Bestaat niet meer ? Is dat recent aangepast dan. Mijn fiesta uit juli 2017 is namelijk deep impact blue.stijn014 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:33:
Zo ook een Fiesta besteld als leasewagen via het bedrijf. Best wel in blije verwachting. Deep impact blue bestaat niet eer dus het zou nu chrome blue zijn. Toch benieuwd naar hoe dat er in echt zal uitzien.
Het was niet meer te bestellen. Op de site staat het nog wel.Barbapapa852 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:33:
[...]
Bestaat niet meer ? Is dat recent aangepast dan. Mijn fiesta uit juli 2017 is namelijk deep impact blue.
Ik had ook al wat gezocht. Kwam inderdaad uit op de blauwe kleur van de ST. Had ik een Titanium gekozen dan had ik ook waarschijnlijk Deep Impact Blue gekozen of deze kleur.stijn014 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:36:
[...]
Deze foto gekregen van de garage. Natuurlijk in het echt soms anders.
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door stervis op 31-05-2018 10:59 ]
Moo, I say.
Mja lastig. Voor mijn gevoel heb je een karig leasebudget waardoor je hoge maandlasten krijgt voor een (met alle respect) Fiesta. Dit word nog duurder met een Focusstervis schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:31:
[...]
Maar hoe kijken jullie dan aan tegen de Focus t.o.v. de Fiesta met deze info @JB en @GekkeRipper?
Mijn boefje is liev!
Bij mij is het een business class. Had graag race red gehad, maar we moeten een metaalkleur nemen.stervis schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:44:
[...]
Ik had ook al wat gezocht. Kwam inderdaad uit op de blauwe kleur van de ST. Had ik een Titanium gekozen dan had ik ook waarschijnlijk Deep Impact Blue gekozen of deze kleur.
Je hebt helemaal gelijk. De Focus lijkt me een prima wagen net zoals de Fiesta. Alleen de Focus is logischerwijs wel een stuk beter. Alleen om nu €565 per maand van mijn eigen geld neer te leggen voor een auto waarmee ik hooguit 30 tot 40k (incl. privé) mee rijd...JB schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:34:
[...]
Mja lastig. Voor mijn gevoel heb je een karig leasebudget waardoor je hoge maandlasten krijgt voor een (met alle respect) Fiesta. Dit word nog duurder met een FocusAnders was het vrij simpel; de Focus! B of C segment is echt een wereld van verschil bij de meeste autofabrikanten en als je net als ik redelijk wat kms maakt, dan wil ik daar graag iets meer voor neerleggen.
Dat is wel een grote hap uit m'n salaris.
[ Voor 3% gewijzigd door stervis op 31-05-2018 13:37 ]
Moo, I say.
Ik heb met beiden gereden en vond de Focus de (absurde) meerprijs (dik 6000 euro voor dezelfde uitrusting
) zeker niet waard.
Zie niet in wat er ‘veel beter’ is aan de Focus
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dus een Polo is ook net zo goed als een Golf? Alleen al de ruimte is beter, gewoon meer auto onder je kont. Het scheelt een segment. Ik heb zelf geen ervaring met beiden maar wel met B en C segment... Wereld van verschil in comfort, afwerking etc. Zodra je in een D segmenter stapt merk je dat ook weer tov C segment.Glashelder schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:12:
Ik heb met beiden gereden en vond de Focus de (absurde) meerprijs (dik 6000 euro voor dezelfde uitrusting) zeker niet waard.
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 31-05-2018 22:37 ]
Mijn boefje is liev!
Volkswagen is sowieso prut, saaie bakken 
Als je die ruimte nou niet nodig hebt?
Ik vond de Focus t.o.v. de Fiesta flink tegenvallen. Saai interieur. Geen betere wegligging. Niet minder lawaai. Wel dik 6000 euro duurder.
Ik vond de Focus t.o.v. de Fiesta flink tegenvallen. Saai interieur. Geen betere wegligging. Niet minder lawaai. Wel dik 6000 euro duurder.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Maar dat is de nieuwe versus de oude? of beide de nieuwe?Glashelder schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:21:
Volkswagen is sowieso prut, saaie bakken
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat vraag ik mij ook af. Moet haast wel de oude zijn.Touchdomex schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:25:
[...]
Maar dat is de nieuwe versus de oude? of beide de nieuwe?
Moo, I say.
De oude geloof ik. Zie dat er nu ook een nieuwe is idd
Ziet er een stuk beter uit.
Ben straks toevallig bij Ford, zal er eens een meepakken
De nieuwe focus heeft een klap meer binnenruimte; grotere wielbasis wat stabiliteit ten gunste komt en ze hebben eindelijk een fatsoenlijk interieur er in gehangen zo lijkt het. Moet alleen nog even kijken wat ze hier op de zaak willen qua brandstof; rij 35k per jaar ongeveer en moet er 4 jaar mee doen. En aangezien Diesel écht op de schopstoel zit zullen LMs de maandprijs ook wel omhoog gaan gooien voor diesels ivm restwaarde, oplopende MRB etc. Maar goed; eerst maar eens even een proefritje plannen. Ben zeer benieuwd iig. Gok dat het wel een hitje gaat worden op de Nederlandse wegen.
¯\_(ツ)_/¯
Grote kans dat hij nog niet bij de dealer staat. Of wilde je iets anders meepakken?Glashelder schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 06:58:
De oude geloof ik. Zie dat er nu ook een nieuwe is iddZiet er een stuk beter uit.
Zie het nu ook ja; maar kan me niet voorstellen dat ze dezelfde stoelen in een Fiësta mikken.SteveWoz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:13:
Het interieur van de nieuwe Focus s bijna gelijk aan die van de Fiesta.
Ik ben 1m94 dus heb wel wat nodig qua zitvlak etc. En diesel / automaat opties zijn er niet voor de Fiësta zie ik. Dat gaat hem niet worden dan vrees ik. Voor de rest wel prima auto zo te zien.
¯\_(ツ)_/¯
Als ze er staan. Dealer vertelde mij pas einde van juni. Hij vertelde tevens ook dat de nieuwe Focus een geheel nieuwe basis is.Glashelder schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 06:58:
De oude geloof ik. Zie dat er nu ook een nieuwe is iddZiet er een stuk beter uit.
Moo, I say.
Klopt, alleen schakel. Ik ben ook erg benieuwd naar het rijgedrag van de Focus t.o.v. de Fiesta. Het moet de €155 verschil wel waard zijnbeschuitfluiter schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:36:
[...]
Zie het nu ook ja; maar kan me niet voorstellen dat ze dezelfde stoelen in een Fiësta mikken.
Ik ben 1m94 dus heb wel wat nodig qua zitvlak etc. En diesel / automaat opties zijn er niet voor de Fiësta zie ik. Dat gaat hem niet worden dan vrees ik. Voor de rest wel prima auto zo te zien.
Moo, I say.
Reinier schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:36:
[...]
Grote kans dat hij nog niet bij de dealer staat. Of wilde je iets anders meepakken?
Klopt ja hij was er nog niet.stervis schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Als ze er staan. Dealer vertelde mij pas einde van juni. Hij vertelde tevens ook dat de nieuwe Focus een geheel nieuwe basis is.
Heb nu een Kuga meegekregen. Rijdt als een grote boot
Ik vind de Kuga best goed en strak rijden voor zo'n hoog, smal dingGlashelder schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:50:
[...]
[...]
Klopt ja hij was er nog niet.
Heb nu een Kuga meegekregen. Rijdt als een grote boot
Maar ik was blij toen ik daarna weer in mijn Mondeo kon stappen.
Ik dacht in eerste instantie dat de bedragen die je noemde leaseprijzen waren. Als je het netto kosten voor de Focus dermate hoger zijn dan een Fiesta dan zou ik zelf ook voor de Fiesta kiezen. Dat is ook een prima auto lijkt me.stervis schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:31:
[...]
Spot on. €220 boven norm. Plus de bijtelling en eigen bijdrage van €79 in 't geval bij de Focus. Bijtelling is dus iets van €267 p/m.
Maar hoe kijken jullie dan aan tegen de Focus t.o.v. de Fiesta met deze info @JB en @GekkeRipper?
Overigens denk ik dat je de Focus met meer opties configureert dan de Fiesta, gewoon omdat het kan. Dus je maakt misschien niet helemaal een eerlijk vergelijk?
Edit: ik zie dat je op circa 7000 euro opties voor de Focus kwam. Dat snap ik echt niet. Als je de Focus neemt zoals ik 'm een aantal posts geleden voorgesteld heb en dan zonder het panoramadak, dan is de fiscale waarde ca. € 32.000. Dat is slechts € 2000 meer dan jouw Fiesta Vignale configuratie. Dat kan toch niet zo veel verschil in netto lasten opleveren? Bijtelling circa 15 euro netto in ieder geval. Wat de leaseprijs doet zou je toch eens na moeten vragen bij je leasemaatschappij.
Wat is dan je vergelijk: een Fiesta Vignale met in mijn ogen nutteloze zaken zoals lederen bekleding, leder op het dashboard, meer chroom buiten en een panoramadak. Of een Focus met vrijwel dezelfde opties, stoffen stoelen en minder 'nutteloze' uiterlijke opsmuk. Niemand weet nog het verschil in rij-ervaring tussen de nieuwe Fiesta en nieuwe Focus, maar een hoger segment is echt een dag en nacht verschil over het algemeen.
[ Voor 38% gewijzigd door GekkeRipper op 01-06-2018 17:34 ]
En wat stelt dat Vignale voor bij een Fiesta? Ben je dan ook George Clooney bij de dealer en heb je 24 uur een personal assistent “tot je beschikking”?
Mijn boefje is liev!
Volgens mij heeft de Fiesta inderdaad een personal assistant
Ik kon 'm niet nemen omdat de Vignale niet met een diesel geleverd wordt, anders had ie hier voor de deur gestaan.
Wat anders trouwens..

Er klopt hier iets niet.. En toen ik even later wegreed, toen deed de andere lamp het niet meer
Gelukkig gaan ze het morgen op een zaterdag nog fixen. Dat vind ik dan wel weer netjes
Wat anders trouwens..

Er klopt hier iets niet.. En toen ik even later wegreed, toen deed de andere lamp het niet meer
Gelukkig gaan ze het morgen op een zaterdag nog fixen. Dat vind ik dan wel weer netjes
Nou, er zit wel wat extra service in. Gewassen auto na elke beurt, breng en ophaalservice en vervangend vervoer. Maar de laatste twee zitten vaak ook al in een zakelijke leasecontract.JB schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:43:
En wat stelt dat Vignale voor bij een Fiesta? Ben je dan ook George Clooney bij de dealer en heb je 24 uur een personal assistent “tot je beschikking”?
@GekkeRipper Tja, het is maar net wat je voorkeuren zijn hé. Ik vind leer veel beter zitten dan stof. Vooral tijdens lange ritten. En als ik een Focus rijd... dan wil ik ook een trekhaak bijvoorbeeld.
De opties:
1. Winter Pack
2. Design Pack 1 (LED koplampen o.a.)
3. Elektrisch bedienbare achterklep
4. Panoramisch dak
5. Halflederen bekleding
6. Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar)
(7. BLIS)
En niet te vergeten de kleur.
[ Voor 14% gewijzigd door stervis op 01-06-2018 18:14 ]
Moo, I say.
Het lange ritten argument wint een C segmenter tov een B segmenter waar je op leer zit met glans, over het algemeen. En als je op de Fiesta zonder trekhaak kan, dan kan je dat op de Focus ook. De keuze is aan jou natuurlijk!
@stervis Dat is wel geinig bij een Fiesta dan inderdaad. Bij de Mondeo zit dat ook standaard in het onderhoud (heeft zover ik weet niks te maken met leasecontract) en daardoor heb je ook meteen Ford assistance. Die laatste gebruik ik eerder dan de LM bij pech
Je noemt wederom opties op die je ook niet AF fabriek kunt laten doen... Kijk daar eens naar, scheelt je fiscaal al snel een paar k. (Afneembare) trekhaak zijn de kosten niet, kan ook achteraf dus waarom wegklapbaar?
Mbt leer; nooit meer... Bij mijn eerste auto geperforeerd en al laten bekleden maar in de winter te koud (stoelverwarming wordt vervolgens weer te warm) en in de zomer drama (voordat je weg rijd, zit je al tegen je stoel geplakt). Beste combi IMHO alcantara icm leer
Je noemt wederom opties op die je ook niet AF fabriek kunt laten doen... Kijk daar eens naar, scheelt je fiscaal al snel een paar k. (Afneembare) trekhaak zijn de kosten niet, kan ook achteraf dus waarom wegklapbaar?
Mbt leer; nooit meer... Bij mijn eerste auto geperforeerd en al laten bekleden maar in de winter te koud (stoelverwarming wordt vervolgens weer te warm) en in de zomer drama (voordat je weg rijd, zit je al tegen je stoel geplakt). Beste combi IMHO alcantara icm leer
[ Voor 30% gewijzigd door JB op 01-06-2018 18:27 ]
Mijn boefje is liev!
Je hebt een punt wat betreft trekhaak, maar met een C segmenter zal ik sneller op vakantie (met een trekhaak) dan met een B segmenter. Daarom de opeens de trekhaak.GekkeRipper schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:23:
Het lange ritten argument wint een C segmenter tov een B segmenter waar je op leer zit met glans, over het algemeen. En als je op de Fiesta zonder trekhaak kan, dan kan je dat op de Focus ook. De keuze is aan jou natuurlijk!
Zoals ik de dealer heb horen praten is er maar weinig wat AF fabriek kan worden gemonteerd. Er zit weing verschil tussen een afneembare en wegwerpbare trekhaak. Toegegeven dat elk klein beetje wel weer de maandelijkse bijtelling maakt. Maar als alles dan al elektrisch is... dan ook maar de trekhaak. Wel zo netjes.JB schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:24:
@stervis Dat is wel geinig bij een Fiesta dan inderdaad. Bij de Mondeo zit dat ook standaard in het onderhoud (heeft zover ik weet niks te maken met leasecontract) en daardoor heb je ook meteen Ford assistance. Die laatste gebruik ik eerder dan de LM bij pech![]()
Moo, I say.
Wassen na een beurt doen ze bij Volvo standaard. Daar hebben ze geen naampje voor nodig..stervis schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:10:
[...]
Nou, er zit wel wat extra service in. Gewassen auto na elke beurt, breng en ophaalservice en vervangend vervoer. Maar de laatste twee zitten vaak ook al in een zakelijke leasecontract.
[...]
Net als vervangend vervoer en pechhulp. Krijg je voor niets als je een beurt bij de dealer laat doen. Blijft dus alleen de haal- en brengservice over. En natuurlijk de andere opties die een Vaginale biedt. Ja, zo noemen ze die uitvoering bij mij op het werk.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Alle kleine beetjes helpen. Ik had bij mijn B segmenter toentertijd kleine 10K dus dat het niets scheelt volgens je dealer is echt bullshit. Geloof me dat is interessant voor je bijtelling 
Andere velgen, verlagen, leren stoelen, stoelverwarming, andere grille, parkeersensoren, Pioneer navigatie 2 din, afneembare trekhaak, tinten ramen enz enz.
@LuPo Volvo heeft ook geen B segmenter alhoewel die V40 zo krap is dat ie daar wel gepositioneerd kan worden
Vanaf C segment is wassen eerder standaard dan uitzondering. Vanaf D segment al helemaal.
Andere velgen, verlagen, leren stoelen, stoelverwarming, andere grille, parkeersensoren, Pioneer navigatie 2 din, afneembare trekhaak, tinten ramen enz enz.
@LuPo Volvo heeft ook geen B segmenter alhoewel die V40 zo krap is dat ie daar wel gepositioneerd kan worden
[ Voor 30% gewijzigd door JB op 01-06-2018 18:59 ]
Mijn boefje is liev!
Dat is zeker niet standaard bij Volvo.LuPo schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:48:
[...]
Wassen na een beurt doen ze bij Volvo standaard. Daar hebben ze geen naampje voor nodig..
Net als vervangend vervoer en pechhulp. Krijg je voor niets als je een beurt bij de dealer laat doen.
Hier in Haarlem doen ze daar in ieder geval niet aan. Een gratis fiets kan je dan wel krijgen.
@JB Dus de Vignale is speciaal voor de Fiesta bedacht?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Wat probeer je te zeggen?
Mijn boefje is liev!
Nee, de Kuga die ik vandaag mee had was ook in die uitvoering.
Je hebt helemaal gelijk. Alleen als de dealer er niet aan wilt beginnen.... of de opties laten het niet toe. Er zit wel een verschil in opties en accessoiresJB schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:54:
Alle kleine beetjes helpen. Ik had bij mijn B segmenter toentertijd kleine 10K dus dat het niets scheelt volgens je dealer is echt bullshit. Geloof me dat is interessant voor je bijtelling
Moo, I say.
Als de dealer er niet aan wil beginnen zoekt hij het maar uit. Ga ik naar een ander. Of moet je daar bestellen?stervis schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:52:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Alleen als de dealer er niet aan wilt beginnen.... of de opties laten het niet toe. Er zit wel een verschil in opties en accessoires
Het klopt dat je niet altijd zaken niet AF fabriek kunt doen, maar juist bij de B segment auto’s is daar vaak meer ruimte voor. Jouw feestje uiteraard, maar dat is voor mij de sport om zoveel mogelijk achteraf te laten doen.
Mijn boefje is liev!

Zaterdag 23 juni wordt de (waarschijnlijk) grootste collectie van Fords geveild: de collectie van het Den Hartogh Ford museum in Hillegom (eeuwig zonde wat mij betreft). Kleine quote:
Mocht je deze collectie nog eens willen zien, dat kan op:De collectie wordt gezien als een van de grootste en belangrijkste verzamelingen auto’s van het Amerikaanse merk Ford in de wereld en geeft een prachtig en vrijwel volledig overzicht van alle modellen. De Ford-collectie bevat de modellen A, B en C, model T, een ijscowagen, ambulances en brandweerauto’s. De totale privécollectie bevat meer dan 200 Ford en Lincoln automobielen en vrachtwagens en ruim 50 motorfietsen. Alles in deze veiling wordt zonder limiet aangeboden.
Meer informatie:21 Jun 2018 14:00 - 18:00 CEST
22 Jun 2018 09:30 - 20:00 CEST
https://www.fordmuseum.nl
http://www.bonhams.com/auctions/25077/ (hier kan je de hele collectie bekijken, zeker de moeite waard!)
Ik heb geen enkele relatie met het Ford museum, Bonham of wat dan ook, het leek me wel leuk om even te delen
[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 02-06-2018 12:50 ]
Sinds 12 april in het bezit van een Ford Fiesta ST-Line in de kleur Blue Wave:

Rijd perfect en alle toeters en bellen werken, zelfs Android Auto na de laatste Sync 3 update.
Rijd perfect en alle toeters en bellen werken, zelfs Android Auto na de laatste Sync 3 update.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Als ik voor de Titanium ga heb ik die kleur ook in gedachten! Toffe bak! Ik zit elke middag al in m'n mailbox te loeren voor de link om te bestellen hahaMegatronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:25:
[afbeelding]
Moo, I say.
Kek kleurtje.Megatronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:25:
[afbeelding]
Wat doe je zoal met Android Auto eigenlijk dan?
Ik heb nog geen toepassing kunnen vinden eigenlijk.
Weet iemand hier eigenlijk hoe je de tekstuele info van radiozenders via DAB+ kunt laten zien?
Ik heb de 'radiotekst'-optie ingeschakeld, maar zie eigenlijk nooit iets verschijnen.
In mijn oude auto had ik een Pioneer inbouwradio met DAB+ en daar kreeg je altijd te zien welk nummer er gedraaid werd bijvoorbeeld.
Daarnaast vroeg ik me af of het eigenlijk mogelijk is om de GPS-snelheid weer te geven tijdens het navigeren?
Vooral als navigatie in nieuwe wijken (Google Maps) , aangezien de ingebouwde navigatie achter loopt. En Spotify werkt wel fijn, hoewel de Bluetooth streaming ook goed werktTrasos schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:50:
[...]
Kek kleurtje.![]()
Toen die in de showroom stond, hebben veel mensen de verkopers gezegd dat ze die kleur in combinatie met de velgen erg mooi vonden.stervis schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:36:
[...]
Als ik voor de Titanium ga heb ik die kleur ook in gedachten! Toffe bak! Ik zit elke middag al in m'n mailbox te loeren voor de link om te bestellen haha
Ik wilde eerst ook voor een Titanium gaan, maar die is in Nederland niet leverbaar in 3 deurs.
Dat is voor mij geen probleem aangezien ik een 5-deurs wil. ST ook overwogen, alleen je levert wel in op wat comfort naar mijn mening. Maar zeker kan ik die combi van kleur en velgen (en grill) wel begrijpen!Megatronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:05:
[...]
Toen die in de showroom stond, hebben veel mensen de verkopers gezegd dat ze die kleur in combinatie met de velgen erg mooi vonden.
Ik wilde eerst ook voor een Titanium gaan, maar die is in Nederland niet leverbaar in 3 deurs.Zelfs de ST komt alleen als 5 deurs naar Nederland.
Waarschijnlijk wordt het een Vignale voor mij
Moo, I say.
Ik vind de ST in 3 deurs wel onpraktisch, als ik eerlijk ben. De instap van de "2013 versie" naar de achterbank is vrij krap en achterin zit je dan ook vrij rap klem.Megatronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:05:
[...]
Toen die in de showroom stond, hebben veel mensen de verkopers gezegd dat ze die kleur in combinatie met de velgen erg mooi vonden.
Ik wilde eerst ook voor een Titanium gaan, maar die is in Nederland niet leverbaar in 3 deurs.Zelfs de ST komt alleen als 5 deurs naar Nederland.
Een 5 deurs met een paar cm extra beenruimte zou erg fijn zijn. Neemt niet weg dat een ST natuurlijk zo nimble/agile mogelijk moet zijn voor het betere gooi- en smijtwerk.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Comfort tussen Titanium en ST Line verschilt niet zoveel. Die 1 cm lager doet niet zoveel, die 125 pk ipv de 100 merk je wel.stervis schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:11:
[...]
Dat is voor mij geen probleem aangezien ik een 5-deurs wil. ST ook overwogen, alleen je levert wel in op wat comfort naar mijn mening. Maar zeker kan ik die combi van kleur en velgen (en grill) wel begrijpen!
Waarschijnlijk wordt het een Vignale voor mij
De achterbank gebruiken we nooit en dan is een ruimere instap wel fijner met mijn 2 meter ipv krullen om de B stijl heen.MAX3400 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:13:
[...]
Ik vind de ST in 3 deurs wel onpraktisch, als ik eerlijk ben. De instap van de "2013 versie" naar de achterbank is vrij krap en achterin zit je dan ook vrij rap klem.
Een 5 deurs met een paar cm extra beenruimte zou erg fijn zijn. Neemt niet weg dat een ST natuurlijk zo nimble/agile mogelijk moet zijn voor het betere gooi- en smijtwerk.
[ Voor 78% gewijzigd door MegaTronics op 05-06-2018 22:19 ]
Ik gebruik dat (als ik weer eens een auto heb die dat ondersteunt) Android Auto voor Waze. En om gesproken (text to speech) berichten naar huis te appen.Trasos schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:50:
[...]
Sometimes you need to plan for coincidence
Hebben we het nou over de ST Line of de echte ST? Zeg maar, helft/dubbele vermogen?Megatronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:14:
[...]
Comfort tussen Titanium en ST Line verschilt niet zoveel. Die 1 cm lager doet niet zoveel, die 125 pk ipv de 100 merk je wel.
[...]
De achterbank gebruiken we nooit en dan is een ruimere instap wel fijner met mijn 2 meter ipv krullen om de B stijl heen.
De 125 pk ST Line, de 200 pk ST is nog niet aanwezig in de showroom.MAX3400 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:20:
[...]
Hebben we het nou over de ST Line of de echte ST? Zeg maar, helft/dubbele vermogen?
Euh? Pre-order €31.970 voor de "basis versie".Megatronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:22:
[...]
De 125 pk ST Line, de 200 pk ST is nog niet aanwezig in de showroom.
Niet aanwezig wil niet zeggen dat ie niet te bestellen is; en voorlopig ook alleen maar in 5-deurs inderdaad.
Die 125 pk krijg je overigens alleen bij de driedeurs-versie.Megatronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:22:
[...]
De 125 pk ST Line, de 200 pk ST is nog niet aanwezig in de showroom.
Ik hou het wel bij de ST Line, was ook duur zatMAX3400 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:25:
[...]
Euh? Pre-order €31.970 voor de "basis versie".
Niet aanwezig wil niet zeggen dat ie niet te bestellen is; en voorlopig ook alleen maar in 5-deurs inderdaad.
Klopt, op de Vignale handgeschakeld is de 125 pk ook leverbaar.Trasos schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:31:
[...]
Die 125 pk krijg je overigens alleen bij de driedeurs-versie.
[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 06-06-2018 07:32 ]
Mooie kleur en velgen! 17 inch? Een driedeurs blijft mooier dan een vijfdeurs vind ik. Maar zelf zou ik de twee extra deuren echt veel te veel missen.MegaTronics schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:25:
[afbeelding]
125pk is prima voor zo'n auto. Dat wordt lekker scheuren!
Yep, zijn de standaard 17 inch velgen van de ST-Line.GekkeRipper schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:17:
[...]
Mooie kleur en velgen! 17 inch? Een driedeurs blijft mooier dan een vijfdeurs vind ik. Maar zelf zou ik de twee extra deuren echt veel te veel missen.
Bedacht mij net, waarom kan ik in Sync 3 geen Treble en Bass instellingen vinden?
Volgens de video zouden ze er moeten zitten, maar kan ze niet vinden, of is dat pas sinds de laatste Sync 3 update?
https://owner.ford.com/ho...-3-settings-overview.html
Volgens de video zouden ze er moeten zitten, maar kan ze niet vinden, of is dat pas sinds de laatste Sync 3 update?
[ Voor 56% gewijzigd door Slavy op 06-06-2018 09:37 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Deze zitten bij mij in het instellingen menu.Slavy schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:36:
Bedacht mij net, waarom kan ik in Sync 3 geen Treble en Bass instellingen vinden?
Als het goed is kun je gewoon op het knopje "Sound" klikken onder het scherm en dan ben je er direct? Daar is waar ik het altijd aanpas in de FordsSlavy schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:36:
Gamertag: timmie271
@sorted.bits @timmie271 Heb in het verleden alle instellingen al meermaals doorgelopen, ook sound, maar die opties misten bij mij, zal straks nog eens kijken.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik vind de voordeuren altijd veel te groot, en de gordel zit te ver naar achterGekkeRipper schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:17:
[...]
Mooie kleur en velgen! 17 inch? Een driedeurs blijft mooier dan een vijfdeurs vind ik. Maar zelf zou ik de twee extra deuren echt veel te veel missen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
als dat het enige isTommyGun schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:17:
[...]
Ik vind de voordeuren altijd veel te groot, en de gordel zit te ver naar achter
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En 5drs is mooier
Kwestie van smaak
De 5deurs is net een soort van B-max zonder schuifdeuren.
[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 06-06-2018 15:35 ]
Tja, als je klein bent moet je maar naar een a segment gaan kijken, past vast beter.TommyGun schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:17:
[...]
Ik vind de voordeuren altijd veel te groot, en de gordel zit te ver naar achter
Grote deuren is makkelijker instap en met mijn lengte zit de gordel op de juiste plek.
Helaas lijkt de 3 deur te verdwijnen bij de fabrikanten.
Kort vraagje aan de eigenaren van een Ford Focus Trend mk3.5 (2014-2018). Kun je hier je Android-telefoon op aansluiten en mbv USB Audio gewoon je Spotify e.d. luisteren op het audiosysteem van de auto? En de stuurbesturing gebruiken om nummers e.d. te skippen?
En degene die een Samsung S8 hebben of een ander relatief zware telefoon, kan hij hem dan ook nog tegelijkertijd opladen?
En degene die een Samsung S8 hebben of een ander relatief zware telefoon, kan hij hem dan ook nog tegelijkertijd opladen?
[ Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-06-2018 19:41 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik gebruik gewoon bluetooth, dat werkt fantastisch. Kan je ook nummers skippen op t stuur enzo. Maar ik heb volgens mij de 'lease' edition.HarmoniousVibe schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:34:
Kort vraagje aan de eigenaren van een Ford Focus Trend mk3.5 (2014-2018). Kun je hier je Android-telefoon op aansluiten en mbv USB Audio gewoon je Spotify e.d. luisteren op het audiosysteem van de auto? En de stuurbesturing gebruiken om nummers e.d. te skippen?
[ Voor 3% gewijzigd door Mercarra op 06-06-2018 19:44 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Hmja dat kan ook altijd nog, maar ik laad mijn telefoon toch meestal in de auto op en het geluid over USB is toch beter dan BT (waarschijnlijk SBX).
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Heb een lease edition. Met Android auto kan dit. Telefoon laadt langzaam op. Usb stick functionaliteit nog niet geprobeerd. Hij vindt de telefoon wel iig.HarmoniousVibe schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:34:
Thanks! Maar hij kan de auto(radio) dus als geluidskaart gebruiken? Heb op Youtube wat rondgezocht en het is niet één of andere domme proprietary connectie zoals dit? YouTube: Spotify and Ford SYNC Applink hands-on previewGekkeRipper schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:34:
[...]
Heb een lease edition. Met Android auto kan dit. Telefoon laadt langzaam op. Usb stick functionaliteit nog niet geprobeerd. Hij vindt de telefoon wel iig.
Als je radio sync 3 heeft en Android auto ondersteund dan kun je Spotify bedienen op het scherm van de radio en via het stuur. Andere opties heb ik geen ervaring mee.
'Vroeger' was Spotify ook een losse app op Sync3, maar die ondersteuning is gestopt
Zie https://community.spotify.../Ford-Sync-3/td-p/4369730
Zie https://community.spotify.../Ford-Sync-3/td-p/4369730
"Mekker, blaat"
Ik heb een FocusMegaTronics schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:06:
[...]
Tja, als je klein bent moet je maar naar een a segment gaan kijken, past vast beter.
Grote deuren is makkelijker instap en met mijn lengte zit de gordel op de juiste plek.![]()
Helaas lijkt de 3 deur te verdwijnen bij de fabrikanten.
En gelukkig dat 3d verdwijnt
Voor mijn vrouw zijn we op zoek naar een andere auto. Vanaf juli gaat ze ongeveer 180km per dag rijden, daar is haar benzine bakje niet zo geschikt voor.
Ons oog is gevallen op een Fiesta bij onze lokale ford dealer. Het betreft een Ford Fiesta 1.6 TDCI 95PK Style (bj 2014) met net 100.000km op de teller. Wij zouden de 3e eigenaar worden, onderhoud is bij dezelfde dealer gedaan en heeft netjes alle beurten gehad.
Ik ben op zoek gegaan naar kwaaltjes die je bij een Fiesta van deze ouderdom/KM stand zou kunnen tegenkomen. Ik lees dat climate control/ airco nog wel wat problemen kan geven en dat de standaard carkit brak is. Hebben jullie nog tips waar ik extra op kan letten?
Auto komt wel met 6 maanden BOVAG garantie; maar uiteraard wil ik het liefst alle 'probleemgevallen' al voor de eventuele koop gefixt hebben.
Ons oog is gevallen op een Fiesta bij onze lokale ford dealer. Het betreft een Ford Fiesta 1.6 TDCI 95PK Style (bj 2014) met net 100.000km op de teller. Wij zouden de 3e eigenaar worden, onderhoud is bij dezelfde dealer gedaan en heeft netjes alle beurten gehad.
Ik ben op zoek gegaan naar kwaaltjes die je bij een Fiesta van deze ouderdom/KM stand zou kunnen tegenkomen. Ik lees dat climate control/ airco nog wel wat problemen kan geven en dat de standaard carkit brak is. Hebben jullie nog tips waar ik extra op kan letten?
Auto komt wel met 6 maanden BOVAG garantie; maar uiteraard wil ik het liefst alle 'probleemgevallen' al voor de eventuele koop gefixt hebben.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Nee, bij een vijfdeurs zit ik telkens door het raam van de achterportier te loeren als ik naar links kijk.
Kan iemand deze onderdeeltjes, die 'vielen' tevoorschijn bij het loshalen van de middenconsole van een Fiesta uit 2005, plaatsen?
Ik niet namelijk maar ik zou ze wel graag weer terugplaatsen zodra ik ergens een vervangend kachel bedieningspaneel vandaan heb weten te halen.
Dus mocht iemand ze herkennen, hoor ik graag waar ze horen:
Ik niet namelijk maar ik zou ze wel graag weer terugplaatsen zodra ik ergens een vervangend kachel bedieningspaneel vandaan heb weten te halen.
Dus mocht iemand ze herkennen, hoor ik graag waar ze horen:
@sorted.bits @timmie271 nog even gekeken, mijn Sync 3 staat in het Nederlands en de opties staan er dus wel, echter zijn de vertalingen "Treble", "Mid-Range" en "Bass" vertaald naar "Hoog", "Midden" en "Laag"....
Man man man
Man man man
Dat is toch niet zo vreemd voor een auto die in NL geleverd wordt?Slavy schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:36:
@sorted.bits @timmie271 nog even gekeken, mijn Sync 3 staat in het Nederlands en de opties staan er dus wel, echter zijn de vertalingen "Treble", "Mid-Range" en "Bass" vertaald naar "Hoog", "Midden" en "Laag"....
Man man man![]()
Dit verhaal kent inmiddels ook een ontknoping. De vrouw heeft ingezien dat de Kuga toch echt te krap was en na een stuiptrekking richting een Kodiaq hebben we uiteindelijk toch de 2017 S-Max gekocht.Timmert schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:24:
Wij zitten in een groot dilemma.
Momenteel hebben we een 2011 S-Max met 190k km op de klok. Prima auto, maar we willen iets anders, iets nieuwers. Dit is onze 2e S-Max (de eerste was er eentje van 2007, dus voor de facelift), en nog een keer dezelfde auto vind ik niks.
Andere merken vallen eigenlijk af vanwege gebrek aan betrouwbaarheid (VAG), hoogtoerigheid (Mazda CX-5) of ruimtegebrek (ook CX-5). C-Max is ook te krap, Grand C-Max te lelijk en mag in benzineversie niet genoeg trekken (er moet een caravan van 1500kg achter). Ook verwachten we binnenkort een 3e kind, dus een beetje ruimte is wel fijn.
De shortlist is nu als volgt:
- 2017 Kuga 120pk ecoboost met 15k KM. Uitvoering is een Trend Ultimate, niet het meest luxe maar wel licht/regensensor, camera, SYNC3, etc
- 2017 Kuga 120pk ecoboost met 27k KM. ST-Line, met panoramadak, xenon, etc.
- 2017 S-Max 160pk ecoboost, 7-persoons met 25k KM. Hele mooie auto, maar eigenlijk 5k boven budget.
Dit is wel het facelift model, dus een behoorlijk andere auto dan de huidige.
Uiteraard is een S-Max de ruimere keuze, maar voor het grootste deel van de tijd rijdt mijn vrouw er alleen met de kids in. We zijn alleen met z'n 5'en op pad als we op familiebezoek of op vakantie gaan. Ik vraag me af of we daar dan het hele jaar zo'n grote auto voor nodig hebben.
M'n vrouw wil graag de Kuga, maar ik wil op de peage geen gemekker vanaf de achterbank
Daarbij is een S-Max altijd wel fijn met klussen/verhuizen/etc. Tot nu toe past alles erin met de achterklep dicht.
De Kuga rijdt prima, al vond ik die ST-Line wel behoorlijk trillen. Vermoedelijk onbalans, maar doet toch afbreuk aan de 1e indruk. Daarnaast vond ik de antractietkleurige hemel weliswaar mooi, maar wel benauwend. Panoramadak is prachtig, maar wordt de auto hierdoor niet extra warm in de zomer?
De Trend Ultimate reed echt heel erg fijn (en had ook zeker geen 120pk maar eerder 160 als je t mij vraagt), maar voelt wel vrij kaal aan vergeleken met de ST-Line. Deze auto heeft wel fabrieksgarantie tot 2024, das een flink voordeel.
Qua rijden is de S-Max heel anders, maar naar mijn idee wel ontzettend fijn. Heel erg stil dankzij de gelaagde zijruiten en fijnere stoelen dan de Kuga.
Ik kom er dus eigenlijk niet zo goed uit....
Oh, en mocht iemand nog een mooie S-Max zoeken voor een goede prijs dan mag ie DM'en
Nu nog even onze huidige S-Max kwijt raken (inruilen brengt zoals altijd minder op) en we kunnen hem ophalen
Heb in veel merken gereden en zie altijd treble/bass staan terwijl de voertaal NL ingesteld stond, voor het eerst dat ik het zo zie staan.Timmert schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:11:
[...]
Dat is toch niet zo vreemd voor een auto die in NL geleverd wordt?
[ Voor 6% gewijzigd door Slavy op 08-06-2018 15:20 ]
Jongens... het is zo ver! Je kunt nu de configurator gebruiken voor de nieuwe Focus! 
Wel flauw dat een elektrisch bediende achterklep en trekhaak dan alleen weer voor de wagon beschikbaar zijn...
Wel flauw dat een elektrisch bediende achterklep en trekhaak dan alleen weer voor de wagon beschikbaar zijn...
[ Voor 39% gewijzigd door stervis op 09-06-2018 11:36 ]
Moo, I say.
Vind bijna 8000 meer voor een Focus nog steeds heel erg veel meer geld dan een Fiesta met dezelfde uitrusting
.
Is ie inmiddels wel volledig? Gister was alleen de hatchback met 1.0 blokje een optie...
Vanochtend net een rijtje dealers gedaan voor de opvolger van de Mondeo, wil de Focus nog in het echt zien, de station ziet er merkwaardig uit aan de achterkant. Maar de ST line staat me dan wel weer erg aan...
Concurrentie:
- Octavia (als het goed rijdt... )
- Superb (als prijs goed is en goed rijdt)
- Passat (als prijs goed is en goed rijdt)
- Nwe V60 (als prijs goed is, rijden is prima)
- XC40 (als ie goed rijdt)
- A3 (last resort, prijs/ruimte is brak)
Komt geen Mondeo terug, ga van diesel naar benzine (met 44k per jaar), en wat er overblijft aan benzine versies is een nogo, want die zitten boven de 150g co2/km
Vanochtend net een rijtje dealers gedaan voor de opvolger van de Mondeo, wil de Focus nog in het echt zien, de station ziet er merkwaardig uit aan de achterkant. Maar de ST line staat me dan wel weer erg aan...
Concurrentie:
- Octavia (als het goed rijdt... )
- Superb (als prijs goed is en goed rijdt)
- Passat (als prijs goed is en goed rijdt)
- Nwe V60 (als prijs goed is, rijden is prima)
- XC40 (als ie goed rijdt)
- A3 (last resort, prijs/ruimte is brak)
Komt geen Mondeo terug, ga van diesel naar benzine (met 44k per jaar), en wat er overblijft aan benzine versies is een nogo, want die zitten boven de 150g co2/km
"Mekker, blaat"
Iemand trouwens ervaring met BLIS? Cross-Traffic lijkt dan weer nuttig, alleen zeer incidenteel gebruik volgens mij. Voetgangers en fietsers meld het dan weer niet...
Moo, I say.
BLIS werkt op de snelweg heerlijk. Heel handig met irritante links-achter hangers - die eikels die precies in je blinde hoek blijven hangen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb beide op mijn Transit Connect. BLIS is leuk, maar de gevallen die BLIS detecteert en ik zelf niet zie zijn op 1 hand te tellen in het jaar dat ik die auto nu heb. Als het op fietsers had gereageerd zou het wel ideaal zijn, zeker met zo'n bestelauto als de mijne met een enorme dode hoek.stervis schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:15:
Iemand trouwens ervaring met BLIS? Cross-Traffic lijkt dan weer nuttig, alleen zeer incidenteel gebruik volgens mij. Voetgangers en fietsers meld het dan weer niet...
Cross Traffic zou ik niet willen missen. Die detecteert wél voetgangers en fietsers en zelfs ver voordat ze in het zicht van de achteruitrijcamera komen. Heel erg fijn en onmisbaar op een bestelwagen als je het mij vraagt.
Op een personenauto met ramen rondom kun je naar mijn mening makkelijk zonder.
Daar was ik dus al bang voor hé... nu weet ik nog steeds niet of ik BLIS op m'n auto laat zettenTimmert schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:49:
[...]
Ik heb beide op mijn Transit Connect. BLIS is leuk, maar de gevallen die BLIS detecteert en ik zelf niet zie zijn op 1 hand te tellen in het jaar dat ik die auto nu heb. Als het op fietsers had gereageerd zou het wel ideaal zijn, zeker met zo'n bestelauto als de mijne met een enorme dode hoek.
Cross Traffic zou ik niet willen missen. Die detecteert wél voetgangers en fietsers en zelfs ver voordat ze in het zicht van de achteruitrijcamera komen. Heel erg fijn en onmisbaar op een bestelwagen als je het mij vraagt.
Op een personenauto met ramen rondom kun je naar mijn mening makkelijk zonder.
Moo, I say.
Bij mij was het onderdeel van het Driver Assistance Pack, samen met Cross Traffic, rijstrookassistent en verkeersbordenherkenning (dat is wel handig!). BLIS los had ik denk ik niet besteld.
Op de Fiesta was BLIS/Cross Traffic Allert een optiepakket i.c.m. elektrisch inklapbare spiegels.Voor die € 400 extra kijk ik zelf wel over mijn schouder.Timmert schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:11:
Bij mij was het onderdeel van het Driver Assistance Pack, samen met Cross Traffic, rijstrookassistent en verkeersbordenherkenning (dat is wel handig!). BLIS los had ik denk ik niet besteld.
En de verkeersbordenherkenning is inderdaad een handige optie, werkt ook goed.
[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 10-06-2018 11:21 ]
Klopt. Die spiegels klappen ook naar binnen met dat parkeerpakket (sensoren).MegaTronics schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:20:
[...]
Op de Fiesta was BLIS/Cross Traffic Allert een optiepakket i.c.m. elektrisch inklapbare spiegels.Voor die € 400 extra kijk ik zelf wel over mijn schouder.
En de verkeersbordenherkenning is inderdaad een handige optie, werkt ook goed.
Moo, I say.
Hoi, ook maar eens aan dit topic deelnemen..
Bij mijn werkgever heb je de optie om je leasebudget cash te laten uitbetalen en prive te rijden, in het verleden heb ik zo een tijdje een BMW e39 540i Touring gereden (4,4l V8
, mis hem nog steeds ).
Dit keer wilde ik het iets verstandiger houden, maar wel weer een grote en snelle station. Wat begon als een zoektocht naar een Mondeo mk.3 ST220 eindigde dus met een mk.4 2.5T S-pack (het volvo T5 blok dat ook in de Focus Rs heeft gelegen).
Was vrij lastig, want de S pack (sportonderstel, andere bumpers, sideskirts etc.) uitvoeringen zijn echt zeldzaam, er waren er 2 te koop in NL toen ik op zoek was. Aanbod in Duitsland was ook zeer mager.
De wagen is zeer compleet, maar vreemd genoeg heeft de 1e berijder destijds in 2008 Xenon niet aangevinkt (vrij bizar als je een Fordje van 45k euros samenstelt), dus ik overweeg LED inbouw (Hilox XTR black edition).
Bij mijn werkgever heb je de optie om je leasebudget cash te laten uitbetalen en prive te rijden, in het verleden heb ik zo een tijdje een BMW e39 540i Touring gereden (4,4l V8
Dit keer wilde ik het iets verstandiger houden, maar wel weer een grote en snelle station. Wat begon als een zoektocht naar een Mondeo mk.3 ST220 eindigde dus met een mk.4 2.5T S-pack (het volvo T5 blok dat ook in de Focus Rs heeft gelegen).
Was vrij lastig, want de S pack (sportonderstel, andere bumpers, sideskirts etc.) uitvoeringen zijn echt zeldzaam, er waren er 2 te koop in NL toen ik op zoek was. Aanbod in Duitsland was ook zeer mager.
De wagen is zeer compleet, maar vreemd genoeg heeft de 1e berijder destijds in 2008 Xenon niet aangevinkt (vrij bizar als je een Fordje van 45k euros samenstelt), dus ik overweeg LED inbouw (Hilox XTR black edition).
[ Voor 26% gewijzigd door _Anvil_ op 12-06-2018 09:50 ]
Vroeger waren er wel eens wat proberen met die motor, maar gezien het eentje van 2014 zou ik me niet teveel zorgen maken als het onderhoud goed is. Verder wel een heel leuk blokje. Ook dat hij voldoende kilometers gereden heeft is niet verkeerd voor een diesel. Verder de typische zaken eens navragen; wanneer distributieriem en is de roetfilter al eens vervangen/problemen gehad?Hammetje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:57:
Voor mijn vrouw zijn we op zoek naar een andere auto. Vanaf juli gaat ze ongeveer 180km per dag rijden, daar is haar benzine bakje niet zo geschikt voor.
Met zo een aankoop moet je altijd wat geluk hebben maar als je het vertrouwt zou ik het zeker niet laten. Succes
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Ach ja, het mooie van 6 maanden Bovag is dat je voor het verstrijken van die periode nog een keuring kunt laten toen en alle gevonden punten nog onder garantie kunt laten verhelpen he.
Bovag geeft redelijk wat zekerheid, maar daar betaal je ook voor t.o.v. de kale meeneem/ internetprijzen die je tegenwoordig overal ziet.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar klinkt als een fijn blokje voor een Fiesta. Gezien het lage vermogen zal chiptuning ook nog wel prima kunnen wed ik.
Bovag geeft redelijk wat zekerheid, maar daar betaal je ook voor t.o.v. de kale meeneem/ internetprijzen die je tegenwoordig overal ziet.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar klinkt als een fijn blokje voor een Fiesta. Gezien het lage vermogen zal chiptuning ook nog wel prima kunnen wed ik.
Ik heb dat pakket achterwegen gelaten en nuttige zaken gekozen;Timmert schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:11:
Advanced Technology Pack
Light Upgrade Pack
Seat Pack
Lane assist is irritant op de vele 60-wegen met onjuiste belijning.
Verkeersbordenherkenning pakt (is mijn ervaring) te vaak borden voor andere rijstroken / afslagen en zo.
Cross Traffic Alert; ik heb geleerd bij mijn rijlessen om in de (achteruitkijk)spiegels te kijken... which reminds me, ik heb nog steeds niet het automatisch inparkeren gebruikt. Zegt ook genoeg
Het enige handige lijkt mij BLIS op de snelweg, zodat je sneller een gat in kunt duiken zonder te kijken
Dan staat die al automatisch uit:TommyGun schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:20:
[...]
Het systeem is bedoeld voor wegen met meerdere rijstroken, zoals snelwegen, en wordt automatisch uitgeschakeld bij snelheden onder de 65 km/u.
Of je moet daar harder rijden dan wettelijk mag.
65 op de teller = pakweg 60 GPS, en flitsen doen ze pas bij +7 dus gewoon 70 op de teller en je zit safeMegaTronics schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:58:
[...]
Dan staat die al automatisch uit:
Het systeem is bedoeld voor wegen met meerdere rijstroken, zoals snelwegen, en wordt automatisch uitgeschakeld bij snelheden onder de 65 km/u.
Of je moet daar harder rijden dan wettelijk mag.
Wil jij je rijbewijs aub preventief inleveren?TommyGun schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:20:
[...]
Het enige handige lijkt mij BLIS op de snelweg, zodat je sneller een gat in kunt duiken zonder te kijken
Heb alleen ervaring met BLIS op de oude Focus. Werkt niet feilloos, maar wel goed genoeg. Is van nut op de snelweg, in de bebouwde kom werkt het ook en ziet vaak ook fietsers. Maar het is wel gevoelig en gaat ook af op statische objecten. Voor de lage extra kosten neem ik het. Kan een hoop ellende schelen na een moment van onoplettendheid.stervis schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:15:
De dealer raade mij af om BLIS te nemen. Hij vond het zelf maar irritant op zijn Ford 
Hmm mijn ervaring is dat de verkeersbordenherkenning vrijwel feiloos werkt. Het lane keeping systeem werkt ook vrijwel altijd goed. Heel sporadisch doet ie wel eens iets geks maar goed je moet toch je handen aan het stuur houden want anders krijg je toch binnen no time de melding: “Handen aan stuur houden aub”TommyGun schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:20:
[...]
Ik heb dat pakket achterwegen gelaten en nuttige zaken gekozen;
Advanced Technology Pack
Light Upgrade Pack
Seat Pack
Verkeersbordenherkenning pakt (is mijn ervaring) te vaak borden voor andere rijstroken / afslagen en zo.
Cross Traffic Alert; ik heb geleerd bij mijn rijlessen om in de (achteruitkijk)spiegels te kijken... which reminds me, ik heb nog steeds niet het automatisch inparkeren gebruikt. Zegt ook genoeg![]()
[ Voor 85% gewijzigd door Glashelder op 11-06-2018 20:44 ]
Gave bak! Velgen zijn wel nieuwer dan de auto gok ik?_Anvil_ schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:27:
Hoi, ook maar eens aan dit topic deelnemen..
Bij mijn werkgever heb je de optie om je leasebudget cash te laten uitbetalen en prive te rijden, in het verleden heb ik zo een tijdje een BMW e39 540i Touring gereden (4,4l V8, mis hem nog steeds ).
Dit keer wilde ik het iets verstandiger houden, maar wel weer een grote en snelle station. Wat begon als een zoektocht naar een Mondeo mk.3 ST220 eindigde dus met een mk.4 2.5T (het volvo T5 blok dat ook in de Focus Rs heeft gelegen).
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Binnenkort komt het belastinggeld binnen, zit te kijken voor een Focus diesel van +/- 6000 euro.
Heb nu een Fiesta MK7 1.25 Benzine maar ik rij ruim 30k per jaar naar m'n werk dus dan lijkt me een diesel een stuk voordeliger. Ik zie alleen veel ex-lease bakken met ruim 200k op de teller. Is dit erg of is zo'n dieselblok dan "pas ingereden" ?
M'n Fiesta gaat naar de vrouw. Die rijd nu een gare Citroen c3 uit 2005, dus inruil van de fiesta zal niet gaan
Technisch weet ik er niet genoeg van, maar mijn ervaring met leaseauto's en downsized diesels is dat ze bij 200k op de teller wel meer dan 'ingereden' zijn. Het voordeel is dat de leaseauto de eerste 160-170k km goed onderhouden wordt, daarna wordt het onderhoud nog weleens geknepen door de leasemij in verband met oplopende kosten en aflopend leasecontract voor die auto.Noctonix schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:23:
[...]
(...) Ik zie alleen veel ex-lease bakken met ruim 200k op de teller. Is dit erg of is zo'n dieselblok dan "pas ingereden" ?
Goed zoeken dus, en zeker een uitgebreideproefrit maken.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
De velgen (of lichtmetalen wielen voor de taalpuristenNoctonix schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:23:
[...]
Gave bak! Velgen zijn wel nieuwer dan de auto gok ik?
Binnenkort komt het belastinggeld binnen, zit te kijken voor een Focus diesel van +/- 6000 euro.
Heb nu een Fiesta MK7 1.25 Benzine maar ik rij ruim 30k per jaar naar m'n werk dus dan lijkt me een diesel een stuk voordeliger. Ik zie alleen veel ex-lease bakken met ruim 200k op de teller. Is dit erg of is zo'n dieselblok dan "pas ingereden" ?
M'n Fiesta gaat naar de vrouw. Die rijd nu een gare Citroen c3 uit 2005, dus inruil van de fiesta zal niet gaan
Wat die diesels betreft: veel "old school" diesels staan inderdaad bekend als super betrouwbaar, zoals bijvoorbeeld van Mercedes of de 1.9TDI van VAG. Daarmee kon je inderdaad zo 3 ton en meer halen.
Bij de moderne kleinere (en vaak complexere) diesels is dat nog maar de vraag, Vaak hebben dieselmotoren hogere onderhoudskosten rond de 2 ton km dan vergelijkbare benzine blokken. Goed je huiswerk doen dus!
Ik had hiervoor een tijdje een nieuwe Nissan Qashqai full options (niet mijn auto overigensGlashelder schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:38:
De dealer raade mij af om BLIS te nemen. Hij vond het zelf maar irritant op zijn Ford
[...]
Hmm mijn ervaring is dat de verkeersbordenherkenning vrijwel feiloos werkt. Het lane keeping systeem werkt ook vrijwel altijd goed. Heel sporadisch doet ie wel eens iets geks maar goed je moet toch je handen aan het stuur houden want anders krijg je toch binnen no time de melding: “Handen aan stuur houden aub”
Lane warning heb ik direct uitgezet, gek wordt je van dat gepiep op sommige wegen. Verkeersborden herkenning is superhandig als je een v-max bord gemist hebt, maar vergist zich inderdaad in parallelwegen. Van de andere snufjes vond ik alleen het collision warning systeem iets toevoegen, volgens mij gaat ie ook zelf remmen als je niet op de piep reageert? Zou op elke auto moeten zitten, nooit meer kop staart botsingen op de snelweg!
[ Voor 30% gewijzigd door _Anvil_ op 12-06-2018 09:58 ]