Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 56 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
remzor schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Sinds zaterdag in het bezit van de Fiësta Ghia uit 2009 met alles erop en eraan behalve USB. Wel BT carkit maar kan hem dus niet gebruiken om via BT audio te streamen (dubbeltap AUX werkt dus niet). Wellicht dat het toch noodzakelijk is om hiervoor ook USB te hebben...
De AUX werkt uiteraard wel. Enig nadeel is dat BT hiervoor moet worden uitgeschakeld. Dus AUX carkit + BT handsfree bellen werkt niet tegelijk.
Je zou een andere module kunnen plaatsen, deze bestaan met Bluetooth streaming maar ook met Bluetooth streaming en usb. Leuke is dat je bij nieuwere modellen gelijk Nederlandse voicecontrol krijgt.
Wel moet je scherm van de radio ge-update worden voor streaming en usb.

wat niet past, wordt gelast!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-01 22:19
@nielsicq Hmm ok, thanks voor de tip. Denk dat ik het hier net niet belangrijk genoeg voor vind, het was leuk geweest als het kon natuurlijk. Al werkt een vriend van me bij een Ford dealer dus kan het ook eens navragen.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zelfs zit ik te wachten tot 1e week 2018, dan komt mijn Ford Focus Wagon ST Line oOo. De verkoper vertelde mij vorige maand dat de kaartupdates nog niet beschikbaar waren omdat Ford nog bezig was met een oplossing hiervoor te verzinnen voor kaartupdates, weet iemand hier meer over?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Slavy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:48:
Zelfs zit ik te wachten tot 1e week 2018, dan komt mijn Ford Focus Wagon ST Line oOo. De verkoper vertelde mij vorige maand dat de kaartupdates nog niet beschikbaar waren omdat Ford nog bezig was met een oplossing hiervoor te verzinnen voor kaartupdates, weet iemand hier meer over?
Niemand? :o

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 21:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Momenteel is het niet duidelijk wanneer de Sync 3 update en de kaarten update uit worden gebracht. Er gaan inmiddels wel diverse builds van de nieuwe software voor de Sync 3 module rond maar die zijn nog niet definitief. Werken bij sommige beter dan bij anderen. De kaartupdate is nog helemaal niet gesignaleerd. Zou in juli uitkomen, toen eind oktober, toen november maar inmiddels is de informatiestroom een beetje stilgevallen.

Zie ook focusclub forum voor meer informatie, daar loopt een draadje over de sync 3 én kun je lezen waar die builds vandaan komen of hoe ze te installeren.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18

OmeJoyo

This is me

Ik denk dat veel van de gebruikers of hun huidige kaart nog OK vinden of Apple Car Play / Android Auto gebruiken, dan heb je helemaal geen last meer van oude kaarten :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 19:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GMm5gS6qNi6LmIPOKThzADt1/medium.jpg

Mijn uit de VS meegenomen Ford Fusion (Mondeo) staat nu eindelijk op NLD platen. Mist achterlichtje erin moeten laten zetten, maar verder glansrijk door de RDW keuring heen.

Nog 2 open items:
- de FM radio pakt alleen oneven frequenties (102.1 - .3 - .5 - 102.7) omdat dat in de VS de standaard is. Weet iemand of dit in te stellen is door de dealer?
- De ingebouwde navigatie (sync2) heeft natuurlijk nog steeds de Amerikaanse kaarten op de SD-card staan. Kan ik hier zomaar de nieuwste F7 in stoppen? En kopen jullie die via de dealer, of zijn er andere opties die het bekijken waard zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 19-11-2017 12:42 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Weet niet of de dealer het kan maar met software als forscan kun je een hoop zelf aanpassen. De Nederlandse taal is niet zomaar in te laden. De Europese kaarten zijn plug and play! Wel erg prijzig via de dealer (200+)

wat niet past, wordt gelast!

• Hmmbob
Thanks. Nederlandse taal kan me gestolen worden, haha. Wel dure kaarten dan!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
OmeJoyo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:59:
[...]

Ik denk dat veel van de gebruikers of hun huidige kaart nog OK vinden of Apple Car Play / Android Auto gebruiken, dan heb je helemaal geen last meer van oude kaarten :)
Yeps dat is de enige manier om niet halverwege een tunnel naar rechts gestuurd te worden door de Ford navigatie :X
Navigatie software is minimaal 3 jaar oud...
Hoogste tijd voor een update - geef een half jaar geleden 60K uit aan een auto en rij na 5 minuten al midden in een weiland op het scherm 8)7

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Slavy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:48:
Wazig; volgens mij is het navigatie-systeem exact hetzelfde als het 2017-model en toevallig heb ik daar enkele weken geleden over gebeld. Kenteken doorgegeven aan de dealer. Kon voor 99Euro gewoon een SD-kaartje komen kopen aan de balie voor de updates t/m juni ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
4 nieuwe 4 seizoensbanden besteld van Hankook besteld.
215 / 55 / R16 formaat.

Woensdag er onder, 1 band was erg slecht nu, 520 bij elkaar.
Gelijk de APK woensdag, kijken hoe die gaat.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Welke zou jij kiezen:
YouTube: Ken Block's RS Daily Drivers | Ford Performance

spoiler:
RS200 ondanks dat ik een RX7 rijder bern :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:02
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mn sync 3. Eerst ging het switchen tussen DAB zenders redelijk vlug, dus van 538 naar Q-Music binnen 2 seconden. Nu duurt dit vlot 30 seconden? Iemand toevallig hetzelfde probleem?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Misschien een stomme vraag. Als ik kijk naar de Focus station of een C-Max, lijkt het dat de C-Max iets goedkoper is. Waarom? Ik dacht altijd de C-Max de iets hogere Focus was en daarmee gelijkwaardig of duurder qua prijs was?

Of is de bagageruimte achterin iets korter? Optisch gezien lijkt zo te zijn, maar in het echt?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Motrax schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:26:
Misschien een stomme vraag. Als ik kijk naar de Focus station of een C-Max, lijkt het dat de C-Max iets goedkoper is. Waarom? Ik dacht altijd de C-Max de iets hogere Focus was en daarmee gelijkwaardig of duurder qua prijs was?

Of is de bagageruimte achterin iets korter? Optisch gezien lijkt zo te zijn, maar in het echt?
Denk grootste verschil is gewicht en looks. C-Max is niet bepaald een sexy auto :+ Zal ook wel iets zwaarder zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MAX3400

MAX3400

@Motrax de C-Max heeft zelfs meer laadruimte en een lagere tildrempel. Ligt er wel aan hoe je stuff opstapelt maar als je de banken niet neergooit, kan je grofweg 80 liter meer kwijt in de C dan de F.

Maar als ik kijk naar deze vergelijking op Autoweek met dezelfde motor en modellijn, is de C toch echt 3K duurder.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Touchdomex schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:29:
Denk grootste verschil is gewicht en looks. C-Max is niet bepaald een sexy auto :+ Zal ook wel iets zwaarder zijn.
Het gaat om een gezinsauto :X :P Inhoud boven vorm :P Wegenbelasting bij de C-Max is iets hoger idd.
MAX3400 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:30:
@Motrax de C-Max heeft zelfs meer laadruimte en een lagere tildrempel. Ligt er wel aan hoe je stuff opstapelt maar als je de banken niet neergooit, kan je grofweg 80 liter meer kwijt in de C dan de F.

Maar als ik kijk naar deze vergelijking op Autoweek met dezelfde motor en modellijn, is de C toch echt 3K duurder.
Ah die vergelijker is wel handig! Als ik naar de benzine varianten kijk valt het verschil mee:
https://www.autoweek.nl/c...=45256&id3=58958&cache=no
Alleen vergelijkt de vergelijker geen bagageruimte, maar ik klik zo even verder. Edit: duh, er zit nog meer tabbladen bij de vergelijker :X

Bij de C-Max kan je er zelfs een stoelgedeelte uithalen (2 kinderen hier) en kan je in het midden nog meuk in de lengte leggen... hmmm.

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 27-11-2017 13:42 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• MAX3400

MAX3400

Hahaha, @Motrax moet aan de @[url="none"]C-Max[/url] _O- _O-

En anders geef je de kids een OV-kaartje; kan je een Focus RS rochelen voor de deur :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

MAX3400 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:48:
Hahaha, @Motrax moet aan de @[url="none"]C-Max[/url] _O- _O-

En anders geef je de kids een OV-kaartje; kan je een Focus RS rochelen voor de deur :)
Of de ST :P Maar de kinderen kunnen nog niet inchecken, ze kunnen nog niet bij de paal -O- (een onderweg, de andere net 2 jaar oud).

Wat is voor benzine een schappelijke kilomterstand? Ik zit rond de 100-120k km te kijken, budget is max € 10k. Gevoelsmatig -zonder onderbouwing- lijkt dat okay. We rijden 10-15k / jaar, bij een benzine is 200k ongeveer de max? Dan kunnen we er 10 jaar mee rijden...

De lokale dealer heeft een C-Max staan die net tegen de €10k aanhikt, ziet er wel okay uit. Voor een C-Max -O-

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 27-11-2017 13:56 ]

☻/
/▌

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Motrax schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:55:
[...]
De lokale dealer heeft een C-Max staan die net tegen de €10k aanhikt, ziet er wel okay uit. Voor een C-Max -O-
Denk dat precies daarom de prijs van een C-max iets lager is als een normale focus als je het zo stelt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MAX3400

MAX3400

10K is nog redelijk voor een 100K auto. Maar het wordt wel een beetje algemeen zo? Wat wil jij op/in een auto, welk bouwjaar, welke kleur, welke regio, etc?

Hint: zoek eens een paar dealers in de Duitse grensstreek; grote kans dat je op een auto van 15K ongeveer 10% lager uitkomt dan in de Randstad.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat is nou eigenlijk de beste manier om een auto in te rijden? Op internet lees ik veel meningen welke niet allemaal recent zijn. Heb er nog ca 600 op de teller staan en erg relax/rustig mee gereden, want nieuw en zuinig. :)

Kan iemand mij vertellen wat de "best practice" is?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Slavy schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:26:
Wat is nou eigenlijk de beste manier om een auto in te rijden? Op internet lees ik veel meningen welke niet allemaal recent zijn. Heb er nog ca 600 op de teller staan en erg relax/rustig mee gereden, want nieuw en zuinig. :)

Heb je het boekje al gelezen?

• MAX3400

MAX3400

Slavy schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:26:

Ligt eraan welke auto. Een GT-R komt de fabriek uit en die krijgt meteen zijn vuurdoop op het circuit. Niks inrijden; koud van de band in de handen van een test-coureur het baantje op.

Qua moderne technieken tegenwoordig zoals remmen, banden, vloeistoffen; ik zie weinig nut om een auto nog in te rijden. Het enige waar men op moet letten is dat olie "even" de tijd krijgt om alles te smeren maar dat heb je met 500km in de stad er ook wel opzitten.

Zolang je dat ding niet constant in de rode toeren laat hikken of met roodgloeiende remmen tot aan je assen door het water rijdt, gebruik je auto gewoon als auto; het ding is net nieuw, je moet er zelf nog aan wennen, even een paar duizend km normaal ermee omgaan en klaar.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Touchdomex wordt er niet in vermeld.
@MAX3400 Het gaat om een Ford Focus Wagon ST-line Ecoboost 1.0 125PK. Zoals ik al dacht, las wel dat je hem af en toe wel wat dieper moet intrappen om te voorkomen dat hij "lui" wordt, klopt dat?

• MAX3400

MAX3400

Nee, een luie auto bestaat niet. Een luie bestuurder wel. Uiteindelijk zit er een turbo in die bij xxx toeren moet aankloppen en bij yyy toeren minder trekkracht levert. Dat is niet "omdat je er lui mee hebt ingereden".

Ook hiervoor geldt; niet de laatste 5 minuten voor je eindbestemming bij elk stoplicht als eerste weg zijn met 6K op de toerenteller. Heb ik met geen van mijn turbo-auto's gedaan; altijd laatste 3 tot 5 minuten het groene rijden nadoen. Tijdig opschakelen, turbo beetje ontzien. Kan dat ding afkoelen op de olie, rijlucht en radiator.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben van een Fiesta (diesel, 1.6ltr, 95PK) tijdelijk naar een Swift gegaan (benzine, 1.2ltr, 90PK) en heb nu de mogelijkheid om een nieuwe Focus (benzine, 1.0ltr, 125PK) te leasen. Ik ben nooit voorstander geweest van de lichte motoren (en dat ben ik nog steeds absoluut niet), maar ik heb helaas weinig keuze daarin. De auto vind ik verder geweldig; ziet er mooi uit en is standaard al behoorlijk aangekleed, dus is het echt zo erg of stel ik me aan en moet ik 'm gewoon gaan bestellen? ;)

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium 125 pk 5d
Magnetic Mica Lak
Advanced Technology Pack
Light Upgrade Pack
Seat Pack
Bekleding Carpretto leather/Groove in Charcoal Black

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

TommyGun schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:03:
Ik ben van een Fiesta (diesel, 1.6ltr, 95PK) tijdelijk naar een Swift gegaan (benzine, 1.2ltr, 90PK) en heb nu de mogelijkheid om een nieuwe Focus (benzine, 1.0ltr, 125PK) te leasen. Ik ben nooit voorstander geweest van de lichte motoren (en dat ben ik nog steeds absoluut niet), maar ik heb helaas weinig keuze daarin. De auto vind ik verder geweldig; ziet er mooi uit en is standaard al behoorlijk aangekleed, dus is het echt zo erg of stel ik me aan en moet ik 'm gewoon gaan bestellen? ;)

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium 125 pk 5d
Magnetic Mica Lak
Advanced Technology Pack
Light Upgrade Pack
Seat Pack
Bekleding Carpretto leather/Groove in Charcoal Black
Heb dus de ST Line versie van deze, inclusief alle upgrades behalve Seat Pack, vond deze niet nodig, ondanks dat ik een goede zitting nodig heb in de auto. Zeker waard. :) Neem ook Stoel/Voorruit verwarming indien mogelijk, zijn fijne luxe. :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 17:32

TommyGun

Stik er maar in!

Slavy schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:09:
[...]

Heb dus de ST versie van deze, inclusief alle upgrades behalve Seat Pack, vond deze niet nodig, ondanks dat ik een goede zitting nodig heb in de auto. Zeker waard. :) Neem ook Stoel/Voorruit verwarming indien mogelijk, zijn fijne luxe. :)
Je hebt echt de ST en niet de ST-line begrijp ik? Want bij laatstgenoemde moet er behoorlijk veel toegevoegd worden om op het niveau van de Titanium te komen. Wel jammer want de uitstraling van de ST(-Line) is wel gaaf.

Stoelverwarming valt onder het gekozen bekleding pakket (jup, vreemd) :)

Voorruitverwarming is standaard bij de Titanium, evenals;
16" spaakvelgen
Armsteun middenconsole
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Cruise Control incl ASLD
DEATC
Keyless Entry
Guide-me-home verlichting
Regensensor
SYNC3

En nog veel meer (zie laatste pagina); https://www.ford.nl/conte...ts/cars/PL-ford_focus.pdf
Titanium is een combinatie van Ambiente, Trend en Titanium zelf, alwaar eea elkaar wel vervangt natuurlijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

MAX3400 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:01:
10K is nog redelijk voor een 100K auto. Maar het wordt wel een beetje algemeen zo? Wat wil jij op/in een auto, welk bouwjaar, welke kleur, welke regio, etc?

Hint: zoek eens een paar dealers in de Duitse grensstreek; grote kans dat je op een auto van 15K ongeveer 10% lager uitkomt dan in de Randstad.
Algemeen is het zeker, maar ik maak het specifiek ;-) Bijna altijd Ford gereden, tevreden over de garage hier. We hebben gisteren onze oude auto ingeruild voor een Ford Focus 3 (en bijgelegd uiteraard). Reed lekker, relatief stil ook binnen. Ook een C-Max gereden, maar qua rijgedrag... net niet lekker. Koppeling ver op laten komen, sturen toch iets anders. Achterbak toch net iets kleiner (wel hoger). Middenstoel kon er wel uit, maar dan heb je echt een heel klein gaatje naar voren. Al met al een no-go voor de C-Max en de Focus ziet er aan de buitenkant ook wat beter uit _O-

Volgende week is de auto afgeleverd, ben benieuwd wat voor versie van SYNC er in zit en wat er mee te doen valt. Rijgedrag/ruimte was belangrijkste, nu komen de details.

Edit: en ook belangrijk: mijn vrouw reed zekerder in de Focus dan in de C-Max _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 28-11-2017 11:42 ]

☻/
/▌

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

TommyGun schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:17:
[...]

Je hebt echt de ST en niet de ST-line begrijp ik? Want bij laatstgenoemde moet er behoorlijk veel toegevoegd worden om op het niveau van de Titanium te komen. Wel jammer want de uitstraling van de ST(-Line) is wel gaaf.

Stoelverwarming valt onder het gekozen bekleding pakket (jup, vreemd) :)

Voorruitverwarming is standaard bij de Titanium, evenals;
16" spaakvelgen
Armsteun middenconsole
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Cruise Control incl ASLD
DEATC
Keyless Entry
Guide-me-home verlichting
Regensensor
SYNC3

En nog veel meer (zie laatste pagina); https://www.ford.nl/conte...ts/cars/PL-ford_focus.pdf
Titanium is een combinatie van Ambiente, Trend en Titanium zelf, alwaar eea elkaar wel vervangt natuurlijk.
Heb de ST Line, ben meer van de sportieve versies dan de business versies. Misschien rare keuze met alle extra opties i.p.v. de Titanium versie kiezen, maar dat is de aard van het beestje. ;)

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heeft iemand toevallig van SYNC 3 een volledige lijst met commando's in het Nederlands? In de auto geeft hij maar een paar standaard commando's aan, maar er zijn er een hoop meer:

https://www.ford.nl/conte...praakopdrachten-lijst.pdf

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:16
Sinds 6 weken rijd ik in een nieuwe Ford Focus station (1.5 tdci) met daarin het 9-inch display voor navigatie en radio. Hele fijne auto, maar nu heb ik twee vragen:
  1. Weet iemand hoe ik het volume van de TA vast kan zetten? Ik luister veel naar muziek vanaf een USB stick, en die muziek is vaak zachter dan de radio. Als de TA er dan doorheen komt, dan knalt het met datzelfde volume de speakers uit, en dat is erg irritant.
  2. Een van de eerste keren dat ik het menu van de boordcomputer bekeek zag ik daar het aantal 'koude starts' staan. Ik kan dat echter niet meer terugvinden. Weet iemand waar dat terug te vinden is (Ford Ecomode?)

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10-2025

ragged

2

Uiteindelijk de knoop doorgehakt. Na 6 jaar Volvo (S40 97'en 05') komt er nu een Ford Focus wagon uit 13' in de Titanium uitvoeren + wat extra's.

Een 1.6 tdci in de kleur Midnight Grey geloof ik dat het heet (blauw/grijs), leer pakket en verwarmde stoelen, al het leuks.
Verrassend leuke auto, stukken beter dan vergelijkbare Renault megane's etc.
Alleen jammer dat deze maar 300kilo mag trekken..

Foto: https://www.dropbox.com/s...t4xox/Ford_eigen.jpg?dl=0

1

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Wij mogen ons ook weer melden in dit topic. Na een aantal jaren afwezig te zijn geweest toch binnenkort weer een Ford voor de deur.

Het betreft een Ford Fiesta 1.4 16V Titanium X-Pack uit 2009.

http://www.kia-weesepoel.nl/occasions/ford/fiesta/14-titanium-3-d-97pk_occasion_10-hnf-8/benzine/197965/

Die link zal er binnenkort wel af gaan. Zal zodra we hem op kunnen halen wel even wat nieuwe foto's maken.

Mijn vriendin moest haar lease-auto inleveren i.v.m. een nieuwe baan. Ik rijd zelf een Volvo C30 D2.

Ik heb bij een van mijn vorige werkgevers een tijdje in een 1.25 Fiesta gereden als voorloop auto en daarna een 1.6 TDCI. De TDCI beviel heel goed. De 1.25 vond ik een rammelbak. Daarom specifiek gekeken voor een 1.4 16V of zwaarder. Daar waren er niet veel van moet ik zeggen.

Deze kwam op ons pad en gezien de specs helemaal geen rare koop vind ik zelf. Tuurlijk je kan een 1.25 kopen voor 5,5k als je wilt. Ik weet echter uit ervaring dat je niet echt vrolijk wordt van een auto met te weinig vermogen.

We hebben een proefritje gemaakt en daarna vrij snel de auto gekocht. Reed nog als nieuw. Super strak en hij ziet er van binnen en van buiten nog als nieuw uit. Ook qua opties echt een hele complete auto. Greep uit de opties die mij en mijn vriendin erg aanspreken:

- Vooruit verwarming
- Regensensor
- Parkeersensoren
- Elektrische spiegels (inklapbaar)
- USB/Bluetooth
- Climate control
- Cruise control
- Lendensteunen
- Stuurbediening
- Stoffen bekleding
- Leer stuurwiel
- Privacy glas
- ST spoiler
- LMV
- Nieuwe banden (Michelin)
- Nieuwe d-riem
- Met beurt
- Dealer onderhouden
- Uitgebreide boordcomputer
- CD speler
- Leuk roffeltje in de uitlaat :+

• calsonic
  • Niet online
Las dat de productie van de Focus RS volgend jaar Maart stopt... hopelijk duurt het niet weer minimaal 6 jaar voor Ford weer een nieuwe RS introduceert ;(

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:09:
Las dat de productie van de Focus RS volgend jaar Maart stopt...
Dus over een maand of 3... Neem aan dat lopende orders dan nog wel worden afgehandeld en na maart worden afgeleverd? Of zijn ze al niet meer te bestellen?

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:23:
[...]

Dus over een maand of 3... Neem aan dat lopende orders dan nog wel worden afgehandeld en na maart worden afgeleverd? Of zijn ze al niet meer te bestellen?
Op dit moment zijn ze nog gewoon te bestellen in Nederland maar dat blijkt al niet meer overal het geval te zijn.
De mijne is nu 7 maanden oud dus kan nog wel een jaar of 2 mee voor het weer begint te kriebelen ;)

• MAX3400

MAX3400

calsonic schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:26:
[...]

Op dit moment zijn ze nog gewoon te bestellen in Nederland maar dat blijkt al niet meer overal het geval te zijn.
De mijne is nu 7 maanden oud dus kan nog wel een jaar of 2 mee voor het weer begint te kriebelen ;)
Tot zover dus de nieuwe lease-auto... :(

En ja, een jaartje of 3 tot 4 moet je (ik ook) over het algemeen wel kunnen doen met een fijne auto tot er iets beters/snellers uit de portomonnee kan komen.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 21:02

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Is er iemand al bezig geweest met het plaatsen van stoel verwarming in een Ford fiesta uit 2014?

Ik zag dat bij mijn auto de zekeringen aanwezig zijn. Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om te kijken of de bedrading naar de stoelen loopt en naar de plek waar de schakelaars zouden moeten komen. Ben wel al bij de dealer geweest, die kwam met een lijstje aan spullen die ik nodig zou hebben schakelaars, matjes, bedrading, stekkers en een regel module.

Ik zag in een vag topic dat er ook wat in de boordcomputer gesleuteld kan worden, zijn er hier ook al mensen mee aan de slag gegaan?
Wat voor extra opties ben je tegen gekomen, was opzoek naar mist verlichting bij het sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door enriqueeeee op 17-12-2017 14:54 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Mars18
Pas geleden is de ruitenwisser achter kapot getrokken van onze Mondeo.
Erg vervelend, basis stuk zit er nog wel op.

Waarom zie je trouwens veel Audi's en BMW 's rijden zonder achter ruitenwisser?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

Mars18 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:33:
Omdat dat een optie is voor die auto's, net zoals richtingaanwijzers :+

Geen idee.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-01 11:26

JB

Cédric roelt!

Mars18 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:33:

Het ontwerp behoeft geen ruitenwisser, omdat de ruit "niet vies" wordt. Is ook alleen op sedan achtige uitvoeringen. Een station zal er ook altijd een op hebben zitten.

Mijn boefje is liev!

• Mars18
JB schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:13:
[...]

Het ontwerp behoeft geen ruitenwisser, omdat de ruit "niet vies" wordt. Is ook alleen op sedan achtige uitvoeringen. Een station zal er ook altijd een op hebben zitten.
Dank.

Wel lastig dat je perse langs moet komen bij garages, om te weten wat het geintje gaat kosten

• JB

JB

Cédric roelt!

Mars18 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:28:
[...]

Wel lastig dat je perse langs moet komen bij garages, om te weten wat het geintje gaat kosten
Als iets is afgebroken is het lastig om uit te sluiten wat er allemaal kapot is, dus vind ik niet vreemd? Of je moet zelf aan kunnen geven wat er kapot is, dan zullen ze prima een kosten indicatie kunnen geven.

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 19-12-2017 11:47 ]

Mijn boefje is liev!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Ook ik zal mij eens melden op dit forum. Ik heb altijd Ford gereden. Voornamelijk aantal Ford Focussen (Foci?) als lease wagens. Mijn vriendin heeft een Fiesta uit 2006 met nog zo'n fijne 1.6 motor. In 2015 was ik de eerste klant die in Nederland de eerste Mustang (fastback Ecoboost) ontvangst mocht nemen.

Ben nog steeds erg tevreden, alleen is het jammer dat ondanks het feit dat de Mustang hier verkocht wordt, onderdelen nog steeds een probleem zijn. Ik heb afgelopen maand meer dan 3 weken op een nieuwe waterpomp moeten wachten.

Met een ruitenwisser zal het wel meevallen, maar ik heb inmiddels wel geleerd om naast de prijs ook expliciet naar de leveringstermijn te vragen.

• JB

JB

Cédric roelt!

@Lord Thunder Doe es foto's van die bak! :D

Mijn boefje is liev!

• Lord Thunder
Oke, Bij deze dan ;)

Glamour Pic

Mustang Back

Mustang Front

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Damn nice Mustang.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• JB

JB

Cédric roelt!

Super gaaf inderdaad! Jammer dat je vanwege de maffe BPM een EcoBoost “moet” rijden.

Mijn boefje is liev!

• Lord Thunder
JB schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:50:
Super gaaf inderdaad! Jammer dat je vanwege de maffe BPM een EcoBoost “moet” rijden.
Ja, om nog maar even te zwijgen over de benzine :P Ik haal overigens tot nu toe gemiddeld ongeveer 1 op 10.5 met dagelijks niet heel erg veel snelweg.

Ik sluit overigens niet uit dat er t.z.t. toch een 2e hands V8 uit Duitsland gehaald gaat worden met voldoende BPM korting. ;)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:03
Ik meld me in dit topic, afgelopen maand een Ford Focus Wagon uit November 2010 gekocht :)

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 21:02

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

enriqueeeee schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:54:
Is er iemand al bezig geweest met het plaatsen van stoel verwarming in een Ford fiesta uit 2014?

Ik zag dat bij mijn auto de zekeringen aanwezig zijn. Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om te kijken of de bedrading naar de stoelen loopt en naar de plek waar de schakelaars zouden moeten komen. Ben wel al bij de dealer geweest, die kwam met een lijstje aan spullen die ik nodig zou hebben schakelaars, matjes, bedrading, stekkers en een regel module.

Ik zag in een vag topic dat er ook wat in de boordcomputer gesleuteld kan worden, zijn er hier ook al mensen mee aan de slag gegaan?
Wat voor extra opties ben je tegen gekomen, was opzoek naar mist verlichting bij het sturen.
Iemand die deze vraag kan beantwoorden?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 11:50

Kraz

Saving the world

*Gelukkig Nieuwjaar allen!

Ik rijd zelf een Ford Fiesta (2015, diesel) en zag vorige week het nieuwe model rijden.
Ligt het aan mij of zijn de LED lampen van het nieuwe model echt extreem fel? Ik kon mijn zicht niet erop houden omdat het bijna zeer deed aan mijn ogen. Ook ziet het van veraf eruit alsof het zo'n Action brilletje is met lampje erin.

Afbeeldingslocatie: https://secure.ford.co.uk/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobwhere=1214669750312&blobkey=id

Van binnen is het een hele verbetering voor zover ik kan zien, maar de buitenkant vind ik niet echt gelukt. Vooral aan de achterkant zie ik veel vergelijkingen van de Opel Corsa.
Ze hebben de achterkant van de Fiesta nu gelijk getrokken met de Focus lijkt het.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 21:07

djidee

Mr. Slungel

Ze zijn behoorlijk fel inderdaad... Past ook niet echt bij de wagen... En de Corsa achterkant ben ik het ook mee eens. Interieur was echt wel nodig... Dat was in de basis nog altijd gelijk aan mijn Fiesta dieseltje die ik reed (zo'n 190.000 km) van 2008-2011...
Die kleur is er Ford breed ook uit geloof ik, Morello. Vond het wel mooie en aparte kleur...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/64kRiVfKK3havIACem1eZMyi/medium.jpg

"Mekker, blaat"

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01 12:54
Ik heb zo'n nieuwe Fiesta (Vignale) besteld in de kleur Magnetic, zonder te rijden; Ben vooral gevallen voor het uitrustingsniveau en z'n nieuwe interieur. Ik vind de vergelijking met de Corsa wel opgaan maar ook weer niet super. Hoewel hij wellicht minder opvalt in de meute vind ik het wel een opvallende verschijning ten opzichte van zijn voorganger (aan de achterkant). Voor mij dus een fikse vooruitgang.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

djidee schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:20:

Die kleur is er Ford breed ook uit geloof ik, Morello. Vond het wel mooie en aparte kleur...
[afbeelding]
Hmm, ik ben nog steeds zeer content met m'n candy blue Fiesta uit 2014. Maar over smaak valt te twisten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4UuBfTCui3hYxB6GUpUibAfj/medium.png
Het enige dat ik wel zou willen is Sync3 met touchscreen, maar dat valt niet te upgraden. En misschien laat ik de motor nog chippen naar 140pk, net een tikje meer dan de standaard 100 (1.0 ecoboost).

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:09
Hier ook een nieuwe Ford rijder. We moeten m nog krijgen, maar voor de kleine wilden we een grotere auto. De Panda is weg en er komt een Focus 1.0 (100pk) uit 2012 voor in de plaats.

De titanium versie met nog een zooi opties erop. Vorige week even proef gereden om te kijken of ik die 100pk wel voldoende vind om goed mee te komen in het verkeer en het viel me echt ontzettend mee....leuk motortje die 3 cilinder.

Goede eerste kennismaking met de Ford en hopelijk blijft deze ons de komende jaren trouw (net als de Peugeot 206RC waar ik in blijf rijden).

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-01 20:15
Even melden in het Ford topic.
Na een paar jaar met plezier een Clio dci te hebben gereden mezelf eind vorig jaar maar eens een kado'tje gedaan en nu binnen bij de dealer :)
Nog even wachten en dan wordt hij afgeleverd oOo
Een Focus ST-Line.

Afbeeldingslocatie: http://images2.imagebam.com/c0/90/fa/94ab88707886263.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images2.imagebam.com/41/07/f2/4496c1707886313.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images2.imagebam.com/2b/51/1f/8594e6707886353.jpg

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

• KevinK92
PVD66 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:55:
Even melden in het Ford topic.
Na een paar jaar met plezier een Clio dci te hebben gereden mezelf eind vorig jaar maar eens een kado'tje gedaan en nu binnen bij de dealer :)
Nog even wachten en dan wordt hij afgeleverd oOo
Een Focus ST-Line.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit zeg! Welke kleur is dit?

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-01 20:29
KevinK92 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:14:
[...]

Ziet er goed uit zeg! Welke kleur is dit?
Lijkt mij magnetic grey te zijn :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• PVD66
Dank, klopt is magnetic grey, velgen zijn ook een metallic grey kleur.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

• KevinK92
Tomskii5 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Lijkt mij magnetic grey te zijn :)
Die verwachting had ik ook al, maar wilde ff zeker weten :) De mijne wordt ook Magnetic, ziet er goed uit!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38
Bloedmooie auto! Volgens mij heb ik 'm een keer in Utrecht zien staan, kom je daar wel eens?

Ik heb drie weken in de VS in een Mustang gereden, ben er verliefd op geworden. Was dan ook een ecoboost, maar dat gaat al hard zat :)

• Lord Thunder
Knul schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:21:
[...]
Bloedmooie auto! Volgens mij heb ik 'm een keer in Utrecht zien staan, kom je daar wel eens?

Ik heb drie weken in de VS in een Mustang gereden, ben er verliefd op geworden. Was dan ook een ecoboost, maar dat gaat al hard zat :)
Ik kom niet vaak in Utrecht. De enige keer dat ik er met mijn auto was, stond ie in een privé garage. Ik weet wel dat er vaker eentje gespot is in de omgeving van Amersfoort, misschien was het die?

Vaak zie je ze niet, er rijden nu ongeveer 200 van dit model. Eigenlijk allemaal Ecoboosts, er zijn een handje vol GT's, en daarvan zijn de meeste ook nog in bezit van expats die op een of andere manier de BPM niet hoeven te betalen, of bedrijven.

Ecoboost gaat inderdaad hard genoeg, echter gaat het bloed toch vaak waar het niet gaan kan ;)

• PVD66
Hele mooie auto, vooral dat blauw :)
Is het geluid nog iets?
KevinK92 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Die verwachting had ik ook al, maar wilde ff zeker weten :) De mijne wordt ook Magnetic, ziet er goed uit!
Gaaf! Wanneer krijg je hem?

• Lord Thunder
PVD66 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:25:
[...]
Hele mooie auto, vooral dat blauw :)
Is het geluid nog iets?
Dat is wat iedereen als eerste zegt:"Wat een mooie kleur!"

Het is overigens de standaard 'Deep Impact Blue' die op alle Ford Modellen te krijgen is. Behalve de Mustang nu dan, want na 2016 is DIB ingeruild voor een andere blauw.

Van binnen is het geluid best OK, een fijne brom als je op het gas stapt. Het geluid is niet 'nep' zoals veel mensen beweren. Wat er gebeurt is dat er afhankelijk van het toerental er geprobeerd wordt de vervelende frequenties met een soort antigeluid weg te filteren. Een boel mensen hebben de betreffende zekering (die ook de rest van je stereo onklaar maakt) er als test uitgehaald en het verschil qua geluid is verwaarloosbaar.

Van buiten is het vooral redelijk stil. Dit is overigens ook het geval met de GT, je hoort natuurlijk aan de roffel wel meteen dat het een V8 is, maar luid is het zeker niet. Voor extra geluid zuil je bij beide opties een after-market uitlaat moeten (laten) monteren.

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
Ik zal me ook eens melden, lees al een tijdje mee :)
Onze zeer fijn rijdende mk3.2 2015 Focus Wagon (magnetic grey) ingeruild voor een nieuwe Fiesta. Sinds november 2017 in bezit. En ik moet zeggen dat het erg fijn rijdt, alles zit er op en eraan en werkt heel fijn. Zit geen Pano dak op ivm de dakdragers die ik wil gebruiken.

Pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9cqKXUrcacgsQjlYqoWZtNzX/medium.jpg

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• KevinK92
Het wordt voor mij rond 12 maart. En dan krijg ik een Fiesta Vignale in Magnetic, iets minder dan die van jou dus ;)

• PVD66
Blijft toch een Ford :)
Ik heb hem op 1 november gekocht, ze dachten dat hij eind januari geleverd zou worden. Is iets sneller dus.
Wie weet bij jou ook.
Lord Thunder schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Dat is wat iedereen als eerste zegt:"Wat een mooie kleur!"

Het is overigens de standaard 'Deep Impact Blue' die op alle Ford Modellen te krijgen is. Behalve de Mustang nu dan, want na 2016 is DIB ingeruild voor een andere blauw.

Van binnen is het geluid best OK, een fijne brom als je op het gas stapt. Het geluid is niet 'nep' zoals veel mensen beweren. Wat er gebeurt is dat er afhankelijk van het toerental er geprobeerd wordt de vervelende frequenties met een soort antigeluid weg te filteren. Een boel mensen hebben de betreffende zekering (die ook de rest van je stereo onklaar maakt) er als test uitgehaald en het verschil qua geluid is verwaarloosbaar.

Van buiten is het vooral redelijk stil. Dit is overigens ook het geval met de GT, je hoort natuurlijk aan de roffel wel meteen dat het een V8 is, maar luid is het zeker niet. Voor extra geluid zuil je bij beide opties een after-market uitlaat moeten (laten) monteren.
Nog van plan een andere uitlaat te nemen?
jra2k schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:29:
Ik zal me ook eens melden, lees al een tijdje mee :)
Onze zeer fijn rijdende mk3.2 2015 Focus Wagon (magnetic grey) ingeruild voor een nieuwe Fiesta. Sinds november 2017 in bezit. En ik moet zeggen dat het erg fijn rijdt, alles zit er op en eraan en werkt heel fijn. Zit geen Pano dak op ivm de dakdragers die ik wil gebruiken.

Pics or it didn't happen:
[afbeelding]
Ben je wel een stukkie kleiner gegaan, ik heb nu een witte Clio. Wel heerlijk in de zomer.
Mooie kar en lekkere dikke velgen!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
PVD66 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Ben je wel een stukkie kleiner gegaan, ik heb nu een witte Clio. Wel heerlijk in de zomer.
Mooie kar en lekkere dikke velgen!
Thanks!
Ja, kleiner, maar toch voldoende ruimte voor onze kids achterin. Gek genoeg gingen we voor een grotere auto, maar uiteindelijk toch een Fiesta genomen. Misschien weer een grotere wagen over een paar jaar, ;)

[ Voor 0% gewijzigd door jra2k op 07-01-2018 12:15 . Reden: typo ]

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:56
Knul schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Heb afgelopen zomer ook 3 weken rondgetourd in de nieuwe Mustang cabrio (West-Coast USA).
Was een heerlijk apparaat. Die 2.3 liter Ecoboost kwam prima vooruit! _/-\o_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Rivanov schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:07:
[...]

Heb afgelopen zomer ook 3 weken rondgetourd in de nieuwe Mustang cabrio (West-Coast USA).
Was een heerlijk apparaat. Die 2.3 liter Ecoboost kwam prima vooruit! _/-\o_
Kost dat nou veel, zo een auto huren in de US? Heb verschillende verhalen gehoord.

• Rivanov
Slavy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Kost dat nou veel, zo een auto huren in de US? Heb verschillende verhalen gehoord.
Zat een huurauto bij de reis inbegrepen. Dat was echter een 'compact' klasse. Daar ter plekke in San Francisco op het vliegveld geupgrade naar een Mustang Cabrio. Moesten $ 350 bijbetalen voor 3 weken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:08
[...]

Afgelopen zomer met mijn vriendin een Edge gehuurd (heerlijke bak!) om vanaf New Orleans naar New York te rijden in 12 dagen, dat heeft me (incl verzekeringen, ex brandstof, maar die is daar bijna gratis :+) zo'n 750 dollar gekost.

De ervaring was me echter veel meer waard!

• Phusebox
  • Laatst online: 11:28
Rivanov schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Zat een huurauto bij de reis inbegrepen. Dat was echter een 'compact' klasse. Daar ter plekke in San Francisco op het vliegveld geupgrade naar een Mustang Cabrio. Moesten $ 350 bijbetalen voor 3 weken.
Maar je had geen koffers bij je zeker?

Dat houdt me altijd tegen en dan pak ik maar weer een SUV want in een gemiddeld auto krijg je amper 1 laat staan 2 koffers.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rivanov
Phusebox schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Dat houdt me altijd tegen en dan pak ik maar weer een SUV want in een gemiddeld auto krijg je amper 1 laat staan 2 koffers.
Eén grote koffer, één handbagage koffer en een rugzak. Paste allemaal perféct in de Mustang.
Daarnaast ook nog wat andere zooi zoals boodschappen etc.
Waren maar met z'n tweeën.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VitsPY4.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZCwNp4h.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 11-01-2018 14:25 ]

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Eén grote koffer, één handbagage koffer en een rugzak. Paste allemaal perféct in de Mustang.
Daarnaast ook nog wat andere zooi zoals boodschappen etc.
Waren maar met z'n tweeën.

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh dat is minder dan wij normaal meeslepen: twee grote koffers, twee rugzakken en nog minimaal 1 kleinere tas. Zelfs een midsize SUV is te klein normaal.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:08
Dan wordt 't toch de Edge, wij hadden 2 forse koffers, een flinke rugzak, enorme voorraden eten en drinken en een niet-inklapbare rolstoel mee en nog steeds ruimte over :+

• Rivanov
Phusebox schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:32:
[...]

Oh dat is minder dan wij normaal meeslepen: twee grote koffers, twee rugzakken en nog minimaal 1 kleinere tas. Zelfs een midsize SUV is te klein normaal.
Jezus wat verscheep jij allemaal mee? :+

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

Rivanov schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Jezus wat verscheep jij allemaal mee? :+
Ik ben van plan om in juni ook een roadtrip van 3 weken te doen. Zo'n Mustang lijkt me ook erg leuk, maar voor 3 weken moet je toch flink wat meenemen. Waarschijnlijk zitten we dan ook met 2 grote koffers, en nog wat kleinere tassen.

Waarschijnlijk gaan we dan ook gewoon voor een 'Standard' size SUV (lees: belachelijk groot)

• Hmmbob
Je kan ook naar mini-vans kijken, die zijn soms goedkoper. Sowieso veel blijven vergelijken, de prijzen willen nog wel eens schommelen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Inderdaad hier ook, een mid-size SUV minimaal. Full-size sedan kan ook, maar is met veel in/uit stappen minder praktisch. Afgeschermde kofferbak is dan wel weer handig, maar een plaid van een tientje van walmart doet het ook.

Om nog even ontopic te blijven; mijn huurauto in 2015 aan de westkust:

Ford Explorer
Erg fijne auto, lekker ruim en comfortabel. Heb aan het eind van die vakantie 1 dag in een Camaro gereden (de Explorer mocht niet ingeleverd worden in Canada, gewisseld bij Buffalo) maar ik ben blij dat ik daar niet 3 weken in heb gereden. Leuk dat vermogen, maar ontzettend krap...

• Phusebox
J0YR1D3R schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Inderdaad hier ook, een mid-size SUV minimaal. Full-size sedan kan ook, maar is met veel in/uit stappen minder praktisch. Afgeschermde kofferbak is dan wel weer handig, maar een plaid van een tientje van walmart doet het ook.

Om nog even ontopic te blijven; mijn huurauto in 2015 aan de westkust:

[afbeelding]
Erg fijne auto, lekker ruim en comfortabel. Heb aan het eind van die vakantie 1 dag in een Camaro gereden (de Explorer mocht niet ingeleverd worden in Canada, gewisseld bij Buffalo) maar ik ben blij dat ik daar niet 3 weken in heb gereden. Leuk dat vermogen, maar ontzettend krap...
Ik heb nog nooit een Ford gekregen in de VS/Canada helaas. Fijnste auto die ik daar tot nu toe heb gehad is een Jeep Commander. Meestal een of ander Aziatisch koekblik :D

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

• Knul
Rub3s schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Ik ben van plan om in juni ook een roadtrip van 3 weken te doen. Zo'n Mustang lijkt me ook erg leuk, maar voor 3 weken moet je toch flink wat meenemen. Waarschijnlijk zitten we dan ook met 2 grote koffers, en nog wat kleinere tassen.

Waarschijnlijk gaan we dan ook gewoon voor een 'Standard' size SUV (lees: belachelijk groot)
Ik heb ook een roadtrip van drie weken gedaan, en het paste prima in de mustang. Koffers in de kofferbak samen met wat zooi, op de achterband de boodschappen leggen en gaan. Zat er met m'n 1.93 bovendien prima in :)

Nu weet ik niet waar je heen gaat, maar met het dakje open door de nationale parken rijden voegt toch wel veel extra's toe kan ik je vertellen.

• Rivanov
Knul schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb ook een roadtrip van drie weken gedaan, en het paste prima in de mustang. Koffers in de kofferbak samen met wat zooi, op de achterband de boodschappen leggen en gaan. Zat er met m'n 1.93 bovendien prima in :)

Nu weet ik niet waar je heen gaat, maar met het dakje open door de nationale parken rijden voegt toch wel veel extra's toe kan ik je vertellen.
Inderdaad. 3 weken in de Mustang met twee personen ging perfect.
En de cabrio was in de parken heerlijk. Overdag in de volle zon moest het dak wel dicht want anders ging je dood. :+
Maar het geeft net een extra beleving om met open dak door de NP's te kunnen rijden. :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:45:
[...]

Ik heb nog nooit een Ford gekregen in de VS/Canada helaas. Fijnste auto die ik daar tot nu toe heb gehad is een Jeep Commander. Meestal een of ander Aziatisch koekblik :D
Ik kreeg de laatste keer een Jeep Compass toegewezen..nog niet misschien dat ik daar mee ga rijden :X Uiteindelijk werd het een Nissan Murano, stukken beter. In 2013 had ik trouwens een Ford Escape, gewoon een Kuga met een andere badge. Weinig mis mee ook :)

• MAX3400

MAX3400

Robicide schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Afgelopen zomer met mijn vriendin een Edge gehuurd (heerlijke bak!) om vanaf New Orleans naar New York te rijden in 12 dagen, dat heeft me (incl verzekeringen, ex brandstof, maar die is daar bijna gratis :+) zo'n 750 dollar gekost.

De ervaring was me echter veel meer waard!
http://fortune.com/2018/0...e-race-ready-hot-rod-suv/ volgende keer huren _/-\o_

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
Er is een terugroepactie voor de Ford Focus 1.6 Ecoboost.

1.6 EcoBoost: Engine Coolant Level Sensor Installatie - Recall

Dit betreft het koelsysteem en daar worden een aantal modificaties aan gedaan.
De dealers lijken op de hoogte te zijn.

Bron: Focusclub.nl

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Hmmbob
Oh, die heb ik vorig jaar al gehad op mijn Fusion in de VS.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:26
Hmmbob schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:54:
Oh, die heb ik vorig jaar al gehad op mijn Fusion in de VS.
Weet je toevallig of ze daarbij ook de motor opnieuw overschrijven met software? Bijvoorbeeld als je 182 pk software op de 150 pk versie hebt gezet. Wordt dit overschreven?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Hmmbob
Volgens mij was het een fysieke controle van de deksel en het koelsysteem en het vervangen van een sensor. Weet het niet 100% zeker, maar was een vrij eenvoudige recall. Heb er op zitten wachten. Geen idee of ze de software aangeraakt hebben.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:37
[...]

2 weken zijn $780.. althans in november..
Ik had eigenlijk een Ford Escape gehuurd, maar kreeg helaas een Toyota Camry (eigenlijk een RAV4, maar die auto was niet oké).. was voor een SUV gegaan ivm het weer en dat het gewoon ruimer is, meer uitzicht.. de Camry is vooral een saaie zaadbak, maar heeft wel een giga kofferbak..

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 15-01-2018 19:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Knul
Ter vergelijking: ik was $1100 kwijt voor 3 weken Mustang, in mei weliswaar. Kun je beter dat doen :P

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zit momenteel te kijken naar een mooie Ford Fiesta Titanium uit 2013 ( Wel facelift ), 80pk versie met 110k km op de teller. Heb er een grote beurt, vervangen van filters / vloeistoffen, vervangen remschijven / banden indien nodig en 6 maanden garantie bij gepraat, prijs misschien nog even wat aan doen, is nu 9.5k. Heb nog wat vraagjes:
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Weet iemand toevallig of deze nog geupdate kaarten heeft voor de navigatie?
Wanneer moet deze auto voor een nieuwe distributie riem?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 23:11
1.0 3cil toch? Volgens mij heeft die een speciale distributieriem welke in de olie loopt, let wel, je kan er dus niet elke bouwmarkt olie ingooien. Ik meen dat die pas bij 240.000km vervangen hoeft te worden, maar je verkoper kan deze vraag prima beantwoorden denk ik?

Er was een kvs slang welke een recall had, maar als de auto onderhoud heeft gehad zal dat al gebeurd zijn. Voor de rest weet ik geen pijnpunten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Phusebox
Ok daar gaat ie dan, na 3,5 jaar vrijwel probleemloos rijden in mijn Focus 1.0 Ecoboost uit 2012 is vandaag het motormanagement lampje gaan branden. Gelet op resultaten uit het verleden wordt dat:

- een storing die niet op te sporen is
- een lang verhaal
- een duur grapje

Tot nu toe heb ik in alle auto's die ik heb gehad zaken kapot gehad die men pas na veel kosten en tijd kon vinden en die verder ook nog eens nauwelijks voorkwamen en daarbij meestal reparaties waren van 1000+ euro.

Conclusie; deze gaat de deur uit. Tijd voor een ander merk na alle ellende met een Mondeo, Focus en Fiesta.

• Hmmbob
Zelf even uitlezen met een OBD2 module?

Pagina: 1 ... 56 ... 140 Laatste