan een conventionele automaat. Nadeel zou kunnen zijn dat hij minder soepel schakelt maar daar merk ik iig niets van. En ik ben behoorlijk kritisch.
Heb geen ervaring met beide dus baseer me alleen op de techniek en wat ik in ervaringen op internet lees. Hoe gedraagt de Powershift zich in de file?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

GekkeRipper schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:22:
[...]

Heb geen ervaring met beide dus baseer me alleen op de techniek en wat ik in ervaringen op internet lees. Hoe gedraagt de Powershift zich in de file?
Prima. Schakelt bij 10-15kmu naar zn 2 en pas weer terug naar 1 als je echt stil staat. Zit ook geen slip in itt DSG (van horen zeggen)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De remblokken moeten voor vervangen worden. Nu zag ik een kortig met Bosch blokken. Is dat een goede combinatie op FF uit 2010? De originele schijven zitten er nog op.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01 16:01
Hoi hoi! Paps heeft een Ford Focus Ghia uit 1999 tweedehands gekocht voor €999 met 138d op de teller. Altijd netjes z'n beurt gehad en handschoenkastje ligt vol met bonnetjes van de garage.

Er is alleen één klein probleempje. De centrale deurvergrendeling werkt niet, en de bekende zekering nummertje 63 brand steeds door.
Als ik de zekering vervang door een nieuwe, en ik druk op de knop van de afstandsbediening, dan hoor je de deuren op slot gaan, en tevens hoor je 'pats' bij de zekeringen.

Ik heb natuurlijk een beetje gezocht op Google, en het kan zijn dat één van de motoren van het slot defect is. Is er een manier om dit makkelijk te testen?

[ Voor 15% gewijzigd door Pilovali op 16-06-2018 13:18 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 09:48

JT

VETAK y0

Pilovali schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:17:
Hoi hoi! Paps heeft een Ford Focus Ghia uit 1999 tweedehands gekocht voor €999 met 138d op de teller. Altijd netjes z'n beurt gehad en handschoenkastje ligt vol met bonnetjes van de garage.

Er is alleen één klein probleempje. De centrale deurvergrendeling werkt niet, en de bekende zekering nummertje 63 brand steeds door.
Als ik de zekering vervang door een nieuwe, en ik druk op de knop van de afstandsbediening, dan hoor je de deuren op slot gaan, en tevens hoor je 'pats' bij de zekeringen.

Ik heb natuurlijk een beetje gezocht op Google, en het kan zijn dat één van de motoren van het slot defect is. Is er een manier om dit makkelijk te testen?
Alle sloten behalve 1 ontkoppelen en openen en sluiten. Een meer aansluiten en openen en sluiten. Zo door tot ze allemaal aangesloten zijn.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01 16:01
JT schreef op zondag 17 juni 2018 @ 01:00:
[...]

Alle sloten behalve 1 ontkoppelen en openen en sluiten. Een meer aansluiten en openen en sluiten. Zo door tot ze allemaal aangesloten zijn.
Hoe kan ik het makkelijkst de sloten ontkoppelen? Gewoon de "kabelboom" die naar de deur gaat loskoppelen?
Ik zal volgende week wel een zakje zekeringen kopen, kan ik de boel een beetje testen.

Gisteren wou m'n paps de deur dicht doen, en ging de bestuurders deur in het dubbele slot. Kreeg er niet meer van af. Oops.
Willekeurige zekering erin gestopt, "unlock" gespammed en de deur was open.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Moest hem toch even delen :D :X

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:17

OmeJoyo

This is me

Kreeg hem gisteren, heb kapot gelegen :P

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

OmeJoyo schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:30:
[...]

Kreeg hem gisteren, heb kapot gelegen :P
Hij heeft er veel meer en ze zijn allemaal prachtig :D _O-

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11-2025
Hoi! Ik rijd een Ford Focus Wagon uit 2017. Nu was er veel commotie over de navigatie van Sync3 enzo. Nu heeft Ford gezegd dat er een update komt voor Sync3 die AppLink gaat ondersteunen voor Waze.

Nu heb ik via https://www.ford.nl/onder...pdate#/instructions/sync/ mijn VIN ingevuld en de update gedownload. De zip uitgepakt en de inhoud hiervan op een 8gb USB gezet. Als ik mijn auto start en de USB insteek dan krijg ik vrijwel direct de melding dat de installatie is mislukt. Zijn er meerdere die hier last van hebben of doe ik wat verkeerd?

De inhoud en bestanden die in de root van de usb staan:
  • autoinstall.lst
  • DONTINDX.MSA
  • SyncMyRide\GB5T-14G386-AA.tar.gz
  • SyncMyRide\HB5T-14G386-AHH.tar.gz
  • SyncMyRide\HB5T-14G386-TCB.tar.gz
  • SyncMyRide\HB5T-14G386-THA.tar.gz
  • SyncMyRide\HB5T-14G387-AAB.tar.gz
  • SyncMyRide\JR3T-14G381-AL.tar.gz
  • SyncMyRide\JR3T-14G391-AD.tar.gz
  • SyncMyRide\JR3T-14G423-AA.tar.gz
Ik neem aan dat ik die tar files niet hoef uit te pakken.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 14:56
PuddingNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:36:
Hoi! Ik rijd een Ford Focus Wagon uit 2017. Nu was er veel commotie over de navigatie van Sync3 enzo. Nu heeft Ford gezegd dat er een update komt voor Sync3 die AppLink gaat ondersteunen voor Waze.

Nu heb ik via https://www.ford.nl/onder...pdate#/instructions/sync/ mijn VIN ingevuld en de update gedownload. De zip uitgepakt en de inhoud hiervan op een 8gb USB gezet. Als ik mijn auto start en de USB insteek dan krijg ik vrijwel direct de melding dat de installatie is mislukt. Zijn er meerdere die hier last van hebben of doe ik wat verkeerd?

• autoinstall.lst
  • DONTINDX.MSA
Bij mij is het succesvol gegaan, ondersteund nu inderdaad Waze.
Je moet wel de USB bepaald formatteren.

Pc-gebruikers

Steek uw USB-stick in de USB-poort van uw computer.
Open Mijn computer
Klik met rechts op uw USB-stick en selecteer 'Eigenschappen'
Onder Bestandssysteem wordt 'exFAT' weergegeven

Als uw USB-stick niet naar 'exFAT' geformatteerd is, moet u hem handmatig formatteren als exFAT of een andere USB-stick proberen.

Heb je dat ook gedaan?

(volledigheid)

1. Je USB-stick moet ten minste 4 GB capaciteit hebben
2. Formatteer de USB-stick vóór de update naar exFAT

Hoe formatteer ik mijn USB-stick?

Formattering verwijdert alle gegevens die zijn opgeslagen op je USB-stick
Om het bestand uit te pakken, kunt je tools gebruiken zoals WinZip, WinRAR en 7zip.

3. Vind het gedownloade bestand op je computer
4. Pak de bestanden uit (met een tool naar keuze) naar het hoogste niveau (hoofdmap) van je USB-stick
5. Verwijder de USB-stick veilig uit je computer en stap in je auto
6. Zet de motor aan.

7. Steek de USB-stick in de USB-poort van je Ford. Volg de meldingen op het SYNC-scherm.

8. De USB-stick wordt herkend door SYNC. Dit kan tot acht minuten duren.
9. Het updaten van de SYNC-software zal ongeveer 25-30 minuten duren.
- Na 5-10 minuten toont SYNC een pop-upvenster met het bericht 'systeem opnieuw opstarten' en wordt SYNC opnieuw opgestart. Hierdoor kan je tijdelijk niet navigeren, bellen, bluetooth-streaming, enz.

- Laat de USB-stick nog steeds in de USB-poort (de update is niet volledig uitgevoerd)

Zodra het SYNC 3-scherm volledig zichtbaar is, wordt een pop-upvenster met het bericht 'Automatische software-update' getoond. Druk op 'Vraag me later'. Druk niet op 'Ja' of 'Nee'!
- De installatie gaat automatisch verder
Zodra de update voltooid is, verschijnt op het scherm een pop-up met de melding 'Installatie voltooid ...'.
10. Een contactsleutelcyclus is vereist om alle updates te activeren. Verwijder de USB-stick. De updates worden geactiveerd als je de volgende keer je Ford zal starten. Je kunt de update eventueel activeren door de volgende stappen te ondernemen:
Voer de contactsleutelcyclus uit:
11. Contact UIT/stop
12. Doe de bestuurdersdeur open en dicht en vergrendel deze
13. Wacht 2 minuten (zorg ervoor dat het SYNC-display uitschakelt)

14. Vergrendel en ontgrendel de bestuurdersdeur

15. Contact AAN/start
De update van het voertuig is voltooid. Ga terug naar de Ford-website en gebruik de knop "Logboekbestand browsen" om de updategegevens van het voertuig van de USB-stick te uploaden. Hierdoor blijft de status van jouw Ford bijgewerkt en ontvangt je in de toekomst de juiste updates. De updategegevens worden bewaard in de SyncMyRide-map op de USB-stick. De bestandsnaam bevat SYNC + Serial Number + VIN en heeft de extensie .xml (bv. Sync_WUB3A18V_WF05MNGCC5FY12345.xml).
16. Taal terugzetten: In sommige gevallen zal de taal van het systeem naar het Engels gewijzigd worden als de update voltooid is. Als dit het geval is, kan je de onderstaande stappen uitvoeren om je voorkeurstaal opnieuw in te stellen.
a) Selecteer "Instellingen"
b) Selecteer "Algemeen"
c) Kies je favoriete taal in de eerste keuzelijst

[ Voor 44% gewijzigd door Skoefel op 20-06-2018 09:41 ]

• PuddingNL
Skoefel schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:40:
[...]

Bij mij is het succesvol gegaan, ondersteund nu inderdaad Waze.
Je moet wel de USB bepaald formatteren.

Pc-gebruikers

Steek uw USB-stick in de USB-poort van uw computer.
Open Mijn computer
Klik met rechts op uw USB-stick en selecteer 'Eigenschappen'
Onder Bestandssysteem wordt 'exFAT' weergegeven

Als uw USB-stick niet naar 'exFAT' geformatteerd is, moet u hem handmatig formatteren als exFAT of een andere USB-stick proberen.

Heb je dat ook gedaan?

(volledigheid)

1. Je USB-stick moet ten minste 4 GB capaciteit hebben
2. Formatteer de USB-stick vóór de update naar exFAT

Hoe formatteer ik mijn USB-stick?

Formattering verwijdert alle gegevens die zijn opgeslagen op je USB-stick
Om het bestand uit te pakken, kunt je tools gebruiken zoals WinZip, WinRAR en 7zip.

3. Vind het gedownloade bestand op je computer
4. Pak de bestanden uit (met een tool naar keuze) naar het hoogste niveau (hoofdmap) van je USB-stick
5. Verwijder de USB-stick veilig uit je computer en stap in je auto
6. Zet de motor aan.

7. Steek de USB-stick in de USB-poort van je Ford. Volg de meldingen op het SYNC-scherm.

8. De USB-stick wordt herkend door SYNC. Dit kan tot acht minuten duren.
9. Het updaten van de SYNC-software zal ongeveer 25-30 minuten duren.
- Na 5-10 minuten toont SYNC een pop-upvenster met het bericht 'systeem opnieuw opstarten' en wordt SYNC opnieuw opgestart. Hierdoor kan je tijdelijk niet navigeren, bellen, bluetooth-streaming, enz.

- Laat de USB-stick nog steeds in de USB-poort (de update is niet volledig uitgevoerd)

Zodra het SYNC 3-scherm volledig zichtbaar is, wordt een pop-upvenster met het bericht 'Automatische software-update' getoond. Druk op 'Vraag me later'. Druk niet op 'Ja' of 'Nee'!
- De installatie gaat automatisch verder
Zodra de update voltooid is, verschijnt op het scherm een pop-up met de melding 'Installatie voltooid ...'.
10. Een contactsleutelcyclus is vereist om alle updates te activeren. Verwijder de USB-stick. De updates worden geactiveerd als je de volgende keer je Ford zal starten. Je kunt de update eventueel activeren door de volgende stappen te ondernemen:
Voer de contactsleutelcyclus uit:
11. Contact UIT/stop
12. Doe de bestuurdersdeur open en dicht en vergrendel deze
13. Wacht 2 minuten (zorg ervoor dat het SYNC-display uitschakelt)

14. Vergrendel en ontgrendel de bestuurdersdeur

15. Contact AAN/start
De update van het voertuig is voltooid. Ga terug naar de Ford-website en gebruik de knop "Logboekbestand browsen" om de updategegevens van het voertuig van de USB-stick te uploaden. Hierdoor blijft de status van jouw Ford bijgewerkt en ontvangt je in de toekomst de juiste updates. De updategegevens worden bewaard in de SyncMyRide-map op de USB-stick. De bestandsnaam bevat SYNC + Serial Number + VIN en heeft de extensie .xml (bv. Sync_WUB3A18V_WF05MNGCC5FY12345.xml).
16. Taal terugzetten: In sommige gevallen zal de taal van het systeem naar het Engels gewijzigd worden als de update voltooid is. Als dit het geval is, kan je de onderstaande stappen uitvoeren om je voorkeurstaal opnieuw in te stellen.
a) Selecteer "Instellingen"
b) Selecteer "Algemeen"
c) Kies je favoriete taal in de eerste keuzelijst
Ik heb de Mac versie gevolgd. Maar systeem geeft aan dat hij ExFat is..

Bij stap vier geeft hij dit aan: 4. Pak de bestanden uit (met een tool naar keuze) naar het hoogste niveau (hoofdmap) van je USB-stick.

Bestanden.. als in meervoud. Moet ik die tar bestanden ook uitpakken? Nee toch, alleen de main zip? (SYNC3UpdatePackageA).

Edit: Heb hem nu opnieuw weer uitgepakt direct naar de USB en zie dat de gehele structuur anders is.. wellicht dat hier het probleem ligt. 8)7

Heb nu:
USB:
-SYNC3UpdatePackageA
--SyncMyRide
--- Tar bestanden * 8
-- autoinstall.lst
-- DONTINDX.MSA

[ Voor 3% gewijzigd door PuddingNL op 20-06-2018 10:05 ]

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 14:56
PuddingNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:51:
[...]

Ik heb de Mac versie gevolgd. Maar systeem geeft aan dat hij ExFat is..

Bij stap vier geeft hij dit aan: 4. Pak de bestanden uit (met een tool naar keuze) naar het hoogste niveau (hoofdmap) van je USB-stick.

Bestanden.. als in meervoud. Moet ik die tar bestanden ook uitpakken? Nee toch, alleen de main zip? (SYNC3UpdatePackageA).

Edit: Heb hem nu opnieuw weer uitgepakt direct naar de USB en zie dat de gehele structuur anders is.. wellicht dat hier het probleem ligt. 8)7

Heb nu:
USB:
-SYNC3UpdatePackageA
--SyncMyRide
--- Tar bestanden * 8
-- autoinstall.lst
-- DONTINDX.MSA
Weet zo niet meer hoe het eruit ziet bij mij; USB ligt vast nog ergens in mijn auto :)
Het update duurde bij mij overigens wel langer dan 40 minuten.

Succes

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-01 17:39
PuddingNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:36:

• autoinstall.lst
  • DONTINDX.MSA
Werkt dat sync3 nog een beetje soepel of is het drama? Zojuist de nieuwe focus besteld en op de fiesta ziet het er wel goed uit.

• GekkeRipper
  • Nu online
Ik vind het prima. Het zou er mooier uit kunnen zien maar alles werkt wel gewoon.

Waarom hebben jullie geen Android Auto of Apple Carplay in je 2017 Focus? Is dat niet standaard?

• PuddingNL
Gaat niet door schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:15:
[...]

Werkt dat sync3 nog een beetje soepel of is het drama? Zojuist de nieuwe focus besteld en op de fiesta ziet het er wel goed uit.
Werkt heerlijk!
GekkeRipper schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:42:
Ik vind het prima. Het zou er mooier uit kunnen zien maar alles werkt wel gewoon.

Waarom hebben jullie geen Android Auto of Apple Carplay in je 2017 Focus? Is dat niet standaard?
Heb beide. Alleen CarPlay ondersteunt op dit moment alleen nog Apple Maps. Wil graag meer opties. Dus of nu nieuwe versie Sync3 met Waze of tot september wachten en hopen dat het werkt. Is volgens mij niet standaard maar zat bij mij in het pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door PuddingNL op 20-06-2018 22:16 ]

• GekkeRipper
  • Nu online
Ah natuurlijk, Apple loopt nog wat achter zoals gewoonlijk ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
GekkeRipper schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:06:
Ah natuurlijk, Apple loopt nog wat achter zoals gewoonlijk ;)
Vanaf september (iOS 12) niet meer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-01 13:34
Verkeerde topic

[ Voor 200% gewijzigd door Noctonix op 22-06-2018 09:06 ]

Freedom for everyone..

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 14:33
Hmmbob schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:36:
Weet iemand of je met Forscan de radio kan instellen dat hij alle frequenties pakt?

Ik heb een uit de VS meegenomen Fusion (Mondeo), maar in de VS zitten alle zenders op xx.1, xx.3, xx.5 terwijl wij hier ook de even frequenties (xx.2, xx.4) gebruiken. Dit lijkt mij een instelling, immers voor de antenne / antennechip maakt niet niets uit.....
Om mezelf te beantwoorden: ja, dat kan met Forscan :-) In de APIM kan je de regio instellen voor je radio, waardoor hij nu de juiste frequenties en RDS pakt. Blij!

Edit:
En de lang gekoesterde wens om de Daytime Running Lights aan te zetten is ook gelukt. Initieel dacht ik dat het maar niet lukte (programmeren, auto opnieuw aan, kijken, geen licht) tot ik ergens online las dat ze pas aan aan als je de auto uit Park haalt (heb automaat). Vanochtend even op een veilige plek in N gezet, uitgestapt en warempel: keurige lampjes aan. Was het programmeren dus al die keren gewoon goed gegaan 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Hmmbob op 25-06-2018 08:44 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik moet ook weer eens met Forscan aan de slag. Ik wil mijn deuren automatisch op slot hebben (tijdens het rijden).

• Hmmbob
Oh, dat kan ik gewoon instellen in mijn linker instellingenscherm?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmmbob schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:32:
Oh, dat kan ik gewoon instellen in mijn linker instellingenscherm?
Ik niet volgens mij. Het viel me al op dat een huur-Focus die ik pas mee had meer kon wat dat betreft; daar zag je ook of iemand z'n gordels niet om had bijvoorbeeld. Ik heb alleen de standaard zaken (verlichting en regensensor bijv. maar natuurlijk ook de gewone trip computers).

EDIT; dit bedoel ik dus
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rfgvSQxjbL0]Vanaf 3.30

Of heb je het over iets anders?

[ Voor 43% gewijzigd door TommyGun op 25-06-2018 14:13 ]

• stervis
Het mocht even duren, maar gisteren toch eindelijk toegang gekregen tot de portal waar ik mijn auto kon samenstellen.

Het is een bijna een full option Magnetic Fiesta Vignale schakelbak geworden! _/-\o_ De cd-speler en de 18-inch velgen heb ik achterwege gelaten.

Helaas had ik niet de mogelijkheid om een automaat te selecteren. Nu wachten op de goedkeuring van m'n manager en dan eens afwachten wat de levertijd is. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door stervis op 28-06-2018 08:13 ]

Moo, I say.

• Rivanov
stervis schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:14:
Het mocht even duren, maar gisteren toch eindelijk toegang gekregen tot de portal waar ik mijn auto kon samenstellen.

Het is een bijna een full option Magnetic Vignale schakelbak geworden! _/-\o_ De cd-speler en de 18-inch velgen heb ik achterwege gelaten.

Helaas had ik niet de mogelijkheid om een automaat te selecteren. Nu wachten op de goedkeuring van m'n manager en dan eens afwachten wat de levertijd is. O-)
Waarom is de Vignale eigenlijk niet selecteerbaar via de configurator op Ford.nl? Enkel Trend Business, ST-Line Business en Titanium Business.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• stervis
Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:04:
[...]

Waarom is de Vignale eigenlijk niet selecteerbaar via de configurator op Ford.nl? Enkel Trend Business, ST-Line Business en Titanium Business.
Ah, je kijk naar de Focus neem ik aan. Ik had het over de Fiesta |:(

Moo, I say.

• Rivanov
stervis schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:13:
[...]

Ah, je kijk naar de Focus neem ik aan. Ik had het over de Fiesta |:(
Oke. :)
Maar toch vreemd dat de Focus Vignale nog niet te configureren is?

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Nice; aardig enthousiast over het sturen met de nieuwe focus alleen vind ik het vreemd dat ze de nieuwe 8 traps automaat niet echt reviewen...

¯\_(ツ)_/¯

• stervis
Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:55:
[...]

Zal wel een latere release zijn. Gebeurt wel vaker.

Moo, I say.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:55:
[...]

Vignale en Active komen pas in het najaar bij mijn weten.
Evenals automaten op benzine motoren. Dat is wel jammer, want dan gaat de focus bij mij waarschijnlijk niet door. Ik moet aan de benzine met mijn 35.000 km/jaar en wil absoluut automaat rijden. Misschien shortlease contractje proberen te regelen aangezien ik mijn huidige V40 al een jaar verlengd heb zit daar ook geen rek meer in.

¯\_(ツ)_/¯

• Rivanov
Focus gaat het bij mij sowieso niet worden, want m'n nieuwe leaseauto is al besteld. ;)
Maar was benieuwd hoe de Vignale zou uitvallen qua prijs. Vandaar dat ik 'm even door de configurator wilde halen.

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-01 17:39
Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:03:
Focus gaat het bij mij sowieso niet worden, want m'n nieuwe leaseauto is al besteld. ;)
Maar was benieuwd hoe de Vignale zou uitvallen qua prijs. Vandaar dat ik 'm even door de configurator wilde halen.
Je zou nog even naar de Belgische prijzen kunnen kijken daar staat de Vignale wel tussen. Verschil tussen de Titanium en de Vignale is 3000 euro.

https://www.nl.ford.be/co...cus/PL-new_ford_focus.pdf

• stervis
Bah teruggefloten door m'n werkgever wat betreft mijn leaseauto |:(

Ik heb het panoramisch dak en de vol lederen stoelen moeten afstaan in de Fiesta Vignale. Maar goed... luxeproblemen.

[ Voor 14% gewijzigd door stervis op 28-06-2018 18:37 ]

Moo, I say.

• Rivanov
Had je niet iets anders kunnen laten vallen?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat zijn opties die ik ook als eerste heb afgeschoten bij het samenstellen.

• stervis
.

[ Voor 99% gewijzigd door stervis op 29-06-2018 09:35 ]

Moo, I say.

• stervis
Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:59:
Had je niet iets anders kunnen laten vallen?
De rest maakte niet echt een impact op de leaseprijs helaas.
Reinier schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:22:
[...]

Mat Watson is aardig enthousiast:

[video]
Ik baal wel een beetje dat het geen Focus wordt voor mij. Volgens de dealer komt de hatchback ook pas in september.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen over een paar jaren voor mij haha

[ Voor 21% gewijzigd door stervis op 29-06-2018 09:35 ]

Moo, I say.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08
Morgen rijden in de Mondeo HEV hybrid. Ben benieuwd hoe dat rijdt!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Hmmbob
LuPo schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:35:
Ik ben ook heel benieuwd naar de kofferruimte; in de HEV uitvoering van onze Fusion (VS Mondeo) had je dan niet zo heel veel ruimte over.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 13:03
Voorlopig (tot de leasemaatschappij eindelijk mijn Fiesta is gaat bestellen) een nieuwe Citroen C3 gekregen. Leuke auto, erg comfortabel. Maar in elke review "wil je dynamisch rijgedrag in dit segment, koop dan een Fiesta" :)

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 07:10
Mijn vriendin heeft een Ford fiesta uit 2013 dit systeem volgens mij: http://image.automotive.c...fiesta/39615590/radio.jpg maar dan zonder bluetooth.

Met een USB aansluiting en AUX-in. De USB aansluiting herkent een Iphone als Ipod en dat werkte altijd prima. Maar sinds een tijdje volgende nummer drukken op je stuur blijft de telefoon maar oneindig nummers overslaan. Je kan dus geen muziek meer luisteren.

Weet iemand of dit systeem ook te updaten is zelf via USB of bij de garage?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:17
Reinier schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:22:
[...]

Mat Watson is aardig enthousiast:

[video]
Hij zal zeker lekker sturen, dat zit wel snor bij Ford. Vindt hem alleen foeilelijk, al is de ST Line nog te pruimen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• iddbbi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik had nooit verwacht dat ik mijn huurauto uit de states na een jaar nog altijd ging missen. :'(

Afbeeldingslocatie: https://www.ford.com/cmslibs/content/dam/vdm_ford/live/en_us/ford/nameplate/expedition/2017/collections/Highlights/3-2/SUV-Awards-Consumer-17Exped-2160x1440.jpg/_jcr_content/renditions/cq5dam.web.1280.1280.jpeg

Hij ziet eruit als een boot, hij reed als een boot en hij zoop als een boot. >:)
Maar na 5 minuten rijden kon ik niet geloven hoe hard Amerikaanse wagens voor staan op rijcomfort tegen over Europese wagens.

Toen mijn roadtrip gedaan was vond ik mijn 320 de grootste kutauto waar ik ooit mee gereden, ik dacht letterlijk dat ik met een springbal rond reed.

[ Voor 4% gewijzigd door iddbbi op 29-06-2018 19:10 ]

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57
Waar heb je de proefrit aangevraagd? Dat lijkt hier onmogelijk, niemand heeft de auto

• LuPo
Lightning89 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:28:
[...]

Waar heb je de proefrit aangevraagd? Dat lijkt hier onmogelijk, niemand heeft de auto
Ze moeten hem aanvragen via Ford Nederland. Er is er maar eentje in NL schijnt.

• _Anvil_
Kleine update van mijn mondeo, de H7 halogeen lampen voldeden totaal niet op de donkere wegen in Zeeland. (waarom je uberhaupt een Mondeo van >40K gaat samenstellen zonder Xenon is me een raadsel)

Ik heb na het nodige inleeswerk heel bewust voor de XTR Evolution totaal oplossing van Hilox (bedrijf in Eindhoven dat oplossingen bedenkt op basis van Philips/Lumiled LEd lampen, die ook door veel autofabrikanten worden gebruikt) gekozen. De meeste negatieve ervaringen over LED die je leest betreffen goedkope setjes direct uit China.

Inmiddels zitten ze er in, met de online handleidingen ging het vrij makkelijk kon ik ze heel netjes vastklikken samen met de adapters. Canbus/boorcomp werkte ook meteen perfect. Het zal wel even duren voor ik ze echt in het donker kan uittesten (gisteravond BBQ dus kon niet meer rijden ;), maar ze zitten met het brandpunt exact op dezelfde plek en ik denk niet dat ik mensen ga verblinden voor zover ik nu heb kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/k3Tn9y/20180630_163511.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eyVdGd/20180628_101204_kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gQAZpy/20180630_165741.jpg

Verder complimenten voor het advies en de service van Hilox, ze hadden me ook nog extra ringetjes en verloopstukjes opgestuurd, voor het geval dat de ringen in de XTR Grey set niet helemaal zouden passen. Met de 10 procent korting en de adapter was ik 175 euro kwijt. De XTR Black set kost 200 zonder korting, maar die paar (400?) Lumen lichtsterkte extra (door betere drivers) heb je naar mijn mening niet echt nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door _Anvil_ op 01-07-2018 09:40 ]

• Hmmbob
En? Pics, or it didn't happen :+

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Mijn foto impressie van de Ford Family Day 2018 te Soest.

Er rijden prachtige Fords rond in Nederland!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
Zo te zien is die Focus daar ter plekke van zijn beschermingsmaterialen ontdaan :+

Hier bij de dealer hopen we ze komende week binnen te krijgen. Planning was dat de Focus voor de nieuwe V60 kwam, maar mocht toch echt 2 V60's uitpakken ipv Focussen :P

Ben erg benieuwd naar die nieuwe Focus namelijk..

Gamertag: timmie271

• LuPo
Hmmbob schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:58:
[...]

En? Pics, or it didn't happen :+
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/353709f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1anhi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2v8lvea.jpg

1,5 uur gereden. Fijne auto!

• Hmmbob
Vet, gave facelift tov mijn Fusion. Nog in de kofferbak gekeken?

• LuPo
Hmmbob schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:12:
Vet, gave facelift tov mijn Fusion. Nog in de kofferbak gekeken?
Ja, het is een sedan dus een smalle ingang vooral in de hoogte. Ik vond de kofferbak wel heel breed opengaan. Genoeg ruimte (380 liter) voor ons.

Ik denk dus dat de keuze wel is gemaakt! :)

• JB
  • Laatst online: 12:23

JB

Cédric roelt!

Heb je ook pics van de kofferbak @LuPo ?

Vind in de normale Mondeo nog altijd jammer dat de bodem vrij hoog ligt. IMHO hadden ze daar veel meer mee kunnen doen. Niet dat je plaats te weinig hebt maar de hoogte in, gaat minder goed als in de Leon ST hiervoor :)

[ Voor 72% gewijzigd door JB op 02-07-2018 19:59 ]

Mijn boefje is liev!

• timmie271
JB schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:57:

Vind in de normale Mondeo nog altijd jammer dat de bodem vrij hoog ligt. IMHO hadden ze daar veel meer mee kunnen doen. Niet dat je plaats te weinig hebt maar de hoogte in, gaat minder goed als in de Leon ST hiervoor :)
Accupakket ligt daar ook en dat zal helemaal niet helpen daarmee :+
LuPo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:07:
[...]

1,5 uur gereden. Fijne auto!
Dat is een mening die ik zeker met je kan delen. Al moet ik soms wel even aan het hybride systeem van Ford wennen als je die van Volvo gewend bent :P
Word tijd dat Ford meer hybride's gaat introduceren in de grotere autoklasses..

• JB

JB

Cédric roelt!

timmie271 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:09:
[...]

Accupakket ligt daar ook en dat zal helemaal niet helpen daarmee :+
Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de ruimte bij de HEV :)
[...]

Dat is een mening die ik zeker met je kan delen. Al moet ik soms wel even aan het hybride systeem van Ford wennen als je die van Volvo gewend bent :P
Word tijd dat Ford meer hybride's gaat introduceren in de grotere autoklasses..
Ben sowieso benieuwd waar Ford heen gaat met de hogere segmenten. Ik geloof niet dat de Mondeo nog vernieuwd wordt, maar bijvoorbeeld de Kuga haalt het qua afwerking en ruimte bij lange na niet. De Edge is niet echt interessant vanwege de absurde BPM regels in Nederland.

Mijn boefje is liev!

• timmie271
JB schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:13:
Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de ruimte bij de HEV :)
Kan vrijdag nog wel even kijken of ie bij ons nog op het achterterrein staat, maar de kans bestaat dat ie al afgeleverd is aan de klant.
Ben sowieso benieuwd waar Ford heen gaat met de hogere segmenten. Ik geloof niet dat de Mondeo nog vernieuwd wordt, maar bijvoorbeeld de Kuga haalt het qua afwerking en ruimte bij lange na niet. De Edge is niet echt interessant vanwege de absurde BPM regels in Nederland.
Kuga automaat is ook maar een luttele 10.000 euro duurder geworden door de nieuwe uitstootregeling.....
De Edge moet je overigens echt willen voor de ruimte want dat ding is gewoon een tank en rijd lomp :+

Vergeet ook niet dat de Mondeo zoals die HEV een Vignale is waar ze de afwerking blijkbaar hoger op het lijstje hebben staan 8)7

• JB

JB

Cédric roelt!

timmie271 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:24:

[...]

Kuga automaat is ook maar een luttele 10.000 euro duurder geworden door de nieuwe uitstootregeling.....
De Edge moet je overigens echt willen voor de ruimte want dat ding is gewoon een tank en rijd lomp :+

Vergeet ook niet dat de Mondeo zoals die HEV een Vignale is waar ze de afwerking blijkbaar hoger op het lijstje hebben staan 8)7
Kuga is totaal niet te vergelijken (in alle opzichten) met de Mondeo IMHO.

De Edge is qua afmetingen zo goed als hetzelfde als een Mondeo volgens mij. Hij is alleen wat hoger, dus oogt wellicht wat robuuster. Heb er in de USA mee gereden (al in 2011...)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 02-07-2018 22:01 ]

Mijn boefje is liev!

• _Anvil_
mooie sloep hoor!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08

djidee

Mr. Slungel

Mooi ploatie!

Lijkt erop dat ik de Mondeo (bijna 2jr oud) mag verlengen (was shortlease)....

Betere optie dan een nieuwe Focus (net zo duur als de huidige Mondeo), of een andere D-segmenter (gewoon 150 euro meer per maand op zijn minst)... Naar effect die nieuwe regelgeving, zeker als je 2.06 bent, en 2 kids hebt die nog in de stoeltjes zitten, dan is wat binnenruimte erg wenselijk.

Verlengen zou dan mooi uitkomen, eens kijken wat de overheid gaat doen (of mijn salaris/leaseregeling :o )

[ Voor 94% gewijzigd door djidee op 03-07-2018 14:25 ]

"Mekker, blaat"

• JB

JB

Cédric roelt!

@djidee Ik wist het wel. Sowieso de Mondeo houden. D segment is echt wel een groot verschil met C segment. Zeker omdat je er nog maar 2 jaar in rijd, is het niet zo erg. Als ik 4 jaar zou rijden, dan zou ik er wel wat geld tegenover willen zetten om en nieuw en D segment te rijden (je hebt dan normaliter ook wel stappen gemaakt qua loon).

Mijn boefje is liev!

• LuPo
JB schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:57:

Helaas niet gemaakt!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Weet iemand waar ik zo'n ding kan halen, behalve bij de dealer? :P

http://www.ford-wensink.s...mondeo-station-vanaf-2014

Maar dan voor een recent Focus hatchback.

• Hmmbob
Mijn matten kwamen vanaf (US) Amazon - toen woonde ik nog in de VS btw. Staan er ook regelmatig op eBay.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Doh, uiteraard :) Thanks

Wel even kijken of het past :P https://www.ebay.nl/itm/F...bcc2f3:g:wjoAAOSwjyhZ-vrR

• LuPo
Kleine cross-post vanuit het Leaseauto topic.

De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Sony premium audiosysteem met twaalf speakers
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/rayu8k.jpg

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/modneo-vignale-ac-009.jpg?itok=b4Hm2nP2

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 11-02-2019 22:41 ]

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Uitgebreide review van de nieuwe focus in lekker Duits Engels :')

¯\_(ツ)_/¯

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Nu met dit warme weer valt het me op dat de airco van mijn Fiesta (2016) niet heel fantastisch is.
Is dit een bekend iets of heb ik gewoon pech? Mijn vorige Fiesta (2013) had er ook last van.

Soundcloud

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
kaos- schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:40:
Nu met dit warme weer valt het me op dat de airco van mijn Fiesta (2016) niet heel fantastisch is.
Is dit een bekend iets of heb ik gewoon pech? Mijn vorige Fiesta (2013) had er ook last van.
Aircocheck laten doen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Kan zijn dat er onvoldoende vloeistof in zit; even laten checken en afvullen idd.

¯\_(ツ)_/¯

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:42
beschuitfluiter schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:48:
[...]

Kan zijn dat er onvoldoende vloeistof in zit; even laten checken en afvullen idd.
Dit is het 100%. Mijn Ford Fiesta uit 2013 is bij de APK vorige week afgevuld en nu kan hij weer op standje noordpool :D

[ Voor 3% gewijzigd door Jero_B op 05-07-2018 12:53 ]

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 11:53

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Mijn 2014 koelt als een malle, zelfs op korte ritjes. Dus zoals al gezegd: even een airco check laten doen :)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Mijn auto is 2,5 jaar oud met 50k op de klok. Moet ik dan nu al bijvullen? Lijkt me wel erg snel.
In de winter gebruik ik de airco niet overigens (zou wel moeten zegt men).

Soundcloud

• Hmmbob
Tja, een lek hangt niet af van KM of leeftijd, maar kan gewoon gebeuren. De airco check die al 3x genoemd is levert je duidelijkheid op... Koelmiddel is geen verbruiksartikel (zoals lampjes, banden, benzine) maar kan wel vervliegen, vervallen (zou wat snel zijn na 2,5 jaar) of ontsnappen door een lekje.

[ Voor 37% gewijzigd door Hmmbob op 05-07-2018 13:59 ]

• squaddie
  • Laatst online: 16-01 14:19
Bij mijn Fiesta 2013 koelt prima en houd de ingestelde temperatuur ook vast. Wat wel jammer is dat als de auto in de zon heeft gestaan en dan gaat hij inderdaad koelen op orkaankracht, maar op een gegeven moment denkt hij dat de auto de ingestelde temperatuur heeft bereikt en de ventilatiesnelheid omlaag brengt. Echter de ventilatie gaat op een standje te laag waardoor warmte in de materialen weer te kans krijgt om mij als bestuurder op te warmen, dus ik zet meestal de ventilatie op dat moment een standje hoger zodat er voldoende luchtcirculatie blijft. Als een groot deel van de warmte uit het interieur is getrokken zet ik hem weer op volledig automatisch en dan gaat het goed.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• timmie271
squaddie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:20:
[...]

Bij mijn Fiesta 2013 koelt prima en houd de ingestelde temperatuur ook vast. Wat wel jammer is dat als de auto in de zon heeft gestaan en dan gaat hij inderdaad koelen op orkaankracht, maar op een gegeven moment denkt hij dat de auto de ingestelde temperatuur heeft bereikt en de ventilatiesnelheid omlaag brengt. Echter de ventilatie gaat op een standje te laag waardoor warmte in de materialen weer te kans krijgt om mij als bestuurder op te warmen, dus ik zet meestal de ventilatie op dat moment een standje hoger zodat er voldoende luchtcirculatie blijft. Als een groot deel van de warmte uit het interieur is getrokken zet ik hem weer op volledig automatisch en dan gaat het goed.
Zet altijd de ramen open bij het wegrijden. Scheelt aanzienlijk veel geblaas van die airco. Voordeel is dat je de warmte er dan eigenlijk uitrijd in plaats van de auto zelf probeert te koelen ondanks dat er nog veel te warme lucht inzit...

Vanavond komen er nog even 4-5 foto's online van nieuwe Ford Focus (staan zo onderhand overal al wel online) en van de achterbak van de Mondeo HEV (snap alleen nog steeds die accuplaatsing niet :+)

Ford
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jbgTNAIzA8wkoFyjc28TKXgn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SYXtE8LhzXo5SVW6VwdTy8uA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h1Sz6X6DNyiBVyoyw9DIhVyL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jihRp4vJto7y68xjkCSUgkmb/thumb.jpg

En ja die rand bij de achterbak van de Mondeo is smerig, maar geloof dat ie niet echt is schoongemaakt voor ie de showroom inging aangezien hij al verkocht is :P
@JB even taggen omdat hij om de foto's vroeg :)

[ Voor 30% gewijzigd door timmie271 op 07-07-2018 01:09 ]

• Hmmbob
Niet te vaak met grote koffers op stap dan :X

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 07-07-2018 07:54 ]

• Reinier

Reinier

\o/

djidee schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:21:

Lijkt erop dat ik de Mondeo (bijna 2jr oud) mag verlengen
Serieus? Hij is al bijna vijf meter lang! B)
Pagina: 1 ... 65 ... 140 Laatste