Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 54 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mijn huurauto moest worden ingewisseld, ik ga van een Ford Focus SW (2015) naar een Ford Focus Wagon (2016). De waarde is iets van €200-300 meer, maar heeft geen parkeersensoren. Dat vind ik al vrij vervelend omdat ik redelijk kleine auto's gewent ben. Maar nu zie ik dat de Focus uit 2016 onder de 25% regeling valt, kan dat überhaupt wel? Het is de 1.0 100pk versie.

Dat betekend dat ik er voor de maanden dat ik moet wachten op mijn bestelde auto er flink op achteruit ga.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 16:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Sinds woensdag mijn budget verslindende Mini Cooper ingeruild voor een Ford Fiesta 1.6 Sport uit 2010, met 140k op de teller:

Auto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/phAhNvTBQyLyz77bmgWwyitk/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xuIPWWvb6DtdBsXWVVyaCciY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UiBFC4I8gcs2jbb8B4pXhBmo/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BXXUkxiFFGjHgssO6zKe0WO6/thumb.jpg

Rijdt super, erg blij mee!

Ik ga hem gebruiken als forensenbak en rij er max 15.000 per jaar mee.

[ Voor 3% gewijzigd door sopsop op 30-06-2017 13:47 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 10:46
ByteMe_ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:25:
Ik had even 2 dagen een verdrietige Focus. Eerst wou hij totaal niet starten nadat de motor afsloeg bij het willen wegrijden bij een weg (wel choke/schudden) + enkel sec. het acculampje, vandaag lijkt alles weer na meerdere starts goed te gaan iig, hopelijk een hick-up.

Gisteren een vreemd geluid met links sturen nadat ik een rotonde nam met redelijke snelheid (druk zijkant) en vanochtend zag ik dus een lekke band rechtsachter.

Blijkbaar is nu het vreemde geluid weg wat ik links had. Zou dat de ESP kunnen zijn? Ik zag namelijk geen lampje branden en hoorde ook steeds een klik/tik alsof er iets ingeschakeld werd.
Klik tik kan natuurlijk heel veel zijn.
Zelf 3x zoiets gehad (vooral bij drempels en bochten).
1e keer: draagarmen (stuurarmen)
2e keer: wiellager
3e keer: schokdemper.
Kwamen doodleuk om de paar maanden aan de beurt bij mij :D
Buiten deze 3 oorzaken, kan het nog ongeveer 20 oorzaken hebben? ----> GARAGE <----

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
LopendeVogel schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Klik tik kan natuurlijk heel veel zijn.
Zelf 3x zoiets gehad (vooral bij drempels en bochten).
1e keer: draagarmen (stuurarmen)
2e keer: wiellager
3e keer: schokdemper.
Kwamen doodleuk om de paar maanden aan de beurt bij mij :D
Buiten deze 3 oorzaken, kan het nog ongeveer 20 oorzaken hebben? ----> GARAGE <----
Ik kwam vorige week bij de pomp en zag dat mijn achterband een verstekeling had (een flinke schoef), nadat dat gemaakt was, geen geluiden meer in de bocht. Ik denk dus dat de ESP inschakelde? Ik zag er geen icoon van branden overigens.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 10:46
ByteMe_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:03:
[...]

Ik kwam vorige week bij de pomp en zag dat mijn achterband een verstekeling had (een flinke schoef), nadat dat gemaakt was, geen geluiden meer in de bocht. Ik denk dus dat de ESP inschakelde? Ik zag er geen icoon van branden overigens.
Poeh, ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat een anti slip systeem een tikkend geluid maakt.
Had het niet gewoon iets met je band zelf te maken? Toen mijn wiellager links achter kapot was, dacht ik namelijk dat het geluid van links voor kwam (iets als links onder kiespijn terwijl je rechtsboven een gaatje hebt).

• ByteMe_
  • Niet online
Nope, een eenmalige tik/schakel per keer, ik bedoelde het geluid als voorbeeld, niet de interval ;) Maar boeit ook niet, iets greep in, nu ik er aan denk was het net zo'n geratel als de ABS... En belangrijker ik hoor het helemaal niet meer.

[ Voor 41% gewijzigd door ByteMe_ op 30-06-2017 14:44 ]

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03

neanderthaler

Are friends electric?

Is hier iemand uit omgeving Utrecht die nog een zeer goedkope Focus wagon uit begin van de eeuw te koop heeft?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:58

OmeJoyo

This is me

Vorige week eindelijk mijn handen kunne leggen op een splinternieuwe Sync3 unit (APIM + Scherm) met navigatie. Komt uit een arem C-max die maar 4 kilometer heeft mogen maken voordat hij bij de importeur al total-loss ging.

Nadat ik alle info had doorgenomen op www.2gfusions.com had ik het gevoel dat het allemaal niet zoveel moest voorstellen. Mijn voorgevoel bleek waar en gisteren na 45 minuten was die ingebouwd en geprogrammeerd. Super dat Spotify nu op de radio integreerd en Android Auto werkt erg goed.

Wel moet hij er nog een keer uit want mijn GPS antenne was nog niet binnen, dus die moet nog worden aangesloten. Ook moet ik nog de USB poort vervangen, deze doet het nu wel, echter hij geeft een foutmelding omdat er een USB hub aan vast zit voor de SD kaartlezer die nu niet meer wordt gebruikt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 20:13

Jazzper

BB4E^Guerilla

ByteMe_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:42:
Nope, een eenmalige tik/schakel per keer, ik bedoelde het geluid als voorbeeld, niet de interval ;) Maar boeit ook niet, iets greep in, nu ik er aan denk was het net zo'n geratel als de ABS... En belangrijker ik hoor het helemaal niet meer.
ben je er al uit?
ik heb nog een optie voor je: olie van stuurbekrachtiging/stuurhuis. Had last van kloenkend geluid bij inparkeren. Dacht gelijk aan bovengenoemde zaken. Bleek het bij het stuur vandaan te komen. Je verzint het niet. (Focus Wagon Mk2.5)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 09:37

OgWok

U.N.C.L.E.

Jazzper schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:20:
[...]

ben je er al uit?
ik heb nog een optie voor je: olie van stuurbekrachtiging/stuurhuis. Had last van kloenkend geluid bij inparkeren. Dacht gelijk aan bovengenoemde zaken. Bleek het bij het stuur vandaan te komen. Je verzint het niet. (Focus Wagon Mk2.5)
Bedoel je de ATF olie verversen? Kan goed helpen; als je soms ziet hoe die olie er na een paar jaar uitziet....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Jazzper
  • Laatst online: 12-01 20:13

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb de factuur niet bij de hand, maar zou goed kunnen :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07

djidee

Mr. Slungel

OmeJoyo schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:24:
Vorige week eindelijk mijn handen kunne leggen op een splinternieuwe Sync3 unit (APIM + Scherm) met navigatie. Komt uit een arem C-max die maar 4 kilometer heeft mogen maken voordat hij bij de importeur al total-loss ging.

Nadat ik alle info had doorgenomen op www.2gfusions.com had ik het gevoel dat het allemaal niet zoveel moest voorstellen. Mijn voorgevoel bleek waar en gisteren na 45 minuten was die ingebouwd en geprogrammeerd. Super dat Spotify nu op de radio integreerd en Android Auto werkt erg goed.

Wel moet hij er nog een keer uit want mijn GPS antenne was nog niet binnen, dus die moet nog worden aangesloten. Ook moet ik nog de USB poort vervangen, deze doet het nu wel, echter hij geeft een foutmelding omdat er een USB hub aan vast zit voor de SD kaartlezer die nu niet meer wordt gebruikt.
Oeh, een losse unit. Ook eens naar kijken, of een emulator. Aardig aan het inlezen met https://smartdevicelink.com/ , om te kijken of ik nog leuke dingen met de Mondeo kan uithalen de komende jaren :9

"Mekker, blaat"

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:24

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sinds vanmiddag op de oprit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wepPEBATBZ58EbPeOHiKFean/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XO2NRqMXo3LLrAUfSCyY8Yqf/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kDutIEo9f1KFiVbJVawAaNMD/thumb.jpg

Focus St-line 1.5tdci. Heb er een vw polo 1.2 bluemotion diesel op ingeruild dus in alle opzichten een grote vooruitgang 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 06-07-2017 19:57 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• ByteMe_
  • Niet online
Jazzper schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:20:
[...]

ben je er al uit?
ByteMe_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:03:
[...]

Dat was overduidelijk door de lekke band. Maar op een forum is het lastig een geluid te beschrijven.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Er zit in de focus mk3 een benzinetank van 55 liter staat er in de handleiding en tevens staat dat ook overal op het web.
Waarom krijg ik dan altijd de melding dat hij bijna leeg is en ik nog maar 20km kan rijden terwijl er nog gewoon meer als 10 liter benzine inzit want als ik tank gaat er nooit meer als 45 liter bij... |:(

Uiteraard tank ik altijd want ik wil het risico niet nemen stil komen te staan maar eigenlijk zou ik dan nog gewoon 70-100km moeten kunnen rijden..

Iemand anders dit toevallig ook opgevallen?

[ Voor 8% gewijzigd door calsonic op 10-07-2017 07:58 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

calsonic schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:53:
Er zit in de focus mk3 een benzinetank van 55 liter staat er in de handleiding en tevens staat dat ook overal op het web.
Waarom krijg ik dan altijd de melding dat hij bijna leeg is en ik nog maar 20km kan rijden terwijl er nog gewoon meer als 10 liter benzine inzit want als ik tank gaat er nooit meer als 45 liter bij... |:(

Uiteraard tank ik altijd want ik wil het risico niet nemen stil komen te staan maar eigenlijk zou ik dan nog gewoon 70-100km moeten kunnen rijden..

Iemand anders dit toevallig ook opgevallen?
Dat heeft te maken met een andere verwachting door wat je gewend bent uit het verleden. Als je boordcomputer 0Km aangeeft, pas dan gaat de auto op zijn reserve. Het is dus correct dat wanneer je op 0 staat dat je nog 5-7 liter, want dat zou een auto vroeger ook doen op zijn reserve.

In de eerste jaren van boardcomputers was dit vaak anders, met als resultaat dat de ANWB het erg druk had. Vele reden door, want ja volgens de auto konden ze nog 5 kilometer rijden.

Ik was ook verbaasd bij mijn Fiesta destijds, maar nu 3 Fords verder weet ik wel waar ik aan toe ben. Ik kan doorijden tot 0 en dan zit er nog een liter of 7 in.

• calsonic
  • Niet online
OmeJoyo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Dat heeft te maken met een andere verwachting door wat je gewend bent uit het verleden. Als je boordcomputer 0Km aangeeft, pas dan gaat de auto op zijn reserve. Het is dus correct dat wanneer je op 0 staat dat je nog 5-7 liter, want dat zou een auto vroeger ook doen op zijn reserve.

In de eerste jaren van boardcomputers was dit vaak anders, met als resultaat dat de ANWB het erg druk had. Vele reden door, want ja volgens de auto konden ze nog 5 kilometer rijden.

Ik was ook verbaasd bij mijn Fiesta destijds, maar nu 3 Fords verder weet ik wel waar ik aan toe ben. Ik kan doorijden tot 0 en dan zit er nog een liter of 7 in.
Ik had hiervoor een 2014 fiesta maar die had daar geen last van :?

En de focus begint dus al te zeuren als hij vind dat ik nog maar 80km kan rijden terwijl er dan dus eigenlijk nog gewoon 15-20 liter intzit...

Maar goed om te weten dat ik dan dus gewoon minimaal 350km kan rijden zodat er nog een liter of 5 inzit

[ Voor 13% gewijzigd door calsonic op 10-07-2017 09:03 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

calsonic schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:58:
[...]

Ik had hiervoor een 2014 fiesta maar die had daar geen last van :?
Vreemd, want dit was bij mijn 2010 en 2013 Fiesta en mijn B-max hetzelfde. Wat overigens ook van invloed is zijn de 30 laatst gereden kilometers. Op basis hiervan schat hij de resterende kilometers in. Heb je dus net een hele zuinige rit gehad, dan zit er bij 20Km over minder brandstof in als dat je een hele onzuinige rit hebt gereden.

Wellicht is hier nog iets aan veranderd? Ook zal het per auto nog iets verschillen bij mijn ene Fiesta was het 4 en bij de andere rond de 7 liter over bij 0, daarnaast zal de reserve van je Focus sowieso groter zijn dan bij de Fiesta.

• calsonic
  • Niet online
OmeJoyo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Vreemd, want dit was bij mijn 2010 en 2013 Fiesta en mijn B-max hetzelfde. Wat overigens ook van invloed is zijn de 30 laatst gereden kilometers. Op basis hiervan schat hij de resterende kilometers in. Heb je dus net een hele zuinige rit gehad, dan zit er bij 20Km over minder brandstof in als dat je een hele onzuinige rit hebt gereden.

Wellicht is hier nog iets aan veranderd? Ook zal het per auto nog iets verschillen bij mijn ene Fiesta was het 4 en bij de andere rond de 7 liter over bij 0, daarnaast zal de reserve van je Focus sowieso groter zijn dan bij de Fiesta.
Nou was het natuurlijk wel zo dat er geen melding in beeld kwam iedere keer als je de auto starte, bij een vrij lege tank, bij de fiesta dus waarschijnlijk is me dat dus nooit opgevallen ;)

• darkkingll
  • Laatst online: 26-11-2025
OmeJoyo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Bijzonder, Ik heb in een 2009 Fiesta wel eens 42 liter benzine getankt, na hooguit 30 km door te zijn gereden nadat de meter op 0 ging. Tankcapaciteit van die auto was ook 42 liter.. :X Aangezien ik er 1:16 mee rijd ongeveer(1.6 TI-VCT) zat er dus nog 2 liter in de tank toen hij op 0 ging. Overigens ging die wel piepen als de range onder de 80km kwam. (met bijhorend lampje)

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 10-07-2017 09:43 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

darkkingll schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:42:
[...]

Bijzonder, Ik heb in een 2009 Fiesta wel eens 42 liter benzine getankt, na hooguit 30 km door te zijn gereden nadat de meter op 0 ging. Tankcapaciteit van die auto was ook 42 liter.. :X Aangezien ik er 1:16 mee rijd ongeveer(1.6 TI-VCT) zat er dus nog 2 liter in de tank toen hij op 0 ging. Overigens ging die wel piepen als de range onder de 80km kwam. (met bijhorend lampje)
Blijkbaar toch wisselende ervaringen, maar er zijn ook veel variabelen die in meer of mindere mate invloed kunnen hebben:

* Afwijking van het formaat van de tank
* Afwijking in de tankvlotter
* Stoppen bij de eerste klik met tanken of nog effe doorgaan (Langzamer tanken zal vaak al meer brandstof toelaten)
* Auto die scheef staat tijdens het tanken
* Invloed van temperatuur op zowel de tank als de brandstof.
* Verschillen in software versies met daarbij andere settings?

Ook al zullen voor de meeste zaken de afwijkingen klein zijn, dan heb je het alsnog vaak over 2-3 liter verschil als je alle factoren meeneemt, en dat is op een reserve van 5-7 liter een fors verschil.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn Fiesta (1.6 TDCI uit 2013) geeft een signaal en er brandt een lampje wanneer het resterende aantal kilometers onder de 100km komt. Op dat moment begint 'ie volgens mij al aan de reserve. Tankinhoud is 42 liter en vaak gaat er dan nog gemiddeld zo'n 36 liter in. Doorgaans is de reservemarge 5 liter dus dat kan wel kloppen dan.

Met andere woorden, er is nog zo'n 5 liter brandstof beschikbaar wanneer de auto aangeeft nog 100km te kunnen rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 10-07-2017 11:07 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
Als je op internet zoekt zie je inderdaad dat de Focus MK III nogal snel leeg is :P
Ik heb een 2014 Wagon, als ik tank met op de naald op 0 gaat er 40L in. Als ik tank op het lampje + gong (die gaat pas een stuk later branden) gaat er ongeveer 45-50L in. Tank nu gewoon als het lampje gaat branden, na de tankbeurt gaat hij gewoon vanzelf uit en laat geen meldingen achter. (dat was bij m'n VW wel anders).

De Fiesta 2010 die hiervoor had (1.25i) was inderdaad een stuk nauwkeuriger, naald op 0 ging direct het lampje branden en had je nog zo'n 3-4L. (Als de 42L klopt).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• darkkingll
OmeJoyo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Blijkbaar toch wisselende ervaringen, maar er zijn ook veel variabelen die in meer of mindere mate invloed kunnen hebben:

* Afwijking van het formaat van de tank
* Afwijking in de tankvlotter
* Stoppen bij de eerste klik met tanken of nog effe doorgaan (Langzamer tanken zal vaak al meer brandstof toelaten)
* Auto die scheef staat tijdens het tanken
* Invloed van temperatuur op zowel de tank als de brandstof.
* Verschillen in software versies met daarbij andere settings?

Ook al zullen voor de meeste zaken de afwijkingen klein zijn, dan heb je het alsnog vaak over 2-3 liter verschil als je alle factoren meeneemt, en dat is op een reserve van 5-7 liter een fors verschil.
Ik stop altijd bij de eerste klik, toen dus ook. Verder stond de auto gewoon recht enzo. Maar het lijkt me vreemd als de software settigns voor wanneer er --- aan moet worden gegeven anders zijn tussen een 2009 en 2010.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:09

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

In mijn 2002 Focus gaat 55L max, maar ik heb nog nooit meer dan 48 getankt (dat was wel ff zweten, reed al een tijdje in het rood, met 0 resterend). Hij 'zeurt' eerst bij een vastgesteld aantal liters, het aantal resterende km dat er dan wordt weergegeven ligt, afhankelijk van hoe licht mijn rechtervoet is, tussen de 85 en 130. Daarna bij 80km resterend weer een melding en dan geloof ik bij 50 en 20 of 25. Bij tanken tank ik door tot de eerste klik, wacht dan even 5 seconden en daarna nog eens tot de klik.

Kalm aan! En rap een beetje!

• darkkingll
Nu we het toch over tanken hebben:
Bij de Fiesta staat in de tankklep dat je na de klik 10 seconden moet wachten voordat je het tankpistool verwijderd.
Wie doet het en waarom is het zo?

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:21

Naboo

#WINNING!! DUH!

darkkingll schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:24:
Bij de Fiesta staat in de tankklep dat je na de klik 10 seconden moet wachten voordat je het tankpistool verwijderd.
Anders drupt ie na over je schoenen.... daarbij, je hebt betaald voor die paar druppels.... :P

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• darkkingll
Ik haal hem er altijd vrijwel direct weer uit, maar nog nooit gehad dat dat ding enorm loopt te druppen..

• BdK9001
  • Laatst online: 18:09

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

darkkingll schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:48:
Ik haal hem er altijd vrijwel direct weer uit, maar nog nooit gehad dat dat ding enorm loopt te druppen..
/offtopic:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/instances/folder232/67313232.jpg

Ontopic: Bij de auto heb ik daar ook nooit last van, maar bij de scooter wil de treeplank nog wel eens flink onder zitten als ik de slang er niet voorzichtig genoeg uithaal, vulopening zit nogal laag

Kalm aan! En rap een beetje!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

darkkingll schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:24:
Ik doe dat, zo heb ik ook leren tanken tijdens het lessen. Om druppels te voorkomen.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik tank zelf tot de klik, en dan haal ik hem iets eruit en tank ik nog een liter of 5..

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

Met mijn fiësta ook een keer geprobeerd om na 2 klikken door te gaan, maar toen liep het er vanonder weer net zo snel uit 8)7

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OmeJoyo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:19:
[...]

Ik doe dat, zo heb ik ook leren tanken tijdens het lessen. Om druppels te voorkomen.
Nooit geleerd, nooit over nagedacht, eigenlijk, ik haal hem er altijd meteen uit :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• darkkingll
Tja, er is een tijd geweest dat ik 1-2* per dag tankte, vaak ook nog eens diesel(taxi's) dus dan word je er vanzelf handig in.
Hoewel collega's wel eens wat diesel achterlieten in de slang, wat vervolgens een mooie vlek veroorzaakte op de zijkant van de taxi. :(

Bij de motor ben ik wel eens iets te enthousiast geweest met het tanken. Toen spoot de benzine alle kanten op.:')

• calsonic
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:14:
Als je op internet zoekt zie je inderdaad dat de Focus MK III nogal snel leeg is :P
Ik heb een 2014 Wagon, als ik tank met op de naald op 0 gaat er 40L in. Als ik tank op het lampje + gong (die gaat pas een stuk later branden) gaat er ongeveer 45-50L in. Tank nu gewoon als het lampje gaat branden, na de tankbeurt gaat hij gewoon vanzelf uit en laat geen meldingen achter. (dat was bij m'n VW wel anders).

De Fiesta 2010 die hiervoor had (1.25i) was inderdaad een stuk nauwkeuriger, naald op 0 ging direct het lampje branden en had je nog zo'n 3-4L. (Als de 42L klopt).
In mijn 2017 RS krijg je iedere keer een pop-up in het display als je de auto start met een melding van nog ** km te gaan dit gebeurt volgens mij vanaf 80km...

Maar komt er daarna dus nog een extra melding als je de 0km te gaan bent gepasseerd? Wellicht is dit anders per type/bouwjaar?

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-01 10:43
Sinds afgelopen week ben ik de trotse eigenaar van een focus Mk3 uit 2012. Ik ben zeer tevreden, het enige wat mij opvalt is dat de auto praktisch altijd nog een paar minuten na staat te koelen terwijl ik de motor al uit heb gezet. Dit gebeurt ook als ik rustig heb gereden. Is dat normaal bij de ecoboost 1,6 liter blokken?

De koelslang is in het verleden al vervangen en de koelvloeistof is ook goed op niveau.

• calsonic
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Heel tof. Hoeveel pk heeft ie nou? En is t een handbak of automaat?
Hij zit op 350pk en is alleen met handbak verkrijgbaar.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wizxt schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:09:
Sinds afgelopen week ben ik de trotse eigenaar van een focus Mk3 uit 2012. Ik ben zeer tevreden, het enige wat mij opvalt is dat de auto praktisch altijd nog een paar minuten na staat te koelen terwijl ik de motor al uit heb gezet. Dit gebeurt ook als ik rustig heb gereden. Is dat normaal bij de ecoboost 1,6 liter blokken?
Denk het wel; zo staat de ST 2013 hier ook rustig af te koelen nadat er is uitgestapt en het slot erop zit.
calsonic schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:11:
[...]

Hij zit op 350pk en is alleen met handbak verkrijgbaar.
350 maar? :+ Je kan ze toch al voorbij de 400 krijgen? Was Mebu nog te vinden op Lelystad of waren ze thuisgebleven met de RS/ST-familie?

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2017 22:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:12:
[...]

Denk het wel; zo staat de ST 2013 hier ook rustig af te koelen nadat er is uitgestapt en het slot erop zit.

[...]

350 maar? :+ Je kan ze toch al voorbij de 400 krijgen? Was Mebu nog te vinden op Lelystad of waren ze thuisgebleven met de RS/ST-familie?
Fabriek af zit er niet meer op als 350pk en ja Mebu was er wel maar wisten mij niet echt warm te krijgen tijdens een gesprek met hen - ze kwamen niet verder als 370pk werd mij verteld...
Unlimited Tuning in Amersfoort krijgt er zonder veel moeite veel meer uit dus ik zal dan ook weer gewoon naar Amersfoort gaan net zoals met de vorige ST

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Fabriek af zit er niet meer op als 350pk en ja Mebu was er wel maar wisten mij niet echt warm te krijgen tijdens een gesprek met hen - ze kwamen niet verder als 370pk werd mij verteld...
Unlimited Tuning in Amersfoort krijgt er zonder veel moeite veel meer uit dus ik zal dan ook weer gewoon naar Amersfoort gaan net zoals met de vorige ST
Denk dat het er ook een beetje aan ligt welke componenten/leverancier er op de auto komen. Dacht dat de blauwe RS al meer dan 370 had? Zie 'm woensdag dus zal wel eens prikken hoe & wat dat ding nu loopt ;)

Maar van wat ik elders ook lees; die RS lijkt wel de nieuwe GT-R; het duurt mogelijk even voordat de tuners doorhebben om alles te unlocken en dan kan het snel gaan (letterlijk & figuurlijk).

Ach, 350 is ook niet echt zonde om mee te rijden toch? Zeker niet met dat kleurtje van jouw auto! _/-\o_ _/-\o_

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Denk dat het er ook een beetje aan ligt welke componenten/leverancier er op de auto komen. Dacht dat de blauwe RS al meer dan 370 had? Zie 'm woensdag dus zal wel eens prikken hoe & wat dat ding nu loopt ;)

Maar van wat ik elders ook lees; die RS lijkt wel de nieuwe GT-R; het duurt mogelijk even voordat de tuners doorhebben om alles te unlocken en dan kan het snel gaan (letterlijk & figuurlijk).

Ach, 350 is ook niet echt zonde om mee te rijden toch? Zeker niet met dat kleurtje van jouw auto! _/-\o_ _/-\o_
Mis tot 2000rpm de instant power die de ST wel had daarboven is het wel feest natuurlijk dat ding trekt maar door je zit echt zo op 200+kph >:)

Ik heb het standaard 'koffiefilter' al wel vervangen door een K&N dus hij klinkt al wel beter - beetje zoals Darth Vader :)

[ Voor 7% gewijzigd door calsonic op 10-07-2017 22:43 ]

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-01 10:43
MAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:12:
[...]
En dit is ook praktisch elke keer (zelfs bij rustige ritten)?

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:30:
[...]

Mis tot 2000rpm de instant power die de ST wel had daarboven is het wel feest natuurlijk dat ding trekt maar door je zit echt zo op 200+kph >:)

Ik heb het standaard 'koffiefilter' al wel vervangen door een K&N dus hij klinkt al wel beter - beetje zoals Darth Vader :)
Koffiefilter :P Ja, ken het verhaal inderdaad; dat soort geluid (mijn Injen) is een stukje aantrekkelijker.

Voor wat koppel betreft; hele andere afstelling van het blok natuurlijk; waar een ST nog relatief onder stadsverkeer valt, is een RS meer voor hoge toeren/snelheid bedacht. Beide hebben hun charme maar zo je eventueel niks kunnen winnen onderin met andere nokkenassen?
Wizxt schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 06:22:
[...]

En dit is ook praktisch elke keer (zelfs bij rustige ritten)?
Waarom niet? Bedoel; zolang je rijdt heb je nergens last van en als je uitstapt en de auto uitschakelt, gaat 'ie koelen. Het is trouwens met de huidige temperaturen buiten wel vaker dat 'ie na het uitschakelen nog even staat te blazen; herfst/winter nergens last van (tenzij net de rally is gereden van supermarkt slalommend om allerlei tuig naar huis).

• calsonic
  • Niet online
Zie ik vanochtend vroeg een paaltje over het hoofd met achteruit inparkeren.. :X

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 11-07-2017 09:24 ]

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:20:
Zie ik vanochtend vroeg een paaltje over het hoofd met achteruit inparkeren.. :X
:( :( Dan hoop ik dat je met de Lada op pad was...

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:26:
[...]

:( :( Dan hoop ik dat je met de Lada op pad was...
Nope :'(

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

Reinier

\o/

Vraagje aan Mondeo-rijders :)
Ik neem aan dat je een melding krijgt als er binnnenkort onderhoud dient plaats te vinden, toch? En de interval bij de 1.5 diesel is 20K? Ik zie geen melding en zit er ruim boven. Volgens http://www.fordonderhoud.nl zijn er geen werkzaamheden benodigd. Denk dat ik de dealer maar even bel.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07

djidee

Mr. Slungel

Mijn 1.5 is net heengebracht (nu Focus mee, wat een verschil... Dacht dat dat kleiner was), keurige melding, bij 29,5k kwam daar oliemelding (verversen) bij...

Staat op 30600 ofzo nu geloof ik

"Mekker, blaat"

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13
Even een mening vraagje. Wij hebben als tweede auto een Fiesta 1.25 82pk uit 2012. Deze is vorig jaar gekocht met 83500km op de teller. Hij heeft toen dus zijn 80k km beurt gehad. In december bij 87500km is er een verbrande klep geconstateerd waarbij het halve motorblok gereviseerd is, kop gevlakt, nieuwe distributie etc. Nu hebben wij hem een jaar en is de KM stand 93500. In totaal 6000 mee gereden sinds de nieuwe onderdelen en olie. Officieel moet ie nu voor een beurt omdat ie een jaar ouder is, maar heeft het veel zin? Tuurlijk kijken ze dan even wat extra dingen na, maar bij aankoop van de auto waren de remblokken, schijven en banden als nieuw. Die hebben nog niet echt te lijden gehad in die 10k km. De olie en dergelijke is net 6000 km oud. We rijden voornamelijk met onze andere auto (Diesel). Verwacht het komende jaar er weer maar 10.000km bij te zetten. Apk loopt tot juli 2018. Onlangs alleen wat koelvloeistof bij moeten vullen omdat het pijl laag stond. Sindsdien blijft die netjes op max staan.

Wat zouden jullie doen?

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Overleggen met de garage waar die gekocht is over hoe en wat als je hem daar in onderhoud hebt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
Even een korte (wellicht stomme) vraag:

Hoe krijg ik het hoesje van de versnellingspook los bij een Ford Fiesta Trend 2009? Ik duf niet veel kracht te gebruiken want het plastic/nepleer lijkt ergens aan vast gehaakt te zitten en wil niet meteen alles kapot scheuren.

Ik wil namelijk de aansluitingen van mijn 12V en aux controleren aangezien de 12V geen stroom meer doorgeeft maar ik wel een statische buzz heb als ik een 3,5mm jack in mijn aux poort stop. Ik vermoed namelijk een los draadje.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Joarie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:30:
Even een korte (wellicht stomme) vraag:

Hoe krijg ik het hoesje van de versnellingspook los bij een Ford Fiesta Trend 2009? Ik duf niet veel kracht te gebruiken want het plastic/nepleer lijkt ergens aan vast gehaakt te zitten en wil niet meteen alles kapot scheuren.

Ik wil namelijk de aansluitingen van mijn 12V en aux controleren aangezien de 12V geen stroom meer doorgeeft maar ik wel een statische buzz heb als ik een 3,5mm jack in mijn aux poort stop. Ik vermoed namelijk een los draadje.
Die zit vast aan de plastic rand eromheen. die heb ik altijd zonder problemen eruit kunnen klikken zonder al te veel kracht te zetten.

• Joarie
OmeJoyo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:02:
[...]

Die zit vast aan de plastic rand eromheen. die heb ik altijd zonder problemen eruit kunnen klikken zonder al te veel kracht te zetten.
Ah thanks! Dat was de magische aanwijzing. Je kunt inderdaad gewoon dat hele stuk plastic verwijderen. Helaas net wel een plastic clipje afgebroken, maar hij wou wel weer terug op zijn plek.
Zo te zien zitten alle draadjes nog op hun plaats dus dan zal ik maar ook de zekering checken

-------------

Ter info, de zekering nr 22 is vervangen (20A) en inderdaad die was doorgebrand en waarom mijn 12V-aansluiting het niet meer deed. Volgende keer toch eerst maar die checken ipv het dashboard slopen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Joarie op 13-07-2017 19:44 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb hier de afgelopen dagen weer dagelijks een Ford onder mijn reet.17.000 gelopen nu en een 3 cilinder met 80PK. Model 2016.

Het is jammer dat dit blokje zo traag is en de auto merk je in alles dat het zo graag meer wil. De versnellingsbak, dat stuurwerk O+

Voor de rest erg erg erg prettige auto.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MAX3400

MAX3400

Touchdomex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:07:

Het is jammer dat dit blokje zo traag is
Hoppa, chiptuning eroverheen... Kost je, afhankelijk van de leverancier ergens tussen de 300 en 500 Euro; je pakt wel 40 tot 50% meer piek-koppel en dat ga je merken. Oh, en een pk of 20 erbij maar dat is alleen leuk op topsnelheid.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MAX3400 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:16:
[...]

Hoppa, chiptuning eroverheen... Kost je, afhankelijk van de leverancier ergens tussen de 300 en 500 Euro; je pakt wel 40 tot 50% meer piek-koppel en dat ga je merken. Oh, en een pk of 20 erbij maar dat is alleen leuk op topsnelheid.
Het is alleen tijdelijk :+ Vermoedelijk moet ik hem volgende week weer inleveren :P

Zo'n auto weet ik weer waarom ik graag een Ford wil als ik iets wil. Vooral zoiets.

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 13-07-2017 22:18 ]

• MAX3400

MAX3400

Touchdomex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Het is alleen tijdelijk :+ Vermoedelijk moet ik hem volgende week weer inleveren :P

Zo'n auto weet ik weer waarom ik graag een Ford wil als ik iets wil. Vooral zoiets.
Tijdelijk? En dus? Gewoon die ECU flashen en gassen ermee :9

Hier andersom trouwens; vandaag in een 1.2 Corsa moeten rijden als vervanger tijdens een flinke klus aan mijn eigen auto. Wel weer eens grappig om met 75pk ofzo en een handmatige vijfbak proberen mee te komen in de drukte die A4 heet tijdens de spits. Blij dat ik mijn eigen wagentje weer terugheb; zit nu niet meer klem met de knie tegen de middenconsole :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MAX3400 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:22:
[...]

Ik zou de mensen die na mij dat ding meepakken wel een goede dienst doen :+ Hij kan het goed gebruiken :$
Hier andersom trouwens; vandaag in een 1.2 Corsa moeten rijden als vervanger tijdens een flinke klus aan mijn eigen auto. Wel weer eens grappig om met 75pk ofzo en een handmatige vijfbak proberen mee te komen in de drukte die A4 heet tijdens de spits. Blij dat ik mijn eigen wagentje weer terugheb; zit nu niet meer klem met de knie tegen de middenconsole :)
Een Corsa C met een 1.2 is mijn dagelijkse vervoer. Het is niet zwaar en toch prima in mijn geval :+

Weet wel dat een Fiesta MK7 met een dieseltje hoog op het lijstje komt als opvolger.

• AndRo555
  • Laatst online: 21:46
MAX3400 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:16:
[...]

De 1.0 3 cilinder met 80pk heeft geen turbo. Dus vergeet je 40 a 50 % extra piek koppel met een tune. ;)
Chiptuning op een N/A blok is (quasi) altijd zonde van het geld.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 13-07-2017 23:05 ]

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:22:
[...]

Van een A6 naar een Corsa ;(
Zelfs de Corsa OPC is crap collega van mij had er een Turbo-lag x10 zeg maar wat een waardeloze auto..

• MAX3400

MAX3400

AndRo555 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:04:
[...]

De 1.0 3 cilinder met 80pk heeft geen turbo. Dus vergeet je 40 a 50 % extra piek koppel met een tune. ;)
Chiptuning op een N/A blok is (quasi) altijd zonde van het geld.
Some people claim differently. Maar ja, er zit inderdaad een kans in dat het niet werk zoals geadverteerd. Neem toch aan dat sommige bedrijven wel achter hun produkt & site staan en geen onzin verkopen.
calsonic schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Van een A6 naar een Corsa ;(
Zelfs de Corsa OPC is crap collega van mij had er een Turbo-lag x10 zeg maar wat een waardeloze auto..
Tja, auto in onderhoud niet bij de officiele dealer. Ook als we de ST inleveren, komt er meestal een minder snelle/luxe vervanger. Heb ook al 2x de service-bus meegenomen; op zich geen vreselijk iets om in een Transit te rijden en daarbij heb ik vaak 0 file dus lekker doortuffen van Nootdorp naar Amsterdam en terug.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17
Nog wat vakantiegeld over en aangezien er wat roestvorming kwam op de dorpel en onderkant rechter portieren dit maar even aan laten pakken....
Bleek dus veel erger dan gedacht.
Focus blijkt dus schade te hebben gehad en dat is door een klungel hersteld, veel plamuur, slechte hechting van de lak en hele dunnen laag waardoor het kleine beetje waar geen plamuur zat is gaan roesten.

En de onderkant portieren is bekende Focus kwaaltje van die leeftijd :(
Nog even gekeken naar andere portieren maar die hadden het ook dus nu zijn ze goed gestraald, behandeld, wordt de binnenkant goed volgespoten met ml en wordt ie weer netjes en goed (deze keer) gespoten en nu maar hopen dat het weg blijft... maar voor hoelang????? De tijd zal het leren.

Hier is de dorpel nog maar een deel kaal maar de ellende ging door tot aan de rand bovenin. Daar liet de lak al vrijwel vanzelf los :(
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ford%20Focus/IMG_20170710_162143_zpsgk2n3ss9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ford%20Focus/IMG_20170710_162134_zps5ekuepgv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ford%20Focus/IMG_20170710_162124_zpslbovg2mp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ford%20Focus/IMG_20170710_162118_zpsetfmhfhd.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 15-07-2017 07:42 ]

Mijn profiel op Discogs

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 09:37

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb eergister op mijn Focus MK1 (1.6) uit '99 een nieuwe gasklepstand-sensor gemonteerd. De oude had lichte "dode" plek neigingen. Vervangen was eenvoudig 2 torxen en een 3 polige stekker.
Moet je de ECU nog duidelijk maken dat er een andere op zit? De wagen rijdt een stuk vloeiender en pakt beter op.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• AndRo555
  • Laatst online: 21:46
MAX3400 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:19:
[...]

Some people claim differently. Maar ja, er zit inderdaad een kans in dat het niet werk zoals geadverteerd. Neem toch aan dat sommige bedrijven wel achter hun produkt & site staan en geen onzin verkopen.
Heb je een linkje? Daar ben ik wel eens benieuwd naar. De 80pk en 105Nm is zowat het maximum dat je redelijkerwijs van een non-turbo 1.0 kan verwachten in een volume productiewagen.
Van de 100pk 1.0 ecoboost is geweten dat er nog veel op tafel ligt. Dat blijkt ook uit de 125 en 140pk versies die Ford zelf levert. Die halen een stuk hogere vermogens en koppels met zeer minimale hardware veranderingen (ander koppakking voor de 140 en verschillende legeringen voor de turbo over de 100/125/140 heen die ook nog eens kan variëren door de productiejaren heen).

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

Tacoos

i am i

Sinds enige tijd zijn wij de gelukkige eigenaar van een Ford Galaxy uit 2007 met 2l benzine motor.
Fijne auto, veeeeel ruimte en comfort. En de 2l motor is nog net pittig genoeg.
We zijn er tot nog toe dan ook erg tevreden over.

Helaas is nou het klepje rechts in de bagageruimte gesneuveld (hierachter zit de bediening van de wegklapbare trekhaak...) en er is een ring van de handrem losgeraakt (vlgs mij bekend probleem bij s-max/galaxy?).
Voor deze onderdelen heb ik een zoeker op de onderdelenlijn gezet.

Wat ik me afvraag is: voor mijn BMW kon ik destijds op basis van chassisnr online tot op het laatste schroefje elk onderdeel terugvinden; is er ook zoiets voor Ford? Of moet ik dan naar de dealert?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Tacoos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:39:
Sinds enige tijd zijn wij de gelukkige eigenaar van een Ford Galaxy uit 2007 met 2l benzine motor.
Fijne auto, veeeeel ruimte en comfort. En de 2l motor is nog net pittig genoeg.
We zijn er tot nog toe dan ook erg tevreden over.

Helaas is nou het klepje rechts in de bagageruimte gesneuveld (hierachter zit de bediening van de wegklapbare trekhaak...) en er is een ring van de handrem losgeraakt (vlgs mij bekend probleem bij s-max/galaxy?).
Voor deze onderdelen heb ik een zoeker op de onderdelenlijn gezet.

Wat ik me afvraag is: voor mijn BMW kon ik destijds op basis van chassisnr online tot op het laatste schroefje elk onderdeel terugvinden; is er ook zoiets voor Ford? Of moet ik dan naar de dealert?
Zoiets bedoel je? https://www.etis.ford.com/

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Gisteren met onze Focus 3.1 uit 2012 op pad en bij terug komst thuis, bleef de versnellingspook stug in de 2 steken. Met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Na veel wrikken en paar keer koppeling ingetrapt, kwam hij los en kon ik weer schakelen. Eerst toen de auto uit stond maar vanochtend ben ik er toch mee weg gekomen en lijkt hij weer soepel te schakelen als vanouds.

Wat denken jullie, iets om me zorgen over te maken / preventief te laten nakijken? Wil dat niet meemaken als ik van de snelweg af kom en in de 6 blijf steken...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• __REMCO__
  • Laatst online: 26-06-2025
in september veranderd mijn functie en mag ik mijn lease auto inleveren... Dus ik moet op zoek naar een andere auto en nou is mijn blik gevallen op een Ford Fiesta MK7.5 1.6 TDCI Titanium. Het liefst bouwjaar 2014

Zijn er nog punten waar ik op moet letten bij een proefrit? En bij welke KM stand moet de distributieriem/waterpomp vervangen worden?

[ Voor 3% gewijzigd door __REMCO__ op 17-07-2017 15:25 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aesculapius schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:17:
Gisteren met onze Focus 3.1 uit 2012 op pad en bij terug komst thuis, bleef de versnellingspook stug in de 2 steken. Met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Na veel wrikken en paar keer koppeling ingetrapt, kwam hij los en kon ik weer schakelen. Eerst toen de auto uit stond maar vanochtend ben ik er toch mee weg gekomen en lijkt hij weer soepel te schakelen als vanouds.

Wat denken jullie, iets om me zorgen over te maken / preventief te laten nakijken? Wil dat niet meemaken als ik van de snelweg af kom en in de 6 blijf steken...
Ik zou hem hiermee wel even langs de garage sturen ja. Er zijn een paar dingen die dit soort 'vastlopers' kunnen veroorzaken, en die wil je eigenlijk niet tegenkomen tijdens het rijden. Ik denk dan vooral aan je drukgroep(druklager) omdat je aangeeft dat 'ie bij het pompen van de koppeling wel weer loskomt, of de slave cylinder van de koppeling lekt (een beetje) waardoor je druk mist ofzo.

Ben zelf ooit op de A12 stilgevallen omdat de drukgroep van de polo destijds de geest gaf. Is niet gezellig.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Tacoos
  • Laatst online: 22:38

Tacoos

i am i

Hmm, lijkt erop dat je alleen bij de onderdelen catalogus kan als je ford medewerker bent?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-01 23:44
Als eerste wil ik hallo Fordgenoten zeggen. Zit toch al een tijdje op T.net maar eigenlijk nooit deze topic gezocht tot vanmiddag.

Ik rij een 2007 Feestje TDCI 1.4 met toch zeker 68pk en 205k km op de klok :+ Net laten keuren en er gaat toch wel een nieuwe(2de hands) komen wanneer ik een mooie aanbieding zie. Persoonlijk ben ik van mening dat er geen dieselke meer in komt want ik werk tegen Luxemburg aan en ik kom soms gewoon niet vooruit. Al enig advies waar en voor wat ik kan kijken? Natuurlijk ben ik zelf al aan het rondkijken maar ik zie toch wel kenners en mensen met eigen ervaring hier op het forum aanwezig.

Dit neigt naar aankoopadvies, tegen de tijd dat het dat wordt maak ik een topic in Aankoopadvies :)

• ByteMe_
  • Niet online
In een eigen topic heb je daar natuurlijk veel meer aan ;) Een nieuwe auto vinden is erg breed en dan komt iedereen met eigen ervaring en prijs.

• Awesomo4k
  • Laatst online: 08-01 23:44
@ByteMe_ Dat klopt... Zal ik ook op den duur doen.

Laat ik hem ander stellen... Zijn er meer mensen met een 1.4 TDCI die niet vooruit komen en is er iets simpels(lees goedkoops) tegen te doen? :)

• Mystikal
  • Laatst online: 21:51

Mystikal

It never hurts to help!

Vraagje over een S-max 2011. Alle ramen gaan volledig dichts als ik de knop even vasthou, behalve die van de bestuurder. Is dat een setting of is dat altijd zo. Ik dacht dat het vroeger niet zo was, maar mijn geheugen laat me wel vaker in de steek. Dus ik weet het niet 100% zeker.

Verder donderdag op vakantie naar Toscane. Ik kijk nu al uit naar het inpakken van de auto. Zelfs met 2 kinderen (eentje pas 2 jaar) krijg je die kofferbak niet vol. Ik verwacht dus in 10 minuten klaar te zijn met inpakken. Wat dat betreft de meest ideale reisauto.

[ Voor 32% gewijzigd door Mystikal op 24-07-2017 16:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 15:30
Mystikal schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:50:
Vraagje over een S-max 2011. Alle ramen gaan volledig dichts als ik de knop even vasthou, behalve die van de bestuurder. Is dat een setting of is dat altijd zo. Ik dacht dat het vroeger niet zo was, maar mijn geheugen laat me wel vaker in de steek. Dus ik weet het niet 100% zeker.

Verder donderdag op vakantie naar Toscane. Ik kijk nu al uit naar het inpakken van de auto. Zelfs met 2 kinderen (eentje pas 2 jaar) krijg je die kofferbak niet vol. Ik verwacht dus in 10 minuten klaar te zijn met inpakken. Wat dat betreft de meest ideale reisauto.
Ik heb dat ook een keertje gehad in een C-Max die ik als voorloopauto had, en m'n Volvo heeft dat ook 3-4 keer gehad de afgelopen jaren. Daar moest ik het opnieuw 'inleren', dan was het weer verholpen.
Dat deed ik als volgt: raam open doen, de knop dan nog 5 seconden in houden, raam weer dicht en dan ook 5 seconden in houden.
Daarna deed ie het bij mij elke keer weer. Als dat bij jou niet zo is, kan het zijn dat er iets kapot is.. Maar je kan het altijd proberen :)

• __REMCO__
Ik ga zaterdag een Ford Fiësta uit 2014 (1.6 TDCI titanium) ophalen. Daar zitten de standaard 14" velgen op met al winterbanden gemonteerd. Dat is prima want daar wou ik ze toch al voor gaan gebruiken maar nou ben ik op mijn zoektocht naar andere velgen een set tegen gekomen (origineel Ford) met TPMS sensoren. Op ETIS staat dat mijn auto is geleverd "excl. sensoren bandenspanning" waar ik er dus vanuit ga dat mijn huidige velgen die sensoren niet hebben maar werkt die bandenspanning controle dan wel als je velgen gaat monteren die die sensoren wel hebben?

EDIT: heb even gebeld met de lokale ford dealer (wensink Elst) en die geven 'uit eigen ervaring" aan dat als de auto niet met die sensoren geleverd is dat het dan meestal niet werkend te krijgen is. Nou weet ik dat een dealer niet altijd alles weet :+ dus misschien dat er toch nog mensen zijn hier die dat wel weten.

[ Voor 22% gewijzigd door __REMCO__ op 25-07-2017 10:08 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik denk dat je ze dan even aan moet melden in de software, maar zou niet weten of je daar in de auto ook nog specifieke hardware voor moet hebben? ie, of dit af fabriek altijd ingebouwd is of alleen bij auto's diemet de optie geleverd zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Pixeltje op 25-07-2017 08:21 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

__REMCO__ schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:19:
Ik ga zaterdag een Ford Fiësta uit 2014 (1.6 TDCI titanium) ophalen. Daar zitten de standaard 14" velgen op met al winterbanden gemonteerd. Dat is prima want daar wou ik ze toch al voor gaan gebruiken maar nou ben ik op mijn zoektocht naar andere velgen een set tegen gekomen (origineel Ford) met TPMS sensoren. Op ETIS staat dat mijn auto is geleverd "excl. sensoren bandenspanning" waar ik er dus vanuit ga dat mijn huidige velgen die sensoren niet hebben maar werkt die bandenspanning controle dan wel als je velgen gaat monteren die die sensoren wel hebben?

EDIT: heb even gebeld met de lokale ford dealer (wensink Elst) en die geven 'uit eigen ervaring" aan dat als de auto niet met die sensoren geleverd is dat het dan meestal niet werkend te krijgen is. Nou weet ik dat een dealer niet altijd alles weet :+ dus misschien dat er toch nog mensen zijn hier die dat wel weten.
Er zijn bij de Fiesta 2 systemen gebruikt. Via de ABS sensoren en met losse TPMS sensoren. Ik weet helaas niet wat de omslagdatum is geweest. Als het een versie is die met TPMS sensoren geleverd kon worden is het niet eenvoudig te activeren, want dan ontbreekt er ook hardware (Kabels, antenne, wellicht een module). Als het een versie was die het via de ABS kon doen is het mogelijk om dit te activeren via de juiste software.

• Mystikal
  • Laatst online: 21:51

Mystikal

It never hurts to help!

Tankiej schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:05:
[...]

Ik heb dat ook een keertje gehad in een C-Max die ik als voorloopauto had, en m'n Volvo heeft dat ook 3-4 keer gehad de afgelopen jaren. Daar moest ik het opnieuw 'inleren', dan was het weer verholpen.
Dat deed ik als volgt: raam open doen, de knop dan nog 5 seconden in houden, raam weer dicht en dan ook 5 seconden in houden.
Daarna deed ie het bij mij elke keer weer. Als dat bij jou niet zo is, kan het zijn dat er iets kapot is.. Maar je kan het altijd proberen :)
Het werkt half :O . Ze gaan nu automatisch naar beneden, maar niet automatisch naar boven. Iemand nog tips, of hoort dit zo ivm veiligheid :?

Basement Bios ---- Exo-S

• SniperGuy
  • Laatst online: 17:17
OmeJoyo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:13:
[...]

op www.etis.ford.com kan je bij Voertuig - Auto zoeken je kenteken invullen, daar kan je ook het type versnellingsbak zien. Op mijn Fiesta was dat een B5/IB5, geen idee of die ook in de Mondeo heeft gezeten. En het zou natuurlijk zomaar ook met een andere bak kunnen gebeuren, het is alleen vrij zeldzaam.
Werkt bij jullie etis nog op basis van kenteken?
Afgelopen week lukte dat nog gewoon, maar nu kan ik alleen een 17-nummer VIN invoeren :( :-(

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Mystikal schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:16:
[...]

Het werkt half :O . Ze gaan nu automatisch naar beneden, maar niet automatisch naar boven. Iemand nog tips, of hoort dit zo ivm veiligheid :?
Wat al gezegd is. Ik heb dit toevallig 2 weken geleden nog verholpen bij een c-max. Het raam dat niet wilt handmatig een paar keer op en neer doen dan gaat het weer.

Dit kan je controleren of de automatische stand van binnenuit ook weer werkt (dus het automatische sluiten). De auto moet even opnieuw de begin en eind posities weten.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

SniperGuy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:58:
[...]

Afgelopen week lukte dat nog gewoon, maar nu kan ik alleen een 17-nummer VIN invoeren :( :-(
Werkt nog prima hier. Wellicht ergens geprobeerd waar je via het buitenland wordt omgeleid?

Op mijn werk en bij mijn vorige werkgevers ging het internet wisselend over Duitsland, Frankrijk, UK enz. Daarbij krijg je de optie voor kentekens dus niet.

• SniperGuy
hmm blijkt aan de browser te liggen (FF, in IE geen probleem)

• SkiFan
  • Laatst online: 13-01 12:47
Welkom, ik mag me nu naast het andere vierletterige merktopic wat begint met een F ook hier melden. Vanaf aanstaande donderdag eigenaar van een Mondeo Mk4. Zilvergrijze Titanium uitvoering. Het is de opvolger van een Fiat Stilo Multi Wagon Multi Jet. 7 jaar jonger nu. Hiernaast hebben we nog een Grande Punto en mijn speelgoed, een knalgele barchetta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z6Z4iNTGuwYN8TnFS0QbE5fk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XHc6Yy5pO6deC0VhNaEyfCoR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XeF3ySbfNcalqE9cz8x39Nsr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFV9iTpbyh7488J519jJSnhh/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door SkiFan op 01-08-2017 12:54 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• SkiFan
  • Laatst online: 13-01 12:47
Rub3s schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:38:
Met mijn fiësta ook een keer geprobeerd om na 2 klikken door te gaan, maar toen liep het er vanonder weer net zo snel uit 8)7
Moet je bij de barchetta eens doen, afvoertje loopt blijkbaar de dorpel in. Zit je 2 weken in de stank.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:54
SniperGuy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:58:
[...]

Eerst land (en evt. taal) goed zetten.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 09:58

JT

VETAK y0

Zeau, 2013 Cmax 1.0 Ecoboost 125pk Titanium hier nu in bezit :Y) Prima gezinsbak. Enige irritante vind ik de verlichting. Verlichting aan zorgt ervoor dat achterlichten aan blijven als je de auto op slot doet. Automatisch doet overdag niks aan. Ik wil helemaal niet meer zelf eraan hoeven denken als eea op automatisch staat. Dus nu had ik bedacht om zelf DRL te plaatsen die uit gaat wanneer de koplampen aan gaan. Koplampen zijn xenon, die spaar ik overdag graag.

DRL's kun je leuke kopen in China (zodat je niet van die goedkope rondje ledjes hebt). Relais om ze uit te schakelen bij inschakelen dimlicht is ook prima te vinden. Ik moet ze dan alleen zo aansluiten dat ze aan gaan wanneer de verlichting op automatisch staat. Heeft iemand nog inzichten hoe ik dit het beste kan doen? Kan ik bepaalde aansluitingen bij de zekeringkast aftappen ofzo?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• SniperGuy
OmeJoyo schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:11:
[...]

Er zijn bij de Fiesta 2 systemen gebruikt. Via de ABS sensoren en met losse TPMS sensoren. Ik weet helaas niet wat de omslagdatum is geweest. Als het een versie is die met TPMS sensoren geleverd kon worden is het niet eenvoudig te activeren, want dan ontbreekt er ook hardware (Kabels, antenne, wellicht een module). Als het een versie was die het via de ABS kon doen is het mogelijk om dit te activeren via de juiste software.
Klopt systemen TOT: 06-04-2014 zijn op basis van ABS sensoren, VANAF: 07-04-2014 gebruiken 433Mhz sensoren (aldus de handleiding)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mystikal schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:50:

Ik heb een S-Max uit 2007 en daar gaat het bestuurdersraam ook mee. Ik kwam vorige week bij toeval achter deze functie toen ik vlak voor een regenbui uit het raam keek en constateerde dat alle ramen open stonden :? Dacht meteen al dat dat vanuit mijn broekzak gebeurd moest zijn.

En inderdaad, geweldige reisauto! _O_ Ik heb een 7-zitter en ook de ruimte tussen, onder en rondom de achterste rij stoelen (als ingeklapt) is prima te benutten. Net als het vak onder het luik in de kofferbak, de luiken onder de voeten van de kinderen, en de ruimte onder de stoelen van de kinderen is perfect voor alle schoenen die meegingen :P

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2025

wickedm3n

Always having fun!

Aangezien ik opzoek ben naar een nieuwe auto kwam ik redelijk snel uit bij een Ford Focus mk2. station (2005-2010)

Nu heb ik alleen wat specifiekere vragen waarvan ik hoop dat mensen hier die kunnen beantwoorden.
Ik zit te kijken naar de 2.0 motor of de 1.8. Het scheelt een categorie in de wegenbelasting namelijk, en van de 1.8 zijn er veel meer te koop heb ik het idee.
Ik houd van redelijk doorrijden vandaar dat de 1.6 sowieso afvalt.

Mijn vragen:
Is het verschil in PK's en koppel duidelijk merkbaar?
Hoe is het met de betrouwbaarheid van deze motoren?

Als jullie nog tips hebben qua type of kwaaltjes weten hoor ik dat ook graag.

alvast bedankt.

In progress: VW kever

• __REMCO__
SniperGuy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Klopt systemen TOT: 06-04-2014 zijn op basis van ABS sensoren, VANAF: 07-04-2014 gebruiken 433Mhz sensoren (aldus de handleiding)
de mijne heeft 18-03-2014 als eerste toelatingsdatum dus dat zal dan met ABS sensoren zijn. Welke software heb ik nodig om dit dan te kunnen activeren?

• SniperGuy
FORScan? volgens mij kan je daarmee (en een goede OBD2 kabel) 99% van de instellingen (tot enginering level) wijzigen.

• hansvk
  • Laatst online: 12-01 20:29
__REMCO__ schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

de mijne heeft 18-03-2014 als eerste toelatingsdatum dus dat zal dan met ABS sensoren zijn. Welke software heb ik nodig om dit dan te kunnen activeren?
Zie http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=26787

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Joarie
Hoera! 30 pk erbij op mijn 1,25 ltr Fiesta Trend dankzij een snelle chiptune bij Unlimitedtuning. Na 150k ermee gereden te hebben is het wel alsof ik een andere auto terug heb. Beestje is een stuk feller en pittiger geworden. Die 60 pk was echt wel minimaal voor zo'n gewicht.

• SniperGuy
Chiptuning op een NA motorblok heeft over het algemeen niet zoveel zin, maar ik begrijp dat de 1.25 60pk versie softwarematig geknepen is ten opzichte van de 82pk 1.25 versie.

• Joarie
Klopt, en dat merk je ook. Bij de 60pk versie merk je dat je volledig koppel verliest boven de 3500 toeren, wat soms knap vervelend is als je moet versnellen bij een inhaal- of invoegactie.
Op de snelweg is dat ook trouwens een wereld van verschil en het aan hebben van de airco is opeens ook niet meer een issue

• darkkingll
SniperGuy schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:52:
Chiptuning op een NA motorblok heeft over het algemeen niet zoveel zin, maar ik begrijp dat de 1.25 60pk versie softwarematig geknepen is ten opzichte van de 82pk 1.25 versie.
Niet alleen dat blok, ook de 120pk 1.6 TI-VCT. Een chipje brengt hem naar c.a. 140 pk :9

• MAX3400

MAX3400

Mountune 406pk voor de MK3 RS
Duur grapje want volgens mij moet je al de 375-kit hebben waardoor het totaalplaatje al snel richting de 3.5K (ponden) gaat excl. montage/afregelen.

• Mars18
  • Laatst online: 11-12-2025
SkiFan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:50:
Welkom, ik mag me nu naast het andere vierletterige merktopic wat begint met een F ook hier melden. Vanaf aanstaande donderdag eigenaar van een Mondeo Mk4. Zilvergrijze Titanium uitvoering. Het is de opvolger van een Fiat Stilo Multi Wagon Multi Jet. 7 jaar jonger nu. Hiernaast hebben we nog een Grande Punto en mijn speelgoed, een knalgele barchetta.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd, het is zo fijne auto _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 ... 54 ... 140 Laatste