Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 55 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:43
Mars18 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Gefeliciteerd, het is zo fijne auto _/-\o_
Dank je, we zijn er gelijk mee naar Kroatië gereden. Het is inderdaad een fijne auto. Eerste bevindingen tov de Fiat Stilo: stuurt beter, afstelling demping en vering is veel beter, minder lomp dan de achter snoeiharde stilo en met name boven de 160 wat stiller. Hij verbruikt wel iets meer. Haal nu ongeveer. 1 op 17 en bij de Stilo 1 op 19.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
SkiFan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:09:
[...]

Dank je, we zijn er gelijk mee naar Kroatië gereden. Het is inderdaad een fijne auto. Eerste bevindingen tov de Fiat Stilo: stuurt beter, afstelling demping en vering is veel beter, minder lomp dan de achter snoeiharde stilo en met name boven de 160 wat stiller. Hij verbruikt wel iets meer. Haal nu ongeveer. 1 op 17 en bij de Stilo 1 op 19.
Ja verbruik is wel slecht, maar hij rijd snel he :)
Parkeren is niet mijn ding, te groot :D

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Help!

In onze Mondeo (bj 11/2007) is de midden gordel op de achterbank heel erg strak gaan zitten, zodat we hem niet meer kunnen gebruiken. Dat ding zit muurvast. Op Youtube was er een video over dit probleem bij de Mondeo waarbij gezegd werd.... een paar keer de achterbank naar voren en naar achter bewegen en dat zou hij weer los moeten gaan zitten.

Ja, niet dus. Ik de achterbank om geklapt en meteen is de gordel NOG strakker gaan zitten waardoor ik zelfs de achterbank niet meer terug kan duwen. Het probleem daarmee is dan ook dat ik zo de zitbank niet naar voren kan klappen zodat ik het gordelmechaniek zelf kan los halen.

Iemand enig idee? Is dit een bekend probleem? Ik ben bang dat er niets anders op zit dan een tripje naar de dealer want op deze manier ken ik maar 1 oplossing.. en dat is de grodel doorsnijden en een nieuwe laten plaatsen. :( :(

(mopper, vloek, scheld, tier...)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
@tazzman: Volgens mij geeft dat mechanisme pas vrij als de achterbank vergrendeld is. Kun je dat niet foppen? Met een schroevendraaier het slotmechanisme (daar waar de achterbank vastpakt op de beugel) dicht duwen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is er niet een schroef waarmee die vast zit die je los kan halen? Dat je de gehele kracht er op die manier af kan halen? Onder de bank?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Touchdomex schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:52:
Is er niet een schroef waarmee die vast zit die je los kan halen? Dat je de gehele kracht er op die manier af kan halen? Onder de bank?
Moet je wel de bank omhoog krijgen... :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Xander schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Moet je wel de bank omhoog krijgen... :+
Ik weet niet precies hoe die bank omhoog klapt :+

Vandaar alleen eventjes het voorstel :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
De zitting klapt naar voren. De rugleuning klapt dan naarbeneden in de vrijgekomen ruimte. Zodat je een platte laadvloer hebt.

Ik zou het middelste scharnier vd rugleuning losmaken, dan kan de hele handel iets naarboven zodat je bij de torx van de gordel kan. Daarna scharnier weer vast en gooi je de rugleuning hard in de vergrendeling. Dan komt hij wel weer los in de meeste gevallen. Je hebt wel grote torx op de ratel nodig. Volgens mij is het niet nodig om te gaan snijden.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• BdK9001
  • Laatst online: 22:42

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Een paar weken geleden hoorde ik een krakend geluid bij het sluiten van het bestuurdersraampje van mijn 2002 Focus. Het raampje bewoog ineens een stuk zwaarder en ging alleen dicht met de hulp van mijn hand. De volgende dag de deur maar eens opengemaakt om te kijken - wat een k*tklus om de weathershield los te krijgen zeg, stomme bitumenlijm - en inderdaad, een van de kunststof glijders was afgebroken. "Geen probleem, fixen we binnenkort wel" dacht ik nog.

Vorig weekend deed ik zonder er bij na te denken het raampje open, omlaag ging nog soepel, maar dicht ho maar! |:( Na 15 km snelweg (en nog bijna 70 km terugweg op de planning) stond ik bij m'n moeder voor de deur en kon ik met een beetje geluk het raampje pakken en omhoog schuiven met de hand. De boel met een gezonde dosis tape vastgezet en de terugweg kon in relatieve (wind)stilte ingezet worden. Thuis gelijk maar een revisiesetje besteld, wat afgelopen vrijdag binnenkwam.

Gisteren maar weer de hele deur uit elkaar getrokken - yay bitumenlijm :X - maar omdat ik al wist hoe alles vast zat ging het een stuk soepeler. De rest van de glijder was door al mijn pogingen om het raam dicht te krijgen nog verder gedesintegreerd en de kabel was daardoor volledig om de klos komen te zitten... met gelijke dosis tact en geweld de boel los weten te krijgen en toen kon het grote puzzelen beginnen, hoe lopen die kabels en geleiders? En welke moet ik aan welke kant van de klos vastzetten?

Na enig puzzelen en met behulp van een plaatje van hoe het eindproduct er uit zou moeten zien lukte het om alle kabels en geleiders op de goede plek te krijgen en begon de 'lol', de kabels netjes op de klos krijgen. Bepaald geen sinecure omdat de kabels zichzelf erg graag ontwinden...Ditmaal op 100% tact de boel op zijn plek gekregen en met meer geweld dan wijsheid het laatste kabeluiteinde in de betreffende glijder getrokken. Eerst even 'droog' getest: great succes! Daarna de boel weer ingebouwd, de ruit teruggezet en de deur weer in elkaar gezet. Mission accomplished 8)

Enige minpunt: in al mijn concentratie ben ik helemaal vergeten om foto's te maken }:|

Kalm aan! En rap een beetje!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
tazzman schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:43:
Help!

In onze Mondeo (bj 11/2007) is de midden gordel op de achterbank heel erg strak gaan zitten, zodat we hem niet meer kunnen gebruiken. Dat ding zit muurvast. Op Youtube was er een video over dit probleem bij de Mondeo waarbij gezegd werd.... een paar keer de achterbank naar voren en naar achter bewegen en dat zou hij weer los moeten gaan zitten.

Ja, niet dus. Ik de achterbank om geklapt en meteen is de gordel NOG strakker gaan zitten waardoor ik zelfs de achterbank niet meer terug kan duwen. Het probleem daarmee is dan ook dat ik zo de zitbank niet naar voren kan klappen zodat ik het gordelmechaniek zelf kan los halen.

Iemand enig idee? Is dit een bekend probleem? Ik ben bang dat er niets anders op zit dan een tripje naar de dealer want op deze manier ken ik maar 1 oplossing.. en dat is de grodel doorsnijden en een nieuwe laten plaatsen. :( :(

(mopper, vloek, scheld, tier...)
Ik heb dit dus enkele maanden geleden gehad (en opgelost, volgens mij ook nog gemeld in dit Topic ooit). Ik heb te maken met een hele steile helling mijn parkeerdek op, daar loopt de riem op de achterband dus op vast als de bank plat ligt. Ik heb een Ford Fiesta 2013. Bij mij was de middelste riem vast, dat zal bij Mondeo ook hetzelfde zijn.

Enfin, ik moest mijn bank platleggen, de mat in de achterklap eruit halen en dan in het midden op de tast even de bevestiging van de riem op bodem vinden. Die zit vast met een bout. Ik durf even niet meer de naam van de 'inbus'-achtige vorm (soort Torx) op te geven want ik heb het gereedschap geleend maar daarmee kreeg ik hem uiteindelijk los. Ik heb nu de bout omgewisseld voor een 6-kants bout die ik met de hand eruit kan draaien (de riem zit nog steeds vast/vast hoor). Ik haal voor vakanties de achterbank uit de auto dus dan hoef ik geen apart gereedschap te gebruiken.

Daarmee heb ik het euvel kunnen verhelpen. Bij de dealer doen ze het exact op dezelfde manier maar zij hebben meteen het juiste gereedschap. Het is wel even een gepiel hoor omdat je niet ziet wat je aan het doen bent.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

JT

VETAK y0

BdK9001 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:05:
Een paar weken geleden hoorde ik een krakend geluid bij het sluiten van het bestuurdersraampje van mijn 2002 Focus. Het raampje bewoog ineens een stuk zwaarder en ging alleen dicht met de hulp van mijn hand. De volgende dag de deur maar eens opengemaakt om te kijken - wat een k*tklus om de weathershield los te krijgen zeg, stomme bitumenlijm - en inderdaad, een van de kunststof glijders was afgebroken. "Geen probleem, fixen we binnenkort wel" dacht ik nog.

Vorig weekend deed ik zonder er bij na te denken het raampje open, omlaag ging nog soepel, maar dicht ho maar! |:( Na 15 km snelweg (en nog bijna 70 km terugweg op de planning) stond ik bij m'n moeder voor de deur en kon ik met een beetje geluk het raampje pakken en omhoog schuiven met de hand. De boel met een gezonde dosis tape vastgezet en de terugweg kon in relatieve (wind)stilte ingezet worden. Thuis gelijk maar een revisiesetje besteld, wat afgelopen vrijdag binnenkwam.

Gisteren maar weer de hele deur uit elkaar getrokken - yay bitumenlijm :X - maar omdat ik al wist hoe alles vast zat ging het een stuk soepeler. De rest van de glijder was door al mijn pogingen om het raam dicht te krijgen nog verder gedesintegreerd en de kabel was daardoor volledig om de klos komen te zitten... met gelijke dosis tact en geweld de boel los weten te krijgen en toen kon het grote puzzelen beginnen, hoe lopen die kabels en geleiders? En welke moet ik aan welke kant van de klos vastzetten?

Na enig puzzelen en met behulp van een plaatje van hoe het eindproduct er uit zou moeten zien lukte het om alle kabels en geleiders op de goede plek te krijgen en begon de 'lol', de kabels netjes op de klos krijgen. Bepaald geen sinecure omdat de kabels zichzelf erg graag ontwinden...Ditmaal op 100% tact de boel op zijn plek gekregen en met meer geweld dan wijsheid het laatste kabeluiteinde in de betreffende glijder getrokken. Eerst even 'droog' getest: great succes! Daarna de boel weer ingebouwd, de ruit teruggezet en de deur weer in elkaar gezet. Mission accomplished 8)

Enige minpunt: in al mijn concentratie ben ik helemaal vergeten om foto's te maken }:|
Ik heb een keer het raammechanisme van onze 2006 Fiesta vervangen. Wat een tyfuswerk :| Ik was sneller klaar met de condensor van de airco vervangen, waarvoor ik het hele front inclusief de dwarsbalk en radiator los moest halen...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-01 13:34
Ik rij een Fiesta mk7 titanium uit 2012. Nu heb ik al bijna een jaar lang last van een "vage" Cruise control.

De ene keer pakt hij hem zoals het gewoonlijk hoort. En de andere keer doet hij helemaal niks. Dan druk ik Off -> On -> Set+ maar gebeurt er niks. Vervolgens doe ik dit een aantal keer en pas na bijvoorbeeld 3 keer pakt hij hem. Soms pas als ik op de knoppen sla pakt hij hem ineens (I know, slaan op knoppen is nooit goed maar ik raak er soms zo gefrustreerd door..).

Vaak als hij hem niet goed pakt maar na wat proberen wel, is de hele controle omgedraaid. Set+ doet niks. Druk ik off gaat hij ineens gas bijgeven (levensgevaarlijk). bij Cancel doet hij ook niks dus moet ik hem in z'n geheel afzetten door de rem even aan te tikken..

Ik wil 'm wel naar een dealer brengen om na te laten kijken, maar ben bang dat er een gigantische kosten post aan gaat hangen... Heeft iemand hier ooit last gehad van het probleem hiervboven? en hoe is dit opgelost?

Freedom for everyone..

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dit is een bekend probleem. De schakelaar in spuiten met contact spray helpt (tijdelijk). Een nieuwe schakelaar lost het probleem zoiezo op.

wat niet past, wordt gelast!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 16:32

OmeJoyo

This is me

Noctonix schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:07:
Ik rij een Fiesta mk7 titanium uit 2012. Nu heb ik al bijna een jaar lang last van een "vage" Cruise control.

De ene keer pakt hij hem zoals het gewoonlijk hoort. En de andere keer doet hij helemaal niks. Dan druk ik Off -> On -> Set+ maar gebeurt er niks. Vervolgens doe ik dit een aantal keer en pas na bijvoorbeeld 3 keer pakt hij hem. Soms pas als ik op de knoppen sla pakt hij hem ineens (I know, slaan op knoppen is nooit goed maar ik raak er soms zo gefrustreerd door..).

Vaak als hij hem niet goed pakt maar na wat proberen wel, is de hele controle omgedraaid. Set+ doet niks. Druk ik off gaat hij ineens gas bijgeven (levensgevaarlijk). bij Cancel doet hij ook niks dus moet ik hem in z'n geheel afzetten door de rem even aan te tikken..

Ik wil 'm wel naar een dealer brengen om na te laten kijken, maar ben bang dat er een gigantische kosten post aan gaat hangen... Heeft iemand hier ooit last gehad van het probleem hiervboven? en hoe is dit opgelost?
De stuurknoppen uit die periode Fiesta's staan bekend om problemen. Zijn bij mijn in beide Fiesta's kort na aanschaf vervangen. Bij mij was het dan wel de audio die moeilijk deed, dat is iets veiliger :) Wel zijn toen beide sets knoppen vervangen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Noctonix
nielsicq schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:14:
Dit is een bekend probleem. De schakelaar in spuiten met contact spray helpt (tijdelijk). Een nieuwe schakelaar lost het probleem zoiezo op.
Zit die schakelaar achter de knoppen? of hoe moet ik dat zien?
Ik ga er liever niet zelf aan prullen.. dus ben bang dat ik 'm toch eens langs de dealer breng..

Freedom for everyone..

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Noctonix schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Zit die schakelaar achter de knoppen? of hoe moet ik dat zien?
Ik ga er liever niet zelf aan prullen.. dus ben bang dat ik 'm toch eens langs de dealer breng..
Die knoppen zijn de schakelaars.

Volgens de werkplaats instructie moet eerst de airbag verwijderd worden, maar in werkelijkheid kan je door aan de achterkant van het stuur de schroeven los te maken de zilveren plastic rand loshalen, die er dan vrij eenvoudig uit kan. Hierna zijn de knoppen eenvoudig te verwisselen.

Ik weet zeker dat hier een filmpje van is op Youtube, maar dan kan ik nu op mijn werk niet bij :)

Teruggevonden in mijn bookmarks: YouTube: Ford Fiesta Mk7 (2008-2012) Interior Plastics Removal

[ Voor 9% gewijzigd door OmeJoyo op 14-08-2017 13:28 ]

• Noctonix
OmeJoyo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Die knoppen zijn de schakelaars.

Volgens de werkplaats instructie moet eerst de airbag verwijderd worden, maar in werkelijkheid kan je door aan de achterkant van het stuur de schroeven los te maken de zilveren plastic rand loshalen, die er dan vrij eenvoudig uit kan. Hierna zijn de knoppen eenvoudig te verwisselen.

Ik weet zeker dat hier een filmpje van is op Youtube, maar dan kan ik nu op mijn werk niet bij :)

Teruggevonden in mijn bookmarks: YouTube: Ford Fiesta Mk7 (2008-2012) Interior Plastics Removal
Ah juist! Ziet er nog simpel uit om eerlijk te zijn

Freedom for everyone..

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01 15:06
Mystikal schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:16:
[...]

Het werkt half :O . Ze gaan nu automatisch naar beneden, maar niet automatisch naar boven. Iemand nog tips, of hoort dit zo ivm veiligheid :?
Bij mijn Fiesta werkt het als volgt:
  1. Raam helemaal naar beneden
  2. Raam helemaal omhoog
  3. Knop loslaten
  4. Knop weer naar boven, en dan 5 sec vasthouden
Het zit hem voornamelijk in het even loslaten van de knop omhoog nadat het raam helemaal omhoog is gegaan. En uiteraard de knop helemaal intrekken / indrukken (dus de automatische stand activeren).

No Shame, only Fame!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

Mystikal

It never hurts to help!

Marcusso schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

Bij mijn Fiesta werkt het als volgt:
  1. Raam helemaal naar beneden
  2. Raam helemaal omhoog
  3. Knop loslaten
  4. Knop weer naar boven, en dan 5 sec vasthouden
Het zit hem voornamelijk in het even loslaten van de knop omhoog nadat het raam helemaal omhoog is gegaan. En uiteraard de knop helemaal intrekken / indrukken (dus de automatische stand activeren).
Ik heb nog even lopen pielen en het werkt. Geen idee of ik per ongeluk dit heb gedaan. :+

Basement Bios ---- Exo-S

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01 15:06
Mystikal schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:39:
[...]

Ik heb nog even lopen pielen en het werkt. Geen idee of ik per ongeluk dit heb gedaan. :+
Mooi :) . Dit is als het goed is de manier bij elke recentere Ford, dus per ongeluk zal het niet zijn geweest.

No Shame, only Fame!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Joost.B schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Daarmee heb ik het euvel kunnen verhelpen. Bij de dealer doen ze het exact op dezelfde manier maar zij hebben meteen het juiste gereedschap. Het is wel even een gepiel hoor omdat je niet ziet wat je aan het doen bent.
Ik ben inderdaad naar de dealer gegaan omdat ik a) niet dat formaat torx bit heb en b) het hier op dit moment erg aan het regenen is en wij geen garage hebben.

De dealer heeft de achterbank eruit gehaald en de gordel-spanner los gemaakt maar volgens de dealer was de spanner zelf kapot en het geheel moet helaas vervangen worden. Het was, volgens de dealer dan, geen kwestie van opnieuw spannen ofzo, want het probleem zou zich weer herhalen.

Ik heb zelf overigens alleen maar goede ervaringen met deze dealer dus geen reden om ze niet te geloven.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben vandaag van plan om naar een Ford Mondeo uit 2012 te gaan kijken met 1.6tdci motor (115pk). Ik las dat de oudere 1.6 varianten problemen hadden maar dat dit vanaf 2011 een stuk beter is geworden. 115PK is wellicht wat onderbemeten dus een grote kans dat ik hem later naar 140pk laat opgeschroeven.

Wat zijn verder aandachtspunten bij een Mondeo uit dit bouwjaar in zijn algemeen?

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11
Ik zou eerder kijken naar een Mondeo met een 2.0 TDCi met 140 pk standaard. Tenzij je persé een auto wilt met een beter energielabel.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb er nu eentje gevonden die voor de rest 100% aan mijn eisen voldoet, dus al het vermogen enigzins acceptabel vind is het prima. Vandaar dat ik sowieso wel even ga kijken :).

Vandaag er eentje aangeschaft, het is toch een 2.0 met powershift automaat geworden. :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Avvd op 16-08-2017 21:12 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

Mystikal

It never hurts to help!

Blueone schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:25:
Ik heb er nu eentje gevonden die voor de rest 100% aan mijn eisen voldoet, dus al het vermogen enigzins acceptabel vind is het prima. Vandaar dat ik sowieso wel even ga kijken :).

Vandaag er eentje aangeschaft, het is toch een 2.0 met powershift automaat geworden. :*)
Ik rij een S-Max met deze motor en deze bevalt me prima. Is geen snelheidsmonster, maar ik voel me ook geen trage slak op de weg. En mijn auto is nog wat zwaarder dan de Mondeo.

Basement Bios ---- Exo-S

• SkiFan
Zoals hierboven gezegd, we hebben nu de 140pk uitvoering, maar ik vind het toch niet overhouden hoor. Laat m binnenkort wel een keer upgraden naar de 163 pk versie. Is natuurlijk ook een beetje relatief, mn andere auto is een Fiat barchetta, met rond de 140 pk op 1000 kilo. Dan voelt hetzelfde vermogen op de helft meer gewicht al snel traag aan.

Iemand in de familie heeft een eco-diesel, zo'n 3 cilinder. Lijkt me echt een verschrikking om met zo weinig vermogen onderweg te moeten zijn. Gevoel zo van; hey: 1950 kwam weer voorbij.

• JT

JT

VETAK y0

Hier iemand met een 3 cilinder 125pk EcoBoost. Nee het rijdt niet sportief. Maar het is meer dan voldoende om mee te komen met het verkeer. Tussensprintjes gaan zelfs boven verwachting, inhalen in z'n 3 of 4 op de provinciale gaat lekker vlot. Ik rij 55 in z'n 5, 65 in z'n 6, schakel steevast bij of voor 2250rpm. Meer dan voldoende koppel onderin én sinds gister zit het gemiddelde verbruik voor de Cmax op 1:16,7 :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• SkiFan
Zie je inderdaad maar weer dat het toch een kwestie van perceptie is. Zelfs bij de toch al niet helemaal standaard en daardoor nog wat fellere barchetta vind je na een tijdje dat meer vermogen op zn plek zou zijn. Maar ook met een pk of 140 rijdt ie al reuze lollig.

• JT

JT

VETAK y0

SkiFan schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:30:
Zie je inderdaad maar weer dat het toch een kwestie van perceptie is. Zelfs bij de toch al niet helemaal standaard en daardoor nog wat fellere barchetta vind je na een tijdje dat meer vermogen op zn plek zou zijn. Maar ook met een pk of 140 rijdt ie al reuze lollig.
Ik weet ook wat 200pk op 1070kg is, dat is ook van een totaal andere orde. Maar een dergelijke auto heb ik ook met een ander doel. Het is niet alleen een kwestie van gewenning wat dat betreft.

Sterker nog, ik had ook voor een 1.6 EcoBoost kunnen kiezen en die kunnen chippen naar 200pk. Maar dat ging mij over de verwachte duur van bezit en te maken kilometers meer dan 2000 euro extra kosten aan brandstof. Die steek ik dan liever in een hobby auto.

Ecodan warmtepomp

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het maakt tegenwoordig niet meer heel veel uit, zeker niet in die EcoBoost-familie. De 200pk 1.6 die hier staat, doet ergens tussen de 1:13 tot 1:16 afhankelijk van wel/niet file-rijden, lekker doorrijden, etc.

Ford heeft het wat dat betreft wel goed voor elkaar; alle motoren lijken niet voor elkaar onder te doen als je inhoud afzet tegen pk en gewicht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JT

JT

VETAK y0

MAX3400 schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:56:
Het maakt tegenwoordig niet meer heel veel uit, zeker niet in die EcoBoost-familie. De 200pk 1.6 die hier staat, doet ergens tussen de 1:13 tot 1:16 afhankelijk van wel/niet file-rijden, lekker doorrijden, etc.

Ford heeft het wat dat betreft wel goed voor elkaar; alle motoren lijken niet voor elkaar onder te doen als je inhoud afzet tegen pk en gewicht.
Op zich is die 1.6 EcoBoost helemaal niet slecht qua verbruik en doet het niet veel slechter dan de 1.0. Alleen zet het eens af tegen 160.000km rijden over 8 jaar :) En dan heb ik het nog berekend met een relatief lage benzineprijs van 1.50. Verbruik van spritmonitor.de afgekeken.

Stiekem had het me wel erg leuk geleken :D Maar ja, ik rij er voor het merendeel in met een kleine en een vrouw met rugproblemen die het met 125pk al een beetje in de rug voelt als ik hem vloer :P Als het verschil in aanschaf te groot werd dan was het wel een 1.6 EcoBoost geworden. Misschien dat ik deze nog laat chippen naar 145pk.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 04-09-2017 23:05 ]

Ecodan warmtepomp

• AndRo555
  • Laatst online: 20:36
JT schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:02:
[...]

Op zich is die 1.6 EcoBoost helemaal niet slecht qua verbruik en doet het niet veel slechter dan de 1.0. Alleen zet het eens af tegen 160.000km rijden over 8 jaar :) En dan heb ik het nog berekend met een relatief lage benzineprijs van 1.50. Verbruik van spritmonitor.de afgekeken.
Als ik zo op spritmonitor de 1.0 tegen de 1.5 zet met vergelijkbare transmissies bij de Focus is het verschil bijna 20% wat best veel is.

• JT

JT

VETAK y0

AndRo555 schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:04:
[...]

Als ik zo op spritmonitor de 1.0 tegen de 1.5 zet met vergelijkbare transmissies bij de Focus is het verschil bijna 20% wat best veel is.
Ik weet zo niet uit m'n hoofd of het verschil maakt maar ik heb een Cmax :) En ik kijk ook niet naar modaal maar de verbruiken net iets lager, aangezien ik aardig zuinig kan rijden en modaal daarom niet op mij van toepassing is :P

[ Voor 36% gewijzigd door JT op 04-09-2017 23:06 ]

Ecodan warmtepomp

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:48
Wanneer ik een tweedehands Ford Ka wil aanschaffen uit omstreeks 2011, moet ik dan ergens extra op letten? Distributieriem vervangen zal waarshijnlijk verstandig zijn? Wellicht bekende kwaaltjes? Ben zelf niet bekend met Ford, nooit een gereden. Maar als er toch een klein wagentje moet komen vind ik de Ka wel interessant :)
(Waarschijnlijk switch van baan, zonder leaseauto en dichter bij huis +- 40km enkel).

Wil hem sowieso onder de 80k km hebben, met Airco en elek. ramen. Zijn er specifieke uitvoeringen die completer zijn/meer bang for buck?

• Jim423
Volgens mij is de roest sowieso een stuk minder dan de oude Ka, daar zat je na 5 jaar op straat. 1.2 69pk ligt in de 2011 uit mijn hoofd? Volgens mij Fiat fire motor redelijk onverwoestbaar mits onderhouden, wel met riem. Ruitenwissermotor voor wil wel eens kapot gaan en wat rammels maar volgens mij zijn het geen rampenauto's. Ik dacht dat je kon kiezen uit de Trend en Titanium, Titanium heeft wat meer luxe, climate control, lichtmetaal, mistlampen voor e.d.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• SniperGuy
  • Laatst online: 15-01 15:22
Probeer iig een versie met stuurwielbediening en automatische airco (climat control) te scoren. Zonder beide rijd het prima, maar ff snel volume veranderen of zender wisselen is er niet bij (mede omdat de radio erg ver en hoog zit).
Start stop zit erop, maar dat werkt niet en is alleen voor een laag verbruik in de boeken. Werkelijk verbruik is een stuk hoger dan opgegeven (1:15 bij veelvuldig snelweg) een 1.0 ecoboost100 Fiesta is zuiniger :P
Aanslaan als het buiten koud is wel soms nog wel eens rommelig verlopen (horten, stoten en afslaan). Euro 98 tanken helpt dan.

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 10:15
Ik heb een Ford Fiesta VII (JA8) en sinds gisteren krijg ik zo nu en dan een melding op de bordcomputer dat de remvloeistof laag is.
Vanochtend langs de garage geweest en het reservoir voor de remvloeistof is helemaal vol en de remblokken zijn nog lang niet versleten.
Zo juist weer de melding gehad, ik kan het nog niet reproduceren, maar het is in elk geval niet in de bocht.
Ze gaan het navragen bij Ford en kijken of er een software update is, andere mogelijkheid is dat de sensor vies is. (dan moet die worden vervangen?)
Iemand bekend met dit probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Goof2000 op 15-09-2017 13:16 ]

• SkiFan
Goof2000 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:15:
Ik heb een Ford Fiesta VII (JA8) en sinds gisteren krijg ik zo nu en dan een melding op de bordcomputer dat de remvloeistof laag is.
Vanochtend langs de garage geweest en het reservoir voor de remvloeistof is helemaal vol en de remblokken zijn nog lang niet versleten.
Zo juist weer de melding gehad, ik kan het nog niet reproduceren, maar het is in elk geval niet in de bocht.
Ze gaan het navragen bij Ford en kijken of er een software update is, andere mogelijkheid is dat de sensor vies is. (dan moet die worden vervangen?)
Iemand bekend met dit probleem?
Niet specifiek met dit probleem, maar die sensor is geschakeld naar massa. Haal even je linkervoorwiel eraf, en kijk of het kabeltje wat naar je remblok loopt soms ergens doorgesleten is en sluiting naar massa maakt.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-01 15:27
Zit de sensor voor het niveau in het voorwiel?
Ik zou die in het reservoir met remvloeistof verwachten.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Volgens mij is dat niet wat @SkiFan zegt ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• SkiFan
Vaak delen de vloeistofniveau-sensor en de versleten-blokken-sensor een functie. Dan gaat er een lampje van de remmen branden, maar dat kan 2 oorzaken hebben. Ik kijk hier dus puur naar de laatste oorzaak, waar een doorgesleten kabeltje dit dus ook oplevert.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-01 20:11
Leuk forum dit! Ik kon geen acount aanmaken op de indiase website (herkent het EU chassisnummer niet), dus heb de files van Willy gedownload en de update gedraaid op m'n 2014 Fiesta ST. Het was een beetje op de gok want ik had geen idee welke versie ik had, maar alles lijkt te werken. Morgen onderweg naar werk maar eens uitgebreid testen wat er allemaal is gewijzigd oOo
Thermometer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:52:
Voor de echte tweaker onder ons die Siri besturing in zijn/haar Ford wil:

Disclaimer: Ik heb deze update zelf uitgevoerd zonder problemen, alsook een aantal fiesta eigenaars op fiestaclub.nl. Dit is geen garantie dat het bij iedereen werkt. Check goed je SYNC versie van te voren en lees de genoemde topics door voordat je eraan begint. De update is legaal volgens Ford.

Introductie
Een tijd geleden zag ik dat Ford via een SYNC Software Update voor mensen die SYNC 2.0 of hoger hebben (geselecteerde auto's sinds 2011 volgens Ford), SIRI Hands-Free aanzet voor gekoppelde iPhones.

Zelf gebruik ik de Bluetooth van m'n 2015 Ford Fiesta veel om audio van mijn iPhone af te spelen. Deze feature wilde ik ook wel graag in m'n auto installeren. Helaas is het zo dat Ford in Nederland deze update niet gaat uitbrengen. Via de Nederlandse site van Ford kon ik de update niet vinden en mijn lokale Ford dealer weet hier niks van.

Gelukkig kwam ik dit topic op Fiestaclub tegen waar mensen het gelukt was om tòch zelf de update uit te voeren op een Nederlandse Ford _/-\o_. Hiermee update je SYNC naar v5.9 waar Siri is toegevoegd en nog een aantal andere wijzigingen zoals snelheid van menu's e.d.. Alle menu's blijven gewoon in het Nederlands.
Meer informatie is te vinden op het Engelse forum van Ford Owners Club

Stappen om de update uit te voeren:
  1. Maak een account aan bij Ford India voor jouw auto. Gebruik je Voertuig Identificatie Nummer (vin) en vul wat onzin in bij state, postcode, phonenumber
  2. Activeer je acount en ga naar je Ford Dashboard in Internet Explorer (belangrijk!, geen idee of Edge ook werkt)
  3. Ga in het dashboard rechtsonder naar 'SYNC Software Update'-->'Go to Download Page'
  4. Pak een USB stick (minimaal 4GB volgens mij en maximaal 32GB FAT32 geformatteerd)
  5. Als het goed is staat er 'Update Available', druk op download update
  6. Hierdoor is het belangrijk dat je Internet Explorer gebruikt. Ze maken gebruik van een ActiveX element om direct naar je USB stick te downloaden. Volg de instructies.
  7. Mocht je een foutmelding krijgen, kijk of je USB stick FAT32 is geformatteerd, niet groter is dan 32GB en genoeg ruimte erop heeft. Als je nog steeds een foutmelding krijgt, kan het zijn dat je browser versie ActiveX elementen blokkeert. Dit kun je verhelpen door (tijdelijk) je ActiveX beveiliging uit te zetten. Dit doe je volgens mij (uit mijn hoofd) door via internet-opties-->beveiliging-->vinkjes zetten bij 'ActiveX elementen toestaan'.
  8. Als de update succesvol gedownload is op je USB stick, ga je naar je auto, stop je de USB stick in de poort en ga je in het SYNC menu naar sync-instellingen-->software update
  9. Laat de motor draaien (dit raadt Ford aan, waarschijnlijk om geen uitval van accu tijdens update te hebben) en start de update. Belangrijk is dat de update (letterlijk) ~20minuten duurt, zonder progress-bar. Na de update komt er in het beeld 'Update compleet' te staan.
  10. Je kunt checken of alles goed gegaan is door via SYNC-instellingen-->info te zien of je versie v5.9 hebt. Je kunt nu door langer de 'spraak' knop op je stuur in te drukken, Siri oproepen.
Succes voor de Tweakers die het aandurven!

[ Voor 3% gewijzigd door ToWi1989 op 04-10-2017 22:35 ]

• Mars18
Vraag over mijn Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS, hij geeft al vrij snel aan lage accuspanning, had gister 2 minuten de radio aan toen de motor uit stond.

Ford garage gebeld en nieuwe accu kost daar 175 euro, bij Kwikfit zelfs 235 euro.

Iemand meer ervaring hier mee, volgens mij zit er op mijn auto geen start/stop systeem, wat ook nog invloed zou hebben.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Ewivis
  • Laatst online: 15-01 14:34
Mars18 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:43:
Vraag over mijn Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS, hij geeft al vrij snel aan lage accuspanning, had gister 2 minuten de radio aan toen de motor uit stond.

Ford garage gebeld en nieuwe accu kost daar 175 euro, bij Kwikfit zelfs 235 euro.

Iemand meer ervaring hier mee, volgens mij zit er op mijn auto geen start/stop systeem, wat ook nog invloed zou hebben.
Heb ik ook redelijk snel hoor. Moet zeggen dat het bij mij wel 10-15 min duurt. En ik 2 versterkers in mijn auto heb zitten. Dus dat trekt dan ook weer wat meer stroom.

Maar bij mij zit er een redelijk nieuwe in (half jaartje). Start stop werkt nog steeds perfect! Heb hem zelf online besteld en erin gezet. Is niet moeilijk :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Mars18
Ewivis schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:07:
[...]

Heb ik ook redelijk snel hoor. Moet zeggen dat het bij mij wel 10-15 min duurt. En ik 2 versterkers in mijn auto heb zitten. Dus dat trekt dan ook weer wat meer stroom.

Maar bij mij zit er een redelijk nieuwe in (half jaartje). Start stop werkt nog steeds perfect! Heb hem zelf online besteld en erin gezet. Is niet moeilijk :)
Zie op de site van autoweek dat ik toch een start-stop systeem heb, denk dat het uit staat.

• Ewivis
Mars18 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

Zie op de site van autoweek dat ik toch een start-stop systeem heb, denk dat het uit staat.
Ik denk niet dat het uitstaat. Het staat gewoon aan. Maar hij schakelt het alleen in:

- Auto in zn vrij, koppeling omhoog
- Genoeg accu-power
- Niet teveel stroomverbruikers aan: airco, stereo etc.

Ik gok dat je accu gewoon op aan het raken is en dat als je die vervangt het start-stop gewoon direct weer werkt. Ook met airco aan(bij mij iig).

Ik heb ook een iets grotere accu erin gezet, die ook meer vermogen levert bij een start-stop systeem. Moet je zelf maar even kijken. Ik heb zelf een Focus, dus dat is denk ik niet helemaal te vergelijken.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mars18 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

De website van de autoweek klopt geen bal van. Ik heb nog nooit gehad dat de opties die hun daar aangeven overeenkomen met de werkelijkheid. Zelfs niet als je de folders erbij pakt van de specifieke auto, want ik snap dat er pakketten zijn die ander kunnen zijn. Verder zoals hierboven genoemd, als de accu slecht is of 1 van de vele andere redenen dan doet een eventuele stop/start het ook niet.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
remzor schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:36:
Wanneer ik een tweedehands Ford Ka wil aanschaffen uit omstreeks 2011, moet ik dan ergens extra op letten? Distributieriem vervangen zal waarshijnlijk verstandig zijn? Wellicht bekende kwaaltjes? Ben zelf niet bekend met Ford, nooit een gereden. Maar als er toch een klein wagentje moet komen vind ik de Ka wel interessant :)
(Waarschijnlijk switch van baan, zonder leaseauto en dichter bij huis +- 40km enkel).

Wil hem sowieso onder de 80k km hebben, met Airco en elek. ramen. Zijn er specifieke uitvoeringen die completer zijn/meer bang for buck?
Neem een titanium. Die hebben airco en elektrische ramen. Distributie riem is dacht ik 100000km of 5 jaar. We hebben er 5 jaar een gehad en met plezier van 4000 naar 125000 gereden zonder noemenswaardige kosten. En neem een leuk kleurtje. Dat hoort op een Ka

• remzor
DaTimMan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:58:
[...]

Neem een titanium. Die hebben airco en elektrische ramen. Distributie riem is dacht ik 100000km of 5 jaar. We hebben er 5 jaar een gehad en met plezier van 4000 naar 125000 gereden zonder noemenswaardige kosten. En neem een leuk kleurtje. Dat hoort op een Ka
Thanks voor de tip. Inmiddels ben ik overigens aan het kijken naar een Fiësta, toch liever íets meer auto. Liefst de 82pk uitvoering, Titanium.
Voor zover ik kon zien is de Titanium uitvoering bij de Ka en Fiësta de meest luxe, met standaard andere bekleding en velgen bijvoorbeeld.
Airco hebben ze bijna allemaal, je moet goed zoeken om een niet-airco uitvoering te vinden. Ook de Limited, Champions en Cool & Sound editions hebben voor zover ik kan zien eigenlijk allemaal Airco.

Fiësta uit 2010-2012 met max 80k op de teller kost zo’n 6-7,5k. Binnen nu en 3 weken moet ik er eentje scoren in ieder geval :)

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DaTimMan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:58:
[...]

Titanium is de leukste maar cool&sound is ook best luxe.
In 2012 zo'n Ka nieuw gekocht maar juist vanwege de luxe en prijs was dat toen de eerste keus.
Airco, alles elektrisch, verwarmde buitenspiegels, coming home verlichting, goed geluid met aux input en 6 speakers, etc..

Maar betreffende @remzor. kijk wat je per maand kwijt wil zijn en wat je doet met die auto.
Ga je toch geregeld wel eens een lange afstand over de snelweg dan zou ik de Fiesta kiezen, alleen korte ritjes de Ka. ( maar zo denk ik financieel gezien )

-edit-En als je dan toch voor een Fiesta gaat, check dan of hij voorruit verwarming heeft, ( Ka heeft dat niet want Fiat auto ) echt een top functie bij bevroren voorruit!

[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 09-10-2017 23:08 ]

Wear Sunscreen!

• remzor
@Humma Kavula Klopt, zag idd dat er ook modellen incl. voorruitverwarming te koop staan. Maar goed, elke optie/pakket meer doet natuurlijk weer wat met de vraagprijs.
Ik zal gemiddeld zo’n 400km per week aan woon/werk rijden vanaf november, waarvan de helft snelweg. Daarnaast een klein beetje privé (vriendin heeft leaseauto dus privé km zullen er nauwelijks gemaakt gaan worden).
Qua kosten is de 3-deurs volgens mij maar één gewichtsklasse hoger en de verzekering zal net wat meer zijn. Brandstof verwacht ik geen grote verschillen.. het zal een paar tientjes per maand duurder zijn vermoed ik. Uiteraard zal het onderhoud ook iets duurder zijn. Maar ik kom uit een C-segment leaseauto dus wil stiekem liever een B-segmenter :P

• joppeFocus2015
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09-2020
Automatische verlichting

Ik heb een Ford focus uit juni 2015 (facelift) gekocht. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om automatische verlichting (mij motor aan en uit) te activeren. Dit zit er nu niet op. of kan ik het door middel van een andere schakelaar wel maken. op andere schakelaars zit immers een auto stand op.

Ik ben benieuwd of jullie iets weten hier op.

• DaTimMan
Humma Kavula schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Titanium is de leukste maar cool&sound is ook best luxe.
In 2012 zo'n Ka nieuw gekocht maar juist vanwege de luxe en prijs was dat toen de eerste keus.
Airco, alles elektrisch, verwarmde buitenspiegels, coming home verlichting, goed geluid met aux input en 6 speakers, etc..

Maar betreffende @remzor. kijk wat je per maand kwijt wil zijn en wat je doet met die auto.
Ga je toch geregeld wel eens een lange afstand over de snelweg dan zou ik de Fiesta kiezen, alleen korte ritjes de Ka. ( maar zo denk ik financieel gezien )

-edit-En als je dan toch voor een Fiesta gaat, check dan of hij voorruit verwarming heeft, ( Ka heeft dat niet want Fiat auto ) echt een top functie bij bevroren voorruit!
Onze ka had wel een voorruitverwarming, dat was een titanium uit 2009. zowizo nooit meer zonder een voorruitverwarming.

• Ewivis
DaTimMan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

Onze ka had wel een voorruitverwarming, dat was een titanium uit 2009. zowizo nooit meer zonder een voorruitverwarming.
Ik heb het ook zitten op mn focus. Moet zeggen, het is erg handig als je ruit bevroren is. Als hij beslagen is, gebruik ik de airco wel..

Maar om nou te zeggen, nooit meer een auto zonder... Hoe vaak is je ruit nou daadwerkelijk bevroren in Nederland? 14 dagen in de ochtend totaal ofzo? ;)

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
joppeFocus2015 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:17:
Automatische verlichting

Ik heb een Ford focus uit juni 2015 (facelift) gekocht. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om automatische verlichting (mij motor aan en uit) te activeren. Dit zit er nu niet op. of kan ik het door middel van een andere schakelaar wel maken. op andere schakelaars zit immers een auto stand op.

Ik ben benieuwd of jullie iets weten hier op.
Misschien kan je het met forscan automatisch inschakelen, ondanks dat op mijn fiesta de automatische functie er wel is, kan ik ook kiezen om altijd verlichting aan te hebben.

Heb je wel de lichtsensor fysiek in de auto zitten?

• DaTimMan
Ewivis schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Ik heb het ook zitten op mn focus. Moet zeggen, het is erg handig als je ruit bevroren is. Als hij beslagen is, gebruik ik de airco wel..

Maar om nou te zeggen, nooit meer een auto zonder... Hoe vaak is je ruit nou daadwerkelijk bevroren in Nederland? 14 dagen in de ochtend totaal ofzo? ;)
Ik gebruik het ook als de ruit aanslaat bij heftige regen of net bij instappen. Bevroren is hij zelden, en krabben is dan toch sneller. Stap je dan in na het krabben beslaat de ruit dus niet, en dat is fijn.

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind dat toch wel érg relaxed en een van mijn favo opties op de Cmax. Niet alleen hoef je de voorruit niet meer te krabben (na het krabben van de zijramen is de voorruit klaar), ook bevriest je ruit niet weer bij het weg rijden.

Ecodan warmtepomp

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 19:08
Ewivis schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Wanneer mijn ruit beslaat prefereer ik de voorruitverwarming die heeft afhankelijk van temperatuur en vochtigheid in 1 a 2 minuten het hele verwarmde deel van de voorruit weer kraakhelder en de ruit is dan ook zodanig opgewarmd dat deze niet meer beslaat tussen het uitschakelen van de voorruitverwarming en de reguliere verwarming het interieur begint op te warmen. Voorruitverwarming heeft als tweede voordeel dat deze in stilte zijn werk doet.

In het huidige jaargetijde gebruik ik mn voorruitverwarming bij een aanzienlijk deel van de ochtenden omdat de ruit na het wissen begint te beslaan. Ik ga niet zeggen dat ik nooit meer een auto zonder voorruitverwarming zou kopen, maar het is zeer zeker een grote pre bij de keuze van een andere auto.

Overigens heb ik een keer gehad dat het regende en vervolgens die regen is opgevroren toen was ik erg blij met mn voorruitverwarming want met de krabber was er geen doorkomen aan en ontdooi-spray had ook grote moeite met die ijslaag.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DaTimMan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:30:
Onze ka had wel een voorruitverwarming, dat was een titanium uit 2009. zowizosowieso nooit meer zonder een voorruitverwarming.
Was dat een import? Ik zie ze inderdaad 2e hands nu ook maar dat zijn allemaal import auto's.
In Nederland was het niet leverbaar, althans niet toen ik hem nieuw kocht.

Op de andere Ford's waar het wel op zat was ik er altijd heel blij mee, net zoals de rest hierboven, het is gewoon verrekte handig. ( het bestaat ook al decennia bij Ford, mijn toenmalige Escort RS2000 uit '94 had dit al)

Wear Sunscreen!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Ik wil geen auto meer zonder voorruitverwarming. Nu pas valt op hoe vaak de voorruit beslaat in onze andere auto. En dan sta je soms toch echt wel minuten te wachten met een compleet beslagen voorruit, terwijl de fiesta binnen enkele seconde weer goed is. En dat is heel vervelend als ik dienst heb voor het ziekenhuis en s nachts snel weg moet.

Wij gebruiken hrm dus voor bevroren ruit en tegen condens. Echt perfect ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Ophidian op 10-10-2017 18:32 ]

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• DaTimMan
Humma Kavula schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:30:
[...]

Was dat een import? Ik zie ze inderdaad 2e hands nu ook maar dat zijn allemaal import auto's.
In Nederland was het niet leverbaar, althans niet toen ik hem nieuw kocht.

Op de andere Ford's waar het wel op zat was ik er altijd heel blij mee, net zoals de rest hierboven, het is gewoon verrekte handig. ( het bestaat ook al decennia bij Ford, mijn toenmalige Escort RS2000 uit '94 had dit al)
Nee was geen import. Was wel het nieuwe model. Mogelijk een introductie model.

• Marcel Br
Ik vind de climate control (tov handbediende airco) op mijn Fiesta de grootste vooruitgang tov de vorige auto (Focus) .Maar voorruitverwarming is ideaal.

• Ewivis
Begrijp me niet verkeerd, voorruitverwarming is zeker handig. Maar het staat niet bij het lijstje: airco, elek ramen, cruise control zeg maar. Heb je keuze om de optie te nemen, dan zeker doen! ;)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Marcel Br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:44:
Ik vind de climate control (tov handbediende airco) op mijn Fiesta de grootste vooruitgang tov de vorige auto (Focus) .Maar voorruitverwarming is ideaal.
Net een Ford Focus 2 gekocht met alle opties er op, behalve... climate control _O-

En ja ik mis het, maar de voorruitverwarming en stoelverwarming compenseren meer dan voldoende _/-\o_

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• remzor
Heb een zeer leuk uitgeruste Fiesta gezien (online) als Titanium uitvoering. Mooi compleet uitgerust en een lage kilometerstand. De kleur is echter 'Hot Magenta'. Op de foto's dacht ik in eerste instantie een soort donkerrood, maar er zit dus wel echt paars is. Beetje Googlen levert meer foto's op, lijkt ook van de lichtinval af te hangen.

Moet hem dus eigenlijk eens in het echt zien. Alleen staat de auto wel bij een dealer hier 200km vandaan. Zijn er hier toevallig mensen die de kleur in het echt hebben (gezien)? Denken jullie dat het een échte vrouwenkleur is, of valt dat mee? Voor mij valt het mee als ik de foto's zie en vind ik het best mooi. Maar een plaatje is toch anders.. In principe boeit het me niet heel veel, maar écht paars/roze heb ik liever toch ook weer niet. Dat je zeg maar de enige man ter wereld bent met die kleur :P

@Humma Kavula Deze heeft wel voorruitverwarming in ieder geval ;)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

remzor schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:45:
Heb een zeer leuk uitgeruste Fiesta gezien (online) als Titanium uitvoering. Mooi compleet uitgerust en een lage kilometerstand. De kleur is echter 'Hot Magenta'. Op de foto's dacht ik in eerste instantie een soort donkerrood, maar er zit dus wel echt paars is. Beetje Googlen levert meer foto's op, lijkt ook van de lichtinval af te hangen.

Moet hem dus eigenlijk eens in het echt zien. Alleen staat de auto wel bij een dealer hier 200km vandaan. Zijn er hier toevallig mensen die de kleur in het echt hebben (gezien)? Denken jullie dat het een échte vrouwenkleur is, of valt dat mee? Voor mij valt het mee als ik de foto's zie en vind ik het best mooi. Maar een plaatje is toch anders.. In principe boeit het me niet heel veel, maar écht paars/roze heb ik liever toch ook weer niet. Dat je zeg maar de enige man ter wereld bent met die kleur :P

@Humma Kavula Deze heeft wel voorruitverwarming in ieder geval ;)
Misschien kan autoweek je helpen?
https://www.autoweek.nl/o...tum&kleur=violet&pagina=1

En dan eens kijken of er eentje dichterbij staat zodat je die kleur gezien hebt.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou voor een fiesta titanium geen 200km gaan rijden, er staan er zo verschrikkelijk veel te koop: als jij 200km voor een auto rijdt hoeft die dealer je alleen nog maar het verkoopcontract onder je neus te schuiven :)

Pas die zoekopdracht hierboven aan, ik weet zeker dat je dezelfde dichterbij vindt. Of het moet een Duitser zijn, die werden nog wel met andere opties verkocht.

ping 127.212.23.124

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik vind het sjiek eigenlijk. Wel echt een vrij typische kleur. Vrouwenkleur niet perse maar het is geen zwart oid :+

• remzor
@pjottum Thanks, had ook al wel op foto's gezocht. En eens kijken of er misschien ergens één in de buurt staat is wel idee. Ik heb nu dus geen auto tot mijn beschikking, start 1 november met een andere baan en hiervoor had ik lease.
Maar de 200km was ietwat overtrokken en fout ingeschat zie ik, het is 135km enkele reis ;) Mijn vriendin heeft ook een leaseauto met onbeperkt privé, dus qua kosten maakt het niets uit. Spreken dan ook wel duidelijk af dat wanneer het niets is, ik hem niet koop. Er staan er inderdaad genoeg te koop en we maken dus geen kosten door te gaan kijken.

Soms moet je er gewoon redelijk snel bij zijn omdat een mooie 'aanbieding' anders misschien net voor je neus weg is. Dat er veel te koop staan ben ik met je eens, maar stel mijn zoekfilters maar eens in en je houdt er weinig over (tegen een schappelijk prijs). Ik zoek: vanaf 2010, maximaal 80k gelopen, benzine, 82 pk, aantal verplichte opties zoals airco, geen noemenswaardige schade, geen import en 't liefst met onderhoudshistorie/NAP.
Je zult begrijpen dat 9/10 Titanium Fiestas dan dus al afvallen :D

@Touchdomex Zo op foto's lijkt de kleur me ook niet persé alleen voor vrouwen. Kan me best voorstellen dat de kleur vaker gekozen wordt door vrouwen, maar goed, dat maakt niet zoveel uit. Die kiezen denk ik ook weer minder vaak zwart/zilver..

[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 12-10-2017 18:59 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja ik heb liever een mooi kleurtje :D dus zon’n roodkleur vind ik helemaal fijn :D

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:09
remzor schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:45:
Ah, Hot Magenta... Er rijdt zo'n Fiesta hier in de buurt, en ik kan die kleur wel waarderen. Maar laat duidelijk zijn: het is wel écht paars. Geen twijfel over mogelijk. Overigens heb ik enige tijd in een Focus in 'Candy Red' gereden, dus ik houd wel van een kleurtje.

Overigens lijkt mij 200km rijden voor een Fiesta overdreven, er worden er veel aangeboden, vast ook wel dichterbij.

[ Voor 0% gewijzigd door Johri op 12-10-2017 19:54 . Reden: typo ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Yup het is een beetje bordeauxrood. Paarsrood. Moet je wel echt een kekke kleur vinden.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

remzor schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:56:
Soms moet je er gewoon redelijk snel bij zijn omdat een mooie 'aanbieding' anders misschien net voor je neus weg is. Dat er veel te koop staan ben ik met je eens, maar stel mijn zoekfilters maar eens in en je houdt er weinig over (tegen een schappelijk prijs). Ik zoek: vanaf 2010, maximaal 80k gelopen, benzine, 82 pk, aantal verplichte opties zoals airco, geen noemenswaardige schade, geen import en 't liefst met onderhoudshistorie/NAP.
Je zult begrijpen dat 9/10 Titanium Fiestas dan dus al afvallen :D
Geen idee waar je woont, maar 135km vind ik nog veel. Aan de andere kant, ik reed ooit vanaf Amersfoort naar Nordhorn voor een Nexus 4, dus. :)

ping 127.212.23.124

• remzor
@Johri Hmm ok, mooi paars hoeft ook niet lelijk te zijn. Heb zelf jaren geleden eens een Ibiza uit '95 gereden in het paars. Dát was voor mij paars.. geen discussie mogelijk. Die was ook donkerder, waar deze kleur veel lichter is. Meer rood/roze tinten denk ik.
Conclusie; ik moet het zelf echt zien. Lastige is dat ik misschien liever zwart/zilver zou hebben (veilig, restwaarde, no questions asked) maar dat deze simpelweg gewoon zeker 1000,- euro meer kosten met dezelfde opties en in dezelfde staat. Moeilijk!

@pjottum Achja, vindt autorijden niet erg. Vriendin en ik werkten beiden in de buitendienst, dus 55k p.j. rijden we sowieso. Onderweg ergens een stad in zodat we kunnen lunchen en zij kan shoppen bijvoorbeeld en je bent weer een dag van de straat he.. :P

• Marcel Br
Je moet het zelf weten maar ik zou minimaal de 100 pk in de Fiesta willen.En dan zie je ongetwijfeld veel meer titaniums.

• remzor
Marcel Br schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:01:
Je moet het zelf weten maar ik zou minimaal de 100 pk in de Fiesta willen.En dan zie je ongetwijfeld veel meer titaniums.
Nope, juist niet. Die 97pk modellen zijn er weinig, als ze er zijn, zijn ze simpelweg duurder. Ik mik op max +- 7000 euro. Dus modelreeks 2009-2012 is dat dan.

• Mars18
Ewivis schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Ik denk niet dat het uitstaat. Het staat gewoon aan. Maar hij schakelt het alleen in:

- Genoeg accu-power

Ik gok dat je accu gewoon op aan het raken is en dat als je die vervangt het start-stop gewoon direct weer werkt. Ook met airco aan(bij mij iig).

Ik heb ook een iets grotere accu erin gezet, die ook meer vermogen levert bij een start-stop systeem. Moet je zelf maar even kijken. Ik heb zelf een Focus, dus dat is denk ik niet helemaal te vergelijken.
Nog even goed gekeken, start-stop systeem heb ik, maar door de lage accuspanning is die uitgeschakeld,
volgende week nieuwe accu halen.

• Jim423
Zou inderdaad even kijken of je er niet een wat zwaardere in kan frotten. Die dingen zijn echt minimaal bemeten, zoals 44Ah bij een Fiesta Titanium.

• Marcel Br
remzor schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:38:
[...]

Nope, juist niet. Die 97pk modellen zijn er weinig, als ze er zijn, zijn ze simpelweg duurder. Ik mik op max +- 7000 euro. Dus modelreeks 2009-2012 is dat dan.
Met 100 pk bedoel ik de 3 cylinder van na de facelift. Voor 2009-2012 de 1.6 met 120 pk.
Maar daar rijd ik in dus bevooroordeeld :)

• remzor
Marcel Br schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:38:
[...]

Met 100 pk bedoel ik de 3 cylinder van na de facelift. Voor 2009-2012 de 1.6 met 120 pk.
Maar daar rijd ik in dus bevooroordeeld :)
Ja oke, dat vermoedde ik al. Voor mij is meekomen met het verkeer op zich genoeg. Vandaar wel de 1.25 82 pk versie en niet de 60 pk versie. Die voldoet voor mij (alleen woon-werk) prima.
Een beetje leuk rijden doen we wel met de wagen van mijn vriendin dan ;)

Heb voor morgenmiddag een afspraak staan om te gaan kijken en proefrijden in een Ford Fiesta Titanium uitvoering met eigenlijk alles erop en eraan. Kleur: Hot Magenta.
Enige twijfel bij mij zou de kleur zijn (tenzij de auto ter plaatse enorm tegenvalt natuurlijk). Mensen die ik tot nu toe gesproken heb vinden een kleurtje op een dergelijk model (Ka, Fiesta en soortgelijke) wel tof en hip. Vind het zelf ook wel tof, maar ben misschien bang dat ik het na een poosje minder tof zal vinden. De kleur is gewoon wat moeilijk in te schatten omdat de lichtinval bijvoorbeeld ook echt een grote rol speelt. Ik laat me verrassen! En misschien gewoon eens een risico'tje nemen wat betreft kleur :P

• Marcel Br
Hij bevalt mij uitstekend, wel de volgende puntjes:
-check of er usb inzit bij de handrem, ik heb alleen lijningang (volgens mij is dan de bluetooth ook geschikt om muziek te streamen)
-hoog toerental bij 130
-spraakbesturing audio is een gimmick wat mij betreft
-ruitenwissers missen een (te) groot deel van de voorruit
-check alle functies bv knoppen op het stuur

• JT

JT

VETAK y0

Knoppen op het stuur zijn volgens mij zelfs een zwak punt op die generatie Fiesta.

Ecodan warmtepomp

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heeft iemand ervaring om er een 6bak onder een Fiesta te monteren?

Johann Sebastian Bach

• Mars18
Ewivis schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

- Genoeg accu-power

Zaterdag bij de Ford een nieuwe accu er in gezet, 228 euro verder
Nu werkt het systeem, en is fijn :)

• Ewivis
Mars18 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Zaterdag bij de Ford een nieuwe accu er in gezet, 228 euro verder
Nu werkt het systeem, en is fijn :)
Toppie! :) Ook een grotere gedaan, ook met meer power voor start-stop?

• Marcel Br
Nivida_intel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:41:
Heeft iemand ervaring om er een 6bak onder een Fiesta te monteren?
Nee, maar is het niet verstandiger om een Fiesta met 6-bak te kopen ?

• JT

JT

VETAK y0

Marcel Br schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Nee, maar is het niet verstandiger om een Fiesta met 6-bak te kopen ?
Als je een 6bak voor leuk geld kan krijgen en je hebt toch een nieuwe koppeling nodig... :) Zal per situatie verschillen.

Ecodan warmtepomp

• remzor
@JT @Marcel Br Bedankt nog voor julleie reacties!

Ik heb uiteindelijk een ei gelegd, en een hele mooie, complete Fiësta Ghia met X-pack uitvoering gekocht in Moondust Silver. Geen schade, zowel van binnen/buiten/onder de motorkap in perfecte staat. Ford dealer onderhouden incl. gehele historie. Ook bij een Ford dealer gekocht, distri. riem wordt nog vervangen, onderhoudsbeurt en 6 maanden garantie.
Proefrit beviel ook weer super. Schakelt en stuurt heerlijk en 82pk is voor mijn woon/werk verkeer voldoende. Na jullie advies ook gelet op stuurwielbediening enz. en alles werkte keurig. Stoelen zitten trouwens opvallend goed vind ik voor een B segment auto (1.72m).

Enige opties die er niet op zitten zijn USB en verwarmde stoelen. Wel BT voor handsfree bellen, dus of ik nu een USB kabel inprik of AUX maakt me niet zoveel uit. Opladen hoeft toch niet voor mij in de auto.

Zaterdag dus twee auto’s ophalen; voor mijn vriendin ook een gloednieuwe Volvo V40 Business Sport in Bursting Blue metallic :9~

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 17-10-2017 22:00 ]

• Mars18
Ewivis schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Toppie! :) Ook een grotere gedaan, ook met meer power voor start-stop?
Het is een 75 amper?
Weet niet wat er in zat.

• Ewivis
Mars18 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 06:43:
[...]

Het is een 75 amper?
Weet niet wat er in zat.
Weet ik ook niet ;) Zal wel goed wezen voor dat geld niet? :9

• JT

JT

VETAK y0

remzor schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:58:

Ik heb uiteindelijk een ei gelegd, en een hele mooie, complete Fiësta Ghia met X-pack uitvoering gekocht in Moondust Silver. Geen schade, zowel van binnen/buiten/onder de motorkap in perfecte staat. Ford dealer onderhouden incl. gehele historie. Ook bij een Ford dealer gekocht, distri. riem wordt nog vervangen, onderhoudsbeurt en 6 maanden garantie.
Proefrit beviel ook weer super. Schakelt en stuurt heerlijk en 82pk is voor mijn woon/werk verkeer voldoende. Na jullie advies ook gelet op stuurwielbediening enz. en alles werkte keurig. Stoelen zitten trouwens opvallend goed vind ik voor een B segment auto (1.72m).

Enige opties die er niet op zitten zijn USB en verwarmde stoelen. Wel BT voor handsfree bellen, dus of ik nu een USB kabel inprik of AUX maakt me niet zoveel uit. Opladen hoeft toch niet voor mij in de auto.

Zaterdag dus twee auto’s ophalen; voor mijn vriendin ook een gloednieuwe Volvo V40 Business Sport in Bursting Blue metallic :9~
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Ecodan warmtepomp

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
remzor schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:58:

Gefeliciteerd met de aankoop. De 82pk versie is inderdaad een leuk wagentje rijd er zelf ook ongeveer 20-25k per jaar mee. Ook ideaal om mee door de bergen te knallen en leuke bochtjes te pakken :D.

Met de X-pack is het ook mogelijk om muziek te streamen via BT dit kun je doen door 2x op de AUX knop te drukken waarna die overschakelt op BT audio. Waarom ze dat zo hebben gedaan geen idee.
Let er wel op met het in zijn achteruitzetten dat die deze heel soms niet goed pakt.

• remzor
@Pagman Bedankt! De 82pk reed prima, geen strepentrekker maar is ook niet nodig. Beetje zuinig rijden in de privé auto is ook niet verkeerd.
Voor vakantie/fun ritjes zullen we toch de leaseauto van mijn vriendin gebruiken, sowieso dubbele aan pk’s :P

En super als BT streaming zou werken, al zal het BT protocol wel verouderd zijn. Mooie bijkomstigheid dan in ieder geval, zal het zaterdag testen!
Toevallig dat je de achteruitversnelling noemt; ik had precies dat issue bij een eerder gereden proefrit in een andere Fiësta. Kreeg hem ook niet meteen soepel in de reverse. Bij de auto die ik heb gekocht heb ik het eerlijk gezegd niet getest, schakelde verder uiterst soepel in ieder geval.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Iemand met een Focus 1 fase 2, 5 deurs die weet welke nummerbord verlichting ik moet hebben?
Ik weet het moet een 5 watt buislampje zijn maar die ik hier heb zijn net iets te groot en binnen een paar weken alweer kapot.
Misschien een LED versie via eBay een optie maar dan moet ik wel de juiste maat hebben (in mm).
Ik kom wel Philips tegen (mijn voorkeur) maar dan nog het probleem welke lengte moet ik hiervoor hebben.... :/

Mijn profiel op Discogs

• Marcel Br
Dat lijkt me nu typisch iets om even bij de dealer te halen (niet "te laten monteren"). 8)

• Ad de Jong
Zat ik ook aan te denken alleen rij ik dan een aantal zaken voorbij waar ze ook lampjes verkopen.
Hoopte dat iemand de juiste maat zo zou weten.

Mijn profiel op Discogs

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:47
Haal een lampje eruit, ga naar automaterialen zaak en zeg ‘ik wil deze’

Zo doe ik het altijd als ik een lampje nodig heb

• Jim423
Je kan ze zo even opmeten natuurlijk maar volgens mij gebruikt Ford al tijden standaard 35mm C5W buislampjes daarin. Je hebt ook nog 10.5x38 en zelfs 43mm dus kan wel kloppen dat die net iets te groot zijn. Gewoon LED erin en gaan, die oude wagens hebben toch geen CANbus detectie.

• Ad de Jong
Klopt het is een 35/36(?) mm C5W.
Die er nu in zat was gewoon te groot.

Toevallig nog tips voor een LED variant?
Je komt op dat gebied zoveel tegen dat het echt een bomen/bos verhaal is.
Voor gewone lampen wil ik niet anders meer dan Philips/Osram/GE lampen. Met andere prulmerken alleen maar slechte ervaringen (heel snel kapot).

De Focus bevalt me meer dan goed alleen de binnenverlichting en kofferbak verlichting vallen zwaar tegen.
Daar zou een LED misschien ook wel een uitkomst zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ad de Jong op 22-10-2017 10:13 ]

Mijn profiel op Discogs

• Jim423
Ja die chinese versies moet je geluk mee hebben. Ik koop altijd een merklampje, wel een aantal euro duurder maar relatief weinig gezeur mee. Ik zou wel eentje kopen met een SMD LED. Bijv: Bestnr.: 1199374 - 89 of Bestnr.: 857909 - 89. Conrad. Maar er is enorm veel aanbod, let wel goed op kleurtemp en lumen, zeker voor binnenverlichting. Kentekenverlichting zou ik ook niet te blauw nemen, max 4800K ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 22-10-2017 13:00 ]

• remzor
Pagman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:20:
Met de X-pack is het ook mogelijk om muziek te streamen via BT dit kun je doen door 2x op de AUX knop te drukken waarna die overschakelt op BT audio.
Sinds zaterdag in het bezit van de Fiësta Ghia uit 2009 met alles erop en eraan behalve USB. Wel BT carkit maar kan hem dus niet gebruiken om via BT audio te streamen (dubbeltap AUX werkt dus niet). Wellicht dat het toch noodzakelijk is om hiervoor ook USB te hebben...
De AUX werkt uiteraard wel. Enig nadeel is dat BT hiervoor moet worden uitgeschakeld. Dus AUX carkit + BT handsfree bellen werkt niet tegelijk.
Pagina: 1 ... 55 ... 140 Laatste