Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 63 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
wij hebben woensdag onze, Ford Ecosport ST Line (2018) opgehaald, rijdt heerlijk :) update gedaan van Sync 3, nu alleen wachten op de kaart update (volgens de dealer juni 2018 release) kijken of dat zo is

over de dealer en auto tot nu toe geen klachten ... heerlijke auto

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-01 14:45
Ghostface schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:17:
wij hebben woensdag onze, Ford Ecosport ST Line (2018) opgehaald, rijdt heerlijk :) update gedaan van Sync 3, nu alleen wachten op de kaart update (volgens de dealer juni 2018 release) kijken of dat zo is

Pics or it didn't happen!

Moo, I say.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:08
Ghostface schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:17:

Toch wel in de mooie rode of blauwe kleur :)

Moest even langs amersfoort en moet zeggen dat het wel leuk stond zo voor het pand
3 fordjes

@sorted.bits Heeft hopelijk zijn foto's binnengekregen via de mailbox :) (kan eventjes duren O-))

Het antwoord op @stervis zijn vraag is helaas niet wat hij wilde, want de prijzen zullen spijtig genoeg gewoon stijgen.. Met hoeveel is alleen nog niet helemaal bekend..

En het antwoord op @LuPo zijn vraag is 2-3 maanden levertijd voor een Mondeo Hybrid. Ze worden bijna niet besteld en dus ook niet geleverd/gemaakt. Bij ons is er nu voor het eerst in een jaar tijd weer eens een Mondeo Hybrid Vignale binnengekomen. Tegelijk met die mooie witte ST-Line van @sorted.bits :).

Gamertag: timmie271

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

djidee

Mr. Slungel

Toen ega terug kwam van de boodschappen (met mijn Mondeo), waren er 2 Focussen naast komen staan, leuke blauwe lineup in de blauwe zone
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DddwL2rXcAA-u9v.jpg

"Mekker, blaat"

• stervis
timmie271 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Het antwoord op @stervis zijn vraag is helaas niet wat hij wilde, want de prijzen zullen spijtig genoeg gewoon stijgen.. Met hoeveel is alleen nog niet helemaal bekend..
Ja, dat had ik ook al gedacht. Ik hoorde in de wandelgangen met iets van circa €1500! Bedankt in ieder geval... twijfel alleen nog of ik ook nog even de nieuwe Focus afwacht voordat ik bestel.

Moo, I say.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
Met dank aan @timmie271 nog wat meer foto's van mijn Mondeo die komende week wordt afgeleverd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DhGrJUbCILefpiIfOfpYjKDN/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TNTnezx06MGkIu1IwrUh8CJn/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4fFdizXCxz38q2kAW7BwpuHU/full.jpg
Meer volgen er komende vrijdag.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42
Nette wagen! Wanneer komt de opvolger van de Mondeo? Dit model gaat ook alweer enkele jaren mee toch?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• timmie271
Rivanov schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:52:
Nette wagen! Wanneer komt de opvolger van de Mondeo? Dit model gaat ook alweer enkele jaren mee toch?
De huidige serie gaat pas mee sinds 2014 :) Heeft wel de nodige facelift gehad vorig jaar geloof ik met o.a. SYNC 3 en de vernieuwde koplampunits met bewegende knipperlichten.

Verwacht rond 2020 de 1e nieuwe renders voor de opvolger van de huidige Mondeo aangezien ie dan weer 6 jaar op de markt is. Bij de laatste paar Ford modellen gaan ze ongeveer 7 jaar mee. Zie ook de vorige Mondeo en de Focussen.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:05
timmie271 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:00:
[...]

De huidige serie gaat pas mee sinds 2014 :) Heeft wel de nodige facelift gehad vorig jaar geloof ik met o.a. SYNC 3 en de vernieuwde koplampunits met bewegende knipperlichten.

Verwacht rond 2020 de 1e nieuwe renders voor de opvolger van de huidige Mondeo aangezien ie dan weer 6 jaar op de markt is. Bij de laatste paar Ford modellen gaan ze ongeveer 7 jaar mee. Zie ook de vorige Mondeo en de Focussen.
Is afgeleid van de Fusion uit VS die al sinds 2012 op de markt is. Het is dus wel een 'oudje' in autoland hoor ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• stervis
[...]

Ik kan niet wachten tot de nieuwe focus in de configurator komt... De prijs van een volle Fiesta Titanium/Vignale komt al in de buurt van de luxe Focus Titanium Business. Ligt er natuurlijk aan hoeveel opties er nog bij kunnen.

Ben liever ~€400 p/m kwijt aan volle Focus dan een volle Fiesta denk ik zo. Halverwege juni of juli moet ie er zijn toch?

Moo, I say.

• timmie271
LuPo schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:14:
[...]

Is afgeleid van de Fusion uit VS die al sinds 2012 op de markt is. Het is dus wel een 'oudje' in autoland hoor ;)
Aha. Daar hebben wij er ook wel es een van gehad voor onderhoud. Weet alleen nog steeds niet waar al die cijfers op de B-stijl voor staan. Stond 1 tot en met 10 op in het rood in 2 rijtjes met streepjes ertussen.
Nevermind blijkbaar is dat een key-entry om mee de auto in te kunnen zonder sleutel :+
stervis schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:16:
[...]

Ik kan niet wachten tot de nieuwe focus in de configurator komt... De prijs van een volle Fiesta Titanium/Vignale komt al in de buurt van de luxe Focus Titanium Business. Ligt er natuurlijk aan hoeveel opties er nog bij kunnen.

Ben liever ~€400 p/m kwijt aan volle Focus dan een volle Fiesta denk ik zo. Halverwege juni of juli moet ie er zijn toch?
Als het gaat zoals het gaat staat ie half juni in de showroom en is ie in ieder geval bij ons te bestellen op dit moment. Verwacht dus dat ie al snel in de configurator van Ford.nl komt.

[ Voor 48% gewijzigd door timmie271 op 19-05-2018 19:24 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
[...]

Of er komt gewoon geen Mondeo meer. In de USA gaan alle sedans van Ford er al uit en ik weet niet of Ford Europa voor zijn eigen markt nog een volledige nieuwe D segmenter (wat niet zo heel vlot meer verkoopt vs SUV's) wil neerzetten. Als ik mijn geld er op moet zetten dan zal er geen nieuwe Mondeo meer komen maar (nog) een crossover/SUV die dat deel van de markt inpikt.

• timmie271
AndRo555 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:24:
[...]

Of er komt gewoon geen Mondeo meer. In de USA gaan alle sedans van Ford er al uit en ik weet niet of Ford Europa voor zijn eigen markt nog een volledige nieuwe D segmenter (wat niet zo heel vlot meer verkoopt vs SUV's) wil neerzetten. Als ik mijn geld er op moet zetten dan zal er geen nieuwe Mondeo meer komen maar (nog) een crossover/SUV die dat deel van de markt inpikt.
Die kans is ook nog aanwezig natuurlijk. Er worden bij ons aanzienlijk veel Fiesta's en Focus SW afgeleverd, maar bijna geen Mondeo's. Het is eigenlijk dat vorige week vrijdag weer eens 2 Mondeo's en een Galaxy binnenkwamen (mijn geluk want ik mocht es wat leuks tanken :9) voor de verandering.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Sync 2 is idd sinds -ik meen- modeljaar 2017 opgevolgd door Sync 3.

Dynamische knipperlichten aan de voorzijde heeft de mk5 altijd al gehad (optioneel icm de Adaptieve LED koplampen, niet bij halogeen) In de USA rijdt de facelift al rond, hier nog niet en betreft het de originele auto van 2014 (2012 USA).

@sorted.bits mooie wagen, heeft ook op mijn shortlist gestaan als riante ST-line, jammer (zoals ik al eerder gepost heb volgens mij) van de analoge klokkenwinkel en de nep-uitlaten op de 150pk 2.0TDCi.

Ben benieuwd naar de foto’s van vrijdag :*)

www.google.nl

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49

JB

Cédric roelt!

LuPo schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:14:
[...]

De Fusion heeft al hele tijd geleden een facelift gehad. Nog steeds vreemd dat je dat niet terug ziet in EU...
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:57:
[...]

@sorted.bits mooie wagen, heeft ook op mijn shortlist gestaan als riante ST-line, jammer (zoals ik al eerder gepost heb volgens mij) van de analoge klokkenwinkel en de nep-uitlaten op de 150pk 2.0TDCi.

Huh? Geen digitale klokkenwinkel? Door de spoiler ook geen elektrische klep mogelijk als ik me het goed kan herinneren? Die ST is wat dat betreft qua looks gaaf gedaan maar zoveel consessies zouden het mij niet waard zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door JB op 19-05-2018 20:00 ]

Mijn boefje is liev!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Mede Ford liefhebbers. Ik mag van mijn werkgever een nieuwe lease auto uitzoeken. Ik heb de afgelopen 5 jaar in een zwarte Focus 1.6 TDCi 105pk ECOnetic Lease Titanium hatchback gereden. Ik vond het een geweldige auto. Die uitvoering had de meeste leuke opties standaard en ik had er nog het veiligheidssystemenpakket en het xenonpakket bijgenomen.

Nu wil ik de nieuwe Focus bestellen. Dit keer een Wagon omdat hij weer 5 jaar mee moet, dus wil voorbereid zijn op de toekomst. Ik heb voor het volgende een offerte aangevraagd:

ST-Line Business 1.5 EcoBlue automaat wagon
Met de opties: Technology Pack, Parking Pack, Bang & Olufsen Play audiosysteem, Comfort Pack, Winter Pack, Design Pack 2 (Privacy glass, 18 inch, LED koplampen en -achterlichten), Bekleding ST-Line: Foundry/Salerno met rode stiksels (halfleder) en Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert.

Kleur: zwart mica, Shadow Black noemt Ford het volgens mij.
Ik twijfel zelf over de kleur omdat het misschien teveel zwart wordt. Zwarte lak, zwarte grille zonder chrome, geen chrome rond de ramen, zwarte dakrail. Wat denken jullie?

Weten jullie wat qua interieur de verschillen zijn tussen de ST-Line en de Titanium? Volgens mij:
  • Ambient lighting alleen op Titanium
  • Andere stoelbekleding. Is er kwaliteitsverschil?
  • Andere inleg op dashboard en deuren. ST-line heeft donker carbonlook. Titanium lichte metaallook.
  • Titanium heeft chromen rand rond het instrumentencluster en onder de middelste ventilatieopeningen. Bij de ST-line zwart.
Nog meer dat jullie weten?

Hebben jullie nog tips of aanmerkingen?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JB schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:58:
[...]

De Fusion heeft al hele tijd geleden een facelift gehad. Nog steeds vreemd dat je dat niet terug ziet in EU...

[...]

Huh? Geen digitale klokkenwinkel?
Nope, komt omdat de ST-line gebasseerd is op de trend. Niet op de Titanium, is ook niet te upgraden helaas.
Door de spoiler ook geen elektrische klep mogelijk als ik me het goed kan herinneren? Die ST is wat dat betreft qua looks gaaf gedaan maar zoveel consessies zouden het mij niet waard zijn.
ST-line spoiler i.c.m. elek. Achterklep speelt enkel op de 5-deurs maar is als accessoire wel weer mogelijk.

www.google.nl

• JB

JB

Cédric roelt!

@GekkeRipper Wordt denk ik wel echt zwart-zwart dan ja. Ik hou van beetje chroom en probeer altijd een mooie balans te zoeken icm de velgen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 19-05-2018 22:43 ]

Mijn boefje is liev!

• timmie271
[...]
Huh? Geen digitale klokkenwinkel? Door de spoiler ook geen elektrische klep mogelijk als ik me het goed kan herinneren? Die ST is wat dat betreft qua looks gaaf gedaan maar zoveel consessies zouden het mij niet waard zijn.
Nope. Alleen de andere modellen hebben een semi digitale klokkenwinkel. Bij de ST-line heb je alleen een digitale display in het midden en verdere normale analoge wijzers.
[...]

Sync 2 is idd sinds -ik meen- modeljaar 2017 opgevolgd door Sync 3.

Dynamische knipperlichten aan de voorzijde heeft de mk5 altijd al gehad (optioneel icm de Adaptieve LED koplampen, niet bij halogeen) In de USA rijdt de facelift al rond, hier nog niet en betreft het de originele auto van 2014 (2012 USA).

Kan wel kloppen inderdaad aangezien Sync 2 maar 2-3 jaartjes is meegegaan..

Ah vandaar aangezien heel wat begin Mondeo's inderdaad met halogeen zijn afgeleverd en tegenwoordig meer met led.

De nepuitlaten op de de Vignale zijn met chroom omrand wat het nog erger maakt dan deze 2 zwarte vlakken.

• stervis
GekkeRipper schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:59:
Mede Ford liefhebbers. Ik mag van mijn werkgever een nieuwe lease auto uitzoeken. Ik heb de afgelopen 5 jaar in een zwarte Focus 1.6 TDCi 105pk ECOnetic Lease Titanium hatchback gereden. Ik vond het een geweldige auto. Die uitvoering had de meeste leuke opties standaard en ik had er nog het veiligheidssystemenpakket en het xenonpakket bijgenomen.

Nu wil ik de nieuwe Focus bestellen. Dit keer een Wagon omdat hij weer 5 jaar mee moet, dus wil voorbereid zijn op de toekomst. Ik heb voor het volgende een offerte aangevraagd:

ST-Line Business 1.5 EcoBlue automaat wagon
Met de opties: Technology Pack, Parking Pack, Bang & Olufsen Play audiosysteem, Comfort Pack, Winter Pack, Design Pack 2 (Privacy glass, 18 inch, LED koplampen en -achterlichten), Bekleding ST-Line: Foundry/Salerno met rode stiksels (halfleder) en Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert.

Kleur: zwart mica, Shadow Black noemt Ford het volgens mij.
Ik twijfel zelf over de kleur omdat het misschien teveel zwart wordt. Zwarte lak, zwarte grille zonder chrome, geen chrome rond de ramen, zwarte dakrail. Wat denken jullie?

Weten jullie wat qua interieur de verschillen zijn tussen de ST-Line en de Titanium? Volgens mij:
  • Ambient lighting alleen op Titanium
  • Andere stoelbekleding. Is er kwaliteitsverschil?
  • Andere inleg op dashboard en deuren. ST-line heeft donker carbonlook. Titanium lichte metaallook.
  • Titanium heeft chromen rand rond het instrumentencluster en onder de middelste ventilatieopeningen. Bij de ST-line zwart.
Nog meer dat jullie weten?

Hebben jullie nog tips of aanmerkingen?
Hoe kom jij aan die opties van het nieuwe model?

Moo, I say.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

timmie271 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Nope. Alleen de andere modellen hebben een semi digitale klokkenwinkel. Bij de ST-line heb je alleen een digitale display in het midden en verdere normale analoge wijzers.

[...]

Kan wel kloppen inderdaad aangezien Sync 2 maar 2-3 jaartjes is meegegaan..

Ah vandaar aangezien heel wat begin Mondeo's inderdaad met halogeen zijn afgeleverd en tegenwoordig meer met led.

De nepuitlaten op de de Vignale zijn met chroom omrand wat het nog erger maakt dan deze 2 zwarte vlakken.
Wat ik na enig speurwerk heb ontdekt (wat ik al zei, Mondeo stond op de shortlist dus uitgebreid onderzoek gedaan naar de details :p) is dat bij de diesels vanaf de 180pk de uitlaten/sierstukken echt zijn, met chromen rand en bij de benzinemotoren vanaf de 240pk versie (dus de Vignale heeft AFAIK wel echte uitlaatsierstukken).

De 1.5 EcoBoost (en ook de 2.0TDCi) heeft wel echte uitlaten LI en RE maar buigen dan weer af naar beneden met uitlaatsierstukken als hierboven.

Je verzint het niet 8)7 :z

www.google.nl

• timmie271
stervis schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:28:
[...]

Hoe kom jij aan die opties van het nieuwe model?
Ik zeg hiervandaan :)
Eventjes gegoogled :P
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:31:
[...]

Wat ik na enig speurwerk heb ontdekt (wat ik al zei, Mondeo stond op de shortlist dus uitgebreid onderzoek gedaan naar de details :p) is dat bij de diesels vanaf de 180pk de uitlaten/sierstukken echt zijn, met chromen rand en bij de benzinemotoren vanaf de 240pk versie (dus de Vignale heeft AFAIK wel echte uitlaatsierstukken).

De 1.5 EcoBoost (en ook de 2.0TDCi) heeft wel echte uitlaten LI en RE maar buigen dan weer af naar beneden met uitlaatsierstukken als hierboven.

Je verzint het niet 8)7 :z
Dat geloof ik graag :)

Heb niet goed gekeken naar de uitlaten van die Vignale hybrid, maar bij de S-max 240pk gevallen die we hebben staan zijn ze in ieder geval echt. Net zoals bij de Mustang 5.0 V8 <3 <3

Zijn tegenwoordig bijna allemaal nep (ook bij VAG en whatever nog meer voor merken) en dan zie je ze idd afbuigen naar beneden net voor het einde van de bumper.....

• JB

JB

Cédric roelt!

Heeft wellicht ook mee te maken dat het diesel betreft? Ken weinig diesels waar de uitlaat niet naar beneden buigt.

Mijn boefje is liev!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JB schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:37:
Heeft wellicht ook mee te maken dat het diesel betreft? Ken weinig diesels waar de uitlaat niet naar beneden buigt.
Wat ik al zeg, op de 180pk waren de sierstukken wel echt. Ook bij de Volvo V40 D2/D3/D4 en bijvoorbeeld bij de V60 D2/D3/D4/D5/D6 staan ze recht naar achteren. Bij BMW staan de uitlaten bij alle dieselmodellen recht naar achter, idem bij Audi (Q7 weer uitgezonderd samen met de nieuwe A6/A7 ofzo).

Mooiste voorbeeld vond ik altijd de Volvo V70 met TDI (VAG) motor, zal ff kijken of ik een plaatje kan vinden 8) :+

Hierbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J1p2IYOTcTCKKSEnkAD6ZCxf/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-05-2018 21:03 ]

www.google.nl

• sorted.bits

Helaas kan je de klokken niet vervangen voor die van de Titanium. Je kon een Titanium wel ombouwen naar een ST-line, maar de kosten liepen zo uit de hand, dat dat niet echt een optie was.
[...]
Electrische klep, nog nooit gehad, dus weet waarschijnlijk niet wat ik mis. Ik snap de hype daarom ook niet zo.

Verder zijn er volgens mij niet zoveel consessies die je met wat opties niet op kan vangen (behalve dan de klokken). Volgens mij heb ik het al eerder gezegd, maar ik vind het uiterlijk best belangrijk en de Titanium heeft een wat tammer uiterlijk, waarbij ik de ST veel aggresiever vind.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:47:
[...]

Helaas kan je de klokken niet vervangen voor die van de Titanium. Je kon een Titanium wel ombouwen naar een ST-line, maar de kosten liepen zo uit de hand, dat dat niet echt een optie was.

[...]
I know, hebben we het destijds nog over gehad in dit topic of het leaseauto topic.
Electrische klep, nog nooit gehad, dus weet waarschijnlijk niet wat ik mis. Ik snap de hype daarom ook niet zo.

Verder zijn er volgens mij niet zoveel consessies die je met wat opties niet op kan vangen (behalve dan de klokken). Volgens mij heb ik het al eerder gezegd, maar ik vind het uiterlijk best belangrijk en de Titanium heeft een wat tammer uiterlijk, waarbij ik de ST veel aggresiever vind.
Lekker decadent met sleutel klep open doen, laptoptasje erin, *bong* horen, en met sleutel/knopje klep weer dichtdoen terwijl je instapt.

Leuk bij de Octavia was dat het knopje in het dashboard enkel de elektrische klep open kon doen, maar niet dicht zoals op de Mondeo wel kan, sta je dan met je rooie kop in de file op de A9 op je sokken om te lopen om op de klep zelf het knopje te bedienen _O- -O-

www.google.nl

• stervis
De nieuwe Focus zorgt er wel voor dat ik een beetje fors buiten m'n budget ga wat betreft werkgever haha.

Dan maar genoegen met een Fiesta :*)

Moo, I say.

• JB

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:54:

[...]

Lekker decadent met sleutel klep open doen, laptoptasje erin, *bong* horen, en met sleutel/knopje klep weer dichtdoen terwijl je instapt.

Leuk bij de Octavia was dat het knopje in het dashboard enkel de elektrische klep open kon doen, maar niet dicht zoals op de Mondeo wel kan, sta je dan met je rooie kop in de file op de A9 op je sokken om te lopen om op de klep zelf het knopje te bedienen _O- -O-
:D Inderdaad! Omdat het kan :P Ideaal met spullen in je hand.

Mijn boefje is liev!

• GekkeRipper
JB schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:09:
@GekkeRipper Wordt denk ik wel echt zwart-zwart dan ja. Ik hou van beetje chroom en probeer altijd een mooie balans te zoeken icm de velgen.

***members only***
Bij Van Mossel in Veghel hebben ze een huidige Focus wagon ST line in het zwart staan. Aan de ene kant vind ik het erg stoer staan. Aan de andere kant wel heel veel zwart waardoor het toch wat minder mooi en goedkoop oogt. Zal ik dan toch de gok wagen en de nieuwe desert island blue, de kleur uit de presentatie, bestellen? Vind het op de hatchback goed staan zo vanaf het beeldscherm gezien. Station is natuurlijk meer oppervlak... Keuzes keuzes...

• GekkeRipper
Goed gegokt!

Ford Nederland heeft me bevestigd dat de nieuwe 8 traps automaat een conventionele koppelomvormer is. :)

• GekkeRipper
stervis schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:57:
De nieuwe Focus zorgt er wel voor dat ik een beetje fors buiten m'n budget ga wat betreft werkgever haha.

Dan maar genoegen met een Fiesta :*)
Dat komt door de nieuwe WLTP meting waardoor er duizenden euro's meer BPM op belast worden. Terug naar een Fiesta zou ik niet snel doen. Hoewel ik de nieuwe nog niet gereden heb. Een segment verschil maakt veel uit in rijgedrag, met name op het comfort gebied voor de lange ritten.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

GekkeRipper schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Dat komt door de nieuwe WLTP meting waardoor er duizenden euro's meer BPM op belast worden. Terug naar een Fiesta zou ik niet snel doen. Hoewel ik de nieuwe nog niet gereden heb. Een segment verschil maakt veel uit in rijgedrag, met name op het comfort gebied voor de lange ritten.
Bij de vorige Focus had ik wel heel erg het gevoel dat het vooral een grotere FIESTA was qua afwerking en rijgedrag.

De wielbasis en spoorbreedte scheelt vast iets. Maar de ondersteltechniek en afstelling zijn redelijk vergelijkbaar toch?

| live and give like no one else |

• GekkeRipper
Als je nu in de nieuwe Fiesta zit en foto's van de nieuwe Focus zijn interieur vergelijkt dan gaat dat ook veel op elkaar lijken. Denk aan het beeldscherm, ventilatie eronder, airco bediening, instrumentenpaneel. De Focus is waarschijnlijk wel wat luxer afgewerkt en uiteraard groter.

Rijgedrag toen ik 5 jaar geleden van Fiesta naar Focus ging vond ik een wereld van verschil. Veel meer rust in de Focus. Wat zwaarder in de bochten ook.

• stervis
GekkeRipper schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:41:
Als je nu in de nieuwe Fiesta zit en foto's van de nieuwe Focus zijn interieur vergelijkt dan gaat dat ook veel op elkaar lijken. Denk aan het beeldscherm, ventilatie eronder, airco bediening, instrumentenpaneel. De Focus is waarschijnlijk wel wat luxer afgewerkt en uiteraard groter.

Rijgedrag toen ik 5 jaar geleden van Fiesta naar Focus ging vond ik een wereld van verschil. Veel meer rust in de Focus. Wat zwaarder in de bochten ook.
Ik geloof je zo. Alleen ik ga de auto zakelijk leasen en hij valt in de configuratie zoals ik 'm wil erg hoog boven mijn norm en persoonlijk budget.

Moo, I say.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Heeft er iemand een Forscan kabel te leen / te koop voor weinig? Ze zijn niet duur, maar als ik em maar 1x gebruik....

Sometimes you need to plan for coincidence

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/jtwzz2tyz/20180518_184752.jpg

[ Voor 180% gewijzigd door Ghostface op 20-05-2018 21:45 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

Reinier

\o/

Probeer het nog eens ;)

• JB

JB

Cédric roelt!

Maat van mij heeft een Mustang gekocht. Vandaag lekker gaan cruisen! 8)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 20-05-2018 21:37 ]

Mijn boefje is liev!

• Reinier
  • Laatst online: 23:57

Reinier

\o/

JB schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:37:
Maat van mij heeft een Mustang gekocht. Vandaag lekker gaan cruisen! 8)

***members only***
:9~

Zag net nog een rode op Netflix :)

• stervis
Ik was net even op de site van Ford aan het rondneuzen! Je kunt de nieuwe Focus samenstellen!

Echter wel een error, dus nog even geduld. Fix dat eens @timmie271 :+

Trouwens wel komisch dat je dubbele navigatie opties kunt kiezen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f7qkf77.png

Lijkt me dat het of-of is en niet en-en 8)7

-edit-

Zo de knetter. Ford rekent gewoon even €2610 bovenop de pre-WLTP prijs ongeacht je nou een automaat of handgeschakelde wagen kiest.

[ Voor 51% gewijzigd door stervis op 23-05-2018 20:13 ]

Moo, I say.

• timmie271
stervis schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:57:
Ik was net even op de site van Ford aan het rondneuzen! Je kunt de nieuwe Focus samenstellen!

[afbeelding]

-edit-

Zo de knetter. Ford rekent gewoon even €2610 bovenop de pre-WLTP prijs ongeacht je nou een automaat of handgeschakelde wagen kiest.
Ik ben niet van Ford he :P maar stiekem heb ik wel die bug erin gestopt >:)

Navigatie komt omdat de 1e alleen navi is en de 2e navi + B&O systeem is. Dus het klopt wel degelijk :)
Edit: snap al wat je bedoelt :+

Dat is aardig aan de prijs met die WLTP :o

• stervis
timmie271 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Ik ben niet van Ford he :P maar stiekem heb ik wel die bug erin gestopt >:)

Navigatie komt omdat de 1e alleen navi is en de 2e navi + B&O systeem is. Dus het klopt wel degelijk :)
Edit: snap al wat je bedoelt :+

Dat is aardig aan de prijs met die WLTP :o
Ik vind het een aardige schop in de maag.

Moo, I say.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-01 11:16

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

prijslijst is wel al een tijdje te downloaden; kun je alvast wat excellen

https://www.ford.nl/handi...d-a-brochure/nieuwe-focus

¯\_(ツ)_/¯

• stervis
beschuitfluiter schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:10:

Ik ben al dagen bezig haha. Maandkosten zijn wel met circa €25 gestegen door de WLTP.

Moo, I say.

• JB

JB

Cédric roelt!

beschuitfluiter schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:10:

Ook in de markt? Reed jij geen Volvo?

Mijn boefje is liev!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

JB schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:48:
[...]
Ook in de markt? Reed jij geen Volvo?
Correct; heb m'n 14% V40 een jaartje verlengd maar moet nu toch ook gaan shoppen.
Nieuwe interieur van de MY19 focus is dermate verbetering dat ie mee doet ;)
Maar het shoppen is wel lastig; prijzen zijn toch wel lelijk omhoog gegaan :/

[ Voor 11% gewijzigd door beschuitfluiter op 24-05-2018 10:07 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:39
stervis schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:57:

[afbeelding]

-edit-

Configurator lijkt weer offline te zijn? Of kijk ik er gewoon overheen :+

• stervis
Gaat niet door schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Configurator lijkt weer offline te zijn? Of kijk ik er gewoon overheen :+
Ligt niet aan jou. Verwarrende post. De afbeelding komt weg uit de configurator van de Fiesta. De configurator van de Focus komt inderdaad uit op een 404 error.

Moo, I say.

• GekkeRipper
De Duitse configurator staat al weken online: https://www.ford.de/kaufb...U201875/?code=ACMAA_VS-DX
Jammer genoeg de Nederlandse nog niet. Let op bij de Duitse, die bieden wat meer pakketten aan dan in Nederland. Ik heb begrepen dat je in Nederland gewoon de Nederlandse prijslijst aan moet houden. Als je wat wil configureren met kleuren, velgen, beetje draaien, dan kun je de Duitse prima gebruiken.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

/edit
never mind; mis geklikt

[ Voor 89% gewijzigd door beschuitfluiter op 25-05-2018 06:50 ]

¯\_(ツ)_/¯

• timmie271
Zat al te zoeken naar de nieuwe focus in de link, kreeg alleen maar de oude te zien :+

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

timmie271 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 06:52:
[...]

Zat al te zoeken naar de nieuwe focus in de link, kreeg alleen maar de oude te zien :+
Ja sorry; was nog niet helemaal wakker :')

Meer koffie infuus

¯\_(ツ)_/¯

• sorted.bits
Nou, hij is gearriveerd en ik vind dat hij er super uit ziet. Ik heb een aantal foto's gemaakt, beetje snel, want ik zat een beetje in de knoop met mijn werk.

Forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k71GV8xVobIAeuMv8kgyvJke/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Gauq5l2MLBkbcJSpi5urbkA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OrJ3WlgjVIb6t6qUg5iwISAI/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PK9RqiNcnF8VUNmZzlMrTAt6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lCI6w4ckRjget4n4eet9LiNu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wsCsg9KyiOINhBfwn6skZi9P/thumb.jpg

De eerste kilometers staan er op en ik moet zeggen dat het heel wat comfortabeler rijdt dan de Ford Focus die ik als tijdelijke auto had. Geen gerammel en hij is heerlijk stil.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik ben best een beetje veel jaloers nu. Mooie bak, mooie kleur.

Sometimes you need to plan for coincidence

• stervis
sorted.bits schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:58:
Nou, hij is gearriveerd en ik vind dat hij er super uit ziet. Ik heb een aantal foto's gemaakt, beetje snel, want ik zat een beetje in de knoop met mijn werk.

Forum
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

De eerste kilometers staan er op en ik moet zeggen dat het heel wat comfortabeler rijdt dan de Ford Focus die ik als tijdelijke auto had. Geen gerammel en hij is heerlijk stil.
Mooie wagen! Het helpt mijn twijfels niet wat betreft kleur... De neus van de Fords past naar mijn mening goed bij een witte kleur. Nog een weekje en dan mag ik bestellen :9~

Moo, I say.

• sorted.bits
stervis schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Mooie wagen! Het helpt mijn twijfels niet wat betreft kleur... De neus van de Fords past naar mijn mening goed bij een witte kleur. Nog een weekje en dan mag ik bestellen :9~
Ja inderdaad, ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat. Ik had nog geen ST-line in het wit in het echt gezien.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

sorted.bits schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:58:

Forum

Netjes! Veel rijplezier! 8)

www.google.nl

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:05
De nieuwe Ford Focus Wagon valt me qua prijs momenteel ook mee. Het moet verplicht een diesel (of benzine hybride) zijn en met de 120pk 1.5 tdci Lease Edition kom ik <€30k. Dit is in het leaseportaal. Dan heb ik alle gebruikelijke dingen zoals AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, metaallak etc.
Als extra's een achteruitrijcamera en verwarmbaar stuur en stoelen.

Een andere optie is een Opel Astra. Maar die komt met vergelijkbare uitrusting op ~€32k. Dan heb je niet eens de Sports Tourer.

De Mondeo Hybrid Titanium voor €33k of Titanium X voor €35k blijven ook nog een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 26-05-2018 05:20 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• GekkeRipper
LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 05:18:
De nieuwe Ford Focus Wagon valt me qua prijs momenteel ook mee. Het moet verplicht een diesel (of benzine hybride) zijn en met de 120pk 1.5 tdci Lease Edition kom ik <€30k. Dit is in het leaseportaal. Dan heb ik alle gebruikelijke dingen zoals AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, metaallak etc.

Een andere optie is een Opel Astra. Maar die komt met vergelijkbare uitrusting op ~€32k. Dan heb je niet eens de Sports Tourer.

De Mondeo Hybrid Titanium voor €33k of Titanium X voor €35k blijven ook nog een optie.
Weet je zeker dat dat de nieuwe Focus is en niet de oude?

• stervis
Wat vind je hiervan @sorted.bits

Moo, I say.

• sorted.bits
Die grille is wel heel mooi moet ik zeggen.

• Phusebox
sorted.bits schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:01:
[...]

Gelukkig zijn smaken verschillend. Ik vind het een van de lelijkste grilles die ik de afgelopen tien jaar heb gezien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:36:
[...]

Gelukkig zijn smaken verschillend. Ik vind het een van de lelijkste grilles die ik de afgelopen tien jaar heb gezien.
Eens. Dit lijkt wel een hekwerk... Maar goed smaken verschillen inderdaad :)

Mijn boefje is liev!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zaterdag even bij een Ford Dealer wezen kijken naar de nieuwe Fiesta, dikke verbetering wel hoor. Dashboard is echt 100x beter, netter afgewerkt en strakker en de ST-Line met 18" er onder ziet er echt goed uit.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41
DennusB schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:11:
Zaterdag even bij een Ford Dealer wezen kijken naar de nieuwe Fiesta, dikke verbetering wel hoor. Dashboard is echt 100x beter, netter afgewerkt en strakker en de ST-Line met 18" er onder ziet er echt goed uit.
Helemaal mee eens, ik rij als sinds dat die in Nederland te koop is een Titanium en bevalt zeer goed. vrijdag de auto laten chippen en bevalt nu nog veel meer :) persoonlijk vind ik de voorkant van de st-line mooier dan die van de titanium maar qua opties en prijs is een titanium wel interessanter.

• Gaat niet door
LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 05:18:

De Lease Edition is de oude Ford Focus. De nieuwe is toch wel een stukje duurder geworden...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-01 12:17

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:36:
[...]

Ik dacht even dat ik naar de nieuwe Focus zat te kijken (wiens neus ook zo lelijk geworden is; veel te braaf en smal).

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 28-05-2018 11:38 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• JB

JB

Cédric roelt!

TommyGun schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Ik dacht even dat ik naar de nieuwe Focus zat te kijken (wiens neus ook zo lelijk geworden is; veel te braaf en smal).
Die beugelbek is van de Fiesta, niet van de Focus :)

edit:
Ninja edit :+

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 28-05-2018 11:40 ]

Mijn boefje is liev!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JB schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Die beugelbek is van de Fiesta, niet van de Focus :)
Ohja, de nieuwe Focus heeft een ander lelijk patroon;

Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/images/car-reviews/first-drives/legacy/ford_2018_focus_st-line_06.jpg

• Gaat niet door
TommyGun schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:40:
[...]

Ohja, de nieuwe Focus heeft een ander lelijk patroon;

[afbeelding]
Volgens mij verschilt de front per uitvoering van de nieuwe Focus. Misschien zit er wel een frontje tussen die je wel bevalt :+

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gaat niet door schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:07:
[...]

Volgens mij verschilt de front per uitvoering van de nieuwe Focus. Misschien zit er wel een frontje tussen die je wel bevalt :+
Nah, ik heb net een maandje een nieuwe huidige :+ Focus (die wel goed smoelt)

• Phusebox
Gaat niet door schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:07:
[...]

Nieuwe frontjes kopen, a la de Nokia telefoons 15-20 jaar geleden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Phusebox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:10:
[...]

Nieuwe frontjes kopen, a la de Nokia telefoons 15-20 jaar geleden.
Dat was op het model focus van voor de facelift en de vorige fiesta; die hadden & hebben immers ook het toetsenbord van de Nokia 5100 in het dashboard zitten.

ping 127.212.23.124

• stervis
sorted.bits schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:01:
[...]

Alleen begrijp is nou goed dat wit geen harde coating is? Als in geen metaal lak.

-edit-

@timmie271 weet jij hier iets van toevallig?

[ Voor 10% gewijzigd door stervis op 29-05-2018 11:03 ]

Moo, I say.

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Dat geloof ik graag :)

Heb niet goed gekeken naar de uitlaten van die Vignale hybrid, maar bij de S-max 240pk gevallen die we hebben staan zijn ze in ieder geval echt. Net zoals bij de Mustang 5.0 V8 <3 <3

Zijn tegenwoordig bijna allemaal nep (ook bij VAG en whatever nog meer voor merken) en dan zie je ze idd afbuigen naar beneden net voor het einde van de bumper.....
Niet alleen de V8 Mustang, maar ook mijn Ecoboost heeft een echte Y-pipe er onder.

• timmie271
Lord Thunder schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:26:
[...]

Niet alleen de V8 Mustang, maar ook mijn Ecoboost heeft een echte Y-pipe er onder.
De ecoboost ook inderdaad (eventjes vergeten), maar klinkt toch wat tammer :9
Al is ie wel een heeeeeeeeeeeeeel stuk gezonder voor je portemonnee :+
stervis schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:44:
[...]
@timmie271 weet jij hier iets van toevallig?
Razor Blue en Frozen White zijn geen metallic lakken....
De overige lakkleuren wel (in het geval van de mondeo)

• stervis
timmie271 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:43:
[...]

De ecoboost ook inderdaad (eventjes vergeten), maar klinkt toch wat tammer :9
Al is ie wel een heeeeeeeeeeeeeel stuk gezonder voor je portemonnee :+

[...]

Razor Blue en Frozen White zijn geen metallic lakken....
De overige lakkleuren wel (in het geval van de mondeo)
Ik ben er dan wel over uit. Aanstaande vrijdag maar een Vignale automaat met Milano lak bestellen.

Moo, I say.

• stervis
Oeps. Graag verwijderen!

[ Voor 94% gewijzigd door stervis op 29-05-2018 18:39 ]

Moo, I say.

• squaddie
  • Laatst online: 18:41
Wat ik persoonlijk erg jammer van de front van de nieuwe fiesta is dat de koplampunits onder bepaalde hoeken kikkerogen zijn die bovenop de flanken van de auto liggen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• stervis
squaddie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:08:
[...]

Wat ik persoonlijk erg jammer van de front van de nieuwe fiesta is dat de koplampunits onder bepaalde hoeken kikkerogen zijn die bovenop de flanken van de auto liggen.
Ik zie wel wat je schrijft. Storend vind ik het niet... wat ik echter wel storend vind is het ontbreken van volledige led verlichting o.a.

Moo, I say.

• GekkeRipper
stervis schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:22:
[...]

Ik ben er dan wel over uit. Aanstaande vrijdag maar een Vignale automaat met Milano lak bestellen.
Nice! Vind die Vignale er zeker van binnen erg goed uitzien.
Wat is de fiscale waarde van die auto? Welke motorisering en bak? Was een Focus nog zo veel duurder?

• squaddie
  • Laatst online: 18:41
stervis schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Ik zie wel wat je schrijft. Storend vind ik het niet... wat ik echter wel storend vind is het ontbreken van volledige led verlichting o.a.
Led-verlichting had wellicht ook de kikkerogen effect kunnen verminderen. Ik vermoed dat het weglaten van led-verlichting rondom met name gedaan om kosten te drukken, de Fiesta is niet de goedkoopste auto in zijn klasse.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• LopendeVogel
  • Laatst online: 12-01 09:50
squaddie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:08:
[...]

Dat past bij de gril, want dat is net een orka bek, pak dan een eco versie en je bent volledig milieubewust.

• stervis
GekkeRipper schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:01:
[...]

Nice! Vind die Vignale er zeker van binnen erg goed uitzien.
Wat is de fiscale waarde van die auto? Welke motorisering en bak? Was een Focus nog zo veel duurder?
De Focus verwacht ik wel een goede €200 p/m duurder te zijn ja. En de meerwaarde is dan voornamelijk de ruimte voor de passagiers die ik zelden heb, de automatische kofferbak (wat ik echt mis op de Fiesta haha) en de draadloze lader voor mijn telefoon. Maar om Android Auto te gebruiken moet het toch via een kabel.

Zie onderstaande afbeelding voor de fiscale waarde e.d.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgCObyH.png

Het enige wat ik niet neem is een cd-speler en de 18 inch velgen. Te groot en glimmend en ze hebben een aardige ruis. Comfort moet wel hoog blijven.

[ Voor 24% gewijzigd door stervis op 29-05-2018 21:40 ]

Moo, I say.

• GekkeRipper
stervis schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:30:
[...]

De Focus verwacht ik wel een goede €200 p/m duurder te zijn ja. En de meerwaarde is dan voornamelijk de ruimte voor de passagiers die ik zelden heb, de automatische kofferbak (wat ik echt mis op de Fiesta haha) en de draadloze lader voor mijn telefoon. Maar om Android Auto te gebruiken moet het toch via een kabel.

Zie onderstaande afbeelding voor de fiscale waarde e.d.

[afbeelding]

Het enige wat ik niet neem is een cd-speler en de 18 inch velgen. Te groot en glimmend en ze hebben een aardige ruis. Comfort moet wel hoog blijven.
Jij zit op een fiscale waarde van zo'n € 30.500. Als ik de nieuwe Focus Titanium Ecoboost met automaat pak, met vergelijkbare opties, dan kom je op het volgende:

Titanium Business 1.0 EcoBoost automaat 5 deurs *
Technology Pack
Bang & Olufsen Play audiosysteem
Style Pack Titanium
Winter Pack
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Privacy glass
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Premium metaallak: Magnetic of Ruby Red

totaal

€ 28.715
€ 450
€ 450
€ 150
€ 450
€ 1.100
€ 200
€ 350
€ 1.200

€ 33.065

Dat is zo'n € 2500 verschil. Toegegeven, dan heb je geen Vignale interieur. Kanttekening is ook dat de prijs voor deze motor nog niet officieel is, omdat de co2 meting nog een schatting is.

Voor € 2500 verschil zou ik persoonlijk voor de Focus gaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit € 200 p/m op je budget neemt. Als je kosten moet besparen laat dan het panoramadak weg, kijken doe je door de voorruit ;)

Het verschil tussen een Fiesta en een Focus is een heel segment. Dat is niet alleen de achterbank en kofferruimte, maar algehele rijervaring, rust en comfort.

• JB

JB

Cédric roelt!

Helemaal eens met @GekkeRipper Een B segment Fiesta of C segment "full option" Focus... Ik wist het wel! Fiscaal merk je dat amper. Zeker als je zaken niet AF fabriek laat doen zoals andere velgen, tinten (sowieso is af fabriek IMHO een tint te licht), verlagen, trekhaak, leer etc... Of is dit private lease?

Geen idee hoe de Focus jouw leasebudget laat "ontploffen" tov de Fiesta waardoor je wellicht ook nog een eigen bijdrage krijgt, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb je beide auto's gereden @stervis :?

[ Voor 67% gewijzigd door JB op 29-05-2018 22:51 ]

Mijn boefje is liev!

• GekkeRipper
Zie ook dit vergelijk tussen Fiesta en Focus: https://www.autoweek.nl/c...=92436&id2=94259&cache=no

Bij Autoweek klopt de optielijst vaak niet, dus kijk daar niet naar. De Fiesta heeft een 6 traps automaat en de Focus 8 traps, meer trappen = minder toeren = rustiger rijden. Of bij volgas juist beter in het ideale toerengebied. Ook kun je de Focus wel met LED koplampen bestellen, kost wel € 1400 ongeveer.

De Fiesta is luxer en rijdt waarschijnlijk speelser. De Focus is iets minder luxe maar rijdt volwassener. Wat je ook kiest, het zijn beide ongetwijfeld fantastische auto's!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
GekkeRipper schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:18:
... meer trappen = minder toeren ....
Dat is lang niet altijd het geval. Zeker bij de kleinere motoren (~1.0 Ecoboost) is dat vaak niet het geval want die hebben een hoeveelheid toeren op de snelweg nodig om niet bij de kleinste helling of tegenwind terug te moeten schakelen.
Wel kan je met meer trappen de motor een groter deel van de tijd in een optimaler gebied doen draaien.

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
Barbapapa852 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Helemaal mee eens, ik rij als sinds dat die in Nederland te koop is een Titanium en bevalt zeer goed. vrijdag de auto laten chippen en bevalt nu nog veel meer :) persoonlijk vind ik de voorkant van de st-line mooier dan die van de titanium maar qua opties en prijs is een titanium wel interessanter.
Waar heb je je auto laten chippen? En met welke km-stand? Pakt de motor nu bij een laag toerental wat makkelijker op?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• stervis
GekkeRipper schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:37:
[...]

Jij zit op een fiscale waarde van zo'n € 30.500. Als ik de nieuwe Focus Titanium Ecoboost met automaat pak, met vergelijkbare opties, dan kom je op het volgende:

Titanium Business 1.0 EcoBoost automaat 5 deurs *
Technology Pack
Bang & Olufsen Play audiosysteem
Style Pack Titanium
Winter Pack
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Privacy glass
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Premium metaallak: Magnetic of Ruby Red

totaal

€ 28.715
€ 450
€ 450
€ 150
€ 450
€ 1.100
€ 200
€ 350
€ 1.200

€ 33.065

Dat is zo'n € 2500 verschil. Toegegeven, dan heb je geen Vignale interieur. Kanttekening is ook dat de prijs voor deze motor nog niet officieel is, omdat de co2 meting nog een schatting is.

Voor € 2500 verschil zou ik persoonlijk voor de Focus gaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit € 200 p/m op je budget neemt. Als je kosten moet besparen laat dan het panoramadak weg, kijken doe je door de voorruit ;)

Het verschil tussen een Fiesta en een Focus is een heel segment. Dat is niet alleen de achterbank en kofferruimte, maar algehele rijervaring, rust en comfort.
Nee, dit is de WLTP prijs. Elke Fiesta ongeacht besturing is €2610 omhoog gegaan

Moo, I say.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41
jra2k schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:11:
[...]

Waar heb je je auto laten chippen? En met welke km-stand? Pakt de motor nu bij een laag toerental wat makkelijker op?
Zelf in S-Heerenberg geweest omdat het in de buurt was maar hoor ook veel goede verhalen over unlimited tuning in amersfoort. km stand was 7700 en hij pakt lager in de toeren veel makkelijker op. max speed die ik heb kunnen halen was 216 op de gps.

• stervis
JB schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:45:
Helemaal eens met @GekkeRipper Een B segment Fiesta of C segment "full option" Focus... Ik wist het wel! Fiscaal merk je dat amper. Zeker als je zaken niet AF fabriek laat doen zoals andere velgen, tinten (sowieso is af fabriek IMHO een tint te licht), verlagen, trekhaak, leer etc... Of is dit private lease?
Nee, het is geen private lease. Vanuit mijn werkgever is het leasetarief (voor de oude Focus) t.o.v. de nieuwe Fiesta al ongeveer €125 hoger. En dan komen de opties er nog bij. Dan zit ik zo op een fiscale waarde van €36.000.

Daar komt het 'ontploffen' vandaan. Ik wil ook wat geld aan het einde van de maand overhouden.
JB schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:45:
Geen idee hoe de Focus jouw leasebudget laat "ontploffen" tov de Fiesta waardoor je wellicht ook nog een eigen bijdrage krijgt, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb je beide auto's gereden @stervis :?
Nee, de nieuwe Focus staat nog niet bij de dealers. Over twee weken ongeveer.

[ Voor 60% gewijzigd door stervis op 30-05-2018 10:06 ]

Moo, I say.

• JB

JB

Cédric roelt!

stervis schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Nee, het is geen private lease. Vanuit mijn werkgever is het leasetarief (voor de oude Focus) t.o.v. de nieuwe Fiesta al ongeveer €125 hoger. En dan komen de opties er nog bij. Dan zit ik zo op een fiscale waarde van €36.000.

Daar komt het 'ontploffen' vandaan. Ik wil ook wat geld aan het einde van de maand overhouden.

[...]

Nee, de nieuwe Focus staat nog niet bij de dealers. Over twee weken ongeveer.
Apart leasetarief of ik begrijp je verkeerd. Ook je fiscale waarde van 36K snap ik niet. Kun je niks niet-AF fabriek laten regelen?

Het rijden van de Focus is onveranderd toch? Of zit er ook een nieuw onderstel enz onder die (zover ik het begrijp) facelift? Wellicht is de rijbeleving nog beter in de nieuwe Focus maar zelfs de oude zou ik prefereren boven een "Vignale Fiesta" al zou ik wat opties moeten laten.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 30-05-2018 10:14 ]

Mijn boefje is liev!

• stervis
JB schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:12:
[...]
Apart leasetarief of ik begrijp je verkeerd. Ook je fiscale waarde van 36K snap ik niet. Kun je niks niet-AF fabriek laten regelen?

Het rijden van de Focus is onveranderd toch? Of zit er ook een nieuw onderstel enz onder die (zover ik het begrijp) facelift? Wellicht is de rijbeleving nog beter in de nieuwe Focus maar zelfs de oude zou ik prefereren boven een "Vignale Fiesta" al zou ik wat opties moeten laten.
Ik heb mij nog niet verdiept in de nieuwe Focus t.o.v. de nieuwe Focus. In ieder geval kan ik over twee weken een proefrit maken in een nieuwe focus. Je begrijpt mij volkomen... het is inderdaad een apart leasetarief wat nodig aan vernieuwing toe is. Zo heb ik ook geen vrije keuze in merk.

Ik zal vanavond wanneer ik thuis kom eens kijken naar de actuele prijzen en één samenstellen uit de brochure zo ver ik dat kan. Dan laat ik de prijzen wel even weten.

Moo, I say.

• GekkeRipper
stervis schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:32:
[...]

Ik heb mij nog niet verdiept in de nieuwe Focus t.o.v. de nieuwe Focus. In ieder geval kan ik over twee weken een proefrit maken in een nieuwe focus. Je begrijpt mij volkomen... het is inderdaad een apart leasetarief wat nodig aan vernieuwing toe is. Zo heb ik ook geen vrije keuze in merk.

Ik zal vanavond wanneer ik thuis kom eens kijken naar de actuele prijzen en één samenstellen uit de brochure zo ver ik dat kan. Dan laat ik de prijzen wel even weten.
Ik had die moeite al voor je gedaan ;) . Enige verschil is lederen bekleding en de velgen als ik me niet vergis. Lease tarieven voor net nieuwe modellen zijn vaak nog kunstmatig hoog. Misschien kun je realistische offertes opvragen ipv de calculator te gebruiken?

Waar hebben ze de nieuwe over 2 weken al staan?

• stervis
GekkeRipper schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:46:
[...]

Ik had die moeite al voor je gedaan ;) . Enige verschil is lederen bekleding en de velgen als ik me niet vergis. Lease tarieven voor net nieuwe modellen zijn vaak nog kunstmatig hoog. Misschien kun je realistische offertes opvragen ipv de calculator te gebruiken?

Waar hebben ze de nieuwe over 2 weken al staan?
Nou, dat is wat ik vorige week hoorde bij de dealer in Arnhem. Heb jij naar de consumentenprijs of de netto cat.prijs gekeken? Ik heb wel een calculator maar volgens mij gaat die nog de bpm e.d. erover berekenen.

Ik kom qua opties uit op €6920. De tool nu niet tot mijn beschikking, maar voor een full option Fiesta Titanium kom ik uit op €6235 en dat kost mij €103,92 extra per maand. Laten we zeggen dat ik een goede €115 per maand kwijt ben voor de Focus. Vanavond kijk ik even naar de lease prijs.

-edit-

Een Fiesta Vignale met de opties die ik wil kost mij €411 p/m. Een Focus met de opties die ik wil kost mij €565 per maand. De Focus heeft dus een meerprijs van €115 per maand @GekkeRipper

[ Voor 28% gewijzigd door stervis op 30-05-2018 17:44 ]

Moo, I say.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 14:04
Zo ook een Fiesta besteld als leasewagen via het bedrijf. Best wel in blije verwachting. Deep impact blue bestaat niet eer dus het zou nu chrome blue zijn. Toch benieuwd naar hoe dat er in echt zal uitzien.

• stervis
stijn014 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:33:
Zo ook een Fiesta besteld als leasewagen via het bedrijf. Best wel in blije verwachting. Deep impact blue bestaat niet eer dus het zou nu chrome blue zijn. Toch benieuwd naar hoe dat er in echt zal uitzien.
Ben ook benieuwd. Google niets opgeleverd?

Moo, I say.

• JB

JB

Cédric roelt!

stervis schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Nou, dat is wat ik vorige week hoorde bij de dealer in Arnhem. Heb jij naar de consumentenprijs of de netto cat.prijs gekeken? Ik heb wel een calculator maar volgens mij gaat die nog de bpm e.d. erover berekenen.

Ik kom qua opties uit op €6920. De tool nu niet tot mijn beschikking, maar voor een full option Fiesta Titanium kom ik uit op €6235 en dat kost mij €103,92 extra per maand. Laten we zeggen dat ik een goede €115 per maand kwijt ben voor de Focus. Vanavond kijk ik even naar de lease prijs.

-edit-

Een Fiesta Vignale met de opties die ik wil kost mij €411 p/m. Een Focus met de opties die ik wil kost mij €565 per maand. De Focus heeft dus een meerprijs van €115 per maand @GekkeRipper
Je least boven je budget dan neem ik aan? Anders kan ik die kosten niet rijmen? Mijn Mondeo kost me netto aan bijtelling iets meer dan 300 euro per maand. Moet ik er wel bij vermelden dat ie fiscaal maar 35K doet (hergewaardeerd toentertijd) en ik zaken niet AF fabriek heb laten doen. De huidige prijs in de uitvoering die ik heb gaat over de 42K heen. Geen idee wat die WLTP er dan nog bovenop zet eventueel.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 30-05-2018 18:34 ]

Mijn boefje is liev!

• stervis
JB schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:29:
[...]
Je least boven je budget dan neem ik aan? Anders kan ik die kosten niet rijmen? Mijn Mondeo kost me netto aan bijtelling iets meer dan 300 euro per maand.
Spot on. €220 boven norm. Plus de bijtelling en eigen bijdrage van €79 in 't geval bij de Focus. Bijtelling is dus iets van €267 p/m.

Maar hoe kijken jullie dan aan tegen de Focus t.o.v. de Fiesta met deze info @JB en @GekkeRipper?

[ Voor 18% gewijzigd door stervis op 31-05-2018 11:00 ]

Moo, I say.

Pagina: 1 ... 63 ... 140 Laatste