Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 51 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SlippervanTheB
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-01 11:28
PL3X4N schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:06:
[...]

Heb ik ook "last" van met mijn 2014 Fiesta. Mijn Skoda had het het ook, m'n Alfa had het ook. Maar ook alleen in de winter. Komt door de kou volgens de dealer. De eerste 2 drempels heb ik het wel en daarna niet meer.
Ik heb het inderdaad ook, maar vaak alleen bij de eerste of eerste twee drempels.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb het ook, met de kou van vorige week.

ping 127.212.23.124

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:06

OmeJoyo

This is me

Ik heb dat kraken op al mijn Ford's gehad, bij mij waren het in alle gevallen slecht/niet ingevette draagarm-rubbers. Komt vooral voor bij kou en vooral bij de eerste paar drempels, als het nat is buiten was het ook altijd zo weg.

Dealer heeft het bij mij probleemloos op kunnen lossen :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:18
Darks schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:48:
[...]

Met sensoren en zo lijkt me dat niet evident. Kruip eens onder je auto en bekijk het zaakje eens :)

Heb eens een achterbumper laten vervangen bij mijn officiële dealer (gebarsten en sensor kapot na ongeval) en kwam net boven de EUR 1000 dus het kan wel prijzig zijn! In mijn geval werden de kosten gelukkig gedekt door de verzekering van de tegenpartij.

Iets anders, er moeten 4 nieuwe zomerbanden op de Focus. Heb momenteel Goodyear Efficiëntgrip (215 / 50 R17) en ben eigenlijk wel tevreden over de slijtvastheid, iets minder over het rolgeluid.

Ben wel van plan wat te vergelijken. Gezien ik veel kilometers doe op de autosnelweg, liefst een premium merk met goede slijtvastheid. Iemand ervaringen?

En is er eigenlijk een merkbaar verschil tussen een 'gewone' band (type Michelin Primacy) en een 'zuinige' band (Michelin Energy Saver)?

Alvast dank :)
Er is een duidelijk verschil tussen banden met energie label a/ b en banden met een hogere rolweerstand.

Rij zelf al in Opel Corsa met Continental Econtact 5(label B), als ik het gas loslaat bij een snelheid van 100km per uur dan rolt hij een ongeloofelijk hoeveel meters(meerdere voetbalvelden) door.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 21:28
Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:18:
... één punt blijft wel een enorme ergernis elke dag weer: het gekraak van de vering wanneer je over drempels rijdt...
De Focus wagon (mk2, pré-facelift) van mijn ouders heeft ook af en toe wat bijgeluiden bij de achterwielen tijdens het inveren. In ons geval lag het aan zand/steentjes die zich ophoopten tussen de veer en de onderste draagarm. Even met perslucht er tussendoor blazen en het was weer opgelost.

Uiteraard hoeft dit natuurlijk niets te maken te hebben met jouw situatie, maar wie weet is iemand er mee geholpen ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik ben met de Focus en Fiesta nog maar eens bij de garage geweest. Bij de Fiesta gaan ze SE draagarm rubbers maar vervangen onder garantie maar bij de Focus zou het grapje me 200 euro kosten zonder garantie dat het kraken dan weg is.

Niks rubbers invetten dat was een fabeltje zeiden ze.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48
Invetten verhelpt het wel maar als het kraakt zijn de rubbers gewoon te droog. Dus beter is het idd om ze te vervangen. Overigens hebben wij 5 Fords in de familie van 2008-2014 maar geen van alle kraakt over een drempel. (ook niet bij vriezen) Dus dat moet gewoon op te lossen zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Phusebox
Jim423 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 02:10:
Invetten verhelpt het wel maar als het kraakt zijn de rubbers gewoon te droog. Dus beter is het idd om ze te vervangen. Overigens hebben wij 5 Fords in de familie van 2008-2014 maar geen van alle kraakt over een drempel. (ook niet bij vriezen) Dus dat moet gewoon op te lossen zijn.
Tja hier ervaring met 3 Fords en drie verschillende modellen en allen kraken. Zelfs de nieuwste al na iets minder dan een jaar dus tja rubbers vervangen leuk maar als dat elk jaar moet.

Maar ik geloof bijna niet dat het de rubbers zijn. Het is namelijk niet echt kraken als in squeak krak geluiden maar meer een langer geluid dat denk ik van de schokbrekers komt. Soort zuiger geluid of iets van wrijving in ieder geval.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 12-02-2017 07:06 ]

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Bij mijn Fusion uit 2007 komt er een soort kraakje uit het dashboard: als ik met m'n duim onder de alarmlichtknop / boven de ventilatieroosters duw (en vasthouden :P ) , dan is het geluid weg...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 12 februari 2017 @ 07:03:
[...]

Tja hier ervaring met 3 Fords en drie verschillende modellen en allen kraken. Zelfs de nieuwste al na iets minder dan een jaar dus tja rubbers vervangen leuk maar als dat elk jaar moet.

Maar ik geloof bijna niet dat het de rubbers zijn. Het is namelijk niet echt kraken als in squeak krak geluiden maar meer een langer geluid dat denk ik van de schokbrekers komt. Soort zuiger geluid of iets van wrijving in ieder geval.
Dat is niet een specifiek Ford dingetje hoor. Mijn 4 Suzuki's, golf 3, Mitsubishi Galant en ook mijn BMW 328i deden dit bij koud weer. Vooral op de eerste km's bij drempels en bij iets te abrupt schakelen. Op het moment dat de auto iets opwarmt is het ook meteen weg. En bij iets hogere buiten temperaturen, ook geen last meer.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• WouterMertens
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik ben deze week de trotse eigenaar geworden van een nieuwe MK3 Focus RS. Ik heb het standaard audio system met Sync3 met 4 speakers en 4 tweaters. Heeft er iemand een goede bron om de speakerafmetingen te achterhalen (zonder dat ik eerst de deurpanelen moet verwijderen). Als ik zelf rondsurf zit er nl. wel wat verschil op tussen wat je kan vinden aan info (US<>EU?). En ik ben zeker geen car audio expert. Er zou ook een tweater in het dashboard zitten maar die kan ik zelfs met veel fantasie niet vinden. Alle tips welkom!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
nielsicq schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:08:
Gaat inderdaad via contact. De dealer zal een uur werk door berekenen verwacht ik.
Lijkt me puur softwarematig. Bij dashboard schakelaar komt geen dikke kabelboom meer uit. Allemaal dunne digitale draden en vanuit de computer wordt relaykast aangestuurd. Simpele software aanpassing doet de truc. Was al op onze v70 uit 2001 al zo.

En anders een simpel auto relay op acc en dan op toevoer lichtschakelaar huppake je hebt je eigen altijd aan lichten. Al bij zoveel autoos ingebouwd.

• Jim423
WouterMertens schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:43:
Ik ben deze week de trotse eigenaar geworden van een nieuwe MK3 Focus RS. Ik heb het standaard audio system met Sync3 met 4 speakers en 4 tweaters. Heeft er iemand een goede bron om de speakerafmetingen te achterhalen (zonder dat ik eerst de deurpanelen moet verwijderen). Als ik zelf rondsurf zit er nl. wel wat verschil op tussen wat je kan vinden aan info (US<>EU?). En ik ben zeker geen car audio expert. Er zou ook een tweater in het dashboard zitten maar die kan ik zelfs met veel fantasie niet vinden. Alle tips welkom!
OEM speakers hebben volgens mij geen bepaalde maat. Het zit in een soort kunststof opzetstuk gegoten. 4x4 systeem heeft volgens mij geen tweeter in het dashboard zitten, maar als die er zit zit hij bovenop/in je 3 metertjes van oil temp/turbo pressure/oil pressure.

Wat je kan doen is 16,5cm speakers kopen en die passend maken in het OEM opzetstuk door de originele speaker eruit te snijden. Of zelf een MDF ring maken of kopen. Als je 100% zekerheid wilt hebben over hoe en wat zou ik toch even het paneel eraf halen, kost maar 30 min :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
PL3X4N schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:06:
[...]

Heb ik ook "last" van met mijn 2014 Fiesta. Mijn Skoda had het het ook, m'n Alfa had het ook. Maar ook alleen in de winter. Komt door de kou volgens de dealer. De eerste 2 drempels heb ik het wel en daarna niet meer.
Ook hier, met vooral kou. Paar keer gekraak en het is weg.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
WouterMertens schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:43:
Ik heb de mijne in bestelling staan maar heb daar gewoon de versie met 10 speakers en subwoofer bijgenomen was maar iets duurder.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

Duinkonijn

Huh?

Zijn jullie ook al benieuwd naar de nieuwe Fiesta?
http://www.ford.nl/Personenautos/Verwacht/fiesta

Ik ben vooral benieuwd naar de opties, Wil graag adaptive cruise control, maar ik wil niet over naar de focus. De focus is een prachtige bak, maar heb het geld er niet voor over en de ruimte heb ik ook niet nodig. Verder vind ik de navigatie ( hoewel erg groot ) wel interessant als optie.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• calsonic
  • Niet online
Duinkonijn schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:46:
Zijn jullie ook al benieuwd naar de nieuwe Fiesta?
http://www.ford.nl/Personenautos/Verwacht/fiesta

Ik ben vooral benieuwd naar de opties, Wil graag adaptive cruise control, maar ik wil niet over naar de focus. De focus is een prachtige bak, maar heb het geld er niet voor over en de ruimte heb ik ook niet nodig. Verder vind ik de navigatie ( hoewel erg groot ) wel interessant als optie.
Lelijke achterkant en een ST met een drie-cilinder nee laat maar 8)7 vind ik mijn huidige ST mooier.

[ Voor 15% gewijzigd door calsonic op 27-02-2017 20:14 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-01 11:51

Mojo

The Power Within

Ik mag me ook weer melden *O*.

Mijn Ford Focus uit 2003 (1.8 TDCi 100pk) heeft inmiddels na 165.000km trouwe dienst veel onderhoud op korte termijn nodig met een KM stand van 260.000km.

- Zomerbanden
- Distributieriem
- Grote beurt

Daarom besloten om de auto in te ruilen en op zoek te gaan naar een vervanger. Ik rij voor mijn werk behoorlijk wat kilometers met een nette vergoeding. Privé hoef ik niet vaak veel spullen mee te nemen en heb ik eventueel nog een grotere auto beschikbaar voor vakantie e.d. Dus daarom voor een MK7 Fiesta gekozen.

Uiteindelijk een 1.6TDCi econetic met 95pk. Nette km stand van 61.000km. Titanium uitvoering met entertainment pack, helaas geen X-pack, maar dat is wel te overleven zonder. Goede prijs en historie klopt netjes. Weinig historie in de Bluetooth omgeving, dus ook niet tig berijders gehad. Is een ex-lease auto geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XWpjVlKyF3YN8Hq6rkDUVm7D/full.jpg

Wordt geleverd op winterbanden, iemand nog nette 16" of 17" velgen te koop? :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
Dat er weinig bluetooth historie is zegt niks, dat kan je wissen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-01 12:17

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op zondag 12 februari 2017 @ 07:03:
[...]

Mijn Fiesta is van december 2013 en kraakt ook als een malle bij drempels (met name bij koud weer).

Staat zo'n 115k op de teller, dus lijkt me sterk dat schokdempers al versleten zijn.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onze Focus C-Max 1.8 uit 2003 doet het nog prima, maar begint wat af te takelen na 207.000 km, waarvan we er sinds 2009 met plezier bijna 100.000 hebben gereden. Motor verbruikt vrijwel geen olie.
Schokdempers kapot, motor maakt wat meer lawaai, banden moeten vervangen, en binnenkort die apk weer. Daarnaast gaan de ramen nog maar heel traag naar boven, is de accu slecht en vrees ik voor nog meer kleine, maar essentiele dingen.
Ik ben benieuwd hoeveel het gaat kosten, ben alvast wat aan het kijken naar een vervanger. Lijkt toch weer een C-Max of Focus wagon te gaan worden. Mogelijk komt het ding glansrijk door de keuring en kan ik er nog een jaar mee door, ook prima.
Nu ben ik benieuwd of de 1.0 ecoboost in 100pk uitvoering nog wat vooruit komt, of dat 125 beter te kiezen is.
Zijn er zaken waar ik op moet letten? Ik begreep de koeling van de turbo i.v.m. oververhitting? Ik wil er ook een trekhaak bij (of laten monteren) i.v.m. trekken van een bagagewagentje.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Eerste handwas van het jaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3fal1t5.jpg
Complete Ford Familie
Ford Fiesta Achterin
2014 1.0 ecoboost met powershift titanium
Ford Ka
2011 1.2 handbak Cool en Sound
Ford Fiesta voorgrond
ST-Line 1.0 ecoboost
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hDR01jW.jpg
Hij staat goed in de was :)

Johann Sebastian Bach

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik zit met een geblokkeerde achtergordel (midden) van een 1.0 ecoboost Fiesta uit 2013, helaas terwijl hij plat ligt dus krijg hem niet meer rechtop. Heb de auto al op een helling gezet, geprobeerd de riem wat de forceren, al dan niet met schokken, gezocht naar een palletje o.i.d. in de achterbank (helaas) en last but not least geprobeerd (met heel veel moeite) om de bout in de auto los te draaien. Helaas bleek mijn gereedschap te sterk en ondanks dat het echt de juiste maat torx is draait deze door omdat die bout echt muur en muur vast zit.. iemand nog ideeën? Ik bel morgen sowieso de garage even maar dit euvel kan toch niet zo moeilijk zijn zou je zeggen..

• Phusebox
Meer mensen die hier wel eens de foutmelding "Initialisatie BT probleem/mislukt. Probeer opnieuw." gehad bij een Fiesta MK7?

Krijg het niet weg. Heb al master reset gedaan.

• Jim423
Klinkt alsof de Bluetooth module niet reageert. Als je al factory reset hebt gedaan even minpool 10 min los? Of zekering maar dan moet je wel de juiste zien te vinden. Kan voor de rest ook niks bedenken.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Het volledig los koppelen van de module wil ook wel eens helpen.
Deze zit onder het dashboardkastje. Is vijf minuten werk.

wat niet past, wordt gelast!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 15:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Meld zich.. net een Ford Focus ST-line besteld. Hatchback met het 1.5 tdci 120pk blok. Verwachte levertijd over 9 weken dus moet nog even geduld hebben. Zaterdag proefrit gemaakt in een titanium met hetzelfde blok en blij verrast over de rij-eigenschappen en pit van de motor. Ten opzichte van de VW polo waar ik nu in rijd op alle fronten een behoorlijke vooruitgang. Alleen audio nog even afwachten, in de polo een goede set zitten en hoop dat de focus zich daar (ten minste) aan kan meten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• tiguan
Ik vind het standaard audiosysteem in de Focus best goed, ik heb niet de Sony upgrade genomen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ook niet, uiteindelijk besteld met advanced tech. pack, seat pack en automatische airco. Audiosysteem overgeslagen en privacy glass, cc en achterspoiler aangetikt. Mica zwart en de std ST-line 17"velgen. Van het weekend in ongeveer die uitvoering zien staan bij de dealer en was eigenlijk direct verkocht.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• JB
  • Laatst online: 20:49

JB

Cédric roelt!

tiguan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:30:
Ik vind het standaard audiosysteem in de Focus best goed, ik heb niet de Sony upgrade genomen.
Is ook erg goed! Bij de Mondeo ook niet de Sony upgrade gepakt. De Titanium heeft al de 8? speakers en geluid is stukken beter dan al mijn vorige VAG wagens bij elkaar.

Mijn boefje is liev!

• tiguan
JB schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Is ook erg goed! Bij de Mondeo ook niet de Sony upgrade gepakt. De Titanium heeft al de 8? speakers en geluid is stukken beter dan al mijn vorige VAG wagens bij elkaar.
Oh die mening deel ik dan weer niet. Het geluid in m'n Golf 5 en 6 was echt supergoed. Al had ik in de 5 wel een speaker upgrade pakket genomen voor 10 speakers in totaal, maar zonder subwoofer.

Straks in m'n volgende leasebak (e-Golf) DynAudio pakket genomen :9~

• JB

JB

Cédric roelt!

Pixeltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:25:
Ik ook niet, uiteindelijk besteld met advanced tech. pack, seat pack en automatische airco. Audiosysteem overgeslagen en privacy glass, cc en achterspoiler aangetikt. Mica zwart en de std ST-line 17"velgen. Van het weekend in ongeveer die uitvoering zien staan bij de dealer en was eigenlijk direct verkocht.
Privacy glass niet achteraf? Volgens mij is het bij Ford affabriek al tint donkerder maar bij VAG is dat niet echt van toegevoegde waarde (kids hadden nog steeds last van de zon).

Ik heb het achteraf laten doen (scheelt ook bijtelling :P)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Ik heb mijn oude ford focus uit 2004 ingeruild voor een ford focus uit 2013 (focus 3 type 1)
nu heb ik een vraag over het sluiten van de achterklep als je voor een stoplicht staat.
Bij de vorige kon je de achterklep van binnenuit openen met een knopje. Dus deze was ook echt op slot als je ergens stond te wachten.
Nu is dat bij de nieuwe focus uit 2013 volgens mij niet het geval. Of gaat deze automatisch op slot als je voor een stoplicht (of ergens anders) staat met draaiende motor. Ik heb namelijk het idee dat deze nu gewoon open blijft en dus iedereen bij de eventuele spullen kan...
Of heb ik het mis? Welllicht mis ik een instelling?

• JB

JB

Cédric roelt!

Heb je het al getest @zeve :? "Volgens mij..." Niet zo lastig toch om iemand anders even te vragen om aan je klep te voelen zodra je stil staat?

Mijn boefje is liev!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-01 19:12
zeve schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:31:Nu is dat bij de nieuwe focus uit 2013 volgens mij niet het geval. Of gaat deze automatisch op slot als je voor een stoplicht (of ergens anders) staat met draaiende motor. Ik heb namelijk het idee dat deze nu gewoon open blijft en dus iedereen bij de eventuele spullen kan...
Of heb ik het mis? Welllicht mis ik een instelling?
Ik heb het nog nooit getest. Maar Het komt regelmatig voor dat ik iemand afzet, waarbij ze uitstappen en daarna iets uit de kofferbak halen, deze is dan in ieder geval niet op slot.

Ik verwacht dat dit gelijk gaat met de centrale deurvergrendeling. Dus als je de vergrendelknop op je middenconsole of sleutel indrukt, dan zou de achterklep ook dicht moeten zijn. Het lijkt me inderdaad het beste om dit eventjes te testen zoals @JB aangeeft.

• tiguan
De achterklep wordt inderdaad door de centrale deurvergrendeling geregeld.

• JB

JB

Cédric roelt!

Eventueel nog aan te passen door autolock te enablen :)

Mijn boefje is liev!

• tiguan
Autolock? Je bedoelt dat de deuren vanzelf worden vergrendeld bij een bepaalde snelheid? Is dat nieuw op de facelift zeker.

• ThoNohT
Daar heb ik dit over gevonden: http://www.focusfanatics.com/forum/4743261-post3.html

Mijn Focus Mk III heeft iig standaard geen autolock aanstaan. Ik ben daar best in geïnteresseerd, mocht dat simpel in te schakelen zijn :)

• tiguan
Ik heb er in 't begin ook heel erg naar gezocht, maar het schijnt dat het op het Europese model gewoon niet er op zit.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Weet iemand hier hoe het zit met de 'tunability' van Ford? Bij vag auto's kan er innde software nog vrij veel aan/uitgezet worden maar heb hierover nog niet veel gezien (of niet juist gezocht) als het om Ford gaat..

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:29
Daarvoor moet je eens rondkijken of het focusclub forum.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• JB

JB

Cédric roelt!

tiguan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:21:
Autolock? Je bedoelt dat de deuren vanzelf worden vergrendeld bij een bepaalde snelheid? Is dat nieuw op de facelift zeker.
Ja dat inderdaad. Is niet nieuw maar staat standaard uit. Ford = US = iets met claims

Mijn boefje is liev!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
JB schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:54:
Heb je het al getest @zeve :? "Volgens mij..." Niet zo lastig toch om iemand anders even te vragen om aan je klep te voelen zodra je stil staat?
Ik heb het in zovere getest dat toen ik iemand van de week afzetten dat terwijl mijn motor nog draaiden hij de achterklep gewoon kon openen en dus spullen eruit kan halen.
Als ik zo de reacties verder leest hebben meer mensen last van dit "euvel".
Ik moet eerlijk zeggen dat dit toch voor mijn gevoel een gemist puntje is.
Tuurlijk kan je het centraal vergrendelen maar ik denk dat de meeste hier niet aan denken. Wellicht niet handig in geval van nood.
Afijn als dit het geval is moeten we er maar mee leven en rekening meehouden

• JB

JB

Cédric roelt!

zeve schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Ik heb het in zovere getest dat toen ik iemand van de week afzetten dat terwijl mijn motor nog draaiden hij de achterklep gewoon kon openen en dus spullen eruit kan halen.
Als ik zo de reacties verder leest hebben meer mensen last van dit "euvel".
Ik moet eerlijk zeggen dat dit toch voor mijn gevoel een gemist puntje is.
Tuurlijk kan je het centraal vergrendelen maar ik denk dat de meeste hier niet aan denken. Wellicht niet handig in geval van nood.
Afijn als dit het geval is moeten we er maar mee leven en rekening meehouden
Ik vond het ook een tegenvaller dat het standaard uit staat maar het is een bewuste keuze van Ford op basis van geen idee :? Zal wel iets zijn met auto te water en systeem gefaald en claim enz enz. Het kan dus wel aangezet worden, maar dan moet je iemand kennen die een kabel heeft. Helaas snappen de dealers er geen reet van en houden zich vaak van de domme of beroepen zich op "mag niet".

Bij VCDS is dat idemdito, de dealers kennen een paar kleine handigheden, maar de echte tweaks kun je beste doen bij de gasten die zich erin verdiepen :)

Mijn boefje is liev!

• Phusebox
Jim423 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:03:
Klinkt alsof de Bluetooth module niet reageert. Als je al factory reset hebt gedaan even minpool 10 min los? Of zekering maar dan moet je wel de juiste zien te vinden. Kan voor de rest ook niks bedenken.
nielsicq schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:04:
Het volledig los koppelen van de module wil ook wel eens helpen.
Deze zit onder het dashboardkastje. Is vijf minuten werk.
Sorry late reactie, ga binnenkort maar naar de garage. Zit nog garantie op dus dan fixen ze het maar. 8)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een S-max uit '11. Mijn navigatie stem is Vlaams. Ik kan deze niet wijzigen. Daarnaast werken de voice commands ook niet. Moet dit bij de garage gereset worden of zie ik iets over het hoofd?

Basement Bios ---- Exo-S

• Phusebox
Mystikal schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:42:
Ik heb een S-max uit '11. Mijn navigatie stem is Vlaams. Ik kan deze niet wijzigen. Daarnaast werken de voice commands ook niet. Moet dit bij de garage gereset worden of zie ik iets over het hoofd?
De Ford navigatie stem is bij mijn weten in Nederland altijd 'Vlaamsig'. Het lijkt wel bewust een mix tussen Vlaams en Nederlands zodat ze maar 1 stem nodig hebben voor beide landen.

• ByteMe_
  • Niet online
Crosspost detailling forum, even de auto gedaan :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RTJSYZiYo0w8UUbWscLYi2UJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M12PuTuWJewwobjG6HIJkQ21/full.jpg

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Mystikal

It never hurts to help!

Phusebox schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 05:53:
[...]

De Ford navigatie stem is bij mijn weten in Nederland altijd 'Vlaamsig'. Het lijkt wel bewust een mix tussen Vlaams en Nederlands zodat ze maar 1 stem nodig hebben voor beide landen.
Iemand nog een idee mbt voice commands?

Basement Bios ---- Exo-S

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik ga aanstaande vrijdag kijken voor een ford c-max 1.6 welke altijd dealeronderhouden is. De betreffende c-max komt uit 2008 en heeft nu iets meer als 100000km op de teller staan.

Ik heb het internet al redelijk afgezocht naar problemen die er met deze auto zouden kunnen zijn maar kan zelf niet heel veel vinden. Ik kijk sowieso naar de punten die genoemd staan in het lijstje van de topicstart van het C-BBG topic, maar zijn hier nog mensen aanwezig die zeggen van kijk ook hiernaar of daarnaar?

Ter aanvulling, dit is het lijstje uit het C-BBG topic:
Buitenkant en interieur:
-Algehele look. Ziet het er netjes uit?
-Roest. Vooral bij de wielen en de onderdorpel van de deuren zijn vaak issueplekken en zijn indicatief voor eventuele verdere roestproblemen. Ook patchwork (opnieuw gelakte stukken) wijzen op mogelijke roestproblemen.
-Als je het kan zien, kijk achter de wielen naar de ophanging. Ziet het er stevig uit? Geen roest op de remschijven?
-Als je je kop er onder kan krijgen, kijk dan ook of de bodem roest bevat.
-Als het aanwezig is, controleer dan ook het onderhoudsboekje. Hiermee kan je nagaan wat er allemaal al gebeurd is aan de auto, en of er toevallig terugkerende problemen zijn. Ook staat er vaak de kilometerstand in vermeld. Handig om terugdraaiers te pakken. Je kan dit ook checken aan de hand van de NAP check. Kost 2.50, maar dan weet je zeker dat de stand klopt.
-Neem desgewenst een schroevendraaier en zaklamp mee en ga daarmee onder de auto/in de wielkassen poken om verborgen roestplekken te identificeren.

Onder de motorkap:
-Kijk of de motor olie zweet. Schoon hoeft hij niet te zijn, maar als er druppeltjes olie op het blok zitten betekent dat dat hij ergens een lekje heeft, en dat kan kostbaar zijn om op te lossen. Een brandschoon blok in een oude auto riekt naar verborgen problemen.
-Is de luchtfilter schoon? (of iig niet heel vies)
-Hoe is het oliepijl en de overige vloeistoffen?

Testen in de auto:
-Zorg dat de motor gestart is.
-Test de koppeling. Pakt hij goed aan?
-Test de remmen. Komt de auto tot stilstand en hoe snel? Maak op een rustige weg even een semi-noodstop.
-Hoe voelt de versnellingspook? Mag niet te los zijn en moet makkelijk in de versnelling glijden.
-Hoe klinkt de auto? Hoor je ergens een ratel of andere rare geluiden?
-Druk je hand op de uitlaatpijp en voel of er druk opbouwt, zo niet, dan is hij lek.
-Test of de verlichting werkt.

• ByteMe_
  • Niet online
Wat voor motorolie gebruiken jullie voor de fordjes? Of beter gezegd: welk merk? Ik doe een jaarlijkse Motorcraft (volgend jaar moet een grotere beurt), maar het lijkt dat de olie langzaam naar de minimum gaat. Is bijv. Valvoline 5w30 goed genoeg?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

ByteMe_ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:47:
Wat voor motorolie gebruiken jullie voor de fordjes? Of beter gezegd: welk merk? Ik doe een jaarlijkse Motorcraft (volgend jaar moet een grotere beurt), maar het lijkt dat de olie langzaam naar de minimum gaat. Is bijv. Valvoline 5w30 goed genoeg?
Over welk Fordje hebben we het en welke motor zit erin?

• ByteMe_
  • Niet online
Hier een FF 1.8 flexifuel, olie moet om de 20k ververst worden (ongeveer wat ik rij per jaar), maar ik hou toch graag een fles achter de hand, gezien het verbruik iets oploopt (t.o.v. een jaar terug).

[ Voor 6% gewijzigd door ByteMe_ op 04-04-2017 14:53 ]

• BdK9001
  • Laatst online: 22:41

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Mijn garage raadde mij aan om met mijn FF1.6 uit 2002 over te stappen op een olie die 1 categorie dikker is dan die in het boekje staat om te voorkomen dat het peil steeds afneemt. Ik ben geloof ik van 5W30 naar 10W40 gegaan. Houd er wel rekening mee dat als je "te vroeg" dikke olie gaat gebruiken, dat je dan juist de boel verstiert omdat de druk op lagers en keerringen etc te hoog oploopt.

Ter indicatie: mijn blok heeft nu een slordige 235.000km gelopen

Kalm aan! En rap een beetje!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik zit op de 86k (33k mee gereden), dus eigenlijk best jong nog. Buiten die olieverversing heb ik nog nooit bijgevuld bij deze auto, pijl was altijd ok.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

EDIT: Kom er later op terug.

[ Voor 170% gewijzigd door TommyGun op 04-04-2017 15:41 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

http://www.ford.nl/Personenautos/nieuwe-fiesta

Daar gaat m`n spaargeld :X
Uw specificatie
Modellen
Titanium
Carrosserievarianten
3 deurs
Motoren en transmissies
1.0 EcoBoost 74kw (100pk) 6 Versnellingen
Kleuren
Blue Wave (Premium Metaallak)
Extra € 900

Bekledingen
Bekleding: Ebony met Metal Grey stiksels
Opties
Door edge protectors
Extra € 100

Driver Assistance Pack 2 (Titanium)
Extra € 550

Driver Assistance Pack 3 (Titanium)
Extra € 250

Elektrische voorruitverwarming
Extra € 200

Keyless Entry
Extra € 250

Navigation Pack met B&O Play audiosysteem2
Extra € 900

Panorama schuifdak
Extra € 850

Fiscale waarde
€ 22.345
Onvermijdbare kosten rijklaarmaken (inclusief leges en recyclingsbijdrage)
€ 700
Consumenten(advies)prijs
€ 23.045
:'(

[ Voor 83% gewijzigd door Duinkonijn op 04-04-2017 23:53 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:29
BdK9001 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:03:
Mijn garage raadde mij aan om met mijn FF1.6 uit 2002 over te stappen op een olie die 1 categorie dikker is dan die in het boekje staat om te voorkomen dat het peil steeds afneemt. Ik ben geloof ik van 5W30 naar 10W40 gegaan. Houd er wel rekening mee dat als je "te vroeg" dikke olie gaat gebruiken, dat je dan juist de boel verstiert omdat de druk op lagers en keerringen etc te hoog oploopt.

Ter indicatie: mijn blok heeft nu een slordige 235.000km gelopen
Ik zou NOOIT 10W40 gaan gebruiken i.p.v. 5W30. Dat is echt verkeerde zuinigheid.
Ik heb zelf een fles Castrol Magnatec 5W30 als reserve staan.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• ByteMe_
  • Niet online
Ik zag in de factuur dat ze Total 5W-30 hebben gebruikt voor de mijne. 1 liter (6 eu) lijkt me ook goed genoeg als reserve. Paar keer weer gepeild, maar ik had mij vergist, olieniveau is nog steeds halfverwege zoals een half jaar terug. Maar ik ga wel vaker peilen, ik vergeet het gewoon te vaak.

Koelvloeistof is wel wat onder het minimum gedoken (hij was eerder al wat lager net boven het minimum), dus hopelijk geen lek, die ellende heb ik al gehad mete en oude auto. Motor oogt schoon zonder sludge en ik zie niks vreemds qua lekkages, alles lijkt droog. Even bijvullen dan en vaker cotroleren.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 15:22
Sinds een dikke maand een Fiesta Mk.V met 1.25. Altijd gebruik kunnen maken van een Getz 1.3, maar door veranderingen in werk en wonen moest er een eigen auto komen. Toevallig had de garage om de hoek deze staan en bijna 10 jaar in onderhoud gehad. Een paar kleine zaken die bij aflevering verholpen moesten worden, zoals de spiegelverstelling links die afgebroken was en een brakke aircoknop. Ben zeer tevreden over de motor, pakt heerlijk op en ook genoeg koppel onderin. Meer dan ik had verwacht. Het belangrijkste vind ik de stoelen, die zijn wat meer gericht op lange personen en daardoor kan ik een langere rit beter volhouden dan in een Getz. Enig minpunt is het stuur, wat helemaal is afgebladderd en dat de kofferbak van buiten niet makkelijk te openen is.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 12:12

Wuursj

want worst is al bezet

ByteMe_ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:47:
Ik gebruik nu 'echte' Ford olie (5W30 vol syntetisch) in mijn Focus MK2 met de 1.6 duratec. Waarom? Omdat ie goedkoop is :) met 25 euro voor 5 liter is ie zelfs maar 1 euro per liter duurder dan de olie bij de Action en je weet zeker dat ie aan alle voorwaarden van Ford voldoet. Ford maakt uiteraard zelf geen olie, het schijnt Castrol in een 'ford' fles te zijn maar die Castrol is met eigen verpakking duurder.
tiguan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:21:
Zelfs bij veel Focus MK2 versies is dit er wel maar staat het standaard uit. Met de juiste kabel en software aan te zetten. Lijkt me dat het in de MK3 ook wel zou moeten zitten?

[ Voor 22% gewijzigd door Wuursj op 06-04-2017 15:49 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• ByteMe_
  • Niet online
^ Waar koop jij die dan? Via die 123olie/olieconcurrent zaken? Of verkopen ze dat ook los bij de Ford dealers?

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

ByteMe_ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:44:
^ Waar koop jij die dan? Via die 123olie/olieconcurrent zaken? Of verkopen ze dat ook los bij de Ford dealers?
hier
biertjuh? schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:32:
Ik ga aanstaande vrijdag kijken voor een ford c-max 1.6 welke altijd dealeronderhouden is. De betreffende c-max komt uit 2008 en heeft nu iets meer als 100000km op de teller staan.
[...]
Ik weet niet of dit bij de C-max ook speelt maar het is in ieder geval een probleem bij zijn technische broertje de Focus en het kan geen kwaad om te checken:

Water bij de bougies! Een onschuldig beginnend euvel dat veel voorkomt bij de Focus II 1.6 maar na een tijdje tot erg dure reparaties kan leiden. De cilinderkop van de 1.6 is een soort kommetje met daar boven vaak lekkende sproeiers (regenwater en sproeiwater) waardoor er water in dat kommetje bij de bougies blijft staan. Dat water kan op termijn zorgen voor vastrottende bougies (die met een beetje pech over breken als je probeert los te draaien) of weggeroeste vriesdoppen. Inspecteren is simpel: bougie doppen er af en met een zaklamp kijken of je roestige prut tegen komt. En wellicht checken of je de bougies los kunt draaien.

Bekend probleem en de oplossing om dit te voorkomen is simpel: een afdekkap van volvo en 4 boutjes bestellen (30 euro), 5 minuten monteren. Volvo heeft in de S40 II en V50 (technisch veel gelijk aan de Focus incl. motoren) namelijk wél dit probleem opgelost met die kap.

Dit speelt overigens alleen voor de 1.6. De andere motoren zijn totaal anders hebben standaard al afdekkappen.

[ Voor 71% gewijzigd door Wuursj op 06-04-2017 16:03 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

- dubbel -

[ Voor 98% gewijzigd door Wuursj op 06-04-2017 15:59 ]

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02-2025
Probleempje :+.

Ben in bezit van een Ford Ka uit 2004, tot mijn verbazing rij ik nu 1:10 gemiddeld. Het motormanagement lampje brand, waar kan ik me zorgen om maken? Lambdasonde en/of sensoren lijkt me?

Ik weet dat de auto uitlezen het antwoord gaat geven, wil alleen weten wat het zou kunnen zijn. Wellicht heeft iemand anders hetzelfde probleem gehad?

Once again open up your bag of tricks!

• Jim423
Meestal lamba, ff uit laten lezen, kun je ook zelf doen met handheld zo'n ding kost maar paar tientjes. Je kan alleen niet veel verder kijken dan de code waar dealer natuurlijk op sensor niveau en history kan bekijken.

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Weet iemand waar je originele ford velgen kan kopen?
17 inch 8 spaaks lichtmetalen velgen in Rock Metallic(D2YA3) Deze heb ik 2 maal nodig maar zijn gewoon niet te vinden.

Johann Sebastian Bach

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

De dealer kon mij destijds de velgen gewoon naleveren bij schade. Sowieso zou je eens bij een schadehersteller kunnen vragen waar zij ze normaal kopen.

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

OmeJoyo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:59:
De dealer kon mij destijds de velgen gewoon naleveren bij schade. Sowieso zou je eens bij een schadehersteller kunnen vragen waar zij ze normaal kopen.
Een schadehersteller vertelde mij dat het rond 450 euro zo kosten voor een enkele velg....

Johann Sebastian Bach

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nivida_intel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:21:
[...]

Een schadehersteller vertelde mij dat het rond 450 euro zo kosten voor een enkele velg....
Ja, mijn 16" waren toen ook 350 per stuk, maar ik was gelukkig niet degene die moest betalen.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Nadat ik vorige week mijn nieuwe Fiesta ST-line opgehaald heb mag ik mij ook melden in dit topic. Mijn vorige fiesta (2002, 1.4 TDCI) heeft na bijna 4 ton km geen schuld, maar was aan vervanging toe.

De nieuwe is uitgevoerd in Moonlight silver, met een 100 pk ecoboost blok. Al met al een hele vooruitgang :-)

Ik zal eens wat plaatjes schieten als het weer het toe laat.

Verwijderd

Heb een ford focus st-line besteld. Ik wilde graag een haaienvin antenne, maar dealer raadt dat af vanwege slechte ontvangst.

Wat zijn jullie ervaringen?

• tiguan
Slechte ontvangst qua wat? Bij mij is de antenne er af gejat en ik rij eigenlijk al 3 jaar rond zonder. Ontvangst voor radio en navi is opzich prima.

Verwijderd

Oow sorry, slecht ontvangst voor radio en gps voor navigatie

• ThoNohT
Ik heb ook een tijd met een geknakte antenne gereden, daarna een tijd zonder antenne. Ik luister niet al teveel radio, maar de keren dat ik het deed geen problemen ondervonden. Geen navi ingebouwd.

Ik heb ook gevraagd of er geen kortere antenne te krijgen was, dat werd mij ook afgeraden bij de winkel. Nu toch maar weer een standaardantenne erop, dan zit er in ieder geval iets in dat schroefgaatje.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Ok, vraagje voor de kenners.

Wij hebben een 2013 US Fusion (=Mondeo) en die maakt een soort trommelend geluid bij het remmen, máár niet altijd. We dénken dat het voornamelijk bij kouder weer is, maar we wonen in Californië en daar zijn de temperaturen lekker op dit moment :+

We horen het trommel geluid enkel bij het remmen, vlak voor we tot stilstand komen. De lokale garage kan het steeds niet reproduceren en zegt dat alles ok is. Wij horen het toch duidelijk (maar niet altijd). Iemand 'n idee?

Sometimes you need to plan for coincidence

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-01 00:13
4 ton erg nette score, ik heb als kilometervreter een focus station uit 2005. Comfortabel, goedkoop en met zijjn 1 op 21 erg zuinig. zijn de nieuwere modellen ook zo betrouwbaar en zuinig?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Vandaag naar m'n dealer voor onderhoud en apk, wilde gelijk kijken naar de nieuwe Fiesta, maar die komt pas over 2..3 maanden :(

• ByteMe_
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 01:35:
Ok, vraagje voor de kenners.

Wij hebben een 2013 US Fusion (=Mondeo) en die maakt een soort trommelend geluid bij het remmen, máár niet altijd. We dénken dat het voornamelijk bij kouder weer is, maar we wonen in Californië en daar zijn de temperaturen lekker op dit moment :+

We horen het trommel geluid enkel bij het remmen, vlak voor we tot stilstand komen. De lokale garage kan het steeds niet reproduceren en zegt dat alles ok is. Wij horen het toch duidelijk (maar niet altijd). Iemand 'n idee?
Wellicht iets wat bij zwaardere belasting voorkomt, je zou kunnen vragen of ze hem daar een paar dagen houden en dat ze het maar uitgebreid testen. Wie weet zijn het de schokdempers, lagers of wie weet wat. Als non-monteur is het altijd een ellende als geluiden etc zich alleen voordoen als jij rijdt.

• calsonic
  • Niet online
Duinkonijn schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:41:
Vandaag naar m'n dealer voor onderhoud en apk, wilde gelijk kijken naar de nieuwe Fiesta, maar die komt pas over 2..3 maanden :(
De achterkant is echt spuuglelijk van de nieuwe - groot pluspunt is het interieur natuurlijk.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
ByteMe_ schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:52:
[...]
Wellicht iets wat bij zwaardere belasting voorkomt, je zou kunnen vragen of ze hem daar een paar dagen houden en dat ze het maar uitgebreid testen. Wie weet zijn het de schokdempers, lagers of wie weet wat. Als non-monteur is het altijd een ellende als geluiden etc zich alleen voordoen als jij rijdt.
Zo werken de Amerikaanse dealers hier niet :(

"Can't reproduce" staat er dan op de bon, en weer een hoop dollars lichter. schokdempers, lagers zijn goed volgens de garage, evenals de remmen. Maar ja, die trommelen wel van tijd tot tijd...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

calsonic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:59:
[...]

De achterkant is echt spuuglelijk van de nieuwe - groot pluspunt is het interieur natuurlijk.
Grappig, ik heb het omgekeerde, vind de binnenkant minder, in 2018 komt de vignale uit en de 200pk ST, denk dat Ik nog ff wacht

• calsonic
  • Niet online
Duinkonijn schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:55:
[...]

Grappig, ik heb het omgekeerde, vind de binnenkant minder, in 2018 komt de vanquish uit en de 200pk ST, denk dat Ik nog ff wacht
Ik heb momenteel nog een 2014 ST en die had standaard ook al 200pk nu dankzij Tuning 230pk.
Ben benieuwd of die nieuwe 3 cilinder ook nog verder te tunen is... en dan ook nog heel blijft...
Met een week of 3 krijg ik echter mijn Focus RS en zal ik de fiesta snel vergeten zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door calsonic op 20-04-2017 10:07 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

calsonic schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:06:
[...]

Ik heb momenteel nog een 2014 ST en die had standaard ook al 200pk nu dankzij Tuning 230pk.
Ben benieuwd of die nieuwe 3 cilinder ook nog verder te tunen is... en dan ook nog heel blijft...
Met een week of 3 krijg ik echter mijn Focus RS en zal ik de fiesta snel vergeten zijn ;)
Ik wil dolgraag de focus wagon hebben, maar heb voor me zelf geen steekhoudende reden om hem te kopen.

De woorden vanquish en vignale lijken te veel op elkaar. Kon geen info vinden over een Fiesta vanquish 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Duinkonijn op 20-04-2017 12:51 ]

• calsonic
  • Niet online
Duinkonijn schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:58:
[...]

Ik wil dolgraag de focus wagon hebben, maar heb voor me zelf geen steekhoudende reden om hem te kopen.

De woorden vanquis en vignale lijken te veel op elkaar. Kon geen info vinden over een Fiesta vanquis 8)7
De enige vanquish die Google kent is de Aston Martin..

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Waar het hart van vol is zegmaar O-).

https://www.google.nl/amp...d-all-their-features/amp/

Vignale wordt het dus niet, vond 17" niet lekker rijden dan wordt 18" zeker niks

[ Voor 78% gewijzigd door Duinkonijn op 20-04-2017 12:59 ]

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 16:34
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:19:
Heb een ford focus st-line besteld. Ik wilde graag een haaienvin antenne, maar dealer raadt dat af vanwege slechte ontvangst.

Wat zijn jullie ervaringen?
Je kan ook overwegen om een kortere antenne erop te zetten. Er is een BMW Sport antenne die prima past en geeft geen problemen vwb ontvangst (ik heb 'm zelf ook). Is alleen niet geschikt voor een radio met DAB. check hier het type nummer

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• tiguan
Ik heb iets soortgelijks bij Conrad gevonden voor een leukere prijs, zou die ook goed zijn?

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 16:34
tiguan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:33:
Ik heb iets soortgelijks bij Conrad gevonden voor een leukere prijs, zou die ook goed zijn?
Mijn ervaring met de wat goedkopere antennes is dat er qua ontvangst meer slechte dan goede zijn.

Je kan het natuurlijk altijd proberen, ik heb er ook genoeg geprobeerd in het verleden, heb zelfs originele antennes zelf ingekort ;)

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• tiguan
Ik rij al 3 jaar rond zonder antenne en vind de radio ontvangst niet eens slecht. Maar ik luister praktisch nooit radio, dus misschien ben ik niet kritisch genoeg. In mijn geval zou het ook een dummy mogen zijn :D

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20
Wij hebben nu sinds 1.5 jaar een Focus II 1.6 Futura hatchback uit 2005 met 148000 op de teller. Omdat er nu voor de tweede maal gezinsuitbreiding aan komt zitten we toch sterk te overwegen naar een station te gaan zoeken. Wat denken jullie dat we ongeveer aan inruilwaarde kunnen verwachten van een dealer? Heb hier nog totaal geen ervaring mee.

Op gaspedaal zie ik vergelijkbare modellen nog te koop staan voor zo'n 4000-6000 euro, maar klopt het als ik aan neem dat dit bij een dealer significant minder zal zijn? De auto is verder goed onderhouden (met uitzondering van de remmen die eigenlijk nu gedaan moeten worden), heeft in het verleden en sinds wij 'm hebben elk jaar zijn beurten gehad.

Het liefst wil ik weer een Focus en dan het 2012 model, maar die liggen eigenlijk nog net boven budget :-(

[ Voor 31% gewijzigd door Southern Sun op 21-04-2017 20:09 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Southern Sun schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:05:
Het liefst wil ik weer een Focus en dan het 2012 model, maar die liggen eigenlijk nog net boven budget :-(
Stiekem vind ik een Focus Wagon voor een station nog best klein :$

Oh en waarom niet een Mondeo?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20
Touchdomex schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:11:
[...]

Stiekem vind ik een Focus Wagon voor een station nog best klein :$

Oh en waarom niet een Mondeo?
Die leek me juist weer te groot :+ Aangezien de Megane met bosjes uit de lease komt staat die ook nog op het lijstje, maar eerst maar eens met allebei proefrijden. Misschien de mondeo dan ook nog eens bekijken.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Southern Sun schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:59:
[...]

Die leek me juist weer te groot :+ Aangezien de Megane met bosjes uit de lease komt staat die ook nog op het lijstje, maar eerst maar eens met allebei proefrijden. Misschien de mondeo dan ook nog eens bekijken.
Weet niet hoeveel kids je straks hebt maar lijkt mij ook niet geheel onbelangrijk..

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Iemand in mijn familie heeft een Ford Fiesta besteld met ingebouwde navigatie. Nu vraagt die zich af of er ook een achteruitrijcamera bij is of niet? In het boekje van de Fiesta lijkt het alsof navigatie ook een camera bevat.

Kan iemand mij hier mee helpen?

• Jim423
Op de titanium moet je het Driver Assistance Pack 2 erbij nemen. (Zit in het complete First Edition pakket) Dan krijg je de achteruitrijcamera. Of je moet hem los als optie nemen natuurlijk. Als het een titanium betreft zou ik dit pack wel erbij nemen, is nu een actie voor lagere prijs volgens mij en krijg je ook instapverlichting, parkeersensoren voor en achter en automatisch inparkeren. Voor paar honderd euro... Gaat hier wel om de nieuwe Fiesta dus met het touchscreen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 24-04-2017 22:15 ]

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Okay thanks. Het betreft nog de oudere versie, in BE, wordt ergens geleverd deze week in principe. Is wat koffiedik kijken.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01 11:45
M'n Focus III uit 2013 heeft de 120.000km bereikt, net 4 jaar oud. Grote beurt gekregen, kunnen er weer tegen, tot nu toe foutloos parcours afgelegd. Blijft een heerlijke motor die 2.0 tdci, loopt als nieuw.

Dacht eerst na een jaar of 5 wel toe te zijn aan iets anders, maar hoe langer ik 'm heb, hoe meer zin ik krijg om eindeloos veel kilometers erop te zetten :)

Als het goed is mag het ook gezegd..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Darks schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:28:
M'n Focus III uit 2013 heeft de 120.000km bereikt, net 4 jaar oud. Grote beurt gekregen, kunnen er weer tegen, tot nu toe foutloos parcours afgelegd. Blijft een heerlijke motor die 2.0 tdci, loopt als nieuw.

Dacht eerst na een jaar of 5 wel toe te zijn aan iets anders, maar hoe langer ik 'm heb, hoe meer zin ik krijg om eindeloos veel kilometers erop te zetten :)

Als het goed is mag het ook gezegd..
Fiesta uit 2013 hier, ook net boven de 120k, aanstaande maandag grote beurt.

Maar ik kan juist niet wachten tot m'n leasecontract is afgelopen en ik een Mondeo (hopelijk) kan uitzoeken :D

Pagina: 1 ... 51 ... 140 Laatste