_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
http://www.autozeeland.nl...1.6-ti-vct--5d-trend.html
En
http://www.autozeeland.nl...focus-1.8-16v-futura.html
Voorruitverwarming, stoelverwarming en cc
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Cruise control is het enige dat mijn Focus 1 Fase 2 Trend mist. Overweeg al een tijdje om het in te bouwen, maar een origineel (zwart) stuur met CC-knoppen is nauwelijks te vinden tweedehands. Ik weet niet of de Trend van de Focus 2 fase 2 ook een verwarmde voorruit heeft? De Focus 1 fase 2 namelijk wel en dat is bijna nog een betere optie dan climate controlTouchdomex schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:09:
[...]
Cruise control is imho op een nieuwere auto wel een echte must! Zou het serieus overwegen wanneer je een auto koopt. Scheelt in brandstof en in boetes en levert je comfort op.
Kalm aan! En rap een beetje!
Nooit meer krabben of beslagen ruiten ftw!BdK9001 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:38:
[...]
Cruise control is het enige dat mijn Focus 1 Fase 2 Trend mist. Overweeg al een tijdje om het in te bouwen, maar een origineel (zwart) stuur met CC-knoppen is nauwelijks te vinden tweedehands. Ik weet niet of de Trend van de Focus 2 fase 2 ook een verwarmde voorruit heeft? De Focus 1 fase 2 namelijk wel en dat is bijna nog een betere optie dan climate control
Dus ik moet nog steeds krabben. Voordeel is wel dat de voorruit niet binnen no time weer beslaat.
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 06-01-2017 18:11 ]
wat niet past, wordt gelast!
Het begon eigenlijk al relatief snel dat de elektronica in de auto niet wilde uitschakelen na het van het contact halen, alles bleef dus aanstaan met in een enkel geval tot gevolg dat de motor ook zonder sleutel bleef draaien. Dit is door Ford verholpen maar dit bleek nog maar het begin van de oneindige lijst aan problemen...
Hierna begon de problemen van niet willen starten, verlies van ""vermogen"" door defecte nokkenaspositie sensor (stuk of 20 keer vervangen), verwarming die het enkel op stand 4 deed en uitvallen van toerenteller tijdens het rijden:

Maar de echte uitschieters waren de uitvallen dat de cruisecontrol niet uitgeschakeld kon worden (ook niet door rem of koppeling), het uitvallen van de motor tijdens het rijden en het verlies van remvermogen aan 1 kant waardoor ik in de slip ben gekomen op de afrit (gelukkig zonder ongeval en bleek een fout te zijn in een beveiliginsmodule).
Deze dingen gebeurde allemaal zeer onregelmatig (soms een maand niet, dan weer meerdere keren per week) en Ford had dus veel moeite met vinden van de oorzaak, uiteindelijk is de ECU vervangen wat veel problemen heeft opgelost. Niet allemaal, want vanochtend was het -4 en was het weer raak, niet willen starten (geen accu probleem):
Ford is er allang klaar mee en is blij dat de garantie verlopen is... herkennen jullie deze problemen ook met dit model?
DJVG
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
Vraag is of je wel mag accepteren dat de garantie verlopen is, maar goed, ik zou hier bijzonder ongelukkig van worden: je rijdt een nieuwere auto om dit soort gedoe niet te hebben. Problemen herken ik niet, maar wat niet kan nog komen; ik loop deze maand uit de garantie....DJVG schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:52:
Sinds 2013 rijd ik een Ford Fiesta 1.0 65pk en ik vroeg me af of er hier nog andere mensen die hetzelfde model rijden waarbij de waslijst met problemen ook maar langer en langer wordt.
Het begon eigenlijk al relatief snel dat de elektronica in de auto niet wilde uitschakelen na het van het contact halen, alles bleef dus aanstaan met in een enkel geval tot gevolg dat de motor ook zonder sleutel bleef draaien. Dit is door Ford verholpen maar dit bleek nog maar het begin van de oneindige lijst aan problemen...
Ford is er allang klaar mee en is blij dat de garantie verlopen is... herkennen jullie deze problemen ook met dit model?
DJVG
ping 127.212.23.124
Gelukkig word ik er niet van, het is gelukkig ook niet mijn eigen auto maar van werkgever en Ford heeft zich altijd redelijk goed opgesteld om het probleem op te lossen (ik zeg redelijk want ze hebben zich ook van duidelijk mindere kanten laten zien).pjottum schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:00:
[...]
Vraag is of je wel mag accepteren dat de garantie verlopen is, maar goed, ik zou hier bijzonder ongelukkig van worden: je rijdt een nieuwere auto om dit soort gedoe niet te hebben. Problemen herken ik niet, maar wat niet kan nog komen; ik loop deze maand uit de garantie....
Het ergste is nog wel die 65pk. Die valt echt in de klasse boodschappen autootje en is ongeschikt voor lange stukken op de snelweg (zeker door de herrie van 4k+ toeren in z'n 5 bij 120).
Hopelijk vinden ze het binnenkort tijd om deze auto te vervangen
Die 65PK is makkelijk op te lossen aangezien het een terug getunde 80pk is
De originele 80pk software is er met gemak op te flashen.
[ Voor 18% gewijzigd door nielsicq op 06-01-2017 19:51 ]
Dat klinkt interessant! Kan je me hier iets meer over vertellen?nielsicq schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:50:
Wat een verhaal! Hopelijk is het alsnog op te lossen.
Maar het verschil tussen de 80 en de 65pk zit enkel in het feit dat die boven de 4000rpm niet afgeknepen is. Daarmee win je niet zoveel in 98% van het dagelijks verkeer. Of je moet al heel vaak doortrekken tot boven de 4000rpm.nielsicq schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:50:
Wat een verhaal! Hopelijk is het alsnog op te lossen.
En zelfs met een remap/tune haal je slechts enkele procenten over heel het toerenbereik. De enige 'echte' oplossing is naar een turbo variant van de 1.0 gaan. Die is draait ook weer een pak minder toeren op de snelweg. Maar dat kost wel wat.
[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 06-01-2017 22:29 ]
Tussen Kerst en Nieuwjaar de auto van mijn zoon ook laten Chippen de 65PK kwam uiteindelijk in de 90 PK terecht. (hij heeft een uitdraai mee gekregen van de testbank) Koppel is wat hoger geworden dus het gaat net allemaal wat makkelijker dan met de standaard 65PK. (hij heeft de 4 cilinder 1.25 fiesta)DJVG schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:53:
[...]
Dat klinkt interessant! Kan je me hier iets meer over vertellen?
Men vertelde ons dat de gasklep door de software maar tot 80% open ging.
Door de software aan te passen werd het dus de 80 PK versie van de auto de rest heeft men door fine tuning weten te winnen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Unlimited Tuning in Amersfoort wij zijn met 2 fiesta's geweest en kregen dan korting onze eigen auto is de 3 cilinder ECOBOOST en ging van 101 PK naar iets meer dan 150PK maar het voornaamste was het koppel wat van deze auto van 174 naar 259 Nm ging en dat merkjehansvk schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:47:
Klinkt goed. Bij welke tuner is hij gechipt?
Wat men daar doet is de originele software uit de computer halen deze bewerkt men en plaatst dan de aangepaste software weer terug dus niet zomaar wat van internet plukken met alle risico's van dien.
[ Voor 19% gewijzigd door Keep it Cool op 07-01-2017 10:08 ]
Even opgezocht, die Fase 2 Trend heeft ook voorruit verwarming. Zoals ik al aangaf, CC voegt voor mij niets toe. Ik zit niet langer dan 25 minuten op de snelweg en voornamelijk binnen de bebouwde kom.BdK9001 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:38:
[...]
Cruise control is het enige dat mijn Focus 1 Fase 2 Trend mist. Overweeg al een tijdje om het in te bouwen, maar een origineel (zwart) stuur met CC-knoppen is nauwelijks te vinden tweedehands. Ik weet niet of de Trend van de Focus 2 fase 2 ook een verwarmde voorruit heeft? De Focus 1 fase 2 namelijk wel en dat is bijna nog een betere optie dan climate control
De pluspunten t.o.v. mijn 2 opties:
Futura: sportonderstel en sportstoelen
Trend: mooier uiterlijk, 2 jaar jonger
Ik weet niet wat dit geintje zou kosten, maar ben blij dat het binnen de garantie is
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Isofix bevestigingspunten
Mijn boefje is liev!
http://www.autoweek.nl/au...o-wagon-10-ecoboost-trend
[ Voor 24% gewijzigd door unreal0 op 07-01-2017 21:32 ]
Op de vijfdeurs sowieso.
Staat ook gewoon in de prijslijst (bijv. die van 1 november).
[ Voor 33% gewijzigd door Reinier op 07-01-2017 21:41 ]
Dit model dus

Ik zoek een overzicht van de gebruikte lampjes (vooral achter).
Bij een vriendin zijn er een paar kapot en ze heeft de handleiding niet meer of kan ze niet vinden.
En mijn ogen kunnen en willen niet meer zien wat er op de kapotte lampjes staat
Nieuwer dan november 2012... dus isofixunreal0 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:31:
Heb even gekeken bij de autozoeker op autoweek, hier staat dat de nieuwe mondeo wagon gewoon over Isofix beschikt
http://www.autoweek.nl/au...o-wagon-10-ecoboost-trend
Overigens heeft m'n Mazda 3 uit 2005 die op het Ford C1 platform staat ook al isofix. Dus mogenlijk dat het bij Ford soms ook al bij oudere auto's voorkomt.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Hier een overzicht: http://forum.fiestaclub.n...7652-faq-verlichting-mk4/Ad de Jong schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:15:
Hier toevallig Fiesta mk4 eigenaren bij?
Dit model dus
[afbeelding]
Ik zoek een overzicht van de gebruikte lampjes (vooral achter).
Bij een vriendin zijn er een paar kapot en ze heeft de handleiding niet meer of kan ze niet vinden.
En mijn ogen kunnen en willen niet meer zien wat er op de kapotte lampjes staat
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Klopt, maar ik kom nu 2 verschillende dingen tegen... is het een mk4 of een mk5....hansvk schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:03:
[...]
Hier een overzicht: http://forum.fiestaclub.n...7652-faq-verlichting-mk4/
Wikipedia heeft een andere mening dan andere sites op internet.
Op het Fiesta forum wordt je niet veel wijzer omdat de topics waar je het na zou kunnen kijken geen enkele foto meer laat zien.
Volgens wat ik nu weet is het een mk5, en daar staat weer geen overzicht van op het forum.
Erg lekker duidelijk allemaal.
En dan kom je weer wat links tegen waar ze het er over hebben dat de gebruikershandleiding voor geen meter klopt mbt de gebruikte lampjes.
Morgen is het zo opgelost maar dan moet ze een dag rijden zonder rechter achterlicht en knipperlicht en zeker et dit weer wil ik dat eigenlijk graag in orde hebben.
Die zitten er sowieso bij de Mondeo vanaf 2007 in volgens: http://en.pegperego.com/u...Isofix_MMFI0569_Rev.4.pdfJB schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:05:
Durf het bijna niet te vragen omdat ik het niet kan vinden of er overheen kijkIk vind in dit topic een Focus optie lijst terug waar het wel tussen staat dus verwacht dat het dan ook wel op de laatste Mondeo Wagon zit?
Isofix bevestigingspunten
Volgens de site van de Maxi-Cosi als vanaf 2003. Heel raar, maar de "normale" merken hebben vaak al vanaf 2000 of eerder Isofix terwijl het bij "premium" merken vaak optie was. Zo moest je ze bij Volvo in 2009 nog bijbestellen
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Als er aparte armaturen zijn voor dim- en grootlicht is het H7/H1 voor dim resp. groot.Ad de Jong schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:53:
[...]
Klopt, maar ik kom nu 2 verschillende dingen tegen... is het een mk4 of een mk5....
Wikipedia heeft een andere mening dan andere sites op internet.
Op het Fiesta forum wordt je niet veel wijzer omdat de topics waar je het na zou kunnen kijken geen enkele foto meer laat zien.
Volgens wat ik nu weet is het een mk5, en daar staat weer geen overzicht van op het forum.
Erg lekker duidelijk allemaal.
En dan kom je weer wat links tegen waar ze het er over hebben dat de gebruikershandleiding voor geen meter klopt mbt de gebruikte lampjes.![]()
![]()
![]()
Morgen is het zo opgelost maar dan moet ze een dag rijden zonder rechter achterlicht en knipperlicht en zeker et dit weer wil ik dat eigenlijk graag in orde hebben.
Als het 1 armatuur is, dus 1 (duplo)lampje voor dim en groot is het H4
Het gaat met name om het achterlicht en het knipperlicht.Marcel Br schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:26:
[...]
Als er aparte armaturen zijn voor dim- en grootlicht is het H7/H1 voor dim resp. groot.
Als het 1 armatuur is, dus 1 (duplo)lampje voor dim en groot is het H4

[ Voor 41% gewijzigd door J.S. Bach op 08-01-2017 22:08 ]
Johann Sebastian Bach

Schaamteloze crosspost uit de HK van onze Ford Mondeo Wagon 2.3L 6-traps automaat (nov 2007).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Klopt, wij hebben een Focus C-Max uit 2005, die heeft ook Isofix bevestigingspunten maar had geen Isofix aansluiting. Dat is een los onderdeel dat ze later op die bevestigingspunten kunnen monteren. Ik heb dat ook laten doen voor het zitje van onze dochter, dat ziet er nu zo uit:Kaap schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:39:
Betreffende Isofix, was ik zelf ook al naar op zoek. Ik begreep dat de montagepunten er wel al zitten, maar dat je bij de dealer nog een setje moet bestellen en dat er zelf op moet schroeven, waarna je die Isofix sliders erop kan klikken. Dat is in ieder geval voor de Focus MK2 zo.

Niet bijzonder mooi, wel functioneel.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
2004 model geloof ik. wat kan ik doen behalve tijdig schakelen om hem zuiniger te krijgen?
Wat me opvalt is dat de deuren erg "zwaar" sluiten, en zwaar irritant de koud weer melding blijft omhoog komen. Daarnaast waar bevestig je de rem kabel van een aanhanger ? of moet ik een aparte beugel kopen ?
Hoe zit dat met voorruit verwarming, kan ik de voorruit laten vervangen en knopje "monteren" of is er meer werk aan de winkel ?
Tja vanalles
In mijn Focus krijg ik de koud weer melding bij iedere temperatuursverandering beneden de 4 graden. Dus als op het moment dat de temperatuur fluctueert tussen de zeg 2 en 3 graden krijg ik ook een mooi concert te horen uit het dashboard.vso schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:02:
Sinds kort ook een C-Max rijder, verbruik was erg hoog 12.5l/100km nu 9,5 na een tijdje rustig rijden.
2004 model geloof ik. wat kan ik doen behalve tijdig schakelen om hem zuiniger te krijgen?
Wat me opvalt is dat de deuren erg "zwaar" sluiten, en zwaar irritant de koud weer melding blijft omhoog komen. Daarnaast waar bevestig je de rem kabel van een aanhanger ? of moet ik een aparte beugel kopen ?
Hoe zit dat met voorruit verwarming, kan ik de voorruit laten vervangen en knopje "monteren" of is er meer werk aan de winkel ?
12,5l/100km is erg fors, wat voor blok ligt er in? Kan ook zijn dat de motor te licht is voor de auto en daardoor constant hard moet werken. Dit was de reden dat de 2000 Chrysler Voyager 2.4 viercilinder een stuk minder zuinig was dan de 1996 Voyager 3.4 V6 die we ervoor hadden
Kalm aan! En rap een beetje!
Welke opties zoek je precies? Als je alles er op en er aan wil hebben kun je ook naar een facelift Ghia zoeken.Kaap schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:56:
[...]
Even opgezocht, die Fase 2 Trend heeft ook voorruit verwarming. Zoals ik al aangaf, CC voegt voor mij niets toe. Ik zit niet langer dan 25 minuten op de snelweg en voornamelijk binnen de bebouwde kom.
De pluspunten t.o.v. mijn 2 opties:
Futura: sportonderstel en sportstoelen
Trend: mooier uiterlijk, 2 jaar jonger
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
1.8 ligt erin .. 225pk volgens de papieren. het is nu dus geen 12.5 meer maar gelukkig 9.6BdK9001 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:56:
[...]
In mijn Focus krijg ik de koud weer melding bij iedere temperatuursverandering beneden de 4 graden. Dus als op het moment dat de temperatuur fluctueert tussen de zeg 2 en 3 graden krijg ik ook een mooi concert te horen uit het dashboard.
12,5l/100km is erg fors, wat voor blok ligt er in? Kan ook zijn dat de motor te licht is voor de auto en daardoor constant hard moet werken. Dit was de reden dat de 2000 Chrysler Voyager 2.4 viercilinder een stuk minder zuinig was dan de 1996 Voyager 3.4 V6 die we ervoor hadden
Tja vanalles
Helaas nog wachten totdat de velgen en (afneembare) trekhaak gemonteerd kunnen worden, auto staat al bij dealer. Volgens de dealer staan beide in backorder. Ik hoop dat ze daarmee bedoelen dat ze het uit centrale magazijn moeten bestellen en niet dat er leverproblemen zijn
Mijn boefje is liev!
Mijn Focus uit 2013 1.0 ecoboost naar de garage gebracht vanwege 120k beurt. Nu blijk dat het koelvloeistof reservoir wel erg laag stond. Na wat speurwerk blijkt er een o-ring achter de distributieriem koelvloeistof te lekken. Repareren kost 7 manuren omdat de halve motor/distributieriem uit elkaar gehaald moet worden om de ring te kunnen vervangen. Kosten: dikke 1000,- euro!
Misschien dat Ford Nederland nog een coulance wil doen. Dat hoor ik straks.
Doorrijden kan, maar dan wel elke week/dag koelvloeistof-reservoir checken en het risico dat de distributieriem ook last gaat krijgen van de lekkage met als gevolg dat de hele motor in de soep kan lopen. En uiteindelijk moet hij toch gerepareerd worden omdat de lekkage in ieder geval niet kleiner zal worden...
Vandaag maar even leen-auto mee en het weekend even nadenken of inruilen nog een optie is...
Een kapotte motor door oververhitting is nog 2-3x zo duur, sowieso dat eerst laten maken. Ik heb vroeger ook plezier gehad met koelvloeifstof lekkages en ook nog eens een koppakking die vervangen moest worden. Dat tikt flink hard aan allemaal.Aldmar schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:16:
Doorrijden kan, maar dan wel elke week/dag koelvloeistof-reservoir checken en het risico dat de distributieriem ook last gaat krijgen van de lekkage met als gevolg dat de hele motor in de soep kan lopen. En uiteindelijk moet hij toch gerepareerd worden omdat de lekkage in ieder geval niet kleiner zal worden...
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ja ik was ook van plan om te laten. Doorrijden kan het alleen maar slechter van worden.ByteMe_ schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:38:
[...]
Een kapotte motor door oververhitting is nog 2-3x zo duur, sowieso dat eerst laten maken. Ik heb vroeger ook plezier gehad met koelvloeifstof lekkages en ook nog eens een koppakking die vervangen moest worden. Dat tikt flink hard aan allemaal.
De coulance regeling van Ford Nederland val ik (uiteraard
Al met al best netjes van de dealer hoe het is aangevlogen.
Ben nu weer wel gelukkig met de Fiesta als tweede autootje nu die goed stuurt en lekker rijdt
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Heb momenteel een Focus diesel, doe ongeveer 30.000km per jaar. Misschien komt er volgend jaar een opvolger, normaal zou ik zeggen opnieuw een diesel maar ik vraag me af of dat tegenwoordig nog zoveel verschil maakt, zeker nu benzinewagens in België fiscaal meer en meer interessant beginnen worden.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Rijcomfort zal quasi hetzelfde zijn. Ecoboost is iets stiller en sneller warm, wat wel zo aangenaam is in de winter. Diesel heeft iets meer koppel onderin, velen vinden dat wat fijner rijden. Al is een ecoboost op dat vlak ook niet slecht.Darks schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:34:
Zijn er hier Ecoboost-rijders die veel kilometers malen op de autosnelweg? Hoe bevalt dat zo qua rijcomfort, vermogen, verbruik?
Heb momenteel een Focus diesel, doe ongeveer 30.000km per jaar. Misschien komt er volgend jaar een opvolger, normaal zou ik zeggen opnieuw een diesel maar ik vraag me af of dat tegenwoordig nog zoveel verschil maakt, zeker nu benzinewagens in België fiscaal meer en meer interessant beginnen worden.
Op vlak van verbruik is het beduidend meer, maar als je alle kosten in rekening brengt valt het wel mee. Het verschil in normverbruik bij een nieuwe Focus ligt een 23 a 24% hoger bij een 125pk ecoboost als de 120pk diesel. Dus reken je huidige verbruik in je Focus *1.23 en je hebt ongeveer in idee hoeveel je zou verbruiken.
Als je een nieuwe Focus zou afschrijven over 10 jaar en 30.000km per jaar dan is het verschil een 317 euro per jaar. Aan de huidige brandstofprijzen en belastingtarieven: https://docs.google.com/s...gfksRxBg/edit?usp=sharing
Ik denk dat je daarmee het 3 pittertje bedoelt? De 1.5 vierpitter rijdt vermoedelijk prima maar ken ik niet.Darks schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:34:
Zijn er hier Ecoboost-rijders die veel kilometers malen op de autosnelweg? Hoe bevalt dat zo qua rijcomfort, vermogen, verbruik?
De 3 pitter ecoboost rijdt prima, ook op de snelweg (in de fiesta in mijn geval, 100pk software) maar de fiesta is daar niet op zijn best: Op de snelweg is de fiesta wat rumoerig, er daar zit natuurlijk niet zoveel isolatie in als in de focus en ik heb een 5 bakje, geen 6 bak. Ik vond de focusdiesel overigens ook wel veel herrie maken.
Met de dieselblokken (en grotere motoren) kan je veel meer remmen op de motor dan die 1 litertjes, dus daar moet je wel aan wennen, verder is het erg aangenaam.
ping 127.212.23.124
Dit is dan stil en relatief zuinig.
Een tsi in een grotere VW draait dan 2850 toeren
[ Voor 3% gewijzigd door nokiaan958GB op 22-01-2017 22:07 ]
Als je de 1.4 TSI 150 bedoelt heeft dat wel degelijk een reden. Die schakelt namelijk 2 van de 4 cilinders uit in bepaalde omstandigheden om zuiniger te lopen, echter enkel tussen 1400-4000rpm en 25 en 100Nm gevraagd koppel. Versnellingsverhouding zijn daar waarschijnlijk aan aangepast om zo veel in dit gebied te opereren, ook op de snelweg.nokiaan958GB schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:06:
Ik las vanavond toevallig dat de 1.5 ecoboost in een Mondeo bij 120km/h in de hoogste versnelling maar 1800 toeren heeft.
Dit is dan stil en relatief zuinig.
Een tsi in een grotere VW draait dan 2850 toeren
2850rpm op 2 cilinders is vergelijkbaar met 1425rpm op 4 cilinders, toch op vlak van 'ideale' belasting.
[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 22-01-2017 23:46 ]
Je kan alles rechtrekenen, maar dat is natuurlijk niet zo. Die tsi pakt ook als ie op vier cilinders loopt 2850 toeren, in jouw sommetje komt dat dan weer overeen met een tweepitter die 5700 toeren loopt.AndRo555 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:39:
[...]
Als je de 1.4 TSI 150 bedoelt heeft dat wel degelijk een reden. Die schakelt namelijk 2 van de 4 cilinders uit in bepaalde omstandigheden om zuiniger te lopen, echter enkel tussen 1400-4000rpm en 25 en 100Nm gevraagd koppel. Versnellingsverhouding zijn daar waarschijnlijk aan aangepast om zo veel in dit gebied te opereren, ook op de snelweg.
2850rpm op 2 cilinders is vergelijkbaar met 1425rpm op 4 cilinders, toch op vlak van 'ideale' belasting.
De 3 cilinder doet zo'n 2700 toeren in de Fiesta bij 120... Dat komt door de bak, als die een zes had was het ook lager geweest. Ik heb geen idee of er er Fiestas zijn met zesbakken in de huidige serie?
ping 127.212.23.124
Ik zou eerder naar de 1.5 Ecoboost met 150 pk neigen, gezien ik toch liever wat cilinderinhoud op overschot heb in een middelgrote wagen die veel autosnelweg moet malen. Dus leuk om te horen dat ie boven de 100 km/u zuinig draait, maar kan je ook wat cijfers geven?OmeJoyo schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:46:
Heb een 1.0 in de b-max gereden en nu de 1.5 in de mondeo, beide fijne motoren, maar 1.5 is wel een stuk, zuiniger als je boven de 100 komt, hoewel ik niet weet wat de 1.0 met een zesbak doet. Bij de b-max geen problemen met geluid gehad trouwens, al is de mondeo in verhouding fluisterstil, maar dat heeft met isolatie te maken.
M'n huidige 2.0 TDCI (136 pk, 6v manueel) doet het prima maar ondanks dat het slechts een klein verschil in toeren is stijgt het verbruik aanzienlijk boven de 120 km/u. Dat is ergens normaal en harder rijden we toch enkel in Duitsland of bij nacht.
Vreemd genoeg haalde mijn oude Fiesta 1.6 benzine met 120 pk en 5v een beter rendement op hogere snelheden. Dus ondanks 3000 toeren draaien, nam het verbruik op constante hogere snelheid tot een liter af tov. het gemiddelde, waar dit bij mijn diesel nu een liter hoger wordt. Natuurlijk is de diesel wel zuiniger in het algemeen (6 liter ipv 7.5 ) maar ik vond het een vreemd fenomeen.
Heeft dit te maken met de eigenschappen van een benzine voertuig, beter rendement op hogere toeren dan een diesel?
Ik heb ook zo'n 3 pitter Ecoboost 1.0, maar ik vind hem niet bijzonder lawaaiig op de snelweg eigenlijk. 140 op de CC gaat prima en de 180 haalt ie ook met 3 man plus bagagepjottum schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:32:
[...]
De 3 pitter ecoboost rijdt prima, ook op de snelweg (in de fiesta in mijn geval, 100pk software) maar de fiesta is daar niet op zijn best: Op de snelweg is de fiesta wat rumoerig, er daar zit natuurlijk niet zoveel isolatie in als in de focus en ik heb een 5 bakje, geen 6 bak. Ik vond de focusdiesel overigens ook wel veel herrie maken.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/753600.html
Een diesel zal altijd zuiniger zijn en voor ons lag het omslagpunt op +/- 26000km voor de 2 modellen die we in gedachte hadden.
Hier een Ford Mondeo - 1.6 ECOBOOST 160PK WGN TREND BNS in gebruik, rijd zo soepel en snel.Darks schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:34:
Geniet er iedere keer van op de snelweg
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Congrats! Welke kleur?calsonic schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:43:
Afgelopen zaterdag toch de knoop maar doorgehakt - de Focus RS is besteldlevertijd 4-6 maanden...
No Shame, only Fame!
Magnetic Grey met 19" zwarte 5x2 spaaks velgen en uiteraard nog meer leuke opties
Mijn huidige ST is zwart en dat staat geweldig op die auto maar hij is vaak na 1 dag alweer vies en op grijs zie je het toch minder
[ Voor 22% gewijzigd door calsonic op 25-01-2017 10:10 ]
Ik rij graag een keer met je meecalsonic schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:43:
Afgelopen zaterdag toch de knoop maar doorgehakt - de Focus RS is besteldlevertijd 4-6 maanden...
Ach, denk je echt dat je met 125pk en een 6bak wat tekort komt? De 125pk kun je ook probleemloos laten chippen naar 140-145pk.Darks schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:22:
[...]
Ik zou eerder naar de 1.5 Ecoboost met 150 pk neigen, gezien ik toch liever wat cilinderinhoud op overschot heb in een middelgrote wagen die veel autosnelweg moet malen. Dus leuk om te horen dat ie boven de 100 km/u zuinig draait, maar kan je ook wat cijfers geven?
[ Voor 19% gewijzigd door JT op 25-01-2017 10:16 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
De 150 pk kan je probleemloos naar 210 pk chippen... Persoonlijk heb ik de 1.6 ecoboost. Maar moet zeggen heb gereden in de 125 pk, dat ging eigenlijk nog best aardig. Stiekem toch voor de meer pk gekozen, gewoon omdat het kanJT schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:15:
[...]
Ik rij graag een keer met je mee
[...]
Ach, denk je echt dat je met 125pk en een 6bak wat tekort komt? De 125pk kun je ook probleemloos laten chippen naar 140-145pk.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Kan je niet een andere garage vragen hoeveel het daar kost? 7 manuren is normaal 7x50euro (ongeveer), de ring zal 5-10 euro zijn? Dan is 1000 euro best veel als je nagaat dat het voor minder dan de helft zou moeten kunnen.Aldmar schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:16:
Fijn...![]()
Mijn Focus uit 2013 1.0 ecoboost naar de garage gebracht vanwege 120k beurt. Nu blijk dat het koelvloeistof reservoir wel erg laag stond. Na wat speurwerk blijkt er een o-ring achter de distributieriem koelvloeistof te lekken. Repareren kost 7 manuren omdat de halve motor/distributieriem uit elkaar gehaald moet worden om de ring te kunnen vervangen. Kosten: dikke 1000,- euro!![]()
Misschien dat Ford Nederland nog een coulance wil doen. Dat hoor ik straks.
Vandaag maar even leen-auto mee en het weekend even nadenken of inruilen nog een optie is...
Dit lijken wel dealer / kwik-fit prijzen, maar geen doorsnee garage prijs. Althans, zelfs hun vragen naar mijn weten niet meer dan 100 euro per uur maar goed
Motorflush, benzine filter vervangen, en een potje fuel cleaner in de benzine tank?vso schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:02:
Sinds kort ook een C-Max rijder, verbruik was erg hoog 12.5l/100km nu 9,5 na een tijdje rustig rijden.
Bij de motorflush komt dan uiteraard ook direct het verversen/vervangen van de olie+olie filter
Benzine filter kan altijd vervangen worden
Fuel cleaner doe je erin bij minder dan 1/4e tank, daar rij je bijv 20 km mee en dan tank je hem vol.
Stappen die ik zou volgen:
1. fuel cleaner
2. benzine filter
3. motorflush + toebehoren (filter, olie etc).
Dit is simpelweg een ''grondige'' reiniging voor je blok, leidingen en etc. Het kan verschil uitmaken voor het gebruik, maar komt vaker ook ten goede uit van je blok en etc (alles wordt ''grondig'' schoon gemaakt..).
Wat ik merkte bij mijn auto nadat ik dit gedaan had:
-motor liep duidelijk beter / krachtiger
-olie verbruik ging naar vrijwel 0 (eerst zat ik elke week te checken of het pijl nog goed was).
-Benzine verbruik ging omlaag, van een volle tank (65 liter) met 500-550 km naar 600-650 km (verschil dus ongeveer 50km extra met 1 tank).
Maar goed, dat ik er zoveel profijt van gehad heb, wilt niet zeggen dat jij dat ook krijgt natuurlijk.
Tijdig schakelen hoeft ook niet perse goed te zijn, althans als je sommige al rond de 1800-2000 toeren ziet schakelen, is dat vragen om problemen op de langere duur:P. Soms is het juist goed om eens even dat ding tot de 5000+ toeren te trappen zodat alles flink doorloopt. Maar uiteraard niet elke dag, standaard op de 5000 toeren rijden (gewoon 1x in de week even doortrappen).
Oftewel, je kan het bijna niet goed doen; zowel zuinig als bewust met de auto omgaan. Zuinig rijden is altijd zo rond de 2000-2500 toeren blijven, MAAR dat is niet goed voor je blok. Je zult hem ten alle tijden regelmatig moeten laten zuipen zodat alles lekker doorloopt (in je blok en leidingen, dit zodat alles goed verbrand).
Zo zorg je er voor dat je blok een beetje fit blijft en niet volraakt met troep, en als alles goed blijft verbranden in je blok, ga je dat ook weer in je verbruik merken.
Rij maar eens 5 jaar lang nooit boven de 2500 toeren, je auto kan naar de schroot of je verbruik wordt juist zeer hoog (je blok zal 1 grote drab zijn, je leidingen zullen verstopt zijn en etc).
Ps. dit is gewoon standaard bij auto's niet een Ford iets, hopelijk heb je hier iets aan
Ps(2
[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 25-01-2017 10:39 ]
Uiteraard en de 2.3 turbo uit de Focus kan vast naar de 500pkEwivis schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:30:
[...]
De 150 pk kan je probleemloos naar 210 pk chippen...
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitjePersoonlijk heb ik de 1.6 ecoboost. Maar moet zeggen heb gereden in de 125 pk, dat ging eigenlijk nog best aardig. Stiekem toch voor de meer pk gekozen, gewoon omdat het kan
- Ik een hobby-auto weer ga kopen
- Ik niet de dagelijkse rijder ben in die auto
- Mijn vrouw door rugproblemen snelle acceleratie niet heel prettig vind
denk ik niet dat ik het ruim 2200 euro extra waard vind voor de 1.6 EcoBoost. Dus dan de 1.0 met chippie erin voor 145pk. Maar als een 1.0 te duur wordt dan tóch de 1.6 met chippie voor 200-210pk
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ik heb de ecboost 1.6 150 pk, maar met de software van de 182 pk versieJT schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:56:
[...]
Uiteraard en de 2.3 turbo uit de Focus kan vast naar de 500pkMaar als het je gaat om een dagelijkse auto dan moet je goed overwegen wat je doet. Wil je gewoon graag veel vermogen omdat je dat leuk vindt -> 1.6 EcoBoost. Wil je zuinig maar toch comfortabel rijden -> 1.0 EcoBoost, bij voorkeur de 125pk. Maar het argument dat je niet genoeg over zou hebben met een 1.0 EcoBoost en alleen om die reden de 1.6 kiezen, die niet zuipt maar natuurlijk wel meer verbruikt, dan ben je dief van je eigen portemonnee.
[...]
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitjeWe kijken naar een >2010 CMax uit Duitsland. Daarbij kies ik het liefst voor een EcoBoost. 1.6 met 50-60k km heb je voor ongeveer 11k + 1300 bpm. 1.0 EcoBoost met 75-90k km heb je voor ongeveer 12k + 600 bpm. Als ik uit ga van 8 jaar gebruik met 20k km per jaar dan zal de 1.0 2200 euro minder hebben gekost bij een benzineprijs van 1.60 (verschil zal nog groter zijn bij hogere brandstofprijs). In ogenschouw genomen dat:
- Ik een hobby-auto weer ga kopen
- Ik niet de dagelijkse rijder ben in die auto
- Mijn vrouw door rugproblemen snelle acceleratie niet heel prettig vind
denk ik niet dat ik het ruim 2200 euro extra waard vind voor de 1.6 EcoBoost. Dus dan de 1.0 met chippie erin voor 145pk. Maar als een 1.0 te duur wordt dan tóch de 1.6 met chippie voor 200-210pk
Verbruik is gemiddeld 1 op 13,5 (bij de tank) gemiddelde van zomer en winter is dat.
Volgens autoweek heeft de 125 pk gemiddeld 1 op 15.2. Zoveel beter is dat dus niet.
Maar die 125 pk en zeker met chip ga je je niet aan ergeren hoor! Dingen rijden prima! Let wel op het koelvloeistof slangetje dat deze is vervangen met de nieuwe versie. Die willen nog wel eens stukgaan, met als resultaat dat je motor te warm wordt omdat de koelvloeistof is verdwenen...
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Misschien niet over 1000km maar ga het eens uitrekenen over 160000kmEwivis schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:18:
[...]
Ik heb de ecboost 1.6 150 pk, maar met de software van de 182 pk versievoor 50 euro via forum kunnen regelen
Verbruik is gemiddeld 1 op 13,5 (bij de tank) gemiddelde van zomer en winter is dat.
Volgens autoweek heeft de 125 pk gemiddeld 1 op 15.2. Zoveel beter is dat dus niet.
Bedankt voor de tip!Maar die 125 pk en zeker met chip ga je je niet aan ergeren hoor! Dingen rijden prima! Let wel op het koelvloeistof slangetje dat deze is vervangen met de nieuwe versie. Die willen nog wel eens stukgaan, met als resultaat dat je motor te warm wordt omdat de koelvloeistof is verdwenen...
Ecodan warmtepomp
Nice! Welke ST heb je nu precies?calsonic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:07:
[...]
Magnetic Grey met 19" zwarte 5x2 spaaks velgen en uiteraard nog meer leuke opties
Mijn huidige ST is zwart en dat staat geweldig op die auto maar hij is vaak na 1 dag alweer vies en op grijs zie je het toch minder
* Arfman groot Ford fan sinds hij in de gechipte ST van een collega heeft gereden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ecodan warmtepomp
Heel vet! Paar keer de 'demo' van MEBU gezien en gehoord, lekkere bak is het!calsonic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:07:
[...]
Waarom trouwens niet gekozen voor een 'gebruikte'? Ford De Meern en Dekker Zaandam hebben nieuwe staan in Grey, kan je binnen enkele dagen / weken rijden lijkt me.
No Shame, only Fame!
Ik rij nu nog een 2 jaar oude Fiesta ST2 - getuned naar 230pk.Arfman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:41:
[...]
Nice! Welke ST heb je nu precies?
* Arfman groot Ford fan sinds hij in de gechipte ST van een collega heeft gereden
Heb toevallig die RS in de Meern zien staan ja maar die heeft die keiharde kuipstoelen erin en die vind ik dus niet lekker zitten - de 'normale' recaro's zitten veel comfortabler.Marcusso schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:24:
[...]
Heel vet! Paar keer de 'demo' van MEBU gezien en gehoord, lekkere bak is het!
Waarom trouwens niet gekozen voor een 'gebruikte'? Ford De Meern en Dekker Zaandam hebben nieuwe staan in Grey, kan je binnen enkele dagen / weken rijden lijkt me.
En ik koop altijd een nieuwe auto met de opties erop zoals ik hem wil hebben
Dan maar ff tijdje wachten maar dan is hij precies zoals ik me voor ogen had
Jij denkt dat een 22-jarig studentje naar binnen kan lopen en een RS mee krijgt om te testen?Marcel Br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:25:
Juist bij een RS zou ik nieuw willen kopen ipv demo, te veel mensen die even willen kijken hoe snel hij is.
Ecodan warmtepomp
Zit wat in. Ben benieuwd naar je ervaringen met de RS. Rij zelf ook een Fiesta ST met 215pk, een RS lijkt me een leuke opvolger.calsonic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:05:
[...]
Ik rij nu nog een 2 jaar oude Fiesta ST2 - getuned naar 230pk.
[...]
Heb toevallig die RS in de Meern zien staan ja maar die heeft die keiharde kuipstoelen erin en die vind ik dus niet lekker zitten - de 'normale' recaro's zitten veel comfortabler.
En ik koop altijd een nieuwe auto met de opties erop zoals ik hem wil hebben![]()
Dan maar ff tijdje wachten maar dan is hij precies zoals ik me voor ogen had
Ga je nog onderdelen van je Fiesta ST verkopen?
No Shame, only Fame!
Nope de fiesta wordt ingeruild zoals hij is.Marcusso schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:21:
[...]
Zit wat in. Ben benieuwd naar je ervaringen met de RS. Rij zelf ook een Fiesta ST met 215pk, een RS lijkt me een leuke opvolger.![]()
Ga je nog onderdelen van je Fiesta ST verkopen?
Ik kan niet wachten!
Na een enigzins bezorgd gezicht van de verkoper kreeg ik een ST (Focus) mee voor een proefrit. Ik wordt geschat op 20 jaar dus het is niet onmogelijk hoorJT schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Jij denkt dat een 22-jarig studentje naar binnen kan lopen en een RS mee krijgt om te testen?
Hoelang moet je wachten? Paar maanden terug was de wachttijd best wel lang, zegmaar...calsonic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:05:
[...]Dan maar ff tijdje wachten maar dan is hij precies zoals ik me voor ogen had
Editt; woops je bericht 2 dagen terug over het hoofd gezien
[ Voor 21% gewijzigd door Jim423 op 26-01-2017 23:14 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
22-jarig studentje dat stage looptJT schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Jij denkt dat een 22-jarig studentje naar binnen kan lopen en een RS mee krijgt om te testen?
Resultaat is een klein gat in de bumper en een scheur van ongeveer 10cm.
Een schadeherstelbedrijf schatte de herstelkosten op 6 á 700 euro maar dat is me toch wat te prijzig.
Ze gaven aan dat ik ook bij de sloop kon kijken voor een bumper om de kosten te drukken dan zouden ze die voor 150 euro kunnen monteren.
Nu vind ik dat nog aardig duur voor alleen vastmaken en ben wel handig dus vroeg ik me af of zo'n bumper er niet zelf op te zetten is. Iemand daar ervaring mee, heb je daar bijvoorbeeld nog special gereedschap of montagemateriaal voor nodig?
En wat zou een nette bumper van de sloop ongeveer moeten kosten?
De auto is trouwens uit 2009, zwart en voorzien van parkeersensoren (ja ik weet het
Of de parkeersensoren geplakt of geklikt zijn weet ik niet.
Met sensoren en zo lijkt me dat niet evident. Kruip eens onder je auto en bekijk het zaakje eensVliegvlug schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:00:
Een paar dagen geleden ben ik met mijn Mondeo station achteruit op een omhoogstaand klaphekje gereden.
Resultaat is een klein gat in de bumper en een scheur van ongeveer 10cm.![]()
Een schadeherstelbedrijf schatte de herstelkosten op 6 á 700 euro maar dat is me toch wat te prijzig.
Ze gaven aan dat ik ook bij de sloop kon kijken voor een bumper om de kosten te drukken dan zouden ze die voor 150 euro kunnen monteren.
Nu vind ik dat nog aardig duur voor alleen vastmaken en ben wel handig dus vroeg ik me af of zo'n bumper er niet zelf op te zetten is. Iemand daar ervaring mee, heb je daar bijvoorbeeld nog special gereedschap of montagemateriaal voor nodig?
En wat zou een nette bumper van de sloop ongeveer moeten kosten?
De auto is trouwens uit 2009, zwart en voorzien van parkeersensoren (ja ik weet het)
Heb eens een achterbumper laten vervangen bij mijn officiële dealer (gebarsten en sensor kapot na ongeval) en kwam net boven de EUR 1000 dus het kan wel prijzig zijn! In mijn geval werden de kosten gelukkig gedekt door de verzekering van de tegenpartij.
Iets anders, er moeten 4 nieuwe zomerbanden op de Focus. Heb momenteel Goodyear Efficiëntgrip (215 / 50 R17) en ben eigenlijk wel tevreden over de slijtvastheid, iets minder over het rolgeluid.
Ben wel van plan wat te vergelijken. Gezien ik veel kilometers doe op de autosnelweg, liefst een premium merk met goede slijtvastheid. Iemand ervaringen?
En is er eigenlijk een merkbaar verschil tussen een 'gewone' band (type Michelin Primacy) en een 'zuinige' band (Michelin Energy Saver)?
Alvast dank
De laatste test die ik had gelezen (kan hem even niet meer terug vinden) kwamen Goodyear er beter uit dan Michelin qua geluid.Darks schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:48:
[...]
Met sensoren en zo lijkt me dat niet evident. Kruip eens onder je auto en bekijk het zaakje eens![]()
Heb eens een achterbumper laten vervangen bij mijn officiële dealer (gebarsten en sensor kapot na ongeval) en kwam net boven de EUR 1000 dus het kan wel prijzig zijn! In mijn geval werden de kosten gelukkig gedekt door de verzekering van de tegenpartij.
Iets anders, er moeten 4 nieuwe zomerbanden op de Focus. Heb momenteel Goodyear Efficiëntgrip (215 / 50 R17) en ben eigenlijk wel tevreden over de slijtvastheid, iets minder over het rolgeluid.
Ben wel van plan wat te vergelijken. Gezien ik veel kilometers doe op de autosnelweg, liefst een premium merk met goede slijtvastheid. Iemand ervaringen?
En is er eigenlijk een merkbaar verschil tussen een 'gewone' band (type Michelin Primacy) en een 'zuinige' band (Michelin Energy Saver)?
Alvast dank
To dare is to do
To dare is to do
Nope, dat doet niks met je accu.Slaapje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:30:
Vandaag een Focus Futura mk2 gekocht. Nu reed ik hiervoor een Fiesta uit 2003 zonder veel poespas. In deze Focus zit bij de verlichting de stand auto. Nu vraag ik me af of je hem op deze stand kan laten staan als je de sleutel uit het contact haalt of gebruikt ie dan toch nog de accu?
Wat een heerlijke functie die ik mis bij mn huidige Ford. Bij het inruilen van mijn 2007 Focus voor een 2013 ben ik helemaal vergeten te kijken of de automatische lampenfunctie erop zat. Dat was de eerate dag niet zo fijn voor de eerste paar mensen die mij in het donker tegenkwamen. En nee, het was me echt niet opgevallen omdat ik nog vol verbazing naar van mn nieuwe dashboardlampen aan het genieten was 😂
Ik kwam binnen bij de dealer voor onderhoud van mijn Fiesta en het was liefde op het eerste gezicht. 3 Weken later stond hij voor de deur
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Zit nu voor werk nog in het buitenland, over 3 weken zal ik een paar foto's posten:)
Permanent verlichting aan kun je inschakelen met de juiste (dealer)toolsSlippervanTheB schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:15:
[...]
Nope, dat doet niks met je accu.
Wat een heerlijke functie die ik mis bij mn huidige Ford. Bij het inruilen van mijn 2007 Focus voor een 2013 ben ik helemaal vergeten te kijken of de automatische lampenfunctie erop zat. Dat was de eerate dag niet zo fijn voor de eerste paar mensen die mij in het donker tegenkwamen. En nee, het was me echt niet opgevallen omdat ik nog vol verbazing naar van mn nieuwe dashboardlampen aan het genieten was 😂
Nice, heb je ook enig idee wat het kost? Ik hoorde namelijk dat je flink wat zou moeten vervangen.nielsicq schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:20:
[...]
Permanent verlichting aan kun je inschakelen met de juiste (dealer)tools
Dat zou ik ook wel graag hebben, dat het dimlicht met het contact aangaat.Jim423 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:48:
Ik denk dat bedoeld wordt dat het dimlicht op contact aangaat. Het hele automatische systeem achteraf inbouwen is inderdaad een flinke operatie.
Ik doe het bijna altijd aan, verhoogt de zichtbaarheid enorm op grijze en regenachtige dagen. En ik kom wel eens in landen waar het zelfs verplicht is.
Zal het volgende keer eens vragen bij de dealer of het kan geprogrammeerd worden.
Heb trouwens een (ADAC, denk wel betrouwbaar) scoretabel gevonden van zomerbanden. Blijkt ook dat eco-banden worden afgeraden wegens amper zuiniger, wel minder grip.
https://www.adac.de/infot...228381&SourcePageId=31821
[ Voor 21% gewijzigd door Darks op 02-02-2017 20:21 ]
Na ruim twee jaar ben ik nog altijd tevreden met mijn Focus (2012) en de Fiesta (2015) die we rijden maar één punt blijft wel een enorme ergernis elke dag weer: het gekraak van de vering wanneer je over drempels rijdt. Het is niet zo zeer gekraak maar een schuivend geluid, alsof je in een oud wrak rondrijdt. Mijn Mondeo hiervoor had hetzelfde maar die had dan ook nog grotere problemen met de schokbrekers (drie keer een gebroken veer op twee jaar tijd, maar was een bekend issue bij die auto).
Ik wordt er echt helemaal gek van dat Ford dat niet gefixed krijgt. Zou voor mij een reden zijn om geen Ford meer te kopen. Na drie auto's met hetzelfde probleem lijkt het nogal chronisch probleem.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik rij momenteel in mijn derde ford en de vierde is besteld maar echt nog nooit last van gehad.Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:18:
Ik zou die standaard verlichting aan ook graag hebben maar mijn dealer zegt 'kan niet, gaat niet'. Ik verbaas me altijd over hoe meegaand andere dealers zijn.
Na ruim twee jaar ben ik nog altijd tevreden met mijn Focus (2012) en de Fiesta (2015) die we rijden maar één punt blijft wel een enorme ergernis elke dag weer: het gekraak van de vering wanneer je over drempels rijdt. Het is niet zo zeer gekraak maar een schuivend geluid, alsof je in een oud wrak rondrijdt. Mijn Mondeo hiervoor had hetzelfde maar die had dan ook nog grotere problemen met de schokbrekers (drie keer een gebroken veer op twee jaar tijd, maar was een bekend issue bij die auto).
Ik wordt er echt helemaal gek van dat Ford dat niet gefixed krijgt. Zou voor mij een reden zijn om geen Ford meer te kopen. Na drie auto's met hetzelfde probleem lijkt het nogal chronisch probleem.
Maar daarentegen geen enkele auto is perfect en iedere auto kan allerlei mankementen krijgen
Heb je veel drempels in de buurt? Rij je wel eens zonder de radio aan?calsonic schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:39:
[...]
Ik rij momenteel in mijn derde ford en de vierde is besteld maar echt nog nooit last van gehad.
Maar daarentegen geen enkele auto is perfect en iedere auto kan allerlei mankementen krijgen
Nou ja krijgen, de 2015 Fiesta heeft het al vanaf het begin. Zal er maar weer eens mee naar de garage gaan maar dat zet meestal weinig zoden aan de dijk.
Ik rij momenteel in een 2014 Fiesta en die heeft daar absoluut geen last van - en ja er zijn hier genoeg verkeers remmende drempels in de buurt.Phusebox schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:53:
[...]
Heb je veel drempels in de buurt? Rij je wel eens zonder de radio aan?
Nou ja krijgen, de 2015 Fiesta heeft het al vanaf het begin. Zal er maar weer eens mee naar de garage gaan maar dat zet meestal weinig zoden aan de dijk.
Heb ik ook "last" van met mijn 2014 Fiesta. Mijn Skoda had het het ook, m'n Alfa had het ook. Maar ook alleen in de winter. Komt door de kou volgens de dealer. De eerste 2 drempels heb ik het wel en daarna niet meer.Phusebox schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:18:
Bij allebei onze auto's trekt het niet weg in ieder geval. En wat is kou, want met 15 graden doet ie het ook in ieder geval.PL3X4N schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:06:
[...]
Heb ik ook "last" van met mijn 2014 Fiesta. Mijn Skoda had het het ook, m'n Alfa had het ook. Maar ook alleen in de winter. Komt door de kou volgens de dealer. De eerste 2 drempels heb ik het wel en daarna niet meer.