Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 52 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:30

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Darks schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:28:
M'n Focus III uit 2013 heeft de 120.000km bereikt, net 4 jaar oud. Grote beurt gekregen, kunnen er weer tegen, tot nu toe foutloos parcours afgelegd. Blijft een heerlijke motor die 2.0 tdci, loopt als nieuw.

Dacht eerst na een jaar of 5 wel toe te zijn aan iets anders, maar hoe langer ik 'm heb, hoe meer zin ik krijg om eindeloos veel kilometers erop te zetten :)

Als het goed is mag het ook gezegd..
Hier heb ik na 2 jaar met mijn Focus 1 ook last van :P Je merkt alleen aan de mindere geluidsisolatie dat je met een oudere auto op pad bent, afgaande op de rij-eigenschappen en looks waan ik me altijd in een auto van een jaar of 4 oud. Ik rij niet veel, maar ik rij wel heel fijn 8)

Kalm aan! En rap een beetje!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:40
TommyGun schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:45:
[...]

Fiesta uit 2013 hier, ook net boven de 120k, aanstaande maandag grote beurt.

Maar ik kan juist niet wachten tot m'n leasecontract is afgelopen en ik een Mondeo (hopelijk) kan uitzoeken :D
Dan heb je ook voldoende kilometers gereden, veel autosnelweg? Hoe viel dat mee met een Fiesta?

Ik herinner me indertijd nog even getwijfeld te hebben tussen een Fiesta en Focus, uiteindelijk hebben mijn vele kilometers op de snelweg toch de doorslag gegeven om voor een iets grotere wagen te kiezen.

Naar een Mondeo, .. dan ga je wel een hele sprong vooruit :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58

JT

VETAK y0

Heb een Fiesta voor werk veel op de snelweg gereden. Prima te doen hoor, gewoon comfortabel. Focus ook gehad, tuurlijk is dat net allemaal even wat ruimer, luxer, comfortabeler. Maar je komt niks te kort met een Fiesta. En stiekem stuurt dat op de landweggetjes toch wat leuker dan een Focus :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 20:25

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Met de naderende zomer heb ik mezelf maar op een nieuwe airco getrakteerd :P...
En het was handiger om 'm compleet met de verpakking om te ruilen.

7 jaar vooruitgang (ook in budget :D ) is best opvallend als je het naast elkaar zet.
(bouwjaar 2014 versus 2007)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RRR5PVmsQTNJe5wVSGNe3lP3/full.jpg

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38
Netjes. Veel plezier mee. Staat er 109000km op of zie ik dat verkeerd.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 20:25

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Jim423 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:27:
Netjes. Veel plezier mee. Staat er 109000km op of zie ik dat verkeerd.
Inderdaad, 109.000. Zo goed als nieuw voor een diesel :P

De "oude" zou nog niet aan vervanging toe moeten zijn bij de huidige stand (benzine, 185.000) maar ik hoor steeds meer bijgeluidjes komen en heb wat kleine storinkjes (airco, achterklep ontgrendeling). Bovenop zaken als remmen en uitlaat die er vast binnen nu en twee jaar nog aan zitten te komen.

Voor dagelijks woon-werk verkeer (20k/jaar) wil ik iets meer zekerheid :)

[ Voor 4% gewijzigd door APClll op 27-04-2017 22:14 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-01 12:17

TommyGun

Stik er maar in!

Darks schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:04:
[...]

Dan heb je ook voldoende kilometers gereden, veel autosnelweg? Hoe viel dat mee met een Fiesta?

Ik herinner me indertijd nog even getwijfeld te hebben tussen een Fiesta en Focus, uiteindelijk hebben mijn vele kilometers op de snelweg toch de doorslag gegeven om voor een iets grotere wagen te kiezen.

Naar een Mondeo, .. dan ga je wel een hele sprong vooruit :)
Beviel uitstekend hoor, inderdaad veel snelweg :) Daar ligt het niet aan, wil gewoon wat groters, wat anders :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6P2WwdB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KPKG26r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mq5jLEH.jpg
2000km gereden, en is allemaal prima gegaan. klein beetje olie is erbij gegaan.

Johann Sebastian Bach

• BdK9001

BdK9001

Nivida_intel schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:53:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
2000km gereden, en is allemaal prima gegaan. klein beetje olie is erbij gegaan.
Mooie plaatjes! En leuk liedje had je aanstaan op de 2e foto :)

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
En op de eerste foto (bij inzoomen) mooi te zien dat je voorruitverwarming hebt. ;)

• Mars18
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb navigatie in mijn Ford Mondeo, is het echter ook mogelijk om vaste flitspalen er in te krijgen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 20:49

JB

Cédric roelt!

Mars18 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:59:
Ik heb navigatie in mijn Ford Mondeo, is het echter ook mogelijk om vaste flitspalen er in te krijgen?
Dat gaat waarschijnlijk net zo bagger als updates. Welke navigatie? Ik heb een MK5 met Sync 2 maar ik kan me er behoorlijk pissig over maken dat ze zo weinig kaartupdates uitbrengen voor zo'n duur systeem. Huidige kaarten zijn ook alweer van 1995 :/

Mijn boefje is liev!

• Mars18
JB schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk net zo bagger als updates. Welke navigatie? Ik heb een MK5 met Sync 2 maar ik kan me er behoorlijk pissig over maken dat ze zo weinig kaartupdates uitbrengen voor zo'n duur systeem. Huidige kaarten zijn ook alweer van 1995 :/
Heb een TomTom kaart, van 2016

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• JB

JB

Cédric roelt!

Mars18 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Heb een TomTom kaart, van 2016
:? Je hebt een Teleatlas kaart bedoel je? F5 zeker? Of welke Mondeo heb je? Een MK5? Met welke Sync?

Mijn boefje is liev!

• Mars18
JB schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:41:
[...]

:? Je hebt een Teleatlas kaart bedoel je? F5 zeker? Of welke Mondeo heb je? Een MK5? Met welke Sync?
Ja sorry geen idee, een Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS

• JT

JT

VETAK y0

Heeft er hier iemand een eerste generatie Cmax Ghia ergens in de lijnen tussen Harderwijk - Apeldoorn - Zwolle - Lelystad?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Eindelijk bericht gehad van de Ford dealer mijn Focus RS is gearriveerd d:)b
Ik kan hem as maandag ophalen *O*

[ Voor 17% gewijzigd door calsonic op 10-05-2017 23:08 ]

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-01 16:07
Mooie dag morgen. Spannend! 1 vd leukste hot hatches van dit moment! :)

Waar kom je vandaan? :D

M3P 24'

• JB

JB

Cédric roelt!

@calsonic Doe ook even foto's!

Mijn boefje is liev!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Helemaal blij door mailtjes van de leasemij met leverweek 20.. gister met de dealer gebeld om te leren dat de Focus gemaakt wordt op 14 juni.. dat gaat nog even duren dus :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50
calsonic schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:02:
Eindelijk bericht gehad van de Ford dealer mijn Focus RS is gearriveerd d:)b
Ik kan hem as maandag ophalen *O*
Pics! :9~

Kwam er afgelopen weekend nog eentje tegen op de snelweg.. mjam mjam :9

Begin volgende maand heb ik mijn (lease) Ecoboost Focus Wagon alweer 3 jaar. Van tevoren was ik heel sceptisch over het blok, mede door mensen die 'gaat vast snel kapot!' en 'onbetrouwbaar!' riepen , maar na de proefrit was ik helemaal om.
Hij heeft me in die 3 jaar nog nooit in de steek gelaten en ik heb nooit een druppel olie bij hoeven vullen (VAG, eat your heart out!). Rijdt nog steeds zo lekker als de eerste dag _/-\o_

• calsonic
  • Niet online
Vissa66 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:21:
Mooie dag morgen. Spannend! 1 vd leukste hot hatches van dit moment! :)

Waar kom je vandaan? :D
Provincie Utrecht :)

500km staat er op de teller nu - wat een fantastische wagen d:)b

https://tweakers.net/ext/f/Ite7Sfz1EIPbXTOv3N1IsoCO/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/8bXRFktmxATHz8q1TlWzWLDm/full.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door calsonic op 16-05-2017 16:01 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50
Mooie kleur en ook mooi in combinatie met die blauwe remklauwen _/-\o_

• calsonic
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Mooie kleur en ook mooi in combinatie met die blauw remklauwen _/-\o_
Zeker en ik heb het dak ook satijn zwart laten wrappen dezelfde kleur als de velgen :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
calsonic schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Zeker en ik heb het dak ook satijn zwart laten wrappen dezelfde kleur als de velgen :)
Heel tof. Hoeveel pk heeft ie nou? En is t een handbak of automaat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• calsonic
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Heel tof. Hoeveel pk heeft ie nou? En is t een handbak of automaat?
Hij is nu nog origineel 350pk en is alleen met 6 speed handbak verkrijgbaar.
Zodra hij is ingereden komt er een stage 1 tuning op zodat hij ook met lage rpm goed trekt.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
calsonic schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Zodra hij is ingereden komt er een stage 1 tuning op zodat hij ook met lage rpm goed trekt.
Lekker zeg! Veel veilige kilometers :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Vissa66
Dat grijs en blauw zijn de mooiste kleuren. Gefeliciteerd met de aanwinst! :)

M3P 24'

• Vissa66
Hoe is de stugheid? Ik vind mijn Type R 16' al echt gigantisch stug voor dagelijks gebruik. Hoe ervaar je de RS? :)

M3P 24'

• calsonic
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:00:
Hoe is de stugheid? Ik vind mijn Type R 16' al echt gigantisch stug voor dagelijks gebruik. Hoe ervaar je de RS? :)
Vind hem helemaal niet zo stug eigenlijk best comfortabel :) en het scheeld dat ik niet die plankharde kuipstoelen erin heb zitten maar de originele recaro's - mijn vorige 2 auto's waren een ST dus dan ben je het waarschijnlijk al gewend ;)

Maar wat ik hoor over de nieuwe 2017 Civic Type R is dat deze nog veel harder geveerd is als het vorige model en die blijkt idd 'hard' te zijn ja.

[ Voor 13% gewijzigd door calsonic op 16-05-2017 18:40 ]

• Vissa66
Vrouwtje loopt te klagen dat ze de auto te stuiterig vind, de gigantisch diepe kuipstoelen vervelend en te luid van binnen. :P

Moet nog eens in de RS een keer gaan tuffen om die te ervaren. Helaas woon je niet heel erg in de buurt anders kwam ik even buurten! ^^ :)

M3P 24'

• calsonic
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:48:
Vrouwtje loopt te klagen dat ze de auto te stuiterig vind, de gigantisch diepe kuipstoelen vervelend en te luid van binnen. :P

Moet nog eens in de RS een keer gaan tuffen om die te ervaren. Helaas woon je niet heel erg in de buurt anders kwam ik even buurten! ^^ :)
Ford Nederland heeft een (inmiddels afgetrapte) demo RS
informeer eens bij een Ford dealer bij je in de buurt voor een proefrit :)

• Vissa66
Will do, thanks. :)

M3P 24'

• Mars18
Lijkt een probleem aan te komen bij mijn Ford Mondeo, de vrouw heeft nu 2x mee gemaakt dat tijdens parkeren de auto niet meer wil schakelen, ze rijd op dat moment in de 1e versnelling.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
calsonic schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:05:
[...]

*Jaloers is

Veel plezier ermee ;)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het is een beetje vaag, maar ik heb last van dit probleem; http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=47839

Dus wanneer de RAW aan staat, hoor ik constant een klikkend onregelmatig geluid gedurende een lange bocht. Dat is dus niet het klikje dat je bij bepaalde stuur standen hoort of wanneer de RAW uit springt na een bocht, maar het lijkt een relais die ontspoort. Het knipperlicht gedraagt zich verder nog wel normaal.

Kent iemand dit?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

TommyGun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:31:

Dus wanneer de RAW aan staat, hoor ik constant een klikkend onregelmatig geluid gedurende een lange bocht. Dat is dus niet het klikje dat je bij bepaalde stuur standen hoort of wanneer de RAW uit springt na een bocht, maar het lijkt een relais die ontspoort. Het knipperlicht gedraagt zich verder nog wel normaal.
Kan de sleepring zijn, de RAW hendel en ruitenwisserhendel zijn redelijk makkelijk te demonteren.

De hele behuizing van de stuurkolom is gewoon eenvoudig plastic, dus het kan net zo makkelijk zijn dat er één of ander plastic-deeltje niet helemaal goed op zijn plek zit. Die kun je demonteren door twee schroeven bovenop de stuurkolom los te draaien, en vier schroeven aan de onderkant van de dashboard-rand.

Het deksel van de stuurkolom en de "bril" van het dashboard zijn één onderdeel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stoney3K schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:37:
[...]

Kan de sleepring zijn, de RAW hendel en ruitenwisserhendel zijn redelijk makkelijk te demonteren.

De hele behuizing van de stuurkolom is gewoon eenvoudig plastic, dus het kan net zo makkelijk zijn dat er één of ander plastic-deeltje niet helemaal goed op zijn plek zit. Die kun je demonteren door twee schroeven bovenop de stuurkolom los te draaien, en vier schroeven aan de onderkant van de dashboard-rand.

Het deksel van de stuurkolom en de "bril" van het dashboard zijn één onderdeel.
Ik kijk (hoor :P) het nog even aan, maar anders mag de dealer dat mooi doen ;)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Twee vraagjes over de Ford Focus SW huurauto die ik sinds een week heb en waar ik nog +- 3 maanden mee moet doen: kan ik zelf het navigatiesysteem updaten? De auto komt uit 2015 en ik heb het idee dat dat nog nooit geüpdatet is, hij kent echt onwijs veel wegen niet.

Daarnaast een klein vraagje, hoe verander ik op het dashboard de boordcomputer? Hij staat nu op boordcomputer 2, waarbij de snelheid wordt weergegeven en de km stand, maar ben benieuwd wat er op boordcomputer 1 staat, het lijkt erop dat je dat in ieder geval aan kunt passen, maar er zit geen knop of zo :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

miicker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:59:
Twee vraagjes over de Ford Focus SW huurauto die ik sinds een week heb en waar ik nog +- 3 maanden mee moet doen: kan ik zelf het navigatiesysteem updaten? De auto komt uit 2015 en ik heb het idee dat dat nog nooit geüpdatet is, hij kent echt onwijs veel wegen niet.

Daarnaast een klein vraagje, hoe verander ik op het dashboard de boordcomputer? Hij staat nu op boordcomputer 2, waarbij de snelheid wordt weergegeven en de km stand, maar ben benieuwd wat er op boordcomputer 1 staat, het lijkt erop dat je dat in ieder geval aan kunt passen, maar er zit geen knop of zo :P
Je kan niet via het stuur menu's bedienen? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• miicker
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:18:
[...]

Je kan niet via het stuur menu's bedienen? :P
volgens mij niet, alleen cruise control en audio en zo toch?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

miicker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:51:
[...]

volgens mij niet, alleen cruise control en audio en zo toch?
Afbeeldingslocatie: https://www.blogcdn.com/ca.autoblog.com/media/2012/11/78-vw-gti-ford-focus-st-comparison.jpg

Links hier bovenop? Die 4 pijltjes en OK heb je niet op het stuur?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• miicker
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:56:
[...]

[afbeelding]

Links hier bovenop? Die 4 pijltjes en OK heb je niet op het stuur?
Jawel heb ik wel, ik heb het alleen zo:
Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/99549-2015focusst-04-hr.jpg

Die ok knop doet niets (maar kan misschien zijn omdat ik CC aan had staan. Ik ga het binnenkort nog maar eens proberen :P

• calsonic
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:59:
[...]

Jawel heb ik wel, ik heb het alleen zo:
[afbeelding]

Die ok knop doet niets (maar kan misschien zijn omdat ik CC aan had staan. Ik ga het binnenkort nog maar eens proberen :P
Driehoek naar links indrukken en daarna de driehoek naar boven en daar staat boordcomputer 1 op OK drukken en hij is geselecteerd ;)

• miicker
  • Niet online
calsonic schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:14:
[...]

Driehoek naar links indrukken en daarna de driehoek naar boven en daar staat boordcomputer 1 op OK drukken en hij is geselecteerd ;)

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Als ondernemer moet ik veel spullen verplaatsen dus dan is een bestelbusje wel handig (als ik minder had moeten vervoeren was het toch wel een andere Ford geworden :P) . Daar ik erg tevreden was met mijn oude Ford Transit Connect 200S LR 1.8TD 55 (2004), besloten om hem te vervangen voor het nieuwe model. Rijden deed hij nog maar miste toch wel heel wat luxe in mijn vorige auto. Daarom gekozen voor de Ford Transit Connect L1 Trend 1.5 TDCi Euro 6 55 kW / 75 pk model nog wat extra opties t.o.z.v de al standaard opties op de Trend.

13 polige trekhaak met Trailer Sway Control (TSC)
Cruise control
Elektrisch verwarmbare voorruit
Kleurennavigatie inclusief touchscreen en SYNC III
Achteruit rij camera
LED laadruimteverlichting
Reservewiel
Metaallak: Moondust Silver
Carplus Vloerplaat
Volledige bekisting

Even een paar Iphone Snaps :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/2000/1*ex63TPhalUsXecKbKfUHiw.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/2000/1*MSMoE9wF6wJQkT6Vx9fHqA.jpeg

Eind Januari geleverd, erg blij mee afgelopen maanden waren opeens stuk leuker met reizen!

[ Voor 8% gewijzigd door Macsylver op 26-06-2017 14:02 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heeft je nieuwe auto niet een dashboard ? :+

Ben ook erg benieuwd voor welk werk je de fiets nodig bent O-)

• Macsylver
  • Nu online
nokiaan958GB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:22:
Heeft je nieuwe auto niet een dashboard ? :+

Ben ook erg benieuwd voor welk werk je de fiets nodig bent O-)
Geen eigen plaatje maar ziet er exact uit als deze foto's /renders.

Afbeeldingslocatie: http://www.ford.nl/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheader=image%2Fjpeg&blobwhere=1214587805324&blobkey=id
Zelf heb ik de donkere bekleding en ford sync III zoals in de 1ste render met een 2,5 - 3 zit bank als passagiers stoel.

Afbeeldingslocatie: http://image.trucktrend.com/f/63079824+re0+ar0+st0/2014-ford-transit-connect-dash-view.jpg
Betere details dit is echter alleen een automaat versie ander ford sync II systeem plaats van sync III & 2 losse stoelen.

Afbeeldingslocatie: http://st.motortrend.com/uploads/sites/10/2016/08/2017-ford-transit-connect-titanium-mini-mpv-dashboard.png
Betere details dit is echter alleen een automaat versie, andere bekleding en ander ford sync II systeem plaats van sync III + 2 losse stoelen.

De fiets was bij toeval in deze foto aanwezig, dit geval moet ik hem even weg wegbrengen naar de fietsenmaker tussen de opdrachten door. Maar het komt ook wel eens voor als ik een week, weekeind weg ben en op locatie werk dat ik hem mee neem als ik ergens in een hotel / airbnb zit voor lang lopende opdrachten verder van huis.

[ Voor 51% gewijzigd door Macsylver op 23-05-2017 23:53 ]

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02-2025
Gister eens een beetje rondgeneusd voor engine swaps bij een Ka. Blijkt dat er een aantal projecten zijn met het 1.7 blok van een Puma.

Hoe vet is dat, 120+ pk op 800-900 kg. 8)

Hebben, hebben, hebben!

Once again open up your bag of tricks!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:03:
Gister eens een beetje rondgeneusd voor engine swaps bij een Ka. Blijkt dat er een aantal projecten zijn met het 1.7 blok van een Puma.

Hoe vet is dat, 120+ pk op 800-900 kg. 8)

Hebben, hebben, hebben!
Wat voor blokken zitten er in een sportka? Maybe kun je zo'n 1.6 blok swappen uit een Focus oid? :P

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02-2025
Touchdomex schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:19:
[...]

Wat voor blokken zitten er in een sportka? Maybe kun je zo'n 1.6 blok swappen uit een Focus oid? :P
Een snelle search op Google zegt 95 pk. Die 1.7 met 4-2-1 spruitstuk en geoptimaliseerde ECU levert zo'n 150-160 pk.

In combinatie met een schroefset en brede banden kan dit echt een behoorlijk leuk project zijn. Helaas laten de financiën het niet toe. :9

Once again open up your bag of tricks!

• Vissa66
Past er geen blok in uit een Fiesta ST? ^^

M3P 24'

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Macsylver schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:43:
[...]

Geen eigen plaatje maar ziet er exact uit als deze foto's /renders.

[afbeelding]
Zelf heb ik de donkere bekleding en ford sync III zoals in de 1ste render met een 2,5 - 3 zit bank als passagiers stoel.

[afbeelding]
Betere details dit is echter alleen een automaat versie ander ford sync II systeem plaats van sync III & 2 losse stoelen.

[afbeelding]
Betere details dit is echter alleen een automaat versie, andere bekleding en ander ford sync II systeem plaats van sync III + 2 losse stoelen.

De fiets was bij toeval in deze foto aanwezig, dit geval moet ik hem even weg wegbrengen naar de fietsenmaker tussen de opdrachten door. Maar het komt ook wel eens voor als ik een week, weekeind weg ben en op locatie werk dat ik hem mee neem als ik ergens in een hotel / airbnb zit voor lang lopende opdrachten verder van huis.
Mooi interieur!

Het scherm mooi hoog in het dashboard en het pookje binnen handbereik.
Het enige wat in mijn ogen minder fraai is, is al het zilverkleurige plastic maar daar valt mee te leven :+

• Macsylver
  • Nu online
nokiaan958GB schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Mooi interieur!

Het scherm mooi hoog in het dashboard en het pookje binnen handbereik.
Het enige wat in mijn ogen minder fraai is, is al het zilverkleurige plastic maar daar valt mee te leven :+
Thanks, ben er zelf ook heel blij mee. Enige probleem wat ik heb is dat ik mijn stoel graag wat hoger zet (1.85m). Daardoor creëer ik het probleem dat de bovenste 2 - 3 cm van het scherm in het midden console niet kunt zien & lastig je scherm van board computer kunt lezen. Dit door het rare uitstekende puntstuk boven beiden gedeeltes in het dashboard.

Misschien ligt dit aan mij? of hebben hier meerdere mensen last van bij verschillende modellen? O-)

Verder wat je aangeeft, jammer dat het plastic is. Echter wat nog meer irriteert is dat het zo snel vlekt en je er alles op ziet (voornamelijk op het stuur) :P

Al om al een zeer grote update, moet zelf zeggen dat ik in vergelijking met het oudere model niet meer het idee heb dat ik in een bestelbus rij, zowel de wegligging als het interieur. Mijn complimenten ook voor het audio systeem met 4 speakers en Ford SYNC III & DAB klinkt erg fijn.

* Ander puntje waar ik erg blij mee ben is de hoeveelheid 12V aansluitingen in de auto en voornamelijk die achter in. Ik heb namelijk een APC Back-UPS 1400VA gekocht aangepast en deze wordt nu met 12 volt tijdens het rijden bij geladen. De APC zelf voed dan weer verschillende apparaten tijdens de rit zodat deze mooi worden bijgeladen 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Macsylver op 24-05-2017 23:00 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb een ford cmax 2004 dacht ik ..

8.3/8.5 per 100km is dat zuinig voor deze auto ??

Ik zit al een hele tijd mee te spelen om de cd6000 systeem eruit te trekken en carputer voor in de plaats te prakken.. voornaamste reden is dat ik toch wat meer zuinigheid uit de auto wil persen en car entertainment .. jullie nog idee-en / tips voor mij ?

Tja vanalles

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 20:20
vso schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:09:
ik heb een ford cmax 2004 dacht ik ..

8.3/8.5 per 100km is dat zuinig voor deze auto ??
Wat voor motor? Wij hebben een focus 1.6 benzine uit 2005. Gemiddeld verbruik volgens boordcomputer is 7.0/100, rij wel bijna alleen maar op de snelweg.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Boordcomputer is niet altijd accuraat.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Southern Sun schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Wat voor motor? Wij hebben een focus 1.6 benzine uit 2005. Gemiddeld verbruik volgens boordcomputer is 7.0/100, rij wel bijna alleen maar op de snelweg.
1.8 benzine 80/20 snelweg/stad

Tja vanalles

• BdK9001

BdK9001

Southern Sun schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Lichtere schoenen kopen dan :+ mijn 2002 1.6 loopt 6.6/100 gemiddeld (zowel aan de pomp als op de BC), ook vrijwel alleen snelweg. Scheelt misschien dat ik op stukken waar je 130 mag meestal niet boven de 125 kom, daarboven gaat het verbruik erg rap omhoog.

@vso Voor een auto van dat formaat is het geen onrealistisch verbruik opzich. Houd er wel rekening mee dat een ongeblazen auto veel minder baat heeft bij een andere ECU-mapping dan een met een turbo.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BdK9001 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:39:
[...]
@vso Voor een auto van dat formaat is het geen onrealistisch verbruik opzich. Houd er wel rekening mee dat een ongeblazen auto veel minder baat heeft bij een andere ECU-mapping dan een met een turbo.
ok ..lol maar wat bedoel je nu precies ? Is het wel of niet handig dat ik een ecu-mapping doe :)

Tja vanalles

• BdK9001

BdK9001

vso schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:57:
[...]

ok ..lol maar wat bedoel je nu precies ? Is het wel of niet handig dat ik een ecu-mapping doe :)
Ik denk dat het zonde van het geld is vanwege de minieme gains. Voor de ~€300 die het me zou kosten om mijn Focus 1.6 te chippen kan ik ~3000km rijden. Chippen zou bij mijn blok 5-7% winst opleveren, dus dan zou ik misschien 50km extra rijden op een tank, op 15DKM/jaar is dat met 1,2 tank verschil best verwaarloosbaar.

Mogelijk dat het bij een blok van een nieuwere generatie en meer inhoud wat meer oplevert, maar het is meer de moeite waard als je een turbo hebt, dan schiet de winst een flink stuk boven de 10% uit.

Overigens ligt je verbruik niet heel ver boven het gemiddelde van je auto op spritmonitor

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BdK9001 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat het zonde van het geld is vanwege de minieme gains. Voor de ~€300 die het me zou kosten om mijn Focus 1.6 te chippen kan ik ~3000km rijden. Chippen zou bij mijn blok 5-7% winst opleveren, dus dan zou ik misschien 50km extra rijden op een tank, op 15DKM/jaar is dat met 1,2 tank verschil best verwaarloosbaar.

Mogelijk dat het bij een blok van een nieuwere generatie en meer inhoud wat meer oplevert, maar het is meer de moeite waard als je een turbo hebt, dan schiet de winst een flink stuk boven de 10% uit.

Overigens ligt je verbruik niet heel ver boven het gemiddelde van je auto op spritmonitor
Dat is mooi, +1 voor de link
mij ging het erom wat is een "normaal" verbruik 7.0 ging het al niet worden met die 1.8 :) maar dit is wel relatief prettig.

tja ik zat eigenlijk niet eens over ecu mapping na te denken, waarschijnlijk zal ik zuiniger gaan rijden door euro 98 te tanken ipv 95 maar dat moet ik eens gaan berekenen hoeveel euro's ik daarop win/verlies en of dat wijsheid is.

Tja vanalles

• Macsylver
  • Nu online
Geen verstand verder van auto's dus ik vroeg me af n.a.v. een topic voor auto's uit de VAG groep m.b.t tot OBD functies of er ook zo iets dergelijks is bij Ford? (Zal vast per auto zeer verschillend zijn met wat wel en niet kan / ondersteund is.) Maar ben toch erg benieuwd wat er bijvoorbeeld nog met een Ford Transit Connect L1 Trend 1.5 TDCi Euro 6 55 kW / 75 pk model gedaan kan worden "software technisch".

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:17

OmeJoyo

This is me

Macsylver schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:12:
Geen verstand verder van auto's dus ik vroeg me af n.a.v. een topic voor auto's uit de VAG groep m.b.t tot OBD functies of er ook zo iets dergelijks is bij Ford? (Zal vast per auto zeer verschillend zijn met wat wel en niet kan / ondersteund is.) Maar ben toch erg benieuwd wat er bijvoorbeeld nog met een Ford Transit Connect L1 Trend 1.5 TDCi Euro 6 55 kW / 75 pk model gedaan kan worden "software technisch".
Ja je hebt UCDS en Forscan. Over beide valt veel te vinden op diverse fora. Kan afhankelijk van het model om hele kleine dingen gaan, tot het switchen van de ECU map om meer vermogen te krijgen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• DM89
  • Nu online
Ik heb een Ford Focus uit 2001 1.6 benzine en deze geeft sinds 2 dagen problemen.

De auto schokt bij verschillende toeren en versnellingen, laag midden hoog het komt overal onregelmatig voor.. de toeren gaan dan ook op en neer..hij wil ool wel weer normaal rijden maar het komt altijd voor tijdens een rit..

De storing die ik nu uitlees en terug komt is:

P0321 - Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Range/Performance

Wat ik tot nu toe gedaan en vervangen heb:

Bobine
Bougies
Bougiekabels
MAP-Sensor
Snelheid Sensor
Nokkenas Sensor
Gasklep schoongemaakt.
5 Massapunten motorruimte schoongemaakt.

Iemand die hier nog wat weet en kan helpen? Ik weet het even niet meer..

Km-stand 183.000

• Hmmbob
  • Laatst online: 12-01 19:27
Accu nog goed?

Lees online eigenlijk alleen maar Camshaft Position Sensor (nokkenas) adviezen - is die vervanging goed gegaan?

Sometimes you need to plan for coincidence

• DM89
  • Nu online
Hmmbob schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 01:29:
Accu nog goed?

Lees online eigenlijk alleen maar Camshaft Position Sensor (nokkenas) adviezen - is die vervanging goed gegaan?
Ja, kan eigenlijk vrijwel niks aan fout gaan is maar 1 boutje..

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-01 12:54
Meulendijks89 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 05:56:
[...]

Ja, kan eigenlijk vrijwel niks aan fout gaan is maar 1 boutje..
Stekker van de kabelboom van de sensor ook nog goed?

• Nico_GTR
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4244/34966971925_7b35a9b78f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4246/34926172016_48ae65c035_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4223/34926241236_e73f2240a0_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4252/34166790903_396b317bf1_c.jpg

Dit weekend een eerste ervaring gehad met de Ford Edge, we hebben het in dien verstande over de 210 pk sterke diesel gekoppeld aan een powershift in de sport uitvoering.
Volgens de dealer mag je deze kopen voor 77.000 euro......slik! Mooie kleur, lekkere stoelen, de koelfunctie is ook heerlijk!
En als geheel vind ik het een mooie en imposante auto, ik keek er ook heel erg uit om hem te rijden maar ik heb toch een paar punten die ik persoonlijk heel erg jammer vind.

Laten we beginnen bij de automaat, want als ik 77 mille zou uitgeven aan een auto wil ik een super aandrijflijn. Ik heb het idee dat deze automaat de motor iets verstikt.
210 pk klinkt op papier en als cijfer zelf heel erg goed! En met 450 Nm bij 2000 toeren heb je koppel te over voor een lekkere inhaalmanouvre op de snelweg. Echter doet de versnellingsbak deze motor geen goed, bij voluit accelereren vanuit stilstand voel je de schakelmomenten te veel. Het doet heel erg denken alsof de auto probeert om sportief te zijn terwijl deze dat eigenlijk niet is. Maar das prima! Een moderne SUV mag ook best comfortabel zijn. Maar daarvoor voel je de schakelmomenten te goed, het is nooit soepel.

Werkelijke ervaring hebbende met een Volvo 6 en 8 traps geartronic mag die van mij het karakter hebben van beide. De 6 traps is heel soepel, een echte automaat, de 8 traps is snel en daardoor ook direct heerlijk smooth om te rijden.

Dat mis ik heel erg in de Edge. Tevens een werkelijk verbeterpunt voor Ford, zorg dat die versnellingsbak goed is en de aandrijflijn is fantastisch! Want die motor is heerlijk. Soepel, goed bij de les, klinkt nog goed ook (ja ik houd van het geluid van een diesel)

Interieur....een aanraakschermpje ga ik niet begrijpen. Wat is er mis met een knop zoals Audi, BMW of Volvo hebben. Nu zitten er allerlei vingerafdrukken op het scherm, dat in combinatie met de schuine ligging van het scherm en t feit dat dit specifieke model uitgerust is met het panoramadak. (prachtige optie!) je ziet t scherm niet in direct zonlicht.
Een ergonomische misser, jammer voor een auto van dit kaliber en de prijs.

Zou je mij vragen of ik voor deze auto 77.000 over zou hebben? Nee het spijt mij. Desalniettemin van buiten een stoere wagen en werk nog ff aan die automaat Ford! Vraag desnoods of je er ook een ZF in mag hangen.

• Hmmbob
  • Laatst online: 12-01 19:27
Die belettering op de rand van de motorkap doet 'em anders ook niet goed :+ :(

Sometimes you need to plan for coincidence

• JB

JB

Cédric roelt!

@Nico_GTR De prijs van die Edge is echt veel inderdaad. Zal ook wel met BPM te maken hebben :( Wij hebben deze in 2011 al in de US gereden tijdens onze roadtrip aan de oostkust.

Wat ik zelf erg jammer vind, is dat Europa niet echt iets betekent voor Ford zo lijkt. Ik rij zelf de Mondeo MK5 (Fusion in de US) en dit model gaat alweer erg lang mee. In de US is de Fusion al lang uit met een nieuw design, maar hier komt Ford nu met reclames op de tv over de Mondeo ST-line :/

Verder baal ik van de laksheid mbt navigatieupdates. Kaarten die 1x per jaar uitkomen en fokking 300 euro kosten bij de dealer en dan ook nog eens flink gedateerd materiaal bevatten, echt WTF!

Daarentegen maakt het rijcomfort van de Mondeo echt alles goed! Wat een heerlijke bak om in te cruisen en wat is ie goed geïsoleerd. Daar is Ford echt goed in! Een tijd terug na een rit van 100 km, meteen in een BMW 3 overgestapt (laatste model) en die was echt een stuk rumoeriger.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 30-05-2017 09:48 ]

Mijn boefje is liev!

• JT

JT

VETAK y0

Mondeo ST? Ik kan er nergens wat over vinden, alleen over de ST-Line?

Ecodan warmtepomp

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja bedoel inderdaad de ST-line. Beetje chroom en auspuff in bumper, meer is het niet :?

Hier mijn uitvoering (Titanium) :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

• Nico_GTR
Hmmbob schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:55:
Die belettering op de rand van de motorkap doet 'em anders ook niet goed :+ :(
Sponsorwagen he....die wil iets terugzien. Denk ook dat als je naar van Mossel in Veldhoven gaat je deze kunt proefrijden.
JB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:49:
@Nico_GTR De prijs van die Edge is echt veel inderdaad. Zal ook wel met BPM te maken hebben :( Wij hebben deze in 2011 al in de US gereden tijdens onze roadtrip aan de oostkust.

Wat ik zelf erg jammer vind, is dat Europa niet echt iets betekent voor Ford zo lijkt. Ik rij zelf de Mondeo MK5 (Fusion in de US) en dit model gaat alweer erg lang mee. In de US is de Fusion al lang uit met een nieuw design, maar hier komt Ford nu met reclames op de tv over de Mondeo ST-line :/

Verder baal ik van de laksheid mbt navigatieupdates. Kaarten die 1x per jaar uitkomen en fokking 300 euro kosten bij de dealer en dan ook nog eens flink gedateerd materiaal bevatten, echt WTF!

Daarentegen maakt het rijcomfort van de Mondeo echt alles goed! Wat een heerlijke bak om in te cruisen en wat is ie goed geïsoleerd. Daar is Ford echt goed in! Een tijd terug na een rit van 100 km, meteen in een BMW 3 overgestapt (laatste model) en die was echt een stuk rumoeriger.
Ja absoluut, het idee dat elke auto die Ford produceert overal ter wereld kan worden besteld is leuk, maar werkt niet helemaal.
Ik had gehoopt dat de Mondeo iets eenmaligs was maar dat blijkt niet zo te zijn. Best zonde want die Mondeo blijft een ideale wagen, lekker groot! Ideaal voor op vakantie en zelfs full-option valt die nog wel mee qua prijs en wat je ervoor terug krijgt ten opzichte van de concurrenten. Mijn vader heeft er ook nog over getwijfeld maar is uiteindelijk voor de V60 gegaan.

Kaartupdates is wel iets waar meer merken beter voor moeten zorgen. Echter blijft het lastig dat een smartphone na 5 maanden zijn laatste update ontvangt en je als autofabrikant wel je product een goede 10 jaar moet ondersteunen. Uiteraard allemaal te maken met de levensduur van het desbetreffende product maar dan zie je ook heel mooi de problemen die daarmee ontstaan.

Maar Mondeo blijft een fijne wagen! Edge opzich ook, maar hij is simpelweg te duur. Als de automaat nu hetzelfde had geschakeld als de Aisin 8 traps waar ik zo bekend mee ben denk ik dat ik dat een stuk minder had gevonden.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Naboo

#WINNING!! DUH!

Nico_GTR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit weekend een eerste ervaring gehad met de Ford Edge, we hebben het in dien verstande over de 210 pk sterke diesel gekoppeld aan een powershift in de sport uitvoering.
Volgens de dealer mag je deze kopen voor 77.000 euro......slik! Mooie kleur, lekkere stoelen, de koelfunctie is ook heerlijk!
En als geheel vind ik het een mooie en imposante auto, ik keek er ook heel erg uit om hem te rijden maar ik heb toch een paar punten die ik persoonlijk heel erg jammer vind.

Laten we beginnen bij de automaat, want als ik 77 mille zou uitgeven aan een auto wil ik een super aandrijflijn. Ik heb het idee dat deze automaat de motor iets verstikt.
210 pk klinkt op papier en als cijfer zelf heel erg goed! En met 450 Nm bij 2000 toeren heb je koppel te over voor een lekkere inhaalmanouvre op de snelweg. Echter doet de versnellingsbak deze motor geen goed, bij voluit accelereren vanuit stilstand voel je de schakelmomenten te veel. Het doet heel erg denken alsof de auto probeert om sportief te zijn terwijl deze dat eigenlijk niet is. Maar das prima! Een moderne SUV mag ook best comfortabel zijn. Maar daarvoor voel je de schakelmomenten te goed, het is nooit soepel.

Werkelijke ervaring hebbende met een Volvo 6 en 8 traps geartronic mag die van mij het karakter hebben van beide. De 6 traps is heel soepel, een echte automaat, de 8 traps is snel en daardoor ook direct heerlijk smooth om te rijden.

Dat mis ik heel erg in de Edge. Tevens een werkelijk verbeterpunt voor Ford, zorg dat die versnellingsbak goed is en de aandrijflijn is fantastisch! Want die motor is heerlijk. Soepel, goed bij de les, klinkt nog goed ook (ja ik houd van het geluid van een diesel)

Interieur....een aanraakschermpje ga ik niet begrijpen. Wat is er mis met een knop zoals Audi, BMW of Volvo hebben. Nu zitten er allerlei vingerafdrukken op het scherm, dat in combinatie met de schuine ligging van het scherm en t feit dat dit specifieke model uitgerust is met het panoramadak. (prachtige optie!) je ziet t scherm niet in direct zonlicht.
Een ergonomische misser, jammer voor een auto van dit kaliber en de prijs.

Zou je mij vragen of ik voor deze auto 77.000 over zou hebben? Nee het spijt mij. Desalniettemin van buiten een stoere wagen en werk nog ff aan die automaat Ford! Vraag desnoods of je er ook een ZF in mag hangen.
* Naboo deed vorige week een proefrit in de Kuga. Prachtige wagen, maar het rijwind geluid was gewoon niet leuk meer. En dan bedoel ik wel; zodra je ook maar een raam op een kier zet. Dakraam idem dito. Het lawaai verpestte de hele proefrit eigenlijk wel. Ja er zit airco op, maar ik rijd toch liever met raampjes open of op z'n minst op een kier. Maar gewoon puur op basis daarvan haak ik af.

De Edge is wel supergaaf, maar zit boven het bedrag dat ik er aan uit wil geven.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Naboo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:39:
[...]

* Naboo deed vorige week een proefrit in de Kuga. Prachtige wagen, maar het rijwind geluid was gewoon niet leuk meer. En dan bedoel ik wel; zodra je ook maar een raam op een kier zet. Dakraam idem dito. Het lawaai verpestte de hele proefrit eigenlijk wel. Ja er zit airco op, maar ik rijd toch liever met raampjes open of op z'n minst op een kier. Maar gewoon puur op basis daarvan haak ik af.

De Edge is wel supergaaf, maar zit boven het bedrag dat ik er aan uit wil geven.
Wat als je het eventueel combineert met windgeleiders?

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Touchdomex schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Wat als je het eventueel combineert met windgeleiders?
Heb ik aan zitten denken. Maar goed, dan moet er wel een demo auto met windgeleiders zijn. Aangezien de wind zich vooral ophoopt achterin de auto. Geen enkele combinatie werkte. Oftewel, alle ramen in diverse standen zetten, zowel voor als achter. Het is ook niet zozeer dat klapperende lawaai, maar echt de luchtstroom die achterin de auto tot stand komt. Met het dakraam open leek het wel een oud huis waar de wind door alle kieren waaide, zo'n geluid gaf het.

Ik was daar wel verbaasd over, aangezien ik dit niet had met soortgelijke modellen van andere merken.

• Nico_GTR
Naboo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:39:
[...]

De Edge was wel lekker stil met dakraam op een kier.

• JB

JB

Cédric roelt!

Mag ik hopen voor 80K :o

Mijn boefje is liev!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-01 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Nico_GTR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:27:
[...]

Stekker van de kabelboom van de sensor ook nog goed?
Zou ik ook eens nalopen, kan goed zijn dat de stekker of kabel vuil is of beschadigd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 12:27

Arfman

Drome!

Nico_GTR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:44:
Volgens de dealer mag je deze kopen voor 77.000 euro......slik!
Slik inderdaad. Helemaal met de afschrijving op een Ford, die dingen koop je na 3-4 jaar voor ~20K gok ik (if that). Zo'n auto in Nederland kopen doe je alleen met je hart en met 0,0 verstand imo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• calsonic
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:38:
[...]

Slik inderdaad. Helemaal met de afschrijving op een Ford, die dingen koop je na 3-4 jaar voor ~20K gok ik (if that). Zo'n auto in Nederland kopen doe je alleen met je hart en met 0,0 verstand imo.
Nee hoor dat valt best wel mee heb mijn Fiesta ST voor nog geen € 290 per maand afschrijving gereden ;)

• AndRo555
  • Laatst online: 12-01 21:48
calsonic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:15:
[...]

Nee hoor dat valt best wel mee heb mijn Fiesta ST voor nog geen € 290 per maand afschrijving gereden ;)
Dat is nog best veel voor (bijna) 3 jaar afschrijving op een Fiesta st. Hoeveel heb je toen voor je Fiesta betaald? (als ik vragen mag)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

AndRo555 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:55:
[...]

Dat is nog best veel voor (bijna) 3 jaar afschrijving op een Fiesta st. Hoeveel heb je toen voor je Fiesta betaald? (als ik vragen mag)
Fiesta ST heb je volgens mij al vanaf rond de 25.000,- euro. 3 jaar lang 290 per maand is 10,440 euro afschrijving.

• calsonic
  • Niet online
Naboo schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:20:
[...]

Fiesta ST heb je volgens mij al vanaf rond de 25.000,- euro. 3 jaar lang 290 per maand is 10,440 euro afschrijving.
Kaal vanaf 29K maar vergeet de opties niet plotseling is een auto 6-8K duurder ;)
En ik heb hem 34 maanden gereden voor net onder de 10K afschrijving ga daar maar eens een fatsoenlijke auto voor leasen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door calsonic op 03-06-2017 20:29 ]

• AndRo555
  • Laatst online: 12-01 21:48
calsonic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:13:
[...]

Kaal vanaf 29K maar vergeet de opties niet plotseling is een auto 6-8K duurder ;)
En ik heb hem 34 maanden gereden voor net onder de 10K afschrijving ga daar maar eens een fatsoenlijke auto voor leasen ;)
Voor een 29k fiesta is dat inderdaad niet slecht. Ik zat met Belgische prijzen in mijn achterhoofd, vandaar dat het zo veel leek. Een kale ST is 22k hier en dat is catalogusprijs, werkelijk zit je er een stuk(je) onder. Om dan 10k af te schrijven (+- halve aankoopprijs) over 34 maanden zou best veel zijn.

• calsonic
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:36:
[...]

Voor een 29k fiesta is dat inderdaad niet slecht. Ik zat met Belgische prijzen in mijn achterhoofd, vandaar dat het zo veel leek. Een kale ST is 22k hier en dat is catalogusprijs, werkelijk zit je er een stuk(je) onder. Om dan 10k af te schrijven (+- halve aankoopprijs) over 34 maanden zou best veel zijn.
Ja nergens zijn de auto's zo duur als in Nederland jammer genoeg ;(
Mijn RS zit hier (met opties) dik door de 60K terwijl hij in bv Duitsland minimaal 10K goedkoper is :X

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

In houten vandaag even wat gerommeld met het motor management. Nu van 100 pk naar 147 pk en andere versnellingsbakolie .

Johann Sebastian Bach

• calsonic
  • Niet online
Nivida_intel schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:55:
In houten vandaag even wat gerommeld met het motor management. Nu van 100 pk naar 147 pk en andere versnellingsbakolie .
Dat was voorheen toch Ziptuning?
Geen idee hoe ze nu heten.

• Vissa66
calsonic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Ja nergens zijn de auto's zo duur als in Nederland jammer genoeg ;(
Mijn RS zit hier (met opties) dik door de 60K terwijl hij in bv Duitsland minimaal 10K goedkoper is :X
Nederland is in deze omgeving zeker weten het duurst, maar vergeleken bij andere landen hebben wij nog niet te klagen. Het kan nog veel gekker.

Singapore is een goed voorbeeld, waar je voor jou RS bijvoorbeeld een goede 130.000 euro moet neerleggen. :D

M3P 24'

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-01 16:08
Nivida_intel schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:55:
Welke auto, welke motor?
Hoeveel koppel toen en nu?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ewivis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Welke auto, welke motor?
Hoeveel koppel toen en nu?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N5s48oC.png
Dynorun ook gedaan.
Ford Fiest ST line

[ Voor 4% gewijzigd door J.S. Bach op 04-06-2017 21:16 ]

Johann Sebastian Bach

• miicker
  • Niet online
Heb nu een tijdje de Ford Focus SW als huurauto en hij bevalt prima. Ik heb alleen een vraagje:
Is het mogelijk om gewoon radio te luisteren, maar dan toch het geluid van bijvoorbeeld notificaties van mijn telefoon af te spelen?
Als ik gebeld wordt, dan hoor ik dat namelijk wel in de auto, echter geluid wordt helemaal niet afgespeeld als ik naar de radio luister. Ik wil dit graag zodat ik wel meldingen krijg van flitsmeister, of google maps, maar toch gewoon naar de radio kan luisteren.

• Ewivis
Nivida_intel schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:36:
[...]

[afbeelding]
Dynorun ook gedaan.
Ford Fiest ST line
Is dat een 1.0 ecoboost met 5 versnellingen?
Is wel limiet voor versnellingsbak geloof ik dan dacht ik?

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ewivis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Is dat een 1.0 ecoboost met 5 versnellingen?
Is wel limiet voor versnellingsbak geloof ik dan dacht ik?
Limiet voor deze versnellingsbak is maximaal 160PK. Hij heeft er in de afgelopen maanden al veel gedaan en hebben geen problemen door de nieuwe olie die in de versnellingsbak gaat. Wel is geadviseerd om defensief te schakelen :) Maar dat deed ik toch al.
(Ze bedoelen ermee om niet ruig met de bak om te gaan zoals in de st die wat meer kan hebben)

Johann Sebastian Bach

• Ewivis
Nivida_intel schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Limiet voor deze versnellingsbak is maximaal 160PK. Hij heeft er in de afgelopen maanden al veel gedaan en hebben geen problemen door de nieuwe olie die in de versnellingsbak gaat. Wel is geadviseerd om defensief te schakelen :) Maar dat deed ik toch al.
(Ze bedoelen ermee om niet ruig met de bak om te gaan zoals in de st die wat meer kan hebben)
Ah helemaal top!! Rijdt een stuk beter lijkt me! ;)

Ik heb zelf ford focus 150pk @ 182pk software. Nu ook 102 octaan getankt ermee. Wat uit komt bij de meeste op 195pk, 300nm. Rijdt echt wel lekkerder met 102 erin! Beetje duur alleen, maar je moet wat he?!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ewivis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Ah helemaal top!! Rijdt een stuk beter lijkt me! ;)

Ik heb zelf ford focus 150pk @ 182pk software. Nu ook 102 octaan getankt ermee. Wat uit komt bij de meeste op 195pk, 300nm. Rijdt echt wel lekkerder met 102 erin! Beetje duur alleen, maar je moet wat he?!
Ik tank in Nederland alleen maar 98, puur omdat ik het prettiger vind rijden. Nu nog een leuk uitlaatje
En dan is het een leuke auto met een hoog funfactor gehalte :)

Johann Sebastian Bach

• miicker
  • Niet online
Iemand die me hier antwoord op kan geven:
Heb nu een tijdje de Ford Focus SW als huurauto en hij bevalt prima. Ik heb alleen een vraagje:
Is het mogelijk om gewoon radio te luisteren, maar dan toch het geluid van bijvoorbeeld notificaties van mijn telefoon af te spelen?
Als ik gebeld wordt, dan hoor ik dat namelijk wel in de auto, echter geluid wordt helemaal niet afgespeeld als ik naar de radio luister. Ik wil dit graag zodat ik wel meldingen krijg van flitsmeister, of google maps, maar toch gewoon naar de radio kan luisteren.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

miicker schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:08:
Iemand die me hier antwoord op kan geven:
Telefoon zou je sowieso wel moeten horen. Mijn Fiesta gaf dan wel het deuntje van het Ford systeem ipv de echte ringtone. De rest zou ik niet weten, maar lijkt mij wel mogelijk. Staat je telefoon niet per ongeluk op "stil modus"?

• miicker
  • Niet online
Naboo schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Telefoon zou je sowieso wel moeten horen. Mijn Fiesta gaf dan wel het deuntje van het Ford systeem ipv de echte ringtone. De rest zou ik niet weten, maar lijkt mij wel mogelijk. Staat je telefoon niet per ongeluk op "stil modus"?
Gebeld worden werkt ook wel. Maar ik wil dus ook een geluid ontvangen van andere notificaties. Ik wil dus naar de radio luisteren van de auto, maar wel een melding krijgen van flitsmeister of Google Maps.

Pagina: 1 ... 52 ... 140 Laatste