Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 53 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:21

Naboo

#WINNING!! DUH!

miicker schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Gebeld worden werkt ook wel. Maar ik wil dus ook een geluid ontvangen van andere notificaties. Ik wil dus naar de radio luisteren van de auto, maar wel een melding krijgen van flitsmeister of Google Maps.
Ah ok, de dikgedrukte zin in jouw vorige post deed mij daarin verwarren.
miicker schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:08:
Iemand die me hier antwoord op kan geven:
Heb nu een tijdje de Ford Focus SW als huurauto en hij bevalt prima. Ik heb alleen een vraagje:
Is het mogelijk om gewoon radio te luisteren, maar dan toch het geluid van bijvoorbeeld notificaties van mijn telefoon af te spelen?
Als ik gebeld wordt, dan hoor ik dat namelijk wel in de auto, echter geluid wordt helemaal niet afgespeeld als ik naar de radio luister. Ik wil dit graag zodat ik wel meldingen krijg van flitsmeister, of google maps, maar toch gewoon naar de radio kan luisteren.
Maar nogmaals, lijkt mij wel mogelijk. Volgens mij maakten ze een tijdje reclame voor hun connectiviteit toch?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Naboo schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Ah ok, de dikgedrukte zin in jouw vorige post deed mij daarin verwarren.

[...]

Maar nogmaals, lijkt mij wel mogelijk. Volgens mij maakten ze een tijdje reclame voor hun connectiviteit toch?
Misschien inderdaad een beetje vaag verwoord, maar wat ik bedoel is dus het volgende:
Als ik naar de radio luister en ik heb mijn telefoon met BT gekoppeld kan ik gewoon gebeld worden, dan gaat de beltoon af via de boxen en kan ik gewoon opnemen met de knoppen op het stuur etc. Als ik echter een notificatie krijg dan wordt er geen geluid afgespeeld, omdat mijn telefoon namelijk alle audio via het bluetooth apparaat wil afspelen, maar die geluiden worden dus niet via de boxen van de auto afgespeeld.

De enige "oplossing" die ik heb gevonden is bluetooth uitschakelen en de geluiden van notificaties af laten spelen via de telefoon. Maar dit is geen gewenste situatie, want als ik dan gebeld wordt dan kan ik niet hands free bellen, want de telefoon is dan niet met BT gekoppeld aan de auto.

Wat ik dus wil is dat ik naar de radio kan luisteren, gebeld kan worden en gewoon via de boxen en microfoon van de auto kan bellen en dat de notificatie geluiden ook worden afgespeeld terwijl ik naar de radio luister (dit mag eventueel ook via de telefoon, maar liefst via de speakers in de auto).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

miicker schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:25:
[...]

Misschien inderdaad een beetje vaag verwoord, maar wat ik bedoel is dus het volgende:
Als ik naar de radio luister en ik heb mijn telefoon met BT gekoppeld kan ik gewoon gebeld worden, dan gaat de beltoon af via de boxen en kan ik gewoon opnemen met de knoppen op het stuur etc. Als ik echter een notificatie krijg dan wordt er geen geluid afgespeeld, omdat mijn telefoon namelijk alle audio via het bluetooth apparaat wil afspelen, maar die geluiden worden dus niet via de boxen van de auto afgespeeld.

De enige "oplossing" die ik heb gevonden is bluetooth uitschakelen en de geluiden van notificaties af laten spelen via de telefoon. Maar dit is geen gewenste situatie, want als ik dan gebeld wordt dan kan ik niet hands free bellen, want de telefoon is dan niet met BT gekoppeld aan de auto.

Wat ik dus wil is dat ik naar de radio kan luisteren, gebeld kan worden en gewoon via de boxen en microfoon van de auto kan bellen en dat de notificatie geluiden ook worden afgespeeld terwijl ik naar de radio luister (dit mag eventueel ook via de telefoon, maar liefst via de speakers in de auto).
* Naboo zit nu heeeeel hard na te denken of hij dit probleem had met zijn Fiesta.
* Naboo had toen een iPhone....
Was nog wel met het oudere systeem van Ford. Fiesta was uit 2012. Daarna heeft hun systeem wel een upgrade gehad.

Ik zou het helaas niet meer weten of ik wel of geen notificaties kreeg.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
miicker schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:08:
Iemand die me hier antwoord op kan geven:
Heb nu een tijdje de Ford Focus SW als huurauto en hij bevalt prima. Ik heb alleen een vraagje:
Is het mogelijk om gewoon radio te luisteren, maar dan toch het geluid van bijvoorbeeld notificaties van mijn telefoon af te spelen?
Als ik gebeld wordt, dan hoor ik dat namelijk wel in de auto, echter geluid wordt helemaal niet afgespeeld als ik naar de radio luister. Ik wil dit graag zodat ik wel meldingen krijg van flitsmeister, of google maps, maar toch gewoon naar de radio kan luisteren.
Welke telefoon? Waarschijnlijk moet je daar een instelling zoeken.

Op mijn Samsung Galaxy S7 heb ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3OgzNB0e7MKaakjY1unI1IC4/medium.png

Als ik "Call Audio" aan laat staan maar "Media Audio" uit zet dan kan ik prima bellen via de carkit, maar probeert de telefoon niet meer om alle andere geluiden via Bluetooth naar de auto te sturen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• miicker
  • Niet online
Xander schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:51:
[...]

[afbeelding]

Als ik "Call Audio" aan laat staan maar "Media Audio" uit zet dan kan ik prima bellen via de carkit, maar probeert de telefoon niet meer om alle andere geluiden via Bluetooth naar de auto te sturen.
Morgen maar eens testen of mijn OnePlus 3T dat ook ondersteund. Daarnaast heb ik een iPhone 7, maar die gebruik ik in de auto niet.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
Nivida_intel schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Limiet voor deze versnellingsbak is maximaal 160PK.
...
Koppel is bepalend voor de versnellingsbak, niet vermogen.
250Nm en 140pk gaat eerder de bak breken dan 200Nm en 170pk

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Xander schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:51:
[...]

[afbeelding]

Jep, "Media-audio" uitschakelen :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• miicker
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Jep, "Media-audio" uitschakelen :)
Werkt inderdaad, dan wordt het geluid van media op de telefoon afgespeeld, wel irritant dat ik dat weer moet inschakelen als ik een keer spotify wil luisteren in de auto :|

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

miicker schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:32:
[...]

Werkt inderdaad, dan wordt het geluid van media op de telefoon afgespeeld, wel irritant dat ik dat weer moet inschakelen als ik een keer spotify wil luisteren in de auto :|
Klopt, dat is weer een nadeel... ;(

• miicker
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Klopt, dat is weer een nadeel... ;(
Zou mooi zijn als je gewoon per app kon aangeven hoe het geluid zou moeten worden afgespeeld. Maar wat in mijn ogen het meest ideale zou zijn is als de radio gewoon gemute (of zachter) wordt gezet en de notificaties gewoon te horen zijn via de speakers van de auto.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Mars18 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:28:
Lijkt een probleem aan te komen bij mijn Ford Mondeo, de vrouw heeft nu 2x mee gemaakt dat tijdens parkeren de auto niet meer wil schakelen, ze rijd op dat moment in de 1e versnelling.
inmiddels heeft ze nog 2 keer dit meegemaakt, ik 0x vind het vreemd. Toch maar de garage bellen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

* Naboo is benieuwd wat zijn auto mankeert. Vanaf boven de 50km/h hoor je een geluid dat lijkt alsof je over een rooster rijdt, maar dan uiteraard met wat minder volume. Het geluid verhoudt zich in lijn met de snelheid van de banden, dus dacht eerst aan een wiellager maar daar is het geluid te anders voor. Heb al 2 keer kapotte wiellager gehad en dat klonk beduidend anders.
Ik vermoed dat er OF iets aanloopt sinds kort... OF het geluid is er altijd al geweest maar heb ik er nooit op gelet ivm de muziek die altijd aanstaat.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cuppen?

Banden die verkeerd zijn afgesleten dus :P

[ Voor 76% gewijzigd door Touchdomex op 07-06-2017 12:25 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• miicker
  • Niet online
Mars18 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:15:
[...]

inmiddels heeft ze nog 2 keer dit meegemaakt, ik 0x vind het vreemd. Toch maar de garage bellen.
En je weet zeker dat het probleem niet bij de gebruiker ligt? :+

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

miicker schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Die kans lijkt mij ook groter dan dat er daadwerkelijk iets mis. :$

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Touchdomex schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:23:
Cuppen?

Zou kunnen, al zien de banden er niet zo uit.

• Mars18
miicker schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Ja, leg dat maar eens voor :+

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:54
Als je te ver van de pedalen afzit kun je de koppeling niet helemaal indrukken, de andere pedalen zitten hoger. Bij niet helemaal ontkoppelen gaat schakelen moeilijker of helemaal niet.

• OmeJoyo
  • Laatst online: 16:58

OmeJoyo

This is me

Mars18 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Ik weet niet welke type Mondeo, motor, bak het zijn, maar ik heb ditzelfde meegemaakt met een Fiesta 1.6 5-bak uit 2010. Bij 27000 is de bak opengegaan en toen bleek er een braam op een as te zitten in de versnellingsbak. Het ging mis bij Parkeren of bij 2 of meer keer vlot optrekken. Dit herstelde zichzelf steeds weer na een paar minuten.

Dus ondanks dat de rest denk dat het wellicht aan je vrouw ligt :o zou er zomaar echt iets aan de hand kunnen zijn.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Mars18
OmeJoyo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Ik weet niet welke type Mondeo, motor, bak het zijn, maar ik heb ditzelfde meegemaakt met een Fiesta 1.6 5-bak uit 2010. Bij 27000 is de bak opengegaan en toen bleek er een braam op een as te zitten in de versnellingsbak. Het ging mis bij Parkeren of bij 2 of meer keer vlot optrekken. Dit herstelde zichzelf steeds weer na een paar minuten.

Dus ondanks dat de rest denk dat het wellicht aan je vrouw ligt :o zou er zomaar echt iets aan de hand kunnen zijn.
Dank,

Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS
Motorvermogen
118 kW (160 pk)
Aantal cilinders
4-cilinder
Cilinderinhoud
1596 cc

[ Voor 7% gewijzigd door Mars18 op 07-06-2017 14:08 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mars18 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Dank,

Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS
Motorvermogen
118 kW (160 pk)
Aantal cilinders
4-cilinder
Cilinderinhoud
1596 cc
op www.etis.ford.com kan je bij Voertuig - Auto zoeken je kenteken invullen, daar kan je ook het type versnellingsbak zien. Op mijn Fiesta was dat een B5/IB5, geen idee of die ook in de Mondeo heeft gezeten. En het zou natuurlijk zomaar ook met een andere bak kunnen gebeuren, het is alleen vrij zeldzaam.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Touchdomex schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:23:
Cuppen?

Toch wiellager. Echt beginnend. En zoals verwacht linksachter.
Mijn gehoor O+

Nu maar gelijk proefrit maken in Mondeo Vignale O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Naboo op 07-06-2017 16:28 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/X24LjqV16XVh/540.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/aJKjNo3RFbf6/540.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/OYWEbq1TUQhh/540.jpg

Dat was toch een uitermate fijne proefrit. Nu was dit een Vignale uitvoering. 2 liter benzine automaat.
Was echt net op voorraad gekomen bij de dealer en staat dus nog niet online.

Maar wat een heerlijke auto. En als je ziet wat een (complete) Mondeo kost, dan snap ik werkelijk niet dat de Mondeo door veel mensen over het hoofd wordt gezien.

De Mondeo staat bij deze gelijk wel definitief op mijn shortlist. Wel in stationwagon uitvoering.

Het is qua model gewoon een prachtig vormgegeven auto. Goede stoelen. Overzichtelijk dashboard en boardcomputer. Prettige bediening. Geen omslachtige poespas. Met 1.89m ook prima hoofdruimte en zitruimte achter. Goede laadruimte. Ligt strak op de weg. Stuur reageert zoals een stuur moet reageren. Geluidsniveau met deze stormachtige dag is laag, binnenin had ik geen idee dat het buiten hard waaide. Ook op zwaar hobbelig wegdek zit je comfortabel. Automaat reageert vlot. Ook met een kickdown.

Ik durf het wel aan om hem een 9/10 te geven. :Y

Deze Vignale uitvoering met 24.000km op de teller heeft een vraagprijs van rond de 44.000 euro geloof ik.

Blijkt om een zeer luxe Titanium uitvoering te gaan ipv Vignale.

[ Voor 2% gewijzigd door Naboo op 08-06-2017 11:28 . Reden: Titanium ipv Vignale ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Hele, hele mooie auto :)

* Hmmbob is nog steeds erg blij met zijn 2013 Fusion (Mondeo) SE. Heerlijke reiswagen :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

De Vignale staat bovenaan mijn potentiële leaseauto's lijstje (als het budget 't toelaat :P)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

TommyGun schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:44:
De Vignale staat bovenaan mijn potentiële leaseauto's lijstje (als het budget 't toelaat :P)
Dat hangt deels af van hoe gek je het maakt natuurlijk :D
De versie waar ik in reed was echt aangekleed met alles wat er aan opties te krijgen valt. De Vignale uitvoering begint vanaf 50.150 benzine (fiscale waarde 49.300) , 47.350 voor diesel, fiscale waarde 46.500,

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

Reinier

\o/

Ik vind de lakkleuren en velgen van de Vignale erg mooi, plus de zwarte grille. En de 24/7 personal assistent die je altijd mag bellen is een leuke feature :P
Maar hij was er niet als vijfdeurs dus voor mij viel hij af :9

Edit: die zwarte grille is ook niet standaard denk ik?

[ Voor 11% gewijzigd door Reinier op 08-06-2017 11:04 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:16:
Ik vind de lakkleuren en velgen van de Vignale erg mooi, plus de zwarte grille. En de 24/7 personal assistent die je altijd mag bellen is een leuke feature :P
Maar hij was er niet als vijfdeurs dus voor mij viel hij af :9
In de prijslijst die ik hier heb liggen is hij er gewoon in 5-deurs hoor :Y
Zie immers ook mijn foto's :P

http://www.ford.nl/ConfigureVehicle/Mondeo-Vignale/Vignale

En de Ford website ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Naboo op 08-06-2017 10:52 ]

• Reinier

Reinier

\o/

Naboo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:50:
[...]

In de prijslijst die ik hier heb liggen is hij er gewoon in 5-deurs hoor :Y
Zie immers ook mijn foto's :P

http://www.ford.nl/ConfigureVehicle/Mondeo-Vignale/Vignale

En de Ford website ;)
Ja ik meende het al op je plaatje te zien. Maar ik zei ook was er niet als vijfdeurs, i.e. een maand of negen geleden :)

Die op de foto is volgens mij helemaal geen Vignale maar een ST-Line.
De foto toont een Frankenstein-Mondeo. Ik zie geen enkel Vignale-kenmerk, de sideskirts zijn van een ST-Line en de zwarte grille ook, maar de mistlampen zeggen Titanium. Wat is dit nu precies?

[ Voor 23% gewijzigd door Reinier op 08-06-2017 11:10 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Ja ik meende het al op je plaatje te zien. Maar ik zei ook was er niet als vijfdeurs, i.e. een maand of negen geleden :)

Die op de foto is volgens mij helemaal geen Vignale maar een ST-Line. Ik zie geen enkel Vignale-kenmerk.
Een van de kenmerken zat binnenin. De stoelen. Maar daar heb ik geen foto van. :D

Maar die neus klopt inderdaad niet. Maar goed, dit was een model dat de directie van het hoofdkantoor had, misschien dat ze in de fabriek een mix hebben gedaan. Ik heb geen idee. Ik kreeg hem mee als zijnde een Vignale.
* Naboo was qua uiterlijk meer gecharmeerd van de zwarte ST-Line wagon die daar binnen staat. :9~

[ Voor 27% gewijzigd door Naboo op 08-06-2017 11:15 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

TommyGun schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:44:
Ik heb net 1 samengesteld op de Ford website.
62.700 euro :$

* Naboo gaat maar weer aan het werk :D O-)

• Reinier

Reinier

\o/

Naboo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Een van de kenmerken zat binnenin. De stoelen. Maar daar heb ik geen foto van. :D
OK maar de buitenkant is echt 0% Vignale. Geen chroom rond mistlampen en langs de flanken, geen Vignale-labels op zij- en achterkant, geen chromen grille. Ik vind het mysterieus :>

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:16:
[...]

OK maar de buitenkant is echt 0% Vignale. Geen chroom rond mistlampen en langs de flanken, geen Vignale-labels op zij- en achterkant, geen chromen grille. Ik vind het mysterieus :>
Mijn edit was net te laat voor je quote denk ik. Ik vermoed eerder dat het een Titanium is. Aangezien hij ook ST-Line kenmerken niet heeft.

Neemt niet weg dat het een prachtige wagen is. :D

• Mars18
Naboo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat was toch een uitermate fijne proefrit. Nu was dit een Vignale uitvoering. 2 liter benzine automaat.
Was echt net op voorraad gekomen bij de dealer en staat dus nog niet online.

Maar wat een heerlijke auto. En als je ziet wat een (complete) Mondeo kost, dan snap ik werkelijk niet dat de Mondeo door veel mensen over het hoofd wordt gezien.

De Mondeo staat bij deze gelijk wel definitief op mijn shortlist. Wel in stationwagon uitvoering.

Het is qua model gewoon een prachtig vormgegeven auto. Goede stoelen. Overzichtelijk dashboard en boardcomputer. Prettige bediening. Geen omslachtige poespas. Met 1.89m ook prima hoofdruimte en zitruimte achter. Goede laadruimte. Ligt strak op de weg. Stuur reageert zoals een stuur moet reageren. Geluidsniveau met deze stormachtige dag is laag, binnenin had ik geen idee dat het buiten hard waaide. Ook op zwaar hobbelig wegdek zit je comfortabel. Automaat reageert vlot. Ook met een kickdown.

Ik durf het wel aan om hem een 9/10 te geven. :Y

Deze Vignale uitvoering met 24.000km op de teller heeft een vraagprijs van rond de 44.000 euro geloof ik.
Mooi zeg !

• Verderf
  • Laatst online: 13:42
Naboo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Mijn edit was net te laat voor je quote denk ik. Ik vermoed eerder dat het een Titanium is. Aangezien hij ook ST-Line kenmerken niet heeft.

Ik rij zelf toevallig sinds een week of 2 een Magnetic Gray Ford Fiesta ST-line, echt een fijne bak - misschien niet mega veel pk maar genoeg voor woon werk verkeer en wat prive en hij ziet er nog mooi uit ook :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

De Ford Kuga waar ik 2 weken geleden een proefrit in gemaakt had.

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/wSUaQCRcvgiM/540.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/3ytfwgadWxTB/540.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/vU61a4caJ246/540.jpg

Prachtige wagen. Rijdt geweldig. De motor die in deze versie zat, was ok. Had van mij wel iets krachtiger
gemogen. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur. Prima weglegging voor dit type auto.
Interieur wederom niks op aan te merken. Luxe, maar zonder rare poespas.
Qua vormgeving een SUV die klopt. Daarbij straalt ie lekker Amerikaans uit. De voorganger was toch best Europees gestyled in mijn mening.

Maar het windgeluid met de ramen open, dat blijft voor mij toch wel echt een issue. Ik ben bijna geneigd
om hem nog eens mee te nemen en er dan een video van te maken zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
Het is niet de luchtstroom van als de wind naar binnen komt, maar de luchtstroom van de wind die binnen is. Het lijkt zich op te hopen in de achterkant van de auto.

Dus ja, qua auto geef ik hem graag een 8/10, maar de wind maakt er echt 5/10 van. Maar goed, ik sta open voor nog een beoordeling.
Verderf schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Ik rij zelf toevallig sinds een week of 2 een Magnetic Gray Ford Fiesta ST-line, echt een fijne bak - misschien niet mega veel pk maar genoeg voor woon werk verkeer en wat prive en hij ziet er nog mooi uit ook :)
Ach, in Nederland heb je toch vrij weinig aan veel PK's. Daarbij ben ik al oud en de tijd van PK's willen hebben allang voorbij. Zolang een auto maar gewoon een beetje vlot meekan in het verkeer is het prima.

En Ford Fiesta's zijn gewoon heerlijke auto's. Heb zelf de voorganger van het huidige model gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Naboo op 08-06-2017 11:40 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik vergeet steeds te editten :$

[ Voor 96% gewijzigd door Naboo op 08-06-2017 11:40 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Titanium kan ik ook mee leven :+

• Reinier

Reinier

\o/

[...]

Sideskirts en grille zijn ST-Line. Denk ik. Het is gewoon een mix&match.

Ja zeker prachtig. Hij lijkt bijzonder veel op de mijne. Ook Magnetic vijfdeurs. Wel andere velgen en andere grille. En ik heb de ledkoplampen die ik je kan aanraden.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-01 11:51

Mojo

The Power Within

OmeJoyo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:13:
[...]

op www.etis.ford.com kan je bij Voertuig - Auto zoeken je kenteken invullen, daar kan je ook het type versnellingsbak zien. Op mijn Fiesta was dat een B5/IB5, geen idee of die ook in de Mondeo heeft gezeten. En het zou natuurlijk zomaar ook met een andere bak kunnen gebeuren, het is alleen vrij zeldzaam.
Klopt dat wel? Ik heb een Fiesta 1.6 TDCi met 205NM. De IB5 versnellingsbak gaat maar tot 170NM. En daar staat dat mijn Fiesta een IB5 heeft..

Ben aan het overwegen om hem te chippen naar 120pk / 250NM en was toevallig aan het zoeken naar de versnellingsbak, maar ik kom niet veel verder. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er standaard een bak in zit die het koppel niet aan kan..

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Ja zeker prachtig. Hij lijkt bijzonder veel op de mijne. Ook Magnetic vijfdeurs. Wel andere velgen en andere grille. En ik heb de ledkoplampen die ik je kan aanraden.
Kan best een mix&match versie zijn. Deze specifieke Mondeo komt van de directie van het hoofdkantoor af.

• Verderf
Naboo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Kan best een mix&match versie zijn. Deze specifieke Mondeo komt van de directie van het hoofdkantoor af.
Dit is mijn ST-Line in ieder geval:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r0u9I2s.jpg

(voor comparison)

[ Voor 3% gewijzigd door Verderf op 08-06-2017 12:20 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Verderf schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:19:
[...]

[afbeelding]

(voor comparison)
Nette wagen :Y
Smoelt goed bij de Fiesta. En die kleur is 1 van de weinige grijstinten die ik wel kan waarderen. En de combi met die velgen maakt hem af. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Naboo op 08-06-2017 12:22 ]

• Reinier

Reinier

\o/

Mooie velgen op die Fiesta!

• Verderf
Naboo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Nette wagen :Y
Smoelt goed bij de Fiesta. En die kleur is 1 van de weinige grijstinten die ik wel kan waarderen. En de combi met die velgen maakt hem af. :Y
Volgens de dealer ook 1 van de mooiste kleuren die ze konden krijgen :)
Zou eigenlijk even een foto in de zon moeten maken, dan shined hij helemaal. *O*
[ message=51502339,noline]Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:25[/message]:
Mooie velgen op die Fiesta!
Yeah erg blij mee! lak is ook bijna exact dezelfde kleur als de velgen :9

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mojo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:00:
[...]

Klopt dat wel? Ik heb een Fiesta 1.6 TDCi met 205NM. De IB5 versnellingsbak gaat maar tot 170NM. En daar staat dat mijn Fiesta een IB5 heeft..

Ben aan het overwegen om hem te chippen naar 120pk / 250NM en was toevallig aan het zoeken naar de versnellingsbak, maar ik kom niet veel verder. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er standaard een bak in zit die het koppel niet aan kan..
Als ik me goed herinner heeft Ford een aangepaste versie van de IB5 met iets hogere specs, daarnaast is er in een aantal blokken een begrenzing toegepast op de eertse 2 versnellingen. Dit is althans wat ik teruglees op diverse fora.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Op die fiets. Is natuurlijk weinig van te vinden.. :(

Een begrenzing op de eerste twee versnelling is wel typisch. Koppel is ongeacht versnelling gelijk.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-01 22:04
Sinds kort rijd ik met een Ford Mondeo (station) met de 2.0 tdci diesel blok van 150pk. Mijn vorige wagen was een Skoda Suberb met "slechts" 105pk.

Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik toch wat ben ontgoocheld in de prestaties motor. Uiteraard is de Mondeo een stuk sneller, maar ik vind het voor een stijging van bijna 50% t.o.v. de Superb niet echt waauw.

Zijn er onder jullie nog die dit ondervinden?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mojo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:

Een begrenzing op de eerste twee versnelling is wel typisch. Koppel is ongeacht versnelling gelijk.
Ik heb nooit de moeite genomen me er verder in te verdiepen om eerlijk te zijn. Wellicht dat iemand met een wis-/natuurkundige achtergrond iets kan uitdiepen over de uitwerking van krachten vs beweging, overbrengverhouding enz. :)

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Cuball schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:37:
Sinds kort rijd ik met een Ford Mondeo (station) met de 2.0 tdci diesel blok van 150pk. Mijn vorige wagen was een Skoda Suberb met "slechts" 105pk.

Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik toch wat ben ontgoocheld in de prestaties motor. Uiteraard is de Mondeo een stuk sneller, maar ik vind het voor een stijging van bijna 50% t.o.v. de Superb niet echt waauw.

Tja je Pk's zijn toegenomen, maar:

* Koppel
* Gewicht
* Overbrenging
* Map/tune van de motor

Er zijn zoveel meer factoren, daarnaast is een verdubbeling van vermogen niet geljik aan een verdubbeling van de prestaties.

(Sorry dat ik de edit ben vergeten)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Weet iemand of de kaartjes van Ford navigatie door te verkopen zijn aan de volgende?
Dus of ze ook in andere Fords werken?

Er staat op: TomTom Ford MDF 2016

Ik heb mijn Ford ingeleverd, maar deze heb ik vorig jaar zelf aangeschaft, dus nog even eruit getrokken. Nu vroeg ik mij alleen af, of doorverkopen uberhaupt wel zin heeft.

Youtube: DashcamNL

• Reinier

Reinier

\o/

Verderf schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:55:
[...]
Welke kleur is de lak dan? Magnetic?

• JB
  • Laatst online: 17:26

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Hier dezelfde uitvoering volgens mij? Alleen dan wel de "wagon" waar @Naboo volgens mij ook oren naar heeft :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

• Cuball
OmeJoyo schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Tja je Pk's zijn toegenomen, maar:

* Koppel
* Gewicht
* Overbrenging
* Map/tune van de motor

Er zijn zoveel meer factoren, daarnaast is een verdubbeling van vermogen niet geljik aan een verdubbeling van de prestaties.

(Sorry dat ik de edit ben vergeten)
Inderdaad veel verschillende factoren... maar toch.. Heb gelezen op een andere forum dat de motor en andere componententen identiek zou zijn als de 180pk versie. Straffer nog, de 180pk map zou blijkbaar zelf reeds geprogrammeerd staan in de ECU...

• JB

JB

Cédric roelt!

Cuball schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Inderdaad veel verschillende factoren... maar toch.. Heb gelezen op een andere forum dat de motor en andere componententen identiek zou zijn als de 180pk versie. Straffer nog, de 180pk map zou blijkbaar zelf reeds geprogrammeerd staan in de ECU...
Dat las ik ook op forum. UCDS kan gewoon andere mappen activeren?

Mijn boefje is liev!

• Verderf
Reinier schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Welke kleur is de lak dan? Magnetic?
Magnetic Gray :)

• Reinier

Reinier

\o/

OK. Heb ik ook :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W80Oq5EQz9CJfMeBHgF01jIo/full.jpg?nohitcount=1

• Verderf
Ik vind vooral die zilvere "spikkels" in de zon echt helemaal geweldig :9

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verderf schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:31:
Ik vind vooral die zilvere "spikkels" in de zon echt helemaal geweldig :9
Flake O+

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mooie bak. Was wel beter geweest als de stoelen beige waren ipv rood.

• Verderf
TommyGun schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Oei :F

• AndRo555
  • Laatst online: 21:46
Mojo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:

Koppel is wel degelijk gelimiteerd in 1e en 2e versnelling. Maakt overigens niet zo heel veel uit want met een set doorsnee banden zit je toch aan (of over*) de limiet van tractie van de voorbanden. (toch in de fiesta)

*afhankelijk van banden, regen of droog,...
Cuball schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:37:

Niets went zo snel als wat extra vermogen. Grote kans dat de als je terug in je Superb zou rijden je wel degelijk een groter verschil zou merken.

• Reinier

Reinier

\o/

TommyGun schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is dat achteraf ingebouwd (door Alba gok ik). Dus geen Vignale-stoelen.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-01 16:07
Hoe is het met de RS Calsonic? :) :D

Ik heb volgende week een afspraak staan bij Ardea in Den Haag voor een ritje in de RS.

Ben heel nieuwsgierig hoe hij aanvoelt in vergelijking tot mijn R als dagelijks bakje. :)

M3P 24'

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vissa66 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 04:35:
[...]

Ik heb volgende week een afspraak staan bij Ardea in Den Haag voor een ritje in de RS.

Ben heel nieuwsgierig hoe hij aanvoelt in vergelijking tot mijn R als dagelijks bakje. :)
Ja super echt een heerlijke wagen :)
Je kunt er heel makkelijk 'normaal' mee rijden - maar ook met het grootste gemak keihard de auto past zich automatisch aan aan je rijgedrag - heb er nog geen moment spijt van gehad :)
Brandstof verbruik ligt op 1:7-11 afhankelijk van het rijgedrag.

Morgen is er een XRST meeting in Lelystad(met circuit >:)) dus mocht je tijd hebben, en in de buurt wonen, dan is dat ook een leuk Event om te bezoeken ;)

Wat mij overigens wel is opgevallen is dat mijn auto in normal en sport mode wel degelijk anders aanvoelt, zowel in comfort als in handeling.
Dat was bij die demo RS veel minder het geval - die klonk en voelde exact hetzelfde in beide modes - wellicht omdat hij flink afgetrapt is ;)

[ Voor 34% gewijzigd door calsonic op 10-06-2017 08:19 ]

• Cuball
JB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Dat las ik ook op forum. UCDS kan gewoon andere mappen activeren?
Iemand hier ervaring mee ?

• Vissa66
calsonic schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Ja super echt een heerlijke wagen :)
Je kunt er heel makkelijk 'normaal' mee rijden - maar ook met het grootste gemak keihard de auto past zich automatisch aan aan je rijgedrag - heb er nog geen moment spijt van gehad :)
Brandstof verbruik ligt op 1:7-11 afhankelijk van het rijgedrag.

Morgen is er een XRST meeting in Lelystad(met circuit >:)) dus mocht je tijd hebben, en in de buurt wonen, dan is dat ook een leuk Event om te bezoeken ;)

Wat mij overigens wel is opgevallen is dat mijn auto in normal en sport mode wel degelijk anders aanvoelt, zowel in comfort als in handeling.
Dat was bij die demo RS veel minder het geval - die klonk en voelde exact hetzelfde in beide modes - wellicht omdat hij flink afgetrapt is ;)
Zag de modes idd voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/fordrs/wp-content/uploads/2016/02/10193021/focus-rs-driving-modes-guide.png

Verbruik zit ik met de Type R ook wel ongeveer op. Rij altijd stevig door. :)

Kan me voorstellen dat voornamelijk de pops/crackles heel verslavend zijn hehe! :D

In de toekomst nog van plan de RS te kietelen? Dat is het mooie van een model dat ook in de USA geleverd is, mega veel voor te krijgen al. Zie dat het redelijk eenvoudig is om hem op 400pk / 550nm te laten draaien. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vissa66 op 11-06-2017 03:26 ]

M3P 24'

• calsonic
  • Niet online
Vissa66 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 03:22:
[...]

Zag de modes idd voorbij komen:

[afbeelding]

Verbruik zit ik met de Type R ook wel ongeveer op. Rij altijd stevig door. :)

Kan me voorstellen dat voornamelijk de pops/crackles heel verslavend zijn hehe! :D

In de toekomst nog van plan de RS te kietelen? Dat is het mooie van een model dat ook in de USA geleverd is, mega veel voor te krijgen al. Zie dat het redelijk eenvoudig is om hem op 400pk / 550nm te laten draaien. :)
Tuning gaat zeker gebeuren ja met een maand of wat als de auto helemaal los is.
Met mijn vorige ST ook laten doen en dat leverde 48pk en 90Nm op :9 vooral dat extra koppel wat al vanaf 1500rpm beschikbaar was gaf de auto een compleet ander karakter >:)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 09:58

JT

VETAK y0

calsonic schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Ik dacht, even een uurtje mooie Fordjes kijken ofzo. Maar ook voor toeschouwers kost het helaas 10 euro :-(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mojo

Mojo

The Power Within

AndRo555 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:58:
[...]

Koppel is wel degelijk gelimiteerd in 1e en 2e versnelling. Maakt overigens niet zo heel veel uit want met een set doorsnee banden zit je toch aan (of over*) de limiet van tractie van de voorbanden. (toch in de fiesta)

*afhankelijk van banden, regen of droog,...
Fiesta inderdaad. En bijzonder dat het koppel dan gelimiteerd wordt. Je mist inderdaad in de 1e en 2e (16" 195/45R16) versnelling niet echt vermogen, maar hoger in de toeren wel echt in de tussen acceleratie laag in de toeren.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
dfrenner schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:08:
Weet iemand of de kaartjes van Ford navigatie door te verkopen zijn aan de volgende?
Dus of ze ook in andere Fords werken?

Er staat op: TomTom Ford MDF 2016

Ik heb mijn Ford ingeleverd, maar deze heb ik vorig jaar zelf aangeschaft, dus nog even eruit getrokken. Nu vroeg ik mij alleen af, of doorverkopen uberhaupt wel zin heeft.
Die kaart zou gewoon moeten werken in alle Fords met een MFD systeem.

Ik zie ze wel vaker tweedehands aangeboden worden en volgens mij is er ook nog wel vraag naar. Genoeg mensen die een nieuw kaartje te duur vinden maar liever rondrijden met kaartmateriaal van 1 jaar oud dan 5 jaar oud.

Volgens mij kun je hier nog 30-40 euro voor krijgen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Xander schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Die kaart zou gewoon moeten werken in alle Fords met een MFD systeem.

Ik zie ze wel vaker tweedehands aangeboden worden en volgens mij is er ook nog wel vraag naar. Genoeg mensen die een nieuw kaartje te duur vinden maar liever rondrijden met kaartmateriaal van 1 jaar oud dan 5 jaar oud.

Volgens mij kun je hier nog 30-40 euro voor krijgen.
Dank voor je reactie!

Youtube: DashcamNL

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verderf schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:19:
[...]

[afbeelding]

(voor comparison)
St-Line
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bdV1cZVY2amZ8JL7dzGDFoMD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yhGYkJRUiU0MTSqeJOLCsPq1/thumb.jpg

Doe ik even met je mee B)
147PK en dik 11K erop staan.
Prima auto alleen dat vermogen is zo lekker. :o
spoiler:
Vanaf 1750RPM pakt ie hem lekker op.

Johann Sebastian Bach

• Verderf
Nivida_intel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:37:
[...]

St-Line
[afbeelding][afbeelding]

Doe ik even met je mee B)
147PK en dik 11K erop staan.
Prima auto alleen dat vermogen is zo lekker. :o
spoiler:
Vanaf 1750RPM pakt ie hem lekker op.
De mijne is helaas maar 100Pk maar uiteindelijk ook meer dan genoeg :) Echt een fijne auto!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verderf schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:51:
[...]

De mijne is helaas maar 100Pk maar uiteindelijk ook meer dan genoeg :) Echt een fijne auto!
100PK rijd ie ook prettig mee, doe er voor de verandering octaan 98 en het word nog soepeler.

Johann Sebastian Bach

• Verderf
Nivida_intel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:54:
[...]

100PK rijd ie ook prettig mee, doe er voor de verandering octaan 98 en het word nog soepeler.
Gok dat die van jou stock 125 was en nu gechipped is? Gok dat ik daar bij het lease bedrijf niet mee weg kom :P

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verderf schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Gok dat die van jou stock 125 was en nu gechipped is? Gok dat ik daar bij het lease bedrijf niet mee weg kom :P
Stock 100PK :')

Johann Sebastian Bach

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb ook de 100pk (niet-st versie). Rijdt heerlijk.

Piepklein vraagje: Voor men gevoel heeft de motor meer pit zodra de motor warm is. Is dat alleen mijn gevoel of is meer mensen dat opgevallen?

• Verderf
Holy shit :D nice!
Het idee is om deze na de lease over te nemen dus komt vanzelf :P

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Rub3s schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:55:

Piepklein vraagje: Voor men gevoel heeft de motor meer pit zodra de motor warm is. Is dat alleen mijn gevoel of is meer mensen dat opgevallen?
Nooit bewust opgelet, maar hij zal vast meer vermogen hebben dan opgegeven.
Verderf schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:56:
[...]

Holy shit :D nice!
Het idee is om deze na de lease over te nemen dus komt vanzelf :P
Ja je merkt het ook in de versnellingen, ik kan in zijn 5 veel beter versnellen :>

Johann Sebastian Bach

• Verderf
Nivida_intel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:58:
Ja je merkt het ook in de versnellingen, ik kan in zijn 5 veel beter versnellen :>
Wat kost dat geintje?

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

In houten laten doen, Ziptunning ofzo.
Offerte geeft op dat je 390 moet betalen, maar daarna gaan ze bellen, en ze geven vaak korting als je het dezelfde week doet. Ik heb er uiteindelijk 250 voor betaald + een rollenbanktest

Johann Sebastian Bach

• Verderf
Nivida_intel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:02:
[...]

In houten laten doen, Ziptunning ofzo.
Offerte geeft op dat je 390 moet betalen, maar daarna gaan ze bellen, en ze geven vaak korting als je het dezelfde week doet. Ik heb er uiteindelijk 250 voor betaald + een rollenbanktest
Goed om te weten, thanks :)

• calsonic
  • Niet online
Ik was afgelopen weekend op de XRST meeting in Lelystad maar daar was iemand met een 1.0 Fiesta die er inmiddels 171pk >:) uit had weten te persen door een tuning.
Dus er valt nog genoeg extra vermogen uit te halen als je wilt ;)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51

Mystikal

It never hurts to help!

Van mijn s-max 2011 is een van de parkeersensoren stuk. Iemand ervaring ermee om deze te vervangen. Kan natuurlijk van alles zijn, draadbreuk, sensor kapot of daadwerkelijke stukje software.

Grootste kans is de sensor denk ik. Overigen werken wel gewoon.

Basement Bios ---- Exo-S

• JB

JB

Cédric roelt!

Zijn er op die Ford meetings mensen aanwezig met UCDS?

Dan ga ik er eens een keer heen om wat zaken aan te laten passen.

Het lijkt zelfs alsof bij Ford de mappings voor tunen standaard bestaan op de ECU als ik die software en andere fora mag geloven. Dan is tunen helemaal makkelijk?

[ Voor 42% gewijzigd door JB op 18-06-2017 07:52 ]

Mijn boefje is liev!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JB schreef op zondag 18 juni 2017 @ 07:42:
Zijn er op die Ford meetings mensen aanwezig met UCDS?

Dan ga ik er eens een keer heen om wat zaken aan te laten passen.

Het lijkt zelfs alsof bij Ford de mappings voor tunen standaard bestaan op de ECU als ik die software en andere fora mag geloven. Dan is tunen helemaal makkelijk?
Dat is maar bij een paar modellen zo, dus het is lang niet altijd mogelijk. Het lijstje op de Ucds site is helaas niet compleet ook. Tevens kost het de eigenaar een token die moet ie dus hebben en zal die doorberekenen om er zelf niet bij in te schieten.

• Phusebox
  • Laatst online: 21:54
Verderf schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:55:
[...]

[...]

Jammer dat die velgen niet zo te koop waren toen ik de Fiesta van mijn vrouw vorig jaar kocht. Wilde graag de anthraciet velgen maar helaas, alleen op de ST line.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Rub3s schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:55:

Een warme motor zal altijd beter presteren dan een koude. Das niet zo heel vreemd.

• JB

JB

Cédric roelt!

OmeJoyo schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:29:
[...]

Dat is maar bij een paar modellen zo, dus het is lang niet altijd mogelijk. Het lijstje op de Ucds site is helaas niet compleet ook. Tevens kost het de eigenaar een token die moet ie dus hebben en zal die doorberekenen om er zelf niet bij in te schieten.
Een bijdrage om zaken aan te laten passen via UCDS vind ik niks mis mee. Of bedoel je dat niet met "kost het de eigenaar een token"?

Mijn boefje is liev!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
Mystikal schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:54:
Van mijn s-max 2011 is een van de parkeersensoren stuk. Iemand ervaring ermee om deze te vervangen. Kan natuurlijk van alles zijn, draadbreuk, sensor kapot of daadwerkelijke stukje software.

Grootste kans is de sensor denk ik. Overigen werken wel gewoon.
Zit gewoon geklemd volgens mij in het gat in de bumper. Volgens mij heeft elke sensor een stekker maar dat verschilt per auto, ken de S Max niet zo goed. Je kan vanaf onder kijken of je er zo bij kan, maar misschien is het wijzer om eerst een diagnose te laten doen. Je kan natuurlijk 2 sensoren omwisselen en kijken of het probleem meeverhuisd. Volgens mij zijn de sensoren niet op ID ingeleerd op PDC module maar ben er niet geheel zeker van. Gewoon proberen zou ik zeggen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had even 2 dagen een verdrietige Focus. Eerst wou hij totaal niet starten nadat de motor afsloeg bij het willen wegrijden bij een weg (wel choke/schudden) + enkel sec. het acculampje, vandaag lijkt alles weer na meerdere starts goed te gaan iig, hopelijk een hick-up.

Gisteren een vreemd geluid met links sturen nadat ik een rotonde nam met redelijke snelheid (druk zijkant) en vanochtend zag ik dus een lekke band rechtsachter.

Blijkbaar is nu het vreemde geluid weg wat ik links had. Zou dat de ESP kunnen zijn? Ik zag namelijk geen lampje branden en hoorde ook steeds een klik/tik alsof er iets ingeschakeld werd.

[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 21-06-2017 11:25 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Twee vragen m.b.t. Android Auto in combinatie met Sync 3:

- Wanneer je Google Maps (of Waze) gebruikt via Google Auto, is het dan nog mogelijk de eerst volgende navigatie instructie te zien in het display achter het stuur, net zoals dat kan bij gebruik van de standaard ingebouwde navigatie?

- Ook met Sync 3 is het noodzakelijk de telefoon met een USB kabel aan te sluiten om Android Auto te kunnen gebruiken?

• calsonic
  • Niet online
Vissa66 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 04:35:
[...]

En hoe was de proefrit?

• Vissa66
Is niet doorgegaan. Heb nogmaals mijn gegevens achtergelaten bij Ardea maar uiteindelijk geen reactie meer gehad..... 😑

M3P 24'

• Cuball
JBS schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:06:
Twee vragen m.b.t. Android Auto in combinatie met Sync 3:

- Wanneer je Google Maps (of Waze) gebruikt via Google Auto, is het dan nog mogelijk de eerst volgende navigatie instructie te zien in het display achter het stuur, net zoals dat kan bij gebruik van de standaard ingebouwde navigatie?
Dacht het niet, enkel op het grote scherm. Voor zover ik weet werkt Waze nog niet met Android Auto, enkel misschien via het Beta programma...
- Ook met Sync 3 is het noodzakelijk de telefoon met een USB kabel aan te sluiten om Android Auto te kunnen gebruiken?
Inderdaad.

Maar ik wil hier toch bij vermelden dat ik Android Auto / Apple Car play allemaal links heb laten liggen. Ik dacht dat deze integratie van de telefoon in de wagen een echte upgrade zou zijn, maar niets is minder. Beide systemen bieden weinig meer waarde en voldoen niet meer aan de huidige verwachtingen van een eindgebruiker..

Android Auto:
- koppelen met een telefoon werkt echt slecht, zeker bij een niet "top toestel". Ik heb het met 3 verschillende toestellen geprobeerd en uiteindelijk met slechts 1 werkt het wel
- de interface werkt niet vlot, en irritantste van allemaal is dat je slechts x-aantal keer het scherm mag aanraken voordat er een melding komt dat dit geblokkeerd is (voor je eigen veiligheid). Bijvoorbeeld naar beneden scrollen in playlist in Spotify gaat al niet..
- weinig apps bieden meerwaarde...

Apple Car:
-werkt wel direct bij aansluiten van de telefoon, en is ook vlotter in gebruik.
-eenmaal aangesloten kan je echter de "gewone" navigatie van Sync3 niet meer gebruiken, je bent verplicht Apple Maps te gebruiken.
-ook hier terug weinig apps met toegevoegde waarde.

Uiteindelijk gebruik ik beide niet meer en doe ik alles via Bluetooth verbinding (Spotify, iBooks, Podcasts) en gebruik ik de ingebouwde navigatie.. Werkt allemaal vlot en geen gepruts zo !

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
+1, heb afgelopen week met Android auto geëxperimenteerd in de huurauto, maar werd er niet bijzonder vrolijk van. Gewoon via Bluetooth en 'n houdertje voor het ventilatierooster!

Sometimes you need to plan for coincidence

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07

djidee

Mr. Slungel

Cuball schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:57:
Dacht het niet, enkel op het grote scherm. Voor zover ik weet werkt Waze nog niet met Android Auto, enkel misschien via het Beta programma...
Klopt.

Mondeo (met Sync3), toenertijd bewust geen houder meer besteld, want Android Auto... Die er nog niet is in NL, nog los van Waze.

Maar met de APK en het Beta programma, nu eindelijk Waze op de navi. Heerlijk, al mis ik een hoop functionaliteit:
- Sociale events (maar de toet toet hoor je wel)
- ETA versturen (voor koppelen android auto, waze starten, route plannen, eta versturen en daarna aan de auto koppelen is een workaround trouwens voor het thuisfront)
- Informatie over de file waar je instaat (resterende tijd etc)
- Kaartje bij de routes, zeker bij keuzes op langere afstanden helpt even visueel wel. Maar ja, leidt allemaal af (minder dan het schermpje van de telefoon, maar goed)...

edit: Vergeet ik de grootste:
- Indien Android auto, ben je je 2e BT audio kanaal kwijt. Ik heb mijn werktelefoon altijd voor 'telefoon', en mijn prive toestel voor data (spotify, navigatie, flitsnav). Privetoestel is Android Auto toestel, maar dan heb ik dus mijn werktoestel niet meer op de carkit hangen. Behoorlijk irritant en nog geen workaround voor gevonden (anders dan die telefoon uit, en niet bereikbaar is doorschakelen)

Dus men is op de goede weg _/-\o_

Oh ja, en de Mondeo is een fijne bak. Zelfs met de 1.5 muesli diesel.

[ Voor 16% gewijzigd door djidee op 27-06-2017 21:17 ]

"Mekker, blaat"

• darkkingll
  • Laatst online: 26-11-2025
Heeft er toevallig iemand ervaring met het updaten van de radio van een Fiesta mk7 Titanium(2009). Deze heeft bluetooth, maar muziek streamen vanaf mijn telefoon kan niet. De dealer wou mij niet helpen toen ik er gisteren even was, maar volgens het internet zou je de radio moeten kunnen updaten voor streaming functionaliteit.
Ik kan alleen de benodigde bestanden niet vinden. De link die ik overal vind(zoals hier: http://www.fordownersclub...lessly-through-bluetooth/ ) stuurt je naar een 404-pagina.
Heeft hier iemand toevallig de juiste bestanden? Dan kan ik zelf een poging wagen. ;)

En een paar minuten later... :
Gevonden
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=22283
Link stond op de laatste pagina van een topic op fiestaclub :+

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 28-06-2017 12:46 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 140 Laatste